(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10


شنبه 09 آذر 1392 - شماره 20652

صفحه (10)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
هدیه به خوانندگان
آیت‌الله امامی کاشانی در خطبه‌های نماز جمعه تهران: از اصول خود کوتاه نمی‌آییم
در پرتو وحی
کوتاه از ایران
فرمانده کل سپاه پاسداران: بسیج 20 میلیونی تحقق یافت
وزیر نفت اعلام کرد
تولید گاز از فاز 12 پارس‌جنوبی تا پایان سال جاری
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات: پهنای باند اینترنت به 2 برابر افزایش می‌یابد
دیدار وزیر امور خارجه با مراجع در قم
رئیس سازمان جنگل‌ها خبر داد
خشک شدن 18 میلیون اصله درخت بلوط حوزه زاگرس بر اثر بیماری
فرمانده نیروی دریایی اعلام کرد
نجات کشتی لیبریایی از دست دزدان دریایی
وزیر ورزش و جوانان: طرح‌های نیمه تمام ورزشی نیازمند 60 هزار میلیارد ریال اعتبار است
اخبار ادبی و هنری
2 تحلیل متضاد نیویورک تایمز و واشنگتن‌پست از توافق ژنو
امام جمعه قم: مسئولان برای تحقق حماسه اقتصادی از فرصت پیش‌آمده استفاده کنند
گرامیداشت سومین سالگرد شهادت دکتر شهریاری برگزار شد
سردار جزایری: گزینه‌های روی میز «آرزوی کودکانه اوباما» است
اصابت خمپاره به نزدیکی سفارت ایران در بیروت تکذیب شد
سناتورهای آمریکایی کماکان بر طبل خصومت می‌کوبند
باید تاسیسات هسته‌ای ایران را بمباران کرد!
گفت‌وگوی تلفنی اوباما با پادشاه عربستان درباره توافق هسته‌ای با ایران
   


حضرت امام خمینی(ره): حاشا که خلوص عشق موحدین جز با ظهور کامل نفرت از مشرکین و منافقین میسر شود.

 


امام جمعه موقت تهران گفت: نظام جمهوری اسلامی از همان روز اول امتحان خود را داد که نمی‌خواهد به دنبال خونریزی و ناامنی باشد بلکه طرفدار امنیت است.
به گزارش فارس،‌ آیت‌الله محمد امامی کاشانی امام جمعه موقت تهران در خطبه‌های نماز عبادی سیاسی دیروز جمعه تهران به موضوع توافق و قراردادی که در ژنو انجام شد اشاره و تصریح کرد:‌ نظام جمهوری اسلامی ایران از همان روز اول امتحان خود را داد که به دنبال خونریزی و ناامنی نیست بلکه طرفدار امنیت و حامی مستضعفین و محرومان است.
وی با تاکید بر اینکه تاریخ ایران نشان می‌دهد که ایرانیان از هزاران سال پیش، از تمدن بالایی برخوردار بوده و نجابت خاصی داشتند، یادآور شد: علاوه بر اینکه اسلام استفاده از سلاح هسته‌ای را جایز نمی‌داند مقام معظم رهبری نیز فتوای صریح بر این معنا دادند و ملت ایران نیز اینچنین هستند.
امام جمعه موقت تهران ادامه داد: سلمان در کنار پیامبر اکرم نشسته بود پیامبر دست خود را روی شانه سلمان گذاشت و فرمود اگر علم در هر کجای عالم باشد افرادی از این نژاد یعنی نژاد سلمان ایرانی به آن دست می‌یابند.
وی با تاکید بر اینکه قرآن کریم صهیونیست‌ها را ذلیل نامیده است، تصریح کرد: سران رژیم اسرائیل وقتی در صفحه تلویزیون ظاهر می‌شوند دنیا از آن‌ها نفرت دارد و قیافه آن‌ها برای مردم دنیا مشمئز است؛ آن‌ها در شهوت همچون خوک و در درندگی همچون سگ هار هستند.
امامی‌کاشانی تاکید کرد: آنوقت آن‌ها جمهوری اسلامی ایران را با این نجابت، اصالت، تمدن، اسلام، ولایت فقیه و رهبری عادل، باعث ناامنی منطقه و دنیا می‌دانند. آن‌ها علیه نظام جمهوری اسلامی ایران اینچنین تبلیغ می‌کنند ولی خوشبختانه چهره کثیف و آلوده‌شان برای دنیا روشن شده است.
وی با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران اصلا به فکر سلاح اتمی نیست و حرکتش یک حق مشروع در غنی‌سازی است، گفت: خوشبختانه در این جریانی که رخ داد، تیم دیپلماسی جمهوری اسلامی آقای ظریف و همکارانشان حرکتی را که شروع کردند که دو اثر مثبت و ارزنده داشت.
امامی کاشانی یادآور شد: اول اینکه نشان داد تبلیغات دشمن چه بود و آن‌ها می‌خواستند چه تصویری از ایران نشان دهند اما مذاکرات نشان داد ایران به دنبال یک انرژی هسته‌ای صلح‌آمیز برای داروسازی و فعالیت‌های علمی است.
امام جمعه موقت تهران ادامه داد: دنیا اکنون فهمیده است که آن‌ها دروغ می‌گویند. اسرائیل، آمریکا و انگلیس با یکدیگر همصدا شدند اما ملت‌‌ها می‌دانند که آن‌ها نسبت به ایران دروغ می‌گویند.
امامی‌کاشانی گفت: مقام معظم رهبری فرمودند نرمش قهرمانانه به معنای این است که انسان در رسیدن به مقصود هنرمند باشد و با هنر و ‌دیپلماسی به مقصد برسد و در واقع این مسئله به این معنا نیست که از اصول دست برداشته شود و انسان از خطوط قرمز و حق قطعی و یقینی کشور ایران عدول کند.
امام جمعه موقت تهران تاکید کرد: نکته‌ای که مقام معظم رهبری در جواب نامه رئیس‌جمهور فرموده‌اند، این بود که باید در تمام مراحل با ایستادگی در خط مستقیم حرکت کرد. البته ایشان این مطالب را بیان فرموده‌اند که همواره در همه امور هدایت و راهنمایی را انجام می‌دهند و در اینجا نیز هدایت، راهنمایی و حمایت کرده‌اند.
وی در ادامه سخنان خود به موضوع تحریم‌‌ها اشاره کرد و گفت: تحریم‌های ظالمانه‌ای که بر اساس تبلیغات خود درست کرده بودند دیوارش شکست و نمی‌تواند در دنیا توجیه داشته باشد و هر ملتی که بفهمد، اظهار تنفر می‌کند. خود ملت آمریکا نیز از دولت آمریکا ناراضی می‌شود.
وی گفت: همه ما وظیفه داریم در پست خود به آنچه وظیفه‌مان است به درستی عمل کنیم؛ وزیر خارجه آمریکا تکرار می‌کرد و رژیم صهیونیستی نیز آن را تکرار می‌کرد که ما این تحریم‌‌ها را اعمال کردیم و با این تحریم‌‌ها ایران تسلیم شد و پای میز مذاکره آمد اما باید به آن‌ها گفت عزت ایران بر اساس معنویت است نه مادیات.
امامی کاشانی ادامه داد: شما دنیای مادی هستید و اصالت را به ماده می‌دهید اما اسلام اصالت را به روح، اندیشه و معنویت می‌دهد البته اقتصاد مهم است. تحریم‌‌ها مردم را به مشکل می‌اندازند و آزاد کردن تحریم‌‌ها رفاه می‌آورد اما این به این معنا نیست که تحریم‌‌ها ایران را به میز مذاکره کشاند.
وی تاکید کرد: ملت ایران از مزایای علم‌دوستی، دانش‌دوستی و دانشگاه‌‌ها برخوردار است؛ ملتی که پایبند به علم و اخلاق و اهل ایثار و فداکاری است. این مزایا به ما عزت و اقتدار می‌دهد و دنیا باید ایران و نظام جمهوری اسلامی ایران را بشناسد.
امامی‌کاشانی همچنین در خطبه اول نماز عبادی سیاسی جمعه تهران ضمن تسلیت به مناسب سالروز شهادت حضرت زین‌العابدین (ع) اظهار داشت: عصری که امام سجاد (ع) در آن زندگی می‌کردند فاقد اخلاق بود و ایشان تبیین اخلاق اسلامی را بر عهده داشتند.
وی یادآور شد: امام سجاد (ع) وظیفه بزرگ و سنگینی بر عهده داشتند و آن ارتباط انسان‌‌ها با خداوند بود که صحیفه سجادیه تابلویی از این ارتباط است.
دریادار سیاری عنوان کرد
اسکورت ۲ هزار کشتی ایرانی و خارجی توسط ارتش در آبهای آزاد
فرمانده نیروی دریایی ارتش اعلام کرد: تا به امروز نیروی دریایی نزدیک به ۲ هزار کشتی نفتکش و تجاری را در منطقه اسکورت کرده و نزدیک به ۱۵۰ مورد درگیری شدید داشته‌ایم.
به گزارش فارس، امیر دریادار حبیب‌الله سیاری فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در سخنانی به عنوان سخنران پیش از خطبه‌های نماز جمعه تهران اظهار داشت: ما نزدیک به 3 هزار کیلومتر در شمال و جنوب کشور مرز دریایی داریم، بنابراین یک سوم مرزهای کشور ما مرز دریایی است و منافع و منابع متعددی در دریا داریم که باید بتوانیم از این دریا استفاده کنیم.
فرمانده نیروی دریایی ارتش گفت: دریا بزرگترین محل تولید انرژی‌های نو است، دریا می‌تواند بزرگترین بهره‌برداری پزشکی را داشته باشد، شاید تصور نشود، اما دریا در موضوع گردشگری بسیار می‌تواند به کشور کمک کند، باید بدانیم یکی از بزرگترین موارد استفاده از دریا، تجارت دریایی است، از 30 درصد مرزهای دریایی کشور، 93 درصد صادرات و واردات انجام می‌شود اما از 70 درصد مرزهای خشکی و رودخانه‌ای تن‌ها 7 درصد صادرات و واردات انجام می‌شود.
وی ادامه داد: بنابراین منافع ما در دریا بسیار گسترده است و در اینجا مشخص می‌شود که عمق نگاه مقام معظم رهبری نسبت به دریا چیست و چرا اینگونه تأکید می‌کنند که ملت ما بتوانند از دریا استفاده کنند، مسئله توسعه دریامحور کشور است، یکی از محورهای مهم توسعه و پیشرفت کشور باید محور دریا باشد و ما از دریا باید در جهت پیشرفت کشور بیش از آنکه تاکنون اقدام کرده‌ایم، استفاده لازم را داشته باشیم.
فرمانده نیروی دریایی ارتش افزود:تا به امروز نزدیک به 2هزار کشتی نفتکش و تجاری در منطقه اسکورت شده است، نزدیک به 150 مورد درگیری شدید داشته‌ایم، نه تنها کشتی‌های جمهوری اسلامی ایران بلکه کشتی‌های برخی از کشورهای دیگر دنیا را هم کمک کردیم.
وی با اشاره به برنامه‌های آینده نیروی دریایی ارتش، گفت: ما حضور مستمر در آب‌های آزاد را در برنامه‌ کاری خود داریم تا تدابیر فرمانده معظم کل قوا اجرایی شود، ارتقاء توان رزمی و بازدارندگی در دریا را دنبال می‌کنیم، ساخت انواع ناوهای موشک‌انداز و ناوشکن‌‌ها و زیردریایی‌‌ها برای اینکه به همه دنیا ثابت کنیم که ما توانمندیم تا تجهیزات مورد نیاز خودمان را، خودمان تأمین کنیم، در دستور کار داریم و اینجا اعلام می‌کنم نیروی دریایی ارتش برای تأمین تجهیزات مورد نیاز خود برای حضور در آب‌های آزاد دنیا و اقیانوس‌‌ها نیازی به خارج از کشور ندارد، اگر حمایت وجود داشته باشد، این تجهیزات در داخل کشور برای نیروی دریایی قابل تأمین است.

