(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


شنبه 9 آبان 1388- شماره 19499
 

صفحه (14)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
رئيس جمهور در جمع باشكوه مردم مشهد: يارانه ها حذف نمي شود عادلانه توزيع مي شود
عضو كميسيون حقوقي و قضايي مجلس: مجازات كامل موسوي هدف نمايندگان شكايت كننده است
اظهار رضايت بازرسان آژانس از سفر به فردو
اذعان نومحافظه كار معروف آمريكايي:ايران قلب قدرت مخالفان آمريكاست
رئيس كميسيون اقتصادي مجلس شوراي اسلامي: كسري بودجه ناشي از عدم تعيين يارانه براي بنزين نيست
رئيس سازمان بسيج مستضعفين: خاك كردستان يادآور جانفشاني پيشمرگان كرد مسلمان است
معاون اول قوه قضاييه: روابط ناسالم در دستگاه قضايي پذيرفته نيست
اخبار ادبي و هنري
تاكيد رئيس قوه قضاييه بر لزوم وجود دادگاه ويژه روحانيت
مخترع مازندراني طلا و نقره مسابقات انگليس را كسب كرد
لاريجاني: از دخالت آمريكا در حادثه تروريستي اخير اسناد دقيقي داريم



رئيس جمهور در جمع باشكوه مردم مشهد: يارانه ها حذف نمي شود عادلانه توزيع مي شود

مشهد - خبرنگار كيهان:
رئيس جمهور در جمع با شكوه مردم مشهد گفت: دولت هاي گذشته به دنبال حذف يارانه ها بودند ولي اين دولت بعد از سه سال كار كارشناسي به اين نتيجه رسيد كه حذف يارانه ها به زيان اقشار ضعيف جامعه است.
دكتر محمود احمدي نژاد در اولين سفر استاني خود و در آستانه ولادت امام رضا«ع» با حضور در حرم مطهر رضوي و در ميان خيل عظيم زائران و مجاوران حريم رضوي افزود: ما به اين نتيجه رسيديم كه با حذف يارانه ها بخش وسيعي از زندگي مر دم متلاشي شده و جيب عده اي قليل پر خواهد شد.
رئيس جمهور با اشاره به اينكه در طرح هدفمند كردن، يارانه ها حذف نمي شود بلكه درست و عادلانه توزيع مي شود افزود: امروز هركس بيشتر مصرف مي كند، بيشتر از يارانه ها برخوردار مي شود.
وي اذعان داشت: در حال حاضر يارانه ها در جهت پر كردن خلاء ها و حمايت از توليدكننده و كارگر و كشاورز نيست بلكه يارانه ها در جهتي است كه اكثريت آن به نقاط خاصي سرازير مي شود.
احمدي نژاد تاكيد كرد: يارانه دارو، آب، نان و سوخت قطع نمي شود بلكه عادلانه توزيع مي شود.
وي اظهار داشت: همه ملت بايد به صورت عادلانه تحت پوشش حمايت هاي دولت قرار گيرند.
احمدي نژاد گفت: دو تا سه ماه قبل از شروع طرح، يارانه ها در حساب مردم واريز خواهد شد.
وي با بيان اين كه طرح در خدمت ملت و منافع آنان است افزود: ما تمام بررسي ها را انجام داديم تا بهره مندي هفت دهك بيشتر شود و سه دهك پس اندازشان كمتر خواهد شد.
رئيس جمهور در پايان سخنان خود از صنعتگران، كشاورزان و اهالي اقتصاد خواست دست در دست دولت از اين اقدام بزرگ حداكثر بهره برداري را براي اصلاح صنعت، كشاورزي و تجارت انجام دهند.
رئيس جمهور در جمع با شكوه مردم مشهد گفت: هر دستي كه صادقانه به سوي ملت ايران دراز شود فشرده خواهد شد و اگر كسي به دنبال توطئه باشد پاسخ ملت به او همان پاسخ قاطعي است كه به بوش و اصحاب او داده شد.
دكتر محمود احمدي نژاد افزود: آمريكا بايد در سياست هاي اصلي خود در خاورميانه تغيير ايجاد كند و بين حفظ آبرو و منافع خود و حمايت از رژيم منحوس صهيونيستي يكي را انتخاب كند.
دكتر احمدي نژاد با بيان اين كه وضعيت ايران در مسئله هسته اي به طور كامل تثبيت شده افزود: در سال هاي گذشته ضمن صدور قطعنامه، كشور را تحريم كردند و مي خواستند ايران فعاليت هاي هسته اي را به طور كامل تعطيل كند حال همان كشورها به دنبال همكاري هسته اي با ملت ايران هستند.
وي اذعان داشت: در حال حاضر، فعاليت هاي هسته اي ايران براي همه كشورها امري عادي، قطعي و مسلم به شمار مي رود و آنان خواهان گفت وگو با ايران براي حل مسائل جهاني هستند.
وي بزرگي و عظمت تثبيت شده ايران را ناشي از ايستادگي مردم و استواري رهبر در برابر قدرت هاي زورگوي جهاني دانست و افزود: لطف و عنايت مولايمان امام عصر «عج» نيز در اين راه به ما كمك كرده است.
دكتر احمدي نژاد در ادامه گفت: ملت ايران به فضل الهي بر مشكلات غلبه كرده و بعضي افراد در گوشه و كنار كشور بدانند اين دولت تا زماني كه به دست ملت بر سر كار است به اندازه يك سر سوزن از حقوق قطعي مردم ايران عقب نشيني نخواهد كرد.
وي گفت: شرايط براي همكاري هاي هسته اي در سطح بين الملل فراهم شده است.
وي تامين سوخت راكتور تهران را فرصتي قلمداد كرد تا صداقت بعضي از افراد و آژانس مورد ارزيابي قرار گيرد.
رئيس جمهور در ادامه گفت: ما از تبادل سوخت، همكاري هاي فني و ساخت راكتور استقبال مي كنيم و آماده همكاري هستيم و اميدواريم دولتهاي مقابل ما به تعهداتشان عمل كنند.
وي با اشاره به اينكه عده اي بشدت انقلابي شده اند افزود: آنان متوجه شده اند مقاومت در برابر زياده خواهي هاي دشمنان بهترين راه است و ما از انقلابي شدن آنها استقبال مي كنيم ولي انتظار نداريم پيروزيهاي ملت و دستاوردهاي آنان را به بهانه هاي گوناگون زير سؤال ببرند.
رئيس جمهور پيگيري عدالت را امري مهم قلمداد كرده و تاكيد كرد: ميثاق ملت با دولت و آرمانها در پيگيري امر عدالت است.
وي اظهار داشت: عده اي تصور مي كنند با سروصدا و مسائل حاشيه اي موضوع عدالت از دستور كار ملت و دولت خارج مي شود در حاليكه اصلا اين طور نيست زيرا عدالت نيازمند مقاومت است.
وي ادامه داد: دولت برآمده از ملت و اين ملت در برپايي عدالت مستحكم است.
احمدي نژاد افزود: حسابرسي و حساب كشي دقيق و پيگيري همه موارد در طي سالها در دستور كار دولت قرار دارد و به زودي آيين نامه آن به تصويب نهايي دولت خواهد رسيد و با قدرت اجرا مي شود.
