(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


سه شنبه اول دی 1388- شماره 19541
 

طفل شيرخوار هفتكلي عضو بسيج شد
سرتيپ احمدرضا رادان خبر داد برخورد قاطع پليس با انحراف در عزاداري ها
نفوذ هواي سرد به مناطق شمالي كشور
شهروندان تهراني افراد بي خانمان را معرفي كنند
تا 25 دي ادامه دارد مسابقات قرآني دانش آموزان سراسر كشور
رئيس پليس مبارزه با مواد مخدر تهران بزرگ خبر داد كشف 1000 بسته شيشه در غرب تهران
رئيس پليس راهور ناجا : شماره گذاري «پژو 405» و «روآ» متوقف شد
نجات 7 سرنشين لنج صيادي از مرگ حتمي
فرمانده انتظامي تهران بزرگ: 68 منطقه جرم خيز تهران تحت كنترل است
حوادث كوتاه از كشور
قاتل جوان مرودشتي به اعدام محكوم شد
دستگيري قاتل6 ساعت پس از جنايت
3 قاچاقچي مواد مخدر در اصفهان اعدام شدند
اطلاعيه وزارت بهداشت در مورد «برنج هاي آلوده»
روزنامه انديشه نو توقيف شد
مرگ دهها اروپايي در يخبندان



طفل شيرخوار هفتكلي عضو بسيج شد

هفتكل - خبرنگار كيهان
والدين طفل شيرخوار هفتكلي، دختر 40 روزه خود را عضو سازمان بسيج مستعضفين كردند.
پدر اين طفل كه «فاطمه مكوندي» نام دارد هدف خود را از اين اقدام ثبت نام فرزندش در زمره ميليون ها سرباز فدايي ولايت عنوان كرد.
وي افزود: اميدوارم فرزندم، در آينده با تأسي به سيره حضرت زهرا «س» در راه اجراي منويات پيامبرگونه ولي امر زمان خود حضرت امام خامنه اي گام بردارد و رهرو شايسته اي براي آرمان هاي امام خميني و شهيدان باشد.

 



سرتيپ احمدرضا رادان خبر داد برخورد قاطع پليس با انحراف در عزاداري ها

جانشين فرمانده نيروي انتظامي كشور گفت: پليس با انحراف در عزاداري ها و سلب كنندگان آسايش مردم در عزاداري ها با قاطعيت برخورد مي كند.
به گزارش خبرگزاري فارس از اردبيل سرتيپ احمدرضا رادان در همايش فرماندهان كلانتري ها و پاسگاه هاي استان اردبيل اظهار داشت: برخي اعمال و اعتقادات در عزاداري هايي همچون قمه زني كه هم علما و هم بزرگان جامعه انجام آن را حرام مي دانند نه تنها باعث دستمايه قرار گرفتن براي تبليغات رسانه هاي بيگانه مي شود، بلكه توهيني آشكار به اسلام است.
وي افزود: برخي از افراد بايد از اين عمل مذموم پرهيز كنند و پليس نيز در حدود اختيارات خود به شدت و بدون اغماض با انجام چنين اعمال و حركاتي برخورد مي كند.
جانشين فرمانده نيروي انتظامي كشور گفت: برخي ادوات و وسايل عزاداري با نيت منحرف كردن مسير عزاداري هاي واقعي اباعبدالله الحسين«ع» وارد جامعه شده و دشمن از اين كار خود مي خواهد در راستاي مخدوش كردن چهره اسلام استفاده كند.
رادان خاطرنشان كرد: پليس با هشدار به توزيع كنندگان اين اقلام با استفاده كنندگان آن نيز قاطعانه برخورد خواهد كرد و اجازه نمي دهد عزاداري ناب حسيني به چنين وسايلي آلوده شود، البته در عزاداري هاي امسال تاكنون چنين مواردي مشاهده نشده و عزاداري ها واقعي و براساس عرف معمول بوده است.
جانشين فرمانده نيروي انتظامي كشور به تدوين و تصويب طرح جامع مرزها و نيز اولويت بندي مرزها در كشور اشاره كرد و گفت: مرزهاي شمال غرب از آذربايجان غربي تا كرمانشاه، مرزهاي جنوب شرق از خراسان رضوي تا سيستان و بلوچستان و همچنين مرزهاي آبي شامل هرمزگان و بوشهر نسبت به ساير مرزهاي در اولويت هستند.
وي ادامه داد: براي ديگر مرزهاي كشور نيز به فراخور تهديدات و آسيب ها برنامه ريزي هاي متنوعي انجام شده و پاسداري از آنها وظيفه اصلي ما است.
رادان همچنين در حاشيه اين همايش گفت: اين نيرو با افراد لباس شخصي كه خودسرانه و بدون داشتن ماموريت از هيچ سازمان و ارگاني در مسائل گوناگون جامعه دخالت مي كنند، به طور قاطع برخورد مي كند.
وي افزود: نيروي انتظامي تعريف خاصي از افراد لباس شخصي دارد و بطور قطع ناجا در ماموريت هاي خود براي بعضي از كارهاي خاص از افرادي كه نه لباس فرم انتظامي، بلكه لباس عادي بر تن دارند، استفاده مي كند.
وي اظهار داشت: اما اين افراد بطور حتم بايد از يك سازمان و يا ارگاني داراي ماموريت باشند و دخالت افرادي كه داراي اين حكم ماموريت نيستند، در مسايل گوناگون جامعه مورد ايراد و سوال مي باشد و ماموران ناجا موظف به برخورد قانوني با آنان هستند.

