(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


سه شنبه 3 آذر 1388- شماره 19520
 

صفحه (14)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
بسيج تمام شدني نيست (يادداشت روز)
كيهان و خوانندگان
نوشابه (گفت و شنود)
تظاهرات طلاب عليه كشتار شيعيان در يمن
خانه دوست (نكته)
معاون دبير شوراي عالي امنيت ملي : مبادله سوخت بايد در خاك ايران انجام شود
اپوزيسيون در 13آبان و روزقدس عجب غلط بزرگي كرد (خبر ويژه)
پيوند با اپوزيسيون هم جزو خط امام و طرفداري از انقلاب است؟! (خبر ويژه)
صداي سيا: آقاي موسوي مرزبندي ممنوع! (خبر ويژه)
مدير العبريه(العربيه): ايراني ها بعد از بوش به حساب اوباما هم رسيدند! (خبر ويژه)
وقتي گريه دلقك ها باعث خنده مردم مي شود (خبر ويژه)



بسيج تمام شدني نيست (يادداشت روز)

1-بسيج ماندگارترين يادگار بنيانگذار جمهوري اسلامي و ميراث پربركت حضرت امام(ره) است. شايد انديشه شكل گيري بسيج به سالهاي پيش از پيروزي انقلاب اسلامي برگردد. امام خميني(ره) معتقد بود اگر انديشه و تفكر مردم همسو شده و در جهت هدف واحدي قرار گيرد، مي شود با دستان خالي كارهاي بزرگي كرد. اسلام كه دين آزادگي و آيين هويت بخش انسان است مي تواند در جهت دادن به تفكرات مردمي و تعالي انديشه آنان نقش محوري ايفا كند. اين تفكر ناب توانست در سالهايي كه مردم انقلابي در راه مبارزه با رژيم ستمشاهي بودند، آنان را همسو و متحد كند. بسيج مردم انقلابي در سال 57 شجره طيبه انقلاب اسلامي را در سرزميني نشاند كه تا پيش از آن جاي پاي قدرتهاي استكباري و غارتگر بود.
سالهاي پس از انقلاب- خصوصاً سالهاي دفاع مقدس- نشان داد كه بسيج قدرتمند ترين عنصر دلسوز براي آرمانها و اهداف امام(ره) و مطمئن ترين سنگر براي حفظ نظام و دستاوردهاي انقلاب است. امام خميني كه خود پير ميدان دار عشق بود در وصف بسيجيانش مي فرمود: «بسيج لشگر مخلص خداست كه دفتر تشكل آن را همه مجاهدان از اولين تا آخرين امضا نموده اند... من همواره به خلوص و صفاي بسيجيان غبطه مي خورم و از خدا مي خواهم تا با بسيجيانم محشور گرداند.»
سالهاي دفاع مقدس يادآور دلاورمردي ها و ايثار و شهادت مردان بزرگي است كه بي اعتنا به نام و نان، از جان و مال خود گذشتند و سوار بر بال فرشتگان، عاشقي پيشه كردند؛ عشق به خدا، عشق به روح خدا...
ياد شب هاي عشق و شور به خير
ياد رزم آوران نور به خير
مردهايي كه عشق ورزيدند
در زمين خدا، خدا ديدند
مردهايي به وسعت دريا
مثل مولايشان علي، تنها
مردهايي به رنگ عاشورا
چشم در چشم، مست روح خدا
غرق در نور، بندگي كردند
مثل خورشيد زندگي كردند...
2- اكنون با ورود به دهه چهارم انقلاب كه دهه پيشرفت و عدالت ناميده شده، بسيجيان در پي آنندكه فرزند زمانه خويش باشند. رهبرمعظم انقلاب رويكرد جديد بسيج را حضور فعال در عرصه سازندگي و پيشرفت و جهادعلمي مي خوانند. رهبري انقلاب در سالهاي اخير با معماري عميق علمي و فرهنگي جامعه بر جبران عقب ماندگي ها، رشد استعدادها، خلاقيت و نوآوري، نهضت نرم افزاري و توليد ثروت از علم به جاي نفت، تاكيد دارند. بطور حتم در كشوري كه نبوغ و استعداد جوانان آن حرف اول را مي زند و اين همه برگزيده المپيادهاي علمي جهاني و مخترع و دانشمند مطرح دارد، پذيرفته نيست كه بخش اعظم اقتصادش مبتني بر نفت باشد. بالاخره بايد تلاش ها و برتري هاي علمي محصول خود را نشان دهد و بتواند از محل ابداع، خلاقيت، نوآوري و علم، توليد ثروت كند.
همانگونه كه در بيانات مقام معظم رهبري آمده، بسيج صرفاً يك نيروي نظامي نيست و در حال حاضر شركت در جهاد علمي از تكاليف اوست. با سازماندهي جديد بسيج كه از قالب يك «تشكل» به «سازمان» رسيده، اين نهاد انقلابي مي تواند باز هم مثل هميشه با تكيه بر اركان سازماني خود گامهاي اصولي و سرنوشت سازي بردارد. به نظر مي رسد تدوين يك نقشه راه جديد مبتني بر جهاد علمي، در كنار حفظ و ارتقاء جايگاه و شأن نظامي بسيج، امري ضروري است. هر چند طي سالهاي اخير در اين راه گامهاي بسيار خوبي برداشته شده و كارهاي موثري صورت گرفته است اما تجميع قوا و حركت منسجم و حساب شده براي رسيدن به اين هدف، برنامه ريزي بنيادين مي طلبد.