اختتاميه
جشنواره فرهنگي امام رضا«ع»
به گزارش ايرنا رئيس جمهوري، فرهنگ رضوي را تجلي فرهنگ علوي و نبوي خواند و از آن به عنوان پيش درآمد فرهنگ مهدوي ياد كرد كه بشريت به شدت نيازمند آن است.
دكتر محمود احمدي نژاد پنجشنبه شب در ادامه نخستين سفر استاني هيئت دولت به مشهد مقدس در مراسم اختتاميه جشنواره بين المللي فرهنگي و هنري امام رضا«ع» تاكيد كرد: بايد دست به دست هم دهيم تا اين نياز اساسي بشريت محقق شود.
رئيس شوراي عالي انقلاب فرهنگي گفت: مي توانيم به نقطه اي برسيم كه تمامي روزهاي سال سرشار از ياد و نام امام رضا«ع» باشد.
احمدي نژاد با اشاره به سعه وجودي امام خاطرنشان كرد: از نوزاد تا كهنسال از بي سواد تا دانشمند و از همه مذاهب و اديان با امام سخن مي گويند.
رئيس جمهوري، جشنواره امام رضا را يك فرصت ارزشمند خواند و تصريح كرد: اين جشنواره منحصر و مختص به يك گروه و يك جغرافيا نيست.
احمدي نژاد با بيان اين كه جشنواره امام رضا«ع» مختص به يك رشته ادبي و هنري نيست، گفت كه مسئولان و دست اندركاران برگزاري اين جشنواره به همه بخش هاي ادبي و هنري فرصت دهند و آنها را فعال كنند.
رئيس جمهوري پيشنهاد كرد مقاطع مختلف تحصيلي طي سال يك برنامه و موضوع خاص را در خصوص امام رضا«ع» انتخاب و درباره آن اثر هنري و ادبي خلق كنند.
ويژگي دور سوم سفرهاي استاني
به گزارش ايرنا رئيس جمهوري روح حاكم بر فعاليت هاي دور سوم سفرهاي استاني را فرهنگي خواند و گفت: وقتي غلبه كار بر بخش فرهنگي است بايد از مشهد مقدس، كانون جوشان فرهنگ تمدن و انديشه ناب الهي و رضوي آغاز شود.
احمدي نژاد روز پنجشنبه در بدو ورود به مشهد مقدس در فرودگاه شهيد هاشمي نژاد در جمع خبرنگاران اظهار داشت: بخش مهمي از وقت سفرهاي سوم استاني به برنامه ها و فعاليت هاي فرهنگي و اجتماعي اختصاص مي يابد.
رئيس جمهوري با بيان اينكه زمان اين دور از سفرها نسبت به دور دوم طولاني تر مي شود افزود: در اين دور، معاون اول رئيس جمهوري نيز حضور دارد و كارگروه هاي تخصصي با مسئوليت وي برگزار مي شود، لذا رئيس جمهوري وقت بيشتري را به بخش فرهنگي و اجتماعي اختصاص مي دهد.
رئيس جمهور در جمع نخبگان
رئيس جمهوري شناخت مرز بين دوست و دشمن، ترسيم نقطه مطلوب و تعريف هويت را از مهم ترين وظايف و مسئوليت هاي نخبگان خواند و گفت: يكي از مهمترين وظيفه هاي نخبگان، شناخت مرز دوست و دشمن است.
احمدي نژاد ديروز در ديدار با نخبگان و فرهيختگان استان خراسان رضوي افزود: كسي كه مرز دوست و دشمن را نمي شناسد مهم نيست كه چه مدرك دانشگاهي و مهارت فناوري دارد.
احمدي نژاد تصريح كرد: چه بسيار كساني كه همه استعدادها، خلاقيت ها و توانايي هاي خود را در بازي در ميدان دشمن به هدر دادند.
رئيس جمهوري با تأكيد بر اينكه «بايد مرزها را بشناسيم»، گفت: هر كسي كه باهوش بود لزوما نخبه نيست.
وي با طرح اين پرسش كه «مفهوم نخبه چيست؟»، ادامه داد: نخبه با انسان هاي ديگر تفاوت هايي دارد.
وي نخبگي را جامع نگري تعريف كرد و گفت: نخبگان پيشرو، پيشگام و جلوتر از ديگران هستند و كسي كه جزئي نگر است نخبه نمي شود بلكه در جاي خود متوقف مي شود.
رئيس جمهوري با بيان اينكه امروز انديشه ها و نگاه ها نسبت به گذشته متفاوت شده است، گفت: همان گونه كه در دهه هاي گذشته با تصميم انقلابي، جوانان كشور افتخار آفريدند، تصميم انقلابي امروز اين است كه با دست خود مسئوليت ها را به نسل جوان و انقلابي منتقل كنيم.
به گزارش خبرنگار اعزامي ايرنا، دكتر محمود احمدي نژاد در ادامه سخنان خود در ديدار با نخبگان و فرهيختگان استان خراسان رضوي با اشاره به گفته يكي از نخبگان درباره اينكه «نخبه واقعي شهيدان افشردي و باكري هستند»، افزود: همه رزمندگاني كه از هستي ما دفاع كردند، در مراتب بالا هستند و نخبگان هم در اوج نگاه ما قرار دارند.
وي تصريح كرد: من با آن نسل و نسل كنوني زندگي كرده ام و معتقدم امروز صدها و هزاران جوان نظير شهيد افشردي در كشور و خراسان رضوي زندگي مي كنند.
به گزارش خبرگزاري فارس احمدي نژاد با اشاره به فقر افزود: با اجراي طرح هدفمند كردن يارانه ها فقر را ريشه كن خواهيم كرد.
وي با اشاره به آينده مبهم يك دانش آموز و يك محصل اظهار داشت: اينكه يكي از نخبگان در جلسه گفت آينده مبهم نگراني همه ماست از يك منظر درست است و از منظر ديگر درست نيست و يعني ما بايد افق را روشن كنيم و از منظري كه درست نيست به اين دليل است كه آينده را شما مي سازيد ولي اگر اين آينده فراهم و آماده باشد حركتي اتفاق نمي افتد و همه كمال انسان در تلاش و مجاهدت براي ساخت آينده تعريف شده و معنا پيدا مي كند.
به گزارش ايرنا رئيس جمهوري در ادامه سخنان خود در جمع نخبگان استان خراسان رضوي تأكيد كرد: كشور با مدرك دانشگاهي اداره نمي شود بلكه با توانمندي هاي خاص و بهره گيري از نيروهاي مومن، علمي و دانشگاهي به پيش مي رود.
دكتر محمود احمدي نژاد كه به پرسش هاي شركت كنندگان در نشست نخبگان و فرهيختگان استان خراسان رضوي در مشهد سخن مي گفت، با بيان اينكه «ما راه را گم كرده ايم»، افزود: چه كسي گفته است كه همه جوانان كشور بايد تحصيلات دانشگاهي داشته باشند؟
رئيس جمهوري در عين حال با اشاره به اينكه بيشترين توسعه دانشگاهي كشور، در اين دولت شكل گرفته است از افزايش 80 درصدي ظرفيت دانشگاه ها ظرف چهار سال اخير خبر داد.
گفتني است در اين ديدار 13 نفر از نخبگان و فرهيختگان از اقشار مختلف در خراسان رضوي به بيان دغدغه ها، پيشنهادات، راه حل ها و نكات خود پرداختند.

