(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(6(صفحه(10(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


سه شنبه 31 شهريور 1388- شماره 19468
 

صفحه (14)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
به بهانه سالگرد هشت سال دفاع مقدس لشكر مخلص خدا
 مدودف : فروش تسليحات به ايران را ادامه مي دهيم
برژينسكي: آمريكا نبايد اجازه دهد اسرائيل به بمباران تأسيسات هسته اي ايران اقدام كند
جليلي و اژه اي سخنرانان ششمين اجلاس خبرگان رهبري در تهران
واكنش ايران به عقب نشيني آمريكا از ساخت سامانه موشكي در شرق اروپا
جنبش بي سر!
كارشناس روس: هدف سپر موشكي آمريكا ، ايران نبود
سپاه پاسداران انقلاب اسلامي:پايداري 8ساله در برابر صدام و قدرت هاي بزرگ سند افتخار ايرانيان است
دفتر تحكيم وحدت در نامه اي به آيت الله لاريجاني:
طيف غيرقانوني علامه هيچ ارتباطي با دفتر تحكيم وحدت ندارد
سروري خبر داد شهادت12 بسيجي در حوادث پس از انتخابات
با حكم احمدي نژاد نسرين سلطانخواه معاون علمي و فناوري رئيس جمهور شد
ميزگرد حجاريان، عطريانفر و شريعتي درباره مسايل انتخابات



به بهانه سالگرد هشت سال دفاع مقدس لشكر مخلص خدا

هنگامي كه شيپور جنگ نواخته مي شود مرد از نامرد شناخته مي شود (شهيد عارف دكتر مصطفي چمران)
زبان ها و قلم ها در توصيف جوانان و نوجوانان و پيران و سالخوردگان عزيزي كه خون پاك خود و سلامت خويشتن را فدا كردند تا اسلام زنده و كشور پاينده بماند و از شر مستكبرين آزاد شوند عاجزند.
جبهه باب جنت، باب نجات و باب فلاح بوده و هست. سرزمين مقدسي كه حضور در آن به انسان حيات طيبه مي بخشد و آسمان آن همواره مطلع انوار حضرت حق بر قلب پاك دلاوراني گمنام بوده و خواهد بود.
شجاعاني كه اگرچه زمانه حضورشان را در كربلا به تأخير انداخته، ولي عاشقانه به نداي حسين زمان خويش لبيك سرخ گفتند و آتش بي امان نمرود زمان را ابراهيم وار برخود هموار كردند و خالصانه اسماعيل خويش را قربان فرمان مولاي خويش نمودند.
عارفان سنگرنشيني كه موسي وار و دلاورانه تن را به نيل بلا زدند و امواج طوفان هاي سخت حوادث را به سخره گرفتند و كام عطشان دلشان همواره شهد وصال يار را انتظاري سخت مي كشيد.
عارفاني كه قيام و قعودشان همه براي رضاي خداي خود بود و من و ما را در دروازه اين دانشگاه بزرگ انسان ساز دفن مي كردند و همه او مي شدند.
دلاورمرداني كه به هنگام ورود به اين خاك مقدس كه مقتل بهترين و عزيزترين ياران شهيدشان بود وضومي گرفتند و غبار جاده هاي خاكي و خاكريزهاي آن را زينت چهره هاي نوراني خويش مي نمودند.
عاشقاني كه جانشان يكپارچه در عشق حسين(ع) ذوب شده بود و همواره هر صبح و شام و هر گاه كه فرصتي مي يافتند از وراي خاكريزهايي كه مرز بين اسلام و كفر و توحيد و شرك و نور و ظلمت بود با اشكي درچشم به كربلا مي نگريستند و با پاي دلشان به طواف و زيارت عزيز فاطمه(س) مي رفتند و... چه زيارتي!؟
در كشنده ترين سرماي غرب و در سوزنده ترين گرماي جنوب، برفراز صخره هاي سنگي قله هاي سربه فلك كشيده يا در وسعت رمل ها و تپه هاي ماسه اي يا در اعماق آب هاي خليج فارس تنها لبخندي را بر چهره نوراني و مصممشان مي ديدي كه حاكي از نزول مستمر امدادهاي غيبي حضرت حق بر قلب هاي پاك و خداييشان بود.
خاطره زمين گير كردن ارابه پرهياهوي جنگي عراق كه با چراغ سبز دلالان بين المللي سياست قصد شوم تجزيه خاك پاك ايران اسلامي را داشت در همان هفته هاي نخست جنگ تحميلي هيچ گاه از خاطر دلاوران باليده در كوران جهاد هشت ساله نخواهد رفت.
چه پيكرهاي پاكي كه از پي هم در عمليات درخشان بر زمين تفتيده و خونرنگ جنوب و يا بر ستيغ برف گير ارتفاعات غرب از پاي نيفتاد.
رمزهاي مقدس عمليات طريق القدس و فتح المبين و ثامن الائمه والفجر و كربلا و... نمادهاي حقانيت پايداري ملتي بود كه عزم قطعي شرف و استقلال ملي و ديني داشت. حفظ و حراست از مرزهاي ايمان و عقيده و ملت و كشور در عاشوراي جنگ زيبنده و درخور سربازان و رزمندگان جان بر كفي بود كه از رمضان انقلاب سربلند بيرون آمده بودند و چنين بود كه نسل تازه از آزمون انقلاب درآمده جان را مايه دفاع جانانه از اصول و ارزش ها كرد.
ترديد نبايد كرد جنگ پديده اي ناخواسته بود كه آتش آن را حاكمان بغداد به نمايندگي از قدرت هاي استكباري افروختند و چه بنيادها كه در اين آتش به ستم افروخته تباه نشد. اما روي ديگر اين جنگ ناخواسته و تحميلي براي ملت ما نعمت بود. نخست آن كه همبستگي ملي قاطبه مردم ايران در برابر تعدي دشمن بيگانه انسجام و استواري يافت و زن و مرد و پير و جوان و مسلمان و غير مسلمان در صف عزيمت به جبهه نبرد براي دفاع از كيان نظام و انقلاب بناي سبقت از يكديگر را گذاشتند.
ديگر آن كه آن شجره طيبه بسيج به مثابه لشكر مخلص خدا در لهيب همين جنگ ناخواسته جوانه زد و باليد تا براي هميشه حافظ و نگهبان نيرومند استقلال و عظمت كشور باشد. كشوري كه پيش از آن از تانك و بمب افكن تا گلوله و مستشار نظامي اش از آمريكا و اروپا وارد مي شد در غربت جنگ تحميلي چنان به خود استوار شد كه اينك نيازهاي دفاعي اش را نه براساس خواست و صلاحديد بيگانگان بل بنابر مصالح و مقتضيات امنيتي و دفاعي خود و به دست خود و در خانه خود فراهم مي آورد.
با اين همه حماسه هشت سال دفاع مقدس با تلخ و شيرين گذشت و در دفتر تاريخ اين ملت به ثبت رسيد. امام خميني (ره) وقوع جنگ تحميلي را براي ملتي كه ساليان دراز زير يوغ استكبار دچار خمودگي و رخوت شده داراي خير و بركت مي داند و از آن به عنوان تجلي نصرت و قدرت الهي در تحول روحي ملت براي مقابله با ظلم ياد مي كند و اين يك حقيقت بزرگ در تاريخ است كه جنگ ها هر چند خانمانسوز و ويرانگر، اما برطرف كننده سستي و رخوت انسان ها نيز هست و به فرموده امام راحلمان «جوهره انسان كه بايد هميشه متحرك و فعال باشد در جنگ بروز مي كند.» و از سويي ديگر حفظ ارزش ها و ميراث گران بهاي آن حماسه تاريخي كه نمايش غريبانه ترين دلاوري ها بود بر نسل كنوني و نسل هاي آينده فرض است. نسل هايي كه بر بلنداي افتخار و عظمت ملي و ميهني ايستاده اند. عظمت هايي كه به دست اسطوره هاي دفاع مقدس حاصل شد. ياد و خاطره آن حماسه ماندگار و حماسه آفرينان بي چشمداشت آن گرامي و خجسته باد. و چه زيبا مقام عظماي ولايت (حضرت آيت الله خامنه اي مد ظله العالي) فرموده اند: كه امروز زنده نگه داشتن ياد و خاطره شهدا كم تر از شهادت نيست.
صالح درآينده

