(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10


پنجشنبه 07 شهریور 1392 - شماره 20578

صفحه (10)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
هدیه به خوانندگان
در دیدار رئیس‌جمهور و اعضای هیئت دولت
رهبر انقلاب: دخالت نظامی در سوریه قطعا به ضرر آمریکاست
اخبار ادبی و هنری
مردم اندیمشک هزینه ساخت در مرقد امام‌حسن عسکری(ع) را تأمین می‌کنند
فرمانده کل سپاه: سپاه سازمانی آرامش‌آفرین برای ملت ایران است
قهرمانان پومسه جهان مدال‌های خود را به آستان قدس رضوی اهدا کردند
راه‌اندازی بزرگترین بیمارستان فوق تخصصی چشم در بابل
تولید و عرضه 10 قلم داروی جدید گیاهی و شیمیایی در کشور
روزانه 4 هزار زائر عراقی به خوزستان وارد می‌شوند
مشاهده پلنگ ایرانی در منطقه هفتاد قله استان مرکزی
چشم به راه سپیده
هانس بلیکس: هدف اصلی بحران‌آفرینی در سوریه، ایران است
رئیس نیروگاه اتمی بوشهر خبر داد
واگذاری مسئولیت بهره‌برداری نیروگاه اتمی بوشهر به کارشناسان ایرانی
   


حضرت امام خمینی(ره): باید همه به‌پا خیزیم و اسرائیل را نابود کنیم و ملت فلسطین را جایگزین آن گردانیم.

 