 



نفوذ هواي سرد به مناطق شمالي كشور

نقشه هاي هواشناسي نشان مي دهد غالب مناطق كشور جوي آرام خواهد داشت و فقط در مناطق جنوبي استان سيستان و بلوچستان رشد ابر و گاهي رگبار و رعد و برق پيش بيني مي شود.
در اطلاعيه سازمان هواشناسي كشور آمده است: علاوه بر مناطق جنوبي سيستان و بلوچستان در شمال غرب كشور نيز رشد ابر و بارش پراكنده دور از انتظار نيست.
همچنين در اين گزارش آمده است: روزهاي سه شنبه و چهارشنبه با نفوذ هواي سرد در شمال غرب، سواحل شمالي، ارتفاعات البرز و به تدريج برخي مناطق شمال شرق كشور بارش و وزش باد و رعد و برق پيش بيني مي شود .

 



شهروندان تهراني افراد بي خانمان را معرفي كنند

رئيس سامانه مديريت شهري تهران با اشاره به فعاليت چهار گرمخانه فعال در پايتخت از شهروندان تهراني درخواست كرد در آستانه فصل سرما افراد بي خانمان را از طريق شماره 137 به شهرداري معرفي كنند.
شكرالله عنايتي روز يكشنبه در جمع خبرنگاران افزود: گشت هاي شهرداري تهران به طور متناوب در سطح شهر به شناسايي افراد بي خانمان مي پردازند و شهروندان نيز از طريق شماره تماس 137 افراد بي خانمان را به شهرداري معرفي كنند.
وي در ادامه با ارائه گزارشي از فعاليت هاي سامانه 137 تاكيد كرد: از زمان شروع به كار سامانه تاكنون بيش از 7 ميليون و 600 تماس با اين سامانه برقرار شده كه 4 ميليون و 140 هزار تماس به پيام قابل پيگيري تبديل شده است.
رئيس سامانه مديريت شهري 137 شهرداري تهران با بيان اينكه در 9 ماه ابتداي سال جاري يك ميليون و 467 هزار تماس با سامانه 137 از سوي شهروندان تهراني برقرار شده است تاكيد كرد: اين ميزان تماس نسبت به سال قبل كاهش يافته است.
وي با بيان اينكه از تعداد تماس هاي گرفته شده در 9 ماه اول سال جاري، 699 هزار مورد تبديل به پيام شده است، گفت: 94 درصد پيام ها انجام، 3 درصد در دست اقدام و يك درصد ساير موارد بوده است.
رئيس سامانه مديريت شهري 137 شهرداري تهران با اشاره به اينكه 75 درصد تماس ها مربوط به خدمات شهري بوده است، گفت: 2درصد حمل ونقل ترافيك، 5درصد شهرسازي و 16 درصد فني و عمراني بوده است.

 



تا 25 دي ادامه دارد مسابقات قرآني دانش آموزان سراسر كشور

معاون پرورشي آموزش و پرورش شهر تهران از ادامه مسابقات قرآني ويژه دانش آموزان سراسر كشور تا 25 دي ماه خبر داد.
محمد بنيادي در گفتگو با فارس اظهار داشت: بيست و هشتمين دوره مسابقات قرآن كريم ويژه دانش آموزان سراسر كشور از 25 آذر آغاز شده و به مدت يك ماه ادامه دارد.
وي اضافه كرد: با توجه به اهميت دادن دولت و كشور ايران به قرآن كريم، دانش آموزان بايد اين ارزش مهم را قدر دانسته و در حفظ و عمل به اين كتاب آسماني كوشا باشند.
بنيادي ادامه داد: با نواخته شدن زنگ قرآن در 25 آذر، بيست و هشتمين دوره مسابقات قرآن دانش آموزي سراسر كشور در رشته هاي حفظ، قرائت و مفاهيم به مدت يك ماه در حال برگزاري است.
وي افزود: دانش آموزان برگزيده در اين مسابقات پس از طي مراحلي در ارديبهشت و تير با ساير دانش آموزان حائز رتبه هاي برتر استاني به رقابت خواهند پرداخت.
بنيادي گفت: مسابقات قرآن دانش آموزي در مرحله كشوري تير سال آينده برگزار خواهد شد.

