(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


پنجشنبه 26 شهريور 1388- شماره 19465
 

صفحه (14)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
خروش توده هاي ميليوني مردم ايران در راهپيمايي فردا قدس شريف ! ما مي آئيم
بيانيه سپاه پاسداران : قدس نماد اتحاد جهان اسلام در حمايت از ملت مظلوم فلسطين است
آيت الله نوري همداني: فلسطين قلب تپنده مسلمانان است
 انصراف كاريكاتوريست ايراني از دريافت جايزه جشنواره صهيونيستي
تازه ترين برآورد اطلاعاتي آمريكا ايران مي تواند منافع آمريكا را تهديد كند
بازي جديد روس ها مدودوف : تحريم اثر ندارد ولي ممكن است اعمال شود
پرواز ده ها جنگنده و بمب افكن ارتش در رژه 31 شهريورماه
چشم به راه سپيده
محدوديت ها و ممنوعيت هاي تردد در مراسم راهپيمايي روز جهاني قدس
تمامي دانش آموزان دختر يك واحد آموزشي انارك دانشگاهي شدند
توليد برق بدون مصرف سوخت در نيروگاه نكا
معاون مجلس و امور استان هاي سازمان تبليغات اسلامي كشور:
ورود سازمان به هر عرصه اي با اشاره ولي امر است
رئيس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامي: تنها سينماي شهرستان نكا نانوايي شد
به همت پژوهشكده ICT جهاد دانشگاهي برگزار مي شود
دوره هاي جامع شغل - محور فناوري اطلاعات و ارتباطات
در نشست خبري رويان اعلام شد253طرح تحقيقاتي از 41كشور جهان در جشنواره بين المللي رويان
بزرگترين مركز تجاري خاورميانه در اصفهان احداث مي شود
نماينده مردم كاشان در مجلس: شركت در راهپيمايي روز قدس زمينه ساز نابودي رژيم اشغالگر است
اخبار ادبي و هنري



