(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


یکشنبه 22 آذر 1388- شماره 19533

صفحه (14)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
اعتراض عليه سران فتنه سراسر كشور را فرا گرفت
پاسخ صدا و سيما به نامه انصاري اگر موضع گرفته بوديد كار به اينجا نمي كشيد
ارتش ، اهانت به حضرت امام(ره) را محكوم كرد
نگاه ويژه دولت به اعزام نيروي كار به خارج از كشور
مخبر كميسيون فرهنگي مجلس: سهم بودجه فرهنگي كشور در دولت دهم سه برابر افزايش يافت
سرپرست استانداري ايلام: پاكسازي ميادين مين دهلران شتاب مي گيرد
وزير كشور: نظام جمهوري اسلامي ايران هر روز مقتدرتر مي شود
اخبار ادبي و هنري
رئيس شوراي هماهنگي بانك هاي دولتي كشور: دولت 5 ميليارد دلار به نظام بانكي بدهكار است
مادر شهيد كشوري: امروز شهيدان ناظر مظلوميت رهبر انقلاب هستند
تاكيد قرائتي بر بزرگداشت فرهنگ عاشورا



در پي اهانت به ساحت مقدس حضرت امام(ره)
 اعتراض عليه سران فتنه سراسر كشور را فرا گرفت