 



رئيس پليس مبارزه با مواد مخدر تهران بزرگ خبر داد كشف 1000 بسته شيشه در غرب تهران

رئيس پليس مبارزه با مواد مخدر تهران بزرگ از كشف بي سابقه ترين محموله قاچاق شيشه در غرب تهران با تلاش ماموران و اطلاع رساني به موقع شهروندان خبر داد.
سرهنگ جواد كشفي درگفت وگو با ايسكا نيوز گفت: ماموران عمليات ويژه مبارزه با مواد مخدر شب دوشنبه با همكاري مردم غرب تهران از فعاليت دو قاچاقچي به نام هاي حميد و حسن اطلاع يافت كه بلافاصله با حضور ماموران نيروي انتظامي و اقدامات اطلاعاتي موفق به دستگيري آنها شد.
وي ادامه داد: با مراقبت هاي به عمل آمده از سوي پليس مبارزه با مواد مخدر، شش تن ديگر نيز در هنگام خريد مواد مخدر(شيشه) دستگير و مقداري ترياك و كوكايين كشف و ضبط شد.
سرهنگ كشفي با اعلام اين كه كشف اين ميزان شيشه در تهران بي سابقه بوده است يادآور شد: سوداگران با تقسيم اين مواد به هزار و 353 بسته تصميم داشتند آن را به خرده فروشان مواد مخدر فروخته و مبلغ هنگفتي را به جيب بزنند.
رئيس پليس مبارزه با مواد مخدر تهران بزرگ در خصوص ارزش ريالي مواد كشف شده گفت: ارزش ريالي 14 كيلو و 185 گرم شيشه بالغ بر دو ميليارد و 100 ميليون ريال است.
گفتني است متهمان مذكور به نام هاي حميد و حسن بدون سابقه كيفري نزديك به پنج سال است كه به خريد و فروش شيشه اقدام كرده اند.

 



رئيس پليس راهور ناجا : شماره گذاري «پژو 405» و «روآ» متوقف شد

رئيس پليس راهنمايي و رانندگي نيروي انتظامي از توقف شماره گذاري پژو 405 و روآ خبر داد.
به گزارش خبرگزاري ها سردار اسكندر مأمني در تصريح اين خبر افزود: با توجه به اينكه شركت ايران خودرو تاكنون نسبت به نصب ترمز ضد قفل (ABS) بر روي خودرو پژو 405 و روآ اقدام نكرده است لذا شماره گذاري اين خودرو از روز دوشنبه تا زمان نصب اين سيستم ترمز براساس مصوبه دولت ممنوع بوده و نيروي انتظامي از شماره گذاري آن جلوگيري مي كند.
وي با اشاره به اينكه شماره گذاري خودروهاي روآ و مدل E0 خودروي ال 90 نيز به دليل عدم نصب ترمز ABS متوقف شده است تصريح كرد: در خصوص خودروهايي كه امكان نصب اين ترمز در آنها وجود ندارد همانند پيكان وانت، خودروسازان موظفند هرچه سريعتر زمان توقف توليد آنها را اعلام كنند چرا كه در غير اين صورت راهنمايي و رانندگي نيروي انتظامي از شماره گذاري اين دسته از خودروها نيز جلوگيري مي كند.
رئيس پليس راهور ناجا تأكيد كرد: با اجباري شدن اين ترمز پيش بيني مي شود سالانه چهار هزار و 500 كشته، 50 هزار مجروح و 200 هزار تصادف در كشور كاهش يابد.
رئيس پليس راهور ناجا با اشاره به اينكه مهلت داده شده به خودروسازان قابل تمديد نيست گفت: از مردم عذرخواهي كرده و خود را در حوادث رانندگي دخيل مي دانم.
سردار مأمني با تأكيد بر اينكه مي توان از بسياري از واژگوني ها و انحرافات در جاده ها با كمك ترمز ضد قفل پيشگيري كرد افزود: به طور مثال ماه گذشته براثر سرخوردگي و انحراف يك دستگاه خودروي پژو 540 نه تن كشته و پنج تن مجروح شدند اين در حاليست كه بررسي هاي كارشناسي نشان داد در صورتي كه اين خودرو به ترمز ضد قفل مجهز بود چنين حادثه اي رخ نمي داد.
وي هزينه هر نفر فوتي را 018 ميليون تومان و هر نفر معلول را 028 ميليون تومان در كشور عنوان كرد و گفت: بررسي ها نشان مي دهد هزينه متوسط يك تصادف فوتي جاده اي 7/1 ميليارد تومان، يك تصادف جرحي جاده اي 54 ميليون تومان و يك فقره تصادف خسارتي جاده اي 8/1 ميليون تومان است.
سردار مأمني با اشاره به آخرين آمار جمع آوري شده در خصوص تصادفات در جهان گفت: براساس آمار سال 6020 ميلادي در دنيا به ازاي هر 01 هزار خودرو 2/9 نفر كشته مي شوند كه اين رقم در اتحاديه اروپا 31 نفر و ايران 5/36 نفر است. از سوي ديگر در جهان به ازاي هر 001 هزار نفر جمعيت 71 نفر در تصادفات رانندگي جان مي بازند كه اين رقم در اتحاديه اروپا 81 نفر، قاره آسيا 41 نفر و در ايران 6/39 نفر است.
وي با اشاره به اينكه در ايران 07 ميليوني با 21 ميليون خودرو 32 هزار كشته تصادفات در سال داريم تأكيد كرد: اين در حاليست كه كشورهايي با 08 ميليون جمعيت و 04 ميليون خودرو سالانه حدود 3 هزار كشته در تصادفات رانندگي دارند!
سردار مأمني گفت: براساس ابلاغيه صورت گرفته افسران پليس موظفند براي رسم كروكي تصادفات سهم بقيه دستگاه ها خصوصاً در صورت نقص ترمز، سهم توليد كننده خودرو را در كروكي درج كنند.

