(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10


چهارشنبه 17مهر 1392 - شماره 20612

صفحه (10)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
چرایی مرگ بر آمریکا از نگاه امام(ره)- قسمت دوم
دعوت از ادیان الهی
اعلام انزجار نماینده یهودیان از اظهارات نژادپرستانه نتانیاهو
خارج از دستور
درمکتب امام
متن کامل بیانات رهبر معظم انقلاب در دیدار پدیدآورندگان «لشکر خوبان»
در دیدار عمار حکیم
ظریف : ایران از اقدامات دولت عراق در مبارزه با تروریسم حمایت می‌کند
بذرپاش : فتنه 88 اصلی‌ترین عامل تحریم‌ها بود
جروزالم پست افشا کرد
درخواست مخفیانه آمریکا، اروپا و اعراب از اسرائیل برای ادامه تهدید ایران
در یکصد و بیست و نهمین مجمع اتحادیه بین المجالس
لاریجانی: ملت ایران اهمیتی برای حرف‌های بی‌حساب آمریکا قائل نیست
اعلام اسامی پذیرفته‌شدگان چند برابر ظرفیت کنکور 92
رای دادگاه مهدی خزعلی صادر شد
   


ابراهیم حاجی محمدزاده
اسقف هیلاری کاپوچی(1) اولین اسقف اعظم و رهبر مذهبی از ادیان توحیدی بود که در روزهای اول پیروزی انقلاب (15/1/1358) به عنوان طرفدار انقلاب اسلامی و برای عرض ارادت به امام و انقلاب به خدمت بنیانگذار انقلاب اسلامی می‌رسد حضرت امام ضمن خوشامد‌گویی و تقدیر از ایشان با اشاره به وظیفه رهبران و پیروان ادیان الهی در الگو قرار دادن راه سیاسی الهی انبیا می فرمایند «اسلام برای نجات بشر آمده، چنانچه حضرت مسیح(ع) برای نجات بشر آمده و سایر انبیا برای نجات بشر آمده‌اند. اسلام علاوه بر اینکه بشر را در روحیات غنی می‌کند در مادیات هم غنی می‌کند اسلام دین سیاست است. قبل از اینکه دین معنویات باشد...
من از خدای تبارک و تعالی خواهانم که تمام مستضعفین عالم را به حوایج خودشان برساند من از خدای تبارک و تعالی خواهانم که مستکبرین را بیدار کند آنهایی که ظلم می‌کنند آنها را بیدار کند والا به دست ملتهای مستضعف نابود کند...» (2)
حضرت امام همواره و بارها اصرار و تاکید داشتند که مقابله با توطئه‌ و فزون‌طلبی‌های بی‌حد و حصر شیطان بزرگ آمریکا اولین قدم در همراهی با مستضعفان و اثبات ایمان به راه و روش انبیاست و روحانیون متعهد ادیان الهی نباید از واقعیت‌های دهشتناکی که مستضعفان تحت سلطه استکبار جهانی با آن روبرو هستند غافل شوند. لذا در ملاقات دوم اسقف کاپوچی - 12/5/1361 - که حامل پیام پاپ ژان‌پل دوم رهبر مسیحیان جهان برای آزادی گروگان‌ها بود ضمن انتقاد از بی‌تفاوتی و مواضع و عملکرد سردمداران کلیسا در مقابل آمریکا می‌فرمایند
«... من این مطلب را برای آقای پاپ به وسیله شما پیام بدهم که شما آیا از اوضاع این آمریکا و این اشخاصی که خودشان را منتسب کرده‌اند به مسیحیت بی‌اطلاع هستید؟ یا اینکه مطلع هستید و بدون اینکه توجهی به آن بکنید از آن می‌گذرید؟ آیا شما مطلع هستید که ما پنجاه سال در تحت سلطه انگلیس و آمریکا تمام هستی‌مان بر باد رفت؟ شما توجه دارید به اینکه کشور ما در تحت سلطه‌ای که توسط رضاخان، انگلیسها به ما تحمیل کردند، و توسط محمدرضا که انگلیسها و آمریکایی‌ها و شوروی به ما تحمیل کردند، اینها چه کردند با مملکت‌ها، با کشورما؟ شما آیا داد مظلومها را هیچ‌وقت بنایتان هست که گوش کنید؟ یا همان فریاد ظالمها را به آن ترتیب اثر می‌دهید؟... چطور جواب ملت را بدهم که ملت ما اگر بگویند که این روحانیت مسیح در خدمت ابرقدرت‌هاست، ما چطور جواب آن را بدهیم؟ من متاسفم که نمی‌توانم جواب آن‌ها را بدهم. برای اینکه اگر من بخواهم دفاع کنم از روحانیت مسیح، علایمی در کار است، شواهد در کار است، ملت ما آن شواهد را به رخ ما می‌کشند، چرا باید ایشان در این مدت طولانی که ما در زیر رنج بودیم و جوانهای ما را در خیابانهای ایران می‌کشتند خون آنها را روی آسفالتها جاری می‌کردند، ایشان یک کلمه سفارش اینها را نکند؟ این تبعیض را چرا ایشان قائل هستند؟ مگر حضرت مسیح تعلیماتش تعلیمات تبعیضی است؟ مگر حضرت مسیح با یک طائفه خوبند و آن ثروتمندان و با طایفه دیگر بد هستند و آن مظلومان و اشخاصی که بیچاره و فقیر هستند که شما دارید این کار را می‌کنید. من مید‌انم که مذهب حضرت مسیح این نیست. و هر کس که دنباله مسیح باشد باید حامی مظلومان باشد و باید با ابرقدرت‌ها مقابله کند، همان طوری که کسی که تابع اسلام است باید با ابرقدرت‌ها مقابله کند و مظلومان را از زیر چنگال اینها بیرون بیاورد...» (3)
حضرت امام همواره به امت اسلامی هشدار میدهند که از ترفندهای سیاستمداران طرفدار و مرعوب اسلام آمریکایی برحذر باشند آنان که همواره تبلیغ می‌کنند:
«... اسلام دین صلح و سازش است و حتی از جنگ و جدال با ستمکاران بری است و بر سر قرآن آن آورند که کلیساهای جاهل و سیاستمداران بازیگر به سر دین مسیح عظیم‌الشان آوردند» (4).
و علی‌رغم تمامی جنایات استکبار جهانی و مزدوران آنها در سراسر جهان خطاب به مستضعفان روبتزاید دنیای غرب و تلاش در بیداری روحانیت مسیح با نظر به آینده نزدیک اعلام می‌کنند.
«... و از خدا می‌خواهم که این قدرت را به ما ارزانی دارد که نه تنها از کعبه مسلمین که از کلیساهای جهان نیز ناقوس مرگ بر آمریکا و شوروی را به صدا درآوریم.» (5) و از طرفی در پیامی خطاب به بسیجیان تمامی جهان اعلام می‌کنند.
«... باید بسیجیان جهان اسلام در فکر ایجاد حکومت بزرگ اسلامی باشند. و این شدنی است. چرا که بسیج تنها منحصر به ایران نیست باید هسته‌های مقاومت را در تمامی جهان به وجود آورد و در مقابل شرق و غرب ایستاد. شما در جنگ تحمیلی نشان دادید که با مدیریت صحیح و خوب میتوان اسلام را فاتح جهان نمود شما باید بدانید که کارتان به پایان نرسیده است. انقلاب اسلامی در جهان نیازمند فداکاریهای شماست و مسئولین تنها با پشتیبانی شماست که می‌توانند به تمامی تشنگان حقیقت و صداقت اثبات کنند که بدون آمریکا و شوروی می‌شود به زندگی مسالمت‌آمیز توأم با صلح و صفا و آزادی رسید. حضور شما در صحنه‌ها موجب می‌شود که ریشه ضد انقلاب در تمامی ابعاد از بیخ و بن قطع گردد»
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
پی‌نوشت‌ها
(1) از بنیانگذاران «الهیات آزادیبخش» مدافع آرمان فلسطین در سال 1974 در اسرائیل بجرم قاچاق اسلحه برای فلسطینیان به 12 سال حبس محکوم گردید. آخرین فعالیت سیاسی او در سال 2010 یکی از مسافران کشتی که در مرمره بمنظور کمک به محاصره غزه حضور داشت و اسرائیلی‌ها با حمله به آن چندین نفر را شهید و عده‌ای را مجروح نمودند.
(2) صحیفه امام ج 6 ص 468 (3) صحیفه امام ج 13 ص 69
(4) صحیفه امام ج 20 ص93 (5) صحیفه امام ج 21 ص 196

