(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10


سه شنبه 26 آذر 1392 - شماره 20667

صفحه (10)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
هدیه به خوانندگان
رئیس جمهور در جشنواره ملی تجلیل از پژوهشگران و فن‌آوران برتر:
آمریکا هم می‌داند که حذف برنامه هسته‌ای ایران ممکن نیست
پای درس علی(ع)
کوتاه از ایران
در اثر برف و یخبندان صورت گرفت
تعطیلی 5 روزه مدارس اردبیل
استقبال شرکت‌های خارجی برای سرمایه‌گذاری در پارس‌جنوبی
آغاز بهره‌برداری ازچاه شماره19 میدان گازی سرخون و گشوی
توسط محققان پژوهشگاه مواد و انرژی ایران انجام شد
ساخت دستگاه یخ‌ساز خورشیدی در کرج
هجوم آفت اُرس واش به جنگل‌های استان سمنان
ژاپن در احیای تالاب انزلی با ایران مشارکت می‌کند
نماینده مجلس:بودجه آموزش و پرورش 20 هزارمیلیارد ریال افزایش یافت
اخبار ادبی و هنری
«عبدالعزیز عکاشه» قاری برجسته مصری دار فانی را وداع گفت
پیکر پاک 6 شهید حادثه تروریستی عراق وارد کشور شد
پاسخ کانون همبستگی فرزندان شاهد به اظهارات صانعی
جنایات آمریکا فراموش شدنی نیست
تجلیل از استادحبیب چایچیان
مقامات سازمان فضایی کشور خبر دادند
اعزام انسان به فضا تا 5 سال آینده
راه اندازي صفحه اختصاصي اربعين حسيني در پايگاه حج و زیارت
قاضی کشکولی: رسیدگی به پرونده اختلاس بیمه را این هفته تمام می‌کنیم
   


رهبر معظم انقلاب: شهادت بالاترین پاداش و مزد جهاد فی‌سبیل‌الله است.

 


رئیس‌جمهور کشورمان تاکید کرد: در بخش غنی‌سازی به نقطه‌ای رسیده‌ایم که رئیس‌جمهور آمریکا به صراحت می‌گوید گرفتن این فناوری از مردم ایران امکان‌ناپذیر و ناشدنی است.
حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی رئیس‌جمهور، در چهاردهمین جشنواره ملی تجلیل از برگزیدگان حوزه پژوهش و فناوری، با تاکید بر اینکه توسعه دانش در سایه پژوهش است، گفت: خود پژوهش هم در سایه دانش امکانپذیر است و متولد می‌شود، بنابراین، هم علت است و هم معلول.
وی افزود: ما باید در سایه بردباری و تساهل، زمینه را برای شکوفایی استعداد اندیشمندان، محققان و پژوهشگران آماده کنیم. از آن طرف هم، نتیجه پژوهش نیز نیاز به بردباری جامعه دارد و ممکن است محققی به پژوهشی برسد که خوشایند این و آن نباشد، اما اگر به واقع در چارچوب اصول به مسیر تحقیق به یافته‌ای رسیده است، آن یافته محصول پژوهش است.
روحانی با بیان اینکه پژوهش مقدس است و محصول آن نیز باید مورد احترام همگان باشد، گفت: اگر کشور می‌خواهد در مسیر پیشرفت قرار گیرد، زمینه این پیشرفت محیط امن و آزاد برای پژوهشگران است. ایران توانست به تمدن بزرگ دست یابد و از ترجمه کتب دیگران، کار علمی را آغاز کرد، اما هرگز به ترجمه اکتفا نکرد و در سایه آن ترجمه آنچنان به خلاقیت پرداخت که ظرف چند قرن، کتب ایرانیان مورد استقبال دیگران برای ترجمه قرار گرفت و این سیر اندیشه‌ای است که مطلوب جامعه ایرانی و اسلامی است.
وی افزود: من از اینکه در گوشه‌ای می‌بینم برخی از تلاش‌ها برای پاسخ به مطالبات یک گروه خاص به انجام می‌رسد، برایم خوشحال‌کننده نیست. آن پژوهش و تحقیق ما به نیازها و مطالبات مردم و به بهبود کیفیت زندگی جامعه و بشر منجر می‌شود، برای ما ارزشمند است. البته در هر جامعه‌ای پژوهش در سلسله مراتب ارزش‌ها و در چارچوب ارزش‌ها باید دیده شود.
روحانی با بیان اینکه نه تنها از لحاظ عقلایی و منافع ملی، کشورمان به دنبال سلاح‌های کشتار جمعی نبوده، بلکه از دیدگاه باورهای دینی نیز این ملت به دنبال سلاح‌های کشتار جمعی نیست و حتی آن را جزء منافع ملی و دکترین دفاعی خود نمی‌داند، خاطر نشان کرد: این ارزش راهنما و مسیر ما در پژوهش است.
رئیس‌جمهور در این ارتباط خاطر نشان کرد: دولت تدبیر و امید یکی از برنامه‌هایش در بخش پژوهش آن است که تقاضا را زیاد کند. پژوهش یک عرضه است و این عرضه زمانی ارزشمند می‌شود که برای او تقاضا باشد و این تقاضا نیز می‌تواند از طرف بخش خصوصی میسر شود. آن‌وقت که بخش خصوصی ببیند در سایه پژوهش به فناوری تجاری دست یافته است و می‌تواند کیفیت جنس او را بالا ببرد و قیمتش را پایین آورد، آن وقت پژوهش منجر به تحقیق و پژوهش می‌شود و اینجاست که پژوهش اول به فناوری و سپس به جامعه اختصاص می‌یابد.
وی افزود: برخی از تحقیقات هم گران‌قیمت و هم با مجموعه امکانات کشور دستیابی به آنها تقریبا بسیار بسیار دشوار است. اما اگر بناست ما در یک پژوهش وارد شویم، باید توان خود را مدنظر قرار دهیم. البته این حرف من به این معنا نیست که دانشمندان ما در کشور ناتوان هستند، خیر؛ بلکه شعار «ما می‌توانیم» مقام معظم رهبری بر آن تاکید دارد.
روحانی تاکید کرد: حقیقتا این شعار، شعار به حقی است که همه باید پشت آن حرکت کنیم، اما شعار ما می‌توانیم باید در چارچوب نقشه جامع پژوهش کشور باشد و الا ما در مسیری حرکت خواهیم کرد که ده‌ها سال زمان نیاز دارد در حالی که ممکن است در پژوهش‌هایی به زمان کوتاهی نیاز داشته باشیم، البته تحقیقات مهم زمان‌بر هستند و آنگونه نیست که ظرف 2 یا 6 ماه به آن دست یابیم.
رئیس‌جمهور در ادامه اظهار داشت: «من چون از روز اول در بحث فناوری به خاطر مسئولیت حضور و نظارتی که داشتم، با دانشمندان و اندیشمندان مختلفی در تماس بودم. وقتی من از آنها خواستم که بحث UCF را دنبال کنیم، عده‌ای از اساتید دانشگاه پیش من آمدند و گفتند این کار امکان‌ناپذیر است، اما امکانپذیر شد. ما امروز کشوری هستیم که در زمینه فناوری هسته‌ای و به خصوص در بخش غنی‌سازی به نقطه‌ای رسیدیم که رئیس‌جمهور آمریکا به صراحت می‌گوید برای اینکه این فناوری را از مردم ایران بگیریم امکان‌ناپذیر و ناشدنی است و این افتخار بزرگی برای کشورمان است که در فناوری‌ای ورود کرده‌ایم و مرحله به مرحله پیشرفت کرده‌ایم و به قله‌هایی دست یافتیم و بومی‌سازی کرده‌ایم که جدایی این فناوری از این ملت امکان‌پذیر نیست.»
به گزارش خبرگزاری‌‌ها، روحانی با تاکید بر ضرورت گسترش پژوهش خاطر نشان کرد: در زمینه پژوهش دانشگاه‌های ما شرایط نسبتا مناسبی پیدا کرده‌اند و موفق شده‌ایم با دانشگاه‌های معتبر جهانی رقابت کنیم. ما نیز باید در کنار آموزش کار پژوهش را در دانشگاه‌ها تشویق کنیم. در برخی کشورهای مهم توجه بیشتری در بحث پژوهش نسبت به آموزش در مقایسه با کشور ما می‌شود. در دانشگاه‌ها باید سهم پژوهش را بالا ببریم و شرایط را برای رشد آن آماده کنیم. البته ممکن است که بگویید بودجه در پژوهش کافی نیست و این جزء مواردی است که دولت باید در سال‌های آینده به آن توجه کند و بودجه کافی را مقرر کند. بودجه تخصیص یافته به پژوهش در کشورهای پیشرفته قابل مقایسه با کشورهای در حال توسعه نیست.

