(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


سه شنبه 3 آذر 1388- شماره 19520
 

چاوز نسبت به تحركات نظامي در مرز كلمبيا هشدار داد
مجلس اعلاي اسلامي عراق وتوي قانون انتخابات را غير منطقي خواند
معاون حزب الله: هدف ما پاسداري از استقلال و عزت لبنان است
مقاومت فلسطين : جنايت اخير اسرائيل را بي پاسخ نمي گذاريم
كانادا چهارمين كشور فاسد دنيا!
روسيه ارتش خود را با كمك فرانسه مدرن مي كند
رئيس جمهور جديد روماني در دور دوم مشخص مي شود
شكست ارتش 700 هزار نفري يمن مقابل شيعيان صعده
گروه هاي مسلح فيليپين21 گروگان خود را كشتند
آغاز گفت وگوهاي نخست وزير هند در واشنگتن
هلاكت 4 نظامي آمريكايي در افغانستان



چاوز نسبت به تحركات نظامي در مرز كلمبيا هشدار داد

رئيس جمهور ونزوئلا اعلام كرد، كلمبيا با حمايت رسانه هاي مخالف، اقدامات تحريك آميز گسترده اي در مناطق مرزي دو كشور آغاز كرده است.
به گزارش فارس به نقل از آژانس بوليواري ونزوئلا، «هوگو چاوز»، رئيس جمهور ونزوئلا در مقاله خود دولت كلمبيا را محكوم به همكاري گسترده با رسانه هاي مخالف ونزوئلا براي انجام اقدامات تحريك آميز در مرز كرد.
چاوز در ادامه تصريح كرد كه نتيجه تحريكات دولت «آلوارو اوريبه» متوجه خود كلمبيا خواهد شد. رئيس جمهور كلمبيا استقلال را از كشور خود سلب كرد و اينك به دنبال سلب استقلال ونزوئلاست.
گفتني است طي هفته هاي گذشته و در پي انعقاد توافقنامه نظامي بوگوتا - واشنگتن، تنش بين كلمبيا و ونزوئلا تشديد شده است.

 



مجلس اعلاي اسلامي عراق وتوي قانون انتخابات را غير منطقي خواند

مجلس اعلاي اسلامي عراق اقدام «طارق الهاشمي» در وتوي قانون جديد انتخابات را غيرمنطقي خواند.
به گزارش خبرگزاري مهر، «سيدمحسن حكيم» مشاور سياسي رئيس مجلس اعلاي اسلامي عراق، درواكنش به وتوي قانون جديد انتخابات توسط معاون رئيس جمهور اين كشور، گفت كه اين وتو هيچ توجيه منطقي ندارد. حكيم با اشاره به بهانه الهاشمي در وتوي قانون مذكور، گفت: اگر بخواهيم سهميه پنج درصدي مهاجران عراقي (عراقي هاي خارج نشين) را طبق خواسته الهاشمي، به 15درصد افزايش دهيم، از نظر فني با مشكل مواجه خواهيم شد و بايد از سهميه استان ها كم كنيم. درهمين حال، كميسيون عالي مستقل انتخابات عراق اعلام كرد احتمال تأخير دربرگزاري انتخابات پارلماني عراق وجود دارد.تاكنون، 28 دي زمان برگزاري اين انتخابات اعلام شده است.

 



