(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


سه شنبه اول دی 1388- شماره 19541
 

حاشيه هاي خواندني از كلنگ زني بيمارستان شهداي باغ ملك از دعواي لفظي تا ماچ و بوسه!
گتوند؛ سدي براي تامين 50 سال آب خوزستان
روح الله احمدزاده خبر داد مقابله جدي با رانت خواري اشرافيگري و ويژه خواري در استان فارس
تخصيص 1000ميليارد ريال براي پروژه متروي تبريز
تخريب مناظر طبيعي قاينات
كارشناس بهداشت: استعمال قليان در اصفهان بيداد مي كند
نماينده ولي فقيه در سپاه مازندران: منافقان جديد با شيوه هاي كثيف براي دشمنان مزدوري مي كنند
دادستان عمومي و انقلاب استان: عوامل تغيير كاربري زمين هاي كشاورزي اصفهان معرفي مي شوند
سركنسول جمهوري قزاقستان در گلستان:
گسترش روابط دوستانه ايران در اولويت سياست خارجي قزاقستان است
برگزاري دومين جشنواره خودباوري علمي بسيج در يزد
قلعه تاريخي آران و بيدگل دامداري مي شود
راه اندازي خط اتوبوس فرودگاه امام خميني به پايانه شهيد سلطاني كرج
فرماندار: احداث شهرك صنعتي بزرگ ترين هديه دولت به دماوند است
قدرداني رئيس جمهوري از مجمع خيرين مدرسه ساز لرستان
با صدور بيانيه اي هنرمندان كردستاني حمايت قاطع خود را از فرامين رهبري اعلام كردند



حاشيه هاي خواندني از كلنگ زني بيمارستان شهداي باغ ملك از دعواي لفظي تا ماچ و بوسه!

سرويس شهرستان ها
كلنگ زني بيمارستان 96 تخت خوابي شهداي شهرستان باغ ملك حاشيه هاي زيادي داشت كه برخي از آنها را در ذيل مي خوانيم.
¤ جلسه دقايقي پيش از اذان ظهر آغاز شد و پس از سخنراني فرماندار باغ ملك، با درخواست امام جمعه شهرستان ادامه جلسه به بعد از اقامه نماز جماعت موكول شد.
¤ نماينده ايذه و باغ ملك در تمام سخنراني خود، سعي كرد تمام كارهاي انجام شده توسط دولت عدالت محور و اصول گراي نهم و دهم در سطح شهرستان باغ ملك را به نام خود ثبت كند.
¤ اين جلسه با درگيري شديد لفظي بين عليرضا دهقان نماينده ايذه و باغ ملك در مجلس شوراي اسلامي با سيد عباس طباطبائي معاون عمراني استاندار خوزستان به پايان رسيد.
¤ اين درگيري زماني آغاز شد كه حجت الاسلام والمسلمين درويشي امام جمعه باغ ملك از كاغذ بازي ها و گزارش دادن هاي صوري در امور فرهنگي بشدت انتقاد كرد و نماينده ايذه و باغ ملك را مورد خطاب قرارداد و گفت: در جايي ديدم در عملكرد شما آورده شده: احداث مصلاي باغ ملك!
¤ دهقان كه گويا با دلي پر به اين جلسه آمده بود و تاب انتقادات امام جمعه را نداشت از جاي خود برخاست و با صدايي بلند روبه جمع حاضر گفت: ما هرچه تلاش مي كنيم مشكل مان در استان است. هرچه مشكل در ايذه و باغ ملك داريم در استان است و هرچه پيگيري مي كنم موانعي در استان وجود دارد كه نمي گذارند كار انجام شود.
¤ اين نماينده مجلس در جاي ديگر، با قطع سخنان امام جمعه اظهار داشت: در اين 2 سال بالاترين بودجه عمراني كشور را براي خوزستان جذب كرديم ولي در تخصيص و جذبش آخرين مقام را داريم.
¤ معاون عمراني استاندار خوزستان كه ديگر كاسه صبرش لبريز شده و به قول خودش ديگر «مجبور» به صحبت كردن شده بود، با اشاره به عليرضا دهقان گفت: اين حرفي كه شما زده ايد دروغ محض است ما 3 سال است طبق نوشته وزارت كشور از نظر جذب رتبه اول كشور را داريم و متأسفانه شما به جاي نظارت، در كار اين بيمارستان دخالت كرديد.
¤ برخي حاضران بدون توجه به درگيري هاي صورت گرفته، مشغول سخن گفتن با بغل دستي خود بودند.
¤ طباطبايي كه از جاي خود برخاسته بود افزود: امسال 35 درصد بودجه كشور در مجلس كم شد. يكي از افراد مجلس همين آقاست. (خطاب به عليرضا دهقان) چرا كم كردند؟
¤ دهقان در پاسخ به سؤال طباطبايي درحالي كه با انگشت اشاره خود او را به حاضران نشان مي داد اظهار داشت: به خاطر ضعف شماها است و اين جمله را 3 مرتبه تكرار كرد.
¤ نماينده ايذه و باغ ملك در جاي ديگر از نطقش اضافه كرد: تا مديريت استان متحول نشود هيچ مشكلي حل نمي شود.
¤ پس ازفروكش كردن مرحله دوم درگيري ها، امام جمعه باغ ملك به سخنان خود ادامه داد.
¤ به گفته برخي از حاضران در جلسه (مسئولان شهرستان) درگيري ميان نماينده ايذه و باغ ملك با معاون عمراني استاندار خوزستان به ماهها قبل برمي گردد كه در اين جلسه علني شد.
¤ درگيري ميان نماينده مردم و معاون عمراني استاندار خوزستان ادامه داشت به طوري كه با خروج سيد عباس طباطبايي از سالن، سخنان امام جمعه نيمه تمام ماند و فرماندار كه براي دقايقي مشاجرات طرفين را از بالاي سن مشاهده مي كرد به جاي مجري، ختم مراسم نيمه تمام را اعلام كرد!
¤ اما در محل احداث بيمارستان، امام جمعه با بوسيدن روي معاون عمراني استاندار و نماينده ايذه و باغ ملك سعي در رفع كدورتها داشت و سپس 3 نفري با هم كلنگ احداث بيمارستان 96 تخت خوابي شهداي باغ ملك را به زمين زدند...

