(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


سه شنبه 3 آذر 1388- شماره 19520
 

صفحه (14)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
معاون سازمان انرژي اتمي: توليد 500 تن UF6 بدون كمك خارجي نقطه عطف تاريخ علم در كشور است
حضور احمدي نژاد در برزيل كارشكني صهيونيست ها ناكام ماند
واكنش ايران به اظهارات مداخله جويانه كلينتون
برگزاري همايش پرچمداران بصيرت در قم
معاون وزير خارجه چين در ديدار متكي: دفاع قاطع چين از حق ايران در زمينه فناوري هسته اي
محمد جواد لاريجاني: اوباما توان اداره واشنگتن را هم نداردچه رسد به تغيير جهان
با عمليات مشترك سپاه و ارتش صورت گرفت آغاز دومين مرحله از رزمايش «آسمان ولايت2»
سياري خبر داد ساخت موفقيت آميز زيردريايي در كشور
انتقاد لاريجاني از برخي تخريب ها عليه دولت و شخصيت هاي نظام
مدير كل بنياد حفظ آثار و نشر ارزش هاي دفاع مقدس كرمانشاه:
00 1هزار نفر در دعاي عرفه مرز خسروي شركت مي كنند



معاون سازمان انرژي اتمي: توليد 500 تن UF6 بدون كمك خارجي نقطه عطف تاريخ علم در كشور است

معاون سازمان انرژي اتمي ايران گفت: توليد 500 تن uf6 توسط دانشمندان جوان داخلي بدون كوچكترين كمك خارجي در حقيقت نقطه عطف تاريخ علم و فناوري در كشور است.
دكتر محمد قنادي روز دوشنبه در همايش تجليل از انديش ورزان و جهادگران علم و فناوري بسيج در تالار شهيد شفايي دانشگاه تبريز، افزود: اين رويداد و اتفاق بزرگ در حالي رخ داد كه پيش از آن ايران حتي نمي توانست تنها 10 گرم uf6 توليد كند تا نيازهاي خود را تامين نمايد و اين اتفاق ميمون حاصل تلاش جوانان 25 و 26 ساله اي بود كه به جز خود من، تمامي آنها دانش آموختگان دانشگاهها و مراكز علمي داخلي بودند.
وي با اشاره به روند راه اندازي پروژه ucf اصفهان، گفت: اين پروژه قرار بود طي قراردادي به مبلغ 110 ميليون دلار به علاوه 300 ميليارد ريال هزينه ريالي در سال 1371 توسط چيني ها در مدت يازده سال ساخته و تجهيز شود كه به دليل فسخ قرارداد توسط آنها، با تلاش و غيرت دانشمندان جوان ايراني ظرف مدت سه سال به انجام رسيد.
دكترقنادي تصريح كرد: به رغم تلاش دولتمردان و سازمان انرژي اتمي براي تجديد نظر چيني ها براي ادامه فعاليت در نهايت آنها از تعهدات خود سرباز زدند تا اينكه در انتهاي سال 1381 تصميمي قطعي براي راه اندازي اين پروژه توسط متخصصان داخلي گرفته شد.
وي ادامه داد: در اين مرحله من با حكمي از سوي مقامات مامور ساخت اين پروژه شدم كه در اين زمينه 400 نفر از مهندسان و دانش آموختگان دانشگاه ها و مراكز علمي مرتبط را جمع آوري كردم تا در اين پروژه كمك كنند و با وجود اينكه در ابتدا خيلي ها به من ايراد مي گرفتند كه با آبروي علمي خود بازي مي كنم اما من اميدهاي زيادي داشتم تا اينكه اين پروژه با تمام منابع و بدون هيچ گونه كمك خارجي به راه افتاد.
دكتر قنادي تصريح كرد: البته در اين ميان چيني ها كه مدت حدود شش ماه بر روي پروژه كار كرده بودند مبلغ 45 ميليون دلار دريافت كرده بودند كه با قطع همكاري نه تنها اين مبلغ از آنها پس گرفته شد بلكه حدود 15 ميليون دلار نير خسارت از آنها گرفتيم.
وي با بيان اينكه در پروژه UCF ايران هفتمين كشور دنياست، اظهارداشت: ما در رابطه با پروژه ي غني سازي نيز جزو 10 كشور اول جهان هستيم. به گفته قنادي، هم اكنون 16 درصد برق دنيا از نيروگاه هاي هسته اي توليد شده وحدود 438 راكتور قدرت در سطح دنيا وجود دارد. وي، با تاكيد بر توان علمي و عملي دانشمندان ايراني، تصريح كرد: ما از دل پروژه ياد شده مديران هسته اي تربيت كرديم كه در حال حاضر در سازمان انرژي اتمي كشور مشغول به كار هستند.
رييس پژوهشكده مواد سازمان انرژي اتمي ايران در بخشي از سخنان خود با اشاره به استفاده هاي علمي از اين نوع انرژي در زمينه هاي پزشكي، كشاورزي، صنعتي و به خصوص داروسازي، گفت: هرچند در 50 سال قبل انرژي هسته اي تداعي كننده استفاده هاي مخرب از آن بود ولي در حال حاضر اين انرژي از نظر علمي اهميتي بسزا دارد به گونه اي كه اگر امروز كشوري از اين علم بهره مند باشد در عرصه هاي ديگر نيز از رشد و ترقي چشم گيري برخوردار خواهد بود. دكتر قنادي با اشاره به پروسه چرخه سوخت هسته اي كه لازمه دستيابي كامل به انرژي اتمي است، چرخه سوخت را سلسله فرآيندهاي مهندسي كه تمام علوم در آن وجود دارد، تعريف كرد. وي ادامه داد: براي دستيابي به اين مهم، پس از راه اندازي كارخانه uf6 بايد كارخانه غني سازي داشته باشيم كه خوشبختانه الان اين واحد كار مي كند و نقطه انتهايي چرخه سوخت نگهداري پسماندهاي اورانيوم است كه بايد به طور ايمني كامل آنرا نگه داريم.
قنادي، درباره استفاده از راديو ايزوتوپ ها براي تشخيص و درمان بعضي از بيماري ها با استفاده از انرژي اتمي گفت: در حال حاضر ايران اسلامي گام هاي اساسي و محكمتري را در اين زمينه برداشته و به موفقيت هايي نيز دست يافته است كه بايد اين روند تداوم يابد. به گفته وي، در حال حاضر در كشور آمريكا 18 ميليون نفر، در اروپا 10 ميليون نفر، در استراليا 560 هزار نفر و در ايران 850 هزار نفر از داروهاي توليدي اين بخش استفاده مي كنند، در حالي كه آمريكا و اروپا از 50 سال گذشته و استراليا از 20 الي 30 سال پيش اين پروسه را شروع كرده اند و ما تنها سه سال است كه وارد اين عرصه شده ايم.
دكتر قنادي افزود: هيچ صنعتي حتي صنعت كاغذسازي، توليد برق و حتي سدهاي آب و كشاورزي بدون استفاده از فناوري هستها يي در حال حاضر امكان رشد ندارند و بدين خاطر بود كه مسوولان تشخيص بسيار مناسبي دادند و توانستند اين صنعت را در چند سال گذشته خوب اداره كنند. وي با تاكيد بر ارزش و اهميت انرژي اتمي، گفت: كافي است به اين نكته مهم توجه كنيم كه چهار گرم اورانيوم با غناي پايين برابر است با 300 كيلو ذغال، 25 ليتر نفت و 200 مترمكعب گاز طبيعي.

