(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10


شنبه 16 شهریور 1392 - شماره 20584

صفحه (10)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
هدیه به خوانندگان
رهبر انقلاب در دیدار اعضای مجلس خبرگان تشریح کردند
آمریکا بازنده حمله نظامی به سوریه است
در پرتو وحی
اخبار ادبی و هنری
تجدید میثاق اعضای مجلس خبرگان رهبری با آرمان‌های امام راحل
ایران اقدامات تروریستی در عراق را محکوم کرد
بررسی تحولات سوریه در جلسه ستاد تبلیغات دفاعی کشور
رکن‌آبادی پیام ظریف را تسلیم عدنان منصور کرد
بازتاب سخنان رهبر معظم انقلاب درباره تحولات سوریه
هاآرتص: ایران حمایت از سوریه را متوقف نمی‌کند
معاون اول دستگاه قضا: خروج هداياي خارجي از «موزه هدايا» پيگيري خواهد شد
در جلسه شورای امنیت مطرح شد
ابراز امیدواری برای حل صلح آمیز موضوع هسته‌ای ایران
صالحی: رویکرد ایران در مذاکرات با آژانس برد - برد خواهد بود
دادگاه عمومی اتحادیه اروپا حکم تحریم 7 شرکت بزرگ ایرانی را لغو کرد
نتایج دکترای دانشگاه آزاد اعلام شد
سرپرست حجاج ایرانی: دشمن طرح اسلام هراسی و شیعه‌هراسی را دنبال می‌کند
علی جنتی در بیست‌ودومین اجلاس نماز: پیام‌های رهبر انقلاب به 22 اجلاس نماز منشور وزارت ارشاد است
نقدی: دشمن به بهانه سلاح شیمیایی قصد حمله به سوریه را دارد
درخواست نماینده مردم بابلسر و فریدونکنار در مجلس شورای اسلامی: حقوق ناجیان غریق به موقع پرداخت شود
جانشین فرمانده کل سپاه: با تأسی به سیره شهدا از گردنه تهدیدات عبور خواهیم کرد
فرمانده نیروی انتظامی: کنترل مرزهای کشور با تجهیزات الکترونیکی انجام می‌شود
بازدید رئیس بسیج سازندگی از پروژه‌های عمرانی اردبیل
حرکت کاروان گل و گیاه در خیابان‌های قم
   


حضرت آیت‌الله بهجت(ره): اگر کسی هدف خلقت انسان را بداند، برایش بسیار شیرین است که هفتاد بار زنده شود و دوباره شهید شود.

 


حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب روز پنجشنبه در دیدار رئیس و اعضای مجلس خبرگان، در سخنان مهمی، ضمن توصیه همه مسئولان و تصمیم‌گیران و تصمیم‌سازان در سطوح مختلف نظام اسلامی به نگاه کلان و جامع در قبال مسائل کشور، منطقه و جهان و موضع‌گیری همراه با بصیرت و بینش و به دور از انفعال، تأکید کردند: همه مسئولان باید در تصمیم‌گیری‌ها و موضع‌گیری‌های خود، حتماً سه مؤلفه، «آرمان‌ها و اهداف»، «راهبردهای عمومی و کلی»، و «واقعیات» را مد نظر داشته باشند و با رویکرد عاقلانه و خردمندانه و امیدوار به آینده، در جهت تقویت ساخت درونی نظام و حل مشکلات و ایستادگی بر اصول حرکت کنند.
رهبر انقلاب اسلامی، نگاه جامع، کلان و همه‌جانبه به حوادث و مسائل را بسیار ضروری دانستند و افزودند: یکی از این حوادث، شکل‌گیری نظام جمهوری اسلامی است که در کوران تندبادها و با تکیه بر اسلام و در دنیای در حال حرکت به سوی مادیگری، اتفاق افتاد که این رویداد بیشتر شبیه معجزه بود.
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای با اشاره به معارضه‌ها و دشمنی‌ها با نظام اسلامی از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی تاکنون خاطرنشان کردند: علت اصلی همه این دشمنی‌ها نیز اسلام است.
ایشان لازمه تحلیل صحیح از شرایط کنونی منطقه و جهان و صف‌بندی‌های موجود در مقابل نظام اسلامی را نیز داشتن نگاهی کلان و همه‌جانبه و منطبق بر واقعیات دانستند و تأکید کردند: با وجود آنکه منطقه غرب آسیا، از سال‌ها قبل مورد سلطه و تاخت و تازِ استکبار قرار گرفته، اما در چنین شرایطی، حادثه بزرگ بیداری اسلامی به وجود آمده که برخلاف خواسته استکبار است.
این تصور غلط است
رهبر انقلاب اسلامی گفتند: این تصور که بیداری اسلامی از بین رفته، تصور غلطی است زیرا بیداری اسلامی یک حادثه سیاسی محض نبود که با آمدن برخی افراد یا رفتن آن‌ها، از بین برود بلکه بیداری اسلامی، حالت تَنَبّه و خودباوری و تکیه بر اسلام است که در جوامع اسلامی گسترش یافته است.
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای خاطرنشان کردند: آنچه که ما امروز در منطقه مشاهده می‌کنیم، در واقع واکنش استکبار و در رأس آن آمریکا، به بیداری اسلامی است.
ایشان با اشاره به تلاش جبهه استکبار برای حل مسائل منطقه براساس منافع خود تأکید کردند: حضور استکبار در این منطقه متجاوزانه، زورگویانه و زیاده‌خواهانه و با هدف از بین بردن هرگونه مقاومت در مقابلِ این حضور است، اما جبهه استکبار نتوانسته این مقاومت را از بین ببرد و از این پس هم نخواهد توانست.
هدف حمله به سوریه
رهبر انقلاب اسلامی هدف اصلی استکبار در منطقه را تسلط بر آن با محوریت رژیم صهیونیستی دانستند و افزودند: در قضایای اخیر سوریه هم که به بهانه سلاح شیمیایی آغاز شده، هدف، همین است اما آمریکایی‌ها سعی می‌کنند با لفاظی و زبان‌بازی، اینگونه وانمود کنند که برای یک هدف انسانی وارد قضیه شده‌اند.
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای با تأکید بر اینکه آنچه برای سیاستمداران آمریکایی مهم نیست، مسائل انسانی است، خاطرنشان کردند: آمریکایی‌ها در حالی ادعای مسائل انسانی را می‌کنند که در سابقه آن‌ها زندان‌های گوانتانامو و ابوغریب، سکوت در برابر استفاده صدام از سلاح شیمیایی در حلبچه و شهرهای ایران و کشتار مردم بی‌گناه افغانستان و پاکستان و عراق وجود دارد.
ایشان تأکید کردند: مسئله انسانیت، موضوعی نیست که کسی در دنیا باور کند که آمریکایی‌ها به دنبال آن باشند.
رهبر انقلاب اسلامی افزودند: ما معتقدیم آمریکایی‌ها در حال خطا و اشتباه در سوریه هستند و بر همین اساس نیز ضربه وارده به خود را احساس و قطعاً ضرر خواهند کرد.
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای تأکید کردند: نظام جمهوری اسلامی ایران اکنون بعد از گذشت سی سال از دشمنی‌ها و توطئه‌ها و شرایط فعلی منطقه نه تنها ضعیف‌تر نشده بلکه از لحاظ اقتدار و توسعه نفوذ و توانایی‌ها بسیار قوی‌تر شده است.
سه مولفه در تصمیم‌گیری مسئولان
ایشان بعد از بیان واقعیات شکل‌گیری نظام جمهوری اسلامی و اقتدار روزافزون آن با وجود همه دشمنی‌ها و صف‌بندی‌های منطقه و جهان، گفتند: همه مسئولان باید در تصمیم‌گیری‌ها و موضع‌گیری‌های خود سه مؤلفه بزرگ را مد نظر داشته باشند: 1- آرمان‌ها و اهداف 2- راهبردهای عمومی و کلی و 3- واقعیات.
رهبر انقلاب اسلامی در تبیین آرمان‌ها و اهداف تأکید کردند: آرمان جمهوری اسلامی ایران، «ایجاد تمدن اسلامی» و جامعه‌ای پیشرفته از لحاظ مادی و معنوی است.
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای افزودند: راهبردهای رسیدن به این آرمان نیز مشخص است. راهبردهایی همچون تکیه بر اسلامیت، ملاحظه ظالم نبودن و مظلوم نشدن در تعاملات گوناگون، راهبرد تکیه به آرای مردم، راهبرد کار و تلاش عمومی و راهبرد وحدت ملی.
ایشان نگاه صحیح به واقعیات، به عنوان مؤلفه سوم را بسیار ضروری خواندند و خاطرنشان کردند: آرمانگرایی باید همراه با نگاه به واقعیات باشد اما این نگاه به واقعیات نیز باید به صورت صحیح و همه‌جانبه و به دور از یکجانبه‌نگری باشد.
رهبر انقلاب اسلامی با اشاره به وجود واقعیات شیرین و تلخ در جامعه گفتند: در تصمیم‌گیری‌ها و نگاه به مسائل کشور نباید فقط واقعیات تلخ را دید بلکه باید واقعیاتی همچون وجود فکرهای برجسته و عناصر فعال و مبتکر در جامعه، رواج دین در میان مردم به ویژه نسل جوان، بقای شعارهای دینی و اسلامی و نفوذ روزافزون نظام جمهوری اسلامی در منطقه و دنیا را نیز دید و با تکیه بر این واقعیات شیرین، برای زدودن واقعیات تلخ و یا کم کردن آن‌ها، تلاش کرد.
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای افزودند: وجود برخی واقعیات تلخ که همچون مانعی در مقابل ما قرار دارند، نباید ما را از ادامه مسیر منصرف کند بلکه باید با نگاه صحیح آن مانع را برطرف و یا از آن عبور کرد.
ایشان عملکرد امام بزرگوار (ره) در دهه اول انقلاب را نیز بر همین مبنا و روش دانستند و تأکید کردند: امام (ره) در مقابل واقعیات چشم خود را نبستند اما از اصول نیز هیچگاه کوتاه نیامدند.
امام تقیه نکرد
رهبر انقلاب اسلامی افزودند: امام خمینی(ره) همان کسی است که گفت «رژیم صهیونیستی یک غده سرطانی است که باید از بین برود» و هیچگاه نیز در مورد رژیم صهیونیستی تقیه نکرد.
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای تأکید کردند: امام خمینی(ره) در مقابل آمریکا و شرارت‌های او نیز تقیه نکرد و جمله معروف «آمریکا شیطان بزرگ است» سخن امام است.
ایشان گفتند: این عبارت که «تسخیر سفارت آمریکا، انقلاب دوم و شاید مهمتر از انقلاب اول است» نیز جمله امام(ره) است.
رهبر انقلاب اسلامی در بیان رفتار و عملکرد امام خمینی(ره) در دهه اول انقلاب، به موضوع جنگ تحمیلی اشاره کردند و افزودند: در همان زمانی که همه شعار «جنگ جنگ تا پیروزی» سر می‌دادند، امام می‌فرمود: «جنگ تا رفع فتنه».
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در جمع‌بندی این بخش از سخنان خود تأکید کردند: این ایستادگی‌های امام بزرگوار (ره) بود که پایه‌های نظام اسلامی را مستحکم کرد.
ایشان افزودند: وضعیت افراد یا کشورهایی که به خاطر به دست آوردن دل مستکبران، از اصول خود گذشتند، اکنون در مقابل دیدگان ما است.
رهبر انقلاب اسلامی ادامه دادند: اگر در مصر شعار مبارزه با اسرائیل وجود داشت و در مقابل وعده‌های آمریکا، کوتاه نمی‌آمدند، قطعاً اینگونه نمی‌شد که دیکتاتور ذلیل‌کننده مردم مصر از زندان آزاد شود و منتخبان مردم مصر به زندان بروند و محاکمه شوند.
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای گفتند: اگر در مصر، بر اصول ایستادگی می‌شد، معترضانی که در مقابل منتخبان مردم ایستاده بودند، به طرف آن‌ها می‌آمدند.
ایشان در این بخش از سخنان خود یک نکته را نیز متذکر شدند که عبارت بود از راهبرد اساسی دشمنان اسلام برای ایجاد اختلاف‌های فرقه‌ای و مذهبی در منطقه.
توطئه بزرگ دشمن
رهبر انقلاب اسلامی گفتند: دشمن برای اجرای این راهبرد خود و برافروخته کردن آتش فتنه، از دو گروه مزدور استفاده می‌کند، یک دسته مزدور تکفیری زیر نام سنی و یک دسته دیگر مزدورانی که زیر نام شیعه فعالند.
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای تأکید کردند: هر مجموعه و دولتی که فریب این توطئه بزرگ را بخورد قطعاً به حرکت اسلامی ضربه خواهد زد.
ایشان افزودند: بزرگان علمای شیعه و سنی باید مراقب باشند که اختلافات میان فرقه‌های اسلامی، موجب جبهه‌بندهای جدید و غفلت از دشمن اصلی نشود.
رهبر انقلاب اسلامی در ادامه مباحث خود درخصوص لزوم نگاه کلان و جامع به مسائل و واقعیات جامعه، به برخی مشکلات کشور اشاره کردند و گفتند: راه حل اصلی مشکلات کشور، تقویت ساخت درونی نظام براساس نگاه عاقلانه و خردمندانه است.
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای خاطرنشان کردند: تقویت ساخت درونی کشور نیز از طریق پیشرفت‌های علمی، و مدیریت درست اقتصادی امکان‌پذیر است.
ایشان افزودند: علت اینکه امروز فشارها متوجه نفت کشور شده آن است که از بعد از جنگ، نتوانستیم تکیه خود را بر نفت کم کنیم، بنابراین باید همواره در جهت استحکام ساخت درونی و حل کردن مشکلات با کمک نیرو و اراده خود، حرکت کنیم.
رهبر انقلاب اسلامی خاطرنشان کردند: یکی از امتیازات شرایط کنونی، روی کار آمدن دولتی تازه‌نفس با مجموعه‌ای از افرادِ صاحب توانایی‌ها و مصمم برای پیشبرد کشور به سمت اهداف است
همه به دولت کمک کنند
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رئیس جمهور را نیز یک روحانی باسابقه و فعال در عرصه‌های گوناگون، و انقلابی دانستند و تأکید کردند: در چنین شرایطی، همه باید به دولت کمک کنند و من همانگونه که از همه دولت‌ها حمایت کرده‌ام، از این دولت نیز حمایت خواهم کرد.
ایشان خاطرنشان کردند: البته حمایت من از دولت‌ها به معنای تأیید همه کارهای آن‌ها نیست و ممکن است ایرادهایی هم باشد ولی این ایرادها نباید مانع از کمک به دولت شود.
رهبر انقلاب اسلامی افزودند: علاوه بر کمک به دولت، باید نصیحت خیرخواهانه هم کرد.
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای تأکید کردند: مسئولان نیز باید پذیرای این نصیحت‌های خیرخواهانه باشند حتی اگر این نصیحت‌ها در برخی مواقع تند و تیز باشد.
ایشان همچنین با اشاره به جبهه‌بندی‌های شفاف منطقه‌ای و جهانی افزودند: نرمش و انعطاف هنرمندانه و قهرمانانه در همه عرصه‌های سیاسی، مطلوب و مورد قبول است اما این مانور هنرمندانه نباید به معنای عبور از خط قرمزها و بازگشتن از راهبردهای اساسی و توجه نکردن به آرمان‌ها باشد.
رهبر انقلاب اسلامی خاطرنشان کردند: قاعدتاً هر دولتی ابتکارات و روش‌هایی دارد که براساس آن‌ها پیش خواهد رفت.
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در ارزیابی شرایط کشور، آینده را بسیار خوب و روشن توصیف کردند و گفتند: من کاملاً به آینده خوشبین هستم و معتقدم همه مشکلات کشور اعم از اقتصادی، سیاسی و فرهنگی که عمیق‌تر از بقیه است، قابل حل هستند.
رهبر انقلاب اسلامی در بخش دیگری از سخنان خود با قدردانی از اقدام بسیار مفید و سازنده مجلس خبرگان، در تشییع شهدای گمنام، تأکید کردند: حضور رئیس و نمایندگان محترم مجلس خبرگان در تشییع شهدای گمنام درس بزرگی برای جامعه بود زیرا کشور و جامعه همواره نیازمند زنده نگه داشتن یاد و راه شهدا است.
گزارش رئیس
و نایب رئیس مجلس خبرگان
در ابتدای این دیدار آیت‌الله مهدوی کنی رئیس مجلس خبرگان، اجلاس دو روزه خبرگان را خوب ارزیابی کرد و با اشاره به مباحث مطرح شده گفت: در این اجلاس رئیس جمهور محترم گزارشی از مسائل و شرایط کشور بیان کرد و برخی نمایندگان مجلس خبرگان نیز دغدغه‌ها و پیشنهادهای خود را مطرح کردند.
آیت‌الله مهدوی کنی افزود: مجلس خبرگان بر لزوم کمک به دولت محترم برای حل مشکلات تأکید داشت.
همچنین آیت‌الله هاشمی شاهرودی نایب رئیس مجلس خبرگان رهبری نیز گزارشی از مباحث مطرح شده در جلسات با اشاره به انتخابات ریاست جمهوری و تشکیل دولت جدید، آن را تحقق حماسه سیاسی مورد نظر رهبر معظم انقلاب اسلامی خواند و افزود: البته در کنار این حادثه شیرین، شاهد حوادث تلخی در منطقه هستیم که با فتنه‌گری آمریکا و رژیم صهیونیستی منطقه به آشوب کشیده شده است.
نایب رئیس مجلس خبرگان طرح دغدغه‌های فرهنگی و اقتصادی، مسائل سوریه، تحولات مربوط به بیداری اسلامی و ضرورت ایستادگی جمهوری اسلامی در برابر توطئه‌ها را از دیگر مباحث مطرح شده توسط اعضا در چهاردهمین اجلاس خبرگان رهبری بیان کرد.