 



عضو كميسيون حقوقي و قضايي مجلس: مجازات كامل موسوي هدف نمايندگان شكايت كننده است

سرويس سياسي-
يك عضو كميسيون حقوقي و قضايي مجلس كه خود از جمله تنظيم كنندگان شكايت نمايندگان مجلس از موسوي است تأكيد كرد كه نمايندگان مجلس تا مجازات كامل موسوي از پاي نمي نشينند.
حجت الاسلام «محمد محمدي» عضو كميسيون حقوقي و قضايي مجلس كه پيش از اين معاونت قضايي رياست كل دادگستري را عهده دار بوده است، روز پنجشنبه طي مصاحبه اي با اشاره به سناريوي برخي، مبني بر اينكه نمايندگان شكايت كننده از موسوي به دنبال پس گرفتن نامه خود هستند تاكيد كرد: «اگر هزار بار از ما بخواهند به دليل اقدامات و مواضع ميرحسين موسوي از او شكايت كنيم، اين كار را نه تنها انجام مي دهيم، بلكه معتقديم هزار بار شكايت از او و عواملش كم است و بايد او هزار بار محاكمه شود.»
وي اضافه كرد: «نمايندگان اصولگرا و دلسوزان نظام اسلامي نيز پاي شكايت خود از موسوي هستند و تا مجازات كامل او از پاي نمي نشينند.»
اين اظهارنظر از جانب يك نماينده اصولگراي مجلس پس از آن انجام مي شود كه برخي رسانه هاي نزديك به موسوي درصدد انكار يا مخدوش جلوه دادن اصل شكايت نمايندگان از موسوي برآمدند. اين شكايت كه چند هفته قبل به دادستان كل كشور تقديم شده هراس بي سابقه اي را در جبهه حاميان كانديداي متخلف انتخابات دهم بوجود آورده است.
حجت الاسلام محمدي ادامه داد: «بايد ميرحسين موسوي پاسخگوي تمام خسارت هاي مالي، جاني و از همه بالاتر خسارت هايي كه به نظام اسلامي زده است باشد، ضمن آنكه عوامل اصلي مرتبط با وي در غائله آفريني و فتنه اخير نيز بايد محاكمه شوند.»
وي با تاكيد بر اينكه قضاوت اسلامي اين را مي طلبد تا موسوي و عوامل مرتبط با او محاكمه شوند، از آيت الله آملي لاريجاني رئيس دستگاه قضا خواست تا هرچه زودتر با جديت با او برخورد شود.
حميد رسايي ديگر نماينده اصولگراي مجلس روز چهارشنبه گفته بود روند قضايي رسيدگي به اين شكايت آغاز شده است.
عضو كميسيون حقوقي و قضايي مجلس در همين رابطه خاطرنشان كرد:«در قانون مجازات اسلامي موادي به عنوان مسبب و مباشر وجود دارد كه مسبب اقوا از مباشر است. از اين رو اقدامات، مواضع و سخنان ميرحسين موسوي «مسبب» غائله آفريني و اغتشاشات اخير تهران شد و افراد و عواملي كه با او همراهي كردند به عنوان مباشر جرم شناخته مي شوند كه بايد هر دو يعني سبب و مباشر در اغتشاشات اخير مجازات شوند.»
محمدي در پايان با اشاره به احتمال انجام اقداماتي از جانب هواداران و حاميان موسوي در روز 13آبان گفت: «بايد با اقدامات انحرافي و ضدقانوني اين افراد برخورد شود؛ اگر چه معتقدم آنها با اين گونه اقدامات خود، همانند روز قدس بيشتر در ميان ملت رسوا مي شوند.»