 



حضور احمدي نژاد در برزيل كارشكني صهيونيست ها ناكام ماند

سرويس سياسي-
سفر رئيس جمهوري ايران به برزيل بار ديگر تلاش هاي مقامات رژيم صهيونيستي براي جلوگيري از نفوذ ايران در آمريكاي لاتين را ناكام گذاشت.
حدود دو هفته قبل «شيمون پرز» رئيس رژيم صهيونيستي به منظور تحت شعاع قراردادن سفر دكتر احمدي نژاد به آمريكاي لاتين راهي آرژانتين و سپس برزيل شد.
همزمان رسانه هاي غربي و صهيونيستي هدف اين سفر را مقابله با نفوذ جمهوري اسلامي ايران در منطقه آمريكاي لاتين اعلام كردند و اين مسئله نشان از آن داشت كه حضور فعال ايران در اين منطقه براي صهيونيست ها به هيچ وجه قابل تحمل نيست.
با آغاز سفر پرز به برزيل و آرژانتين كه نخستين سفر رئيس رژيم صهيونيستي طي چندين دهه اخير به شمار مي آمد، دفتر وي بيانيه اي صادر كرد و با اشاره به اهداف اين سفر توضيح داد كه پرز به ميزبانان خود خواهد گفت اگر ايران امكان يابد به توانايي هسته اي نظامي برسد، خطري براي همه جهان خواهد بود.
اين در حالي بود كه رژيم صهيونيستي مخالفت خود را با سفر رئيس جمهور ايران به برزيل اعلام كرده بود و پيش از آن نيز آويگدور ليبرمن، وزير خارجه اسرائيل نيز در ماه ژوئيه در سفر به برزيل و ديگر كشورهاي آمريكاي لاتين از آن ها خواسته بود مانع از نفوذ ايران در منطقه شده و از كمك به برنامه اتمي ايران جلوگيري كنند. وزارت خارجه رژيم صهيونيستي نيز سال گذشته در سندي از كشورهاي آمريكاي لاتين خواسته بود به ايران اورانيوم نفروشند. برزيل از جمله كشورهايي است كه از توانايي هاي اتمي غيرنظامي برخوردار است.
به گزارش رجا، پرز در سفر خود به برزيل در كنگره اين كشور نيز حاضر شد و طي سخناني نسبت به گسترش نفوذ ايران در آمريكاي لاتين هشدار داده بود. وي همچنين در سخنان خود از دولت برزيل خواسته بود تا از نفوذ خود در جهان بهره گيرد و در مقابل آنچه كه جاه طلبي هسته اي ايران مي خواند، ايستادگي كند. رئيس رژيم صهيونيستي در اين زمينه مدعي شده بود «ايران يك تهديد جهاني است و به صراحت گفته است كه قصد نابودي اسرائيل را دارد. من مي دانم كه مقامات برزيلي با ادبيات ترور و تهديد مخالفند و مي دانم كه اگر مخالفت هاي خودشان با اين گونه سياست هاي ايران را آشكار اعلام كنند، اين اعلام مخالفت آن ها انعكاس وسيع و گسترده اي در جامعه جهاني خواهد داشت.»
پرز همچنين درباره سفر آتي رئيس جمهوري ايران به برزيل گفته بود: «من قصد ندارم درباره ميزباني شما از احمدي نژاد اظهار نظر كنم ولي ما افكار و سياست هاي او را براي جهان خطرناك مي دانيم.»
موضع گيري ها و ابراز نگراني هاي گسترده مقامات صهيونيستي و آمريكايي اما با بي توجهي مقام هاي برزيلي مواجه شد. «لوئيس اناسيو لولا داسيلوا» رئيس جمهور برزيل كه در اظهارات دو ماه گذشته خود در اجلاس سالانه مجمع عمومي ملل متحد آشكارا از حق ايران براي دستيابي به تكنولوژي هسته اي صلح آميز دفاع كرده بود، در واكنش به سخنان پرز گفت: «بدون مذاكره با تمام قدرت هاي ديني و سياسي نمي توان صلح را برقرار كرد.»
وي همچنين از سفر دكتر احمدي نژاد به برزيل دفاع كرد و ادامه داد: «ما به گفت وگوهاي بيشتر و تشكيل شركاي بيشتر با كساني كه تمايل به برقراري صلح در خاورميانه دارند، نياز داريم، ما تا زماني كه مي توانيم از طريق گفت وگوها روند صلح را پيش ببريم، گفت وگو با هيچ طرفي را رد نمي كنيم.» وي همچنين در اعتراضي تلويحي خطاب به پرز گفت: «تو مي داني كه صلح بدون عقب نشيني هاي سياسي امكان پذير نخواهد بود.»
در همين رابطه، وزير امور خارجه برزيل نيز در واكنش به اظهارات پرز گفت: «ايران جايگاه بالايي در سياست خارجي برزيل دارد و گسترش روابط با اين كشور براي ما از اهميت ويژه اي برخوردار است.»
«سلسو آموريم» با ابراز خشنودي از سفر دكتر احمدي نژاد به كشورش گفت: «ايران نه تنها كشور با نفوذ و تأثيرگذار در خاورميانه و آسياي مركزي است بلكه در تعاملات بين المللي و روابط جهاني نيز جايگاه جمهوري اسلامي از اهميت ويژه اي برخوردار است و از اين رو گسترش روابط دو كشور براي ما بسيار مهم است.»
با حضور ديروز رئيس جمهور كشورمان در برزيل عملاً نتيجه هفته ها تلاش صهيونيست ها براي جلوگيري از انجام چنين سفري ناكام ماند.
«محمد باقر خرمشاد» معاون وزير امور خارجه كشورمان پيرامون اين موضوع گفت: يكي از دلايل مخالفت هاي رژيم صهيونيستي با سفررئيس جمهوري اسلامي ايران به برزيل و مانع تراشي در انجام آن، اين است كه اين سفر مي تواند جايگاه ايران را به عنوان قدرت منطقه اي تثبيت كرده و وجهه بين المللي كشورمان را ارتقا دهد.
تظاهرات همجنس گرايان
عليه سفر احمدي نژاد
ديروز در آستانه حضور رئيس جمهور كشورمان در برزيل دهها نفر از نمايندگان گروه هاي همجنس گرا و كساني كه خود را بازمانده هولوكاست مي دانستند عليه اين سفر در شهر ريودوژانيرو دست به تظاهرات زدند.
خبرگزاري آسوشيتدپرس آمريكا كه اين جمع محدود را صدها نفر خواند، در گزارشي نوشت: صدها برزيلي در اعتراض به فراخوان رئيس جمهور ايران براي نابودي اسرائيل، فعاليت هاي هسته اي بحث انگيز دولت وي و اعلان هاي او عليه همجنس بازان، عليه ديدار قريب الوقوع وي از برزيل تظاهرات كردند.
همچنين اعتراض اين جمع محدود به سفر رئيس جمهوري كشورمان در حالي صورت گرفت كه حدود دو هفته قبل و همزمان با سفر شيمون پرز رئيس رژيم صهيونيستي به برزيل هزاران تن از مردم اين كشور آمريكاي لاتين عليه كودك كشي، اشغالگري و ادامه شهرك سازي در سرزمين هاي فلسطيني به دست صهيونيست ها دست به تظاهرات زده بودند.
ديدار با رئيس جمهورگامبيا
دكتر احمدي نژاد قبل از سفر به برزيل با حضور در بانجول پايتخت گامبيا سفر خود به آمريكاي لاتين را آغاز كرد.
دكتر محمود احمدي نژاد و «الحاجي يحيي جامه» روساي جمهور ايران و گامبيا پس از برگزاري نشست خصوصي و مذاكرات مشترك هيات هاي عالي دو كشور در نشست خبري بر اهتمام خود براي توسعه روابط و همكاري هاي دو كشور در زمينه هاي مختلف خبر دادند. رئيس جمهور در مصاحبه خبري مشترك با همتاي خود روابط ايران و گامبيا را برادرانه و بسيار خوب و مثبت ارزيابي كرد و گفت: جمهوري اسلامي ايران مصمم است روابط و همكاري هاي خود را در همه زمينه ها با گامبيا گسترش دهد و هيچ محدوديتي هم براي توسعه اين روابط نداريم.
«الحاجي» هم در اين نشست خبري با بيان اينكه روابط جمهوري اسلامي ايران و گامبيا سابقه طولاني دارد گفت: روابط دو كشور ابعاد جامع علمي ، بازرگاني ، تجاري و فني را در بر مي گيرد و اميدواريم كه روابط مان در بخش هاي مختلف باز هم گسترش پيدا كند. رييس جمهور گامبيا با بيان اينكه جامعه بين المللي و مسلمان با مشكلات زيادي مواجه هستند، خاطر نشان كرد: در اين برهه حساس نيازمند آن هستيم كه هماهنگي ها و همكاري هاي بيشتري در چارچوب سازمان ها و مجامع بين المللي داشته باشيم.
دكتر محمود احمدي نژاد پس از سفر يك روزه به گامبيا، بانجول را به مقصد برزيليا ترك كرد.