 


پیروزمندان واقعی
قرآن کریم
و هر کس از:
- خداوند
- و پیامبر او
اطاعت کند و از خدا بترسد و از مخالفت با فرمانش پرهیز نماید، چنین کسانی، همان پیروزمندان واقعی هستند.
سوره نور
آیه 52

 


راه‌اندازی بیمارستان صحرایی بین‌المللی
تبریز - فارس: معاون امداد و درمان سازمان بسیج جامعه پزشکی کشور گفت: 4 بیمارستان صحرایی بین‌المللی در مناطق مرزی آذربایجان‌شرقی، کردستان، کرمانشاه و سیستان و بلوچستان تا پایان امسال راه‌اندازی می‌شود.
روح‌الله قائدامینی در حاشیه یادواره شهدای جامعه پزشکی در تبریز با بیان اینکه امسال 70 بیمارستان ثابت و صحرایی در کشور ایجاد خواهد شد، اظهار داشت: از این تعداد تاکنون 25 بیمارستان در استان‌های آذربایجان‌شرقی، غربی، گلستان، خراسان‌های رضوی، شمالی و جنوبی، کردستان، بوشهر و هرمزگان ایجاد شده و بقیه تا پایان سال راه‌اندازی می‌شود.
وی با بیان اینکه برای راه‌اندازی این تعداد بیمارستان 200 میلیارد ریال هزینه می‌شود، افزود: تاکنون سه میلیون نفر از بیماران از خدمات ویزیت و اعمال جراحی رایگان در این بیمارستان‌ها برخوردار شدند.
تولید محصولات کشاورزی مزیت‌دار
اصفهان - ایرنا: رئیس کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی اتاق ایران گفت: باید بخشی از محصولات کشاورزی که در کشور مزیت ندارد، تولید نشود و آب موجود صرف تولید محصولات مزیت‌دار شود.
«شمس‌علی هادی‌زاده معلم» در نشست مشترک کمیسیون‌های کشاورزی اتاق ایران و اتاق اصفهان افزود: در شرایطی که کشور با کمبود آب رو‌به‌روست، صدور هر کیلوگرم هندوانه به قیمت 800 تومان جای تامل دارد.
وی جزیره‌ای نگاه کردن به مسائل کشاورزی را بزرگترین تهدید این بخش دانست و اظهار داشت: تا زمانی که کلان‌نگری در بخش کشاورزی حاکم نشود نمی‌توان انتظار رشد و بالندگی این بخش را داشت.
درگذشت امام جمعه حمیدیه
اهواز - ایرنا: حجت‌الاسلام والمسلمین مهدی ساعدی امام جمعه شهرستان حمیدیه در استان خوزستان پنجشنبه به دلیل ایست قلبی دارفانی را وداع گفت.
حجت‌الاسلام والمسلمین ساعدی، در تاریخ 13 اردیبهشت ماه 92 به امامت جمعه شهرستان تازه تاسیس حمیدیه منصوب شد.
وی پیش از امامت جمعه شهرستان حمیدیه مدیریت حوزه علمیه شهرستان هویزه و نماینده امور بین‌الملل در بعثه مقام معظم رهبری در امور حج را بر عهده داشت.
فعالیت 8 هزار قاضی
خرم‌آباد - مهر: معاون دادسرای انتظامی در امور نظارت و ارزشیابی قضات از فعالیت بیش از 8 هزار قاضی در سراسر کشور خبر داد.
علی رنجبر با تاکید بر اینکه تراکم کاری قضات بسیار زیاد است، گفت: تعداد شکایت‌ها و دادخواست‌ها که می‌آید خارج از توان این تعداد قاضی است.
وی با تاکید بر اینکه بررسی‌های صورت گرفته نشان می‌دهد که 90 درصد شکایت‌های انتظامی که از قضات می‌شود بلا مورد است، افزود: 10 درصد باقیمانده نیز تخلفاتی بوده که معمولا ایرادات شکلی است که اغلب به خاطر کثرت کار صورت گرفته و حقوقی از افراد ضایع نشده است.
فوت همسر خالق فرهنگ معین
رشت - ایرنا: همسر مرحوم دکتر محمدمعین خالق فرهنگ معین در شهرستان آستانه اشرفیه گیلان به دیار باقی شتافت.
«مهین امیرجاهد» همسر دکتر محمد معین استاد بنام زبان و ادبیات فارسی پنجشنبه‌شب در اثر کهولت درگذشت.
پیکر این بانو ظهر دیروز پس از اقامه نماز جمعه در شهرستان آستانه اشرفیه تشییع و به خاک سپرده شد.