 



گتوند؛ سدي براي تامين 50 سال آب خوزستان

استان خوزستان با وسعتي بالغ بر 64هزار و 236 كيلومتر مربع و برخوردار از رودخانه هاي فراوان، همواره براي ساخت سد مورد توجه بوده است. سدهاي دز، مسجد سليمان، كارون 1 و كارون 3 سدهاي احداث شده اين استان پهناور است و هم اكنون 4 سد ديگر نيز در دست احداث است.
يكي از سدهاي در دست احداث خوزستان سد گتوند عليا است كه در فاصله 380 كيلومتري از مصب رودخانه كارون و در نزديكي شهر گتوند واقع شده است. عمليات احداث تونل هاي انحرافي سد در سال 76 و عمليات اصلي ساختمان اين سد در سال 81 آغاز شد و انحراف كامل آب رودخانه نيز پس از پايان عمليات اجرايي فرازبند در ارديبهشت ماه سال 82 صورت گرفت. اين سد كه از نوع سنگريزه اي با هسته رسي است به عنوان بلندترين سد خاكي كشور با داشتن بزرگترين مخزن آبي كشور پس از سد كرخه داراي ارتفاعي به طول 182متر و عرض 17 متر است.
كريم شيباني مجري طرح سد و نيروگاه گتوندعليا توليد سالانه 4هزار و 250گيگاوات ساعت انرژي برق آبي، تامين آب آشاميدني و كشاورزي مورد نياز پايين دست، كنترل سيلابهاي فصلي رودخانه كارون بخصوص سيلاب هاي حوضه مياني و ايجاد اشتغال و رونق اقتصادي منطقه را از اهداف ساخت اين سد برشمرد و گفت: رودخانه كارون يكي از پر آب ترين رودخانه هاي دنياست كه متاسفانه آبي كه از سرشاخه هاي آن در كوهرنگ سرچشمه مي گيرد علي رغم همه تمهيدات لازم در طول سالهاي گذشته در نهايت به دريا مي ريزد و مورد استفاده بهينه قرار نمي گيرد. سدهاي كارون 1، 2، 3 و 4 سد شهيد عباسپور به دليل كنترل و مهار اين آب ساخته شد اما با اين وجود همچنان بخش زيادي از آب در پايين دست هدر مي رود و در سالهاي بحران و خشكسالي مردم با كمبود آب مواجه مي شوند.
وي توان توليد برق اين نيروگاه را حدود 2 هزار مگاوات در سال برشمرد و افزود: در حال حاضر ميزان توليد برق نيروگاه هاي كشور 35 هزار مگاوات است كه برق توليد شده به وسيله اين سد حدود 7 درصد كل برق مصرفي كشور خواهد بود.
شيباني مي افزايد: در ساخت سد و نيروگاه گتوند عليا تنظيم آب بيش از توليد برق مورد توجه قرار گرفته است. با احداث اين سد، سيلاب ها در زمان پرآبي مهار و در زمان كم آبي رها مي شوند. ميزان دبي ذخيره شده رودخانه كارون هم اكنون 110 تا 120 مترمكعب است كه با افتتاح اين سد مي توان 100 تا 120متر مكعب آب به كارون افزود.
