(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10


شنبه 13 مهر 1392 - شماره 20608

صفحه (10)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
هدیه به خوانندگان
حجت‌الاسلام والمسلمین صدیقی در خطبه‌های نماز جمعه تهران: نرمش ایران در برابر غرب افشاگرانه است
در پرتو وحی
اخبار ادبی و هنری
امام‌جمعه قم: سخنان اوباما منافقانه است
فریاد مرگ بر آمریکا در تظاهرات نمازگزاران جمعه
واکنش وزیر دفاع به لفاظی‌های نتانیاهو
با حضور آیات مکارم شیرازی و سبحانی صورت گرفت
آغاز به کار دبیرخانه کنگره بین‌المللی خطر جریان‌های تکفیری
وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی: بسیاری از مشکلات حوزه سلامت با اختصاص10درصد درآمد هدفمندی یارانه‌ها برطرف می‌شود
معاون اول قوه قضائیه: کاهش جمعیت کیفری زندان‌ها از سیاست‌های قوه قضائیه است
نوبخت وعده داد: تمام مطالبات چایکاران این هفته پرداخت می‌شود
رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی: ساخت مسکن مهر در دولت یازدهم ادامه می‌یابد
پژوهشگاه رویان به سلول‌های قابل پیوند در انسان برای درمان اختلالات بینایی دست یافت
برگزاری مراسم سنتی - مذهبی قالیشویان در مشهد اردهال کاشان
پرداخت یک میلیارد و 300 میلیون ریال بیمه به دانش‌آموزان حادثه‌دیده شین‌آباد
   


حضرت امام خمینی (ره): دشمن اصلی اسلام و قرآن و پیامبر عظیم‌الشأن صلی‌الله علیه و آله وسلم، ابرقدرتها، خصوصاً آمریکا و ولیده فاسدش اسرائیل است.

 