حضرت آیت‌الله العظمی خامنه‌ای، رهبر معظم انقلاب اسلامی صبح دیروز (چهارشنبه) در اولین دیدار هیئت دولت یازدهم، با قدردانی از هماهنگی دولت و مجلس برای آغاز به کار سریع دولت جدید، آقای روحانی را رئیس جمهوری مطلوب، مورد اعتماد و دارای سوابق روشن انقلابی خواندند و با تبیین شاخص‌های مهم دولت مطلوب از جمله سلامت اعتقادی و اخلاقی، خدمت به مردم، عدالت، سلامت اقتصادی و مبارزه با فساد، قانونگرایی، حکمت و خردگرایی و تکیه بر ظرفیت درون‌زای کشور تأکید کردند: اقتصاد و علم را در اولویت قرار دهید و با مهار تورم، تأمین نیازهای اساسی مردم، رونق تولید و ایجاد تحرک و آرامش در عرصه اقتصادی، امید مردم به آینده را استمرار و افزایش دهید.
ایشان همچنین تهدید آمریکا به دخالت در سوریه را، فاجعه‌ای قطعی برای منطقه خواندند و تأکید کردند: هرگونه دخالت و جنگ‌طلبی یقیناً به ضرر آتش‌افروزان خواهد بود.
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای با تبریک هفته دولت به همه مسئولان، مدیران و کارکنان خدوم قوه مجریه خاطرنشان کردند: هفته دولت با نام دو شهید فرزانه رجایی و باهنر زینت یافته است و اقدام همه دولت‌ها در سرلوحه قرار دادن نام و اهداف این دو شهید، حرکتی پرمعنا است.
ایشان با تحسین سرعت عمل و پیگیری رئیس جمهور برای معرفی فوری وزیران به مجلس شورای اسلامی افزودند: رأی خوب مجلس به وزیران پیشنهادی نیز زمینه‌ساز آغاز به کار سریع دولت جدید بود که این مسئله نشان‌دهنده هماهنگی ارزشمند دو قوه و حساسیت قابل تقدیر رئیس جمهور و مجلس برای شروع سریع فعالیت‌های دولت بود.
رهبر انقلاب با ابراز امیدواری برای بروز عینی نقاط قوت دولت یازدهم و استمرار و افزایش امیدهای مردم افزودند: وجود آقای روحانی با «سوابق روشن مبارزاتی و انقلابی و مواضع خوب و درست در سه دهه اخیر»، بدون تردید از نقاط قوت دولت جدید است.
ایشان با اشاره به عزم راسخ رئیس جمهور برای حل مشکلات افزودند: ان‌شاءالله هیئت دولت با تکیه بر عزم مستحکم بتواند با حرکت در مسیر درست، وظایف سنگین خود را به انجام برساند.
سخنان رهبر انقلاب در اولین دیدار هیئت دولت یازدهم با تبیین شاخص‌های مهم دولت مطلوب اسلامی ادامه یافت.
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای سلامت اعتقادی و اخلاقی را از شاخص‌های برجسته دولت مطلوب اسلامی برشمردند و افزودند: این اعتقادات و نگاه صحیح به حقایق جامعه، منجر به سلامت عملکرد دولت خواهد شد.
ایشان در همین زمینه، مجموعه بیانات، رهنمودها و مواضع امام خمینی (رض) را شاخصی اساسی خواندند و تأکید کردند: اصول و ارزش‌های انقلاب در سخنان و مواضع امام، متجلی است و اگر عملاً پایبند و دلبسته آن‌ها باشیم و در مواقع ابهام نیز به آن‌ها رجوع کنیم، به فضل الهی، کارها «خوش آینده» خواهد بود و به پیش خواهیم رفت.
رهبر انقلاب در تبیین بیشتر شاخص سلامت اعتقادی و اخلاقی، اطمینان و اعتماد کامل به وعده‌های یاری خداوند را کاملاً ضروری برشمردند و افزودند: در تجربیاتی مانند پیروزی انقلاب، دفاع مقدس و غلبه بر شورشهای متعدد قومی در اوایل انقلاب، ملت و مسئولان کشور، تحقق وعده‌های پروردگار را کاملاً لمس کردند که این تجربه‌های ارزشمند، زمینه‌ساز اعتماد کامل‌تر به وعده‌های نصرت و یاری خداوند است.
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای با اشاره به سخنان آقای روحانی افزودند: اعتماد به پروردگار و نگاه درست، عاقلانه و بخردانه، حلال مسائل خواهد بود.
خدمت به خلق، دومین شاخصی بود که رهبر انقلاب اسلامی در بیان ویژگی‌های دولت مطلوب اسلامی، به آن پرداختند.
ایشان خدمت به مردم را گفتمان اصلی دولت اسلامی و فلسفه وجودی مسئولان خواندند و تأکید کردند: هیچ مسئله‌ای نباید مسئولان را از خدمت به مردم غافل کند.
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای خاطرنشان کردند: دیدگاه‌ها و سلایق متفاوت سیاسی – اقتصادی و اجتماعی حاشیه است و خدمت به مردم متن؛ اجازه ندهید حاشیه‌ها بر متن اثر بگذارد.
رهبر انقلاب، عبور سریع فرصت خدمت به مردم را به دولت جدید گوشزد کردند و افزودند: به همه دولت‌های قبلی نیز گفتم که فرصت 4 یا 8 سال مسئولیت، به سرعت می‌گذرد اما همین مدت محدود، شامل فرصت‌های بی‌پایان برای خدمت به ملت است که نباید هیچ‌کدام را از دست داد.
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در بحث خدمت به مردم، نگاه و کار جهادی را ارزشمند برشمردند و افزودند: کار جهادی به معنای بی‌قانونی نیست و من به شدت مخالف بی‌قانونی هستم اما در چارچوب قوانین نیز می‌توان به دور از نگاه مرسوم اداری، با «نگاه جهادی و شوق آرمانی»، عمل کرد و موانع را پشت سر گذاشت.
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای عدالت را از دیگر شاخص‌های مهم دولت مطلوب اسلامی برشمردند و افزودند: همچنانکه قبلاً نیز تأکید شده ما در پی پیشرفت و یا به تعبیر رایج توسعه هستیم اما قطعاً این پیشرفت باید با عدالت همراه باشد و گرنه جامعه مانند کشورهای غربی دچار شکاف و تبعیض و نارضایتی خواهد شد.
سلامت اقتصادی و مبارزه با فساد چهارمین شاخص دولت مطلوب از نگاه رهبر انقلاب اسلامی بود.
ایشان به اعضای دولت جدید یادآور شدند: منصب حکومتی جایگاه وسوسه‌انگیز قدرت و منابع مادی است، مانند یک چشم بصیر و یک نورافکن قوی و دائم، مراقب باشید دستگاه تحت مدیریت شما از وسوسه فساد، دور و در امان بماند.
