(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


سه شنبه 24 شهريور 1388- شماره 19463
 

صفحه (14)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
تحقير انگليس در ديدار سايمون گس با احمدي نژاد
سخنگوي وزارت امور خارجه: ايران در چارچوب بسته پيشنهادي آماده گفت وگو درباره مسئله هسته اي است
پايان بخش دانشگاهي نمايشگاه قرآن
پيكر پاك امام جمعه موقت سنندج تشييع شد
دادستان كل كشور: كروبي مي داند ادعايش واقعي نيست ، جرئت اعتراف ندارد
القدس العربي: غرب تسليم اراده ايران در دستيابي به انرژي هسته اي شده است
امام جمعه اهل سنت اوز مردم را به راهپيمايي در روز قدس دعوت كرد
سيستم رايانه اي هدايت كننده كوره خورشيدي در كاشان طراحي و ساخته شد
چراغ راهنمايي با انرژي خورشيدي در دانشگاه كاشان ساخته شد
عضو مجمع نمايندگان شمال كشور در مجلس شوراي اسلامي دولت شاليكاران را از ورشكستگي برهاند
با افزايش قيمت خريد تضميني برنج پر محصول در مازندران آغاز شد
استاد دانشگاه كاشان در فهرست دانشمندان برتر جهان
رئيس سازمان بسيج سازندگي كشور:
30 ميليون نفر روز بسيجي در طرح هاي عمراني و زودبازده كشور شركت خواهند كرد
اخبار ادبي و هنري



تحقير انگليس در ديدار سايمون گس با احمدي نژاد

سفير انگليس كه پس از پنج ماه به حضور احمدي نژاد پذيرفته شده بود با برخورد متفاوت و قاطع رئيس جمهور كشورمان مواجه شد.
«سايمون گس» كه از فروردين ماه سال جاري به عنوان سفير جديد انگليس جايگزين «جفري آدامز» در تهران شده بود، سرانجام پس از 5 ماه يكشنبه گذشته به حضور رئيس جمهور اسلامي ايران پذيرفته شد تا به همراه سفراي جديد چهار كشور ديگر استوارنامه خود را تقديم محمود احمدي نژاد كند.
رجانيوز در اين زمينه نوشت، در جريان تقديم استوارنامه از سوي سفراي كشورهاي نيوزلند، گرجستان، ارمنستان، قزاقستان و انگليس به احمدي نژاد كه روز يكشنبه در محل دفتر رئيس جمهور اسلامي ايران انجام شد، برخورد متفاوت و قاطع احمدي نژاد با سفير انگليس موجب جلب توجه حاضران شد.
رئيس جمهور در جريان گفت وگوي كوتاه خود با «سايمون گس» سفير انگليس، لبخند نزد و از موضع عزتمندانه و تحقير رفتارهاي دولت مداخله گر متبوع وي، با او سخن گفت.
احمدي نژاد در واكنش به بخشي از اظهارات سفير انگليس مبني بر اينكه «دولت بريتانيا قصد دخالت در امور ايران را ندارد،» تاكيد كرد: ملت ايران اساسا اجازه دخالت به بيگانه را نمي دهد. وي همچنين خاطرنشان كرد: البته در مسير توسعه روابط نگاه ما به آينده است و اميدواريم دولت انگليس از گذشته خود تجربه خوبي گرفته باشد و در مسير اصلاح رفتارهاي گذشته خود گام بردارد. از اين رو مهمترين ماموريت شما به عنوان يك سفير اين است كه اين خاطرات منفي را به خاطره مثبت تبديل كنيد.
در ادامه اين ديدار، سفير انگليس كه گويا توقع اين برخورد قاطع را از سوي رئيس جمهوري اسلامي ايران نداشت، با بيان اينكه انگليس به آنچه در گذشته بين دو كشور اتفاق افتاده است به هيچ عنوان افتخار نمي كند، گفت: انگليس خواهان ايجاد مناسبات مدرن و توسعه روابط براساس احترام متقابل با جمهوري اسلامي ايران است. دولت انگليس در جريان حوادث پس از انتخابات ايران، نقش مهمي در سازماندهي و تحريك اغتشاشات برعهده داشت. رهبر انقلاب اسلامي در نمازجمعه تاريخي 29 خرداد ماه خود با اشاره به بخشي از اين شرارت ها از دولت انگليس به عنوان يك دولت خبيث ياد كرده بودند.
«شبكه ايران» نيز در همين زمينه نوشت، خوش آمدگويي احمدي نژاد به سفير سفارتخانه اي كه بنابر اعترافات متهمان آشوب ها در جريان اغتشاشات اخير نقش مهمي داشته است، در نوع خود جالب توجه بود چرا كه علاوه بر اعترافات متهمان درباره نقش عناصر انگليسي، اين حسين رسام كارمند ايراني الاصل سفارت انگليس در تهران بود كه از نقش اين سفارتخانه در جريان اغتشاشات اخير پرده برداشت.
از اين رو رفتار رئيس جمهوري پيش از آنكه نشانگر استقبال از سفير جديد انگليس باشد، هشداري بود نسبت به رويكرد نادرست مقامات اين كشور، بويژه در ماه هاي اخير.
اين موضوع در «نگاه هاي معني دار» رئيس جمهور كشورمان به سفير جديد انگليس و همراهانش كاملا مشهود بود. نگاه هايي كه به نظر مي رسد «سايمون گس» و دوستان او به خوبي معني آن را دريافته اند.

 



سخنگوي وزارت امور خارجه: ايران در چارچوب بسته پيشنهادي آماده گفت وگو درباره مسئله هسته اي است