3-نكته اي كه بايد از سوي مسئولان امر به آن توجه شود اين است كه توجه و جهت گيري برنامه هاي تدوين شده صرفاً به سمت جوانان و كساني كه به شكل سازماني اعضاي بسيج به شمار مي روند، نباشد. طرحهاي علمي، تحقيقي و آموزشي براي اعضاي بسيج بسيار به جاست اما پيشرفت كشور در گرو مشاركت همه آحاد جامعه است. سازمان بسيج مستضعفين اين ظرفيت را دارد كه در جامعه - علاوه بر اعضاي سازماني خود- دست به يك بسيج عمومي براي مشاركت در جهاد علمي بزند.
بسيج از امتحان سرنوشت ساز جهاد نظامي طي سالهاي دفاع مقدس، سربلند بيرون آمد. اگرچه نقش بسيج در آن سالها آن چنان عظيم و چشمگير بود كه بر همه فعاليت هاي بعدي اين نهاد مقدس سايه انداخت، اما امروز بنا به مقتضيات زمان علاوه بر سلحشوري آميخته به عشق در عرصه هاي نظامي توانسته در زمينه توليد علم و نهضت نرم افزاري نيز به توفيقات بزرگي دست يابد.
بسياري از نخبگان كشور و جوانان مبتكر و مخترع ، بسيجي هستند و توانسته اند در عرصه هاي علمي و پيشرفت هاي امروزي در كشور و جهان افتخار ات مثال زدني و فراواني كسب كنند، اما «بسيج» بيش از آنكه يك «سازمان» باشد، يك «تفكر» است.شكيبايي،همت والا، پايداري و مقاومت و تقويت و توسعه- مبتني بر آموزه هاي اسلام ناب محمدي(ص) و آرمانهاي امام و انقلاب- از ويژگيهاي مختص تفكر بسيجي است. جهاد علمي و نهضت توليد علم نيازمند همين مولفه هاست. سازمان بسيج اين ظرفيت را دارد كه با برنامه ريزي پايدار اين تفكر را در جامعه چه بين نخبگان و خواص و چه بين آحاد مردم تسري دهد.
ايجاد چتر حمايتي بر تشكل هاي مربوط به نخبگان و برگزيدگان جشنواره هاي علمي و المپيادها، ايجاد ساز و كار لازم براي هم انديشي و گسترش فعاليت هاي علمي و پژوهشي، شناسايي، جذب، هدايت و مشورت با عالمان و نخبگان و تبيين و ترويج انديشه پيشرفت و سازندگي از جمله كارهايي است كه بسيج مي تواند عهده دار آن شود. سابقه 30 ساله فعاليت اين نهاد انقلابي نشان مي دهد كه قادر است از پس اين مهم به خوبي برآيد.
4-امروز جهاد علمي و سازندگي كشور روي ديگر سكه ايثار و شهادت طلبي است. رهبر انقلاب درباره ضرورت حضور بسيج در عرصه هاي مختلف مي فرمايند:«در دوران جنگ، بسيج براي جنگ است، در دوران پشتيباني براي پشتيباني، در دوران علم براي تحصيل و تدريس و در دوران سازندگي براي سازندگي است.» اگر بسيجي ديروز در سنگر دفاع، عليه دشمن متجاوز مي جنگيد و هدفي جز كسب رضاي الهي نداشت، امروز با همان آرمان در سنگر جهاد علمي موجب استقلال و اعتلاي كشور و ملت خويش است.
روحيه و تفكر بسيجي راهگشاست. بايد در اين مسير موانع توليد علم و جنبش نرم افزاري را شناسايي كرد و بسترهاي رشد نيروهاي نخبه و جوان را فراهم ساخته و انگيزه هاي آنان را براي يك جهاد علمي تقويت و هدايت كرد.
حركت امروز بسيج- بسان گذشته پرافتخار خود- حركتي هدايت شده، منطقي و هدفمند است. آرمان بسيجي با آرمانهاي انقلاب و نظام گره خورده و سرنوشت آنها از يكديگر جدايي ناپذير است. آينده نظام در گرو ميزان حضور و صلابت و سلامت روحيه بسيجي در كشور است. رهبر معظم انقلاب در ديدار با فرماندهان بسيج مي فرمايند: «روحيه بسيجي و معرفت بسيجي بايد فراگير شود تا اين كشور بتواند بار سنگيني را كه بر دوش دارد- كه همان بار هدايت الهي و سعادت انسانهاست- به سرمنزل مقصود برساند، لذا بسيج تمام شدني نيست.»
بسيج نيروي كارآمد نظام، بازوي توانمند كشور، بركت و يادگار پرارزش امام(ره) و بدنه فعال ملت است. و در يك كلام؛ «بسيجي يعني علي(ع) كه تمام وجودش وقف اسلام بود.»
حميد اميدي

