(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


سه شنبه 3 آذر 1388- شماره 19520
 

حديث دشت عشق
شكست ايران شرايط صعود را پيچيده كردتيم ملي فوتبال هنوز متكي به ستاره هاست
اخبار كوتاه از فوتبال
پيروزيهاي 7 بر صفر از آن همدان، مازندران و خراسان رضوي شد
مدعيان قهرماني، ليگ كشتي را مقتدرانه آغاز كردند
آخرين فرصت ليورپول در ليگ قهرمانان اروپا بارسلونا - اينترميلان اين بار در نيوكمپ
گمانه زني از تغييرات در ورزش و استعفاي مصلحتي مديران
 رؤساي 12 فدراسيون ورزشي بركنار مي شوند؟!
برزيل قهرمان واليبال جام بزرگ قهرمانان عنوان پنجمي ايران در نخستين حضور
خواندني از ورزش ايران



حديث دشت عشق

به ياد گروهبان يكم شهيد «مهدي رضايي فرد مقدم»
مريد ولايت در آرزوي شهادت

شهيد «مهدي رضائي فرد مقدم»، شبانگاه بيست و دوم مرداد ماه سال 1357و در ماه پرفضيلت رمضان در خانواده اي متوسط و مذهبي در شهر تهران ديده به جهان گشود. با وجود ناتواني مالي كه خانواده ايشان داشت زمانيكه وي به دنيا آمد تحول خاصي در اوضاع خانواده پيدا شد. قبل از سن هفت سالگي نماز را به جا مي آورد. وي از مريدان ولايت و آرزويش شهادت در سنگر بسيج بود. ارادت خاصي به امام زمان(عج) داشت و همواره حسرت شهدا را مي خورد. به مدت دو سال دروس حوزوي را فرا گرفت و سپس براي انجام خدمت سربازي به سپاه پاسداران رفت. بعد از يكسال خدمت در سپاه وارد نيروي انتظامي شد و سال 1378 به عنوان يك بسيجي سيستان و بلوچستان اعزام گرديد و سرانجام در ماموريت به منطقه خاش در چهاردهم تير ماه سال 1378 در درگيري با اشرار بر اثر واژگون شدن خودرو دعوت حق را لبيك گفت و به ديار باقي شتافت.

 