حجت‌الاسلام صدیقی با اشاره به مذاکره تلفنی رئیس‌جمهور با رئیس‌جمهور آمریکا و عدم صداقت کاخ‌سفید در این زمینه گفت: این نرمش‌‌ها افشاگرانه است و ما از اول مظلوم بودیم. آن‌‌ها پس از مذاکره بار دیگر گفتند گزینه نظامی روی میز است و این مذاکره معلول تحریم‌های شکننده است. باید به آن‌‌ها گفت که اگر این فشار سازگار بود باید در سال 90 که گفتید تحریم‌‌ها شکننده است ملت‌ عقب‌نشینی می‌کرد.
به گزارش فارس حجت‌الاسلام والمسلمین کاظم صدیقی امام جمعه موقت تهران در خطبه دوم نماز جمعه تهران ضمن تسلیت به مناسبت شهادت امام محمد تقی(ع) به موضوع سفر رئیس‌جمهور و هیئت همراه به آمریکا اشاره کرد.
امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه درباره سفر رئیس‌جمهور به آمریکا و شرکت در سازمان ملل و آنچه که در این چند روز اتفاق افتاد نقاط مثبت و برجسته آن جای شکر دارد، گفت: در این خصوص چند تذکر و توجه را نیز بیان می‌کنم. وی یادآور شد: از اینکه رئیس‌جمهور نظام جمهوری اسلامی منتخب مردم متدین انقلابی و قهرمان ملت ایران در تریبون جهانی سازمان ملل داد مظلومیت مردم ایران را توانست به گوش جهانیان برساند و تحریم‌های‌های غیرقانونی ظالمانه آن‌‌ها را محکوم و ظالمانه بودن این تحریم‌‌ها را به خوبی بیان کند باید خدا را شکر کرد.
حجت‌الاسلام صدیقی گفت:‌ همچنین از اینکه از آرمان فلسطین دفاع می‌کند و در مسئله سوریه آنطور که باید برخورد کند، برخورد می‌کند خداوند را شاکر هستیم.
امام جمعه موقت تهران با تاکید بر اینکه در این خصوص باید گفت اسلام دین صلح و دین همزیستی مسالمت‌آمیز است، گفت: در دستورات حضرت علی(ع) به این امر دعوت شده‌ایم که تا وقتی دشمن سر به سر ما نمی‌گذارد و مانعی سد راه ما نیست. ما با همه قرار مسالمت‌آمیز‌ منعقد کنیم و پیمان‌های دفاعی و همکاری با اقوام مختلف داشته باشیم.
وی ادامه داد: در دستورالعمل حضرت علی(ع) به مالک اشتر دستور این است اگر دشمن تو را به صلح فرا خواند از او قبول کن اما مواظب باش دام و فریب نباشد. همه حساسیت در این نکته نهفته است؛ این تعبیر زیبای نرمش قهرمانانه که در بیانات رهبر معظم انقلاب مکرر آمده است بهترین تعبیر است که ما ملتی با فرهنگ، متکی به منطق و عقلانیت هستیم و همه خلائق را عائله خداوند می‌دانیم.
حجت‌الاسلام والمسلمین صدیقی در ادامه سخنان خود گفت: دولت با شعار تدبیر و امید و به خصوص ایجاد گشایش در مسائل داخلی و جهانی افکار عمومی را متوقع ساخته است و همه امید دارند با سرپنجه تدبیر،تحریم‌های ظالمانه برداشته شود. خطیب موقت جمعه تهران با اشاره به اینکه این حرکت‌های سیاسی و این برخوردهای دیپلماتیک با اشراف بهتر بر سیاست بهتر و واقعی‌تر خواهد بود، ادامه داد: در این صورت دولت با توکل بر قدرت خدا و برخورداری از ملتی که به اهل بیت ایمان دارد می‌تواند تحریم‌‌ها و مشکلات را رفع کند.
صدیقی با اشاره به مذاکره تلفنی رئیس‌جمهور با رئیس‌جمهور آمریکا و عدم صداقت کاخ سفید در این زمینه گفت: امیدواریم آن‌‌ها بیدار شوند. این نرمش‌‌ها افشاگرانه است و ما از اول مظلوم بودیم. آن‌‌ها پس از مذاکره بار دیگر گفتند گزینه نظامی روی میز است و این مذاکره معلول تحریم‌های شکننده است. باید به آن‌‌ها گفت که اگر این فشار سازگار بود باید در سال 90 که گفتید تحریم‌‌ها شکننده است ملت‌ عقب‌نشینی می‌کرد.
وی ادامه داد: ملت ایران صلح‌طلب، عاطفی و ملتی است که از آدم‌کشی نفرت دارد و هیچ نوع حرکتی که به زیان بشریت بوده انجام نداده است. ما خودمان می‌گوییم سلاح هسته‌ای باید برچیده شود و خودمان نیز به دنبال آن نیستیم. ملت ایران در 34 سال مقاومت نشان داده که از حقوق حقه‌اش در موضوع هسته‌ای و همچنین در حفظ اصول‌اش عقب‌نشینی نخواهد کرد
خطیب نماز جمعه تهران با اشاره به اینکه رئیس جمهور آمریکا نباید تحت تاثیر رژیم جعلی صهیونیستی قرار بگیرد، گفت: این رژیم یک رژیم جعلی است که به هیچ عنوان قدرت مقاومت  را ندارد، در برابر حزب‌الله شکست خورد و سحر شکست ناپذیری آن باطل شد و در مقابل مردم غزه نتوانست مقاومت کند. آمریکا باید تحریم‌های خود را لغو کند و آمریکا باید گام عملی در این خصوص بردارد.
خطیب نماز جمعه تهران در ادامه سخنان خود با اشاره به فرا رسیدن هفته نیروی انتظامی گفت: نیروی انتظامی در کشور ما همانند سایر کشور‌ها نقش بی‌بدیل در ایجاد آرامش و مقابله با شرارت‌‌ها دارد و کار پلیس بر طبق سخن امام راحل نوعی عبادت است. حجت‌الاسلام صدیقی در ادامه با اشاره به اینکه پلیس همانند یک سلسله اعصاب به وظایف خود عمل می‌کند، گفت: رعایت ادب و نزاکت و تواضع و مهربانی با مردم باید با کسانی که در حیطه اختیار پلیس قرار می‌گیرند، مورد توجه قرار گیرد.
وی افزود: بی‌نزاکتی‌ها، شرارت‌‌ها و بی‌ادبی‌‌ها دلیلی بر این نمی‌شود که مامور پلیس نیز همانگونه رفتار کند و باید رعایت اخلاق و معنویت در سطح وظایف پلیس قرار گیرد.
خطیب نماز جمعه تهران با اشاره به اینکه مامورانی که در سر چهار راه‌‌ها قرار می‌گیرند، خدایی نکرده بین راننده‌‌ها تفاوت قائل نشوند، گفت: اینکه راننده مستضعفی مورد ظلم بیجا قرار بگیرد، درست نیست.
صفارهرندی: نرمش قهرمانانه
در حد روش‌های تاکتیکی است
محمدحسین صفارهرندی عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در سخنرانی خود پیش از خطبه‌های نماز جمعه تهران با بیان اینکه نرمش قهرمانانه در حد روش‌های تاکتیکی است گفت: تعامل با دنیا را برای دفع بخشی از شرارت‌های آنها نیاز داریم، اما فقط ما نیستیم که نیازمند تغییر در فضای کنونی جهانیم.
وی تصریح کرد: آمریکایی‌ها اهل محاسبه و اهل چرتکه انداختن هستند چرا که با آن منافع و مصالح خود را می‌سنجند و بنابراین می‌گویند در این موقعیت بهترین کاری که می‌توانیم انجام دهیم تقویت دیپلماسی عمومی است. دیپلماسی عمومی به معنای نوع دیگر جنگ است.
هرندی در ادامه تاکید کرد: در جنگ باید دائم رقیب و حریف خود را مراقبت کرد و در عرصه دیپلماسی، دیپلمات لبخندی به لب و خنجری به پشت دارد.
وی خاطرنشان کرد: وقتی رهبری انقلاب بر چیزی صحه می‌گذارند یعنی این حرف نظام است بنابراین نرمش با قید قهرمانانه موضع امروز نظام است.
«وقتی رئیس‌جمهور ما  به طرف مقابل می‌گوید من با اختیار تام آمده‌ام یعنی اختیار تام در چارچوب آن قراری که ما برای پیگیری پرونده هسته‌ای داشتیم که این چارچوب در نظر گرفتن خط قرمز‌ها است»
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان این مطلب گفت: ورود کردیم که برخی از مشکلات حل شود  اما معاون وزیر خارجه آمریکا علی‌رغم همه وعده‌هایی که آنان در نشست‌های دیپلماتیک به ما دادند مبنی بر اینکه بناست که مسئله هسته‌ای را با پذیرش حق غنی‌سازی در ایران دنبال کنیم به رسانه‌ها می‌گوید  که هیچ یک از دولتمردان آمریکا غنی‌سازی ایران را به رسمیت نمی‌شناسند.
پس از این‌که صفار هرندی از بدقولی وزیر امور خارجه آمریکا در خصوص به رسمیت شناختن حق غنی‌سازی اورانیوم در داخل کشور سخن گفت، تعدادی از حاضران در نماز جمعه شعار مرگ بر آمریکا سر دادند و هرندی، گفت: شعار مرگ بر آمریکا زمانی تقویت و بیشتر خواهد شد که مردمی که خنجر آمریکایی‌ها در سینه، پشت و حنجره‌ فرزندانشان نشسته و این خاطرات گذشته با طراحی مکارانه امروز آنها در پشت قیافه دیپلماتیک آنها ضمیمه شود و در پشت این ظاهر دوستانه دشمنی‌های خود را ادامه دهند.
گفتنی است صفار هرندی در پاسخ به شعار مرگ بر آمریکا نمازگزاران گفته بود مگر من شعار دادم که شما پاسخ مرا می‌دهید؟ و برخی از سایت‌ها این بخش از سخن ایشان را به معنای مخالفت با شعار مرگ بر آمریکا ارزیابی کرده بودند! و حال آن که به وضوح معلوم بود، صفار هرندی با این پرسش خود در پی آن بوده است نشان بدهد شعار مرگ بر آمریکا از عمق باورهای مردم برخاسته است تا آنجا که حتی بدون آن که سخنران شعاری بدهد، فریاد مردم به شعار مرگ بر آمریکا بلند می‌شود.