 



كيهان و خوانندگان

¤ سران فتنه، همگام با بيگانگان از جمله رئيس جمهور خونريز آمريكا، به خاطر قتل چند نفر در آشوب ها ماتم گرفتند تا از اين طريق نظام اسلامي را زير سؤال ببرند. از آنها سؤال دارم كه چرا درباره كشتار صدها نفر در يمن و عراق، افغانستان، فلسطين، پاكستان و... هيچ اعتراضي ندارند.
رسول نظري
¤ با توجه به سخنان روز اول انتصاب آيت الله آملي لاريجاني به رياست قوه قضائيه انتظار مي رود عدالت را در مورد سران اغتشاشگر اعمال نمايند وآنان را به دست عدالت بسپارند.
فخرالساعه
¤ خواهشمند است كه يك ستون درباره مسائلي كه در دولت اصلاحات اتفاق مي افتاد و كيهان نيز آن ها را نقد مي كرده راه اندازي كنيد تا جوانان نسبت به اصلاح طلبان آگاهي بيشتري يابند.
احمدي از تهران
¤ سهميه بنزين تاكسي هاي ون، از 900 ليتر به 500 ليتر رسيد. اين وضعيت باعث شده كه اين تاكسي ها از اواسط ماه با كمبود بنزين مواجه شوند.
غلامرضا كسرايي
¤ چرا تاكنون معوقه نظام هماهنگ پرداخت حقوق بازنشستگان آموزش و پرورش پرداخت نشده است؟
يزداني
¤ مدت 8 ماه است كه كارت سهام عدالت را گرفته ام، اما هنوز از سود سهام خبري نيست.
محمدي (يك فرهنگي)
¤ درباره واردات لباس تيم ملي از ايتاليا خواستم بپرسم كه مگر در كشور خودمان توانايي توليد لباس ورزشي نداريم؟ همچنين اين همه حيف و ميل بيت المال به خاطر تيم هاي فوتبال به چه دليل است؟
كشاورز از تهران
¤ از وزير آموزش و پرورش تقاضا مي شود كه بار ديگر آزمايشگاه هاي مدارس فعال شوند. زيرا در چند سال اخير به دليل مشكلات مالي، آزمايشگاه ها و كارگاه هاي مدارس تعطيل شد. همچنين از ايشان تقاضا مي شود كه مسائل معيشتي فرهنگيان بيش از پيش در نظر گرفته شود.
مسعود سوري از تهران
¤ با توجه به انتخاب وزير زن براي وزارت بهداشت، انتظار مي رود كه ايشان قانوني را اعلام كنند كه در مراكز پزشكي معاينه و درمان خانم ها وقتي متخصص و پزشك خانم وجود دارد توسط خانم انجام شود.
محبي
¤ در طرح ساماندهي املاك، سايتي به نام سامانه اطلاعات مديريت معاملات املاك و مستغلات، ايجاد شده، اما اين سايت هميشه دچار اختلال است و اپراتورها نيز جواب درستي به مشاورين املاك نمي دهند. از مسئولان مربوطه تقاضا مي شود نسبت به رفع مشكل مذكور اقدام شود.
يك مشاور املاك
¤ علاوه بر يارانه ها، ساير امور نيز در كشور ما بايد هدفمند و سازماندهي شوند. در اين صورت حتماً بسياري از مشكلات حل و مملكت پيشرفت خواهد كرد.
يك شهروند
¤ قيمت نام افزايش يافته است و شوراي آرد و نان هم در پاسخ به اعتراض بنده گفت كه اين افزايش قيمت قانوني است. با اين حساب وزير بازرگاني چرا افزايش قيمت را رد مي كند و آن را غيرقانوني مي داند؟
يك شهروند از اصفهان
¤ چرا برخي از بيمارستان هاي دولتي آمبولانس ندارند. به عنوان مثال بنده براي انتقال از منزلمان به بيمارستان شهيد مطهري گرمسار 09هزار تومان و از اين بيمارستان به بيمارستان شهيد فيروزگر، رفت و برگشت 117هزار تومان به بخش خصوصي پرداخت كردم. همچنين هيچ بيمه اي هزينه آمبولانس را محاسبه نمي كند.
جارچي از گرمسار
¤ از مسئولان مربوطه تقاضا مي شود كه مراكز سي ان جي در تهران را معرفي كنند. زيرا بسياري از دارندگان خودروهاي دوگانه سوز در تهران نمي دانند بايد كجا سوخت گيري كنند.
عبدالمالكي
¤ طبق وعده قبلي، شركت ايرانسل يك سيم كارت هديه به بنده داد. اما پس از گذشت مدت ها، هنوز آن را شارژ نكرده اند و هر بار نيز تماس مي گيرم، مي گويند 27 ساعت بعد شارژ مي شود.
سعيدي
¤ در منطقه مرزداران، بدون اطلاع قبلي در تاريخ 92 آبان از ساعت 81 تا 2 بامداد، برق قطع شد. اين مسئله سبب اخلال در گرمارساني و آسايش مردم اين محله شد.
درويشي
¤ از سه راهي آذري تا دو راهي قپان تمام كوچه ها و پياده روها تبديل به پاركينگ شده است. لطفا نيروي انتظامي و راهنمايي و رانندگي در جهت رفع اين معضل اقدام نمايند.
حسين هاشمي
¤ در شهرك شهيد بروجردي واقع در سعيديه حميديه، 5 شبكه صدا و سيما قابل دريافت نيست. همچنين بخش هايي از اين شهرك فاقد روشنايي است لطفاً رسيدگي شود.
فرج زاده
پاسخ مجله دانشمند
در پاسخ به مطلب مندرج در مورخ دوشنبه 52/8/88 در خصوص «راديو شخصي داشته باشيد» به آگاهي مي رساند؛ در شماره شهريور ماه 1388 مجله دانشمند مقاله اي تحت عنوان «شما هم يك ايستگاه راديويي شخصي داشته باشيد» به چاپ رسيد. اين مقاله تاليفي، پديده نسبتاً نوظهور «پادكست» را معرفي و بررسي كرده و امكانات و قابليت هاي آن را برشمرده بود. پادكست را شايد بتوان «وبلاگ صوتي» معنا كرد؛ يعني همان طور كه هم اكنون بسياري از افراد، سازمان ها، موسسات و... داراي وبلاگ روي اينترنت هستند و اطلاعات ضروري را به صورت متن مكتوب با استفاده از آن منتشر كرده و در اختيار همگان قرار مي دهند، با استفاده از پادكست خواهند توانست اين اطلاعات را به صورت صوتي و با استفاده از موسيقي ها و افكت هاي مختلف (همانند يك برنامه راديويي) براي شنيدن و يا دانلود بر روي اينترنت قرار دهند. از اين رو، پديده پادكست از لحاظ ماهيت فرقي با ساير رسانه هاي اينترنتي ندارد.

 



نوشابه (گفت و شنود)

گفت: يك سايت متعلق به ضد انقلابيون فراري در انگليس طي تحليلي درباره مسائل بعد از انتخابات ايران نوشته است، آمريكا و سران جنبش سبز با موضع گيري عليه نظام اسلامي همان اشتباه سازمان مجاهدين خلق- منافقين- را مرتكب شدند.
گفتم: دست خودشان نبود، اينها هم مثل منافقين حساب قدرت عظيم مردم را نكرده بودند. دست قدرت لايزال الهي كه جاي خود دارد.
گفت: اين سايت اينترنتي نوشته است، سركردگان جنبش سبز - منظورش سبز اموي است- فريب 13 ميليون رأي را خوردند و فكر مي كردند اين 13 ميليون مخالف نظام اسلامي هستند.
گفتم: حيوونكي بني صدر هم فريب 11 ميليون رأي را خورد و نمي دانست مردم به بني صدري رأي داده اند كه از اسلام و امام و جمهوري اسلامي دم مي زد و هنگامي كه متوجه وابستگي او به آمريكا شدند، با خفت او را كنار گذاشتند.
گفت: چه عرض كنم؟! لقمه اول به دهان سران فتنه شيرين آمده بود.
گفتم: يارو چراغ جادو پيدا كرده بود، غول جادو گفت دو تا آرزو بكن! يارو گفت يك نوشابه خنك بده. و غول جادو برايش آماده كرد، يارو نوشابه را سركشيد و گفت؛ آخيش جگرم حال اومد، غول جادو پرسيد دومين خواهشت چيست؟ و يارو گفت؛ يك نوشابه خنك ديگر بده، غول جادو كه متوجه شده بود يارو خيلي از مرحله پرت است پرسيد زرد باشه يا سياه؟ و يارو گفت؛ اون ديگه به تو مربوط نيست!

