(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10


یکشنبه 14 مهر 1392 - شماره 20609

صفحه (10)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
هدیه به خوانندگان
با حمایت از تحرک دیپلماسی دولت
رهبر انقلاب: برخی کارها در نیویورک نابجا بود
پای درس علی(ع)
اخبار ادبی و هنری
3 دانشگاه ایران در جمع برترین‌های آسیا
بازتاب بیانات رهبر انقلاب در رسانه‌های بین‌المللی
آمریکا غیرقابل اعتماد و عهدشکن است
علی‌رغم تحولات اخیر
آسوشیتدپرس: ایرانی‌ها باز هم شعار «مرگ بر آمریکا» سر دادند
جانشین رئیس سازمان بسیج مستضعفین: تمهیدات امنیتی برای کاروان‌های راهیان نور در نظر گرفته شده است
هیئت پارلمانی ایران عازم ژنو شد
دانشگاه آزاد اعلام کرد
نتایج تکمیل ظرفیت آزمون دکتری و کارشناسی ارشد
ثبت‌نام آزمون کارشناسی ارشد فراگیر پیام نور از امروز
در دیدار سفیر کشورمان در بیروت
نبیه بری: حل بحران سوریه بدون مشارکت ایران ممکن نیست
اردیبهشت 93 زمان آزمون دستیاری پزشکی
 سخنگوی کمیسیون اصل 90 مجلس: پرونده احمدی‌نژاد درباره دانشگاه ایرانیان به دادسرای تهران می‌رود
معاون وزیر راه و شهرسازی: شهرهای جدید با مشکلاتی رو به رو است
جانشین رئیس پلیس راهور ناجا خبر داد
صدور گواهینامه پایه 3 برای متقاضیان رانندگی
اهدای اعضای بیمار مرگ مغزی به 5 نیازمند پیوند
با حضور آیت‌الله امامی کاشانی انجام شد
افتتاح نخستین مرکز آموزشی تخصصی اساتید حوزه‌های علمیه کاشان
معرفی شیمیدان پیشکسوت برجسته کشور
تشییع پیکر مطهر شهید گمنام در همدان
در اتفاقی عجیب و نادر
درخت خرمای ابرکوه بدون گرده‌افشانی بار داد
آیین سنتی گردوتکانی در تویسرکان برگزار شد
   


رهبر معظم انقلاب: از دهان گرگ طعمه را با مذاکره نمی‌شود گرفت، با قدرت باید گرفت.

 


هفتمین مراسم مشترک دانش‌آموختگی، تحلیف و اعطای سردوشی دانشجویان دانشگاه‌های افسری ارتش جمهوری اسلامی ایران، صبح شنبه با حضور حضرت آیت‌الله خامنه‌ای فرمانده کل قوا، در دانشگاه هوایی شهید ستاری برگزار شد.
رهبر معظم انقلاب اسلامی در ابتدای ورود به میدان مراسم، با حضور در محل یادمان شهدای ارتش و قرائت فاتحه، علو درجات شهدا را مسئلت کردند.
فرمانده کل قوا سپس از یگان‌های حاضر در میدان سان دیدند.
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در سخنانی در این مراسم، ورود به سِلک نیروهای مسلحِ شجاع و نام‌آور جمهوری اسلامی ایران را، برای جوانان تازه‌وارد، افتخارآمیز دانستند و با اشاره به لزوم تقویت آمادگی‌‌ها و استحکام دفاعی نیروهای مسلح در کنار تقویت ساخت درونی نظام اسلامی و وحدت ملی، تأکید کردند: ما از تحرک دیپلماسی دولت از جمله سفر نیویورک حمایت می‌کنیم زیرا به دولت خدمتگزار اعتماد داریم و به آن خوشبین هستیم اما برخی از آنچه که در سفر نیویورک پیش آمد به جا نبود، چون ما دولت آمریکا را غیرقابل اعتماد، خودبرتربین، غیرمنطقی و عهدشکن می‌دانیم.
رهبر انقلاب اسلامی افزودند: ما به مسئولین خودمان اعتماد داریم و از آن‌ها می‌خواهیم با دقت و با ملاحظه همه جوانب، گام‌ها را محکم بردارند و منافع ملی را به فراموشی نسپارند.
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای با تأکید بر استحکام ساخت درونی نظام اسلامی، خاطرنشان کردند: عناصر اصلی که از روز اول پیروزی انقلاب اسلامی، حافظ این انقلاب و ملت ایران و مایه پیشرفت بودند، توجه به آرمان‌های والای نظام اسلامی و توجه به عزت ملی بوده است، بنابراین وظیفه همه مسئولان و آحاد ملت، دفاع از عزت و هویت ملی است.
ایشان با اشاره به بدبینی و بی‌اعتمادی نظام اسلامی به آمریکا، دولت آمریکا را دولتی در پنجه صهیونیست‌ها خواندند و گفتند: دولت آمریکا در واقع در جهت منافع صهیونیست‌ها حرکت می‌کند و از همه دنیا باج می‌گیرد و به رژیم صهیونیستی باج می‌دهد.
رهبر انقلاب اسلامی با تأکید بر اینکه ملت ایران هیچگاه تهدید برای هیچ کشوری نیست اما استحکام نیروهای مسلح را مهمترین عامل برای حفظ امنیت نظام اسلامی می‌داند، افزودند: نیروهای مسلح اعم از ارتش، سپاه، بسیج و نیروی انتظامی باید حصار مستحکمی در مقابل توطئه‌های دشمنان باشند.
فرمانده کل قوا با اشاره به تهدیدهای مکرر و مشمئزکننده دشمنان ملت ایران تأکید کردند: همه کسانی که عادت به تهدید زبانی ایران کرده‌اند، بدانند، پاسخ ما به هرگونه شرارتی بر ضد ملت ایران، پاسخی جدی و سخت خواهد بود.
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای افزودند: ملت ایران، هم سرسختی خود را در راه دفاع از آرمان‌ها و منافع خود نشان داده و هم، میل و رغبت خود به سلامت و صلح و همزیستی را، زیرا این دو، در کنار یکدیگر هستند.
ایشان در پایان از رشادت‌ها و جانفشانی‌های ارتش جمهوری اسلامی ایران به ویژه نیروی هوایی، در هشت سال دفاع مقدس تجلیل و یاد و خاطره شهدای گرانقدر دفاع مقدس از جمله شهیدان بابایی و ستاری را گرامی داشتند.
پیش از سخنان رهبر انقلاب اسلامی، امیر سرتیپ خلبان شاه صفی فرمانده نیروی هوایی ضمن خیرمقدم، گفت: در دانشگاه‌های افسری ارتش جمهوری اسلامی، ضمن آموزش فناوری‌ها و علوم جدید، آموزش معارف دینی و اعتقادی نیز از برنامه‌های اصلی است.
وی با اشاره به طرح‌های راهبردی و بومی و نصب انواع شبیه‌ساز‌ها در نیروی هوایی تأکید کرد: نیروی هوایی ارتش با تقویت توان دفاعی و بازدارندگی خود، در آمادگی کامل برای صیانت از مرزهای هوایی و آسمان جمهوری اسلامی ایران، به سر می‌برد.
همچنین سرتیپ دوم بخشنده فرمانده دانشگاه هوایی شهید ستاری گزارشی از برنامه‌های آموزشی و پژوهشی دانشگاه هوایی شهید ستاری به ویژه طرح پهپاد رزمی و طرح شکاری نیمه‌سنگین ارائه کرد.
در این مراسم به فرماندهان، اساتید، خلبانان و دانشجویان دانشگاه‌های افسری ارتش و همچنین تعدادی از خانواده شهدا، یک جلد کلام الله مجید و هدایایی اعطا شد و نمایندگان دانشجویان جدید و فارغ‌التحصیل نیز، سردوشی و درجه خود را از دست فرمانده کل قوا دریافت کردند.
در ادامه این مراسم دانشجویان دانشگاه‌های افسری ارتش سرود عهد جانبازی را اجرا کردند.
اجرای رزمایش میدانی از دیگر برنامه‌های مراسم دانشگاه هوایی شهید ستاری بود.
در پایان این مراسم یگان‌های حاضر در میدان ضمن اجرای عملیات اعتماد به نفس، از مقابل جایگاه رژه رفتند.