 


فقط ایمان و عمل صالح !
قرآن کریم :
هر کس در محضر پروردگارش خطاکار حاضر شود. آتش‌دوزخ برای اوست؛ در آنجا نه می‌میرد و نه زندگی می‌کند.
و هر کس با ایمان نزد او آید، و اعمال صالح انجام داده باشد، چنین کسانی درجات عالی دارند در باغهای جاویدان بهشت که نهرها از زیر درختانش جاری است در حالی که همیشه در آن خواهند بود این است پاداش کسی که خود را پاک نماید.
سوره طه
آیات 74 تا 76

 


برترین پویانمایی‌های بسیجی
معرفی شدند
اختتامیه اولین جشنواره پویانمایی بسیجیان با حضور سردار فضلی جانشین سازمان بسیج مستضعفین، علی اصغر جعفری رئیس سازمان بسیج صداوسیما و جمعی دیگر از اهالی فرهنگ و هنر پنجشنبه شب گذشته در باغ موزه قصر برگزار شد.
سردار فضلی جانشین فرمانده سازمان بسیج مستضعفین در این مراسم گفت: امیدواریم با بسترسازی در سازمان بسیج حمایت‌های جدی از هنر پویانمایی به کمک خدا شکل بگیرد و این جشنواره بتواند پوشش بیشتری از آحاد مردم بسیجی را به خودش اختصاص دهد.
علی جعفری رئیس بسیج صداوسیما در خصوص فعالیت های بسیج برای راه اندازی پویانمایی گفت: امروز بسیج صاحب تشکیلات تخصصی برای مدیریت پویانمایی در کشور است.گام بعدی ما راه اندازی مراکز پویانمایی در سطح کشور است. ما در پایگا های بسیج تا مراکز استانی ظرفیت های خوبی داریم. پیش بینی شده که بین امسال و سال آینده 20 مرکز راه اندازی شود که با مدیریت مجموعه تخصصی سازمان بسیج بتواند به بچه های مستعد و هنرمند بسیجی و غیر بسیجی کمک کند.
در ابتدای این مراسم نیز علیرضا شیروی دبیرجشنواره به تشریح گزارش اولین جشنواره پویانمایی بسیج پرداخت.در این مراسم همچنین از آلبوم موسیقی «رمز پیروزی» به عنوان دومین آلبوم موسیقی تولیدی بسیج صداو سیما رونمایی شد. در این مراسم، برگزیدگان بخش مسابقه اولین پویانمایی بسیج به این شرح معرفی و تقدیر شدند: در بخش انیمیشن بلند؛ بهترین تهیه کنندگی: الهام ابراهیمی تهیه کننده«پاییز گرم»، بهترین کارگردانی: علیرضا اخباری برای ساخت «پاییز گرم»، بهترین سبک بصری در بخش فیلم بلند و نیمه بلند: فراز شاینار با«پاییز گرم» ، بهترین فیلمنامه: حسین سلطانی، وحید چالاک و مجید اسماعیلی برای«داستان سامرا»، بهترین طراحی شخصیت: محمد خیراندیش، سعید غنی زاده، حسن تبریزی و مریم صفایی با «آقای مهربان»، بهترین انیماتور: مهدی محمدیان با «آقای مهربان»، بهترین فضاسازی: «داستان سامرا»،بهترین موسیقی: «رقص قاصدک‌ها»(امین هنرمند)، بهترین صداگذاری: «:209 دقیقه در بوشهر» (فرشید جلیلی)،در بخش فیلم کوتاه؛ بهترین تهیه کنندگی: «آنها زنده‌اند»(حسن علی اربابی)، بهترین کارگردانی: «آنها زنده اند»(محمد لطف علی) بهترین فیلمنامه نویسی: «پدر»(سید محمدرضا خردمندان)،بهترین طراحی شخصیت: «ابراهیم در آتش»(هادی طبسی)،بهترین سبک بصری: «عطر عاشقی» منصوره خطیون، بهترین انیماتور: «پرواز در بی نهایت»(حسام الدین فیروز‌نیا)،«ابراهیم در آتش»(نسرین گایینی، ربابه قاسمی و هادی طبسی)، بهترین فضاسازی: «برادرکشی»(امیدنیکوهمت)،بهترین موسیقی: «پرنده و درخت»(مهرداد جوان)،بهترین صداگذاری: «آنها زنده اند»(سید علیرضا علویان)،فیلم های تأثیرگذاربخش مقاومت و بیداری: «مجموعه تلخند»(سعید ترخانی، امیر دهقان)،بخش سبک زندگی ایرانی و اسلامی: «آواز مینا»(مهدی آقاجانی)،بخش نگاهی نو: «مجموعه هلوکاست»(مازیار بیژنی)،جایزه ویژه فیلمسازان بسیجی؛ رتبه اول: «9:20 دقیقه در بوشهر»(محمد امین همدانی)،رتبه دوم: «تجدد»(امین رهبر)،رتبه سوم: «نور»(سعید ترخانی).
در مراسم رونمایی از فرهنگ‌نامه
«اسارت و آزادگان» عنوان شد
بیگانگان بیش از خودمان
درباره دفاع مقدس تحقیق کرده‌اند
مؤلف فرهنگ‌نامه «اسارت و آزادگان» با بیان «اگر همت آزادگان نبود در انتشار این مجموعه موفق نمی‌شدیم»،‌ گفت:‌ آن اندازه که بیگانگان در خصوص جنگ ما تحقیق کرده‌اند‌، خودمان نکرده‌ایم.
به گزارش تسنیم،‌ مسعود ده‌نمکی مؤلف فرهنگ‌نامه 80جلدی «اسارت و آزادگان» در مراسم رونمایی از این فرهنگ‌نامه که پنج‌شنبه 11 مهر در تالار وحدت تهران برگزار شد،‌ این دانشنامه را به کسانی هدیه کرد که به‌گفته او “دشمنان آنها را بهتر از ما می‌شناسند».
وی در سخنانی گفت: رئیس سازمان جاسوسی فرانسه در بازدید از جبهه‌های عراق به صدام می‌گوید: می‌خواهم از اردوگاه اسرای ایرانی بازدید کنم. وی پس از بازدید و بازگشت به کشور خود کتابی را منتشر می‌کند و در آن می‌نویسد: در اردوگاه‌های اسرای ایرانی در عراق، اسیرانی را دیدم که در چشمانشان مقاومت چنان موج می‌زد که برای من تداعی‌گر جنگ جهانی چهارم بود چرا که ایمان آنها، آنها را به کارهای خارق‌العاده سوق می‌داد. ده نمکی انگیزه آغاز این پژوهش را وامداری مرحوم ابوترابی دانست و گفت: وی به من این افتخار و انگیزه را داد که واحد پژوهش برای تألیف این فرهنگ‌نامه را راه بیندازیم.