 


توبه، ایمان و عمل صالح تبدیل‌کننده
گناهان به حسنات است
قرآن حکیم:
...کسانی که توبه کنند و ایمان (واقعی) بیاورند و عمل صالح انجام دهند، خداوند (به پاداش بازگشت از بدی به خوبی) گناهانشان را به حسنات مبدل می‌کند و (بدانید و از این همه رحمت تعجب نکنید که) خداوند همواره آمرزنده و مهربان بوده است.
سوره فرقان آیه 70

 


شاعران به جنگ آمریکا می‌روند
عذرخواهی از خانواده شهید
به خاطر غیبت رئیس جمهور و وزیران
یک شاعر دفاع مقدس از خانواده شهید باغبانی به خاطر عدم حضور رئیس جمهور و هیچ یک از وزیران در مراسم بزرگداشت این شهید عذرخواهی کرد!
مراسم بزرگداشت شهید هادی باغبانی مستندسازی که در سوریه به شهادت رسید، پنجشنبه گذشته با حضور محسن مومنی شریف، علیرضا قزوه، مجتبی رحمان‌دوست نماینده مجلس شورای اسلامی، حجت‌الاسلام پناهیان، خسرو زینال‌پور مدیر مركز آموزش و پژوهش، دكتر شاه‌حسینی، مرتضی گودرزی دیباج مدیر مركز هنرهای تجسمی، علی قربانزاده مدیر محافل و جشنواره‌ها، محمد حسین جعفریان مدیر سایت فارسی زبانان حوزه هنری، علی محمد مودب، علی داوودی، محمد جواد محقق، خانواده شهید هادی باغبانی و جمعی از مسئولان، هنرجویان و هنرمندان برگزار شد.
حجت‌الاسلام پناهیان در این مراسم گفت: ما در دوران عمل انقلابی هستیم و هم اكنون باید تندیسی از شهید باغبانی ساخته شود تا هنرمندان انقلابی مانند او سرمشق بگیرند. اگر هر یك از مستندسازان در پرونده كاری خود مستندی برای رفع مظلومیت مظلومان منطقه نداشته باشند، تا ابد شرمنده خواهند بود و این كار نیازی به بخشنامه ندارد بلكه نیازمند شعور و شور باطنی است. چه كسی شهید باغبانی را مجبور به رفتن به خط مقاومت كرده بود تا مصرانه در به تصویر كشیدن نیروهای جبهه مقاومت جان خود را از دست بدهد.
پناهیان پس از سخنرانی بر دستان کودک سه ساله شهید باغبانی بوسه زد.
علیرضا قزوه نیز در این مراسم گفت: بعد از گذشت روزهایی كه شهیدان می‌آمدند؛ آخرین گروه، گروه شهیدان هسته‌ای ما بودند كه مظلوم‌ترین شهیدان هستند و مظلوم‌تر از آن‌ها دو شهید سوریه‌اند كه طلیعه آمدن شهیدان دیگر مقاومت هستند.
این شاعر انقلاب اسلامی با تاكید بر حضور فعال شاعران در عرصه اتفاقات سوریه ادامه داد: من فكر می‌كنم بعد از صحبت‌های سیاستمداران خیلی از دوستان شاعر ما شعری برای سوریه نگفتند؛ اما ما می‌خواهیم برای سوریه شعر بگوییم. ما كه می‌دانیم هر كجا پای شهیدانمان باشد یعنی حق، ما كه مستند‌های آن‌ها را دیده‌ایم.
مدیر مركز آفرینش‌های ادبی حوزه هنری انقلاب اسلامی با انتقاد از سكوت سیاسیون در برابر شهدای سوریه گفت: در روزگاری كه جبهه فرهنگی ما باید وارد عمل شود چرا در دادن پیام برای این شهید مظلوم این همه تاخیر دارند؟
محمدحسین جعفریان هم در سخنرانی خود به خاطر عدم حضور رئیس جمهور و هیچ یک از وزیران در مراسم بزرگداشت شهید باغبانی از خانواده این هنرمند شهید معذرت‌خواهی کرد.
در این مراسم محمود باغبانی پدر شهید مستندساز در سخنانی كوتاه گفت: توقع ما خانواده شهدا از ملت شهیدپرور این است كه راه شهدا را ادامه دهند و یار و یاور رهبر عزیزمان باشند.
در پایان این مراسم با اهدای لوح تقدیر از خانواده این شهید سرافراز تقدیر شد.
فیلمساز درجه سه، پاداش گرفت!
فیلمساز درجه سه‌ای که فیلم‌هایش از فرط ضعف و ابتذال حتی در جشنواره سینمای جوان محلی هم قابل نمایش نیست، صرفا به خاطر وطن‌فروشی رئیس افتخاری جشنواره نورنبرگ شد!
محمد رسول‌اف، که چندی پیش در جشنواره فیلم کن به خاطر انتقادات منتقدان از فیلمش به آن‌ها فحاشی کرده بود، با وجود اینکه آثارش همواره در سطح پایین ارزیابی شده و هیچ أثر قابل توجهی در کارنامه‌اش ندارد، از سوی مسئولان جشنواره موسوم به حقوق بشر نورنبرگ به عنوان رئیس افتخاری این جشنواره منصوب شد.
براساس گزارش‌های منتشر شده، آندریا کوهن [جهود] مدیر اجرایی جشنواره فیلم حقوق بشر نورنبرگ، دلبستگی این کارگردان ایرانی به فیلم و جسارتش در امور حقوق بشر را دلیل انتصاب وی به ریاست این جشنواره دانسته است! البته منظور این صهیونیست از حقوق بشر، سیاه‌نمایی علیه ایران و وطن‌فروشی است.
گفتنی است طی سال‌های اخیر، جشنواره‌های سینمایی غربی تبدیل به محلی برای کاسبی فیلمسازان سطح پایین و ناتوانی شده که صرفا به خاطر فحاشی و توهین به ملت و نظام حاکم بر ایران در این جشنواره‌ها قدر می‌بینند!
یک بازیگر:
سینمای آمریکا
سرد و بی‌رحم است
رایان رینولدز بازیگر کانادایی‌تبار سینمای آمریکا می‌گوید: هالیوود جای سرد و بی‌رحمی است و فعالیت برای غیرآمریکایی‌ها در آن بسیار دشوار است.
این بازیگر به تازگی در گفت وگو با رسانه‌ها اظهار داشت: صنعت سینمای ما بی‌رحم و سرد است. اگر بازیگر موفقی نباشی، حتی اگر استعداد والایی داشته باشی، کسی به دنبالت نخواهد آمد. باید تماشاچی را به داخل سالن سینماها بکشانی تا مورد توجه باشی و به سراغت بیایند.
وی افزود: این طبیعت حرفه‌ ما و هالیوود است. کسی با تو شوخی ندارد و خیلی راحت تو را حذف خواهند کرد. به همین دلیل باید مراقب خودت باشی و سعی کنی فیلم‌هایی را برای کار انتخاب کنی که هم خوب و خوش‌ساخت باشند و هم تماشاچی را جذب خود کنند. این کار بسیار سختی است و برای همین، تو همیشه با چالش روبرو هستی و باید موانع را از سر راه خود برداری.
این بازیگر اضافه کرد: کار و فعالیت برای بازیگران غیر آمریکایی در هالیوود بسیار سخت و مشکل بوده و هست. ما باید تلاش مضاعفی کنیم تا توانایی‌هایمان را ثابت کنیم. ولی شانسی که همه ما خارجی‌ها آورده‌ایم این است که هالیوودی‌ها می‌دانند بدون ما نمی‌توانند کارهایشان را انجام دهند و ما غیر آمریکایی‌ها سهم بسیار مهمی در گردش کار هالیوود داریم. واقعیت این است که نمی‌توان ما را نفی یا حذف کرد و ما خودمان را به این صنعت قبولانده‌ایم.