 



اظهار رضايت بازرسان آژانس از سفر به فردو

سرويس سياسي-
بازرسان آژانس بين المللي انرژي اتمي پس از بازديد از سايت فردو نتايج اين سفر را مثبت ارزيابي كردند.
هيئت چهار نفره بازرسان آژانس بين المللي انرژي اتمي با اظهار رضايت از بازرسي كارخانه جديد غني سازي ايران در نزديكي قم سفر خود به ايران را خوب توصيف كردند.
بنابر گزارش خبرگزاري هاي غربي، «هرمان ناكارتس» رئيس هيئت آژانس بين المللي انرژي اتمي درباره سفر بازرسان آژانس به ايران و بازديد از سايت فردو گفت: «ما سفر خوبي داشتيم و از فردو بازديد كرديم.»
وي با بيان اينكه آژانس قصد دارد اطلاعات دريافت شده را تحليل كند تصريح كرد: «محمد البرادعي دبيركل آژانس بين المللي انرژي اتمي گزارشي در خصوص نتايج اين بازرسي ها ارائه خواهد داد.»
رسانه هاي غربي طي هفته هاي گذشته بارها تاكيد كرده بودند سرويس هاي اطلاعاتي غربي اطمينان دارند فعاليت هاي انجام شده در فردو نظامي است اما در اظهارات ناكارتس هيچ در اين باره ديده نمي شود.
جالب اينجاست كه آمريكايي ها نيز در حالي كه 26 شهريور از افشاي سايت فردو سخن به ميان آوردند و باراك اوباما با حالتي ذوق زده در كنفرانس خبري خود در پيسبورگ آن را به زعم خود رسانه اي كرد كه جمهوري اسلامي ايران چند روز قبل از آن (23شهريور) طي نامه اي رسمي به آژانس فعاليت سايت فردو را اعلام كرده بود.
همچنين آمريكا و يكي، دو كشور غربي پس از نشست اول اكتبر ميان ايران و گروه 1+5 بازديد و بازرسي از سايت فردو را از توافقات اين نشست اعلام كردند و اين در حالي است بازرسي از سايت فردو به هيچ عنوان در نشست ايران با گروه 6 مورد بحث و گفت وگو قرار نگرفت.
سايت فردو دومين تاسيسات غني سازي جمهوري اسلامي ايران است كه طبق مقررات آژانس يكسال زودتر از موعد مقرر شروع فعاليت آن به آژانس اعلام شد و قرار است به عنوان يك پدافند براي نطنز عمل كند.

 