 



نجات 7 سرنشين لنج صيادي از مرگ حتمي

رئيس اداره ايمني و حفاظت دريايي اداره كل بنادر و دريانوردي استان بوشهر گفت: هفت نفر از سرنشينان يك فروند شناور صيادي كه دچار سانحه شده بود، توسط شناور ناجي هشت اين اداره كل از مرگ حتمي نجات يافتند.
«رضا قباخلو» يكشنبه در گفت وگو با ايرنا افزود: اين موتور لنج صيادي در 22 مايلي بندر دير استان بوشهر دچار آبگرفتگي شده بود كه سرنشينان آن از طريق ارسال پيام راديويي درخواست كمك از پايگاه تجسس و نجات دريايي كرده بودند.
وي اظهار داشت: با اعزام شناور ناجي هشت به منطقه اعلام شده پس از نجات سرنشينان براي تخليه آبگرفتگي موتور لنج اقدام شد.
قباخلو گفت: به رغم تلاش بسيار براي تخليه آب، موتورلنج حادثه ديده غرق شد ولي سرنشينان آن سالم به بندر دير منتقل شدند.
بندر دير به عنوان بزرگترين بندر صيادي كشور در فاصله 220 كيلومتري جنوب بوشهر واقع شده است.

 



فرمانده انتظامي تهران بزرگ: 68 منطقه جرم خيز تهران تحت كنترل است

فرمانده انتظامي تهران بزرگ از وجود 68 منطقه آلوده و جرم خيز در پايتخت خبر داد كه تحت كنترل پليس است.
به گزارش ايسنا سردار رجب زاده اظهار داشت: در تهران 68 منطقه آلوده وجود دارد كه هر كدام از اين مناطق به يك پليس تخصصي و سركلانتري سپرده شده و پاكسازي آن در دستور كار قرار گرفته است؛ اين در حالي است كه از اين تعداد 3، 4 نقطه مانند خلازير و عبدل آباد وجود دارد كه پليس به تنهايي نمي تواند پاكسازي آنها را انجام دهد.
وي تصريح كرد: از روز شنبه هم خودم شخصا با موتورسيكلت اين مناطق را مورد بازرسي قرار خواهم داد.
رجب زاده در ادامه افزود: از روز شنبه 28 آذر ماموران پليس در منطقه 12 مستقر شده است كه در اين روز به تنهايي 967 مورد اعمال قانون، 402 مورد توقيف و 296 مورد ضبط گواهينامه موتورسيكلت سواران متخلف در اين منطقه انجام شده است.
همچنين در روز يكشنبه 29 آذر نيز ماموران پليس در راستاي اجراي اين طرح يكهزار و 303 مورد اعمال قانون، 424 مورد توقيف و 305 مورد ضبط گواهينامه را انجام داده اند.
وي با تاكيد بر اين كه موضوع برخورد با كيف قاپان و زورگيران هم در برنامه پليس قرار دارد كه در آينده اجرا خواهد شد، خاطرنشان كرد: طرح ملي تعويض پلاك موتورسيكلت ها منجر به كنترل بيشتر پليس نسبت به آنها خواهد شد.
سردار رجب زاده در رابطه با برنامه هاي پليس همچون برخورد با اراذل و اوباش و بدپوششي در شش ماهه دوم در قالب طرح انضباط اجتماعي نيز با بيان اينكه طرح ويژه اي در اين رابطه نداريم، اظهار داشت: در حال حاضر مشكلي هم نداريم كه بخواهيم طرحي را اجرا كنيم.
فرمانده انتظامي تهران بزرگ در رابطه با تجمعات شب دوشنبه در خيابان ميرداماد گفت: حدود 80 نفر در اين منطقه جمع شدند كه پليس اجازه تجمع به اين افراد را نداد و دستگيري هم در اين رابطه صورت نگرفت.
وي در رابطه با انتقال ماموران پليس تهران براي امنيت مراسم تشييع پيكر آيت الله منتظري در قم نيز گفت: اين موضوع امري عادي است چون هر كجا كه جمعيت زيادي وارد شود براي تامين امنيت آن مسلما نيروهاي كمكي به كار گرفته مي شود چرا كه ميزان نيروهايي كه در هر شهري وجود دارد به اندازه شرايط عادي آن شهر است.
