(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


سه شنبه 8 دي 1388- شماره 19545
 

صفحه (14)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
موج تنفرازيزيديان ملت : صبرمان تمام شده است
4 نكته از آشوب يكشنبه
لاريجاني: تخريب شرايط كشور خيانت به مسلك و راه امام است
بيانيه سپاه پاسداران انقلاب اسلامي: اهانت به عاشورا نشانه بن بست استكبار در رسيدن به هدف آن است
رئيس سازمان ملي جوانان: سكوت خواص ، به فتنه گران جرأت جسارت به مقدسات داد
باراك: حملات متعارف بر تاسيسات هسته اي ايران بي تاثير است



محكوميت سراسري اهانت كنندگان به امام حسين(ع)
موج تنفرازيزيديان ملت : صبرمان تمام شده است

سرويس سياسي-
درپي حرمت شكني آشوبگران و اغتشاشگران در عاشوراي حسيني علاوه بر شخصيت ها و تشكل هاي سياسي و مذهبي جمع كثيري از خانواده هاي شهدا، ايثارگران، جانبازان، دانشجويان و اقشار مختلف مردم، خواستار برخورد قاطعانه دستگاه قضايي با سران فتنه و عوامل ميداني آنها شدند.
در همين ارتباط نهادهاي مختلف سياسي و مذهبي با صدور بيانيه هاي جداگانه اي ضمن محكوميت اقدامات وقيحانه و ساختارشكنانه آشوبگران تاكيد كردند كه صبر ملت تمام شده است.
جامعه مدرسين حوزه علميه قم با محكوميت حرمت شكني عاشوراي حسيني در بيانيه اي تاكيد كرد: جامعه مدرسين حوزه علميه قم با تسليت اين حرمت شكني بزرگ به ساحت مقدس ولي عصر(عج) و رهبر فرزانه و مراجع تقليد، و كليه حوزويان و دانشگاهيان با بصيرت و آحاد ملت اعلام مي دارد امروز پاسخگويي به نداي هل من ناصر حسيني در استمرار آرمان امام راحل و شهداي والامرتبه اسلام و حفظ و حمايت از نظام مقدس جمهوري اسلامي و ولايت فقيه و بصيرت در برابر فتنه گران و اطاعت از ولي فقيه واجب الاطاعه و رهبر حكيم و فرزانه حضرت آيت الله العظمي خامنه اي(دامت بركاته) كه حجت شرعي و قانوني براي همه است تجلي پيدا مي كند.
اين بيانيه كه به امضاي آيت الله محمد يزدي رئيس شوراي عالي جامعه مدرسين حوزه علميه قم رسيده مي افزايد: جامعه مدرسين حوزه علميه قم ضمن تقدير از حضور به موقع و شايسته شما امت خداجوي و سلحشور در برخورد با اغتشاشگران از مسئولين ذيربط درخواست مي نمايد كه با شناسايي عوامل و مسببان اين وقايع ناگوار، قاطعانه برخورد نموده و آنان را به سزاي قانوني و شرعي خويش برسانند.
جامعه روحانيت مبارز نيز در بيانيه اي با محكوميت حرمت شكني آشوبگران در روز عاشورا اين اقدامات را سازمان يافته و هماهنگ با سامانه هاي دروغ پردازي و شايعه پراكني استكباري بر عليه نظام دانست و تصريح كرد: امروز پاسخگويي به نداي هل من ناصر حسيني در استمرار آرمان امام راحل(ره) و شهداي والامقام اسلام و حفظ حمايت از نظام جمهوري اسلامي و ولايت فقيه و بصيرت در برابر فتنه گران و اطاعت از رهبر معظم انقلاب اسلامي مدظله العالي براي همه واجب است و اطمينان داريم كه خروش حسيني شما عاشورائيان و غيرت ديني و انقلابي ملت آگاه و حاضر در صحنه توطئه دشمنان اسلام و نظام اسلامي را چون گذشته خنثي خواهد كرد.
همچنين دفتر تبليغات اسلامي حوزه علميه قم با محكوميت وقايع تاسف بار عاشوراي حسيني در بيانيه خود خاطرنشان كرد: راستي جاي اين پرسش از مدعيان دفاع از آرمان هاي انقلاب اسلامي وجود دارد كه آيا وقت آن نرسيده است به خود آيند و از اين تحركات متناقض با فرهنگ مترقي ايراني اسلامي برائت و بيزاري جويند.
اين بيانيه مي افزايد: وظيفه اسلامي و انقلابي ايجاب مي كند برخي خواص سكوت را شكسته و به طور شفاف به تبيين حقايق و پشتيباني از خط اصيل و نوراني انقلاب و رهبري فرزانه(مدظله العالي) بپردازند.
صبر ملت تمام شده
احضار سران فتنه فرا رسيده است
نمايندگان ملت در مجلس شوراي اسلامي با محكوميت اقدامات گستاخانه اغتشاشگران در عاشوراي حسيني خواستار برخورد دستگاه قضا با حرمت شكنان شدند.
فراكسيون اصولگرايان مجلس شوراي اسلامي ضمن تقدير از حضور پرشمار و پرمعناي ملت در برخورد با آشوبگران در روز عاشورا طي بيانيه اي از مقامات امنيتي و قضايي خواست با سرعت و قاطعيت با حرمت شكنان برخورد كنند و با اطلاع رساني دقيق و به موقع به ملت بزرگ ايران اندوه آنان را تسكين بخشند.