 


نماینده کلیمیان در مجلس شورای اسلامی از سوی یهودیان ایران، سخنان نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی و ادعاهای وی را در مورد کشورمان محکوم کرد.
جلسه علنی روز سه‌شنبه مجلس شورای اسلامی به ریاست حجت‌الاسلام‌ محمدحسن ابوترابی‌فرد نایب رئیس اول مجلس و در غیاب علی لاریجانی رئیس مجلس به دلیل حضور در صد و بیست‌ و نهمین نشست اتحادیه جهانی بین‌المجالس، آغاز شد.
در ابتدای جلسه پارلمان، گزارش کمیسیون تدوین آیین‌نامه داخلی مجلس در مورد طرح اصلاح قوانین نحوه معرفی، انتخاب و فعالیت ناظرین و ساماندهی امور نظارتی مجلس مورد بررسی قرار گرفت.
در این طرح نمایندگان مجلس شورای اسلامی با پیشنهاد کمیسیون‌های قضایی و صنایع و معاونت نظارت مجلس مبنی بر تداوم حضور دو ناظر مجلس در کارگروه تعیین مصادیق محتوای مجرمانه موافقت کردند.
وکلای ملت با تصویب ماده ۲ این طرح، نمایندگان ناظر مجلس در ۱۲ هیئت و شورای عالی را لغو عضویت کردند.
نمایندگان با تصویب ماده ۳ این طرح مقرر کردند که روسای کمیسیون‌‌ها و نیز نمایندگان مجلس شورای اسلامی که در مجامع، شورا‌ها و هیئت‌‌ها به عنوان عضو حضور دارند وظایف نماینده ناظر مجلس شورای اسلامی را نیز برعهده داشته و موظف به انجام آن وظایف طبق آیین‌نامه داخلی مجلس می‌باشند.
مجلس همچنین در ماده ۴ این طرح مقرر کرد در صورتی‌که هر یک از شوراها، مجامع و هیئت‌هایی که طبق قانون دارای نماینده ناظر می‌باشند اقدام به تشکیل کمیته یا شورای فرعی کنند، موظفند مراتب را به نماینده ناظر و معاون نظارت مجلس شورای اسلامی اطلاع دهند.
نماینده مذکور عضو ناظر کمیته یا شورای فرعی است و عندالزوم در جلسات آن شرکت می‌کنند.
مجلس در ادامه با تصویب ماده ۵ این طرح مصوب کرد که تمامی نمایندگان ناظر طبق آیین‌نامه داخلی مجلس از ابتدای هر دوره به مدت ۲ سال انتخاب می‌شوند و روش‌های تعیین شده برای انتخاب نمایندگان ناظر در سایر قوانین و مقررات به روش پیش‌بینی شده در آیین‌نامه مذکور اصلاح می‌شود.
نمایندگان مجلس در جریان بررسی دو فوریت طرح استفساریه جز یک بند ۵ قانون بودجه سال‌های ۹۱ و ۹۲ کل کشور با پیشنهاد دو فوریت این طرح با ۱۰۶ رای موافق، ۲۷ رای مخالف و ۱۸ رای ممتنع از مجموع ۲۱۰ نماینده حاضر، مخالفت کردند.
پس از آن، پیشنهاد یک فوریت این طرح مطرح شد که نمایندگان در نهایت با ۱۰۱ رای موافق، ۱۶ رأی مخالف و ۸ رای ممتنع با یک فوریت این طرح موافقت کردند.
براساس این گزارش، در صورت تصویب این استفساریه، اعتبارات صنایع تبدیلی و تکمیلی بخش کشاورزی تعیین تکلیف می‌شوند.
همچنین در ادامه جلسه خانه ملت، نمایندگان طرح دوفوریتی استفساریه بند ب ماده ۴۴ قانون برنامه ۵ ساله پنجم توسعه جمهوری اسلامی ایران را مورد بررسی قرار دادند و به تصویب رساندند.
در صورت تصویب نهایی این طرح تامین ۱۰۰ درصد هزینه‌های درمانی ایثارگران شاغل و افراد تحت تکفل آن‌ها برعهده دستگاه‌های اجرایی و تامین ۱۰۰ درصد هزینه‌های درمانی ایثارگران بازنشسته و افراد تحت تکلف آن‌ها برعهده صندوق‌های بازنشستگی می‌شود و دولت موظف خواهد شد در اجرای بند ب ماده ۴۴ قانون برنامه چهارم و اصلاحیه آن اعتبار لازم برای اجرای این قانون را در بودجه‌های سنواتی پیش‌بینی کند.
نمایندگان مجلس شورای اسلامی در ادامه جلسه علنی روز سه‌شنبه پارلمان یک فوریت طرح تسری قانون فوق‌العاده خاص کارمندان سازمان‌های پزشکی قانونی و انتقال خون به کارمندان سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای را مورد بررسی قرار دادند.
وکلای ملت پس از استماع سخنان طراح، مخالف و موافق این طرح در نهایت با ۵۹ رای موافق، ۵۱ رای مخالف و ۱۸ رای ممتنع از مجموع ۲۱۱ نماینده حاضر در صحن علنی با یک فوریت این طرح مخالفت کردند و این طرح به صورت عادی در دستور کار مجلس قرار گرفت.
نمایندگان در خاتمه جلسه روز گذشته ابتدا تذکرات شفاهی نمایندگان را استماع کردند و در ادامه ضرغام صادقی تذکرات کتبی وکلای ملت به مسئولان اجرایی را قرائت کرد.
در جریان این تذکرات، رحماندوست نماینده تهران در مجلس به وزیر امور خارجه در خصوص استفاده مکرر از واژه کلمه «اسرائیل» به جای «رژیم غاصب صهیونیستی» تذکر داد.
پایان جلسه علنی
جلسه علنی روز سه شنبه به ریاست محمدرضا باهنر نایب رئیس دوم مجلس پیش از اذان ظهر به پایان رسید و وی زمان بعدی جلسه علنی را چهارشنبه ۱۷ مهرماه اعلام کرد.
در حاشیه جلسه علنی روز گذشته خانه ملت، سیامک مره‌صدق نماینده کلیمیان در مجلس شورای اسلامی طی بیانیه‌ای سخنان اخیر نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی را محکوم کرد.
در ابتدای این بیانیه آمده است؛ پس از عرض سلام خدمت رهبر معظم انقلاب اسلامی و ملت موحد ایران، اخیراً موضع‌گیری‌هایی از سوی یکی از سران رژیم صهیونیستی صورت گرفته است که بار دیگر عناد و دشمنی صهیونیسم سیاسی را با ارزش‌های توحیدی و دستورات شریعت حضرت موسی(ع) نمایان کرده است، فریاد جنگ‌طلبی و غوغای ناجوانمردانه استکباری که از حنجره این عنصر شناخته‌شده بیان گردیده حتی نشان‌دهنده شدت ناخشنودی استکبار و صهیونیسم از ملت آزاد ایران است.
نماینده کلیمیان در مجلس شورای اسلامی در بیانیه خود تاکید کرد؛گروهی از جهان استکباری با تحریم‌های غیرانسانی و گروه دیگر با ادعاهای غیرمستند و خلاف‌ واقع نگرانی خود را از پیشرفت قهرمانانه ملت موحد ایران بیان می‌کنند.
به گزارش تسنیم، در پایان این بیانیه آمده است؛ ما ایرانیان یهودی همگام و همصدا با تمامی آزادگان جهان انزجار خود را از ادعاهای پوچ و نژادپرستانه این فرد جنایتکار اعلام می‌نماییم و بار دیگر بر همراهی و همگامی تمامی پیروان ادیان الهی را در چارچوب نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران در مبارزه با هرگونه ظلم و ستم به استحضار جهانیان می‌رسانیم.