مجري طرح سد گتوند عليا با بيان اينكه در سرتاسر دنيا سدسازي با تخريب مقداري از آثار فرهنگي و بقاياي تاريخي گذشتگان همراه است مي گويد: اين امر به دليل اينكه تمدن ها و زندگي مردم در گذشته در كنار رودخانه ها شكل گرفته كاملاً طبيعي است ولي نبايد شك كرد كه ارزش و منافع اين سد از اندك بقاياي تاريخي از بين رفته در كنار رودخانه سد به مراتب بيشتر است. گاهي شنيده مي شود كه با افتتاح سد گتوند هزاران خانواده در اين منطقه آواره مي شوند اما اين موضوع صحت ندارد. در كنار اين سد تنها 1070 نفر ساكن هستند كه با تدابير انديشيده شده روستاهايي در نزديكي روستاهاي محل سكونت اين عزيزان مدنظر قرار گرفته شده است كه تا زمان بهره برداري از سد آماده سكونت مي شوند.
شيباني درباره علت توقف روند ساخت سد در سال هاي گذشته عنوان كرد: ساخت اين سد با فراز و نشيب هايي همراه بود. مشكلات مالي، تغييرات مديريتي، تفاوت ديدگاهها در دولت هاي مختلف از جمله اين فراز و نشيب ها است اما خوشبختانه در اواخر دولت نهم با اعتبارات تخصيص يافته، شاهد جهش جديدي در باره روند اجرايي كار بوديم.
وي تعداد بوميان شاغل در اين طرح را 85 درصد برشمرد و گفت: در تمامي مراحل ساخت اين پروژه از متخصصان داخلي استفاده شده و تنها در برخي از مراحل به صورت موردي از كمك هاي خارجي استفاده شده است.
شيباني درخصوص هزينه ساخت اين سد گفت: تاكنون، حدود يكهزار ميليارد تومان هزينه شده است و با پيش بيني ها و برآوردهاي به عمل آمده حدود 600 ميليارد تومان ديگر نيز براي تكميل آن احتياج خواهد بود كه در مجموع مبلغي بالغ بر 1600 ميلياردتومان تا پايان كار هزينه خواهد شد از طرفي براساس برآوردهاي اوليه هر سال كه بهره برداري از اين سد به تاخير افتد حدود 500 ميليارد تومان ضرر اقتصادي براي دولت در برخواهد داشت و اين امر خود مبين اهميت اين كار است.
وي گفت: شهريور 89 زمان آغاز آبگيري سد گتوند عليا پيش بيني شده است و با تكميل و راه اندازي اين سد حداقل تا 50 سال آينده خطر كمبود آب آشاميدني و كشاورزي مردم خوزستان رفع خواهد شد.
شايعاتي مبني بر شورتر شدن آب كارون پس از راه اندازي سد گتوند عليا بر سر زبانها است اما متخصصان اين طرح عظيم ملي دراين باره معتقدند با توجه به حجم 5/4 ميليارد مترمكعبي آب در مخزن سد و نحوه تماس سازند گچساران با آب مخزن، مقدار نمك موجود در محل در عمل تاثير دراز مدتي بر كيفيت آب مخزن نخواهد داشت.

 



روح الله احمدزاده خبر داد مقابله جدي با رانت خواري اشرافيگري و ويژه خواري در استان فارس