در همين حال، سيدحسين نقوي عضو كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس در گفت وگو با ايرنا با تأكيد بر اينكه صبر مردم در برابر حرمت شكني فرقه موسوي به پايان رسيده است تصريح كرد: حرمت شكني اغتشاشگران ديگر براي مردم قابل تحمل نيست چون آنها بي شرمي را به جايي رسانده اند كه به مقدسات و ارزش هاي اسلام و ايران توهين مي كنند.
همچنين حجت الاسلام حسين سبحاني نيا نايب رئيس كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس مماشات با سران فتنه را ظلم به مردم دانست.
محمد كوثري نماينده مردم تهران هم با اشاره به حرمت شكني جريان فتنه در روز عاشورا گفت: نظام بايد با يزيديان امروز برخورد قضايي داشته باشد.
در همين حال، حجت الاسلام والمسلمين علي شاهرخي رئيس كميسيون قضايي مجلس ديروز تأكيد كرد: زمان احضار سران جريان نفاق و فتنه و شكست خوردگان عرصه سياسي كشور از جمله موسوي به دستگاه و مراجع قضايي فرا رسيده است.
از سوي ديگر؛ محمد كرمي راد عضو هيئت رئيسه كميسيون امنيت ملي مجلس با تأكيد بر اينكه الان و بعد از اين اتفاقات، حجت بر مسئولين كشور تمام شده است، گفت: اين مسئولين بايد با سران فتنه برخورد جدي به عمل آورند و نگذارند وضعيت اينگونه ادامه يابد.
كرمي راد ادامه داد: اينها به دنبال اسطوره سازي، جوسازي و آغاز جنگ نرم هستند لذا مسئولين بايد هرچه سريع تر با هوشياري و دقت عمل اقدامات لازم را انجام دهند و نگذارند كه در اين راستا كوتاهي صورت گيرد.
غلامرضا كرمي رئيس كميته دفاعي مجلس هم تأكيد كرد: جريان فتنه با حمايت جدي كه از طرف استكبار مي شود متصل به آمريكا و انگليس است.
خودفروختگان در آتش قهر الهي گرفتار خواهند شد
همچنين سازمان بسيج مستضعفين با انتشار اطلاعيه اي حركت نابخردانه حرمت شكنان در روز عاشورا را محكوم كردند.
در بخشي از اين اطلاعيه آمده است: امروز دست دشمنان اسلام و امپرياليسم جهاني از آستين خودفروختگان داخلي بيرون آمده و به خود اجازه مي دهند تا دست به هر كار ضد انساني بزنند هر چند اهانت به مقدسات اسلام و قدسيان مسلمين تازگي نداشته و تاريخ معاصر بيانگر اينگونه توطئه هاي پليد و اعمال وحشيانه و ضدفرهنگي عليه اسلام و قرآن مي باشد ولي اين قبيل اهانت ها ما را در عزم خود و در دفاع از ارزشهاي اسلام و ائمه معصومين (عليهم السلام) و انقلاب مصمم تر مي سازد. بازي خوردگان داخلي بدانند كه چراغ منير امام حسين(ع) همواره در ايران اسلامي فروزان تر شده و مردم ولايتمدار ايران همواره رهرو و پيرو مكتب ضداموي و يزيدي امام حسين(ع) خواهند بود.
گفتني است؛ سازمان بسيج جامعه پزشكي و سازمان بسيج مهندسين نيز طي بيانيه هاي جداگانه اي اقدامات اغتشاشگران در روز عاشورا را محكوم كردند.
همچنين سپاه محمدرسول الله(ص) با صدور بيانيه اي ضمن محكوم كردن حرمت شكني هاي صورت گرفته در عاشوراي حسيني تأكيد كرد: در حقيقت اين آشوب طلبان و فتنه گردانان با شكستن حرمت روز عاشوراي حسيني، با دست و زبان و رفتار خويش و در آشكارترين صورت اعتراف كردند كه تفكر عاشورايي و تبعيت ملت عاشورايي ايران اسلامي از ولايت مطلقه فقيه، دشمنان فتنه گر و آشوب طلب را به نهايت عجز و ناتواني و ذلت كشانده و اكنون اين فتنه سازان، آن چنان به خواري و خفت افتاده اند كه چاره اي جز پناه بردن به رذالت و زشتي و پستي را ندارند، تا جايي كه اين پستي و خفت آنان را به اهانت به عاشورا و كربلا كشانده است.
حزب مأتلفه اسلامي نيز با صدور بيانيه اي با تأكيد بر اينكه ماهيت براندازانه و چهره قانون شكن و اغتشاش طلب جريان فتنه آشكار شده است خواستار مجازات عاملين هتك حرمت در روز عاشورا شد.
در همين حال، جمعيت رهپويان انقلاب اسلامي هم با صدور بيانيه اي هتك حرمت در روز عاشورا را محكوم كرد.
شعبده سازي سران فتنه نافرجام خواهد بود
حجت الاسلام والمسلمين جعفر شجوني با اشاره به تلاش سران فتنه و طرفدارانشان براي ايجاد آشوب در روز عاشورا گفت: اين تلاش ها بسيار نابخردانه و نافرجام است و اين افراد نمي توانند منكر اين سنت الهي شوند.
وي كه با باشگاه خبرنگاران گفت وگو مي كرد، سران فتنه را افرادي دانست كه در آشوب ها شركت نمي كنند و سعي مي كنند با شعبده بازي مردم را فريب دهند و افزود: طرفداران سران فتنه افرادي بي سواد و بي عقل هستند كه بي ديني خود را با ايجاد آشوب و فتنه ها در خيابان ها به نمايش مي گذارند.
