(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


سه شنبه اول دی 1388- شماره 19541
 

حديث دشت عشق
علامت سؤال هاي فراوان در فهرست جديد سرمربي تيم ملي فوتبال ايران ليست غافلگير كننده!
اخبار كوتاه از فوتبال
اين بار قلعه نويي در اهواز استقلال حق اشتباه كردن ندارد
المپيك لندن هدف نهايي است محمدي: در جام جهاني كشتي به دنبال نتيجه نخواهيم بود!
آمادگي علي آبادي براي كناره گيري از كميته ملي المپيك سعيدلو مخالفت كرد!
آغازمرحله دوم ليگ شنا
اخبار تلگرافي از فوتبال جهان



حديث دشت عشق

به ياد پاسدار شهيد «مهدي اسماعيليان»
در مسير كمال

پاسدار شهيد «مهدي اسماعيليان»، سومين فرزند حسين و فاطمه، و برادر شهيد غلامرضا اسماعيليان در دي ماه سال 42، در خانواده اي كشاورز و مستضعف، در گناباد ديده به جهان گشود. مهدي، در خانواده اي قرآني پرورش يافت و قرآن را در سنين كودكي، در مكتب خانه فرا گرفت. دوره دبستان را در مدرسأ هاشمي نژاد (همت كنوني) و دورأ راهنمايي را در مدرسأ باهنر (حافظ فعلي)، تحصيل كرد. وضعيت تحصيلي متوسطي داشت و تنها در سال سوم راهنمايي تجديد و مردودي تحصيلي داشت كه بعد از آن درس را رها كرد.حضور در تظاهرات و راهپيمايي ها، توزيع اعلاميه ها و اطلاعيه هاي حضرت امام (ره)، تشكيل جلسات مخفيانه
ضد رژيم در كتابخانأ امام صادق(ع)، فعاليت در حزب جمهوري، فعاليت در پايگاه بسيج، جذب نيرو و شركت در كلاس هاي عقيدتي و نظامي و... از تلاش هاي انقلابي اش بود. در سپاه پاسداران نيز به گشت و بازرسي و مبارزه با قاچاق موادمخدر و... مي پرداخت.جوانان را در مسجد امام صادق(ع) گردهم مي آورد و كلاس هاي آموزشي قرآن و اصول دين را برگزار مي كرد. دائم الوضو بود. شب و روز، روشن كردن بلندگوهاي مسجد و گفتن اذان را به عهده داشت.مهدي از طريق سپاه، عازم جبهه گرديد. اولين مرتبه حضورش در ميادين جنگ را به مدت 54 روز، در جبهه هاي غرب به سر برد. در مرتبأ دوم اعزام، به عنوان فرماندهي دسته، خدمت مي كرد.سرانجام در آبان ماه سال 26، در حالي كه با اتومبيل عازم خط مقدم بود، در اثر تصادف و ضربه مغزي، به درجه رفيع شهادت نايل شد و به دوستان و برادر شهيدش، ملحق گرديد.

 



علامت سؤال هاي فراوان در فهرست جديد سرمربي تيم ملي فوتبال ايران ليست غافلگير كننده!