خروش توده هاي ميليوني مردم ايران در راهپيمايي فردا قدس شريف ! ما مي آئيم

راهپيمايي عظيم روز قدس در سراسر جهان اسلام خصوصا تهران و ديگر شهرهاي ايران، در شرايطي بسيار حساس برگزار مي شود.
از يك سو دولت جديد آمريكا چند ماهي است تمركز خود را بر پايمال كردن آرمان قدس شريف قرار داده و ظاهرا اكنون در مرحله اي است كه به زودي بناست حلقه خيانت خود را با همكاري جانيان صهيونيست و منافقان امت اسلام تكميل كند.
دولت آمريكا اعلام كرده است باراك اوباما رئيس جمهور اين كشورهفته آينده در خلال سخنراني خود در مجمع عمومي سازمان ملل بنا دارد طرح جديد خود براي خاورميانه را اعلام نمايد. اين طرح كه اكنون تقريبا تمامي جزئيات آن افشا شده چيزي جز به فراموشي سپرده شدن اينكه سرزمين فلسطين زماني اشغال شده، نيست. آمريكايي ها قصد دارند به زودي فرآيندي را كه با اجلاس آناپوليس آغاز شد و در جنگ غزه به مانع جدي برخورد كنند به زعم خود نهايي نمايند و به اين منظور در حال رايزني هاي گسترده براي جلب حمايت سران برخي كشورهاي عربي از آن هستند.
منابع لبناني و فلسطيني كه كيهان با آنها سخن گفته، تاكيد دارند قلب طمع جديد اوباما افزوده شدن اسرائيل به جغرافياي سياسي جهان است و اين دقيقا همان چيزي است كه محور مقاومت هرگز و در مقابل دريافت هيچ امتيازي به آن رضايت نخواهد داد. راهپيمايي روز قدس فرصتي بزرگ براي جهان اسلام است تا فرياد اعتراض خود را به گوش همه سازشكاران برسانند. پيام اصلي روز قدس در راهپيمايي فردا آن خواهد بود كه معامله با سازشكاران مشكل فلسطين را حل نخواهد كرد چرا كه مدافعان قدس شريف جاي ديگري ايستاده اند.
از سوي ديگر مردم شهرهاي مختلف ايران روز جمعه به فتنه گري هاي برخي گروه هاي ورشكسته سياسي كه قصد دارند از تجمع بزرگ ملت شريف ايران براي اهداف دشمن شادكن خود سوءاستفاده نمايند، پاسخي محكم خواهد داد. اگرچه تحليلگران عقيده دارند جريان آشوبگر سرمايه اجتماعي را به طور كامل از دست داده و ديگر قادر به همراه كردن مردم با خواسته هاي فتنه انگيزانه خود نيست با اين وجود پاسخ صريح مردم ايران به اين درخواست ها روز جمعه نمايان خواهد شد، همچنانكه در مراسم شب هاي احيا هم اين طراحي ها ناكام ماند.
مردم تهران هم از ساعت 10 صبح فردا از 7 مسير به سمت دانشگاه تهران محل برپايي نمازجمعه، راهپيمايي خواهند كرد.
به همين مناسبت گروهها و تشكلهاي مختلف با صدور اطلاعيه هاي جداگانه مردم را به حضور پرشور و دشمن شكن در اين راهپيمايي فراخواندند.
در اين راستا شوراي هماهنگي تبليغات اسلامي و ستاد مركزي قدس و انتفاضه كشور با صدور اطلاعيه اي، روز جهاني قدس را روز تجلي وحدت ملي و انسجام و اتحاد اسلامي همه مسلمانان حول محور آرمان قدس شريف دانست.
در اين اطلاعيه آمده است:
دستاوردهاي ابتكار حضرت امام خميني(ره) در نامگذاري اين روز بزرگ، امروزه منجر به بيداري و هوشياري جهاني و تشكيل جبهه فراگير مقاومت و اعتراض عليه نظام سلطه رژيم منفور و نامشروع صهيونيستي در اقصي نقاط جهان شده است به طوري كه پيروزي افتخارآفرين و معجزه آساي مقاومت اسلامي لبنان و فلسطين و شكست مفتضحانه رژيم غاصب و اشغالگر قدس در جنگ 33 روزه حزب الله و در جنگ 22 روزه رزمندگان جنبش مقاومت اسلامي فلسطين - حماس از دستاوردهاي ابتكار و دورانديشي حضرت امام، روح الله الموسوي الخميني(ره) در معرفي اين روز به عنوان «روز جهاني قدس» و وحدت و يكپارچگي جهان اسلام حول محوري واحد و مقدس به نام قدس شريف به شمار مي رود.
در ادامه اين بيانيه آمده است:
به رغم تبليغات و عمليات رواني گسترده آمريكا و رژيم صهيونيستي و بنگاه هاي رسانه اي امپرياليستي عليه ملت بزرگ ايران به ويژه نسل جوان، راهپيمايي روز جمعه به نماد عظيم وحدت و اتحاد ملي ايرانيان تبديل و كليه جريان ها و احزاب و گروه هاي سياسي با حضور يكپارچه و وحدت بخش و افتخارآفرين خود دشمنان نظام و ايران اسلامي را از نقشه هاي شوم خود مايوس ساخته و تعلق واقعي روز قدس به اسلام را فرياد خواهند زد.
دعوت جامعه مدرسين
حوزه علميه قم
براي راهپيمايي روز قدس
جامعه مدرسين حوزه علميه قم نيز با صدور اطلاعيه اي، مردم غيور و انقلابي ايران اسلامي را به شركت باشكوه در راهپيمايي روز جهاني قدس فرا خواند.
در اين اطلاعيه آمده است: آيا وقت آن نرسيده كه حاميان دمكراسي و آزادي در برابر چپاول ناجوانمردانه حقوق و آزادي هاي مردم فلسطين و كشته شدن غير نظاميان بويژه زنان و كودكان بي گناه، مهر سكوت از زبان خود بردارند؟
در ادامه اطلاعيه آمده است: مردم مبارز فلسطين بخوبي مي دانند كه هدف رژيم صهيونيستي از اعمال فشار، خاموشي چراغ پر فروغ مقاومت و از پا در آوردن دولت مردمي حماس و خلع سلاح تمامي مبارزان است.
جامعه مدرسين حوزه علميه قم با اشاره به اينكه روز قدس روز تجديد پيمان با مردم مظلوم فلسطين است، آورده است: اين روز كه با رهنمود بنيانگذار جمهوري اسلامي ايران حضرت امام خميني(ره) در آخرين جمعه ماه مبارك رمضان بنيان نهاده شده، اكنون به مظهر وحدت امت اسلام در برابر جنايتكاران صهيونيست بدل شده است.
اطلاعيه ادامه داده است: از اين رو همانگونه كه رهبر معظم انقلاب اسلامي در خطبه هاي نمازجمعه تهران اعلام فرمودند، بايد در برابر دستان تفرقه افكن ايستاد و نگذاشت كه شعله تفرقه و اختلاف دامنگير اين راهپيمايي پرشكوه شود.
جامعه روحانيت مبارز تهران نيز با صدور بيانيه اي ضمن تاكيد بر برگزاري باشكوه تر روز قدس امسال آورده است:
شبهه افكني هاي دشمنان اسلام و ايران نبايد كوچكترين خللي در عزم راسخ و آهنين مردم ايران در مقابله با دشمن غدار و تا دندان مسلح و غاصب اسرائيل بوجود آورد.
همچنين قدس و قبله اول مسلمين بخشي از هويت ماست و دفاع از ملت مظلوم فلسطين به عنوان مدافعان خط مقدم از تمدن و امت اسلامي يك وظيفه و رسالت اسلامي و انساني است و دفاع از ملت هاي مظلوم از اصول مصرح در قانون اساسي است و تمام شخصيت ها و گروه ها و جريان هاي مختلف فكري و سياسي در اين مسئله مشترك هستند.
اين بيانيه خطاب به ملت ايران مي افزايد:
پيشگامي شما مردم مسلمان در دفاع از مردم مظلوم فلسطين، تحقق بخش و ضامن وحدت اسلامي و بطلان سحر كساني است كه بر طبل اختلاف بين شيعه و سني مي كوبند و به ايران اسلامي اتهامات واهي مي زنند.
در بيانيه مجمع جهاني تقريب مذاهب اسلامي آمده است: اعلام آخرين جمعه ماه مبارك رمضان به عنوان روز جهاني قدس از جانب امام خميني(ره) ابتكار بي نظيري بود كه مساله فلسطين را تبديل به موضوعي اسلامي و جهاني كرد و حمايت از مردم فلسطين و تلاش در جهت آزادي مسجد الاقصي از يوغ صهيونيست ها از وظايف اصلي مسلمانان است.
همچنين اقداماتي كه امروزه از طرف امت اسلامي در راستاي پشتيباني از انتفاضه مردم فلسطين به عمل مي آيد، نشان دهنده حساسيت و اهميتي است كه امروزه جهان اسلام از دهه هاي گذشته آگاه تر، بيدارتر و هوشيارتر است.
جمعيت وفاداران انقلاب اسلامي هم در اطلاعيه اي كه به همين مناسبت منتشر كرد، آورده است: «روز قدس نه تنها براي ما ايرانيان بلكه براي همه مسلمانان جهان روز وحدت و يك دلي است بايد هشيار بود تا عوامل فتنه و فريب خوردگان اجانب در اين روز مقدس با شعارهايي گمراه كننده در صفوف مسلمانان ايجاد تفرقه ننمايند.»
در همين راستا انجمن اسلامي پزشكان ايران، اتحاديه انجمن اسلامي دانش آموزان، كميته امداد امام خميني، شبكه ارتباطي سازمان هاي غيردولتي زنان در جمهوري اسلامي ايران، جامعه اسلامي دانشجويان دانشگاه فردوسي مشهد، بسيج دانش آموزي كوثر ناحيه خمين، سازمان بسيج مهندسين، كانون بسيج و فرهنگيان شهرستان اراك، سازمان آموزش و پرورش استان مركزي، تيپ مالك اشتر خمين، دانش آموزان بسيجي شهرستان آشتيان، بنياد فرهنگي صبح قريب، شوراي مركزي امر به معروف و نهي از منكر احزاب و تشكل هاي سياسي، جامعه اسلامي كارگران استان تهران، دانشگاه مذاهب اسلامي، جمعيت حاميان آزادي قدس شريف، سازمان اوقاف و امور خيريه، شوراي اسلامي شهر تهران و جهاد دانشگاهي با صدور اطلاعيه هاي جداگانه مردم را به انجام راهپيمايي و تظاهرات باشكوه بر ضد اشغالگران صهيونيستي و نمايش وحدت و همدلي خود به جهانيان دعوت كردند.

 



بيانيه سپاه پاسداران : قدس نماد اتحاد جهان اسلام در حمايت از ملت مظلوم فلسطين است

سپاه پاسداران انقلاب اسلامي با انتشار بيانيه اي به مناسبت راه پيمايي روز قدس در نمازجمعه اين هفته قدس را نماد اتحاد جهان اسلام در حمايت از ملت مظلوم فلسطين دانست.
سپاه پاسداران انقلاب اسلامي با صدور بيانيه اي به مناسبت روز جهاني قدس تاكيد كرد: ابتكار تاريخي بت شكن زمان امام خميني(ره) سه دهه است كه نقشه امپرياليسم رسانه اي در انحراف افكار عمومي جهانيان به جنايات غاصبين فلسطين و آرمان قدس شريف را به آرزويي برباد رفته تبديل كرده است.
سپاه پاسداران انقلاب اسلامي در اين بيانيه روز جهاني قدس را مظهر وحدت ملي ايرانيان و نماد اتحاد و يكپارچگي جهان اسلام در حمايت از ملت مظلوم فلسطين و صحنه انزجار و اعتراض جهانيان عليه جنايات رژيم غاصب صهيونيستي دانست.
در اين بيانيه آمده است: نامگذاري آخرين جمعه ماه مبارك رمضان به نام روز قدس يكي از بركات عظيم انقلاب اسلامي براي جهان اسلام و ارزشمندترين يادگارهاي امام عظيم الشان بود كه باعث شد هر سال كابوس وحشت بار مرگ و نيستي براي صهيونيستها تكرار شود و اين دژخيمان غاصب فرجام محتوم خود را با تمام وجود احساس كنند.
در اين بيانيه همچنين تاكيد شده است: حاميان غربي و عربي چه بخواهند و چه نخواهند در جنايات ننگين اين رژيم شريك اند و ادامه اين رفتار غيرانساني آنان را هر روز، بيش از گذشته منفور ملت هاي آزاده جهان، بويژه مردم كشورهاي خود خواهد كرد. نفرتي كه اگر به عواقب آن نيانديشند بي ترديد پس از فروپاشي و نابودي رژيم صهيونيستي گريبان آنان را نيز خواهد گرفت.
سپاه پاسداران در پايان اين بيانيه تصريح كرده است: جمعه اين هفته روز آزمايش بزرگ ملت هاي مسلمان، بويژه ملت پرشور و هوشيار ايران اسلامي خواهد بود كه با درك درست و عميق خود از شرايط حساس كنوني با حضوري يكپارچه و باشكوه در راهپيمايي روز قدس آرمان جاويد آزادي قدس شريف را فرياد خواهند كرد و با مشت هاي گره كرده خود در حمايت از قدس و انتفاضه اميد واهي بلاهت پيشگان صهيونيست و برخي مرعوب شدگان تبليغات بيگانه در داخل را نااميد خواهند ساخت، حقيقتي كه جز تمناي مرگ و رسوايي براي هم پيمانان اين رژيم جلاد و جنايت پيشه و حاميان منطقه اي و فرامنطقه اي آن به چيز ديگري رضايت نخواهد داد.

