(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


یکشنبه 13 دي 1388- شماره 19549
 

صفحه (14)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
بيانيه جديد موسوي باز هم رونويسي از دست سيا و موساد
آيت الله خاتمي: اكثريت اعضاي جامعه مدرسين موافق عدم صلاحيت مرجعيت صانعي بودند
پروفسور مولانا: رسانه هاي غربي در انعكاس حماسه عاشورائيان گيج شده بودند
المنار: سال 2009 صرفا سالي ايراني بود
علي لاريجاني: اگر ولايت فقيه نبود دچار ديكتاتوري جديد مي شديم
تسهيلات جديد وزارت علوم براي دانشجويان دكترا
مشاور سابق امنيت ملي آمريكا:تحريم، سياست هاي ايران را تغيير نمي دهد
باز هم دير رسيدم
قشقاوي: آزادي ايرانيان دربند عراق، معطل امضاي طارق هاشمي است
انصاري مديركل دفتر دولت در مجلس شد
ارجاع پرونده توهين كنندگان عليه مسئولان به شعبه 15 دادگاه انقلاب
جامعه قرآني كشور خواستار برخورد قاطع با فتنه انگيزان شد



نمايندگان مردم در مجلس شوراي اسلامي مطرح كردند
بيانيه جديد موسوي باز هم رونويسي از دست سيا و موساد

