(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


سه شنبه اول دی 1388- شماره 19541
 

صفحه (14)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
تابلوهاي جا به جا شده (يادداشت روز)
كيهان و خوانندگان
پتو (گفت و شنود)
تحولات بنيادين در كشاورزي و هدفمند كردن يارانه ها راهكارهاي پيشرفت كشور
شيرازي ها امروز ميزبان رئيس جمهور هستند
دكتر جليلي در ديدار وزير خارجه ژاپن:
بسته پيشنهادي ايران مبناي سازنده اي براي همكاري هاي منطقه اي و بين المللي دو كشور است
رسايي خبر داد ديدار برخي نمايندگان با رئيس مجلس براي بركناري محتشمي پور
بدهي سران فتنه به ضد انقلاب تمامي ندارد! (خبر ويژه)
فقط قانون كم بود كه... (خبر ويژه)
تسليت كاخ سفيد به مناسبت درگذشت آيت الله منتظري! (خبر ويژه)
وقتي منوشه امير عصباني مي شود! (خبر ويژه)
به عشق رهبر آمده (خبر ويژه)



تابلوهاي جا به جا شده (يادداشت روز)

سياست «تفرقه بينداز و حكومت كن» را به استعمار پير، انگليس نسبت داده اند اما حقيقت آن است كه اين سياست ريشه دارتر از رژيم انگليس است و به «سياست اموي» برمي گردد. اميرمؤمنان علي عليه السلام در يكي از مكاتبات با معاويه، وي را ملامت كرد كه تو در ماجراي قتل خليفه سوم، آنجا كه او به كمك تو نياز داشت و از تو ياري خواست به ياري وي نشتافتي اما آنجا كه اقتضاي فرصت طلبي بود و كار از كار گذشته بود مدعي حمايت و ياري از خليفه مقتول شدي. براساس همين سياست اموي بود كه پس از قتل خليفه سوم، فصل تازه اي در تاريخ آغاز شد، فصلي كه در آن اختلاف ميان امت اسلامي حرف اول را مي زد. تحريك اصحاب جمل براي پيمان شكني و شورش عليه اميرمؤمنان و پس از آن تدارك كارزار صفين ميان اهل قبله و سرانجام به سر نيزه كردن قرآن و ايجاد دو دستگي و فشلي در ميان سپاه امام، همه از يك خاستگاه سرچشمه مي گرفت و آن سياست «تفرقه بينداز و نابود كن» بود.
معاويه منت دار عمر و عاص بود كه بارها شيوه نيرنگ و فريب و تفرقه افكني را به وي آموخت. اما همين معاويه يكجا عمرو را لعنت كرد. ماجرا به روزگار پس از صلح با امام حسن(ع) برمي گردد آنجا كه عمرو به همراه وليد بن عقبه، عتبه بن ابي سفيان و مغيره بن شعبه، معاويه را تحريك كردند حالا كه غلبه كرده و حاكم شده، حسن بن علي(ع) را بخواند تا دسته جمعي آن حضرت را سرزنش كنند و ناسزا بگويند. تاريخ به تفصيل اين ماجرا و پاسخ هاي كوبنده و روشنگر امام حسن(ع) را روايت كرده است كه چگونه به رسوايي معاويه و اطرافيان وي منجر شد تا بدانجا كه معاويه به عمرو و آن 3 نفر ديگر گفت: «خدا شما را خير ندهد كه مرا به ارتكاب اين خطا واداشتيد. من هشدار داده بودم كه شما را ياراي معارضه با پسر علي نيست. به خدا سوگند كه او از جاي خود برنخاست مگر كه تاريكي، اينجا را فرا گرفت. دور شويد از من كه خدا خوار و رسوايتان كند.»
امام حسن(ع) در آن مجلس يكايك اين چهار نفر را معرفي كرد و در اوصاف عمرو عاص، وي را پوينده راه فتنه و اختلاف خواند: «اي پسر نابغه! پنج نفر از مردان قريش ادعاي پدري تو را دارند و در آن ميان آن كه نسبش از همه پست تر و فرومايه تر بود، بر ديگران پيروز شد، همان (عاص) كه با رسول خدا(ص) دشمني كرد و او را ابتر خواند تا آيه نازل شد كه ان شانئك هو الابتر. تو در تمام جنگ ها روياروي رسول خدا(ص) جنگيده اي، او را آزرده اي، سخنان زشت گفته و نيرنگ زده اي... تو هماني كه براي بازگرداندن جعفر طيار به حبشه رفتي... تو همان كسي هستي كه براي عثمان در اين دنيا آتشي برافروختي و خود به فلسطين گريختي. پس چون خبر كشته شدن او به تو رسيد، گفتي من ابوعبدالله هستم كه چون زخمي را بيابم، با انگشتم آن را مي شكافم و مي خراشم و به خون مي آورم. سپس به معاويه پيوستي و دينت را به دنيايت فروختي... تو نه عثمان را از روي دوستي ياري كرده اي و نه هنگامي كه مظلومانه كشته شد به خاطر او خشمگين شدي.»
تاريخ 03 ساله پس از انقلاب ما با وجود برخي تفاوت ها، از اين جهات شباهت بسياري به تاريخ 03 ساله صدر اسلام دارد. جبهه ضدانقلاب خارجي و داخلي همانند صدر اسلام، وقتي پيروزي جبهه ايمان را ديد و از جنگ هاي رويارو طرفي نبست، به همان ترفند اموي اقتدا كرد. يافتن يا درست كردن زخم اختلاف و سپس شكافتن و عمق دادن به آن تا جايي كه خون بيفتد. دشمن در 03 سال گذشته به دفعات تلاش كرد منازعه را به داخل زمين انقلاب بكشاند و خود انقلاب و ارز ش ها و دستاوردها و ياران آن را «محل نزاع» كند. از نگاه دشمن، در اين پروژه نه مردم معاف بودند و نه رجال صاحب نام و حلقه اطرافيان آنها. قوميت ها، اقشار مختلف، گرايش هاي مذهبي گوناگون، احزاب و طيف هاي سياسي رقيب و... هيچ يك از اين طمع و دست درازي دشمن مصون نبوده اند. در اين پروژه 2 كار همزمان انجام شد. 1- برجسته كردن نقاط اختلاف و افتراق در جبهه انقلاب 2- كم رنگ كردن مرزها و تضادهاي بنيادين ميان دو جبهه انقلاب و ضدانقلاب.
