(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


چهارشنبه 8 مهر 1388- شماره 19475
 

صفحه (14)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
وزير خارجه روسيه: بسته پيشنهادي ايران مبناي خوبي براي مذاكرات است
آيت الله آملي لاريجاني در ديدار رئيس مجلس ملي عراق:
ايران آماده ارائه تجارب خود در زمينه تدوين قوانين قضايي به كشورهاي اسلامي است
از سوي رهبر معظم انقلاب آيت الله تسخيري در سمت خود ابقا شد
روزنامه صهيونيستي يديعوت آحارونوت:احتمال حمله اسرائيل به تاسيسات هسته اي ايران به صفر رسيد
سرلشكر فيروزآبادي: مسيرحركت ما بر روي خط توحيد و ولايت فقيه است
رئيس سازمان آتش نشاني خبر داد راه اندازي 94 ايستگاه و جذب بيش از هزار داوطلب تا پايان سال
آغاز سومين نمايشگاه بين المللي رسانه هاي ديجيتال
اخبار ادبي و هنري
مردم شهركرد و سنندج با 2 شهيد حوادث اخير كردستان وداع كردند
نماينده مردم خوزستان در مجلس خبرگان:ولي مطلق ما در غيبت امام زمان(عج) آيت الله خامنه اي است
معاون وزير در مراسم افتتاح نمايشگاه بين المللي تبريز:
وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي متوجه دغدغه علما و متدينين است
كنگره ملي دوسالانه انديشه هاي امام خميني دركرج برگزار مي شود
اعترافات تروريست هاي اخير از صداوسيماي كردستان پخش مي شود
مديرعامل كانون سنگرسازان بي سنگر كشور: جهادگران پس از دوران دفاع مقدس به فراموشي سپرده شدند
با حضور معاون وزير راه و ترابري خط شناور كانتينربر بندر شهيد رجايي و كيش راه اندازي شد
توليد يك ميليون و170هزار تن محصول شلتوك برنج در مازندران



وزير خارجه روسيه: بسته پيشنهادي ايران مبناي خوبي براي مذاكرات است

سرگئي لاوروف وزير امور خارجه روسيه در آستانه مذاكرات 1+5 با ايران تاكيد كرد كه بسته پيشنهادي جمهوري اسلامي مبناي خوبي براي مذاكرات است.
لاوروف در حاشيه نشست مجمع عمومي سازمان ملل در ديدار با منوچهر متكي وزير امور خارجه كشورمان كه بنا به درخواست طرف روسي انجام شد با اشاره به اهميت همكاري هاي دو كشور به ويژه در ساخت نيروگاه اتمي بوشهر تصريح كرد: روسيه مايل است شريك مطمئني براي ايران باشد.
وزير امور خارجه روسيه همچنين بعد از ديدار با متكي در گفت وگو با خبرگزاري ايتارتاس مسكو با اشاره به در پيش بودن مذاكرات ميان ايران و 1+5 گفت: در حال حاضر نبايد اسير احساسات شد و مهم ترين مسئله در حال حاضر اين است كه فرآيند مذاكرات سازنده با ايران آغاز شود.
وي گفت: لازم است درباره ايجاد مركز جديد غني سازي اورانيوم در ايران تحقيقات صورت گيرد و آژانس بين المللي انرژي اتمي از اختيارات لازم در اين زمينه برخوردار است.
وي همچنين از ايران خواست كه تا سرحد امكان با آژانس همكاري كند و ابراز اميدواري كرد كه ايران اين توصيه را اجرا خواهد كرد.
لاوروف گفت: روسيه خواستار همكاري ايران با آژانس شده است تا اين نهاد بتواند اوضاع جاري درباره تاسيسات جديد ايران را بررسي كند و همه سؤالات آژانس درباره برنامه هسته اي ايران پاسخ داده شود و فرآيند حل و فصل مسئله هسته اي ايران آغاز شود.
غربي ها وارد مذاكرات
سازنده شوند
از سوي ديگر وزير امور خارجه كشورمان در ديدار با سرگئي لاوروف با اشاره به بسته پيشنهادي ايران كه نشانگر عزم جدي تهران در همكاري سازنده بين المللي است، تاكيد كرد: جمهوري اسلامي ايران بر اعمال حقوق قانوني خود در استفاده از فناوري هسته اي براي مقاصد صلح آميز مصمم است و در اين مسير در چارچوب NPT و همكاري با آژانس حركت مي كند.
متكي همچنين در حاشيه شصت و چهارمين نشست مجمع عمومي سازمان ملل متحد در نيويورك در گفت وگويي با اشاره به حضور روسيه در گفت وگوهاي پنجشنبه در ژنو، درباره گفت وگوهايش با سرگئي لاوروف گفت: ما در اين گفت وگوها درباره روابط دوجانبه و مسائل مربوط به اين نشست و منطقه گفت وگوهاي نسبتا جامعي داشتيم. وزير خارجه كشورمان در اين گفت وگو كه خبر آن را واحد مركزي خبر منتشر كرد، اظهار داشت: روسيه در مورد مذاكرات پنجشنبه معتقد است كه بسته پيشنهادي ايران بايد دقيقا در گفت وگوها مورد توجه قرار گيرد و اين رويكرد مثبت و سازنده اي است تا طرفين به يك دستور كار مشترك و مورد توافقي براي گفت وگوهايشان و احتمالا تداوم اين گفت وگوها برسند.
وي با بيان اينكه ما اين رويكرد را مثبت ارزيابي مي كنيم، خاطرنشان كرد: در عين حال معتقديم كه موضوعات مندرج در بسته پيشنهادي ايران موضوعات متنوع و مختلفي است و اگر روي عناوين اين موضوعات توافق شود ما براي هر يك از اين موضوعات مي توانيم گروههاي كاري مختلفي را تعريف كنيم كه همه اينها البته بستگي به چگونگي گفت وگوها در ژنو دارد.
متكي گفت: روسيه در مشورت با ديگر اعضاي اين گروه است براي اينكه ببيند چگونه مي تواند با يك رويكرد سازنده وارد اين مذاكرات شده و طرفين به نتايج مورد قبول برسند.
وزير خارجه در بخش ديگري از اين گفت وگو اظهار داشت: طي روزهاي گذشته غربي ها يك اشتباه استراتژيك مرتكب شدند و براساس اطلاعات غلطي كه به آنها داده شده بود بزرگترين اشتباه ديپلماتيك و سياسي خود را مرتكب شدند.
وي افزود: دو منبع تغذيه كننده آنها شامل سازمان منافقين و سرويس هاي انگليسي متاسفانه اين دسته گل را به آب دادند و آقاي اوباما را در وضعيت بدي قرار دادند و اظهاراتي را بر زبان آوردند كه تنها به فاصله چند ساعت مشخص شد كه اساسا مذاكرات بي پايه و اساس است.
متكي اضافه كرد: به نفع آنهاست كه وارد مذاكرات سازنده، جدي و همه جانبه با ايران شوند. غربي ها چهار سال پرونده مذاكراتشان با ايران را پيش رو دارند و شجاعت ايران را در مواجهه با سياست هاي تقابلي خود در چهار سال گذشته ديده اند و الان نيازمند بازنگري در سياست هايشان هستند.
وزير خارجه افزود: نمي توانم بگويم كه چند درصد در جدي بودن غربي ها براي مذاكرات مطمئن هستم ولي اميدوارم و اين در واقع ويژگي كار ديپلماتيك است و ترغيب مي كنيم به نفع آنهاست كه با يك تصميم جدي وارد گفت وگوي سازنده در مذاكرات اول اكتبر شوند.