شيراز - خبرنگار كيهان:
با رانت خواري، ويژه خواري و اشرافيگري در استان فارس مقابله جدي مي شود.
استاندار فارس با اظهار اين مطلب در جلسه شوراي اداري استان افزود: در مجموعه مديريت استان بايد تحولي صورت گيرد.
روح الله احمدزاده كرماني اظهار كرد: مديران در استان بايد به شكل تيمي حركت كنند نه مانند جزاير جدا از هم.
وي اظهار داشت: اگر قرار باشد هركس در استان به شكل انفرادي كار كند يا به اهداف نمي رسيم يا قطعا دير خواهيم رسيد.
احمدزاده كرماني اظهار داشت: نگاه هاي تبعيض آميز در بحث توجه به مناطق مختلف استان بايد حذف شود و هر حركت و اقدامي كه در نقطه اي از استان صورت مي گيرد با در نظر گرفتن توجيهات اقتصادي در ساير نقاط ديگر نيز انجام شود.
وي با تاكيد بر حمايت از سرمايه گذار و سرمايه گذاري در استان و انتقاد از بروكراسي اداري در اين راه گفت: سرمايه گذاي كه با نيت خير به ميدان آمده است را نبايد دو سال در پروسه اداري معطل گذاشت. استاندار فارس ضمن تاكيد بر توجه بيشتر به ارتقاي سلامت نظام اداري افزود: اگر گزارش شود كه سرمايه گذاري به استان فارس آمده و كارشناس هر حوزه از آن فرد طلب رشوه كرده با مديريت آن دستگاه برخورد خواهد شد.
وي با تاكيد بر لزوم حمايت از سرمايه گذار اظهار داشت: سرمايه گذاري كه مي خواهد با ايجاد شغل و بالا بردن سهم استان در توليد ناخالص ملي به نفع استان خدمت بكند بايد مورد حمايت همه مديران استان قرار گيرد.
وي در ادامه اقدامات صورت پذيرفته در زمينه برقراري امنيت در استان را مطلوب توصيف كرد و اظهار داشت: بايد محيط استان براي افراد شرور و كساني كه مي خواهند ناامني ايجاد كنند ناامن شود.

 



تخصيص 1000ميليارد ريال براي پروژه متروي تبريز

تبريز- خبرنگاركيهان:
به دنبال تصويب تخصيص 2ميليارد دلار از صندوق ذخيره ارزي براي متروي كلان شهرها، 1000ميليارد ريال براي متروي تبريز اختصاص يافت.
شهردار تبريز با اعلام مطلب فوق گفت: به دنبال اين مصوبه و قطعيت يافتن اختصاص 700 ميليون دلار معادل 7000 ميليارد ريال از آن براي احداث و تجهيز پروژه هاي متروشهرهاي فوق كه داراي پروژه ها و طرحهاي مصوب مترو مي باشند 1000 ميليارد ريال از اين مبلغ، تخصيصي تبريز است.
عليرضا نوين با اشاره به بودجه 2200 ميليارد ريالي قبلي مصوب دولت براي تكميل خط اول و آغاز مرحله اجرايي خط دوم مترو تبريز اظهار داشت: با جذب اعتبارات فوق و اعتبارات 1000ميليارد ريالي صندوق ذخيره ارزي و جمعا 3200 ميليارد ريال مبالغ مذكور، شاهد سرعت در روند اجراي پروژه و خريد دستگاه حفاري تي.بي.ام خط دوم خواهيم بود.

 



تخريب مناظر طبيعي قاينات

يكي از مناظر زيبا و چشم نواز ورودي شهر قاين، تپه هاي سرسبز و كوه هاي سر به فلك كشيده اي است كه وقتي گام به آنها مي نهي بوي خوش گياهان دارويي و صخره هاي پر آب باران ضيافتت را كامل مي كند.
شهرستان قاينات كه چون نگيني در ميان كوه هاي سر به فلك كشيده است و از هر جهت در محاصره اين مناظر زيباست، امكان حضور را براي تمام فصول شهروندان و رهگذران فراهم آورده است.
جمع آوري گياهان دارويي، ميوه هاي كوهستاني، سنگ آب هاي زيبا، آثار تاريخي، ورزش و كوهنوردي، تماشاي چراي گله چوپان در دامنه ها و بهره گيري از هواي تميز كوهستان از بهار تا زمستان از جمله بهانه هاي حضور بي نظير شهروندان قايني در ميان تپه ها و كوه هاي حصار شهر قاين است.
در خلق اين آثار بكر هيچ دستگاهي هزينه اي را متحمل نشده است و فرصتي كاملاً طبيعي براي جلاي روح و جسم بشر خسته امروز است. استفاده مطلوب از اين فرصت امكان خدادادي و حراست از آن در وهله نخست به شكرانه لطف خداوند در بهره فراواني كه در آفرينش آن است هنر و وظيفه هر شهروندي است و سپس وظيفه قانوني مديريت شهرستان و منابع طبيعي است كه در كنار حفاظت از مراتع، پوشش گياهي، جنگل ها و... حراست از تصرف اين مناظر و منابع را به عهده گيرد. افراد سودجو و فرصت طلب كه هزينه هاي بالاي تصرف كوه ها و تپه هاي خاكي و سنگي امكان تصرف ملكي او بر كوه ها را سلب كرده است، چشم طمع به چشم اندازهاي زيباي كوه ها در حاشيه جاده ها و ورودي شهر دوخته و اين مناظر زيبا را چشم انداز كالاهاي تبليغي و عمدتا مصرفي خود قرار داده است و نفع شخصي خود را بدون توجه به حقوق مردم و با كمترين هزينه بر شهروندان تحميل مي نمايد. اين چشم انداز ها در شهرستان قاينات به صورت گسترده تابلو معرفي كالا و خدمات و همايش هاي تشريفاتي شده است و چندين هزار متر مربع فضاي بكر در حوزه قاينات با خطوط درشت رنگ گرفته و پوشش وسيع بوته هاي كوهي و گياهان مقاوم سنگ لاخ ها تخريب شده است كه هيچ كس را ياراي جايگزين آن نيست. از اين جهت ضروري است اداره منابع طبيعي شهرستان در يك اقدام فوري و هماهنگ ضمن پيگيري و جبران اقدامات صورت گرفته از تكرار اقدامات تخريبي اين چنين بشدت جلوگيري كند.
محمدرضا فرخي
خبرنگار كيهان در قاينات