 



واكنش ايران به اظهارات مداخله جويانه كلينتون

سخنگوي وزارت امور خارجه كشورمان با انتقاد از اظهارات مداخله جويانه وزير امور خارجه آمريكا تاكيد كرد كه خانم كلينتون بهتر است براساس اطلاعات درست اظهار نظر كند.
«رامين مهمان پرست» در پاسخ به سؤال خبرنگاري مبني بر اين كه موضع وزارت امور خارجه درباره اظهارات هيلاري كلينتون - وزير امور خارجه آمريكا - در مورد تحولات داخلي ايران و احكام صادره از سوي محاكم قضايي چيست؟ اظهار داشت: به نظر مي رسد وزير خارجه آمريكا براساس اطلاعات نادرست يا بدون توجه به اتهامات افراد موردنظر درباره نامبردگان اظهارنظر كرده است، عضويت در يك گروه تروريستي و هدف قراردادن بيگناهان مصداق جرم محسوب مي شود كه در همه مقاطع زماني و مكاني اين گونه رويكردها مجرمانه بوده و تعامل و رويه هاي قضايي بين المللي و از جمله اسناد سازمان ملل متحد با اين رفتارها، يكسان است و مجازات آن بر اساس مقررات و قانون اساسي كشورها تعقيب مي شود و اجماع جهاني نسبت به مقابله با تروريزم، يك ايده جهانشمول مي باشد.
وي افزود: عنوان جريان سياسي نهادن به عناصر يك گروه تروريستي علاوه بر مداخله در امور داخلي جمهوري اسلامي ايران، رويكردي غيروارد، دوگانه و مردود است.
رامين مهمان پرست با اشاره به محكوميت 23 نفر از اعضاي سازمان جاسوسي آمريكا در ميلان به جرم دست داشتن در ربايش و شكنجه يك فرد مصري به عنوان مصداقي از رفتار ناقض حقوق بشر آمريكا، خاطرنشان كرد: شايسته است خانم كلينتون بخشي از نگراني ها و تاسف هايش را متوجه انجام فعاليت هاي مغاير با معيارهاي حقوق بين الملل و مراودات قضايي توسط ماموران دولت آمريكا در نقاط مختلف جهان كرده، تلاش كند تا حداقل در عمل سال جاري را به سال پايان دادن به نقض فاحش و سيستماتيك حقوق بشر در گوانتانامو تبديل نمايد.
سخنگوي وزارت امور خارجه، خاطر نشان كرد: اصول احترام به حاكميت قانون و استقلال قوه قضاييه در قبال جرايم قضايي از بديهيات حقوق بين الملل است كه انتظار مي رود مقامات ديپلماسي كشورها با رعايت آنها ارزش هاي پذيرفته شده جهاني را محترم شمرند.