 


امام‌جمعه قم گفت: در حالی که پیشنهاد ملاقات بارها از سوی آمریکا به مقامات ایران ارائه شد امروز بحث از گزینه نظامی توسط اوباما مطرح می‌شود که این نوع رفتار منافقانه است.
به گزارش خبرگزاری فارس از قم، آیت‌الله سیدهاشم حسینی بوشهری در خطبه نخست نمازجمعه این هفته قم که در حرم حضرت معصومه(س) برگزار شد سفر رئیس‌جمهور ایران و هیئت همراه به آمریکا و شرکت در مجمع عمومی سازمان ملل را مورد توجه قرار داد و افزود: مسئولان عالی‌رتبه کشورمان در این سفر با منطق و با تکیه بر اصول، از حقوق به حق مردم ایران دفاع و بر حقانیت نظام اسلامی تاکیدکردند که ما هم به همین دلیل از آنها تشکر و قدردانی می‌کنیم.
وی خاطرنشان کرد: اعلام صلح‌آمیز بودن برنامه‌های اتمی ایران یکی از مهمترین اهداف و دستاوردهای این سفر به شمار می‌رود و رئیس‌جمهور و سایر مدیران کشور در دیدارها و سخنرانی‌های خود این مسئله را مورد تاکید قرار دادند ضمن اینکه بیان ظالمانه بودن تحریم‌های بین‌المللی هم از جمله دستاوردهای این سفر به شمار می‌رود.
امام‌جمعه قم با اشاره به این که نباید یک لبخند ساده دشمن را که در طول سالیان گذشته ظلم‌های فراوانی نسبت به ملت ایران روا داشته است را نادیده گرفت ادامه داد: هنوز نامه‌های درخواست ملاقات از سوی کاخ سفید بر روی میز مسئولان جمهوری اسلامی است اما اوباما طی دیدار اخیر خود با نتانیاهو می‌گوید گزینه نظامی علیه ایران وجود دارد؛ آیا شما نبودید که سخن از ارتباط دوطرفه و بهبود روابط به میان آوردید؟ رفتار امروزتان نشان می‌دهد ایالات متحده تابع رژیم صهیونیستی است.
حسینی بوشهری با بیان اینکه سران رژیم اشغالگر قدس و آمریکا می‌گویند تحریم‌ها کارساز بوده و همین امر ایران را مجبور به ایجاد ارتباط کرده تصریح کرد: بدانید که هیچ‌گاه ملت ایران از تحریم‌ها نمی‌هراسد و در مقابل شما به زانو درنمی‌آیند و همان‌طور که در سال‌های گذشته ثابت کرده‌اند در آینده هم این تحریم‌ها و تهدیدها را به فرصتی برای پیشرفت تبدیل خواهند کرد.
عضو مجلس خبرگان رهبری، منافقانه سخن گفتن سران آمریکایی را مورد توجه قرار داد و افزود: چنانچه مورد تاثیر گروه‌های فشار در کنگره و نیز اسرائیل جنایتکار قرار بگیرید فرصت استثنایی امروز را که در اختیارتان قرار گرفته از دست می‌دهید؛ مسئولان کشور ما نیز باید با نهایت دقت و بصیرت رفتار کنند و اقدامی از آنها سر نزند که مورد سوءاستفاده دشمنان قرار بگیرد.
امام‌جمعه قم در بخش دیگری از سخنان خود به بالا رفتن سن ازدواج در کشور اشاره کرد و گفت: این یک مسئله خطرناک برای ما محسوب می‌شود زیرا بسیاری از مفاسد به همین دلیل ایجاد می‌شوند؛ مسئولان وظیفه دارند شرایط و تسهیلات ازدواج آسان را فراهم کرده و در عین حال خانواده‌ها هم باید از سطح توقعات خود بکاهند تا شاهد ازدواج جوانان در شرایط سنی مناسب باشیم.
حسینی بوشهری در خطبه‌های نمازجمعه به روز جهانی کودک، هفته نیروی انتظامی و جشن عاطفه‌ها اشاره کرد و از مردم برای شرکت در جشن عاطفه‌ها دعوت به عمل آورد.

