(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10


دوشنبه 29 مهر 1392 - شماره 20621

صفحه (10)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
هدیه به خوانندگان
روحانی : دولت به دنبال تثبیت حقوق هسته‌ای کشور است
در پرتو وحی
در پالایشگاه تبریز آغاز شد
بهره‌برداری از طرح بنزین‌سازی با استاندارد یورو 5
وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در ورزقان:پیشگیری؛ از اولویت‌های اصلی وزارت بهداشت و درمان است
تشرف اعضای یک خانواده بهایی در قائمشهر به دین اسلام
2 مورد ابتلا به وبا در فارس تأیید شد
رئیس سازمان ملی استاندارد: محصولات فناوری نانو استانداردسازی می‌شود
کشف کتیبه‌های خطی دوره‌های ساسانی و اشکانی در تیمره خمین
3 محقق ایرانی معمای ریاضی لیب را حل کردند
امام جمعه اهل سنت بندر چارک:فتوای جهاد نکاح ساخته ذهن بیمار مفتی وهابی است
کاهش 35 درصدی بارندگی طی یک سال اخیر
امام‌جمعه بندرعباس:جدا کردن بخشی از هرمزگان تحقیر مردم این استان است
اخبار ادبی و هنری
فرمانده سپاه خبر داد
خنثی‌سازی 11 عملیات تروریستی در جنوب شرق کشور
به مناسبت عید غدیر خم
جشن ولایت علوی، اکمال دین نبوی در سراسر کشور برگزار می‌شود
عراقچی: ما ذوق زده و خوش‌بین نیستیم
با حضور مقامات دو طرف صورت گرفت
مذاکرات موشکی و دفاعی ایران و روسیه در تهران
عمره ۱۰ روزه شد
بان‌کی‌مون: تحریم‌های ضد ایرانی باید لغو شود
سخنگوی وزارت کشور: تشکیل کمیته 3 نفره انتخاب استانداران صحت ندارد
بازگشت نخستین گروه از حجاج بیت‌الله الحرام به کشور
رئیس فراکسیون پارلمانی حزب‌الله لبنان:آمریکا پس از شکست در سوریه قادر به تهدید ایران نیست
انتصاب مدیر رسیدگی به شکایات مرکز ارتباطات مردمی نهاد ریاست جمهوری
   


مرحوم آیت‌الله مجتهدی تهرانی: هر چه می‌خواهی در این دنیا زندگی کن، اما آخرش مرگ است. آقا از این کوچه نرو، بن‌بست است.

 


رئیس جمهور با بیان اینکه دیپلماسی فعال ایران ابتکار عمل را بدست گرفته و افکار عمومی جهان را حتی در کشورهای تحریم کننده به سمت خود جلب کرده است، تاکید کرد: دولت می رودتا قدم به قدم با تثبیت حقوق حقه هسته ای ایران، موانع پیشرفت را هم از سر راه ملت بردارد.
حجت الاسلام حسن روحانی در جلسه روز گذشته هیئت دولت با تشکر از تلاش های هیئت دیپلماتیک در مذاکرات هسته ای با کشورهای 1+5در ژنو گفت:به‌لطف خداوند و به یمن حماسه سیاسی مردم در انتخابات ،تحرک دیپلماتیک دولت در تعامل سازنده با جهان ، با حمایت واعتماد رهبر معظم انقلاب اسلامی در همین مدت کوتاه آثار ارزشمندی داشته است که دولتها را به تجلیل از مردم سالاری در ایران وا داشته است و هم روند فزاینده تحریمها را متوقف کرده است .
رئیس جمهور افزود: دیپلماسی فعال ایران ابتکار عمل را بدست گرفته و افکار عمومی جهان را حتی در کشورهای تحریم کننده به سمت خود جلب کرده است  و می رودتا قدم به قدم با تثبیت حقوق حقه هسته ای ایران موانع پیشرفت را هم از سر راه ملت بردارد.
روحانی تصریح کرد: در این میان موضع خصمانه رژیم صهیونیستی در انزوا قرار گرفته که سعی دارد  فرایند تفاهم و تعامل را تخریب کند و در تاریخ انقلاب اسلامی هم شاهد بوده ایم که هر زمان نظام اسلامی به توفیقی در صحنه سیاسی جهانی نزدیک می شده است صهیونیستها دست به خرابکاری و حادثه سازی در داخل یا خارج می زده اند .
وی افزود: در شرایط حساس کنونی مردم فهیم و هوشیار ما مراقب هستند تا دشمن با حادثه سازی در روند حراست از حقوق مسلم مردم خرابکاری نکند و برای انحراف افکار عمومی جنجال جدیدی نیافریند و در صفوف منسجم ملت خللی ایجاد نکند .
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دولت، رئیس جمهور تصریح کرد: مسیر عزتمند حرکت ملت ایران روشن است و اهدافی که رهبر معظم انقلاب برای پیشرفت کشور ترسیم کرده اند به دقت دنبال خواهد شد و دولت مصمم است این راه را با رویکرد تعامل سازنده دنبال کند .

 


زندگی واقعی، زندگی اخروی است
قرآن کریم:
این زندگی دنیا چیزی جز:
- سرگرمی
- و بازی نیست.
و زندگی واقعی در سرای آخرت است، اگر (مردم) می‌دانستند.
سوره عنکبوت - آیه 64

 


مدیرعامل شرکت پالایش نفت تبریز اعلام کرد: بهره‌برداری از طرح بنزین‌سازی این شرکت با استاندارد یورو 5 آغاز شد.
به گزارش ایرنا، عادل‌نژاد سلیم گفت: با آغاز به کار این واحد که به دست متخصصان داخلی طراحی، نصب و راه‌اندازی شده است، روزانه یک میلیون لیتر و در صورت تامین خوراک 3 میلیون لیتر بنزین با استاندارد یورو 5 به ظرفیت بنزین تولیدی کشور افزوده می‌شود.
عضو هیئت‌مدیره شرکت پالایش نفت تبریز کاهش گوگرد و حذف ماده بهبود‌دهنده اکتان از بنزین تولیدی و افزایش به سوزی بنزین از عدد 87 به اعداد 95-92-90 بر اساس استاندارد یورو 5 را از ویژگی‌های واحد بنزین‌سازی پالایشگاه تبریز اعلام کرد.
نژادسلیم افزود: برای راه‌اندازی این واحد 265 میلیون یورو سرمایه‌گذاری شده است و با بهره‌برداری از آن 90 درصد بنزین مصرفی شمال غرب کشور تامین می‌شود.
وی اظهار کرد: پالایشگاه تبریز سومین پالایشگاه در سطح کشور است که بنزین با استاندارد یورو 5 تولید می‌کند.