 



برگزاري همايش پرچمداران بصيرت در قم

همايش پرچمداران بصيرت با حضور طلاب و روحانيان بسيجي و با صدور بيانيه آنان در قم برگزار شد.
به گزارش خبرگزاري فارس تجمع طلاب و روحانيون بسيجي با عنوان «همايش پرچمداران بصيرت» يكشنبه شب با حضور آيت الله مقتدايي مدير حوزه علميه قم، نقدي رئيس سازمان بسيج مستضعفان و جمعي از مسئولان حوزوي در مدرسه فيضيه قم برگزار شد.
در اين گردهمايي كه از سوي مركز مديريت حوزه علميه قم و تيپ مستقل 83 امام جعفرصادق(ع) برگزار شده بود، روحانيان تبليغي - رزمي و طلاب بسيجي با سردادن شعارهايي در حمايت از رهبر انقلاب با آرمان هاي امام خميني تجديد ميثاق كردند.
روحانيان، فرمانده جنگ نرم
در برابر دشمنان هستند
فرمانده سازمان بسيج مستضعفان كشور گفت: اكنون كه دشمنان جنگ نرم را عليه انقلاب اسلامي، ارزش ها و فرهنگ ديني ملت ايران راه انداخته اند، روحانيت بايد به عنوان فرماندهان اين جنگ در مقابل دشمنان به ميدان مبارزه وارد شوند.
سرتيپ «محمدرضا نقدي» در اجتماع طلاب بسيجي گفت در اين دوران حساس كه دشمنان ارزش ها و آرمان هاي انقلاب را هدف قرار داده اند روحانيان بايد از ساخت ارزش ها، باورها و اعتقادات ديني مردم دفاع كنند.
وي افزود: در جنگ نرم چون منطق، استدلال، افكار و باورهاي ما از دشمنان قوي تر است بي شك پيروز ميدان خواهيم بود و همانگونه كه در جنگ نظامي در برابر دشمنان پيروز ميدان بوديم اين بار نيز دشمنان سودي از توطئه نخواهند برد.
سرتيپ نقدي، روحانيت را پيشتاز و پيشكسوت دفاع از آرمان هاي انقلاب دانست و گفت: در نبرد نظامي ما فرماندهان در صحنه بوده و فرماندهي مي كرديم ولي در جنگ نرم بايد روحانيت فرماندهي نبرد را برعهده بگيرد.
وي با اشاره به جنگ فرهنگي امام راحل(ره) كه عليه قدرت هاي شيطاني راه انداخت، گفت: امام جنگ فرهنگي را با دشمنان انقلاب آغاز كرد و صدور انقلاب از نمونه هايي است كه امام آن را آغاز و رهبر معظم انقلاب بدون انحراف از آرمان ها، راه ايشان را ادامه داده است.
نقدي تصريح كرد: جنگ نرم ما، اركان استكبار را متزلزل كرده و برخي رژيم ها فرو پاشيده و مرتجع منطقه نيز رسوا شده اند و آمريكا به دريوزگي افتاده است.
نقدي اظهار داشت: با وجود تبليغات منفي هزاران شبكه ماهواره، سايت اينترنت و كانال هاي راديو و تلويزيوني، مردم ما در صحنه هستند و اين نشانه نورافشاني مرجعيت و روحانيت است. وي در پايان تصريح كرد: امروز ارزش هاي اسلامي در برابر ارزش هاي غربي و ليبرال دموكراسي صف آرايي كرده و در اين جنگ فرهنگي دست خود را به سمت حوزه هاي علميه دراز مي كنيم.
مقابله با ولي فقيه
مقابله با خداست
آيت الله مرتضي مقتدايي يكشنبه شب در همايش پرچمداران بصيرت كه در مدرسه فيضيه برگزار شد ايثار، فداكاري و عشق را از ويژگي هاي برجسته بسيجيان دانست و گفت: از صدر اسلام تاكنون تمام مجاهدان راه حق كه در راه دين خدا جانفشاني كرده اند همه در زمره بسيجيان قرار دارند.
نايب رئيس جامعه مدرسين حوزه علميه قم افزود: مردم بايد ببينند كه روش و سيره روحانيان بسيجي اطاعت از خدا و رسول و ولي امر است.
وي قانون اساسي را نتيجه خون هزاران شهيد و حاصل رأي اكثريت قاطع مردم دانست و اظهار داشت: در قانون اساسي وقتي خبرگان يك فقيه مجتهد و شايسته رهبري را به اين مقام انتخاب مي كنند، ولايت امر و رهبري بر عهده او قرار مي گيرد.
مقتدايي در ادامه اظهار داشت: ولي امر يعني كسي كه جانشين امام زمان«عج» است و اطاعت از او واجب و مخالفت با او حرام است.
نائب رئيس جامعه مدرسين حوزه علميه قم تصريح كرد: ايستادن و مقابله كردن با ولي امر مسلمين مقابله با خدا و پيامبر اكرم«ص» است و اين عقيده شرعي و قانون اساسي ماست.
در پايان اين مراسم بيانيه تجمع طلاب و روحانيان بسيجي قرائت شد و با تكبير شركت كنندگان مورد تأييد قرار گرفت.
در اين بيانيه آمده است: هفته بسيج، هفته گراميداشت شجره طيبه اي است كه حقيقتا در عمق دل و جان ميليون ها انسان فداكار، فرهيخته و خودساخته ريشه دوانيده و شاخ و برگ آن نيز دل و جان بسياري از انسان هاي طالب حق، حقيقت، درستي و صداقت را معطر و از وجود خود متنعم كرده است.