عضو شوراي مركزي جامعه روحانيت مبارز افزود: ولايت فقيه و انقلاب اسلامي در پوست و خون مردم جريان دارند و اين كه عده اي بخواهند اصل نظام را به زير سوال برند، خيالي باطل و موهوم است و بايد گفت: اين عده محكوم به شكست مي باشند.
آيت الله علم الهدي امام جمعه مشهد نيز ضمن تاكيد بر ضرورت برخورد جدي با ساختارشكنان و توهين كنندگان به مقدسات خاطر نشان كرد: اينها با اصل نظام معارضه كردند و محارب هستند، البته اينكه نظام با آنها چگونه برخورد كند بحث جدايي است.
وي در گفت وگو با خبرگزاري رسا، گفت: حركت ساختارشكنان و اهانت كنندگان در عاشوراي حسيني، قيام محاربانه بوده است و لذا ضروري است با آنها متناسب با همين جرم برخورد شود.
آيت الله علم الهدي با انتقاد شديد از هتك حرمت عاشوراي حسيني توسط آشوبگران گفت: اين افراد با حرمت شكني و پرده دري فكر مي كنند مي توانند قبح و زشتي اعمال خود را از بين ببرند اما بدانند مردم با اين اقدامات عصباني تر شده و خودشان از پس ساختارشكنان برمي آيند.
آيت الله سيداحمد خاتمي هم در گفت وگو با فارس با تاكيد بر اينكه فتنه گران مقابله با ولايت فقيه و شخص ولي فقيه را در دستور كار دارند، افزود: اين توطئه ها در حلقات مختلف به صورت زنجيره اي صورت گرفته است.
همچنين سردار سيدمسعود جزايري معاون فرهنگي و تبليغات دفاعي ستاد كل نيروهاي مسلح با اشاره به آشوب هاي روز عاشورا در تهران گفت: تحركاتي از اين قبيل مصداق بارز الحاد و ارتداد چنين تجمع كنندگان و آشوبگران است و مسئولين قضايي بايد با قاطعيت به وظيفه خود عمل كنند.
رئيس ائتلاف اصلاح طلبان جوان نيز به حرمت شكني آشوبگران در روز عاشورا واكنش نشان داد و تصريح كرد: مدعيان تقلب در انتخابات مسئول حوادث روز عاشورا هستند. محمد زارع فومني افزود: كساني كه با اعمال خود باعث كشته شدن عزاداران حسيني شدند قطعاً از عوامل موساد و سيا هستند كه با هدف گسترش منافع آمريكا و اسرائيل در كشور اعمالي را انجام مي دهند.
از سوي ديگر، حجت الاسلام والمسلمين كاظم صديقي در گفت وگو با فارس تاكيد كرد: رفتار ساختارشكنانه اغتشاشگران در روز عاشورا حجت را بر نظام تمام كرد. در همين خصوص، حجت الاسلام والمسلمين عباس كعبي عضو حقوقدان شوراي نگهبان نيز جبهه بندي گروه هاي سياسي را در حال حاضر مشخص دانست و افزود: عده قليلي به صورت سازمان يافته از غرب خط مي گيرند و درصدد به دست آوردن ابتكار عمل هستند.
كعبي با اشاره به اينكه دشمنان با طراحي سناريوهاي متعدد با فرماندهي از سوي اتاق عمليات قدم به قدم برنامه هايشان را به جلو مي برند، خاطر نشان كرد: پروژه كشته سازي، پاره كردن عكس امام، شكستن شيشه هاي حسينيه جماران و سر دادن شعارهاي راديكال عليه اسلام و رهبري نشان از برنامه ريزي و حمايت هاي آمريكا، اسرائيل و منافقين از جريان فتنه دارد.
همچنين حجت الاسلام دكتر خاموشي رئيس سازمان تبليغات اسلامي در گفت وگو با مهر ضمن ابراز تاسف از حرمت شكني آشوبگران در روز عاشورا گفت: به نظر من در حالي كه مردم عزادار ميهن اسلامي در روز عاشورا عزادار حضرت سيدالشهدا بودند و فارغ از خط بندي هاي سياسي يك دهه نيز براي خاندان عصمت و طهارت عزاداري كرده بودند، اتفاقي كه در بعدازظهر روز عاشورا از سوي برخي عناصر فرصت طلب رخ داده پرده تزوير را از چهره خط نفاق جديد و مدرن كنار زد.
اقامه دعواي دانشجويان
عليه سران فتنه
از سوي ديگر؛ انجمن هاي اسلامي دانشجويان دانشگاه هاي علامه طباطبايي، اميركبير و الزهرا با صدور نامه اي خطاب به رئيس دستگاه قضا عليه سران فتنه هاي اخير در كشور اقامه دعوا كردند.
اتحاديه انجمن هاي اسلامي دانشجويان مستقل نيز با صدور بيانيه اي اهانت آشوبگران به مقدسات ديني را محكوم و تاكيد كردند: دانشجويان در صورت اهمال قوه قضائيه رأساً طومار سران فتنه را درهم مي پيچند.
دانشجويان عضو اتحاديه انجمن هاي اسلامي دانشجويان مستقل دانشگاه هاي سراسر كشور با بيان اينكه مسببين اصلي اين جنايات، بي حرمتي ها و وحشي گري ها را كساني جز موسوي قانون گريز، كروبي جاهل و خاتمي آمريكايي صفت و... نمي دانند، تاكيد كرده اند: افراد مذكور بايستي در دادگاه انقلاب اسلامي و در مقابل انظار عمومي محاكمه و مجازات شوند، چرا كه از ديدگاه ما تمامي اغتشاشات اخير حول محور اين جماعت ديكتاتور مآب مي گردد و چنانچه دستگاه هاي مربوطه ذره اي در پيگيري اين مطالبه دانشجويي عقب نشيني كنند، دانشجويان خود اقدام به محاكمه و در هم پيچيدن طومار اينان و اقليت حامي شان خواهند كرد.