 


وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: پیشگیری یکی از اولویت‌های اصلی این وزارتخانه در حوزه سلامت است.
به گزارش ایرنا سیدحسن قاضی‌زاده هاشمی روز یکشنبه در بازدید از بیمارستان 49 تختخوابی اهر خانه‌های بهداشت روستایی را در خط مقدم مرحله پیشگیری دانست و افزود: امیدواریم با تامین اعتبار لازم و لحاظ در بودجه سال 93 توسط دولت و مجلس بتوانیم در رفع مشکلات آنها تلاشی مضاعف داشته باشیم.
وی کمبود اعتبار را یکی از مشکلات اساسی بخش بهداشت و درمان ذکر کرد و گفت: همیشه این بخش مورد بی‌‌مهری قرار گرفته است که امیدواریم در دولت جدید این امر مورد توجه جدی قرار گیرد.
قاضی‌زاده دیروز به همراه رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز و نماینده شهرستان از مرکز بهداشتی درمانی و بیمارستان علامه جعفری ورزقان بازدید کرد و از نزدیک با مشکلات بهداشتی درمانی مردم، پزشکان و بهورزان منطقه آشنا شد.
این سفر وزیر بهداشت و درمان به ورزقان که با هدف بازدید از مناطق زلزله‌زده و پروژه‌‌های بهداشتی درمانی در حال ساخت و رسیدگی به نحوه ارائه خدمات بهداشتی و درمانی به مردم زلزله‌زده منطقه بود بعد از بازدید مستقیما وارد اتاق عمل شد و بیماران چشمی منتظر این شهرستان را عمل کرد.
وزیر بهداشت پس از انجام 25 عمل جراحی، بیمارستان ورزقان را ترک کرد.
13 مورد از جراحی، عمل جراحی آب مروارید بود که هفت نفر از بیماران زن و 6 نفر مرد بودند.

 


قائمشهر- خبرنگار کیهان:
در خجسته ایام دهه ولایت اعضای یک خانواده بهایی در قائمشهر مسلمان شدند.
عرفان بابائی فرزند حسن 37 ساله اهل و ساکن قائمشهر باتفاق همسرش رزا حق‌پرست 33 ساله و دخترش رژان بابائی 9 ساله دانش‌آموز سال سوم دبستان با اختیار و آگاهی و درک حقانیت دین مبین اسلام از فرقه ضاله بهائیت برائت جسته و مسلمان شیعه اثنی عشری شدند.
مراسم تشرف این خانواده به شریعت اسلام در دفتر آیت‌الله معلمی نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان و امام جمعه قائمشهر برگزار شد.
در این مراسم با اهداء کتاب آسمانی قرآن مجید به این خانواده برای اعضای آن خانواده آرزوی سعادت و خوشبختی شد.

 


رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز ابتلای دو نفر به بیماری وبا در استان فارس را تایید کرد و گفت: این افراد در شهرهای لار و شیراز هستند.
به گزارش خبرنگار ایرنا از شیراز، دکتر محمد هادی ایمانیه افزود: این دو نفر، افغانی هستند که به صورت غیرقانونی از مرزهای شرقی وارد کشورمان شده‌اند.
وی گفت: با اقدامات مراقبتی این بیماران تحت درمان قرار گرفته‌اند و بیماری آنان مهار شده است. ایمانیه گفت: علاوه بر وبا احتمال شیوع هپاتیت و سل و مالاریا در تماس با اتباع غیرایرانی وجود دارد، این افراد در بدو ورود به کشور باید غربالگری شوند و در صورت تایید صلاحیت و سلامت به کشور وارد شوند اما متاسفانه اغلب این افراد از مبادی غیرمجاز وارد می‌شوند.

 


رئیس سازمان ملی استاندارد گفت: این سازمان به دنبال استاندارد کردن محصولات تولیدی فناوری نانو در کشور است.
به گزارش ایرنا، نظام‌الدین برزگری روز یکشنبه در آیین روز جهانی استاندارد در استان اردبیل افزود: ایران جزو 38 کشور موثر در زمینه تدوین استاندارد نانو در دنیاست و ما به دنبال استفاده مناسب از این فرصت هستیم.
وی یادآور شد: بر این اساس تلاش داریم تا تعریف استانداردها در جهت توانمندسازی واحدهای تولیدی از نظر توسعه فناوری از جمله فناوری نانو در سال جاری به مراحل اجرا درآید.
او ادامه داد: شاعا (شبکه آزمایشگاهی علمی ایران) به عنوان پل ارتباطی بین صنعت، استاندارد و دانشگاه به منظور بالا بردن توانمندی‌های اقتصادی کشور تاسیس شده و تمام اطلاعات مورد نیاز از طریق این شبکه در اختیار ما قرار می‌گیرد.
وی اظهار کرد: استاندارد 26000 در زمینه مسئولیت اجتماعی توسط 58 کشور تدوین شده که ایران هم در آن مشارکت جدی داشت و اکنون بصورت آزمایشی در برخی کشورهای آفریقایی اجرا می‌شود.
برزگری تصریح کرد: پژوهشگاه استاندارد ایران با چهار پژوهشکده و 15 گروه پژوهشی در کنار صنعت تولید کشور شبانه‌روزی تلاش می‌کند که نزدیک به 100 هیئت علمی در این پژوهشگاه فعالیت دارند.
وی گفت: دو استاندارد بین‌المللی نانو برای ایران پیشنهاد شده است که یکی از آنها تصویب شده و دیگری نیز مراحل آخر تصویب خود را طی می‌کند.
این مسئول یادآور شد: در مقالات ارائه شده برای ISI، ایران رتبه 11 تا 17 جهان را در اختیار دارد.
همچنین مدیرکل تدوین استاندارد در سازمان ملی استاندارد ایران گفت: این سازمان نقشی در تدوین استاندارد برای داروهای تولیدی داخل و نیز داروهای وارداتی ندارد.
آزیتا خضرایی روز یکشنبه در همایش روز ملی استاندارد در بجنورد افزود: وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی متولی اصلی تدوین استاندارد برای داروهای تولیدی داخل و داروهای وارداتی است.
وی گفت: این در حالی است که سازمان ملی استاندارد تدوین استاندارد را برای تمام واحدهای صنعتی و خدماتی در کشور برعهده دارد.
او در ادامه همچنین اضافه کرد: تدوین استاندارد برای انرژی هسته‌ای ایران نیز زیر نظر سازمان ملی استاندارد ایران انجام می‌شود.

 


پژوهشگر سنگ‌نگاره‌های ایران گفت: چهار کتیبه خط پهلوی متعلق به دوره‌های ساسانی و اشکانی، در پژوهش‌های انجام شده در سنگ نگاره‌های تیمره خمین شناسایی و کشف شد.
به گزارش ایرنا از خمین، محمد ناصری فرد افزود: این کتیبه‌ها با خطوط پهلوی هام دبیره و نیم گشته نگارش شده‌اند و نوشته‌های مردمان معمولی و از طبقه‌های پایین اجتماع به عنوان شاخصه ممتاز این کتیبه‌ها، نمایه‌ای از اندیشه و سبک زندگی آنان را به تصویر کشیده است.
پژوهشگر سنگ نگاره‌های ایران تصریح کرد: نکته قابل توجه دیگر کشف این آثار، وجود خطوط پهلوی در مرکز ایران است که این امر برای محققان می‌تواند بسیار جالب و مهیج باشد.
وی گفت: سنگ‌نگاره‌های تیمره که تعداد کلی آنها به بیش از 21 هزار مورد می‌رسد، کهن‌ترین آثار تاریخی و هنری جهان هستند. ناصری فرد با بیان اینکه کتیبه‌های مکشوفه ثبت تاریخی و ملی نشده‌اند گفت: سازمان میراث فرهنگی و مسئولان استان مرکزی و اصفهان باید نسبت به ثبت آنها اقدام کنند.