دشمن كوشيد از يك سو جهت فلش تابلوهاي راه نما و تابلوهاي هشداردهنده را عوض كند واز سوي ديگر تابلوهاي انحرافي را دست عوامل خود بدهد. بنابراين بلافاصله پس از پيروزي انقلاب، گروهك هاي ليبرال وابسته به آمريكا و سلطنت طلب و ملي گرايان حامي رژيم طاغوت، يكجا مدعي جمهوريت و آزادي و دموكراسي و حقوق بشر شدند و به جاي اينكه اين مطالبات را از دولت مستكبر و ستمگر آمريكا و متحدان انگليس- صهيونيست آن و يا از حاميان داخلي رژيم مستبد و خودكامه پهلوي مطالبه كنند، از جمهوري اسلامي طلبكار شدند. به جاي اينكه گروهك تروريستي منافقين را به خاطر جنايات وحشيانه 6 و 7 تير، 8 شهريور- و ده ها از اين نوع- محكوم كنند به جمهوري اسلامي اعتراض كردند كه چرا با گروهك هاي محارب برخورد مي كند. به جاي آن كه نهضت آزادي و ابراهيم يزدي و عباس امير انتظام را سرزنش كنند كه چرا به استخدام لانه جاسوسي شيطان بزرگ درآمده اند، نظام و دانشجويان انقلابي را آماج اتهام و ترور شخصيت قرار دادند كه چرا اسناد را منتشر كرده و به برخي جاسوسان سخت گرفته است. به جاي سرزنش عوامل كودتا و غائله هاي مرزي يا تشنجات خياباني، جمهوري اسلامي را متهم به سركوب و اختناق كردند. از جنايت هاي باند تروريستي مهدي هاشمي و شب نامه نويسي و اختلاف افكني اين باند بين سران و مسئولان نظام، اغماض كردند و به انقلاب حمله كردند كه فرزند! خود را مي خورد و رأفت به خرج نمي دهد. به زعم اين گروهك حقوق ملت ستم كشيده و مصالح و امنيت آنها آن قدر بي ارج و قدر بود كه به سادگي مي شد از آن گذشت يا بر سرش معامله كرد. در اين ميان آنچه عجيب مي نمود اين بود كه شماري از اعضاي جبهه خودي در اين وارونگي دفاع از نقض كنندگان حقوق عمومي- به جاي دفاع از حقوق عمومي- به جانب منافقين و مستكبران ميل كردند تا آنجا كه به كتمان حق و حق نمايي باطل مدد رساندند تا بازار فتنه و فريب رونق گيرد. اما هر بازارگرمي و رونق بخشيدني از اين دست، مستلزم خدشه و لطمه به دستاوردها و ارزش ها و سرمايه هاي جبهه خودي بود. تاريخ با شگفتي نظاره كرد كه دوباره چگونه منافقين و كفار اموي (مروان ها و وليدهاي روزگار) با صحابي نامدار جبهه اسلام هم پيمان شده و يك جبهه در برابر جبهه واحد تشكيل داده اند. كفار از سر اضطرار مسلمان شده را با صحابي پرسابقه اي كه با همين مشركان و معاندان جنگيده بودند چه معامله؟ چگونه هم پيمان شده بودند؟ پيمان بر سر چه؟ «فبما نقضهم ميثاقهم لعناهم وجعلنا قلوبهم قاسيه » .... پس به خاطر نقض پيمان، آنها را لعنت و دل هايشان را پر از قساوت كرديم. كلمات خداوند را از جايگاه خود تحريف مي كنند و بهره خود از آنچه به آنها يادآوري شده، فراموش كرده اند. و دائم از خيانت آنها مطلع مي شوي مگر اندكي از آنها» (آيه 31 سوره مائده)
پيداست كه تشخيص در چنين آوردگاهي بس دشوار مي شود اما نه اينكه ناممكن شود. اگر در روزگار مشروطه، استعمار حامي استبداد توانست ميان سران نهضت عدالتخواهي اختلاف بيفكند و آنها را به دو گروه جعلي طرفداران مشروطه و مخالفان آنها تجزيه كند كه دست به گريبان هم باشند و سرانجام هم سيطره خود را اعاده كند، امروز اين ترفند، به دلايل گوناگون كارآمدي ندارد. يكي به اعتبار تجربه اندوزي از تاريخ سده اخير و تاريخ صدر اسلام و شناسايي كامل ترفند «اموي- انگليسي»، دوم به اعتبار نعمت بزرگ ولايت و پيوند وثيق امت و امام . امروز ملت ايران، هم به اعتبار ميراث تاريخي و تجارب غني سياسي راه را در غبار و طوفان هم مي شناسد و با واژگون و منحرف كردن تابلوها راه را گم نمي كند و هم قدر قطب نما و ميزان و فرقان ولايت و رهبري را مي داند.
البته شايد براي ملت ما سنگين آيد كه كساني از ميان خانواده خودي، ريزش كنند و به اردوگاه دشمنان ديرپاي ايران و اسلام بپيوندند اما خداوند به رسول خويش مي فرمايد: «اي پيامبر تو را غمگين نكند شتاب و سرعت آنها كه با زبان گفتند ايمان آورديم و دلهايشان ايمان نياورد... و هر كس كه خداوند آزمايش و گمراهي او را اراده كند، هرگز تو آنها را از قهر الهي نتواني رهانيد. آنها كساني هستند كه خداوند هرگز نخواسته قلب هايشان را پاك كند. در دنيا براي آنها خواري و رسوايي، و در آخرت عذابي بزرگ است» (مائده، آيه 14)
محمد ايماني