 



معاون وزير خارجه چين در ديدار متكي: دفاع قاطع چين از حق ايران در زمينه فناوري هسته اي

معاون وزير امور خارجه چين تاكيد كرد كشورش بر حق جمهوري اسلامي ايران در برخورداري از تكنولوژي صلح آميز هسته اي تصريح دارد.
«جاي جونگ» معاون وزير امور خارجه چين در تهران با منوچهر متكي وزير امور خارجه كشورمان ديدار و پيرامون تحولات دوجانبه و منطقه اي بحث و تبادل نظر كرد.
منوچهر متكي در اين ديدار با اشاره به مناسبات تهران - پكن اظهار داشت: از نگاه چين به روابط و مناسبات راهبردي با جمهوري اسلامي ايران استقبال مي كنيم. عرصه هاي مختلف از مناسبات را در فراروي همكاري هاي دو جانبه داريم، گامها و ظرفيت هاي فراواني براي گسترش مناسبات فيمابين تاكنون برداشته ايم و ما اميدواريم با رايزني ها و ديدارهاي متوالي مقامات عاليه دو كشور زمينه هاي تسهيل مراودات همه جانبه در چارچوب منافع متقابل را تعقيب نماييم.
وي با تبيين ظرفيت هاي جديد مناسبات دو كشور اظهار داشت: ظرفيت هاي جديد در عرصه همكاري هاي اقتصادي و تجاري، اجراي پروژه هاي مشترك در كشورهاي ثالث، همگي از زمينه هاي جديد بوده كه از طريق ديدار مقامات عاليه و رايزني هاي مقامات دو كشور مي تواند بارور گردد.
جاي جونگ نيز در اين ديدار با اشاره به روابط پكن - تهران اظهار داشت: ما از رايزني هاي دوره اي با مقامات وزارت امور خارجه جمهوري اسلامي ايران كه همواره سازنده بوده است، خرسنديم، ما از همكاري ها و مناسبات راهبردي دو كشور ارزيابي خوبي داريم، در دوره اخير روابط دو كشور در زمينه هاي اقتصادي و فرهنگي از پيشرفت خوبي برخوردار است و ديدگاه هاي بلندمدت و راهبردي از ويژگي هاي اصلي مناسبات جاري است. وي با تشريح موضع چين پيرامون برنامه صلح آميز هسته اي جمهوري اسلامي ايران اظهار داشت: پيشنهاد چين در خصوص برنامه صلح آميز اتمي ايران همواره راه حل ديپلماتيك و گفت وگو بوده است و بر حق جمهوري اسلامي ايران در برخورداري از تكنولوژي صلح آميز هسته اي تصريح داشته و آژانس بين المللي انرژي اتمي را به عنوان مرجع رسيدگي بر امور اتمي قلمداد مي كند.
همكاري
خصوصا در عرصه انرژي
معاون وزير امورخارجه چين همچنين در ديدار با دكتر «علي باقري» معاون سياست خارجي دبير شوراي عالي امنيت با خاطر نشان كردن رايزني مستمر دو كشور در زمينه هاي مختلف دوجانبه، منطقه اي و بين المللي، اعتماد سياسي دو كشور به يكديگر را راهگشا خواند و بر حمايت صريح پكن از حقوق مسلم ملت ايران از جمله استفاده از انرژي هسته اي صلح آميز تاكيد كرد.
جاي جونگ همچنين نقش جمهوري اسلامي ايران را در گفت وگو با 6 كشور، سازنده خواند و خواستار استمرار اين گفت وگوها شد.
در اين ديدار علي باقري نيز با اشاره به نقش و جايگاه دو كشور پهناور ايران و چين در منطقه و جهان، ظرفيت هاي فراوان براي تعميق و گسترش مناسبات را يادآور شد و گفت: افزايش همكاري هاي دو كشور در زمينه هاي مختلف به ويژه در تامين و تثبيت امنيت ضروري و به نفع ملتهاي منطقه است.
معاون سياست خارجي و امنيت بين الملل دبير شوراي عالي امنيت ملي تجربه تعامل تهران و پكن را در عرصه هاي مختلف از جمله سرمايه گذاري، انرژي و صنعت، خوب و چشم انداز آن را روشن توصيف كرد و تصريح كرد: تهديدها و فرصت هاي مشترك ايجاب مي كند روابط دو كشور از طريق طراحي سازوكارهاي جديد همكاري دوجانبه، منطقه اي و بين المللي وارد مرحله اي پيشرفته تر شود. باقري رويكرد تهران در گفت وگو با 6 كشور را راهبردي و پيشبرد آن را به سود همه طرف ها خواند و تاكيد كرد: جمهوري اسلامي ايران براساس نگاه و رويكردي سازنده از ادامه اين گفت وگوها براساس بسته پيشنهادي خود استقبال مي كند.

 