 


جنگ را شما شروع نکنید!
امیرالمومنین علی (ع) خطاب به سپاهیانش در صفین:
با دشمن جنگ را آغاز نکنید تا آنها شروع کنند.
زیرا: بحمدالله حجت با شماست.
و آغازگر جنگ نبودنتان، تا آن که دشمن به جنگ روی آورد، حجت دیگر بر حقانیت شما خواهد بود.
اگر به اذن خدا شکست خوردند و گریختند کسی که پشت کرده را نکشید و به کسی که قدرت دفاع ندارد آسیب نرسانید و مجروحان را به قتل نرسانید.
زنها را با آزار دادن تحریک نکنید هر چند آبروی شما را بریزند یا به امیران شما ناسزا بگویند زیرا آنها در نیروی بدنی و روانی و اندیشه کم‌توانند...
نهج‌البلاغه
نامه 14

 


نتایج اولین مسابقه کاریکاتور
«مذاکره ایران و آمریکا» اعلام شد
آثار برگزیده مسابقه کاریکاتور «مذاکره ایران و آمریکا» با داوری «مازیار بیژنی»، «محمود محمد تبریزی» و «شاهین کلانتری» اعلام شد.
به گزارش فارس، در این مسابقه 217 اثر از اقصی نقاط کشور، متعلق به 93 هنرمند به دبیرخانه این مسابقه ارسال شده است که موضوع مذاکره ایران و آمریکا را از زوایای گوناگون به تصویر کشیده‌اند. اولین مسابقه کاریکاتور خبری «روز کارتون» با موضوع مذاکره ایران و آمریکا، بهمن پارسال توسط پایگاه بین‌المللی کارتون و کاریکاتور مقاومت فراخوان داد که نتایج نهایی این مسابقه به شرح زیر است: نفر اول: علیرضا باقری، نفر دوم (به طور مشترک): امیر دهقان، یوسف رحیمی، نفر سوم (به طور مشترک): محمدرضا ثقفی، امیرحسین ضرغام، شایسته تقدیر: نقی حمیدی، محمود برخورداری، محمد کارگر، افشین قالیجاری، جواد طریقی اکبرپور، شهرام رضایی، سیدمحمدرضا میرشاه ولد، محمد علی خلجی.
طبق وعده قبلی دبیرخانه مسابقه مبنی بر خرید برخی آثار رسیده، آثار هنرمندان شایسته تقدیر توسط روز کارتون خریداری خواهد شد و جوایز برندگان اصلی مسابقه نیز به آن‌ها اهدا می‌شود.
اتحاد مردم و کارشناسان در انتقاد به «گذشته»
علاوه بر کارشناسان، اغلب نظرات مردمی ارسال شده به برنامه سینمایی سیما نیز نشان می‌دهد که فیلم «گذشته» نزد افکار عمومی نیز به عنوان «نماینده سینمای ایران» پذیرفته نمی‌شود.
به گزارش خبرنگار کیهان، در نظرسنجی جمعه شب گذشته برنامه «هفت» سیما، گزینه رأی منفی به انتخاب فیلم «گذشته» به کارگردانی اصغر فرهادی به عنوان نماینده سینمای ایران برای شرکت در مراسم اسکار بیشترین آرای مخاطبان این برنامه را به خود جلب کرد. در این برنامه همچنین با حضور کارشناسان، انتخاب فیلم «گذشته» برای اسکار بررسی شد. محمدتقی فهیم، نایب رئیس اسبق انجمن منتقدان در این برنامه با انتقاد از انتخاب فیلم «گذشته» به عنوان نماینده سینمای ایران خواستار عذرخواهی هیئت انتخاب فیلم برای اسکار شد. وی گفت: ما نبايد به هر قيمتي براي گرفتن اسكار اقدام كنيم و ريشه‌هاي كهن كشور و ارزش‌هايمان را براي به دست آوردن مجسمه‌اي قرباني كنيم. وی تصریح کرد: در جشنواره کن، «گذشته» را به عنوان محصول فرانسه شرکت دادند، حتی فرانسه هم مي‌خواست این فیلم را به اسکار بفرستد اما در مقابل فیلم دیگری آن را ضعیف دانست.
در این برنامه همچنین سیروس الوند، کارگردان سینما نیز به انتقاد از انتخاب «گذشته» به عنوان نماینده سینمای ایران به اسکار پرداخت و حسین معززی نیا و امیر اسفندیاری نیز از این انتخاب دفاع کردند.
تعطیلی زنجیره‌ای کتابفروشی‌ها در فرانسه
کتابفروشی زنجیره‌ای «شاپیتر» فرانسه اعلام کرد احتمالا مجبور خواهد شد 57 فروشگاهش را به فروش برساند.
به گزارش خبرگزاری کتاب به نقل از فیگارو، تاکنون دو کتابفروشی از این مجموعه به فروش رسیده است. مون سن اگنان در پایان ماه ژوییه به کارش خاتمه داد و تولوز نیز همین هفته تعطیل شد. سه کتابفروشی دیگر در رن، داکس و گرونوبل نیز در دست تعطیلی قرار دارند. مجموعه کتابفروشی شاپیتر به شرکتی آمریکایی تعلق دارد و هفته پیش مدیر آن اعلام کرد برنامه تعطیلی 271 کتابفروشی را به تعویق گذاشته اما 12 کتابفروشی را به زودی تعطیل خواهد کرد یا به فروش می‌رساند. تعداد این کتابفروشی‌‌ها ممکن است به 57 مورد برسد. این تنها مجموعه محصولات فرهنگی فرانسه نیست که با مشکلات مالی مواجه شده و فناک نیز هفته پیش اعلام کرد 180 نفر از کادر 800 نفره‌اش را کاهش می‌دهد.
برگزاری جشنواره صهیونیستی در افغانستان!
در غفلت وزارت فرهنگ افغانستان، یک جریان صهیونیستی در پوشش شعار دروغین حقوق بشر قصد برگزاری یک جشنواره سینمایی را در این کشور دارد.
به گزارش خبرنگار کیهان، این بار کشور مظلوم اما مقاوم افغانستان هدف طمع صهیونیست ها برای سرکوب جنبش های مقاومت در منطقه و همچنین مقابله با فرهنگ اسلامی از طریق برگزاری جشنواره سینمایی قرار گرفته است. کشور افغانستان درحالی به عنوان محل برگزاری جشنواره فیلم «حقوق بشر» انتخاب شده است که در این کشور تنها پنج تالار نمایش فیلم فعالیت می کند! اما مسئله ازآنجا اهمیت می‌یابد که هدف برگزار کنندگان این جشنواره تنها محدود به این کشور نیست، بلکه یکی از اهداف آن ها ترویج سینمای ضداخلاقی و ازجمله حمایت از سینمای زیرزمینی و معارض با نظام اسلامی در ایران است. به طوری که در فراخوان جشنواره فیلم حقوق بشر افغانستان به صراحت اعلام شده که در این جشنواره فیلم هایی که در سایر کشورها امکان نمایش ندارند پذیرفته می‌شود.