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای با اشاره به وجود دستگاه‌های نظارتی از هر سه قوه، خطاب به هیئت دولت افزودند: فساد همچون موریانه است، با قاطعیت و تدبیر جلوی رخنه «فساد، پارتی‌بازی، رشوه و اسراف» را بگیرید تا اصولاً نیازی به ورود دستگاه‌های نظارتی به حیطه مدیریتی شما، پیش نیاید.
رهبر انقلاب، کارکنان و مسئولان دستگاه‌های اجرایی را انسان‌هایی پاک و شریف برشمردند و افزودند: وجود چند انسان ناسالم، متأسفانه مثل میکروب، زحمات و تلاش‌های کارکنان خدوم دستگاه‌ها را زیر سؤال می‌برد که باید جلوی این کار را گرفت.
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای، قانونگرایی را از دیگر شاخص‌های بسیار مهم دولت مطلوب دانستند و افزودند: قانون، ریل حرکت دولت است و اگر به هر دلیلی از آن خارج شوید کشور و مردم، صدمه می‌بینند.
ایشان افزودند: ممکن است برخی قوانین ناقص و معیوب باشد اما ضرر عمل نکردن به همین قوانین بیشتر از اجرای آن‌هاست، بنابراین تلاش کنید قانونگرایی در همه دستگاه‌ها نهادینه شود.
رهبر انقلاب اجرای اسناد بالادستی از جمله سیاست‌های کلی نظام و سند چشم‌انداز را از لوازم قانونگرایی برشمردند و افزودند: مصوبات شوراهای عالی از جمله شورای عالی انقلاب فرهنگی و شورای عالی فضای مجازی که بسیار مهم است باید معتبر شناخته و براساس آن‌ها عمل شود.
رهبر انقلاب در همین زمینه، سیاست‌های کلی تحول نظام اداری را نیز بسیار مهم خواندند و افزودند: در اجرای این سیاست‌ها متأسفانه تأخیر شده که باید آن را اجرایی کرد.
حکمت و خردگرایی ششمین شاخص مورد تأکید رهبر انقلاب در دیدار با آقای روحانی و کابینه وی بود.
ایشان با توصیه مؤکد به دولت برای استفاده از ظرفیت خوب کارشناسان داخلی در همه زمینه‌ها و عرصه‌ها افزودند: باید قبل از هر اقدام و حتی هر اظهار نظر و موضع‌گیری، مطالعات کارشناسی لازم انجام شود چرا که هزینه برطرف کردن تبعات منفی کارهای ناپخته و سخنان ناسنجیده بسیار زیاد است.
تکیه بر ظرفیت درون‌زای داخل کشور، نکته مهم دیگری بود که رهبر انقلاب توجه هیئت وزیران را به آن جلب و تأکید کردند: کلید حل مشکلات، در ظرفیت‌ها و امکانات داخل کشور است که باید با خردمندی از آن‌ها بهره گرفت.
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در تشریح بیشتر ضرورت تکیه بر ظرفیت‌های درونی کشور افزودند: این حرف به معنای استفاده نکردن از ظرفیت‌های بیرونی نیست بلکه نکته اساسی این است که نباید به خارج امید بست و به آن اعتماد کرد.
رهبر انقلاب با اشاره به جبهه دشمنان انقلاب افزودند: واقعیت این است که از جبهه خصم، نمی‌توان و نباید انتظار دوستی و صمیمیت داشت.
ایشان خاطرنشان کردند: سهم هر کشور در مناسبات بین‌المللی به اقتدار درونی آن کشور وابسته است، بنابراین باید تلاش کرد روند اقتدار روزافزون داخلی کشور، استمرار یابد و تقویت شود.
رهبر انقلاب اسلامی در ادامه چند نکته را درخصوص اولویت‌های اصلی دولت یازدهم متذکر شدند.
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای با اشاره به تازه‌نفس بودن اعضای دولت و در عین حال محدود بودن فرصت‌ها و همت‌ها تأکید کردند: مسائل اقتصادی و پیشرفت علمی دو اولویت اصلی کشور هستند که باید مورد توجه و اهتمام ویژه قوه مجریه و همچنین قوای دیگر قرار گیرند.
ایشان درخصوص مسائل اقتصادی به زیرساخت‌های خوب اقتصادی که ظرف 10 سال گذشته در کشور ایجاد شده است اشاره کردند و افزودند: با توجه به این زیر‌ساخت‌ها، باید ایجاد ثبات و آرامش ذهنی در مردم و بازار، کاهش تورم، تأمین نیازهای اساسی مردم و تحرک بخشیدن به تولید ملی در دستور کار فوری دولت قرار گیرد.
رهبر انقلاب اسلامی خاطرنشان کردند: این اقدامات فوری، در واقع، آغاز حماسه اقتصادی است که در ابتدای سال بر آن تأکید شد.
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای افزودند: البته تحقق حماسه اقتصادی نیازمند حرکتی بلندمدت است و هیچ انسان منصفی از دولت توقع حل سریع همه مشکلات اقتصادی را ندارد ولی انتظار حرکت به سمت حل مشکلات با نگاه حکیمانه و مدبرانه، وجود دارد.
ایشان با اشاره به بررسی سیاست‌های اقتصاد مقاومتی در مجمع تشخیص مصلحت نظام گفتند: اقتصاد مقاومتی به معنای اقتصاد ریاضتی نیست بلکه اقتصادی است که بتواند در مقابل بحران‌ها و جزر و مدهای بین‌الملل مقاوم باشد.
رهبر انقلاب اسلامی همچنین به حرکت پرشتاب علمی که از 10 سال پیش آغاز شده است، اشاره و تأکید کردند: این حرکت پرشتاب علمی به هیچ وجه نباید متوقف شود.
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای کلید اصلی حل مشکلات اقتصادی کشور را تکیه بر علم دانستند و افزودند: در زمینه اقتصاد، تکیه بر پیشرفت علمی و شرکت‌های دانش‌بنیان، قطعاً از فروش نفت و خام‌فروشی‌ها بسیار پرسودتر خواهد بود.
رهبر انقلاب اسلامی، وزارت علوم و فناوری، و وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی را دو متولی اصلی حرکت علمی کشور دانستند و افزودند: وزارتخانه‌ها و دستگاه‌های خدماتی همچون وزارت صنعت و تجارت و وزارت جهاد کشاورزی باید با همکاری نزدیک با دو متولی اصلی، زمینه استفاده از پیشرفت‌های علمی دانشگاه‌ها و مراکز علمی را به وجود آورند و تحرک علمی دانشگاه‌ها را دوچندان کنند.
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای، با توصیه مؤکد به دولت برای حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان، خاطرنشان کردند: یکی از موضوعات مهم در حرکت علمی کشور، تکمیل زنجیره علم و فناوری است.
