(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10


سه شنبه 02 مهر 1392 - شماره 20599

صفحه (10)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
هدیه به خوانندگان
قبل از پرواز به نیویورک
روحانی: تحریم ایران ظالمانه و غیرقانونی است
پای درس علی(ع)
اخبار ادبی و هنری
رسانه‌های غربی: آمریکا باید مطالبه افراطی از ایران را کنار بگذارد
نشست مشترک مجلس و دولت بعد از بازگشت رئیس جمهور از نیویورک
دیروز در آیین نواخته شدن زنگ مهر؛
رئیس‌جمهور خواستار اجباری شدن 2 زنگ کتاب و گفت‌وگو در مدارس شد
اعزام به جبهه در نمایشگاه «یاد یاران»
مادر شهید حاج امینی در بستر بیماری
عیادت از مادر شهیدی که عکس‌اش ماندگار شد
وزیر خارجه ایتالیا: نقش منطقه‌ای تهران کلیدی است
استاندار اصفهان و شهرداران مشهد و کرج انتخاب شدند
معاون ستاد کل نیروهای مسلح:خطرناک‌ترین جنگ امروز تهاجم فرهنگی دشمن است
تشییع 4 شهید در کرمان
تغییر کتاب‌های عربی و انگلیسی دوره متوسطه اول
 هزارمین کلاس درس اهدایی رهبر معظم انقلاب به بهره‌برداری رسید
برگزاری همایش بسیج رسانه استان همدان
ورود بیماری وبا به سیستان و بلوچستان از طریق اتباع غیرمجاز
روحانی مبارز لرستان به رحمت خدا پیوست
جلوگیری از توزیع برنج وارداتی در گیلان
   


رهبر معظم انقلاب: این جنگ (جنگ تحمیلی) حقیقتاً یک گنج است، یک گنج حقیقی که تمام شدنی هم نیست.

 


رئیس‌جمهور کشورمان روز گذشته و پیش از عزیمت به نیویورک برای شرکت در اجلاس مجمع عمومی سازمان ملل بر ظالمانه و غیرقانونی بودن تحریم‌های ضدایرانی تاکید کرد.
حجت‌الاسلام حسن روحانی در جمع خبرنگاران به تشریح اهداف و برنامه‌های سفر پنج روزه خود به آمریکا پرداخت.
وی تصریح کرد: اولین هدف این سفر این است که با استفاده از این فرصت ملت ایران را به عنوان ملتی فرهنگ‌جو و صلح‌طلب که در پی پیشرفت کشورش بدون اینکه بخواهد به دیگران لطمه بزند، به جهانیان معرفی کنیم.
رئیس‌جمهور گفت: در دنیای امروز و به خصوص منطقه، مردم از خشونت و افراط‌گری و تروریسم رنج می‌برند.
روحانی افزود: همه باید دست به دست هم دهیم و با افراط و خشونت مقابله کنیم.
روحانی همچنین خاطرنشان کرد: ملت ایران مورد ظلم و ستم و فشار نابجای بین‌المللی قرار گرفته است.
رئیس‌جمهور گفت: ملت ایران دنبال سلاح کشتار جمعی نبوده و نیست و خود قربانی این سلاح‌ها شده در حالی که همواره صرفا در پی توسعه و پیشرفت در چارچوب قوانین بین‌المللی است.
روحانی افزود: ملت ایران تحت فشارهای ناروای اقتصادی و سیاسی قرار گرفته و ما باید صدای مظلومیت ملت را به گوش جهانیان برسانیم.
وی خاطرنشان کرد: مسیر تحریم یک مسیر غیرقانونی و غیرقابل قبول است که آنها را به اهدافشان نمی‌رساند و باید مسیر تعامل، گفت‌وگو و مفاهمه بر اساس منافع مشترک را در پیش گیرند.
رئیس‌جمهور در بخش پایانی سخنانش گفت که در جریان سفر به آمریکا و در حاشیه حضورش در اجلاس سازمان ملل که به دعوت دبیرکل این سازمان صورت گرفته، با مقامات بلندپایه کشورهای منطقه و غربی و اروپایی دیدار خواهد کرد.
روحانی گفت که در این مسیر با مسئولان سازمان‌های بین‌المللی همچنین مجامع علمی و دینی و ایرانیان مقیم آمریکا ملاقات کرده و با چند رسانه نیز مصاحبه خواهد داشت.
رئیس‌جمهور صبح دیروز بعد از شرکت در مراسم بازگشایی مدارس در راس یک هیئت عالی‌رتبه تهران را به قصد نیویورک ترک کرد.
روحانی را در این سفر محمد نهاوندیان رئیس دفتر، محمدرضا صادق دستیار ویژه و حسام‌الدین آشنا مشاور وی همراهی می‌کنند.
محمدعلی نجفی معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان میراث فرهنگی و گردشگری و همچنین سیامک مره‌صدق نماینده کلیمیان و احمدرضا دستغیب نماینده شیراز در مجلس از دیگر مسافران آمریکا هستند و محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه نیز پیش از این عازم نیویورک شده بود.
در مراسم بدرقه رسمی حسن روحانی رئیس‌جمهور کشورمان در فرودگاه مهرآباد، حجت‌الاسلام محمدی گلپایگانی رئیس دفتر مقام معظم رهبری، اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس‌جمهور، حجت‌الاسلام ابوترابی فرد نایب رئیس اول مجلس شورای اسلامی، علی ربیعی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی، علی‌اکبر صالحی رئیس سازمان انرژی اتمی، سید حسن هاشمی استاندار تهران، حجت‌الاسلام شهیدی معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان بنیاد شهید و محمود واعظی، وزیر ارتباطات حضور داشتند.
گزارشی از برنامه‌های سفر روحانی به نیویورک
حجت‌الاسلام حسن روحانی در جریان سفر پنج روزه خود به آمریکا جهت شرکت در شصت و هشتمین مجمع عمومی سازمان ملل متحد با برخی از مقامات شرکت‌کننده در این اجلاس دیدار و گفت‌و‌گو خواهد کرد.
رئیس‌جمهور طبق برنامه‌های پیش‌بینی شده در جریان این سفر با بان‌کی‌مون، دبیرکل سازمان ملل متحد، روسای جمهور فرانسه، اتریش، لبنان، ترکیه و تونس دیدار و گفت‌و‌گو خواهد کرد.
همچنین دیدار با نخست‌وزیر اسپانیا، ایتالیا و پاکستان از دیگر دیدارهای احتمالی رئیس‌جمهور در جریان این سفر است.
گفتنی است، رئیس‌جمهور علاوه بر سخنرانی در مجمع عمومی سازمان ملل متحد در کنفرانس خلع سلاح و همچنین اجلاس وزرای خارجی جنبش غیرمتعهدها به عنوان رئیس این جنبش ایراد سخنرانی خواهد کرد.
به گزارش خبرگزاری‌ها، پیش‌بینی می‌شود روحانی همچنین در این سفر با برخی شبکه‌های آمریکایی از جمله شبکه سی‌بی‌اس و سی‌ان‌ان و روزنامه واشنگتن پست گفت‌و‌گو خواهد کرد.