گفتنی است، جشنواره حقوق بشر افغانستان در رسانه دولت انگلیس (بی‌بی سی) به شدت تبلیغ شده است. دولت انگلیس همواره از حمله نظامی و کشتار مردم بی دفاع افغانستان -ازجمله اشغال این کشور توسط آمریکا- حمایت کرده و اینک جالب است که همین دولت از برگزاری جشنواره فیلم حقوق بشر در افغانستان حمایت می کند. اتفاقی که گویای آن است که برگزاری این‌گونه جشنواره ها، مکمل اشغال نظامی افغانستان هستند.
به خاطر بحران مالی
کمپانی هالیوودی
ده ها تن از کارکنانش را اخراج کرد
در پی عدم تصویب لایجه بودجه اوباما از سوی جمهوری‌خواهان و تعطیلی موقت نهادها و سازمان‌های این کشور، کمپانی پارامونت نیز ۱۱۰ تن از کارکنانش را اخراج کرد.
به گزارش فارس، در حالی‌که لایحه بودجه اوباما به تصویب نرسیده و بسیاری از نهادها، سازمان‌ها، سینماها، پارک‌ها، موزه‌ها و ... به حالت تعطیلی موقت درآمده و آمریکا در حال تجربه وضعیتی است که طی 17 سال گذشته سابقه نداشته، این موقعیت به شدت صنعت سینما و فیلمسازی را نیز تحت تاثیر خود قرار داده تا جایی‌که کمپانی فیلمسازی «پارامونت» نیز روز گذشته 110 نفر از کارکنان خود را اخراج کرد.
تعداد کل کارکنان این کمپانی دو هزار و 200 نفر است و کارکنان اخراج شده معادل پنج درصد افرادی است که در آنجا مشغول به کار بوده‌اند.البته این اولین باری نیست که کمپانی پارامونت دست به تعدیل نیرو می‌زند و طی دو سال گذشته این دومین بار است.اکتبر سال 2011 میلادی نیز این کمپانی 120 تن از کارکنانش اخراج کرد.
ممنوعیت استفاده ابزاری
از تصاویر زنان در تبلیغات چاپی
چاپ محصولات با محتوای استفاده ابزاری از تصویر زنان هم ممنوع اعلام شد.
به گزارش مهر، احمد علمشاهی مدیرکل دفتر امور چاپ وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در دو نامه خطاب به علی نیکوسخن رئیس هیئت مدیره اتحادیه چاپخانه‌داران تهران، ممنوعیت چاپ محصولات با محتوای استفاده ابزاری از تصویر زنان را اعلام کرد.
علمشاهی در یکی از این نامه‌ها خطاب به نیکوسخن نوشته است: بنا به گزارش واصله، برخی از فعالان و تولیدکنندگان با استفاده از طرح‌های غیرمتعارف به خصوص با استفاده ابزاری از تصاویر زنان مبادرت به تبلیغ کالا یا خدمات می‌نمایند. لذا با ارسال نمونه پیوست که اقدام موصوف خلاف مقررات و ضوابط تبلیغات کشور می‌باشد، مستدعی است دستور فرمایند در راستای نظارت بر عملکرد چاپخانه‌ها و جلوگیری از چاپ این قبیل موارد و لزوم کسب مجوز پیش از چاپ، اقدام مقتضی معمول و از نتیجه اقدامات، این دفتر را مطلع فرمایند.

 


مؤسسه آموزشی بین‌المللی «تایمز هایراجوکیشن»‌ در یک گزارش جدید آخرین رتبه‌بندی دانشگاه‌های برتر آسیا را اعلام کرد که در میان آنها دانشگاه‌های شریف، دانشگاه علوم پزشکی تهران و دانشگاه صنعتی اصفهان نیز جزو 100 دانشگاه اول آسیا به چشم می‌خورند.
به گزارش ایسنا، در آخرین رتبه‌بندی اعلامی مؤسسه تایمز هایراجوکیشن (THE) منتهی به سال تحصیلی میلادی 2012-2013 در بخش دانشگاه‌های آسیایی، «دانشگاه توکیو» همچنان در رده نخست قرار دارد.
این دانشگاه همچنین در رده‌بندی جهانی با چهار پله ارتقا نسبت به سال تحصیلی گذشته به رده 23 جهان نیز صعود کرد. ژاپن علاوه بر دانشگاه توکیو با داشتن چهار دانشگاه در جمع 200 دانشگاه برتر جهان، گوی سبقت را از سایر کشورهای آسیایی ربوده است.
در این رده‌بندی دانشگاه شریف در رتبه 42، دانشگاه علوم پزشکی تهران در رتبه 62 و دانشگاه صنعتی اصفهان در رتبه 95 از بین 100 دانشگاه برتر آسیا قرار دارند.
به گزارش پایگاه رسمی مؤسسه تایمز هایر اجوکیشن، این مؤسسه همچنین هر سال فهرستی را از 100 دانشگاه جوان برتر با عمر کمتر از 50 سال در سطح بین‌المللی معرفی می‌کند که دانشگاه شریف با در نظر گرفتن این شاخص در رتبه 47 جهان قرار دارد.
رده‌بندی دانشگاه‌های برتر جهان از سوی مؤسسه تایمز هایر اجوکیشن بر مبنای 13 شاخص شامل کیفیت تدریس، تحقیقات، تبادل علمی و چشم‌انداز بین‌المللی را به دقت مورد بررسی قرار می‌دهد.
رده‌بندی اعلام شده امسال حاکی از پیشرفت در بسیاری از کشورهای آسیایی است در حالی که شاهد نزول برخی دانشگاه‌های اروپایی در این رده‌بندی هستیم.
براساس رده‌بندی مؤسسه تایمز هایر اجوکیشن، پنج دانشگاه برتر آسیا عبارتند از:
1- دانشگاه توکیو (ژاپن)
2- دانشگاه ملی سنگاپور
3- دانشگاه هنگ‌کنگ
4- دانشگاه پکن (چین)
5- دانشگاه علوم و فن‌آوری پوهانگ (کره‌جنوبی)
در رده‌بندی جهانی نیز مؤسسه فن‌آوری کالیفرنیا (CIT) برای سومین سال پیاپی در رتبه نخست قرار گرفته و به دنبال آن دانشگاه‌های هاروارد و آکسفورد به طور مشترک در رده‌ دوم قرار دارند.