جمعي از نمايندگان مجلس بيانيه اخير موسوي را دست نوشته آمريكا و سيا دانسته و آن را در حمايت از هتاكان روز عاشورا ارزيابي كردند.
نمايندگان مجلس همچنين بيانيه سراسر توهين موسوي را در حكم نفاق دانسته و اعلام كردند موسوي هنوز حساب خود را از جريان فتنه جدا نكرده است.
در همين ارتباط مهدي كوچك زاده عضو كميسيون امنيت داخلي و شوراهاي مجلس در گفت وگو با خبرنگار كيهان ضمن انتقاد شديد از بيانيه اخير موسوي تصريح كرد: مطالبي كه موسوي در بيانيه اش گفته در همان ايام تبليغات انتخابات پاسخ هايش داده شده است. امروز وي بايد در مقابل اعمال ملحدانه و محاربانه اي كه در خيابان به نام او و طرفداري از او صورت گرفته پاسخگو باشد.
وي افزود: سكوت يا اعلام برائت تنها در اين مورد كفايت نمي كند؛ وقاحت شعارهاي ارتدادآميز روز عاشورا هر انسان پايبند شرفي را وا مي دارد كه درخواست اشد مجازات را براي مرتكبين آن بنمايد.
اسماعيل كوثري نايب رئيس كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس شوراي اسلامي هم در گفت وگو با ايرنا اظهار داشت: متاسفانه موسوي هنوز در لاك بي منطقي خود فرو رفته است.
كوثري در ادامه با بيان اين كه موسوي با انتشار بيانيه مردم را رو در روي هم قرار مي دهد خاطرنشان كرد: مقام معظم رهبري بايد به تخلفات اين فتنه انگيزان رسيدگي كنند زيرا ايشان در تاريخ 29/3/88 در تريبون نمازجمعه اعلام كردند كه معترضين در چارچوب قانون سخنان خود را بيان كنند ولي اين آقايان توجهي به اين مسئله نداشتند بنابراين نبايد به راهكارهاي افرادي مانند موسوي كه بي قانوني مي كنند توجه كرد.
وي تاكيد كرد: اين طرز صحبت و انتشار بيانيه ها همگي در حكم نفاق است و اين افراد داخلي با همكاري بيگانگان اين اغتشاشات و فعاليت ها را در داخل كشور انجام مي دهند.
موسوي سياست آمريكا و اسرائيل را هموار كرد
محمود احمدي بي غش عضو كميسيون امنيت ملي مجلس نيز در گفت وگو با همين خبرگزاري خاطرنشان كرد: موسوي با اين بيانيه روي آمريكا و اسرائيل را عليه ايران باز كرد و بايد طبق قانون با وي برخورد شود.
احمدي بي غش با اشاره به بخشي از اين بيانيه كه طرح بين المللي براي مهار و تضعيف ايران را هموار مي كند، تاكيد كرد: موسوي سياست هاي استعماري آمريكا و اسرائيل عليه ايران را هموار كرد.
وي با تاكيد بر اينكه موسوي در اين بيانيه دست نوشته آمريكا را منتشر كرد، گفت: موسوي هنوز حساب خود را از جريان فتنه جدا نكرده است.
«فاطمه آليا» ديگر عضو اين كميسيون هم در همين خصوص به ايرنا گفت: فضاي حاكم بر بيانيه موسوي اگرچه نوعي عقب نشيني و مظلوم نمايي را نشان مي دهد، اما در محتوا و عمق آن نه تنها وي از حرمت شكني ها كه باعث خشم و ناراحتي امت بزرگ ايران شده بود تبري نجست و اعلام بيزاري و محكوميت نكرد، بلكه تلويحا مسئوليت آن را به عهده گرفت و حرمت شكنان را طرفداران خود و با تعبيري عزاداران حسيني ناميد.
آليا اظهار داشت: نكته ديگر اين است كه موسوي كيست كه براي ملت و مجلس و قوه قضاييه تعيين تكليف كند و شرط قرار دهد و بعد از اين همه مديريت فتنه به خود اجازه بيان مطالبات دهد.
وي تاكيد كرد: متاسفانه بعضي از خواص با سطحي نگري و بدون توجه به مطالبات ملت و رهبري نسبت به اين بيانيه اميدوار شده اند و آن را روزنه قابل توجهي عنوان كرده اند غافل از اينكه همه بايد مطيع رهبر باشند و هر نوع وحدت و رفع دغدغه ها در چارچوب فرمايشات مقام معظم رهبري و اصل ركين و مترقي ولايت فقيه شدني است.
بيانيه موسوي خدعه اي بيش نيست
آليا افزود: تا موسوي و همفكران و حاميان و جمعي از خواص در خصوص تعرض به اصل ولايت فقيه موضع شفاف و صريح اعلام نكنند اين گونه بيانيه ها به جز خدعه، نيرنگ و قرآن بر سر نيزه گرفتن و در پناه قانون اساسي به فريب ادامه دادن چيز جديدي نيست.
نامه رضايي و بيانيه موسوي صادره از يك مركز مشترك
به علاوه حجت الاسلام روح الله حسينيان رئيس فراكسيون انقلاب اسلامي مجلس نيز با اشاره به محورهاي مشترك نامه رضايي و بيانيه اخير موسوي درباره وحدت و آشتي ملي تصريح كرد: محورهايي از نامه و بيانيه سياسي محسن رضايي و موسوي با هم مشترك است كه اين امر نشان مي دهد اينگونه نامه ها و بيانيه ها از يك مركز مشترك برنامه ريزي مي شود.
وي با ابراز تعجب از محسن رضايي كه بيانيه سراسر تهمت، توهين و نيز باطل موسوي را در نامه خود به رهبرانقلاب عقب نشيني مي خواند به فارس گفت: متاسفانه آقاي رضايي عقب نشيني نظام را، پيشنهاد سازنده در نامه سياسي خود مي انگارد.
حسينيان با طرح اين سوال از محسن رضايي كه آيا قادر است اين جنايت هاي هولناك و بدتر از همه جنايت ها يعني تهمت تقلب به جمهوري اسلامي را جبران كند، متذكر شد: قطعاً صدور چنين نامه هايي آب به آسياب دشمن ريختن است و موجب ترغيب و تشويق دشمن و سران فتنه به ادامه جنايت خود مي شود.
حجت الاسلام حسين ابراهيمي از اعضاي كميسيون امنيت ملي مجلس نيز در همين زمينه و در گفت وگو با ايرنا تاكيد كرد: موسوي بايد به جاي بيانيه، توبه نامه صادر مي كرد او مي بايست از مردم عذرخواهي و از خداوند طلب مغفرت مي كرد، موسوي مي بايست از رهبرمعظم انقلاب نيز به دليل زمينه سازي هاي توهين و جسارت به ايشان عذرخواهي و تقاضاي عفو مي كرد.
وي تاكيد كرد: فرافكني در اين بيانيه كاملاً آشكار است، زيرا آنان فتنه را محكوم نكردند شايد علت اين باشد كه خود را مي شناسند كه در اين فتنه چه نقشي داشته اند.
همچنين محمد دهقان عضو هيئت رئيسه مجلس هم درخصوص نقش موسوي و خاتمي در اين اغتشاشات و در مصاحبه با فارس ابراز داشت: اينان بر اسب چموش بي تقوايي سوار شده اند كه دارد آنها را به دره هلاكت مي اندازد. در همين ارتباط حجت الاسلام موسي قرباني عضو كميسيون قضايي مجلس نيز در گفت وگو با همين خبرگزاري تصريح كرد: موسوي خود را در مقابل ولايت فقيه علم كرده و نصيحت خيرخواهان نظام را گوش نكرده و از اغتشاشگران حمايت كرده است. اين عضو كميسيون قضايي در مجلس راه برون رفت از اين قضايا را پذيرفتن قانون دانست و گفت: آقايان به جاي وضع قانون بايد بپذيرند كه قانون را اجرا مي كنند و اگر بر سر جاي خود بنشينند و دست از بي قانوني بردارند كشور آرام مي شود.
بيانيه موسوي تيرخلاص بود
علي كريمي فيروز جايي عضو فراكسيون اصولگرايان مجلس نيز با تاكيد بر اينكه بيانيه موسوي تيرخلاصي براي خود و مجموعه ياران و همكفرانش بود به فارس گفت: اگر كوچكترين روزنه اي براي بازگشت موسوي و همراهان وي به نظام وجود داشت، موسوي با اين بيانيه همه راه ها را به روي خود بست.
حجت الاسلام والمسلمين حميد رسايي ديگر عضو اين فراكسيون هم در گفت وگو با ايرنا با تاكيد بر اثبات دو نكته از بيانيه اخير موسوي در ارتباط با حرمت شكني هاي روز عاشورا اظهار داشت: نكته اول اينكه موسوي پذيرفت كساني كه روز عاشورا به خيابان ها ريختند و عليه نظام جمهوري اسلامي و اصل ولايت فقيه شعار دادند، به هيات هاي مذهبي حمله كردند، اماكن عمومي را به آتش كشيدند و به نوعي باطن ضد ديني خود را نشان دادند، هوادار او هستند و به نوعي مسئوليت اين حادثه را قبول كرد.
وي در ادامه خاطر نشان كرد: پيش از اين دلسوزان نظام تاكيد داشتند چهره واقعي موسوي و تقابل او با دين و نظام اسلامي و همچنين همسويي او با دشمنان قسم خورده امام و انقلاب براي عموم مردم روشن است كه بيانيه اخير وي هم اين موضوع را اثبات كرد، بنابراين ديگر براي كساني كه به امام و انقلاب علاقه دارند، جاي ترديدي باقي نمانده است كه موسوي، خاتمي، كروبي و برخي فرزندان هاشمي در خدمت اهداف دشمنان امام، انقلاب و مردم هستند كه اگر مسئولان به وظيفه خود عمل نكنند، مردم انقلابي به بند ميم وصيت نامه حضرت امام عمل خواهند كرد.
رسايي درخصوص بخش ديگري از بيانيه موسوي مبني بر اينكه فرمان اعدام و قتل و زنداني من و كروبي مشكل را حل نخواهد كرد، در سخنراني يك عده را حزب الله و عده اي ديگر را حزب الشيطان مي نامند؟ اظهار داشت: دقيقاً اين تعابير را بني صدر و مسعود رجوي هم داشتند آنها ادعا مي كردند با دستگيري آنها اتفاقي نمي افتد البته معتقدم اينها كسي نيستند كه با دستگيري آنها اتفاقي بيافتد، اينها عوامل فتنه هستند بايد چوب اعمال خود را بخورند و به مجازات برسند.
همراهي موسوي با جريان حرمت شكن روز عاشورا
عضو هيات رييسه مجلس شوراي اسلامي در خصوص نامه اخير محسن رضايي به رهبر معظم انقلاب گفت: من كار رضايي را اصلا نمي پسندم و وي در جايگاهي نيست كه راهكار براي كشور داري ارايه كند.
محسن كوهكن ديروز درگفت و گو با ايرنا همچنين با اشاره به بيانيه اخير موسوي تصريح كرد: موسوي در اين بيانيه با جريان حرمت شكن روز عاشورا همراهي كرده است، وي اظهارداشت: من در حال حاضر فقط مي توانم دعا كنم كه آخر و عاقبت وي ختم به خير شود زيرا ديگر از بيان كردن سخنان منطقي با موسوي مايوس شده ايم.
وي با تاكيد بر اين كه راهكارهاي موجود در بيانيه موسوي اصلا قابل ارزش و پيگيري نيست، تصريح كرد: معتقد نيستم كه در جامعه ما بحران وجود دارد البته شرايط ايده آل در حال حاضر اين است كه انساني كه در گذشته به انقلاب خدمت كرده مورد هجمه قرار نگيرد و از نيروهاي انقلاب جدا نشود ولي برخي افراد با عملكردشان نظام را مجبور به دفع مي كنند.
كوهكن با تاكيد بر اين كه من در مصاحبه هايم به هيچ عنوان موسوي را متهم نكرده ام خاطر نشان كرد: من معتقدم وي دچار نوعي غفلت و كماي سياسي شده است و در مسائل سياسي امروز به حداقل ها توجهي ندارد و بر اسب لجام گسيخته اي سوار شده كه قادر به مهار آن نيست.
وي با تاكيد بر اين كه موسوي از طرق قانوني براي دفاع از خود استفاده نمي كند اظهار داشت :برخي تصور مي كنند موسوي ديگر راه بازگشت ندارد ولي من اميدوارم وي از اين راه ناثواب خود هر چه سريعتر بازگردد.