 


مدارا کن !
در دوستی با دوست مدارا کن! شاید روزی دشمن تو شود.
و در دشمنی با دشمن هم، مدارا کن!
شاید روزی دوست تو شود!
نهج‌البلاغه
حکمت 268

 


انتقاد یک بازیگر از بی‌توجهی
به سینمای دفاع مقدس
جعفر دهقان، بازیگر سینما گفت: زمانی که مسئولان سینمایی عوض می‌شوند درباره همه ژانرهای سینما صحبت کرده و وعده می‌دهند ولی حتی اشاره‌ای هم به سینمای دفاع مقدس نمی‌کنند.
سومین برنامه از سلسله برنامه‌های «عصر خاطره با هنر مبارزه» با حضور نورالدین عافی(راوی کتاب پسر ایران)، جعفر دهقان(بازیگر)، جمشید حیدری(کارگردان) و جمعی دیگر از اهالی فرهنگ و هنر در سازمان هنری رسانه‌ای اوج برگزار شد.
در ابتدای این مراسم اولین فیلم دفاع مقدس با نام «مرز» و چهار فیلم دیگر در این ژانر از ساخته‌های جمشید حیدری به نمایش در آمد.
در ادامه نورالدین عافی با بیان اینکه باید از رزمندگانی که هشت سال جنگیدند تقدیر کنیم، گفت: قطعا اگر آن هشت سال نبود، امروز وضعیت دیگری داشتیم؛ اگر ما هزاران سال هم زندگی کنیم باز مدیون رزمندگان و شهدا هستیم.
در ادامه مراسم، جعفر دهقان گفت: در یکی از فیلم‌‌ها از اسب به زمین خوردم و مدت شش ‌ماه خانه‌نشین شدم؛ ولی در این مدت کسی سراغی از من نگرفت. با این حال گله‌ای از هیچ کس ندارم.
این بازیگر همچنین بیان کرد: امروزه باید پای درددل رزمندگان، جانبازان و آزادگان بنشینیم، آن موقع خواهیم دید که چه تعداد فیلم «آژانس شیشه‌ای» از درددل آن‌ها می‌توانیم بسازیم. متاسفانه زمانی که مسئولان سینمایی عوض می‌شوند درباره همه ژانرهای سینما صحبت کرده و وعده می‌دهند ولی حتی اشاره‌ای هم به سینمای دفاع مقدس نمی‌کنند.
استعفا از ریاست خیالی
و منت بر سر اهالی سینما
در حالی که تنها دو هفته تا برگزاری مجمع عمومی فوق‌العاده خانه سینما زمان باقی مانده است؛ رئیس‌ هیئت‌مدیره سابق خانه منحله سینما (فرهاد- ت) به صورت شفاهی اعلام نموده است؛ «از کار سینما کناره‌گیری خواهد کرد». که این اقدام از سوی اهالی سینما نوعی فرار به جلو ارزیابی می‌شود.
او که دریافته است عمر ریاست وی و دوستانش بر خانه سینما به پایان رسیده است، ضمن اعلام این خبر منتی هم بر سر اهالی سینما نهاده و افزوده است: «انتخاب هیئت‌مدیره جدید آغازگر دورانی تازه در سینما خواهد بود.»
جالب اینکه تنها نشریه سینمایی کشور نیز که تریبون تبلیغاتی گروه حاکم بر سینما بود نیز در شماره مورخه 31/6/92 با انتخاب تیتر اول: «وزیدن نسیم اعتدال در خانه سینما با تغییر ترکیب هیئت‌مدیره» کوشیده است تا خود را بر موج جدید سوار کند، زیرا بعد از آن همه ایجاد جنجال در جهت تداوم قدرت پدرخواندگان در خانه سینما در صفحه دوم خود نوشته است: خانه سینمای ایران برای رسیدن به آرامش نیازمند تغییرات گسترده در ترکیب فعلی هیئت‌مدیره است. نکته‌ای که رئیس و سخنگوی هیئت‌مدیره‌ فعلی نیز به آن اذعان دارند.
جالب اینکه «فرهاد- ت» در حالی مدعی کناره‌گیری شده است، که اولا تا دو هفته دیگر از همین ریاست خیالی هم خبری نخواهد بود ضمن آنکه وی و دوستانش به دلیل عملکرد خود نیک می‌دانند هیچ شانسی برای انتخاب مجدد نخواهند داشت.
شاعران، در مراسم بزرگداشت شاعر انقلابی:
ادبیات ایران مدیون «قزوه» است
مراسم بزرگداشت «علیرضا قزوه» شاعر اهل بیت(ع) و دفاع مقدس، یکشنبه شب در فرهنگسرای ابن‌سینا برگزار شد.
حسین اسرافیلی از شاعران پیشکسوت کشورمان جایگاه و ثبات شعر دفاع مقدس را مدیون زحمات قزوه بیان کرد و گفت: بزرگداشت شاعران در اصل بزرگداشت شعر دفاع مقدس است و بزرگداشت شعر و پدیدآورندگان ادبیات دفاع مقدس محسوب می‌شود.
حجت‌الاسلام و المسلمین سید ابوالقاسم حسینی از دیگر شاعران دفاع مقدس با تاکید بر نقش قزوه در روند رو به رشد ادبیات دفاع مقدس تصریح کرد: ایشان حلقه اتصال شاعران کشور بودند و استعدادهای زیادی کشف کردند. قزوه در پرورش شاعر از هیچ کمکی دریغ نمی‌کند و این عملش شاعران زیادی را تحویل جامعه داده است. باید اعتراف کرد که اگر قزوه نبود بدون شک ادبیات انقلاب یک چیزی کم داشت. این بزرگوار از تمام ظرفیت‌های موجود استفاده می‌کند و توانمندی‌های خوب را می‌شناسد.
«پرویز بیگی علی‌آبادی» یکی دیگر از شاعران دفاع مقدس نیز در این مراسم اظهار داشت: سازندگی شعر دفاع در دستان این استاد بزرگ بوده است.
دفاع مقدس
به روایت جوان‌ترین عکاس جنگ
نمایشگاه عکس هشت سال دفاع مقدس، شامل عکس‌های حمیدرضا نجف‌زاده در مصلی بزرگ تهران برپا شده است.
این نمایشگاه شامل 30 قطعه عکس از شرایط و مقاطع مختلف دوران جنگ تحمیلی است.
گفتنی است، حمیدرضا نجف‌زاده عکاس بازنشسته روزنامه کیهان و جوان‌ترین عکاس حرفه‌ای دوران جنگ و همچنین جوان‌ترین بازنشسته کشور بوده که عناوین مختلفی چون نفر اول مسابقه عکس مطبوعاتی ایران، نفر برتر نمایشگاه عکس یونسکو در ژاپن، عکاس برتر مسابقات عکس نماز را کسب کرده است. وی همچنین آلبوم عکس‌های خود را به رهبر معظم انقلاب تقدیم کرد که از سوی معظم له مورد تقدیر قرار گرفت.
نویسنده روس: ناگفته‌های جنگ تحمیلی ایران و عراق را می‌نویسم
سرگی یوركین نویسنده روس كه چندی پیش از دفتر ادبیات مقاومت و دفاع مقدس حوزه هنری بازدید كرده بود، گفت: در روسیه نگاه درستی نسبت به جنگ ایران و عراق وجود ندارد و به همین دلیل تصمیم به انتشار كتابی از وقایع این جنگ گرفتم.
وی با اشاره به این كه در دوران روزنامه‌نگاری خود تصمیم به تهیه خبری درباره جنگ تحمیلی ایران و عراق گرفته است، اظهار كرد: با سفیر ایران در روسیه درباره دفاع مقدس گفت و گو كردم اما خبری كه از سفیر ایران گرفتم به دلیل هجمه‌های تبلیغاتی منفی علیه ایران در نشریات روسیه به چاپ نرسید.
وی ادامه داد: به همین دلیل تصمیم گرفتم برای روایت جنگ ایران و عراق كتابی بنویسم و برای نگارش این كتاب به ایران سفر كردم و از خوزستان، سوسنگرد، آذربایجان، كردستان و مناطق مختلف دیدن و با مردمی كه در جنگ حضور داشتند صحبت كردم و همچنین عكس‌هایی از مناطق جنگ‌زده گرفتم.
آغاز جشنواره تئاتر مقاومت
از مرقد مطهر امام راحل(ره)
چهاردهمین جشنواره سراسری تئاتر مقاومت روز گذشته افتتاح شد.
برگزارکنندگان و هنرمندان تئاتر مقاومت ابتدا به مرقد مطهر امام خمینی(ره) رفتند و پس از ادای احترام به رهبر کبیر انقلاب اسلامی و حضور در گلزار شهدا و تجدید میثاق با شهید آوینی، این جشنواره رسما آغاز به کار کرد.
به گزارش فارس، از نکات قابل تأمل در این مراسم عدم حضور نماینده از طرف مرکز هنرهای نمایشی بود. این مرکز متولی تئاتر است و همچنین در برگزاری جشنواره تئاتر مقاومت مشارکت دارد.