 


فلسفه کیفر و پاداش
همانا خداوند:
- پاداش را برای اطاعت
- و کیفر را برای نافرمانی قرار داد
تا بندگان را از عذابش برهاند و به سوی بهشت بکشاند.
نهج‌البلاغه - حکمت 368

 


استفاده از نیروهای شایسته
اهواز - خبرنگار کیهان: معاون فرهنگی و پرورشی آموزش و پرورش گفت: دولت تدبیر و امید نه چپ است و نه راست، دولت دارای آدم‌های شایسته و معتقد به نظام است و از همه نیروهای شایسته استفاده می‌کند.
حمیدرضا کفاش افزود: کنار گذاشتن نیروهای کیفی کشور با تغییر دولت‌ها یکی از عوامل توسعه‌نیافتگی است.
وی تصریح کرد: خانه‌نشین کردن افراد شایسته به خاطر رونق کسب و کار افراد قدرت‌‌طلب پذیرفتنی نیست و اینکه به خاطر اختلاف سلیقه سیاسی، افراد شایسته کنار گذاشته شوند برای کشور و استان‌ها راهگشا نخواهد بود.
بررسی برنج‌های آلوده
دزفول- ایرنا: نماینده مردم دزفول، کمیسیون کشاورزی مجلس را مسئول پیگیری و بررسی موضوع آلودگی برنج‌های وارداتی دانست و گفت:‌‌ آلودگی و میزان خطرناک بودن این برنج‌ها در این کمیسیون در دست بررسی است.
عباس پاپی‌زاده دیروز افزود: طبق تحقیقات و بررسی‌ها، برخی برنج‌هایی که از سایر کشورها به ایران وارد شده آلودگی قابل ملاحظه دارد.
وی اظهار داشت: با تلاش اعضای کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی به زودی نتیجه بررسی در خصوص آلودگی یا سالم بودن برنج‌های وارداتی اعلام خواهد شد.
اعلام خبر آلودگی برنج‌های وارداتی از سوی برخی منابع، موجب نگرانی مردم شده است.
9 شهید چهار محال و بختیاری
شهرکرد - ایرنا: معاون سیاسی و امنیتی استانداری چهار محال و بختیاری گفت: از 15 شهید شناسایی شده در حادثه تروریستی عراق 9 شهید اهل استان چهار محال و بختیاری و بقیه اهل شیراز و تنکابن در استان مازندران هستند.
«یزدان جلالی» افزود: از 9 شهید استان در حادثه تروریستی دیاله عراق «یزدان کیوانی»، «خسرو پاداش»، «محمدرضا کیوانی»، «مرتضی پالار»، «علی شیخی‌نژاد» و «محمد نصیری» همگی اهل شهر هفشجان شهرستان شهرکرد هستند.
وی افزود: سه شهید دیگر «کامران شبانی» اهل اشگفتک و «رضا امانی» اهل چالشتر شهرستان شهرکرد بوده و «علی حسین خلیلی» نیز از اهالی شهرستان لردگان است.
جلالی گفت: حال مجروحان اهل چهار محال و بختیاری حادثه تروریستی جمعه گذشته در عراق نیز که در بیمارستان‌های استان کرمانشاه بستری هستند، رضایت‌بخش گزارش شده است.
در این حمله تروریستی 18 کارگر و مهندس ایرانی و عراقی کشته و چهار نفر نیز مجروح شدند.
65 منطقه نمونه گردشگری
سمنان - ایرنا: معاون برنامه‌ریزی و سرمایه‌گذاری سازمان میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی از وجود 65 منطقه نمونه گردشگری فعال در کشور خبر داد.
«سعید شیرکوند» اظهار داشت: مناطق گردشگری نمونه کشور به سه دسته فعال، نیمه فعال و غیر فعال تقسیم شده‌اند که امسال با اجرای طرح‌های حمایتی مختلف در سازمان میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، سعی در رفع موانع برای جذب سرمایه‌گذاری در مناطق نمونه گردشگری فعال داریم.
وی گفت: در دولت تدبیر و امید، بخش گردشگری به عنوان یکی از اجزای صنعت دیده می‌شود و بر اساس مصوبه هیات وزیران تمام موقعیت‌ها و امتیازاتی که برای بخش صنعت در نظر گرفته می‌شود باید در اختیار صنعت گردشگری نیز قرار بگیرد.