 


رسانه‌های مختلف منطقه‌ای و بین‌المللی به انعکاس و بازتاب بیانات اخیر رهبر معظم انقلاب از زاویه دید خود پرداختند.
خبرگزاری آسوشیتدپرس با اشاره به بیانات اخیر آیت‌الله خامنه‌ای در جمع دانش‌آموختگان دانشگاه‌های افسری ارتش نوشت: «از صحبت رهبر ارشد این طور برمی‌آید که مخالف تلفن به اوباما بوده است، اما بر حمایت خود از روحانی تصریح کرد.»
در این مطلب به عدم رضایت ایشان از برخی از جنبه‌های سفر حسن روحانی به نیویورک اشاره شده، اما «حمایت حیاتی خود را از سیاست بسط رابطه با غرب تکرار کردند.»
نویسنده با استناد به خلاصه منتشر شده توسط سایت رهبری، آن را در ادامه انتقادات وارده به تماس تلفنی 15 دقیقه‌ای روحانی با اوباما دانست.
همچنین سایت فرانسه 24 به نقل از خبرگزاری فرانسه، تیتر خود را درباره بدبینی ایشان نسبت به آمریکای غیرقابل اعتماد برگزید.
این خبرگزاری تمام بخش‌های مختلف صحبت‌های ایشان که تاکنون منتشر شده است را در خبر خود آورده است.
رویترز نیز برای عنوان خبر، قسمتی از صحبت‌ها را انتخاب کرده است که‌ «بخشی از تحرک دیپلماتیک در نیویورک «نامطلوب» بوده است.»
به گزارش مهر، این خبرگزاری غربی نیز با ذکر این که این اظهار نظر ایشان پس از تماس تلفنی رئیس‌جمهوری ایران با اوباما بوده است، بر تاکید مقام معظم رهبری بر غیرقابل اعتماد بودن آمریکا به عنوان شریک مذاکراتی اشاره کرده است.
خبرگزاری آلمان نیز در بازتاب سخنان رهبری آورد پس از آنکه اسرائیل تهدید کرد به تنهایی با برنامه هسته‌ای ایران برخورد خواهد کرد، آیت‌الله علی خامنه‌ای رهبر معظم ایران روز شنبه اعلام کرد این کشور پاسخی «سخت» به هر گونه اقدام دشمن خواهد داد.
آیت‌الله خامنه‌ای در مراسم فارغ‌التحصیلی دانشجویان ارتش در تهران اعلام کرد: «ما تهدیدهای مشمئزکننده و مکرر دشمنان ملت ایران را می‌شنویم، پاسخ ما به هرگونه شیطنتی، جدی و سخت خواهد بود.» پایگاه خبری العهد لبنان هم سخنان مقام معظم رهبری در جمع دانش‌آموختگان دانشگاه‌های ارتش را پوشش داد.
بی‌بی‌سی نیز در بازتاب این سخنرانی آورد آیت‌الله خامنه‌ای گفت که «ما به آمریکایی‌ها بدبینیم و هیچ اعتمادی به آنان نداریم، دولت آمریکا غیرقابل اعتماد و خودبرتربین و غیرمنطقی و عهدشکن است و دولتی در تصرف شبکه صهیونیسم بین‌المللی است که به خاطر صهیونیست‌ها مجبور است با رژیم غاصب مماشات کنند و نرمش نشان دهند.»
شبکه تلویزیونی سوریه هم اعلام کرد رهبر معظم انقلاب اسلامی ایران گفت دولت آمریکا غیرقابل اعتماد، غیرمنطقی، خودبرتربین و عهدشکن است.

 


خبرگزاری آسوشیتدپرس گزارشی را به شعارهای مرگ بر آمریکای مردم تهران در نمازجمعه این هفته به این شهر اختصاص داد.
خبرگزاری آسوشیتدپرس در گزارشی از نمازجمعه اخیر تهران ابراز داشت که ایرانیان پس از نمازجمعه علی‌رغم تحولات اخیر در روابط تهران و واشنگتن باز هم شعار مرگ بر آمریکا سر دادند و پرچم‌های ایالات متحده را آتش زدند.
آسوشیتدپرس تلاش کرده این شعارها را که شعار 34 ساله ملت ایران است به‌عنوان مانعی در مسیر دیپلماسی دولت جدید ایران تلقی کند.
آسوشیتدپرس کسانی را که به‌زعم خود تندرو خوانده است، متهم کرده با هرگونه بهبود تماس ارتقا یافته با ایالات متحده مخالف‌اند. اشاره این خبرگزاری به صحبت تلفنی رؤسای جمهوری اسلامی ایران و ایالات متحده است.
به گزارش فارس، رسانه‌های خارجی تلاش زیادی می‌کنند که جامعه ایران را دچار اختلافات جدی در خصوص فعالیت‌های دیپلماتیک تیم سیاست خارجی جدید جلوه دهند.
در شرایطی که تیم سیاست خارجی جدید کشورمان در حال تلاش برای حل و فصل مسئله هسته ای است، غرب همچنان بر تحریم‌های خود علیه ایران اصرار می‌ورزد. ایران با تاکید بر ماهیت صلح‌آمیز برنامه هسته‌ای خود اعلام کرده که بر حقوق هسته‌ای ملت پای می‌فشرد.