 


تحلیلگران غربی با تاکید بر ضرورت حذف تحریم‌ها در رویکرد دیپلماتیک با ایران، نشست مجمع عمومی سازمان ملل را یک فرصت تاریخی برای کاهش تنش بین غرب و ایران دانستند و از مقامات کاخ سفید خواستند که از هر نوع مطالبه افراطی از ایران دوری نمایند.
در همین رابطه، رویترز با اشاره به اجلاس مجمع عمومی سازمان ملل و بحث تعامل ایران و آمریکا نوشت: این «فرصت استثنایی» برای باراک اوباما رئیس‌جمهور آمریکا است.
رویترز ادامه داد: بین باراک اوباما و حسن روحانی، نامه‌هایی رد و بدل شده است. ادبیات رئیس‌جمهور جدید ایران تاکنون به مذاق آمریکا خوش آمده است. حسن روحانی، محمد جواد ظریف نماینده سابق ایران در سازمان ملل را به عنوان وزیر امور خارجه انتخاب کرده است. ظریف، قرار است روز سه‌شنبه در نشست مجمع عمومی سازمان ملل شرکت کند.
یک تحلیلگر سیاسی، روحانی و ظریف را «تبلور تعامل ایران با جهان» دانست. به گزارش باشگاه خبرنگاران، این تحلیلگر هشدار داد غرب باید از هر نوع «مطالبه افراطی» حذر کند.
رویترز در پایان گزارش داد: هیچ برنامه قبلی برای دیدار حسن روحانی و باراک اوباما وجود ندارد، اما مقامات آمریکا گفته‌اند احتمال گفت‌وگوی آنها در حاشیه مجمع عمومی سازمان ملل وجود دارد.
همچنین شبکه خبری «ان‌بی سی» در گزارشی با اشاره به این که آمریکا از دهه 1979 میلادی تحریم‌های اقتصادی را علیه ایران اجرایی کرده است اما این تحریم‌ها در طول سال‌های اخیر شدت پیدا کرده‌اند، نوشته است که اوباما برای متقاعد کردن دیگران جهت کاهش این تحریم‌ها با دشواری روبرو است اما در عین حال کاهش تحریم‌ها در راستای ترغیب یک مسیر دیپلماتیک با ایران ضروری است.
در این گزارش به اظهارات «گری سیک» از مقامات سابق آمریکایی و کارشناس مسائل ایران در دانشگاه کلمبیا اشاره شده که گفته است اگر قرار باشد هرگونه پیشرفتی در گفت‌وگو با ایران حاصل شود، باید دست از موضوعاتی (تحریم) کشید و این همان چیزی است که ایران می‌خواهد و سؤالی که در این بین مطرح می‌شود این است که آیا برای آمریکا معامله هسته‌ای با ایران بیشتر اهمیت دارد و یا اعمال فشار از طریق تحریم.
«تام کاری» نویسنده شبکه خبری «ان‌بی‌سی» در امور ملی در این گزارش به بررسی معنای مذاکره با ایران از دید «باراک اوباما» رئیس‌جمهور آمریکا پرداخته و نوشته است که با توجه به افزایش گمانه‌زنی‌ها درباره تجدید احتمالی روابط مستقیم بین آمریکا و ایران، رئیس‌جمهور آمریکا که قرار است برای شرکت در نشست سالانه مجمع عمومی سازمان ملل عازم نیویورک شود، با خطرات زیادی روبرو است.
بر اساس این گزارش، نشست مجمع عمومی سازمان ملل می‌تواند به کاخ سفید این فرصت را بدهد تا از طریق کاهش تنش‌های دیپلماتیک چند دهه‌ای با ایران، تاریخ‌ساز شود.
به گزارش فارس، نویسنده مدعی شده است که طفره اخیر دکتر «حسن روحانی» رئیس‌جمهور جدید ایران در پاسخ به سؤالی که در مصاحبه با شبکه خبری «ان‌بی‌سی» از وی درباره هولوکاست پرسیده شد و موضوع هسته‌ای ایران، نشست مجمع عمومی سازمان ملل را برای اوباما به یک مانور سیاسی پرمخاطره تبدیل می‌کند زیرا این دو مسئله پیچیده روی هم رفته حمایت جامعه یهودیان آمریکا از اوباما را کاهش می‌دهد.
بر اساس این گزارش، رئیس‌جمهور آمریکا چیزهای زیادی را می‌تواند از نشست مجمع عمومی سازمان ملل به دست بیاورد ولی در عین حال ممکن است چیزهای زیادی را نیز از دست بدهد.