سرويس ورزشي- دعوت از فريدون زندي و محسن خليلي، خط خوردن فرهاد مجيدي و درنظر نگرفتن سهميه اي براي تيم هايي مثل پيكان و مقاومت، همه و همه علامت سؤال هاي بزرگ آخرين ليست تيم ملي فوتبال كشورمان است!
از سوي افشين قطبي 25 بازيكن براي حضور در تورنمنت قطر و ديدار برگشت برابر سنگاپور در مرحله مقدماتي جام ملت هاي آسيا اعلام شد. سيدمهدي رحمتي، وحيد طالبلو، هادي عقيلي سپهر حيدري، سيدجلال حسيني، مهرزاد معدنچي، كريم انصاري فر، هاشم بيك زاده، اميرحسين فشنگچي، مجيد غلام نژاد، احسان حاج صفي، خسرو حيدري، حسين كعبي، محمدرضا خلعتبري محسن خليلي، سوشا مكاني، ميلاد ميداوودي، محرم نويدكيا، محمد نصرتي، محمد نوري، پژمان نوري، غلامرضا رضايي، آندرانيك تيموريان، فريدون زندي و ميلاد زنيدپور نفراتي هستند كه بايد بامداد روز پنجشنبه هفته جاري در كمپ تيم هاي ملي خود را به كادر فني معرفي كنند.
نگاهي گذرا به نفرات دعوت شده به اردوي تيم ملي مشخص مي كند كه خليلي و رضايي تنها به واسطه انجام چند بازي در ليگ برتر به پيراهن تيم ملي مي رسند اما در مقابل بازيكني مثل فرهاد مجيدي كه از آماده ترين بازيكنان ليگ به حساب مي آيد براحتي پيراهن تيم ملي را از دست مي دهد. البته عجيب بودن ليست قطبي تنها به اين موارد خلاصه نمي شود. تيم ذوب آهن به عنوان تيم دوم جدول رده بندي تنها يك بازيكن در تيم ملي دارد ولي از تيم پاس رده پانزدهمي و صباي رده يازدهمي، چهار بازيكن به تيم ملي دعوت مي شوند!
از سوي ديگر تيم هايي مثل پيكان و مقاومت حتي يك نماينده نيز در تيم ملي ندارند تا مشخص نشود معيار دعوت بازيكن به تيم ملي برچه اساسي است؟!
اما عجيب ترين تصميم قطبي در دعوت از فريدون زندي است.
چپ پاي تيم استيل آذين كه در 10 ديدار اخير اين تيم 90 دقيقه هم در ليگ به ميدان نرفته نامش در ليست مدعوين ديده مي شود. او اين فصل هيچ نشاني از زندي سال هاي گذشته ندارد اما بازهم خيلي راحت پيراهن تيم ملي را بدست مي آورد.
اين ليست افشين قطبي به مانند دفعات گذشته اما و اگرهاي بسياري را در بطن خود داشت تا اين پرسش در اذهان عمومي بوجود آيد كه آيا مسابقات ليگ برتر زير ذره بين است؟! آيا كادر فني عملكرد تيم هاي حاضر در اين رقابت ها را زير نظر دارد؟!

 