ایشان در تشریح این زنجیره افزودند: این زنجیره از ایده و فکر شروع می‌شود و سپس به علم و فناوری می‌رسد و در نهایت به تولید و بازار منتهی می‌شود، بنابراین رسیدن به فناوری صرف کافی نیست بلکه این زنجیره باید تا انتها تکمیل شود.
رهبر انقلاب اسلامی در بخش دیگری از سخنان خود به موضوع سیاست خارجی اشاره و تأکید کردند: اگر در این عرصه، عزت، حکمت و مصلحت به درستی فهم و اجرا شود، سیاست خارجی در طراز نظام جمهوری اسلامی خواهد شد.
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای به شرایط حساس و بحرانی منطقه نیز اشاره کردند و گفتند: ما به هیچ وجه تمایلی به دخالت در امور داخلی مصر نداریم اما، نمی‌توانیم چشمان خود را بر کشتار مردم مصر ببندیم.
ایشان تأکید کردند: ما کشتار مردم مصر را که مسلح هم نبودند، محکوم می‌کنیم.
رهبر انقلاب اسلامی افزودند: عامل این کشتار هرکسی که باشد، از نظر جمهوری اسلامی ایران محکوم است.
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای گفتند: در مصر باید از جنگ داخلی به شدت پرهیز شود زیرا جنگ داخلی در مصر یک فاجعه برای دنیای اسلام و منطقه خواهد بود.
ایشان با تأکید بر لزوم بازگشت به دموکراسی و رأی مردم در مصر، خاطرنشان کردند: مردم مصر بعد از سال‌ها حکومت استبدادی، به برکت بیداری اسلامی انتخابات سالمی را برگزار کردند که این روند دموکراسی متوقف‌شدنی نیست.
رهبر انقلاب اسلامی درخصوص تحولات سوریه، تهدید و دخالت احتمالی آمریکا را یک فاجعه برای منطقه خواندند و تأکید کردند: اگر چنین اقدامی انجام شود، آمریکایی‌ها قطعاً همانند دخالت در عراق و افغانستان، ضرر خواهند کرد.
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای افزودند: دخالت قدرت‌های فرامنطقه‌ای و خارجی در یک کشور، نتیجه‌ای جز آتش‌افروزی نخواهد داشت و نفرت ملت‌ها از آن‌ها را نیز افزایش خواهد داد.
ایشان تأکید کردند: این آتش‌افروزی همچون جرقه‌ای در انبار باروت است که ابعاد و پیامدهای آن نامشخص خواهد بود.
در این دیدار حجت‌الاسلام والمسلمین روحانی رئیس جمهور در سخنانی با گرامیداشت هفته دولت یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر، به بیان رویکردهای داخلی و خارجی دولت یازدهم، شرایط کنونی کشور و همچنین شرایط منطقه و بین‌المللی پرداخت.
رئیس جمهور با تأکید بر اینکه تلاش دولت یازدهم، بهره‌گیری از تجربیات و موفقیت‌های دولت‌های گذشته و در عین حال درس‌آموزی از برخی ناموفقیت‌های دولت‌های قبل است، افزود: رویکرد دولت در عرصه سیاست داخلی، ایجاد امنیت لازم در همه ابعاد، برای آرامش جامعه و تحقق حقوق شهروندی مردم است.
آقای روحانی یکی از اهداف اصلی دولت یازدهم را ایجاد وفاق و انسجام و همدلی در عرصه اجتماعی، کاهش شکاف‌ها و استفاده از ظرفیت‌های همه دلسوزان و پابندان به «انقلاب، راه امام و خط رهبری» دانست و خاطرنشان کرد: به واسطه حماسه سیاسی 24 خرداد، اعتماد و امید مردم که بزرگترین سرمایه برای قدرت و امنیت ملی است، افزایش پیدا کرده و دولت مصمم به حفظ و افزایش این اعتماد و امید است.
رئیس جمهور در بیان رویکرد دولت یازدهم در عرصه سیاست خارجی، به دخالت‌های بیگانگان و شرایط پرآشوب منطقه اشاره کرد و گفت: در چنین شرایطی کشور ایران دارای ثبات و آرامش و امنیت ملی به معنی واقعی کلمه است اما دشمن تلاش دارد تا با فشارهای سیاسی و اقتصادی، بر جامعه و مردم تأثیرگذار باشد.
آقای روحانی تأکید کرد: با وجود این فشارها، ملت ایران نشان داده است که در مقابل تحریم‌ها ایستادگی خواهد کرد و از حقوق مسلم خود صرفنظر نخواهد کرد.
رئیس جمهور افزود: اگرچه تحریم‌ها، مشکلاتی را برای زندگی مردم به وجود آورده است اما این فشارها، تنفر تاریخی مردم را به کشورهایی که این تحریم‌ها را اعمال می‌کنند به ویژه غرب، عمیق‌تر خواهد کرد.
آقای روحانی خاطرنشان کرد: دولت به صراحت به جهان اعلام کرده که باید در قبال ملت ایران، به جای زبان تحریم، از زبان تکریم استفاده شود.
رئیس جمهور افزود: دولت در عرصه بین‌المللی، همزمان، از زبان همزیستی مسالمت‌آمیز و زبان مقاومت و ایستادگی استفاده خواهد کرد.
رئیس جمهور همچنین گزارشی از شرایط کشور بیان کرد و گفت: مشکلات ناشی از فشارهای اقتصادی موجب شده است که بخش‌های مختلف کشور از جمله بانک‌ها و بنگاه‌های تولیدی با مشکلات عدیده‌ای مواجه شوند.
آقای روحانی با اشاره به محقق نشدن بخشی از بودجه 210 هزار میلیارد تومانی امسال، افزود: بر همین اساس دولت، تلاش دارد تا در اصلاحیه بودجه 92، راهکارهای جدیدی برای خروج از شرایط فعلی در نظر بگیرد.
رئیس جمهور، تأمین کالاهای اساسی مردم، تأمین منابع یارانه نقدی و تلاش برای افزایش تولید نفت و گاز را سه اولویت دولت در بخش اقتصادی برشمرد و خاطرنشان کرد: کمیسیون اقتصادی دولت موظف شده است در مدت 15 روز، موانع پیش روی رونق اقتصادی را شناسایی و سپس راه حل‌های کوتاه‌مدت برای عبور از این موانع را ارائه کند.
آقای روحانی افزود: برای حل مشکلات اقتصادی، در هفته دو جلسه نیز به ریاست رئیس جمهور تشکیل می‌شود.
رئیس جمهور تأکید کرد: با وجود همه مشکلات و پیچیدگی‌ها، دولت به آینده کاملاً امیدوار و به حل مشکلات مصمم است.
آقای روحانی اعضای دولت را فرزندان انقلاب و پیروان خط امام(ره) و پایبندان به دیدگاه‌های رهبری دانست و گفت: همه اعضای دولت آماده ایثار و فداکاری و خدمت به مردم و حل مشکلات، هستند.
رئیس جمهور در پایان ضمن تشکر از حمایت‌های رهبر انقلاب اسلامی از دولت یازدهم، از همکاری مجلس شورای اسلامی در رأی اعتماد به وزرا قدردانی کرد.