سرويس سياسي-
موج اعتراض مردمي نسبت به هتاكي گستاخانه هواداران موسوي، كروبي و خاتمي به ساحت مقدس امام خميني(ره) اغلب شهرهاي كشور را فرا گرفت.
قم، تهران، اصفهان، شيراز شهركرد و ديگر شهرهاي كشور ديروز شاهد برپايي تجمعات اعتراضي طلاب و دانشجويان هوشيار بود. اجتماع كنندگان با ابراز انزجار از اقدامات فتنه گرانه كروبي، موسوي و خاتمي بر محاكمه هر چه سريعتر اين افراد توسط قوه قضائيه تاكيد كردند.
در همين راستا روحانيون و فضلاي حوزه علميه قم روز گذشته با تعطيلي دروس حوزوي خود به طور يكپارچه در مدرسه فيضيه اجتماع عظيمي در اعتراض به جسارت سران فتنه نسبت به امام خميني(ره) برپا كردند.
به گزارش خبرنگاركيهان: شركت كنندگان در اين تجمع ضمن محكوميت اقدام هتاكانه حاميان موسوي، كروبي و خاتمي با شعارهاي «مرگ بر ضد ولايت فقيه»، «نام امام خميني پاينده باد دشمن او خار و سرافكنده باد»، «وقتي امام شيعيان غايب است اطاعت از خامنه اي واجب است»، «واي اگر خامنه اي حكم جهادم دهد،»، «خوني كه در رگ ماست هديه به رهبر ماست»، «علمدار ولايت بسيجيان فدايت»، «مرگ بر آمريكا» و« مرگ بر انگليس» حمايت خود را از مقام ولايت بيان داشتند. طلاب همچنين خواستار محاكمه هرچه سريعتر سران فتنه شدند.
در اين اجتماع آيت الله سيداحمد خاتمي با اشاره به توهين به ساحت حضرت امام در 16آذر ماه از سوي فتنه گران و عملكرد موسسه تنظيم و نشر آثار امام اظهار داشت: متاسفانه موسسه نشر آثار امام(ره) كه بايد مدافع حرمت حضرت امام باشد، با ارسال نامه اي به صداوسيما، مدعي شده كه هيچ اهانتي نشده است.
عضو مجلس خبرگان رهبري ادامه داد: از مسئولان موسسه كه خلاف واقع مي گويند تعجب مي كنم، وقتي شبكه هاي غربي اين اهانت را مكرراً نشان مي دهند، چطور از صداوسيما انتقاد مي كنند و به جاي اينكه در خط مقدم دفاع از حيثيت امام باشند و هتاكان را محكوم كنند، صداوسيما را محكوم كرده اند.
انتقاد از موسسه موسوم به تنظيم و نشر آثار امام
خاتمي گفت: مگر اين موسسه حامي آرمانهاي امام(ره) نيست چرا در حوادث بعد از انتخابات از آرمانهاي انقلاب دفاع نكرد، مگر امام نگفت جمهوري اسلامي نه يك كلمه بيشتر و نه يك كلمه كمتر، چرا در مقابل شعار نه شرقي و نه غربي جمهوري ايراني و يا در مقابل شعار نه غزه و نه لبنان اغتشاشگران موضع گيري نكرد.
وي گفت: من از آقاي سيدحسن خميني مي خواهم كه ناهمراهان با امام را از اين موسسه تصفيه كند.
حرفهاي كروبي مثل ازهاري است
خاتمي در ادامه با اشاره به ادعاهاي صانعي و كروبي مبني بر مونتاژ بودن فيلم اهانت به امام گفت: آقايي آمده مي گويد اينها خودشان عكس را پاره كردند و بدتر از آن فرد ديگري مي گويد كه اينها مونتاژ است اينها آدم را ياد سخنان ازهاري در زمان طاغوت مي اندازد كه تظاهرات مردمي را نوار مي دانست.
وي خاطر نشان كرد: وقتي دشمنان به عنوان هواداران شما اين اهانت را نشان دادند، چطور شما اين واقعيات را انكار مي كنيد. خاتمي تاكيد كرد اهانت به ساحت امام جريان فتنه را كور مي كند.
اين گزارش حاكي است در پايان تجمع طلاب قم شركت كنندگان بيانيه اي در شش بند قرائت كردند و ضمن محكوم كردن اهانت به ساحت بنيانگذار جمهوري اسلامي، حمايت قاطع خود را از مقام معظم رهبري اعلام نمودند.
خروش روحانيون تهران
بر ضد سران فتنه
روحانيون و اساتيد حوزه هاي علميه تهران نيز با برگزاري تجمع اعتراض آميز اقدام اخير سران فتنه مبني بر اهانت به ساحت بنيانگذار انقلاب اسلامي را محكوم كردند.
طلاب تهراني ديروز با اجتماع در مدرسه مروي شعارهايي در محكوميت اقدام فتنه گران سر دادند شعارهايي همچون «علمدار ولايت بسيجيان فدايت»، «خامنه اي خميني ديگر است، ولايتش ولايت حيدر است»، «ما اهل كوفه نيستيم، علي تنها بماند»، «واي اگر خامنه اي حكم جهادم دهد، ارتش دنيا نتواند كه جوابم دهد»، «نه شرقي نه غربي،جمهوري اسلامي»، «مرگ بر آمريكا و اسرائيل»، «مرگ بر انگليس»، «مرگ بر منافق»، «خوني كه در رگ ماست، هديه به رهبرماست» از جمله شعارهاي طلاب تهراني بود.
حجت الاسلام شجوني عضو شوراي مركزي جامعه روحانيت نيز در جمع طلاب تجمع كننده در مدرسه علميه مروي با محكوميت اقدام سران فتنه و هوادارانشان تاكيد كرد هر كس كه با ولي فقيه بيعت نكند قطعاً با اسرائيل بيعت خواهد كرد همان گونه كه عده اي اين كار را كردند.
تجمع در شهركرد
در پي هتك حرمت به تمثال مبارك بنيانگذار جمهوري اسلامي ايران توسط فتنه انگيزان و عوامل استكبارجهاني مراسم تجمعي در مصلاي بزرگ امام خميني(ره) شهركرد برگزار شد.
به گزارش خبرنگار كيهان در اين مراسم كه آيت الله محمدرضا ناصري نماينده ولي فقيه در استان چهارمحال و بختياري و امام جمعه شهركرد و خيل عظيم مشتاقان و علاقمندان به امام راحل و مقام معظم رهبري حضور داشتند آنان بي احترامي به مقام شامخ و والاي امام خميني(ره) را به شدت محكوم كردند و خواستار مجازات عوامل فتنه انگيز شدند.
همچنين حوزه هاي علميه چهارمحال و بختياري نيز ديروز در اعتراض به جسارت هواداران موسوي، كروبي و خاتمي به امام تعطيل بود.
خروش طلاب اهوازي
طلاب حوزه علميه اهواز نيز در اجتماعي اعتراض آميز با در دست داشتن تراكت هايي اقدام سران فتنه را محكوم كردند.
به گزارش فارس طلاب حوزه علميه اهواز همچنين با سر دادن شعارهايي همچون «خوني كه در رگ ماست هديه به رهبر ماست»، «حسين حسين شعار ماست شهادت افتخار ماست»، «مرگ بر ضد ولايت فقيه»، «مرگ بر ديكتاتور مخملي»، «مرگ بر منافق»، «روح مني خميني، بت شكني خميني»، «بي عشق خميني نتوان عاشق مهدي شد- بي خامنه اي نتوان ياور مهدي شد» و «توهين به امام توهين به ملت است» خواستار برخورد قاطع دستگاه قضا با عاملان اين حركت در روز دانشجو در دانشگاه تهران شدند.