 


بیش از 770 میعادگاه نماز جمعه، تجلی‌گاه تظاهرات خشم و نفرت نسبت به جنایات آمریکا و هم‌پیمانان بین‌المللی‌اش شد.
به گزارش ایسنا، این مراسم پس از اقامه نماز دشمن‌شکن جمعه در تهران و همزمان در بیش از 770 میعادگاه نماز جمعه سراسر کشور برگزار شد. در این مراسم مردم تهران همگام و هم‌صدا با سایر مسلمانان و آزادگان جهان علیه طرح‌های توطئه‌آمیز آمریکا، انگلیس و رژیم صهیونیستی در اهانت و تخریب اماکن مقدس و زیارتی که توسط سلفی‌‌ها و وهابی‌‌ها و حملات وحشیانه صهیونیست‌‌ها به جبهه مقاومت اسلامی صورت گرفته خروشیدند و فریاد وحدت و اتحاد خود را حول پرچم اسلام و شعار توحیدی « لا اله الا الله،‌ محمد رسول الله» سردادند. این مراسم در تهران پس از اقامه نماز جمعه از تمام درهای دانشگاه تهران به سمت میدان فلسطین برگزار شد و نیمی از مردم کفن پوشان و با شعارهای «یا ایها الذین آمنوا اتحدوا اتحدوا، «الله اکبر»، «مرگ بر آمریکا»، «مرگ بر اسرائیل» و «وهابیت بداند ما خاموش نیستیم» از مقدسات دینی خود دفاع کردند.

 


وزیر دفاع کشورمان در واکنش به اظهارات جنگ‌طلبانه اخیر نتانیاهو نخست‌وزیر رژیم‌صهیونیستی تاکید کرد: این رژیم ضعیف‌تر از آن است که شهامت انجام چنین گستاخی را داشته باشد.
به گزارش روابط عمومی وزارت دفاع، سردار حسین دهقان در خصوص موضوع گزینه نظامی نیز اظهار داشت: به نظر می‌رسد پاسخ به گزینه نظامی را مردم آمریکا در نظرسنجی‌ها داده‌اند و موافقت 75 درصدی آنها با گزینه مذاکره با ایران، پاسخ لابی صهیونیستی و جنگ‌طلبان آمریکایی است.
سردار دهقان در خصوص اقدام یکجانبه نظامی از سوی رژیم صهیونیستی علیه جمهوری اسلامی ایران گفت: این رژیم ضعیف‌تر از آن است که شهامت انجام چنین گستاخی را داشته باشد.
وی تصریح کرد: مواضع جمهوری اسلامی ایران در خصوص موضوع هسته‌ای کاملاً منطقی، متین، شفاف و مبتنی بر مقررات و قوانین بین‌المللی است.
دهقان افزود: جمهوری اسلامی ایران بر این اساس معتقد است که برای حل موضوع هسته‌ای در چارچوب قوانین و مقررات مربوط و فارغ از جنجال‌ها و اهداف سیاسی در صورت وجود اراده در طرف مقابل می‌توان به نتایج و دستاوردهای خوبی که تامین کننده منافع ملی ما و برطرف کننده نگرانی‌های بیهوده طرف مقابل باشد دست یافت.

 


دبیرخانه کنگره بین‌المللی «خطر جریان‌های تکفیری برای اسلام، مسلمین و جهان بشریت و راه‌های برون رفت از آن» با حضور حضرات آیات مکارم شیرازی و سبحانی و دیگر شخصیت‌های برجسته حوزوی و اندیشمندان جهان اسلام آغاز به کار کرد.
به گزارش خبرگزاری رسا، دبیرخانه کنگره بین‌المللی «خطر جریان‌های تکفیری برای اسلام، مسلمین و جهان بشریت و راه‌های برون رفت از آن» با حضور حضرت آیت‌الله مکارم شیرازی، حضرت آیت الله سبحانی، شخصیت‌های برجسته حوزوی و برخی از اندیشمندان جهان اسلام در قم به صورت رسمی آغاز به کار کرد.
در این مراسم حضرات آیات مکارم شیرازی، سبحانی و شمار دیگری از مدیران نهادهای مهم بین‌المللی حوزه به ایراد سخنرانی خواهند پرداخت.
در این مراسم، آیت‌الله حسینی بوشهری مدیر حوزه‌های علمیه، حجت‌الاسلام والمسلمین اعرافی رئیس جامعه المصطفی، آیت الله عباس کعبی، اعضای جامعه مدرسین، نمایندگان مجلس خبرگان رهبری و شخصیت‌های دیگر حوزوی حضور دارند.
تکفیر انسان‌ها مورد توافق
مذاهب اهل سنت نیست
امام جمعه اهل سنت نگین‌شهر در استان گلستان گفت: حکم بدون دلیل به تکفیر انسان‌ها از گناهان کبیره و حرام است و این اقدامات مورد پذیرش اهل سنت نیست.
حاج ابوبکر آخوند خوجملی در مراسم آغاز به کار دبیرخانه کنگره بین‌المللی خطر جریان‌های تکفیری برای اسلام، مسلمین و جهان بشریت و راه‌های برون‌رفت از آن در قم تصریح کرد: امروز بستر مقابله با جریان‌های تکفیری، ایجاد شده و همه مسلمانان و علما و شخصیت‌ها باید با همفکری و تعامل، از خطر این جریان‌های افراطی جلوگیری کنند.
به گزارش ایسنا وی ادامه داد: کشتارهایی که امروز در دنیای اسلام صورت می‌گیرد صرف نظر از اینکه ظالم و مظلوم چه کسی می‌باشد امر زشتی است که باید با آن مقابله شود و تکرار این حوادث برای جهان اسلام نگران‌کننده است.
وی افزود: برای کسی که به خداوند متعال ایمان دارد نمی‌توان حکم تکفیر صادر کرد و حتی ما نمی‌توانیم کسی را کافر صدا کنیم چرا که مطابق روایات، اگر شخصی بدون دلیل دیگری را کافر صدا کند، خود گوینده کافر است.
این روحانی اهل سنت گفت: راه برون‌رفت از این مشکلات اصلاح امت است، امت نیز اصلاح نخواهد شد مگر با اخلاق و سنت رسول اکرم(ص) و پیروی از اخلاقیات اسلامی و پیامبر اسلام(ص).
امام جمعه نگین شهر بیان داشت: بسیاری از شبهات بین شیعه و سنی بر اساس منابع غیرمعتبر و سخنان مختلفی است که از طرف دشمنان اسلام طراحی می‌شود و اگر باب گفت‌وگو و مجادله حسنه باز شود بسیاری از این مسائل روشن خواهد شد.
دبیرخانه کنگره بین‌المللی خطر جریان‌های تکفیری برای اسلام، مسلمین و جهان بشریت و راه‌های برون رفت از آن، عصر پنجشنبه با حضور آیات عظام، ناصر مکارم شیرازی و جعفر سبحانی در مدرسه امام سجاد(ع) به صورت رسمی آغاز به کار کرد.
کنگره بین‌المللی خطر جریان‌های تکفیری برای اسلام، مسلمین و جهان بشریت و راه‌های برون رفت از آن آبان‌ماه سال آینده در قم برگزار می‌شود.