 


اعضای مجلس خبرگان رهبری با حضور در حرم مطهر امام راحل با آرمان‌های امام و انقلاب تجدید میثاق کردند.
اعضای مجلس خبرگان رهبری روز پنج‌شنبه با حضور در حرم مطهر بنیان‌گذار انقلاب اسلامی ضمن اهدای تاج گل با آرمان‌های امام و انقلاب تجدید میثاق کردند.
همچنین اعضای مجلس خبرگان بر سر مزار شهدا در بهشت زهرا نیز حضور یافتند.
چهاردهمین اجلاس مجلس خبرگان رهبری 12 و 13 شهریور ماه در تهران برگزار شد.

 


سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان اقدامات تروریستی و انفجارهای اخیر در عراق را محکوم و حرکت ضدانسانی خواند.
مرضیه افخم سخنگوی وزارت امور خارجه با ابراز تسلیت به خانواده‌های قربانیان گفت: جمهوری اسلامی ایران این جنایت‌ها را که با هدف خدشه‌ به وحدت ملی عراق صورت می‌گیرد، محکوم کرده و توجیه‌ناپذیر می‌داند.
سخنگوی دستگاه دیپلماسی با اعلام حمایت ایران از تلاش‌ها و برنامه‌های ضدتروریستی دولت عراق تاکید کرد: امیدواریم ملت عراق، تحت هدایت و درایت رهبران دینی و سیاسی خود، خشونت‌طلبی و افراط‌گری را ناکام گذاشته و مسیر تقویت ثبات و امنیت را به خوبی طی کند.

 


در جلسه ستاد تبلیغات دفاعی کشور با توجه به اهداف آمریکا و رژیم صهیونیستی در حمله احتمالی علیه سوریه،‌بر ضرورت همگرایی تمام ظرفیت‌های رسانه‌ای کشور تأکید شد.
در این نشست که با حضور نمایندگان رسانه ملی، تنی چند از مدیران مسئول مطبوعات کثیرالانتشار، خبرگزاری‌ها و کارشناسان حوزه رسانه‌ای و بین‌المللی تشکیل شد، رویدادها و تحولات مهم منطقه مورد بررسی و تبادل نظر قرار گرفت.
در این جلسه، با توجه به سیاست‌ها و اهداف آمریکا و رژیم صهیونیستی و متحدان منطقه‌ای آنها در انتشار اخبار جعلی و توجیه اقدامات نظامی علیه ملت مسلمان و مقاوم سوریه،‌ضمن تعیین سیاست‌های کلی، بر ضرورت همگرایی تمام ظرفیت‌های رسانه‌ای کشور و مقابله با جریان‌سازی خبری دشمنان تأکید شد.

 


سفیر ایران در لبنان با عدنان منصور وزیر امور خارجه این کشور دیدار و پیام محمدجواد ظریف وزیر امورخارجه کشورمان را تسلیم وی کرد.
غضنفر رکن‌آبادی سفیر ایران در لبنان در این دیدار درخصوص آخرین تحولات لبنان و منطقه در پرتو تهدید رئیس‌جمهور آمریکا جهت اقدام نظامی علیه سوریه بحث و تبادل‌نظر کرد.
وزیر خارجه لبنان مخالفت لبنان با هرگونه حمله نظامی یا توسل به زور علیه سوریه را اعلام و بر لزوم همکاری کلیه کشورها به منظور ممانعت از تحقق این امر تاکید کرد.
عدنان منصور افزود: با توجه به مخالفت گسترده افکار عمومی جهانی و تعداد قابل توجهی از دولتها درجهان با اقدام نظامی علیه سوریه، امیدواریم ایالات متحده آمریکا با در نظر گرفتن حقایق موجود در صحنه، تعاملی منطقی و عاقلانه داشته باشد.
سفیر ایران پس از دیدار مزبور در جمع خبرنگاران به سؤالات آنان پاسخ گفت و با اشاره به مخالفت ایران با اقدام نظامی و تجاوز علیه سوریه اظهار داشت: ایران حداکثر تلاش خود را به منظور دور کردن لبنان و منطقه از اقدامات خصمانه به عمل می‌آورد.

 


رسانه‌های بین المللی با انعکاس سخنان رهبرمعظم انقلاب درباره تحولات اخیر سوریه و احتمال دخالت نظامی آمریکا در این کشور، هشدارحضرت آیت‌الله العظمی خامنه‌ای به مقامات آمریکایی را بازتاب دادند.
در همین رابطه، خبرگزاری رویترز با اشاره به فرمایشات رهبر معظم انقلاب در دیدار با اعضای مجلس خبرگان نوشت: آیت‌الله علی خامنه‌ای، عالی‌ترین مقام ایران، اعلام کرد که آمریکا از حمله شیمیایی در سوریه به‌عنوان بهانه‌ای برای حمله به این کشور استفاده می‌کند و هشدار داد که آمریکایی‌ها در این مداخله متحمل ضرر خواهند شد.
این خبرگزاری به‌نقل از رهبر معظم انقلاب نوشت: «در قضایای اخیر سوریه، سلاح شیمیایی یک بهانه است... آمریکایی‌ها این‌گونه وانمود می‌کنند که برای یک هدف انسانی وارد قضیه شده‌اند... ما معتقدیم آمریکایی‌ها در حال خطا و اشتباه در سوریه هستند و بر همین اساس نیز ضربه وارده به خود را احساس و قطعاً ضرر خواهند کرد».
همچنین روزنامه صهیونیستی هاآرتص در مطلبی که روی وب‌سایت این روزنامه نیز منتشر شد به انعکاس و تحلیل فرمایشات رهبر معظم انقلاب در دیدار اعضای مجلس خبرگان رهبری پرداخته و نوشت: سخنان رهبر جمهوری اسلامی نشان می‌دهد که حمایت‌های گسترده ایران از دولت بشار اسد در سوریه، متحد نزدیک این کشور، پایان نخواهد یافت.