اخبار كوتاه از فوتبال

شمس سرمربي تيم ملي فوتسال ماند
سرمربي تيم ملي فوتسال ايران از تفاهم نهايي با مسئولان فدراسيون فوتبال خبر داد. حسين شمس درباره مشكلاتي كه بين او و فدراسيون فوتبال به وجود آمده بود گفت: خوشبختانه مشكلي وجود ندارد و در جلسه اي كه امروز (ديروز) برگزار كرديم توافق شد 20 درصد به مبلغ قرارداد من و همكارانم در كادر فني افزوده شود.
وي در پاسخ به اين سؤال كه گويا از مبلغ قراردادي كه قطبي با فدراسيون فوتبال بسته هم انتقاد كرده ايد گفت: من راجع به قطبي حرفي نزدم چرا كه اصلا قطبي 800 ميليون تومان پول نگرفته است. من تنها مي گويم يك فقره چك به مبلغ 800 ميليون تومان به يك نفر داده شده است اما كل مربيان فوتسال در تمامي رده هاي ملي روي هم در يك سال 200 ميليون تومان نگرفتند، انتقادم به اين مسئله بود. وي در پايان درباره برنامه آينده تيم ملي فوتسال گفت: 24 دي عازم بلژيك خواهيم شد و در مدت سه روز حضورمان در بلژيك دو ديدار با تيم ملي اين كشور برگزار خواهيم كرد. پس از آن من براي حضور در جام ملت هاي اروپا راهي مجارستان خواهم شد.
احتمال لغو ديدار پيروزي- صباي قم
احتمال لغو بازي تيم هاي فوتبال صباي قم و پيروزي در چارچوب هفته بيست و يكم ليگ برتر وجود دارد. ديروز در شهر قم شايعاتي درباره احتمال لغو بازي صبا و پيروزي به دليل تقارن اين ديدار با مراسم سوم درگذشت آيت الله حسينعلي منتظري دهان به دهان چرخيد.
قائم مقام باشگاه صباباتري در پاسخ به اين سؤال كه آيا از تصميم شوراي تامين استان قم درباره اين بازي اطلاع داريد يا خير؟ گفت: شوراي تامين به دنبال اين است كه اين ديدار برگزار شود ما هم با آنها در تماس هستيم كه از آخرين وضعيت كسب اطلاع كنيم.مرادي افزود: پيش بيني ام اين است احتمال دارد كه اين بازي برگزار نشود.سازمان ليگ برتر نيز اعلام كرد در صورت اعلام رسمي اين موضوع به فدراسيون فوتبال درباره آن تصميم گيري خواهد شد.
كريمي: هيچ پيشنهاد رسمي ندارم
علي كريمي خبر پيشنهاد تيم هاي اماراتي را رد كرد. طي چند روز اخير صحبت هاي متعددي پيرامون پيشنهاد تيم هاي اماراتي به خصوص باشگاه الاهلي به علي كريمي شنيده شده است.كاپيتان تيم فوتبال استيل آذين دراين خصوص گفت: تا اين لحظه هيچ پيشنهاد رسمي دريافت نكرده و تمام صحبت هايي كه دراين خصوص شنيده مي شود درحد حرف است. تا زماني كه پيشنهادي به باشگاه نرسد نمي توانم هيچ صحبتي كنم.
كاظمي هم فرجام خواهي كرد
حسين كاظمي با حضور در باشگاه استقلال درخواست تجديدنظر در راي كميته انضباطي باشگاه را به مسئولان باشگاه تسليم كرد. كاظمي كه به همراه دو بازيكن ديگر استقلال از سوي كميته انضباطي با محروميت هشت جلسه اي و جريمه 10 ميليون توماني روبرو شده است صبح ديروز در محل باشگاه حضور يافت و درخواست تجديدنظر در حكم صادره را به طور رسمي و مكتوب ارائه داد. پيش از اين رضا عنايتي و سياوش اكبرپور درخواست فرجام خواهي كرده بودند.
احمدزاده: جنگ و دعوا را به بعد از بازي با استقلال موكول كرديم
سرمربي تيم فوتبال ملوان انزلي گفت: استقلال از نظر فني و تاكتيكي نسبت به ما برتري ندارد. محمد احمدزاده در پاسخ به اين سؤال كه ازنظر تاكتيكي مي تواند استقلال را مهار كند يا نه گفت: از نظر فني و تاكتيكي فاصله اي با استقلال نداريم. با اين تيم قابل قياس هستيم و آنها برتري نسبت به ملوان ندارند. استقلال به جز تماشاگرانش برتري خاصي نسبت به ملوان ندارد. مي توانيم در اين ديدار با انجام يك بازي خوب و كسب برد برابر استقلال تماشاگران خود را خوشحال كنيم. استقلال اين روزها بسيار شكننده است و اگر تحت فشار قرار بگيرد مي توانيم به نتيجه دلخواه برسيم.
سرمربي ملوان در مورد اينكه اختلاف نظر مسئولان باشگاه و سرمربي تيم تاثيري روي تيم ملوان خواهد گذاشت يا نه گفت: اين مسايل تاثيري بر روي تيم ندارد. همه فقط به فكر برتري تيم ملوان هستيم و تمام جنگ و دعواها را به بعد از مسابقه با استقلال موكول كرده ايم.
ايران - كره شمالي ، احتمالا فرداي عاشورا
نايب رئيس و سخنگوي فدراسيون فوتبال احتمال برگزاري ديدار ايران مقابل كره شمالي در تورنمنت قطر را يك روز پس از عاشوراي حسيني بالا دانست.مهدي تاج در اين خصوص گفت: از روز اولي كه قرار شد در مسابقات چهار جانبه قطر شركت كنيم، به مسئولان برگزار كننده گفتم كه بازي اول تيم ما بايد در روزي غير از عاشورا باشد. گرچه بازي اول پس از مغرب روز عاشورا برگزار مي شود،اما بار ديگر از مسئولان اين تورنمنت خواستم بازي را به يك روز پس از عاشوراي حسيني موكول نمايند كه اين مساله به احتمال فراوان محقق خواهد شد.