 


فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: بسیج آماده خنثی کردن تمام توطئه‌های دشمنان است.
به گزارش خبرگزاری مهر، سرلشکر محمدعلی جعفری در رزمایش بزرگ عاشوراییان فارس گفت: تهدیدی که دشمنان برای آن برنامه‌ریزی کرده و در آینده نیز ممکن است به سمت آن حرکت کنند توطئه ضد امنیتی است که با هدف برهم زدن آرامش ما به بهانه‌های مختلف اقتصادی و سیاسی شکل می‌گیرد که فتنه سال 88 نمونه این توطئه‌ها بود.
وی خاطرنشان کرد: در سال 88 گردان‌هایی از بسیج به نام امام علی(ع) نداشتیم اما امروز صدها گردان امام علی(ع) آماده و آموزش دیده برای مقابله با اغتشاشات شهری آماده هستند و حتی در برخی از شهرهای بزرگ یگان‌های امنیتی نیز راه‌اندازی شده است که دشمن با دیدن این آمادگی و درسی که بسیج و بسیجیان به آنها داده‌اند تاکنون جرات هیچگونه حرکتی نداشته است.
فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تاکید کرد: اگر در چند سال گذشته تعداد بسیجیان عضو پایگاه مقاومت 14 میلیون نفر بود اما امروز از مرز 20 میلیون نفر گذشته
است.
جعفری افزود: علاوه بر این 20 میلیون بسیجی عضو بسیج، تعداد زیاد دیگری نیز دارای تفکر بسیجی و اعتقادات هستند اما در بسیج عضو نشدند.
در مراسمی با حضور فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی 723 پروژه عمرانی در حوزه‌های فرهنگی و ورزشی در استان فارس افتتاح شد.
این پروژه‌ها شامل 126 سالن فرهنگی ورزشی، 77 حوزه مقاومت، 511 پایگاه بسیج، سه کانون فرهنگی و اردوگاه راهیان نور و پنج گردان امام حسین(ع) به مساحت 122 هزار و 462 مترمربع و ارزش تقریبی 550 میلیارد ریال است.

 


وزیر نفت با اعلام این که تا پایان امسال تولید گاز از پارس‌جنوبی افزایش نخواهد یافت از راه‌اندازی دو ردیف از پالایشگاه فاز 15 و 16 و تولید گاز از فاز 12 تا پایان سال خبر داد.
به گزارش ایسنا بیژن نامدار زنگنه در سفر به پارس‌جنوبی با تاکید بر در اولویت بودن بهره‌برداری از پنج فاز 12، 15، 16، 17 و 18 گفت: خوشبختانه هم‌اکنون هماهنگی خوبی میان مجموعه کارفرمایی و پیمانکاری این طرح‌ها ایجاد شده و در تلاش هستیم فازها را در زمان‌بندی تجدیدنظر شده به تولید برسانیم.
وزیر نفت با اشاره به تلاش وزارت نفت برای به تولید رساندن واحدهایی از پنج فاز در اولویت پارس‌جنوبی در زمستان امسال، گفت: بیشترین تاکید ما روی بهره‌برداری از دو ترین فاز 15 و 16 به ظرفیت 25 میلیون مترمکعب تا پایان امسال است.
وی با تاکید بر این که به تولید رسیدن دوترین فازهای15 و 16 به ظرفیت شیرین‌سازی گاز کشور می‌افزاید، گفت: با توجه به این که گاز ترش این پروژه از محل فازهای 6، 7 و8 تامین می‌شود، امسال هیچ گونه افزایش ظرفیت تولید گاز در کشور ایجاد نخواهد شد.
وی ابراز امیدواری کرد: تا پایان سال جاری حدود 12 میلیون مترمکعب گاز ترش فاز 12، در ترین یک این فاز شیرین‌سازی شود؛ ضمن آنکه چاه‌های یکی از سکوهای دریایی این فاز بزرگ مرزی هم‌اکنون آماده بوده و پیش‌بینی می‌شود راه‌اندازی آن با گاز ترش ارسالی از دریا انجام شود.
زنگنه تاکید کرد: ساخت دیگر فازهای در حال اجرای پارس‌جنوبی بر اساس برنامه‌ریزی انجام شده سال آینده با شتاب بیشتری ادامه می‌یابد.
وی ابراز امیدواری کرد: برای زمستان امسال که سخت‌ترین زمستان تاریخ صنعت گاز کشور به لحاظ کمبود گاز است، مردم مشکلی برای تامین سوخت زمستانی نخواهند داشت.
وزیر نفت در این سفر از فازهای 12- 15 و 16 پارس‌جنوبی دیدن کرد و از نزدیک در جریان وضعیت ساخت و پیشرفت فیزیکی این فازها قرار گرفت.
فازهای 15 و 16 پارس‌جنوبی در بخش خشکی 93 درصد و در بخش سکوهای دریایی بیش از 88 درصد پیشرفت دارد. این طرح روزانه 50 میلیون مترمکعب گاز طبیعی، 80 هزار بشکه میعانات گازی، 400 تن گوگرد، سالانه بیش از یک میلیون تن گاز مایع و یک میلیون تن اتان برای تامین خوراک پتروشیمی‌ها تولید خواهد کرد.