 


معاون اول دستگاه قضايي با اشاره به خروج هداياي خارجي از «موزه هدايا» تاکید کرد: اگر اين هدايا جزو اموال دولتي باشد وظيفه دستگاه قضايي است كه پيگيري كند .
حجت‌الاسلام سيد ابراهيم رئيسي معاون اول دستگاه قضايي در پاسخ به اين پرسش که آيا خروج هداياي ساير کشورها از «موزه هدایا» قانوني است يا خير؟ اظهار داشت: اگر هدايايي در دوران رياست جمهوري آقاي احمدي‌نژاد از كاخ خارج شده است، منع قانوني دارد.
رئيسي خاطرنشان کرد: اموال دولت مربوط به دولت است، در آيين‌نامه دولت ذكر شده است كه اگر هديه‌اي از خارج كشور به كاركنان دولت داده مي‌شود، آن فرد حق دارد تا مبلغ معيني را تصرف كند مثلا اگر تا مبلغ 30 هزار تومان بود بايد تحويل دولت مي‌داد.
 معاون اول رئيس قوه قضاييه تصريح کرد: قطعا اگر هدايايي مربوط به نظام و دولت جمهوري اسلامي باشد حتما دخل و تصرف در آن‌ها غير مجاز است و مربوط به اموال دولتي است.
 وي اظهار داشت: اگر اين هدايا جزو اموال دولتي باشد وظيفه دستگاه قضايي است كه پيگيري كند و دستگاه قضايي هم اگر معلوم شود كه اموال مربوط به دولت بوده و ثبت دولتي شده حتي كوچكترين شي آن هم قابليت تعقيب قانوني دارد.
 رئيسي در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران تاکيد کرد: هر تصرفي در اموال عمومي، بيت‌المال، اموال دولتي بايد طبق مجوز صد در صد قانوني انجام گيرد، حتي هداياي مشخصي هم تا حدي قابل تصرف است و اگر از آن بگذرد غير قانوني است و قابل تعقيب است.
گفتنی است، برخي سايت‌ها و رسانه‌ها، با انتشار خبري ادعا کردند هدایای خارجی روسای جمهور و مقامات عالی کشور - که در یادمان‌ رياست جمهوري و موزه هدایا در ساختمان 240 سعدآباد نگهداری می‌شود - در ساعات پایانی جمعه شب (11 مرداد‌) چند ساعت پیش از آغاز مراسم تنفیذ ریاست جمهوری، با چندین دستگاه کامیون به مکاني نامعلوم منتقل شد.
یادآور مي‌شود، موزه هداياي رياست جمهوري در سال 1362 با اهتمام و نظر رييس جمهور محترم وقت از طريق جمع آوري مجموعه‌اي از اشيای اعطايي به ايشان رسما در ساختمان پاستور رياست جمهوري افتتاح گرديد.

 


کمیته بررسی تحریم‌های اعمال شده بر ایران در شورای امنیت سازمان ملل در نشست پنج‌شنبه گذشته بر حل و فصل مسالمت‌آمیز موضوع هسته‌ای تاکید کرد .
‌کمیته بررسی تحریم‌های اعمال شده بر کشورمان در شورای امنیت سازمان ملل روز پنج‌شنبه ۵سپتامبربا حضور نمایندگان ۱۵ کشور عضو تشکیل جلسه داد.
در این نشست، گری کوئینلن، نماینده استرالیا در سازمان ملل متحد و رئیس دوره‌ای شورای امنیت که رئیس کمیته بررسی تحریم‌های ایران نیز هست، در اظهاراتی مدعی شد: «پرتاب موشک‌های شهاب ۱ و شهاب ۳ در رزمایش پیامبر اعظم ۷ از سوی ایران برخلاف قطع نامه ۱۹۲۹ شورای امنیت است». وی همچنین از کشورها خواست نسبت به تحریم‌های اعمال شده بر ایران در باره موشک‌های بالستیک، تلاش خود را دوچندان کنند!
همچنین سامانتا پاور، نماینده آمریکا در سازمان ملل متحد در این جلسه گفت: «علی‌رغم برخی اقدامات نگران کننده، اعتقاد داریم دیپلماسی اصولی بهترین ابزار برای دستیابی به راه حلی جامع و مسالمت آمیز در قبال نگرانی‌های جدی جامعه بین المللی است. ما از پیام سازنده ایران مبنی بر اینکه ایران احتمالا آماده تعامل جدی با جامعه بین الملل است استقبال می‌کنیم. امیدواریم دولت جدید ایران این مسیر را انتخاب کند.» پاور در اظهاراتی نسنجیده از فعالیت‌های صلح آمیز هسته‌ای کشورمان ابراز نگرانی کرد و خواستار اقدامات بیشتری برای نظارت بر اجرای تحریم‌ها شد.
به گزارش تسنیم، پیتر ویلسون، نماینده انگلیس در شورای امنیت نیز اظهار داشت: انگلیس برای دستیابی به راه حلی مسالمت آمیز و بر اساس مذاکره در موضوع هسته‌ای متعهد باقی می‌ماند؛ اگر ایران به طور جدی برای شروع مذاکرات هسته‌ای آماده است، ما آماده‌ایم تا با حسن نیت پاسخ دهیم. اقدامات اعتماد ساز پیشنهاد شده در آلماتی پیشنهادی منصفانه و معتبر است. ما از ایران می‌خواهیم این پیشنهاد را به صورت جدی بررسی کند. وی مدعی شد: تا زمانی که ایران گام‌های مثبتی برای پاسخ به نگرانی‌های بین الملل برنداشته است، فشار سیاسی و اقتصادی باید افزایش یابد.

 


رئیس سازمان انرژی اتمی کشورمان تأکید کرد: رویکرد ما در مذاکرات آینده با آژانس بین‌المللی انرژی اتمی بصورت برد-برد خواهد بود.
علی اکبر صالحی رئیس سازمان انرژی اتمی کشورمان در گفت‌وگو با ایرنا در خصوص راه‌اندازی نیروگاه اتمی بوشهر گفت: نیروگاه اتمی بوشهر از نظر فنی راه‌اندازی شده است. حدود سه سال پیش که در سازمان انرژی اتمی بودم، سوخت‌گذاری را انجام دادیم و قلب رآکتور را بستیم و جشنی هم گرفتیم؛ در عرف راه‌اندازی نیروگاهها، این نیروگاه وارد فاز نیروگاهی خود شده است.
وی افزود: مشکل ژنراتور نیروگاه اتمی بوشهر برطرف شده است و ظرف دو تا سه ماه آینده، این نیروگاه از پیمانکار روس تحویل گرفته می‌شود.
رئیس سازمان انرژی اتمی در ادامه اظهار داشت: معمولاً نیروگاه‌های هسته‌ای، براساس عرف بین 9 ماه تا یکسال و گاهی یک سال و نیم طول می‌کشد تا از پیمانکار به کارفرما تحویل داده شود که در مورد نیروگاه اتمی بوشهر زمان بیشتری طول کشیده که بدین دلیل بوده که طراحی رآکتور بوشهر، طراحی خاصی بوده است.
صالحی ابراز داشت: طراحی رآکتور بوشهر بین 30 تا 40 درصد اروپایی و 60 تا 70 درصد روسی بوده است و شما دو طراحی جداگانه را با هم خورانده‌اید که مشکلات خاص خودش را دارد.
صالحی با اشاره به اینکه آژانس بین‌المللی انرژی اتمی هر تعدادی از سانتریفیوژها را اعلام کند مورد تأیید ماست گفت: اینکه منابع مختلف بخواهند عدد ارائه دهند به مصلحت نبوده و درست هم نیست. البته از تأسیسات هسته‌ای ما بازرسی‌های دائمی انجام می‌شود و از این‌رو، اطلاعاتی که آژانس ارائه می‌دهد، درست است.
وی افزود: من هم اگر اطلاعاتی ارائه دهم ممکن است با آخرین اطلاعات متفاوت باشد. ممکن است یکسری از اینها Crash و از رده خارج شده باشد و یکسری جدید آمده باشد. تعداد به طور دائم تغییر می‌کند.
رئیس سازمان انرژی اتمی در پاسخ به سؤال اینکه آیا بین سازمان انرژی اتمی و وزارت امور خارجه در مورد مذاکرات فنی، حقوقی و سیاسی تقسیم کاری صورت‌گرفته است؟ پاسخ داد: مسئولیت مذاکرات پنجم مهرماه با آژانس بین‌المللی انرژی اتمی با سازمان انرژی اتمی است چون که مذاکرات با آژانس، فنی و حقوقی است و بخش دیگر مذاکرات را که سیاسی است با همکاری دوستان دیگری انجام می‌گیرد.
وی در ادامه تأکید کرد: اصول ما تغییر نکرده و همواره مطالبه حق خودمان را براساس ان.پی.تی و اساسنامه آژانس داریم و از طرف دیگر به تعهدات خود نیز پایبند هستیم.
همچنین صالحی در خصوص مذاکرات آینده ایران با آژانس بین‌المللی گفت: رویکرد ما در مذاکرات آینده این است که آماده حل موضوع به صورت برد-برد و رفع‌نگرانی‌های غرب و کسب و تأمین حقوق خود از طریق اذعان و اعتراف آنها به آن هستیم.
وی در مورد ادعاهای مطرح شده در خصوص پارچین اظهار داشت: به عنوان یک مسئول و کسی که پیشینه فنی دارد، ادعاهای آنها درباره پارچین باطل است. مگر می‌شود با آسفالت‌کردن و جابجایی خاک و شستن، آلودگی هسته‌ای را از بین برد؟
رئیس سازمان انرژی اتمی در خصوص طراحی چهار رآکتور 10 مگاواتی تصریح کرد: ما به راحتی می‌توانیم رآکتوری مانند رآکتور تهران را بسازیم اما رآکتور تهران 5 مگاواتی است و ما گفتیم 10 مگاواتی بسازیم تا هنگامی که شارژ رآکتور بالاتر می‌رود، امکانات بهتری برای فعال‌سازی پیدا کنیم که قرار شد در چهار نقطه ایران یعنی جنوبی‌ترین، ‌شمالی‌ترین، شرقی‌ترین و غربی‌ترین نقطه که در کنار مرزها باشد و صادرات رادیودارو به کشورهای اطراف نیز راحت باشد، چهار رآکتور بسازیم.
وی در پایان افزود: اکنون این برنامه‌ها در حال پیگیری است و طراحی آنها در مراحل آخر قرار دارد و برای عملیاتی شدن آن‌ها احتیاج به بودجه داریم.