 



با وجود فشارهاي آمريكا و اسرائيل
مدودف : فروش تسليحات به ايران را ادامه مي دهيم

رئيس جمهور روسيه تاكيد كرد كه كشورش نسبت به هرگونه حمله احتمالي عليه تأسيسات هسته اي ايران بي تفاوت نخواهد بود.
«ديميتري مدودف» در گفت وگو با شبكه خبري سي.ان.ان پيرامون حمله احتمالي رژيم صهيونيستي عليه ايران گفت: حمله به تأسيسات هسته اي ايران بدترين چيزي است كه مي تواند اتفاق بيفتد.
وي افزود: در ديداري كه اخيراً با شيمون پرز، رئيس جمهور اسرائيل در مسكو داشتم او چيزي را گفت كه براي همه ما بسيار مهم است: «اسرائيل هيچ گونه برنامه اي براي حمله به ايران ندارد.»
براساس اين گزارش رئيس جمهور روسيه از پاسخ به سؤالي درباره واكنش احتمالي روسيه به حمله اسرائيل عليه تأسيسات هسته اي ايران طفره رفت و تنها به طور تلويحي گفت كه در صورت وقوع چنين سناريويي مسكو مجبور مي شود طرف يكي را بگيرد.
مدودف افزود: پس از آن چه اتفاقي خواهد افتاد؟ فجايع انساني، تعداد بسياري پناهنده و ميل ايران به انتقام گيري نه تنها عليه اسرائيل بلكه عليه ساير كشورها.
رئيس جمهور روسيه تاكيد كرد: اگر چه مسكو اتحادي با ايران ندارد، اما «اين بدان مفهوم نيست كه ما نسبت به چنين تحول غيرمنطقي (حمله به ايران) بي تفاوت خواهيم بود.»
در همين رابطه، نخست وزير رژيم صهيونيستي نيز چندي پيش به منظور منصرف كردن مقامات روسي از فروش سيستم هاي دفاعي به ايران پنهاني به اين كشور سفر كرده است.
رسانه هاي خارجي در اين باره گزارش دادند كه بنيامين نتانياهو در هفته اول سپتامبر به مسكو سفر كرد تا روسيه را تحت فشار قرار دهد تا سيستم هاي موشكي پيشرفته را به ايران تحويل ندهند.
ديميتري مدودف نيز با تائيد اين سفر اعلام كرد: مسكو حق دارد به ايران تسليحات دفاعي بفروشد.
وي گفت: روابط ما با ايران يك جنبه نظامي دارد آنچه ما براي آنها تامين كرده ايم و به تامين آن ادامه خواهيم داد همواره سيستم هاي تسليحاتي دفاعي بوده است. من هنگامي كه تصميم نهايي را در زمينه همه قراردادهاي موجود با ايران مي گيرم اين روند را ادامه خواهم داد.
رئيس جمهور روسيه تصريح كرد: تامين هرگونه سلاحي به ويژه سلاح هاي دفاعي نمي تواند موجب افزايش تنش ها شود و بالعكس از شدت تنش ها خواهد كاست.