دانشگاه ها سياهپوش شد
همچنين در اعتراض به جسارت هواداران موسوي، كروبي و خاتمي به ساحت امام(ره) دانشجويان دانشگاه هاي تهران و اصفهان با لباس سياه در دانشگاه حاضر شدند.
به گزارش خبرنگار كيهان، دانشجويان دانشگاه اصفهان با بستن پرده هاي سياه بر در و ديوار اين دانشگاه در اعتراض به هتك حرمت به امام خميني(ره) رهبر فقيد انقلاب اسلامي توسط عده اي از حاميان موسوي در روز 16 آذر خواهان برخورد جدي دستگاه قضايي با اين عوامل شدند.
دانشجويان دانشگاه اصفهان همچنين بعد از نماز ظهر و عصر در يك حركت هماهنگ دست به تجمع زدند و با شعارهاي مختلف اين گونه حركات را محكوم كردند.
دانشجويان دانشگاه تهران هم در اعتراض به اهانت حاميان موسوي به ساحت امام خميني(ره) ديوارهاي اين دانشگاه را سياهپوش كرده و به عزاداري پرداختند.
دانشجويان دانشگاه علامه طباطبايي نيز در عزاي هتك حرمت به ساحت امام خميني(ره) ديروز با لباس هاي سياه در كلاس هاي درس خود حاضر شدند.
واكنش شخصيت ها
نماينده مردم آذربايجان شرقي در مجلس خبرگان رهبري با بيان اينكه قوه قضائيه با محركان اصلي اهانت به امام راحل برخورد قاطع كند، گفت: مؤسسه نشر آثار امام بايد پاسخگوي تكذيب اقدام هتك حرمت به امام راحل باشد.
به گزارش فارس آيت الله محسن مجتهد شبستري پيش از ظهر ديروز در اجتماع اعتراض آميز جمعي از طلاب، روحانيان، دانشجويان و كارمندان ادارات مختلف تبريز در مقابل بيت نماينده ولي فقيه در آذربايجان شرقي و امام جمعه تبريز خواستار برخورد قاطع با محركان اصلي اهانت به حضرت امام شد.
امام جمعه موقت قزوين نيز گفت: مردم در برخورد با اهانت به جايگاه بنيانگذار جمهوري اسلامي ذره اي كوتاه نمي آيند.
حجت الاسلام عبدالكريم عابديني در گفتگو با فارس بيان داشت: واضح است كه پاره كردن عكس امام راحل(ره) اهانت آشكار به انقلاب است.
وي تصريح كرد: در اين ميان نكته جالب توجه اين است كه اين اهانت توسط كساني رخ مي دهد كه ادعاي خط امام(ره) را دارند.
مسئول دفتر نمايندگي ولي فقيه در دانشگاه بين المللي امام خميني(ره) افزود: البته در جامعه ما رهروان واقعي راه امام(ره) زياد هستند ولي مردم اين عده قليل را از خيل عظيم رهروان بنيانگذار جمهوري اسلامي جدا مي كنند.
وي تأكيد كرد: مردم ما نمي توانند در حمايت از جايگاه رهبري و ولايت آرام بنشينند و از اين جايگاه رفيع دفاع نكنند بلكه با تمام توان در اين راه آماده اند و ذره اي هم كوتاه نمي آيند.
آيت الله مكارم شيرازي هم در آغاز درس خارج فقه خود با اشاره به اهانتي كه به ساحت مقدس امام خميني(ره) صورت گرفته است، اظهار كرد: سرچشمه اين اهانت ممكن است از روي جهل، ناداني يا از سوي مغرضان و ضد انقلاب و يا عامل نفوذي صورت گرفته باشد تا ميان مسلمانان اختلاف بياندازند.
وي تصريح كرد: هتك حرمت به ساحت قدس امام خميني(ره)، هتك و اهانت به تمام ارزش هاي انقلاب و اهانت به خون شهيدان انقلاب اسلامي و همچنين اهانت به تمام ملت ايران است.
اين مرجع تقليد خاطرنشان كرد: وفاداران به انقلاب بايد اين هتك حرمت را محكوم كنند و اجازه ندهند سدها يكي پس از ديگري شكسته و قداست ها از ميان برداشته شود و نسبت به انقلاب و نظام سستي و وهني صورت گيرد.
حجت الاسلام شاهرخي رئيس كميسيون قضايي مجلس نيز تأكيد كرد قوه قضائيه هيچ عفوي در زمينه اهانت به ساحت امام قائل نيست.
بازاريان تهران
فردا تجمع مي كنند
جامعه انجمن هاي اسلامي اصناف و بازار طي بيانيه اي تأكيد كرد: با تأسي به حوزه علميه قم و حوزه هاي علميه سراسر كشور و روحانيت مبارز روز دوشنبه در مسجد امام بازار گردهم مي آييم تا خشم و نفرت خود را از باند تبهكار سبز و اهانت كنندگان به ساحت مقدس امام(ره) اعلام كنيم.
در اين بيانيه زمان تجمع بازاريان از ساعت 8 الي 30/9 دقيقه صبح در مسجد امام خميني(ره) اعلام شده است.
تجمعات امروز دانشگاه ها
دانشگاهيان شيراز امروز (يكشنبه) بعد از اقامه نماز ظهر و عصر در اعتراض به جسارت هواداران موسوي، كروبي و خاتمي به ساحت امام راحل در دانشگاه شيراز تجمع مي كنند.
دكتر كامران باقري لنكراني وزير سابق بهداشت نيز با حضور در جمع دانشگاهيان شيراز سخنراني خواهد كرد.
همچنين دانشجويان پرديس قم دانشگاه تهران امروز پس از برگزاري مراسم سوگواري، تجمعي در مقابل دانشكده حقوق برپا مي كنند. همچنين دانشجويان دانشگاه تهران امروز در اين دانشگاه تحصن خواهند كرد.
علاوه بر اين، بيش از 500 نفر از بسيجيان دانشگاه آزاد در اعتراض به اقدامات جريانات افراطي، از ساعت 15 امروز يكشنبه در حرم مطهر حضرت امام خميني(ره) تجمع كرده و نماز مغرب و عشا را نيز در همان مكان اقامه خواهند كرد.
بيانيه هاي تشكل ها
در محكوميت سران فتنه
دهها تشكل سياسي مذهبي نيز با صدور بيانيه هاي جداگانه هتاكي حاميان موسوي، كروبي و خاتمي نسبت به ساحت امام راحل را محكوم كردند.
حوزه علميه امام خميني، انجمن اسلامي دانشگاه علامه طباطبايي، اتحاديه جامعه اسلامي دانشجويان بسيج دانشجويي دانشگاه قم، انجمن هاي اسلامي دانشگاه هاي اميركبير و الزهرا، دفتر تحكيم وحدت، بسيج دانشكده حقوق دانشگاه تهران و طلاب و روحانيون كردستان از جمله تشكل هايي هستند كه با صدور بيانيه خشم خود را از سران فتنه ابراز داشته اند.