شكست ايران شرايط صعود را پيچيده كردتيم ملي فوتبال هنوز متكي به ستاره هاست

شكست تيم ملي فوتبال ايران مقابل اردن باعث پيچيده شدن شرايط صعود تيم هاي حاضر در گروه پنجم مسابقات شد.
دور چهارم مسابقات مقدماتي فوتبال جام ملت هاي آسيا در گروه پنجم يكشنبه شب با برگزاري ديدار ايران و اردن به پايان رسيد كه طي آن تيم ملي كشورمان با نتيجه يك بر صفر مقابل ميزبان خود مغلوب شد تا اردن انتقال شكست هفته گذشته را در خاك كشورش بگيرد.
اين شكست اولين باخت تيم ملي ايران در مرحله مقدماتي جام ملت هاي آسيا بود و تيم كشورمان پس از4 ديدار در اين بازي ها براي اولين بار دروازه خود را گشوده ديد.
شاگردان افشين قطبي با اين شكست با 7 امتياز همچنان در رده اول جدول رده بندي رقابت هاي گروه پنجم قرار دارند اما براي صعود به مرحله بعد مسابقات بايد در روز چهارشنبه 16 دي ماه سال جاري در كشور سنگاپور به مصاف اين تيم بروند. سنگاپور كه با كسب 6 امتياز نزديك ترين تيم به ايران در جدول رده بندي است توانسته از 4 ديدار برگزار شده 2 پيروزي و 2 شكست را به دست آورد.
آخرين ديدار تيم ملي ايران مقابل تايلند روز چهارشنبه 12 اسفندماه در ورزشگاه آزادي خواهد بود.
تايلند با يك پيروزي، 2 تساوي و يك شكست با 5 امتياز در جايگاه سوم جدول رده بندي گروه پنجم رقابت ها قرار دارد.
نتايج بدست آمده به گونه اي رقم خورده است كه تمامي 4 تيم حاضر در اين گروه شانس صعود به دور بعدي مسابقات را دارند و شرايط صعود تيم ها پيچيده شده است.
تيم ملي فوتبال كشورمان در حالي يكشنبه شب مقابل اردن شكست را پذيرا شد كه نبود بازيكني خلاق، تأثيرگذار و بازيساز همچون جواد نكونام و مسعود شجاعي مشكلات عمده اي در خط مياني ايجاد كرده بود و يكبار ديگر ثابت شد ساختار تيم ملي كشورمان به گونه اي است كه به نوعي وابسته به ستاره هاست. البته استفاده از يك مهاجم كه افشين قطبي اعتقاد ويژه و خاصي به آن دارد آن هم با كريم انصاري فرد به عنوان تك مهاجم كه چهارمين بازي ملي اش را مقابل اردن تجربه مي كرد در اين ديدار جاي بحث داشت. استفاده از روشي (1-3-2-4) كه اكثر باشگاههاي كشورمان از آن پيروي نمي كنند باعث مي شود بازيكنان نتوانند در مدت يك يا دو هفته خواسته سرمربي تيم ملي را به طور كامل در زمين پياده كنند.
به طور كلي تيم ملي كشورمان براي برون رفت از وضعيت فعلي حداقل يكي، دو سال ديگر مشكل نتيجه گيري خواهد داشت. تيم ملي ما با كنار رفتن ستاره هايي چون عابدزاده، باقري، عزيزي، مهدوي كيا، كريمي، دايي، هاشميان و... نزول كرده و از وجود بازيكن تأثيرگذار تخليه شده و زماني كه مي توانستيم براي مهره هاي خوب، جايگزين هايي را پرورش دهيم اين كار را نكرديم، بطوريكه در همين بازي با اردن هم ثابت شد كه اگر نكونام را هم در يك بازي نداشته باشيم در خط مياني حرفي براي گفتن نداريم. زماني دايي موثرترين مهاجم و بازيكن ما بود اما اكنون كه او حدود 4 سال است در تيم ملي نيست، هنوز بازيكني در حد وي نداشته ايم. تيم ملي ما در حال حاضر يك تيم كاملاً معمولي است و چون فوتبال ما از گذشته تاكنون بر پايه اثرگذاري تك چهره ها و بازيكنان خلاق نتيجه مي گرفته و كمتر زماني يك كار تيمي و تاكتيكي را در آن ديده ايم، اكنون نيز نمي توانيم با نداشتن بازيكن بزرگ نتيجه بگيريم.
البته اين مشكل ارتباط كمي به افشين قطبي دارد، چرا كه هر كس ديگري هم جاي او بود به چنين مشكلاتي برمي خورد. بهبود وضعيت تيم ملي نياز به ميدان دادن و بزرگ شدن بازيكنان جواني دارد كه به تيم راه يافته اند، لذا برنامه ريزي بلندمدت، حوصله كافي، هماهنگي و تعامل با سرمربيان باشگاهها مي تواند تيم ملي را در درازمدت از اين وضعيت خارج كند. قطعاً در چنين شرايطي درست هم نيست كه سرمربي تيم ملي افكار عمومي را به بازي بگيرد و با قول دادن به قهرماني در جام ملتهاي آسيا در دو سال ديگر سطح توقعات مردم و ورزش دوستان را بالا ببرد. آنچه مشخص است تيم ملي در اين برهه زماني تنها نيازمند برنامه ريزي بلندمدت و كار و تلاش است، پس چه بهتر با در نظر گرفتن واقعيات تنها به فكر ساختار تيم ملي و استفاده از تمام داشته هايمان باشيم و كمتر به حاشيه و حرفهاي اين چنيني بپردازيم.