 


وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: چنانچه قانون تعلق 10 درصد درآمد حاصل از اجرای هدفمندسازی یارانه‌ها به بخش بهداشت و درمان، اجرایی شود بسیاری از مشکلات حوزه سلامت در کشور مرتفع خواهد شد.
به گزارش خبرنگار ایرنا، سیدحسن قاضی‌زاده‌هاشمی روز پنجشنبه در آیین بهره‌برداری از 14 پروژه عمرانی و خدمات درمانی در استان کرمانشاه افزود:‌10 درصد درآمد حاصل از اجرای قانون هدفمندسازی یارانه‌ها رقمی معادل 50 هزار میلیارد ریال می‌شود که انتظار می‌رود نمایندگان مجلس برای تحقق آن تلاش کنند.
وی با اشاره به وجود مشکلات بودجه‌ای در کشور گفت: نمایندگان مجلس می‌توانند با تجدیدنظر در دهک‌های دریافت یارانه، و حذف کردن برخی دهک‌های پردرآمد، موجبات تحقق 10 درصد درآمد حاصل از اجرای این قانون به بخش بهداشت و درمان را فراهم آورند.
قاضی‌زاده در ادامه به تهیه یک هزار و 200 میلیارد تومان دارو از سوی وزارت بهداشت برای بیمه ها در مدت کوتاه کاری دولت یازدهم اشاره کرد و افزود: تا پیش از این، سیستم توزیع مناسب برای دارو در کشور وجود نداشت.
وی با بیان اینکه اختصاص این رقم موجب شد ترخیص کالاها در گمرک به خوبی انجام شود، گفت: وزارت نفت نیز رقم 27 میلیارد ریال برای ورود داروها به کشور را تقبل کرد و بیمه‌ها نیز شروع به پرداخت بدهی خود کردند.
وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی افزود: هم اینک بعضی از مشکلات حوزه سلامت در کشور حل شده و در ماه‌های آتی نیز بقیه مشکلات برطرف خواهد شد.
قاضی‌زاده، تغییر تعرفه‌های ناعادلانه پزشکی و افزایش درآمد بیمارستان‌های دولتی را دو گام مهم در راستای حل مشکلات کنونی بخش بهداشت و درمان دانست و اظهار کرد: اگر بتوانیم سهم سلامت را از خزانه بگیریم، علاوه بر تغییر تعرفه‌ها، می‌توانیم درآمد بیمارستان‌های دولتی را نیز افزایش دهیم.
وی با بیان اینکه تا به امروز در بحث ستادی کمتر از19 درصد اعتبارات از سوی وزارت بهداشت وصول شده است گفت: از مجموع اعتبارات 13‌هزار و 600 میلیارد تومانی این وزارتخانه، فقط حدود دو هزار و 600 میلیارد تومان در ماه جاری وصول شده است.
وی به کمبود 3 هزار پزشک در کشور اشاره کرد و افزود: این در حالی است که هم‌اینک بیش از 15 هزار پزشک در کشور به طبابت مشغول نیستند. وی تامین حقوق کارکنان وزارت بهداشت را مورد تاکید قرار داد.
با حضور وزیر بهداشت و درمان 14 طرح عمرانی و خدمات درمانی در استان کرمانشاه به بهره برداری رسید. برای اجرای این طرح‌ها که از مصوبات سفر رهبر معظم انقلاب به کرمانشاه است بالغ بر 91 میلیارد ریال هزینه شد.

