(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


سه شنبه 3 آذر 1388- شماره 19520
 

وزير كشور: تلاش براي دستگيري ريگي ادامه دارد
رئيس پليس آگاهي ناجا در رابطه با متعرضان به نواميس گفت:
اجراي حدود اسلامي ميزان جرايم را به شدت كاهش مي دهد
تغيير سيستم تهويه مترو براي جلوگيري از شيوع آنفلوآنزا
دبير هيئت نظارت بر مطبوعات:همشهري و خبر تذكر كتبي گرفتند
شرور معروف استان فارس به هلاكت رسيد
براي مقابله با ارزان فروشي دو مرغ فروش شركت رقيب خود را به فروش گذاشتند!
ريزش معدن شاهرود جان دو كارگر را گرفت
عضو كميته كشوري درمان ايدز خبر داد ابتلاي يك سوم بيماران جديد ايدز از طريق جنسي
كاهش 20 روزه زمان رسيدگي به درخواست معافيت سربازي
راز قتل دو كودك در سپيدان پس از 50 سال فاش شد
در مواقع بحران ذخيره دارويي و غذايي پاسخگوي 2 درصدجمعيت كشور است
كلاهبرداري 200 ميليون توماني در پوشش مسكن مهر در ساري
از سوي جمعيت هلال احمر انجام مي شود ارسال 16 تن اقلام امدادي به عراق
حوادث كوتاه از
بي وفاي عجول
پيش نويس قانون مقابله با حجاب زنان مسلمان در مجلس ايتاليا



وزير كشور: تلاش براي دستگيري ريگي ادامه دارد

وزير كشور گفت: شرور ريگي در حال حاضر با تلاش هايي كه انجام شده لحظه اي آرامش ندارد و دائم در حال تعقيب است.
به گزارش خبرگزاري فارس از قزوين مصطفي محمد نجار تاكيد كرد: با همكاري خوبي كه پاكستان داشته تلاش براي دستگيري وي ادامه دارد.
وزير كشور در حاشيه مراسم توديع و معارفه استاندار قزوين در گفتگو با رسانه ها افزود: تغيير استانداران براي ايجاد آمادگي در آغاز كار دولت است.
وي ادامه داد: البته بيشتر استانداراني كه تغيير كرده اند ارتقا يافته اند و از نيروهاي ديگر هم استفاده شده است كه داراي توانمندي و تجربه هستند.
نجار تصريح كرد: در خصوص استاندار قزوين نيز تلاش براي ادامه حضور استاندار قزوين وجود داشت ولي ايشان را به زادگاهش مازندران بازگردانديم كه اميدواريم با توجه به تجربياتشان بتوانند در فضاي تعامل بين استانها موثر باشند.
وي افزود: استاندار جديد قزوين فردي باتجربه است كه اميدواريم با توجه به توانمندي هايشان شاهد استمرار حركت هاي سازنده و توسعه هرچه بيشتر استان باشيم.
محمد نجار عنوان داشت: ماموريت اصلي دولت توجه به مسائل اصلي مردم است كه عمران و آباداني، مسائل معيشتي و مسائل فرهنگي در صدر برنامه هاي دولت قرار دارد.
وي در پاسخ به سؤالي يادآور شد: اينكه استاندار فارس متولد 1357است حقيقت دارد ولي ما معتقديم كه اين توانمندي در اين فرد وجود دارد در نتيجه اين انتخاب صورت گرفته و از اين رو با افتخار مي گوئيم وي جوانترين استاندار كشور است.

 



رئيس پليس آگاهي ناجا در رابطه با متعرضان به نواميس گفت:
اجراي حدود اسلامي ميزان جرايم را به شدت كاهش مي دهد