گفتني است؛ بسيج اساتيد دانشگاه ها، بسيج دانشجويي دانشگاه هاي استان تهران جنبش عدالت خواه دانشجويي هم طي بيانيه هاي جداگانه اي هتك حرمت در روز عاشورا را محكوم كردند.
بسيج دانشجويي و جامعه اسلامي دانشجويان دانشگاه فردوسي مشهد هم در بيانيه اي خطاب به مراجع عظام تقليد خاطرنشان كردند: در اين برهه فتنه، رهنمودهاي شما علماي بزرگ كه عمري را در مجاهدت در راه دين پرداخته ايد، مي تواند راه گشاي مردم انقلابي ايران اسلامي و دانشجويان در مقابله با فتنه گران و دشمن اسلام و انقلاب باشد.
همچنين محمد ذوقي عضو شوراي تبيين مواضع بسيج دانشجويي تهران بزرگ در گفت وگو با فارس تكرار سناريوي كشته سازي كه سران فتنه از ماه ها پيش به دنبال آن بودند را مضحك خواند و ابراز داشت: در اتفاقات روز عاشورا در ميان يك جمع 2 هزار نفري كه در برخي نقاط تهران متفرق بودند، تنها يك نفر مورد اصابت گلوله قرار گرفت كه اتفاقاً همين فرد خواهرزاده ميرحسين موسوي بود كه با گلوله اي غيراز گلوله سلاح سازماني نيروهاي نظامي و انتظامي كشته شده و جالب اينكه بي.بي.سي نيز فوراً اين اتفاق را پوشش خبري مي دهد.
وي اضافه كرد: اين سناريو نشان مي دهد كه جريان فتنه به هر ابزاري متوسل مي شود تا به اهداف خود برسد و در اين مسير حتي حاضرند نزديكان ميرحسين موسوي را بكشند تا داستان فتنه را زنده كنند، ولي بايد بدانند كه اين سناريوها ديگر جواب نمي دهند چون مردم متوجه اصل ماجرا شده اند.
در همين ارتباط، محمد افكانه دبير تشكيلات اتحاديه انجمن هاي اسلامي دانشجويان مستقل تاكيد كرد: همه بايد بدانند كه خون كشته شدگان حوادث اخير و همچنين خساراتي كه به اموال خصوصي و عمومي وارد شده به گردن موسوي، كروبي و خاتمي است.
مهدي عباسي مهر دبير تشكيلات دفتر تحكيم وحدت نيز در گفت وگو با فارس با بيان اينكه اقدامات موسوي، خاتمي و كروبي آغازكننده توهين به مقدسات ملي و مذهبي ايرانيان بود، گفت: مردم ايران در قبال حرمت شكني حاميان موسوي در روز عاشورا ساكت نخواهند نشست.
عباسي مهر با اشاره به اينكه رهبري جريان فتنه چند ماهي است كه از اختيار موسوي و كروبي خارج شده است، خاطرنشان كرد: اغتشاشگران فعلي از كروبي، خاتمي و موسوي عبور كرده و با نگاهي به اقدامات اخير جريان فتنه مي توان دريافت كه اين افراد به دنبال اين جريان حركت مي كنند.
صبر ما به پايان رسيده است
جمع كثيري از خانواده هاي شهدا و ايثارگران و اقشار مختلف مردم نيز طي بيانيه اي اقدامات حرمت شكنانه آشوبگران در روز عاشورا را محكوم كردند. در اين بيانيه كه يك نسخه آن براي كيهان ارسال شده آمده است: 7 ماه است كه فتنه گران، علي رغم انزجار خيل عظيم ملت از آنان، به فرمان مستقيم كاخ سياه، تل آويو و لندن نشينان و قاتلان زنان و كودكان مظلوم فلسطين، لبنان، افغانستان، يمن و... گستاخانه بر طبل ناامني و آشوب و اهانت، آن هم به مقدسات اسلام و جمهوري اسلامي عزيز ما مي كوبند. اينك كه صبر انقلابي ملت فهيم ايران از اين همه جنايت و خيانت گروه اندكي ساختارشكن، قانون گريز و هتاك به پايان رسيده است:
1) از مسئولان محترم قوه قضائيه، به خصوص حضرت آيت الله آملي لاريجاني درخواست مي كنيم طبق رهنمود قرآن كريم كه مي فرمايد: «الفتنه اشد من القتل» سردمداران رسواي فتنه سياه را هر چه سريع تر به اشد مجازات برسانند. مسلماً آنها بي آبروتر از آن هستند كه حتي براي ضدانقلاب داخل و خارج به «قهرمان هاي وطن فروشي» تبديل شوند!
2) از مرجع گرانقدر و انقلابي حضرت آيت الله العظمي نوري همداني (حفظه الله تعالي) آن شاگرد سرافراز امام راحل(ره) و استاد عظيم الشان دفاع از اسلام ناب محمدي(صلي الله عليه و آله و سلم) به خاطر مواضع شجاعانه، انقلابي و دشمن ستيز معظم له صميمانه سپاسگزاريم.
شماري از آحاد مختلف مردم مشهد نيز روز دوشنبه در محكوميت اهانت به ساحت ولايت فقيه و ارزش هاي اسلامي و انقلابي توسط اغتشاشگران در روز عاشورا از محل دفتر امام جمعه تا مهديه مشهد راهپيمايي كردند.
گفتني است؛ موج اعتراضات شديد اقشار مختلف مردم و نهادهاي سياسي و مذهبي درباره حرمت شكني آشوبگران در روز عاشورا ادامه دارد.