 



اين بار قلعه نويي در اهواز استقلال حق اشتباه كردن ندارد

هفته بيست ويكم مسابقات فوتبال ليگ برتر باشگاه هاي كشور از امروز (سه شنبه) با رويارويي تيم هاي مدعي بالاي جدول با تيمهايي از ميانه جدول آغاز مي شود كه حساس ترين آن تقابل سپاهان اصفهان با آبي پوشان خوزستاني است.
در نخستين روز از فصل زمستان پيكان در قزوين به ديدار سايپا مي رود، استقلال اهواز پذيراي سپاهان اصفهان خواهد بود و استقلال تهران با ملوان بندرانزلي ديدار خواهد كرد.
جدال خودروسازان ليگ برتر هميشه جذاب و تماشايي بوده است، حتي اگر يكي مدعي باشد و ديگري در ميانه جدول، پيكان كه به دنبال برتري مقابل ملوان بندرانزلي دوباره به جمع بالانشينان جدول بازگشته، اميدوار است از ديدار خانگي مقابل سايپا به امتيازات كامل دست يابد.
سايپا در بازي رفت آنهم در خانه با 2گل مغلوب پيكان شده است و امروز براي انتقام به زمين ورزشگاه شهيد رجايي قزوين پاي مي گذارد. طعم شيرين پيروزي و انتقام تيم مايلي كهن را تا رده هشتم جدول ارتقا مي دهد.
صدرنشين 40 امتيازي ليگ برتر با حاشيه امنيتي مناسب در بالاي جدول امروز در اهواز به مصاف استقلال اين شهر مي رود. سپاهان نمي داند امروز با چه تيمي روبرو مي شود، تيمي كه پيروزي و استقلال را شكست داده يا تيمي كه به مس كرمان بحران زده باخته است.
خوزستاني ها استقلال تيم محبوب شان است و مصاف با سپاهان را يك ديدار حيثيتي مي دانند. تقابل با اين تيم كه در ديدار رفت شكست 4بر يك را به آبي پوشان اهوازي تحميل كرده است، براي آنها اهميت ويژه اي دارد به ويژه در شرايط فعلي كه جايگاه اين تيم به شدت از سوي صباي قم و سايپا كرج تهديد مي شود. قلعه نويي خود سابقه همكاري با تيم استقلال اهواز را داشته است، بدون شك مي داند تيمش روز سختي را مقابل تيم باقري نيا و هواداران اهوازي خواهد داشت.
آسمان استقلال بهاري است. روزي آرام و دل انگيز و روزي ديگر توفاني و باراني. مرفاوي كه هنوز مهرش به دل هواداران استقلال ننشسته است، هنوز صداي اعتراض آنها را مي شنود و فقط پيروزي است كه «تشويق» را جايگزين «توهين» آبي دوستان مي كند.
امروز در اولين روز زمستان استقلال به ديدار ملوان بندرانزلي مي رود، تيمي كه طي سال هاي گذشته در روزهاي سخت و بحراني ليگ به استقلال خوب امتياز داده است. ملوان براي پيروزي «گريه سياه» است اما براي استقلال آنهم در تهران بيشتر تيمي از پيش بازنده است. آبي ها در انديشه شكار قوي سپيدانزلي هستند تا اوضاع خود را تثبيت كنند.
مرفاوي كه تيمش متأثر از رقابت نزديك مدعيان بالاي جدول حركتي آسانسوري بين رتبه هاي سوم تا هفتم جدول دارد، مي داند با شكست و ناكامي در اين بازي سقوط آزاد آبي پوشان تداوم مي يابد، پس براي ماندن در صف مدعيان و آشتي با هواداران به كمتر از سه امتياز مسابقه رضايت نمي دهد. برنامه كامل ديدارهاي هفته بيست ويكم ليگ برتر به شرح زير است:
سه شنبه: 1/10/88
¤پيكان قزوين- سايپا تهران (ساعت14- ورزشگاه شهيد رجايي قزوين)
¤استقلال اهواز- سپاهان اصفهان (ساعت14- ورزشگاه تختي اهواز)
¤استقلال تهران- ملوان بندرانزلي (ساعت15- مجموعه ورزشي آزادي تهران)
چهارشنبه: 2/10/88
¤ذوب آهن اصفهان- ابومسلم خراسان (ساعت14- ورزشگاه فولاد شهر اصفهان)
¤راه آهن تهران- تراكتورسازي تبريز (ساعت14- ورزشگاه اكباتان تهران)
¤شاهين بوشهر- استيل آذين تهران (ساعت14- ورزشگاه شهيد بهشتي بوشهر)
¤پاس همدان- مس كرمان (ساعت14- ورزشگاه قدس همدان)
¤مقاومت سپاسي شيراز- فولاد خوزستان (ساعت14- ورزشگاه حافظيه شيراز)
¤ صباي قم- پيروزي تهران (ساعت15- ورزشگاه يادگار امام(ره) قم)
جدول رده بندي ليگ برتر: 1- سپاهان اصفهان 40 امتياز (يك بازي كمتر)، 2- ذوب آهن اصفهان (37امتياز)، 3- پيروزي32امتياز (تفاضل گل7+)، 4- پيكان قزوين 32امتياز (تفاضل گل5+)، 5- استقلال تهران (31امتياز)، 6- مقاومت سپاسي شيراز 30امتياز (يك بازي كمتر) و...-