 



آيت الله خاتمي: اكثريت اعضاي جامعه مدرسين موافق عدم صلاحيت مرجعيت صانعي بودند

عضو جامعه مدرسين حوزه علميه قم با اشاره به اطلاعيه اين جامعه در ارتباط با مرجعيت صانعي گفت: كميسيون ويژه اي از يك ماه قبل به بررسي فتاوا و سوابق اين شخص پرداخت و يك ماه قبل اين تصميم قطعي شد.
به گزارش فارس ، آيت الله سيد احمد خاتمي عصر ديروز در تجمع طلاب و فضلاي حوزه علميه قم كه با هدف تقدير از تصميم جامعه مدرسين حوزه علميه قم در خصوص اعلام موضع در ارتباط با مرجعيت صانعي كه در مدرسه فيضيه برگزار شد، در سخناني اظهار داشت: من به سهم خودم شما سربازان امام زمان(عج) را پيشگام در همه حركات انقلاب اسلامي مي دانم.
وي با اشاره به صدور بيانيه جامعه مدرسين حوزه علميه قم در زمينه عدم تاييد صلاحيت مرجعيت صانعي ادامه داد: فرآيند تصميم گيري در اين رابطه يك پروسه يك ساله را طي كرده است، كميسيون ويژه اي فتاوا و سوابق اين شخص را بررسي كرد و بعد از جمع بندي تصميم گيري قطعي يك ماه قبل انجام شد.
عضو مجلس خبرگان رهبري با اشاره به موافقت اكثريت اعضاي جامعه مدرسين حوزه علميه قم با اين تصميم بيان داشت: در جلسه نخست تمام اعضا و در جلسه دوم اكثريت اعضا موافقت خود را با اين تصميم اعلام كردند.
وي گفت: ما نظام جمهوري اسلامي و انقلاب را امانت پيامبر اكرم(ص)، ائمه اطهار(ع) و شهيدان مي دانيم و خود را موظف مي دانيم كه با تمام وجود از آن محافظت كنيم.
امام جمعه موقت تهران در بخش ديگري از سخنان خود با بيان اينكه اكثريت شهداي انقلاب اسلامي از نظر صنفي به جامعه روحانيت تعلق دارند، يادآور شد: چون انقلاب اسلامي برخاسته از همين مدرسه فيضيه است، بايد شهداي اين جامعه بيشتر باشد.
وي اضافه كرد: من از اجتماع غيرتي شما روحانيون عزيز تشكر كرده ولي از شما تقاضا مي كنم كه كمال آرامش و متانت خود را حفظ كنيد.
آيت الله خاتمي با بيان اينكه من سخت بر اين باورم كه دست الهي است كه اين قضايا را اداره مي كند، تصريح كرد: حوادث ناخواسته و گزنده يكي يكي در طول تاريخ رخ مي دهد، ولي شهادت امام حسين(ع) چهره از حكومت يزيد برداشته است.
وي ادامه داد: در حادثه روز عاشورا بنده شخصا در تهران بودم و ديدم كه افراد آشوبگر خيابان هاي مركزي را به ميدان جنگ تبديل كرده بودند ولي اين جنايات پرده از چهره منافقان برداشت و نشان داد كه امروز قصه، قصه اسلام و سيد الشهدا است.
عضو مجلس خبرگان رهبري با اشاره به حضور ميليوني مردم در راهپيمايي روز چهارشنبه بيان داشت: شكوهي كه مردم در راهپيمايي محكوم كردن هتك حرمت در روز عاشورا داشتند بي نظير بوده است و به گفته كارشناسان حضور مردم از راهپيمايي روز 22 بهمن نيز ببيشتر بوده است.
وي با بيان اينكه امروز حقانيت انقلاب اسلامي و ولايت فقيه اثبات شده است، تصريح كرد: امروز اثبات شده است كه آيت الله العظمي خامنه اي شايستگي بسيار خوبي براي تصدي رهبري دارند و انتخاب سال 68 مجلس خبرگان رهبري بسيار خوب و مناسب بوده است و تنها شخصيتي كه لباس رهبري بر قامتش زيبنده است آيت الله خامنه اي هستند.