 


معاون اول قوه قضائیه گفت: رویکرد مهم دستگاه قضایی، کاهش جمعیت کیفری است.
به گزارش خبرنگار ایرنا، حجت‌الاسلام والمسلمین سید ابراهیم رئیسی عصر پنج‌شنبه در مراسم معارفه احمد سیاوش‌پور رئیس کل جدید دادگستری گیلان اظهار کرد: قضات با استفاده از مجازات‌های جایگزین، از صدور حکم حبس در راستای اجرای سیاست قوه قضائیه مبنی بر کاهش جمعیت کیفری زندان‌ها خودداری کنند.وی رفع اطاله دادرسی را از دیگر سیاست‌های مهم دستگاه قضایی عنوان و بیان کرد: در این راستا اقدامات خوبی انجام شده و ادامه این روند در تحقق کامل سیاست مورد نظر مؤثر است.معاون اول قوه قضائیه با تأکید بر لزوم توجه به پیشگیری از وقوع جرم و ناهنجاری‌های اجتماعی در جامعه افزود: توجه به موارد مذکور، باید رویکرد مهم برنامه‌های دستگاه‌های اجرایی از جمله صدا و سیما، آموزش و پرورش، آموزش عالی و بخش‌های اقتصادی کشور باشد.رئیسی مراجعه به دادگستری و دستگاه قضایی را آخرین راهکار رفع جرم و ناهنجاری‌های اجتماعی خواند و گفت: پرونده‌های رسیده به دستگاه قضایی با دقت از سوی قضات رسیدگی می‌شود.وی با اشاره به وضعیت قضایی در گیلان بیان داشت: مشکلات قضایی ناشی از وجود جمعیت متغیر، این استان را نیازمند وجود دستگاه قضایی باصلابت برای اجرای عدالت کرده است.

 


معاون برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رئیس‌جمهوری از پرداخت کامل مطالبات کشاورزان چایکار تا پایان هفته جاری خبر داد.
به گزارش روابط عمومی استانداری گیلان به ایرنا، محمدباقر نوبخت در نشست بررسی مسائل و مشکلات چای که با حضور وزیر جهاد کشاورزی، استاندار گیلان و جمعی از نمایندگان شهرستان‌های چای خیز استان در معاونت برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی ریاست‌جمهوری برگزار شد؛ افزود: با تخصیص کامل 600 میلیارد ریال یارانه خرید برگ سبز چای، باقیمانده مطالبات چایکاران تا هفته جاری پرداخت می‌شود.
وی با بیان اینکه فقط حدود نیمی از این یارانه تاکنون پرداخت شده است اظهار داشت: برای حل مشکلات چای که از موضوعات اساسی کشاورزی کشور و شمال ایران محسوب می‌شود؛ معاونت برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی ریاست‌جمهوری با برگزاری این نشست این مبلغ را اختصاص داد.
نوبخت از استاندار گیلان نیز خواست بر پرداخت مطالبات چایکاران نظارت کند.
وی با اشاره به ابلاغ‌‌های سیاست‌های اقتصادی از سوی رهبر معظم انقلاب در زمینه موضوع امنیت غذایی و تامین مایحتاج مردم در داخل کشور گفت: دولت تدبیر و امید در راستای سیاست‌های امنیت غذایی و رفع مشکلات تولید تلاش دارد تا هرگونه اقدام بایسته را انجام دهد و در ماه گذشته 35 مصوبه در این زمینه داشته است.
نوبخت حل مسائل و مشکلات چای را نیز در راستای این سیاست‌ها عنوان کرد و گفت: به منظور حل مسائل و معضلات دیرپای صنعت چای،‌ کارگروهی با حضور نمایندگان وزارت جهاد کشاورزی، معاونت برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی، استانداری گیلان، سازمان چای و نمایندگان شهرهای چای‌خیز به صورت مستمر برگزار می‌شود.
وزیر جهاد کشاورزی نیز در این نشست اظهار امیدواری کرد با تشکیل این کارگروه مشکلات چایکاران حل شود.
حجتی گفت: مطالبات چایکاران همواره با تاخیر پرداخت می‌شود که مقرر شده با کمک دولت این مسئله حل شود.استاندار گیلان نیز در این نشست گفت: از ابتدای اردیبهشت ماه تاکنون 84 هزار و 500 تن برگ سبز چای به ارزش 770 میلیارد ریال برداشت شده است.
کیهان هاشم‌نیا افزود: 60 هزار خانوار چایکار تاکنون 475 میلیارد ریال از مطالباتشان را دریافت کرده‌اند.
برداشت برگ سبز چای از 32 هزار هکتار باغات چای استان‌های گیلان و مازندران تا اوایل آبان‌ماه ادامه دارد.

 


رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گفت: به تعهدات خود در قبال مردم پایبند هستیم و روند ساخت مسکن مهر در دولت یازدهم ادامه می‌یابد.
علیرضا تابش در حاشیه بهره‌برداری از پروژه 114 واحدی مسکن مهر کلاچای از توابع شهرستان رودسر گفت: ساخت مسکن مهر در شهرهای زیر 25هزار نفر ادامه پیدا می‌کند.وی افزود: از مجموع واحدهای مسکن مهر کشور، کار ساخت و بهره‌برداری از 248هزار واحد به پایان رسیده و بقیه در حال اقدام است که براساس برنامه زمانبندی به پیش می‌رود.به گزارش ایرنا رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی روند پیشرفت فیزیکی طرح‌های مسکن‌مهر را در هر استان و در هر پروژه متفاوت دانست و تصریح کرد: برخی پروژه‌ها با سرعت خوبی پیش می‌روند و برخی نیز عقب‌تر هستند که تلاش می‌کنیم همه را به سرانجام برسانیم و در این زمینه عزم جدی داریم.