 



آيت الله نوري همداني: فلسطين قلب تپنده مسلمانان است

آيت الله نوري همداني در پيامي بر شركت گسترده آحاد مردم مسلمان در راهپيمايي روز قدس تأكيد كرد.
به گزارش واحد مركزي خبر آيت الله نوري همداني در پيام خود، فلسطين را قلب تپنده مسلمانان و مسئله مهم جهان اسلام دانست و گفت: اكنون كه به لطف خدا با جريان جنگ 33 روزه لبنان و 22 روزه غزه، قدرت اسلام و ضعف و پوشالي بودن رژيم اشغالگر قدس بر همگان روشن شده، لازم است براي حمايت از مردم فلسطين مانند سالهاي گذشته به ندا و ابتكار امام راحل به همراه تمام مسلمانان جهان و آزادي خواهان عالم، لبيك بگوييم.
در پيام آيت الله نوري همداني آمده است: مسلمانان با شركت در راهپيمايي روز جمعه 28 رمضان و حمايت از آرمان فلسطين، به وظيفه اسلامي خود عمل مي كنند.

 



در حمايت از مردم فلسطين انجام شد
 انصراف كاريكاتوريست ايراني از دريافت جايزه جشنواره صهيونيستي

سرويس ادب و هنر-
يكي از كاريكارتوريست هاي كشورمان كه جايزه رتبه دوم يك جشنواره را كسب كرد، پس از آگاهي از ماهيت صهيونيستي آن جشنواره جوايز خود را براي آن پس فرستاد.
به گزارش خبرنگاركيهان، «سعيد صادقي»، كاريكاتوريستي است كه در مسابقه كاريكاتوري با نام كلمه خوب شركت كرد و توانست جايزه 7 هزار دلاري آن را به خاطر رتبه دوم كسب كند. اما وقتي فهميد برگزاركننده اين مسابقه يك كمپاني صهيونيستي به نام «بازي نيوز» است، در حمايت از مردم فلسطين حضور خود در اين مسابقه را اشتباه خواند و از دريافت جايزه آن انصراف داد. او در نامه اي خطاب به آن جشنواره نوشت: «من سعيد صادقي، كاريكاتوريست ايراني و برنده جايزه دوم مسابقه شما هستم. با تشكر فراوان از راي و نظر هيئت محترم داوران و بازديدكنندگان، متاسفانه آثار من به اشتباه براي مسابقه شما ارسال شده بود. من به خاطر اعلام مخالفت با جنايت هاي رژيم اشغالگر قدس در فلسطين از پذيرش جايزه دوم خود صرف نظر مي كنم.
گفتني است، تعداد ديگري از هنرمندان ايراني نيز در اين مسابقه شركت كرده بودند كه همگي اعلام انصراف از شركت در مسابقه را به مسئولان اين مسابقه رساندند.
همچنين مركز بين الملل حوزه هنري، از سعيد صادقي، به خاطر انصراف از دريافت جايزه مسابقه كلمه خوب تقدير خواهد كرد.

 



تازه ترين برآورد اطلاعاتي آمريكا ايران مي تواند منافع آمريكا را تهديد كند

اداره اطلاعات ملي آمريكا در گزارش سالانه خود از ايران در كنار سه كشور چين، روسيه و كره شمالي به عنوان يكي از كشورهايي كه مي تواند منافع آمريكا را تهديد كند نام برده است.
اداره اطلاعات ملي آمريكا كه هماهنگ كننده فعاليت هاي 16 نهاد امنيتي و اطلاعاتي اين كشور بوده و زير نظر «دنيس بلر» اداره مي شود در گزارش خود آورده است: كشورهاي چين، روسيه،كره شمالي و ايران از اين توانايي برخوردار هستند كه منافع آمريكا را به خطر بياندازند.
اين گزارش كه «راهبرد اطلاعات ملي سال 2009» نام دارد اولويت هاي شانزده آژانس اطلاعاتي آمريكا را براي چهار سال آينده مشخص مي سازد.
اين گزارش مي گويد كه چين به دليل داشتن جمعيت زياد، ديپلماسي تمركزيافته و ارتش مدرنش در صدر جدول قرار دارد.
اداره اطلاعات ملي امريكا درباره روسيه نيز گفته است: مسكو در بسياري از ابتكارات مهم از قبيل مبارزه عليه تروريسم هسته اي و برخي موارد امنيتي شريك آمريكا است ولي امكان دارد تا در جستجوي راه هايي براي به دست آوردن قدرت و نفوذ به روشي باشد كه براي آمريكا به نحوي توليد دردسر كند.
برنامه تسليحاتي اتمي كره شمالي در اين گزارش خطر تلقي شده و درباره ايران نيز آمده است: ايران به علت برنامه هاي هسته اي و موشكي خود، حمايت از تروريسم و ارائه كمك به دشمنان آمريكا و دشمنان متحدانش در حكم مجموعه اي از چالش ها در مقابل اهداف امنيتي آمريكا در خاورميانه و فراتر از آن است.
موضع جالب تر اينكه ديگر القاعده در صدر تهديدهاي بالقوه آمريكا قرار ندارد و به نظر مي رسد توافقاتي ميان واشنگتن و اين گروهك تروريستي حاصل شده باشد چرا كه در گزارش بطور گذرا اشاره مي شود كه القاعده همچنان به منزله تهديد بزرگي براي شهروندان آمريكايي به شمار مي آيد.
آمريكا عموما در سال هاي گذشته اشغالگري هاي خود را بويژه در عراق و افغانستان، تحت عنوان مبارزه با القاعده توجيه كرده است.