 



كيهان و خوانندگان

¤ اولين نوبت بني صدر نسل خود را خوار كرد
18تير دشمني را خاتمي تكرار كرد
اين زمان هم ميرحسين آمد به نام مدعي
دشمني را با ولايت باز هم تكرار كرد
هر سه تن از نسل زهرايند وليكن بي ولي
دين احمد را نشايد از طمع انكار كرد
دين فروشان را كه با دشمن نمودند همرهي
ديدي آخر حرمت خون شهيدان خوار كرد
گل محمد نوراني از مهديشهر
¤ به منافقين جديد مي گويم كه ما جانبازان و ايثارگران، تا آخر ايستاده و از راه و آرمان هاي امام خميني(ره) دفاع مي كنيم؛
در كنج دلم عشق امام است هنوز
مرديد اگر قلب مرا پاره كنيد
عليرضا محبيان
¤ حضور يكپارچه ملت ايران در تظاهرات روز جمعه در حمايت از امام و رهبري بار ديگر توطئه هاي دشمنان را نقش بر آب كرد.
مراد بختياري
¤ با تظاهرات گسترده ملت ايران در روز جمعه در سراسر كشور، ديگر هيچ عذري براي قوه قضاييه در عدم محاكمه سران فتنه باقي نمانده است.
صادق پورحسين از تبريز
¤ غالب افرادي كه با صداقت و نيت پاك در انتخابات شركت كرده و به نامزد شكست خورده راي داده بودند، پس از پي بردن به ماهيت واقعي او، به صف وحدت پيوستند و در راهپيمايي عظيم ملت ايران در جمعه گذشته، نسبت به تفرقه جويان و فتنه گران، ابراز برائت نمودند. از اين ملت شريف تشكر مي كنم.
ساوجي از شهرري
¤ يكي از دلايل عصبانيت ضدانقلاب از پخش تصوير اهانت به تمثال مبارك امام خميني(ره) در صداوسيما اين است كه رسانه ملي با اين كار، يك تهديد را تبديل به فرصت كرد و توطئه هاي دشمنان را خنثي نمود.
ولياني از ازنا
¤ «بي تفاوتها اين را بدانند كه فرداي قيامت بايد جوابگوي شهدا باشند».- پيام شهيد «سيدمهدي طبايي». ما خانواده هاي شهدا بي تفاوت نيستيم هشداري چند به جنبش سبز اموي داريم. ما خانواده شهدا نمي گذاريم اسلحه فرزندانمان بر زمين بماند. ما با تمامي افراد خانواده كه بسيجي نيز هستيم تا آخرين قطره خون از راه امام خميني(ره) و جانشين برحق ايشان حضرت آيت الله خامنه اي دفاع مي نماييم و كفن پوش آماده دفاع از نظام هستيم.
فاطمه سادات طبايي خانواده شهيد
¤ متاسفانه سران فتنه با حمايت اربابان خارجي خود و رسانه هاي بيگانه پروژه اغتشاش و قانون شكني را به مدت 6 ماه پس از انتخابات اداره كردند و به قانون اساسي و آراي مردم تمكين نكردند و بيگانگان را از خود راضي نمودند كه اين بزرگترين جفا و خيانت در حق نظام و ملت بود. از قوه قضاييه انتظار رسيدگي عاجل را داريم تا سران فتنه را به سزاي اعمال خود برساند.
شهابي از قائم شهر
¤ پول برق مصرفي ما طي 4 ماه به يكباره از 10 تا 12هزار تومان به 600 هزار تومان صعود كرده و ركورد مصرف را شكسته است، آيا مسئولين شركت برق منطقه اي مجيديه نبايد اين تفاوت فاحش قيمت را بررسي نمايند و علت را جويا شده مشتري را توجيه نمايند؟
قربانعلي نظام آبادي از منطقه 4
¤ ميزان آب مصرفي ما در ماه گذشته از اين قرار است:
1-آب بها 10000ريال
2-آبونمان 23000 ريال
3-ماليات 2300 ريال
4-تبصره 3- 000/40ريال؟!
لطفا مسئولين ما را در رابطه با تبصره 3 توجيه نمايند.
موسي
¤ در محله باغ آذري، بالاتر از ترمينال جنوب، خيابان بخارايي، يكي از خيابان ها به دليل تركيدگي لوله آب و ريزش خيابان، چند روز است كه مسدود شده و علاوه بر گسترش آلودگي، رفت و آمد ساكنان مختل شده است. متاسفانه سازمان آب و شهرداري هم يكديگر را مقصر مي دانند و در رفع اين مشكل كوتاهي مي كنند. لطفا رسيدگي شود.
يك شهروند
¤ دولت محترم در چهار سال گذشته دو طرح را براي اسلامشهر تصويب نمود: 1-چهاربانده كردن جاده احمدآباد 2-راه اندازي قطار شهري. اما متاسفانه هيچ يك از اين دو مصوبه هنوز اجرايي نشده است. هر چند مصوبه مربوط به جاده احمدآباد به تازگي شروع شده، اما روند آن بسيار كند است. اين باعث شده كه به دليل كم عرض بودن اين جاده، سه نفر، از جمله دو دانش آموز فرزند ايثارگر طي يك ماه گذشته فوت كرده اند. همچنين وجود بيش از يك ميليون نفر جمعيت در اسلامشهر، ايجاد قطار شهري براي آن بسيار واجب است. از مسئولان تقاضاي رسيدگي به اين موارد مي شود.
محمد بهزاد
¤ لباس زمستاني مردانه يا زنانه در بازار، با قيمت بسيارگراني عرضه مي شود. از وزارت بازرگاني تقاضاي رسيدگي مي شود.
يك هموطن از كاشان
¤ از شهرداري قلعه حسن خان تقاضا مي شود نسبت به اصلاح سرويس هاي شركت واحد قلعه حسن خان به آزادي و شهر قدس كه اكثرا قديمي و از رده خارج، كثيف و فاقد گرمازايي هستند اقدام نمايند. بارها با مسئولين امر تماس گرفته و مشكلات مطرح شده ولي اقدام عملي مشاهده نشده است.
حسيني
¤ از سازمان آب و فاضلاب منطقه 14 تقاضا مي شود نسبت به اصلاح و يا تعويض لوله هاي آب اصفهانك- خيابان فرشته آزادي كوچه تقوي مساعدت نمايند. متاسفانه پس از آسفالت اخير كوچه، فشار آب به شدت افت پيدا كرده است و خانواده ها را با مشكل روبرو نموده است. بويژه جمعه ها كه در طبقه دوم و سوم اصلا آب ندارند و در استحمام با مشكل جدي مواجه شده اند.
جمعي از ساكنين محل
پاسخ روابط عمومي ناجا
در پاسخ به مطلب مندرج در مورخه 19/7/88 روزنامه تحت عنوان «مشكل ترافيكي در كوچه شهيد تاگه، فلكه دوم تهرانپارس» به اطلاع مي رساند: پليس راهنمايي و رانندگي تهران بزرگ اعلام داشته به منطقه مربوطه ابلاغ گرديد ضمن بررسي وضعيت ترافيك محل، جهت بهبود وضعيت ترافيكي آن محدوده با همكاري شهرداري مربوطه اقدام نمايد.
پاسخ روابط عمومي ناجا
در پاسخ به مطلب مندرج در مورخه 6/8/88 روزنامه تحت عنوان «نمايشگاه داران در خيابانهاي انقلاب، ابتداي خيابان حقوقي، پل چوبي، با پارك زنجيره اي اتومبيل مقابل تابلوي پارك مطلقا ممنوع موجب سلب آسايش اهالي محل شده اند» به اطلاع مي رساند:
پليس راهنمايي و رانندگي تهران بزرگ در خصوص موضوع فوق اعلام داشته به منطقه مربوطه ابلاغ گرديد با شدت بيشتر برابر مقررات با تخلفات توقف در محل ممنوع در محدوده پل چوبي و خيابان حقوقي برخورد داشته باشند.