 



آيت الله آملي لاريجاني در ديدار رئيس مجلس ملي عراق:
ايران آماده ارائه تجارب خود در زمينه تدوين قوانين قضايي به كشورهاي اسلامي است

آيت الله صادق آملي لاريجاني در ديدار رئيس مجلس ملي عراق باتأكيد بر جايگاه مهم و استراتژيك كشور عراق در منطقه گفت: اميدواريم با تقويت ثبات و آرامش در كشور دوست و برادر عراق، دولت و ملت اين كشور بتوانند در سايه آرامش و ثبات به خواسته هاي خود برسند و روابط بين دو كشور نيز روز به روزمستحكم تر شود.
به گزارش ايسنا، رئيس قوه قضائيه خواستار همكاري دو كشور و برنامه ريزي براي كاهش ورود غيرقانوني زائران شد و گفت: مسأله ورودهاي غيرقانوني از مرزهاي دو كشور از مسائل مهم است و به نظر مي رسد در اين زمينه، بهتر مي توان عمل كرد.
آيت الله لاريجاني تصريح كرد: اميدواريم معاضدت و همكاري قضايي ميان ايران و عراق افزايش يابد و موجبات انعقاد قرارداد معاضدت قضايي بين دو طرف فراهم گردد.
رئيس قوه قضائيه افزود: ايران تجارب گران بهايي در خصوص تشكيلات و تدوين قوانين قضايي دارد و آماده ارايه اين تجربيات به كشورهاي اسلامي است.
رئيس قوه قضائيه تأكيد كرد: كشورهاي اسلامي بايد تلاش كنند مفهوم حقوق بشر اسلامي با پيش فرض هاي قابل قبول از منظر اسلام و مزيت هاي آن نسبت به ادعاهاي غربيان در خصوص حقوق بشر را تبيين كنند چرا كه غربي ها تلاش مي كنند نگاه خود را در زمينه حقوق بشر به همه جهانيان تحميل كنند.
رئيس قوه قضائيه در پي تقاضاي رئيس مجلس عراق دستور بررسي وضعيت محكومين عراقي در زندان هاي ايران را براي برخورداري از امكان تخفيف مجازات و عفو صادر كرد.
در ادامه اين ديدار آقاي اياد السامرايي رئيس مجلس ملي عراق نيز با مثبت توصيف كردن همكاري ميان دو كشور ايران و عراق خواستار افزايش سطح همكاري دو كشور به ويژه در زمينه هاي حقوقي و قضايي شد.
وي آمادگي خويش را براي تلاش در مورد عمل متقابل با زندانيان ايران محبوس در زندان هاي عراق ابراز نمود.
رئيس مجلس ملي عراق بر آمادگي كشورش براي استفاده از تجربيات قضايي و حقوقي ايران تأكيد كرد.
درخواست عراق براي تعميق همكاري امنيتي با ايران
رئيس مجلس عراق با تاكيد بر نقش موثر و سازنده جمهوري اسلامي ايران در امنيت منطقه خواستار تعميق همكاري هاي امنيتي تهران و بغداد شد.
اياد سامرايي روز دوشنبه در ديدار با دكتر سعيد جليلي دبير شوراي عالي امنيت ملي استقرار روند دموكراسي را در كشورش پس از سال هاي طولاني حاكميت ديكتاتوري، زمينه بسيار مناسبي براي تعميق روابط كشورهاي دوست مانند ايران با همه اقشار جامعه عراق دانست و گفت: بايد با جديت دو كشور همه موانع گسترش و تقويت همكاري ها و مناسبات برطرف شود.
وي تاكيد كرد: عراق خواستار بهترين روابط با ايران به عنوان همسايه بزرگ و تاريخي خود است.
دبير شوراي عالي امنيت ملي كشورمان نيز در اين ديدار وجود عراق آزاد و داراي نظام مردم سالار را از آرزوهاي ديرينه ملت و دولت ايران خواند و گفت: مردم عراق كه طعم شيرين رهايي از نظام ديكتاتوري صدام را چشيده اند مستحق برخورداري از پيشرفت و رفاه و ترقي هستند.
جليلي با تاكيد بر ضرورت حفظ و تقويت حاكميت و وحدت ملي عراق، اشغالگري را تهديدي جدي براي استقرار و ثبات و امنيت در عراق خواند و گفت: راهبرد جمهوري اسلامي ايران مخالفت با اشغالگري، حمايت از روند دموكراسي و تقويت استقرار، ثبات ، پيشرفت و وحدت ملي در عراق است.
تعدادي از نمايندگان مجلس عراق از فراكسيون هاي مختلف سياسي نيز كه در اين ديدار حضور داشتند با بيان ديدگاه هاي خود، خواستار گسترش و نزديكي هرچه بيشتر روابط ايران و عراق و تقويت همكاري هاي امنيتي شدند.

 



از سوي رهبر معظم انقلاب آيت الله تسخيري در سمت خود ابقا شد

دبير كل مجمع جهاني تقريب مذاهب اسلامي به مدت 4 سال از سوي رهبر معظم انقلاب در سمت خود ابقا شد.
به گزارش روابط عمومي مجمع جهاني تقريب مذاهب اسلامي، آيت الله محمدعلي تسخيري دبيركل مجمع جهاني تقريب مذاهب اسلامي با توجه به عملكرد مثبت در زمينه ايجاد وحدت و نزديكي بين مذاهب اسلامي، با پيشنهاد اعضاي شوراي عالي مجمع به مدت 4 سال از سوي رهبر معظم انقلاب در سمت خود ابقا شد.

 



روزنامه صهيونيستي يديعوت آحارونوت: احتمال حمله اسرائيل به تاسيسات هسته اي ايران به صفر رسيد