 



بازي جديد روس ها مدودوف : تحريم اثر ندارد ولي ممكن است اعمال شود

رئيس جمهور روسيه در سخناني درباره برنامه هسته اي ايران در حالي كه اعمال تحريم ها عليه تهران را بي اثر خواند از امكان تحريم ها سخن به ميان آورد.
ديمتري مدودوف كه در جمع گروهي از دانشمندان روسي سخنراني مي كرد گفت: اگرچه غرب نگراني هايي در مورد برنامه هسته اي ايران دارد اما زماني كه در مورد تحريم عليه اين كشور سخن مي گويد بايد با احتياط گام بردارد.
به گزارش رويترز وي افزود: هرچند گاهي اوقات تحريم ضروري به نظر مي رسد اما تحريم ها نمي توانند آنچنان موثر باشند.
مدودوف در بخش ديگري از سخنان خود خاطرنشان كرد: تلاش دولت روسيه بر ممانعت از اعمال تحريم عليه ايران است اما امكان دارد تحريم هاي جديدي در مورد برنامه هسته اي اين كشور در راه باشد.
وي همچنين به گزارش خبرگزاري نووستي درباره بسته پيشنهادي ايران گفت: من اميدوارم كه پيشنهاداتي كه همكاران ايراني ما روز 9 سپتامبر ارائه دادند، به طور مشروح و با دقت مورد بررسي قرار گيرد.
وي خاطرنشان ساخت: من مي دانم كه تا به حال در ارزيابي هايي عنوان شده در اين پيشنهادات چيز جديدي وجود ندارد. اما من معتقدم كه اين صحيح نيست و آنها را بايد با دقت تحت مطالعه قرار داد.
مدودوف همچنين قول داد كه روسيه در مسائل مربوط به حل مسئله هسته اي ايران «صريح و مسئولانه» عمل خواهد كرد.
وي چنين گفت: مواضع ما روشن است. فكر مي كنم كه ما بايد در حين اتخاذ تصميمات مسئولانه عمل كنيم، يعني چگونگي انجام مذاكرات و اتخاذ تحريمات، تحريمات تاثير چنداني ندارند اما برخي اوقات به اتخاذ آنها نياز است.
وي ضمن توضيح موضع مسكو درباره مسئله هسته اي ايران يادآور كرد: از نظر روسيه، ايران حق توسعه برنامه هسته اي صلح آميز، را دارد، ما نه تنها به اين مسئله اعتقاد داريم بلكه آماده كمك هم هستيم و نه تنها با حرف بلكه در عمل.
مدودوف همچنين اشاره كرد مسكو اميدوار است كه ايران موضع تعامل را در قبال گروه «1+5» و ديگر كشورها اتخاذ كند.
وي خاطرنشان ساخت: من اميدوارم كه نزد همكاران ما كه تصميمات را در ايران اتخاذ مي كنند، موضع دقيقي وجود داشته باشد كه به چه ترتيب آنها بايد روابط خود را با جامعه بين المللي از جمله آمريكا و روسيه برقرار نمايند؛ البته با در نظر گرفتن نگراني هايي كه ما و آمريكايي ها و بسياري از كشورهاي خاور نزديك دارند.
از سوي ديگر؛ آندره نسترنكو سخنگوي وزارت امورخارجه روسيه هم درباره بسته پيشنهادي ايران گفت: مهم اين است كه در بسته ايران آمادگي براي «مذاكرات همه جانبه و فراگير و سازنده» با 1+5 بازتاب يافته است.
نسترنكو اظهار داشت: ما همه گام هايي كه تهران در مدت اخير به سوي پيشنهادهاي 1+5 و نيز فراخوان هاي آژانس بين المللي انرژي اتمي درباره گسترش فعاليت نظارتي در تاسيسات هسته اي ايران برداشته است را مثبت و اميدواركننده ارزيابي مي كنيم.
مسكو در برابر واشنگتن
روزنامه فرانسوي لوموند در مطلبي تحليلي نوشت كه مسكو در برابر واشنگتن درباره برنامه هسته اي ايران مقاومت مي كند.
به نوشته لوموند، روسيه علي رغم برخي از اقداماتش در نزديك شدن بسوي آمريكا همچنان در موضع حمايت از ايران اصرار دارد.
اين روزنامه فرانسوي با بيان اينكه مسكو در ماه جاري به وضوح مخالفتش را با تشديد مجازات هاي ايران اعلام كرد، تصريح ساخت. روسيه عقيده دارد برنامه هسته اي ايران برنامه اي صرفا غيرنظامي است، روس ها آنچنانكه پشت پرده مي گويند عقيده اي ندارند ايران بخواهد روزي تصميم بگيرد وارد مرحله توليد سلاح هسته اي شود هرچند توان آن را به دست آورده است.

 



پرواز ده ها جنگنده و بمب افكن ارتش در رژه 31 شهريورماه

ده ها فروند هواپيماي شكاري بمب افكن نيروي هوايي ارتش جمهوري اسلامي ايران همزمان با آغاز هفته دفاع مقدس قدرت تدافعي نيروهاي مسلح را به نمايش مي گذارند.
«امير خلبان سيدمحمد علوي» معاون عمليات نيروي هوايي ارتش با اعلام خبر برگزاري رژه هوايي در 31 شهريورماه، اظهار داشت: در صورت مساعد بودن شرايط هوا و ايمني پروازي، ده ها فروند از هواپيماهاي شكاري بمب افكن، رهگير، ترابري، سوخت رسان شامل اف 5، صاعقه، ميگ 29، اف 7، سوخو 24، اف 4، اف 14، رادار پرنده، سي 130، تانكرهاي سوخت رسان 707 و 747 با برنامه ريزي دقيق خلبانان جان بركف نيروي هوايي قدرت خويش را به نمايش مي گذارند.
معاون عمليات نيروي هوايي ارتش در ادامه خاطرنشان كرد: اين رژه هوايي با همكاري تمامي پايگاه هاي كشور و حضور خلبانان جوان نيروي هوايي ارتش جمهوري اسلامي ايران است كه همه دوره هاي تخصصي خود را داخل كشور گذرانده اند، برگزار مي شود.
علوي افزود: ارتقاي توان رزمي از نظر كمي و كيفي در ايجاد اقتدار و توان بازدارندگي كشور همواره مدنظر نيروهاي مسلح جمهوري اسلامي ايران است تا از اين توان در جهت ايجاد صلح در منطقه و آرامش براي خود و همسايگان استفاده كند، ولي اگر كسي به خود اجازه دهد به فضاي مقدس جمهوري اسلامي ايران تعرضي داشته باشد، تكنيك ها و تاكتيك هايي در دست داريم كه دشمن را با غافل گيري بزرگ و فراتر از تصورش مواجه كنيم.

 



چشم به راه سپيده

تو را غايب ناميده اند، چون «ظاهر» نيستي، نه اينكه «حاضر» نباشي.
«غيبت» به معناي «حاضرنبودن»، تهمت ناروائي است كه به تو زده اند و آنان كه بر اين پندارند، فرق ميان «ظهور» و «حضور» را نمي دانند، آمدنت كه در انتظار آنيم به معناي «ظهور» است، نه «حضور» و دلشدگانت كه هر صبح و شام تو را مي خوانند، ظهورت را از خدا مي طلبند نه حضورت را. وقتي ظاهر مي شوي، همه انگشت حيرت به دندان مي گزند با تعجب مي گويند كه تو را پيش از اين هم ديده اند. و راست مي گويند، چرا كه تو در ميان مائي، زيرا امام مائي. جمعه كه از راه مي رسد، صاحبدلان «دل» از دست مي دهند و قرار از كف مي نهند و قافله دل هاي بي قرار روي به قبله مي كنند و آمدنت را به انتظار مي نشينند...
و اينك اي قبله هر قافله و اي «شبروان را مشعله»، در آستانه آدينه اي ديگر كه با روز قدس و خروش ملت هاي مسلمان عليه ظلم و جنايات صهيونيست ها همزمان است، با دلدادگان ديگري از خيل منتظرانت سرود انتظار را زمزمه مي كنيم.