 



برژينسكي: آمريكا نبايد اجازه دهد اسرائيل به بمباران تأسيسات هسته اي ايران اقدام كند

مشاور اسبق امنيت ملي آمريكا اعلام كرد آمريكا نبايد بگذارد هواپيماهاي اسرائيل براي بمباران تأسيسات هسته اي ايران از فضاي عراق عبور كنند.
پايگاه اينترنتي هاآرتص به نقل از برژينسكي مشاور امنيت ملي آمريكا در زمان كارتر نوشت: آمريكا نبايد بگذارد هواپيماهاي اسرائيلي براي بمباران هسته اي ايران از فضاي عراق عبور كنند. برژينسكي در مصاحبه با سايت خبري ديلي بيست گفت: نيروي هوايي آمريكا مانند كودك ناتواني نيست كه هواپيماهاي اسرائيلي از فضاي عراق عبور كنند و ما دست روي دست بگذاريم و تماشا كنيم.
وي گفت: اگر هواپيماهاي اسرائيلي بخواهند از فضاي عراق عبور كنند آمريكا نسبت به آن برخوردي جدي مي كند. اين برخورد تنها به گفتن محدود نخواهد شد و هواپيماهاي ما با آنها مقابله خواهند كرد، آن وقت جنگنده هاي اسرائيلي دو انتخاب دارند يا پاسخ دهند يا بازگردند. برژينسكي همچنين سال گذشته به هاآرتص گفته بود كه اگر اسرائيل به لابي با واشنگتن براي حمله آمريكا به ايران اصرار ورزد به روابط خود با اين كشور لطمه خواهد زد.
وي افزود: من به دولت اسرائيل توصيه مي كنم به اين كار ادامه ندهد و فكر نمي كنم آمريكا به ايران حمله كند كه اگر به اين اقدام دست بزند، نتايج آن مصيبت بار خواهد بود.
روز يكشنبه «مدوديف» رئيس جمهور روسيه نيز به سي ان ان گفت: شيمون پرز در ملاقات با وي گفته است اسرائيل به ايران حمله نخواهد كرد.
رئيس جمهور روسيه اين حمله را بدترين چيزي كه مي توان تصور آن را داشت توصيف كرد.

 



جليلي و اژه اي سخنرانان ششمين اجلاس خبرگان رهبري در تهران

عضو هيات رئيسه مجلس خبرگان رهبري اعلام كرد دادستان كل كشور و دبير شوراي عالي امنيت ملي سخنرانان ششمين اجلاس رسمي مجلس خبرگان رهبري خواهند بود.
«آيت الله سيداحمد خاتمي» عضو هيات رئيسه مجلس خبرگان رهبري در گفت وگو با ايرنا با اشاره به اينكه مجلس خبرگان رهبري در سال دو اجلاس عادي برگزار مي كند گفت: اجلاس ششم روز سه شنبه با تلاوت آياتي از قرآن مجيد شروع مي شود، آنگاه رئيس مجلس خبرگان رهبري نطقي را بيان مي كند و سپس نطق هاي قبل از دستور ايراد خواهند شد.
وي گفت: سپس كميته تهيه بيانيه پاياني مجلس خبرگان انتخاب مي شوند كه اين كميته محورهاي اصلي بيانيه را تهيه مي كند تا در مجلس خبرگان طرح شده و به راي گذاشته شود.
آيت الله عباس كعبي عضو مجلس خبرگان رهبري نيز در گفت وگو با فارس، با اشاره به برگزاري ششمين اجلاس دوره چهارم مجلس خبرگان رهبري در سه شنبه و چهارشنبه هفته جاري، گفت: اجلاس دوره چهارم در محل ساختمان سابق مجلس شوراي اسلامي به مدت دو روز برگزار مي شود و طبق آئين نامه داخلي مجلس خبرگان رهبري و براساس مصوبه كميسيون سياسي و اجتماعي و تصويب هيئت رئيسه دو شخصيت سياسي در خصوص اوضاع داخلي و سياسي كشور توضيحاتي مي دهند و در اين رابطه نيز اعضا ديدگاه هاي خود را مطرح و سپس جمع بندي صورت مي گيرد.
اين عضو مجلس خبرگان با بيان اينكه در ششمين اجلاسيه دوره چهارم غلامحسين محسني اژه اي دادستان كل كشور در خصوص اوضاع داخلي و شرايط پيش رو توضيحاتي خواهند داد، افزود: در خصوص شرايط بين المللي و پرونده هسته اي ايران نيز سعيد جليلي دبير شوراي عالي امنيت ملي توضيحاتي براي اعضاي مجلس خبرگان ارائه مي دهند.
آيت الله كعبي با اشاره به اينكه در ساعات كاري صبح و بعداز ظهر مجلس خبرگان در مدت دو روزه اجلاسيه حداقل 16 نفر نطق قبل از دستور خواهند داشت، افزود: نطق هاي قبل از دستور مجلس خبرگان با نطق هاي قبل از دستور و ميان دستور مجلس شوراي اسلامي متفاوت است. زيرا مجلس شوراي اسلامي پس از نطق وارد مرحله قانونگذاري مي شود و اين در حالي است كه مجلس خبرگان مجلس قانونگذاري نيست و نطق هاي اعضاي آن بيان ديدگاه هاي آنان در خصوص مسائل كشور است.
وي در ادامه اضافه كرد: نطق هاي قبل از دستور اعضاي مجلس خبرگان به علت اينكه در جلسه غيرعلني ايراد مي شود، داراي اهميت ويژه اي است.
عضو حقوقدان شوراي نگهبان قانون اساسي با اشاره به اينكه در مراسم افتتاحيه اجلاس ششم دوره چهارم مجلس خبرگان آيت الله هاشمي رفسنجاني رئيس مجلس نيز نطق خواهند داشت، تصريح كرد: با توجه به صدور بيانه 62 نفر از اعضاي مجلس خبرگان نطق رئيس مجلس در ايجاد فضاي همدلي، وحدت و تقويت انسجام در كشور داراي اهميت است و به آرام كردن اوضاع، كاستن التهابات و پشتيباني شفاف تر از ولايت فقيه كه فلسفه وجودي مجلس خبرگان است، كمك مي كند.
اين عضو مجلس خبرگان رهبري با بيان اينكه در روز سوم اجلاس مجلس خبرگان طبق روال گذشته اعضاي مجلس براي تجديد ميثاق با آرمان هاي امام راحل به زيارت مرقد ايشان مي روند، افزود: اعضاي مجلس خبرگان پس از آن ديداري با مقام معظم رهبري خواهند داشت كه در آنجا گزارشي از فعاليت هاي مجلس توسط رئيس و رئيس دبيرخانه خدمت رهبر معظم انقلاب ارائه مي شود و سپس ايشان بياناتي خواهند داشت.