رئيس پليس آگاهي ناجا تاكيد كرد: در صورتي كه حدود اسلامي در مورد جرايمي از قبيل تعرض به نواميس به اجرا درآيد ميزان جرايم به شدت كاهش پيدا مي كند.
سردار جعفري ديروز در جمع خبرنگاران با اشاره به كاهش وقوع تعرض به نواميس و سرقت هاي عنف گفت: حوادث اخير در قيام دشت و لواسان احساسات عمومي را جريحه دار كرده است، اما اين اتفاقات حاكي از اين نيست كه روند رو به صعود و بحران را در بحث تجاوز به عنف داريم.
سردار جعفري با بيان اين كه تقريباً تمام متجاوزان به عنف از سوي پليس دستگير مي شوند، افزود: در رابطه با شكاياتي كه مربوط به تجاوز به عنف بوده، طي هفت ماهه امسال بيش از 96درصد از متجاوزان از سوي پليس دستگير شدند.
وي عملكرد پليس را در رابطه با اين گونه جرايم قابل قبول توصيف كرد و افزود: اخيراً با مسئولان قوه قضائيه جلسات متعددي تشكيل شده و طبق هماهنگي هاي صورت گرفته اميدواريم مراجع قضايي سعي كنند با سرعت و شدت بيشتري با جرايم تجاوز به عنف برخورد كنند.
رئيس پليس آگاهي ناجا راه كاهش و حل بسياري از مشكلات جامعه همچون تعرضات را اجراي احكام اسلامي عنوان كرد و افزود: كسي كه مرتكب جرم شود، احكام الهي تكليف را مشخص كرده و اگر اين احكام براي همه مجرمان اجرا شود، قطعاً ميزان وقوع جرم صدها برابر كاهش خواهد يافت.
وي در پاسخ به سؤالي مبني بر اين كه اجراي قانون «حد» در كشور با واكنش برخي جوامع مواجه شده است، گفت: امنيت عمومي مردم مهمتر است يا جوامع و سازمان هايي كه در هر حالتي از ما گلايه مي كنند؟ اين سازمان ها به چه چيز راضي هستند؟ شما مرز و حد اين سازمان هاي حقوق بشر را مشخص كنيد تا از آن مرز عقب تر نرويم.
وي تاكيد كرد: من فكر مي كنم كه امنيت مردم براي ما بايد مهمتر باشد و قطعاً هم دنبال اين موضوع نيستيم كه افكار عمومي جهاني را عليه خود بسيج كنيم، ولي قطعاً امنيت عمومي و رضايتمندي، جان، مال و نواميس مردم بايد برايمان مهمتر باشد، چون مطالبه مردم اين است.
وي از افزايش آمار كيف قاپي در سال جاري خبر داد و افزود: كيف قاپي در زمره سرقت هاي عنف تلقي مي شود كه در بسياري از مواقع منجر به آسيب ديدن روح و جسم مالباخته مي شود كه عملكرد ما نشان داده عليرغم دستگيري هاي انجام شده در اين رابطه ممكن است خلأهايي در قانون وجود داشته باشد كه بايد هرچه سريع تر برطرف شود.
رئيس پليس آگاهي ناجا با اشاره به اين كه فكر مي كنيم عامل اصلي سرقت هاي به عنف خود سارق نيست، بلكه مالخرها هستند، افزود: در رابطه با اين نوع جرايم معمولاً معتادان و افرادي كه نياز به پول دارند، اقدام به سرقت به عنف مي كنند و مالخران به عنوان عنصر اصلي، اموال سرقتي را به فروش مي رسانند و درخواست پليس از مسئولان قوه قضائيه اين است كه برخورد قابل توجهي با اين افراد داشته باشند.
وي مردم را در وقوع سرقت هاي به عنف عامل اصلي ديگري عنوان كرد و افزود: اگر مردم مال مشكوك را خريداري نكنند، وقوع اين نوع جرايم هم كاهش خواهد يافت. در واقع بخش اعظمي از لوازم دست دوم خودرو سرقتي است و زماني كه مردم اقدام به خريد اين نوع اموال مي كنند، در واقع مال خود را دوباره مي خرند كه اميدواريم با تمهيدات قوه قضائيه، راهكار مناسبي در اين رابطه انديشيده شود.
سردار جعفري افزود: گروهي از سارقان به عنوان امرار معاش دست به سرقت مي زنند و بخش قابل توجهي از اين نوع سرقت ها توسط سارقان حرفه اي انجام مي شود، به طوري كه اعلام كرده ايم كه اگر پنج هزار نفر از سارقان حرفه اي كه شناسايي شده اند، در زندان و يا محل سكونت خود محدود شوند، 30درصد از جرايمي كه عمدتاً سرقت هاي مهم هستند، كاهش خواهد يافت.