محمد جواد لاريجاني: اوباما توان اداره واشنگتن را هم نداردچه رسد به تغيير جهان

محمد جواد لاريجاني با اشاره به شعار تغيير رئيس جمهور كنوني آمريكا گفت: اوباما خيلي ضعيف تر از آن است كه بتواند تغيير ايجاد كند.
به گزارش فارس، لاريجاني رئيس پژوهشگاه دانش هاي بنيادين با حضور در گفت وگوي ويژه خبري شبكه دوم سيما اظهار داشت: در حال حاضر شاهديم آمريكايي ها و غربي ها از دخالت در امور ما از هيچ چيزي ابا ندارند. شرم آور است كه حتي در انتخابات ما موضع گيري مي كنند. براي من قابل تصور نيست كه كشوري رسما درباره امور داخلي يك كشور موضع گيري كند.
وي يادآور شد: البته اين نشانگر افت عجيب آنها در امر ديپلماسي، سياست و ارتباطات جهاني و تلقي آنها از عالم است. اين تلقي خيلي قديمي است كه فكر كنند مي توانند در واشنگتن بنشينند و دنيا را اداره كنند. اصلا واشنگتن از دستشان در رفته تا برسد به دنيا. فكر مي كنم اين تلقي خيلي قديمي هنوز بر ذهنيت سياستمداران آمريكايي سيطره دارد.
مجري اين برنامه با طرح اين پرسش كه آيا نشانه هايي از تغيير از سر اجبار و ناچاري در حال حاضر در رفتار آمريكايي ها ديده مي شود كه ما بتوانيم از آنها به عنوان فرصت هاي خود بهره برداري كنيم؟ به پيام اوباما در 13 آبان اشاره كرد كه در آن گفته شده بود ما قضيه گروگان ها را فراموش كرديم و حالا بايد ببينيم ايران چه كار مي كند.
صحبت هاي عسلي اوباما بي خاصيت است
مجري بار ديگر پرسيد: آيا اينها از سوي آمريكايي ها فراموش شده است و آيا ما عليرغم در اختيار داشتن اسناد لانه جاسوسي بايد فراموش كنيم؟ كه لاريجاني پاسخ داد: صحبت فراموشي نيست. ما پرچمدار دشمني با هيچ كشوري نيستيم. صحبت ادامه شيطنت ها و دخالت هاست. كافي است در ظرف دو ماه گذشته مواضع آقاي اوباما را راجع به مسائل خودمان مرور كنيم. اين صحبت هاي «عسلي» در قبال اقدامات بسيار كريه و زشت هيچ خاصيتي ندارد.
وي با بيان اينكه حتي اگر خوشبينانه فكر كنم كه اوباما مي خواهد تغيير ايجاد كند، يادآور شد: به نظر مي آيد خيلي ضعيف تر از آن است كه بتواند تغيير ايجاد كند. حرف براي چند ماه دوام دارد، حرف هاي خيلي شيرين، دنياپسند و انسان پسند.اما بعد به ژست هاي توخالي تبديل مي شود. اوباما براي اينكه بخواهد نشان دهد تغيير ايجاد كند بايد يكي دو تا ليست تخاصمات سنگين و طولاني عليه ما را به صورت سمبليك رفع كند.
رئيس پژوهشگاه دانش هاي بنيادين خاطرنشان كرد: اقدامات اوباما آنقدر زشت، كريه و گوياست و نه تنها تغييري راجع به ما پيدا نشده اتفاقاً ميزان خصومت افزايش يافته است.
پاسخ تند به توپ و تشر
لاريجاني در پاسخ به تبليغات مطرح شده مبني بر ارائه پيشنهادات تحكم آميز به ايران و اينكه البرادعي مي گويد الان همه توپ ها در زمين ايران است و ايران بايد به اينها پاسخ دهد، تصريح كرد: نحوه تعامل با ايران نحوه توپ و تشر نيست، اين را دنيا مي داند.
وي افزود: اگر كسي بخواهد به ما توپ و تشر كند، ما پاسخ بسيار تندي به آن خواهيم داد.
حمايت غربي ها از براندازان
لاريجاني دربخش ديگري از اين گفت وگو با اشاره به سياست چماق و هويج غرب گفت: غربي ها اين اصطلاحات چماق و هويج را كه چاله ميداني است در مورد ملت ما به كار مي برند.
وي با بيان اينكه تخاصم غرب با ما حد ندارد و هر روز چيزي عليه ما علم مي كند، اظهار داشت: آنها در امور داخلي ما با نهايت رسوايي دخالت مي كنند و همين امروز وزير خارجه فرانسه با كمال وقاحت گفت كه ما از حركت هاي برانداز در ايران حمايت مي كنيم و به آن علاقه منديم.
اين تحليلگر مسائل سياسي ادامه داد: چند سال پيش، 3 ماه در پاريس آتش سوزي و درگيري بود، آيا درست بود وزير خارجه و دولت ما بيانيه داده و از اين جنبش حمايت مي كردند.

 



با عمليات مشترك سپاه و ارتش صورت گرفت آغاز دومين مرحله از رزمايش «آسمان ولايت2»