معاون حزب الله: هدف ما پاسداري از استقلال و عزت لبنان است

معاون دبيركل حزب الله لبنان گفت، مسئولان حزب الله به دنبال منافع خود يا پست و مقام نيستند بلكه تمام تلاششان پاسداري از استقلال و عزت و شرف كشور است.
به گزارش خبرگزاري ها به نقل از شبكه المنار، شيخ نعيم قاسم در سخنراني خود در ضاحيه در جنوب لبنان گفت، مقاومت لبنان، استقلال اين كشور را تحكيم بخشيد و از آن در برابر صهيونيست ها حفاظت كرد.
وي در مراسم روز استقلال لبنان تاكيد كرد، اگر امروز در لبنان امنيت و اطمينان و سرافرازي وجود دارد به خاطر قدرتمندي مقاومت و آمادگي هر لحظه آن است و اگر مقاومت نبود مي ديديم كه رژيم صهيونيستي بار ديگر وارد لبنان مي شد و آن را اشغال مي كرد و مردم را به قتل مي رساند اما اين مقاومت لبنان است كه امروز صهيونيست ها را از اين اقدام بازداشته است.
شيخ نعيم قاسم گفت، هرگز نمي توانيم به خاطر عقده برخي ها به دليل آنكه صاحب مقاومت نيستند و نقش موثري ندارند مقاومت را حذف كنيم هركس مي خواهد در مقاومت سهيم باشد راه براي او باز است، مقاومتي كه لبنان را آزاد كرد و نيروي بازدارندگي واقعي در مقابله با اسرائيل به وجود آورد هرگز از بين نخواهد رفت و هميشه باقي خواهد ماند.
وي تأكيد كرد، مقاومتي كه لبنان را آزاد كرد متعلق به همه لبناني ها است و هركسي كه مخالف آن است و نمي خواهد به آن بپيوندد زيان خواهد ديد چرا كه مقاومت با عزت و آزادي قرين است و كساني كه مخالف آن هستند از بركت آزادي، عزت و جايگاه مناسب در ميان نسل ها در رويارويي با صهيونيست ها به دور هستند.
شيخ قاسم در رابطه با بيانيه وزارتي نيز گفت: بيانيه وزارتي نيز سرانجام اعلام خواهد شد و ما پيشاپيش رضايت خود را از آنچه كه در بيانيه وزارتي در مورد مقاومت ذكر خواهد شد، اعلام مي داريم و وارد بحث و جدال نخواهيم شد زيرا جنجال بر سر مقاومت يك جنجال سياسي است و آنها مي دانند كه اكثر قريب به اتفاق لبناني ها خواهان ادامه اين مقاومت و تقويت آن هستند.

 