 


محقق گروه زیست‌شناسی تکوینی پژوهشگاه رویان گفت: این پژوهشگاه به سلول‌های قابل پیوند در انسان برای درمان اختلالات بینایی و بیماری‌های شبکیه به کمک سلول‌های بنیادی دست یافته است.
به گزارش ایرنا، لیلا ستاریان روز پنجشنبه در همایش سلول‌های‌ بنیادی و اختلالات بینایی در اصفهان اظهار کرد: پژوهشگاه رویان با انجام مطالعات و تحقیقات آزمایشگاهی و حیوانی به سلول‌های قابل پیوند رنگدانه‌دار شبکیه (RPE) دست یافته است.
وی تصریح کرد: در صورت پیوند موفقیت‌آمیز این سلول‌ها، می‌توان به درمان بیماری‌هایی مانند نابینایی مربوط به سن (AMD) و استارگارت (Stargardt) امید بیشتری داشت.
وی با بیان اینکه اکنون تمام امکانات فناوری و علمی را برای انجام این پیوند به انسان داریم، گفت: مهمترین مشکل ما برای انجام این کار مسائل مالی است که با رفع شدن آن کار پیوند به انسان را آغاز می‌کنیم.
این کارشناس اضافه کرد: اجازه پیوند سلول‌های بنیادی برای درمان بیماری‌های بینایی توسط کنوانسیون‌های جهانی صادر شده و در این زمینه کارهای کلینیکی انسانی در دنیا در حال انجام است.
ستاریان با اشاره به اینکه سلول‌های رنگدانه‌دار شبکیه قابل پیوند از سلول‌های بنیادی جنینی به دست آمده است، اظهار کرد: روشی را به کار بردیم تا این سلول‌ها به صورت خالص درآمده و عملکرد مناسب داشته باشد.
وی ادامه داد: پس از پیوند این سلول‌ها به نمونه موش‌های آزمایشگاهی ثابت شد که سلول‌های RPE در جایگاه مناسب در شبکیه چشم قرار گرفته و باعث بهبود بینایی شده است.

 


کاشان - خبرنگار کیهان:
مراسم سنتی مذهبی قالیشویان مردم فین با حضور هزاران نفر از مردم کاشان و زوار و میهمانان از سراسر کشور در مشهد اردهال برگزار شد.
در این مراسم پس از برگزاری آئین نوحه‌خوانی و سینه‌زنی، مردم فین کاشان طی یک آئین 1300 ساله، یکی از قالی‌های حرم حضرت سلطانعلی‌ابن امام محمد باقر(ع) را از مردم روستای خاوه تحویل گرفته و هروله‌کنان و یاحسین‌گویان به صورت نمادین کنار جوی شاهزاده حسین(ع) اطراف امامزاده برده و به صورت نمادین آن را شستشو دادند.سپس قالی را در پناه چوب‌های خود با شور و حال معنوی دوباره به آستانه مقدس برگردانده و تحویل مردم روستای خاوه دادند.در این آئین که دیروز با حضور حجت‌الاسلام والمسلمین ابوترابی‌فرد نایب رئیس مجلس شورای اسلامی، نماینده ولی‌فقیه و امام جمعه کاشان برگزار شد نایب رئیس مجلس مراسم قالیشویان را بازگشت به معارف دین و میراث گذشتگان منطقه کاشان در ‍1300 سال پیش دانست.همزمان با این آئین همچون سال‌های گذشته ضریح مطهر سلطانعلی‌بن محمدباقر(ع) با گلاب ناب عطرافشانی و شست‌وشو شد.مراسم سنتی مذهبی قالیشویان همه ساله برای بزرگداشت شهادت حضرت سلطان‌علی‌بن امام محمدباقر(ع) در دومین جمعه از ماه مهر با حضور صدها هزار عاشق اهل بیت(ع) در مشهد اردهال برگزار می‌شود.آئین قالیشویان تنها آئین مذهبی است که تاریخ برگزاری آن به صورت شمسی محاسبه می‌شود.این آئین که تکرار نمادین مراسم تشییع پیکر امامزاده سلطانعلی‌بن امام محمدباقر(ع) توسط مردم کاشان در یکهزار و 314 سال قبل است، در آذر سال 91 در فهرست آثار ناملموس سازمان یونسکو به ثبت رسید.

 


بیمه ایران و بیمه معلم یک میلیارد و 300 میلیون ریال بیمه عمر به دانش‌آموزان حادثه‌دیده روستای شین‌آباد پیرانشهر اعطا کردند.
نماینده مردم سردشت و پیرانشهر در مجلس شورای اسلامی روز پنجشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا افزود: از این میزان 700 میلیون ریال سهم بیمه ایران و 600 میلیون ریال نیز سهم بیمه معلم است که برای تامین آتیه دانش‌آموزان اختصاص داده‌اند.رسول خضری ادامه داد: قبلاً نیز مزایای دیگری از قبیل تضمین هزینه‌های درمان مادام‌العمر در داخل و خارج از کشور، تضمین هزینه‌های تحصیلی تا مقاطع دکترا و بالاتر، تضمین شغل و استخدام برای دانش‌آموزان شین‌آبادی اختصاص یافته بود.وی خاطرنشان کرد: 12 نفر از دانش‌آموزان حادثه‌دیده تحت عمل جراحی زیبایی و ترمیم قرار می‌گیرند که از این تعداد 6 نفر مراحل عمل را گذرانده‌اند و 6 نفر دیگر نیز مشغول تحصیل هستند که در موعد مقرر تحت عمل جراحی قرار خواهند گرفت.عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس افزود: علاوه بر مزایای یاد شده، دیه دانش‌آموزان حادثه‌دیده نیز براساس قوانین قوه قضائیه تعیین و پرداخت شده است. زمستان پارسال بر اثر آتش گرفتن بخاری یکی از کلاس‌های مدرسه روستای شین‌آباد پیرانشهر 29 نفر از دانش‌آموزان این کلاس دچار سوختگی شدند که 2 نفر از آنها فوت کرده و بقیه تحت درمان قرار داشتند و تاکنون تعداد زیادی از آنها از بیمارستان مرخص شده و در حال تحصیل هستند.

 


صفحه (10)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10