 



4 نكته از آشوب يكشنبه

سعدالله زارعي
حوادث روز عاشوراي تهران، بسيار «توجه برانگيز» بود. رسانه هاي مخالف انقلاب اسلامي و در رأس آن ها رسانه هاي صهيونيستي، آمريكايي و انگليسي، «آشوب هاي محدود» را در حد «انقلاب مهارناپذير» بالا بردند و وانمود كردند كه: «درگيري ها رو به گسترش اند و نظام جمهوري اسلامي قدرت كنترل اوضاع را از دست داده است.»
آشوب توجه برانگيز روز عاشورا، تعجب بسياري را هم برانگيخت چرا كه هر ناظر سياسي و غيرسياسي مي داند كه در دنيا نظامي به اقتدار و عمق نظام جمهوري اسلامي وجود ندارد با اين وجود تداوم آشوب هاي عده اي كم كه قطعاً هيچ جايگاهي در ميان مردم ندارند، بسيار تعجب برانگيز بود.
اما براي تحليل آنچه در روز عاشورا اتفاق افتاد توجه به چند نكته ضرورت دارد:
1- كساني كه روز گذشته در تهران، در مساجد، حسينيه ها، تكايا و محلات تهران به عزاداري براي سيد و سالار آزادگان و شهيدان عزاداري كردند از حدود 8 ميليون نفر - يعني به اندازه جمعيت تهران- فراتر مي رفت و اين البته اختصاص به شيعيان هم نداشت. جمعيت هاي عزادار كه در دسته هاي كوچك و بزرگ و بصورت مجزا از ساعات اوليه بامداد تا حدود ساعت 3 بعدازظهر به عزاداري مشغول بودند در كنار عزاداري براي شهداي كربلا، به حضرت امام خميني و حضرت آيت الله خامنه اي هم- بعنوان تداوم بخش هدف حضرت ابي عبدالله الحسين عليه السلام در عصر ما- اداي احترام كرده و برپاسداري از اهداف انقلاب و نظام اسلامي پاي فشردند.
در اين بين جمعيت چند هزار نفره ضدانقلاب در تهران كه خيابان انقلاب را خالي از حضور مردم ديدند و براي ساعاتي جولان دادند در مقايسه با 8 ميليون جمعيت وفادار و عميقاً انقلابي، محلي از اعراب ندارند و چيزي به حساب نمي آيند ولي اين چند هزار نفر در رسانه هاي الكترونيكي و ماهواره اي چنان تكثير شدند كه گويي واقعيت روز عاشوراي تهران اين است نه آن 8 ميليون عزادار حسين بن علي عليه السلام و وفادار به نظام اسلامي. ديروز و پريروز دشمن براي واقع نمايي اين «دروغ بزرگ» به موفقيت هاي رسانه اي دست يافت، براي اين موضوع بايد فكري كرد.
2- در ماجراي روز عاشورا، نوعي سازماندهي و تقسيم كار به چشم مي خورد براي اينكه سازمان داشتن آشوب روز عاشورا مشخص باشد راه زيادي نبايد رفت. نگاهي به سايت «بي بي سي پرشين» به ما كمك مي كند. در واقع اين سايت اولين جرقه را زده و در دقايق اوليه از «موجي رو به افزايش» خبر داده است. روز عاشورا ابتدا تجمعاتي كوچك در چند نقطه خيابان انقلاب واقع گرديده، سپس اين لكه هاي كوچك كمي بزرگتر شده اند و پس از حدود يك ساعت بهم پيوسته اند؛ بعد از مواجه شدن با دسته هاي عزادار بار ديگر تجزيه شده اند به لكه هاي نسبتاً بزرگ و بعد لكه هاي كوچك و بعد محو شدن. ماجراي روز يكشنبه- عاشورا- طبعاً بايد آن دسته از افراد و احياناً بعضي از مسئولان كه در مورد «هدايت خارجي» ماجرا ترديد داشتند و يا «برنامه ريزي» براي آشوب ها را ثقيل مي دانستند ، متقاعد و مطمئن كرده باشد كه با يك برنامه خارجي مواجه اند. اما البته اين ماموريتي است كه به آدم هاي نشان شده داخلي واگذار شده و بطور نيابتي اجرا مي كنند. دقت بفرماييد كه هتك قرآن كريم و اسماء مقدسه معصومين - عليهم السلام - كه در آشوب يكشنبه به دفعات اتفاق افتاد، كينه اي عميق كه جز در سينه عناصر رژيم صهيونيستي و آمريكا يافت نمي شود را برملا مي كند.
3- برخي از روي ترحم و يا تحليل هاي نادرست مي گويند «كار از دست امثال موسوي خارج شده است ببينيد اينكه ديگر انتخابات و حتي نظام نيست، هتك عاشورا و پرچمدار آن حضرت ابي عبدا... الحسين عليه السلام است!» ماجراي روز عاشوراي تهران و نوع مواجهه سران فتنه با اين حادثه، آب سردي بر روي اين تحليل ترحم برانگيز ريخت. واقعيت اين است كه امثال موسوي به انتخاب خود به ميدان نيامده اند تا حالا اجازه داشته باشند حساب خود را بطور واقعي جدا كنند
- ممكن است حتي حرفي هم براي رد گم كردن بزنند- ولي حضور نزديكان سران فتنه در مركز آشوب هاي روز يكشنبه نشان داد كه قصه حتي برخوردن در صف منافقين و... هم نيست. وقتي كانون تصميم گيري در خارج باشد، فعالان داخلي بنا به نقشي كه برايشان در نظر گرفته شده، ظاهر مي شوند. خوب با اين وصف، ترحم بر سران فتنه و به تاخير انداختن مجازات آنان و عدم مواجهه صريح نظام با آنان با هيچ تحليلي منطقي نيست . اين روزها از بعضي مقامات مسئول! شنيده مي شود كه: «آقايان موسوي، كروبي و... اساساً دنبال دستگير شدن هستند و از اينكه دستگير نمي شوند ناراحتند!» اين تحليل قابل تامل متاسفانه منشاء عدم تصميم و يا تصميم غلط شده است و فرصت هاي زيادي را هدر داده و تيغ ضدانقلاب را ظاهرا تيزتر كرده است. يكي از آثار حادثه تلخ روز يكشنبه بايد تجديدنظر جدي در اين تحليل هاي نادرست باشد.
4- رسانه هاي انگليسي و... از لحظات اوليه شروع ماجرا اصرار داشتند كه آشوب روز يكشنبه را «حركت آرام» لقب دهند و از سوي ديگر تعداد شركت كنندگان در آشوب را «زياد و روبه افزايش» معرفي نمايند. اين از يك سو دو دروغ بزرگ بود چرا كه آشوب روز عاشورا نه آرام بود و نه شركت كنندگان زياد و رو به افزايش بودند. از سوي ديگر اين موضوع نگراني شديد آنان را از واكنش نظام برملا كرد. آنان نگران بودند كه نظام با اقتدار برخورد كند چرا كه مي دانستند آشوب طلبان بزدل تر از آن هستند كه ياراي مواجهه با نيروهاي نظام و مردم عزادار را داشته باشند و نيز نگران تر از آن هستند كه بدون اميد به پمپاژ نيروهاي جديد به آشوب ادامه دهند. از اين رو بي بي سي در يك كلاهبرداري آشكار خبري، دو دروغ را به آشوب طلبان-مزدوران- حقنه كرده اند؛ 1- اتفاقي نمي افتد 2- جمعيت هاي بيشتري به آنان مي پيوندند. به نظر اين قلم نحوه مواجهه با اين جريان معدود و مزدور را بايد از همين زاويه مشخص كرد.