مقاومت فلسطين : جنايت اخير اسرائيل را بي پاسخ نمي گذاريم

در پي تجاوزات اخير رژيم صهيونيستي به نوار غزه گروه هاي مقاومت هشدار دادند كه جنايات صهيونيست ها را بي پاسخ نخواهند گذاشت.
به گزارش خبرگزاري ها، جنبش مقاومت اسلامي فلسطين (حماس) تأكيد كرد كه حق پاسخ گويي به حملات رژيم صهيونيستي براي مقاومت فلسطين محفوظ است. «هدي نعيم» عضو فراكسيون حماس در مجلس قانونگذاري فلسطين در اين باره گفت، رژيم صهيونيستي با اين حملات مي خواهد به نظاميانش اين اطمينان را بدهد كه قادر است با مقاومت فلسطين مقابله كند.
وي افزود: موضع بين الملل در قبال جنگ غزه و موضوع تحت پيگيرد قرار گرفتن رهبران اين رژيم نتوانسته است آنها را از ادامه جنايات باز دارد.
گردان هاي قسام شاخه نظامي حماس نيز بار ديگر تأكيد كرد كه اين گردان ها هرگز سلاح را بر زمين نخواهند گذاشت و حق مقابله با تجاوزات رژيم صهيونيستي را براي خود محفوظ خواهند داشت.
جنبش جهاد اسلامي فلسطين نيز اعلام كرد، پاسخ به اين حملات صهيونيست ها حق مقاومت است.
«خالد البطش» عضو رهبري جنبش حماس در اين باره گفت، با اين حملات اسرائيل ديگر نمي تواند درباره دستيابي به توافق در زمينه حملات موشكي فلسطيني سخن بگويد. پاسخ با هر وسيله اي و از هر راهي، از جمله حملات موشكي حق مقاومت است.
وي افزود: حملات جديد رژيم صهيونيستي نشان دهنده سردرگمي امنيتي و سياسي است كه صهيونيست ها گرفتار آن شده اند.
شاخه نظامي جبهه خلق براي آزادي فلسطين با تكذيب امضاي هرگونه توافقنامه اي براي متوقف كردن حملات ضد صهيونيستي بر مقاومت با رژيم اشغالگر صهيونيستي با همه امكانات موجود تأكيد كرد.
گردان هاي شهيد ابوعلي مصطفي افزود: موشك هاي اين جبهه همچنان به سوي شهرها و مواضع دشمن نشانه خواهد رفت و هيچ چيزي اين جبهه را از پاسخ به حملات دشمن باز نخواهد داشت.
اين گردان ها تأكيد كردند كه مقاومت تا زماني كه اشغالگري و حملات صهيونيستي ادامه دارد ادامه خواهد داشت و به هرگونه هراس افكني و كشتار پاسخ داده خواهد شد.
از سوي ديگر، يكي از نمايندگان فراكسيون تغيير و اصلاح وابسته به جنبش حماس در پارلمان فلسطين تأكيد كرد حماس هرگز با اسرائيل مذاكره نخواهد كرد. وي افزود: آنچه كه در مورد تصميم شائول موفاز براي مذاكره با حماس و همچنين تشكيل كشور فلسطين در مرزهاي موقت به گوش مي رسد نشانگر بحران داخلي حزب صهيونيستي كاديما است.
اسامه حمدان مسئول روابط خارجي حماس نيز در مورد مبادله اسيران فلسطيني با گلعاد شاليت نظامي اسير اسرائيلي تأكيد كرد، تا زماني كه تل آويو شروط مقاومت را نپذيرد مبادله اسيران صورت نخواهد گرفت.«اسماعيل هنيه» نخست وزير دولت منتخب و مردمي فلسطين نيز در مورد توافق آشتي ملي ميان فلسطينيان اظهار داشت، ما خواهان آشتي ملي هستيم و شكاف داخلي را يك وضعيت فوق العاده و غيرطبيعي مي دانيم.
وي افزود، ما به همراه برادران عرب خود براي تحقق آشتي ملي واقعي نهايت تلاش خود را به كار خواهيم گرفت.
«عزيز دويك» رئيس مجلس قانونگذاري فلسطين نيز از انجام تلاش هاي گسترده در جهت برقراري يك آشتي ملي فراگير پرده برداشت.
وي اظهار داشت، تلاش هاي مربوط به آشتي ملي فلسطين هنوز ادامه دارد درحالي كه برخي طرف ها ميل به برقراري آشتي ملي ندارند.
«آزمي بيشارا» عضو سابق مجلس رژيم صهيونيستي و سياستمدار فلسطيني با بيان اينكه مقامات تشكيلات خودگردان سال هاست به آرمان هاي آزادي فلسطين پشت كرده اند تأكيد كرد كه تنها در نبرد با رژيم صهيونيستي مي توان حقوق از دست رفته فلسطينيان را محقق كرد.
ساير رويدادها
¤ مصر و اردن بار ديگر حمايت كامل خود را از مسئله فلسطين اعلام كرده و با اقدامات رژيم صهيونيستي، عليه ملت فلسطين مخالف كردند.
¤ رئيس اداره اطلاع رساني وزارت امور اسيران فلسطيني اعلام كرد حدود 370 كودك و نوجوان فلسطيني در زندان هاي اشغالگران فلسطين اسير هستند.
¤ كميته تحقيقات پارلمان رژيم صهيونيستي (كنست) در گزارشي اعلام كرد كه اسرائيل بالاترين آمار قاچاق انسان را دارد.
¤ منابع صهيونيست از مخالفت محمود عباس رئيس تشكيلات خودگردان فلسطين با پيشنهاد اخير واشنگتن در زمينه از سرگيري مذاكرات سازش خبر دادند.
¤ مسئول پرونده قدس در جنبش فتح گفت: تشكيلات خودگردان سرباري براي جامعه فلسطين شده است.
¤ منابع خبري از سفر يك هيئت بلندپايه حماس به

 



كانادا چهارمين كشور فاسد دنيا!