يك تحليلگر سياسي صهيونيست با اشاره به آغاز به كار دومين سايت غني سازي در ايران، گفت: احتمال حمله به تاسيسات هسته اي ايران به حد صفر رسيده است.
«رونن برگمن» تحليلگر روزنامه عبري زبان «يديعوت آحارونوت»، در مقاله خود با توجه به انتشار خبر آغاز به كار دومين سايت غني سازي اورانيوم در ايران و بازتاب بين المللي اين خبر در بين سران غرب و آمريكا، احتمال حمله اسرائيل به ايران را بسيار بعيد دانست.
رونن در اين مقاله نوشت: نظر به اظهارات سران اروپا و نيز با توجه به اظهارات «باراك اوباما» رئيس جمهور آمريكا و پاسخ ايران به تمام سوال ها و تبليغات رسانه هاي بين المللي، بايد به اين حقيقت اشاره كنيم كه احتمال حمله اسرائيل به تاسيسات هسته اي ايران به صفر درصد كاهش پيدا كرده است.
اين تحليلگر صهيونيست در قسمت ديگري از اين مقاله نوشت: انتشار اين خبر سران اروپا به خصوص دو كشور انگليس و فرانسه را به طور كامل با چالش روبرو كرد و اين دستپاچگي از كنفرانس مطبوعاتي سران آمريكا و فرانسه و انگليس به طور كامل مشخص بود.
رونن همچنين نوشت: همه به اين حقيقت واقف هستند كه ايران انرژي اتمي را براي توليد انرژي نياز دارد و اين مطلب را بارها به طور رسمي اعلام كرده است ولي اين موضوع نبايد سبب غفلت از ايران شود.
اين تحليلگر صهيونيست در عين حال ابراز اميدواري كرد كه با توجه به خشم سران اروپا و توافق در تحريم اقتصادي عليه ايران، پيشرفت هسته اي ايران با مشكلات فراوان روبرو شود.
نخست وزير فرانسه نيز در گفت وگويي مطبوعاتي در لبنان، تاسيسات جديد غني سازي اورانيوم ايران را توسعه اي جدي و آشكار كننده خواند.
به گزارش خبرگزاري فرانسه، «فرانسوآ فيون» طي سخناني در بيروت ضمن ابراز نگراني كشورش از اعلام دومين سايت هسته اي غني سازي اورانيوم ايران در ادعايي اعلام كرد: «اين سايت هسته اي توسعه اي بسيار مهم و آشكار كننده است.ما دريافته ايم كه ايران دست كم از سال 2005 تاكنون در خفا مشغول ساخت تاسيسات جدي غني سازي اورانيوم بوده است.»
وي افزود: «فرانسه به عنوان يكي از اعضاي گروه 1+5 در مذاكرات هسته اي با تهران، از اين پس منتظر است كه ايران در اسرع وقت بازرسي بازرسان آژانس از تاسيسات خود را بپذيرد.»
آژانس بين المللي انرژي اتمي روز جمعه گذشته اعلام كرد كه ايران اين سازمان را از ساخت دومين سايت هسته اي غني سازي اورانيوم مطلع كرده است و همين مسئله نگراني كشورهاي غربي را برانگيخت.
براساس گزارش اخير آژانس اتمي، ايران به غني سازي اورانيوم با درصد پايين ادامه مي دهد و به بازرسان آژانس نيز اجازه دسترسي به مجموعه هاي هسته اي خود نظير سايت نطنز و رآكتور اراك را نيز داده است.

 



سرلشكر فيروزآبادي: مسيرحركت ما بر روي خط توحيد و ولايت فقيه است

در حالي ما را از حمايت از فلسطين منع مي كنند كه ريشه اين انقلاب در سرچشمه زلال دفاع از مظلومين آبياري شده و رشد كرده است.
به گزارش خبرگزاري ها سرلشگر بسيجي دكترسيدحسن فيروزآبادي رئيس ستاد كل نيروهاي مسلح ديروز در جمع فرماندهان ارتش و سپاه به مناسبت سالروز شكست حصر آبادان تاكيد كرد: ما در ميدان هاي انقلاب و دفاع مقدس همه چيز را روي يك خط مي بينيم و آن خط توحيد، ولايت و خط اعتقاد به لقاي الهي است.
وي كه در تالار بزرگ وزارت كشور سخن مي گفت، با اشاره به مصائبي كه در فلسطين اتفاق مي افتد و وظيفه مسلمانان در حمايت از مظلومين تصريح كرد: حضرت امام(ره) از سال 42 مي فرمودند: اين شاه مي گويد راجع به اسرائيل صحبت نكنيد در حالي كه ريشه اين انقلاب در سرچشمه زلال دفاع از مظلومين آبياري شده و رشد كرده است و مردم دنيا را از بركات خود متنعم كرده است و آمريكا و صدام هم مي خواستند بشريت به اين ارزش ها دست نيابند به طوري كه جنگ تحميلي را عليه ما شروع كردند.
سرلشكر فيروزآبادي اظهار داشت: براساس محاسبات مادي، شكست حصر آبادان غيرممكن بود؛ چون تكنولوژي آن روز دنيا در دست عراق متمركز بود؛ اما تبعيت از خداوند، رسول خدا(ص) و ولايت فقيه مي تواند هر كار نشدني را به انجام برساند. در واقع پيروزي در عمليات ثامن الائمه(ع) نشانه استقلال ملت ايران، ايمان به ولايت ، تبعيت از احكام، وحدت كلمه در بين مردم و پيروزي خون بر شمشير بود. اين عمليات، عمليات اثبات حقانيت ملت ايران، انقلاب حضرت امام و ايمان به عمل صالح نيروهاي مسلح بود.
وي با اشاره به شركت نيروهاي ارتش، سپاه، بسيج، عشاير، روحانيت مبارز و ساير نيروهاي انقلاب در شكست حصر آبادان، اظهار داشت: كفر و ظلمت در چهره آمريكا و عمل صدام كافر به سرزمين نور انقلاب تعدي كرده بودند كه امام خميني(ره) فرمان شكست حصر آبادان را صادر كردند و با وحدت و يكپارچگي ملت، اين شهر از محاصره درآمد. حضرت امام(ره) نيز مي فرمودند پيروزي ما به خاطر ايمان، وحدت، توجه به احكام اسلامي و توجه به مردم محروم جامعه و جهان است.
سرلشكر فيروزآبادي ادامه داد: انقلاب اسلامي براي ما استقلال، آزادي و جمهوري اسلامي را به ارمغان آورد. استقلالي كه باعث حذف نفوذ آمريكا و غرب در ايران شد و تا امروز ادامه دارد. يكي از بركات استقلال خودكفايي در توليد گندم، صنعت، توليد علم و مطالعات راهبردي بود و امروز كه رهبر معظم انقلاب اسلامي امر به توليد علم مي كنند محصول همين استقلال است.
وي با اشاره به فرمان حضرت امام(ره) مبني بر شكست حصر آبادان اظهار داشت: ساده دلي است كه بگوييم منظور حضرت امام از اينكه فرمودند پشتيبان ولايت فقيه باشيد تا به مملكت آسيبي نرسد، منظورشان پشتيباني از خودشان بود، بلكه منظور امام اين بود كه پشتيبان اسلام و مملكت باشيد و بر همين اساس وقتي فرمان شكست حصر آبادان را صادر كردند همه براي اطاعت از امر ولايت فقيه نهايت تلاش خود را به كار بردند.
آغاز بهره برداري
از ناوچه كلاس سينا
در همين حال به گزارش اداره كل تبليغات دفاعي وزارت دفاع ديروز سه شنبه بهره برداري از ناوچه موشك انداز كلاس سينا با نام «درفش» با حضور وزيردفاع آغاز شد.
سرتيپ پاسدار احمد وحيدي در مراسم آغاز بهره برداري از اين ناوچه كه با كمك صنايع دفاعي ارتش و شركت هاي دانش محور ساخته شده است گفت: اين ناوچه قابليت قدرت دريايي ما را در درياي مازندران به دنبال خواهد داشت.
وحيدي كه در صنايع دريايي شهيد تمجيدي بندرانزلي سخن مي گفت، افزود: اين ناوچه متناسب با شرايط جوي درياي خزر، براساس نياز عملياتي نيروي دريايي ارتش و در راستاي مأموريت هاي محوله ساخته شده است.
وزير دفاع كشورمان در ادامه اين مراسم كه همزمان با سالروز شهادت وزراي دفاع شهيدان نامجو و فكوري برگزار شد الحاق اين ناوچه به منطقه چهارم نيروي دريايي ارتش همچنين از عمليات مقابله با قاچاق كالا و مواد مخدر و همچنين مأموريت هاي آموزشي صورت مي گيرد.
پوردستان: بني صدر
مانع اصلي وحدت ارتش و سپاه بود
امير سرتيپ پوردستان فرمانده نيروي زميني ارتش هم ديروز در اجلاس مشترك ارتش و سپاه به مناسبت سالروز شكست حصر آبادان در سخناني بني صدر را مانع اصلي و عمده وحدت ارتش و سپاه دانست.
پوردستان در اين اجلاس كه در تالار بزرگ وزارت كشور برگزار شد با اشاره به استعداد نظامي عراق در آغاز جنگ، اين دوران را دوران تثبيت دشمن دانست و افزود: بني صدر مانع اصلي و عمده وحدت ارتش و سپاه بود؛ اما پس از عزل بني صدر حركت عظيمي ايجاد شد كه اوج اين انسجام را در عمليات ثامن الائمه(ع) مشاهده كرديم كه يكي از بي نظيرترين عمليات هاي دفاع مقدس به شمار مي رود و همان طور كه شاهد بوديم زمينه اي براي انجام عمليات هاي بعدي شد.
امير پوردستان يكي ديگر از جلوه هاي وحدت بين ارتش و سپاه را مربوط به عمليات والفجر 8 دانست و گفت: در اين عمليات، نيروي زميني ارتش و همچنين بالگردها به همراه چندين فروند هواپيماي جنگي سپاه را پشتيباني مي كردند.
وي افزود: ارتش در اين عمليات از پنج محور عمليات كرد تا دشمن نتواند نيروهاي احتياط خود را حركت دهد تا بدين وسيله غواصان بتوانند كارشان را انجام دهند به طوري كه ماهر عبدالرشيد دستور داده بود نيروهاي احتياط را حركت ندهند چون تصور مي كرد يكي از محورهاي عملياتي از همين پنج محور خواهد بود.
پاك پور: ملت ايران
در جنگ نرم هم پيروز است
فرمانده نيروي زميني سپاه هم به همين مناسبت در آيين صبحگاه مشترك نيروهاي مسلح استان اردبيل گفت: استكبار جهاني بعد از سه دهه به اين باور و نتيجه رسيده است كه هرگز قادر نيست با ملت ايران دربيفتد.
وي تهديدات نرم دشمن را همچون تهديدات سخت دشمن بي ثمر و بي نتيجه دانست و تصريح كرد: هرچند مقابله در اين ميدان ظريف و سخت تر است اما ملت ما در اين ميدان نيز هرگز كوتاه نمي آيد.
فرمانده نيروي زميني سپاه تنها راه مقابله با تهديدات نرم دشمن را هوشياري، تبعيت از رهبري و دشمن شناسي عنوان كرد و اظهار داشت: اگر پايبند به مسير ولايت و عمل به فرامين رهبري باشيم هرگز غافلگير دشمن نخواهيم شد.
پاك پور به پشتيباني تمام قدرت هاي غرب و شرق از صدام به عنوان آغازگر جنگ تحميلي اشاره كرد و افزود: صدام در يك اقدام نابخردانه اسير دست بلوك شرق و كشورهاي استعماري غرب شد اما هرگز فكر نمي كرد در مقابل دولت نوپا و نظام تازه شكل گرفته اسلامي ايران وادار به تسليم شود.
وي به اوضاع نابسامان اوايل انقلاب اسلامي به ويژه غائله خلق كرد، لر، عرب، ترك، كودتاي نوژه و همراهي دولت موقت اشاره كرد و گفت: دشمن با اين ترفندها كوشيد در همان سال هاي اوليه انقلاب ريشه نظام ما را بخشكاند اما نه تنها موفق به اين امر نشد بلكه ريشه خودش سوخت.