 



تظاهرات طلاب عليه كشتار شيعيان در يمن

طلاب تهراني در اعتراض به كشتار شيعيان در صعده، مقابل سفارت يمن تظاهرات كردند.
جمعي از طلاب تهران و ديگر اقشار مردم با شعار «الله اكبر» و «مرگ بر آمريكا» از مقابل سفارت يمن تا خيابان ولي عصر راهپيمايي كردند.
تظاهر كنندگان در مقابل سفارت يمن طي بيانيه اي نسبت به كشتار شيعيان صعده توسط دولت صنعا و رياض و سكوت تاييدآميز غرب اعتراض كرده و خواستار پايان دادن به اين جنايت شدند. حاضرين در اين تجمع طي بيانيه اي خواسته هاي خود را در پنج بند مطرح كردند. بر اساس بيانيه مذكور، اين خواسته ها به شرح زير است:
1 ـ ما منشأ اين كشتار گسترده را نه اختلافات مذهبي بلكه توطئه آمريكا و اسراييل به دست ايادي اش (عربستان و يمن) براي بدنام كردن چهره پاك اسلام در جهان و مقابله با گسترش آن مي دانيم.
2 ـ ما از نهادهاي مدني و مردم آزاده جهان مي خواهيم تا با فشار به دولت هاي خود سكوت مرگبار آن ها را شكسته و در حمايت از مردم مظلوم يمن بپا خيزند.
3 ـ ما از سازمان كنفرانس اسلامي مي خواهيم تا به وظيفه ذاتي خود عمل كرده و نسبت به حل اين مناقشه قدم بردارد.
4 ـ از دولت فخيمه جمهوري اسلامي ايران تقاضا داريم با اقدامات فوري و فشار بر دولت وابسته يمن و دولت آل سعود و سازمان ملل متحد از ادامه اين نسل كشي جلوگيري كند.
5 ـ ما نداي همدلي و هم پيماني با شيعيان مقاوم و سرافراز شمال يمن اعلام داشته و ياد شهيد حسين الحوثي را گرامي مي داريم.
تحصن دانشجويان
مقابل وزارت خارجه
گفتني است دانشجويان نيز در اعتراض به سكوت در مقابل كشتار شيعيان يمن و ايجاد تفرقه بين دولتهاي اسلامي توسط دولت عربستان از عصر ديروز مقابل ساختمان وزارت امور خارجه تحصن سه روزه خويش را آغاز كردند.
در اين تجمع كه نمايندگاني از بسيج دانشجويي دانشگاه هاي امام صادق(ع) ، اميركبير، صنعتي شريف و تهران نيز حضور داشتند دانشجويان شعارهايي چون «مرگ بر آمريكا» ، «مرگ بر اسرائيل»،«مرگ بر سه نوكران ابليس»، «سعودي و آمريكا، انگليس»،« مرگ بر اسلام آمريكايي» ،« مرگ بر سازشكار»، «مرگ بر مزدور انگليسي» ،« شيوخ آمريكايي ننگ به نيرنگتان»،« نه سازش نه تسليم نبرد با استكبار»،«مرگ بر منافق»،«وزارت خارجه اقدام انقلابي، مذاكره با شيطان، خيانت است به قرآن»،«الموت لاسرائيل ، الموت لآمريكا»،« آل سعود خبيث ، جيره خور انگليس» ،« وزارت خارجه مبارزه با شيطان»،« سعودي سعودي ننگ به نيرنگ تو خون جوان شيعه مي چكد از چنگ تو»،«مرگ بر وهابي صهيونيست»،«مرگ بر سعودي صهيونيست»،« يا حجت ابن الحسن ريشه ظلم را بكن» را سر دادند.
اين دانشجويان هم چنين پلاكاردهايي چون «يمن ، عراق، فلسطين، اين سند جنايت سعودي» ، آل سعود غاصب، نابود بايد گردد، قبله مستضعفين آزاد بايد گردد و ... را در دست داشتند. نمايندگان جنبش عدالتخواه دانشجويي، بسيج دانشجويي و جنبش دانشجويان جهان اسلام طي سخناني خواستار عكس العمل فوري دستگاه ديپلماسي دولت در برابر نسل كشي عربستان و يمن در صعده شدند و نسبت به مذاكره با آمريكاي جنايتكار هشدار دادند. اين تحصن تا فردا ادامه خواهد يافت.

 



خانه دوست (نكته)