از ديد اكثر مردم كانادا، كشورشان آن چنان درگير فساد اقتصادي است كه مدام بايد مراقب باشي سرت كلاه نرود!
دست كم، اين چيزي است كه 56 درصد مردم كانادا قاطعانه به آن اعتقاد دارند! در واقع، طبق تحقيقاتي كه هر ساله دفتر «پرايس واترهاوس كوپرز» در مورد تخلفات اقتصادي انجام مي دهد، كانادا چهارمين كشوري است كه اكثر مردمش مي گويند اقلاً يك بار در سالي كه گذشت قرباني كلاهبرداري اقتصادي و مالي شده اند! با اين حال، گوي سبقت را در اين زمينه روس ها برده اند كه 71 درصدشان همين را مي گويند و آفريقاي جنوبي ها (62 درصد) و كنيايي ها (57 درصد) هم همين اعتقاد را دارند، در حالي كه مكزيكي ها (45 درصد) در اين جدول پشت سر كانادايي ها قرار مي گيرند.
و اما، در آن سر جدول، ژاپني ها واقعاً «خوش به حالشان» مي شود، چرا كه طبق ارقام (6/9 درصد) كمترين فساد اقتصادي را در كشورشان مي بينند و بعد هم، هنگ كنگي ها (13 درصد) و ترك ها و هلندي ها (15 درصد) هستند كه به اين لحاظ جايگاه خوبي را پر مي كنند! اين در حالي است كه، متوسط جهاني فساد اقتصادي 30 درصد و در اروپاي مركزي و شرقي 34 درصد است. حالا بايد گفت كه روسيه در اين زمينه نسبت به شركاي بلوك مهمترين اقتصادهاي نوظهور - مثل چين، هند و برزيل (به طور متوسط 34 درصد) - باز هم «سر» است. و اگر چه رئيس جمهور روسيه اقدامات زيادي را براي مبارزه با اين فساد انجام داده، اما بيشتر از نصف روس ها مي گويند كه «يقه سفيد» ها پوست كلفت تر از اين حرف ها هستند و اقدامات دولت تا به حال غيرمؤثر بوده است.
به هر حال، از ديد «پرايس واترهاوس كوپرز» كه تحقيقاتش را در 54 كشور دنيا انجام داده، باعث و باني اين همه فساد اقتصادي چيزي جز ركود اقتصادي جهاني نيست!
¤سرويس خارجي كيهان

 



روسيه ارتش خود را با كمك فرانسه مدرن مي كند

روسيه در نظر دارد با بهره گرفتن از آخرين فناوري هاي نظامي فرانسه، ارتش خود را مدرن كند.
به گزارش مهر به نقل از خبرگزاري فرانسه، در همين رابطه روز گذشته يك فروند ناو فرانسوي كه قابليت حمل هلي كوپتر را نيز دارد، وارد بندر سن پترزبورگ روسيه شد.
هدف از ورود اين ناو جنگي به آب هاي روسيه تمايل كرملين براي مدرن سازي ارتش روس اعلام شده است. برخي از مقامات روسي اعلام كرده اند كه مسكو قصد خريد اين ناو فرانسوي را دارد.
از اين ناو كه قابليت حمل بيش از 10 هلي كوپتر بزرگ و سنگين نظامي را دارد مي توان در عمليات جنگي بويژه عمليات زميني استفاده كرد.
ورود اين ناو فرانسوي به روسيه در حالي انجام مي شود كه قرار است در آخر هفته جاري «ولاديمير پوتين» نخست وزير روسيه به پاريس سفر كند.
با توجه به اين كه فرانسه و روسيه(البته پيشتر شوروي) از زمان جنگ جهاني دوم تا چندي قبل مناسباتي در زمينه هاي نظامي نداشته اند، به نظر مي رسد فرانسه قصد ارسال علايمي مبني بر اتخاذ استراتژي نظامي مستقل از آمريكا را دارد. پاريس همواره به دنبال اين بوده كه اروپا راه خود را در امور نظامي از آمريكا جدا كند. برخي تحليلگران بازگشت فرانسه به كميته فرماندهي ناتو در فروردين ماه سال جاري و متعاقب آن مخالفت با اعزام نيروهاي بيشتر به افغانستان را در همين زمينه ارزيابي مي كنند.