 



لاريجاني: تخريب شرايط كشور خيانت به مسلك و راه امام است

رئيس مجلس شوراي اسلامي تاكيد كرد اگر كسي به دنبال تخريب شرايط كشور باشد و حرف هايي بزند كه جز آزردگي قلوب مسلمين فايده ديگري ندارد به مسلك و راه امام و شهدا خيانت كرده است.
علي لاريجاني در گفت وگو با باشگاه خبرنگاران در مورد عبرت هاي عاشورا عنوان كرد: اگر تاريخ عاشورا را ملاحظه كنيم مي بينيم كه افرادي كه سوابق بسيار خوبي نيز داشتند هر كدام به دليلي نقصي در كارشان بود و از اين صحنه حماسي جا ماندند و عقب افتادند. لاريجاني با تاكيد بر اينكه امتحان يك سنت الهي است افزود: براي بزرگان و كساني كه مسئوليتهاي سنگين تر و وظايف و رسالت بزرگتري دارند و از نظر مردم جزو امناي مردم محسوب مي شوند امتحانشان نيز هميشه سخت تر است.
وي خاطر نشان كرد: مخصوصاً كساني كه مسئوليتهاي بزرگ در زمينه اي نظير ديني- اجتماعي يا سياسي دارند بايد بدانند كه همواره در معرض امتحانهاي بزرگ الهي هستند و اگر به امتحان بزرگ عاشورا نگاه كنيم كساني از آن پيروز بيرون آمدند كه به دين و حقايق دين عقيده راسخ داشتند و راه آن را نيز فهميده بودند كه همانا حمايت از ستون اين راه يعني ولايت است و كساني كه به دلايل مختلف از ولايت فاصله مي گرفتند دچار لغزش مي شدند و اين يك پيام مهم دارد و آن اين است كه هميشه به ويژه در مكتب اهل بيت نجات و پرش از شرايط مختلف در پناه فهم درست اين صراط است و كساني كه در طول تاريخ راه ولايت را پيموده اند هميشه ناجح بوده اند.
لاريجاني با اشاره به شرايط امروز افزود: امروز هم در عرصه فراز و فرودهاي مهم كساني مي توانند خالص و موفق باشند كه همان راه و معارف اهل بيت و روحانيت تشيع و مراجع را به دور از فرقه گرايي پيگيري كنند كه اين راه راه پيروزي است و همينطور در مسائل سياسي به جاي بهانه گيري و فرار از راه روشن بايد پيگير باشند و كشف كنند كه راه ولايت چيست.
وي تصريح كرد: قدر نعمت ولايت فقيه را در كشور بايد دانست و اگر در طول تاريخ انقلاب نيز توجه كنيم هميشه اين سنگر ولايت فقيه بود كه كشور را از نابساماني ها، تجزيه طلبي ها، درگيري ها و مسائل مختلف يا امتحان بزرگ جنگ موفق بيرون آورد و يكي از راههاي فهم درست شرايط غبارآلود نيز ولايت فقيه است و اين راهي است كه در طول تاريخ باعث عظمت براي اسلام بوده است.
رئيس مجلس با اشاره به حوادث اخير در قم گفت: برخي سخنان گفته شد كه هيچ تناسبي با شرايط امروز و شرايط شهر مقدسي مانند قم نداشت و توهين بود به اين آستان مقدس و بايد آن افراد به خود بيايند كه اينگونه رفتارها آنها را بيشتر از چشم مردم مي اندازد.
وي افزود: اگر كسي حرف سياسي دارد بايد آن را در منهج خود و با اسلوب خود بگويد اما اگر دنبال اين باشد كه فرصتي پيدا كند (حتي از تشييع جنازه يك عالم) و بخواهد شرايط كشور را تخريب كند و حرفهايي بزند كه هيچ وزني براي شرايط فعلي ندارد و جز آزردگي قلوب مسلمين هيچ فايده ديگر ندارد اين خيانت به مسلك و راه امام و آرمانهاي شهدا است.
وي تصريح كرد: اين افراد بايد هوشيار باشند و بفهمند شرايط كشور را و توجه كنند كه اينگونه حرفها وقتي در رسانه ها مطرح مي شود چه اثر نامطلوبي براي كشور دارد و حيف است كه در شرايط فعلي كشور اين جمهوري اسلامي كه سرمايه عظيم ملي است كه با سي سال مقاومت و جانبازي به دست آمده به خاطر اين حرفها مخدوش شود.