 


وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: پهنای باند اینترنت کشور سال آینده به دو‌برابر افزایش می‌یابد.
به گزارش خبرگزاری‌ها محمود واعظی روز پنجشنبه در حاشیه آیین معارفه مدیرعامل جدید شرکت خدمات هوایی و منطقه ویژه اقتصادی پیام استان البرز افزود: در یکصد روز فعالیت دولت یازدهم، پهنای باند اینترنت کشور تاکنون 20 درصد افزایش یافته است.
وی یادآور شد: در دولت دهم پهنای باند اینترنت کشور 71 گیگابایت در ثانیه بود که این میزان اکنون به بیش از 90 گیگابایت در ثانیه رسیده است که سعی می‌کنیم اواسط سال آینده به دو برابرافزایش دهیم.
واعظی بیان کرد: این افزایش پهنای باند اینترنت از طریق بخش خصوصی به مردم واگذار می‌شود.
وی خاطرنشان کرد: مقدمات راه‌اندازی شبکه ملی اطلاعات در این وزارتخانه در حال انجام است و امیدواریم بتوانیم اینترنت پرسرعت را در این شبکه هر چه سریعتر به مردم واگذار کنیم.
وزیر ارتباطات واگذاری انواع خدمات پستی به بخش خصوصی را از دیگر برنامه‌های این وزارتخانه اعلام کرد و گفت: قصد داریم با تلفیق پست و آی‌تی، خدمات جدید به مردم ارایه کنیم.
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات افزود: تلاش می‌کنیم سال آینده نسل سوم و چهارم تلفن همراه را در اختیار مردم قرار دهیم.
وی با بیان این که وزارتخانه بنای تصدیگری و راه‌اندازی هواپیمای مسافربری ندارد، گفت: اما از ورود بخش خصوصی در این بحث استقبال و حمایت می‌کنیم.
وی یادآور شد: در صورت استقبال بخش خصوصی، امکانات مجموعه فرودگاه پیام را برای راه‌اندازی خط مسافربری در اختیارش قرار دهیم.
وی افزود: در صورت اخذ مجوز ایجاد شهرک آی‌سی‌تی در این منطقه شاهد رشد اقتصادی و ایجاد اشتغال پایدار در استان البرز خواهیم بود.

 


مراجع تقلید در قم در دیدار وزیر امور خارجه با ایشان از تلاش‌های تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای قدردانی و تشکر کردند.
به گزارش خبرگزاری‌ها، محمدجواد ظریف دیروز در دیدار با آیات عظام ناصر مکارم شیرازی، لطف‌الله صافی گلپایگانی، حسین وحید خراسانی، عبدالله جوادی آملی، موسوی اردبیلی، نوری همدانی، سبحانی و همچنین حجت‌الاسلام والمسلمین شهرستانی نماینده آیت‌الله سیستانی در ایران رویکرد سیاست خارجی دولت یازدهم در ابعاد مختلف منطقه‌ای و بین‌المللی به ویژه تحولات مربوط به گفت‌وگوهای جمهوری اسلامی با گروه 1+5 را تشریح و از نقطه نظرات حضرات مراجع در قم آگاه شد.
مراجع تقلید در قم در این دیدار بر تلاش و رایزنی وزیر امور خارجه با کشورهای مختلف جهان به ویژه کشورهای اسلامی تاکید و از مذاکرات هسته‌ای و رویکرد دولت در این زمینه حمایت و قدردانی کردند. در این دیدارها وحدت جهان اسلام مورد تاکید قرار گرفت.
وزیر امور خارجه در سفر به قم پس از زیارت بارگاه کریمه اهل بیت(ع) از موزه حرم حضرت معصومه(س) دیدن کرد.
وی در گفت‌وگو با خبرنگاران استفاده از دیدگاه‌های راهگشای بزرگان دین در قم را از اهداف سفر خود ذکر کرد و گفت: در یک قالب مشخص و مدون می‌توانیم از این ظرفیت عظیم که در حوزه نظریه‌پردازی اسلامی در این شهر مقدس وجود دارد برای پیشبرد اهداف سیاست خارجی بهره‌مند شویم.
وی در بخش دیگری از سخنانش، گفت: یک بی‌اعتمادی جدی نسبت به رفتار و گفتار غربی‌ها در میان مردم ما وجود دارد که هم‌اکنون ملت ایران یک فرصت در اختیار جهان غرب قرار داده است که با عمل خود این امر را جبران کند.
وی درباره برنامه وزارتخانه متبوعش در حمایت از مسلمانان در جهان گفت: پروژه اسلام‌هراسی و شیعه‌هراسی دو پروژه به هم تنیده برای ضربه زدن به مسلمانان و پیشبرد اهداف استکباری است که تمام تلاش ما در خنثی کردن این توطئه‌هاست.

 


رئیس سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور گفت: بیماری زغال بلوط و سوسک چوب‌خوار 18 میلیون اصله درخت بلوط جنگل‌های حوزه زاگرس را خشک کرد.
خداکرم جلالی، پنجشنبه در حاشیه بازدید عملیات کاشت نهال در جنگل‌‌های منطقه دشت برم کازرون در استان فارس در گفت‌وگو با ایرنا بیان داشت: پدیده خشک شدن درختان بلوط از سال 88 در اثر برخی از عوامل آغاز شد و به تبع این پدیده حدود یک میلیون و 130 هزار هکتار از جنگل‌های حوزه زاگرس دچار بیماری زغال بلوط و سوسک چوب‌خوار شدند.
وی افزود: به سبب این بیماری 15درصد از این میزان اراضی جنگلی که معادل 18 میلیون درخت بلوط است خشک شده است.
جلالی گفت: در ارتباط با حل این مشکل پس از بازدید کارشناسان سازمان خواربار و کشاورزی ملل متحد (فائو) و همچنین شماری از کارشناسان کشور آلمان از جنگل‌های زاگرس مقرر شد، درختان آلوده به بیماری یاد شده قطع شود.
وی افزود: برای مقابله با پدیده خشکیدگی درختان بلوط جنگل‌های زاگرس و بیماری زغال بلوط و سوسک چوب‌خوار، این سازمان طرحی پنج ساله تهیه کرده که در شورای محیط زیست هم مطرح و هم اینک به دولت ارائه شده است.
جلالی گفت: اجرای این طرح مستلزم تامین 150 میلیارد تومان اعتبار است که در صورت تخصیص آن از سوی دولت، به اجرا درخواهد آمد و با این معضل مقابله می‌شود.
مدیرکل منابع طبیعی استان فارس هم در این مراسم اظهار کرد: بر اثر پدیده خشکیدگی، 26 هزار هکتار از درختان منطقه جنگلی دشت برم دچار آسیب شده که از این میزان 10 هزار هکتار آن خشک شده است.
کاظم بردبار افزود: هم‌اینک طرح قطع اندام‌های درختان خشک شده دشت برم در سطح 10 هزار هکتار و تبدیل آن به زغال در این منطقه آغاز شده است.
وی ادامه داد: برای انجام این کار 200 میلیون تومان اعتبار اختصاص یافته است در حالی که برای اجرای کامل این طرح در مدت پنج سال سالانه به 10 میلیارد تومان و در مجموع به 50 میلیارد تومان اعتبار نیاز است.