 


دانشمندان ریاضی ایران بعد از 41 سال، کوتاهترین راه حل معمای جهانی لیب را پیدا کردند.
به گزارش واحد مرکزی خبر رئیس دانشگاه سمنان گفت: پروفسور لیب استاد برجسته ریاضی فیزیک جهان در سال 1972، قضیه کانتیویتی را مطرح و آن را در مجله Advancees in Mathematics (ادونس‌مت) به چاپ رساند.
از آن سال تاکنون برخی استادان ریاضی جهان توانستند راه حل این قضیه را پیدا کنند ولی گروه ریاضیات ایران پس از 1 سال توانست کوتاه‌ترین راه حل این معمای ریاضی را کشف کند و با تأیید استادان ریاضی جهان آن را در همان مجله به چاپ برساند.
وی گفت: اعضای گروه حل این مسئله، دکتر مجید اسحاقی از دانشگاه سمنان، دکتر اسماعیل نیکوفر از دانشگاه پیام نور تهران و دکتر علی عبادیان از دانشگاه ارومیه همکاری کردند.
دکتر مجید اسحاقی، سرپرست گروه محققان نیز گفت: قضیه کانتیویتی لیب اولین معمای ریاضی در زمینه توابع محدب است که مهمترین توابع در آنالیز کاربردی است و در مکانیک کوآنتوم، صنایع نظامی و غذایی کاربرد دارد.
وی افزود: این راه حل به تأیید انجمن ریاضی آمریکا نیز رسیده است.مجله ادونس مت آمریکا که جزء پنج مجله برتر ریاضیات دنیاست مقاله‌هایی را منتشر می‌کند که راه حل جدیدی برای مسائل ارائه داده باشد.
در طول تاریخ علمی ریاضی ایران، این دومین بار است که یافته‌های علمی دانشمندان کشورمان در ادونس مت چاپ می‌شود.

 


امام جمعه اهل سنت بندر چارک با اشاره به فتوای مفتی وهابی تحت عنوان جهاد نکاح با بیان اینکه هیچ جایی از منابع و کتب اسلامی چنین حکم و حدیثی وجود ندارد، گفت: فتوای جهاد نکاح ساخته ذهن بیمار مفتی وهابی است.
به گزارش خبرگزاری فارس از غرب هرمزگان، «مسعود راهبر» پیش از ظهر دیروز در نشستی با اشاره به جنایت‌های گروه‌های تروریستی در سوریه گفت: کشورهای اسلامی که در برابر کشتارهای بی‌رحمانه در سوریه سکوت کرده‌اند، شریک جرم تروریست‌های تکفیری هستند. وی تصریح کرد: کسانی که به زنان و کودکان بی‌گناه رحم نمی‌کنند، انسان‌های بی‌گناه را فقط به خاطر اعتقادات‌شان سر می‌برند، و به قبور صحابه و بزرگان دین بی‌حرمتی می‌کنند، نه تنها از اسلام بویی نبرده‌اند بلکه از درجه انسانیت نیز خلع شده‌اند.
راهبر در پایان با اشاره به فتوای مفتی وهابی تحت عنوان جهاد نکاح تصریح کرد: هیچ جایی از منابع و کتب اسلامی چنین حکم و حدیثی وجود ندارد بلکه این نقشه خبیث؛ ساخته ذهن بیمار این مفتی وهابی و تنها برنامه‌ای است برای ارضای شهوت تروریست‌های تکفیری که خواستند برای توجیه و سهولت کار خود به آن رنگ و لعاب اسلامی بدهند.

 


معاون برنامه‌ریزی و توسعه شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور از اجرای طرح مطالعه جامع آب جنوب کشور خبر داد و گفت: سراسر کشور با کمبود آب مواجه است.
به گزارش خبرگزاری فارس از عسلویه، «حسین بنکداری» عصر شنبه در بازدید از شهرستان عسلویه اظهار داشت: بر اساس آمار و اطلاعات موجود هم‌اکنون در سراسر ایران با کمبود آب مواجه هستیم و این کمبود فقط مختص جنوب کشور نیست.
وی افزود: طی یک سال اخیر شاهد کاهش 35 درصدی بارندگی بوده‌ایم که این امر موجبات کاهش حجم آب را فراهم کرده و باید راهکارهای لازم برای غلبه بر بحران بی‌آبی را بیندیشیم.
بنکداری از اجرای طرح مطالعه جامع آب جنوب کشور خبر داد و گفت: مطالعه جامع آب جنوب کشور به عرض 100 کیلومتر در کل نوار ساحلی جنوب کشور انجام شده و در حال اتمام است که بدون تردید این طرح جامع در واقع نقشه راهی برای آینده این مناطق است.
این مسئول بیان کرد: هم‌اکنون همه استان‌ها به نوعی با کمبود آب روبه‌رو هستند حتی تهران نیز با کمبود آب مواجه است.
بنکداری اظهار داشت: هم‌اکنون شهرهای شمالی کشور نیز علی‌رغم بارندگی‌های مناسب از وضعیت آب مناسبی برخوردار نیستند و حجم آب این مناطق نیز کاهش یافته است.

 