 


سرویس شهرستان‌ها -
مدارس ابتدایی اردبیل و قسمت وسیعی از این استان برای پنجمین روز متوالی بر اثر سرما و یخبندان شدید تعطیل شد.
به گزارش خبرنگار کیهان، آموزش و پرورش استان اردبیل با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد: مدارس آمادگی و ابتدایی شهرستان‌های اردبیل؛ نیر؛ نمین و سرعین و نیز شهر هیر در نوبت صبح دوشنبه در پی تداوم سرمای هوا و یخبندان شدید تعطیل شدند.مدارس مقاطع گوناگون اردبیل و چند شهرستان دیگر این استان از پنجشنبه هفته گذشته به علت ریزش سنگین برف؛ سرمای هوا و یخبندان شدید تعطیل شدند. از سوی دیگر مدیر کل راه و شهرسازی استان اردبیل گفت: با آغاز بارش برف در این استان راه ارتباطی 700 روستا مسدود شد که با تلاش ماموران راهداری بیش از 620 راه روستایی بازگشایی شده است.
همچنین به گزارش خبرنگار کیهان از تبریز، یک مرد 40 ساله که معلول حرکتی بود پس از 14 ساعت گرفتار شدن در برف و کولاک جان خود را از دست داد. براساس این گزارش، این فرد جزو 8 نفری بود که در برف و کولاک ورزقان گرفتار شده بودند و 2 نفر از آنان موفق شدند خود را به درمانگاه مجتمع «مس سونگون» برسانند و 5 نفر دیگر از طریق اورژانس تحت مراقبت پزشکی قرار گرفتند. فرد فوت شده «همت اکبری» نام داشت.

 


مدیر عامل سازمان منطقه ویژه انرژی پارس گفت: پیشنهادهای مختلفی از سوی برخی شرکت‌های خارجی برای سرمایه‌گذاری در این منطقه اقتصادی مطرح شده است که هم‌اکنون در حال پیگیری ادامه مذاکرات با این شرکت‌ها هستیم.
به گزارش ایرنا، مسعود نصوری افزود: بسته فرصت‌های سرمایه‌گذاری در این منطقه تهیه شده که در این بسته جزئیات سرمایه‌گذاری در بخش‌های مختلف از جمله توریست صنعتی و گردشگری، احداث هتل، احداث مینی پالایشگاه‌ها و توسعه صنایع پایین‌دستی در نظر گرفته شده است.
وی با اشاره به این که هم‌اکنون به دنبال مجوزهای لازم برای جذب سرمایه‌گذاری‌های داخلی و خارجی در منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس هستیم ادامه داد: بیش از شش ماه است که یکی از شرکت‌های مشاور داخلی برای تهیه بسته فرصت‌های سرمایه‌گذاری مشغول کار است.
نصوری بیان کرد: بسته فرصت‌های سرمایه‌گذاری منطقه ویژه انرژی پارس با هدف تخصیص زمین و تغییر کاربری آن و دسترسی به زیر ساخت‌های اساسی سرمایه‌گذاران در منطقه ویژه اقتصادی پارس‌جنوبی در مطالعات طرح جامع منطقه جانمایی شده است.
مدیرعامل سازمان منطقه ویژه انرژی پارس گفت: تعیین مشوق‌های لازم برای سرمایه‌گذاری در منطقه ویژه اقتصادی پارس بررسی شده و علاوه بر مشوق‌هایی نظیر معافیت‌های مالیاتی، به دنبال مشوق‌های بیشتری از جمله، بخشودگی در قیمت زمین و دریافت هزینه زمین پس از بهره‌برداری طرح‌های توسعه‌ای هستیم.
وی افزود: در این ارتباط زمین به کنسرسیوم‌های داخلی سرمایه‌گذار برای احداث مینی پالایشگاه‌ واگذار می‌شود که تاکنون برای احداث سه مینی‌پالایشگاه‌ در این منطقه به شرکت‌های داخلی زمین تحویل شده است.نصوری با اشاره به این که کنسرسیوم‌های داخلی سرمایه‌گذار هر کدام برای خود شرکای خارجی دارند، گفت: واحدهای مینی پالایشگاهی با هدف فرآورش مایعات گازی تولید شده از مخزن مشترک پارس جنوبی و صادرات آن به خارج از کشور احداث خواهد شد.
براساس این گزارش، ساخت 8 پالایشگاه کوچک و متوسط میعانات گازی (کاندنسیت) در عسلویه برنامه‌ریزی شده که تاکنون پنج سرمایه‌گذار مجوزهای لازم را دریافت کرده‌اند و سه متقاضی دیگر نیز در حال گرفتن مجوز هستند.
ظرفیت این پالایشگاه‌ها 10 تا 150 هزار بشکه در روز است.

 


چاه شماره 19 میدان گازی سرخون و گشوی جنوبی در بندرعباس در مدار تولید قرار گرفت.
منطقه عملیاتی سرخون و گشوی جنوبی دارای 2 میدان گازی است که میدان سرخون در حال بهره‌برداری و میدان گشوی جنوبی در برنامه توسعه
است.
به گزارش واحد مرکزی خبر، با راه‌اندازی این چاه مقدار دبی تولیدی گاز منطقه سرخون و گشوی جنوبی نزدیک به نیم میلیون متر مکعب افزایش یافته است.
میدان گازی سرخون در 20 کیلومتری شمال شرقی بندرعباس واقع است.
تاکنون 20 حلقه چاه در میدان سرخون حفاری شده که از 19 حلقه آن بهره‌برداری می‌شود.
گاز تولیدی چاه‌های این میدان پس از فرآورش در پالایشگاه گاز سرخون برای مصرف شهری، صنعتی و نیروگاه‌های گازی فرستاده می‌شود.

 


کرج - خبرنگار کیهان:
دستگاه یخ‌ساز خورشیدی توسط محققان پژوهشگاه مواد و انرژی کشور مستقر در کرج ساخته شد.
رئیس پژوهشگاه مواد انرژی ایران با اعلام این خبر گفت: این دستگاه با استفاده از سیکل ترمودینامیکی و بدون مصرف انرژی الکترونیکی فعالیت می‌کند. علی‌اصغر توفیقی افزود: سیکل این دستگاه یک شبانه‌روز به طول می‌انجامد و در طول روز انرژی خورشید را جذب کرده و هنگام شب آن را به برودت تبدیل می‌کند.
حذف صفحه جذب‌کننده انرژی خورشیدی و استفاده از کربن فعال برای جذب انرژی از مزیت‌های این دستگاه است. توفیقی در پایان گفت: این نوع یخ ساز در وضعیت‌های بحرانی و مناطق محروم از برق کاربرد فراوانی دارد.