 



اخبار كوتاه از فوتبال

گلزني شجاعي و شكست اوساسونا
در آخرين بازي هفته يازدهم لاليگا، تيم اوساسونا مقابل والنسيا شكست خورد. در اين بازي كه يكشنبه شب به ميزباني اوساسونا برگزار شد، اين تيم 3-1 مغلوب حريف قدرتمند خود شد. مسعود شجاعي زننده تك گل اوساسونا در اين بازي بود. شجاعي از دقيقه 57 وارد زمين شد و در دقيقه 68 تك گل اوساسونا را به ثمر رساند. جواد نكونام ديگر بازيكن ايراني اوساسونا در دقيقه 80 تعويض شد. همچنين دو بازيكن اوساسونا يعني پاندياني و فلانو در دقيقه 65 و 90 اخراج شدند. اوساسونا با اين باخت در رده دوازدهم جدول باقي ماند. اين تيم از 12 بازي، 3 برد و 3 تساوي و 5 شكست بدست آورده است.
فكري از سرمربيگري شيرين فراز بركنار شد
پس از كسب نتايج ضعيف تيم شيرين فراز كرمانشاه در رقابت هاي ليگ دسته اول فوتبال، باشگاه شيرين فراز همكاري خود را با محمود فكري قطع كرد. باشگاه شيرين فراز اعلام كرد پس از جلسات طولاني مسئولان باشگاه در خصوص وضعيت اين تيم پس از شكست مقابل كوثر لرستان، همكاري خود با محمود فكري سرمربي تيم فوتبال اين باشگاه را پايان داده است و فكري از هفته هشتم ليگ فوتبال دسته اول ايران روي نيمكت اين تيم نخواهد نشست.
تيم شيرين فراز هم اكنون در قعر جدول گروه دوم ليگ آزادگان قرار گرفته است. اين تيم پنج شنبه در كرمانشاه به مصاف پتروشيمي تبريز خواهد رفت.
تيم اميد از 7 آذر به اردو مي رود
دور جديد تمرينات تيم فوتبال اميد كشورمان از 7 آذر ماه در محل كمپ تيم هاي ملي آغاز خواهد شد. هشتمين مرحله از اردوي آماده سازي تيم فوتبال اميد كشورمان با شركت 36 بازيكن آغاز خواهد شد و بازيكنان دعوت شده طي اردويي سه روزه به مرور تمرينات تاكتيكي و گروهي خواهند پرداخت.
به گفته امير حسين پيرواني مربي تيم فوتبال اميد چند بازيكن جديد از جمله صادقيان، جلال الدين علي محمدي و... به دور جديد تمرينات تيم اميد دعوت خواهند شد. پيرواني در خصوص برنامه كادر فني براي آماده سازي تيم اميد تصريح كرد: بازيكنان اميد در كوران بازي هاي ليگ شرايط آمادگي شان حفظ مي شود و هدف كادر فني از برگزاري اردوهاي مقطعي كه هر ماه 12 جلسه را شامل مي شود، اين است تا بازيكنان به تفكرات و اهداف تاكتيكي مربيان نزديك تر شوند.
ميلان و يوونتوس فاصله شان را با اينتر حفظ كردند
تيم هاي فوتبال يوو نتوس و ميلان در هفته سيزدهم رقابت هاي سري آ مقابل حريفان خود به برتري رسيدند. تيم فوتبال يوونتوس يكشنبه شب با تك گل گروسو در دقيقه 51 مقابل ميهمان خود اودينزه به برتري رسيد. ميلان هم در ديداري پرگل با نتيجه 4 بر 3 از سد كالياري گذشت. سيدورف (6)، بوريلو (38)، پاتو (40) و رونالدينيو (62- پنالتي) گل هاي ميلان را به ثمر رساندند و براي كالياري، ماتري (9)، لاتزاري (30) و نه نه (69) گل زدند.
پس از پايان بازي هاي هفته سيزدهم سري آ تيم هاي اينتر، يوونتوس، ميلان و سامپدوريا به ترتيب با 32، 27، 25 و 24 امتياز در مكان هاي اول تا چهارم جدول رده بندي قرار گرفته اند.
چمنيان سرمربي جديد تيم نونهالان
عباس چمنيان سرمربي تيم ملي فوتبال نونهالان ايران شد.
اين مربي خراساني با تاييد اين خبر افزود: كميته جوانان فدراسيون تصميم گرفته كه از من در اين سمت استفاده كند و اميدوارم بتوانم داشته هاي خود را در اختيار فوتبال كشور بگذارم. وي ادامه داد: برنامه هاي زيادي براي اين تيم دارم، هدف ما فستيوال زير 14 ساله هاي آسيا است. اين فستيوال ارديبهشت ماه سال آينده در همدان برگزار مي شود.