 


معاون پارلمانی رئیس جمهور اعلام کرد بعد از بازگشت رئیس جمهور از نیویورک، در اولین فرصت سعی می‌کنیم نشست مشترک مجلس و دولت را سامان دهیم.
«مجید انصاری» معاون پارلمانی رئیس جمهور درباره سخنان اخیر رئیس جمهور درباره حجاب و عفاف اظهار داشت: تأکید رئیس دولت بر دوری از افراط و تفریط در اجرای عفاف و حجاب بسیار مورد اهمیت واقع شد و قابل ستایش است.
معاون پارلمانی رئیس جمهور تصریح کرد: دولت همواره سعی دارد اجرای این موضوع را به دور از هر حاشیه و به دور از افراط و تفریط اجرا کند و همچنین به حقوق شهروندی مردم تعرض نکند.
انصاری با اشاره به بیانیه تقدیر 180 نماینده مجلس از سخنان رئیس جمهور در این رابطه گفت: نمایندگان با ارائه این بیانیه تعامل و همکاری قوه مقننه را در راستای اجرای هرچه بهتر موضوع عفاف و حجاب مطرح کردند و دولت نیز از تعامل نمایندگان در برنامه‌های خود استقبال می‌کند.
معاون رئیس جمهور درباره برگزاری جلسات مشترک دولت و مجلس در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران اظهار داشت: اولین جلسه مشترک دو قوه مقننه و مجریه پس از سفر رئیس دولت به نیویورک برگزار خواهد شد.
همچنین حجت‌الاسلام حسین سبحانی‌نیا عضو هیئت رئیسه مجلس با اشاره به تداوم جلسات مشترک دولت و مجلس اظهار داشت: با توجه به اینکه در دولت گذشته نیز جلسات مشترک بین دولت و مجلس پیرامون مسائل اقتصادی و معیشتی روز کشور برگزار می‌شد، بنابراین قصد داریم تا این جلسات در دوره جدید و در آینده نیز با همکاری دولت ادامه یابد.
عضو هیئت رئیسه مجلس در همین زمینه تصریح کرد: البته قصد داریم تا جلسات مشترک بین دولت و مجلس با برنامه‌ریزی منظمی در آینده برگزار شود. اما در حال حاضر زمان دقیق جلسات هنوز مشخص نیست.
سبحانی‌نیا در ادامه گفت‌وگوی خود با تسنیم به محورهای جلسات مشترک دولت و مجلس که قرار است در آینده ادامه یابد اشاره کرد و گفت: با توجه به اینکه طی ماه‌های آینده باید لایحه بودجه 93 از طریق دولت به مجلس ارسال شود، بنابراین بخش اعظمی از این جلسات به بودجه اختصاص خواهد داشت. البته مسائل معیشتی و اقتصادی روز کشور نیز در اولویت جلسات مشترک بین دولت و مجلس قرار خواهد گرفت.
وی افزود: بنده معتقدم که جلسات مشترک بین دولت و مجلس باعث می‌شود که بسیاری از مشکلات در مسیر بهتری حل شده و از طرفی نیز سوء تفاهمات بین نمایندگان و دولت برطرف شود.

 