 


فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران،‌گفت: با تلاش دریادلان نیروی دریایی، کشتی حامل پرچم کشور لیبریا از دست دزدان دریایی نجات یافت.
امیر دریادار «حبیب‌الله سیاری» شامگاه پنجشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا، اظهار داشت: این کشتی که در شمال اقیانوس هند در حال حرکت بود مورد هجوم دزدان دریایی قرار گرفت و از نیروهای مستقر ارتش جمهوری اسلامی درخواست کمک کردند.وی تاکید کرد نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی با حضور مقتدرانه در خلیج‌فارس، دریای عمان و آب‌های آزاد، کشتی‌های باری را که مورد تعرض و حمله دزدان دریایی قرار گیرند و درخواست کمک کنند را مورد حمایت قرار خواهد داد.وی افزود: نیروی دریایی ایران هر زمان که لازم ببیند در اقیانوس هند و اطلس حضور خواهد یافت.کشور لیبریا با جمعیتی بالغ بر سه و نیم میلیون نفر در حاشیه شمالی خلیج‌ گینه در غرب آفریقا قرار دارد.
بهره‌برداری از نخستین زیردریایی ساخت ایران
رئیس سازمان تحقیقات جهاد خودکفایی راهبردی نیروی دریایی از بهره‌برداری نخستین زیردریایی ساخت ایران تا پایان سال جاری خبر داد.

 


همدان- خبرنگار کیهان:
وزیر ورزش و جوانان گفت: تکمیل طرح‌های نیمه تمام ورزشی نیازمند 60 هزار میلیارد ریال اعتبار است.
محمود گودرزی در جمع خبرنگاران در همدان افزود: در دولت گذشته 3 هزار و 500 طرح ورزشی کلنگ‌زنی شده که اکنون به صورت نیمه تمام است.
وی ادامه داد: کل اعتبارات ورزش و جوانان 6 هزار میلیارد ریال است که با توجه به شرایط فقط 20 تا 30 درصد آن اختصاص می‌یابد و لذا انجام همه تعهدات و پروژه‌های دولت گذشته مقدور نیست.
وی بیشتر مطالبات استان‌ها در حوزه ورزش و جوانان را به حق دانست و یادآور شد: پاسخ به این مطالبات و اجرای تعهدات به زمان نیاز دارد و انجام برخی از آنها از حیطه توان دولت خارج است.
گودرزی با اشاره به برنامه‌های تدارکاتی تیم ملی فوتبال برای حضور قوی‌تر در جام جهانی اظهار داشت: برنامه‌های تدارکاتی تیم ملی فوتبال تا حد امکان و تا آنجا که توان مالی اجازه بدهد، به اجرا درمی‌آید.

 


سیاه‌نمایی فرهنگی
به بهانه ادعای رئیس‌جمهور!
ادعای رئیس‌جمهور درباره امنیتی بودن فضای فرهنگی، با سیاه‌نمایی برخی شبه هنرمندان و قلم بدستان سکولار روبرو شد.
به گزارش خبرنگار کیهان، نویسندگان سکولار با استقبال از ادعای رئیس‌جمهور، فضای نشر را دچار انسداد توصیف کردند گویی که «هیچ» نویسنده‌ای طی سالهای گذشته «هیچ» اثری منتشر نکرده است!
بطور مثال «اصغر.س.آ» که چندین عنوان کتاب وی در دولتهای نهم و دهم به چاپ رسیده است، در ادعایی مضحک گفت:
«همه ما [نویسندگان و شاعران] ممنوع‌القلم هستیم!».
بی‌بی‌سی فارسی نیز در سایت خود به استقبال برخی از نویسندگان و شاعران دارای زاویه با نظام رفت و تلاش کرد که با استناد به سخنان دکتر روحانی، وجود خفقان در فضای نشر کتاب و در مجموع عرصه فرهنگ را به مخاطبان خود القاء نماید.
در همین حال یکی از نویسندگان به پاسخ نسبت به ادعای فضای امنیتی در عرصه فرهنگ برآمد.
محمدرضا سرشار گفت: این فضای امنیتی که می‌گویند باید اولا بگویند معنایش چیست و بعد هم مصادیقش را مشخص کنند. با این گزارش‌های کلی نمی‌توان چیزی را ثابت کرد.
محمدرضا سرشار در گفت‌وگو با فارس درباره گزارش عملکرد وزارت ارشاد در حوزه کتاب و معاونت فرهنگی که روز چهارشنبه منتشر شد، درباره بندهایی از این گزارش گفت: تا آنجا که من می‌دانم در این کشور در هشت سال قبل هیچ نویسنده‌ای ممنوع‌القلم نبوده است. با تاسف شاهد هستیم نویسندگانی که سال‌ها از این کشور رفته‌اند، و همچنان با رکیک‌ترین سخنان راجع به بزرگترین شخصیت‌های مملکتی صحبت می‌کنند و کتاب‌هایشان به راحتی منتشر می‌شود که این هم از شگفتی‌های حکومت‌داری در روزگار ما است.
وی افزود: باید در این گزارش معلوم شود کدام نویسندگان ممنوع‌القلم بوده‌اند و طی کدام حکم و چه کسی این حکم را داده است. وزارت ارشاد ما همواره به اثر نگاه می‌کرده نه نویسنده. به خصوص درباره نویسندگان ایرانی این حکم صادق است و نویسنده ممنوع‌القلم معنایی ندارد.
رئیس انجمن قلم در مورد فضای امنیتی که در این بیانیه به آن اشاره شده بود، گفت: ما به عنوان کسی که در سال‌های گذشته به صورت مستقیم با وزارت ارشاد سر و کار داشتیم، هیچ فضای امنیتی ندیدیم. آنچه که انجام شد طبق قانون و در چارچوب قانون بوده و آنچه که اجرا شده اگر زیاد با گشاده‌دستی همراه نبوده، با تنگ‌نظری هم نبوده یعنی فراتر از قانون نرفته‌اند. حالا باید از صادرکنندگان خواست که مستنداتشان را درباره فضای امنیتی عرضه کنند.
فلسطین موضوع اصلی
کاریکاتورهای جشنواره هنر مقاومت
دبیر بخش کاریکاتور جشنواره جهانی هنر مقاومت، موضوع «فلسطین» را یکی از مهمترین موضوع‌های آثار ارسالی به این دوره جشنواره برشمرد و گفت: زبان بین‌المللی کاریکاتور در گسترش مفهوم مقاومت بسیار اثرگذار است.
سیدمسعود شجاعی طباطبایی گفت: هنر مقاومت یک گستره جهانی را در برمی‌گیرد و به مفهوم عدالت و ظلم‌ستیزی در نقاط مختلف جهان دلالت دارد.
وی افزود: این رقابت هنری در دو بخش کاریکاتور چهره اشقیاء و موضوعی برگزار شد که در بخش موضوعی مفاهیمی چون مقاومت، استکبارستیزی، مبارزه با ظلم و ستم، پایداری و صبر و همچنین اشغال کشور فلسطین و مبارزات مردم آن مورد توجه قرار گرفت.
برنده جایزه بزرگ جشنواره ضد جنگ درباره تفاوت نگاه هنرمندان داخل و خارج در این رقابت گفت: از آنجا که کاریکاتور زبان بین‌المللی است، نوعی نزدیکی بین هنرمندان ایرانی و خارجی در ترسیم مفهوم مقاومت وجود دارد.
وی درباره احتمال برگزاری نمایشگاه از آثار این جشنواره در سایر کشورها اظهار داشت: این نمایشگاه به دلیل اینکه زبان بین‌المللی عمیق و قابل فهم کاریکاتور و همچنین مفهوم جهانی مقاومت را به معرض نمایش می‌گذارد، در صورت حمایت شدن از سوی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی و رایزنی‌های فرهنگی ایران، می‌توان این نمایشگاه را در کشورهای دیگر برگزار کرد.
بنابر اعلام شجاعی طباطبایی، آثار هنرمندانی از کشورهای آلبانی، برزیل، چین، کلمبیا، کوبا، آلمان، هند، اندونزی، مقدونیه، روسیه، صربستان، سوریه، ترکیه، اکراین، اروگوئه و ازبکستان در این نمایشگاه به روی دیوار رفته است.
سومین جشنواره جهانی هنر مقاومت آذر امسال توسط بنیاد فرهنگی روایت و انجمن هنرهای تجسمی انقلاب و دفاع مقدس در 12 رشته گوناگون شامل نقاشی، طراحی و چاپ دستی، نگارگری، نقاشی، تصویرسازی، پوستر، عکاسی، کاریکاتور، طرح‌های حجمی، انیمیشن، هنرهای جدید- خط و مفهومی و پژوهش‌های علمی برگزار می‌شود.
این نمایشگاه تا 30 آذر در فرهنگستان هنر دایر است.