 



واكنش ايران به عقب نشيني آمريكا از ساخت سامانه موشكي در شرق اروپا

سخنگوي وزارت امور خارجه كشورمان اعلام كرد كه جمهوري اسلامي ايران از هر اقدامي كه موجب خلع سلاح كشتار جمعي در سطح جهان شود، استقبال مي كند.
به گزارش اداره كل اطلاعات و مطبوعات وزارت خارجه «حسن قشقاوي» درباره موضع كشورمان پيرامون عقب نشيني آمريكا از سامانه موشكي در شرق اروپا گفت: ايران از هرگونه اقدامات كه موجب كاهش رقابت هاي تسليحاتي كلاسيك استقبال كرده و ما اميدواريم كه قدرت هاي بزرگ براي جلوگيري از آسيب رساني به صلح و امنيت جهان و به دور از سياست هاي توسعه طلبي و سلطه گرايانه، ساز و كارهاي جدي و واقعي را با نظام هاي موثر و شفاف نظارتي، طراحي و اجرا كنند.
سخنگوي وزارت امور خارجه افزود: جمهوري اسلامي ايران از ابتدا طرح استقرار سامانه موشكي در شرق اروپا را در راستاي اهداف و رقابت هاي موشكي بين روسيه و آمريكا و گسترش نفوذ حوزه هاي امنيتي فرامنطقه اي و دامنه نفوذ قدرت هاي بزرگ در كشورهاي اروپاي مركزي ارزيابي كرده و واقعيت هاي امر را به طور شفاف تبيين كرد.
وي با اشاره به گمانه زني برخي تحليلگران سياسي نسبت به اين كه هدف اين رويكردهاي جديد اتحاد نظر قدرت هاي بزرگ در قبال ايران بوده، خاطر نشان كرد: اين گونه تحليل ها، مباني واقعي و مستند نداشته است چرا كه از ابتدا انتساب ادعاي تهديد موشكي به جمهوري اسلامي ايران يك فريب و با اغراض سياسي و فرصت طلبانه و سلطه جويانه از سوي آمريكا صورت گرفت و اينك با گذشت زمان زواياي بيش تري از حقايق اين امر مشخص شده است.
قشقاوي در پايان خاطر نشان كرد: جمهوري اسلامي ايران از هرگونه اقدامي و طرحي كه موجب خلع سلاح كشتار جمعي در سطح جهان بوده استقبال كرده و خلع سلاح اتمي و تسليحاتي مخرب قدرت هاي بزرگ را چنانچه با ماهيت واقعي و حقيقي باشد آن را در خدمت صلح و امنيت جهان ارزيابي مي كند.

 



جنبش بي سر!