اذعان نومحافظه كار معروف آمريكايي:ايران قلب قدرت مخالفان آمريكاست

يك هفته نامه معتبر آمريكايي وابسته به نومحافظه كاران اين كشور به ناموفق بودن سياست هاي آمريكا مقابل ايران اذعان كرد؛ ايران قلب قدرت مخالفان آمريكاست.
مايكل لدين« مشاور اسبق امنيت ملي آمريكا» در مقاله اي كه در جديدترين شماره هفته نامه «ويكلي استاندارد » منتشر شد با اشاره به سياست هاي آمريكا مقابل ايران نوشت: نمي دانيم عملكرد ما در افغانستان و عراق تا چه اندازه درست بوده است و نمي دانيم كه تا چه ميزان اهداف مهم و اساسي خود را از دست داده ايم ولي تا زماني كه نتوانيم بر ايران غلبه كنيم در هر بار مجبوريم كه مقابل هر شورشي يا نافرماني اي راهبردي جديد تعيين كنيم.
مايكل لدين از شخصيت هاي نومحافظه كار و تندرو ضد ايراني آمريكا و از هواداران براندازي نظام جمهوري اسلامي از طريق ايجاد آشوب هاي قومي است.
وي در اين مقاله با اعتراف به قدرت ايران به عنوان قدرت برتر مخالفان آمريكا آورده است كه هيچ امري مثل سقوط رژيم ايران نمي تواند در كمك به بهبود اوضاع منطقه ]طبق خواست آمريكا[ موثر و سازنده باشد. ما در جنگي طاقت فرسا هستيم و ايران قلب قدرت مخالف ]آمريكا[ است.
ويكلي استاندارد در اين مقاله آورده است: شعار معروف «مرگ بر آمريكا »ي ايراني ها فقط براي مصرف داخل ]ايران[ نيست بلكه اين امر نشان دهنده نقطه اتكاي اساسي سياست خارجي ايران و رجال ديني اين كشور است كه بخشي از جبهه جهاني را مانند سوريه، روسيه، اريتره، چين، كوبا، ونزوئلا، نيكاراگوئه، بوليوي و سازمان هايي مانند حزب الله ]لبنان[ ، حماس و جهاد اسلامي، عليه آمريكا رهبري مي كنند.
بنا بر اين گزارش، نويسنده مقاله با اشاره به ناتواني مقامات آمريكايي در مقابل ايران پس از پيروزي انقلاب اسلامي نوشت: هيچ يك از روساي جمهوري آمريكا از زمان پيروزي انقلاب اسلامي ايران تاكنون آمادگي رويارويي با پيامدهاي جنگ ايران عليه آمريكا را نداشته است و در بيشتر اوقات مسئولان ]آمريكايي[ به اين حقيقت اعتراف نمي كردند كه ايران از همه توان خود استفاده مي كند و هر كاري كه در توانش باشد انجام مي دهد تا بر ما غلبه كند و ما را براندازد.
وي با بيان اين ادعا كه ايران از تروريسم حمايت مي كند، به كمك آمريكا به «مير حسين موسوي » و «مهدي كروبي» دو نامزد انتخابات دهم رياست جمهوري ايران اشاره كرد و نوشت: مير حسين موسوي و مهدي كروبي دو تن از سران اصلاح طلب ايران قول دادند تا ايران ديگر از تروريسم حمايت نكند و درهاي تاسيسات هسته اي خود را برابر بازرسان بين المللي باز كنند ولي آمريكا كمكي محدود به اين دو ارائه كرد.
ويكلي استاندارد در ادامه افزود: ايران موفق شد تا در رويارويي با تلاش هاي شكست خورده آمريكا براي متوقف كردن تهران از رسيدن به اهداف خود، حق خود را در ]برخورداري از[ فناوري هسته اي در سطح بين المللي به اثبات برساند.
اين هفته نامه آمريكايي از اعطاي جايزه صلح به«باراك اوباما » رئيس جمهوري آمريكا بشدت انتقاد كرد و وي را زماني شايسته دريافت آن دانست كه از شبكه هاي تلويزيوني ضد ايراني در خارج از ايران حمايتي بيشتر مي كرد.
اين هفته نامه نوشت: اوباما زماني مي توانست جايزه صلح نوبل را دريافت كند كه كمك هاي بيشتري به شبكه هاي راديويي و تلويزيوني ]ضد[ ايراني اروپا و آمريكا ارائه مي كرد و همچنين از سازمان ها و برنامه هايي كه در حوزه اينترنت و ضد فيلترينگ كار مي كنند حمايت بيشتري به عمل مي آورد.
مايكل لدين همچنين نوشت: چنين اقداماتي نه تنها سخت نيست بلكه از اقداماتي مانند مذاكره با رجال ديني ايران براي تغيير موضع هسته اي آن يا پذيرفتن ايران هسته اي به مراتب ساده و آسان تر است.
لدين افزود: چنين اقداماتي از لحاظ راهبردي و اخلاقي حتي منطقي تر است و بدون ترديد جهان را مي توان در مرتبه و وضع بهتري قرار داد.

 



رئيس كميسيون اقتصادي مجلس شوراي اسلامي: كسري بودجه ناشي از عدم تعيين يارانه براي بنزين نيست

رئيس كميسيون اقتصادي مجلس شوراي اسلامي گفت: كسري بودجه دولت، به هيچ عنوان ناشي از عدم تعيين يارانه براي بنزين نيست.
به گزارش ايسنا ارسلان فتحي پور روز پنجشنبه با اشاره به كسري بودجه دولت در زمينه واردات بنزين، افزود: دولت براي كسري واردات بنزين اقداماتي را در دست بررسي دارد و رئيس جمهور نيز اعلام كرده متمم بودجه اي را براي گرفتن مجوز به مجلس خواهد فرستاد.
وي افزود: اين متمم پس از تقديم به مجلس مورد بررسي قرار گرفته و در صورت ضرورت قطعاً آن را به تصويب خواهيم رساند.
فتحي پور، اظهارات برخي افراد مبني بر اينكه كسري بودجه دولت در واردات بنزين ناشي از در نظر گرفته نشدن اعتباري براي يارانه بنزين از سوي مجلس در قانون بودجه سالانه عنوان مي كنند، را رد كرد وگفت: اين تصور غلطي است كه مصوبه مجلس را عامل كسري بودجه دولت در واردات بنزين قلمداد كنند.
وي بابيان اينكه مجلس در قانون بودجه امسال تعيين قيمت بنزين آزاد را به عهده دولت گذاشته است، تصريح كرد: براساس مصوبه مجلس، دولت در توليد و توزيع بنزين بايد به گونه اي عمل كند كه براساس توليدات داخل باشد و در صورتي كه بخواهد بنزين را به قيمت آزاد وارد كند بايد آن را به همان قيمت به فروش برساند. نماينده مردم كليبر در مجلس شوراي اسلامي همچنين با اشاره به بررسي لايحه هدفمند كردن يارانه ها در صحن علني مجلس، گفت: بررسي اين لايحه هفته آينده ادامه مي يابد و با تصويب مجلس براي تاييد به شوراي نگهبان ارسال مي شود.
وي در پايان گفت: احتمالا تا يك ماه ديگر قانون هدفمند كردن يارانه ها به دولت ابلاغ مي شود.