 


پس از یک هفته از توافق هسته‌ای کشورمان و گروه 1+5 در ژنو، رسانه‌های بین‌المللی همچنان با ارائه گزارش‌ها و تحلیل‌های گوناگون پیرامون این توافق، به این موضوع می‌پردازند.
در این رابطه، روزنامه آمریکایی نیویورک تایمز ضمن اشاره به اینکه امتیازهای ایران در توافق هسته‌ای بین ایران و کشورهای 1+5 در ژنو تزئینی بودند تاکید کرد که این توافقنامه به فروپاشی نظام تحریم‌ها منجر خواهد شد.
نیویورک تایمز در گزارشی تصریح کرده است تخفیف تحریم‌ها در مذاکرات هسته‌ای ژنو به «فروپاشی تحریم‌هایی منجر خواهد شد که بنا بر فرض پابرجا مانده‌اند.»
این روزنامه آمریکایی در گزارشی با عنوان «خطرناک‌ترین معامله» مدعی شده است توافقی که چند روز پیش در ژنو بین ایران و کشورهای 1+5 منعقد شد قادر به کنترل تهدید هسته‌ای ایران نیست.
نیویورک تایمز می‌نویسد: «توافقی که ایران با کشورهای 1+5 به آن دست یافت، به طرز قابل توجهی قابلیت‌های هسته‌ای ایران را به عقب برنمی‌گرداند چون ایران تنها امتیازهایی تزئینی داد تا هدف اصلی‌اش که ادامه غنی‌سازی است را نگاه دارد.»
این گزارش می‌افزاید: «تحریم‌های سخت ایران را به میز مذاکره آورد. کاهش آن تحریم‌ها اکنون شرکت‌هایی از سرتاسر دنیا را به رقابت برای تجارت با ایران می‌کشاند که این در نهایت به فروپاشی تحریم‌هایی منجر خواهد شد که بنا بر فرض پابرجا مانده‌اند.»
این روزنامه آمریکایی در ادامه از برخی مفاد توافق ژنو انتقاد کرده و نوشته طبق این توافقنامه ایران نه تنها مجاز به نگاه داشتن 18 هزار سانتریفیوژ خود خواهد بود بلکه اجازه خواهد داشت به ساخت سانتریفیوژ‌های نسل پیشرفته‌تر هم ادامه دهد، به شرطی که این سانتریفیوژها را در تأسیسات غنی‌سازی اورانیوم نصب نکند. این یعنی اینکه: توانایی غنی سازی اورانیوم ایران ضعیف‌تر نشده است.»
همچنین، تحلیلگران و کارشناسان مسائل خاورمیانه در گفت‌وگو با روزنامه انگلیسی گاردین گفته‌اند توافق هسته‌ای ایران با کشورهای 1+5 بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی را به حاشیه رانده است.
این روزنامه انگلیسی در گزارش خود درباره مخصمه‌ای که نتانیاهو در آن گرفتار آمده است چنین نوشت: «اول، اوضاع خراب بود. بعد خیلی خراب شد؛ مدت کمی بعد، اوضاع بیش از حد خراب شد. سرانجام این اوضاع به‌عنوان یک اشتباه تاریخی مورد تقبیح قرار گرفت که جهان را به مکانی خطرناک‌تر برای زیستن تبدیل کرد.»
از سوی دیگر؛ «دیوید ایگناتیوس» ستون‌نویس روزنامه آمریکایی واشنگتن پست نیز نوشت: هم‌اکنون که «باراک اوباما» رئيس‌جمهور آمریکا پیشرفت‌هایی را در زمینه توافق هسته‌ای «گام اول» با ایران به دست آورده است، مقامات در حال برنامه‌ریزی یک راهبرد برای رسیدن به یک توافق جامع گسترده‌تر و سخت‌تر با ایران هستند. مقامات این توافق را «وضعیت نهایی» توصیف می‌کنند و شرایط آن بسیار دشوارتر خواهد بود زیرا آمریکا و شرکای مذاکره‌کننده‌اش (1+5) به دنبال از بین بردن بخش‌هایی از برنامه‌ هسته‌ای ایران هستند و فقط نمی‌خواهند آن را فریز کنند. یک مسئله پیچیده دیگر این است که مذاکره‌کنندگان در آینده حتی بیشتر زخم زبان‌های افراط‌گرایان اسرائیل، کنگره و تهران را دفع خواهند کرد.
در گزارش واشنگتن پست آمده است: در حالی که استراتژيست‌های دولت آمریکا به دنبال توافق جامع هستند، با این حال در این توافقنامه چندین مسئله اولویت دارد. دستور کار مذاکره‌کنندگان به شرح زیر است: اول آنکه، آمریکا می‌خواهد هیچ راکتور آب سنگینی در اراک نباشد نه فقط اینکه توقف در منابع این راکتور صورت گیرد زیرا این راکتور پلوتونیومی تولید می‌کند که می‌تواند بازفراوری شود و به بمب تبدیل شود.
دوم آنکه، آمریکا به ایران فشار خواهد آورد تا شمار چشمگیری از 19 هزار سانتریفیوژهایش و حتی شاید نیمی از این تعداد را از بین ببرد. واشنگتن پیشتر اعلام کرده است که ایران حق استفاده از انرژي صلح‌آمیز با برنامه‌ غنی‌سازی که به صورت دو جانبه تعریف شده باشد را دارا است.
سوم آنکه، آمریکا تشویق به تعطیلی تأسیسات غنی‌سازی فردو می‌کند. ایران احتمالاً به دنبال پنهان کردن فردو برای استفاده‌های دیگر است.
چهارم آنکه، آمریکا به شدت تعهد ایران در توافق اولیه برای بازرسی فعالیت‌های احتمالاً نظامی و تسلیحاتی در پارچین و دیگر تاسیسات را مورد پیگرد قرار می‌دهد. در حالی که بازرسان آژانس بین‌المللی انرژي اتمی دسترسی‌هایی را به دست آوردند، موضوعات دیگری را برای مذاکره کشف می‌کنند.
در نهایت، آمریکا مجبور خواهد بود با شرکای مذاکره‌کننده خود ساختاری را برای دور بعدی مذاکرات به وجود آورد. یک کمیسیون مشترک از کارشناسان ناظر بر اجرای توافق 6 ماهه ایران و 1+5 هستند.