 


سمنان- خبرنگار کیهان:
رئیس اداره جنگل‌کاری و جنگل‌داری اداره منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان با اشاره به هجوم آفت «اُرس واش» به تنها گونه مقاوم جنگل‌های استان سمنان افزود: جنگل‌های استان سمنان در معرض خطر قرار دارند.
بهزاد گلابیان گفت: کمبود بارش باران در سال جاری، درختان ارس که تنها گونه مقاوم جنگلی استان سمنان هستند را از لحاظ فیزیولوژیکی ضعیف و درگیر آفتی به نام «اُرس واش» کردند که این انگل باعث خشک شدن این درخت‌ها و از بین رفتن آنها می‌شود.
وی گفت: 6 ذخیره گاه جنگلی به مساحت یکهزار و 133 هکتار در استان وجود دارد که 5 ذخیره‌گاه آن مربوط به جنگل‌های ارس و یک ذخیره‌گاه آن نیز جنگل‌های بلوط‌آوری تشکیل می‌دهد.
وی افزود: برای مبارزه با این انگل، مبارزات مکانیکی مختلفی در برخی جنگل‌های استان انجام شده است اما از آنجا که سطح آلودگی‌ها در این جنگل‌ها گسترش زیادی یافته، از سازمان تحقیقات کشاورزی استان درخواست کمک کرده‌ایم.

 


رشت - خبرنگار کیهان:
مدیر کل حفاظت محیط زیست گیلان گفت: آژانس همکاری‌های بین‌المللی ژاپن (جایکا) در سه پروژه احیای تالاب انزلی تا میزان دو‌میلیون دلار مشارکت می‌کند.
«امیر عبدوس» پس از امضای سند نهایی تفاهم‌نامه عملیات اجرایی مرحله دوم طرح مدیریت اکولوژیک تالاب انزلی اظهار کرد: فعالیت‌های اجرایی مبتنی بر اصول مدیریت اکولوژیک یکپارچه در حوزه آبخیز تالاب انزلی با تمرکز بر سه محور پسماند، فاضلاب‌‌ها و رسوبات با همکاری آژانس بین‌المللی همکاری‌‌‌‌های ژاپن (جایکا) اجرایی می‌شود.
وی با اشاره به اینکه فاضلاب، رسوبات و پسماند به‌عنوان سه تهدید مهم برای تالاب انزلی مطرح است، که گروه ژاپنی در این مدت دانش و فناوری مدیریت اکولوژیک تالاب را ارائه می‌دهد.سند نهایی تفاهمنامه اجرای مرحله دوم پروژه مدیریت اکولوژیک تالاب انزلی روز یکشنبه به امضای محمدعلی نجفی استاندار گیلان، احمدعلی کیخا معاون محیط زیست طبیعی و تنوع زیستی سازمان حفاظت محیط زیست و یاسوتو تاکه اوچی نماینده سازمان همکاری‌های بین‌المللی ژاپن (جایکا) رسید و بین طرفین مبادله شد.
تالاب انزلی با وسعتی در حدود 193 کیلومتر مربع به‌عنوان زیستگاهی برای پرندگان مهاجر در سطح بین‌المللی شناخته شده و بر روی سواحل جنوبی دریای خزر واقع است.این تالاب هم‌اکنون به ثبت بین‌المللی رسیده است.

 


عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی از افزایش 20 هزار میلیارد ریالی بودجه وزارت آموزش و پرورش برای سال آینده در لایحه بودجه خبر داد.
«قاسم احمدی لاشکی» دیروز در جمع دانشجویان دانشگاه فرهنگیان پردیس دکتر علی شریعتی ساری با اظهار این که 90 درصد افزایش اعمال شده در بودجه، مربوط به حقوق فرهنگیان و هزینه‌های جاری است، افزود: بودجه آموزش و پرورش از 170 هزار میلیارد ریال سال جاری به 190 هزار میلیارد برای سال آینده افزایش یافته است.
وی با اشاره به افزایش دو برابری بودجه دانشگاه فرهنگیان در کشور، افزود: بودجه 720 میلیارد ریالی این دانشگاه به یک هزار و 460 میلیارد ریال برای سال آینده افزایش یافت که 63/5 درصد آن مربوط به حقوق و دستمزد است و 30 درصد آن برای سایر اقدامات در این دانشگاه اختصاص می‌یابد.
احمدی لاشکی خواستار توسعه فضای آموزشی دانشگاه فرهنگیان در کشور شد و گفت: توسعه فضای عمرانی در دانشگاه فرهنگیان باید با پژوهش همراه باشد.وی از مجاورت دانشگاه فرهنگیان ساری با زندان این شهر انتقاد کرد و افزود: کارهای سازه‌ای و عمرانی نیز باید براساس پژوهش باشد.
عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات از تصمیمات جدید مجلس برای حذف کنکور ورود به دانشگاه و مراکز آموزش عالی خبر داد و گفت: شورای سنجش و پذیرش دانشگاه در حال تصویب قانونی است که تنها برای 30 درصد از رشته‌های دانشگاهی کنکور برگزار می‌شود.

 