دكتر علي مطهري
هنر رهبري يك جنبش اجتماعي اين است كه همواره بتواند نيروهاي هوادار خود را در مسير درست و همراستا با اهداف اوليه آن جنبش هدايت كند. برخي شعارهايي كه هواداران «موج سبز» در حاشيه راهپيمايي عظيم مردم در روز قدس سر مي دادند نشان داد كه رهبران اين جريان اجتماعي از هدايت آن در مسير اهداف خود عاجزند و هركسي از ظن خود يار اين جنبش شده است. به عبارت ديگر معلوم شد كه «موج سبز» يا «راه سبز اميد» يك جنبش بي سر است و مخالفان نظام اعم از سلطنت طلبان و منافقين و همه كساني كه كينه اي از جمهوري اسلامي به دل دارند و حتي كساني كه با اسلام مخالفند در آن راه يافته اند.
آيا مي توان باور كرد كه شعار «نه غزه، نه لبنان، جانم فداي ايران» و شعار «مرگ بر روسيه» به جاي «مرگ بر اسرائيل» و شعار «جمهوري ايراني» به جاي «جمهوري اسلامي» شعار جنبشي باشد كه مدعي است مي خواهيم اصول بر زمين مانده قانون اساسي را كه شامل آزاديهاي مدني و حقوق شهروندي است عملي سازيم و اسلامي بودن نظام و همبستگي اسلامي و دفاع از سرزمين اسلامي را يك اصل مفروض و مسلم مي داند؟ آيا اين شعارها كه به معني مخالفت با روز قدس و همراهي با صهيونيسم جهاني است مي تواند مورد حمايت رهبران اين حركت اجتماعي باشد كه مدعي احياي راه امام خميني هستند؟
و چه زيبا مردم در پاسخ آن شعار گروه موسوم به «موج سبز» مي گفتند: «هم غزه، هم لبنان، جانم فداي اسلام». آنها در اين شعار خود اولا بر همبستگي اسلامي تاكيد داشتند و اين كه به قول سيد جمال الدين اسدآبادي وطن ما آنجاست كه اسلام باشد و امت اسلامي امت واحد است و مرزهاي فعلي مرزهاي قراردادي است و اشغال فلسطين به معني اشغال ايران و پاكستان و سوريه و اندونزي و غيره است و ثانيا با اين شعار خود اعلام كردند كه هيچ چيزي غير از اسلام ارزش آن را ندارد كه انسان جان خود را در راه آن فدا كند، ما ايران را به عنوان وطن اسلامي دوست داريم و الا ايران منهاي اسلام تنها يك آشيانه است و عشق به آن از قبيل عشق يك كبوتر به لانه خود است و دفاع از آن از مشتركات انسان و حيوان است. آن دفاعي ارزشمندتر است كه جنبه ايدئولوژيك و مكتبي آنهم مكتب الهي داشته باشد. اصولا انقلاب اسلامي ديد ما را از نگاه تنگ ملي به نگاه وسيع اسلامي و جهاني ارتقا داد. بازگشت به شعارهايي كه صرفا منافع ملي را مد نظر دارد و از مباني اعتقادي و انساني تهي است نوعي ارتجاع به شمار مي آيد.
بايد به اين مردم آفرين گفت كه در مقابل شعار «نه غزه، نه لبنان، جانم فداي ايران» بلافاصله اين شعار را ساختند كه «هم غزه، هم لبنان، جانم فداي اسلام». به علاوه اين مردم، خوب مي دانند كه علاوه بر وظيفه اسلامي و به تعبيري منافع اسلامي، اصولا منافع ملي ما اقتضا مي كند كه براي آزادي فلسطين تلاش كنيم.
لازم است آقايان موسوي، كروبي و خاتمي كه به هرحال رهبران اين حركت قلمداد شده اند از اين شعارها تبري جويند و اگر واقعا به دنبال اصلاحات اجتماعي و احياي اصول فراموش شده قانون اساسي در خصوص حقوق فردي و اجتماعي مردم هستند اجازه ندهند كه هواداران آنها از چارچوب اهداف آنان خارج شوند، در غير اين صورت آنها به ابزاري در دست دشمنان اسلام تبديل خواهند شد. اينكه يك حركت اجتماعي را آغاز كنيم و از آفات آن غافل بمانيم به طوري كه گروهي مانند سلطنت طلبان از اين حركت، مخالفت با اسلام و تعصب ايراني گري را بفهمند يا با تجاهل اين گونه وانمود كنند، گروه ديگري پيام بي بند و باري را دريافت كنند و گروه سوم مانند آقاي دكتر سروش رسيدن به يك حكومت فراديني را اراده نمايند، نشانه ضعف رهبري آن حركت اجتماعي است.
بديهي است نظام جمهوري اسلامي از يك حركت اجتماعي كه به دنبال احقاق حقوق مردم باشد استقبال مي كند اما رهبران آن حركت همواره بايد از منحرف شدن شعارها و تغيير اهداف اوليه آن جلوگيري كنند تا مانند آنچه كه در روز قدس اتفاق افتاد ابزار دست طرفداران انهدام نظام جمهوري اسلامي واقع نشوند. والسلام

 