 


گزینه نهایی دادستانی دیوان محاسبات مشخص شد
رئیس کمیته امور عمومی کمیسیون برنامه و بودجه مجلس اعلام کرد فیاض شجاعی به عنوان گزینه نهایی دادستانی دیوان محاسبات به صحن علنی مجلس معرفی خواهد شد.
قاسم عزیزی با اشاره به اتمام بررسی صلاحیت ۲۰ داوطلب تصدی سمت دادستانی دیوان محاسبات، گفت: در جلسه روز سه‌شنبه کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس  بررسی صلاحیت 5 نفر از داوطلبان دادستانی دیوان محاسبات را به پایان رساند. وی در گفت و گو با خانه ملت افزود: بر این اساس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس، فیاض شجاعی سرپرست فعلی دادستانی دیوان را به عنوان گزینه نهایی دادستانی دیوان محاسبات به صحن علنی مجلس معرفی کرد. گفتنی است، کمیته امورعمومی کمیسیون برنامه و بودجه مجلس، عیسی مقدمی زاد نماینده سه دوره در مجلس شورای اسلامی  و رئیس فعلی اداره حقوقی شرکت ملی گاز، فتح‌الله رحیمی مستشار فعلی دیوان محاسبات، فیاض شجاعی سرپرست فعلی دادستانی دیوان و احمد اسدیان معاون دادستان تهران و مهدی امیری اصفهانی را برای بررسی نهایی به کمیسیون معرفی کرد که از میان آن‌‌‌ها فیاض شجاعی جهت اخذ رأی اعتماد، به صحن علنی معرفی خواهد شد.
مجلس میزبان بعدی جلسه مشترک دولت و نمایندگان خانه ملت
معاون پارلمانی رئیس‌جمهور اعلام کرد مجلس میزبان بعدی جلسه مشترک دولت و نمایندگان خانه ملت خواهد بود.
حجت‌الاسلام مجید انصاری در حاشیه نشست علنی نمایندگان مجلس در پاسخ به سوالی در خصوص نشست بعدی دولت و مجلس خاطرنشان کرد: البته نخستین نشست مشترک دولت و مجلس به تازگی برگزار شده است و برنامه دولت و مجلس بر اساس اراده جدی این دو قوه برای تعامل سازنده، بر این است که این نشست‌‌‌ها به صورت دوره‌ای برگزار شود که دولت نخستین نشست را در هفته گذشته برگزار کرد و نشست بسیار خوبی بود و من همین‌جا از حضور بسیار خوب و صمیمی نمایندگان و هیئت رئیسه مجلس و همچنین سخنان بسیار خوب علی لاریجانی تشکر و قدردانی می‌کنم.
انصاری افزود: اینگونه نیست که زمان دقیق جلسه بعدی از همین حالا مشخص باشد ولی نشست نوبت بعد را مجلس برگزار می‌کند از دولت دعوت به عمل می‌آورد. البته برخی دوستان پیشنهاداتی داشتند که این جلسات مشترک در هر فصل برگزار شود و ما در هر فصل یک نشست داشته باشیم. اما این‌‌‌ها قطعی نیست ولی سعی می‌کنیم که این نشست‌‌‌ها تکرار شود چرا که نشست‌های مفیدی خواهند بود.