هزینه‌های تعلل دستگاه قضایی
در برخورد با سازنده یک فیلم ضد ایرانی
عدم برخورد با تهیه‌کننده یک فیلم موهن علیه مردم ایران، همچنان برای سینمای ایران هزینه‌ساز است.
به گزارش خبرنگار کیهان، گرچه بیش از یک سال از رسوایی بزرگی به نام «یک خانواده محترم» گذشته، اما جریان سازنده این فیلم ضد ایرانی، هنوز هم در حال گرفتن گریبان سینمای کشورمان است. متأسفانه تاکنون نه تنها با سازندگان این فیلم هیچ برخوردی صورت نگرفته که مدیریت سینمایی دولت، امکان جولان فراوانی را برای تهیه‌کننده این اثر فراهم کرده است. حتی در ابتدا شایعاتی مبنی بر انتصاب «محمد آفریده» تهیه‌کننده فیلم ضد ایرانی «یک خانواده محترم» به ریاست یکی از بخش‌های سازمان سینمایی شنیده می‌شد. اما موضع‌گیری به موقع رسانه‌های اصولگرا، موجب عقب‌نشینی ریاست سازمان سینمایی در اقدام برای چنین انتصابی شد. با این حال، سایه آفریده همچنان بر سر مدیریت سینمایی - به ویژه در عرصه مستند- محسوس است. ستایش از وی در آیین پایانی جایزه شهید آوینی و انتصاب وی به عنوان عضو هیئت انتخاب جشنواره سینما حقیقت نشانه‌هایی از ارادتمندی مدیریت ‌بخش مستند سازمان سینمایی به تهیه‌کننده فیلم ضد ایرانی «یک خانواده محترم» است.
در همین راستا، مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی که توسط معاون سابق آفریده اداره می‌شود، در جشنواره‌ای که عنوان «حقیقت» را یدک می‌کشد، پذیرای یکی از عوامل نشان‌دار کودتای نافرجام سال 88 بود تا بار دیگر معلوم شود، ساخت فیلم ضد ایرانی «یک خانواده محترم» از سوی این جریان، یک حادثه نبوده است. روزنامه تجاری و کاسب‌کار «بانی فیلم» هم روز گذشته، عکس و تیتر اصلی صفحه اول خود را به حضور این کودتاچی ورشکسته در جشنواره «حقیقت»(!) اختصاص داد تا بار دیگر ماهیت و رویکرد اصلی خودش را برملا کند.
افزایش ۳۰ درصدی شرکت‌کنندگان خارجی جشنواره تجسمی فجر
دبیرکل ششمین جشنواره بین‌المللی هنرهای تجسمی فجر گفت: جشنواره هنرهای تجسمی فجر و دوسالانه‌‌ها، نافی یکدیگر نیستند بلکه جشنواره هنرهای تجسمی فجر محلی برای گردهمایی همه هنرهای تجسمی است و منجر به ایجاد زبان بین‌رشته‌ای می‌شود.
به گزارش خبرنگار کیهان، نشست خبری ششمین جشنواره بین‌المللی هنرهای تجسمی فجر با حضور دبیر کل این جشنواره و دبیران هنری و اجرایی این جشنواره در موزه هنرهای معاصر تهران برگزار شد. مسعود زنده‌روح کرمانی دبیر هنری جشنواره نیز از افزایش ۳۰ درصدی آمار شرکت‌کنندگان خارجی در ششمین جشنواره هنرهای تجسمی فجر خبر داد و گفت: امسال با توجه به زمان مناسبی که در اختیار داشتیم توانستیم اطلاع‌رسانی مناسبی داشته باشیم و از هنرمندان خارجی بیشتری دعوت به حضور در جشنواره کنیم که در نهایت در مقایسه با سال گذشته شاهد افزایش ۳۰ درصدی آمار شرکت‌کنندگان خارجی در جشنواره امسال هستیم. ششمین جشنواره بین‌المللی هنرهای تجسمی فجر، ۱۴ بهمن تا پنج اسفند در مؤسسه فرهنگی و هنری صبا، فرهنگسرای نیاوران و موزه هنرهای معاصر تهران برگزار خواهد شد.
طرح ملی «فرصت برابر»
در سراسر کشور برگزار می‌شود
طرح ملی گسترش آموزش داستان، شعر و مبانی ادبیات کودک و نوجوان در سراسر کشور «فرصت برابر» زمستان 92 برگزار می‌شود.
به گزارش خبرنگار کیهان، نشست خبری طرح ملی گسترش آموزش داستان، شعر و مبانی ادبیات کودک و نوجوان در سراسر کشور«فرصت برابر» در حوزه هنری با حضور راضیه تجار دبیر انجمن قلم ایران، محسن پرویز سخنگوی انجمن قلم و محمد سرشار رئیس حوزه هنری کودک و نوجوان برگزار شد.
محسن پرویز سخنگوی انجمن قلم در این نشست گفت: ایجاد فرصت برابر برای ساکنان شهر تهران با سایر نقاط کشور از اهداف طرح ملی فرصت برابر است، زیرا متأسفانه حوزه امکانات پرورش استعداد‌ها در تهران متمرکز است از این رو در پی برطرف کردن این نقص هستیم.
وی این طرح را محصول پرورش استعداد‌ها دانست و خاطرنشان کرد: تنها در طی پرورش حوزه کودک و نوجوان نیستیم، بلکه طرح ملی «فرصت برابر» تمام حوزه‌‌ها را در بر می‌گیرد؛ به این دلیل که انجمن قلم یک نهاد اجرایی نیست، برای اجرای سایر قسمت‌‌ها نیازمند مشارکت مراکزی است که فعالیت اجرایی دارند و می‌توانند کمک کنند، از این رو این درخواست را از سایر قسمت‌‌ها نیز داریم که اگر آن‌ها کمک و همراهی کنند این طرح قابل انجام‌تر خواهد بود.
راضیه تجار نیز درباره طرح ملی «فرصت برابر» توضیح داد: فرایند خلق اثر سریع اتفاق نمی‌افتد، اگر یک کلاسی برگزار می‌شود بلافاصله آثار خلق نمی‌شود و منتج به خلق کتاب نخواهد شد از این رو می‌گوییم باید این کلاس‌ها مستمر باشد و در آن ارتباط تنگاتنگ میان هنرجو و استادان که چند گام از هنرجو جلوتر است مکرر باشد. محمد سرشار هم با اشاره به آموزش سه هزار هنرجو در این طرح گفت: سرمایه انسانی ما در عرصه كودك و نوجوان بعد از انقلاب اسلامی جهش فوق العاده‌ای داشته كه باید ادامه داشته باشد و برای ادامه آن علاوه بر حضور افرادی كه در گذشته بودند، اضافه شدن نیروهای جدید در این مسیر است. بیشتر انجمن‌ها و تشكل‌های ادبی فعال در این عرصه متعلق به بخش غیر دولتی هستند كه اعتبارات و بودجه‌های محدودی دارند و برای اجرای طرح‌های فراگیر با مخاطب بالا دارای مشكل هستند.
به گفته وی، طرح فرصت برابر شامل سه دوره«آموزش مبانی ادبیات کودک و نوجوان»، «آموزش داستان‌نویسی برای مخاطبان کودک و نوجوان» و «آموزش شعرسرایی برای مخاطبان کودک و نوجوان» طراحی شده که برای هر دوره، سرفصل‌های آموزشی و منابع علمی مورد نیاز، شناسایی و تدوین گردیده است. همچنین طرح ملی فرصت زمستان 92 برگزار می‌شود.
نمونه‌ای از پاسخگویی در دولت تدبیر و امید!
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در واکنشی عجیب به پرسش یک خبرنگار که از او درباره وضعیت اداره کتاب و مسئولیت جدید این اداره پرسید، پاسخ داد: «به شما چه ربطی دارد»(!)
به گزارش مهر، علی جنتی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ظهر دیروز دوشنبه 25 آذر در حاشیه نخستین همایش بین‌المللی اسناد ایرانی که در کتابخانه ملی برگزار شد، در پاسخ به این سؤال خبرنگار مهر که «گویا شما با آقای محمد سُلگی برای تصدی مدیریت اداره کتاب وزارت ارشاد، مذاکره‌ای داشته‌اید. سرنوشت اداره کتاب کی مشخص می‌شود؟» گفت: «این چه ربطی دارد به یک مصاحبه رسمی عمومی؟» وی که چندین بار از عبارت «اصلاً چه ربطی دارد»، «اصلاً این که قابل مطرح کردن نیست» استفاده کرد، همچنین اضافه کرد: «سُلگی یا غیرسلگی، به شما چه ربطی دارد؟» خبرنگار مهر بار دیگر از وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی خواست به این سؤال به صورت مشخص پاسخ دهد که جنتی این بار چنین واکنش نشان داد: «تا جایی که من به خاطر دارم، شما همیشه دنبال سؤالات چالشی هستید. اصلاً اینکه مدیر اداره کتاب چه کسی خواهد شد، به شما چه ربطی دارد؟»
حمایت از سینمای نفتی- جشنواره‌ای در سازمان سینمایی دولت!
خبرگزاری فارس نوشت: سکانس صریح تکریم از محمدرضا شاه به دلیل اصلاحات ارضی، نشان دادن رقص زنان، نمایش زن با لباس نامناسب و نشان دادن لباس زیر زنانه از ویژگی‌های مستند مورد حمایت برادران حقیقت (مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی) است.
یک از مستندهای جشنواره که با موضوع اختلاف یک پسر 30 ساله با پدرش روایتی است از یأس و ناامیدی جوانی که به واسطه شرایط جامعه و ورشکستگی پدرش از زندگی خسته شده است. اگر مستند را ببینید متوجه می‌شوید که طبعا فرم آن به گونه‌ای نیست که در دو بخش مسابقه ملی و بین‌المللی قرار بگیرد اما محتوایی دارد که البته مورد توجه مدیران جشنواره قرار گرفته است چرا که رد شدن این مستند از فیلتر هیات انتخاب و بعد قرار دادن آن در دو بخش مسابقه معنایی غیر از این را متبادر نمی‌کند. این مستند نمونه بارز یک مستند جشنواره‌ای (البته به لحاظ ساختار ضعیف) است که کارگردانش سعی کرده مو به مو این ویژگی‌‌ها را چه در حوزه سیاسی و چه اجتماعی رعایت کند.
جالب است بدانید کارگردان همین مستند قرار است مستندی درباره محرم را تولید کند که البته هم اکنون در مراحل پایانی تدوین قرار دارد.