 


تبلیغ خواننده شیطان‌پرست و همجنس‌باز صهیونیست در روزنامه‌ حامی باند خانه سینما
روزنامه تبلیغاتی باند غیرقانونی خانه منحله سینما، این بار به بولتن تبلیغاتی خواننده‌های ضد اخلاقی و صهیونیست تغییر ماموریت داد!
به گزارش خبرنگار کیهان، تنها روزنامه سینمایی کشور که عموماً در خدمت پدرخوانده‌های سینمای ایران- به ویژه دار و دسته خانه منحله سینماست- در اقدامی مشکوک در شماره چهارشنبه خود، دو خبر (بخوانید تبلیغ) جداگانه برای دو خواننده فاسد و صهیونیست را منتشر کرد. این روزنامه در یکی از صفحات خود، خبری بی‌اهمیت را که بیشتر به رپرتاژ آگهی شباهت داشت را درباره لیدی گاگا، خواننده شیطان‌پرست، همجنس‌باز و صهیونیست آمریکایی چاپ کرد. همچنین صفحه دیگری از این روزنامه به مدونا، دیگر خواننده شیطان‌پرست و صهیونیست آمریکایی اختصاص داشت. به نظر می‌رسد، دستگاه‌های مسئول نباید از کنار این اقدام مشکوک، به سادگی عبور نمایند.
اعزام گروه‌های موسیقی به خارج از کشور توسط کانون‌های‌مسئله دار
برخی از شرکت‌ها و کانون‌های غیرقانونی و مسئله‌دار مدتی است که اقدام به دعوت از گروه‌های موسیقی داخل کشور به خارج از کشور و برگزاری کنسرت برای آن‌ها می‌کنند.
به گزارش خبرنگار کیهان، طی ماه‌های اخیر، تعدادی شرکت و کانون که فاقد مجوز و رسمیت از داخل کشورمان هستند، گروه‌های موسیقی را برای اجرای کنسرت به کشورهای غربی و به ویژه کانادا دعوت می‌کنند. در این برنامه‌ها که غالبا با اهداف تجاری و سیاسی صورت می‌گیرد، متأسفانه اتفاقاتی رخ می‌دهد که در شأن جمهوری اسلامی ایران نیست، به همین دلیل جا دارد مسئولین و نهادهای مربوطه نسبت به این مسئله رسیدگی نمایند.
وقتی پلمب‌شکن خانه سینما
سند بصیرت رو می‌کند!
یک کارگردان در اقدامی بسیار مهم(!) سند بصیرت سینماگران مشکل‌دار ایرانی را منتشر کرد.
علیرضا داوودنژاد که چندی پیش در تجمع خانه منحله سینما با حمله به پلمب درب ساختمان خانه سینما، اوج بصیرت و قانون‌گرایی خود را نشان داده بود، این بار هم با انتشار نامه سرگشاده جمعی از فیلمسازان در سال 1360 تلاش کرد تا بصیرت این گروه را نشان دهد و به اثبات برساند! اما نکته قابل توجه درباره سند آقای داوودنژاد این است که اغلب افرادی که پای این نوشته را امضا کرده اند، یا کارگردان‌های ناموفق و ورشکسته‌ هستند و یا مانند «امیر.ن» جلای وطن کرده و در خارج از کشور ناکام شده اند. داوودنژاد درباره این سند بسیار مهم که توسط برخی از فیلمسازان نوشته شده توضیح داده که: «این نامه سرگشاده علی‌رغم گذشت بیش از سه دهه، هنوز حاوی نکاتی گره‌گشا و به‌روز است و برای آن‌ها که دلسوز کشور، آینده و نسل جوان هستند، جنبه‌های کلیدی و راهبردی دارد(!)»
سانسور فیلم فلسطینی
در شبکه‌های اجتماعی غربی
تهیه‌کننده کمدی فلسطینی «فنجان کشور» اعلام کرد فیسبوک و یوتیوب از قرار گرفتن قسمت‌هایی از این سریال کمدی بر روی این دو شبکه اجتماعی ممانعت کرده‌اند.
به گزارش فارس به نقل از المنار، محمود رزق تهیه‌کننده کمدی فلسطینی «فنجان کشور» با اشاره به قسمتی از این برنامه به نام «راهی به سوی قدس»، افزود: فیسبوک حاضر به قرار گرفتن این قسمت از سریال نیست و آن را دارای صحنه‌های «خشن» و «غیرشایسته» دانسته است و گوگل نیز از طریق جست‌وجوگرش و یوتیوب این فیلم را دارای «ویروس» قرار داده‌اند تا دیده نشود.
بنابر این گزارش در این قسمت از سریال «فنجان کشور» که مورد حمله شبکه‌های اجتماعی قرار گرفته است، تنها از وضعیت فلسطین در سایه شهرک‌سازی صهیونیست‌ها و ایست‌وبازرسی‌های نظامی و ممانعت از ورود فلسطینی‌ها به بیت‌المقدس سخن گفته شده و به داستان استقبال فلسطینی‌ها از یکی از خویشاوندان خود که در آمریکا زندگی می‌کند، می‌پردازد.
پیشنهاد سفر نویسندگان ایرانی
به سوریه
یک نویسنده پیشنهاد داد: سفرهای گروهی نویسندگان به ویژه به کشورهایی مانند مصر و سوریه در شرایط حاضر مفید است.
به گزارش مهر، نشست سیاستگذاری تعیین برنامه‌های آتی کارگاه قصه و رمان حوزه هنری عصر روز سه شنبه پنج شهریور در حالی در تالار اوستای حوزه هنری برگزار شد که بیش از نیمی از نویسندگان دعوت شده به این نشست به دلایلی که صادق کرمیار، مدیر کارگاه قصه و رمان نسبت به آن اظهار بی‌اطلاعی کرد، در آن حضور نداشتند.
این گزارش می‌افزاید، این نشست با حضور نویسندگانی چون محمدعلی علومی، سیدعلی شجاعی، کمال شفیعی، مجتبی رحماندوست، علیرضا قزوه، صادق کرمیار، موسی بیدج، منیژه آرمین، راضیه تجار و ... برگزار شد.
مجتبی رحماندوست نویسنده، شاعر و نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی نخستین سخنران این مراسم بود که در سخنان خود خواستار توجه به شرایط منطقه و تطبیق آن با تولید ادبی در حوزه هنری شد و گفت: به نظر من باید آثار تولید شده در حوزه را ترجمه و به همه کشورها برای مطالعه ارائه کنیم. ادبیات ما نباید تهرانی شود و دیگر استان‌های کشور و حتی کشورهای جهان از خواندنش محروم شوند.
وی ادامه داد: به نظر من سفرهای اردویی پنج تا شش نفره به شهرستان‌ها و استان‌ها و حتی خارج از کشور می‌تواند منجر به ایجاد فضایی برای حس برانگیزی به نویسندگان به منظور خلق آثار ادبی شود و باید برای آن برنامه‌ریزی کنیم. این سفرها به ویژه به کشورهایی مانند مصر و سوریه در شرایط حاضر مفید است.
برگزاری جشنواره فیلمسازان مستقل جهان به تعویق افتاد
زمان برگزاری دومین جشنواره بین المللی فیلمسازان مستقل(افق نو) به تعویق افتاد.
برگزاری این جشنواره که قرار بود از 12 تا 16 شهریور جاری درتهران برگزار شود به زمان دیگری موکول شد. نیاز به زمان بیشتر برای هماهنگی مهمانان خارجی جشنواره و کنفرانس فیلمسازان مستقل، استقبال فیلمسازان داخلی و تداوم دریافت آثار و تقاضای بسیاری از مراکز فیلمسازی برای تمدید مهلت دریافت آثار و... مهم ترین دلائل این تغییر زمان عنوان شده است. زمان قطعی برگزاری جشنواره فیلمسازان مستقل متعاقبا اعلام می‌شود.
فیلم زندگی شهیدان رجایی و باهنر
در تلویزیون
فیلم مستند «کلک باهنر» با موضوع زندگی شهیدان رجایی و باهنر فردا از تلویزیون پخش می‌شود.
به گزارش خبرنگار کیهان، این مستند نگاهی متفاوت به زندگی شهیدان رجایی و باهنر دارد و از نوع زندگی و آداب و سلوک آنها، خانه و محل زندگی، فعالیت‌های ناگفته و حتی محل شهادت این دو شهید بزرگوار حقایق تازه‌ای را روایت می‌کند.
مستند «کلک باهنر» فردا، جمعه هشتم شهریور، ساعت 14 از شبکه مستند سیما پخش خواهد شد.