 


جانشین رئیس سازمان بسیج مستضعفین، گفت: تمهیدات امنیتی برای سفر دانش‌آموزان به مناطق عملیاتی در قالب کاروان راهیان نور در نظر گرفته شده است.
سرتیپ علی فضلی دیروز در آیین افتتاحیه اعزام کاروان‌‌های دانش‌آموزی راهیان نور در حرم مطهر امام خمینی، گفت: مباحث امنیتی و ایمنی کاروا‌ن‌های راهیان نور با همکاری وزارت آموزش و پرورش و کاروان راهیان نور اتخاذ شده است.
وی اظهار کرد: اعزام نمادین کاروان‌های دانش‌آموزی راهیان نور از حرم مطهر امام خمینی(ره) مهیا شده و قرار است یک میلیون دانش‌آموز به مناطق عملیاتی اعزام شوند.
فرمانده قرارگاه مرکزی راهیان نور با بیان اینکه به لطف خدا در حوزه راهیان نور امنیت وجود دارد، ادامه داد: با تدابیر در نظر گرفته شده، هیچ‌گونه دغدغه امنیتی در اردوهای راهیان نور و مناطق عملیاتی وجود ندارد.
فضلی، به تلاش‌های صورت گرفته از سوی نیروهای مسلح در راستای تامین امنیت راهیان نور اشاره و تصریح کرد: با مصوبات شورای عالی امنیت ملی و شورای تامین استان، تاکنون دغدغه امنیتی گزارش نشده است.
وی با اشاره به همکاری قرارگاه حمزه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در منطقه غرب اظهار کرد: اگر در مسیری دغدغه امنیتی وجود داشته باشد کاروان‌ها از آن مسیر عبور داده نمی‌شوند.
جانشین رئیس سازمان بسیج مستضعفین، تامین اعتبار مورد نیاز راهیان نور را نیازمند عزم ملی دانست و افزود: مسئله راهیان نور یک مطالبه عمومی و ملی است.

 


هیئت پارلمانی جمهوری اسلامی ایران به منظور شرکت در یکصد و بیست و نهمین اجلاس مجمع بین‌المجالس جهانی (IPU) که طی روزهای 15 لغایت 17 مهرماه 92 در ژنو سوئیس برگزار می‌شود، به این کشور عزیمت کرد.
در اجلاس پاییزه در ژنو در سه موضوع «نقش و مشارکت پارلمان‌ها در حرکت به سمت یک جهان عاری از سلاح‌های هسته‌ای است» (کمیته صلح و امنیت بین‌المللی)،  «حرکت به سمت توسعه مقاوم در برابر مخاطرات با در نظرداشت به روندهای جغرافیایی و محدودیت‌های طبیعی» (کمیته توسعه پایدار، مالیه و تجارت) «نقش پارلمان‌ها در دفاع از حقوق کودکان به ویژه کودکان مهاجر بدون همراه و ممانعت از سوء استفاده و استثمار آن‌ها در مناقشات» (در کمیته دموکراسی و حقوق بشر) مورد بحث و بررسی نمایندگان مجالس بیش از 120 کشور جهان قرار خواهد گرفت.
به گزارش مهر، اعضای هیئت اعزامی به اتحادیه بین المجالس ژنو را ایرج ندیمی (رئیس شورای بین المجالس)، علیرضا سلیمی، محمدمهدی برومندی، مرتضی آقاتهرانی و خانم فاطمه آلیا تشکیل می‌دهند.
همچنین کاظم جلالی عضو کمیته حقوق بشر نمایندگان مجالس اتحادیه بین‌المجالس و حسین شیخ‌الاسلام مشاور رئیس و مدیرکل بین‌المللی مجلس شورای اسلامی عضو مجمع دبیران کل مجالس این اتحادیه در نشست‌های مختص خود شرکت خواهند کرد.

 


نتایج مرحله تکمیل ظرفیت آزمون دکتری و کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد اسلامی امروز یک شنبه مورخ 92/7/14 اعلام خواهد شد.
دکتر ناصر اقبالی با اعلام این خبر به روابط عمومی مرکز آزمون گفت: نتایج مرحله تکمیل ظرفیت آزمون دکتری و کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد اسلامی از ساعت 14:00 امروز یک‌شنبه مورخ 92/7/14 اعلام خواهد شد، لذا آن دسته از داوطلبانی که قبلاً در مرحله تکمیل ظرفیت ثبت‌نام اینترنتی انجام داده‌اند می‌توانند با مراجعه به سایت مرکز آزمون به آدرس www.azmoon.com از نتیجه خود اطلاع حاصل کنند. اقبالی در ادامه افزود: پذیرفته‌شدگان می‌توانند در روز دوشنبه مورخ 92/7/15 به واحدهای موردنظر مراجعه و نسبت به ثبت نام خود اقدام کنند. رئیس مرکز آزمون درخصوص کسب اطلاع از جزئیات مرحله تکمیل ظرفیت گفت: اطلاعیه تکمیل ظرفیت کارشناسی ارشد و دکتری در روز یکشنبه مورخ 92/7/14 همزمان با اعلام اسامی، در سایت www.pubr-azmoon.com منتشر خواهد شد.

 


ثبت‌نام داوطلبان آزمون دوره‌های فراگیر پیام‌نور در مقطع کارشناسی ارشد امروز از طریق سایت اینترنتی سازمان سنجش آغاز می‌شود.
«بهنوش سلیم‌بهرامی»رئیس مرکز آزمون دانشگاه پیام نور به ایرنا گفت: متقاضیان شرکت در آزمون کارشناسی ارشد فراگیر پیام نور باید به سایت اینترنتی سازمان سنجش به نشانی www.sanjesh.org مراجعه کرده و نسبت به ثبت‌نام خود اقدام کنند.
وی با بیان اینکه ثبت‌نام دوره‌های فراگیر کارشناسی ارشد پیام نور تا روز شنبه، 20 مهر ماه ادامه خواهد داشت، افزود: ثبت‌نام آزمون فراگیر کارشناسی ارشد امسال برای پذیرش دانشجو در 127 رشته گرایش و برای دو نوبت بهمن ماه 92 و مهر ماه 93 صورت می‌گیرد.
سلیم بهرامی یادآور شد: دانشجویانی که حداکثر تا تاریخ 31 شهریور ماه 93 فارغ‌التحصیل می‌شوند می‌توانند هنگام ثبت‌نام در سایت سازمان سنجش، گزینه «مهرماه 93» را انتخاب کنند و از سال تحصیلی آینده در کلاس‌های درس حاضر شوند.
وی ظرفیت پذیرش دانشجو در آزمون فراگیر کارشناسی ارشد امسال را حدود 35 هزار نفر ذکر کرد.
به گفته رئیس مرکز آزمون دانشگاه پیام نور ، رقابت‌های آزمون فراگیر کارشناسی ارشد حدود هزار و 800 رشته محل صورت می‌گیرد که در هر رشته محل، تعداد 20 نفر پذیرفته خواهند شد.