 



رئيس سازمان بسيج مستضعفين: خاك كردستان يادآور جانفشاني پيشمرگان كرد مسلمان است

رئيس سازمان بسيج مستضعفين كشور گفت: زيباترين جلوه هاي كمال انساني تاريخ، در خطه خونين كردستان به ثبت رسيد.
سرتيپ محمدرضا نقدي روز پنج شنبه در گفت وگو با ايرنا افزود: وجب به وجب خاك خونين كردستان يادآور مردانگي، ايثار و جانفشاني پيشمرگان كرد مسلمان است.
وي گفت: پيشرفت، توسعه و آباداني اين منطقه از دورترين و محروم ترين مناطق آن، همگي مديون ايثار و ايستادگي هاي پيشمرگان كرد مسلمان است.
وي افزود: پيشمرگان كرد مسلمان با شجاعت و از خودگذشتگي هاي مثال زدني از مرز و بوم و تماميت ارضي كشورمان تا آخرين قطره خون دفاع كردند.
به گفته وي، امنيت پايدار موجود در منطقه را بايد مرهون فداكاري هاي پيشمرگان كرد مسلمان دانست.
رئيس سازمان بسيج مستضعفين كشور افزود: اگر عزم آنان نبود، امروزه مشكلات زيادي در اين منطقه موجود بود و همانطور كه رهبر معظم انقلاب اسلامي نيز در ديدارشان با عشاير منطقه تاكيد داشتند، عشاير اين منطقه، دشمنان را مأيوس كردند.
سردار نقدي تاكيد كرد: پيشمرگان كرد با هوشياري كاملا عميق و با تاكيد بر غيرت ملي و ديني خود دست رد به سينه دشمن زده و با كمك سپاه و بسيج توانستند تمامي نقشه هاي استكبار را براي ضربه زدن به انقلاب خنثي كنند.
وي با اشاره به شكل گيري سازمان بزرگ بسيج در كشور به فرمان رهبر معظم انقلاب گفت: پيشمرگان كرد و عشاير غيور منطقه به عنوان فرزندان خلف صلاح الدين ايوبي بايد به عنوان گروه پيشرو خود را آماده حضور همه جانبه در عرصه هاي مختلف نظام مقدس كرده و منتظر فرمان و اشارات رهبر معظم انقلاب باشند.
رئيس سازمان بسيج مستضعفين كشور، به منظور شركت در همايش تجليل از پيشمرگان كرد مسلمان به شهرستان مهاباد سفر كرده بود.

 



معاون اول قوه قضاييه: روابط ناسالم در دستگاه قضايي پذيرفته نيست

معاون اول قوه قضاييه گفت: هيچ گونه روابط ناسالم در نظام جمهوري اسلامي ايران به ويژه در دستگاه قضايي پذيرفته نيست.
به گزارش ايرنا، حجت الاسلام والمسلمين «ابراهيم رئيسي» پنج شنبه در مراسم معرفي رئيس كل دادگستري استان كرمان با اشاره به كار خطير وكلا در جريان وكالت گفت: وكيل بايد از حق دفاع كند و وكالت بايد از جريان ايجاد رابطه ناسالم جدا و متفاوت باشد.
معاون اول قوه قضاييه، روابط ناسالم را در همه دستگاه هاي كشور موجب ضرر و زيان جامعه دانست و گفت: همه دستگاه ها و نهادها به ويژه دستگاه قضا بايد سالم باشند.
وي همچنين كار قضات را حساس برشمرد و اظهار داشت: نگاه قاضي بايد نگاه كشف حقيقت و تصميم گيري متقن و قطعي باشد.رئيسي تصريح كرد: بايد تلاش كرد تا از تزلزل در احكام صادره جلوگيري كنيم.
وي با تاكيد به همه دستگاه هاي كه با قوه قضاييه همكاري مي كنند گفت: نگاه مجموعه كارشناسان دادگستري، جريان وكلا، نيروي انتظامي، نيروهاي امنيتي و پزشكي قانوني بايد نگاه كشف حقيقت باشد.در اين مراسم، طي حكمي از سوي رئيس قوه قضاييه حجت الاسلام والمسلمين علي توكلي، به سمت رئيس كل دادگستري استان كرمان معرفي شد.
همچنين حجت الاسلام والمسلمين «ابراهيم رئيسي» در جمع خبرنگاران با بيان اينكه شوراهاي حفظ بيت المال زيرنظر رئيسان كل دادگستري ها در مراكز همه استان ها مشغول فعاليت هستند، افزود: اين شورا با تدابير خاص خود جلوي رشد حركت زمين خواري را گرفته اند.وي اظهار داشت: سازمان ها و نهادهايي همچون منابع طبيعي، محيط زيست، سازمان زمين شهري، مسكن و شهرسازي و شهرداري ها مي توانند در جلوگيري از پديده زمين خواري نقش مهم و اساسي داشته باشند.
وي گفت: دستگاه هاي امنيتي و نيروي انتظامي در حال بررسي حادثه تروريستي شهرستان سرباز هستند و به محض اينكه به نتيجه رسيدند، اطلاع رساني مي كنيم و كساني كه در ارتباط با گروهك ريگي قبلا دستگير و تحويل قوه قضاييه شدند، قوه قضاييه با آنها برخورد كرده و مردم را در جريان حكم هاي آنها قرار داده است.
وي با اشاره به حوادث پس از انتخابات دهم رياست جمهوري ايران گفت: هدايت گري حكيمانه رهبر معظم انقلاب، بصيرت رهبري و مردم، امت ايران اسلامي را در برابر اين فتنه بيمه كرد. معاون اول قوه قضاييه تصريح كرد: تنها راه برون رفت از اين فتنه ها، تبعيت از اصول حكيمانه رهبري، دشمن شناسي و دشمن ستيزي است.