 


همه در برابر قانون خدا مساویند
این (حکومت) حکومتی است که در مقابل قانون، همگی علی‌السواء حاضرند.
برای اینکه قانون اسلام، قانون الهی است و همه در مقابل خدای تبارک و تعالی حاضرند.
- چه حاکم ، چه محکوم ، چه پیغمبر، چه امام و چه سایر مردم.
آئین انقلاب اسلامی - ص 147

 


...خداوند ان‌شاءالله، هم به شما برادران عزيزى كه در دوران دفاع مقدّس اين زحمات را كشيديد اجر بدهد و ان‌شاءالله عزّت شما را - هم در دنيا، هم در آخرت - روزافزون كند، هم به آقاى رضايى كه اين كتاب(۱) را روايت كردند و همچنين به خانم سپهرى كه اين كتاب را تحرير كردند اجر بدهد؛ هم روايت روايت بسيار خوبى است، هم نگارش نگارش بسيار ممتازى است. اين خانم قبلاً هم كتاب نورالدّين(۲) را نوشته بودند؛ خيلى واقعاً ارزش دارد اين قلمها. بنده خدا را شكر مي‌كنم وقتى كه برخورد مي‌كنم به اين پديده‌هاى بسيار برجسته و شيواى ادبيّات انقلاب اسلامى؛ واقعاً جاى اين دارد كه انسان خدا را شكر كند.
هر تك‌تك و قسمت‌قسمت قضاياى دفاع مقدّس برجسته است؛ يعنى واقعاً هرچه انسان بيشتر غور مي‌كند، بيشتر دقّت مي‌كند، بيشتر اطّلاع پيدا مي‌كند، عظمت اين پديده‌ عجيب و حادثه‌ مهمّ هشت‌ساله در چشم انسان بيشتر روشن مي‌شود. ما كه حالا آن‌وقت در جريان مسائل قرار مي‌گرفتيم، فرماندهان مى‌آمدند به ما گزارش مي‌دادند، خيال مي‌كرديم كه همه چيز را مي‌دانيم؛ وقتى انسان اين كتابها را مي‌خوانَد، معلوم مي‌شود كه ما يك چيز خيلى مختصرى را از آن اقيانوس عظيم فعّاليّت و تلاش و جهاد و ارزش اطّلاع داشتيم؛ واقعاً خيلى فوق‌العاده است.
خب، قبلاً چند كتاب ديگر هم بود كه خوانديم؛ اين كتاب «لشكر خوبان» هم كه اين خانم نوشتند كه مربوط به لشكر عاشورا است، بسيار كتاب خوبى است، بسيار؛ از اين جهت هم اهمّيّت دارد به‌طور ويژه كه درباره‌ نيروهاى اطّلاعاتى و نيروهاى غوّاص است. چون اطّلاعاتى‌ها حرف كه نميزنند با آدم - همان «گفتند نگوييد» [را رعايت مي‌كنند] - لذا خيلى از مطالبى كه اينها دارند و اطّلاعاتى كه دارند، معمولاً در طول اين سالها مكتوم مانده؛ اينها باز بشود، روشن بشود. ماجراى غوّاصها هم كه واقعاً يك ماجراى عجيب و غريبى است، يك ماجراى بسيار برجسته‌اى است؛ در اين كتاب، خوب تشريح شده. يكى از بزرگ‌ترين هنرهاى نويسنده‌ها - يعنى كسانى كه روايت مي‌نويسند، چه رمان‌نويس، چه داستان كوتاه، چه خاطره - و يكى از مهم‌ترين بخشهاى كارشان اين است كه بتوانند لحظات حسّاس را ترسيم كنند. بعضى از كتابها را انسان نگاه مي‌كند، داستان مفصّلى است، وقتى به آن لحظه‌ حسّاسى كه يك حادثه‌ درونى در وجود يك شخصيّتى از شخصيّت‌هاى اين داستان دارد شكل مي‌گيرد يا يك اتّفاق مهمّى دارد در بيرون مى‌افتد، چون نمي‌توانند تصوير كنند، از اينجاها مي‌گذرند؛ مثل كسى كه نقطه‌چين كند يك بخشى را، نقطه‌چين مي‌كنند، مي‌گذرند.
اين خاطراتى كه نوشته مي‌شود، من حالا دارم مي‌خوانم - يعنى سالها است كه من با اين خاطرات بحمدالله مأنوسم و مي‌خوانم - يكى از محسنات اين نگارشهاى خوب و برجسته اين است كه اين لحظه‌هاى حسّاس را توانسته‌اند تصوير كنند، توانسته‌اند تشريح كنند، توانسته‌اند بيان كنند. بعضى از لحظه‌ها هست كه جز با تصوير جسمانى و نمايشى قابل فهميدن نيست؛ [اگر] اين را كسى بتواند در نگارش، خوب بيان كند، خوب تصوير كند، واقعاً هنر بسيار بزرگى است؛ حس را منتقل مي‌كند به خواننده از هر زبانى؛ يعنى به هر زبانى اين جور نوشته‌ها ترجمه بشود، بسيار مفيد خواهد بود، يعنى مي‌تواند پيام را برساند؛ چون واقعاً هنرمندى به كار رفته در بيان - هم بيان راوى، هم نگارش نويسنده - و خيلى خوب تشريح شده. خب، لحظات حسّاس هم كه در اين كتابها كم نيست؛ بخصوص در اين قضيّه‌ غوّاصها و آن تشريح و تصويرى كه از غوّاصها و از كار آنها شده و آن شعر «غوّاصلار» حاج صمد. ... يعنى [براى‌] كسى كه مي‌فهمد اين مضمون را، واقعاً اينها تكان‌دهنده است. هم گوينده خيلى خوب گفته، هم اين حاج اصغر آقاى مدّاح زنجانى كه ظاهراً اين را خيلى خوب مي‌خوانده: لاى لاى اى جبهه لرين يورغونى / اى خسته جوان لار ... لاى لاى اروندكناريندا/ قيزيل قانه باتانلار.