 



پاسخ صدا و سيما به نامه انصاري اگر موضع گرفته بوديد كار به اينجا نمي كشيد

قائم مقام سازمان صدا و سيما در پاسخ به نامه اخير همتاي خود در مأسسه نشر آثار حضرت امام(ره) ضمن ابراز تأسف از انكار اهانت عناصر فتنه به ساحت حضرت امام خميني(ره) از سوي اين مأسسه اعلام كرد كه اگر شما در مقابل اهانت هاي قبلي به رهبر كبير انقلاب سكوت نمي كرديد كار به اينجا نمي كشيد.
«علي دارابي» در پاسخ به نامه «حميد انصاري» آورده است: «نامه جنابعالي به رئيس محترم سازمان صدا و سيماي جمهوري اسلامي ايران در خصوص حوادث 61 آذر سال جاري و اسائه ادب و هتك حرمت نسبت به ساحت حضرت امام خميني(ره) واصل شد. از اينكه مأسسه تنظيم و نشر آثار پس از ماه ها سكوت و مشاهده هجوم سامان يافته استكبار جهاني با پشتيباني برخي خواص ناآگاه و همراهي عناصر فتنه به بنيان هاي مرصوص رهبر كبير انقلاب و بنيانگذار جمهوري اسلامي حضرت امام خميني(ره) با تأخير بس فراوان اقدام به واكنش كرده است، آن را به فال نيك مي گيريم.
جنابعالي در نامه خود كه قبل از وصول در پايگاه هاي اطلاع رساني بازتاب يافته بود، آنقدر از هتك حرمت و اسائه ادب به ساحت مقدس حضرت امام خميني(ره) برآشفته شديد كه اصل موضوع را «دروغ بين و مسلم» انگاشتيد. استدلال شما هم عدم گزارش شبكه هاي ماهواره اي و ديگران از پاره شدن تصوير امام(ره) بوده است. ترديدي نيست كه براي همه عاشقان و دوستداران انقلاب اسلامي و امام خميني(ره) بروز چنين واقعه اي يك عزا و سوگ بزرگ است و بايد نه تنها ملت ايران بلكه امت اسلام و بالاتر جهان بشريت در اين حادثه به سوگ بنشيند. اما آگاه باشيد كه متأسفانه اين حادثه واقعي است و با كمال تأسف بسياري از شبكه هاي تلويزيوني بيگانه تصاوير و گزارش هاي مشروح تري را در اين خصوص با آب و تاب پخش كرده اند.
در ادامه اين جوابيه آمده است: - اگر آن موقع كه برخي مدعيان اصلاح طلبي كه امروز هم صدا با ضد انقلابيون فراري و خوانندگان دوران ستم شاهي عليه نظام اسلامي و ارزشهاي آن متحد شده اند و از سپردن افكار و انديشه هاي امام خميني(ره) به موزه ها سخن مي گفتند، شما و دوستان مأسسه موضع گيري به موقع مي كرديد،
- اگر در روز جهاني قدس- كه امام خميني(ره) آن را روز اسلام و روز رسول الله (ص) ناميدند- شعارهاي انحرافي «نه غزه، نه لبنان» را سردادند، موضع گيري مي كرديد،
- اگر در روز 31 آبان روز مبارزه با استكبار جهاني- كه امام خميني (ره) آن را انقلاب دوم و بزرگتر از انقلاب اول ناميدند و همچنين فرمودند: «خط اين بود كه اصلاً آمريكا منسي بشود.يك دسته شوروي را طرح مي كردند تا آمريكا منسي بشود.» - در ارتباط با شعارهاي انحرافي از قبيل مرگ بر روسيه و... موضع مي گرفتيد،
- اگر «مأسسه تنظيم و نشر آثار امام (ره)» در برابر شعار اغتشاشگران و عوامل فتنه كه خواهان «جمهوري ايراني» بودند موضع گيري مي كرد و جمهوري اسلامي را كه امام خميني(ره) فرمود: «نه يك كلمه زياد و نه يك كلمه كم» حمايت و پشتيباني مي كرديد و صراحتاً برائت خود را از شعارهاي ساختارشكنانه اعلام مي نموديد،
- اگر شما در برابر فتنه گران كه نظام اسلامي را كه امام خميني(ره) حفظ آن را اوجب واجبات برشمردند موضع مي گرفتيد،
- اگر شما در برابر اهانت هاي مكرر اغتشاشگران به اصل ولايت فقيه كه امام خميني(ره) آن را مترقي ترين اصل قانون اساسي برشمردند و فرمودند مخالف ديكتاتوري است و پشتيباني از آن ضامن سلامت و آسيب ناپذيري نظام است، موضع گيري مي كرديد،
- و دهها اگر ديگر، امروز شايد شاهد اين روزها و چنين صحنه هايي نبوديم.