 



اخبار ادبي و هنري

وزير ارشاد: خبرنگار رژيم صهيونيستي
طي حوادث اخير در ايران بود
وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي خبر داد كه در جريان حوادث پس از انتخابات يك خبرنگار اسرائيلي تحت پوشش خبرنگار يك رسانه ديگر به ايران آمده بود و به تهيه گزارش از حوادث كشورمان مي پرداخت.
به گزارش فارس، سيدمحمد حسيني پنجشنبه در همايش بسيج و رسانه در مشهد، با اشاره به عملكرد رسانه اي دولت اصلاحات افزود: به دليل نوع اخباري كه در آن زمان از دانشگاهها منتشر مي شد، گاهي كه ما به جمع دانشجويان مي رفتيم فكر مي كرديم مسائل و موضوعات داغ سياسي براي آنها اهميت دارد اما در هنگام صحبت مي ديديم كه بيشتر بحث آنها مسائل علمي، صنفي و رفاهي بود و سياسي در درجه اهميت كمي براي آنها قرار داشت.
وزير ارشاد با تاكيد بر اينكه بايد از موازي كاري و پراكنده كاري در عرصه فرهنگي بپرهيزيم، خاطر نشان كرد: در كار فرهنگ برملاء كردن توطئه ها و دسيسه هاي دشمن نيز بايد مد نظر قرار بگيرد.
حسيني با اشاره به برخي خبرسازي ها درخصوص جمهوري اسلامي ايران گفت: اينها كارهاي حساب شده اي است كه دشمنان براي توقف حركت رو به رشد نظام اسلامي انجام مي دهند و متاسفانه برخي نيز در داخل آن را دنبال مي كنند.
وي با اشاره به حادثه تروريستي سيستان و بلوچستان و نقش كشورهاي خارجي در آن گفت: بعد از اين حادثه شاهد بوديم كه سر كرده گروهك تروريستي ريگي با شبكه بي بي سي مصاحبه كرد در حالي كه آنها از محل اختفاي او ابراز بي اطلاعي كرده بودند.
وزير ارشاد همچنين با اشاره به عملكرد نامناسب مسئولان حج عربستان در برخورد با زائران ايراني و شيعه، اظهار داشت: اگر اين برخوردهاي نامناسب در كشوري كه مخالف آمريكا بود اتفاق مي افتاد آنها امروز آن را در بوق و كرنا مي كردند.
وي همچنين با اشاره به تلاش رسانه هاي بيگانه در جهت خبرسازي عليه كشورمان گفت: در جريان حوادث پس از انتخابات يكي از خبرنگاران براي يك فيلم دو دقيقه اي كه به يكي از رسانه هاي خارجي ارسال كرد، دو هزار و 100 پوند دريافت كرد.
حداد عادل: رسيدگي به وضعيت شهر توس
در كميسيون فرهنگي بررسي مي شود.
رئيس كميسيون فرهنگي مجلس شوراي اسلامي گفت كه رسيدگي به وضعيت فعلي شهر تاريخي توس و ساكنين محروم در اين منطقه در صورت نياز در اين كميسيون بررسي خواهد شد.
به گزارش ايرنا، غلامعلي حداد عادل روز پنجشنبه در جمع خبرنگاران در مشهد افزود: معتقدم توس بايد مرتبط با مشهد مدنظر قرار گيرد و امكانات اين منطقه و مردم آن را بيشتر توسعه داد.
اين نماينده مجلس با اشاره به جايگاه فراملي شهر مشهد و ضرورت توجه دولت به آن گفت: مديريت شهري و توجه لازم دولت به اين شهر تنها توجه به يك شهر نيست بلكه توجه به كل ايران و مسلمانان است.
سرديس اعتصامي در جزيره كيش نصب شد
سرديس «پروين اعتصامي» در محل گذر هنرمندان جزيره كيش نصب شد. به گزارش ايسنا، مجسمه ياد شده از جنس برنز و وزن آن 73 كيلوگرم است. ارتفاع اين سرديس 75 سانتي متر است و هزينه ساخت آن بيش از 135 ميليون ريال عنوان شده است.
تاكنون در گذر هنرمندان كيش، 33 سرديس مشاهير، مفاخر و هنرمندان ايراني نصب شده است.