بندرعباس-خبرنگارکیهان:
نماینده ولی‌فقیه در استان هرمزگان از مردم این استان خواست که دیگر اقدام به تجمع و اعتراض درباره طرح جدایی بخش‌هایی از هرمزگان انجام ندهند و شخصا این مسئله را از طریق مسئولان اجرایی پیگیری می‌کنم.
آیت‌الله غلامعلی نعیم‌آبادی درباره اتفاقات هفته‌های گذشته و طرح جدایی بخش‌هایی از استان هرمزگان و الحاق آن به استان فارس، افزود: بنده به عنوان نماینده رهبری در استان هرمزگان به هیچ‌وجه این طرح را قبول ندارم و به طور قطع این موضوع را از طریق مسئولان اجرایی پیگیری می‌کنم.
وی با اشاره به اینکه بسیاری از مصوبات دولت به دلیل عدم شرایط، اجرایی نشده است، تصریح کرد: آن کسانی که شرایط استان را برای اجرای این طرح عادی جلوه کرده‌اند را به شدت محکوم می‌کنم و از آن‌ها می‌خواهم در ارائه گزارش‌های خود دقت به خرج دهند زیرا اکنون شرایط به هیچ‌وجه برای اجرای طرح مذکور فراهم نیست.
نماینده ولی‌فقیه در استان هرمزگان با بیان اینکه بی‌تردید حضور مردم برای به گوش رساندن خواسته به حقشان با نیت‌پاک صورت گرفته است، اضافه کرد: نباید زمینه را برای ناپاکان فراهم کرد تا دشمنان کمین کرده با سوءاستفاده از آن سعی در رسیدن به اهداف خود داشته باشند.
آیت‌الله نعیم‌آبادی با انتقاد از شبکه‌های بیگانه و دشمنان که با دروغ‌افکنی و شایعه‌پراکنی سعی در رسیدن به خواسته خود دارند، خاطر نشان کرد: حرف من همان حرف مردم است و از آن‌ها می‌خواهم که به عشق‌ امام و رهبری و پاسداری از نظام جمهوری اسلامی بهانه‌ای به دست بیگانگان نداده و با هوشیاری نگذارند دشمنان به خواسته‌های خود دست یابند و بنده تمامی خواسته‌ها و مطالبات مردم در خصوص طرح جدایی بخش‌هایی از هرمزگان را از طریق مسئولان پیگیری می‌کنم.این گزارش حاکی است یکی از مطالبات مردم هرمزگان بازگرداندن نام پارسیان به نام قبلی خود گاوبندی است.

 


پیاده‌روی نجف تا کربلا
رونمایی شد
فیلم‌های تولید شده توسط اعضای گروه فرهنگی چله با موضوع پیاده‌روی نجف تا کربلا در ایام اربعین سال گذشته، رونمایی شد.
به گزارش خبرنگار کیهان، در این مراسم که در محل مجموعه فرهنگی انقلاب اسلامی (سرچشمه) برگزار شد آثار مستندسازانی که در ایام اربعین سال گذشته از پیاده‌روی نجف تا کربلا فیلم تهیه کرده بودند به نمایش درآمد و مورد نقد و بررسی قرار گرفت.
نمایش عکس و قرائت شعرهایی در این موضوع از دیگر برنامه‌های این مراسم بود. در پایان این برنامه حجت‌الاسلام مرتضی وافی با تأکید بر اینکه مبادا کار فرهنگی تبدیل به یک کالا شود، افزود: اگر کار فرهنگی با این هدف صورت گیرد که در یک جایی عرضه شود این کار فرهنگی تبدیل به صنعت خواهد شد و از خاصیت تأثیرگذاری آن کاسته خواهد شد.
دلالی که نماینده ایران
در اسکار ادبی شد!
هیئت انتخاب نامزدهای ایران، پس از بررسی‌های انجام شده، احمدرضا احمدی را در حوزه نویسندگی و علیرضا گلدوزیان را در حوزه تصویرگری کتاب کودک، به عنوان نامزدهای جمهوری اسلامی ایران برای دریافت جایزه «اسرید لینکرن» سال 2014 برگزیده است! این جایزه جهانی بزرگ‌ترین جایزه جهانی ادبیات کودکان و نوجوانان و دومین جایزه بزرگ ادبی بعد از «نوبل» است که با جایزه آکادمی اسکار در حوزه سینما مقایسه می‌شود.
به گزارش هفته‌نامه «زن روز» «احمدرضا احمدی» در اواسط دهه 1340 با مدرک دیپلم ادبی به توصیه «احمد شاملو» به استخدام رسمی کانون درآمد و از لحظه ورود به کانون به عنوان کارچاق‌کن و رابط «لیلی امیرارجمند» (ندیمه فرح دیبا و جاسوس سرشناس بلوک شرق) با طیف شبه روشنفکران وظیفه داشت تا شاعران و آهنگسازان و سینماگران را بر سر سفره چرب و شیرین رژیم شاه بنشاند. به همین خاطر بود که او در نخستین قدم با قراردادهایی هنگفت «احمد شاملو»، «اسفندیار منفردزاده»، «فریدون شهبازیان»، «احمد پژمان»، «فریبرز لاچینی» و... را در حوزه ادبیات و موسیقی به کانون وصل نمود و از این بابت حق دلالی‌های هنگفتی دریافت کرد.
در حوزه سینما نیز «احمدی» عناصری چون «امیر نادری»، «عباس کیارستمی»، «ناصر تقوایی»، «بهرام بیضایی» و... را در ارتباط با تشکیلات لیلی امیرارجمند نقش مؤثری داشت که جملگی با سرمایه رژیم شاه فیلم‌های روشنفکری ساختند.
«احمدرضا احمدی» که «رضا براهنی» در کتاب «طلا در مس» اشعار او را با «هذیان‌های یک جنین نارس» مقایسه می‌کند، در حوزه شعر نیز به جز نوشتن اشعار بی‌وزن و قافیه چیز دیگری در چنته نداشته است. تا آنجا که «فروغ فرخزاد» به نداشتن بضاعت ادبی و کم مطالعه کردن یا همان بی‌سوادی وی در مصاحبه‌هایش اقرار کرده است.
حال نامزد کردن وی برای دریافت جایزه «استرید لینکرن» نویسنده سوئدی از سوی شورای انتخاب کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان بسیار سؤال‌برانگیز است. نه از آن رو که چنین جایزه‌هایی آش دهان‌سوزی است بلکه نمایندگی کشوری چون جمهوری اسلامی ایران می‌باید نصیب شاعر و نویسنده‌ای بشود که در شأن ارزش‌های اسلام و انقلاب باشد و آثاری گرانسنگ آفریده باشد.
فضاسازی رسانه‌ای برای جلوگیری از فعالیت موسسه سینمای انقلاب!
یک جریان رسانه‌ای درحال فضاسازی برای جلوگیری از فعالیت موسسه سینمای مقاومت و انقلاب است.
به گزارش خبرنگار کیهان، مهدی عظیمی میرآبادی، مدیرعامل و عضو هیات موسس موسسه سینمای مقاومت و انقلاب اسلامی گفت: هنوز یک هفته از اعلام هیئت مدیره این موسسه نگذشته بود که برخی از رسانه ‌ها از لغو امتیاز آن خبر دادند. این در حالی است که هنوز هیچ حکمی از سوی دستگاه‌های مربوطه مبنی بر لغو امتیاز موسسه سینمای مقاومت و انقلاب اسلامی صادر نشده است.
وی تصریح کرد: این جریان رسانه‌ای، دلیل لغو امتیاز موسسه سینمای مقاومت و انقلاب اسلامی را تخلف معرفی کرده. این درحالی است که این موسسه هنوز فعالیت خود را آغاز نکرده که بخواهد تخلفی را مرتکب شود.
جایزه جشنواره لندن
به فیلمی مروج هولوکاست
در ادامه اهدای جوایز سیاسی در جشنواره‌های غربی، این بار نوبت به جشنواره فیلم لندن رسید تا از فیلمی در ترویج افسانه هولوکاست حمایت کند.
در هفتاد و پنجمین جشنواره فیلم لندن، جایزه بهترین فیلم به اثری درباره هولوکاست اهدا شد.
این فیلم «آیدا» نام دارد و به کارگردانی پاول پاولیکوفسکی محصولی از کشور لهستان است.
تهیه‌کننده فیلم موهن هلندی پس از گرویدن به اسلام:
برای خدمت به اسلام
اثری بزرگ تولید می‌کنم
«ارناود‌ ون درون» تهیه‌کننده فیلم موهن «فتنه» که اوایل سال جاری میلادی به اسلام گروید، گفت: پس از بازگشت از حج اقدام به تولید اثری بزرگ خواهم کرد که به اسلام و مسلمین خدمت کرده و خلق و خوی نبوی(ص) را ارائه دهد.
به گزارش فارس، وی که پس از ادای مراسم حج با روزنامه عربستانی عکاظ صحبت کرده، درباره احساسش هنگام ادای این مناسک گفت: خودم را در میان قلب‌های مومنان دیدم و احساس کردم دعا‌ها و گریه‌هایم پس از توبه گناهان من را شسته است.
ون درون، با بیان اینکه در اسلام به آرمان‌هایی که دوست داشتم رسیدم، تاکید کرد: این روز‌ها آنچه در گذشته گم‌کرده بودم را یافته‌ام چه اینکه وقتی به گذشته می‌نگرم گویا در بادهای وزان گرفتار شده بودم و آن‌ها من را از این سو به آن سو می‌بردند.
نمایش فیلم «بزرگمرد کوچک»
در انجمن روزنامه‌نگاران مسلمان
انجمن روزنامه‌نگاران مسلمان فیلم سینمایی «بزرگمرد کوچک» به کارگردانی صادق صادق‌دقیقی را به نمایش می‌گذارد.
این برنامه از ساعت 16:45 دقیقه روز دوشنبه 29 مهر در مجتمع فرهنگی سیدالشهدا(ع) واقع در میدان هفت‌تیر روبروی ورزشگاه شهید شیرودی برگزار می‌شود و پس از آن با حضور محمدتقی فهیم نقد و بررسی خواهد شد.
فیلم «بزرگمرد کوچک» به رشادت‌های شهید بهنام محمدی اسطورۀ مقاومت ملی می‌پردازد.
گفتنی است، این برنامه با همکاری موسسه فرهنگی- هنری شاهد برگزار می‌شود.