 


استاد «عبدالعزیز عکاشه» از قاریان پیشکسوت مصری در سن 65 سالگی دار فانی را وداع گفت.
به گزارش ایکنا به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی شورای عالی قرآن، این قاری ممتاز متولد 1948 میلادی بود که با نسل دوم قاریان کشور مصر همچون ابوالعینین شعیشع، شحات محمد انور و محمد الهلباوی همدوره است. همچنین وی از فارغ‌التحصیلان الهیات دانشگاه الازهر مصر به شمار می‌رود.
سه سفر به ایران در زندگی‌نامه استاد عکاشه به چشم می‌خورد. اولین بار جهت شرکت در مسابقات، مرتبه دوم تلاوت در محضر مقام معظم رهبری در سال 1390 و آخرین نوبت نیز در رمضان المبارک 1391 و به همراه هیئت قاریان مصری در ایران اسلامی حضور داشت.
او در سفر دوم خود به ایران و پس از حضور در محفل باشکوه انس با قرآن کریم در محضر مقام معظم رهبری گفت: من به خیلی از کشور‌ها مسافرت کرده‌ام و هیچ‌کجا ندیده‌ام که رهبری این مقدار بنشیند و به قرآن گوش کند.

 


پیکرهای مطهر شش تن از شهدای ایرانی حادثه تروریستی دیاله عراق، از مرز بین‌المللی خسروی وارد ایران شد.
به گزارش خبرنگار ایرنا، این پیکرها متعلق به تعدادی از کارگران و مهندسان یک شرکت ایرانی وابسته به بنیاد مستضعفان است که در خط انتقال گاز ایران به عراق مشغول کار بودند و بیشتر آنها از اهالی استان چهارمحال و بختیاری هستند.
پیکرهای مطهر شهدای این حادثه تروریستی، پس از انجام تشریفات قانونی در مرز خسروی تحویل مقامات کشورمان شد و سپس برای انجام مراحل بعدی و انتقال آنها به زادگاهشان به مرکز استان کرمانشاه انتقال یافت.
«یزدان کیوانی فرزند عزیزالله»، «ساسان خواجه آمل فرزند محمد»، «محمد نصیری فرزند عوض»، «اسماعیل خانه فروش فرزند نصرت‌الله»، «بهمن شفیعی فرزند مرتضی» و «خسرو پاداشی فرزند محمدعلی» شهدایی هستند که جسدشان وارد کشور شد.
در جریان تشییع پیکرهای مطهر این شهدا فرماندهان مرزبانی، نظامی و انتظامی، سپاه قصرشیرین، امام‌جمعه، معاونین فرماندار و برخی از مسئولان محلی این شهرستان مرزی در نقطه صفر مرز خسروی حضور داشتند.
به گفته معاون سیاسی فرماندار قصرشیرین، پیکر 9 شهید ایرانی دیگر پس از عملیات شناسایی امروز از طریق مرز خسروی وارد کشورمان می‌شود.
وی گفت: مراحل انجام آزمایشات پزشکی لازم برای تعیین هویت شهدای این حادثه تروریستی در مرکز پزشکی قانونی شهر مقدادیه عراق در حال انجام است.
هشت تن از شهدای انتقال داده نشده به ایران علی خلیلی، رضا امانی، مرتضی پالار، کامران شبان، داریوش رییسی، احمد خواجه، علی شیخی‌نژاد و قربانعلی صمدی‌پور نام دارند و هویت یکی از شهدا تاکنون مشخص نشده است.
مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان کرمانشاه گفت: پیکرهای شش شهید حادثه تروریستی که در استان دیاله عراق به شهادت رسیدند، دیروز به خانواده‌های آنان تحویل داده شد.
شامگاه یکشنبه پیکرهای این شهدا از مرز خسروی وارد کشور شد و به سردخانه باغ فردوس کرمانشاه انتقال یافت.
وی گفت: سه تن از این شهدا اهل شهرکرد در استان چهارمحال و بختیاری و سه شهید دیگر نیز اهل استان‌های مازندران، خوزستان (اندیمشک) و فارس هستند.
در حادثه تروریستی که عصر جمعه گذشته در استان دیاله عراق به وقوع پیوست، تعدادی از مهندسان و کارگران ایرانی شاغل در پروژه گازرسانی منطقه مذکور شهید و مجروح شدند که یکی از مجروحین به شهر سلیمانیه و سه تن دیگر به شهر کرمانشاه انتقال یافتند.