رئيس‌جمهور دیروز در آیین نواخته شدن زنگ مهر با طرح سوالی دانش‌آموزان سراسر کشور را برای اجرایی شدن شعار اعتدال و میانه‌روی در کشور به کمک طلبید.
دکتر حسن روحانی صبح دیروز با حضور در دبیرستان دخترانه نمونه دولتی فاطمه‌الزهرا(س) محله یافت‌آباد در منطقه 18 آموزش و پرورش در آیین بازگشایی مدارس کشور شرکت کرد و در سخنانی خواستار راه‌اندازی کرسی‌های آزاداندیشی در مدارس شد.
وی خواستار اضافه شدن دو زنگ دیگر به دروس تحصیلی دانش‌آموزان شد و گفت: مسئولان آموزش و پرورش باید این زنگ‌ها را در ساعتی از هفته یا ماه بگنجانند و بعد آن را جزو مواد درسی نمره‌دار قرار دهند.
روحانی از یکی از زنگ‌ها به زنگ «کتاب» اشاره کرد و گفت: مدارس باید ساعاتی را در طول ماه یا هفته به کتاب خواندن و کتابخوانی و توضیح آنچه مطالعه کرده‌‌اند اختصاص دهند.
رئیس‌جمهور تاکید کرد که باید زنگ انشا را احیا کنیم و بگذاریم دانش‌آموز در انشایش از معلم و کلاسش در مدرسه نقد کند و درباره بهتر شدن مدرسه‌اش نقد کند. باید اجازه داد دانش‌آموز در انشایش به رئیس‌جمهور انتقاد کند و برای بهتر شدن کشور پیشنهاد دهد و مدرسه نیز این انتقادات و پیشنهادات را به رئیس‌جمهور ارائه دهد.
وی همچنین خواستار ایجاد زنگ گفت‌وگو شد و گفت: باید به دانش‌آموزان اجازه بدهید تا با یکدیگر گفت‌وگو و مباحثه کنند و نقد کردن را از دوران دانش‌آموزی آموزش ببینند.
رئیس‌جمهور تاکید کرد: راه‌اندازی کرسی‌های آزاداندیشی مورد نظر رهبری باید از مدرسه آغاز شود.
رئیس‌جمهور در ادامه تصریح کرد: به وزارت آموزش و پرورش پیشنهاد می‌کنم که ساعت گفت‌وگو را در ساعتی از هفته یا ماه بگنجاند و بعد آن را جزو مواد درسی نمره‌دار قرار دهند، ما باید بگذاریم دانش‌آموزان ما به بحث، گفت‌وگو و تضارب آرا آشنا باشند.
توصیه شما به رئیس‌جمهور
برای نشر اعتدال چیست؟
دکتر حسن روحانی در ادامه با اشاره به طرح سوال مهر امسال که هر سال در آغاز سال تحصیلی مطرح می‌شود گفت: سوال من از شما دانش‌آموزان عزیز این است که اگر پدر شما رئیس‌جمهور باشد، چه اقدامی را به وی توصیه می‌کنید که بتواند اعتدال و میانه‌روی را در همه ابعاد زندگی و اجتماع جامعه ایران بگستراند.
وی افزود: در ضمن این سوال باید به شما بگویم رئیس‌جمهور می‌خواهد که شما افتخار کنید که وی را به عنوان پدری برای خود بدانید و ببینید.
با هرگونه تنبیه بدنی در مدارس
به شدت برخورد می‌شود
رئیس‌جمهور اهانت به دانش‌آموز را اهانت به کل ملت دانست و گفت: من از تنبیه جسمی سخن نمی‌گویم که قطعا در مدارس ما وجود ندارد و خدای ناکرده اگر در گوشه‌ای از کشور دولت تدبیر و امید با آن مواجه شود با اشد وجه با آن برخورد خواهد شد.
هیچ دانش‌آموزی حق دعوا
با همکلاسی خود را ندارد
به گفته رئیس‌جمهور دانش‌آموزان باید به حقو‌ق‌شان آشنا باشند و در عین حال تکالیفی هم دارند که باید به آن‌ها عامل باشند.
وی تاکید کرد: هیچ دانش‌آموزی حق ندارد با همکلاسی خود به دعوا و مشاجره بپردازد و باید بداند که اگر از مسیر اعتدال و اخلاق فاصله بگیرد آثار و تبعات آن را می‌بیند، باید بداند تخلف از قانون تبعات دارد و این را هم باید بداند که اگر حقش تضییع شد حق دارد در نزد معلم، مدرسه یا حتی در منطقه مطرح کند. روحانی تاکید کرد: حق اعتراض آغاز شکوفایی کرامت و عظمت انسان است و ما باید آن را از مدرسه آغاز کنیم چرا که این موضوع می‌تواند جامعه را به سمت قانون‌مداری سوق دهد.
دیروز همچنین دکتر محمد باقر قالیباف شهردار تهران و همایون هاشمی رئیس سازمان بهزیستی کشور به طور جداگانه با حضور در مدارس علامه حلی و سیدجمال‌الدین اسدآبادی زنگ مهر را به صدا درآوردند.
گفتنی است با نواخته شدن زنگ مهر توسط رئیس‌جمهور و برخی مسئولان کشوری، دیروز 12 میلیون و 300 هزار دانش‌آموز دختر و پسر راهی کلاس‌های درس و کسب علم و دانش شدند.

 


نمایشگاه یاد یاران با موضوع «اعزام به جبهه رزمندگان» به مناسبت هفته دفاع مقدس برگزار شده است.
به گزارش خبرنگار کیهان، سرهنگ عباس جوشقانی، جانشین ناحیه مقاومت بسیج مقداد در نشستی خبری گفت: در راستای بسط و گسترش فرهنگ دفاع مقدس و انتقال ارزش‌های آن به نسل امروز و آينده، بايد هنرمندانه به موضوع هشت سال جنگ تحميلی نگاه كرد.
وی افزود: همچنین در این نمایشگاه غرفه کودک و نوجوان وجود دارد و امیدواریم که مورد استقبال کودکان قرار گیرد. موضوعات دفاع مقدس و کودک و کارهای علمی پژوهشی که توسط دانش آموزان بسیجی در مدارس انجام شده است مثل فعالیت‌های رباتیک در این بخش به نمایش درآمده‌اند.
جوشقانی با اشاره به علت نام‌گذاری نمایشگاه یاد یاران به عنوان اعزام به جبهه رزمندگان گفت: ما می‌خواستیم به موضوع دفاع مقدس در همه ابعاد بپردازیم اما چون همه موضوعات نمی‌تواند در قالب یک نمایشگاه بگنجد، موضوعات آن را تخصصی کرده و گفته شد هر منطقه یا ناحیه‌ای از بسیج به یک موضوع از جنگ بپردازد و به این ترتیب موضوع نمایشگاه ما بحث اعزام به جبهه رزمندگان شد.
نمایشگاه «یاد یاران» تا هفتم مهر در مجموعه فرهنگی هنری شهید حبیب غنی‌پور واقع در خیابان قزوین، بعد از دورادهی قپان، جنب بوستان تهرانی برقرار است.

 