اين داستان واقعي است و البته اسم ها مستعار است. علي آقا وعباس آقا هر دو در يك كوچه از محله هاي جنوب شهرتهران سكونت داشتند و چند هفته اي بود كه در پي يك بگو مگوي تند با يكديگر قهر بودند . وساطت برخي از اهالي محل نيز براي آشتي دادن آنها بي نتيجه مانده بود. آن شب، وقتي عباس آقا به خانه برمي گشت، متوجه پرچم سياهي شد كه بالاي در خانه علي آقا نصب شده بود و حكايت از آن داشت كه امشب در خانه علي آقا مراسم عزاداري حضرت سيدالشهداء عليه السلام برپاست. عباس آقا كه هر شب وقتي به نزديك خانه علي آقا مي رسيد، تندتر قدم برمي داشت تا زودتر از آن نقطه عبور كند، آن شب با ديدن پرچم عزاي اباعبدالله(ع)، پاهايش سست شده و ناي حركت نداشت. نگاهي به پرچم عزا و كتيبه اي كه به ديوار نصب شده بود انداخت. علي آقا را ديد كه در آستانه در ايستاده و به عزاداران خوش آمد مي گويد. پدرپير علي آقا هم كنار او ايستاده بود. عباس آقا با پشت دست، چند قطره اشكي كه به گونه اش دويده بود را پاك كرد. احساس كرد نمي تواند از كنار مجلس عزاي مولايش بي تفاوت بگذرد. انگار شيطان بود كه وسوسه مي كرد، برو! چرا ايستاده اي؟! و نداي كربلائيان كه بيا! چرا اين پا و آن پا مي كني؟!... ترديد عباس آقا زياد طول نكشيد. سرفه اي كرد كه يعني دارم ميايم و از آستانه در گذشت، علي آقا با مهرباني به او خوش آمد گفت و عباس آقا در حالي كه ابرو درهم كشيده بود خطاب به پدر علي آقا گفت؛ امشب اينجا خانه پسر شما نيست. مجلس عزاي مولايم اباعبدالله الحسين(ع) است.علي آقا كه اشك در چشمانش حلقه زده بود گفت؛ به عزاي مولايت خوش آمدي، ما هر دو غلام آقا هستيم... و پدر پيرعلي آقا از هر دو پرسيد؛ مگر قرار نيست، مريدان و سينه چاكان سيدالشهدا(ع) با يكديگر در صلح و صفا و با دشمنان آقا در جنگ و ستيز باشند؟!... علي آقا و عباس آقا يكديگر را در آغوش گرفتند و...
بعد از انتخابات رياست جمهوري و در پي فتنه اي كه تعدادي از خواص آلوده و دين به دنيا فروخته با چراغ سبز! و حمايت مالي و سياسي و اطلاعاتي دشمنان تابلودار اسلام و امام(ره) عليه مردم و نظام جمهوري اسلامي ايران برپا كردند برخي از جلسات تصميم ساز و سياست پرداز كشور با غيبت اين يا آن مسئول روبرو شده است، علت اما، گلايه هايي است كه هر يك از آنان به حق يا به ناحق از ديگري به دل دارد. اين گلايه ها مربوط به مسائل بعد از برپايي فتنه مورد اشاره نيست، اگرچه با آن ماجرا نيز بي ارتباط نمي باشد. ماجرا به موافقت ها و مخالفت هاي قبل از انتخابات مربوط مي شود و بديهي است معدود كساني كه با آگاهي از اهداف فتنه و مخصوصاً بعد از آشكار شدن هويت واقعي سران فتنه همچنان با فتنه انگيزان همراهي داشته اند، نه فقط شايستگي و صلاحيت حضور در جلسات تصميم ساز و سياست پرداز نظام را ندارند، بلكه محاكمه و مجازات آنها به جرم وطن فروشي و خيانت، طبيعي ترين و قانوني ترين خواسته مردم است.
و اما، از اين موارد استثنايي و اندك و كم شمار كه بگذريم، گلايه ها هر چند بي مورد نيز نباشد در حد و اندازه اي نيست كه توضيح قابل قبولي براي غيبت برخي از گله مندان در جلسات حساس و تعيين كننده باشد.
اينگونه جلسات، نظير شوراي عالي انقلاب فرهنگي، مجمع تشخيص مصلحت نظام و... با چارچوب قانوني و حضور قانونمند و تعريف شده اعضاي آن شكل گرفته و كوتاهي اعضاء از شركت در اين جلسات و شوراها مي تواند به پي گيري اهداف ضروري و تعريف شده آن آسيب برساند و بايد توجه داشت شخصيت حقوقي اعضاي اين مجامع و شوراها، متعلق به شخص خودشان نيست. امانت مردم است كه به آنان سپرده شده و صد البته، حفظ امانت ايجاب مي كند كه در چارچوب تعريف شده آن به كار گرفته شود.
نه فقط شواهد و قرائن، بلكه اسناد غيرقابل انكار موجود كمترين ترديدي باقي نمي گذارد كه دشمنان بيروني با به كارگيري سران فتنه اخير، موجوديت نظام اسلامي را نشانه رفته بودند و انتخابات فقط بهانه بود. در اين ميان، اخلال در گردش كار طبيعي و قانونمند نظام، از جمله اهرم هاي مورد توجه آنان بوده است، بنابراين، اكنون كه به لطف خدا و همت مردم خداجوي، فتنه ياد شده ناكام مانده و فتنه انگيزان اصلي دست از پا درازتر و از هميشه رسواتر به نفس نفس افتاده اند و براي ابراز وجود، هر از چند گاه با صدور بيانيه اي ژاژ مي خايند و ياوه مي سرايند، جاي آن نيست كه با برخي گلايه ها در گردش كار طبيعي و قانونمند امور كشور خللي هر چند اندك پديد آيد. اين اختلال احتمالي دلخواه دشمنان بيروني و فتنه انگيزان وابسته به آنان است. و در يك كلمه، به همان اندازه كه طرد عوامل اصلي فتنه از كانون هاي رسمي نظام اسلامي ضرورتي اجتناب ناپذير است، وجود برخي گلايه ها در ميان وفاداران به نظام و مردم - هر چند با سليقه هاي سياسي مختلف- آسيب رسان خواهد بود.
حسين شريعتمداري

 