 



تغيير سيستم تهويه مترو براي جلوگيري از شيوع آنفلوآنزا

مديرعامل شركت بهره برداري مترو تهران و حومه گفت: براي جلوگيري از شيوع بيماري آنفلوآنزاي نوع آ تغييراتي در سيستم تهويه ايستگاههاي مترو ايجاد شده است.
جعفر ربيعي گفت:با تغييري كه در سيستم تهويه و هواكشهاي مترو به وجود آمده هواي تمام ايستگاهها كمتر از 8 دقيقه عوض مي شود و در واقع هوا از سالنهاي فروش بليت،راه پله ها و سكوها به داخل تونلها مي رود و از آنجا از طريق هواكشها به خارج ايستگاهها منتقل مي شود.
وي ادامه داد: در هر ايستگاه دو فن فعال است كه مجموعاً 100مترمكعب در ثانيه هوا را جابجا مي كنند و هواي پاك در ايستگاه ها در جريان است كه در اين شرايط اگر اشخاص بيمار يا ناقل به صورت فعال بيماري را پخش نكنند يعني اصول بهداشتي را رعايت كنند و هنگام عطسه و سرفه از دستمال استفاده كنند، احتمال انتقال بيماري به دليل گردش بالاي هوا كاهش مي يابد.
ربيعي تاكيد كرد:سيستم تهويه هوا در داخل قطارهاي مترو نيز به طور مرتب فعال است تا هوا در داخل واگنها نيز در جريان باشد و احتمال انتقال بيماريها كاهش يابد.
مديرعامل شركت بهره برداري مترو تهران و حومه تصريح كرد: همچنين براي جلوگيري از شيوع بيماري آنفلوآنزاي آ شستشو و ضدعفوني ايستگاهها و قطارها هر روزه صورت مي گيرد و تلاش شده با اطلاع رساني در ايستگاه ها در مورد اين بيماري و نحوه انتقال آن،مسافران را نسبت به رعايت اصول بهداشتي آگاهي داده و احتمال انتقال اين بيماري را در مترو كاهش دهيم.
به گزارش مهر، وي افزود: همچنين براي حفظ سلامت پرسنل مترو اعلام شده است كه افراد مشكوك به آنفلوآنزاي آ مي توانند يك هفته استراحت كنند.

 



دبير هيئت نظارت بر مطبوعات:همشهري و خبر تذكر كتبي گرفتند

دبير هيئت نظارت برمطبوعات اعلام كرد: روزنامه هاي «همشهري» و «خبر» به علت درج مطالب مغاير با قانون مطبوعات تذكر كتبي گرفتند و پرونده آنان به مراجع قضايي ارجاع شد.
محمدعلي رامين دبير هيئت نظارت بر مطبوعات افزود: در جلسه 2/9/88 روزنامه هاي «همشهري» و «خبر» به علت درج مطالب مغاير با قانون مطبوعات تذكر كتبي هيئت نظارت بر مطبوعات را دريافت كردند و موضوع براي رسيدگي قانوني به مراجع قضايي ارجاع شد.

 



شرور معروف استان فارس به هلاكت رسيد

روابط عمومي وزارت اطلاعات از به هلاكت رسيدن «شرور معروف استان فارس» خبر داد.
به گزارش روابط عمومي اين وزارتخانه با تلاش مستمر و اقدامات اطلاعاتي - عملياتي سربازان گمنام امام زمان(عج) در اداره كل اطلاعات استان فارس، ابراهيم عوض زاده شرور معروف اين استان كه در شيراز و برخي شهرستان هاي تابعه با تشكيل باند مسلح ضمن ايجاد جو ناامني و ارعاب در منطقه، اقدام به اعمال خلاف قانون همچون قتل، آدم ربايي، اخاذي، تجاوز به عنف و توزيع مواد مخدر مي كرد، طي عملياتي غافلگيرانه به هلاكت رسيد.
اين شرور مسلح سابقه قتل و جنايت را در پرونده خود داشته و طي درگيري در سال هاي گذشته تعدادي از پرسنل خدوم نيروي انتظامي استان را به طور ناجوانمردانه به شهادت رسانده بود؛ لذا با توجه به درخواست هاي شوراي تامين و مقام قضايي استان، موضوع در دستور كار اداره كل اطلاعات استان فارس قرار گرفته و با ردگيريهاي لازم توسط مامورين اطلاعاتي مخفي گاه نامبرده شناسايي و سرانجام طي عملياتي در مورخ 1/9/88 به زندگي ننگين وي خاتمه داده مي شود.
از مخفي گاه نامبرده تعدادي سلاح جنگي و مقدار قابل ملاحظه اي مهمات و مواد منفجره كشف و ضبط شد.