 


کانون همبستگی فرزندان شاهد بیانیه‌ای در خصوص اظهارات اخیر صانعی در مصاحبه با یک روزنامه آمریکایی صادر کرد.
در پی مصاحبه صانعی با روزنامه نیویورک تایمز و پیشنهاد به دولتمردان ایران و آمریکا مبنی بر گذشت از هم و زندگی دوستانه! کانون همبستگی فرزندان شاهد به نمایندگی از 24 تشکل فرزندان شاهد عضو بیانیه‌ای صادر کرد که در بخش‌هایی از آن آمده است؛ به فرض که ایشان خود را در جایگاهی ببینند که از ملت ایران بخواهند تا آمریکای جهانخوار را بعد از 60 سال ظلم و ستمی که بر این ملت روا داشته، ببخشند؛ آیا ایشان قبل از ارائه این پیشنهاد لیست جنایت‌های امپریالیسم آمریکا علیه ملت ایران را در ذهن خود مرور کرده‌اند؟ آیا واقعا ایشان بر این اعتقادند که ملت غیور و شهادت‌طلب ایران می‌تواند جنایت‌های امپریالیسم آمریکا را (قریب به شش دهه گذشته که هنوز هم ادامه دارد) نادیده گرفته و گذشت کنند؟ آیا در لیست جنایت‌های آمریکا (اگر در خاطر ایشان هست!) اثری از سازمان ساواک نیز مانده است؟ آیا ایشان تحقیر ملت ایران در تصویب قانون کاپیتولاسیون، تفرقه‌های قومیتی در کشور و حمایت از سازمان تروریستی منافقین را از یاد برده‌اند؟ آیا کسی هست که ایرانی باشد و هشت سال جنگ تحمیلی علیه این ملت که با حمایت آشکار آمریکا به وقوع پیوست را فراموش کرده باشد؟ آیا ایشان شلیک موشک ناو آمریکایی به هواپیمای ایرباس مسافربری ایران و شهادت 290 نفر بی‌گناه را فراموش کرده‌اند؟ موارد ذکر شده تنها گوشه‌ای از جنایات آمریکای منفور در جهان است که نسبت به ایران عزیز و هموطنانمان روا داشته است. جناب آیت‌الله صانعی آیا هنگام ارائه پیشنهاد بعید خود، هیچ یک از موارد ذکر شده از خاطر شریفتان نگذشت؟
در پایان این بیانیه تاکید شده است؛ ملتی که در راستای اعتلای ایران اسلامی بارها متحمل صدماتی شده و یا عزیزان خود را در این راه تقدیم کرده است، هرگز حاضر نمی‌شود با توصیه‌های نامسئولانه و بی‌دلیل، آرمان‌های نظام مقدس جمهوری اسلامی را فراموش کرده و ظلم‌های روا داشته شده را ببخشد.

 


استاد حبیب چایچیان شاعر انقلابی و آیینی کشور در هفتمین برنامه شب شاعر در میان جمعی از شاعران و اهالی عرصه فرهنگ و ادب تجلیل شد.
به گزارش تسنیم، پس از تجلیل از شش شاعر برجسته‌ انقلاب در سلسله نشست‌های «شب شاعر»، در ایام عزاداری سید و سالار شهیدان امام حسین(ع) مراسم پاسداشت شاعر آیینی و انقلابی استاد حبیب چایچیان متخلص به حسان در هفتمین برنامه شب شاعر عصر روز یکشنبه پنجم آذر با حضور علی انسانی، محدث خراسانی، حجت‌الاسلام محمدرضا زائری، کمال شفیعی، محمد علی مجاهدی، احسان محمدحسنی، مرتضی امیری اسفندقه، گلعلی بابایی، سهرابی‌نژاد، عباس براتی‌پور، محمدمهدی سیار و جمعی از شاعران جوان و اهالی عرصه ادب و هنر برگزار شد.
در این مراسم محمد علی مجاهدی، حجت‌الاسلام زائری، علی انسانی و محمدمهدی سیار به سخنرانی پرداختند و پیرامون شاخصه‌های شخصیتی و شعر استاد حبیب چایچیان مطالبی را عنوان کردند سپس در انتهای مراسم استاد حسان مورد تجلیل و تقدیر قرار گرفت و از سوی سازمان فرهنگی هنری اوج و بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس به او هدایایی تقدیم شد.
استاد حبیب چایچیان که بیش از 86 سال از عمر او می‌گذرد، یکی از قدیمی‌ترین و بااخلاص‌ترین شاعران اهل بیت(ع) است. او که بیش از نیم قرن از عمر خود را صرف سرودن اشعاری در وصف این ذوات مقدسه کرده، تاکنون سه دیوان شعر با نام‌های «ای اشک‌‌ها بریزید»، «خلوتگاه راز» و «زمزمه‌های قلب من» روانه بازار نشر نموده است. البته این سه کتاب با مضامین عاشورایی و آیینی همه اشعار استاد حسان نیست؛ چرا که با خود عهد کرده در زمان حیاتش دیگر کتابی منتشر نکند.
یکی از زیباترین سروده‌های استاد حسان، شعر «آمده‌ام ای شاه پناهم بده» است که در وصف شاه خوبان حضرت امام رضا(ع) هر صبح رأس ساعت هشت بامداد از شبکه پنجم سیما (تهران) پخش می‌شود.

 


مقامات سازمان فضایی کشور ضمن تشریح روند پیشرفت‌های ایران در این حوزه از اعزام انسان به فضا تا 5 سال آینده خبر دادند.
حمید فاضلی قائم‌مقام سازمان فضایی کشور با بیان اینکه از سال 91 اولین میمون فضانورد به نام «پیشگام» را در پژوهشگر به فضا پرتاب کردیم، افزود: برای بار دوم میمون «فرگام» را برای تثبیت فناوری و افزایش قابلیت اطمینان در روز شنبه به فضا پرتاب کردیم که خوشبختانه با موفقیت روبرو بودیم.
فاضلی با اشاره به نوع نگاه رسانه‌های خارجی نسبت به ایران، اظهار داشت:‌ ماموریت ما در اعزام موجود زنده و مطالعات زیست فناوری به ارتقای کیفیت زندگی بشر کمک بسیار زیادی خواهد کرد به طوری که ما می‌توانیم از این مسئله در حوزه پزشکی، درمانی، گیاه‌شناسی آن هم در شرایط کم‌وزنی، بی‌وزنی و پروزنی استفاده کنیم.
قائم‌مقام سازمان فضایی کشور با اشاره به اینکه کشورهای پیشرفته غربی هم نیز همین اقدامات را در ایستگاه‌های بین‌المللی فضایی انجام می‌دهند، خاطرنشان ساخت: ما هم خوشبختانه توانسته‌ایم ایستگاه فضایی را به وجود آوریم که تقریبا سه دقیقه شرایط بی‌وزنی را تامین خواهیم کرد.
محمد ابراهیمی، رئیس پژوهشکده سامانه‌های فضانوردی سازمان فضایی ایران هم که در برنامه گفت‌وگوی ویژه خبری شرکت کرده بود،‌ گفت: فرستادن «فرگام» و بازگشت سالم آن به ما این کمک را می‌کند تا قدم‌برداری‌ها را با آزمایشات پیچیده‌تر و با کارهای علمی دقیق‌تر انجام دهیم.
وی با اشاره به اینکه دانش مربوط به توسعه کپسول‌های فضایی و توسعه سیستم‌های بازیابی در کشور به خوبی وجود دارد،‌گفت: با قدم‌های عمیق‌تر و دقیق‌تری توانستیم این کار را به مرحله اجرا برسانیم.
ابراهیمی با بیان اینکه دو گام محوری برای پرتاب انسان به فضا وجود دارد، ولی در هر کدام چندین کار باید صورت گیرد، خاطرنشان ساخت: باید گلوگاه‌های فنی را رفع کنیم.
رئیس پژوهشکده سامانه‌های فضانوردی سازمان فضایی ایران با بیان اینکه برای اعزام فضانورد به زیر مدار بیش از چهار، پنج سال وقت نیاز نیست، افزود: در صورتی که آزمایشات با مشکل خاصی مواجه نشود و حمایت‌های مالی صورت گیرد به فعالیت‌ها‌یمان ادامه خواهیم داد.
وی با بیان اینکه حدود چهار، پنج سال آینده فضانورد را به زیر مدار آن هم در حدود 20 الی 30 دقیقه به فضا اعزام خواهیم کرد، عنوان داشت: ان‌شا‌ءالله فضانورد با موفقیت به زمین باز خواهد گشت.
ابراهیمی در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر اینکه در حال حاضر چه زیرساخت‌هایی در کشور فراهم است، تصریح کرد: در دو موضوع مختلف زیرمداری و مدارگر اوضاع بسیار متفاوت است‌ به‌طوری‌ که در بحث زیرمداری تقریبا هیچ زیرساخت عمده‌ای نیست که آن را نداشته باشیم.
رئیس پژوهشکده سامانه‌های فضانوردی سازمان فضایی ایران با اشاره به اینکه در بعضی از آزمایشگاه‌‌های خاص در تعلیم فضانورد دچار ضعف هستیم، افزود: ان‌شا‌ءالله با مشارکت‌هایی که در بخش تعلیم خلبانان صورت خواهد گرفت به این مهم نیز دست خواهیم یافت.
وی با بیان اینکه بسیاری از زیرساخت‌‌ها برای تعلیم خلبانان نیاز است، ادامه داد: زیرساخت‌های خلبانان برای زیرمدار کافی است.
ابراهیمی با اشاره به اینکه پایگاه پرتاب لازم برای انجام این کار مهیا است، خاطرنشان ساخت: تجهیزات هدایت کنترل و ناوبری در کشور به خوبی موجود است.