 



پروفسور مولانا: رسانه هاي غربي در انعكاس حماسه عاشورائيان گيج شده بودند

پروفسور مولانا تاكيد كرد حضور مردم در تجمع اعتراضي به هتاكي روز عاشورا به قدري زياد بود كه خبرگزاري ها و رسانه هاي بيگانه كه هميشه موضعي ضدايراني داشته اند، گيج شده بودند.
پروفسور حميد مولانا در گفت وگو با فارس، راهپيمايي مردم ايران در روز چهارشنبه و خلق حماسه اي ديگر را در تاريخ انقلاب و جهان كم نظير دانست و گفت: نزديك به چهار تا پنج ميليون نفر به خيابان هاي تهران آمدند كه طبق آمارها حتي از راهپيمايي 22بهمن سال گذشته كه نزديك به سه ميليون و ششصد هزار نفر در آن شركت كردند هم بيشتر بود.
مولانا با اشاره به راهپيمايي در ايران و قدرت تأثيرگذاري آن گفت: راهپيمايي بزرگترين رسانه سنتي در ايران است و من كشوري را سراغ ندارم كه حتي يك ميليون نفر هم در آن شركت كنند.
پروفسور مولانا در خصوص عكس العمل رسانه هاي غربي در قبال راهپيمايي حماسه ساز مردم تهران و سراسر كشور گفت: حضور مردم به قدري زياد بود كه خبرگزاري ها و رسانه هاي بيگانه كه هميشه موضعي ضدايران داشته اند گيج شده بودند و نمي دانستند چگونه اخبار خود را انعكاس دهند.
مشاور رسانه اي رئيس جمهور در ادامه گفت: من از حماقت رسانه هاي غربي تعجب مي كنم زيرا رسانه هايي مثل بي بي سي، صداي آمريكا، العربيه و الجزيره با دروغ پردازي هايي كه عليه ايران كرده اند از اعتبارشان در نظر مردم كاسته شده است.
وي ادامه داد: اين رسانه ها بايد بدانند كه ديگر مردم فريب اين مكرهاي آنها را نمي خورند.
پروفسور مولانا اقدامات دولتمردان آمريكا، انگليس و فرانسه را در قبال ايران ناشيانه و احمقانه دانست و گفت: اين كشورها با اين گونه كارها شرايط را براي خود سخت تر مي كنند.
اين مدرس دانشگاه هاي آمريكا با بيان خاطره اي گفت: در دي ماه سال 57 بود كه من در مورد پيروزي انقلاب ايران مي نوشتم اما همين دولتمردان آمريكايي از چاپ آن سرباز زدند.
وي در پايان با رد برخي ادعاهاي دروغين رسانه هاي غربي در خصوص راهپيمايي ديروز مردم ايران گفت: نبايد به حرف هايي كه اين رسانه ها مي زنند اهميت بدهيم بلكه بايد دنبال پيشبرد كارهاي خود باشيم.
مشاور مطبوعاتي و اطلاع رساني وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي هم، در همين رابطه تاكيد كرد: ادعاي دروغ رسانه هاي غربي درباره مستقل بودنشان با نحوه انعكاس نامناسب حماسه تاريخي ملت ايران، فاش شد.
عليرضا ملكيان در گفت وگو با فارس با تحليلي از انعكاس نامناسب رسانه هاي غربي از راهپيمايي پرشور مردم گفت: متأسفانه اين نخستين بار نيست كه رسانه هاي غربي واقعيت هاي ايران را آنچنان كه هست منعكس نمي كنند و تنها به اخبار و رويدادهايي از ايران مي پردازند و در مورد آن فضاسازي مي كنند كه در جهت منافع قدرت هاي استكباري باشد.
وي اظهار داشت: رسانه هاي غربي خبر مربوط به حرمت شكني آشكار نسبت به مقدسات مردم ايران در روز عاشورا را با اين كه جمعيت اغتشاشگران و محدوده اغتشاش بسيار اندك بود در بخش هاي خبري خود همراه با تحليل هاي مغرضانه عليه نظام مقدس جمهوري اسلامي منعكس كردند ولي راهپيمايي عمومي مردم در روز چهارشنبه را كه واقعاً در نوع خود كم نظير بود نه تنها در شبكه هاي اصلي خبري غربي پوشش نداند بلكه سعي كردند به نوعي واقعيات ايران را در اين راهپيمايي تحريف كنند و با تحليل هاي مضحك و خلاف واقع عظمت اين راهپيمايي را تحت الشعاع قرار دهند.
ملكيان گفت: رخداد روز چهارشنبه ايران بار ديگر نشان داد كه تحليل ملت ايران از رسانه هاي خبري غرب درست است و هيچ كدام از اين رسانه ها مستقل نبوده و آزادي عمل ندارند و تنها به آن چه كه دولت هاي آن ها و قدرت هاي استكباري ديكته مي كنند، مي پردازند.