 



رئيس سازمان آتش نشاني خبر داد راه اندازي 94 ايستگاه و جذب بيش از هزار داوطلب تا پايان سال

رئيس سازمان آتش نشاني تهران گفت: در صورت راه اندازي 120 ايستگاه آتش نشاني تا سال 1390، اين سازمان تا 20 سال آينده از تجهيزات و امكانات بي نياز خواهد بود.
حاجي بيگي در آستانه روز ايمني و آتش نشاني در گفت وگو با ايسنا با اشاره به لزوم توسعه ناوگان آتش نشاني اظهار داشت؛ تا پايان سالجاري تعداد ايستگاه هاي آتش نشاني به 194 ايستگاه خواهد رسيد.
وي افزود: در سال جاري 20 خودروي نردبان بالابر 52 و 32 متري و 10 دستگاه خودرو نجات سنگين با تجهيزات كامل مورد بهره برداري قرار گرفته است. همچنين 120 دستگاه خودرو آتش نشاني مدرن نيز خريداري شده كه هم اكنون در گمرك است.
حاجي بيگي از افتتاح 12 ايستگاه آتش نشاني تا پايان سال جاري خبر داد و در رابطه با علت تأخير بهره برداري از ايستگاه پارك وي گفت: علت تأخير اين پروژه، وجود قنات در روبروي محل ايستگاه پارك وي بود كه 3 ماه زمان بهره برداري اين پروژه را به تأخير انداخت.
رئيس سازمان آتش نشاني تهران توسعه نيروي انساني را مقوله اي حساس توصيف كرد و گفت: به منظور تأمين نيروي انساني، سالانه 500 نفر به سازمان آتش نشاني اضافه خواهند شد كه در حال حاضر آتش نشاني اقدام به ثبت نام از داوطلبان آتش نشان كرده است.
به گفته حاجي بيگي تا پايان سال جاري 6 هزار آتش نشان فعال كه دوره هاي لازم آموزشي را ديده اند، جذب اين سازمان خواهند شد. اين در حاليست كه سه هزار و 500 نفر در مناطق پنج گانه آتش نشاني آموزش هاي لازم را ديده اند. همچنين 700 هزار نفر نيز آموزش هاي عمومي را در رابطه با ايمني فرا خواهند گرفت.
وي اضافه كرد: مناطق پنجگانه آتش نشاني تا پايان سال جاري يك هزار و 200 آتش نشان داوطلب زن و مرد خواهند داشت كه روش اطفا، امداد و نجات و كمك هاي لازم را فرا خواهند گرفت.
حاجي بيگي در رابطه با دانشكده آتش نشاني نيز گفت: اين دانشكده در مجموعه صالح آباد فعال است، اما بنابر برنامه ريزي انجام شده، تاكنون پروژه توسعه دانشكده آتش نشاني پيشرفت 30 درصدي داشته و طرح هاي مورد نظر به پيمانكار ارائه شده است.
وي ميزان اعتبارات جاري سازمان آتش نشاني در سال جاري را 60 ميليارد تومان اعلام كرد و افزود: ميزان اعتبارات عمراني و خودرويي سازمان نيز در سال جاري 60 ميليارد تومان بود كه در مجموع تاكنون 80 درصد از اعتبارات سازمان از سوي شهرداري اختصاص داده شده است.
رئيس سازمان آتش نشاني تهران در پاسخ به نتيجه راه اندازي ناوگان هوايي آتش نشاني گفت: هنوز به نتيجه نهايي نرسيده ايم كه دليل آن تحريم از سوي كشوري است كه قصد خريد بالگردهاي امداد و نجات را داشتيم.
وي درباره استقرار عوامل اورژانس در ايستگاه هاي آتش نشاني نيز گفت: در حال حاضر عوامل اورژانس در 13 تا 15 ايستگاه آتش نشاني مستقرند. همچنين در ايستگاه هاي در حال ساخت نيز پيش بيني حضور اورژانس در ايستگاه ها شده است، اما به دلايلي ستاد بحران، آمبولانس هاي اورژانس تهران را در سوله هاي بحران مستقر كرده است كه به نظر مي رسد كه ستاد بحران بايد در اين باره پاسخگو باشد.
اهداي مدال به آتش نشانان شجاع پايتخت
همزمان با روز آتش نشان به 7 آتش نشان برتر شهر تهران مدال شجاعت اهدا شد.
مدير روابط عمومي سازمان آتش نشاني و خدمات ايمني تهران در مصاحبه با واحد مركزي خبر با اشاره به برنامه هاي اين سازمان به مناسبت روز آتش نشان افزود: ديشب در مركز همايش هاي ميلاد با حضور شهردار تهران به آتش نشانان برتر مدال شجاعت و به جانبازان و خانواده هاي شهيدان آتش نشان لوح سپاس اهدا شد.
بهروز تشكر همچنين حضور در حرم مطهر امام خميني(ره)، برپايي همايش فرماندهان آتش نشان، حضور آتش نشانان در نماز جمعه و برپايي مسابقات فرهنگي هنري را از ديگر برنامه هاي سازمان آتش نشاني و خدمات ايمني تهران به مناسبت روز آتش نشان برشمرد.
وي در ادامه با اشاره به رژه ناوگان خودرويي سازمان آتش نشاني در عصر روز جمعه افزود: اين رژه از خيابان آزادي آغاز مي شود و به سمت خيابان وليعصر، ميدان فاطمي و پارك لاله ادامه مي يابد. مدير روابط عمومي سازمان آتش نشاني و خدمات ايمني تهران با بيان اينكه هم اكنون 4 هزار آتش نشان در 86 ايستگاه آتش نشاني پايتخت فعاليت دارند، گفت: تا پايان امسال ايستگاه هاي آتش نشاني به 94 ايستگاه افزايش مي يابد.
در پي اقدام رژيم بعث عراق در بمباران مجتمع پتروشيمي آبادان در هفتم مهر 1360 و شهادت چند نفر از آتش نشانان اين روز به عنوان روز آتش نشان نامگذاري شده است.