نگاه پنجره ها
چقدر مويه كنم در حريم تنهايي
چقدر چشم بدوزم به سوي بينايي
مگر خيال وصالش مرا رها سازد
زكنج عزلت اين حبس تنگ تنهايي
نگاه پنجره ها در سكوت مي نگرد
به سمت مطلع آن پرتو تماشايي
به خشم صاعقه آماج شعله خواهد شد
بناي كاخ ستم شوكت مقوايي
جمال خويش تو پوشانده اي به پرده غيب
تهي است منظره قاب هاي زيبايي
دو دست گرم اميدم در انتظار دمي است
كه معبر قدمت را كند گل آرايي
حضور سبز تو را عاشقانه مي طلبد
لبان تشنه گل هاي زرد صحرايي
طريق گمشدگان را كسي نمي داند
بجز عنايت آن حجت اهورايي
نگاه بارقه آگاهي نظر دارد
به راز بسته اين غيبت معمايي
بتاب از افق دور اي حقيقت محض
كه محو نور شود صورت فريبايي
شريفعلي گلمرادي

عكس جمال
سر خاك شد و نقش خيال تو نرفت
خون گشت دل و شوق وصال تو نرفت
هرچند زهجران تو زنگار گرفت
ز آيينه دل، عكس جمال تو نرفت
مرحوم فيض كاشاني

گل عسكري
بيا باغ گل را، تجسم كنيم
گل عسكري را، تجسم كنيم
به باغ اشارات او بشكفيم
كرامات او را، تكلم كنيم
زمين روسياه سكوت شب است
بيا صبح او را، ترنم كنيم
بيا، تا زاحسان دستان او
زمين را، پر از عشق و گندم كنيم
ز باران مهرش، جهان را شبي
بهارانه، خيس تفاهم كنيم
بيا، فصل چشمان او را، به شوق
صميمانه، تقديم مردم كنيم
بيا، در نگاه صبور حسن(ع)
امام زمان را تجسم كنيم
بيا فصل ميلاد چشمان اوست
بيا چشم او را تبسم كنيم
رضا اسماعيلي

 



محدوديت ها و ممنوعيت هاي تردد در مراسم راهپيمايي روز جهاني قدس

رئيس پليس راهنمايي و رانندگي تهران بزرگ محدوديت ها و ممنوعيت هاي تردد در مراسم راهپيمايي روز جهاني قدس را اعلام كرد.
به گزارش ايسنا، سرهنگ سيدهادي هاشمي روز چهارشنبه با اشاره به اين كه اجراي طرح ويژه ترافيكي روز قدس از ساعت 7 صبح جمعه 27 شهريورماه سال جاري آغاز مي شود، افزود: بر اين اساس تردد كليه وسايط نقليه از ساعت 8 صبح روز جمعه 27 شهريور ماه سال جاري تا پايان مراسم از شمال، بلوار كشاورز از ميدان وليعصر(عج) در هر دو مسير، غرب، خيابان كارگر حد فاصل جمهوري تا بلوار كشاورز- طول خيابان آزادي و انقلاب از تقاطع زارع در آزادي تا تقاطع وليعصر در انقلاب و از جنوب، خيابان جمهوري از تقاطع كارگر تا تقاطع وليعصر به سمت شمال ممنوع است.
وي با اشاره به اين كه محدوديت هاي توقف از ساعت 7 صبح جمعه اعمال مي شود، افزود: توقف كليه وسايط نقليه در محدوده هاي بلوار كشاورز از ميدان وليعصر تا تقاطع كارگر هر دو مسير به استثناء مسير شمالي كه صرفا جهت پارك اتوبوسهاي شركت واحد با نظر رده راهور مسئول اختصاص خواهد يافت، خيابان هاي واقع در غرب خيابان وليعصر حد فاصل جمهوري تا ميدان وليعصر، خيابان كارگر حد فاصل جمهوري تا بلوار كشاورز، خيابانهاي واقع در ضلع شمالي خيابان جمهوري حد فاصل كارگر تا فلسطين، خيابان ابوريحان حد فاصل انقلاب تا جمهوري و خيابان دانشگاه از انقلاب تا جمهوري و طول خيابان جمهوري از تقاطع كارگر تا تقاطع جمهوري وليعصر كه به منظور استقرار اتوبوسهاي شركت واحد اختصاص يافته است ممنوع خواهد بود.
رئيس پليس راهنمايي و رانندگي تهران بزرگ در خصوص مسيرهاي راهپيمايي نيز گفت: مسيرهاي 7 گانه راهپيمايان در روز قدس شامل مسير شماره يك مسجد امام حسين(ع)؛ ميدان امام حسين(ع)- خيابان انقلاب- دانشگاه تهران، مسير شماره 2 مسجد جامع ابوذر؛ ميدان ابوذر- خيابان ابوذر- خيابان قلعه مرغي- خيابان قزوين- خيابان كارگر- ميدان انقلاب- خيابان انقلاب- دانشگاه تهران، مسير شماره 3 مسجد دارالسلام؛ ميدان منيريه- خيابان وليعصر(عج)- خيابان انقلاب- دانشگاه تهران، مسير شماره 4 مسجد امام زمان(عج)؛ تقاطع خيابان بهبودي- خيابان آزادي- ميدان انقلاب- خيابان انقلاب- دانشگاه تهران، مسير شماره 5 مسجد نور؛ ميدان جهاد- خيابان دكتر فاطمي- خيابان وليعصر(عج)- خيابان انقلاب- دانشگاه تهران، مسير شماره 6 مسجد حضرت ابوالفضل(ع)؛ ميدان توحيد- خيابان توحيد- خيابان آزادي- ميدان انقلاب- خيابان انقلاب- دانشگاه تهران و مسير شماره 7 مسجدالجواد(ع)؛ ميدان هفتم تير- خيابان كريم خان زند- ميدان وليعصر(عج)- خيابان وليعصر(عج)- خيابان انقلاب- دانشگاه تهران خواهد بود.

 



تمامي دانش آموزان دختر يك واحد آموزشي انارك دانشگاهي شدند

نايين- خبرنگار كيهان:
بخشدار انارك گفت: تمامي دانش آموزان دختر مقطع پيش دانشگاهي دبيرستان دخترانه شهيد صمدي انارك به دانشگاه راه يافتند.
محمدحسين اقبال افزود: اين دانش آموزان در كنكور سراسري سال جاري شركت كرده بودند كه همگي به دانشگاهها و مؤسسات آموزش عالي كشور راه يافتند. نمايندگي آموزش و پرورش انارك، 148 نفر دانش آموز دختر و پسر و تعداد 4 واحد آموزشي دارد. شهر كويري انارك با بيش از 1500 نفر سكنه در كيلومتر 75 نايين قرار دارد.