 



براي مقابله با ارزان فروشي دو مرغ فروش شركت رقيب خود را به فروش گذاشتند!

قم- خبرنگار كيهان:
متهماني كه با هدف جبران ضرر و زيان خود آگهي فروش شركت رقيب را در روزنامه درج كرده بودند، توسط كارآگاهان پليس استان قم شناسايي و دستگير شدند.
به گزارش پايگاه اطلاع رساني پليس قم، در پي درج آگهي مزايده فروش يك شركت كشتارگاه مرغ در روزنامه، وكيل اين شركت با مراجعه به پليس آگاهي استان و اعلام شكايت از درج آگهي گفت: درج اين آگهي سبب تسويه حساب تعدادي از مشتريان و كارگران و ضرر و زيان فراوان به شركت شده است.
اين گزارش حاكي است، در پي اعلام اين شكايت، موضوع در دستور كار پليس آگاهي استان قم قرار گرفت و كارآگاهان با انجام تحقيقات تخصصي پي بردند كه اين آگهي توسط دو مرغ فروش به نام هاي «م» و «ح» به روزنامه داده شده است.
براساس اين گزارش متهمان دستگير و در تحقيقات كارآگاهان پليس ضمن اعتراف به بزه انتسابي اظهار داشتند: شركت مزبور مرغ را به قيمت هاي پايين تر از ما در بازار مي فروخت و همين عامل سبب ضرر و زيان ما شده بود، ما هم به همين دليل اقدام به اين كار كرديم. متهمان به همراه پرونده تشكيل شده به مراجع قضايي معرفي شدند.

 



ريزش معدن شاهرود جان دو كارگر را گرفت

شاهرود - خبرنگار كيهان:
دو كارگر معدن طزره شاهرود بر اثر ريزش معدن جان خود را از دست دادند.
يعقوب عرب عامري اهل شاهرود و فراتي اهل دامغان دو تن از كارگران معدن طزره شاهرود بر اثر ريزش معدن جان خود را از دست دادند.ريزش معدن طي دو روز اتفاق افتاد و در اين رابطه خبرنگار ما با مسئولان شركت زغال سنگ البرز شرقي براي دريافت جزييات بيشتر اين خبر تماس گرفت اما هيچ يك از آنها از جمله مديرعامل، مديران حراست و ايمني حاضر به پاسخگويي نشدند.

 