 



كارشناس بهداشت: استعمال قليان در اصفهان بيداد مي كند

اصفهان- خبرنگاركيهان:
كارشناس بهداشت در اصفهان گفت: استعمال قليان در اين شهر به خاطر بي اهميتي مسئولان و مجريان به اجراي قانون مبارزه با استعمال دخانيات، بيشتر از قبل شده به صورتي كه تمام قهوه خانه ها، تفرجگاه ها و هيئت هاي مذهبي به قليان كشي روي آورده اند.
اين كارشناس مي خواست نامش فاش نشود با اشاره به شيوه اجراي قانون مبارزه با دخانيات در اصفهان افزود: مشكل ما قانون نيست بلكه اجراي قانون است.
وي با بيان اينكه آموزش هاي لازم و پيشگيرانه از محل درآمدهاي بوجود آمده از فروش مواد دخاني اوليه ارائه نميشود، اظهار داشت: آموزش هايي كه ارائه مي شود آموزش هاي مستقيم است نه غيرمستقيم و هم اكنون حتي استفاده از مشروبات الكلي نيز در حال اشاعه و تبليغ در برخي سايت هاست.
اين كارشناس اضافه كرد: اقداماتي مانند درج تصاوير هشداردهنده روي پاكت هاي سيگار، عدم فروش مواد دخاني در اطراف مدارس و كيوسك هاي روزنامه و جريمه نقدي استعمال كنندگان دخاني در فضاي سربسته به درستي در كشور و اصفهان به اجرا درنيامده است. همچنين در برخي بيمارستان ها نيز حتي كادر بيمارستان و كاركنان در اتاق هايشان سيگار مي كشند.
به گفته وي مي توان از محل درآمدهاي حاصل از فروش سيگار هزينه هاي مربوط به فرهنگ سازي را تامين كرد.اين كارشناس بهداشت گفت: گروهي به صرف استعمال قليان به اين اماكن مذهبي مي روند و از فلسفه برگزاري مراسم به دور مي شوند.
وي افزود: اين مسئله موجبات نارضايتي مردم به ويژه والدين را به همراه داشته است.
اين كارشناس بهداشت از مسئولان سازمان تبليغات اسلامي استان اصفهان درخواست كرد مجوز فعاليت اين قبيل از هيئت هايي كه مبادرت به استفاده قليان در سطح شهر اصفهان مي كنند را لغو كند.

 



نماينده ولي فقيه در سپاه مازندران: منافقان جديد با شيوه هاي كثيف براي دشمنان مزدوري مي كنند