یکی از عکس‌هایی که در میان انبوه عکس‌های رشادت‌ها و فداکاری‌های هشت سال دفاع مقدس بیش از دیگر عکس‌ها نگاه‌ها را به خود جلب کرد و به قول معروف ماندگار شد، عکسی از چهره معصومانه بسیجی شهید امیر حاج‌امینی بود. اما این روزها به شکل دیگری از این شهید یاد می‌شود.
با خبر شدیم که چند وقتی است مادر شهید حاج‌امینی در بستر بیماری به‌بسر می‌برند و عکاس آن عکس ماندگار، استاد احسان رجبی به همراه جمعی دیگر از رزمندگان از این مادر صبور و نمونه در بیمارستان خاتم‌الانبیاء عیادت کردند.
ضمن آرزوی شفای عاجل و سلامتی کامل از درگاه ایزد منان برای این مادر بزرگوار، مناسب دیدیم تا با ذکر خاطره استاد رجبی از آخرین برخورد خود با شهید حاج‌امینی ضمن به تصویر کشاندن هنرنمایی این عکاس دوران دفاع مقدس، از زحمات ارزشمند این مادر شهید و رشادت‌های شهید بزرگوارش تجلیل کنیم:
«...در كربلاي 5 گفته بودند منطقه حساس است و به هر قيمتي شده بايد خط و خاكريز حفظ شود. در چنين شرايط خطرناكي من و [شهيد] جان‌بزرگي و [شهيد] فلاحت‌پور تصميم گرفتيم براي تهيه عكس و فيلم به آنجا برويم...انفجارهاي پي‎درپي از دريچه منشور «پي‎ام‎پي» ديده مي‌شد، زمين مي‌لرزيد و انفجارها تعادل ماشين آهني را برهم مي‌زد. اگر با تويوتا آمده بوديم كه ديگر پايمان به خط نمي‌رسيد. در يك قدمي مرگ و شهادت بوديم و نفس‌‌ها در سينه حبس شده بود و ذكر مي‌گفتيم و استغفار مي‌كرديم. خودمان را دربست به خدا سپرده بوديم. به جايي رسيديم كه ديگر امكان جلو رفتن نبود، گفتند: «ديگه اين آخر خطه! پياده شيد!» با دلهره پياده شديم.
...شروع كرديم به كندن سنگر به اصطلاح روباهي كه گودي آن تا زير زانو بود؛ مشغول كار بوديم كه ديديم فرمانده «اميني» و «اسفندياري» آمدند و رفتند بالاي خاكريز سنگر ما نشستند، ‌مشغول بررسي منطقه و محور شدند. شنيديم كه پوراحمد گفت: «ببين چه جهنمي‎يه....!» ‌اميني گفت: «ولي جهنمش قشنگه!» هرلحظه منتظر اتفاقي بوديم. باطري دوربين فيلم‎برداري تمام شده بود. نگران شديم، حجم آتش و انفجار لحظه به لحظه شديدتر مي‌شد. با انفجار خمپاره 82 كنار بچه‌ها يك مرتبه همه‎جا زير و رو شد، آن لحظه دنيا جلوي چشمم تاريك شد. همه‎جا را سياه مي‌ديدم؛ سعيد با نگراني تكانم داد و بعد براي اينكه شوك بدهد محكم به پشتم زد، صدايي شنيدم كه مي‌گفت:«زنده‌اي؟» كمي كه دود و غبار پراكنده شد به خودم آمدم و ديدم هركس يك‎طرفي افتاده در حال جان‎دادن است. سعيد داد زد: «گوني بياريد رو شهيد بكشيم»‌؛ يك لحظه خانواده‌اش آمد جلوي چشمم، انگار صداي وجدانم بود كه نهيب مي‎زد: ‌«دوربين رو بردار عكس بگير....» به دنبال دوربين گشتم زير خاك بود! گوشه‌ بند آن را گرفتم و از زير خاك كشيدم بيرون، ‌لنزش را تميز كردم و بدون دقت، ‌در واقع چشم‏بسته از چهره آرام شهيد «اميني» عكس گرفتم.»

 


وزیر خارجه ایتالیا تاکید کرد: نادیده گرفتن جمهوری اسلامی ایران که نقش کلیدی دارد کمکی به حل مسائل نمی‌کند.
وزیر خارجه ایتالیا در شصت‌وهشتمین مجمع عمومی سازمان ملل در نیویورک، گفت: از دولت جدید ایران علایم مثبتی رسیده و اکنون نگاه دیگری، شکل گرفته است.
وی همچنین با اشاره به تحولات درباره اوضاع سوریه، اظهار داشت: این راهی سربالایی است، اما هم‌اکنون فضایی برای به حرکت درآوردن دیپلماسی بوجود آمده است و البته اگر به آتش‌بس در سوریه نرسیم، مشکل است که بتوان مداخله ناظران را در میدان نبرد، تصور کرد.
وی با اشاره به نقش ایران در منطقه گفت: در چنین شرایطی، تهران نقشی کلیدی را بازی می‌کند. باید تهران را به جریان انداخت زیرا بازیگر اصلی است و باید گفت‌وگو کرد، زیرا برای خراب کردن پل ها همیشه وقت هست.

 


سرویس شهرستانها:
استاندار اصفهان و شهرداران مشهد و کرج انتخاب شدند.
به گزارش خبرنگار کیهان از اصفهان، هیئت دولت رسول زرگرپور را به عنوان استاندار اصفهان انتخاب کرد.
همچنین به گزارش خبرگزاری فارس، سیدصولت مرتضوی با 19 رأی از 23 رأی اعضای شورای شهر مشهد به عنوان شهردار این شهر انتخاب شد.
مرتضوی پیش از این معاون سیاسی وزارت کشور در دولت دهم بود. وی همچنین سمت‌هایی از جمله استانداری خراسان‌جنوبی در دولت نهم، فرمانداری بیرجند و نیز دبیری ستاد مرکزی انتخابات یازدهمین دوره ریاست‌جمهوری را در کارنامه خود دارد.
گزارش خبرنگار کیهان از کرج نیز حاکی است علی ترکاشوند با 16 رأی اعضای شورای شهر به عنوان شهردار کرج انتخاب شد.
شهردار کرج، مدیریت مناطق شهرداری تهران، مدیریت برج میلاد، ریاست سازمان نظام مهندسی تهران و معاون وزیر ورزش و جوانان از جمله سوابق ترکاشوند است.

 


همدان- خبرنگار کیهان:
معاون عملیات ستاد کل نیروهای مسلح گفت: امروز خطرناک‌ترین جنگ، تهاجم فرهنگی است.
سرتیپ پاسدار علی شادمانی در یادواره شهدای فصل تابستان شهر مریانج افزود: جنگ تحمیلی عراق علیه ایران، جنگی در مقیاس جهانی بود که شرق و غرب و اعراب منطقه برای تحقیر و شکست ایران بسیج شده بودند.
وی یادآور شد: شهدای بزرگوار ما، سخاوتمندانه جان خود را در راه اقتدار و امنیت ایران فدا کردند و باعث شدند تا امروز کشور ما، امن‌ترین کشور دنیا باشد.
شادمانی اظهار داشت: الان در اوج جنگی قرار داریم که خطرناک‌تر از هشت سال جنگ تحمیلی است و آن تهاجم فرهنگی دشمن است که رهبر معظم انقلاب از آن با تعابیر مختلفی همچون حمله و ناتوی فرهنگی، جنگ نرم، قتل‌عام فرهنگی، براندازی نرم، جنگ تمام عیار و توطئه فرهنگی یاد می‌کنند.
وی افزود: در جریان این نبرد، دشمنان با شبکه‌های ماهواره‌ای درون خانواده‌ها نفوذ کرده و رفتارهای نادرست را به جوانان و عموم جامعه القا می‌کنند.
معاون عملیات ستاد کل نیروهای مسلح همچنین با گرامیداشت یاد 153 شهید والامقام شهر مریانج ادامه داد: شهدا با حماسه آفرینی‌ها، خلق زیبایی‌ها و فدا کردن جان، امنیت، آسایش، سروری و آقایی و زندگی همراه با افتخار را به مردم ایران تقدیم کردند.
پس از پایان این مراسم، یادمان شهید گمنام شهر مریانج توسط سرتیپ شادمانی و مسئولان شهرستان همدان و مریانج رونمایی شد.