عضو كميته كشوري درمان ايدز خبر داد ابتلاي يك سوم بيماران جديد ايدز از طريق جنسي

يك سوم بيماران جديد مبتلا به ويروس ايدز از طريق جنسي مبتلا مي شوند.
محبوبه حاج عبدالباقي، رئيس بخش عفوني بيمارستان امام خميني (ره)، گفت: آنچه در بيمارستان و از نزديك مشاهده مي كنيم اين است كه شيوع ايدز در كشور رو به افزايش است و اين موضوع در مراكز درماني مشاهده مي شود هر چند آمار بيماران را بايد مركز مديريت بيماري هاي واگير وزارت بهداشت اعلام كند.
وي ادامه داد: مسئله جديدي كه اخيراً با آن مواجه هستيم بيشتر شدن درصد افرادي است كه از طريق رابطه جنسي به ويروس ايدز مبتلا شده اند به طوري كه مي توان گفت بيش از يك سوم بيماران جديد از اين طريق به اين بيماري مبتلا شده اند و در ميان آنان هم مرد و هم زن وجود دارد.
وي گفت: در ميان اين گروه از بيماران زنان خياباني و افرادي كه از طريق رابطه جنسي ارتزاق مي كنند، زياد نيستند و بيشتر مرداني هستند كه رابطه جنسي غير متعارف داشته اند و در مواردي همسران اين افراد يا همسران معتادان تزريقي نيز جزء مبتلايان هستند.
حاج عبدالباقي افزود: براي كنترل اين بيماري مراكز درماني در كشور رو به افزايش است و اكنون بيش از 60 مركز و بخش درماني براي اين بيماران در كشور وجود دارد كه البته بايد افزايش يابند، اما مسئله مهمي كه بايد به آن توجه شود، آموزش جامعه و پيشگيري است كه نياز به توجه بيشتري دارد و البته حمايت اجتماعي و رواني از نظر تغذيه، شغل مناسب و رفتار مناسب با آنها در خانواده و جامعه نيز بسيار ضعيف است و بايد تقويت شود.
رئيس بخش عفوني بيمارستان امام خميني(ره) تهران ادامه داد: درمان بيماري ايدز براي اين افراد كاملاً رايگان است اما تعداد قابل توجهي از اين بيماران همزمان به هپاتيت C نيز مبتلا هستند كه درمان آن گران قيمت است و اكثر اين افراد كه معتاد تزريقي و از اقشار كم درآمد جامعه هستند، توان پرداخت هزينه درمان اين بيماري ها را ندارند و به همين علت با مشكل مواجه هستيم.
وي گفت: مشكل مهم ديگر كمبود دائمي دارو براي درمان اين بيماران است. حدود 8 قلم از داروهاي درمان اين بيماري وارداتي است كه همواره به فاصله هايي شايد يكماهه با كمبود حداقل يكي از آنها مواجه هستيم. داروهاي معتبر اروپايي و آمريكايي را به سختي و گاهي با وساطت سازمان بهداشت جهاني به ما مي دهند به همين علت معمولاً از داروهاي هندي يا كشورهاي ديگر استفاده مي شود. گاهي نيز اين داروها زماني به دست ما مي رسد كه مدت زيادي از تاريخ آن باقي نمانده و مجبوريم به سرعت آنها را مصرف كنيم.
حاج عبدالباقي اضافه كرد: 2 قلم از داروهاي درمان اين بيماري نيز ايراني هستند كه حتي درمورد اين داروها نيز به صورت متناوب با كمبود مواجه هستيم.


 



كاهش 20 روزه زمان رسيدگي به درخواست معافيت سربازي

رئيس سازمان وظيفه عمومي ناجا گفت: زمان رسيدگي به درخواست مشمولان سربازي 20 روز كاهش يافت.
سردار محمدجواد زاده كمند در گفت وگو با فارس گفت: سازمان نظام وظيفه عمومي در يك سال گذشته موفق شده تا برابر سقف ابلاغي تأمين 100 درصدي مشمولان نيروهاي مسلح را انجام دهد.
سردار زاده كمند افزود: زمان رسيدگي به درخواست مشمولان سربازي در انواع معافيت ها به20 روز كاهش يافته است، قبلاً براي رسيدگي به اين درخواست ها 3 ماه زمان نياز بود.

 



راز قتل دو كودك در سپيدان پس از 50 سال فاش شد

مركز اطلاع رساني فرماندهي انتظامي استان فارس اعلام كرد: پس از 50 سال پرده از راز قتل دو كودك در شهرستان سپيدان فارس برداشته شد.
گزارش ارسالي اين مركز به ايرنا حاكي است: بانويي با مراجعه به ماموران انتظامي شهرستان سپيدان گفت كه حدود 50 سال قبل در يكي از روستاهاي اطراف سپيدان دو فرزند وي در زمان كودكي، به قتل رسيده اند.
در اين گزارش آمده است: ماموران پليس آگاهي به همراه مقام قضايي به محل عزيمت كردند و استخوان هاي يكي ازاجساد را كشف و متهم را كه زن بود، دستگير كردند.اين گزارش حاكي است: در تحقيقات به عمل آمده متهم به قتل اعتراف و اعلام كرد به دليل اختلاف با خانواده مقتولان، مرتكب قتل شده است.
اين گزارش افزوده است: با بررسي انجام شده علت تاخير در گزارش بموقع شاكي، نداشتن سواد و آگاهي جهت پيگيري پرونده بوده است.