 



توليد برق بدون مصرف سوخت در نيروگاه نكا

ساري- خبرنگار كيهان:
براي اولين بار با تلاش متخصصان توانمند داخلي در نيروگاه شهيد سليمي نكا بدون مصرف سوخت برق توليد شد.
«علي اصغري» مديرعامل نيروگاه شهيد سليمي نكا با اعلام اين خبر افزود: انرژي برق جديد با نصب و راه اندازي دو توربين انبساطي به دست آمد.
وي با اشاره به اتصال 19 مگاوات انرژي برق از اين طريق گفت: با اين شيوه سالانه 52ميليون مترمكعب گاز يا سوخت مايع صرفه جويي مي شود.
وي با تاكيد بر كيفيت بالاي توليد برق در توربين هاي انبساطي تصريح كرد: كيفيت توليد برق در نيروگاههاي گازي 30و در توربين هاي انبساطي 70 درصد است.
اصغري از سرمايه گذاري 18 ميليارد توماني در راه اندازي اين توربين ها خبرداد و افزود: با اين روش برق مصرفي يك شهر 100 هزار نفري قابل تامين است.

 



معاون مجلس و امور استان هاي سازمان تبليغات اسلامي كشور:
ورود سازمان به هر عرصه اي با اشاره ولي امر است

همدان- خبرنگار كيهان:
ورود سازمان به هر عرصه اي با اشاره و دستور ولي امر انجام مي گيرد.
حجت الاسلام والمسلمين اسماعيل فلاح معاون مجلس و امور استانهاي سازمان تبليغات اسلامي كشور با اعلام اين مطلب در مراسم توديع و معارفه سرپرستان سابق و جديد اين سازمان در همدان، گفت: هر جا كه جلوتر يا عقب تر از ولي فقيه حركت كنيم، شروع خطاي ما خواهد بود.
وي افزود: بزرگترين آسيب را به كشور جدايي از رهبري خواهد زد و بعضي اتفاقات امروز هم ناشي از اهل تشخيص نبودن افراد است.
فلاح گفت: ما فعالان حوزه فرهنگ بايد روي اشارات و نقطه نظرات و كلمات رهبري دقت و توجه كافي داشته و هميشه پيش رويمان باشد. در همين راستا، ورود سازمان در برخي عرصه ها با اشاره رهبر معظم انقلاب بوده مانند مسئله هيأتهاي مذهبي كه توانستيم جلوي بسياري از مسايل را بگيريم و نيز تجهيز به علوم روز و فناوري جديد كه با اشاره معظم له انجام شد.

 



رئيس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامي: تنها سينماي شهرستان نكا نانوايي شد

رئيس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامي نكا، عدم وجود سينما را از دغدغه هاي اصلي فرهنگي مردم نكا دانست و گفت: تنها سينماي شهرستان نكا نانوايي شد.
عين الله فلاح در گفت وگو با خبرنگار فارس در نكا با ابراز نگراني از تغيير كاربري سينماي نكا گفت: همزمان با وقوع سيل نكا، سينما بسته و با ايجاد تغيير كاربري در آن اكنون به نانوايي و تخمه فروشي تبديل شده است.
وي افزود: پرونده سينما آزادي نكا در دست پيگيري است و با متخلفان تغيير در كاربري اين فضاي فرهنگي از سوي مقامات قضايي برخورد مي شود.
رئيس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامي نكا در ادامه اظهار داشت: بايد حق نكا در تامين تجهيز فرآورده هاي فرهنگي احيا شود و من اميدوارم كه با تلاش و پيگيري همه مسئولان اين امر محقق شده و مردم نكا با آغاز به كار تنها سينماي اين شهر مشكلاتشان در اين راستا برطرف شود.
فلاح يادآور شد: اين شهرستان به دليل علاقه مندي و قابليت فراوان به هنر، قابليت و توانمندي ايجاد سينما را دارد و ما با تمام توان براي تحقق اين امر تلاش خواهيم كرد.
وي با اشاره به اينكه در سال هاي اخير با اكران همزمان فيلم ها در تهران و شهرستان ها به همه مردم ايران به عنوان شهروند درجه يك نگاه شده و مخاطبان زيادي را در خود جاي داده است، خاطر نشان كرد: ما نيز اين مسئله را در نكا تحقق خواهيم بخشيد، چرا كه معتقد هستيم نبايد مردم فهيم و هنرمند ما دغدغه امور فرهنگي داشته باشند.
شهرستان 110 هزار نفري نكا داراي يك سينما با عنوان آزادي بوده كه از حدود 11 سال پيش تاكنون با تغيير كاربري غير كارشناسانه به نانوايي تبديل شده است.

 



به همت پژوهشكده ICT جهاد دانشگاهي برگزار مي شود
دوره هاي جامع شغل - محور فناوري اطلاعات و ارتباطات

پژوهشكده ICT جهاد دانشگاهي براي اولين بار در كشور دوره هاي جامع شغل - محور فناوري اطلاعات و ارتباطات برگزار مي كنند.
به گزارش كيهان به نقل از روابط عمومي پژوهشكده ICT جهاد دانشگاهي مدير كل آموزش اين پژوهشكده با اعلام اين خبر گفت: عدم تكافوي آموزشهاي دانشگاهي براي تربيت متخصصيني با دانش و مهارت مورد نياز بازار كار از يك سو و توسعه فزاينده كاربرد فناوري اطلاعات در سازمانها از سوي ديگر، موجب شده است كه نياز روزافزوني به آموزشهاي تخصصي تكميلي در جهت تربيت نيروهاي كارآزموده و مسلط به مباحث فني و ابزارهاي توسعه فناوري اطلاعات در سازمانها فراهم آيد. در همين راستا و با هدف تامين نياز بازار كار فناوري اطلاعات به نيروهاي كارآزموده، پژوهشكده ICT جهاد دانشگاهي اقدام به طراحي و برگزاري دوره هاي جامع شغل محور نموده است.
مهندس رامين نواب پور خاطرنشان كرد: اين دور ه ها در هفت گرايش با عناوين: توليد نرم افزارهاي كاربردي، توليد نرم افزارهاي تلفن همراه، برنامه نويسي وب، مديريت پايگاه هاي داده، گرافيك رايانه اي، طراحي وب و پويانمايي رايانه اي ارائه مي شوند.
وي افزود: مخاطبين اين دوره ها، دانشجويان و فارغ التحصيلان علاقمند به اشتغال در حوزه فناوري اطلاعات هستند.
مديركل آموزش پژوهشكده ICT جهاد دانشگاهي خاطرنشان كرد: با توجه به ماهيت شغل - محور اين دوره ها، دانشپذيران ضمن فراگيري دروس تخصصي هر گرايش، آموزشهاي كاربردي در حوزه كارآفريني و توسعه كسب و كار و همچنين روشهاي توسعه و ارتقا، مهارتهاي شغلي را نيز فراخواهند گرفت. وي در ادامه تصريح كرد: فارغ التحصيلان اين دوره ها قادر خواهند بود تا كسب و كار مستقلي در حوزه ICT ايجاد كرده و يا به عنوان يك متخصص فناوري اطلاعات فرصتهاي شغلي مناسبي را احراز نمايند و در نهايت بتوانند نقش تخصصي خود را در سازمان به خوبي ايفا كنند.
علاقمندان جهت كسب اطلاعات بيشتر مي توانند با شماره تلفنهاي 88898865 و 88894649 تماس بگيرند.