 



ارتش ، اهانت به حضرت امام(ره) را محكوم كرد

ارتش جمهوري اسلامي ايران ضمن اعلام انزجار و تنفر از اهانت كنندگان به ساحت مقدس حضرت امام خميني(ره) با صدور بيانيه اي اين حركت فتنه انگيز را محكوم كرد.
به گزارش روابط عمومي ارتش جمهوري اسلامي ايران، در اين بيانيه آمده است: حركت اهانت آميز عده اي فريب خورده در هتك حرمت بزرگ پرچمدار مبارزه با استكبار جهاني حضرت امام خميني(ره)، آن هم در 16 آذر روز مبارزه با استكبار جهاني، دل مردم شريف ايران اسلامي بويژه سربازان جان بركف و علاقه مندان به ايشان در سراسر جهان را به درد آورد.
در ادامه بيانيه تصريح شده است: سردادن شعار جمهوري ايراني و حذف اسلام و پاره كردن عكس بنيانگذار جمهوري اسلامي ايران نشان دهنده توطئه اي گسترده براي مقابله با اصول ارزش هاي برگرفته از اسلام، قرآن و انقلاب اسلامي است.
در پايان تاكيد شده است: ارتش جمهوري اسلامي ايران ضمن محكوم كردن اين حركت وقيح و ديگر رفتارهاي فتنه انگيز، اعلام مي دارد كه با اعتقاد كامل به اصل ولايت فقيه و تبعيت محض از فرامين رهبر معظم انقلاب اسلامي، دوشادوش ساير نيروهاي مسلح و آحاد ملت در راستاي حفظ نظام و كيان جمهوري اسلامي و مقدسات مردم مسلمان كشور از هيچ جانفشاني دريغ نخواهد كرد.

 



مدير كل اشتغال اتباع خارجي وزارت كار و امور اجتماعي خبر داد
نگاه ويژه دولت به اعزام نيروي كار به خارج از كشور

دولت نگاه ويژه اي به اعزام نيروي كار به خارج از كشور دارد.
مديركل اشتغال اتباع خارجي وزارت كار و امور اجتماعي در حاشيه نخستين همايش تخصصي اعزام نيروي كار به كانادا و استراليا با اعلام اين خبر به خبرنگاران در شيراز افزود: اعزام نيروي كار به خارج از كشور به عنوان يك هدف استراتژيك بايد به يك سياست ملي تبديل شود و همه نهادها بايد در رسيدن به اين مهم با وزارت كار همكاري كنند.
به گزارش ايرنا، «محمدحسن صالحي مرام» افزود: در دولت نهم و دهم ساماندهي و افزايش ظرفيت اين بخش انجام شد.
وي اظهار داشت: تاثيرگذاري بر كاهش ميزان بيكاري در سطوح مهارتي و فني و حرفه اي به ويژه فارغ التحصيلان، كسب ارزش افزوده، كاهش هزينه مهاجرت هاي منفي شغلي، بهره گيري از مهاجرت موقت نيروي كار، انتقال تكنولوژي به كشور و ارتقاي فرهنگ كار از جمله اهداف ما در بحث اعزام نيروي كار است.
صالحي مرام اظهار داشت: افراد تحصيل كرده اي كه مهارت نداشته باشند شامل اين بخش نمي شوند.
وي اضافه كرد: هر كدام از ايرانيان خارج از كشور مي توانند پايگاه مالي باشند و اعزام نيروي كار به خارج از كشور در دولت نهم و دهم به بخش خصوصي واگذار شده كه با موفقيت در حال پيگيري است.
صالحي مرام ادامه داد: در جهت ساماندهي و دست يابي به اهداف اين بخش بايد سازمان ملي مهاجرت ايجاد شود.