رجب زاده در پاسخ به اينكه آيا طي شب هاي گذشته گزارشي درباره تخلفات مربوط به محرم داشته ايد گفت: تاكنون مشكلي گزارش نشده و به هيچ عنوان موردي نيست. فكر هم نمي كنيم تا پايان محرم مشكلي وجود داشته باشد.

 



حوادث كوتاه از كشور

جاسازي حشيش در كارتن گلابي
يزد- خبرنگار كيهان: 155 كيلوگرم حشيش از داخل كارتن هاي گلابي خارجي در يزد كشف شد. در اين رابطه چهار قاچاقچي مواد مخدر دستگير شدند. كارتن هاي گلابي در حال حمل به تهران بود كه داخل 16 كارتن آن مواد مخدر حشيش به دست آمد. مواد از زاهدان تحويل و در يزد در داخل كارتن ها جاسازي شده بود.
دستگيري زن و شوهر فالگير
ساوه- خبرگزاري فارس: زن و شوهر فالگيري كه در شهرستان ساوه اقدام به كلاهبرداري مي كردند دستگير شدند. اين دو در خانه اي اجاره اي به بهانه رمالي و فالگيري به كلاهبرداري مبادرت مي كردند. دربازرسي از منزل متهمان 87 قطعه كارت رمالي و فالگيري كشف شد. متهمان از هر نفر 500 هزار ريال دريافت مي كردند و وعده هاي واهي به مشتريان خود مي دادند.
صيد شكارچيان متخلف
چناران- خبرنگار كيهان: 3 شكارچي متخلف در حوالي روستاي چنار در چناران دستگير شدند. در بازرسي از يك دستگاه خودرو جيپ قاچاقچيان سه قبضه سلاح شكاري تك لول، تعدادي فشنگ و 3 قطعه لاشه پرنده كبك كشف شد.
امحاي گوشت غير بهداشتي
سنندج- خبرگزاري فارس: 58 تن گوشت قرمز غير بهداشتي در كشتارگاه هاي كردستان از ابتداي سال جاري تاكنون كشف و معدوم شد. در اين رابطه پرونده 103 نفر متخلف به مراجع قضايي ارجاع شد.
60 كيلو كراك در اتوبوس
زاهدان- خبرنگار كيهان: 60 كيلوگرم كراك از چهار قاچاقچي مواد مخدر در زاهدان كشف شد. مواد مخدر مكشوفه با استفاده از يك قلاده سگ مواد ياب كه در 60 بسته به طرز ماهرانه اي در اتوبوس مسافربري جاسازي شده بود به دست آمد. در اين رابطه راننده، نماينده مالك اتوبوس و دو نفر از كمك رانندگان دستگير شدند. اتوبوس از زاهدان عازم تهران بود.
مرگ دو نفر در حادثه رانندگي
رشت- خبرنگار كيهان: حادثه رانندگي در شهرستان ماسال واقع در گيلان دو كشته بر جاي گذاشت. اين حادثه در اثر برخورد يك دستگاه كاميون با يك دستگاه موتورسيكلت به راكبي و ترك نشيني دو نفر اهل ماسال روي داد. موتورسيكلت پس از تصادف از جاده منحرف و به يك واحد مسكوني برخورد كرد. راكب موتور و يك نفر از ساكنان منزل مصدوم كه براثر شدت جراحات وارده در بيمارستان جان سپردند.
برخورد خودرو با عابر پياده
قم- خبرنگار كيهان: در برخورد يك دستگاه خودرو پژو 206 با عابر پياده اي در قم عابر به علت شدت جراحات وارده در بيمارستان جان سپرد. عابر فوت شده ام ليلي يوسفي 67 ساله نام دارد.
لو رفتن سارق موتورسوار
راكب موتورسيكلتي كه اقدام به سرقت مقداري آهن از يك منزل مسكوني نيمه كاره در جمكران كرده بود در تصادف با خودرو پيكان به دام پليس افتاد. سارق موتورسوار ع نام دارد و 23 ساله است.