سخنگوي وزير امور خارجه با تاكيد مجدد بر اينكه ملت ايران بر سر حقوق مسلم هسته اي خود گفت وگو نخواهد كرد گفت: ايران در چارچوب بسته پيشنهادي ارائه شده آماده تعامل و گفت وگو است.
حسن قشقاوي ديروز در جلسه هفتگي با خبرنگاران در پاسخ به سوالي درباره درخواست اروپا و غرب براي مذاكره فوري با جمهوري اسلامي تصريح كرد: ايران اهل تعامل و گفت وگو است و در چارچوب بسته اي كه چندين روز پيش ارائه شده آماده مذاكره و گفت وگو است.
وي تاكيد كرد: يكي از بحث ها فرآيند بسته پيشنهادي، رفع نگراني از موضوع هسته اي، توجه به خلع سلاح جهاني، تحقق آرزو و شعار بشريت مبني بر اينكه انرژي صلح آميز هسته اي براي همه و سلاح هسته اي براي هيچكس است كه اينها مي تواند محور مذاكرات قرار گيرد.
زمان ديدار هنوز مشخص نشده است
قشقاوي درباره درخواست سولانا مسئول سياست خارجي اتحاديه اروپا براي مذاكره فوري با سعيد جليلي دبير شوراي عالي امنيت ملي كشورمان نيز اظهار داشت: با توجه به ابراز تمايل عمومي دو طرف كانال هاي ذيربط زمان را تنظيم مي كنند و در حال حاضر نمي توانم زمان خاصي را اعلام كنم. در صورت مشخص شدن زمان ديدار به اطلاع افكار عمومي خواهد رسيد.
ايران از حق خود در خزر
دفاع مي كند
خبرنگاري به برگزاري اجلاس 4 كشور ساحلي درياي خزر در اكتائو قزاقستان بدون حضور ايران اشاره كرد كه قشقاوي ديپلماسي ايران در خزر را بسيار فعال و موفق خواند و گفت: خواسته ما براساس قاعده شناخته شده بين المللي است و فراتر از آن نيست و خواسته اي مشخص است.
وي با بيان اينكه همواره تعين رژيم حقوقي درياچه و درياهاي بسته با توافق و اجماع كليه كشورهاي ساحلي صورت مي گيرد، اظهار داشت: در مورد خزر نيز چنين است و ما در اين زمينه تلاش هاي خود را انجام داده ايم كه نقطه اوج آن برگزاري اجلاس هاي سران در عشق آباد و تهران بود و اجلاس باكو نيز بايد در سطح سران برگزار شود.
سخنگوي وزارت خارجه با تاكيد بر اينكه جمهوري اسلامي بر احقاق حقوق خود در خزر پافشاري دارد، گفت: تاكنون چنين عمل كرده ايم و هيچ تغييري در مواضع ما در طي سال هاي اخير در مورد خزر صورت نگرفته است.
وي در اين زمينه به اقدامات دستگاه ديپلماسي جمهوري اسلامي در خصوص اجلاس اكتائو از جمله گفت وگو با سفراي كشورهاي ساحلي خزر در تهران و اعلام اعتراض جمهوري اسلامي مبني بر اينكه بدون ايران بحث خزر نمي تواند تداوم داشته باشد، ارسال نامه اعتراض آميز متكي، ... اشاره كرد و افزود: تحرك جدي ما باعث شد كه بسياري از رؤساي جمهور كشورهاي ساحلي و از جمله قزاقستان اعلام كردند كه بنا ندارند در خصوص رژيم حقوقي درياي خزر گفت وگو كنند.
به گفته قشقاوي موضوع رژيم حقوقي درياي خزر بايد در اجلاس سران اين دريا در باكو مطرح شود و تعامل سازنده بين كشورهاي ساحلي مي تواند مفيد و موثر باشد.
سخنگوي وزارت خارجه با تاكيد بر اينكه درياي خزر بايد درياي «صلح و دوستي» باشد يادآور شد: مداخلات خارجي و دعوت از قدرت هاي خارجي به ويژه در زمينه نظامي موضوع را پيچيده مي كند.
وي تصريح كرد: ايران در استيفاي حقوق خود بسيار جدي است و در مذاكرات ديپلماتيك و صحنه عمل اين موضوع را نشان داده است.
سكوت ها حساب شده است
قشقاوي در پاسخ به پرسشي در خصوص سكوت دستگاه ديپلماسي در قبال برخي اتهامات وارده به ايران از جمله ارسال سلاح براي شيعيان يمن، موشك هاي اس300 روسيه و ... با بيان اينكه دستگاه ديپلماسي قبل از هر كسي اخبار و تحولات را رصد مي كند، گفت: كارشناسان مجرب و مسئول اين وزارتخانه همه موضوعات را رصد مي كنند.
قشقاوي با ذكر اين نكته كه بسياري از اخبار در اين زمينه از سوي منابع صهيونيستي و روزنامه هاي شناخته شده همچون ساندي تلگراف و ديلي تلگراف منتشر مي شود، اظهار داشت: پرداختن به اين اخبار ممكن است به منزله تاييد آنها تلقي شود در حالي كه سكوت ما حساب شده است.
وي با بيان اينكه روس ها به صراحت موضوع اس300 را تكذيب كردند، يادآور شد: اين رسانه ها اين تكذيب را بازتاب نمي دهند و در پي اهداف ديگري هستند.
سخنگوي وزارت خارجه درباره بازرگان بلژيكي نيز گفت: اين فرد يك قاچاقچي حرفه اي تسليحاتي است.
قشقاوي موضع ايران در قبال يمن را روشن خواند و با اشاره به تماس تلفني متكي با همتاي يمني خود، اظهار داشت: ما به وحدت و تماميت ارضي يمن احترام مي گذاريم و رابطه دوستانه دو جانبه و رو به پيشرفتي با اين كشور داريم.
به اين مي گويند بي بندو باري رسانه اي
وي موضوع «صعده» را موضوعي داخلي خواند و ابراز اميدواري كرد كه با تدبير و درايت حل شود و خاطر نشان كرد: خونريزي راه حل مشكلات نيست.
قشقاوي طرح موضوع ارسال سلاح ايران به يمن را در راستاي فضاسازي رسانه هاي خاص وابسته به برخي كشورهاي عربي عنوان كرد و گفت: اينها به ارگان اپوزيسيون ايران تبديل شده اند و در حال ترويج بي بند و باري رسانه اي از طريق تلويزيون و روزنامه هاي خود هستند و به آتش نفاق و كينه توزي دامن مي زنند، اميدواريم تجديدنظر كرده و به مسير دوستي و برادري بروند.
آمريكايي ها درباره فروش هواپيما چيزي نگفته اند
قشقاوي درباره فروش 20 فروند هواپيماي بوئينگ توسط آمريكا به ايران كه سوال يكي ديگر از خبرنگاران بود، با بيان اينكه هيچ مقام و منبع رسمي آمريكايي درخصوص فروش هواپيما به ايران مطلبي نگفته است، گفت: آنچه تاكنون مطرح شده از سوي برخي نشريات و در حد گمانه زني رسانه اي بوده است.
وي ادامه داد: بارها اعلام كرده ايم كه مسئله تحريم فروش قطعات يا اصل هواپيما به يك كشور كه كاربري آن غير نظامي و در راستاي استفاده مسافران و اشخاص عادي است به مثابه نقض حقوق بشر تلقي مي شود.
قشقاوي افزود: هيچ دليل منطقي و انساني وجود ندارد كه كشوري اين حق انتخاب مسافران در گزينش هواپيما را از آنها سلب كند.
سخنگوي وزارت خارجه مسئوليت تهديد احتمالي جان مسافران ناشي از تحريم ها را متوجه كشورهاي تحريم كننده دانست و ابراز اميدواري كرد كه اين سياست غلط و غيرانساني توسط كشورهاي غربي برداشته شود.
كاكاوند آزاد نشده است
قشقاوي درباره كاكاوند تبعه ايراني كه در فرانسه دستگير شده نيز خاطر نشان كرد: آقاي كاكاوند كه به عنوان توريست به فرانسه سفر كرده براساس اتهامات واهي و غيرمستند دستگير شده است.
وي با اشاره به نگراني خانواده كاكاوند، گفت: متاسفانه اقدامي درخصوص آزادي اين تبعه ايراني صورت نگرفته و اميدواريم در چارچوب حقوق انساني اين فرد عمل شده و از خانواده آن رفع نگراني شود.
وي در پاسخ به پرسش ديگري درباره پيگيري هاي وزارت خارجه در قبال «شهرام اميري» تبعه ايراني ناپديد شده در عربستان، با اشاره به پيگيري هاي خانواده اميري و مراجعات مكرر آنها به وزارت خارجه كشورمان، دولت عربستان را در اين زمينه مسئول دانست و خواست كه هرچه سريع تر وضعيت اين تبعه ايراني مشخص شود.