 



در مواقع بحران ذخيره دارويي و غذايي پاسخگوي 2 درصدجمعيت كشور است

رئيس سازمان امداد و نجات هلال احمر گفت: هم اكنون تهران به ميزان 10 درصد كل جمعيت ذخيره دارويي و غذايي دارد.
دكتر احمد اسفندياري با بيان ذخيره 10 درصدي غذا و دارو در تهران گفت: ذخيره غذايي و دارويي در تهران 10 درصد جمعيت كشور را شامل مي شود. اين در حالي است كه اين آمار در سراسر كشور تنها پاسخگوي 2 درصد از نياز جمعيت است.
وي با اعلام وجود اقلام مورد نياز مواقع بحراني تأكيد كرد: براساس استانداردهاي موجود اقلامي مانند مواد غذايي، چادر، پتو و داروهاي مورد نياز در انبارهاي سراسر كشور وجود دارد كه در صورت استفاده بلافاصله اقلام مورد نياز جايگزين مي شود.
به گزارش برنا، رئيس سازمان امداد و نجات هلال احمر با اشاره به تأمين نيازهاي اوليه امداد رساني در لحظات وقوع بحران تصريح كرد: اگر در هر نقطه از كشور حادثه اي رخ دهد در لحظات ابتدايي از ذخيره آن شهر و در صورت نياز از ديگر انبارها مواد مورد نياز تأمين مي شود.

 



كلاهبرداري 200 ميليون توماني در پوشش مسكن مهر در ساري

ساري-خبرنگاركيهان:
فردي كه با راه اندازي موسسه جعلي مسكن مهر در ساري 200 ميليون تومان كلاهبرداري كرده بود دستگير شد.
سرهنگ رمضان قاسمي معاون اجتماعي فرماندهي انتظامي مازندران با اعلام اين خبر افزود: اين كلاهبردار با ثبت موسسه اي قلابي تحت عنوان «مسكن مهر13» در سروينه باغ شهرستان ساري جيب شماري از متقاضيان مسكن را خالي كرد.
وي يادآور شد: در پي شكايت تعدادي از شهروندان ساروي پرونده اين كلاهبرداري در آگاهي به جريان افتاد.
وي گفت: متهم براي جلب مشتري از متقاضيان مسكن يك تا 2ميليون تومان بابت ثبت نام اوليه پول گرفته بود.
قاسمي همچنين از دستگيري موسس يك شركت كاريابي قلابي در ساري خبر داد و افزود: اين فرد كه اهل سقز است با داير كردن موسسه كاريابي قلابي و پخش اعلاميه در سطح شهرساري از جوانان جوياي كار استان كلاهبرداري مي كرد.
به گفته اين مقام مسئول متهم با دريافت 20 هزار تومان از هر متقاضي به افراد وعده استخدام در دستگاههاي مختلف را مي داد.

 



از سوي جمعيت هلال احمر انجام مي شود ارسال 16 تن اقلام امدادي به عراق

مديركل امور بين الملل جمعيت هلال احمر جمهوري اسلامي ايران از ارسال 16 تن اقلام امدادي اين جمعيت به كشور عراق خبر داد.
«عبدالرئوف اديب زاده» با اشاره به اينكه اين اقلام به درخواست جمعيت هلال احمر كشور عراق ارسال مي شود، افزود: ارزش تقريبي اين محموله امدادي يك ميليارد و 576 ميليون ريال است.
وي اظهار داشت: اين محموله از طريق راه زميني به كشور عراق انتقال مي يابد. رئوف زاده، ارسال يكصد چادر امدادي شش نفره، دوهزار و 500 تخته پتو و دو دستگاه آمبولانس تويوتا با تجهيزات كامل را از جمله اقلام امدادي درخواست شده از سوي جمعيت هلال احمر كشور عراق عنوان كرد.
مديركل امور بين الملل جمعيت هلال احمر جمهوري اسلامي ايران، همچنين از ارسال دو دستگاه چادر «راپال» يا يدك به عراق خبر داد و گفت: از اين چادرها به عنوان انبار استفاده مي شود و گنجايش شش دستگاه كاميون را دارد.