 



پيروزيهاي 7 بر صفر از آن همدان، مازندران و خراسان رضوي شد
مدعيان قهرماني، ليگ كشتي را مقتدرانه آغاز كردند

در روزي كه تيم هاي مدعي قهرماني ليگ برتر كشتي آزاد با پيروزي كار خود را آغاز كردند نفت تهران در رقابتي ميليمتري گام اول را با برتري نسبي برداشت.
هفتمين دوره رقابتهاي ليگ برتر كشتي آزاد از عصر ديروز با برگزاري چهار مسابقه در دو گروه آغاز شد كه پيروزي هاي مشابه و مقتدرانه تيم هاي صنايع و معادن همدان، گاز مازندران و راه آهن خراسان رضوي با نتيجه 7 بر صفر بزرگترين اتفاق اين هفته بود. در گروه اول اين رقابتها تيم گاز مازندران با نتيجه قاطع 7 بر صفر تيم شركت ماكيان بروجرد را شكست داد.
در اين ديدار تيم گاز مازندران در سالن سيدرسول حسيني با بهره گيري از كشتي گيران سرشناسي نظير تقي داداشي در وزن 60كيلوگرم، ايمان محمديان در وزن 74كيلوگرم، علي اصغر بذري در وزن 84 كيلوگرم، رضا يزداني در وزن 96كيلوگرم و فردين معصومي در وزن 120كيلوگرم حريف خود را پشت سر گذاشت.
در مهمترين ديدار اين مسابقه رضا يزداني در دو تايم آرش مرداني كشتي گير سرشناس تيم بروجرد را در نخستين حضورش در وزن 96كيلوگرم شكست داد.
فردين معصومي نيز در 120كيلوگرم در تايم اول مغلوب حميد رضايي شد اما در تايمهاي دوم و سوم حريف خود را شكست داد.در ديگر مسابقه اين گروه تيم نيروي زميني ارتش مسابقه اولش در ليگ 88 را با شكست سنگين برابر صنايع و معادن همدان پشت سر گذاشت.
در حالي كه به دليل تعميرات سالن هفت تير، سالن امام علي(ع) ميزبان مسابقه نماينده تهران و حريف همداني اش بود، تيم ميهمان موفق شد شكست سنگيني را به تيم نيروي زميني ارتش تحميل كند.همداني ها در اولين مسابقه ليگ هفتم، به نفرات شاخص و ملي پوش خود استراحت داده بودند و در نهايت با نتيجه هفت بر صفر به پيروزي دست پيدا كردند.
تيم راه آهن خراسان رضوي سومين پيروزي مشابه 7 بر صفر هفته اول ليگ كشتي را در مشهد برابر تيم ملاير به دست آورد.
ديدار تيم هاي باسابقه راه آهن خراسان رضوي و تيم تازه وارد منتخب ملاير در هفته اول ليگ برتر آزاد ساعت 17 ديروز در سالن شهداي راه آهن مشهد آغاز شد كه تيم ميزبان با اقتدار از سد تيم ملاير گذشت. اين تيم هفته آينده در مشهد ميزبان نفت تهران ديگر مدعي گروه دوم خواهد بود. در آخرين مسابقه هفته اول در تيم نفت تهران و هيات كشتي گلستان به مصاف هم رفتند كه اين مسابقه با پيروزي نزديك 4 بر 3 تيم متمول نفت به پايان رسيد.
در حالي كه 3 مسابقه هفته اول ليگ كشتي با پيروزي يك طرفه و 7 بر صفر تيم هاي صنايع و معادن همدان، راه آهن مشهد و گاز مازندران به پايان رسيده بود، در سالن امام خميني گرگان مبارزه 2 تيم نفت و هيات كشتي گلستان با نتيجه اي نزديك و با حساب 4 بر 3 به پايان رسيد كه با اين نتيجه عيار تيم گرگاني مشخص شد. گرگاني ها در ليگ امسال حريف دست و پا بسته اي براي حريفان خود نخواهند بود.