 



پتو (گفت و شنود)

گفت: چه خبر؟!
گفتم: سناتور مك كين در مصاحبه با شبكه فاكس نيوز گفته است آمريكا بايد براي حمايت از مخالفان جمهوري اسلامي ايران قانون وضع كند.
گفت: مگر تا حالا براي اينهمه حمايت مالي و تبليغاتي و سياسي نيازي به قانون داشته اند؟ از اين گذشته، مقامات آمريكايي اعتراف كرده اند كه موسوي و كروبي و خاتمي به مهره سوخته تبديل شده و كارشان تمام است.
گفتم: مك كين هم به ناكامي سران فتنه اعتراف دارد ولي مي گويد جمهوري اسلامي نشان داد براي مهار فتنه از قدرت فراواني برخوردار است و پيشنهاد مي كند براي اين كه اگر مخالفان ديگري پيدا شدند، روي حمايت آمريكا حساب كنند، بايد قانون وضع شود.
گفت: ولي يك روزنامه آمريكايي اعتراف كرده كه ايران در جريان فتنه اخير فقط يك گوشه از قدرت مردمي خود را نشان داده است.
گفتم: يارو مي خواست زير يك پتو كه عكس دو تا شير روي آن بود بخوابه ، يك تفنگ دو لول با خودش برد زير پتو!!

 



رئيس جمهور در گردهمايي استانداران تاكيد كرد
تحولات بنيادين در كشاورزي و هدفمند كردن يارانه ها راهكارهاي پيشرفت كشور