 



قاتل جوان مرودشتي به اعدام محكوم شد

شيراز- خبرنگاركيهان:
مرد 34 ساله اي كه درسال 84 دوست خود را در شهرستان مرودشت به قتل رسانده بود در شعبه 5 دادگاه كيفري استان فارس به اعدام محكوم شد.
براساس اين گزارش در هفتم آبان ماه سال 84 خانواده اي به يكي از كلانتري هاي مرودشت مراجعه و اعلام كردند چند روزي است پسر جوانشان مفقود شده است.پس از آن مأموران تحقيقات خود را آغاز و به دوست 34 ساله وي به نام «م.پ» مشكوك و وي را دستگير كردند. متهم درجريان تحقيقات به قتل دوست خود اعتراف كرد و گفت: من ترياك خريد و فروش مي كردم و دوستم قصد داشت با من دراين كار شريك شود. من هم قبول كردم و او با فروش خودروي خويش پولي تهيه كرد و به خانه من آمد. در پي يك مشاجره لفظي با هم درگير شديم كه من با زودپز به سرش كوبيدم و او را كشتم. بعد جسد را درون گوني گذاشته و با موتورسيكلت آن را به درون كانال آب انداختم. متهم به قتل در شعبه 5 دادگاه كيفري استان فارس محاكمه و به اعدام محكوم شد.

 



دستگيري قاتل6 ساعت پس از جنايت

شيراز-خبرنگاركيهان:
مرد جواني كه همسر خود را با ضربات چوب و شيلنگ به طور فجيعي به قتل رسانده بود 6ساعت پس از جنايت دستگير شد.
چند روز پيش ماموران انتظامي شهرستان نورآبادممسني در پي تماس تلفني شهروندان، از قتل يك زن جوان در منزلش مطلع شده و به محل عزيمت كردند.
در بررسي ها مشخص شد وي بر اثر خون ريزي شديد جان باخته است. پليس به همسر اين زن كه از زمان قتل وي ناپديد شده بود مظنون شده و پس از 6 ساعت از وقوع حادثه وي را در مخفي گاه خود دستگير كردند. متهم به قتل به اداره آگاهي منتقل و در بازجويي ها گفت: من از مدت ها قبل به همسرم شك داشتم و مدام فكر مي كردم وي با مرد غريبه اي در ارتباط است و اين موضوع آرامش را از من گرفته بود و روز حادثه بر سر همين موضوع با همسرم بحثم شد و ابتدا با چوب چند ضربه به سر و صورت او زدم و سپس با شيلنگ به جان او افتادم و آنقدر او را كتك زدم تا فوت كرد. بعد هم جسد نامبرده را در خانه رها كرده و متواري شدم.با اعترافات صريح متهم، وي با قرار بازداشت موقت روانه زندان شد.

 



3 قاچاقچي مواد مخدر در اصفهان اعدام شدند

اصفهان - خبرنگاركيهان:
3 قاچاقچي باسابقه مواد مخدر كه طي احكام جداگانه اي محكوم به اعدام شده بودند، درمحوطه زندان مركزي اصفهان به دار مجازات آويخته شدند.
قدرت 55 ساله راننده تريلر به جرم حمل و نگهداري 50كيلو و 500گرم ترياك براي بار اول و حمل ونگهداري 91 كيلوگرم ترياك براي دومين بار و همچنين خان محمد-د با سابقه كيفري به جرم نگهداري 120گرم كراك (هروئين فشرده) و درمعرض فروش قراردادن 15گرم هرويين ونگهداري 2گرم حشيش و اعتياد به مواد مخدر مصطفي - چ 44 ساله سابقه دار به جرم نگهداري 135گرم و 40سانتي گرم هرويين و 35گرم و 60 سانتي گرم ترياك و اعتياد به ترياك به اعدام محكوم شدند. احكام صادره پس از تاييد ديوان عالي كشور در زندان مركزي اصفهان به اجرا درآمد.