 



آخرين فرصت ليورپول در ليگ قهرمانان اروپا بارسلونا - اينترميلان اين بار در نيوكمپ

دور پنجم مسابقات مرحله گروهي ليگ قهرمانان اروپا امشب با 8 بازي پيگيري مي شود كه در حساس ترين ديدار بارسلونا پذيراي اينترميلان خواهد بود.
هر چند كه اكثر نگاه فوتبالدوستان دنيا امشب ورزشگاه نيوكمپ است اما در يكي ديگر از ديدارهاي حساس امشب تيم ليورپول، يكي از پرافتخارترين تيم هاي قاره سبز ميهمان تيم دبرسن مجارستان است. اين بازي از آن جهت مهم تلقي مي شود كه تيم ليورپول فقط با پيروزي در اين ديدار مي تواند به صعود به دور بعدي اين رقابت ها اميدوار باشد و هر نتيجه اي غير از اين، منجر به حذف تيم رافائل بنيتس از دور رقابت ها خواهد شد. در ديداري ديگر از اين گروه (پنجم) فيورنتينا در ورزشگاه آرتيمو فرانچي فلورانس پذيراي المپيك ليون خواهد شد.ليون با 10 امتياز صعود خود را از اين گروه قطعي كرده و پس از اين تيم فرانسوي، فيورنتينا و ليورپول به ترتيب با 9 و 4 امتياز در مكان هاي بعدي قرار گرفته اند. در گروه ششم بارسلونا اسپانيا در شرايطي كه گفته مي شود ليونل مسي، مهاجم بزرگ خود را به سبب مصدوميت در اختيار ندارد، در نيوكمپ به استقبال از اينترميلان خواهد رفت. بارسا به عنوان قهرمان فصل قبل پس از تساوي بدون گل در بازي رفت، در تلاش است كه حتي در غياب برخي نفراتش برنده اين ديدار شود.
همچنين رابين كازان روسيه كه در بازي رفت شكست 3 بر يك را تجربه كرد، از اين گروه با رقيبي آشنا همچون دينامو كيف اوكراين بازي دارد.
در اين گروه تيم اينترميلان با 6 امتياز صدرنشين است و تيم هاي رابين كازان و بارسلونا با 5 امتياز و ديناموكيف با 4 امتياز رده دوم تا چهارم را به خود اختصاص داده اند.
از گروه هفتم گلاسكو رنجرز اسكاتلند با اشتوتگارت آلمان و اونيرا روماني با سويا اسپانيا بازي دارند. تيم سويا با 10 امتياز صعود خود را به مرحله بعدي قطعي كرده است. در گروه هشتم آرسنال انگليس پس از برد خارج از خانه 3 بر 2 بازي رفت، در ورزشگاه خانگي اش «الامارات» در انتظار استاندارد ليژ بلژيك است. همچنين الكمار هلند در زمين خودش پذيراي نماينده يوناني ها خواهد شد.
در اين گروه تيم هاي آرسنال، المپياكوس، استاندارد ليژ و آلكمار به ترتيب با 10، 6، 4 و 2 امتياز در رده اول تا چهارم قرار دارند.

 



گمانه زني از تغييرات در ورزش و استعفاي مصلحتي مديران
رؤساي 12 فدراسيون ورزشي بركنار مي شوند؟!