 



المپيك لندن هدف نهايي است محمدي: در جام جهاني كشتي به دنبال نتيجه نخواهيم بود!

سرمربي تيم ملي كشتي آزاد گفت: در جام جهاني ماخاچكالا و مسابقات آسيايي هند تحت هيچ شرايطي هدف مان نتيجه گرفتن نخواهد بود.
غلامرضا محمدي اظهار كرد: تيم ملي كشتي آزاد در چهار، پنج ماه پيش رو، جام جهاني ماخاچكلا و مسابقات قهرماني آسيا در هند را پيش رو دارد. در همين رابطه جلساتي با رئيس و نايب رئيس فدراسيون داشتيم كه در نهايت روي اين مسئله همه توافق كردند كه نتيجه اين دو مسابقه را هدف قرار ندهيم و به فكر جوانگرايي و آينده نگري باشيم.
وي ادامه داد: اين دو مسابقه، بهترين فرصت براي ميدان دادن به جوان ها است. وقتي حرف از المپيك لندن مي زنيم و آن مسابقات هدف نهايي است، بايد به جوان ها ميدان بدهيم.
سرمربي تيم ملي در پاسخ به اين سؤال كه آيا براي مسابقات جهاني مسكو و بازي هاي آسيايي گوانگ جو دو تيم آماده خواهيد كرد؟ گفت: هنوز تصميمي در مورد مسابقات جهاني و بازي هاي آسيايي نگرفته ايم. در بازي هاي آسيايي 98 و 2002 به دليل كم بودن فاصله آن مسابقات با رقابت هاي جهاني، نتايج خوبي نگرفتيم اما، بين دو رويداد جهاني مسكو و بازي هاي آسيايي گوانگ جو 70 روز فاصله است كه اين بسيار خوب است. البته مي خواهيم به آن مرحله برسيم كه دو تيم خوب داشته باشيم و فاصله ها بين كشتي گيران كم شود.
محمدي در پايان گفت: براي مسابقات ياشار دوغو، انتخابي جام تختي و جام تختي اردوهاي تيم ملي را تشكيل مي دهيم و پس از جام تختي، تركيب تيم ملي را براي جام جهاني اعلام خواهيم كرد.

 



آمادگي علي آبادي براي كناره گيري از كميته ملي المپيك سعيدلو مخالفت كرد!