 



آغاز سومين نمايشگاه بين المللي رسانه هاي ديجيتال

سرويس ادب و هنر-
سومين نمايشگاه و جشنواره بين المللي رسانه هاي ديجيتال و نرم افزارهاي چند رسانه اي از امروز 8 مهرماه در مصلاي امام خميني(ره) تهران آغاز به كار مي كند.
به گفته عيسي زارع پور، دبير نمايشگاه و جشنواره رسانه هاي ديجيتال اين نمايشگاه داراي دو بخش اصلي و جانبي است.
وي در نشست خبري درباره اين بخش ها توضيح داد: در بخش اصلي اين نمايشگاه نرم افزارهاي رسانه اي، نرم افزارهاي تلفن همراه، بازي هاي رايانه اي، پايگاه هاي اينترنتي و وبلاگ ها، هنرهاي ديجيتال، فناوري و نوآوري در رسانه هاي ديجيتال و بخش ويژه برگزيدگان ادوار جشنواره ملي ارائه خواهد شد.
او اضافه كرد: رسانه هاي بين الملل، شهر ديجيتال حركت به سوي اصلاح الگوي مصرف، نشست ها و كارگاههاي تخصصي، آئينه هنر، موسسات ارايه دهنده خدمات رسانه هاي ديجيتال و سازمان ها و استان ها در بخش جنبي اين نمايشگاه حضور دارند.
زارع پور در باره برنامه هاي مختلف بخش جنبي اظهار داشت: در بخش نشست ها و كارگاهها 230 كارگاه تخصصي برگزار خواهد شد.
وي در خصوص تعداد غرفه هاي نمايشگاه گفت: اين نمايشگاه در 60 هزار متر مربع فضاي مفيد نمايشگاهي با شركت بيش از 700 غرفه برگزار خواهد شد.
زارع پور افزود: در بخش نمايشگاهي 700 محصول و در بخش جشنواره اي 7500 اثر ارائه شده است.
دبير جشنواره و نمايشگاه رسانه هاي ديجيتال گفت: برنامه هاي ويژه اي در نمايشگاه امسال برگزار مي شود كه از آن جمله مي توان به اعلام نتايج رسمي سامانه اطلاع رساني نرم ا فزارهاي رايانه اي ايران، انتخاب بهترين اثر نمايشگاه از نگاه مخاطب و رونمايي از محصولات جديد ديجيتال در غرفه اي خاص اشاره كرد.

 



اخبار ادبي و هنري

ميرحسين موسوي و ممانعت از فعاليت برخي از هنرمندان
اصلاح طلبان در حالي هر روز اقدام به انتشار اخبار دروغ درباه ممنوعيت فعاليت هنرمندان در رسانه ها و روزنامه هايشان مي كنند كه يكي از سردمداران آن ها، بالاترين سابقه را در ممانعت از كار كردن هنرمندان دارند.
مهدي كلهر، مشاور رسانه اي رئيس جمهور، در گفت وگويي با ايرنا، با اشاره به دوران مديريتش بر سينماي ايران در اوائل انقلاب گفت: به خاطر بي قانوني ميرحسين موسوي ( در زمان نخست وزيري) از معاونت سينمايي استعفا دادم. به گفته وي، پس از آن (دوران حاكميت ميرحسين موسوي بر دولت) بسياري از كارگردان ها مثل ناصر تقوايي نابود شدند، تقوايي از زمان موسوي 10 سال كار نكرد و سعيد راد نيز ديگر نتوانست بازي كند.
«خانه سينما»؛ بزرگترين مانع معاون سينمايي
فرج الله سلحشور از منتقدان جدي وضعيت سينما در ايران درباره مسائل پيش روي مديريت جديد سينمايي، «خانه سينما» را بزرگترين مانع سر راه اين مديريت دانست.
او در بخشي از مصاحبه با شبكه ايران تصريح نمود: در سينماي فعلي گروهي هستند كه به رهنمودهاي امام توجه نمي كنند و با آمريكايي ها و غربي ها دستشان در دست همديگر است و حتي با پول آنها فيلم هايي در جهت اهداف آن ها مي سازند.
وي در پايان با اعلام اين كه شمقدري نبايد با اين گونه افراد همفكري و همراهي داشته باشد، با قاطعيت تاكيد كرد كه «خانه سينما» بزرگترين مانع سر راه شمقدري خواهد بود و بنابراين مسئوليت وي بسيار سنگين است.
حضور رئيس جمهور در اجراي سمفوني مقاومت
رئيس جمهور همزمان با هفته دفاع مقدس دوشنبه شب با حضور در تالار وحدت از نزديك اجراي سمفوني مقاومت به رهبري مجيد انتظامي را مشاهده نمود.
محمود احمدي نژاد پس از اجراي اين سمفوني با بيان اينكه موسيقي بازآفريني صداهاي جاري در آفرينش است، اظهار داشت: موسيقي ترنم عشق، حركت، تعالي، موج و بهم پيوستن است.
احمدي نژاد با قدرداني از همه هنرمندان عزيز كشور بخصوص مجيد انتظامي رهبرگروه سمفوني مقاومت تاكيد كرد: سمفوني مقاومت نشان داد ملت ايران سرشار از اميد و مقاومت است و خواهد ماند.
پرويز پرستويي بهترين بازيگر جشنواره باتومي شد
پرويز پرستويي جايزه بهترين بازيگر مرد چهارمين جشنواره فيلم باتومي گرجستان را به دست آورد.
پرستويي براي بازي در فيلم «بيست» اين جايزه را دريافت كرد.
در اين جشنواره همچنين مستند «نامه هايي به رئيس جمهور» ساخته پيتر لوم درباره سفرهاي استاني محمود احمدي نژاد به عنوان بهترين مستند انتخاب شد.
افتتاح كنگره ملي حافظ با حضور رئيس جمهور
محمود احمدي نژاد براي افتتاح كنگره ملي حافظ در روز بزرگداشت اين شاعر بزرگ راهي شيراز مي شود.
به گزارش مهر، اين كنگره روز 20 مهرماه جاري (روز حافظ) و در آرامگاه خواجه شيراز با سخنان رئيس جمهور افتتاح مي شود. قرار است در اين كنگره مقالاتي كه توسط حافظ پژوهان به دبيرخانه كنگره ارسال شده ارائه شود و كارنامه حافظ پژوهشي نيز مورد بررسي قرار گيرد. افتتاح چند پروژه فرهنگي و علمي در شيراز و ديگر شهرهاي استان فارس از ديگر برنامه هاي احمدي نژاد در اين سفر است.
تهيه نسخه جديد فيلم خداحافظ رفيق
نسخه جديد فيلم سينمايي دفاع مقدسي «خداحافظ رفيق» توسط حوزه هنري تهيه و منتشر شد. در اين نسخه علاوه بر افزايش يك اپيزود به سه اپيزود قبلي تغييراتي هم در موسيقي آن داده شده است.
سيدمهدي خاموشي، رئيس سازمان تبليغات اسلامي، با اشاره به اقبال بسيار اين فيلم، پس از نمايش از طريق سيما، به ويژه از سوي نسل جوان، اظهار كرد: به اصرار خود بنده كارگردان اثر، اپيزود چهارم را هم به آن اضافه كرد و با يك تدوين مجدد، اكنون امكان نمايش عمومي مجدد را دارد كه اگر به مناسبت هفته دفاع مقدس، سينماها آن را نمايش بدهند با اقبال قابل توجهي نيز همراه است.
وي درباره اپيزود جديدي كه به فيلم «خداحافظ رفيق» افزوده شده است، گفت: اين قسمت فاصله بين نسل هاي دفاع مقدس و زمان فعلي را نمايش مي دهد و تغييرات و تاثيرات، اين گذر زمان را مي خواهد به بيننده ارايه كند.