 



مخبر كميسيون فرهنگي مجلس: سهم بودجه فرهنگي كشور در دولت دهم سه برابر افزايش يافت

مخبر كميسيون فرهنگي مجلس گفت: طي دولت نهم سهم بودجه فرهنگي كشور سه برابر نسبت به دولتهاي پيشين افزايش يافت و حداقل سهم مطلوب بودجه فرهنگي كشور 10درصد است.
دكتر ستار هدايتخواه شنبه در گفت وگو با ايرنا، ميزان بودجه فرهنگي كشور را تا قبل از دولت نهم تنها 5/1 درصد معادل (750 ميليارد تومان) عنوان كرد و افزود: هم اكنون سهم بودجه فرهنگي كشور در دولت دهم با سه برابر افزايش به حدود 5/4 درصد رسيده است.
وي، كل بودجه فرهنگي كشور را افزون بر چهار هزار و 300 ميليارد تومان عنوان كرد و اظهار داشت: باتوجه به اينكه فرهنگ زيربناي توسعه و زيرساخت تمامي حوزه هاي سياسي، اقتصادي، اجتماعي و اخلاقي جامعه محسوب مي شود به نظر مي رسد اين ميزان اعتبار هم جوابگوي خواسته ها و خلأ هاي موجود فرهنگي در كشور نيست.
هدايتخواه تأكيدات رهبر معظم انقلاب، دولت و مجلس را در خصوص مسائل فرهنگي كشور يادآور شد و افزود: رويكرد مهم دولت بر روي مسائل فرهنگي متمركز شده و لازم است مسئولان اجرايي و متوليان امور فرهنگي نيز توجه بيشتري به اين حوزه داشته باشند.
وي، كمرنگ بودن مطالبات مردم در خصوص مسائل فرهنگي را يكي از مهمترين دلايل كم توجهي مسئولان به اين مسئله حساس عنوان كرد و افزود: امروزه خواسته و مطالبات مردم در حوزه هايي ديگر شامل بهداشت، مخابرات، آب، برق، كشاورزي صنعت و خدمات دوخته شده و كمتر به مسايل فرهنگي روي مي آورند كه همين مسئله هم موجب فراموشي و گاه كم توجهي مسئولان اجرايي نسبت به حوزه هاي فرهنگي شده است.

 



سرپرست استانداري ايلام: پاكسازي ميادين مين دهلران شتاب مي گيرد

ايلام-خبرنگاركيهان:
سرپرست استانداري ايلام گفت: پاكسازي اراضي آلوده به مين دهلران شتاب بيشتري مي گيرد.
حجت الاسلام والمسلمين «صحبت الله رحماني» گفت: هم اكنون سه پيمانكار براي شتاب بخشي در عمليات پاكسازي اراضي آلوده به مين دهلران قرارداد منعقد كرده اند.
وي افزود: در دوران جنگ تحميلي 900 هزار هكتار از اراضي شهرستان دهلران به مواد منفجره و مين آلوده شده است.
رحماني، با بيان اينكه اين اراضي جزو مستعدترين زمين هاي كشاورزي دهلران محسوب مي شود، اظهار داشت: براساس برنامه ريزي انجام شده تمامي اين اراضي پس از پاكسازي در اختيار كشاورزان منطقه قرار مي گيرد.
سرپرست استانداري ايلام، گفت: شتاب بخشي در تكميل عمليات پاكسازي اراضي آلوده به مين جزو مهمترين مصوبه هاي هيات دولت در اين استان به شمار مي رود و براين اساس پاكسازي اراضي آلوده به مين در شهرستان هاي مرزي استان ايلام از جمله دهلران در دستور كار قرار دارد.
وي افزود: در چند سال گذشته 250 هزار هكتار زمين در شهرستان دهلران پاكسازي و به صورت موقت تحويل شده است.
رحماني، اظهار داشت: حجم عظيم ميادين مين و كانال ها و تله هاي انفجاري وسيع در منطقه و ازهمه مهمتر فرسايش خاك بر اثر آبرفت هايي كه در طول ساليان بوده كار پاكسازي را مشكل كرده است.

 



وزير كشور: نظام جمهوري اسلامي ايران هر روز مقتدرتر مي شود

كرمانشاه- خبرنگار كيهان:
وزير كشور گفت: با بنيانگذاري نظام ديني و ولايت فقيه مبتني بر ارزش ها، آرمان هاي اسلام، قرآن و خون شهيدان نظام جمهوري اسلامي هر روز در عرصه هاي جهاني مقتدرتر مي شود.
«مصطفي محمدنجار» در مراسم توديع و معارفه استاندار كرمانشاه با بيان اين مطلب افزود: حضور قدرتمند رئيس جمهور در محافل بين المللي و همياري و همكاري كشورهاي غير متعهد و همچنين حضور ميليوني مردم فهيم ايران اسلامي در پشت سر رهبر فرزانه نشاندهنده اين است كه نظام جمهوري اسلامي مسير والاي خود را پيدا كرده و با افتخار به آرمان هاي مقدس خود مي رسد. وي افزود: دشمنان ما دشمني شان روز به روز بيشتر خواهد شد و آنان نگران هستند كه نظام جمهوري اسلامي روي پاي خود ايستاده است.
وزير كشور در ادامه تصريح كرد: يك عده ورشكسته سياسي كه نفاقشان هويداست و سر در آخور بيگانه دارند تلاش كردند تا با هتك حرمت به ساحت حضرت امام خميني نفاق جديدي را رهبري كنند. لذا با هوشياري به موقع روحانيت معظم و جامعه مدرسين و ائمه جمعه و مردم فهيم و دانشگاهيان اين توطئه هم خنثي شد.
وي افزود: امروز شاهد هستيم كه عوام ما از خيلي خواص جاهاي ديگر فهيم تر هستند و باز مي بينيم كه بسيجيان ما در مقابل هر ترفند عوامل بيگانه چه در داخل و چه در خارج از كشور ايستادگي مي كنند.