معاون دبير شوراي عالي امنيت ملي : مبادله سوخت بايد در خاك ايران انجام شود

معاون سياست خارجي شوراي عالي امنيت ملي با تاكيد بر اينكه اگر شك و شبهه اي مطرح باشد، وارد تبادل سوخت نمي شويم گفت: با وجود ابراز آمادگي سولانا و توافقات انجام شده در مذاكرات ژنو 2 ظاهرا طرف مقابل آمادگي لازم را براي ادامه گفت وگوها ندارد.
به گزارش ايرنا علي باقري در نشست بررسي مواضع هسته اي ايران در سالن مولوي دانشكده ادبيات و علوم انساني دانشگاه شهيد بهشتي گفت :مسئله اصلي مشكلات دروني طرف مقابل است و نشست جمعه بروكسل نشان داد كه طرف مقابل روند گفت وگوها را به نفع خود نمي داند. وي در ادامه با اشاره به اينكه راكتور تهران در سال 1347 توسط آمريكايي ها در دانشگاه تهران راه اندازي شده است گفت: در اوايل دهه 50 اين راكتور تحويل سازمان انرژي اتمي شد و كاركرد اين راكتور كاملا تحقيقاتي بود.
معاون سياست خارجي شوراي عالي امنيت ملي گفت: در طول چندين سال اين راكتور فعاليت هاي آموزشي انجام مي داد و بعد از چند سال سوخت آن تمام شد. وي گفت: در آن زمان ايران از آژانس خواست سوخت راكتور را تامين كند كه اين درخواست و راه حل هاي آن نزديك به دو سال طول كشيد و در پايان منجر به اين شد كه آرژانتين سوخت راكتور را تامين كرد.
باقري با اشاره به اينكه با ارتقاي فعاليت هاي هسته اي دانشمندان ايران وارد عرصه هاي پزشكي شدند گفت: در طول اين سال ها از اين سوخت براي تامين داروهاي هسته اي استفاده شد و با توليدات ايران تحريم ها نيز آغاز شد.
وي گفت: از سال 86 به بعد استفاده از راكتور تهران افزايش يافت و در بهار امسال ايران دوباره درخواست سوخت كرد.
قادر به توليد سوخت هستيم
وي تاكيد كرد: ما از لحاظ فني مشكلي در توليد اين سوخت نداريم و اگر كشورهاي ديگر اين سوخت را به ما ندهند ما خود قادر هستيم اين سوخت را توليد كنيم.
باقري افزود: ما از لحاظ فني براي توليد مشكلي نداريم ،بر اساس قرارداد شوراي امنيت خروج و ورود مواد ممنوع است ولي درخواست اين كشورها نشان مي دهد كه آنان از موضع خود عقب نشيني كرده اند. ما به اين نتيجه رسيديم كه عملكرد ايران عرصه تقابل را به عرصه تعامل تبديل كرده است.
وي گفت: در مذاكرات وين آمريكا، روسيه و فرانسه به همراه آژانس بين المللي انرژي اتمي و ايران به مدت 3 روز حول موضوع تامين سوخت راكتور تهران بحث كردند و پيشنهادي به ايران ارائه شد كه شكل اجراي آن پيشنهاد مورد پذيرش ايران قرار نگرفت.
وي در تشريح پيشنهاد ارائه شده در مذاكرات وين گفت: آنها گفتند به ميزان 1200 كيلو سوخت 3/5 درصد از ايران خارج شود و اين سوخت در روسيه تا 20 درصد غني شود و سپس به فرانسه برود تا به صورت مجتمع سوخت به ايران برگردد.
تنها راه مبادله در خاك ايران است
معاون سياست خارجي شوراي عالي امنيت ملي گفت: ايران با انتقال سوخت 3/5 درصد مشكلي نداشت اما به شرطي كه تامين سوخت راكتور تهران تضمين صد درصدي شده باشد.
وي تاكيد كرد: تنها راه اين است كه اين مبادله در خاك ايران صورت گيرد در اين صورت اين تضمين قطعي مي شود.

 



اپوزيسيون در 13آبان و روزقدس عجب غلط بزرگي كرد (خبر ويژه)

رئيس گروهك موسوم به ملي-مذهبي از عناصر ضدانقلاب خواست تا زماني كه ساختارشكني و تحركات تند باعث منسجم شدن اصولگرايان مي شود، از اين اقدامات خودداري كنند!
عزت ا... سحابي اذعان كرد: برخي اتفاقات كه در روز 13آبان افتاد به معناي ساختارشكني بود.
وي در گفت وگو با ايلنا با سلب مسئوليت از موسوي و كروبي و خاتمي به خاطر تحركات ساختارشكنانه آشوبگران گفت: در روز قدس هم شاهد بوديم كه تا حدي اتفاقاتي خارج از خواست موسوي و خاتمي و كروبي رخ داد.
اين عنصر گروهكي با دفاع ضمني از ساختارشكني،خواستار پرهيز از آن صرفاً از آن جهت شد كه باعث انسجام اصولگرايان مي شود. سحابي گفت: وقتي حركت ما سريع و شتابان بخواهد جلو برود، جريان موسوم به اصولگرا در هم فشرده مي شود و به طور مثال حبيب الله عسگراولادي كه دو هفته پيش مي گفت موسوي،خاتمي و كروبي را مفت به دست نياورده ايم الان اين سخنش را پس گرفته و يا اگر تا مدتي پيش سخن از بحران به ميان مي آورد اكنون ديگر آن را نمي گويد،لذا رهبري جنبش بايد محاسباتي داشته باشد كه اكنون گستردگي جنبش چقدر است و در اثر يك قدم جديد آيا مخالفين منسجم تر مي شوند يا خير؟
سحابي افزود: هم اكنون در ميان اصولگرايان اختلافاتي وجود دارد و جناح موسوم به اصولگرا اكنون درگير است و رهبري جنبش بايد ببيند كه چقدر امكان دارد آن جريان اختلافات را حل كرده و منسجم شود. تا زماني كه امكان منسجم شدن اصولگرايان وجود دارد بايد از حركات تند و نسنجيده خودداري كنيم.
اشاره سحا بي به سخنان اخير حبيب اله عسگراولادي است كه اعلام كرد «متاسفانه دو نامزد شكست خورده انتخابات،كارهايي كرده اند كه فرصت بازگشت را از دست داده اند». وي همچنين گفته بود «عده اي از خواص گندم بيگانگان را خوردند و از بهشت نظام خارج شدند. آنها با منافقين و سلطنت طلب ها هم صدا شده اند».
سحابي در ادامه دعوتش به نفاق خواستار حفظ ادعاي خط امام شد و گفت:رهبران فعلي جنبش سبز از علاقمندان به امام(ره) هستند و به خصوص موسوي بر اين امر تاكيد زيادي دارد. بنده هم در اين سخن با آنها شريك هستم زيرا از مواضع امام انحراف به وجود آمده است.
نگراني عنصر تندرويي نظير سحابي نسبت به عواقب افراطي گري در مراسم 13آبان و روزقدس از سوي گروهك هاي ضدانقلاب در حالي است كه شخص وي از جمله تحريك كنندگان نيروهاي پادو و ميداني محسوب مي شود.همچنين كساني چون موسوي و كروبي با مواضع آمريكا پسند و ضدانقلابي خود در آستانه راهپيمايي 13آبان و روزقدس، نقش اصلي را در تحميق نيروهاي ميداني ضدانقلاب و آوردن آنها به صحنه و لو دادن ماهيت آمريكايي فتنه سبز داشتند اما اكنون كه نتايج اين رسوايي آشكار شده، هم كروبي و موسوي و هم سران گروهك هاي ضدانقلاب به رسم و قاعده فتنه، از خود سلب مسئوليت مي كنند.