 


قم- خبرنگار کیهان:
امام جمعه قم ضمن قدردانی از تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای کشور گفت: مسئولان مراقب باشند سرنوشت کشور را به رفع یا بقای تحریم‌ها گره نزنند و از اقتصاد مقاومتی غافل نشوند.
آیت‌الله سید هاشم حسینی بوشهری در خطبه نماز جمعه که در شبستان حرم مطهر حضرت معصومه(س) برگزار شد افزود: خروجی توافقنامه هسته‌ای و مذاکرات علاوه بر رعایت خطوط قرمز و اصول جمهوری اسلامی به رسمیت شناخته شدن حق غنی‌سازی اورانیوم در خاک جمهوری اسلامی بود که جا دارد از تیم مذاکره‌کننده کشور تقدیر شود.
وی اظهار داشت: با وجود دستاوردهای مثبت این دور از مذاکرات، دشمن و استکبار یک بار دیگر نشان دادند که هرگز قابل اعتماد نیستند و دیدیم هنوز چند ساعتی از امضای توافقنامه نگذشته بود که رئیس جمهور و وزیر خارجه و کاخ سفید آمریکا با انجام مصاحبه و صدور بیانیه اعلام کردند که ما حق غنی‌سازی ایران را به رسمیت نمی‌شناسیم.
خطیب جمعه قم گفت: البته ملت ایران بدون اعتنا به این یاوه‌گویی‌ها کار را پیش خواهد برد.
وی افزود: ما ضمن تقدیر از مذاکره‌کنندگان از مسئولان می‌خواهیم از فرصت پیش آمده برای تحقق حماسه اقتصادی نهایت استفاده را به عمل آوردند.
وی افزود: نه به این معنی که دروازه‌های کشور را به روی کالاهای کاذب باز کنند بلکه در تحقق حماسه اقتصادی بکوشند.
امام جمعه قم ضمن محکومیت حادثه تروریستی در سفارت ایران در لبنان گفت: این حادثه حاصل همکاری مثلث سلفی‌ها، صهیونیست‌ها و همه کشورهایی است که در باتلاق جنگ سوریه گیر کرده‌اند. اما بدانند شهادت، عزت و افتخار ملت ایران و لبنان است.
آیت‌الله بوشهری همچنین به سالروز هفته بسیج اشاره کرد و گفت: بسیج تشکیلاتی نظامی نیست و همه مدیران، حوزویان، نیروهای مسلح و کارمندان و کارگران کشور بسیجی هستند.
وی سالروز شهادت شهید مدرس، تصویب قانون اساسی جمهوری اسلامی و شهادت امام سجاد(ع) را مورد یادآوری قرار داد.

 


سومین سالگرد شهادت شهید شهریاری با حضور خانواده شهدای هسته‌ای و رئیس سازمان انرژی اتمی در امامزاده صالح(ع) برگزار شد.
روزگذشته و در سومین سالگرد شهادت ‌دکترمجید شهریاری دانشمند هسته‌ای کشورمان مراسمی بر سر مزار این دانشمند هسته‌ای برگزار شد.
به گزارش «خبرگزاری دانشجو»، خانواده این شهید به همراه دیگر خانواده شهدای هسته‌ای، علی اکبر صالحی رئیس سازمان انرژی اتمی، فریدون عباسی و آقامیری بر سر مزار این شهید حاضر شده و یاد او را گرامی داشتند.
گفتنی است ؛دکتر مجید شهریاری در سال 1345 و در زنجان متولد گردید.
شهید مجید شهریاری تحصیلات ابتدایی و دبیرستان را در زنجان، دوره کارشناسی را در رشته مهندسی الکترونیک در دانشگاه صنعتی امیر کبیر ( از سال 1363 تا سال 1368)، دوره کارشناسی ارشد را در رشته مهندسی هسته‌ای در دانشگاه صنعتی شریف ( از سال 1369 تا سال 1371) و دوره دکتری در رشته مهندسی هسته‌ای را در دانشگاه امیر کبیر از سال 1372 تا 1377 ) گذراند.
پس از فراغت از تحصیل در دانشگاه امیر کبیر به عنوان عضو هیات علمی مشغول به کار شد. شروع به کار ایشان به عنوان عضو هیات علمی در دانشگاه شهید بهشتی در تاریخ 14/11/1380 در دانشکده مهندسی هسته‌ای و در گروه آموزشی کاربرد پرتو‌ها با مرتبه استادیاری پیمانی بوده است. دکتر شهریاری در تاریخ 28/2/1383 از مرتبه پیمانی به مرتبه رسمی آزمایشی تغییر وضعیت داده و در تاریخ 16/1/1384 یعنی حدود چهار سال بعد از شروع به کار به مرتبه دانشیاری ارتقا پیدا کرد. در این مرحله از ارتقاء ،نمره کیفیت آموزشی ایشان در چهار سال تدریس در دوره استاد یاری نمره 18.5 (از بیست) و در امر پژوهش با چاپ 10 مقاله علمی پژوهشی در مجلات علمی بین المللی، ارائه سخنرانی در 21 کنفرانس بین المللی، راهنمایی و مشاوره 20 دانشجوی کارشناسی ارشد و راهنمایی 3 دانشجوی دکتری و بالاخره اجرای 5 طرح پژوهشی با امتیازی بالا به مرتبه دانشیاری ارتقاء پیدا کرد. ایشان از تاریخ 8/2/1388 و بر اساس تصویب هیات ممیزه در تاریخ 6/2/1389 به درجه استادی ارتقاء پیدا نمود. در واقع بعد از چهار سال دوره دانشیاری و حدود هشت سال از زمان شروع به کار که حداقل زمان لازم برای برای ارتقاء به درجه استادی است، به این مرتبه ارتقاء یافت. نمره کیفیت تدریس ایشان در دوره دانشیاری 19.46 از 20 بوده است. به علاوه، فقط از ماده 2 آئین نامه ارتقاء، 115.83 امتیاز کسب کرد .
لازم به توضیح است که برای ارتقاء به درجه استادی 115 امتیاز کافی است که با احتساب امتیاز همین ماده توانست به مرتبه استادی ارتقاء یابد. جمع امتیازهای ایشان برای ارتقاء به مرتبه استادی 169.79 بوده است. در دوره دانشیاری، استاد راهنمای 17 دانشجوی کارشناسی ارشد و 5 دانشجوی دکتری بوده و 21 مقاله تخصصی در مجلات علمی پژوهشی به چاپ رسانده اند. همچنین در 24 کنفرانس بین‌المللی به ایراد سخنرانی در رشته تخصصی خود پرداخت. بالاخره در این دوره مجری 5 طرح پژوهشی بود.
سرانجام این دانشمند فرزانه و استاد فیزیک هسته‌ای دانشگاه شهید بهشتی ایران در تاریخ 8 آذر 1389 توسط رژیم صهیونیستی و با همکاری اطلاعاتی منافقین در یک عملیات تروریستی در تهران به درجه رفیع شهادت نائل شد. وی در زمان شهادت متاهل و دارای دو فرزند به نام‌های محسن و زهرا بودند. همسر ایشان خانم بهجت قاسمی عضو هیئت علمی دانشگاه شهید بهشتی است. روحش شاد و راهش پر رهرو باد.