 


همزمان با فرارسيدن اربعين حسيني ،صفحه اختصاصي اربعين حسيني در پايگاه حج وزیارت راه اندازي شد.
به گزارش پايگاه اطلاع رساني حج، همزمان با فرا رسيدن اربعين حسيني و حركت عظيم پياده روي ميليوني عاشقان اباعبدالله الحسين عليه السلام از اقصي نقاط جهان به سوي كربلاي معلي، صفحه اختصاصي اربعين حسيني در پايگاه اطلاع‌رساني حج راه‌اندازي شد.
در اين بخش آخرين اخبار و تصاوير و رويدادهاي خبري به صورت لحظه‌اي از داخل ايران و كشور عراق به اطلاع مخاطبان خواهد رسيد.
همچنين يك تيم رسانه‌اي با هدف انعكاس مناسب عزاداري اربعين امام حسين (ع) در فضاي وب، عازم كربلاي معلي شده‌اند تا اين رويداد بزرگ خبري را در سايت‌‌ها و شبكه‌هاي اجتماعي مختلف مخصوصا براي مخاطبان خارجي پوشش دهند.
اين تيم‌ها قرار است تصاوير، ويدئو و گزارش‌هايي از اين مراسم را به سرعت در شبكه‌هاي اجتماي مانند فيس بوك، انيستاگرام، توئيتر، يوتيوب و گوگل‌پلاس در ميان شبكه‌هاي اجتماعي بين‌المللي و در شبكه آپارات، كلوب و لنزور در ميان شبكه‌هاي داخلي و همچنين در شبكه‌هاي تلويزيوني داخلي و خارجي و خبرگزاري‌ها، سايت‌‌ها و روزنامه‌‌ها ارائه كنند.
نشاني سايت و صفحات مرتبط يكي از تيم‌هاي اعزامي به كربلاي معلي به اين ترتيب است:
http://arbaeen2013.ir
Arbaeen2013.com
Facebook.com/arbaeen2013
instagram.com/arbaeen2013
twitter.com/arbaeen_2013
https://plus.google.com/+Arbaeen2013photo/posts

 


چهارمین جلسه رسیدگی به پرونده اختلاس از بیمه ایران در حالی روز گذشته در شعبه 79 دادگاه کیفری استان تهران آغاز شد که پای استانداران سابق و اسبق هم در این پرونده باز شد.
در ابتدای جلسه قاضی کشکولی رئیس دادگاه رسیدگی به پرونده اختلاس از بیمه ایران خطاب به متهمان و حاضران گفت: تمام سعی خود را خواهیم کرد تا در طول این هفته رسیدگی به این پرونده به پایان برسد.
در ادامه به متهم (م – خ) 56 ساله که بازنشسته استانداری تهران است، در خصوص وصول تعرفه مازاد بر تعرفه دولتی از محل بهره‌برداری از معادن به مبلغ یک میلیارد و 250 میلیون تومان و اختلاس به مبلغ 895 میلیون ریال تفهیم اتهام شد.
متهم پس از قرائت کیفرخواست از سوی نماینده دادستان در جایگاه متهمان قرار گرفت و در پاسخ به سوال قاضی مبنی بر پذیرش اتهامات گفت: اتهام را قبول ندارم و در این خصوص تنها هم نبودم و چند نفر دیگر هم این کار را می‌کردند؛ ما مجوز مدیرکل را داشتیم حتی سازمان بازرسی گفته بود که بعد از من هم این مبالغ گرفته شده است.
در ادامه رسیدگی به اتهامات «م-خ» وکیل وی گفت: اتهام موکل من مباشرت در اختلاس است و یکی از این شرکا استانداران سابق و اسبق بوده‌اند که کتبا اعلام کردند این پول دریافت شده است.
این وکیل تصریح کرد: از این دو استاندار دعوت کنید تا بگویند چرا چنین دستوری داده‌اند؟ مگر می‌شود جرمی اتفاق بیفتد و با متهمان اصلی و دانه درشت‌ها برخوردی نشود؟
قاضی پرونده در پاسخ به اظهارات این وکیل گفت: استاندارها کتبا نوشتند و دادگاه نیاز به حضور آنها نمی‌بیند.
«س.ف.ه» رئیس وقت اداره اعتبارات استانداری آخرین نفری بود که در چهارمین جلسه دادگاه بیمه به اتهاماتش رسیدگی شد.
وی به اتهام دریافت رشوه به مبلغ 60 هزار درهم برای خرید مبلمان در دوبی و همچنین دریافت یک میلیون و 300 هزار درهم برای خرید آپارتمان در دوبی در جایگاه حاضر شد اما تمامی اتهامات منتسب به خود را رد کرد.
پس از استماع اظهارات «س.ف.ه» قاضی ختم جلسه را اعلام و ادامه رسیدگی را به روز امروز (سه شنبه) موکول کرد.

 


صفحه (10)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10