 


رئيس مجلس لبنان با اشاره به نقش ایران در حل مشکلات منطقه تاکید کرد: حل بحران سوریه بدون مشارکت جمهوری اسلامی ممکن نیست.
نبیه بری رئیس مجلس لبنان در دیدار با غضنفر رکن‌آبادی سفیر کشورمان در بیروت با اشاره به تماس تلفنی رئیس‌جمهوری آمریکا با رئیس‌جمهوری کشورمان گفت: برخی از کشورهای عربی و منطقه نتوانسته‌اند درک درستی از شرایط جدید منطقه‌ای و جهانی داشته باشند و همگام با این شرایط جدید، سیاست خارجی خود را ترسیم کنند. جمهوری اسلامی ایران موقعیت ویژه‌ای در منطقه و جهان داشته و حل مشکلات منطقه بدون در نظر گرفتن نقش و موقعیت جمهوری اسلامی ایران ممکن نیست. درخصوص بحران سوریه نیز از ابتدای تحولات، کاملا مشخص بود حل این بحران بدون مشارکت جمهوری اسلامی ایران ممکن نیست.
نبیه بری با اشاره به وضعیت لبنان اظهار داشت: نکته مهم این است که بسیاری از احزاب و جریان‌های سیاسی لبنانی اکنون به این باور رسیده‌اند که تنها راه حل مشکلات داخلی لبنان، گفت‌وگو و احترام به دیدگاه طرف مقابل است.
در ادامه غضنفر رکن‌آبادی سفیر کشورمان در لبنان نیز ضمن تاکید بر سیاست ثابت جمهوری اسلامی ایران در حمایت از ثبات و استقرار لبنان، به مذاکرات وزیر امور خارجه با وزرای خارجه 1+5 در نیویورک اشاره و آخرین تحولات پرونده هسته‌ای کشورمان را در پرتو نشست اخیر کشورهای 1+5 با جمهوری اسلامی ایران در حاشیه جلسه مجمع عمومی سازمان ملل متحد در نیویورک تشریح کرد.
همچنین عدنان منصور وزیر خارجه لبنان در دیدار با سفیر کشورمان در بیروت با اشاره به موفقیت دستگاه دیپلماسی جمهوری اسلامی ایران در نیویورک گفت: جمهوری اسلامی ایران توانست به پیروزی بزرگی در سیاست خارجی دست یابد و این مسئله رژیم صهیونیستی را بسیار خشمگین کرد تا جایی که نتانیاهو نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی بخش مهمی از سخنرانی خود را به مسئله هسته‌ای ایران اختصاص داد.
وی با ابراز امیدواری نسبت به حل سیاسی بحران سوریه و برگزاری اجلاس ژنو 2 به جایگاه ممتاز جمهوری اسلامی ایران در منطقه و جهان و نقش سازنده کشورمان برای حل مشکلات منطقه اشاره کرد و اظهار داشت: اکنون کشورهای اروپایی و غرب به این حقیقت پی برده‌اند که حل مشکلات کشورهای منطقه بدون بهره‌مندی از نقش مثبت جمهوری اسلامی ایران ممکن نیست.
غضنفر رکن‌آبادی سفیر جمهوری اسلامی ایران در لبنان نیز ضمن تشریح آخرین تحولات منطقه و جهان گفت: تحولات سوریه روند مثبتی را به سمت دستیابی به راه حل سیاسی طی می‌کند و در این راستا نیازمند آن است که آمریکا و دیگر کشورهای منطقه و جهان دست از حمایت تسلیحاتی و مالی گروه‌های تروریست سوریه برداشته و پایبندی عملی خود را به راه حل سیاسی به اثبات برسانند.

 


معاون آموزشی وزارت بهداشت از تعویق زمان برگزاری آزمون دستیاری پزشکی در سال 92 خبر داد و گفت: این آزمون به اردیبهشت ماه 93 موکول شد.
دکتر سیدامیرمحسن ضیایی افزود: پیش از این اعلام شده بود که چهل و یکمین آزمون دستیاری سال 93 در 8 اسفند ماه سال 92 برگزار می‌شود که این زمان به تعویق افتاد.
دبیر شورای آموزش پزشکی و تخصصی اظهار داشت: بهترین زمانی که برای برگزاری آزمون دستیاری پزشکی در سال‌های متمادی در نظر گرفته شده، اردیبهشت ماه است که اکنون نیز اردیبهشت ماه را برای برگزاری آزمون دستیاری دوره چهل و یکم در نظر گرفته‌ایم.
وی اضافه کرد: تاریخ دقیق برگزاری آزمون در اردیبهشت ماه 93 به داوطلبان آزمون دستیاری اعلام می‌شود.
ضیایی خاطرنشان کرد: تعویق این زمان پیش از این در کمیسیون معین شورای آموزش پزشکی و تخصصی به تصویب رسیده بود که به تازگی برای ابلاغ اعلام شده است.

 


سخنگوی کمیسیون اصل 90 مجلس گفت: پرونده احمدی‌نژاد در خصوص دانشگاه ایرانیان تکمیل شده و به دادسرای تهران می‌رود.
مصطفی افضلی‌فرد در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اردبیل اظهار داشت: پرونده احمدی‌نژاد در خصوص دانشگاه ایرانیان که به کمیسیون‌های آموزش و تحقیقات مجلس و اصل 90 ارجاع داده شده بود با کارهای کارشناسی انجام شده در حال تکمیل است و به دادسرای عمومی و انقلاب تهران ارسال می‌شود.
وی گفت: براساس ماده 598 قانون مجازات اسلامی جرم احمدی‌نژاد از مصادیق هزینه‌بر غیر مورد معین است و با وجود اینکه رقم برداشت شده عودت داده شده است ولی این امر نافی رسیدگی قضایی نیست.سخنگوی کمیسیون اصل 90 مجلس خاطرنشان کرد: پرونده دانشگاه ایرانیان تکمیل شده و با ارسال به دادگاه عمومی و انقلاب تهران امیدواریم رای مورد نظر صادر شود.
افضلی‌فرد یادآور شد: هرچند احمدی‌نژاد 16 میلیارد تومان برداشتی از خزانه دولت را برای دانشگاه ایرانیان برگردانده اما این موضوع همچنان مورد پیگیری دیوان محاسبات و مراجع قضایی است.
این مسئول در خصوص ارجاع پرونده سیدمحمد خاتمی به کمیسیون اصل 90 تصریح کرد: در این رابطه پرونده‌ای به کمیسیون اصل 90 نرسیده و بنده در این زمینه اطلاعی ندارم.نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی در خصوص آخرین وضعیت پرونده رشوه در فوتبال گفت: پرونده به کمیته ارتقای سلامت اداری کمیسیون اصل 90 ارجاع شده و قرار است با دعوت از بازیکنان، مربیان و داوران مستندات لازم در این زمینه مورد بررسی قرار گیرد.افضلی‌فرد بیان داشت: رئيس ستاد مبارزه با تخلفات فدراسیون فوتبال در جلسه حاضر بود و راهکارها را ارائه کرد و قرار شد کمیته انضباطی فدراسیون مستندات خود را نیز ارائه کند.وی افزود: امیدواریم در جلسات بعدی در این زمینه به جمع‌بندی نهایی برسیم و از تریبون مجلس افراد خاطی معرفی شوند.سخنگوی کمیسیون اصل 90 مجلس در پاسخ به این سوال که کمیسیون با افرادی که در این زمینه همکاری نکنند چه برخوردی خواهد داشت، تصریح کرد: کسانی که پس از دعوت کمیسیون در جلسه حاضر نشوند بر اساس قانون به قوه قضائیه معرفی می‌شوند.افضلی‌فرد ادامه داد: پس از جمع‌بندی نهایی از تریبون مجلس گزارش نهایی و اسامی افراد متخلف از تریبون مجلس اعلام می‌شود تا تضییع حقوقی صورت نگیرد.وی گفت: امیدواریم با تکمیل این پرونده جمع‌بندی نهایی در این زمینه صورت گیرد تا برای همیشه ریشه رشوه و فساد در فوتبال کشورمان برچیده شود.