بله، خيلى شعرهاى فوق‌العاده‌اى است، كتاب هم كتاب بسيار خوبى است. آنچه من توصيه مي‌كنم به همه - هم به خود شماها كه اين صحنه‌ها را با جسم و روح خودتان آزموديد و لحظه لحظه‌ اين ساعات دشوار را درك كرديد و حس كرديد، و هم به ديگران - [اين است كه‌] نگذاريد [اينها] به دست فراموشى سپرده بشود. از اوّلى كه اين دفاع مقدّس شروع شد و آن حماسه‌ عظيم با نفَس گرم امام بزرگوار خلق شد و اين جوانها سرازپانشناخته رفتند، همه‌ى دستهاى شيطانى درصدد بودند كه نگذارند زيبايى‌ها و شكوه اين حادثه منعكس بشود، همه؛ سعى‌شان اين بود كه نگذارند آن عظمتى كه در اين كار بود، منعكس بشود. بعلاوه بر اينكه خيلى از عظمتها را انسانها تا نزديك نباشند، تا لمس نكنند، يا لااقل با يك شيوه‌ هنرى از آن مطّلع نشوند، نمي‌توانند هم آن قضايا را بفهمند. بعدها هم همين‌جور؛ در طول اين سالهاى بعد از جنگ - اين بيست و پنج سالى كه از خاتمه‌ جنگ تا امروز گذشته - خيلى‌ها تلاش كردند كه نگذارند اين حماسه‌ها زنده بشود. شماها عكس اين عمل كنيد؛ نقطه‌ى مقابل اين عمل كنيد. شما هم كه خودتان آنجاها بوديد، بگوييد؛ بگذاريد اين نوشته‌ها همديگر را تقويت كند. من در كتاب آقاى نورالدّين، اسم اين آقاى مهدى‌قلى رضايى را ديدم؛ ايشان در همين قضيّه‌ غوّاصها، يك جا مي‌گويد كه «مهدى‌قلى رضايى كه از نيروهاى باسابقه‌ جبهه است»؛ اينها همديگر را كاملاً تأييد مي‌كند؛ يعنى ابعاد گوناگون قضايا را روشن مي‌كند. [بايد] هر چه بيشتر گفته بشود، هر چه بيشتر نوشته بشود، هر چه صادقانه‌تر منعكس بشود آن جزئيّات؛ بدون كم و زياد، بدون مبالغه؛ يعنى آن حوادث به مبالغه احتياج ندارد؛ اينقدر عظمت دارد كه خود حادثه را كه نقل كنند، شكوهِ خودش و عظمتى را كه در دل خودش هست نشان مي‌دهد. هيچ نبايستى مبالغه به كار برد. نبايد هم كم گذاشت؛ بايد همه‌ى جزئيّات مهم و تأثيرگذار را بيان كرد كه همه‌اش هم موثّر است. همچنين به اين آقايان محترم حوزه‌ هنرى و بقيّه‌ دستگاه‌هاى نشر هم توصيه مي‌كنم: اين نوشتجات را قدر بدانيد. اين پديده‌ها و اين فرآورده‌هاى تاريخ انقلاب را، تاريخ دفاع مقدّس را قدر بدانيد؛ اينها را بايد خيلى قدر دانست. بين مردم هم منتشر بشود. اين جوانهاى ما، نه جنگ را ديده‌اند، نه روايت درست و حسابى از جنگ شنيده‌اند؛ روايت درست، اينها است؛ اين كتابها است؛ هر چه مي‌توانيد كارى كنيد كه در دسترس جوانها قرار بگيرد [تا] جنگ را بشناسند، بفهمند چه بود، چه اتّفاقى افتاد، و جمهورى اسلامى چيست؛ ملّت ايران چه كسانى هستند. اين طاقت عظيمى كه در ملّت ايران وجود دارد براى مواجهه با اين امتحانهاى بزرگ را دست كم نگيرند. يكى از چيزهايى كه ملّتها را هميشه زبون مي‌كند و تحت سلطه‌ ديگران قرار ميدهد، اين است كه نقاط قوّت ملّتها از چشم خودشان پوشيده بماند؛ نفهمند چه ارزشهايى، چه توانايى‌هايى، چه نقاط قوّتى در آنها وجود دارد؛ اين را نفهمند. بايد ببينند جوانها، بفهمند حادثه‌ جنگ چه بود و چگونه جوانهاى ما بدون سازوبرگ حسابى، بدون توانايى‌ها و پيش‌آمادگى‌هايى كه معمولاً براى اين‌جور كارها لازم است، رفتند و چه كردند. ترجمه هم بايد بشود. البتّه در ترجمه‌ اينها، به گمان من بايد مترجم كسى باشد كه زبانى كه به آن ترجمه مي‌كند، زبان مادريش باشد؛ بدون اين نمي‌شود؛ هم نويسنده باشد، هم زبان مادريش باشد. حالا [در] بعضى از زبانها، پيدا كردن اين‌جور آدمى ممكن است آسان نباشد، امّا [در] بعضى از زبانها نه، آسان است؛ مي‌توانيد كسانى را پيدا كنيد كه مثلاً زبان مادريشان يا زبانى كه در دوره‌ كودكى با آن پرورش پيدا كردند ولو زبان مادريشان هم نيست؛ مثلاً انگليسى، من باب مثال. اگر اهل ذوق باشند، اهل نويسندگى باشند، قلم به دست بگيرند، اين كتاب را ترجمه كنند، هر چه صرف كنيد، مى‌ارزد. البتّه به شرطى كه بتوانيد منتشر كنيد. دستگاه‌هاى استكبار يكى از كارهايشان اين است - برخلاف ماها كه گاهى خيلى روشنفكر مي‌شويم و مي‌گوييم كه همه‌چيز دست همه‌كس برسد، آنها نه، آنها بسيار متعصّب و در اين زمينه سختگيرند - به‌آسانى هم نمي‌گذارند آن چيزى كه شما ترجمه كرديد، به دست مخاطبانش برسد؛ ولى خب بايد راه پيدا كنيد، بتوانيد بكنيد بنابراين ترجمه خيلى كار مهمّى است.
به هرحال ان‌شاءالله كه همه‌تان موفّق و مؤيّد باشيد. امروز خوشحال شديم شماها را ملاقات كرديم؛ همچنين آقاى مهدى‌قلى رضايى را، همچنين يك بار ديگر آقاى نورالدّين را. ان‌شاءالله كه همه‌تان موفّق باشيد، مؤيّد باشيد، ان‌شاءالله هميشه سربازان ثابت قدمِ انقلاب باشيد همه‌تان. همچنين خانم سپهرى كه واقعاً زحمت كشيدند، كار ايشان، خيلى با ارزش است، خيلى؛ خداوند ان‌شاءالله به ايشان توفيق بدهد. و بدانيد خانم سپهرى كه اين كارى كه شما كرديد - اين دو كتابى كه حالا بنده ديدم درآورديد - تحقيقاً مصداق جهاد فى‌سبيل‌الله است، براى خاطر اينكه دشمنان اين انقلاب و دشمنان سبيل‌الله سعى دارند كه نگذارند اين راه روشن مقابل چشمها قرار بگيرد؛ شما درست عكس آنها، نقطه‌ مقابل آنها عمل كرديد؛ بنابراين، اين مجاهدت در راه خدا است، ان‌شاءالله كه خدا از شما قبول كند و ان‌شاءالله خداوند نيّتهاى همه ما را خالص كند، كار ما را، فكر ما را، حرف ما را، عمل ما را براى خودش و در راه خودش قرار بدهد.
والسّلام عليكم و رحمةالله و بركاته‌
ــــــــــــــــــــــــــــــــــ
۱) كتاب «لشكر خوبان»
۲) كتاب «نورالدّين پسر ايران»