 



مردم شهركرد و سنندج با 2 شهيد حوادث اخير كردستان وداع كردند

سنندج و شهركرد- خبرنگاران كيهان:
مردم سنندج و شهركرد طي مراسمي پيكر دو شهيد درگيري مسلحانه با عوامل تروريستي در سنندج را تشييع كردند.
به گزارش خبرنگار كيهان در سنندج پيكر شهيدان عزيزالله دادي و سهراب صادقي از مقابل مسجد جامع سنندج تا ميدان انقلاب اين شهر تشييع شد و پيكر شهيد عزيزالله دادي جهت خاكسپاري به گلزار شهداي بهشت محمدي سنندج و پيكر شهيد سهراب صادقي به شهركرد انتقال داده شد.
اين دو شهيد از نيروهاي سپاه بيت المقدس و اداره اطلاعات بودند.
در مراسم تشييع اين دو شهيد نماينده ولي فقيه در سپاه بيت المقدس كردستان گفت: عوامل مزدور استكبار جهاني با افكار پليد و انحرافي و با رعب و وحشت مي خواستند در كردستان ناامني ايجاد كنند كه با برخورد قاطع نيروهاي امنيتي و جان بركف مواجه و متلاشي شدند.
حجت الاسلام والمسلمين حيدريان گفت: اين عوامل خودفروخته و مزدور وقتي احساس كردند كه روحانيان معزز كردستان مانع ترويج افكار انحرافي پليدشان هستند به ترور اين شخصيت هاي بزرگ دست زدند تا شايد اين موانع را از سر راه خود بردارند.
همچنين گزارش خبرنگار كيهان در شهركرد حاكي است با حضور نماينده ولي فقيه در استان چهارمحال و بختياري و امام جمعه شهركرد، استاندار و جمعي از مديران دستگاه هاي اجرايي، فرماندهان نيروي نظامي و انتظامي استان و هيئت هاي مذهبي، و اقشار مختلف مردم شهركرد پيكر بسيجي شهيد سهراب صادقي كه درجريان درگيري با اشرار ترورهاي اخير استان كردستان در شهر سنندج به شهادت رسيده بود ابتدا از چهارراه بازار تا ميدان انقلاب شهركرد تشييع و سپس از اين مكان به گلزار شهداي اين شهر منتقل و در كنار ديگر شهدا به خاك سپرده شد.

 



نماينده مردم خوزستان در مجلس خبرگان: ولي مطلق ما در غيبت امام زمان(عج) آيت الله خامنه اي است

هفتكل-خبرنگاركيهان:
نماينده مردم استان خوزستان در مجلس خبرگان رهبري گفت: ولي مطلق ما پس از امام زمان«عج» رهبرمعظم انقلاب حضرت آيت الله خامنه اي است كه همه بايد از او تبعيت كنند.
آيت الله «سيدعلي شفيعي» در حاشيه حضور خود در شهرستان هفتكل ضمن بيان اين مطلب در گفت وگوي اختصاصي با كيهان افزود: همه افراد بايد پس از شناخت ولي فقيه او را محور قرار دهند و هم با زبان و هم با عمل در خدمت ولايت باشند و از دستورات او پيروي كنند زيرا تبعيت از ولايت فقيه به نفع اسلام و مسلمين است.
وي در ادامه به سيره عملي حضرت زهرا«س» در دفاع از حريم ولايت اشاره كرد و گفت: ما بايد با مطالعه صحيح كتاب هايي كه حالات حضرت زهرا«س» در دفاع از ولايت و مبارزه با اغتشاش گران را منعكس كرده اند با گفتن حقايق مردم را بيدار كنيم و در مقابل ظالمان و آشوبگران بايستيم.
نماينده مجلس خبرگان رهبري در پاسخ به سوال خبرنگار كيهان درخصوص حوادث پيش آمده پس از برگزاري دهمين دوره انتخابات رياست جمهوري اظهار داشت: حوادثي كه اين روزها اتفاق مي افتد نمونه اش در صدر اسلام به وقوع پيوسته است، اگر انسان سيره پيامبراكرم«ص» و حضرت علي«ع» در آن زمان را مطالعه كند و به طور صحيح آن را انجام دهد بهترين راه سعادت را پيموده است.
وي درخصوص برخورد با اغتشاش گران نيز گفت: قوه قضائيه هر طور كه به مصلحت نظام اسلامي است عمل كند به طوري كه مشكل جديدي بوجود نيايد و ان شاءالله اين گونه عمل خواهد كرد.وي در پايان انعكاس صحيح و سريع اخبار را دو وظيفه مهم خبرنگاران عنوان كرد و افزود: خبرنگاران بايد بدون غرض و صادقانه اخبار را منعكس كنند تا هم دين خود را ادا كرده باشند و هم مردم را به طور شايسته ارشاد و مطلع كنند.