 



حوادث كوتاه از

چهارقرباني حوادث رانندگي
زنجان-خبرنگاركيهان: طي سه حادثه رانندگي در استان زنجان چهار نفر كشته و يك نفر زخمي شدند. واژگوني خودرو پژو 206 به علت سرعت زياد در محور زنجان-قزوين و مرگ سرنشين و زخمي شدن راننده خودرو، تصادف موتورسيكلت با تراكتور و فوت راكب و ترك نشين موتورسيكلت و برخورد پرايد با عابر پياده در شهرك الهيه و مرگ عابر از جمله اين سوانح رانندگي است.
دستگيري شرور عربده كش
يك شرور قمه به دست كه با عربده كشي موجب وحشت اهالي اسلام آباد زنجان شده بود با مشاهده پليس اقدام به فرار كرد اما در حالي كه به پشت بام خانه خود رفته و اهالي را تهديد مي كرد دستگير شد.
سارق مسلح در دام پليس
دزفول-خبرنگاركيهان: سارق مسلح كه قصد سرقت يك دستگاه خودرو پرايد در دزفول را داشت دستگير شد. متهم پس از مقاومت راننده خودرو اقدام به فرار كرد اما با تلاش پليس به دام افتاد. از وي يك قبضه كلت كمري به همراه 8 تيرفشنگ كشف شد. همچنين دو سارق منزل مسكوني در دزفول دستگير شدند و از خودرو آنان آلات سرقت به همراه چند قبضه چاقو و مقاديري طلاجات،سه دستگاه گوشي تلفن همراه و مقداري وجه نقد مالباختگان به دست آمد.
انهدام باند سرقت
چابهار-خبرگزاري فارس: اعضاي يك باند حرفه اي سرقت مغازه، منزل مسكوني و موتورسيكلت در چابهار دستگير شدند. متهمان كه هشت نفر بودند به 20فقره سرقت اعتراف كردند.
جلوگيري از فعاليت شركت هرمي
شيراز-خبرنگاركيهان: با انهدام يك شركت هرمي در شيراز 13نفر از اعضاي آن دستگير شدند. در بازرسي از دفتر اين شركت تعدادي بروشور و لوح فشرده آموزشي و دو دستگاه رايانه كشف شد.
صيد شكارچيان متخلف
بادرود-خبرنگاركيهان: 3 نفر از شكارچيان متخلف در مناطق حفاظت شده كركس در روستاي كمجان دستگير شدند. از دستگيرشدگان 5 تيرپران و يك قبضه سلاح تك لول و 175 فشنگ ساچمه زني و دو قطعه كبك كشف شد.
قطع سهميه آرد نانوايي ها
كاشان-خبرنگاركيهان: سهميه آرد 17 واحد نانوايي متخلف در كاشان قطع شد. كم فروشي،رعايت نكردن نكات بهداشتي و استفاده از جوش شيرين براي پخت نان از جمله تخلفات اين نانوايي ها بوده است.
جاسازي موادمخدر در بطري نوشابه
يزد-خبرنگاركيهان: 56 كيلوگرم ترياك كه در داخل بطري هاي نوشابه جاسازي شده بود از منزل يك قاچاقچي در يزد كشف شد. متهم به نام ابراهيم با دو نفر از رانندگان اتوبوس مسير زاهدان به يزد در ارتباط بود و موادمخدر را از زاهدان تهيه و در يزد توسط رانندگان تحويل مي گرفت. موادمخدر مكشوفه در داخل 123 بطري نوشابه جاسازي شده بود.
كلاهبرداري از فرهنگيان
توسط شركت هرمي
ساري-خبرنگاركيهان: عاملان يك شركت هرمي در سوادكوه به اتهام كلاهبرداري 80 ميليون ريالي از فرهنگيان به دام افتادند. يكي از متهمان به نام كريم با مراجعه به فرهنگيان با وعده دروغين پرداخت سود سرشار از طريق شركت هرمي گلف اقدام به كلاهبرداري از آنان كرده بود.
خواب ابدي راننده اتوبوس
كاشان-خبرنگاركيهان: بر اثر برخورد يك دستگاه اتوبوس با كاميوني در آزادراه كاشان-قم، يك نفر كشته و 22 نفر زخمي شدند.
در اين حادثه كه در 30 كيلومتري آزادراه كاشان-قم روي داد، راننده اتوبوس در دم جان سپرد و 22 نفر از سرنشينان دو وسيله نقليه زخمي و به مراكز درماني منتقل شدند.
علت اين حادثه رعايت نكردن فاصله طولي، بي توجهي راننده اتوبوس به جلو و خواب آلودگي وي اعلام شده است.