 



پايان بخش دانشگاهي نمايشگاه قرآن

اختتاميه بخش دانشگاهي هفدهمين نمايشگاه بين المللي قرآن شامگاه يكشنبه در مصلاي امام خميني(ره) برگزار شد.
اين مراسم با حضور حجت الاسلام محمديان (رئيس نهاد نمايندگي مقام معظم رهبري در دانشگاه ها، لاله افتخاري(رئيس فراكسيون قرآن مجلس) و كامراني لنكراني (وزير سابق بهداشت) و جمعي از اساتيد اجرا شد.
به گزارش فارس، رحيم قرباني، مسئول بخش دانشگاهي نمايشگاه قرآن در ابتداي اين مراسم اظهار داشت: بخش دانشگاهي گسترده ترين حضور در 16 سال اخير نمايشگاه را داشته و امسال با حضور 35 دستگاه و نهاد فعاليت خود را در قالب 50 غرفه آغاز كرده و به ارائه آثار، محصولات و فعاليت هاي مراكز آموزش عالي پرداخته است.
مدير بخش دانشگاهي افزود: در بخش دانشگاهي كه نمونه عملي و بارز وحدت و همكاري بين تمام نهادها و آموزش عالي كشور بود، علاوه بر برپايي غرفه ها با برنامه ريزي هايي كه از ارديبهشت سال جاري داشته 20 نوع فعاليت علمي و تخصصي را انجام داده است. وي غرفه هاي بخش دانشگاهي را به 5 بخش تقسيم كرد و گفت: غرفه ها شامل نهادها و موسسات، دستگاه هاي كشوري، دانشگاه هاي فعال، دانشگاه هاي تخصصي و موسسات خودجوش بودند كه اين غرفه ها ويژه بخش دانشگاهي به حساب مي آمدند.
قرباني خاطرنشان كرد: بخش دانشگاهي نمايشگاه امسال، حضور حداكثري دستگاه ها و نهادهاي دانشگاهي و فعالان دانشگاه ها را با توجه به رويكرد پزشكي و فعاليت هاي تربيتي قرآني داشته است.
مدير مركز قرآن و عترت بسيج دانشجويي گفت: در نمايشگاه امسال براي اولين بار حضور 7 كشور از دانشجويان جهان اسلام را در بخش دانشگاهي داشتيم كه اين مقدمه اي براي ترويج و گسترش فعاليت هاي قرآني و مراكز آموزش عالي كشور بود.
وي ادامه داد: رشد كيفي هر ساله غرفه هاي بخش دانشگاهي نشان دهنده توجه جدي مسئولان كشور به مسائل قرآني است.
قرباني در پايان از شهيد فيروزي، از فعالان جامعه قرآني دانشگاهي و عضو شوراي هماهنگي فعاليت قرآن و عترت دانشگاه ها ياد و از خانواده وي تقدير كرد. وي در عمليات تروريستي اخير در زاهدان به شهادت رسيده است. گفتني است كه مراسم اختتاميه اصلي نمايشگاه قرآن نيز شب گذشته با حضور علي لاريجاني، رئيس مجلس شوراي اسلامي برگزار شد كه گزارش آن فردا مخابره خواهد شد.

 



پيكر پاك امام جمعه موقت سنندج تشييع شد

پيكر پاك روحاني شهيد برهان الدين عالي امام جمعه موقت سنندج و امام جمعه مسجد قبا شهرك بهاران سنندج بعدازظهر يكشنبه با حضور اقشار مختلف مردم روزه دار، روحانيون و مسئولان استاني كردستان تشييع شد.
در اين آيين حجت الاسلام والمسلمين سيد موسي موسوي نماينده ولي فقيه در منطقه كردستان، اغلب امامان جمعه و جماعات اهل تشيع و تسنن شهرستان هاي دهگانه استان كردستان، اسماعيل نجار استاندار و مسئولان كشوري و لشكري، مردم سنندج را همراهي مي كردند.
تشييع جنازه اين شهيد كه بامداد دوشنبه در مقابل منزلش در جنب مسجد قبا بعد از مراسم احياي شب قدر ترور شد از جلوي مسجد قباي شهرك بهاران در پنج كيلومتري جنوب شهر سنندج آغاز و با گذر از خيابان هاي پاسداران، بلوار جانبازان تا قطعه شهداي بهشت محمدي سنندج ادامه داشت.
امام جمعه پاوه در آغاز اين مراسم در مسجد قباي سنندج گفت: اگر چه شهادت امام جمعه موقت سنندج، براي بستگانش مايه حسرت است، اما براي وي فيض الهي است.
ماموستا قادر قادري اظهار داشت: شهادت وي در شب ليله القدر پس از خواندن و قرائت دعاي حضرت علي كه فرمود «فزت و رب الكعبه» سعادتي اخروي است.
وي با بيان اين كه قاتلان ماموستا عالي نه تنها به اسلام بلكه به قرآن، پيامبران و خداوند نيز اعتقادي ندارند، گفت: كسي كه سوءقصد به جان يك روحاني عالم به تمام معنا را دارد پس بايد گفت كه جز توطئه اي شوم چيز ديگري را دنبال نكرده است.
وي با تأكيد بر اين كه ماموستا عالي اولين و آخرين شهيد روحاني اهل سنت استان كردستان در راه تبيين دين مبين اسلام نبوده و نيست افزود: روحانيون ما بايد در اين برهه از زمان روشنگري كرده و همچنان در راستاي اعتلاي اسلام عزيز و نظام جمهوري اسلامي از هيچ تلاشي دريغ نكنند.
به گزارش خبرگزاري فارس نماينده ولي فقيه در منطقه كردستان با انتشار اطلاعيه اي شهادت روحاني اهل سنت حاج ماموستا برهان عالي را به رهبر معظم انقلاب اسلامي، روحانيت و مردم كردستان تسليت گفت.
در اطلاعيه حجت الاسلام والمسلمين سيد موسي موسوي آمده است: بار ديگر دست ناپاك مزدوران و ايادي دشمنان قسم خورده اسلام در ماه ضيافت الهي و شب پرفيض قدر، عالمي پارسا و مجاهدي نستوه و زاهدي وارسته را از مردم شريف كردستان گرفت.
اين اطلاعيه مي افزايد: اين روحاني گرانقدر تمام عمر شريفش را وقف تحصيل، تدريس و تبليغ دين مبين اسلام و پرورش طلاب جوان نمود و همواره در صراط مستقيم تقوا و مجاهدت علمي و تقويت اخوت و وحدت بين امت اسلامي قدم برداشت.
در اين اطلاعيه آمده است: گرچه شهادت براي عالم متقي فيض عظيم و درجه اعلاست ولي فقدان او ضايعه اي جبران ناپذير و مصيبتي بزرگ براي جامعه علمي و مدارس و حجرات علوم ديني منطقه است و مسببان اين جنايت بايد بدانند كه روحانيت كردستان هيچگاه راه خود را از مسير اسلام و انقلاب جدا نكرده و نخواهد كرد.
به گزارش خبرگزاري فارس، و به نقل از فرمانده انتظامي استان كردستان اقدامات قانوني براي شناسايي قاتل يا قاتلان امام جمعه موقت سنندج به صورت ويژه پيگيري مي شود.
ابراهيم قائد رحمتي در حاشيه مراسم تشييع پيكر مطهر ماموستا برهان عالي اين حوادث را در راستاي توطئه اي شوم براي ايجاد تفرقه در كردستان خواند و اذعان داشت: عوامل استكبار كه از وحدت كنوني ملت بزرگ ايران و به ويژه تشييع و تسنن كردستان هراس دارند، براي ايجاد شكاف بين اين وحدت دست به هر كار نادرستي خواهند زد.
وي گفت: ملت ايران و به ويژه مردم كردستان از آگاهي بالايي نسبت به اهداف دشمن برخوردارند و اين مهم مايه سعادت و پيروزي نظام اسلامي است.