رئيس هيئت تحقيق و تفحص از سازمان تربيت بدني مدعي شد، محمد علي آبادي آمادگي خود را بر كنار رفتن از كميته ملي المپيك اعلام كرده اما سعيدلو مخالف جدايي وي است.
سيد جلال يحيي زاده با اشاره به طرح مباحثي درباره رياست همزمان سازمان تربيت بدني و كميته ملي المپيك گفت: در بحث هاي مربوط به انتخابات رياست كميته ملي المپيك با توجه به موضع گيري هاي مخالف كه در اين ارتباط صورت مي گرفت، خود آقاي علي آبادي در جلسه اي كه با ما داشت تأكيد كرد كه به تجميع اين دو رياست اعتقاد دارد و اين را به صلاح ورزش مملكت مي داند. البته نمونه ها و مثال هايي از اين تجمع در دوره هاي قبل مطرح كرد و گفت يك مسئول به اين شكل مي تواند موفق تر باشد. در جلسه هيئت اجرايي كميته المپيك كه هم سعيدلو و هم علي آبادي حضور داشتند، علي آبادي باز هم بر اين اعتقاد پافشاري كرد و آمادگي خود را براي اينكه از رياست كميته ملي المپيك كناره گيري كند و اين مسئوليت طبق ضوابط در اختيار سعيدلو باشد، اعلام كرد كه سعيدلو از اين پيشنهاد استقبال نكرد.

 



آغازمرحله دوم ليگ شنا

مرحله دوم هفتمين دوره مسابقات ليگ برتر شناي باشگاه هاي كشور طي امروز و فردابا حضور 10 باشگاه در تهران برگزار مي شود.
بر اساس اعلام سازمان ليگ برتر شنا ، در مرحله دوم رقابت هاي ليگ برتر شناي باشگاه هاي كشور 10 باشگاه مناطق نفت خيز جنوب ، سرزمين موج هاي آبي مشهد ، فولاد مباركه سپاهان ، هيئت شناي خوزستان ، شناگران جوان كرمان ، شهيد رجايي قزوين ، مقاومت بسيج ، هيئت شناي فارس ، نفت تهران و البرز كرج با يكديگر به رقابت خواهند پرداخت. طبق برنامه ريزي سازمان ليگ رقابت هاي ليگ شنا علاوه بر رده سني بزرگسالان امسال در رده سني نوجوانان ( 12-11 سال ) نيز در 4 ماده برگزار مي شود.
مسابقات ليگ شناي باشگاه هاي كشور طي 2 روز و در 20 ماده رقابتي ، صبح ها در مرحله مقدماتي و عصرها در مرحله فينال پيگيري خواهد شد. مسابقات ليگ شناي باشگاه هاي كشور طي 4 مرحله برگزار مي شود كه مرحله سوم اين مسابقات 13 و 14 بهمن و مرحله چهارم 11 و 12 اسفند ماه برگزار مي شود.

 



اخبار تلگرافي از فوتبال جهان

¤ ساموئل اتوئو زننده آخرين گل تيم اينترميلان در سال 2009 ميلادي بود. تيم اينتر يكشنبه شب در شرايطي مقابل لاتزيو با يك گل به برتري رسيد كه دماي شهر ميلان 8 درجه زير صفر بود.
¤ سران باشگاه بايرن مونيخ آلمان آمادگي خود را براي فروش لوكاتوني مهاجم ايتاليايي و ناراضي اين باشگاه را اعلام كردند.
¤ رايان گيگز كاپيتان ولزي منچستر يونايتد پس از تمديد قراردادش از سوي مسئولان اين باشگاه گفت: تا پايان عمرم نسبت به تيمم وفادار خواهم ماند.
¤ در آستانه آغاز سال نو ميلادي بازيكنان ثروتمند رئال مادريد در ضيافت شام پرس شركت كردند.
¤ روزنامه مورگن پست اعلام كرد: باشگاه هامبورگ آلمان در يك سال گذشته به سودي نزديك به 4/13 ميليون يورو رسيده است.
¤ به دنبال بركناري مارك هيوز از سمت سرمربيگري تيم منچسترسيتي «حبيب كولوتوره» مدافع 28 ساله اين تيم هم اعلام كرد كه خواهان ترك اين باشگاه است.

 

(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14