 



در نشست خبري رويان اعلام شد253طرح تحقيقاتي از 41كشور جهان در جشنواره بين المللي رويان

رئيس دهمين جشنواره بين المللي تحقيقاتي رويان از ارسال 253طرح تحقيقاتي از 41كشور جهان به جشنواره بين المللي تحقيقاتي رويان خبر داد.
به گزارش فارس، حميد گورابي صبح ديروز در نشستي خبري با بيان اين كه دهمين جشنواره بين المللي تحقيقاتي رويان 2 مهر برگزار مي شود، افزود: 253طرح تحقيقاتي از 41كشور جهان براي شركت در دهمين جشنواره بين المللي تحقيقاتي رويان ارسال شده كه در مقايسه با سال گذشته كه 202طرح بود افزايش قابل توجه داشته است. وي گفت: بيشترين طرح هاي تحقيقاتي از كشورهاي آمريكا با 36 طرح، ايران با 27 طرح، ايتاليا با 21 طرح، چين با 16 طرح، تركيه با 13طرح و ژاپن با 13 طرح به جشنواره رويان فرستاده شده است. رئيس دهمين جشنواره بين المللي تحقيقاتي رويان ادامه داد: روال داوري سال جاري جشنواره بين المللي تحقيقاتي رويان با تحول بسيار صورت گرفت كه به همت هيئت داوران بين المللي شامل 81 داور داخلي و 27 داور خارجي و با همت، اقدمي، دبير هيئت داوران به انجام رسيد.
وي گفت: در اين جشنواره 253 طرح رسيده بر حسب موضوع توسط مديران گروه هاي داوري به 6 گروه سلول بنيادي، ناباروري، زنان، ژنتيك، اپيدميولوژي و سلامت باروري، جنين شناسي و اندرولوژي تقسيم شدند. سپس در هر گروه مقالات رسيده براساس ضريب نفوذ مجله و ضريب نوآوري موضوع به دقت بررسي شده و طرح ها با كارنامه هاي انتشاراتي به مديران گروه ها ارجاع شد.
برندگان دهمين جشنواره بين المللي تحقيقاتي
رئيس جشنواره بين المللي تحقيقاتي رويان در ادامه برندگان دهمين جشنواره بين المللي تحقيقاتي رويان را معرفي كرد.
وي گفت: در دهمين جشنواره بين المللي تحقيقاتي رويان در بخش برندگان بين المللي در گروه اندرولوژي يا ناباروري مردان «پائولو كيفي» از ايتاليا با مقاله نقش حياتي ژن PATZI در اسپرماتوژنز و تومورهاي بيضه، در گروه جنين شناسي «گيتانجالي ساشدوا» از هند با مقاله بررسي مولكولي شرايط رحم در طي لانه گزيني در انسان و پريمات هاي غيرانساني، در گروه سلول هاي بنيادي «اي ليو» از چين با مقاله ترميم بافتي با استفاده از سلول هاي بنيادي دندان در يك مدل حيواني بزرگ برنده شدند.
همچنين در گروه ژنتيك «وي سوم او» از چين با مقاله نقش ژن آدرنومدولين در توليدمثل دو جنس نر و ماده و در گروه زنان (برندگان مشترك) «شرمن سيلبر» از آمريكا با مقاله دوقلوهاي مونوزيگوت ناموزون با نارسايي تخمدان: پيوند تخمدان (كورتكس در مقابل ميكرووسكولار) و انجماد و «مليندا هالاس» از مجارستان با مقاله چه چيز از گهواره زندگي (رحم) حفاظت مي كند؟ ايمونومدولاسيون وابسته به پروژسترون برنده شدند.
وي درباره برندگان ايراني دهمين جشنواره بين المللي تحقيقاتي رويان گفت: سيدجواد مولا با مقاله بيان متفاوت فرم هاي پيرايش مختلف OCT4 در سلول هاي پرتوان و غيرپرتوان انساني، محمدرضا صفري نژاد با مقاله درمان دارويي انزال زودرس بر مبناي شواهد و حسين مزدراني با مقاله كاهش ناپايداري ژنتيكي القايي قابل انتقال به نسل بعد در گامت ها با استفاده از ويتامين هاي مشاهده شده به صورت ميكرونوكولئيد و آنوپلوئيدي كروموزومي در رويان هاي پيش از لانه گزيني برندگان ايراني دهمين جشنواره بين المللي تحقيقاتي رويان بودند.

 



بزرگترين مركز تجاري خاورميانه در اصفهان احداث مي شود

شهردار اصفهان گفت: مركز تجاري در حال احداث اصفهان يكي از بزرگترين مراكز تجاري خاورميانه است كه در آن مسائل مختلف فرهنگي، سياسي، اقتصادي و فرهنگي جانمايي مي شود.
به گزارش خبرنگار مهر در اصفهان، سيد مرتضي سقائيان نژاد شامگاه سه شنبه در نشست خبري با اصحاب رسانه اظهار داشت: پس از اجراي اين طرح در اين مركز نزديك به 30 هزار فرصت شغلي ايجاد خواهد شد و نزديك به 300 هزار شغل جنبي نيز به وجود آمده و در حال حاضر نيز نزديك به هزار و 700 نفر كارگر در اين خصوص مشغول به فعاليت هستند.
سقائيان نژاد ادامه داد: شهرداري اصفهان در حال حاضر نزديك به هزار ميليارد تومان پروژه هاي عمراني دارد و نزديك به دو هزار ميليارد تومان طرح توسط بخش خصوصي در اين شهر در حال انجام است.
وي بيان كرد: اجراي طرح سيتي سنتر اصفهان نيز با اعتباري نزديك به 600 ميليارد تومان از جمله طرح هاي مشاركتي است.
سقائيان نژاد همچنين احداث زيرگذر ميدان عتيق اصفهان را از جمله مهمترين طرح هاي در دست اجراي شهرداري اصفهان دانست و گفت: براي اجراي اين طرح در حال حاضر كارگران به صورت سه شيفته در حال كار هستند تا مرحله اول اين طرح طي 18 ماه آينده به پايان برسد و پس از اجراي آن مراحل ديگر جنبي اجرا خواهد شد.
شهردار اصفهان بيان كرد: با اجراي طرح ميدان عتيق به دنبال احياي يك ميدان تاريخي هستيم كه بايد در اين راستا همه كمك كنند.
سقائيان نژاد در ادامه پروژه اجراي طرح تراموا كه داراي مصوبه شوراي عالي ترافيك است و ورود 250 دستگاه ون تا ابتداي مهرماه سال جاري را در سطح شهر از ديگر اقدامات در حال اجراي شهرداري اصفهان دانست.