 


اندیمشک- خبرنگارکیهان:
رئیس دادگستری اندیمشک گفت: هزینه ساخت یکی از چهار در مرقد مطهر امام‌حسن‌عسکری(ع) در سامرا را می‌پردازند.
غیاثوند درمورد چگونگی ساخت این در گفت: این در با 35 کیلوگرم نقره 95درصد و قفل و لولای استیل و شیشه سکوریت با هزینه 250 تا 350میلیون تومان ساخته خواهدشد.
این در که باب‌القبله نام دارد پس از اتمام به عراق انتقال و در محل مورد نظر نصب خواهدشد.
وی افزود: محل و کارگاه ساخت این در، در محل آرامگاه شهدای گمنام اندیمشک قرار دارد و مردم می‌توانند وجوهات و نذورات خود را به حساب عتبات واریز کنند و در محل ساخت هم صندوقهایی برای جمع‌آوری وجوهات مردم نصب خواهد شد.

 


فرمانده کل سپاه با اشاره به آمادگی‌های اطلاعاتی و عملیاتی نیروی زمینی سپاه، آن را سازمانی قدرتمند، اطمینان‌بخش و آرامش‌‌آفرین برای ملت ایران دانست.
به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از روابط عمومی سپاه، سردار سرلشکر پاسدار محمدعلی جعفری در جمع فرماندهان و مسئولین نیروی زمینی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی که در مشهد مقدس برگزار شد، یاد و خاطره شهدای گرانقدر این نیرو در برقراری امنیت پایدار در کشور را گرامی داشت.
وی تصریح کرد: واقعیت‌های راهبردی جمهوری اسلامی بیانگر ضرورت آمادگی همه‌‌جانبه نیروهای مسلح به‌ویژه سپاه پاسداران برای دفاع از نظام و میهن اسلامی است و درک درست مجموعه‌ای از تهدیدات متنوع که توسط جبهه متحد معاندین منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای برابر امنیت ملی کشور قرار داده شده است ارتقای آمادگی‌ها برای مقابله و مصاف با این تهدیدات را صد چندان کرده است.
فرمانده کل سپاه گفت: روند تغییرات محیط امنیتی جمهوری اسلامی طی 35 سال اخیر نشان می‌دهد که کشور ما همواره بخشی از استراتژی نظامی بازیگران اصلی نظام سلطه و استکبار بوده است و آنها با اذعان به موقعیت بی‌بدیل و راهبردی ایران و ظرفیت‌های انقلاب اسلامی برای نفوذ به جوامع و ملل آزاده و تبدیل شدن آن به یک الگوی مناسب جهت رویارویی با چالش‌ها و مشکلات حادث شده از سوی قدرت‌های جهانی، همواره درصدد طراحی و اجرای سناریوهای مختلف برای مقابله با ملت ایران و جمهوری اسلامی هستند.
جعفری با اشاره به لزوم رصد و اشراف دائمی بر تحولات منطقه پیرامونی و تحرکات ضدامنیتی که با چتر حمایتی آمریکا و رژیم صهیونیستی برای تاثیرگذاری بر امنیت و آرامش موجود در کشور به‌ویژه در مناطق مرزی شمال غرب و جنوب شرق میهن توسط ضدانقلاب و گروهک‌های تروریستی و مزدور پی‌گیری می‌شود تصریح کرد: نیروی زمینی سپاه با درک عمیق تهدیدات و حضور هوشمندانه و مقتدرانه خود در نقاط مورد نظر تهدید دشمن توانسته است با حمایت و همراهی مردم و ظرفیت‌های بومی مناطق مرزی، توطئه‌های ضدانقلاب و معاندین را خنثی کند.
وی با اشاره به آمادگی‌های اطلاعاتی و عملیاتی مجموعه نیروی زمینی سپاه تصریح کرد: هوشمندسازی و توسعه قابلیت‌های تکنیکی و تاکتیکی در استفاده از سامانه‌ها و تجهیزات دفاعی و رزمی بومی در نیروی زمینی سپاه در روند افزایش توان بازدارندگی و دفاع همه‌جانبه از استقلال و تمامیت ارضی کشور و پاسداری از دستاوردها و آرمان‌های انقلاب اسلامی به خوبی صورت پذیرفته است و هم‌اکنون این نیرو را به یک سازمان قدرتمند، اطمینان‌بخش و آرامش‌آفرین برای ملت ایران تبدیل کرده است.
فرمانده کل سپاه با تاکید بر اهمیت عنصر ایمان، معنویت و بصیرت در شاکله سازمانی سپاه گفت: آنچه از انتظارات مقام معظم رهبری و فرماندهی کل قوا برمی‌آید و در واقع رمز موفقیت سپاه محسوب می‌شود،

 


سمنان- خبرنگار کیهان:
قهرمانان تکواندوکار در رشته پومسه جهان در حاشیه آیین روز بسیج ورزشکاران در سمنان مدال‌های خود را به آستان قدس رضوی اهدا کردند.
قهرمانان تکواندوکار رشته پومسه جهان در مراسمی مدال‌های خود را که شامل هشت مدال جهانی طلا،‌نقره و برنز بود، به آستان قدس رضوی اهدا کردند.
سیدکمال پورحسینی، دو مدال طلای جهانی و محسن رضایی، دو مدال نقره و برنز سال 2011 و 2012 خود را به آستان قدس رضوی اهدا کردند.
محسن اصغری، مدال برنز جهانی سال 2012، محمد مهدی حاجی‌قربانی مدال نقره جهانی سال 2011، محمد حسن مداح مدال طلای سال‌های 2011 و 2012 و محمدرضا مردانی مدال برنز سال 2012 را به آستان قدس رضوی اهدا کردند.
در این آیین از تعدادی از ورزشکاران بسیجی که علاوه برفعالیت‌های فرهنگی در فعالیتهای ورزشی نیز بسیارموفق عمل کرده‌اند، با اهدای لوح سپاس و پرداخت کمک هزینه سفر به مشهد مقدس تقدیر به عمل آمد.
در ادامه این مراسم همچنین از خانواده‌های معظم شهدای ورزشکار استان سمنان شامل سید محمد سیادتی، حسین غنیمت‌پور، حسن سهمی، عباسعلی آرویی و جواد نوروزی با اهدای لوح تقدیر، تندیس و هدیه تجلیل شد.

 


بابل- خبرنگارکیهان:
بزرگترین بیمارستان فوق‌تخصصی چشم شمال کشور در بابل راه‌اندازی شد.
تقی‌پور رئیس این مرکز درمانی گفت: مرکز فوق تخصصی چشم در شمال کشور با همت خانواده مرحوم میناگر راه‌اندازی شد.
وی افزود: این بیمارستان به تجهیزات پیشرفته و روزآمد دنیا مجهز است.
تقی‌پور گفت: این مرکز در زمینی به مساحت دو هزار و 500مترمربع و در دو طبقه بنا شده است و دارای دو اتاق عمل و 13 تخت بستری و 4 تخت ایزوله است.وی در پایان تصریح کرد: از این پس بیماران مبتلا به امراض چشمی در مازندران و شمال کشور می‌توانند از خدمات این مرکز درمانی استفاده کنند.