ساري-خبرنگار كيهان
مسئول حوزه نمايندگي ولي فقيه در سپاه كربلاي مازندران گفت: منافقان جديد با تمسك به شيوه هاي كثيف براي دشمنان انقلاب اسلامي مزدوري مي كنند.
حجت الاسلام والمسلمين مختار نظري در جمع سپاهيان و بسيجيان اين استان افزود: يكي از جلوه هاي جنگ نرم دشمن توسط عناصر آشوبگر و خودفروخته در توهين به ساحت مقدس معمار كبير انقلاب اسلامي آشكار شده است. وي با اشاره به اين كه منافقان جديد با تمسك به شيوه هاي كثيف و به عنوان پياده نظام آمريكاي جنايتكار و اسرائيل وارد صحنه شده اند گفت: عوامل با واسطه و بي واسطه با اشاره هاي مرموزانه دشمن، سر معيوب خود را به سد پولادين ملت مي كوبند و ناجوانمردانه آب به آسياب دشمن مي ريزند.
وي تصريح كرد: بي ترديد در هيچ مقطعي از تاريخ ايران عده اي به مزدوري و شيادي منافقان جديد وجود نداشته اند.
نظري در تشريح علت كينه توزيهاي جديد دشمنان و دنباله هاي داخلي آنان اظهار داشت: عصبانيت اردوگاه ضدانقلاب از حضور هوشيارانه و بي نظير ملت ايران در انتخابات رياست جمهوري و پيشرفت هاي چشمگير دانشمندان جوان در دست يابي به دانش صلح آميز هسته اي علت اصلي اقدامات موهن آنان عليه انقلاب اسلامي است.
وي گفت: مطمئنا اين اولين و آخرين اقدام عوامل مزدور خودفروخته نخواهد بود و خنثي سازي نقشه هاي شوم آنان مستلزم حضور و نقش آفريني ملت است.
وي با تجليل از امام راحل(ره) اظهار داشت: امام راحل راه سعادت و رستگاري را بر روي ملت انقلابي ايران گشود و بزرگترين انقلاب مردمي و اسلامي را در ميان امواج فتنه ها تثبيت كرد.
نظري تصريح كرد: انقلاب اسلامي بدون كوچكترين توجه و اعتنا به هياهوي استكبار و دنباله هاي آن به حركت نوراني خود در مسير راه نوراني امام خميني ادامه خواهد داد.

 



دادستان عمومي و انقلاب استان: عوامل تغيير كاربري زمين هاي كشاورزي اصفهان معرفي مي شوند

اصفهان- خبرنگار كيهان:
بنگاه هاي غيرمجاز كه در امر خريد وفروش و تغيير كاربري اراضي كشاورزي و زراعي به مسكوني در اصفهان فعاليت مي كنند پلمب و صاحبان آن به دادسرا معرفي مي شوند.
محمدرضا حبيبي دادستان عمومي و انقلاب اصفهان با اشاره به عزم جدي دادسرا و دستگاه قضايي استان در برخورد با عوامل تغيير كاربري زمين هاي كشاورزي به آمار بالاي پرونده هاي جرايم تغيير كاربري زمين هاي كشاورزي پرداخت و گفت بررسي به عمل آمده حاكي از آن است كه به طور ميانگين ماهانه 100 پرونده در اين خصوص به دادسرا ارجاع مي شود و به دليل آمار روبه افزايش از سازمان هاي جهاد كشاورزي، شهرداري و نيروي انتظامي خواسته شده است كه از تمامي ساخت و سازها و تغيير كاربري هاي غيرمجاز از همان ابتداي امر جلوگيري و متهمان در اين زمينه با تشكيل پرونده به دادسرا معرفي شوند.
علي نوريان معاون پيشگيري از وقوع جرم دادستان نيز از اختصاص يك شعبه دادياري متمركز جهت رسيدگي تخصصي به اين امر خبر داد.
وي اضافه كرد: برخي مجوزهايي كه از ناحيه شهرداري ها يا ادارات برق و آب بدون رعايت قانون صادر مي شود باعث احضار برخي از كاركنان اين ادارات به دادسرا شده است.

 



سركنسول جمهوري قزاقستان در گلستان:
گسترش روابط دوستانه ايران در اولويت سياست خارجي قزاقستان است

گرگان-خبرنگار كيهان:
سركنسول كشور قزاقستان در گلستان گفت: جمهوري اسلامي ايران در منطقه خاورميانه و آسياي ميانه از اهميت ويژه اي برخوردار است و تعميق روابط دوستانه با اين كشور در اولويت سياست خارجي جمهوري قزاقستان قرار دارد.
ژالفاس عادلبايوف در مراسم جشن استقلال جمهوري قزاقستان افزود: امروز اطمينان داريم كه روابط دوستانه ايران و قزاقستان، آينده روشني دارد و هر دو كشور در چارچوب سازمان ملل متحد، سازمان همكاريهاي اقتصادي، سازمان شانگهاي در برقراري امنيت منطقه اي و ايجاد راه حل بحران افغانستان و كشور عراق اشتراك نظر دارند.
به گفته وي، گسترش روابط بين استانهاي دو كشور هم از اهميت ويژه اي برخوردار است و در حال حاضر، استانهاي مانقيستا و قزاقستان جنوبي كشور قزاقستان، روابط تجاري، اقتصادي و فرهنگي با استانهاي گلستان و خراسان دارند و در اين زمينه، نتايج قابل توجهي به دست آمده است.
عادلبايوف يادآور شد: در نتيجه اين روابط نزديك بود كه نور سلطان نظربايف رئيس جمهور قزاقستان در 24 آذر ماه 87 فرمان تاسيس سركنسولگري قزاقستان را در شهر گرگان صادر كرد.