 


پیکر پاک چهار شهید دوران دفاع مقدس دیروز از فرودگاه تا محل حسینیه ثارالله کرمان با حضور مردم شهیدپرور و مسئولان این منطقه تشییع شد.
به گزارش ایرنا دو نفر از این شهدای والامقام گمنام و دو شهید دیگر با نام و از جمله شهدای شهرستان بم هستند.دو شهید با نام پس از آیین تشییع و وداع در کرمان برای خاکسپاری به بم منتقل می‌شوند.
این دو شهید به نام‌های بهرام بارانی فرزند حاج محمد و شهید احمد عباس‌زاده فرزند حسن هستند که هر دو در عملیات تک‌فاو به شهادت رسیده‌اند.آیین وداع با شهدا شامگاه امروز در مسجد قائم(عج) کرمان برگزار می‌شود و روز پنجشنبه شهدای بم در آن شهر خاکسپاری می‌شوند.همچنین یک شهید از شهدای گمنام روز پنجشنبه در راین و شهید گمنام دیگر روز شنبه در پادگان لشکر 41 ثارالله کرمان به خاک سپرده می‌شوند.

 


مدیر کل دفتر آموزش دبستانی وزارت آموزش و پرورش گفت: با هدف اجرای طرح تحول بنیادین و براساس نیاز روز جامعه کتاب‌های عربی و انگلیسی دوره متوسطه تغییر کرده است.
علیرضا رحیمی در مراسم زنگ‌ مهر و مقاومت در دبیرستان فرزانگان بجنورد افزود: محتوای این کتابها از حالت گرامری سالهای گذشته خارج شده و به سمت آموزش مکالمه سوق یافته است.
به گزارش ایرنا، وی تصریح کرد:‌ وزارت آموزش و پرورش بنا دارد با این تحول مکالمه عربی و انگلیسی دانش‌آموزان دوره متوسطه اول را در پایان این دوره تقویت کند تا آنها در مواجهه با افراد عربی و انگلیسی زبان بتوانند مکالمات اولیه و روزمره را انجام دهند.
مدیر کل دفتر آموزش دبستانی وزارت آموزش و پرورش گفت: همچنین کتاب عملی تفکر و مهارت‌های زندگی برای آموزش اصول اولیه مهارت‌های زندگی به کتاب‌های درسی دوره متوسطه اول افزوده شد.
وی رویکرد اصلی وزارت آموزش و پرورش را براساس سند تحول بنیادین و حرکت به سمت ارتقای سطح علمی دانش‌آموزان عنوان کرد.
رحیمی همچنین تعداد دانش‌آموزان کلاس اول ابتدایی را در سطح کشور حدود یک میلیون و 300 هزار نفر اعلام کرد.
وی در ادامه از برنامه جشن آغاز قرآن‌خوانی خبر داد و گفت: جشن آغاز قرآن‌خوانی در تمام مدارس اول ابتدایی از هفتم مهر ماه در قالب نواختن زنگ قرآن آغاز می‌شود.

 


همزمان با اول مهر و آغاز سال تحصیلی جدید، یکهزارمین کلاس درس از مدارس اهدایی رهبر معظم انقلاب در مناطق کمتر توسعه یافته کشور دیروز در مدرسه استثنایی برکت بوشهر به بهره‌برداری رسید.
به گزارش ایرنا از بوشهر، در مراسم افتتاحیه این مدرسه معاون وزیر آموزش و پرورش گفت: با همکاری بنیاد برکت و سازمان توسعه، تجهیز و نوسازی مدارس کشور از سال 86 تاکنون هر دو روز یک کلاس درس اهدایی رهبر معظم انقلاب در مناطق محروم کشور احداث و افتتاح شده است.
مرتضی رئیسی افزود: با همکاری بنیاد برکت احداث یکهزار و 726 کلاس درس در قالب 407 مدرسه اهدایی رهبری به مناطق کمتر توسعه یافته و محروم کشور آغاز شده است.
وی اضافه کرد: امروز یک هزارمین کلاس درس و 231 مدرسه از مجموعه مدارس اهدایی رهبر معظم انقلاب در بوشهر بهره‌برداری شد.
رئیسی گفت: بنیاد برکت 720 میلیارد ریال برای ساخت این مدارس به سازمان نوسازی پرداخت کرده است.
وی اضافه کرد: این مدارس در محروم‌ترین و نیازمندترین مناطق کشور با بالاترین کیفیت، سرعت مناسب و نازلترین قیمت احداث شده است.
گفتنی است مدرسه استثنایی برکت بوشهر با نام کوثر را سازمان توسعه، تجهیز و نوسازی مدارس کشور در محله باغ زهرا با دو هزار متر مربع مساحت در مدت دو سال ساخته است.
اعتبار 8 میلیارد ریالی ساخت این مدرسه طبق فرمان رهبر معظم انقلاب اسلامی از سوی بنیاد برکت وابسته به ستاد اجرایی فرمان حضرت امام خمینی(ره) تامین و پرداخت شده است.
این مدارس که همه استانداردهای ملی آموزشی و پرورشی را دارند تاکنون 20 هزار نفر از دانش‌آموزان مناطق کمتر توسعه یافته کشور را زیر پوشش خود قرار داده‌اند.

 


همدان-خبرنگار کیهان:
جانشین سازمان بسیج رسانه کشور، گفت: ایجاد بلوک رسانه‌ای اسلامی از اهداف بسیج رسانه است.
حسین رضی در گردهمایی اعضای بسیج رسانه استان همدان افزود: اهداف نهاد بسیج به فراخور شرایط و زمان نیازمند باز تعریف بوده و تدوین و تبیین اهداف و ماموریت‌های جدید را می‌طلبد.
رضی اظهار داشت: در همین راستا، لازم است تا بسیج را به یک طیف محدود نساخته و پذیرای همه سلائق و نگاه‌ها باشیم و آنها را در مجموعه تحمل کنیم و نگرش مخالف را به شرط التزام به چارچوب‌های نظام بپذیریم.وی با اشاره به وظیفه بسیج در حوزه رسانه، خاطرنشان ساخت: جذب، تقویت، آموزش و هدایت نیروهای مرتبط با حوزه رسانه در جهت حفظ و گسترش انقلاب اسلامی از اهداف اساسی بسیج رسانه به شمار می‌رود.جانشین سازمان بسیج رسانه کشور ادامه داد: فعالیت بسیج نباید به ساختارهای رسمی تعریف شده محدود شود و لذا در حوزه رسانه نیز همین ویژگی مورد توجه قرار گرفته است.وی تاکید کرد: ایجاد مجموعه‌های غیردولتی مرتبط با بسیج رسانه و اتصال این مجموعه‌ها، شبکه‌های زنجیره‌ای را خواهد ساخت و این زنجیره‌ها نیز در امتداد یکدیگر، به بلوک رسانه‌ای اسلامی تبدیل می‌شود که به‌عنوان یکی از اهداف سازمان مد نظر قرار دارد و گام‌هایی هم در این مسیر برداشته شده است.