رئيس جمهور اظهار داشت: تحولات بنيادين در بخش كشاورزي و اجراي طرح هدفمند كردن يارانه ها راهكارهاي پيشرفت و شكوفايي روز افزون ايران در عرصه هاي مختلف است.
محمود احمدي نژاد ظهر ديروز در دومين گردهمايي استانداران سراسر كشور در دولت دهم ، با تسليت فرارسيدن ماه محرم، فرهنگ عاشورا و امام حسين (ع) را تنها راه نجات بشريت امروز دانست و گفت: پيگيري كامل مصوبات سفرهاي استاني، توزيع عادلانه منابع و امكانات در استان ، تامين مسكن روستايي و شهري، ارتباط مردمي براي رفع مشكلات، صرفه جويي و ساده زيستي، توجه به فرهنگ از جمله اردوهاي راهيان نور، نظارت بر اجراي طرح ها، انتقال دفاتر همه شركت هاي دولتي از تهران به استان ها، پرهيز از برخورد انفعالي با موضوعات روز و معرفي مستمر عملكردها و خدمات بايد در دستور كار همه استانداران قرار گيرد.
وي تاكيد بر تحول در بخش كشاورزي را از جمله موارد پيش بيني شده در برنامه پنجم كشور برشمرد و اظهار داشت: اصلاح شيوه هاي مديريتي، تامين آب و شيوه آبياري و استفاده از دانش كشاورزي از جمله راهكارهاي پيش بيني شده براي پيشرفت و توسعه كشاورزي در كشور است.
رئيس جمهور همچنين با تاكيد بر اينكه افزايش مصرف، ناكارآمدي و توزيع غيرعادلانه از جمله معايب نحوه ارائه يارانه ها در شرايط كنوني است، گفت: هدفمند كردن يارانه ها، به فضل الهي و بدون شك وضع مردم و صنعت كشور را در بخش هاي مختلف ارتقاء خواهد داد.
وي با تاكيد بر اينكه ملت ايران در ماه هاي اخير سنگين ترين طراحي نظام سلطه را خنثي كرده است، تصريح كرد: امروز ملت ايران، جمهوري اسلامي و آرمانهاي امام خميني(ره) را انتخاب كرده اند و احمدي نژاد نيز قطره اي از اقيانوس مواج ملت ايران است.
رئيس جمهور شايعه سازي را روش جديد دشمنان براي ضربه زدن به جمهوري اسلامي و ملت ايران برشمرد و گفت: همه آحاد جامعه از جمله استانداران بايد مسائل را براي مردم تشريح و تبيين كنند و توطئه هاي دشمنان را خنثي سازند.
احمدي نژاد در بخشي از سخنان خود، با اشاره به عزم دولت براي پيشرفت و توسعه كشاورزي در كشور اظهار داشت: امروز 8 ميليون هكتار زمين آبي، 10 ميليون هكتار زمين ديم و 18 ميليون هكتار زمين كشاورزي بدون استفاده وجود دارد كه با تحول در بخش كشاورزي و ايجاد صنايع تبديلي كشاورزي ضمن اشتغال زايي و افزايش توليد كشور، جريان مهاجرت از روستاها به شهرها نيز معكوس مي شود.
وي مديريت زمين هاي كشاورزي را براي افزايش محصول بسيار مهم دانست و اظهار داشت: اغلب زمين هاي كشاورزي مردم، كوچك است و به همين دليل امكان سرمايه گذاري وجود ندارد، اما مي توان با مديريت مشترك براي زمين هاي كشاورزي ضمن حفظ استقلال مردم از همه امكانات و ظرفيت ها براي افزايش توليد استفاده كرد.
وي با اشاره به اينكه بودجه سال آينده بخش كشاورزي نسبت به امسال 6 هزار ميليارد تومان افزايش خواهد يافت گفت: پروژه هاي تامين آب بايد به سرعت تكميل و شيوه هاي آبياري اصلاح شود و تسهيلات بلند مدت با سود كم در اختيار كشاورزان قرار گيرد.
رئيس جمهور در ادامه اظهارات خود در جمع استانداران، با تاكيد بر اينكه امروز هيچ سوالي در زمينه هدفمند كردن يارانه ها بي پاسخ نيست، خاطرنشان كرد: با هدفمند كردن يارانه ها، هفت دهك در ابتدا تحت پوشش قرار مي گيرند كه امروز 30 درصد يارانه ها را مصرف مي كنند و با ارائه حدود 70 درصد يارانه ها به اين 7 دهك وضع مردم به طور قطع بهتر خواهد شد.
احمدي نژاد با اشاره به ارائه 120 هزار ميليارد تومان يارانه در كشور اظهار داشت: يارانه ها براي افزايش توليد، حمايت از اقشار محروم و محقق كردن اهداف اقتصادي ارائه مي شود، اما اين اهداف به دليل توزيع غلط به هيچ عنوان محقق نخواهد شد زيرا صنعت به دنبال افزايش بهره وري و كاهش هزينه ها نيست.
وي با بيان اينكه امروز متن مردم ضرورت هدفمند كردن يارانه ها را پذيرفته اند، تاكيد كرد: دولت در صدد است 100 درصد يارانه ها به صورت هدفمند به جامعه برگردد.
رئيس جمهور با اشاره به استقبال متخصصان اقتصادي از هدفمند كردن يارانه ها تصريح كرد: كساني كه از نابساماني وضعيت فعلي در توزيع يارانه ها ثروت اندوزي مي كنند با هدفمند كردن يارانه ها مخالف هستند.
رئيس جمهور با بيان اينكه مسئولان در دنيا و آخرت بايد پاسخگو باشند، گفت: توزيع عادلانه منابع و امكانات از جمله منابع مربوط به جبران خشكسالي در همه شهرستان هاي استان براي رعايت حقوق مردم ضروري است.
احمدي نژاد با اشاره به تحرك و عزم جدي دولت براي تامين مسكن شهري و روستايي در سراسر كشور خاطر نشان كرد: استانداران بايد با توجه به اختيارات ضمن حفظ معماري و شهرسازي در راستاي تامين مسكن همه مردم گام بردارند.
احمدي نژاد با اشاره به توجه ويژه دولت به فعاليت هاي فرهنگي اظهار داشت: برگزاري اردوهاي راهيان نور به عنوان اقدام فرهنگي بسيار مهم و اثرگذار بايد پيگيري شود زيرا همه فرهنگ انقلاب اسلامي در دوران دفاع مقدس متجلي شده است و انسانها را متحول مي كند.
رئيس جمهور معرفي مستمر عملكردها و خدمات را از ديگر وظايف استانداران برشمرد و تاكيد كرد: امروز جرياني سازمان يافته خدمات خادمان ملت در دولت را تخريب مي كند در حالي كه فعاليت ها نسبت به گذشته درخشان است و البته بايد براي ارتقاء و افزايش خدمات تلاش بي وقفه داشت.
وي با اشاره به اينكه علي رغم افزايش ماموريت ها ، دولت در دوره نهم 6 درصد كوچك شده است، اظهار داشت: باز تعريف وظايف دولت و اصلاح نظام اداري در راستاي كوچك سازي دولت ضروري است.
پيش از سخنان رئيس جمهور، نجار وزير كشور گزارشي از اقدامات وزارت كشور در راستاي انسجام و وحدت رويه در امور و خدمت رساني به مردم بيان كرد.
همچنين استانداران لرستان، زنجان، خوزستان، مازندران، كرمان و تهران در سخناني آخرين اقدامات انجام شده براي خدمت به مردم را تشريح كردند.