 


وزیر امورخارجه کشورمان در دیدار رئیس مجلس اعلای اسلامی عراق با اعلام حمایت از اقدامات دولت عراق در مبارزه با تروریسم، بر حفظ وحدت ملی این کشور برای فائق آمدن بر چالش‌های پیش‌رو تأکید کرد.
محمد جواد ظریف وزیر خارجه کشورمان در دیدار با سیدعمار حکیم رئیس مجلس اعلای اسلامی عراق با تجلیل از جایگاه مهم مراجع و شخصیت‌های مذهبی در عراق، از نقش موثر و فعال رئیس مجلس اعلای اسلامی  عراق در تحکیم انسجام داخلی بین گروه‌ها و طیف‌های مختلف سیاسی این کشور تجلیل و بر ضرورت حفظ وحدت ملی عراق برای فائق آمدن بر چالش‌های پیش رو تاکید کرد. وی از تداوم پدیده شوم تروریسم در شهرهای مختلف عراق که منجر به شهادت تعداد زیادی از مردم بیگناه این کشور می‌شود، ابراز تاسف و این اقدامات را به شدت محکوم و بر حمایت کشورمان از اقدامات دولت عراق در مبارزه با تروریسم حمایت کرد.
وزیر خارجه کشورمان خاطرنشان کرد: ثبات، امنیت و توسعه پایدار عراق سیاست اصولی جمهوری اسلامی ایران در قبال این کشور است و ایران از تمامی ظرفیت خود برای کمک به دولت عراق در این راستا استفاده می‌کند.
همچنین سیدعمار حکیم بر موقعیت و نقش و جایگاه موثر ایران به عنوان یک کشور متمدن با تاریخی کهن در روند تحولات مهم و حساس منطقه‌ای و جهانی تاکید و ابراز امیدواری کرد با رویکرد دولت روحانی شاهد تداوم و تقویت بیش از پیش نقش موثر ایران در روند صلح، ثبات و امنیت منطقه باشیم.
وی با اشاره به استدلال‌های منطقی جمهوری اسلامی ایران در بهره‌مندی از فناوری صلح‌آمیز هسته‌ای و استقبال از دیپلماسی فعال ایران در این زمینه، گفت‌وگوهای سازنده و اعتمادساز بین ایران و غرب را زمینه ساز حل و فصل این مسئله و تقویت ثبات و امنیت منطقه‌ای دانست.
به گزارش فارس، رئیس مجلس اعلای اسلامی عراق با ارائه گزارشی از اوضاع این کشور در ابعاد سیاسی، اقتصادی و اجتماعی، چشم انداز تحولات این کشور را در سایه روند رو به گسترش انسجام و همبستگی بین طیف‌ها و گروه‌های سیاسی مختلف و موثر در عراق، روشن دانست و ابراز امیدواری کرد در سایه این روند شاهد تثبیت ثبات و امنیت و توسعه همه جانبه عراق باشیم.
وی همچنین با اشاره به ضرورت تهیه و اجرای طرح‌های راهبردی و جامع برای توسعه و گسترش روابط همه جانبه فیمابین دو کشور همسایه به خصوص در عرصه‌های اقتصادی و تجاری، خواستار مشارکت فعال بخش‌های دولتی و خصوصی ایران در پروژه‌های توسعه عراق شد.

 