 



اطلاعيه وزارت بهداشت در مورد «برنج هاي آلوده»

وزارت بهداشت در پاسخ به مطلب مندرج در روزنامه مورخ
21/9/88 با عنوان «انتشار گزارش مجلس درباره برنج هاي آلوده» براساس گزارش مورخ 25/9/88 ستاد ملي بررسي سلامت برنج هاي وارداتي اعلام كرد:
با توجه به اظهارنظرهايي كه در ماههاي قبل در خصوص كيفيت برنج هاي وارداتي در برخي رسانه ها منعكس شد، و در تاريخ 4/7/88 ستادي متشكل از وزارتخانه هاي بهداشت، بازرگاني، جهاد كشاورزي و موسسه استاندارد جهت بررسي سلامت برنج هاي وارداتي تشكيل شد.
اين بيانيه مي افزايد:
نمايندگاني كه در اين ستاد حضور داشتند نمايندگان و كارشناسان موسسه استاندارد و تحقيقات صنعتي ايران، انجمن سم شناسي ايران، متخصصيني از دانشگاه هاي علوم پزشكي، كارشناسان آزمايشگاه كنترل غذا و دارو بودند كه ميزان مجاز آرسنيك در برنج را تعيين و ابلاغ كردند. براساس اين ابلاغيه ميزان فلز آرسنيك در مواد غذايي 25/0-2/0 PPM تعريف شده است.
همچنين براساس ضوابط بهداشتي و كدكس بين المللي ميزان سرب مجاز در موادغذايي 2/0 PPM و ميزان كادميوم مجاز 1/0 PPM مي باشد.
شايان ذكر است وظيفه اين ستاد بررسي مجدد نمونه هاي برنج هاي وارداتي موجود در مبادي ورودي و بازار در سطح عرضه و عمده فروشي تعيين شد.
بنابراين در تاريخ 8/7/88 تعداد 67 نمونه برنج وارداتي از 13 علامت تجاري اعلام شده توسط موسسه استاندارد و تحقيقات صنعتي ايران از سطح عرضه جمع آوري و با حضور كارشناسان دستگاه هاي ذيربط از جمله موسسه استاندارد، وزارت بهداشت و وزارت بازرگاني و نظارت مديران حراست دستگاه هاي مذكور، با دقت مورد بررسي و آزمايش قرار گرفت و براي پيشگيري از ايجاد هرگونه شائبه و اعمال نظر احتمالي مشابه مارك هاي تجاري با كدگذاري تحويل آزمايشگاه منتخب مرجع، گرديد.
در جلسه مورخ 18/7/88، ستاد ملي بررسي سلامت برنج با حضور كليه اعضاء تشكيل و ضمن فك پلمب مستندات آزمايشگاه،نتايج استخراج شده را به شرح ذيل اعلام كرد:
براساس اين نتايج كليه نمونه ها از نظر آلودگي به فلزات سنگين مانند سرب، كادميوم و آرسنيك نه تنها فراتر از حد مجاز نبوده است، بلكه به طور متوسط، بسيار پايين تر از حد مجاز نيز بوده است.
گزارش اين فرايند و نتايج آزمايشات در تاريخ هاي 8 و 18/7/88 با ارسال دو بيانيه توسط ستاد ملي بررسي سلامت برنج به رسانه هاي گروهي اعلام شد.
بنابراين با طي روند تشريح شده فوق، ابهام ايجاد شده براي قابليت مصرف اين اقلام رفع و سلامت برنج هاي ذكر شده، تائيد گرديد.
پس از آن در تاريخ 19/7/88 در نشست خبري با حضور رئيس سازمان استاندارد تحقيقات صنعتي كشور اعلام كرد: براساس نمونه هاي جمع آوري شده از برنج موجود در بازار كه در آزمايشگاه مرجع وزارت بهداشت مورد آزمون قرار گرفته و به تائيد 17 كارشناس برجسته آزمايشگاهي از سازمان استاندارد و وزارت بهداشت و ساير دستگاه هاي متولي رسيده، مصرف اينگونه برنج ها طبق استاندارد موادغذايي ايران هيچ گونه مشكلي ندارد.وي افزود:طبق نتيجه اين آزمايش ها فلز سنگين سرب كمتر از 2/0 و فلز كادميوم كمتراز 2/0 با معيار PPM و فلز آرسنيك كمتر از 2/0 PPM بوده است.
معاون غذا و داروي وزارت بهداشت نيز در اين نشست گفت؛ متخصصان حد مجاز آرسنيك در برنج را براي اولين بار 25/0-2/0 با معيار PPM مشخص كردند كه طبق آزمايش هاي انجام شده در مورد برنج هاي وارداتي، آرسنيك موجود بسيار كمتر از حد مجاز مشاهده شده است.
بنابراين براساس مستندات موجود، كليه اطلاعاتي كه تاكنون در مورد سلامت برنج هاي وارداتي از سوي ستاد ملي سلامت برنج و وزارت بهداشت انعكاس يافته است، بيانگر يك موضوع و آن هم سلامت برنج هاي وارداتي بوده است و هيچگاه نظريات متضاد يا متناقضي در اين زمينه نشده است.