 



اخبار ادبي و هنري

شاعر مسيحي لبنان: جمهوري اسلامي
پشتيبان حق و آزادگي است
مراسم تقدير از شاعر و اديب مسيحي لبنان «جرج شكور» از سوي رايزني فرهنگي جمهوري اسلامي ايران در لبنان برپا شد.
در اين مراسم، جرج شكور سخنراني كرد و پيام وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي جمهوري اسلامي ايران نيز قرائت شد.
جرج شكور در اين مراسم از تلاش هاي رايزني فرهنگي ايران به خاطر برگزاري اين مراسم قدرداني و خاطرنشان كرد: اين گونه اقدامات از رايزني فرهنگي به نمايندگي از جمهوري اسلامي ايران تعجب آور نيست؛ زيرا جمهوري اسلامي، يك جمهوري اصيل با پشتوانه تمدني و دربرگيرنده ارزش هاي انديشه و فكر و پشتيبان قضاياي حق و آزادگي و رفع ستم از ملت هاي ستمديده و تحت اشغال همچون لبنان و فلسطين است.
در اين مراسم كه در سالن اجتماعات رايزني فرهنگي ايران برگزار شد، عباس هاشم نماينده پارلمان لبنان به نمايندگي از ژنرال ميشل عون (رئيس فراكسيون تغيير و اصلاح در مجلس لبنان)، ايلي فرزلي معاون سابق رئيس مجلس لبنان، بشاره مرهج وزير سابق مصطفي ديراني و حجت الاسلام محمد عمرو از حزب الله و بسام حمداني حضور داشتند.
هنرمند فرانسوي در نشست نخبگان بسيجي
هنرمند فرانسوي گفت: ايران به قدري آرامش بخش و دلپذير مي باشد كه ديدنش به قلبم آرامش و وسعت داده است.
عبدالناصر سلمان در نشست نخبگان بسيج كه در فرهنگسراي انقلاب برگزار شد اظهار داشت: باورم نمي شود در ايران هستم و از بناهاي تاريخي و فرهنگي ايران بازديد مي كنم. وي افزود: اين سفر به نظرم سفري در زمان و مكان بود. چون در ايران مي توان به راحتي به نمونه هاي اصيل و بي نظير هر چيزي دسترسي پيدا كرد و گذر تاريخ را به شكلي واقعي و تأثيرگذار تجربه نمود.
گفتني است آثار عبدالناصر در موزه هنرهاي معاصر فلسطين برپاست.
فيلم كودك و فرشته فروردين اكران مي شود
كارگردان فيلم سينمايي «كودك و فرشته» كه براي نخستين بار در بيست و هفتمين جشنواره فيلم فجر به نمايش درآمد، از نمايش اين فيلم دفاع مقدس در فروردين سال 89 خبر داد.
مسعود نقاش زاده در گفت وگو با ايرنا گفت: طبق برنامه ريزي هاي انجام شده قرار بود فيلم كودك و فرشته آبان ماه به نمايش درآيد، اما به دليل كارشكني هاي شركت پخش كننده اين فيلم اكران آن به تعويق افتاد.
وي افزود: پس از مدت ها با توافقاتي كه با يك مأسسه سينمايي انجام شده اين فيلم پس از 15 ماه نمايش در جشنواره فيلم فجر، در اواخر فروردين 89 به نمايش درمي آيد.
يك نقاش: انقلاب اسلامي
باعث اعتلاي هنر زنان شد
يك نقاش و مدرس دانشگاه گفت: انقلاب اسلامي ايران در بهمن ماه سال 57 نقطه عطفي در زمينه حضور زنان در عرصه جريانات هنري كشور بود.
شهناز زهتاب، عضو هيئت مديره انجمن نقاشان ايران اظهار داشت: در سال هاي اخير زنان در هر حوزه اجتماعي، از مديريت بخش هاي مختلف گرفته تا فعاليت هاي علمي و پژوهشي و به خصوص هنري، كه وارد شده اند بسيار موفق بوده و عملكرد قابل قبولي از خود بروز داده اند.
اين بانوي هنرمند نقاش، انقلاب را نقطه عطفي در زمينه حضور بانوان در عرصه هاي اول هنري كشور برشمرد و بيان كرد: هر چند بزرگاني نظير منصوره حسيني، ايران درودي، بهجت صدر و... قبل از انقلاب به نقاشي مي پرداختند ولي بايد قبول كرد كه تعداد زنان هنرمند ما پيش از انقلاب بسيار كمتر از امروز بوده است.
اجراي خورشيد كاروان براي نوزدهمين بار
نمايش «خورشيد كاروان» با موضوع عاشورا براي نوزدهمين سال پياپي، ماه محرم در شهر دبي اجرا مي شود.
اين نمايش به كارگرداني محمود فرهنگ 7 تا 11 دي ماه در باشگاه ايرانيان دبي به روي صحنه مي رود.