 



پيوند با اپوزيسيون هم جزو خط امام و طرفداري از انقلاب است؟! (خبر ويژه)

با وجود سكوت مهدي كروبي درباره مذاكره با يك عضو گروهك نهضت آزادي، جزئيات جديدي از اين مذاكره منتشر شد.
صدرحاج سيدجوادي درباره پيشنهادش به كروبي مي گويد: ايجاد جبهه ملي جديد بايد جامع الاطراف و متشكل از جبهه اصلاحات و اپوزيسيون باشد. كروبي در اين رابطه نظر صحيحي داشت و مي گفت ما يك جنبشي راه اندازي كرديم و درصدد فراگيرشدن آن هستيم.
اين عضو گروهك آزادي به «آريا» گفت: جواب كروبي نفي نبود ولي داوطلب ورود به اين مسئله ]محوريت براي تشكيل جبهه مشترك[ هم نبود. او در عين حال گفت جنبش را تشكيل داديم و اگر اپوزيسيون داخلي- نهضت آزادي و ملي، مذهبي- هم تمايل به ورود دارند، هيچ گونه مخالفتي نداريم.
تاكيد عضو گروهك نهضت آزادي بر اينكه طيف متبوع وي اپوزيسيون نظام هستند، در حالي است كه كساني چون كروبي و موسوي و خاتمي تلاش دارند با تاكيد بر سوابق خود- و كتمان هويت امروزي- خود را درون نظام، انقلاب و خط امام تعريف كنند و معلوم نيست چگونه جرياني مي تواند هم خود را درون يك نظام تعريف كند و هم با مخالفان و اپوزيسيون آن نظام پيوند بخورد، آن هم اپوزيسيوني كه اسناد جاسوسي برخي عناصر برجسته آن براي سفارت آمريكا و خيانت هايشان در جريان جنگ تحميلي به نفع رژيم صدام و... آشكار است.
كروبي اخيرا به خاطر برخي مراودات با گروهك ها و همراه شدن با جريان هاي ضدانقلاب، هم از سوي شماري از اعضاي فراكسيون اقليت مجلس و هم برخي اعضاي حزب اعتماد ملي تذكر و هشدار دريافت كرد. اين عده خواستار مرزبندي كروبي با دشمنان تابلودار خط امام و انقلاب شده بودند تا جبهه اصلاحات متهم به همراهي با دشمنان نظام نشود.
در همين حال ابراهيم يزدي رئيس گروهك نهضت آزادي- از رابطين خوب آمريكا- نيز درباره پيشنهاد عضو اين گروهك به كروبي گفت: جنبش اصلاح طلبي فاقد رهبري بود و شكست خورد. خاتمي فرهيخته بود اما هيچ وقت نخواست يا نتوانست نقش رهبري جنبش را ايفا كند. نمايندگان مجلس ششم همچنين نقشي را ايفا نكردند آقاي معين هم زمان كانديداتوري، پيشنهاد ما براي تشكيل جبهه دموكراسي خواهي را پذيرفت اما به دلايلي محقق نشد. الان هم اين واقعيتي انكارناپذير است.
وي گفت: رهبري جنبش فردي نيست چرا كه امكان ندارد. بلكه به نظر ما رهبري بايد جمعي باشد و به همين دليل در فرصت هاي مختلف ما به اين آقايان پيشنهاد كرديم كما اينكه دكتر صدر هم با كروبي صحبت كرد كه يك جبهه فراگير براي رهبري اصلاحات درست شود.
وي در مورد اينكه پيگيري اين پيشنهاد موقعيت كروبي را تقويت مي كند يا اپوزيسيون را، خاطرنشان كرد: كروبي دو دوره رئيس مجلس بود و هيچ ضرري از اين كار متوجه اش نيست، لذا شايد گروه حاكم بر قدرت در مسير تشكيل اين جنبش مقاومت و سنگ اندازي كند ولي واقعيت آن است كه هيچ ضرر و زياني به جبهه اصلاحات نخواهد خورد چرا كه نيازمند رفع اين نقيصه است.

 



صداي سيا: آقاي موسوي مرزبندي ممنوع! (خبر ويژه)

عضو گروهك منحله «حزب خلق مسلمان» و از مرتبطين با لانه جاسوسي آمريكا به كروبي و موسوي درباره مرزبندي با آشوبگران و ضد انقلاب هشدار داد.
حسن شريعتمداري كه پس از فرار به خارج كشور با گروهك موسوم به اتحاد جمهوري خواهان همكاري مي كند، به راديو فردا(ارگان سازمان سيا) گفت: مرزبندي به اين معناست كه آقاي موسوي داوطلبانه خود را از حمايت بخش مهمي از اعضاي جنبش محروم كند و حمايت خود را منحصر به كساني كند كه مانند خود ايشان از درون همين نظام برآمده و همچنان به قانون اساسي و ارزش هاي انقلاب وفادارند. در چنين حالتي شانس آقاي موسوي به معناي وسيع كلمه از بين خواهد رفت اگرچه در آن صورت ممكن است از سوي نظام بيشتر تحمل شود.
وي همچنين گفت: اصولا جنبش، خودش را از رهبري سياسي جدا كرده و فقط رهبري اخلاقي خود را به اين آقاياني كه از پروسه انتخاباتي بيرون آمده اند سپرده است.