 



دادستان كل كشور: كروبي مي داند ادعايش واقعي نيست ، جرئت اعتراف ندارد

دادستان كل كشور با اشاره به كذب بودن همه ادعاهاي كروبي در خصوص تجاوز جنسي به بازداشت شدگان آشوب ها گفت: برحسب وظيفه قانوني ديگر اجازه نمي دهيم چنين مسايلي ادامه يابد.
غلامحسين محسني اژه اي دادستان كل كشور در برنامه زنده گفت وگوي ويژه خبري شبكه 2 سيما روند تشكيل هيئت 3 نفره قوه قضائيه براي پيگيري مسائل و حوادث پس از انتخابات گفت: اين هيئت كه شامل بنده و حجج اسلام رئيسي و خلفي است در زمان آيت الله لاريجاني تشكيل و از روز راه اندازي اين كميته اعضا شب و روز حتي روزهاي جمعه به طور جدي ماجراهاي به وجود آمده را پيگيري و مورد بررسي قرار داده ايم.
وي افزود: در حين بررسي موارد مختلف بوديم كه آيت الله لاريجاني رئيس قوه قضائيه نامه كروبي را به هيئت واصل كرد.
دادستان كل كشور تصريح كرد: اين نامه از جايگاه كروبي صادر شده بود لذا بايد بررسي مي شد كه آيا اين اظهارات صحيح است يا خير، اگر صحيح نيست چرا كروبي اين اظهارات را از اين جايگاه مطرح كرده است.
تمام مستندات كروبي
شنيده ها بود
وي اضافه كرد: شايد بيشترين بهره برداري سوء را دشمنان از همين نامه هاي كروبي كردند لذا ما موظف بوديم كه در مرحله اول اقدام قضايي انجام ندهيم و از اين رو خواستيم كه كروبي نيز براي بيان دلائل و مستندات خود به هيئت 3 نفره بيايد تا ما بتوانيم حتي از وي در روند پيگيري ها نيز كمك بگيريم. وي هم به موقع به هيئت 3 نفره مراجعه كرد. كروبي ابتدا در جلسه اول كلياتي را مطرح كرد البته بايد گفت كه شخص كروبي با نوع كار معاون اول قوه قضائيه و بنده به عنوان دادستان كل كشور از قبل آشنايي داشت. از اين رو در هيئت 3 نفره از كروبي خواستيم كه مسائل و مستندات مربوط به نامه اول كه آن را به هاشمي داده بود و نامه دوم را بيان كند.
دادستان كل كشور در ادامه سخنان خود و در بيان آنچه كه در جلسه اول حضور كروبي در هيئت 3 نفره گذشته است، گفت: بنده به كروبي در همان جلسه اول گفتم كه شما آيا واقعا در خصوص مسائلي كه مطرح كرديد به اطمينان رسيده ايد يا خير، كروبي در پاسخ گفت خير بنده شنيده ام. البته دو مورد را نيز مستقيما از خود افراد شنيده ام و بقيه را به صورت غيرمستقيم به بنده گفته اند.
اژه اي اضافه كرد: كروبي در اين جلسه 4 لوح فشرده به همراه اسامي افرادي به ما داد لذا ما هم به وي گفتيم كه هيئت اين سي دي ها را مشاهده كرده و پس از بررسي ها به شما اطلاع خواهد داد.
لوح فشرده مربوط به «الف-ش» كاملا مخدوش بود
البته بايد به اين نكته هم تاكيد كنم كه ما در هيئت 3 نفره به كروبي اطلاع داديم كه مي خواهيم همه جلسه را به صورت رسمي ضبط كنيم.
پس از خروج كروبي از جلسه لوح فشرده مربوط به شخصي به نام (الف-ش) را بررسي كرديم و متوجه شديم كه اين لوح را هر كس ديگري هم ببيند متوجه مي شود كه كاملا حساب شده طراحي شده است اما كاملا پيداست كه كسي اين سي دي را تهيه كرده يا به تعبير بنده براي تهيه اين سي دي چندين بار هم رفت و آمد شده كه در نهايت اين لوح فشرده به عنوان مهمترين سند كروبي تهيه شده است البته بايد گفت كه كاملا هم مخدوش بود.
دادستان كل كشور در بيان خدشه هايي كه در خصوص لوح فشرده مربوط به مهمترين سند كروبي تاكيد كرد: اين لوح فشرده از لحاظ صحبت هاي مطرح شده و اين كه بعدا روشن شد كه حتي اين لوح را چندين بار تعويض و در نهايت تكميل كرده اند مخدوش بوده ولي ممكن هم هست كه كروبي از جزئيات تهيه اين لوح فشرده در آن زمان بي خبر بوده باشد.
اژه اي افزود: در بررسي باقي مانده لوح فشرده ها مشاهده كرديم كه هيچگونه ادعاي تجاوز جنسي در آنها مطرح نمي شود از اين رو تصميم بر اين گرفتيم كه با تهيه كنندگان لوح هاي فشرده و شخص (الف-ش) صحبت كنيم. از اين رو در اين خصوص هم تصميم بر اين شد كه از شخص كروبي كمك بگيريم حتي به وي هم گفتيم كه خود شما هم مي توانيد حضور داشته باشيد اما فرداي آن روز اول وقت مشاهده كرديم كه از دفتر كروبي يا از سايت وي اعلام شده كه (الف-ش) مفقود شده است.
ترانه موسوي
اصلا وجود خارجي ندارد
همزمان كه موضوع «الف-ش» را بررسي مي كرديم كروبي مورد ديگري را ادعا كرد يعني موضوع شخصي به نام ترانه موسوي. وي تصريح كرد: در خصوص موضوع ترانه موسوي دشمن بهره برداري بسيار كرد البته بايد بگويم كه كروبي هم هيچ مستندي در خصوص ترانه موسوي ارائه نداده بود؛ كروبي مي گفت مطلبي را دختر خلبان شهيدي در جمع افراي كه بنده و ميرحسين موسوي مأمور به تحقيقات كرده بوديم مطرح كرده است. از اين رو ما در هيئت 3 نفره تحقيقات خود را نيز در اين زمينه آغاز كرديم.
دادستان كل كشور اضافه كرد: اولين موضوعي كه مطرح كرديم اين بود كه ترانه موسوي بي كس و كار نيست ولي هرچه جلو مي رفتيم هيچ سرنخي در خصوص وي وجود نداشت و اصلا چنين فردي با اين موضوعات كه كروبي مطرح كرده بود وجود نداشت چرا كه كروبي گفته بود ترانه موسوي را به بيمارستان آورده بودند و وي با جراحات شديد يك شب در بيمارستان بستري بود و طبق اظهاراتي كه پرستار ترانه موسوي داشته وي يك شب در بيمارستان بستري بوده و صبح روز بعد توسط افرادي از بيمارستان برده شده است و در نهايت بعدا خارج از شهر و در بيابان جنازه وي پيدا شده است ولي با اين همه چنين كسي را ما پيدا نكرديم.