 


فرمانده کل سپاه پاسداران تاکید کرد: امسال گروه‌‌های تروریستی 11 عملیات مختلف از جمله عملیات انتحاری را در جنوب شرق کشور در نظر داشتند که با مجاهدت‌های پاسداران کشف و خنثی شد.
سرلشکر عزیز جعفری، روز گذشته در مراسم چهارمین سالگرد شهدای وحدت در مشهد مقدس با بیان اینکه همه عزت، عظمت و اقتدار انقلاب اسلامی به برکت خون شهداست تا ایران اسلامی امن و سربلند باقی بماند، گفت: ایران به برکت خون شهدا و با محوریت اسلام به ابرقدرت جهانی متکی به معنویت تبدیل شده و در برابر قدرت‌های مادی جهان ایستاده‌ است.
وی افزود: در سال 1387 ماموریت تامین امنیت جنوب شرق کشور از طرف شورای عالی امنیت ملی به سپاه واگذار و مصوب شد سپاه امنیت را به صورت ریشه‌ای و به شکل پایدار و مردمی برقرار کند که این کار ماموریتی بسیار سنگین و خطرناک بود.
جعفری اضافه کرد: استراتژی نظامی سپاه پاسداران این بود که در منطقه جنوب شرق کشور مردم را در موضوع امنیت شریک کند و در این موضوع خیلی‌ها مخالف بوده و می‌گفتند این کار موفق نمی‌شود.
وی تصریح کرد: بنده به دنبال فرمانده‌ای لایق، شجاع و مردمی بودم تا این ماموریت را به طور احسن انجام دهد که شهید شوشتری داوطلبانه آماده این مسئولیت شد و اجازه خواست تا این ماموریت را انجام دهد.
فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ابراز داشت: در نخستین جلسه با وی موضوع امنیتی کردن فضا مطرح شد و به طور کلی تصمیم گرفته شد از اقدامات صرفا نظامی چشم‌پوشی کنیم. شهید شوشتری به بهترین نحو با حضور در میان مردم و طوایف منطقه و برقراری ارتباط صمیمی بسیار موفق بود.
وی خاطرنشان کرد: امروز بعد از چهار سال و نیم از شهادت شهدای وحدت شاهد امنیتی بی‌نظیر در جنوب شرق کشور هستیم؛ وقتی مدیران و رزمندگان با اخلاص و تقوا برای رضای خدا عزم مجاهدت می‌کنند خداوند متعال راه‌های بهتر جنگیدن را به آنها نشان می‌دهد.
جعفری اظهار داشت: امسال گرو‌‌ه‌های تروریستی و دست‌پرورده نظام سلطه 11 عملیات مختلف از جمله انتحاری را در جنوب شرق کشور در نظر داشتند که با مجاهدت‌های پاسداران خنثی شده است.
وی اضافه کرد: اگر این گروه‌های دست‌نشانده در مقابل آمریکا بایستند در قلب آمریکا می‌توانند عملیات‌های انتحاری و وحشیانه خود را اجرا کنند.
به گزارش فارس، فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ادامه داد: در حال حاضر آمریکا حتی زبانی جرات تهدید نظامی ایران را ندارد و جای تاسف است که برخی‌ها قدر این عظمت و نعمت را نمی‌دانند و فراموش کرده‌اند همه توطئه‌ها از جمله جنگ، 8 سال دفاع مقدس، فتنه 88 و فشارهای اقتصادی زیر سر آمریکاست تا مردم ایران تسلیم شوند.
وی تصریح کرد: عده‌ای خودشان را انقلابی و نزدیک به امام خمینی می‌دانند و نقل‌قول‌هایی از ایشان بیان می‌کنند؛ در حالی که امام، آمریکا را شیطان بزرگ می‌نامیدند و اگر زنده و در قید حیات بودند روحیه ضد استعماری را بیش از گذشته داشتند.