 



مدير العبريه(العربيه): ايراني ها بعد از بوش به حساب اوباما هم رسيدند! (خبر ويژه)

رئيس سعودي شبكه العربيه(العبريه) مي گويد چالش هايي نظير برنامه هسته اي ايران و مسئله فلسطين- اسرائيل به تدريج رئيس جمهور آمريكا را سياستمداري ناتوان جلوه مي دهد.
عبدالرحمن الراشد كه به خاطر خوش خدمتي هايش به رژيم صهيونيستي در جريان جنگ 33روزه با حزب الله، جايزه ويژه اي هم از اسرائيلي ها دريافت كرد، طي مقاله اي در الشرق الاوسط نوشت: مقامات ايراني با صراحت در چارچوب مذاكرات با 1+5 اعلام كردند اورانيوم انبار شده شان را به خارج نخواهند فرستاد. ايراني ها در دوره اوباما جرئت مخالفت آشكارتري را يافته اند.
وي مي افزايد: ايراني ها با وجود پذيرش حق آنان از سوي غرب براي غني سازي اورانيوم، صراحتا اعلام مي كنند كه «اورانيوم خود را به هيچ كس تحويل نمي دهيم، برويد به جهنم». ايراني ها معتقدند از روز اول پوزه آمريكا را به خاك ماليده و در گل و لاي فرو برده اند. اما چشم هاي زيادي نظاره گر است. برداشت جهان در ابتدا اين بود كه اوباما مرد جديد كاخ سفيد است اما چالش هاي ايران، فلسطين- اسرائيل و كره شمالي به تدريج از او سياستمداري ناتوان جلوه مي دهد.
مدير العبريه اضافه كرد: به نظر مي رسد اوباما در عمل به وعده افزايش شمار نيروهايش در افغانستان دچار تزلزل و ترديد شده و امتيازات زيادي به ايراني ها داده است به گونه اي كه آنها هرگز راضي نمي شوند.
اكنون گفته مي شود اوباما نه بازدارنده است و نه جنگجو و در مقابل، امتيازات بيشتري را خواهد داد. كاري كه ايراني ها با اوباما كردند، با سلف او بوش نكردند و جرئتش را نداشتند.
اين مهره صهيونيست ها براي دلجويي از عناصر مرعوب آمريكا در منطقه ادعا كرد اوباما آنقدرها هم كه ظاهرش نشان مي دهد، ضعيف نيست(!)
تحليل مدير شبكه العبريه در حالي منتشر مي شود كه سايت گويانيوز هم در تحليلي به قلم يكي از عناصر ضدانقلاب نوشت: در فيس بوك، يكي از دوستان به طنز نوشته بود در ايران اولين كبريت بي خطر به اسم اوباما به بازار آمد. در پي اين طنز، حقيقتي تلخ نهفته است و آن خوش بيني و انتظارات ما از آقاي اوباماست. اين واقعيت است كه شايد اوباما جزو يكي از بهترين رئيس جمهورهاي آمريكاست اما رهبران آمريكا از سوي احزابي انتخاب مي شوند كه خود نماينده بنگاههاي اقتصادي، صنعتي، اقتصادي و بانك ها هستند و رئيس جمهور نمي تواند بدون توجه به منافع اين بنگاهها در آمريكا انتخاب شود يا تصميمي خلاف منافع اساسي آنها بگيرد... آنها حتي آقاي اوباما از سر لطف به ما كمك نمي كنند. طبيعي است كه منافع آمريكا را بر ما ترجيح دهد. سران ما ]اپوزيسيون[ بايد به آنها بفهمانند كه مذاكرات صلح ]سازش[ خاورميانه بدون ما همچنان دچار اخلال خواهد بود و آمريكا و غرب نبايد به سران ايران اعتماد كنند.

 



وقتي گريه دلقك ها باعث خنده مردم مي شود (خبر ويژه)

صهيونيست هاي ورشكسته پس از چند هفته صرف وقت و پول و همراه كردن هم جنس بازها توانستند چند ده نفر را در آستانه سفر رئيس جمهور اسلامي ايران به برزيل جمع آوري كرده و دلقك بازي خياباني راه بيندازند.
شماري از حاميان رژيم صهيونيستي و عده اي از مدعيان دفاع از حقوق هم جنس بازان پريروز در آستانه سفر دكتر احمدي نژاد به ريودوژانيرو تجمعي سرد برگزار كردند.
اين تجمع چند ده نفره در حالي برگزار شد كه كشور برزيل 200ميليون نفر جمعيت دارد و پايتخت آن نيز از پرجمعيت ترين پايتخت هاي جهان به شمار مي رود.
جالب اينجاست كه صداي آمريكا، راديو فردا و بي بي سي انگليس كه از اين سفر مهم احساس درد و ناراحتي مشتركي پيدا كرده اند، با آب و تاب تمام اين نمايش مضحك چند ده نفره را پوشش دادند.
رسانه هاي مذكور در عين حال علت اصلي ناراحتي خود را بروز دادند. براي مثال صداي آمريكا اعلام كرد: «برزيل پيش از اين از حق برخورداري ايران از فناوري صلح آميز هسته اي دفاع كرده است و اين در حالي است كه شيمون پرز رئيس جمهور اسرائيل در سفر اخير خود به برزيل، از آن كشور خواسته بود جاه طلبي هسته اي ايران و تهديد عليه اسرائيل را جدي بگيرند. رابرت گيتس وزير دفاع آمريكا مي گويد ايران در كشورهاي آمريكاي لاتين مشغول فعاليت هاي خرابكارانه است.»
راديو فردا هم گفت: «برزيل از حق هسته اي ايران دفاع مي كند و روش خود را مثال مي زند. آنها يك تجارت قوي با ايران دارند و نگراني امنيتي نسبت به ايران احساس نمي كنند به ويژه اگر در اين مبادلات تجاري بتوانند برخي از تجهيزات و حتي اورانيوم مورد نياز ايران را تامين كنند.»
اين رسانه آمريكايي اضافه كرد: سفر آقاي احمدي نژاد به اين كشورها در زماني انجام مي شود كه جمهوري اسلامي ايران به دليل فعاليت هاي هسته اي تحت فشارهاي تازه غرب قرار گرفته و رئيس جمهور اين كشور اميدوار است كه در گفت وگو با سران كشورهاي متحد خود حمايت آنها را براي مقابله با اين فشارها جلب كند.
شيمون پرز، رئيس جمهور اسرائيل، دو هفته پيش در سفري به برزيل بار ديگر ايران را متهم كرد كه درصدد دستيابي به سلاح هسته اي است و خواستار حمايت برزيل از تشديد تحريم ها عليه جمهوري اسلامي شد. اين در حالي است كه رئيس جمهور برزيل با تحريم عليه تهران مخالفت مي كند.

 


صفحه (14)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14