 



المنار: سال 2009 صرفا سالي ايراني بود

پايگاه خبري المنار در مقاله اي با بيان اينكه سال 2009 صرفا سالي ايراني بود، دليل آن را حوادث مهم ايران دانست كه توجه جهانيان را به خود جلب كرد و نشان داد كه نظام اسلامي ايران برابر حيله هاي خارجي و داخلي سستي ناپذير است.
به گزارش فارس، شبكه خبري المنار لبنان در پايگاه خبري خود در گزارشي به مناسبت آغاز سال جديد ميلادي (2010) نوشت: سال 2009 با همه حوادث و اخبار خود تمام شد و صفحات آن پر از اخبار ايران بالاخره بسته شد.
المنار افزود: كشوري كه توجه همگان را به خود جلب كرد و با موضوع هسته اي خود كه بارها بر صلح آميز بودن آن تاكيد كرده است چشم جهانيان را به خود دوخت.
اين پايگاه خبري نوشت: اين امور به علاوه آنچه در پي مذاكرات ميان ايران و شش كشور پيش آمد از يك طرف، و حادثه بارزي مانند انتخابات رياست جمهوري در صحنه داخلي ايران و حوادث پس از آن از طرف ديگر توجه جهانيان را جلب كرد؛ انتخاباتي كه فرصتي براي دشمنان انقلاب اسلامي اي شد كه امام روح الله خميني آن در حدود 31 سال پيش بنيان گذارد، حوادثي كه براي نابود كردن پايه هاي نظام ايران به وجود آمد ولي نظامي ايران ثابت كرد كه سستي ناپذير است.
المنار تاكيد كرد: سال 2009، صرفا سالي ايراني بود. در اين سال سياستمداران ايراني ميزان تجربه و تبحر خود را در پرداختن به مسائل موجود محك زدند.
المنار نوشت: جمهوري اسلامي در اين سال با رزمايش هاي مختلف خود قدرت بازدارندگي خود را برابر حماقت دشمن صهيونيستي و آمريكا براي هدف قرار دادن تاسيسات هسته اي ايران به نمايش گذاشت.
المنار افزود: علاوه بر آنچه ذكر شد، نظام ايران قدرت خود را در كنترل و مديريت اوضاع در برابر حيله ها و دام هاي خارجي و تظاهراتي داخلي نشان داد؛ تظاهراتي كه آن را كسي ترتيب داد كه انتخابات و ارزش هاي خود را از دست داد.
اين شبكه خبري افزود: شش كشوري كه موضوع هسته اي ايران را دنبال مي كنند، ايران را در ماه فوريه به حل ديپلماتيك اين موضوع دعوت كردند و از پيشنهاد «باراك اوباما » رياست جمهوري آمريكا با تهران استقبال كردند.
المنار نوشت: در همان ماه، آژانس بين المللي انرژي اتمي تاكيد كرد كه ايران در موضوع هسته اي خود به شكلي خوب با بازرسان آژانس همكاري مي كند.
بنا براين گزارش، «محمد البرادعي »، در سوم مارس 2009 بر عدم انحراف برنامه هسته اي ايران، همكاري تهران و حسن نيت آن تاكيد كرد و خواستار حل مسالمت آميز موضوع هسته اي ايران شد.
المنار در ادامه به موضوعاتي مانند «خبر ساخت سايت جديد هسته اي » اشاره و آن را بمب خبري ديگر توصيف و در ادامه به مذاكرات ايران با شش كشور اشاره كرد.
پس از اين المنار به انتخابات ايران اشاره كرد و آن را بزرگ ترين حادثه در عرصه ايران و عرصه بين المللي خواند و علت آن را جلب توجه بسيار جهان به اين موضوع اعلام كرد.