 



رئيس شوراي هماهنگي بانك هاي دولتي كشور: دولت 5 ميليارد دلار به نظام بانكي بدهكار است

مشهد- خبرنگار كيهان
رئيس شوراي هماهنگي بانك هاي دولتي كشور از بدهي 5 ميليارد دلاري دولت به نظام بانكي خبر داد.
محمود خاوري در نشست خبري در مشهد ضمن ارائه آمار معوقات بانكي بدهي دولت را 5 ميليارد دلار و بخش خصوصي را يك ميليارد و 800 ميليون دلار اعلام كرد.
وي اذعان داشت: هيچ جاي نگراني براي مطالبات معوق نيست و مشكلي براي بانك ايجاد نكرده است. وي در عين حال تصريح كرد: با توجه به حجم تقاضا براي پول، اين مطالبات معوق اثر نامطلوبي روي توليد و رشد كشور خواهد داشت.
خاوري در ادامه با بيان اين كه در 6 ماه ابتداي امسال 18 هزار ميليارد ريال از مطالبات معوق بانك ملي وصول شده است، گفت: هم اكنون رشد معوقات مهار شده است.
وي مشكل خودپردازهاي بانك را ناشي از سيستم مخابراتي دانست و گفت: بسترهاي مخابراتي هم بايد فراهم باشد تا خودپردازها كار كند و اين بسترها هم در اختيار بانك نيست و وزارت خانه مسئول تلاش خود را مي كند.
رئيس شوراي هماهنگي بانك هاي دولتي كشور، 3 تا 4 درصد تراكنش هاي خودپردازها را ناموفق دانست و اظهار داشت: مشكل خودپردازها مسئله اي است كه بايد حل شود و همين مقدار كم تراكنش هاي ناموفق هم نبايد باشد و در اين راستا تلاش مي شود.
وي دستگاه هاي خودپرداز را نزد مشتريان بانك به دستگاه هاي پول پرداز تشبيه كرد و افزود: فروشگاه ها و مردم بايد عادت كنند كه دريافت و پرداخت هايشان را از طريق پايانه هاي الكترونيكي انجام دهند.
وي همچنين افزود: اگر كسي در نتيجه عمليات شتاب دچار مشكل شود، توسط بانك، حساب اصلاح مي شود و بانك ها از محل دارايي هاي خود خسارت را پرداخت خواهند كرد.

 



مادر شهيد كشوري: امروز شهيدان ناظر مظلوميت رهبر انقلاب هستند

فريدونكنار- خبرنگار كيهان:
مادر خلبان امير سرلشكر شهيد احمد كشوري گفت: امروز شهيدان بر عملكرد و اعمال و رفتارهاي همه ما ناظر بوده و شاهد مظلوميت رهبر معظم انقلاب هستند.
مادر شهيد كشوري كه به مناسبت سالگرد شهادت وي در كياكلا سخن مي گفت افزود: همدلي و وحدت مسئولان، پاسداري از دستاوردهاي نظام جمهوري اسلامي و حمايت و پيروي محض از فرامين رهبر معظم انقلاب از پيام هاي راهگشا و جاودانه شهيدان است.
در اين مراسم كه با حضور مسئولان شهرستان قائم شهر در منزل اين شهيد برگزار شده بود امام جمعه كياكلا و فرماندار قائم شهر نيز درباره فداكاري ها و رشادتهاي شهيد كشوري سخن گفتند.

 



تاكيد قرائتي بر بزرگداشت فرهنگ عاشورا

قم - خبرنگار كيهان:
رئيس ستاد اقامه نماز كشور گفت: فرهنگ عاشورا براي شيعه همانند انرژي هسته اي است.
حجت الاسلام و المسلمين محسن قرائتي در همايش علمي - كاربردي تبليغ كه در سالن همايش هاي دفتر تبليغات اسلامي قم برگزار شد، با تاكيد بر اينكه مبلغان بايد از فرصت موجود در ماه محرم به بهترين شكل ممكن بهره ببرند، تصريح كرد: مبلغان بايد در اين ايام به نكات و ظرافت هاي كار تبليغ توجه لازم را داشته باشند.
وي ضرورت توجه مبلغان به نيازهاي اقشار مختلف مردم را مورد تاكيد قرار داد و گفت: مبلغان در فعاليت هاي تبليغي بايد به كودكان و نسل جوان توجه ويژه داشته باشند و برنامه هاي ويژه اي را به اين قشر اختصاص دهند.
رئيس ستاد اقامه نماز كشور تاكيد كرد: مبلغان بايد در اين ايام به بيان احكام نماز و زكات بپردازند.
وي در بخش پاياني سخنان خود از مبلغان خواست كه به زبان شيوا و ساده به بيان مسائل ديني بپردازند و از غلو گويي پرهيز كنند.

 


صفحه (14)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14