 


سرویس فرهنگ و معارف -
حجت‌الاسلام والمسلمین احمد شرفخانی در نشست خبری دیروز، برنامه‌‌های سازمان اوقاف و امور خیریه را برای برگزاری جشن ولایت علوی و اکمال دین نبوی در سراسر کشور اعلام کرد.
به گزارش خبرنگار کیهان وی ضمن اعلام این خبر افزود: عید غدیر خم، عید بزرگ و عظیم اسلامی است. واقعه غدیر یک موضوع دینی و معرفتی است و اکمال دین در روز عید غدیر اتفاق افتاده است و روایاتی از پیامبر اکرم(ص) رسیده است که آن حضرت فرموده‌اند: خطبه غدیر را به فرزندانتان آموزش دهید.
وی آنگاه اظهار داشت: سازمان اوقاف در دهه امامت و ولایت در نظر دارد که فرهنگ غدیر را در این ایام ترویج نماید.
معاون فرهنگی اوقاف اظهار داشت: واقفین خیراندیش هم می‌توانند در این ایام، وقف خودشان را در جهت ترویج فرهنگ غدیر و ولایت علی‌بن‌ابیطالب(ع) قرار دهند. شرفخانی اضافه کرد: امسال در بیش از 2087 امامزاده جشن غدیر خم برگزار می‌شود. وی در ادامه گفت: دعای عرفه امسال در 2000 بقاع متبرکه برگزار شد و با استقبال وسیع مردم روبرو شد. همایش بانوان و ولایت نیز در 400 امامزاده برگزار خواهد شد.
وی برنامه‌‌های سازمان اوقاف در شب و روز عید غدیر را اینطور تشریح کرد:
-خطبه‌خوانی خطبه غدیر
- شعرخوانی آئینی
- برگزاری مراسم عقد اخوت بین مومنان در 600 بقعه
-تکریم از سادات و هیأت امناء بقاع متبرکه
-قرائت میثاق‌نامه غدیر
- اطعام و پذیرایی مردم و زائران
-راه‌اندازی کاروانهای شادی به سوی امامزادگان
-برگزاری نمایشگاه عید ملکوت در 1550 بقعه در سراسر کشور
-مسابقه کتابخوانی خلعت غدیر
-تشویق مردم به ایجاد وقف جدید به نام وقف ولایی
-ایجاد ایستگاه‌‌های: همه واقف باشیم
معاون فرهنگی سازمان اوقاف در پایان ضمن دعوت مردم به وقف به نیت گسترش فرهنگ غدیر در جامعه اظهار داشت:
در کشور 482 موقوفه وجود دارد که واقفین آنها، این موقوفات را برای گسترش فرهنگ غدیر وقف کرده‌اند.

 


عضو تیم مذاکره کننده هسته‌ای کشورمان با بیان این که ما به غربی‌ها نه اطمینان و اعتماد داریم و نه خوشبین هستیم گفت: مردم ایران همه مصائب را از چشم آمریکا می‌بینند.
سیدعباس عراقچی معاون امور حقوقی و بین‌المللی وزارت امور خارجه به تشریح مذاکرات ایران و 5+1 در ژنو پرداخت.
وی در برنامه‌ای تلویزیونی در ارزیابی از مذاکرات ایران و 5+1 در ژنو با بیان اینکه تعابیر مختلفی از مذاکرات توسط کشورهای شرکت کننده به کار رفته است، گفت: مهم‌ترین مشخصه‌ای که در این دور شاهد بودیم و شاخص است، جدی بودن هر دو طرف برای مذاکره است. فضای جدیت را در هر دو طرف احساس کردیم.
معاون وزیر خارجه ادامه داد: به قوت و توانایی‌های خود و حمایت مردم و رهبری داهیانه مقام معظم رهبری اعتماد داریم و ایشان همیشه ارشاد کردند و فرمودند که به تیم اعتماد دارند. ما با قوت در میدان هستیم و از حقوق مردم ایران دفاع می‌کنیم.
وی با اشاره به ایستادگی‌های ملت ایران مقابل تحریم‌های اقتصادی و فشارها، اظهار داشت: ما ایستادیم و باج ندادیم و قرار نیست به کسی باج دهیم و قرار است از حقوق مردم دفاع کنیم. این یک نبرد است و زمانی که مذاکرات را منتشر کنیم مردم ایران خواهند دید که فرزندانشان چگونه از حقوقشان دفاع می‌کنند.
وی درباره اینکه گفته می‌شود تحریم‌های شورای امنیت به این راحتی برداشته نمی‌شود و ممکن است غربی‌ها بخواهند گروکشی کنند، خاطرنشان کرد: قطعاً این گونه است. هر احتمالی از سوی طرف‌های مقابل وجود دارد. ما به آنها نه اطمینان داریم نه اعتماد داریم و نه خوشبین هستیم. خاصیت گام به گام این است که هر گامی در مقابل هر گامی از سوی طرف مقابل است. اگر طرف مقابل گام خود را بر ندارد و به تعهداتش عمل نکند، گام‌های بعدی برداشته نمی‌شود. ما در گام‌های خود پیش‌بینی کردیم که همه تحریم‌ها از جمله تحریم‌های شورای امنیت برداشته شود.
عراقچی درباره پروتکل الحاقی و نگاه وزارت خارجه در این زمینه نیز بیان کرد: پروتکل الحاقی مجموعه قواعدی است که به معاهده ان‌پی‌تی الحاق شده و کشورهایی که به این معاهده پیوسته‌اند به قواعد این معاهده پایبند هستند. وقتی پروتکل الحاقی آماده شد ایران امضا کرد، ولی مجلس هنوز تصویب نهایی نکرده است و ما ملزم به اجرای آن نیستیم، چون به تصویب مجلس نرسیده است.
عضو تیم مذاکره کننده هسته‌ای ایران با تأکید بر اینکه آمریکا باید تلاش زیادی برای جلب اعتماد ملت ایران کند، عنوان کرد: مردم ایران همه این مصائب را از چشم آمریکا می‌بینند. شیطان بزرگ یک شعار و لفاظی نیست و مبتنی بر واقعیاتی است که تاریخ ما از سیاست‌های استعماری، امپریالیستی و سلطه‌طلبانه دولت آمریکا تجربه کرده و در این عبارات خود رانشان داده است.
معاون وزیر خارجه با بیان اینکه بار اصلی اعتمادسازی به دوش آمریکاست، خاطرنشان کرد: ملت ایران به هیچ وجه به دولت آمریکا اعتماد ندارد و ما به عنوان خدمتگزاران ملت ایران نیز همین طور و ما با نگاه بدبینی و سوءظن به همه حرکت‌های آمریکا نگاه می‌کنیم و تا از ابعاد هر حرکتی مطمئن نشویم، انجام نمی‌دهیم.
وی تصریح کرد: دولت آمریکا باید سردمدار اعتمادسازی برای ملت ایران باشد و این اعتمادسازی به معنای تصحیح سیاست‌ها در عمل است، نه صرفاً در گفتار و تصحیح سیاست‌ها باید به برداشتن تحریم‌های ظالمانه یکجانبه و چندجانبه علیه ملت ایران بینجامد.
عضو تیم مذاکره کننده هسته‌ای درباره دور بعدی مذاکرات با بیان اینکه دور بعدی هفتم و هشتم نوامبر (16 و 17 آبان) در ژنو است عنوان کرد: شکل و سطح آن شبیه دور اخیر خواهد بود و آقای ظریف که امیدوارم سلامتی‌اش به طور کامل برگشته باشد تشریف خواهد برد و دستور جلسه ادامه بحث‌های مربوط به طرحی است که ایران ارائه کرد.
عراقچی اضافه کرد: با قالب طرح ما موافقت شد و باید در محتوای آن موافقت شود، البته بحث‌ها و اختلافات جدی و چالش‌های عمده داریم و امیدواریم در جلسات بعدی و بعدتر این قالب‌ها را با محتوای مورد توافق طرفین پر کرده و زودتر به مرحله عملیاتی برسیم.