 


معاون ستاد کل نیروهای مسلح تاکید کرد: رئیس‌جمهور آمریکا در حالی به طور مضحک از روی میز بودن گزینه نظامی سخن می‌گوید که حاکی از آرزوی کودکانه‌ای است که توان تحقق آن را ندارد.
سردار سید مسعود جزایری معاون امور بسیج و فرهنگ دفاعی ستاد کل نیروهای مسلح، در حاشیه جلسه‌ای با اعضای ستاد تبلیغات دفاعی کشور با اشاره به سوابق روابط ایران و آمریکا، با بیان اینکه آمریکایی‌ها تاکنون در سه جنگ بزرگ علیه جمهوری اسلامی ایران تن به شکست داده‌اند، گفت: البته این به معنای عقب‌نشینی نسبت به رویکرد سلطه‌گری و متکبرانه این رژیم نیست و لذا همواره بایستی با چشمان باز مراقب دولت این کشور که مصداق بارز استکبار است، باشیم.
وی افزود: دشمن در جنگ سخت نتوانست سرزمین ما را تصرف کند و اکنون تلاش می‌کند ذهن جامعه ما را به تصرف درآورد که با هوشیاری مردم و مسئولین ایران و به برکت آموزه‌های اصیل دینی در این جنگ نیز شکست خواهد خورد.
جزایری اظهار داشت: دشمن در جنگ سیاسی و اقتصادی نیز با ناکامی روبه‌رو شده است به طوری که به صراحت سخن از ناکارآمدی‌تحریم‌ها و سایر فشارها بر جمهوری اسلامی ایران می‌گوید و چنانچه به این نتیجه‌گیری نرسیده بود، چه بسا در مذاکرات هسته‌ای ژنو به گونه‌ای دیگر رفتار می‌کرد.
معاون ستاد کل نیروهای مسلح تصریح کرد: آمریکا با وجود شکست‌های پی‌درپی مقابل جمهوری اسلامی و انقلاب اسلامی ایران با استفاده از هیاهوی رسانه‌ای، خود را پیروز این میدان می‌داند که البته این نوع پروپا گاندا نمی‌تواند حقیقت را دچار تغییر کند.
جزایری گفت: هر کجا آمریکا احتمال موفقیت در برابر جمهوری اسلامی ایران را بدهد، اقدام به عمل خصمانه می‌کند و از آنجا که عمل نمی‌کند، به معنای ناتوانی این رژیم است.

 


منابعی در سفارت ایران در لبنان، گزارش‌های منتشر شده مبنی بر فرود خمپاره در نزدیکی این سفارتخانه را تکذیب کردند.
پیش از این برخی رسانه‌‌ها مدعی حمله خمپاره‌ای به مناطق نزدیک به سفارت ایران در بیروت شده بودند.
به گزارش باشگاه خبرنگاران، ظاهرا انفجار باروت یک موشک قدیمی در فروشگاه ضایعات و قراضه در نزدیکی سفارت ایران در بیروت هنگام تلاش کارگران برای قراضه کردن این موشک موجب چنین فرضیه‌ای شده است.
پیش از این برخی رسانه‌‌ها مدعی حمله خمپاره‌ای به مناطق نزدیک به سفارت ایران در بیروت شده بودند.
محکومیت حمله به سفارت روسیه در دمشق
حسین امیرعبداللهیان معاون عربی و آفریقایی وزارت امور خارجه کشورمان حمله به مراکز دیپلماتیک و سفارت روسیه در دمشق را اقدامی غیرقابل قبول خواند.
وی گفت: کسانی که در ورای اقدامات تروریستی در منطقه قرار دارند مسئول این حوادث هستند.
معاون وزیر خارجه کشورمان همچنین تداوم ارسال سلاح و تروریسم به سوریه را عامل ناامنی‌ها در سوریه و سرایت آن به منطقه دانست.

 


پس از یک هفته از توافق ژنو سناتورهای ارشد آمریکایی همچنان با اظهارات گستاخانه خود بر طبل خصومت می‌کوبند.
در این راستا میشل باکمن نماینده جمهوریخواه ایالت مینه سوتا در کنگره آمریکا در ادعاهای جنگ‌طلبانه‌ای خواستار بمباران تاسیسات هسته‌ای ایران با وجود توافقنامه ژنو شد.
به گزارش پرس‌تی‌وی وی که در یک سازمان صهیونیستی سخنرانی می‌کرد، مدعی شد تصمیم بنیامین نتانیاهو برای حمله به ایران لازم است. باید تاسیسات هسته‌ای ایران را بمباران کرد.
این سناتور آمریکایی که عضو کمیته اطلاعاتی کنگره نیز هست، ادامه داد: توافقنامه ژنو امنیت اسرائيل را به خطر می‌اندازد.
از سوی دیگر یک سناتور جمهوریخواه آمریکایی دیگر نیز با انتقاد از موافقت 1+5 به خاطر امتیاز ارائه قطعات یدکی هواپیما به ایران گفت: این کار خلاف سیاست تحریم آمریکاست و برای او اهمیتی ندارد چه تعداد ایرانی در اثر سوانح هوایی کشته یا مجروح می‌شوند.
سناتور جمهوریخواه، براد شرمن گفت: برای من اهمیتی ندارد که در اثر تحریم‌های آمریکا بر ناوگان هوایی غیرنظامی ایران، چه تعدادی ایرانی کشته یا مجروح می‌شود.
وی در مطلبی که بر روی وب‌سایت روزنامه هافینگتون‌پست قرار داد، نوشت: هیچ دلیلی ندارد که به ایرانی‌ها کمک کنیم تا هواپیماهای خود را نوسازی کنند چرا که این کار 180 درجه برخلاف سیاست تحریم‌های ماست.
«رابرت منندز» رئیس کمیته روابط خارجی سنای آمریکا نیز از «باراک اوباما» رئیس‌جمهور این کشور به دلیل تلاش برای توقف بررسی طرح افزایش تحریم‌های ایران انتقاد و وی را به «اغراق» و «هراس‌افکنی» در قبال ایران متهم کرد.
علاوه بر منندز، برخی دیگر از هم‌حزبی‌های ارشد اوباما در سنا از جمله «چاک شامر» نیز تاکید کرده‌اند که به همراه برخی از جمهوری‌خواهان، طرح افزایش تحریم‌های ایران را در نشست روز 9 دسامبر (18 آذر) سنا مورد بررسی قرار می‌دهند.

 


رئیس‌جمهور آمریکا با پادشاه عربستان درباره توافق هسته‌ای بین ایران و کشورهای ۱+۵ در ژنو گفت‌وگو کرد.
باراک اوباما، رئیس جمهور آمریکا روز چهارشنبه با عبدالله بن عبدالعزیز، پادشاه عربستان تماس تلفنی برقرار کرد و با وی درباره مسائل مهم منطقه، از جمله توافق هسته‌ای ژنو گفت‌وگو کرد. پادشاه عربستان درباره توافق هسته‌ای بین ایران و کشورهای 1+5 گفت: این توافق «در صورت وجود حسن نیت»، می‌تواند گام اولیه به سمت حل و فصل جامع مسئله هسته‌ای ایران باشد.
عبدالعزیز در این گفت‌وگوی تلفنی گفت: «هر راه حلی در این مورد باید به حذف تمامی سلاح‌های کشتار جمعی، به ویژه سلاح‌های هسته‌ای از خاورمیانه و خلیج (فارس) منجر شود». در همین حال، خبرگزاری شینهوا گزارش داد، بر اساس اعلام کاخ سفید، باراک اوباما با پادشاه عربستان گفت‌وگویی تلفنی داشته که محوریت آن مذاکرات و توافق هسته‌‌ای گروه 1+5 و ایران بوده است.

 


صفحه (10)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10