كارشناس روس: هدف سپر موشكي آمريكا ، ايران نبود

رئيس مركز پيش بيني هاي نظامي انستيتو مطالعات سياسي و نظامي روسيه گفت: تلاش هاي آمريكا و متحدانش براي كاهش نقش منطقه اي و بين المللي و منزوي سازي ايران بي نتيجه و منجر به شكست است.
آناتولي تسيگانوك ديروزدر مصاحبه با ايرنا و به اهميت نقش ايران در تامين ثبات مناطق پيرامون خود ازجمله منطقه خاورميانه و قفقاز اشاره و بر لزوم همكاري مسكو و تهران براي تحكيم ثبات و امنيت منطقه تاكيد كرد.
وي افزود: در سالهاي اخير وجهه و اعتبار بين المللي ايران افزايش يافته و غرب خوب مي داند نمي تواند جلوي پيشرفت هاي هسته اي تهران را بگيرد و شجاعت سران و بومي شدن فناوري هاي هسته اي ايران از عوامل اصلي ناكامي غرب براي توقف اين روند مي باشد.
تسيگانوك تنها راه فرا روي آمريكا و كشورهاي غربي در قبال ايران را مذاكرات يكسان و پرهيز از فشار و اعمال تحريم هاي جديد دانست.
وي گفت: در نشست آتي نمايندگان گروه 1+5 با ايران، دو طرف بايد با واقع بيني براي حصول توافق تلاش كنند.
تسيگانوك گفت: در شرايط كنوني ايران بايد حداكثر همكاري را با آژانس بين المللي انرژي اتمي براي اعتماد سازي و شفاف شدن برنامه هسته اي خود به عمل آورد و تنها در اين صورت، شرايط براي ورود اين پرونده به مسير عادي و ارجاع آن از شوراي امنيت به آژانس وجود دارد.
اين كارشناس نظامي روس همچنين اهداف اصلي آمريكا از استقرار سامانه موشكي در اروپاي شرقي را تثبيت برتري راهبردي خود در منطقه و تضعيف توانمندي راهبردي روسيه و كاهش نقش آن در منطقه اروپا دانست .
وي گفت: هدف آمريكا از اجراي سامانه موشكي در اروپاي شرقي، مقابله با موشك هاي ايران نبود و اين موضوع تنها يك بهانه براي نيل به اهداف ديگر بود.
وي افزود: آمريكا با درك اين واقعيت كه سامانه موشكي اش نمي تواند عليه روسيه كارايي لازم را داشته باشد، از اجراي آن منصرف شد.
واشنگتن در دوران زمامداري بوش به بهانه واهي تهديد موشكي برخي كشورها از جمله ايران براي امنيت كشورهاي اروپايي، تصميم به استقرار ايستگاه رادار در كشور چك و 10 مجموعه موشك رهگير در لهستان گرفت و با اين كشورها نيز موافقتنامه هاي مربوطه را امضا كرد، اما اوباما رييس جمهوري آمريكا هفته گذشته انصراف از اجراي اين طرح را اعلام كرد.
تسيگانوك گفت: آمريكا ممكن است در مجاورت مرزهاي روسيه و به احتمال زياد در منطقه قفقاز و كشور گرجستان، چتر سامانه موشكي خود را بگستراند كه اين برنامه نيز براي امنيت منطقه خطرناك است.

 



سپاه پاسداران انقلاب اسلامي: پايداري 8 ساله در برابر صدام و قدرت هاي بزرگ سند افتخار ايرانيان است

سپاه پاسداران انقلاب اسلامي در بيانيه اي با پاسداشت هفته دفاع مقدس، مقاومت و پايداري 8 ساله ملت ايران در برابر صدام و قدرت هاي بزرگ جهاني را سند افتخار ايرانيان و پرچم عزت و عظمت آنان در بستر تاريخ دانست.
به گزارش روابط عمومي كل سپاه پاسداران انقلاب اسلامي در روز دوشنبه در بخشي از اين بيانيه آمده است: جنگ تحميلي فرآيندي برنامه ريزي شده براي براندازي نظام و نابودي انقلاب اسلامي بود كه نقطه آغاز آن در حقيقت از فرداي پيروزي معجزه آساي ملت ايران در 22بهمن ماه 1357و فروپاشي رژيم منحوس پهلوي در اتاق هاي فكر قدرت هاي مستكبر و سلطه گر جهاني رقم خورد.
اين بيانيه مي افزايد: دفاع مقدس امت اسلامي ايران در برابر تجاوز همه جانبه دشمنانش برگ زريني در تاريخ حماسه و افتخارآفرين مبارزات حق طلبانه يك ملت سترگ و مقاوم است كه با فرماندهي و راهبري پيامبرگونه امام راحل(ره) معادلات متعارف نظامي و سياسي جهان را بر هم زد و با ظرفيت هاي سرشار خود الگويي تعيين كننده براي تمام ملل آزاده و حق طلب جهان قرار گرفت.
اين بيانيه تاكيد كرده است: بي ترديد ايرانيان فهيم و با بصيرت موفقيت هاي نظام و پيشرفت هاي حيرت انگيز طي دو دهه پس از جنگ تحميلي را مديون فداكاري ها و حماسه آفريني هاي رزمندگان اسلام در 8 سال دفاع مقدس مي دانند و با الهام از وصاياي جاودان حضرت امام(ره) و مقام معظم رهبري (مدظله العالي) هرگونه غفلت و كوتاهي در برابر عظمت و بزرگي آنان را نابخشودني و مستوجب گرفتاري در آتش دوزخ مي دانند.
در بخش پاياني اين بيانيه نيز تاكيد شده است كه سپاه پاسداران انقلاب اسلامي و بسيجيان غيور و غيرت مند همراه با آحاد ايرانيان باحضور در آئين هاي گراميداشت هفته دفاع مقدس، بر پايداري و پاي بندي خود به آرمان ها و اهداف والاي فرزندان حماسه آفرين و تاريخ ساز ملت ايران و ضرورت تعميق و گسترش تفكر بسيجي، به عنوان انديشه سرنوشت ساز و راهبرد پيروزي بخش ايران اسلامي در جنگ تحميلي و نابرابر 8 ساله در برابر قدرت هاي جهاني، تاكيد خواهند كرد.