 


فرمانده نیروی هوایی ارتش روسیه در تهران با همتای ایرانی خود و فرمانده قرارگاه پدافند هوایی دیدار و گفت‌وگو کرد.
امیر سرتیپ خلبان علیرضا برخور در حاشیه دیدار فرماندهان نیروهای هوایی ایران و روسیه در جمع خبرنگاران گفت: مدتی پیش فرمانده نیروی هوایی ارتش در مراسم یکصدمین سالگرد بزرگداشت نیروی هوایی روسیه شرکت کرد و از فرمانده نیروی هوایی این کشور برای حضور در ایران دعوت به عمل آورد.
وی در ادامه افزود: فرمانده نیروی هوایی ارتش روسیه شنبه‌شب وارد تهران شد و روز یک‌شنبه هم با امیر سرتیپ خلبان حسین شاه‌صفی دیدار و گفت‌وگو کرد.
جانشین فرمانده نیروی هوایی ارتش ادامه داد: در این دیدار، ایران تمایل خود را برای اعزام دانشجو به خارج از کشور و همچنین پذیرش دانشجویان روسی در ایران اعلام کرد.
وی همچنین افزود: فرمانده نیروی هوایی ارتش روسیه از دانشگاه شهید ستاری منطقه هوایی مهرآباد و پایگاه شهید بابایی در تهران دیدار می‌کند.
همچنین امیر سرتیپ اسماعیلی در حاشیه دیدار خود با فرمانده نیروی هوایی روسیه اظهار کرد: در این دیدار تبادل اطلاعات براساس احترام متقابل و منافع مشترک صورت گرفت.
وی افزود: در مسائل تکنیکی هوایی، پدافند هوایی، سامانه‌‌های شنود، سامانه‌های راداری و سامانه‌های موشکی نیز گفت‌وگو و مذاکره شد.
فرمانده پدافند هوایی خاتم‌الانبیا ارتش در ادامه با اشاره به این که این جلسه، جلسه خوب، مثبت و قدرتمندی بود، خاطرنشان کرد: ما به این نتیجه رسیده‌ایم که هرچه قدر منافع ملی دو کشور نزدیک‌تر شود، ثبات منطقه‌ای بیشتری را شاهد خواهیم بود.
به گزارش ایسنا، اسماعیلی افزود: ان‌شاءالله در صورت تصویب مقامات بالاتر به صحنه عملیات وارد می‌شویم.
وی همچنین درباره رزمایش مدافعان آسمان ولایت پنج نیز گفت: این رزمایش به مدت پنج روز از 17 مهر ماه آغاز شد و در گستره‌ای به مساحت 700 هزار کیلومتر مربع در شمال غرب، مرکز، شرق و جنوب غرب کشور برگزار شد.
فرمانده پدافند هوایی خاتم‌الانبیا ارتش افزود: تفاوت عمده این رزمایش با رزمایش سال قبل ناهمواری و پستی و بلندی‌های منطقه بود. در این رزمایش پدافند هوایی به اهداف خود دست پیدا کرد.
اسماعیلی گفت: در این رزمایش بین نیروهای سه‌گانه ارتش و سپاه مخصوصا پدافند هوایی سپاه همکاری وجود داشت و بالغ بر 12 هزار نفر نیروی رزمایشی در این رزمایش شرکت کردند و ما شاهد تبادل اطلاعات و تجربیات پدافند هوایی بودیم.
وی در ادامه اظهار کرد: جلسه‌ای با فرمانده نیروی هوایی روسیه در جهت سامانه‌های جدید هم بود و دو طرف تصمیم گرفتند که تکنولوژی را با یکدیگر مبادله کنند. ما در این رزمایش برخی از توانمندی‌های فنی خود را تست کردیم و جواب مثبت گرفتیم.
فرمانده پدافند هوایی خاتم‌الانبیا ارتش در پاسخ به این پرسش که آیا پرونده S300 در این جلسه مورد بررسی قرار گرفت یا خیر؟ گفت:‌ پدافند هوایی یگان استفاده‌کننده است. درخصوص مناقشات سیاسی دولتمردان باید تصمیم‌گیری کنند که اکنون وزارت دفاع در این زمینه با وزارت دفاع روسیه در حال پیگیری هستند که به نتایج خوبی هم رسیده‌اند. البته ما به این سیستم‌ها وابسته نیستیم، اما وقتی مناقشات برطرف شد می‌توانیم سامانه S300 یا سامانه‌های مشابه آن را وارد کشور کنیم.
اسماعیلی در مورد مبادلات نظامی با کشور روسیه هم گفت: ما با روسیه تبادل دانش و فناوری داریم.
وی همچنین در پاسخ به این پرسش که فرمانده نیروی هوایی روسیه آیا بازدیدی از مراکر پدافند هوایی خواهد داشت؟ گفت: در این سفر بازدیدی از مراکز پدافند هوایی صورت نمی‌گیرد.
فرمانده پدافند هوایی خاتم‌الانبیا ارتش در پایان گفت: من در این دیدار به فرمانده نیروی هوایی روسیه گفتم که سامانه S300 یک سامانه روسی است که با موشک سیار عجین شده در واقع ما در ساخت S300 تغییرات اساسی را ایجاد کرده‌ایم که این موضوع مورد ستایش فرمانده نیروی هوایی روسیه قرار گرفت.

 


رئيس سازمان حج و زيارت گفت: در عمره ۹۳ – ۹۲ در قالب برنامه ۱۰ روزه، زمينه تشرف بيش از ۷۵۰ هزار زائر ايراني فراهم مي‌شود.
به گزارش پايگاه اطلاع رساني حج، رئيس سازمان حج و زيارت از موافقت وزارت حج عربستان براي افزايش ۵۰ درصدي سهميه جمهوري اسلامي ايران در عمره ۹۳ – ۱۳۹۲ خبر داد و با بيان اينكه برنامه زمان‌بندي عمره پيش رو، تدوين و تقديم نماينده ولي فقيه و سرپرست حجاج ايراني شده است، گفت: در عمره ۹۳ – ۹۲ در قالب برنامه ۱۰ روزه، زمينه تشرف بيش از ۷۵۰ هزار زائر ايراني فراهم مي‌شود.
وي با اعلام اينكه ثبت‌نام و انتخاب كاروان زائران عمره از ۱۵ محرم شروع و در دو مرحله انجام مي‌شود، ابراز اميدواري كرد كه در ايام ماه صفر شاهد حضور عمره‌گزاران ايراني در سرزمين وحي باشيم.
اوحدي همچنين از بسته شدن برنامه زمان‌بندي حج ۹۳ خبر داد و اظهار داشت: زمان ثبت‌نام و انتخاب كاروان حج تمتع ۹۳ از هفدهم ربيع‌الاول شروع و تا پايان دهه فجر كامل شده و كاروان‌هاي حج تمتع سال آتي نيز تا پايان اسفند ماه ۹۲ بسته مي‌شود.
رئيس سازمان حج و زيارت بر ارتقاي زيرساخت‌‌ها براي تبديل جمهوري اسلامي ايران به مركز ثقل ترانزيت زائران كشورهاي مختلف تاكيد كرد و در همين زمينه، از ساخت ترمينال زيارتي فرودگاه بين‌المللي امام خميني (ره) با سرمايه‌گذاري بانك گردشگري و بانك ملت و با نظارت سازمان حج و زيارت خبر داد.