 


دادگاه عمومی اتحادیه اروپا طی حکمی اعلام کرد اتحادیه اروپا باید تحریم ۷ شرکت ایرانی شامل پست‌بانک، شرکت بیمه ایران،‌کشتیرانی گود لاک، بانک توسعه صادرات ایران،‌بانک پرشیا، شرکت مهندسی و ساخت تاسیسات دریایی و بانک رفاه را لغو کند.
به گزارش رویترز، دادگاه عمومی اتحادیه اروپا طی حکمی اعلام کرد اتحادیه اروپا باید تحریم‌های وضع شده علیه ۷ شرکت ایرانی را لغو کند.
این حکم قابل تجدیدنظر خواهی است. پیش از آن نیز دو بانک بزرگ ایران توانسته‌اند حکم لغو تحریم‌های اتحادیه اروپا علیه خود را از دادگاه عمومی اروپا دریافت کنند.
شرکت‌هایی که بر اساس حکم جدید دادگاه اتحادیه اروپا تحریم آن‌ها باید لغو شود عبارتند از: پست بانک، شرکت بیمه ایران،‌ شرکت کشتیرانی گود لاک، بانک توسعه صادرات ایران،‌بانک بین المللی پرشیا، شرکت مهندسی و ساخت تاسیسات دریایی و بانک رفاه کاگران.
بانک بین المللی پرشیا در لندن پایتخت انگلیس مستقر است. ۶۰ درصد سهام این بانک به بانک ملت ایران و بقیه به بانک تجارت ایران تعلق دارد. شرکت کشتیرانی گود لاک نیز که مقر آن در دبی قرار دارد گفته می‌شود از شرکت‌های وابسته به شرکت کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران است.
دادگاه عمومی اروپا که دومین مرجع قضایی عالی رتبه در اروپاست تصریح کرد اتحادیه اروپا نتوانسته است شواهد کافی در مورد مشارکت این شرکت‌ها در فعالیت‌های هسته‌ای ایران ارائه دهد. به گزارش تسنیم، اتحادیه اروپا این شرکت‌ها را به اتهام مشارکت در فعالیت‌های هسته‌ای ایران تحریم و اموال آن‌ها را بلوکه کرده است.
اتحادیه اروپا می‌تواند با رجوع به دیوان عالی اتحادیه اروپا نسبت به حکم دادگاه عمومی اروپا اعتراض کند.

 


اسامی 2500 پذیرفته شده کنکور دکتری 92 در سامانه مرکز آزمون این دانشگاه اعلام شد.
نتایج نهایی آزمون دکتری دانشگاه آزاد اسلامی امروز بر روی سامانه www.azmoon.com در دسترس است.
در مقطع دکتری امسال 65 هزار نفر در 176 رشته با یکدیگر رقابت کردند که از این تعداد، 2000 داوطلب در دوره با آزمون و 500 داوطلب در دوره بدون آزمون پذیرفته شدند.
پذیرفته‌شدگان باید دوشنبه 18 شهریور با مراجعه به واحدهای دانشگاهی نسبت به ثبت‌نام خود اقدام کنند به گفته رئیس مرکز آزمون، کنکور دکتری تکمیل ظرفیت ندارد.

 


نماینده ولی‌فقیه در امور حج و زیارت و سرپرست حجاج ایرانی گفت: دشمنان دو طرح اسلام‌هراسی و شیعه‌هراسی را به شدت دنبال می‌کنند.
به گزارش ایرنا، حجت‌الاسلام‌والمسلمین سیدعلی قاضی عسگر در همایش یاوران حج در مشهد مقدس گفت: طرح اسلام هراسی پس از انفجارها در آمریکا توسط القاعده بیشتر دامن زده شد و این طرح همچنان با شیوه‌های مختلف ادامه دارد.
وی افزود: طرح شیعه‌هراسی نیز پس از پیروزی انقلاب اسلامی توسط دشمنان دامن زده شد و به عنوان نمونه در یکسال بیش از 11 میلیون جلد کتاب با 20 زبان زنده دنیا و در ایام حج تمتع بین زائران از جمله زائران ایرانی توزیع شد.
سرپرست حجاج ایرانی گفت: در این کتابها، وهابیون و تکفیری‌ها درصدد شبهه‌افکنی در مورد مذهب شیعه هستند و متاسفانه آنها با پولهای نفت به جنگ تبلیغاتی نابرابر خود ادامه می‌دهند.
وی به شرایط جهان اسلام اشاره کرد و گفت: جنایات وهابیون و تکفیری‌ها در سوریه، عراق و دیگر کشورهای اسلامی به مرحله خطرناکی رسیده و این گروه جنایاتی هولناک از قبیل سربریدن یک کودک در برابر چشمان والدینش را به جرم علوی بودن مرتکب می‌شوند.قاضی عسگر افزود: شعار ما در ایام حج، شعار وحدت و تقریب مذاهب است و ما با اهل سنت مشکل جدی نداریم و این وهابیون هستند که با دروغ و شبهه‌افکنی تلاش می‌کنند تا چهره‌ای غیر واقعی از شیعه ارايه دهند.
وی با تاکید بر پرهیز حجاج ایرانی از هرگونه عملی که بهانه به دست وهابیون می‌دهد، گفت:‌ تمام مراجع عظام تقلید ما اهانت به مقدسات مذاهب اسلامی را شرعا حرام می‌دانند و هیچ فردی حق توهین ندارد، ضمن اینکه حرمت شیعه بر همه واجب است.
حجت‌الاسلام قاضی عسگر گفت: باید روحانیون در موسم حج تنها به بیان آداب و مناسک حج اکتفا نکنند بلکه با بیان مسائل در خصوص حج به توسعه فرهنگ حج در جامعه از جمله موضوع حلالیت‌طلبی و پاک کردن مال و ثروت قبل از اعزام به این سفر معنوی، کمک کنند.
وی در ادامه با برگرداندن مبالغی از هزینه‌های حج اشاره کرد و گفت: طبق برآوردها، قرار است مبلغ 20 میلیون ریال به حجاج برگردانده شود که بزودی اینکار صورت خواهد گرفت.