نماینده مردم تهران در مجلس با انتقاد از کسانی که قصد دارند القاء کنند عامل تحریم‌ها مطرح کردن هولوکاست بوده است تاکید کرد، فتنه 88 اصلی‌ترین عامل تحریم‌ها بود.
مهرداد بذرپاش گفت: برخی، نانجیبانه تلاش می‌کنند جا بیندازند که تحریم‌های فعلی علیه مردم ایران، نتیجه سیاست‌های نظام و یا مسائل حاشیه‌ای، نظیر هولوکاست بوده است که این، یک عملیات فریب است که می‌خواهد اذهان عمومی را از عامل اصلی تحریم‌ها منحرف کند.
وی افزود: آقای روحانی که خود از ابتدای مذاکرات هسته‌ای ایران با غرب دست‌اندرکار و مطلع بوده، بهتر از همه، روند مذاکرات غرب با ایران را می‌داند. آقای روحانی به خوبی می‌داند که فتنه 88 عامل اصلی تحریم‌های یکجانبه آمریکا علیه ایران بوده است.
نماینده مردم تهران در مجلس به فارس گفت: مفاهمه داخلی و خارجی در موضوع تحریم‌ و آشوب‌، اتفاق پنهانی نیست. باراک اوباما که تا قبل از انتخابات 22 خرداد 1388 در نامه‌هایی به رهبر معظم انقلاب، خواستار مذاکره مستقیم مقامات 2 کشور بود، پس از انتخابات و راه‌اندازی پروژه آشوب در تهران می‌گوید: «به نظر نمی‌رسد ایران از نظر سیاسی آنقدر وضع ثابتی داشته باشد که بتوانند درباره مساله‌ هسته‌ای تصمیم‌های سریع اتخاذ کنند». از سوی دیگر، اوضاع داخلی ایران موجب پیچیده‌تر شدن تلاش‌ها برای رسیدن به توافق میان ایران و قدرت‌های جهان سر مساله سوخت اتمی شده است.
عضو شورای مرکزی فراکسیون اصولگرایان مجلس خاطر نشان کرد: بگذارید دراین‌باره واضح‌ترین تحلیل را از زبان آدام ارلی، سفیر وقت آمریکا در بحرین بشنویم. وی همان زمان در گفت‌وگو با برخی مقامات عربی گفت «کاخ‌سفید همزمان با انجام مذاکرات ایران و 1+5 نحوه حمایت از «رهبران معارض جدید» در ایران را پیگیری می‌کند». ارلی افزود: «اگر مذاکرات ژنو موفقیت‌آمیز نباشد و در آن پیشرفتی حاصل نشود، آمریکا قصد دارد همزمان با تشدید تحریم‌ها، اعمال فشار سیاسی علیه تهران را با حمایت «رسمی»، «علنی» و «گسترده» از موسوی و خاتمی وسعت بخشد چرا که هیچ فشاری به دولت ایران، بدون تقویت جریان‌های طرفدار غرب در ایران کارساز نیست».
وی در ادامه می‌گوید «همین حالا هم این موضوع پنهانی نیست که ما از موسوی و خاتمی حمایت می‌کنیم اما علنی شدن این حمایت، همزمان با اعمال تحریم‌ها می‌تواند این فایده را داشته باشد که مردم ایران به این نتیجه برسند که تنها راه رهایی از تحریم‌ها گرایش به این افراد است».
بذرپاش در پایان تاکید کرد: موضوع ارتباط تحریم‌ها و ایجاد فتنه، واضح‌تر از آن است که کسی درصدد انکار آن برآید. فتنه‌گران، سال 88 از ترس تسلیم شدن غرب در قبال ایران در موضوع هسته‌‌ای، فتنه زشت 88 را راه انداختند تا دشمن را به طمع انداخته و روند عقب‌نشینی آنها در مقابل ملت ایران را به تعویق بیندازند. اگر سال 88 دشمن در مقابل ایران کوتاه نیامد و تحریم‌های یکجانبه نفتی و بانکی را اعمال کرد، این بدون تردید نتیجه آشوب‌های سال 88 و باز شدن یک فضای تحلیلی در مقابل دشمنان برای استفاده از ظرفیت‌های داخلی در جهت تضعیف نظام و در نتیجه فشار در موضوع هسته‌ای بود. بنابراین، این قبیل حرف‌ها که عامل تحریم‌ها، سوال از هولوکاست یا مقاومت بر احقاق حقوق مردم بود، حرف‌های بی‌اساس است که عاملین اصلی تحریم‌ها برای فریب مردم بکار می‌برند.

 


یک نشریه صهیونیستی فاش کرد که تهدیدات اسرائیل علیه ایران بخشی از یک برنامه هماهنگ شده با آمریکا و کشورهای عربی است.
«هرب کینون» اخیراً در مقاله‌ای در روزنامه صهیونیستی «جروزالم پست» نوشت: «جروزالم پست اطلاعاتی در اختیار دارد که نشان می‌دهد در حدود دو ماه پیش یکی از کشورهای مهم غربی از اسرائیل خواسته است به کوبیدن طبل جنگ علیه ایران ادامه دهد.»
وی ادامه می‌دهد: «پس از سخنرانی «نتانیاهو» در سازمان ملل شبکه دو تلویزیون اسرائیل گزارش داد که نمایندگان عالی‌رتبه اسرائیل و کشورهای حاشیه خلیج فارس به منظور هماهنگ کردن اقداماتشان در مورد اقدامات دیپلماتیک جدید ایران مذاکرات محرمانه‌ای برگزار کرده‌اند. بسیاری از کشورهای غربی و کشورهای حاشیه خلیج فارس لحن خشن و جدی نتانیاهو در سازمان ملل را دوست داشتند اما به دلایل مختلفی نمی‌توانند این مسئله را علناً ابراز کنند.»
کینون با اشاره به اینکه «تهدید اسرائیل باعث می‌شود غرب در مذاکرات با ایران از موضع قدرت حرف بزند» ادامه می‌دهد: «برخی از مقامات دولت اوباما و همین طور برخی از مقامات اروپایی سخنان نتانیاهو را دوست داشتند چون وقتی اسرائيل به تهدیدهایش برای اقدام نظامی علیه ایران ادامه دهد آنها می‌توانند در مذاکرات آتی با ایران که قرار است 16-15 اکتبر در ژنو برگزار شود با قدرت بیشتر صحبت کنند.»
جروزالم پست تأکید می‌کند: «تهدید نظامی معتبر باعث شد که سوریه، با اصرار روسیه، با منهدم کردن سلاح‌های شیمیایی‌اش موافقت کند. نحوه برخورد اوباما با بحران سوریه و اقدامات دیپلماتیک او در مقابل ایران موجب شده که موضوع تهدید نظامی معتبر آمریکا علیه ایران فعلاً منتفی شود. بنابراین برای اینکه در مذاکرات بتوان ایران را متقاعد کرد خوب است که تهدیدی از جانب اسرائیل وجود داشته باشد.»
این روزنامه در ادامه از ادبیات نتانیاهو هم انتقاد کرده و نوشته است: «تنها راهی که اسرائیل می‌تواند پیامش را به خوبی به مخاطبانش مخصوصاً در آمریکای شمالی منتقل کند استفاده از سخنانی امیدوارکننده و خوش‌بینانه است. هیچ وقت نگویید صلح هرگز محقق نخواهد شد، حتی اگر به آن باور دارید چرا که افرادی که در آمریکای شمالی هستند همیشه می‌خواهند به راه‌حلی مسالمت‌آمیز امید داشته باشند. برای جلب آنها باید سخنانی آشتی‌جویانه ایراد کرد نه تهاجمی و طعنه‌آمیز و حوادث تاریخی و ناگوار یهودیان را نباید وارد داستان کرد. چون بسیاری از آمریکاییان از شنیدن سختی‌های یهودیان دیگر خسته شده‌اند.»
به گزارش باشگاه خبرنگاران، این روزنامه اسرائیلی در پایان می‌نویسد: «سخنرانی نتانیاهو در سازمان ملل شاید در ظاهر نشان می‌داد که اسرائیل در دنیا تنها افتاده است اما در پشت پرده اسرائیل برای اینکه بتواند از راه دیپلماسی ایران را از پیشرفت‌های هسته‌ای‌اش بازدارد نقش تاکتیکی‌اش در یک بازی شطرنج پیچیده را ایفا کرد.»