 



معاون وزير در مراسم افتتاح نمايشگاه بين المللي تبريز:
وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي متوجه دغدغه علما و متدينين است

تبريز - خبرنگار كيهان:
وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي به خوبي متوجه دغدغه علما و متدينين جامعه نسبت به برخورداري از كتب شايسته و مناسب بوده و اساساً اين امور را جزو محور امور خود قرار داده است.
«محسن پرويز» معاون فرهنگي وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي در آيين گشايش هفتمين نمايشگاه بين المللي كتاب تبريز با اعلام اين مطلب، از تلاش هاي وسيع تر اين وزارتخانه براي بهبود وضعيت نشر كتاب در كشور خبر داد و اظهار داشت: نبايد به دليل ضعف مالي، مشتاقان به كتاب و علاقمندان به مطالعه آن، از دسترسي به كتاب هاي خود، باز بمانند و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي، براي اين منظور تلاش مي كند و يكي از راه هاي عمده تحقق، گسترش و تعميق فرهنگ كتاب خواني در جامعه ايراني، ورود افراد خير به حوزه كتاب و توزيع كتب توسط آنان است كه احياي سنت خريد و اهداي كتاب توسط نيكوكاران جامعه را عينيت خواهد بخشيد.
پرويز تصريح ساخت: در صورت مساعدت استانداران در برپايي نمايشگاه هاي «يار مهربان»، مي توان مدارس را به كتابخانه هاي پربارتري، مجهز ساخت.
معاون وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي افزود: با توجه به استقبال صميمانه و گرم مردم و نيز حجم نقدينگي موجود در نمايشگاه كتاب تبريز به صورت بن، اين نمايشگاه، در سطح شهرستان هاي كشور، بعد از تهران، بزرگترين نمايشگاه كتاب شهرستان ها است و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي خود را مكلف به رونق بخشيدن به نمايشگاه بين المللي كتاب تبريز مي داند.
همچنين آيت الله محسن مجتهد شبستري امام جمعه تبريز و نماينده ولي فقيه در آذربايجان شرقي با پرداختن به جايگاه و اهميت نشر و كتاب در جامعه اسلامي و با تاكيد بر اينكه اسلام توجه ويژه اي به مطالعه و كسب علوم داشته و در اين راه توصيه اي فراوان دارد گفت: در شرايط كنوني، دشمنان اسلام و نظام ما، با جنگ نرم وارد نبرد شده اند و به دنبال ايجاد ضعف در نظام مقدس جمهوري اسلامي هستند ولي نبايد اجازه داد اهداف شوم آنان، تحقق يابد و لازمه اين كار توجه جدي به نشر و جلوگيري از انتشار كتب منحرف كننده است.
امام جمعه تبريز خطاب به وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي، از وي خواست تا توجه جدي تري به اين مقوله مهم داشته باشد و گفت: بايد براي جلوگيري از انتشار كتاب هاي گمراه كننده، سيستمي و گروهي به وجود آيد كه وظيفه بررسي انتشارات را بر عهده داشته باشد و در اين راه با دقت و دانش كافي عمل كند.
وي افزود: دولت بايد به نيازها و تمايلات فرهنگي جوانان توجه جدي و كاملي داشته باشد و سرمايه گذاري شايسته اي به عمل آورد تا در كنار ايجاد مصونيت براي آنان در قبال تهاجمات فرهنگي بيگانه، گراني كتاب را كه معضل بزرگي است، رفع و حل كند.
امام جمعه تبريز همچنين اظهار داشت: دولت بايد براي حمايت از عرضه نشرو كتاب و تقويت فرهنگ كتابخواني، يارانه كاغذ و كتاب در نظر بگيرد.
وي با تاكيد بر اينكه، مطالعه كتاب به جامعه و شهروندان آن، آرامش مي دهد، ضرورت پرهيز از ابتذال را مورد تاكيد و توجه قرار داد و گفت: قلمي كه در استخدام ابتذال باشد و در اين مسير بنويسد، جامعه اي را به ابتذال خواهد كشاند و نبايد اجازه اين كار را داد.

 



كنگره ملي دوسالانه انديشه هاي امام خميني دركرج برگزار مي شود

كرج -خبرنگاركيهان:
كنگره ملي دوسالانه بررسي انديشه هاي فرهنگي و اجتماعي حضرت امام خميني«ره» در كرج برگزار مي شود.
به گزارش روابط عمومي جهاد دانشگاهي واحد تربيت معلم، ايرج فيضي رئيس جهاد دانشگاهي واحد تربيت معلم با اعلام اين خبر گفت: ضرورت آشنايي با آراء،نظرات و انديشه هاي حضرت امام، براي جوانان و نسل هاي بعد از انقلاب و همچنين ضرورت بازخواني اين افكار براي نسلي كه جمهوري اسلامي را درايران بنيان نهادند. از جمله اهداف جهاد دانشگاهي دربرگزاري اين كنگره است.
وي برگزاري كنگره را در دو بخش اصلي و دانشجويي اعلام كرد و افزود: بخش اصلي ويژه محققان، صاحب نظران و اساتيد حوزه و بخش دانشجويي نيز ويژه دانشجويان سراسر كشور است.
فيضي محورهاي كنگره را در بخش «سيره نظري و عملي حضرت امام خميني» درحوزه هاي فرهنگي و اجتماعي دانست وگفت: رويكرد و نحوه مواجهه امام با افراط ها و تفريط ها،«خرافه گرايي، تحجر وجمودگرايي»، «حريم عمومي و خصوصي شهروندان با تاكيد بر فرمان هشت ماده اي امام» و «حقيقت و مصلحت» از جمله محورهاي زير مجموعه بخش «سيره نظري و عملي حضرت امام خميني» درحوزه هاي فرهنگي و اجتماعي است.
وي، همچنين «نقش اخلاق در ثبات جامعه»، «اخلاق كارگزاران»، «تعامل اخلاق و سياست»، «تعامل اخلاق و اقتصاد»، «اخلاق نقد» و «اخلاق دانشجويي» را به عنوان محورهاي زير مجموعه بخش «جايگاه اخلاق در انديشه و عمل حضرت امام خميني (ره)» برشمرد.
رئيس جهاد دانشگاهي واحد تربيت معلم، محورهاي كنگره در دو بخش اصلي و دانشجويي را مشترك اعلام كرد و در خصوص آثار برگزيده گفت: مقالات گزيده و برتر در بخش اصلي و دانشجويي،انتخاب و معرفي مي شود و از صاحبان اين آثار تقدير به عمل خواهد آمد.
به گفته فيضي اين كنگره بهمن ماه امسال برگزار مي شود.