 



شيرازي ها امروز ميزبان رئيس جمهور هستند

شيراز - خبرنگار كيهان:
رئيس جمهوري در سومين دور سفرهاي استاني خود امروز ميهمان شيرازي ها است.
استاندار فارس با اعلام اين خبر گفت: اين سفر رئيس جمهوري با رويكرد فرهنگي انجام مي شود و مصوبات دور اول و دوم سفرهاي هيئت دولت و سفر رهبر معظم انقلاب به شيراز و رفع موانع اجراي مصوبات در اين سفر پيگيري مي شود.
روح الله احمدزاده افزود: ديدار رئيس جمهور با مردم در ورزشگاه حافظيه و همچنين خانواده ايثارگران و منتخبان استان و جلسه با مديران فارس از جمله برنامه هاي سفر دو روزه دكتر احمدي نژاد و اعضاي هيئت دولت به شيراز است.
وي با اشاره به اين كه تنها كارگروهي كه در استان تشكيل مي شود كارگروه فرهنگي است گفت: وزيران و معاونان رئيس جمهوري نيز در اين سفر به شهرستان هاي فارس سفر كرده و از نزديك روند تحقق مصوبات را پيگيري مي كنند.
احمدزاده افزود: امروز و فردا معاونان وزيران در ادارات كل مستقر شده و به مشكلات مردم پاسخ مي دهند.

 



دكتر جليلي در ديدار وزير خارجه ژاپن:
بسته پيشنهادي ايران مبناي سازنده اي براي همكاري هاي منطقه اي و بين المللي دو كشور است

دبير شوراي عالي امنيت ملي كشورمان بسته پيشنهادي ايران را مبناي سازنده اي براي سازمان دهي همكاري هاي منطقه اي و بين المللي تهران و توكيو دانست.
دكتر سعيد جليلي روز سه شنبه در نخستين برنامه سفر چهار روزه خود به ژاپن در ديدار وزير خارجه اين كشور خلع سلاح جهاني را ضرورتي جدي خواند كه از بروز دوباره جنايت هايي مانند هيروشيما جلوگيري مي كند.
وي به آثار و پيامدهاي جبران ناپذير استفاده از سلاح اتمي بر ضد مردم ژاپن اشاره و ابراز اميدواري كرد با اجراي طرح خلع سلاح جهاني جنايت هيروشيما در هيچ زماني تكرار نشود.
نماينده مقام معظم رهبري در شوراي عالي امنيت ملي با تشريح گفتمان سياست خارجي جمهوري اسلامي ايران حول سه محور صلح، عدالت و سعادت تأكيد كرد: بسته پيشنهادي ايران مي تواند مبناي سازنده اي براي سازمان دهي همكاري هاي منطقه اي و بين المللي تهران و توكيو باشد.
جليلي با برشمردن محورهاي همكاري دو كشور در عرصه مناسبات دوجانبه، منطقه اي و بين المللي تصريح كرد: ايران و ژاپن مي توانند همكاري خود را در سه محور امنيت، ثبات و پيشرفت گسترش دهند.
دبير شوراي عالي امنيت ملي با استقبال از انتخاب دولت جديد ژاپن ابراز اميدواري كرد در دوره جديد عرصه هاي جديد براي همكاري هاي دوجانبه ايجاد شود.
در اين ديدار وزير امور خارجه ژاپن نيز جايگاه جمهوري اسلامي ايران را براي ژاپن داراي اهميت ويژه خواند و خواستار نقش آفريني ايران در تثبيت امنيت منطقه شرق آسيا شد.
«كاتسويا اوكادا» عرصه هاي همكاري دو كشور را گسترده توصيف كرد و با تأكيد بر ضرورت استمرار و توسعه همكاري ها افزود: ايران و ژاپن در بازسازي افغانستان همكاري خوب و نزديكي دارند و اين گونه همكاري ها در ديگرعرصه ها نيز مي تواند انجام شود.
وزير امور خارجه ژاپن انرژي هسته اي را در تأمين انرژي بسيار مهم دانست و از دبير شوراي عالي امنيت ملي خواست در سفرش به ژاپن از نيروگاه هاي هسته اي اين كشور نيز بازديد كند.
در اين ديدار دو طرف همچنين برضرورت استمرار گفت وگوها و رايزني هاي دو كشور در خصوص موضوعات و چالش هاي بين المللي توافق كردند.
سعيد جليلي دوشنبه شب براي ديداري چهار روزه از ژاپن و ديدار با مقامات اين كشور وارد توكيو شد.