 


خرم‌آباد- خبرنگارکیهان:
10 قلم داروی دامی جدید گیاهی و شیمیایی در کشور تولید و به بازار عرضه شده است.
رئیس سازمان دامپزشکی کشور که به خرم‌آباد سفر کرده بود، افزود: 5قلم واکسن گیاهی و 5 قلم داروی شیمیایی توسط کارخانجات تولید داروهای دامی در کشور تولید شده است که این امر نشان می‌دهد که نه تنها تحریم‌ها تأثیر منفی برروی پیشرفت‌های علمی تولید محصولات دارویی نداشته است بلکه به موفقیت‌های چشمگیری در زمینه تولیدات دارویی در کشور رسیده‌ایم.سیدمحسن دستور اظهار داشت: خوشبختانه علیرغم تحریم‌های موجود، صادرات داروهای دامی به کشورهای حوزه خلیج‌فارس ادامه دارد و یکی از شرکت‌های داروسازی لرستان 90درصد این صادرات را انجام می‌دهد.رئیس سازمان دامپزشکی کشور گفت: 40درصد فعالیت‌های این سازمان در جهت مبارزه با بیماریهای مشترک انسان و دام است.دستور افزود: در سال گذشته یک میلیون و 425هزار دام سنگین مورد آزمایش بیماری سل قرار گرفت که از این تعداد 1360 مورد مثبت بود که معادل 75درصد قیمت آنان به دامداران پرداخت می‌شود.وی تصریح کرد: به دلیل مشکلات مالی این سازمان در سال91 نتوانستیم به تعهدات خود مبنی بر پرداخت غرامت به دامداران اقدام کنیم که خوشبختانه با تأمین اعتبار لازم بزودی غرامت دامداران پرداخت می‌شود.وی گفت: تاکنون در کشور 300 کشتارگاه سنتی به دلیل مشکلات بهداشتی و 69 کشتارگاه صنعتی متخلف تعطیل شده‌اند.وی از شناسایی 7 کانون شیوع بیماری تب سه روزه در استان‌های شمالی کشور خبر داد و گفت: کار پیشگیری و درمان در این استانها آغاز شده است.

 


استاندار خوزستان از ورود روزانه 4 هزار زائر عراقی از بصره به این استان خبر داد و گفت: افزایش ظرفیت ورود مسافران عراقی باعث لزوم توسعه فضای داخلی ترمینال فرودگاه بین‌المللی اهواز شد.
به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز، سید جعفر حجازی در حاشیه مراسم افتتاح پروژه‌های فرودگاهی اهواز در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد: قدمت فرودگاه اهواز بسیار بالاست و پاسخگوی حجم مسافران نیست و باید فضای داخلی ترمینال گسترش یافته و ترمینال پروازهای خارجی بهبود یابد.
وی گفت: برای اینکه بتوانیم درآمدزایی مناسبی داشته باشیم در پی جذب سرمایه‌گذار بخش خصوصی در فرودگاه‌های استان هستیم و از وجود آنها استقبال می‌کنیم.
حجازی ظرفیت فرودگاه جدید اهواز را 12 هزار هکتار عنوان کرد و گفت: این فرودگاه با مشارکت وزارت نفت ظرف 10 سال آینده به بهره‌برداری خواهد رسید.
وی از راه‌اندازی فرودگاه بهبهان در آینده نزدیک خبر داد و گفت: شهرستان بهبهان یکی از قطب‌های ارتباطی خوزستان به استان‌های دیگر و از جمله کهکیلویه و بویراحمد بوده و باعث می‌شود که روزانه پروازهای محلی بسیاری انجام شود.
استاندار خوزستان ادامه داد: مقدمات فرودگاه بهبهان انجام شده و اگر مجوز آن صادر شود کار احداث آن نیز آغاز خواهد شد.

 


اراک - خبرنگار کیهان:
دوربین‌های تله‌ای نصب شده در منطقه حفاظت شده هفتاد‌قله استان مرکزی، موفق به ثبت تصاویر پلنگ ایرانی در این منطقه شدند.
مدیرکل حفاظت محیط استان مرکزی، با اعلام این خبر افزود: وجود پلنگ ایرانی در منطقه قدیمی و زیستگاه حیات‌وحش منطقه حفاظت شده هفتاد قله قطعی است.
امیر انصاری گفت: محیط‌بانان این منطقه در گشت‌زنی، ردپایی از گربه‌سانان را مشاهده کردند آنان همچنین دو لاشه نیمه خورده «کل و بز» را در داخل شکاف و سوراخی در منطقه پیدا کردند.وی تصریح کرد: محیط‌بانان با نصب 7 دوربین تله‌ای در مناطق مختلف هفتاد قله موفق شدند از حضور پلنگ ایرانی در این منطقه تصویربرداری کنند.

 


Email: SEPIDEH@kayhannews.ir
تو را غایب نامیده‌اند، چون «ظاهر» نیستی، نه اینکه «حاضر» نباشی.
«غیبت» به معنای «حاضر نبودن»، تهمت ناروایی است که به تو زده‌اند و آنان که بر این پندارند، فرق میان «ظهور» و «حضور» را نمی‌دانند، آمدنت که در انتظار آنیم به معنای «ظهور» است، نه «حضور» و دلشدگانت که هر صبح و شام تو را می‌خوانند، ظهورت را از خدا می‌طلبند نه حضورت را. وقتی ظاهر می‌شوی، همه انگشت حیرت به دندان می‌گزند با تعجب می‌گویند که تو را پیش از این هم دیده‌اند. و راست می‌گویند، چرا که تو در میان مائی، زیرا امام مائی، جمعه که از راه می‌رسد، صاحبدلان «دل» از دست می‌دهند و قرار ازکف می‌نهند و قافله دل‌های بی‌قرار روی به قبله می‌کنند و آمدنت را به انتظار می‌نشینند...
و اینک ای قبله هر قافله و ای «شبروان را مشعله»، در آستانه آدینه‌ای دیگر با دلدادگان دیگری از خیل منتظرانت سرود انتظار را زمزمه می‌کنیم.
شفای دل
بیا و صحن دلم را پُر از تبسّم کن
و بین قافیه‌هایی ز جنس خود گم کن
بیا که داغ فراقت کلافه‌ام کرده
شفای این دل تنگم! به من ترحم کن
تو مثل موجی و قلبم شبیه اقیانوس
میان ساحل و دریای دل تلاطم کن
میان عالم و آدم بدون تو جنگ است
خودت تمام جهان را پُر از تفاهم کن
بدون وصل تو شادی در این جهان هرگز
بیا و شوق حضورت نصیب مردم کن
دعای هر شب و هر روز من شده آقا
بیا وچ صحن دلم را پُر از تبسّم کن
مجتبی خرسندی
***
سخت است اما...
تمام عمر بی‌لبخند سخت است
به لبخند خودت سوگند، سخت است
برای دیدنت تا جمعه بعد
تحمل می‌کنم، هر چند سخت است
سیدحبیب نظاری
***
اشک قلم
شاید همیشه شعر نوشتن برایتان
باشد بهانه‌ای که بیفتم به پایتان
هر روز می‌پرد دل من در هوایتان
این‌بار میزنم همه از دل صدایتان
دستم دراز می‌کنم آقای من بگیر
اینجا پرنده‌ای شده‌ام در قفس اسیر
اینجا نفس به زور برایم خریده‌اند
این بغض‌ها ولی نفسم را بریده‌اند
مردم همیشه وصف غمم را شنیده‌اند...
اما شبی نگاه ترم را ندیده‌اند
تنها شما همیشه به دادم رسیده‌اید...
ای وای باز، اشک قلم بی‌صدا چکید-
آری فقط قلم شده غمخوار و زار من
او می‌نویسد از دل در انتظار من
دیگر نفس نمی‌شود انگار یار من
امشب تمام می‌شود از بغض کار من!
ای کاش یک نفر به عزایم بیاورند...
اما گمان کنم که فقط شمع می‌خرند!
دستم دراز می‌کنم از این عبورتان-
آقا بگیر... تا بشوم غرق نورتان
من مرده‌ام که زنده شوم با ظهورتان...
ای کاش نوکری بشوم در حضورتان...
ای کاش لااقل نفسم را دوا کنید
تا اینکه ذاکرت بشوم... ذاکری شهید...!
فرشته محمدی