 



دفتر تحكيم وحدت در نامه اي به آيت الله لاريجاني:
طيف غيرقانوني علامه هيچ ارتباطي با دفتر تحكيم وحدت ندارد

اتحاديه انجمن هاي اسلامي دانشجويان دانشگاه هاي سراسر كشور (دفتر تحكيم وحدت) در نامه اي به رئيس قوه قضائيه با اشاره به دادگاه وقايع پس از انتخابات، نسبت به استفاده از عنوان كلي اين تشكل در اظهارات برخي متهمان و در جريان دادگاه انتقاد كرد.
در نامه دفتر تحكيم وحدت با اشاره به اينكه در سالهاي اخير اين گروهك غيرقانوني تمام تلاش خود را صرف آن كرد، تا با مطرح كردن نام خود در فضاي رسانه اي و مجازي و با جعل عنوان دفتر تحكيم وحدت، نام اين تشكل ارزشمند را با همه سابقه بلند و پرافتخار آن به نفع خويش مصادره نمايد و از اين رهگذر روحي تازه در پيكر متعفن خود بدمد، خطاب به حضرت آيت الله آملي لاريجاني رياست قوه قضائيه آمده است: با كمال تاسف در پنجمين جلسه دادگاه رسيدگي به اتهامات متهمان وقايع پس از انتخابات بارها شاهد بوديم كه از مجموعه دفتر تحكيم وحدت نام برده شده و بسياري از اتهامات مطروحه متوجه اين دفتر و اعضاي آن گرديد و متاسفانه در پوشش خبري جريان دادگاه در خبرگزاري ها و رسانه ها نيز به همان شيوه نام اين دفتر مطرح شد، اين مسئله در حاليست كه اتهامات مطروحه و برخي افراد بازداشت شده منتسب به طيف غيرقانوني علامه بوده و اين گروهك غيرقانوني كه ساليان سال است بندهاي مرامنامه و اساسنامه دفتر تحكيم وحدت را زير پا گذاشته اند هيچ گونه ارتباطي با اين دفتر نداشته و ندارند.
در ادامه اين نامه تصريح شده است: اين طيف غيرقانوني به علت عدم پايبندي به مرامنامه مجموعه و عدم پايبندي به آئين نامه تشكل هاي دانشجويي و همچنين مواضع ضدانقلابي، ضد اسلامي و ضد انساني خود در سالهاي اخير و به ويژه در مسئله كشتار مردم بي دفاع غزه براي چندمين بار توسط مراجع ذي صلاح به عنوان مجموعه اي غيرقانوني معرفي شد.
در بخش ديگري از اين نامه افزوده شده است: پوشش اخبار اين گروهك غيرقانوني كه با انديشه هاي الحادي شرق زده و غرب زده خود و با زير پا گذاشتن مباني اوليه انقلاب و اسلام، خود را در تقابل آشكار با نظام اسلامي قرار داده اند، تحت عنوان دفتر تحكيم وحدت اقدامي غيرقانوني و در جهت ضربه زدن به جريان اصيل و قانوني اين دفتر تلقي گرديده و جلوگيري از آن واجب است.
در بخش پاياني اين نامه تاكيد شده است: مجموعه دفتر تحكيم وحدت، با حفظ هويت انقلابي و اصيل خود و با پايبندي كامل و اعتقاد راسخ به مباني انقلاب اسلامي و راه و سيره نوراني امام عزيز(ره) به حركت در مسير آرمانخواهي، عدالت طلبي و نقد منصفانه عملكردها در جهت تقويت و تحكيم مباني جمهوري اسلامي برخاسته و مبارزه پيگير با مظاهر ظلم و فساد و تبعيض در عرصه داخلي و همچنين ايستادگي در برابر مستكبرين و تماميت خواهان در عرصه بين المللي را وجهه همت خود قرار داده است، لذا بر خود لازم مي داند تا به منظور ممانعت از مخدوش نمودن وجهه اين يادگار ارزشمند امام عزيز (ره)، نسبت به هرگونه ايجاد فضا براي سوء استفاده جريان هاي انحرافي از اين مجموعه گران سنگ اعلام هشدار نمايد.

 