 



اعترافات تروريست هاي اخير از صداوسيماي كردستان پخش مي شود

سنندج - خبرنگار كيهان:
استاندار كردستان گفت: در اولين فرصت، اعترافات عوامل دستگير شده ترور نماينده مردم كردستان در مجلس خبرگان رهبري از طريق صداوسيماي اين استان پخش مي شود.
اسماعيل نجار در مراسم تشييع پيكر شهداي درگيري مسلحانه با عوامل تروريستي اخير كردستان با بيان اين مطلب افزود: بايد ريشه هاي ناامني را براي هميشه در كردستان بخشكانيم و ديگر اجازه نخواهيم داد كه چنين اتفاق هايي بيفتد.ماسرمايه هاي معنوي و صاحب نامان كردستان را حفظ خواهيم كرد.
وي با بيان اينكه سربازان گمنام امام زمان «عج» كمتر از 10 روز موفق شدند سركرده تروريست هاي عامل به شهادت رساندن شيخ الاسلام را دستگير كنند گفت: بر اساس اعترافات اين متهم خانه تيمي تروريست ها شناسايي شد و نيروهاي نظامي و انتظامي در كنار سربازان گمنام امام زمان «عج» به اين خانه تيمي حمله كردند و آن را متلاشي ساختند. در جريان اين درگيري سه نفر از تروريست ها به هلاكت رسيدند و سه نفر ديگر نيز دستگير شدند.
استاندار كردستان تصريح كرد: از خانه تيمي تروريست ها مقادير زيادي سلاح هاي جنگي، بمب هاي دست ساز و مهمات كشف و ضبط شد.
از سوي ديگر حجت الاسلام والمسلمين حيدريان مسئول حوزه نمايندگي ولي فقيه در سپاه بيت المقدس كردستان در اين مراسم گفت: عوامل استكبار با افكار پليد و انحرافي و با ايجاد رعب و وحشت مي خواستند در اين استان جو ناامني ايجاد كنند.
وي افزود: وقتي عوامل مزدور احساس كردند بزرگان و روحانيان كردستان مانع ترويج افكار انحرافي آنان هستند اقدام به ترور اين افراد كردند. اين افراد خود فروخته از خارج كشور اداره مي شوند و در برابر ملت ايران قرار گرفته اند. حيدريان تصريح كرد: اين مزدوران بدانند كه با چنين اقداماتي نمي توانند ملت ما را بترسانند و حافظان امنيت كشور قاطعانه با آنان برخورد خواهند كرد.

 



مديرعامل كانون سنگرسازان بي سنگر كشور: جهادگران پس از دوران دفاع مقدس به فراموشي سپرده شدند

كاشان - خبرنگار كيهان:
مديرعامل كانون سنگرسازان بي سنگر كشور از ندادن مأموريت به پشتيباني و مهندسي جنگ جهاد و جهادگران پس از دوران دفاع مقدس به عنوان اتفاقي ناگوار در تاريخ انقلاب اسلامي ياد كرد.
حسينعلي عظيمي، در نخستين همايش سنگرسازان بي سنگر در كاشان گفت: جهاد در كنار سپاه و ارتش 3 نيروي اصلي رزم و جنگ در دوران دفاع مقدس بود.
به گفته وي، اگر چه جهادگران سلاح نداشتند، اما جانشان همواره كف دستشان بود.
وي افزود: تشكيلات بزرگ پشتيباني و مهندسي جنگ شامل 6 لشكر و قرارگاه بزرگ، 4 تيپ و 40 گردان پشتيباني و مهندسي جنگ با پشتوانه و عقبه بزرگ بود.
وي اظهار داشت: در دوران جنگ تحميلي، جهادگران بدون جان پناه و سنگر براي عبور رزمندگان و استقرار ادوات و تجهيزات آنها سنگر مي ساختند.
مديرعامل كانون سنگرسازان بي سنگر كشور، هدف از تأسيس اين كانون را حمايت از جهادگران و جايگاه و ساختار نيروي انساني پشتيباني جنگ جهاد در دفاع مقدس عنوان و تصريح كرد: اهداف اين كانون حفظ هويت سنگرسازان بي سنگر و حراست از تاريخ و انتقال تجربيات جهادگران در دوران دفاع مقدس به نسل جوان است.
جهادسازندگي با تشكيل 25 ستاد پشتيباني در استان ها با تجهيزات كامل و ماشين آلات و با پذيرش مسئوليت مهندسي جنگ در تمام محورهاي عملياتي جنوب و غرب كشور با اعزام 540 هزار نيروي جهادگر، اهداي بيش از 3100 شهيد، 21 هزار جانباز و 100 آزاده نقش عظيمي در سال هاي دفاع مقدس بر عهده داشت.

 



با حضور معاون وزير راه و ترابري خط شناور كانتينربر بندر شهيد رجايي و كيش راه اندازي شد

كيش - خبرنگار كيهان:
خط شناور كانتينربر با حضور معاون وزير راه و ترابري، مديرعامل سازمان بنادر و كشتيراني جمهوري اسلامي، مديرعامل سازمان منطقه آزاد كيش و جمع كثيري از مسئولان محلي در جزيره كيش راه اندازي شد.
بنابراين گزارش قبل از اين حمل ونقل كالاهاي تجار و بازرگانان جزيره كيش از طريق بنادر جنوبي كشور و بندر «جبل علي» امارات متحده عربي انجام مي شد كه هزينه بسيار زيادي براي تجار و بازرگان ايراني به همراه داشت.
گفتني است با راه اندازي اين خط كشتيراني نه در وقت و زمان صرفه جويي مي شود و از لحاظ هزينه حمل و نقل نيز بسيار مقرون به صرفه است. شناور كانتينربر هر 10 روز يك بار كانتينر هاي بزرگ و كوچك را بين بندر شهيد رجايي و جزيره كيش جابجا خواهد كرد.

 



توليد يك ميليون و170هزار تن محصول شلتوك برنج در مازندران

ساري-خبرنگاركيهان:
رئيس سازمان جهاد كشاورزي مازندران از توليد يك ميليون و 170 هزار تن محصول شلتوك از عرصه هاي شاليزاري اين استان خبر داد.
«عنايت الله تورنگ» در جلسه بررسي بازار برنج مازندران افزود: تاكنون 99 درصد برنج محلي و 70 درصد برنج پرمحصول از اراضي شاليزاري مازندران برداشت شد. وي گفت: امسال 6 هزار هكتار از عرصه هاي شاليزاري مازندران تحت كشت دوباره برنج قرار گرفت.
وي افزود: امسال در مجموع 950 هزار تن برنج سفيد در مازندران توليد مي شود. «تورنگ» با اشاره به شرايط جهاني اقتصاد گفت: بدليل شرايط نامطلوب اقتصادي تنها 5 درصد برنج توليدي دنيا در چرخه تجارت قرار مي گيرد.
اين مقام مسئول بر لزوم فعال سازي بخش خصوصي در بازار برنج تاكيد كرد و افزود: فراواني برنج خارجي در بازار مازندران اقتصاد شاليكاران را دچار نابساماني كرده است.
«تورنگ» يادآور شد: مازندران با تامين 42 درصد برنج كشور مقام اول را در سطح ملي دارد.
استاندار مازندران نيز به شركت هاي تعاوني فرهنگيان، اتكا، رفاه و شهروند دستور داد تا با تمام توان برنج هاي محلي و ارقام پرمحصول شاليكاران را خريداري كنند.
«سيدمحمد كريمي» با اشاره به آغاز عمليات خريد محصول برنجكاران تاكيد كرد با بكارگيري تمامي ظرفيت هاي قانوني، شاليكاران كشور مورد حمايت قرار مي گيرند. وي سياست قطعي دولت را حمايت از برنجكاران عنوان كرد و افزود: دولت با پرداخت نقدي بهاي برنج دريافتي از برنجكاران انگيزه آنان را براي تداوم كشت اين محصول استراتژيك افزايش مي دهد.

 


صفحه (14)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14