 



برگزاري دومين جشنواره خودباوري علمي بسيج در يزد

يزد - خبرنگار كيهان:
دومين جشنواره تجلي خودباوري علمي و فناوري بسيج با حضور استاندار يزد و جمعي از نخبگان بسيجي در محل تالار انديشه مجتمع الغدير برگزار شد.
استاندار يزد در اين مراسم ضمن گراميداشت هفته پژوهش گفت: براي گام برداشتن در عرصه پيشرفت و تعالي، بايد به امر پژوهش بها داد.
محمدرضا فلاح زاده افزود: در جامعه اي كه پژوهش نباشد، قطعا آن جامعه رو به ركود و نزول مي نهد.
وي خلاقيت، پشتكار، دقت، ذهن پويا، آينده نگري و توجه به نيازهاي روز و اعتماد به نفس بالا را از ويژگي هاي يك محقق خوب دانست.
استاندار يزد خاطرنشان كرد: افراد محقق با حس كنجكاوي خود، اخبار منطقه و جهان را رصد و مسائل مرتبط با تخصص خود را پي گيري مي كنند.
وي با اشاره به كارشكني كشورهاي غربي در خصوص دست يابي دانشمندان ايراني به انرژي هسته اي، اظهار داشت: دنياي استعمار، مانع از تحقيقات ما و مخالف با الگو شدن كشورمان هستند، اما به فرموده امام خميني در مقابل تمام دنياي آنان مي ايستيم.
فلاح زاده افزود: جمله «ما مي توانيم» كلام و انديشه مبارك امام خميني است و افراد پژوهشگر با پشتكار و خودباوري مي توانند به اين سخن گهربار امام خميني جامه عمل بپوشانند.
وي با محكوم كردن هتك حرمت به مقام شامخ رهبر كبير انقلاب، اظهار داشت: در شرايط كنوني سكوت جايز نيست و افرادي كه به اين اقدام دست زدند، راه منافقين را پيموده و البته راه به جايي نخواهند برد.
گفتني است استاندار يزد همچنين در مراسمي از 32 نفر از پژوهشگران استان تجليل كرد.

 



قلعه تاريخي آران و بيدگل دامداري مي شود

كاشان - خبرنگار كيهان:
مسئول مجتمع فرهنگي سفيدشهر از توابع شهرستان آران و بيدگل از تخريب بخش هايي از قلعه تاريخي قاسم آباد اين شهر خبر داد.
حسين ساداتي گفت: اين قلعه متعلق به دوره قاجاريه است كه به تازگي در اثر بي احتياطي فردي بي اطلاع از ارزش تاريخي اين مكان، بخش هايي از آن با تراكتور تسطيح و خراب شد.
بگفته وي، اين فرد قصد دارد تا محوطه اين قلعه را به دامداري تبديل كند.
وي افزود: در سفر دكتر فاضلي، رئيس موسسه باستا نشناسي كشور به سفيدشهر كه در سال 86 صورت گرفته بود، بر حفظ و حراست از اين قلعه به عنوان يكي از قلعه هاي خشتي و اعياني كشور تاكيد شد.
وي اظهار داشت: اين در حالي است كه سال گذشته يگان حفاظت ميراث فرنگي در شهر نوش آباد از توابع شهرستان آران و بيدگل تاسيس شد تا از مكان هاي تاريخي منطقه حراست كند اما به نظر مي رسد تاكنون اقدامي در اين مورد صورت نگرفته است.

 



راه اندازي خط اتوبوس فرودگاه امام خميني به پايانه شهيد سلطاني كرج

كرج - خبرنگار كيهان:
خط فرودگاه امام خميني به پايانه شهيد سلطاني كرج با به كارگيري 12 دستگاه اتوبوس زامياد كولر دار راه اندازي شد.
«حسين امام جمعه» مدير روابط عمومي و تبليغات سازمان اتوبوسراني كرج و حومه با اعلام اين خبر گفت: طول مسير رفت و برگشت اين خط 160 كيلومتر است كه اتوبوس هاي مذكور هر يك ساعت يك بار در اين مسير حركت مي كنند.
وي افزود: اين سرويس دهي از ساعت 6 صبح آغازو ساعت 21 به اتمام مي رسد.
حسين امام جمعه اظهار داشت: با افتتاح اين خط تعداد خطوط تحت پوشش اين سازمان به 80 خط رسيده است.