 



علي لاريجاني: اگر ولايت فقيه نبود دچار ديكتاتوري جديد مي شديم

رئيس مجلس شوراي اسلامي گفت: اگر ولايت فقيه در كشور نبود در ابتداي انقلاب اسلامي دچار ديكتاتوري جديد مي شديم.
به گزارش ايرنا علي لاريجاني ديروز در ديدار با مردم و نخبگان نيشابور افزود: زمان هايي كه نسبت به ولايت فقيه صادقانه عمل كرده ايم كشور پيشرفت هاي جهشي داشته و آن زماني كه عده اي فريبكاري كردند كشور ما پسرفت داشت.
وي گفت: آن عاملي كه در پس تغييرات متعدد دولت ها، در كشور استواري ايجاد كرد ولايت فقيه بود.
رييس مجلس شوراي اسلامي ادامه داد: عاملي كه نيات شهداي ما را حفظ كرد ولايت فقيه بود، اينكه عده اي در كشور راه افتادند و به هويت و اراده ملي ما حمله كردند ستم بود.
وي اضافه كرد: عده اي در روز عاشورا و قبل از آن در قم توهين كردند و حرف هاي سخيفي زدند. بعضي رجال بين المللي بعد از برخورد با اين افراد اظهار كردند كه بايد مراقب رعايت حقوق بشر در ايران باشيم.
لاريجاني بيان كرد: اما اين رجال نيامدند بگويند كه توهين كردن به شخصيت ها و مقدسات ديني چون امام حسين(ع) و آتش زدن ساختمان ها، آزادي فكر نيست. وي گفت: حق اين بود كه همه موضعگيري كنند و ملت به صحنه آمد و در پاي اصل ولايت فقيه ايستادگي كرد.
رييس مجلس شوراي اسلامي افزود: الان هم دير نشده است؛ همه كساني كه راه كجي را رفتند بيايند و اين رويه را اصلاح كنند.
وي گفت: آقايان قدري به هوش بيايند و ببينند در اين گرداب ها، بعضي چه مي كنند.
وي با بيان اينكه «ما نمي گوييم شما داراي سوابق انقلابي و روحيه ديني نيستيد» تأكيد كرد: اما مرزبندي را مشخص كنيد زيرا شما بگونه اي عمل مي كنيد كه همه چيز را مشوه مي كنيد.
رييس مجلس شوراي اسلامي اضافه كرد: توصيه ما اين است كه صداي ملت و ناصحان را بشنويد.

 



تسهيلات جديد وزارت علوم براي دانشجويان دكترا

وزارت علوم ، تحقيقات و فناوري اعلام كرد كه در طرح جديد تسهيلات اين وزارتخانه براي دانشجويان مقطع دكترا از پروژه هاي موردنياز كشور حمايت بعمل خواهد آمد.
«محمدمهدي نژادنوري» معاون پژوهشي و فناوري وزارت علوم، تحقيقات و فناوري در گفت وگو با فارس در اين خصوص اظهار داشت: در طرح جديد بحث پرداخت ماهيانه 500 هزار تومان مطرح نيست و اين طرح به شكلي ديگر اجرا خواهد شد.
وي با اشاره به آئين نامه حمايتي دانشجويان دكترا كه توسط معاونت هاي آموزشي وزارت علوم، وزارت بهداشت و معاونت علمي رياست جمهوري تدوين شده است، افزود: بخشي از پيگيري اين طرح به معاونت آموزشي سپرده شده بود كه اكنون با نظر وزير علوم اجراي اين طرح به معاونت پژوهشي و فناوري واگذار شده است.
معاون پژوهشي و فناري وزارت علوم همچنين پيرامون شرايط دانشجويان واجدشرايط شركت در اين طرح گفت: براساس آئين نامه تدوين شده دانشجويان مقطع دكترا كه به پاي پروژه رسيده و پروژه آنها تاييد شود، واجد شركت در اين طرح هستند.
نژادنوري با بيان اينكه اين مبلغ با عنوان پژوهانه تنها تا دو سال به دانشجويان واجدشرايط پرداخت خواهد شد، ادامه داد: دانشجويان واجدشرايط پس از شناسايي به معاونت علمي رياست جمهوري معرفي مي شوند و تا دو سال مبلغي را به عنوان پژوهانه دريافت خواهند كرد.
وي در همين زمينه اضافه كرد: البته در مدت اين دو سال مبلغ پژوهانه نيز مشخص نخواهد بود و با توجه به پيشرفت پروژه، مبالغ موردنظر به دانشجويان ارائه مي شود و دانشجويان نيز بايد در طول 2 سال كار پروژه خود را به پايان برسانند.
معاون پژوهشي و فناوري وزارت علوم با بيان اينكه پروژه هاي دانشجويي نيز بايد در اولويت نيازهاي كشور باشد، اضافه كرد: اين شرايط و همچنين طرح هايي كه در اولويت قرار دارند از سوي وزارت علوم اعلام خواهد شد.
نژادنوري با اشاره به اينكه 11 هزار دانشجوي دكترا براي شركت در طرح قبلي حمايت از دانشجويان دكترا شناسايي شده بودند، خاطرنشان كرد: در اين بين تنها تعداد محدودي از دانشجويان به مرحله پروژه رسيده اند كه با توجه به اين نكته در طرح جديد و متناسب با شرايطي كه اعلام شده است به نظر مي رسد 3 تا 4 هزار نفر مورد حمايت قرار گيرند.
طرح بازنگري
برنامه هاي درسي دانشگاه ها
مديركل دفتر نظارت و ارزيابي وزارت علوم از تشكيل تيم هاي تحقيقاتي در اين وزارتخانه براي بازنگري در برنامه هاي درسي و محتوايي كتب دانشگاهي خبر داد.
رضا عامري در اين باره گفت: وزارت علوم بحث بازنگري و كاهش دوره كارشناسي را با هدف بهينه و كوتاه كردن طول دوره تحصيل در دستور كار دارد تا به اين شكل سال تحصيلي كوتاه تر و استفاده دانشجويان از دانشگاه و سال تحصيلي بيشتر و بهتر شود.
وي افزود: بررسي هاي انجام شده در دانشگاه هاي جهان نشان مي دهد طول دوره كارشناسي در ايران يك سال بيشتر است كه اين امر هم براي دولت و هم براي خانواده ها هزينه هاي زيادي دارد.