 


رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی زاهدان گفت:بیماری وبا از طریق اتباع خارجی در مرزهای جنوب شرق وارد کشور شده است.
منصور شکیبا شمار مبتلایان به بیماری و با در نقاط مختلف سیستان و بلوچستان اعم از ایرانی و خارجی را 107 نفر اعلام و تصریح کرد: 16 نفر از اهالی این منطقه از طریق تماس با اتباع بیگانه به وبا مبتلا شده‌اند که همگی تحت درمان هستند.
به گزارش ایرنا وی با بیان اینکه مبتلایان به بیماری وبا در شهرهای زاهدان، ایرانشهر، خاش، سراوان، سرباز و چابهار شناسایی و تحت درمان هستند، گفت: بیماری وبا در سیستان و بلوچستان منشا خارجی دارد.وی ادامه داد: 16 نفری که در سیستان و بلوچستان مبتلا به وبا شدند همگی در تماس نزدیک با اتباع بیگانه مبتلا به این بیماری و از طریق میزبانی در منزل شخصی به طمع کسب پول زیاد گرفتار شدند.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان خاطر نشان کرد: تاکنون در مجموع سه نفر مبتلا به وبا در کشور فوت کرده‌اند که یک نفر از آنان که تبعه خارجی غیرمجاز بود مربوط به سیستان و بلوچستان است که پیش از رسیدن به مرکز درمانی فوت کرد.
شکیبا با بیان اینکه تمام اقدامات لازم با هدف کنترل و پیشگیری از شیوع بیماری وبا در سیستان و بلوچستان انجام شده است، گفت: محل‌های نگهداری اتباع بیگانه در استان گندزدایی شد و آب آشامیدنی‌ لازم در اختیار افراد ساکن در آنها قرار گرفته است.
وی افزود:همچنین پست‌های قرنطینه‌ای بهداشتی برای کنترل ورود و خروج اتباع بیگانه در مرزهای سیستان و بلوچستان فعال شده است.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان تصریح کرد: از آنجا که اتباع بیگانه برای درمان خود در سیستان و بلوچستان هیچ هزینه‌ای پرداخت نمی‌کنند از این بابت هزینه‌های زیادی بر این دانشگاه تحمیل می‌شود. شکیبا اضافه کرد: کنترل بیشتر مرزها و جلوگیری از ورود اتباع بیگانه غیرمجاز و مقابله با قاچاقچیان انسان نقش بسیار مهمی در پیشگیری از ورود و شیوع بیماریهای واگیردار بویژه وبا دارد.

 


خرم‌آباد-خبرنگار کیهان:
حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمجید سیف‌السادات روحانی مبارز لرستانی و استاد حوزه و دانشگاه در سن 85 سالگی به رحمت خدا پیوست.
پیکر آن مرحوم امروز ساعت 9 صبح از حوزه علمیه کمالیه خرم‌آباد تشییع و در قبرستان خضر این شهر به خاک سپرده می‌شود.
حجت‌الاسلام والمسلمین سیف‌السادات در سال 1307 در خرم‌آباد متولد شد، تحصیلات حوزوی را در محضر آیات عظام بروجردی و کمالوند و دیگر فضلا گذراند و در سال 1328 همراه با فدائیان اسلام به رهبری شهید نواب‌صفوی و مرحوم آیت‌الله کاشانی با رژيم طاغوت مبارزه کرد.
وی در سال 1342 به دنبال اعلام بیعت مردم با امام خمینی(ره) طی سخنانی در مسجد جوادالائمه خرم‌آباد تحت تعقیب ساواک قرار گرفت و پس از اختفاء چند روزه در منزل آیت‌الله حاج آقا عیسی جزایری، به مدت 9 ماه در استان‌های مرکزی و قم تحت تعقیب بود که سرانجام دستگیر و زندانی شد.
این روحانی مبارز دهم فروردین 1357 مصادف با اربعین بزرگداشت قیام شهدای مردم تبریز به خاطر ایراد سخنرانی علیه رژيم طاغوت و کارتر رئيس‌جمهور وقت آمریکا دستگیر و به همراه تعدادی از علمای لرستان از جمله مرحوم شیخ مهدی قاضی، شهید رحیمی، حاج‌آقا ورامینی و آیت‌الله عباسعلی صادقی امام جمعه موقت خرم‌آباد به کمیته مشترک ضد خرابکاری ساواک در تهران منتقل شدند که اعلامیه تاریخی شهید آیت‌الله صدوقی(ره) در مخالفت با دستگیری آنان نشانگر اهمیت موضوع است.
حجت‌الاسلام والمسلمین سیف‌السادات در امور توسعه و زیربنایی نقش موثر ایفاکرد که ساخت مساجد امام حسین(ع) خرم‌آباد، رباط نمکی و معمولان، پل جنب تونل معمولان، پل زورانتل و... از جمله آنهاست.
بر اساس این گزارش کتاب‌های خطبات پروردگار به جهانیان به زبان انگلیسی و شجره سادات موسوی (سادات لرستان) و گردآوری مجموعه عظیم اشعار با موضوع امام علی(ع) از جمله تالیفات ایشان است.

 


رشت- خبرنگار کیهان:
استاندار گیلان به منظور حمایت از کشاورزان فرمانداران را موظف کرد از توزیع برنج وارداتی در نمایشگاه‌های عرضه مستقیم کالا و فروشگاه‌های منتخب جلوگیری کنند.
در ابلاغیه کیهان هاشم‌نیا آمده است: با توجه به اطلاعات واصله درباره تخصیص برنج وارداتی برای توزیع در نمایشگاه‌های عرضه مستقیم کالای پاییزه و واحدهای توزیعی منتخب لازم است به منظور حمایت از کشاورزان سخت‌کوش استان و براساس مصوبه شورای نظارت و کنترل بازار از توزیع برنج‌های مذکور تا صدور مجوزهای قانونی جلوگیری شود. از این رو ترتیبی اتخاذ شود تا برنج‌های وارداتی درانبارهای واحدهای صنفی شهرستان نگهداری و در غیر این صورت به سازمان صنعت، معدن و تجارت استان برگشت شود.براساس این ابلاغیه فرمانداران موظفند با متخلفان برخورد کنند. گفتنی است سالانه حدود 40 درصد برنج کشور در گیلان تولید می‌شود.

 


صفحه (10)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10