 



رسايي خبر داد ديدار برخي نمايندگان با رئيس مجلس براي بركناري محتشمي پور

عضو فراكسيون اصولگرايان مجلس از ديدار برخي نمايندگان با علي لاريجاني در خصوص بركناري محتشمي پور از دبيركلي كميته دفاع از مردم فلسطين خبر داد.
حجت الاسلام والمسلمين حميد رسايي نماينده مردم تهران و عضو فراكسيون اصولگرايان مجلس شوراي اسلامي در گفتگو با فارس، با اعلام اين خبر و در تشريح چرايي درخواست 140 نماينده از رئيس مجلس براي بركناري محتشمي پور از دبيركلي كميته دفاع از مردم فلسطين، گفت: پيرو نامه 140نماينده مجلس براي بركناري وي از دبيركلي دبيرخانه دفاع از مردم فلسطين مجلس، برخي نمايندگان با رئيس مجلس شوراي اسلامي ديدار و از وي خواستند تا به دليل مواضع كميته دانشجويي دبيرخانه دفاع از مردم فلسطين مجلس كه در تقابلي آشكار با مواضع مجلس شوراي اسلامي در زمينه حمايت جمهوي اسلامي از مردم فلسطين است، از دبيركلي كميته دفاع از مردم فلسطين بركنار شود.
رسايي با اشاره به اينكه رئيس مجلس دلايل نمايندگان را در اين زمينه شنيد، در علت درخواست 140 نماينده از رئيس مجلس، گفت: عملكرد وي در انتخابات رياست جمهوري دهم به خصوص تشكيل كميته موسوم به صيانت از آرا كه مهم ترين عامل براي ايجاد توهم در ذهن موسوي و بهانه دادن به دست دشمنان نظام مبني بر ادعاي واهي تقلب در انتخابات بود، از جمله دلايل نمايندگان براي بركناري محتشمي پور از اين كميته كه زيرمجموعه رسمي مجلس است، بود.
وي سكوت در برابر شعارهاي ساختارشكن و انحرافي هواداران موسوي و كروبي همچون «نه غزه، نه لبنان- جانم فداي ايران» از جمله ديگر دلايل نمايندگان براي عزل محتشمي پور عنوان كرد و گفت: انتظار جدي از دبير كل كميته دفاع از مردم فلسطين مجلس آن بود كه در برابر اين شعارهاي انحرافي موضع بگيرند اما از ايشان هيچ موضعي در اين زمينه نديديم.
نماينده مردم تهران در مجلس شوراي اسلامي به نگارش مقاله اي از سوي رئيس كميته دانشجوي دبيرخانه حمايت از فلسطين مجلس شوراي اسلامي كه در بخش هايي از آن نسبت به حمايت هاي كشورمان از مردم مظلوم فلسطين انتقاداتي شده بود، اشاره كرد و گفت: اين نشريه هفته گذشته در ميان نمايندگان توزيع شد و در بخش هاي آن مواضع نادرستي نسبت به حمايت هاي جمهوري اسلامي ايران از مردم مظلوم فلسطين گرفته شده است كه ما از آقاي محتشمي پور سؤال مي كنيم كه آيا وي به زيرمجموعه دبيرخانه حمايت از مردم فلسطين كه زيرنظر مجلس است، نظارتي ندارد؟
وي با تأكيد بر اينكه اراده اي براي ابقاي محتشمي پور از سوي لاريجاني در دبيرخانه حمايت از فلسطين نديديم، افزود: به اين دلايل است كه ما ديداري با رئيس مجلس شوراي اسلامي برگزار و مستندات خود را براي عزل محتشمي پور از دبيرخانه حمايت از مردم فلسطين كه زيرنظر مجلس شوراي اسلامي است، به لاريجاني ارائه كرديم.
رسايي اين را هم اضافه كرد كه البته به عقيده ما همچنان آقاي محتشمي پور يكي از شخصيت هاي مدافع مردم فلسطين است اما متأسفانه به دليل تعصبات حزبي و علائق جناحي وي نتوانسته رفتارهاي غلط هواداران خود را در اين زمينه نفي كند.

 



بدهي سران فتنه به ضد انقلاب تمامي ندارد! (خبر ويژه)

گزارش هاي دريافتي كيهان حاكي از آن است كه موسوي و كروبي ديروز پس از حضور در مراسم تشييع منتظري مورد عتاب و حمله برخي از نزديكان و خانواده وي قرارگرفته اند.
اين دو طي ماه هاي گذشته تمام تلاش خود را كرده اند تا به ضدانقلاب ثابت كنند كه جزو آنها هستند و از تمام سوابق انقلابي و خط امامي خود توبه كرده اند، اما ظاهراً تلاش هاي بي دريغ آنها چندان مورد قبول قرار نگرفته و همچنان بايد براي اثبات هويت واقعي خود تلاش هاي بيشتري بكنند.
بنابر اخبار دريافتي، ديروز برخي از نزديكان منتظري اين دو نفر را فرصت طلب خوانده و از آنها پرسيده اند كه «تا حالا كجا بوده ايد»؟! هنوز درباره منظور نزديكان منتظري از اين عتاب گزارشي نرسيده است.
موسوي و كروبي كه مدت هاست جبهه انقلاب را ترك كرده و در قلب پروژه ضد ايراني و ضد اسلامي آمريكا و انگليس قرار گرفته اند، نتوانستند از مراسم ديروز براي هيچ يك از اهداف از پيش برنامه ريزي شده خود استفاده كنند.

 



فقط قانون كم بود كه... (خبر ويژه)

پس از صرف هزينه هاي گزاف دولت آمريكا براي حمايت از اغتشاشگران در ايران و برآورده نشدن خواسته هاي مقامات كاخ سفيد، جان مك كين، سناتور جمهوريخواه و نامزد انتخابات سال گذشته رياست جمهوري در آمريكا علت اين ناكامي را نداشتن قانوني مشخص در آمريكا براي حمايت از آشوبگران ايراني دانست.
وي در مصاحبه با فاكس نيوز ضمن تاكيد بر لزوم حمايت قاطع دولت آمريكا از آشوبگران در ايران گفت: دولت اوباما بهتر است به جاي وضع تحريم هاي جديد عليه ايران به حمايت از افرادي كه در خيابان هاي تهران عليه حكومت اين كشور شعار مي دهند بپردازد.
وي در ادامه مي گويد؛ اوباما دچار يك اشتباه استراتژيك شد كه بعد از مشخص شدن نتيجه انتخابات در ايران چند روز تا حمايت آشكار از آشوبگران در اين كشور وقت تلف كرد.
مك كين در ادامه تاكيد كرد كه كاخ سفيد بايد به راحتي از مردم ايران (اغتشاشگران) حمايت كند و اطلاعاتي كه لازم دارند در اختيار آنها قرار دهد.
وي بدون اشاره به تصويب بودجه هاي كلان در كنگره آمريكا براي پروژه «براندازي نرم» در ايران گفت: به نظر من كنگره بايد قانوني را تصويب كند كه به راحتي بتوان از تظاهركنندگان (آشوبگران) ايراني حمايت كرد.
مك كين در عين حال خواستار كمك معنوي(!) دولت آمريكا از آشوبگران نيز شده است.