 


معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: زیرساخت‌های لازم در شهرهای جدید باید از سوی دستگاه‌های خدمات‌رسان ایجاد شود.
به گزارش ایرنا، محسن نریمان در بازدید از شهر جدید مجلسی و پروژه مسکن مهر اصفهان افزود: در شهرهای جدید با مشکلاتی مواجه هستیم که این مشکلات خاص همه شهرهای جدید است.وی ادامه داد: برخی از این مشکلات، مدیریتی است و برخی هم از عهده ما خارج است و به وزارتخانه‌های دیگر از قبیل نیرو و نفت مربوط می‌شود.وی با تأکید بر اینکه این وزارتخانه‌ها باید به تعهداتشان در قبال شهرهای جدید عمل کنند. معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به نیاز شهر جدید مجلسی به شهرداری اظهار کرد: شهر مجلسی ظرفیت سکونت 140 هزار نفر را دارد.
وی افزود: بستر ایجاد شهرداری در شهر مجلسی فراهم شده و وزارت راه و شهرسازی هم با تأسیس شهرداری مجلسی موافق است.نریمان با اشاره به مشکلات مترو شهر جدید مجلسی گفت: مشکل این طرح کمبود اعتبار است که می‌کوشیم در بودجه اعتباری سال 93 ردیف اعتباری بیشتری را به مترو مجلسی اختصاص دهیم.به گفته معاون وزیر راه و شهرسازی از 50 میلیارد تومان اعتبار مترو شهرهای جدید کشور فقط5/11‌میلیارد تومان اختصاص یافته است.نماینده مردم مبارکه در مجلس شورای اسلامی نیز گفت: شهر جدید مجلسی بیشترین مشکلات را در بین شهرهای جدید دارد. علی ایرانپور افزود: آب آشامیدنی کمبود مکان‌های آموزشی، سیستم حمل و نقل نامناسب و عدم وجود زیرساخت‌های شهری از مهمترین مشکلات این شهر است.شهر جدید مجلسی از توابع شهرستان مبارکه واقع در استان اصفهان است.

 


جانشین رئیس پلیس راهور ناجا از صدور گواهینامه‌های جدید پایه3 رانندگی برای متقاضیانی که نخستین بار خواهان دریافت گواهینامه هستند، خبر داد.
سرتیپ موسی امیری عصر جمعه در حاشیه برگزاری چهارمین یادواره سرداران و 95 شهید حوزه جوادالائمه شهرستان آمل در روستای عالی کلای آهی، به خبرنگار ایرنا گفت: گروه‌بندی گواهینامه‌های رانندگی از سوی دولت تغییر کرده و بر اساس تصمیمات جدید، با احتساب گواهینامه‌های پایه یک و 2، گواهینامه جدید پایه 3 نیز برای افرادی که نخستین بار خواهان گواهینامه هستند، در نظر گرفته شده است.
جانشین رئیس پلیس راهور ناجا ادامه داد: متقاضیانی که 18 سال دارند می‌توانند برای گرفتن گواهینامه پایه 3 که مدت اعتبار آن نیز 2 ساله است، ‌اقدام کنند.
سرتیپ امیری اضافه کرد: این افراد پس از دو سال می‌توانند نسبت به دریافت گواهینامه پایه 2 اقدام کنند.
وی ادامه داد: در تغییرات جدید، گواهینامه جدید به موتورسیکلت سواران و گواهینامه‌های خاص برای وسایل نقلیه عمرانی و مهندسی داده خواهد شد.
سرتیپ امیری با اشاره به اینکه تمام مقدمات صدور گواهینامه‌های جدید با فرم جدید آن به مراکز استان‌های کشور ابلاغ و ارسال شده است،‌ در مورد تغییرات در صدور گواهینامه‌های کنونی نیز گفت: دریافت گواهینامه پایه 2 برای افراد با شرایط سنی 21 سال و پایه یک نیز 25 سال اعلام شده و مدت اعتبار گواهینامه‌های پایه دو و یک به مدت 10 سال است.

 


پارس‌آباد مغان - خبرنگار کیهان:
مدیر شبکه بهداشت و درمان پارس‌آباد گفت: اعضای بدن یک بیمار مرگ مغزی ساکن این شهرستان به 5 بیمار نیازمند اهدا شد.
سیدابراهیم صادق‌زاده گفت: با اعلام مرگ مغزی این بیمار 41 ساله از سوی تیم پزشکی اقدامات لازم برای کسب رضایت از خانواده وی و فراهم‌آوری شرایط پیوند عضو صورت گرفت.
وی اظهار داشت: با موافقت خانواده بیمار، کبد‌، کلیه‌ها، ریه و قلب این بیمار مرگ مغزی پس از جداسازی در بیمارستان امام خمینی(ره) تهران به بیماران نیازمند پیوند زده شد.
مدیر شبکه بهداشت و درمان پارس‌آباد با قدردانی از اقدامات خداپسندانه این خانواده ایثارگر اظهار داشت: مرحومه زلفناز جعفرخانی، سومین فرد در این شهرستان است که بر اثر مرگ مغزی، اعضای بدنش اهدا می‌شود.
مرحومه زلفناز جعفرخانی که برای انجام عمل جراحی سزارین به بیمارستان ارس پارس‌آباد مراجعه کرده بود پس از زایمان به روش سزارین، دچار مرگ مغزی شد که علت آن در دست بررسی است.
پیکر این مرحومه پس از تشییع، در زادگاهش در روستای چالماکندی بیله‌سوار به خاک سپرده شد.