وي افزود: البته مردم قم با حضور و پاسخ به موقع خود اين امور را رفع كردند اما وقايع اخير نشان داد كه ناخالصي هايي وجود دارد كه حتي از فرصت يك تشييع جنازه نيز نمي گذرند و اين سابقه بدي براي اين افراد است.

 



بيانيه سپاه پاسداران انقلاب اسلامي: اهانت به عاشورا نشانه بن بست استكبار در رسيدن به هدف آن است

سپاه پاسداران انقلاب اسلامي در بيانيه اي با محكوميت شديد حرمت شكني عاشوراي حسيني، اهانت و جسارت بزرگ فتنه گران و آشوب طلبان در روز عاشورا را نشان بن بست آشكار استكبار جهاني و ضد انقلاب داخلي و خارجي در دستيابي به هدف غايي فتنه آفريني هاي اخير دانست.
در بخشي از اين بيانيه آمده است: حرمت شكني و شعارهاي ضد انقلابي و ساختار شكنانه عده اي آشوب طلب در روز عاشورا، دليلي محكم و مصداقي روشن از سرسپردگي آنان به بيگانگان و دشمنان خارجي نظام مقدس جمهوري اسلامي ايران به شمار مي رود.
اين بيانيه مي افزايد: وقايع تلخ و ناگوار عاشورا و واكنش قاطعانه عزاداران حسيني، از يك سو فريادگر فرجام خفت بار خط فتنه و توطئه عليه نظام ولايي و مردمي جمهوري اسلامي و از سوي ديگر بيانگر هوشمندي و بيداري ملت انقلابي و ولايتمدار ايران اسلامي براي حضور بموقع و عاشورايي در صحنه هاي فداكاري و پاي بندي به ارزش ها و آرمان هاي بلند ديني و ملي است.
اين بيانيه با اشاره به ابعاد و زواياي گوناگون فتنه گري و آشوب طلبي ايادي استكبار جهاني و گروهك ها و عناصر فعال صحنه- بويژه منافقين- در توهين به مقدسات و تخريب اموال عمومي و طراحي اين اقدام موهن و ضد ديني آورده است: تلاش رسانه هاي بيگانه و صهيونيستي در استقبال از حرمت شكني ظهر عاشورا و تبليغات و عمليات رواني گسترده آنان در راستاي براندازي و سقوط نظام نه تنها خللي در عزم و اراده ملت ايران در دفاع از ارزش هاي مقدس ديني و انقلابي و پاسداري از فرهنگ تاريخ ساز عاشورا و تداوم راه حسين(ع) و اصحاب فداكارش وارد نساخته بلكه آنان را در اين مسير نوراني و الهي، مصمم تر از گذشته ساخته است و حضور به موقع و شجاعانه آنان در خنثي سازي توطئه روز عاشورا نيز به مثابه منشوري هدايت بخش و عبرت انگيز از تكليف مداري و مسئوليت شناسي مي تواند فراروي نسل هاي آينده اين سرزمين قرار گيرد.
اين بيانيه تاكيد كرده است: خط جديد فتنه و آشوب به پايان خود نزديك شده است و طراحان و برنامه ريزان آن دير يا زود بايستي هزينه جسارت و گستاخي خود به مقدسات ملت ايران را بپردازند.
اين بيانيه افزوده است: در شرايط حساس كنوني كه اين فتنه هدف مند و برنامه ريزي شده، هماهنگي و هم راستايي دشمنان انقلاب و بنگاه هاي جاسوسي و رسانه اي بيگانگان در خارج و برخي عوامل داخلي آنان را برملا كرده است، ضرورت دارد ملت ايران به اقتضاي بصيرت و هوشمندي بي نظير خود همچنان با حضور عالمانه و مستمر در صحنه و رصد و كنترل دائم حركت معاندين نظام، آنان را براي هميشه مأيوس و نااميد سازند.
اين بيانيه در پايان با تاكيد بر باور راستين ملت عاشورايي ايران در تمسك به قرآن و عترت و اطاعت محض از ولايت فقيه و منويات رهبر معظم انقلاب اسلامي و اعلام آمادگي همه جانبه پاسداران انقلاب و بسيجيان سلحشور براي حضور فداكارانه در صحنه هاي نياز انقلاب و برچيدن بساط فتنه، از دستگاه هاي قانوني و قضايي كشور مصرانه خواسته است با درنظر گرفتن آستانه تحمل و كاسه صبر ملت انقلابي و حماسه ساز ايران اسلامي بدون هيچ گونه ملاحظه اي برخورد جدي، قاطع و عبرت انگيز با فتنه گران و حرمت شكنان روز عاشورا را به عنوان يك خواست ملي و اجتناب ناپذير مورد توجه و اقدام قرار دهند.