 



بي وفاي عجول

يك مرد 50 ساله عربستاني يك شبانه روز پس از مرگ همسرش، تجديد فراش كرد.
به گزارش روزنامه «الرياض»، اين مرد عربستاني، حتي به خود اجازه نداد كه مراسم كفن و دفن همسرش و ساير مراسم به اتمام برسد، تا اقدام به تجديد فراش كند، بلكه هنگامي كه زن اولش در روز چهارشنبه دارفاني را وداع گفت، روز پنجشنبه زن دوم را به عقد خود درآورد. به نوشته روزنامه الرياض، زن اول اين مرد عربستاني، پس از اينكه شوهرش موضوع ازدواج دوم را مطرح كرد ناگهان بيهوش و به كما رفت.
اما اين مرد پنجاه ساله حتي صبر نكرده بود كه همسرش بهبود يابد و بعد تجديد فراش كند، بلكه در همان حال خود در مراسم جشن عروسي شركت و فرزندانش در مراسم ختم مادرشان حضور داشتند.

 



پيش نويس قانون مقابله با حجاب زنان مسلمان در مجلس ايتاليا

دولت ايتاليا پيش نويس قانون مقابله باحجاب زنان مسلمان را به مجلس اين كشور داده است.
واحد مركزي خبر به نقل از شبكه تلويزيوني العربيه گزارش داد، ايتاليا بر ديگر كشورهاي اروپايي در ممنوعيت استفاده از پوشيه توسط زنان مسلمان پيشي گرفته و اين موضوع را به صورت قانوني در مجلس اين كشور مطرح كرده است.در پيش نويس اين قانون، استفاده از پوشيه توسط زنان جرم دانسته شده است و اگر زنان مسلمان در خيابان ها از پوشيه استفاده كنند بازداشت و مجبور خواهند شد پوشيه را از صورت خود بردارند و غرامت مالي بپردازند.عبدالله رضوان دبير كل مركز اسلامي در شهر رم گفت: جاي تعجب ندارد كه درخواست مي شود بر مسلمانان سخت گرفته شود زيرا با اين درخواست ها تلاش مي شود بر زلزله هاي سياسي كه در ايتاليا به وجود آمده است به بهانه هاي ديگري، سرپوش گذاشته شود.تشكل موسوم به «مجمع شمال» پيش نويس اين قانون را با حمايت دولت سيلويوبرلوسكني با وجود مخالفت احزاب چيگرا و برخي نهادها و طرف هاي ديگر كه با محدود كردن آزادي افراد مخالفند عرضه كرده است.رهاب كاپيتاني ايتاليايي الجزايري تبار گفت «اگر زنان در پوشيدن لباسهاي نامناسب و زننده و دامن هاي كوتاه و بلند آزاد هستند چرا زنان مسلمان در پوشيدن لباس هاي مورد علاقه و زدن پوشيه نبايد آزاد باشند. ما به قانون ايتاليا احترام مي گذاريم اما زماني كه براي نماز حاضر مي شويم نبايد محدود شويم.»بيش از دو ميليون مسلمان در ايتاليا زندگي مي كنند كه بخشي از زنان مسلمان غيرايتاليايي و حتي زنان ايتاليايي كه مسلمان شده اند از پوشيه استفاده مي كنند.

 

(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14