 



تسليت كاخ سفيد به مناسبت درگذشت آيت الله منتظري! (خبر ويژه)

كاخ سفيد با صدور بيانيه اي فوت آيت الله منتظري را تسليت گفت. مايك همر سخنگوي شوراي امنيت ملي كاخ سفيد روز يكشنبه با انتشار بيانيه اي درگذشت حسينعلي منتظري را تسليت گفت.
در اين بيانيه آمده است: «ما درگذشت آيت الله العظمي حسينعلي منتظري را تسليت مي گوييم. او چهره شناخته شده اي بود و تعهد راسخش در دفاع از حقوق جهانشمول، براي وي احترامي بين المللي به همراه آورد.»
وي افزود: «خانواده او و همه جويندگان حقوق جهانشمول و آزادي هايي كه او پيوسته مدافع آنها بود در يادها و نيايش ما خواهند بود.»
اين نخستين بار است كه واشنگتن براي يك چهره ديني عالم تشيع پيام تسليت صادر مي كند. بي بي سي درباره علت اين اقدام نوشت: «كاخ سفيد در گذشته حمايتي از آيت الله منتظري كه سالها منزوي و تحت حصر خانگي بود نكرد، اما با افزايش نقش و محبوبيت او در جنبش اعتراضي پس از انتخابات اخير رياست جمهوري ايران به نظر مي رسد دولت آمريكا تصميم گرفت به درگذشت اين چهره سرشناس و بانفوذ واكنش نشان دهد.»!
علاوه بر اين آيت الله منتظري چندي پيش به مناسبت 13 آبان و سالگرد اشغال سفارت آمريكا در تهران، ماجراي گروگانگيري و حمايت خود را «اشتباه» خوانده بود.
گفتني است شيرين عبادي، عبدالكريم سروش، ابوالحسن بني صدر، مريم رجوي، اكبر گنجي، عطاءالله مهاجراني، محسن كديور، علي افشاري، عباس اميرانتظام، جبهه ملي و خانواده منافقين اعدامي از ديگر اشخاص و گروه هايي هستند كه بيانيه و يادداشت هايي را در رثاي منتظري منتشر كردند.
لازم به ذكر است محتواي اغلب اين مطالب، توهين به حضرت امام(ره) و دفاع از منتظري در برابر ايشان است.

 



وقتي منوشه امير عصباني مي شود! (خبر ويژه)

سايت بالاترين كه با مديريت منوشه امير- منوچهر ساچمه چي- يك يهودي ايراني الاصل و مسئول بخش فارسي راديو اسرائيل اداره مي شود و چند تن از اصلاح طلبان فراري كادر آن را تشكيل مي دهند، طي يادداشتي از پيام رهبرمعظم انقلاب به مناسبت درگذشت آيت الله منتظري به شدت انتقاد كرده و آورده است «آن بخشي از پيام كه به مخالفت مرحوم منتظري با ]امام[ خميني اشاره دارد، درخشان ترين بخش از زندگي آيت الله منتظري است(!) و جنبش سبز به اين علت آقاي منتظري را شايسته تقدير و تحسين مي داند»!
گفتني است سايت بالاترين در طول فتنه اخير در ايجاد هماهنگي ميان سران فتنه با پياده نظام آنها نقش موثري داشته است. شخصي به نام «شاهپور» -احتمالا اسم مستعار است- به نمايندگي از جانب منوشه امير مديريت ميداني اين سايت را برعهده دارد.

 



به عشق رهبر آمده (خبر ويژه)

در پي سوءاستفاده جماعت اندكي كه به دعوت قبلي سران فتنه براي بهره گيري تبليغاتي از تشييع جنازه آيت الله منتظري به قم آمده و شعارهاي ساختارشكنانه سر داده بودند ، ديشب مردم قم با حضور در مسجداعظم اين شهر كه محل برگزاري مراسم ختم آقاي منتظري بود، فرصت سوءاستفاده را از پياده نظام سران فتنه سلب كردند. جمعيت انبوه با شعارهاي؛ اين همه لشكر آمده، به عشق رهبرآمده، خوني كه در رگ ماست، هديه به رهبر ماست، مرگ بر اسرائيل، مرگ بر آمريكا و... اعلام كردند به سران فتنه اجازه نمي دهند حضور آنها در تشييع جنازه آيت الله منتظري كه در پي پيام رهبرمعظم انقلاب صورت پذيرفته است را به حساب خود بنويسند.
گفتني است رسانه هاي بيگانه و سايت هاي ضدانقلاب با انتشار تصاويري از جمعيت تشييع كننده پيكر آيت الله منتظري و حذف پلاكاردها و تصاوير بزرگ امام و رهبري كه جمعيت براي نشان دادن علت حضور خود در مراسم تشييع به همراه آورده بودند، تلاش كردند آنها را به عنوان حامي سران فتنه جا بزنند.

 


صفحه (14)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14