 


خرم‌آباد- خبرنگار کیهان:
پیام‌های رهبر معظم انقلاب به 22 اجلاس نماز منشور فعالیت‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در بیست‌ودومین اجلاس نماز با بیان این مطلب که در فرهنگ دینی ما مرز مسلمانی نمازگذاری است، گفت: نماز نشانه مسلمانی است که اگر کم‌رنگ شود اثری از مسلمانی باقی نمی‌‌ماند.
جنتی با بیان این مطلب که نماز نشانه دینداری است و به اندازه دین دشمن دارد، افزود: بر ماست آنها را که نه در بیرون مرزها که در درون ما بسر می‌برند و عبارت از تخلف‌ها و... است که گاه در رفتار و گفتار ما وجود دارد بشناسیم و با آنها مبارزه کنیم.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: نماز مبلغ نمی‌خواهد بلکه نمازگذار واقعی می‌خواهد و یک نمازگذار واقعی کافی است شهری را به عبادت وادارد.
جنتی با بیان این مطلب که در برنامه پنجم توجه ویژه به نماز شده است، افزود: تلاش وزارت ارشاد این است که از این پس همچنان از همه ظرفیت‌های موجود شامل کتاب، مجموعه رسانه‌ها و دیگر محصولات فرهنگی برای تحقق این مهم استفاده کند که به همین منظور سهم قابل توجهی از بسته حمایتی وزارت ارشاد به ارتقاء فرهنگ نماز در جامعه اختصاص یافته و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در این راستا گام‌های بلندی برداشته است.
وی با بیان این مطلب که ترویج فرایض دینی به‌ویژه در میان قشر جوان در عرصه‌های فرهنگی و هنری آسان‌تر و نتیجه‌بخش‌تر است، افزود: بر کسی پوشیده نیست که خاستگاه ترویج فرایض دینی گفتمان و زبان نرم و نافذ است. به‌ویژه فرهنگ ایرانی که سرشار از فرایض دینی است.
همچنین رئیس مجلس شورای اسلامی در بیست‌ودومین اجلاس نماز گفت: قطعا مجلس شورای اسلامی برای ترویج نماز آمادگی دارد که هم قانون مستقل تصویب کند و هم بودجه مناسب را اختصاص دهد و به عنوان بازوی حمایتی از بخش مستقل ترویج دین و نماز عمل کند.
علی لاریجانی با اشاره به حضور چندی قبل رئیس ستاد اقامه نماز در مجلس و ارائه گزارشی از راهکارهای این ستاد، گفت: آقای قرائتی پیشنهادات مثبتی برای ساماندهی و نظام‌مند کردن ترویج نماز داشته‌اند.
وی افزود: جناب آقای قرائتی به تنهایی یک پدیده عجیب و غریب و موفق هستند که اثرات فعالیت ایشان در حوزه نماز بسیار ماندنی و مهم بوده و ما هم از ایشان به خاطر همه فعالیت‌ها و تلاش‌ها سپاسگزاریم.
رئیس مجلس شورای اسلامی از سازمانی شدن طرح جامع نماز خبر داد و گفت: کمیته‌ای متشکل از کمیسیون بودجه و عمران و آموزش و تحقیقات جهت تدوین طرح جامع دین فریضه الهی در مجلس تشکیل شده است.
وی افزود: این بدان معنا نیست که نماز جنبه حکومتی و سیاسی پیدا کند بلکه براساس این طرح پشتیبانی دستگاهی جهت انجام بهتر این فریضه الهی با مشارکت مردم صورت خواهد گرفت.
علی لاریجانی با بیان این مطلب که باید توجه داشت ترویج نماز، جنس دولتی پیدا نکند، افزود: این پدیده باید مردمی و مجزای از دولت اداره شود. اما حکومت نیز باید به وظیفه خود در این رابطه عمل کند و مردمی بودن حوزه‌‌های علمیه و همچنین مراکز فرهنگی باعث گسترش تشیع در دنیا شد.
رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به این که در سال‌های اخیر بودجه کلانی صرف دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی شده است، اما به دانشگاه‌های دینی کمتر توجه شد، اضافه کرد: لازم است دانشگاه‌‌های دینی و مدرسه‌‌های علمیه و مساجد نیز مورد توجه جدی قرار گیرند.
به گزارش فارس در حاشیه مراسم اجلاس نماز حجت‌الاسلام والمسلمین سالک گفت: طرح امر به معروف و نهی از منکر، صدا و سیما و طرح جامع رسانه‌ها در دستور کار کمیسیون فرهنگی قرار دارد.
رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی افزود: در راستای احیای امر به معروف و نهی از منکر تمام تلاش‌های خود را به کار گرفته‌ایم تا آن را قانونمند کنیم.
سالک یادآور شد: فعلا صحبت‌های اولیه و کارشناسی را در مجلس در این زمینه شروع کرده‌ایم چرا که باید فرهنگ امر به معروف و نهی از منکر را در سطح کشور گسترش بدهیم و این امر نیازمند حضور مشارکت مردم و دستگاه‌های ذی‌ربط است.
نماینده مردم اصفهان خاطرنشان کرد: مهم‌ترین مسائلی که در کمیسیون فرهنگی مطرح است مسجدمحوری و تجهیز مساجد و آنچه مربوط به مساجد را در دستور کار مجلس قرار داده‌ایم که این طرح بیش از 40 ماده است.
حجت‌الاسلام والمسلمین سالک افزود: امیدواریم تا پایان سال جاری این طرح را جمع کنیم و به صحن علنی مجلس بفرستیم.
وی گفت: طرح جامع رسانه‌‌ها، صدا و سیما، امر به معروف و نهی از منکر از جمله طرح‌های اساسی و کلیدی در دستور کار کمیسیون فرهنگی قرار گرفته است.

 


رئیس سازمان بسیج مستضعفین گفت: امروز مستکبران و زورگویان می‌خواهند به بهانه سلاح شیمیایی به سوریه حمله کنند.
به گزارش فارس سرتیپ محمدرضا نقدی در مراسم اختتامیه پنجمین المپیاد فرهنگی- ورزشی پایگاه‌های استعدادیابی سازمان ورزش بسیج کشور گرامیداشت شهید اخلاقی در محل دانشکده تربیت بدنی دانشگاه گیلان موفقیت‌های ورزشی ورزشکاران بسیجی را تبریک گفت.وی اظهار کرد: امیدواریم خداوند توفیق عنایت دهد که روحیه پهلوانی و جوانمردی را تا پایان عمر داشته باشیم.براساس همین گزارش سرتیپ محمدرضا نقدی پس از اختتامیه پنجمین المپیاد فرهنگی ورزشی پایگاه‌های استعدادیابی سازمان ورزش بسیج کشور در محل دانشکده تربیت‌بدنی دانشگاه گیلان در جمع خبرنگاران با اشاره به وضعیت منطقه گفت: از آنجا که تروریست‌ها در 6 ماه اخیر شکست خورده بودند برای جلوگیری از این شکست فتنه استفاده از سلاح شیمیایی را به راه انداختند.وی با اشاره به اینکه تروریست‌ها همین اقدام را در عراق و افغانستان انجام دادند تصریح کرد: این‌ها زورگویان مستکبری هستند که هر روز به کشوری حمله می‌کنند و اکنون برای سرپوش گذاشتن روی شکست خود سوریه را متهم به استفاده از سلاح شیمیایی کردند در حالی که خودشان استفاده کننده‌ترین این سلاح‌ها هستند که نمونه آن در دوران دفاع مقدس مشهود است.رئیس سازمان بسیج مستضعفین در ادامه با اشاره به برگزاری المپیاد مذکور خاطرنشان کرد: این المپیاد فرصت خوبی برای نشان دادن توانمندی نوجوانان بسیجی است.