 



مشاور سابق امنيت ملي آمريكا:تحريم، سياست هاي ايران را تغيير نمي دهد

مشاور سابق امنيت ملي آمريكا با بيان اين كه مذاكره بهترين راه حل مسئله هسته اي ايران است تصريح كرد كه تحريم ها سياست اين كشور را تغيير نخواهد داد.
«فرانك ون هيپل» در گفت وگو با ايرنا گفت: تحريم ها كارساز نيستند و بايد راه كار ديگري دنبال شود. وي در زمينه پايان ضرب الاجل اعلامي آمريكا به ايران و اقدام آتي اين كشور اعتقاد دارد: به نظر من ايالات متحده تلاش خواهد كرد تا قطعنامه هاي ديگري را در زمينه تحريم ايران از طريق شوراي امنيت سازمان ملل متحد تصويب كند.
فرانك ون هيپل همچنين درباره واكنش روسيه و چين گفت: ترديد دارد آنها با آمريكا همكاري كنند.
وي سپس اذعان كرد: اما من فكر نمي كنم كه تحريم ها سياست هاي ايران را تغيير دهد. بعلاوه من اعتقاد دارم كه اقدام نظامي اوضاع را بسيار بدتر مي كند و اقدام ديگري بايد اتخاذ شود.

 



باز هم دير رسيدم

حميده شمسيان
حسين جان، از روي تو و فرزندانت شرمنده ام. شرمنده ام كه در آن هنگامه سخت نتوانستم به اندازه قطره اي در اقيانوس مواج عاشقانت، همان 72 تن يار آسمانيت حضور داشته باشم.
نتوانستم سپر تيرها و نيزه هايي باشم كه پيكر مقدست را نشانه رفته بود. نتوانستم مانع سنگي باشم كه به دست اشقيا، پيشاني مباركت را شكافت و محاسنت را به خون مقدست خضاب نمود.
شرمنده ام از اينكه نتوانستم غبار غمي از چهره نورانيت بزدايم.
مولاي من، فاصله اي 1400 ساله، مرا از تو و از خدمتت در روز واقعه جدا انداخت و اندوه آن را تا هميشه تاريخ با حسرت «ياليتني كنامعك» بر دلم باقي گذاشت. اما اين بار من فقط ساعتي فاصله داشتم كه خود را به اردوي تو برسانم. فقط ساعتي اي عزيز خدا، عمري خواندم كه
«هذا يوم فرحت به آل زياد و آل مروان»
و بر ماتم تو و داغ جانسوز خواهرت گريستم.
اما اين بار ديدم كه يزيديان هلهله كردند در روزي كه
«سرهاي قدسيان همه بر زانوي غم است.»
اين بار هم دير رسيدم. اين بار هم وقتي رسيدم كه خيمه هايت سوخته بود، پرچم و بيرقت آتش گرفته بود. وقتي رسيدم كه حراميان، عزاداراني را كه به تأسي از تو، در ظهر عاشورا به نماز ايستاده بودند، سنگ باران كردند. وقتي رسيدم كه سنگ جفاي امويان، پيشاني نوجوان معصومي كه به عشق تو سياه پوشيده بود را شكافت و خون مطهرش سنگ فرش خيابان رارنگين نمود.
حسين جان، باز اين منم كه دير رسيدم و باز اين منم كه بارگران اين حسرت را بر دوش جانم مي كشم. مي دانم كه با تو بودن، براي تو بودن، با تو ماندن و براي تو از جان گذشتن، لياقت مي خواهد اما به روح پاك و آسمانيت و به غربت و مظلوميتت سوگند كه ديگر با تأخير به اردويت نمي آيم.
اين بار شغالان و كفتاران در روزي كه «جن و ملك بر آدميان نوحه مي كنند» عرصه را خالي ز شيران حق ديدند و خيابان هاي خلوت شهر را جولانگاه اعمال ننگين خود قرار دادند. اما با تو عهد مي كنم كه اگر ديگر بار عرصه اي بود و معركه اي، بي تأمل ندايت را لبيك گويم و جانانه شاهد زيباي «احدي الحسنين» را در آغوش گيرم.
نقل از مجله زن روز

 



قشقاوي: آزادي ايرانيان دربند عراق، معطل امضاي طارق هاشمي است

معاون كنسولي وزارت امور خارجه تأكيد كرد كه با وجود امضاي نامه آزادي ايرانيان زنداني درعراق توسط نخست وزير و رئيس جمهور اين كشور متأسفانه بعد از يكسال و نيم هنوز معاون رئيس جمهور عراق آن را امضا نكرده است.
«حسن قشقاوي» در گفت وگو با مهر با اشاره به اينكه از سه مقام عراقي شامل نخست وزير، رئيس جمهور و معاون رئيس جمهور عراق دو نفر نامه آزادي اتباع ايراني زنداني در عراق را امضا كرده اند، تأكيد كرد: با وجود امضاي آقايان نوري المالكي و طالباني نخست وزير و رئيس جمهور عراق متأسفانه بعد از گذشت يك و نيم سال هنوز آقاي طارق الهاشمي اين نامه را امضا نكرده و آزادي اتباع ايراني در عراق منوط به امضاي معاون رئيس جمهور عراق است.
وي گفت: اميدواريم با توجه به روند رو به رشد مناسبات برادرانه ايران و عراق، مقامات اين كشور در رابطه با آزاد كردن اتباع ايراني كه تنها به دليل علاقه به اهل بيت(ع) اقدام ورود به عراق داشته اند، اقدام و اسباب رهايي و خلاص شدن هموطنانمان در عراق را فراهم كنند و البته ما نيز همواره تأكيد داشته ايم كه هموطنان براي زيارت اتباع متبركه از طرق قانوني اقدام كنند.