 



فرماندار: احداث شهرك صنعتي بزرگ ترين هديه دولت به دماوند است

دماوند - خبرنگار كيهان:
فرماندار دماوند گفت: بزرگ ترين هديه اي كه وزارت صنايع و معادن مي تواند به ما بدهد پيگيري احداث شهرك صنعتي در اين شهرستان است.
«حسين معتمدنيا» افزود: مردم منطقه شرق استان تهران، خصوصا شهرستان دماوند به لحاظ وجود ممنوعيت 120 كيلومتري واحدهاي صنعتي شرايط خاصي را پيش رو دارند كه با تعريفي كه از منطقه شده با واقعيت موجود همخواني ندارد و اين موضوع در كنار ممنوعيت بهره برداري آب و غيره مشكلات زيادي را براي شهرستان به همراه داشته است.
وي تصريح كرد: محصولات توليد شده در شهرستان به لحاظ اينكه در زمان برداشت با توجه به كيفيت بالاي محصولات با مشكل فروش در بازار مواجه است همانند سيب درختي و زميني كه بايد براي اين موضوع با ايجاد صنايع تبديلي چاره جويي كرد.
معتمدنيا ادامه داد: با عنايت ويژه رئيس جمهور در سفر دوم خود به شهرستان هاي استان تهران شامل منطقه دماوند، باعث شد تا جانمايي يك شهرك صنعتي جديد براي منطقه دماوند پيش بيني شود كه مجموعه شهرستان تلاش كرد تا بهترين مكان را براي اين موضوع جانمايي كرده تا ديگر با مشكلات قبلي مواجه نباشيم.

 



قدرداني رئيس جمهوري از مجمع خيرين مدرسه ساز لرستان

خرم آباد - خبرنگار كيهان:
دكتر محمود احمدي نژاد طي نامه اي به مجمع خيرين مدرسه ساز لرستان از اعضاي اين مجمع قدرداني كرد.
در نامه رئيس جمهوري آمده است: مجامع خيرين مدرسه ساز با فهم عميق نسبت به ضرورت توسعه دانش و توليد انديشه، فرزندان پر استعداد اين مرز و بوم را در نيل به افق هاي روشن، ياري رسانيده و از اين رو شايسته تجليل و تكريم است.
بدين ترتيب مراتب تشكر خود را از كوشش خستگي ناپذير و موفق آن مجمع محترم در ساخت، تجهيز و تامين بخشي از نيازهاي آموزشي آن استان كه از برترين مصاديق عمل صالح در حوزه فعاليت هاي فرهنگي و اجتماعي به شمار مي رود، ابراز نموده و توفيقات روز افزون شما را در سايه توجهات حضرت ولي عصر«عج» از درگاه ايزد متعال خواهانم.

 



با صدور بيانيه اي هنرمندان كردستاني حمايت قاطع خود را از فرامين رهبري اعلام كردند

سنندج- خبرنگاركيهان:
هنرمندان استان كردستان با صدور بيانيه اي حمايت قاطع خود را از فرامين رهبر فرزانه انقلاب اعلام كردند.
جامعه هنري استان كردستان با انتشار بيانيه اي ضمن محكوم كردن اهانت به ساحت مقدس رهبر كبيرانقلاب اسلامي حضرت امام خميني«ره» تاكيد كردند؛ ما با حمايت قاطع از فرامين و دستورات الهي رهبر معظم انقلاب و تجديد پيمان با رهبر آزاده، آمادگي خود را براي انجام دستورات با جان و مال اعلام مي كنيم.
در اين بيانيه آمده است: بار ديگر دست آلوده به خون استكبار جهاني و پنجه هاي تفرقه انگيز آنان توسط عده اي معلوم الحال و منفور امت بپا خاسته ايران به حركت درآمد و با هتك حرمت به ساحت مقدس بنيانگذار فقيد جمهوري اسلامي ايران حضرت امام خميني(ره) قلب مسلمانان جهان به ويژه مسلمانان ايراني را جريحه دار كرد.
در اين بيانيه تاكيد شده است: ما هنرمندان رشته هاي مختلف فرهنگي و هنري استان كردستان ضمن محكوم كردن اين حركات زشت و ناپسند و وقيحانه حمايت و پشتيباني قاطع خود را از رهبر معظم انقلاب اعلام كرده و آماده هرگونه جهاد هستيم.

 

(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14