 


نماینده مردم بابلسر و فریدونکنار در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر کاهش آمار غریق با حضور ناجیان، گفت: حقوق ناجیان غریق باید به موقع پرداخت شود.
به گزارش خبرگزاری فارس از بابلسر، «مقداد نجف‌نژاد» صبح دیروز در مراسم تقدیر از ناجیان غریق که در سالن اجتماعات اداره ارشاد این شهرستان برگزار شد، اظهار داشت: چون حقوق ناجیان غریق به موقع پرداخت نمی‌شد آنها دیگر رغبتی برای حضور در طول نوار ساحلی نداشتند و آمار غریق نیز روز به روز افزایش می‌یافت. به طوری که از ابتدای طرح سالم‌سازی دریا تا 15 مردادماه تعداد غریق در بابلسر به 20 نفر رسید.نماینده مردم بابلسر و فریدونکنار در مجلس شورای اسلامی با اشاره به جلسه‌ای که با حضور فرماندار، بازاریان، پلاژ‌داران و شهرداران برگزار شد گفت: در این جلسه با برآورد هزینه ناجیان غریق و افزایش تعداد 110 ناجی غریق و 10 راهنما در طول 6 کیلومتر نوار ساحلی بابلسر طرحی به صورت پایلوت اجرا کردیم. در این طرح حقوق ناجیان غریق 200 میلیون تومان برآورد شد و براساس آن اجرای طرح در دستور کار قرار گرفت.نجف‌نژاد افزود: از ابتدای اجرای طرح تاکنون یعنی از تاریخ 15 مردادماه سه فوتی گزارش شده که براساس آزمایش‌های پزشک قانونی این افراد به دلیل سکته قلبی فوت شده‌اند به عبارتی تعداد غریق در طول این مدت به صفر رسیده است.

 


جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: ملت ما با تأسی به سیره شهدا از گردنه تهدیدات عبور خواهد کرد.
به گزارش ایرنا، سرتیپ حسین سلامی در یادواره 350 شهید توپخانه و دیده‌بانی استان‌های اصفهان و چهارمحال بختیاری که در گلستان شهدای اصفهان برگزار شد، افزود: قرآن کریم زیباترین تصویر را از شهید نمایش داده است.
سرتیپ سلامی با بیان اینکه هر کشوری هویتی دارد، گفت: شهدا نگارنده هویت دینی و انقلابی ما درعرصه جهانی هستند که نمادهایی از شجاعت، رشادت، ایستادگی، مقاومت و صبر این ملت در مسیر خدا را به تصویر می‌کشند.
جانشین فرمانده سپاه افزود: تجلیل از شهدا تجلیل از شکوه و عظمت ملتی است تاریخ ساز و حماسه‌ساز که برای پیروزی ارزش‌های الهی حاضرند از جان و مال خویش بگذرند.وی گفت: سیره علوی امام خمینی(ره)، تصاویر و سیره رفتاری ائمه(ع) را در دیدگان ما نزدیک‌تر کرد.سرتیپ سلامی تاکیدکرد: ملتی با چنین پیشوایان وجوانانی آگاه و بصیر که قدم در راه شهدا دارند، هرگز مرعوب عملیات روانی دشمن یا اسیر تحریم اقتصادی او نخواهند شد.جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی افزود: دشمن در جنگ نرم و تهاجم فرهنگی نیز شکست خورد و حضور جوانان ما در صحنه‌های علمی، فرهنگی و مذهبی روز به روز در حال افزایش است.وی ادامه داد: امروز دشمن در آخرین حربه خود جنگ اقتصادی را در پیش گرفته که چند سال است به صورت جدی در پیدا و پنهان دنبال می‌شود ولی ملت ایران با اتکا به قدرت الهی در مسیر خود ایستاده است.

 


فرمانده نیروی انتظامی گفت: برای انسداد و کنترل کامل مرزهای کشور از تجهیزات الکترونیکی بهره گرفته خواهد شد.
سرتیپ اسماعیل احمدی‌مقدم روز پنجشنبه در گفت‌وگو با ایرنا در مهاباد افزود: دستیابی به این موفقیت‌ها و استفاده از این تجهیزات موجب خواهد شد کنترل مرزها با دقت و سرعت عمل بسیار بالایی انجام شود.وی پیش‌بینی کرد این طرح در طول امسال و سال آینده تکمیل شده و مورد بهره‌برداری قرار گیرد.وی در مورد امنیت مرزهای آذربایجان غربی گفت: از 6 سال قبل طرح کنترل مرزهای غربی در دست اجراست و اینک مرزهای آذربایجان غربی به طور کامل تحت اعمال حاکمیت بوده و هم اینک هیچ نقطه ناامنی در مرزهای این استان وجود ندارد.احمدی مقدم اظهار داشت: این موفقیت پس از پاکسازی مناطق مرزی در شهرستان‌های سردشت و پیرانشهر و همچنین ارتفاعات جاسوسان و قندیل از عناصر گروهک تروریستی پژاک توسط نیروهای سپاه پاسداران حاصل شد.فرمانده نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران برای شرکت در همایش یاد یاران و تجلیل از خانواده‌های شهدای آذربایجان غربی به مهاباد سفر کرده بود.

 


اردبیل- خبرنگار کیهان:
رئیس بسیج سازندگی کشور از طرح‌های در دست اجرای تولیدی اقتصاد مقاومتی و اردوهای جهادی دانشجویان در اردبیل بازدید کرد.
سرتیپ مجید خراسانی با حضور در روستای محروم قره‌حسنلو از روند اردوهای بسیج دانشجویی دانشگاه نوین اردبیل و فعالیت بسیج جامعه پزشکی در این روستا بازدید کرد.
وی همچنین با حضور در مراسم بهره‌برداری از چند واحد مسکونی محرومان در شهر هیر گفت: ورود جهادگران در عرصه‌های مختلف و در راستای عمران و آبادانی مناطق محروم تاثیرات زیادی داشته است.
خراسانی افزود: حضور قابل توجه جهادگران در بازسازی مناطق زلزله‌زده آذربایجان‌شرقی، احداث بیش از 2 هزار واحد مسکونی را به دنبال داشته است.
وی با اشاره به حضور یک میلیون بسیجی در اردوهای یک روزه تا یک ماهه بسیج سازندگی گفت: بنا به فرمایش رهبر معظم انقلاب اردوهای هجرت و جهادی با هدف غنی‌سازی اوقات فراغت جوانان در کشور انجام می‌شود.
رئیس بسیج سازندگی کشور در پایان نقش بسیج سازندگی را در پروژه‌های کوچک و زودبازده مورد تاکید قرار داد و گفت: بسیج سازندگی ظرفیتی عظیم در مسیر توسعه و آبادانی کشور است و دولت با استفاده از این ظرفیت می‌تواند در گذر از تحریم‌ها موفق عمل کند.

 


همزمان با فرا رسیدن سالروز میلاد حضرت فاطمه‌ معصومه(س) کاروان گل با حرکت درخیابان‌های شهر قم این روز را گرامی می‌دارد.
به گزارش خبرگزاری فارس از قم، مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری قم گفت: همزمان با فرا رسیدن میلاد حضرت معصومه(س) کاروان گل و گیاه در این شهر به حرکت در خواهد آمد. حسین رضایی افزود: هدف از اجرای این اقدام، ایجاد شور و نشاط در بین مردم، ترویج فرهنگ شهروندی و احترام به آنان است. مدیرعامل سازمان پارک‌‌ها و فضای سبز شهرداری قم گفت: به منظور راه‌اندازی این نمایشگاه کوچک و متحرک گل و گیاه ماشین‌آلات سبک و سنگین را گل‌کاری که یک دستگاه تریلر و کالسکه و ماشین‌های قدیمی در نظر گرفته شده است.

 


صفحه (10)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10