 



تاكيد رئيس قوه قضاييه بر لزوم وجود دادگاه ويژه روحانيت

رئيس قوه قضاييه در همايش سالانه دادسراها و دادگاه هاي ويژه روحانيت در قم، گفت: وجود دادگاه و دادسراي ويژه روحانيت براي حفظ قداست و حرمت روحانيان ضروري است.
به گزارش ايرنا، به نقل از روابط عمومي قوه قضاييه، آيت الله «صادق لاريجاني» تصريح كرد: وجود اصل پيشگيري از جرم در اين دادگاه اهميت بسياري دارد و در اولويت اول است.
وي با اشاره به توطئه هاي دشمنان درباره جدا كردن روحانيت از مردم، گفت: تفكر جدايي دين از سياست از اهداف شوم انديشه هاي سكولاريستي برخي روشنفكران غرب زده است كه ريشه در ماهيت ضد ديني آنان دارد.
به گزارش خبرنگار كيهان، آيت الله لاريجاني با بيان اين كه نظام بشري بدون سيستم قضايي امكان ندارد اظهار داشت: كشوري كه نظامش اسلامي است بايد مبناي قضايي اش اسلامي باشد.
وي گفت: گرچه قضات شريف و داراي فضل بسيار هستند، اما به اندازه كافي قاضي نداريم و نياز دستگاه قضا بسيار بالاست. آيت الله لاريجاني افزود: در صورت نبود قاضي مجتهد و يا توانمند پرونده ها بلاتكليف مي ماند و اگر كار مردم به تاخير بيفتد حوزه و فضلاي آن مسئولند.
رئيس قوه قضاييه، نظارت بر دستگاه قضايي را مورد توجه قرار داد و اظهار داشت: دستگاه قضايي اگر مورد نظارت قرار نگيرد، خود بدترين آسيب ها را خواهد ديد كه يكي از نظارت ها، نظارت بر احكام صادره از سوي قاضي و به ويژه در احكام شرعي است.
وي اظهار داشت: حوزه هاي علميه بايد قانون مجازات اسلامي را بنويسند و شبهات حكيمانه اش را تنقيح كنند اين ها پژوهش مي خواهد كه وظيفه حوزه است.

 



مخترع مازندراني طلا و نقره مسابقات انگليس را كسب كرد

ساري- خبرنگار كيهان:
مخترع جوان مازندراني دو مدال طلا و نقره مسابقات جهاني اختراعات و ابتكارات كشور انگليس را به گردن آويخت.
«مصطفي طهماسبي» با ارائه دستگاه امحاكننده زباله هاي بيمارستاني و هشداردهنده پليس در انگلستان افتخارآفريني كرد.
اين مخترع جوان بهشهري دستگاه امحاكننده زباله هاي بيمارستاني را با 480ميليون ريال و هشداردهنده پليس را با 320ميليون ريال ساخته است.
به گفته وي جمهوري اسلامي ايران در مسابقات بين المللي انگلستان در رقابت با 30 كشور جهان در نتيجه تيمي دوم شد.
وي با اشاره به تلاش 10ماهه براي ساخت دستگاه هشداردهنده پليس كه با نصب GPS بر روي خودروها كنترل آن را امكان پذير مي كند افزود: دستگاه از بين برنده زباله هاي بيمارستاني كه پس از 4 سال ساخته شد، در نوع خود بي نظير است.
طهماسبي با اشاره به مشكلات وكمبودهاي ناشي از نبود طرح هاي كاربردي در كشور خواستار حمايت اعتباري از ابداعات و اختراعات جوانان شد.

 



 



لاريجاني: از دخالت آمريكا در حادثه تروريستي اخير اسناد دقيقي داريم

قم- خبرنگاركيهان:
رئيس مجلس شوراي اسلامي گفت: ايران اسناد دقيقي در اختيار دارد كه نشان مي دهد آمريكايي ها در حادثه تروريستي شرق كشور نقش داشته اند.
دكتر علي لاريجاني كه پنجشنبه براي افتتاح طرح حرم تا حرم به قم رفته بود در مراسم افتتاح اين طرح گفت: ايران كم خسارت از آمريكا نديده است. پس از پيروزي انقلاب اسلامي ايران كاخ دشمني خود را با تهران چند برابر كرد بطوري كه طرح چند كودتا، قائله هاي قومي و تجزيه طلبانه برپا ساخت و در جنگ تحميلي نيز رد پاي آمريكا ديده مي شود.
وي با اشاره به حادثه تروريستي در بخش پيشين شهرستان سرباز كه به شهادت جمعي از فرماندهان سپاه و هموطنانمان منجر شد گفت: از اين گروه تروريستي (عبدالمالك ريگي) چه كشوري حمايت مي كند؟ درست است كه گروه بي هويتي دست به عمل زدند اما اسناد دقيقي به دست آمده است كه نشان مي دهد آمريكايي ها با اين گروه همكاري داشتند.
لاريجاني اظهار داشت: آمريكا از يك سو پيشنهاد مذاكره با ايران را مي دهد و از سوي ديگر با اين اعمال از پشت به ما خنجر مي زند.
وي تصريح كرد: تاكيد رهبري روي استقلال، به دليل اين سابقه تاريخي است كه از آمريكا و ايران داريم.
لاريجاني با اشاره به در پيش بودن روز ملي مبارزه با استكبار و يوم الله 13آبان گفت: صداي مبارزه با آمريكا، صداي استقلال و پايداري ملت ايران در پناه اين رويكرد رهبري است.
رئيس مجلس شوراي اسلامي با اشاره به حوادث پس از انتخابات گفت: كساني كه در انتخابات نقش آفرين بودند، بايد به خود آمده و رفتارشان را تصحيح كنند و بدانند عامل عظمت ايران پيروي از امام و توجه به ولايت فقيه است.
لاريجاني سپس به وضعيت عمراني قم و اجراي پروژه حرم تا حرم (حرم مطهر كريمه اهل بيت تا مسجد جمكران) اشاره كرد و گفت: تسريع در احداث پروژه حرم تا حرم با توجه به ضوابط قانوني پشتوانه خوبي براي ساير فعاليت هاي عمراني شهر قم خواهد بود.

 


صفحه (14)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14