با پايان موفقيت آميز نخستين مرحله از رزمايش بزرگ مدافعان آسمان ولايت 2 دومين مرحله با عمليات مشترك نيروهاي پدافندي سپاه و ارتش آغاز شد.
به گزارش خبرگزاري ها سرتيپ دوم پاسدار غلامحسين ملايي نماينده پدافند هوايي نيروي هوافضاي سپاه مستقر در قرارگاه پدافند هوايي خاتم الانبياء در گفت وگو با خبرنگاران افزود: در بخشي از مرحله دوم رزمايش، نيروهاي مهاجم با اقدامات جمينگ و جنگال (جنگ الكترونيك) عليه نيروهاي پدافند خودي وارد عمل شدند.
وي افزود: نيروهاي پدافند خودي با اقدام به موقع و توانمند، اقدامات جمينگ و جنگ الكترونيك دشمن فرضي را خنثي و اهداف دشمن را كشف كردند و نيز اقدامات تاكتيكي را بر روي اهداف مهاجم انجام دادند.
بنابراين گزارش ها، ابلاغ آماده باش به كليه يگان ها، آمادگي مقابله با جنگال، انجام اقدامات تاكتيكي كشف، شناسايي و تعقيب، ارزيابي اقدامات پدافند غيرعامل، ايجاد وضعيت ش.م.ه (شيميايي، ميكروبي، هسته اي) و مقابله با آن و انجام ره گيري توسط هواپيماي اسكرامبل از جمله اقدامات ديگر مرحله دوم رزمايش مشترك مدافعان آسمان ولايت 2 است كه طي امروز- يكشنبه- و فردا- دوشنبه- انجام خواهد شد.
در مرحله اول اين رزمايش كه ديروز با دستيابي كامل به اهداف از پيش تعيين شده پايان يافت نيروهاي واكنش سريع يگان هاي پدافند هوايي نيروهاي مسلح تحت فرماندهي، كنترل و هدايت عملياتي قرارگاه پدافند هوايي خاتم الانبيا به سرعت در منطقه عملياتي از پيش تعيين شده جابه جا و گسترش يافتند.
اميرعلي مقيسه سخنگوي اين رزمايش گفت: در اين مرحله همچنين به منظور تقويت شبكه راداري علاوه بر شبكه سيار، ثابت بهينه سازي شده و توسط متخصصان داخلي از رادارهاي تاكتيكي كاستا، نبو و رادارهاي توليد ملي به منظور كشف، شناسايي و اعلام خبر به يگان هاي عمل كننده استفاده شد. اين رزمايش در وسعتي بيش از 600 هزار كيلومتر در حال برگزاري است.
كارشناس دانشگاه تل آويو: ايران خود را براي دفاع هوايي آماده مي كند
يك كارشناس مؤسسه امنيت ملي دانشگاه تل آويو معتقد است مانورهاي هوايي در ايران يك حركت سياسي براي نشان دادن قاطع بودن مواضع تهران، عدم سازش در زمينه هسته اي و آمادگي براي دفاع در مقابل حملات هوايي است.
به گزارش فارس به نقل از روزنامه «نيزاويسيمايا گازيه تا» روز گذشته در ايران مانورهاي نظامي هوايي گسترده اي آغاز شد. هدف از اين مانورها افزايش توان دفاعي ايران در مقابل حملات احتمالي هوايي به تأسيسات هسته اي اين كشور است.
«تسوي ماگن» كارشناس ارشد مؤسسه امنيت ملي در دانشگاه تل آويو در اين رابطه مي گويد: «اين مانورها بيشتر يك حركت سياسي براي نشان دادن توان تدافعي ايران در مقابل حملات هوايي است.»
به گفته وي، در واقع ايران مي خواهد به جامعه جهاني نشان دهد كه بر مواضع خويش ايستاده و قصد سازش در زمينه هسته اي را ندارد و از سوي ديگر مي تواند در برابر هر نوع تهديدي به دفاع از خود بپردازد.
الجزيره: ايران آماده مقابله با هرگونه حمله اي است
تلويزيون الجزيره هم در گزارش مبسوطي از اين رزمايش و جديدترين و پيشرفته ترين فناوري هاي نظامي كشورمان گفت: رزمايش مدافعان آسمان ولايت 2 نمايشي از توانمندي نيروي هوايي ارتش و سپاه براي دفاع از حريم هواي كشور و مقابله با هرگونه حمله هوايي اسرائيل به تأسيسات هسته اي است.
اين گزارش افزود: ايران در اين رزمايش جديدترين موشك هاي ضد كروز و موشك هاي «SAM6» و «M1» را براي مقابله با هواپيماهاي جنگنده آزمايش مي كند.
الجزيره به نقل از «اميرعلي حاجي زاده» فرمانده هوا فضاي سپاه گفت: شرايط رزمايش براي مقابله با دشمن فرضي كاملاً غافلگيرانه است و در شرايط كاملاً طبيعي و واقعي برگزار خواهد شد.
اين گزارش تأكيد كرد: مقامات ايراني بارها با تكذيب ادعاي غرب مبني بر ساخت سلاح هاي هسته اي بر حق خود براي استفاده صلح آميز از انرژي هسته اي تأكيد كرده اند.

 



سياري خبر داد ساخت موفقيت آميز زيردريايي در كشور

فرمانده نيروي دريايي ارتش از دستيابي موفقيت آميز متخصصان كشورمان به ساخت زيردريايي خبر داد.
به گزارش خبرگزاري ها، امير دريادار «حبيب ا سياري» ديروز در جمع خبرنگاران با اشاره به خودكفايي نيروي دريايي ارتش در ساخت و توليد تجهيزات دفاعي دريايي گفت: توان رزمي نيروي دريايي ارتش نسبت به سال هاي دوران دفاع مقدس صددرصد افزايش يافته است.
وي با اشاره به اينكه تمام تكنولوژي هاي نيروي دريايي ارتش جمهوري اسلامي به روز است، تاكيد كرد: اين نيرو وارد توليد ناوچه هاي موشك انداز شده و تفكر آن كاملا بومي است.
فرمانده نيروي دريايي ارتش در ادامه خاطرنشان كرد: راهبرد دفاعي نيروي دريايي مبتني بر توان بازدارندگي است و با اين توان رزمي بالا هيچ كشوري نمي تواند به مرزهاي كشورمان چشم طمع بدوزد.
دريادار سياري در ادامه به ساخت زيردريايي به دست متخصصان داخلي اشاره و تصريح كرد: ساخت زيردريايي در دنيا در دست معدود كشورهاست و ايران جز كشورهاي موفق در ساخت زيردريايي است. وي به ارزش و منابع درياهاي آزاد و درياي عمان اشاره كرد و گفت: حضور در اعماق دريا توان جمهوري اسلامي را بسيار بالا برده است.
اميردريادار دوم ستاد «فريبرز قادرپناه» فرمانده منطقه يكم نيروي دريايي ارتش نيز در مراسم بزرگداشت روز نيروي دريايي در بندرعباس با اشاره به قطعنامه 1831 سازمان ملل مبني بر اعزام نيروهاي محافظتي كشورهاي مختلف به اين تنگه در خليج عدن در راستاي تامين امنيت تجارت دريايي دنيا افزود: درحال حاضر 30 ناو و ناوچه مختلف از كشورها در خليج عدن حاضر شده اند و تعداد قابل توجهي از آنها به صورت ائتلافي دست به تامين امنيت كشتي هاي عبوري از خليج فارس و تنگه مورد نظر مي زنند.
وي اضافه كرد: نداجا نيز در پي دستور فرماندهي كل قوا تاكنون چهار ناوگروه را هركدام به مدت دو و يا سه ماه پس از تصويب قطعنامه 1831 سازمان ملل مامور به خدمت در منطقه آب هاي ناامن سومالي و خليج عدن كرده است.