 



رئيس جمهور جديد روماني در دور دوم مشخص مي شود

انتخابات رئيس جمهوري در روماني به دوردوم كشيده شد.
به گزارش فارس به نقل از روزنامه آلماني «دي ولت»، آمارهاي رسمي منتشر شده در روماني پس از شمارش 41/48 درصد آرا حاكي از آن است كه «تريان بسسكو» رئيس جمهور روماني از حزب محافظه كار با به دست آوردن 33 درصد آرا موفق شد اكثريت آرا را كسب كند، اما تعداد آراي او به حد نصاب لازم براي پيروزي نرسيد و بدين ترتيب انتخابات به دور دوم كشيده شد.«ميرسا گيوانا» از حزب سوسيال دموكرات كه رياست سناي روماني را به عهده دارد به عنوان رقيب وي در اين انتخابات 29 درصد آرا را به دست آورد.
«سرين آنتونسكو» از حزب ليبرال، ديگر رقيب انتخاباتي باسسكو بود كه تنها 21 درصد آرا را به خود اختصاص داد.
به اين ترتيب بسسكو و گيوانا مجاز به شركت در دور دوم انتخابات كه 6 دسامبر (15 آذر) برگزار مي شود، خواهند بود.
مردم روماني روز يكشنبه براي انتخاب رئيس جمهور كشورشان براي يك دوره پنج ساله به پاي صندوق هاي راي رفتند. انتظار مي رود اين انتخابات به بحران سياسي روماني كه به دنبال سقوط دولت راست ميانه «اميل بلاك» در ماه اكتبر به وجود آمد، پايان دهد.
كشور روماني يكي از اعضاي اتحاديه اروپاست كه 22 ميليون نفر جمعيت دارد، اين كشور در زمره كشورهاي بلوك شرق سابق قرار داشت و دوران حكومت كمونيستي به رهبري «نيكلاي چائوشسكو» در اين كشور حدود 30 سال به طول انجاميد تا سرانجام در دسامبر سال 1989 حكومت كمونيستي سرنگون شد و جمهوري سوسياليستي روماني جاي خود را به جمهوري روماني داد. در دهه 90 و در پي تحولات به وجود آمده، اقتصاد روماني شرايط بسيار سختي را گذراند و گراني و تورم بيش از پيش بر مردم فشار آورد.
در سال 2007 روماني رسما عضو اتحاديه اروپا شد، اما پيوستن بخارست به اين اتحاديه نه تنها از مشكلات آن كم نكرد بلكه معضلات را شديدتر كرد. با اين حال، دولتمردان روماني معتقدند عضويت در اتحاديه اروپا هر چند در كوتاه مدت باعث فشار آمدن به مردم و مخصوصا قشركم درآمد خواهد شد اما در دراز مدت منافع فراواني براي رومانيايي ها در پي خواهد داشت.


 