دادستان كل كشور در ادامه با اشاره به تحقيقات هيئت 3 نفره قوه قضائيه در خصوص ادعاهاي مهدي كروبي راجع به آزار و اذيت برخي بازداشت شدگان و در ادامه توضيح خود راجع به موضوع ترانه موسوي، گفت: پس از تحقيقات فراوان و مشخص شدن واهي بودن اين ادعا، به آقاي كروبي گفتم كه ما اين راه ها را طي كرده ايم و چيزي پيدا نكرده ايم، اگر شما راه ديگري به ذهنتان مي رسد به ما بگوييد تا پيگيري كنيم؛ كه آقاي كروبي گفت: «نه حرف هاي شما منطقي است، ولي من الان چيز بيشتر از اين ندارم.»
دختر ادعايي نه فرزند شهيد است و نه تنها فرزند خانواده
اژه اي در ادامه با اشاره به سومين مورد از ادعاهاي كروبي گفت: وي ادعا كرده بود كه دختر يك شهيد كه به اتفاق مادرش در حالي كه الله اكبر مي گفته را دستگير كرده اند و بعد از مدتي و پس از آنكه او را مورد آزاد و اذيت قرار داده اند پايين تنه اش را با اسيد سوزانده اند و جنازه اش را بطور مخفيانه دفن كرده اند.
وي ادامه داد: ما در اين باره به آقاي كروبي گفتيم كه وقتي مي گوييد اين جنازه به صورت مخفيانه دفن شده است، چه كسي ديده است كه بدنش را با اسيد سوزانده اند؟ كه اين سؤال و سؤالات بسياري از اين دست از سوي كروبي بدون پاسخ ماند.
دادستان كل كشور افزود: در اين باره تحقيقات خود را از خانواده اين فرد، كساني كه مجلس ختم را برگزار كردند، پزشكي قانوني و... آغاز كرديم و همچنين متوجه شديم كه يكي از سايت هاي وابسته به اين جريان سياسي در مطلبي نوشته است كه يكي از شهداي قرباني جنايت لباس شخصي ها به صورت مخفيانه در بهشت زهرا دفن شده است و در اعلاميه فوت اين شخص نيز آمده بود كه فلاني تنها فرزند جانباز شهيد! آقاي فلاني بوده است. اما پس از تحقيقات از بنياد شهيد و خانواده اين فرد مشخص شد كه اصلاً پدر اين خانم شهيد نشده و اين خانم نيز تنها دختر خانواده نيست. ضمن اينكه مشخص شد نه دستگير شده و نه بدنش سوزانده شده و نه مخفيانه دفن شده است.
اژه اي تصريح كرد: براساس گفته هاي خانواده اين دختر، پدر وي در سال 1380 براثر ايست قلبي ناشي از ناراحتي قلبي از دنيا رفته است و خواهر اين دختر نيز به كروبي گفته بود كه پدر ما شهيد نشده است، چرا اعلام كرديد او شهيد است؟
فرزند شهيد دختر دائم الفرار
از خانه درآمد
اژه اي افزود: با مراجعه به خانواده و حتي مدرسه اين دختر و تحقيقات ديگر متوجه شديم كه اين خانم از سال 86 تاكنون هفتمين بار است كه از خانه فرار كرده و هر بار 6-5 روز و در برخي موارد 1 ماه از خانه فرار كرده و در مواردي توسط نيروي انتظامي بازداشت و تحويل خانواده شده و در برخي موارد نيز خودش بازگشته است و اين بار نيز مادرش مي گويد كه وقتي براي خريد دارو از خانه بيرون رفتم، موقع بازگشت ديدم كه دخترم خانه نيست و فرار كرده است.
وي با اشاره به اينكه دوبار از اطرافيان موسوي با مادر اين دختر تماس گرفته شده و گفته مي شود كه دخترت كشته شده و سوزانده شده و دفن شده است و حتي از نماينده اي نيز اسم برده مي شود كه مي خواهد براي دلجويي بيايد، اظهار داشت: بار سوم فردي به نام مقيسه به همراه يك خانم از طرف كميته آقايان موسوي و كروبي به مادر اين خانم مراجعه كرده و مي گويند كه دختر شما كشته شده است و 3-2 روز اين مسائل تكرار شده و مادر اين دختر مي گويد كه «پس از اين اتفاقات با خودم گفتم كه نكند واقعاً كشته شده است؟ با توجه به گرفتاري هايي كه درباره اين دختر دارم، مجلس ختمي هم برگزار مي كنم و از فاميل و آشنا و... راحت مي شوم.» دادستان كل كشور خاطرنشان كرد: استنباط من اين است كه مادر اين دختر مي خواهد بگويد آنقدر اين مسئله را براي من تكرار كردند كه من براي اين كار آماده شدم.
هر چه گفتيم آقاي كروبي كذب بودن ادعايش درباره دختر شهيد را اعلام نكرد
اژه اي گفت: در جلسه بعدي با آقاي كروبي به ايشان گفتم كه آيا ظرف اين يك هفته به اطلاعات جديدي در موارد ادعايي خود دست پيدا كرده ايد يا خير؟ كه آقاي كروبي گفت «بله فهميده ام كه آن دختر، دختر شهيد نيست. خواهر وي به همراه فردي ديگر مراجعه كرده و گفته است كه اولاً تنها دختر خانواده نيست و ثانياً پدرش شهيد نشده است و مي خواستم از چگونگي مرگ خواهرم مطلع شوم.»
دادستان كل كشور افزود: آقاي كروبي در اين جلسه همچنين گفت كه آقاي مقيسه گفته پدر اين دختر شهيد نشده و نيز گفته ظاهراً دختر زنده است و تماس گرفته است.
دادستان كل كشور در پايان تأكيد كرد: تا امروز واقعاًبا توجه به تحقيقات گسترده ميداني و محسوس و غير محسوس در خصوص ادعاهاي ارائه شده از سوي كروبي مي گويم كه نه تنها ادعاهاي كروبي ثابت نشده، بلكه ادعا مي كنم اصلاً چنين چيزهايي در مورد اين افراد وجود نداشته است.»
اژه اي تأكيد كرد: من نمي گويم كروبي، اما يك جريان سياسي اين مسائل را كنار هم گذاشته و اين خط نيز دنبال همان قضاياي پس از انتخابات است و ما از اين آقايان مي خواهيم كه مقداري به خود بيايند و ببينند كه آب به آسياب چه كسي مي ريزند.
وي با بيان اينكه به عنوان وظيفه قانوني و ملي خود اجازه نمي دهيم كه اين قضايا ادامه بيابد، تصريح كرد: اينكه اجازه بدهيم كروبي با هر كس ديگر بخواهد مجدداً ادعايي را مطرح كرده و بعد از يك ماه مشخص شود كه اين ادعاها واقعيت خارجي ندارد، كار درستي نيست.