 


رئیس سابق آژانس بین‌المللی انرژی اتمی و رئیس وقت تیم بازرسان تسلیحاتی سازمان ملل در عراق به شبکه تلویزیونی روسیه گفت: هدف اصلی عربستان و آمریکا در موضوع سوریه، تضعیف و منزوی کردن ایران است.
به گزارش فارس، در حالی که تحرکات کشورهای عربی و غربی برای آغاز اقدام نظامی علیه سوریه ادامه دارد، «هانس بلیکس» به شبکه «راشاتودی» گفت: هدف عربستان و دیگر کشورهای دخیل در موضوع سوریه، تنها تضعیف ایران است و نه کمک به ارتقا‌‌ء وضعیت حقوق بشر در سوریه.
وی که پیش از آغاز جنگ عراق و در طول این جنگ رئیس تیم بازرسان تسلیحاتی سازمان ملل بود، افزود: رسانه‌های غربی به دولت‌های خود برای اقدام نظامی علیه سوریه فشار می‌آورند و می‌گویند باید اقدامی در برابر حمله شیمیایی اخیر انجام داد. «به عقیده آن‌ها باید یک ناظر جنگی وجود داشته باشد. اما این نیروی ناظر کیست؟ آمریکا؟ ناتو؟ خیر این وظیفه برعهده شورای امنیت است.»
بلیکس با اشاره به فعالیت بازرسان سازمان ملل در سوریه گفت: این کارشناسان تنها می‌توانند مشخص کنند که آیا حمله شیمیایی انجام گرفته یا نه، و نه اینکه چه کسی دست به حمله شیمیایی زده است.
وی در مورد تلاش برای مداخله نظامی در سوریه هم گفت در حقیقت این دید کلان این اقدام ناشی از مجادله میان ایران و عربستان است. در این مجادله آمریکا در طرف عربستان است، چرا که علاقه دارد ایران را منزوی کند.
این کارشناس سابق سازمان ملل افزود: بنابراین،‌ هدف عربستان از حضور در سوریه مسائل حقوق بشری نیست. عربستان آن‌جاست تا ایران را تضعیف کند. این هدف اصلی آن‌هاست.
وی در پایان گفت این ایران، روسیه و آمریکا هستند که باید گردهم آیند و راه‌حلی برای موضوع سوریه بیابند.
به عقیده بلیکس، حل این موضوع به یافتن راهکاری برای حل موضوع برنامه هسته‌ای ایران نیز کمک خواهد کرد.
آمریکا در سال 2003 در حالی دست به حمله گسترده به عراق زد که بازرسان سازمان ملل به ریاست بلیکس تاکید کرده بودند که هیچ سلاح کشتار جمعی‌ای در این کشور وجود ندارد. بلیکس روز سه‌شنبه هم گفته بود آمریکا نباید بار دیگر اشتباهی را مرتکب شود که سال 2003 انجام داد.

 


رئیس نیروگاه اتمی بوشهر تاکید کرد: تا دو ماه آینده مسئولیت نگهداری و ایمنی نیروگاه اتمی بوشهر از پیمانکار روسی به کارفرمای ایرانی منتقل می‌شود.
«حسین درخشنده» در آیین گرامیداشت هفته دولت در نیروگاه اتمی بوشهر با گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر، اظهار داشت:‌ اکنون نیروگاه اتمی بوشهر وارد مرحله عملیاتی برای تولید برق ایمن و مطمئن شده است.
وی با تاکید بر اینکه نیروگاه اتمی بوشهر با روش‌ها و شاخص‌های محاسباتی و عملیاتی، نیروگاه از ماه‌ها قبل برای تولید برق مطمئن فعالیت می‌کند، افزود: نیروگاه اتمی بوشهر با واگذاری مسئولیت آن به کارشناسان ایرانی تا دو ماه آینده وارد مرحله بهره برداری صنعتی می‌شود.
رئیس نیروگاه اتمی بوشهر تصریح کرد: اکنون کارکنان نیروگاه اتمی بوشهر موفق به دریافت پروانه بهره‌برداری و کنترل اتاق فرمان از سازمان نظام هسته‌ای کشور شده‌اند که موجب افتخار نظام اسلامی ایران است.
وی، کارکنان نیروگاه اتمی بوشهر را مالک اصلی این مرکز دانست و اذعان داشت: همه کارکنان و کارشناسان باید خود را صاحب و مالک این تاسیسات بدانند که این مهم احساس مسئولیت کارکنان و کارشناسان نسبت به این مجموعه را افزایش می‌دهد.
به گزارش فارس، درخشنده با بیان اینکه این کارکنان پس از کسب تجربه از پیمانکار موفق به دریافت پروانه حفظ، بهره‌برداری و نگه‌داری شده‌اند، تصریح کرد: کارکنان نیروگاه اتمی بوشهر پس از فراگیری مراحل لازم اکنون می‌توانند کلیدزنی در مرکز کنترل را برعهده بگیرند.

 


صفحه (10)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10