 



رئيس سازمان ملي جوانان: سكوت خواص ، به فتنه گران جرأت جسارت به مقدسات داد

رئيس سازمان ملي جوانان گفت: سكوت خواص، به فتنه گران جرأت جسارت به مقدسات را داد.
مهرداد بذرپاش در گفت وگو با فارس درباره حوادث روز عاشورا در تهران گفت: اهانت به ساحت حضرت اباعبدالله (ع) و توهين به مقدسات ملت ايران در آشوب هاي اخير، مطمئناً از خارج كشور برنامه ريزي شده است.
معاون رئيس جمهور افزود: خواصي كه 6 ماه است سكوت اختيار كرده اند بايد چشمان بصيرت خود را باز كنند و ببينند كه ادعاي دروغ تقلب در انتخابات به چه پليدي هايي منتهي شده است.
معاون رئيس جمهور اظهار داشت: كساني كه حاضر شدند براي كسب قدرت، دروغي به اين بزرگي بگويند، رأي مردم را زير سؤال ببرند، آبروي نظام جمهوري اسلامي را در عرصه جهاني هتك كنند و با آمريكا و انگليس متحد شوند به دين و اعتقادات مردم نيز احترام نمي گذارند.
بذرپاش با بيان اين كه اهانت به مقدسات مردم، هويت واقعي سران فتنه را براي همگان آشكار كرد، بيان داشت: از همان ابتداي قانون شكني هاي پس از 22 خرداد، اصل، ريشه و انتهاي اين جريان قابل پيش بيني بود، اما سكوت و خوش بيني عده اي از خواص متأسفانه كار را به جايي كشاند كه اين جريان معاند، جرأت جسارت به ساحت امام (ره) و حضرت اباعبدالله الحسين (ع) را پيدا كند.
وي در پايان تأكيد كرد: قطعاً جوانان ايراني از توهين به اعتقادات خود توسط اجيرشدگان بيگانه نخواهند گذشت.

 



باراك: حملات متعارف بر تاسيسات هسته اي ايران بي تاثير است

ايهود باراك وزير جنگ رژيم صهيونيستي اعلام كرد دومين تاسيسات غني سازي اورانيوم ايران در برابر بمباران متعارف مصون است.
به گزارش خبرگزاري فرانسه از بيت المقدس باراك در سخناني در كميته دفاعي و امور خارجه پارلمان اسرائيل كنست با اعلام اينكه هدف از ساخت تاسيسات جديد نزديك قم غني سازي است گفت: منهدم كردن اين تاسيسات با حمله متعارف امكان پذير نيست؛ تاسيساتي كه از سالها پيش ايران در حال ساخت آن است و در پناهگاه هاي زيرزميني قرار دارد.
باراك در عين حال افزود بيم آن دارد ايران تا سال دو هزار و يازده يك بمب هسته اي توليد كند .
به گفته يك مقام بلندپايه اسرائيل به نقل از وزير جنگ اين رژيم در كميته پارلماني، ايران تا اوايل سال 2010 به فناوري ساخت بمب هسته اي دست خواهد يافت كه به اين معناست اگر اين كشور بخواهد مي تواند در عرض يك سال پس از دستيابي به اين فناوري تسليحات هسته اي توليد كند. همه اين ادعاها در حالي است كه ايران بارها اعلام كرده اهداف برنامه هسته اي آن كاملا صلح آميز است و غربي ها هم براي اتهامات خود عليه ايران هيچ گاه سندي ارائه نكرده اند.

 


صفحه (14)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14