 



انصاري مديركل دفتر دولت در مجلس شد

حجت الاسلام محمدمهدي انصاري مديركل سابق پارلماني وزارت كشور به سمت مديركل دفتر دولت در مجلس منصوب شد.
به گزارش فارس، حجت الاسلام «محمدمهدي انصاري» مديركل سابق پارلماني وزارت كشور از سوي محمدرضا ميرتاج الديني معاونت پارلماني دولت، به سمت مديركل دفتر دولت در مجلس منصوب شد.
هماهنگي در ارائه لوايح به مجلس شوراي اسلامي، پيگيري جلسات ملاقات نمايندگان مجلس با رياست جمهوري و معاونان وي، رسيدگي به مطالبات و درخواست هاي نمايندگان، ايجاد هماهنگي به منظور حضور وزرا و معاونان وزرا در مجلس در راستاي افزايش تعامل فيمابين دولت و مجلس و هماهنگي امور بين مجلس با دستگاههاي مختلف اجرايي كشور از مسئوليت هاي مديركل دفتر دولت در مجلس است.

 



رئيس محاكم انقلاب خبر داد
ارجاع پرونده توهين كنندگان عليه مسئولان به شعبه 15 دادگاه انقلاب

پرونده هفت نفر از توهين كنندگان به مقامات و مسئولان كشور به شعبه 15 دادگاه انقلاب به رياست قاضي صلواتي ارجاع شده است.
رئيس محاكم انقلاب با اعلام اين خبر گفت: تصميم گيري درباره برگزاري علني يا غيرعلني دادگاه اين متهمان برعهده قاضي شعبه است.
به گزارش ايسنا، دادسراي عمومي و انقلاب تهران روز گذشته با صدور اطلاعيه اي از محاكمه هفت نفر از متهمان پرونده هاي هتاكان به آرمان هاي انقلاب اسلامي در روزهاي يك شنبه تا سه شنبه اين هفته در دادگاه انقلاب اسلامي تهران خبر داده بود.

 



با صدور يك بيانيه
جامعه قرآني كشور خواستار برخورد قاطع با فتنه انگيزان شد

سرويس فرهنگ و معارف-
جامعه قرآني كشور با صدور بيانيه اي ضمن تجديد پيمان با ولي امر مسلمين، هتك حرمت مقدسات جامعه اسلامي را محكوم و تاكيد كرد: از حافظان قانون مي خواهيم كه به وظيفه خود در قبال قانون شكنان با قاطعيت عمل كنند و بساط فتنه را از جامعه برچينند.
به گزارش كيهان، جامعه قرآني كشور با صدور يك بيانيه و ارسال آن به محضر رهبر فرزانه انقلاب ضمن تجديد بيعت با امام(ره) و نايب برحق ايشان نسبت به هتك حرمت عاشورا و مقدسات جامعه اسلامي در كنار برخي حوادث پيش آمده، واكنش نشان داد و خواستار برخورد قاطع دستگاه قضايي نسبت به فتنه انگيزان و حرمت شكنان شد.
بنابر اين گزارش در بخشي از اين بيانيه كه به امضاي حدود 130 تن از اساتيد و قاريان ممتاز كشور نيز رسيده آمده است: اي پيشوا و اي رهنما! احتجاج شما با گرفتاران فتنه و حتي فتنه سازان، چون چراغ و مشعل هدايت، چنان روشنگر است كه هيچ نقطه ابهامي را براي هيچ كس حتي آنان كه اندك انصاف و يا كمترين بهره را از خود داشته باشند، باقي نمي گذارد.
همچنين در اين بيانيه به فلسفه بافي برخي خواص در خصوص اتفاقات اخير و فرار از توبه و طلب عفو اشاره شده و در خصوص هتك حرمت هاي صورت گرفته آمده است:
جامعه قرآني كشور ضمن اعلام برائت از همه فتنه گران و آشوب طلبان و ستيزه گران با ايمان و امنيت اين ملت و با اعلام نفرت از كساني كه با توهين به امام(ره) از قصد و آرزوي خود در ستيزه با اسلام پرده برداشتند، تبعيت كامل خود را از رهبر عظيم الشان انقلاب اسلامي اعلام مي داريم و از حافظان قانون مي خواهيم كه به وظيفه خود در قبال قانون شكنان با قاطعيت عمل كنند و بساط فتنه را از جامعه برچينند و به كساني هم كه با اظهارات دوپهلوي خود از پيروي راه روشن طفره مي روند و خواسته يا ناخواسته اذهان مردم را مشوش مي كنند، هشدار مي دهيم كه با ملت ايران، يكرنگ و صادق باشند.
شايان ذكر است متن كامل بيانيه جامعه قرآني كشور سه شنبه همين هفته در صفحه معارف روزنامه كيهان منتشر مي شود.

 


صفحه (14)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14