سروري خبر داد شهادت12 بسيجي در حوادث پس از انتخابات

رئيس كميته ويژه مجلس براي پيگيري وضعيت بازداشت شدگان حوادث اخير گفت: آنچه كه از بررسي ها بر مي آيد ليست قطعي كشته شدگان 25 نفر است كه با بسيجيان شهيد شده به حدود 37 نفر بالغ مي شود.
پرويز سروري عضو كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي در مجلس و رئيس كميته ويژه مجلس براي پيگيري وضعيت بازداشت شدگان حوادث اخير در گفت وگو با فارس اظهار داشت: اين كميته كارهاي مقدماتي و اوليه را به نتيجه رسانده و هم اكنون در مورد اجرايي شدن تلاش هاي صورت گرفته حركت مي كند.
وي افزود: تلاش مي كنيم با پيگيري ها ضمن اين كه اقدامات گذشته را بررسي مي كنيم كاستي ها را رفع و قوت ها را تشديد كنيم البته در ماه رمضان از زندان ها و بازداشتگاه ها بازديد كرديم و به اطلاعات جامعي در اين رابطه رسيديم.
رئيس كميته ويژه مجلس براي پيگيري وضعيت بازداشت شدگان حوادث اخير در مورد ليست 69 نفره ارائه شده به اين كميته در مورد كشته شدگان حوادث پس از انتخابات اظهار داشت: آنچه كه از بررسي ها بر مي آيد ليست قطعي كشته شدگان 25 نفر است كه با بسيجيان شهيد شده به حدود 37 نفر بالغ مي شود كه اين آمار قطعي ترين و نزديك ترين آمار در دست مي باشد و باقي اين موارد گمانه زني است كه حتي برخي از سايت هاي مدعي نيز به قطعيت رسيده اند كه چنين ليستي وجود نداشته است. نماينده تهران در پايان گفت: اگر بخواهيم به صورت دقيق به موضوع نگاه كنيم، تعداد كل كشته شدگان زير 40 نفر است كه تكليف آنها نيز به زودي مشخص مي شود.

 



با حكم احمدي نژاد نسرين سلطانخواه معاون علمي و فناوري رئيس جمهور شد

محمود احمدي نژاد در حكمي نسرين سلطانخواه را به سمت معاون علمي و فناوري رئيس جمهوري منصوب كرد.
به گزارش پايگاه اطلاع رساني دولت، در حكم انتصاب سلطانخواه به معاونت علمي و فناوري رئيس جمهوري آمده است: اين انتصاب به استناد اصل 124 قانون اساسي جمهوري اسلامي و بنا به مراتب توانمندي، تعهد و تجربيات ارزشمند سلطانخواه صورت گرفته است.
احمدي نژاد در حكم خود به معاون جديد علمي و فناوري اش تصريح كرده است: «اينك كه ملت ايران در آستانه دوران جديد و شكوفايي هر چه بيشتر قرار دارد، توسعه علمي به عنوان بستر و پيش نياز فتح قله هاي پيشرفت و عدالت بيش از پيش ضرورت مي يابد و گسترش ارتباط دانشگاه ها و مراكز آموزش عالي با نيازهاي واقعي كشور، هدايت و حمايت از پژوهش هاي كاربردي ناظر بر رفع مشكلات داخلي و پشتيباني از نخبگان و فنآوران و تجميع تلاش هاي علمي كشور از مأموريت هاي حوزه معاونت علمي رئيس جمهور است.»
رئيس جمهور در ادامه ابراز اميدواري كرده معاون علمي و فناوري جديدش با توكل بر خداوند متعال و با بهره گيري از عناصر كارآمد و استفاده از همه توان علمي و پژوهشي دانشگاه ها و مراكز تحقيقاتي كشور و با تكميل ساختار، در مديريت كليه امور مربوط به بنياد نخبگان، دفتر فناوري ها و ارتباط صنعت و دانشگاه و در تحقق اهداف دولت، گسترش عدالت، خدمت و مهرورزي و تعالي مادي و معنوي كشور موفق باشد. وي در فراز پاياني حكم سلطانخواه از تلاش هاي صادقانه «صادق واعظ زاده» معاون سابق علمي و فناوري رئيس جمهوري تقدير و بر لزوم همكاري مجموعه همكاران دولت و خادمان عرصه صنعت و دانشگاه ها و مراكز پژوهشي با معاون جديد رئيس جمهوري تأكيد كرد.

 



سه شنبه و چهارشنبه از شبكه اول پخش مي شود
ميزگرد حجاريان، عطريانفر و شريعتي درباره مسايل انتخابات

ميزگرد سعيد حجاريان، محمد عطريانفر و سعيد شريعتي در خصوص مسائل اخير كشور و علل واقعي تغيير نگرش و تحولات فكري آنها، سه شنبه (امشب) و چهارشنبه (فردا شب) از شبكه اول سيما پخش خواهد شد.
سعيد حجاريان، محمد عطريانفر و سعيد شريعتي با حضور در ميزگرد ويژه اي در استوديوي سيماي جمهوري اسلامي ايران به تبيين ديدگاه هاي خود درباره مسائل مختلف نظري، سياسي و اجتماعي پرداختند.
اين ميزگرد كه مرتضي حيدري اجراي آن را برعهده داشته است سه شنبه و چهارشنبه بعد از اخبار ساعت 21 از شبكه اول سيما پخش خواهد شد.
در اين ميزگرد در خصوص مسائل مختلف از جمله آسيب شناسي ترويج علوم انساني غربي در دانشگاه ها، پيامدهاي سياسي و اجتماعي تبعيت نخبگان و فعالان سياسي از نظريات غربي بدون توجه به شرايط عيني ايران، آسيب شناسي حوادث و رويدادهاي عرصه مطبوعات در دهه اخير، آينده جريانات و جناح هاي سياسي و برخي مسائل و حوادث اخير بحث و بررسي شد.
حجاريان، عطريانفر و شريعتي همچنين در اين ميزگرد به سؤالات صريح مجري برنامه درباره علت واقعي تغيير نگرش ها و ديدگاه هايشان و روند سريع اين تحولات فكري رو به رو شدند و به تشريح علل و چگونگي اين تحولات فكري و نظري پرداختند.

 


صفحه (14)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(6(صفحه(10(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14