 



نماينده مردم كاشان در مجلس: شركت در راهپيمايي روز قدس زمينه ساز نابودي رژيم اشغالگر است

كاشان- خبرنگار كيهان:
نماينده مردم كاشان و آران و بيدگل در مجلس شوراي اسلامي تصريح كرد: شركت در راهپيمايي روز قدس نماد ادامه حمايت از انتفاضه مردم فلسطين است.
علي اصغر گرانمايه پور، با بيان اينكه روز قدس حركتي است كه امام خميني(ره) براي رهايي قدس شريف از چنگال صهيونيسم آغاز كرد، افزود: اعلام آخرين جمعه ماه رمضان از سوي امام خميني به عنوان روز قدس، بهترين تدبير براي زنده نگه داشتن ياد و خاطره قدس شريف و بيان ظلم و جناياتي است كه از سوي رژيم جعلي و غاصب اسرائيل بر مردم مظلوم و ستمديده فلسطين وارد مي شود.
وي گفت: تدبير حكيمانه امام خميني در اعلام روز جهاني قدس موجب شد تا اين حركت به عنوان مهمترين رويداد نه تنها در خاورميانه و جهان اسلام بلكه در سراسر جهان مطرح شود.
وي اظهار داشت: امروز اسرائيل، همچنان تفكر دولت بزرگ از نيل تا فرات را تعقيب و با اتكا به بنگاه هاي خبري و دلارهاي اهدايي آمريكا و انگليس براي تحقق وعده هاي پوشالي ارض موعود و دولت موعود تلاش مي كند.
گرانمايه پور خاطرنشان كرد: اگرچه امپرياليسم خبري غرب و صهيونيسم با تمام توان سعي بر اين داشته تا انتفاضه مردم فلسطين را كمرنگ جلوه دهد و در لابه لاي بمباران تبليغاتي خود محو كند، اما هوشياري امام خميني از نيم قرن قبل و تداوم آن در تدابير حكيمانه رهبر انقلاب موجب شد، نه تنها اين آرزو به يأس مبدل شود، بلكه تا نابودي رژيم غاصب اسرائيل از صفحه روزگار ادامه يابد.

 



اخبار ادبي و هنري

حمايت فيلمسازان 18 كشور
از فلسطين
اتحاديه فيلمسازان كوتاه كشورهاي مسلمان كه شامل فيلمسازاني از 18 كشور است، در آستانه روز جهاني قدس با صدور اطلاعيه اي از فيلمسازان عضو اين تشكل دعوت كرد تا با زبان سينما، مظلوميت ملت مسلمان فلسطين و جنايات دولت نامشروع صهيونيستي را به تصوير كشند.
ناصر باكيده دبيركل اتحاديه فيلم سازان كوتاه كشورهاي مسلمان و مديرعامل انجمن سينماي جوانان ايران، ضمن اعلام اين مطلب عنوان كرد: شايسته است فيلمسازان و هنرمندان كشورهاي اسلامي در روزي كه بنا به رهنمودهاي بنيانگذار جمهوري اسلامي ايران به نام «قدس» نامگذاري شد، همراه و همصدا با مسلمان هاي جهان فرياد مظلوميت و عدالت خواهي مردم فلسطين و محكوميت رژيم غاصب صهيونيستي را منعكس كنند.
دبيركل اتحاديه فيلمسازان كوتاه كشورهاي مسلمان از خانواده بزرگ سينماي ايران خواست تا در آخرين جمعه ماه مبارك رمضان همراه با ملت غيور ايران در راه پيمايي ها و تظاهرات اين روز بزرگ شركت كنند.
اتحاديه فيلمسازان كوتاه كشورهاي مسلمان شامل كشورهاي ايران، امارات، بوسني و هرزگوين، پاكستان، تاجيكستان، تركيه، تونس، سودان، سوريه، فلسطين، قرقيزستان، قزاقستان، قطر، كويت، مالزي، اندونزي، آذربايجان و مصر است و مقر دائمي آن در تهران است.
گفتني است، برخلاف برخي از هنرمندان و نهادهاي فرهنگي كه مردم را به شركت در روز جهاني قدس دعوت كرده اند، «خانه سينما» كه نهاد صنفي سينماي كشور محسوب مي شود، هيچ بيانيه اي در پاسداشت اين روز و حضور مردم در آن صادر نكرده است.
ايجاد نهضت توليد بازي هاي رايانه اي
و انيميشن در بسيج
نهضت توليد بازي هاي رايانه اي و پويانمايي (انيميشن) در نيروي مقاومت بسيج ايجاد مي شود.
حجت الاسلام حسين طائب فرمانده نيروي مقاومت بسيج در حاشيه مراسم افتتاح اولين بازي رايانه اي بسيج دانش آموزي با عنوان لانه شيطان، با بيان اين مطلب اعلام كرد: موضوعاتي چون توليدات فاخر فرهنگي و هنري نيز با استفاده از كارشناسان متخصص در دستور كار سازمان هاي بسيج خواهد بود.
وي با تشريح نحوه ورود بسيج به عرصه مقابله با جنگ نرم، تاكيد كرد: همان طور كه بسيج در 30 سال گذشته همواره در خط مقدم مقابله با فتنه ها عليه نظام بوده است، مي خواهيم با بهره گيري از ابزارها و دانش نوين، اين پيشگامي را حفظ كنيم.
فرمانده نيروي مقاومت بسيج از تشكيل نهضت بازي هاي رايانه اي و انيميشن در اين نهاد خبر داد و گفت: سازمانها، اقشار مختلف و مراكز تخصصي بسيج در عرصه هايي چون فيلم سازي، ادبيات و آثار هنري نيز با جديت وارد خواهند شد تا خلأهاي ناشي از سرمايه گذاري سنگين استكبار، قابل مقابله و جبران باشد.
به گزارش فارس، وي بازي «لانه شيطان» را از جمله دستاوردهاي مناسب بسيج در افشاي ماهيت و فلسفه وجودي رژيم صهيونيستي دانست و افزود: ان شاءالله امسال 3 بازي از سوي بسيج به بازار عرضه خواهد شد كه با توجه به فرا رسيدن روز قدس، بازي رايانه اي لانه شيطان از اين منظر نيز قابل توجه است.
نمايش فيلم هاي تولدي ديگر و برف از تلويزيون
فيلم «تولدي ديگر» با موضوع جنگ 33 روزه لبنان و رژيم صهيونيستي به كارگرداني عباس رافعي روز جمعه 27 شهريورماه ساعت 9 صبح از شبكه سه سيما پخش مي شود.
همچنين فيلم «برف» به كارگرداني آيدا بگيچ كه بهترين فيلم بخش بين الملل بيست و هفتمين جشنواره فيلم فجر شد، روز جمعه ساعت 30/20 از برنامه سينما 4 شبكه چهارم سيما پخش خواهد شد. اين فيلم به مقاومت هاي مردم مسلمان بوسني و هرزگوين در شرايط پس از جنگ مي پردازد.
سومين جشنواره شوق نياز
فراخوان سومين جشنواره «شوق نياز» با موضوع نماز در دو رشته عكاسي و طراحي پوستر تا پنجم مهرماه ادامه دارد.
جشنواره «شوق نياز»، همزمان با ماه رمضان و با هدف تبيين مفهوم نماز و نيايش با بهره گيري از زبان خلاقانه و نافذ هنر در بيان جلوه هاي شوق عبوديت و پرستش از سوي ستاد اقامه نماز سازمان فرهنگي هنري شهرداري تهران برگزار مي شود.

 


صفحه (14)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14