 


کاشان- خبرنگار کیهان:
مدرسه علمیه آیت‌الله امامی کاشانی و مرکز آموزشی تخصصی اساتید حوزه‌های علمیه منطقه کاشان با حضور آیت‌الله امامی کاشانی، امام‌جمعه موقت تهران و اساتید، طلاب و روحانیون حوزه‌های علمیه شهرستان کاشان به بهره‌برداری
رسید.
امام‌جمعه موقت تهران در این مراسم اظهار داشت: تاسیس این مرکز پژوهشی در ارتقای سطح علمی اساتید و طلاب حوزه‌های علمیه شهرستان کاشان می‌تواند بسیار مهم باشد.
آیت‌الله محمد امامی کاشانی تصریح کرد: برای تبلیغ و تبیین جامع معارف اسلامی نیاز به آموزش‌های تخصصی در این زمینه است که تاسیس چنین مراکزی می‌تواند نقش مهمی در فعالیت‌های پژوهشی و تحقیقی اساتید و طلاب حوزه‌های علمیه داشته باشد.
وی، تاسیس کتابخانه جامع در مرکز تخصصی اساتید حوزه‌های علمیه شهرستان کاشان را ضروری دانست و خاطرنشان کرد: برای تهیه کتاب‌های ارزشمند تخصصی و تاسیس کتابخانه‌ای جامع در این مرکز نیازمند مشارکت مردمی و خیرین شهرستان کاشان
هستیم.
این مرکز با صرف هزینه‌ای بالغ بر 4 میلیارد ریال در زمینی به مساحت 700 مترمربع توسط آیت‌الله امامی کاشانی خریداری شده است.

 


اصفهان - خبرنگار کیهان:
انجمن شیمی ایران استاد دانشکده شیمی دانشگاه صنعتی اصفهان را به عنوان شیمیدان پیشکسوت برجسته کشور انتخاب کرد.
به گزارش روابط عمومی دانشگاه صنعتی اصفهان، «دکتر بیژن نجفی» که دکتری شیمی، گرایش شیمی-فیزیک از دانشگاه Brown آمریکا دارد، هم‌اینک استاد پایه 33 دانشکده شیمی دانشگاه صنعتی اصفهان است.
تالیف دو کتاب و ترجمه 15 کتاب تخصصی، انتشار بیش از 40 مقاله علمی پژوهشی در نشریات بین‌المللی و اجرای بیش از 10 طرح تحقیقاتی، از جمله اقدامات علمی و پژوهشی این استاد برجسته دانشگاه صنعتی اصفهان است.
دکتر بیژن نجفی رتبه دوم تحقیقات بنیادی دوازدهمین جشنواره بین‌المللی خوارزمی به عنوان همکار طرح، عنوان برتر جشنواره فن‌آفرینی شیخ بهایی و رتبه‌های ارزشمند در جشنواره‌های تجلیل از کتاب‌های برتر را در کارنامه خود دارد.
استاد پیشکسوت برجسته دانشگاه صنعتی اصفهان، تاکنون هدایت بیش از 40 پایان‌نامه و رساله مقاطع تحصیلات تکمیلی را برعهده داشته است.
شایان ذکر است، انجمن شیمی ایران در حاشیه شانزدهمین کنگره شیمی ایران در دانشگاه یزد، از تلاش‌ها و خدمات دکتر بیژن نجفی به عنوان شیمیدان پیشکسوت برجسته کشور تجلیل کرد.

 


پیکر مطهر یک شهید گمنام دیروز روی دستان مردم شهید‌پرور همدان تشییع شد.
به گزارش ایرنا، چهلمین شهید گمنام همدان روی دستان مردم شهیدپرور همدان از محل نیروی انتظامی شهرستان همدان تا میدان سپاه پاسداران تشییع شد.
بر اساس این گزارش، پیکر پاک این شهید 18 ساله دوران دفاع مقدس که در عملیات والفجر 8 و در منطقه عملیاتی فاو به درجه رفیع شهادت نائل شده پس از این مراسم به شهر جوکار منتقل شد.
پیکر این شهید در دانشکده فنی مهندسی شهید مفتح همدان به خاک سپرده می‌شود.
این یادگار دوران دفاع مقدس همزمان با اقامه نماز صبح امروز وارد روستای شورین شده و بعد از اقامه نماز بر پیکر مطهر در مراسم باشکوهی با حضور مردم و مسئولان تشییع و در دانشکده آموزشی فنی حرفه‌ای شهید مفتح آرام می‌گیرد.

 


در اتفاقی عجیب و نادر در ابرکوه، درخت خرمایی بدون انجام عمل گرده‌افشانی بار داد و باعث تعجب کارشناسان کشاورزی شهرستان و استان یزد شد.
به گزارش مهر، هیچ درخت خرمایی در ابرکوه برای گرده‌افشانی وجود ندارد زیرا شرایط آب و هوایی این شهرستان، اجازه رشد و نمو به درخت نخل را نمی‌دهد.شهروند ابرکوهی که این درخت در خانه پدری او قرار دارد گفت: از چهار سال پیش تاکنون شاهد هستیم که این درخت بدون هیچ روش خاصی برای نگهداری و بدون گرده‌افشانی میوه می‌دهد و این در حالی است که کارشناسان می‌گویند که برای میوه دادن خرما باید آن را گرده‌افشانی کرد.صفاری افزود: در اطراف این درخت هیچ نخلی وجود ندارد و به صورت کلی به گفته کارشناسان، ابرکوه زیستگاه مناسبی برای کشت نخل نیست.یک کارشناس ارشد باغبانی نیز در این زمینه اظهار داشت: درختان خرما باید برای به بار نشستن گرده‌افشانی شوند و یا در محیطی قرار بگیرند که گرده از درختان نخل دیگر به آنها برسد.سیدعلیرضا رسولی افزود: باردهی این درخت خرما که میوه‌ای هسته‌دار تولید کرده در حالی که هیچ‌گونه گرده‌افشانی بر روی آن صورت نگرفته است، موردی است که باید بر روی آن تحقیقات جدیدی صورت بگیرد.

 


همدان- خبرنگار کیهان:
آیین سنتی گردوتکانی در مجتمع تفریحی گوشه‌پیل روستای گشانی تویسرکان برگزار شد.
در این مراسم که به مناسبت هفته گردشگری، با حضور اهالی روستای مذکور به اجرا درآمد، مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان همدان گفت: تویسرکان ظرفیت بسیاری برای تبدیل شدن به یکی از قطب‌های گردشگری غرب کشور را دارد.علیرضا ایزدی افزود: در کنار آثار تاریخی و مذهبی مانند بارگاه حیقوق نبی(ع) و آرامگاه شاعر و عارف بزرگ میررضی‌الدین آرتیمانی، وجود منابع طبیعی و باغ‌های مصفا و گسترده گردو و محصولات دیگر، جاذبه‌های گردشگری تویسرکان را کم‌نظیر ساخته است.

 


صفحه (10)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10