گاردين خبر داد
شكست ارتش 700 هزار نفري يمن مقابل شيعيان صعده

روزنامه انگليسي گاردين از شكست ارتش 700 هزار نفري يمن در مقابل نيروهاي الحوثي در استان صعده خبر داد.
به گزارش روزنامه گاردين، ارتش يمن از سال 2004 تاكنون پنج بار تلاش كرده است كه شيعيان صعده را شكست بدهد اما موفق به اين كار نشده است.
اين روزنامه انگليسي با اشار به ششمين جنگ ارتش 700 هزار نفري يمن با الحوثي ها در ماه هاي اخير خاطرنشان كرد: ارتش يمن طي جنگ سه ماهه خود كه به جنگ ششم الحوثي ها مشهور شده است، هنوز موفقيت قابل توجهي به دست نياورده است و به همين خاطر از ارتش عربستان درخواست كمك كرده است. گاردين پيش بيني كرده كه نظاميان سعودي هم در نبرد عليه الحوثي ها با شكست مواجه خواهند شد، چرا كه دولت عربستان با تصور جنگ كوتاه مدت و وارد كردن ضربات ناگهاني وارد اين ورطه شده است.
از طرف ديگر شيعيان صعده با وارد آوردن خسارات سنگيني به تجهيزات نظامي عربستان، به سمت مهم ترين بندر يمن پيشروي كردند. به گزارش خبرگزاري ها، ارتش عربستان از نخستين ساعات روز يكشنبه با تجمع نيروهاي خود، اقدام به پيشروي به سمت خاك يمن از سمت «جبل الرميح» كردند كه اين حمله با حمايت هلي كوپترهاي آپاچي، هواپيماهاي جنگنده و موشكباران همراه بود كه ده ها نقطه مورد هدف قرار گرفت، اما با وجود اين حمله دفع شد و با مقاومت الحوثي ها، ارتش عربستان مجبور به عقب نشيني شد.
به گزارش «صعده انلاين»، در جريان عقب نشيني نيروهاي سعودي، بيش از 50 خودروي زرهي هامر (ساخت آمريكا) منهدم و از كار افتاد.
همچنين در جريان عقب نشيني نيروهاي عربستاني، تعدادي از ادوات و مهمات و خودروهاي نظامي ساخت آمريكا به دست الحوثي ها افتاد.
اين گزارش حاكي است، سربازان مهاجم عربستاني كه به دست شيعيان صعده اسير شده اند به جاهاي امن منتقل شدند. الحوثي ها، همچنين از حركت مردم مناطق مختلف يمن به سمت جبهه هاي درگيري با عربستان خبر دادند.
از سوي ديگر، منابع خبري از پيشروي الحوثي ها به سوي بندر «ميدي»، مهم ترين بندر يمن خبر دادند و اعلام كردند: الحوثي ها در حمله سنگين خود، اين بندر مهم يمن را به محاصره خود درآوردند. اما ارتش عربستان اين ادعاي الحوثي ها را رد كرد و گفت: ارتش عربستان حمله الحوثي ها را به بندر ميدي در سواحل شمالي يمن را در هم شكسته است.
نيروي دريايي عربستان از ابتداي تهاجم به يمن تاكنون نوار ساحلي شمال اين كشور را با ادعاي جلوگيري از قاچاق سلاح و مهمات به الحوثي ها، در محاصره خود قرار داده است.
در حال حاضر درگيري هاي سنگيني بين الحوثي ها و نيروهاي نظامي عربستان در اطراف اين بندر مجاور درياي سرخ در جريان است.
در همين حال شيعيان صعده روز يكشنبه از كشته شدن حداقل سه سرباز عربستاني در نبردهاي سنگين خبر دادند، اما منابع عربستاني در اين باره سكوت اختيار كرده بودند ولي روز دوشنبه روزنامه شرق الاوسط وابسته به عربستان اين خبر را تأييد كرد. شاهزاده «نايف بن عبدالعزيز» وزير كشور عربستان نيز روز يكشنبه در بازديد از نيروهاي امنيتي اين كشور در «مني» خاطرنشان كرد: پس از پايان مراسم حج، به الحوثي ها حمله خواهد كرد، اما در مقابل پرسش خبرنگاران مبني بر اينكه اين حملات چگونه خواهد بود سكوت اختيار و به اين موضوع بسنده كرد كه عربستان، اجازه نخواهد داد كه مرزها و سيادت او را زير سأال ببرد.
اين در حالي است كه عربستان از دو هفته قبل با بهانه قراردادن كشته شدن يك سرباز مرزي خود، تهاجم گسترده و وحشيانه اي را به خاك يمن آغاز كرده است و هر روز هزاران بمب بر روي روستاها و مناطق مسكوني محل سكونت شيعيان صعده فرو مي ريزد.
به نوشته روزنامه انگليسي گاردين مقاومت الحوثي ها، در مقابل ارتش هاي يمن و عربستان، شگفتي صاحبنظران نظامي در منطقه را برانگيخته است.
پايگاه اينترنتي «صعده» وابسته به الحوثي ها، از حمله گسترده زميني عربستان به خاك يمن از محورهاي مختلف خبر داد.
براساس اين گزارش، ارتش عربستان در اين حمله، از انواع تانك ها، نفربرها، هواپيماهاي جنگي و هلي كوپترهاي آپاچي سود مي برد.
همچنين 35 حمله هوايي در طول يكشنبه شب به شهر صعده و نواحي اطراف آن از جمله «ساقين» از سوي جنگنده هاي عربستاني صورت گرفت.
به نوشته روزنامه گاردين، دولت يمن، نبرد در اين كشور را به ارتش جنگ نديده عربستان سپرد كه نتيجه آن از قبل مشخص است.
به نوشته اين روزنامه، همچنين علي عبدالله صالح رئيس جمهور يمن و ملك عبدالله پادشاه عربستان، تلاش مي كنند، الحوثي ها را به سازمان القاعده ربط دهند تا كمك هاي نظامي و مالي آمريكا را جلب كنند ولي الحوثي ها، تروريست نيستند.
به گفته كارشناسان با توجه به كوهستاني و تپه ماهور بودن منطقه نبرد الحوثي ها با نظاميان عربستان و سود بردن آنها از جنگ چريكي و استفاده به جا از مين هاي زميني، طولي نخواهد كشيد كه ارتش آل سعود به طور كامل شكست خواهد خورد.