 



القدس العربي: غرب تسليم اراده ايران در دستيابي به انرژي هسته اي شده است

يك روزنامه فرامنطقه اي در مقاله اي اعلام كرد كه مصمم بودن ايران در دستيابي به انرژي هسته اي صلح آميز، غرب را وادار به تسليم كرده است.
روزنامه القدس العربي چاپ لندن در مقاله اي به قلم «محمد صادق الحسيني» نوشت: باراك اوباما رئيس جمهوري آمريكا دومين نامه خود را براي رهبر ايران فرستاد و در آن مذاكرات مستقيم در سطح عالي را خواستار شده بود و از سوي ديگر خاوير سولانا نيز براي ديدار با سعيد جليلي عجله دارد و كشورهاي پنج بعلاوه يك هم براي رايزني درباره نحوه تعامل با بسته پيشنهادي جديد ايران به سرعت مشغول فعاليت هستند. همه اين اتفاق ها بعد از آن افتاد كه طرف هاي مذكور در استفاده از شيوه هاي ارعاب و تهديد شكست خوردند و همين مسئله باعث شد كه مجدداً اذعان كنند بازكردن كانال هاي گفت و گو با تهران و با هدف ممانعت از ادامه فعاليت هاي هسته اي آن ضروري است.
نويسنده ادامه داده است: غرب گمان مي كند كه آماده است هر آنچه ايران در زمينه هسته اي مي خواهد در اختيار اين كشور قرار دهد و در مقابل ايران نيز آزمايش هسته اي مشكوك و پيچيده خود را در زمينه ساخت راكتور و ساير فعاليت هاي هسته اي متوقف كند اما ايران مي گويد امضاي كنوانسيون ها و پيوستن سريع ايران به معاهدات بين المللي در خصوص منع گسترش سلاح هسته اي و همچنين نظارت دائم آژانس بين المللي انرژي اتمي بر فعاليت هاي هسته اي ايران پيچيده و ترديدآميز بودن اين فعاليت ها را از بين مي برد.
القدس العربي در ادامه با اشاره به تحريم هاي غرب عليه ايران و نيز استفاده مثبت ايران از اين تحريم ها براي پيشرفت در زمينه هسته اي و بومي كردن اين فناوري نوشت: اكنون غرب در برابر ايراني قرار دارد كه مصمم است در تصميم هاي ملي خود تسليم نشود ايراني كه به قطعنامه هاي مشروع پايبند است قطعنامه هايي كه استفاده از سلاح كشتار جمعي را ممنوع مي كند در نتيجه غرب چاره اي جز اين ندارد كه به گفت وگوي مستقيم با ايران آنهم در سطح عالي روي آورد و اين يعني تسليم شدن در برابر خواست ايران براي دست يابي به انرژي هسته اي كه تهران مي خواهد در صنعت كشاورزي و پزشكي از آن استفاده كند.

 



امام جمعه اهل سنت اوز مردم را به راهپيمايي در روز قدس دعوت كرد

اوز - خبرنگار كيهان:
مفتي اهل تسنن جنوب فارس و امام جمعه اوز مردم را به شركت در راهپيمايي روز قدس دعوت كرد.
حاج شيخ عبدالعزيز قاضي زاده با اشاره به برگزاري روز قدس كه از اقدامات بنيانگذار جمهوري اسلامي ايران است بر برگزاري باشكوه اين مراسم در روز جمعه آينده تاكيد كرد و گفت: شركت در اين راهپيمايي زمينه آزادسازي قدس شريف را فراهم مي آورد.

 



سيستم رايانه اي هدايت كننده كوره خورشيدي در كاشان طراحي و ساخته شد

كاشان-خبرنگار كيهان:
عضو هيئت علمي دانشگاه كاشان از طراحي و ساخت سيستم رايانه اي هدايت كننده كوره خورشيدي در اين دانشگاه خبر داد.
حسين ارباب گفت: اين دستگاه بوسيله پردازش تصوير سايه اي كه روي دريچه تلسكوپ قرار مي گيرد، به سوي خورشيد هدايت مي شود.
وي افزود: آيينه اين دستگاه متشكل از تعداد زيادي آيينه تخت مربعي است كه بوسيله رايانه و باريكه ليزر و پردازش تصوير ساخته شده و با سايه اي كه بر روي تلسكوپ ايجاد مي شود جهت و موقعيت خورشيد را مشخص مي كند.
وي، نياز نداشتن به موقعيت جغرافيايي محل براي راه اندازي دستگاه را از مزيت هاي اين دستگاه دانست و اظهار داشت: اين دستگاه قادر است در هر موقعيت جغرافيايي نصب و به صورت خودكار موقعيت خورشيد را در آسمان تعيين كند.
به گفته وي، از اين دستگاه در كوره هاي خورشيدي كه به سمت خورشيد تنظيم مي شود و صفحات خورشيدي در ايستگاه هاي فضايي مي توان استفاده كرد.
ارباب، تصويربرداري خورشيد و ماه و حالت هاي خسوف و كسوف را از ديگر موارد كاربرد اين دستگاه ذكر كرد. اين دستگاه كه توسط گروه فيزيك دانشگاه كاشان طراحي و ساخته شده است به عنوان يك طرح پژوهشي به صورت مقاله علمي در مجلات بين الملليISI به چاپ رسيده است.