 



انتقاد لاريجاني از برخي تخريب ها عليه دولت و شخصيت هاي نظام

رئيس مجلس شوراي اسلامي با انتقاد از برخي تخريب ها عليه دولت و شخصيت هاي نظام تاكيد كرد كه امروز كشور بيش از گذشته به آرامش نياز دارد.
به گزارش ايسنا ، علي لاريجاني در مراسم اختتاميه دومين دوره جوايز ادبي جلال آل احمد با انتقاد نسبت به مباحث مطرح شده درباره برخي افراد ، گفت: متاسفانه درشت گويي در فضاي سياسي كشور ايجاد شده و نسبت هاي ناروا و تحقيرها نسبت به افراد راحت زده مي شود. اين همه تهمت و تحقير نسبت به آقاي هاشمي رفسنجاني با چه انگيزه اي زده شد و چه فايده اي داشت.
رييس فراكسيون اصولگرايان مجلس افزود : آقاي هاشمي بخشي از تاريخ انقلاب است؛ امام فرمود هاشمي زنده است، بنابراين انقلاب زنده است. وي هميشه يار و پيرو امام و رهبري بود. ايشان يك سال پيش در دانشگاه صنعتي شريف گفتند «بنده افتخار مي كنم كه پيرو رهبري هستم، عشق من رهبري است» حال درباره خانواده او اگر حرفي هم هست، بايد از مسير خودش دنبال شود.
وي افزود: صحبت در تحقير اوست، بنده نمي گويم كه ايشان مطلق است همه كساني كه وارد عرصه سياسي مي شوند، بايد آمادگي نقد را داشته باشند. صحبت من در اين است كه چرا تحقير افراد هدف قرار گرفته است.
لاريجاني تصريح كرد: درباره دولت نيز همين گونه است، افرادي هر نقدي كه به دولت مي شود، فورا آن را مي برند در «كتيگوري هاي» سياسي موافق و مخالف و نمي گذارند، يك فضاي آرام و تخصصي در كشور به وجود بيايد تا مسائل به صورت حرفه اي بررسي شود. مرتب چارچوب هاي ذهني بسته ي سياسي را در اين مقولات حاكم مي كنند حتي بر مقولات اقتصادي.
رييس مجلس شوراي اسلامي خاطر نشان كرد: در آن سو هر اقدامي هم كه دولت احمدي نژاد انجام مي دهد، يك گروه با آن مخالفت مي كنند، آقاي احمدي نژاد نيز كه امروز سكان دار رياست جمهوري كشور است، فرد خدوم و پرتلاشي است و دغدغه انقلاب را دارد، چرا بايد دنبال تخريب باشيم؟ درون برخي نقدها نوعي بغض وجود دارد، اين روش درست زيستن نيست. يعني فضاي سياسي كشور نيازمند نوعي روشن بيني و حقيقت يابي است. در فضاي مشت زني سياسي حقيقت كشف نمي شود.
رييس فراكسيون اصولگرايان مجلس با تاكيد بر اين كه ايران امروز بيش از هر زمان ديگر به وحدت كلمه نيازمند است، خاطر نشان كرد: ايران امروز به جمع توان ها نيازمند است. انتخاباتي برگزار شد و فراز و فرودهايي داشت كه بي نقص هم نبود، اما منافع ما با حضور 85 درصدي مردم بايد به يك دستاورد تبديل شود، نه به مشاجره و كش دادن سياسي. بنده واقعا ادامه اين مسائل از سوي كانديداهاي رياست جمهوري را به مصلحت و منافع كشور نمي دانم و فكر مي كنم با اين روش ها به عزتمندي كشور لطمه وارد مي شود.
نماينده مردم قم با بيان اين كه يك انتخابات همه منافع ملي كشور نيست، اظهارداشت: انتخابات يك وسيله و ابزار براي حركت سياسي است. تبديل بحث هاي انتخاباتي به سيري از مشاجرات سياسي به پيكره منافع ملي كشور لطمه مي زند و به دور از تدبير سياستمداران و ارزش هاي انقلاب اسلامي است. قدر نعمت انقلاب را دانستن در اين است كه در درون فضاسازي ها نيفتيم، بلكه بايد به دنبال ايجاد آرامش در كشور باشيم تا بسترسازي براي توسعه كشور پا بگيرد.
رييس مجلس شوراي اسلامي اظهار كرد: هدايت هاي ولي فقيه چه در زمان امام (ره) و چه در زمان مقام معظم رهبري در حوادث مختلف كشور موجب شد از انقلاب صيانت شود. امروز ايران حتي در نظر استراتژيست هاي غربي كشوري قوي است كه بر پايه رهبري اداره مي شود. ظرفيت فكري مردم نيز در سطحي است كه زير چتري غير از ولايت فقيه و مسلط بر مسائل فرهنگي و سياسي نمي روند.

 



مدير كل بنياد حفظ آثار و نشر ارزش هاي دفاع مقدس كرمانشاه:
00 1هزار نفر در دعاي عرفه مرز خسروي شركت مي كنند

كرمانشاه-خبرنگار كيهان:
بيش از يكصد هزار نفر امسال در مراسم دعاي عرفه در مرز خسروي شركت مي كنند.
سرتيپ «عبدالله ويسي» مدير كل بنياد حفظ آثار و نشر ارزش هاي دفاع مقدس كرمانشاه در گفتگو با خبرنگار كيهان ضمن اعلام اين خبر گفت: دعاي پر فيض عرفه يكي از بهترين و كاملترين دعاهاي اسلامي است كه همه ساله اين دعاي معنوي در نقطه صفر مرزي خسروي باشكوه هرچه تمام تر برگزار مي شود.
وي افزود: امسال تدابيري اتخاذ شده تا شركت كنندگان در مراسم دعاي غرفه از رفاه و آسايش بيشتري برخوردار باشند.
عبدالله ويسي مفروش كردن محل برگزاري دعا، تامين آب شرب بهداشتي، استقرار اكيپ هاي بهداشتي و درماني، راه اندازي تلفن كارتي، برپايي ايستگاه هاي صلواتي را از اقدامات رفاهي در مراسم دعاي عرفه امسال در مرز خسروي عنوان كرد.
وي در بخش ديگري از سخنانش اظهار داشت: معمولا مراسم دعاي عرفه ايران در نزديكترين مسير به كربلاي معلا برگزار مي شود و امسال هم به ياد شهيد سرافراز حجت الاسلام والمسلمين ابوترابي مراسم دعاي عرفه در نقطه صفر مرزي در خسروي برگزار مي شود.

 


صفحه (14)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14