 


رئیس مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: آمریکا نه جرات آن را دارد به ایران تجاوز کند و نه ملت ایران اهمیتی برای این حرف‌های بی‌حساب قائل است.
علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی روز گذشته در یکصد و بیست و نهمین مجمع اتحادیه بین‌المجالس با ابراز خرسندی از اینکه خلع سلاح هسته‌ای و نقش پارلمان‌ها در این امر موضوع کنفرانس قرار گرفته است، گفت: بسیار مسرورم که موضوع کنفرانس خلع سلاح هسته‌ای و نقش پارلمان‌ها در این امر مهم انتخاب شده است.
وی با بیان اینکه در یک ارزیابی کلان از امنیت جهانی می‌توان عوامل اصلی ناامنی جهانی را دریافت در تشریح این عوامل گفت: نخستین دلیل سلاح‌های کشتار جمعی به خصوص سلاح‌های هسته‌ای در همین مقدار انباشت فعلی است که ظرفیت نابودی چندباره کره زمین را دارد.
لاریجانی در تشریح دومین عامل، ادامه داد: تروریسم و افراطی‌گری و جنگ‌های فرقه‌ای و دینی که در دهه اخیر رشد قابل توجهی داشته، چه از جنس دولتی آن که عمدتا رژیم صهیونیستی مدال آن را بر سینه دارد و در چند سال اخیر 5 نفر از دانشمندان هسته‌ای ایران را ترور کرده‌اند و چه نوع غیر دولتی آن که باید گفت متاسفانه، برخی قدرتهای بزرگ و منطقه‌ای به تصور استفاده تاکتیکی از آنها به نحوی از آنان پشتیبانی نمودند. نمونه اخیر آن در ماجرای سوریه است که بی‌حساب سلاح و سایر امکانات مادی در اختیار تروریست‌ها قرار داده‌اند.
رئیس مجلس تصریح کرد: در مورد تهدید نظامی که وضع وخیم‌تر است، با کمال وقاحت مرتبا تکرار می‌کنند که گزینه نظامی روی میز است، گرچه نه آمریکا جرات آن را دارد به ایران تجاوز کند و نه ملت ایران اهمیتی برای این حرفهای بی‌حساب قائل است لیکن کسانی که زبان تهدید را به کار می‌برند قصد ایجاد نا امنی روانی را دارند. گاه از همین روحیه جنگ‌طلبی علیه کشور‌ها که در چند سال اخیر به دنبال ایجاد دموکراسی در کشور خود بوده‌اند، استفاده کرده‌اند و به روشهای مختلف مانع‌تراشی برای آنان می‌کنند، چرا که نتیجه خواست دموکراتیک مردم آن کشور را مطابق منافع خود نیافته‌اند.
وی گفت: کسی تردید ندارد که رژیم صهیونیستی صد‌ها کلاهک هسته‌ای در اختیار دارد اما کشورهای قدرتمند با علم به این امر، از آن حمایت می‌کنند، لیکن در مورد احتمال استفاده دولت سوریه از سلاح شیمیایی این همه غوغا و جنگ‌طلبی به راه انداختند و حالا بر اساس اطلاعاتی که وزیر خارجه روسیه، اخیرا اعلام کرد، معلوم شد تروریست‌ها در سوریه دارای سلاح شیمیایی هستند و حتی آن را به داخل عراق برده‌اند، حالا با این مسئله چه می‌کنید؟
لاریجانی افزود: آیا تروریست‌ها را می‌توانید مثل دولت سوریه متقاعد کنید که سلاح شیمیایی را معدوم کنند و آیا نباید معلوم شود چه کسانی سلاح شیمیایی به تروریست‌ها داده‌اند؟ ظاهرا این امور مثل کمک‌های سلاح کشتار جمعی به صدام که ضد ایران در جنگ به کار برد، در زد و بندهای بین‌المللی مدفون می‌شود.
به گزارش ایسنا، نماینده مردم قم در مجلس نهم، یادآور شد: البته ایرانیان ملت صبوری هستند و با استقامت از این معرکه عبور می‌کنند اما این نوع برخورد‌ها و تحریم‌ها بدعتی خطرناک است و بی‌خاصیت بودن نظامات بین‌الملل را نشان می‌دهد.
گفتنی است؛ رئیس مجلس در حاشیه اجلاس بین‌المجالس ژنو با روسای مجالس لبنان، پاکستان، عمان، الجزایر و ارمنستان دیدار و گفت و گو کرد.

 


اسامی پذیرفته‌شدگان چند برابر ظرفیت کنکور 92 روز چهارشنبه (امروز) 17 مهرماه اعلام ‌شد.
اسامی معرفی‌شدگان چند برابر ظرفیت رشته‌های نیمه‌متمرکز دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی کنکور 92 به همراه اطلاعیه اعلام اسامی امروز چهارشنبه 17 مهرماه در سایت اینترنتی سازمان سنجش آموزش کشور به نشانی www.Sanjesh.org اعلام ‌شد.
معرفی‌شدگان لازم است به منظور شرکت در مراحل مصاحبه، معاینه و سایر مراحل مختلف گزینش بر اساس برنامه زمان‌بندی اعلام شده در اطلاعیه اعلام اسامی اقدام کنند.
بدیهی است عدم مراجعه داوطلبان در موعد مقرر خواسته شده به منزله انصراف تلفی می‌شود.

 


رای دادگاه بدوی برای مهدی خزعلی به اتهام فعالیت تبلیغی علیه نظام و نیز اجتماع و تبانی علیه امنیت کشور صادر شد.
دادگاه انقلاب تهران رای بدوی خود را درباره پرونده مهدی خزعلی که به اتهام فعالیت تبلیغی علیه نظام و همچنین اجتماع و تبانی علیه امنیت کشور بازداشت شده و برایش پرونده تشکیل شده بود را صادر
کرد.
به گزارش فارس، براساس این حکم مهدی خزعلی به جرم اجتماع و تبانی علیه امنیت کشور به 5 سال حبس و به جرم فعالیت تبلیغی علیه نظام به یک سال حبس محکوم شد.
بر اساس گفته مصطفی ترک‌همدانی یکی از وکلای مدافع مهدی خزعلی این حکم روز گذشته به وکلای متهم ابلاغ شده و قرار است در مهلت قانونی به این حکم اعتراض شود.

 


صفحه (10)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10