 



چراغ راهنمايي با انرژي خورشيدي در دانشگاه كاشان ساخته شد

كاشان- خبرنگار كيهان:
دستگاه چراغ راهنمايي و رانندگي هوشمند خورشيدي و هدايت كننده كوره خورشيدي در دانشگاه كاشان طراحي و ساخته شد.
سيدجواد ساداتي نژاد، رئيس دانشگاه كاشان گفت: اين طرح ها با هدف استفاده از انرژي خورشيدي و كاهش مصرف انرژي و هزينه ها به اجرا درآمد.
وي افزود: در تلسكوپ سيستم كامپيوتري هدايت كننده كوره خورشيدي به وسيله پردازش تصوير سايه اي كه روي دريچه تلسكوپ است به سوي خورشيد هدايت مي شود.
وي اظهار داشت: در تلسكوپ دستگاه به وسيله يك دريچه كه پرده سفيد رنگي دارد و با يك لوله تلسكوپي كه بر روي آن نصب است، سايه اي تشكيل مي شود و ملاكي براي تشخيص موقعيت خورشيد براي دستگاه است.
وي عدم نياز به موقعيت جغرافيايي محل براي راه اندازي دستگاه را از مزيت هاي اين دستگاه دانست و گفت: اين دستگاه قادر است در هر موقعيت جغرافيايي نصب و به صورت خودكار موقعيت خورشيد را در آسمان تعيين كند.
رئيس دانشگاه كاشان با اشاره به كاربردهاي مختلف اين دستگاه اظهار داشت: اين سيستم در كوره هاي خورشيدي كه به سمت خورشيد تنظيم مي شود در صفحات خورشيدي كه در ايستگاه هاي فضايي وجود دارد و براي تصويربرداري خورشيد و ماه و حالت هاي كسوف و خسوف به منظور كاهش آسيب به چشم كاربرد دارد.
به گفته وي، سيستم هدايت كننده كوره خورشيدي با حمايت معاونت پژوهشي و گروه فيزيك دانشگاه كاشان طراحي شده و به عنوان يك طرح پژوهشي به صورت مقاله علمي هم در مجلات بين المللي ISI به چاپ رسيده است.
ساداتي نژاد، ادامه داد: چراغ راهنمايي و رانندگي هوشمند بي سيم خورشيدي نيز به وسيله بي سيم به تمام چهارراه ها متصل مي شود و با سيم هاي امدادرسان هماهنگي دارد.
وي با اشاره به كاهش 50 درصدي مصرف انرژي در استفاده از اين سيستم، عدم نياز به سيم كشي، برق كشي، عدم تخريب چهارراه ها، مقاومت در برابر رطوبت هوا و عدم سرايت خطا به كل سيستم و 5 روز ذخيره در شرايط ابري را از مزيت هاي اين طرح برشمرد.
رئيس دانشگاه كاشان يادآور شد: اين طرح با هزينه اي حدود 80 ميليون ريال طراحي و ساخته شد.

 



عضو مجمع نمايندگان شمال كشور در مجلس شوراي اسلامي دولت شاليكاران را از ورشكستگي برهاند

ساري-خبرنگاركيهان:
دولت بايد با توقف واردات برنج خارجي از ورشكستگي قطعي شاليكاران كشور جلوگيري كند.
«عزت الله يوسفيان ملا» عضو مجمع نمايندگان شمال كشور در مجلس شوراي اسلامي با اظهار اين مطلب افزود: دولت بايد هرچه سريع تر مجوزهاي صادره درخصوص واردات برنج خارجي را لغو كند.
وي با بيان اين كه واردات كنوني برنج 6 برابر نياز واقعي كشور است افزود: بازار برنج داخلي براي خروج از ركود و آشفتگي به حمايت اثربخش دولت نياز دارد.
وي گفت: براساس قانون دولت بايد با اتخاذ تدابير هوشمندانه از توليدات داخلي برنج كاران قاطعانه حمايت كند.
يوسفيان با اشاره به تاكيد رئيس جمهور مبني بر لزوم حمايت وزارت بازرگاني از برنجكاران گفت: متاسفانه دستگاههاي مربوطه در زمينه تحقق وعده رئيس جمهور براي حمايت عملي از برنج كاران گام هاي موثري برنداشته اند.
از سوي ديگر عباس علي وفايي نژاد رئيس سازمان بازرگاني مازندران با اشاره ضرورت حمايت دولت از برنج كاران و عملياتي شدن مصوبه ممنوعيت تبليغ برنج خارجي در رسانه ملي گفت: در صورت عدم جلوگيري از اين تبليغات ضربات مهلكي بر پيكره اقتصادي برنج كاران وارد مي شود.
در همين حال ولي الله فرزانه معاون برنامه ريزي و امور اقتصادي استاندار مازندران با بيان اينكه برنج كاران اين استان امسال 900 تن برنج سفيد توليد كرده اند گفت: ارزش اقتصادي برنج توليد شاليكاران مازندراني بيش از يك هزار و 350 ميليارد تومان است.

 



با افزايش قيمت خريد تضميني برنج پر محصول در مازندران آغاز شد

مدير عامل شركت غله و خدمات بازرگاني منطقه دو كشور گفت: كشاورزان مي توانند برنج پر محصول خود را از امروز به مراكز اين شركت در شهرهاي نكا، فريدونكنار و بابل تحويل دهند.
محمدرضا حيدري روز دوشنبه در گفت وگو با خبرنگار ايرنا افزود: پيش بيني مي شود كشاورزان مازندراني باتوجه به مشكلاتي كه با آن روبه رو هستند، از طرح خريد تضميني برنج پرمحصول استقبال بيشتري نسبت به سال گذشته داشته باشند.
وي ادامه داد: وجه خريد تضميني برنج پر محصول كشاورزان مازندراني به صورت نقدي پرداخت خواهد شد.
حيدري خاطرنشان كرد: بيش از 17 هزار تن برنج پرمحصول سال گذشته از كشاورزان و دارندگان اين محصول در استان مازندران خريداري شد.
مسئول روابط عمومي سازمان جهاد كشاورزي مازندران نيز از خريد تضميني انواع برنج توليدي استان خبر داد.
حسن حسين نژاد گفت: قيمت خريد تضميني برنج از هزار تا دو هزار و 500 ريال در مقايسه باسال گذشته افزايش يافته است.
وي افزود: گروه برنج فجر، خزر و هيبريد هركيلوگرم به مبلغ 13 هزار و 500 ريال، گروه ندا و نعمت به مبلغ 10 هزار و 500 ريال، گروه سپيدرود 12 هزار ريال و گروه آمل 2 و 3 هر كيلوگرم به مبلغ 8 هزار و 500 ريال است.

 



استاد دانشگاه كاشان در فهرست دانشمندان برتر جهان

كاشان- خبرنگار كيهان:
دكتر مسعود صلواتي نياسر از دانشگاه كاشان به همراه 26 دانشمند ديگر ايراني به عنوان دانشمندان برتر جهان در رشته هاي مختلف علمي معرفي شدند.
دكتر صلواتي متولد سال 1347 از نياسر كاشان داراي رتبه پروفسوري شيمي معدني از دانشگاه تهران است و تاكنون بيش از 160مقالهISI و 50مقاله در زمينه نانوتكنولوژي در حوزه پژوهش ارائه كرده است.
كسب عناوين رتبه دوم محققان در جشنواره كشوري برترين هاي فناوري نانو، جوان ترين دانشمند بين المللي در همه گرايش هاي تحقيقاتي، جوان ترين دانشمند بين المللي دو رشته اي در جشنواره پژوهشگران برتر كشور از ديگر افتخاراتي است كه در كارنامه علمي اين استاد دانشگاه كاشان ثبت شده است.
شايان ذكر است ثبت نام دانشمندان جهان در فهرست مؤسسه تامسون رويترز اي اس اي درسال 2009 براساس رتبه جهاني دانشمند، نام دانشگاه، رشته دانشگاهي و شاخص اچ يا hindex است.