 



روزنامه انديشه نو توقيف شد

روزنامه «انديشه نو» به علت تخلفات متعدد از مفاد قانون مطبوعات، در جلسه ديروز هيئت نظارت بر مطبوعات توقيف شد.
به گزارش فارس، روزنامه انديشه نو به علت تخلف از مفاد ماده 6 قانون مطبوعات، به استناد تبصره ماده 12 اين قانون توسط هيئت نظارت بر مطبوعات توقيف و مقرر شد پرونده تخلفات اين نشريه به منظور رسيدگي به مراجع قضايي ارسال شود.
اين گزارش همچنين حاكي است روزنامه انديشه نو علي رغم تذكرات متعدد هيئت نظارت بر مطبوعات و اداره كل مطبوعات و خبرگزاري هاي داخلي، بر ادامه تخلفات خود اصرار داشته و با زير سؤال بردن سياست هاي كلي نظام در حمايت از انسجام و اقتدار امت اسلامي و مستضعفان جهان و نيز تلاش مستمر براي تعميق اختلافات در بين مردم پس از انتخابات دهم رياست جمهوري - حتي پس از اعلام مواضع صريح مقامات و مراجع قانوني - از چارچوب رسالت مطبوعاتي خود خارج و از پايبندي به قوانين مطبوعات عدول كرده است.

 



مرگ دهها اروپايي در يخبندان

سرماي زياد در سراسر اروپا موجب مرگ ده ها نفر شده است.
واحد مركزي خبر به نقل از شبكه يورونيوز: در لهستان 15 بي خانمان در حالي جان باختند كه يخ زده بودند. به گزارش مقامات لهستاني شمار قربانيان سرما از آغاز ماه دسامبر در لهستان به 47 نفر مي رسد. مقامات لهستان در شرايطي كه دماي هوا گاه به 22 درجه زير صفر مي رسد، در مورد بروز حوادث جديد هشدار داده اند.
منابع خبري در وين نيز اعلام كردند، سه شهروند اتريشي بر اثر شدت سرما جان خود را از دست دادند. اين منابع افزودند، شدت سرما در شب به حدي بود كه سه نفر در ايالت هاي استيري و سالزبورگ جان خود را از دست دادند. شبكه تلويزيوني يورونيوز همچنين از 800 هزار بي خانمان در فرانسه خبر داد و اعلام كرد: صدهزار نفر از آنان در پاريس زندگي مي كنند. براساس اين گزارش، كابين تلفن هاي همگاني يكي از مكان هايي است كه بي خانمان هاي پاريس شب هايشان را به روز مي رسانند. شبكه تلويزيوني يورونيوز همچنين با اشاره به برف و سرمايي كه اروپا را در نورديده است، اعلام كرد: در اسپانيا هم 15 هزار نفر در خيابان ها زندگي مي كنند. در گزارش شبكه TVE اسپانيا نيز آمده است: آنتونيو يكي از شهروندان اسپانيايي است كه سالها در خيابان ها زندگي مي كند اما اين نخستين بار است كه او با دماي زيرصفر درجه در خيابان مواجه مي شود و نتوانسته است به يكي از مراكز نگهداري بي خانمان ها برود زيرا همه اين مراكز پر شده اند. در اسپانيا گروهي نيز تشكيل شده است كه اعضاي آن به افراد بي خانمان نوشيدني هاي گرم و سوپ مي دهند. حتي بسياري از بي خانمان ها به علت نداشتن پول براي خريد بليط اتوبوس، خيابان هاي شهر را براي رسيدن به مقصدشان پياده طي مي كنند. در خود شهر مادريد حدود دو هزار نفر بي خانمان هستند و در خيابان ها زندگي مي كنند.

 

(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14