 


دبیرکل سازمان ملل متحد خواستار لغو تحریم‌ها علیه ایران شد.
بان‌کی‌مون در گزارش «وضعیت حقوق‌بشر در جمهوری اسلامی ایران»، خطاب به شورای امنیت سازمان ملل متحد تاکید کرد که عواقب ناشی از اقدامات و تحریم‌های بین‌المللی و یک جانبه علیه ایران برای تمامی اقشار این کشور دشواری و سختی را به همراه داشته و ارائه کمک‌های بشردوستانه به مردم ایران را دشوار می سازد.
به گزارش ایسنا به نقل از صدای روسیه، بان‌کی‌مون معتقد است تحریم‌هایی که علیه برنامه هسته‌ای ایران وضع شده‌اند، مانع از انتقال منابع مالی برای اجرای پروژه‌های سازمان ملل متحد و کمک‌های فنی و خرید تجهیزات برای این کشور است.

 


سخنگوی وزارت کشور خبر تشکیل کمیته 3 نفره برای معرفی استانداران را تکذیب کرد.
حسینعلی امیری درباره خبر تشکیل تیم سه نفره متشکل از اسحاق جهانگیری، علی یونسی و علی عبدالعلی‌زاده برای انتخاب و معرفی استانداران به وزیر کشور، گفت: یکی از ویژگی‌های این دوره ریاست‌جمهوری این است که رئیس‌جمهور محترم یک حقوق‌دان است که بر قانون‌مداری تاکید دارد و نگاهش به مسائل حقوقی است.
وی با بیان اینکه در نهایت امر این وزیر کشور است که شخص واجد صلاحیت استانداری را به هیئت وزیران پیشنهاد می‌دهد، افزود: پس از انجام این پروسه نهایتا رئیس‌جمهور و اعضای هیئت دولت درباره قبول و یا عدم قبول استانداران پیشنهادی تصمیم می‌گیرند.
قائم‌مقام وزیر کشور تاکید کرد: با توجه به توضیحات ارائه شده وجود هرگونه کمیته دیگری را خارج از وزارت کشور برای معرفی استانداران قویا تکذیب می‌کنیم و تاکید می‌کنم که همه استانداران معرفی شده کارهای مربوط به بررسی و معرفی‌شان به عنوان استاندار در وزارت کشور صورت گرفته است.
وی در عین حال یادآور شد که البته کنشگران سیاسی، ستادهای استانی رئیس‌جمهور در انتخابات و نمایندگان محترم مجلس هم نظرات خود را درباره افراد مطرح برای استانداری به وزارت کشور ارائه داده‌اند اما نهایتا این وزارت کشور بوده است که تاکنون استانداران را به هیئت دولت پیشنهاد کرده و پس از آن این کار را تا پایان پروسه معرفی استانداران ادامه خواهد داد.
سخنگوی وزارت کشور در گفت‌وگو بامهر درباره زمان به پایان رسیدن معرفی استانداران دولت یازدهم و تکمیل شدن پروسه معرفی استانداران اضافه کرد: همانطور که پیشتر اعلام کرده‌ایم امیدواریم تا نیمه اول آبان ماه کار معرفی استانداران در استانهای باقیمانده که شامل حدود نیمی از استانهای کشور می‌شود به پایان برسد.

 


بازگشت حجاج بیت‌الله‌الحرام کشورمان با ورود نخستین کاروان به فرودگاه مهرآباد تهران آغاز شد.
به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی حج، نخستین پرواز بازگشت حجاج دیروز یکشنبه ساعت 9 با 400 مسافر در فرودگاه مهرآباد به زمین نشست. بازگشت حجاج از دیروز به مدت 20 روز و تا 18 آبان ادامه خواهد داشت.
آخرین پرواز بازگشت حجاج نیز 18 آبان در فرودگاه تبریز به زمین خواهد نشست.
حجاج ایرانی با 185 پرواز سه شرکت: هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران با 46 پرواز، ماهان با 52 پرواز و سعودی با 87 پرواز به میهن اسلامی باز خواهند گشت. در میان 17 ایستگاه پروازی، فرودگاه مهرآباد با 21 هزار و 570 زائر از شش استان و هرمزگان با 286 زائر بیشترین و کمترین ورودی زائر را دارد.
عملیات حج تمتع از 23 شهریور آغاز شد و 63هزار و 433 زائر از 17 ایستگاه پروازی برای مناسک حج واجب به سرزمین وحی منتقل شدند.

 


رئیس فراکسیون پارلمانی حزب‌الله لبنان تاکید کرد: آمریکا پس از ناتوانی در عملی کردن تهدیداتش علیه سوریه قادر نیست ایران را تهدید کند.
به گزارش روزنامه مصری الیوم السابع، محمد رعد، رئیس فراکسیون پارلمانی حزب‌الله لبنان گفت: آمریکا پس از ناتوانی و شکست در عملی کردن تهدیداتش علیه سوریه، قادر به تهدید ایران نیست.
وی افزود: آمریکایی‌ها به جایی رسیده‌اند که دیگر از عملی ساختن تهدیداتشان در جنگ علیه سوریه ناتوان شده‌اند، چرا که احساس می‌کنند با این کار سرنوشت رژیم صهیونیستی به خطر خواهد افتاد، گرچه پرونده شیمیایی سوریه نیز به مثابه راه فراری برای آمریکا جهت خروج از تنگنای دخالت نظامی در سوریه بود.
محمد رعد در ادامه خاطرنشان کرد: قدرت واقعی اسرائیل پس از پیروزی مقاومت اسلامی لبنان بر همگان آشکار شد. اسرائیل در حال حاضر حتی از تحریک مقاومت نیز خودداری می‌کند، چرا که می‌داند در حال حاضر بازی تحریک کردن خطری جدی و تهدیدی واقعی برای خود اسرائیل است.

 


معاون کل سرپرست نهاد ریاست جمهوری در حکمی حسن صالحی را به عنوان مدیرکل رسیدگی به شکایات و درخواست‌های مردمی ارتباطات مردمی نهاد ریاست جمهوری منصوب کرد.
به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست جمهوری، مرتضی بانک معاون کل سرپرست نهاد ریاست جمهوری در حکمی حسن صالحی را به سمت «مدیرکل رسیدگی به شکایات و درخواست‌های مردمی ارتباطات مردمی نهاد ریاست جمهوری» منصوب کرد.

 


صفحه (10)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10