 



رئيس سازمان بسيج سازندگي كشور:
30 ميليون نفر روز بسيجي در طرح هاي عمراني و زودبازده كشور شركت خواهند كرد

قزوين- خبرنگاركيهان:
رئيس سازمان بسيج سازندگي كشور گفت: تا پايان سال جاري 30ميليون نفر روز جوان و نوجوان بسيجي در پروژه هاي عمراني عام المنفعه و زودبازده در سطح كشور مشاركت خواهند داشت.
سرتيپ مجيد خراساني در مراسم بهره برداري از پل روستاي مزرعه محمودي از توابع استان قزوين با بيان اين مطلب تصريح كرد: در سال گذشته 22ميليون نفر روز كاركرد اردوهاي جهادي داشتيم و پيش بيني مي شود تا پايان برنامه پنجم توسعه در صورت تامين منابع، اين كاركرد به 200ميليون نفر روز افزايش مي يابد.
وي غني سازي اوقات فراغت جوانان و كمك به دولت در خدمت رساني به مناطق محروم را از ماموريت هاي حوزه بسيج سازندگي ذكر كرد و افزود: بسيج سازندگي با حضور در عرصه هاي عمراني، منابع طبيعي، جهاد كشاورزي، بهداشت، آموزش هاي فني و حرفه اي و كارهاي فرهنگي و... توانسته با حضور در شش هزار پروژه عمراني عام المنفعه و زودبازده در طول سه سال گذشته رنگ سياه محروميت را از چهره مناطق دورافتاده كشور پاك كند.
وي با بيان اينكه فعاليت هاي بسيج سازندگي موجب كارآفريني و ايجاد شور و نشاط بين جوانان و نوجوانان مي شود افزود: بيش از يك هزار گروه جهادي دانشجويي با تركيب 40درصدي دختران دانشجو در مناطق محروم كشور در حال ارائه خدمات فرهنگي و عمراني به مردم مناطق محروم هستند.
سردار خراساني با اشاره به انجام بيش از 200نوع فعاليت در طرح بسيج سازندگي اظهار داشت: اين فعاليت ها عمدتا در بخش هاي آموزشي، عمراني، بهداشتي، فرهنگي، خدماتي و فني است كه جوابگوي سلايق و نيازهاي مختلف مردم است كه مي توان از آن جمله به اعزام بيش از پنج هزار تيم پزشكي به نقاط محروم طي سال گذشته، بازسازي و بهسازي 20هزار مدرسه به دست خواهران و برادران دانش آموز، احداث پروژه هاي زودبازده و عام المنفعه و... اشاره كرد.

 



اخبار ادبي و هنري

برگزاري كنسرت موسيقي توسط شجريان
در شب هاي قدر
برگزاري كنسرت شجريان در شب هاي قدر و عزاداري امام علي(ع) در اروپا با واكنش مواجه شد.
روزنامه جوان در مقاله اي با عنوان « از سپيده 57 تا لائيك 88!»نوشت: «كسي كه در ليالي قدر و زماني كه قاطبه مسلمانان جهان به شب زنده داري و مناجات با خدا مي گذرانند و احياء مي گيرند اقدام به برگزاري كنسرت در خارج كشور مي كند، نمي تواند آدم مذهبي حتي از نوع روشنفكر آن باشد.»
اين روزنامه همچنين درباره اقدامات سياسي خواننده مذكور متذكر شد: «ايشان سياسي به مفهوم مصطلح و خاص آن نبوده و نيست. شجريان در زمان شاه معدوم هم در راديوشاه برنامه داشته است. در صورتي كه اگر آدم مبارزي بود لااقل برنامه هاي هنري راديو را تحريم مي كرد مثل بسياري از چهره هاي هنري كه اين حركت را كردند.»
در ادامه اين نوشته آمده: «شجرياني كه حاضر نشد به خاطر سياسي شدن! امضاي خود را پاي يك برگه تسليت بيندازد چطور الان كاسه داغ تر از آش شده و پابه پاي اغتشاشگران حامي موسوي حركت مي كند؟ اين سوالي است كه ايشان بايد در پاسخ به طرفدارانشان نه در صداي آمريكا، بلكه در رسانه هاي داخلي پاسخ دهند!»
سريال هاي ايراني در تلويزيون تركيه
همزمان با ماه مبارك رمضان تلويزيون تركيه در حال پخش سه سريال ايراني است.
امسال در پربيننده ترين ساعات برنامه هاي تلويزيوني در اين كشور سه سريال يوسف پيامبر(ع) از شبكه تلويزيوني استار، اصحاب كهف از شبكه تلويزيوني سينما 5 (هر دو به كارگرداني فرج الله سلحشور) و مريم مقدس (به كارگرداني شهريار بحراني) از شبكه تلويزيوني كانال 7 تركيه در حال پخش هستند.
اين سريال ها بنا بر خبرهاي دريافتي با استقبال خوب مواجه شده اند.
شايان ذكر است كه تعدادي از كانال هاي مختلف تلويزيوني در تركيه در ايام ماه رمضان اقدام به پخش برنامه هاي مذهبي و فيلم هاي سينمايي و سريال هايي با مضامين مذهبي مي كنند كه در سال جاري پخش همزمان سه سريال ايراني از اين شبكه ها يك ركورد محسوب مي شود.
قدرداني رئيس كميسيون امنيت ملي مجلس
از انيميشن ضد صهيونيستي
رئيس كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس شوراي اسلامي با ارسال نامه اي از توليد انيميشن «كودك و اشغال گر» قدرداني كرد.
به گزارش فارس، علاءالدين بروجردي رئيس كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس شوراي اسلامي با ارسال نامه اي خطاب به مهدي مجتهد مدير شبكه جهاني سحر از همكاري اين شبكه در زمينه توليد و تهيه نسخه هاي مجموعه انيميشن «كودك و اشغال گر» شبكه بين المللي سحر جهت ارايه به اعضاء هيئت دولت و نمايندگان مجلس شوراي اسلامي تشكر و قدرداني كرد.
بنابراين گزارش، اين اقدام به درخواست رئيس كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس در آستانه روز جهاني قدس و به منظور تبيين گوشه اي از عملكرد مجموعه نظام و صدا و سيماي جمهوري اسلامي ايران در حمايت از كودكان مظلوم و انتفاضه غرور آفرين ملت مجاهد فلسطين انجام پذيرفت.
مجيد انتظامي با اركستر سمفونيك تهران
به ياد دفاع مقدس
همزمان با آغاز هفته دفاع مقدس، اركستر سمفونيك تهران با رهبري مجيد انتظامي از روز 31 شهريور تا 4 مهرماه سال جاري در تالار وحدت به ياد و پاسداشت رشادت هاي رزمندگان به اجراي برنامه خواهند پرداخت.
اين كنسرت با همراهي گروه كر مركز موسيقي به رهبري رازميك اوهانيان و صداي نيما مسيحا و محمد عبدالحسيني اجرا مي شود.

 


صفحه (14)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14