درحالي كه طي روزهاي گذشته مسئولان رده بالاي سازمان تربيت بدني اتخاذ تصميمي براي ايجاد تغييرات گسترده در رأس فدراسيون هاي ورزشي را رد كرده اند خبرهاي دريافتي حكايت از عملي شدن اين تغييرات در نزديك به
12 فدراسيون ورزشي دارد.
به گزارش مهر، درحالي كه شايعه تغييرات گسترده در مديريت فدراسيونها چند روزي است قوت گرفته و خبر بركناري مديران فدراسيونها نقل محافل ورزشي است، از سازمان تربيت بدني خبر مي رسد بسياري از مديران كه بيش از دو دوره در مديريت فدراسيونها قرار دارند، بزودي جاي خود را به سرپرستان جديد و منصوب سازمان تربيت بدني خواهند داد.
اخبار دريافتي از سازمان تربيت بدني حاكي از آن است كه 12 فدراسيون ورزشي پس از نشست عصر امروز دستخوش تغيير خواهند شد. گفته مي شود قرار است اين دست مديران با ارائه استعفاي خود به رياست سازمان، دست مديران بالادستي را براي تغييرات جديد باز بگذارند.
كرم الله عليمرادي (پزشكي ورزشي)، شاهرخ شهنازي(تنيس روي ميز)، وحيد مرادي(شنا، شيرجه و واترپلو)، مهدي كرباسيان(بدمينتون)، محمدرضا تابش(سواركاري)، بهرام افشارزاده(وزنه برداري)، محمد نوحي(رزمي)، عزالدين حيدري(همگاني)، محمد پولادگر(تكواندو) و... از جمله فدراسيونهايي هستند كه پس از جلسه روز سه شنبه از رياست فدراسيونهاي تحت امر خود كناره گيري و به جاي آنها سرپرستان جديد منصوب خواهند شد.
موج تغييرات در فدراسيونهاي ورزشي درحالي صورت مي گيرد كه چنين موجي از تغييرات حداقل در طول يك دهه گذشته در ورزش كشور بي سابقه بوده و اميد مي رود اين تغييرات بتواند ورزش كشور را با كمترين تنش به سوي اهداف بلند سازمان در كسب افتخارات آسيايي و المپيك رهنمون كند.

 



برزيل قهرمان واليبال جام بزرگ قهرمانان عنوان پنجمي ايران در نخستين حضور

پنجمين دوره مسابقات واليبال جام بزرگ قهرمانان با پيروزي تيم ملي برزيل مقابل ژاپن و قهرماني دوباره اين تيم در شهر ناگويا به پايان رسيد.
در آخرين ديدار از آخرين روز رقابت هاي 2009 واليبال جام بزرگ قهرمانان كه ديروز در شهر ناگويا ژاپن برگزار شد، برزيل در سه گيم متوالي مقابل ميزبان بازي ها به برتري دست يافت و براي سومين بار و دومين دوره متوالي قهرماني اين مسابقات را از آن خود كرد.
همچنين پيش از اين بازي تيم ملي لهستان با نتيجه 3 بر صفر مقابل مصر صاحب برتري شد و در جايگاه چهارم جدول رده بندي اين مسابقات قرار گرفت. تيم ملي كشورمان هم كه از چهار ديدار خود تنها صاحب يك برد شده بود به دنبال شكست ديروز (3بريك) مقابل كوبا در رده پنجم ايستاد. در چارچوب اين رقابت ها تيم ملي كشورمان در روز نخست باز ي ها مقابل مصر به برتري دست يافت اما طي روزهاي ديگر به ترتيب مغلوب برزيل، ژاپن و لهستان شد. برزيل تنها تيمي است كه بدون باخت به كار خود در اين دوره از مسابقات جام بزرگ قهرمانان پايان داد. ضمن اينكه مصر نيز تنها تيمي بود كه هرگز موفق به كسب پيروزي نشد و در نهايت هم در آخرين رده جدول رده بندي مسابقات قرار گرفت. جدول رده بندي مسابقات جام بزرگ قهرمانان به اين شرح است:
1- برزيل (بدون باخت، 10 امتياز)،2- كوبا (4 برد، يك باخت، 9 امتياز)،3- ژاپن (3 برد، 2 باخت، 8 امتياز)،4- لهستان (2 برد، 3 باخت، 7 امتياز)،5- ايران (يك برد، 4 باخت، 6 امتياز)،6- مصر (بدون برد، 5 امتياز)

 



خواندني از ورزش ايران

¤ مهدي علي نژاد كه هفته گذشته از سمت خود استعفا كرده بود با حكم رئيس سازمان تربيت بدني به عنوان سرپرست فدراسيون ووشو منصوب شد. مهدي علي نژاد به دليل قانون منع فعاليت افراد دوشغله هفته گذشته از سمت خود به عنوان رياست فدراسيون ووشو استعفا كرد ولي علي سعيدلو رئيس سازمان تربيت بدني ديروز طي حكمي جديد وي را از تاريخ26 آبان به مدت 6 ماه به عنوان سرپرست اين فدراسيون منصوب كرد.

 

(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14