 



گروه هاي مسلح فيليپين21 گروگان خود را كشتند

ارتش فيليپين از كشف اجساد 21 تن از سياستمداران محلي و روزنامه نگاران اين كشور خبر داد كه چندي قبل توسط گروه هاي مسلح به گروگان گرفته شده بودند.
به گزارش خبرگزاري فرانسه، مقامات ارتش فيليپين روز گذشته با اعلام خبر پيداشدن اجساد 21 سياستمدار محلي و روزنامه نگار اين كشور گفت: به احتمال زيادعاملين اين كشتار به رقباي سياسي مرتبط هستند كه مخالف برگزاري انتخابات ملي در سال آينده هستند. اين منبع در عين حال تصريح كرد كه هنوز نمي توان به طور قطع مسببين اصلي اين آدم ربايي و كشتار را معلوم كرد.
يك فرمانده ارتش فيليپين نيز در اين باره گفت، سربازان ارتش اين اجساد را كه 13 نفرشان زن هستند در حالي پيدا كردند كه همگي به ضرب گلوله و از فاصله نسبتاً نزديك كشته شده اند.
به گفته ارتش اين كشور، گروه هاي مسلح ناشناس چندي پيش حدود 40 نفر كه نيمي از آنها روزنامه نگار محلي هستند را ربودند و جستجوها براي پيدا كردن بقيه اين گروگان ها همچنان ادامه دارد.

 



آغاز گفت وگوهاي نخست وزير هند در واشنگتن

نخست وزير هند در راس هيئتي بلندمرتبه براي گفت وگو و مذاكره با مقامات آمريكايي وارد واشنگتن شد.
به گزارش خبرگزاري ايسكانيوز به نقل از شبكه تلويزيوني الجزيره، «مانموهان سينگ» براي بهبود روابط بين دو كشور به آمريكا سفر كرده است.
باراك اوباما رئيس جمهور آمريكا و تني چند از مقامات رسمي اين كشور در كاخ سفيد ميزبان نخست وزير هند خواهند بود.
محور مذاكرات رهبران آمريكا و هند در اين سفر چهار روزه، وضعيت پاكستان و افغانستان و برخي همكاري هاي اتمي بين دو كشور خواهد بود.
خبرگزاري بي بي سي با پوشش خبري اين سفر اعلام كرد، هند اميدوار است كه سفر سينگ به آمريكا به نهايي شدن توافقنامه هسته اي غيرنظامي با آمريكا منجر شود.ملاقات با تجار و دانشجويان از ديگر برنامه هاي نخست وزير هند در اين سفر خواهد بود.

 



هلاكت 4 نظامي آمريكايي در افغانستان

چهار نظامي آمريكايي بر اثر حملات افراد مسلح و يا انفجار بمب در افغانستان، به هلاكت رسيدند.
به گزارش خبرگزاري فرانسه، سخنگوي نيروهاي امداد امنيت بين المللي (ايساف) مستقر در افغانستان،طي بيانيه اي از مرگ چهار نظامي آمريكايي طي 24 ساعت در افغانستان خبر داد. براساس اين گزارش، سه نظامي بر اثر انفجار بمب به هلاكت رسيدند و يك نفر ديگر نيز در تيراندازي افراد مسلح كشته شد.
در همين حال، سرتيپ «جيمز كووان» فرمانده نظاميان انگليسي مستقر در جنوب افغانستان، گفت: هيچ كس در افغانستان خواستار حضور نظاميان خارجي نيست. «جان مك كين» كانديداي جمهوريخواهان در انتخابات رياست جمهوري گذشته آمريكا هم گفت: ناكامي آمريكا در افغانستان، روز به روز آشكارتر مي شود.

 

(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14