(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


یکشنبه 13 دي 1388- شماره 19549
 

صفحه (14)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
آيت الله نوري همداني: مردم فريب بيانيه هاي حرمت شكنان را نمي خورند
جامعه مدرسين مرجعيت يوسف صانعي را تكذيب كرد
عضو مجلس خبرگان:موسوي در شكل گيري حوادث روز عاشورا دست داشت
وزير امور خارجه:انگليس حامي هتاكان به مقدسات اسلامي است
بي بي سي براي پوشش هتاكي روز عاشورا مرخصي كاركنانش را لغو كرد
معاون امور مجلس رئيس جمهور: لايحه برنامه پنجم توسعه اين هفته به مجلس مي رود
«صفاري» سفير جمهوري اسلامي ايران در مادريد شد
مردم رفسنجان نام يك ميدان را به امام حسين(ع) تغيير دادند
شهادت 7 نفر از ماموران نيروي انتظامي در شرق كشور
اعضاي شوراي مركزي انجمن اسلامي پزشكان انتخاب شدند
مسابقات ورزشي مدارس به 30 رشته افزايش يافت
معاون وزارت كار و امور اجتماعي: مجلس طرح حمايت از مشاغل خانگي را بررسي مي كند
معاون عمراني وزير آموزش و پرورش: مدارس كشور شناسنامه دار مي شوند
معاون وزير كشور: ثبت احوال بخشي از امور خود را به بخش خصوصي واگذار مي كند
ساخت بيش از يك ميليون و 200 هزار واحد مسكوني در كشور
زادسر: فرزندان سران فتنه به دشمنان اطلاعات مي دهند
وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي: عاشورا همواره دو جبهه حق و باطل را از هم جدا كرده است
اخبار ادبي و هنري



آيت الله نوري همداني: مردم فريب بيانيه هاي حرمت شكنان را نمي خورند

آيت الله نوري همداني از مراجع عظام تقليد با اشاره به بيانيه اخير موسوي گفت: مردم فريب بيانيه هاي صادر شده را نمي خورند.
آيت الله نوري همداني در ديدار جمعي از طلاب و استادان استان همدان با اشاره به تاكيدات امام خميني(ره) بر اصل ولايت فقيه افزود: امام راه مقابله با آسيب ها و آفت هايي كه از سوي دشمنان متوجه انقلاب اسلامي و ولايت فقيه بود را براي مردم بيان كردند.
استاد حوزه علميه قم يادآور شد: چه بدعتي بالاتر از اينكه در روز عاشورا و عزاداري براي سيدالشهدا(ع) كه سرلوحه كار و زندگي ماست، فتنه گري و آشوب ايجاد كنند.
وي با بيان اينكه از آنجا كه دشمنان از اسلام سيلي سختي خورده اند، درصدد ايجاد هرج و مرج در جامعه هستند، ادامه داد: آنهايي كه سال ها فرهنگ و سياست ما را قبضه كرده بودند و اسلام را به كناري گذاشته بودند از ديدن كشوري اسلامي كه با اتحاد در برابر برنامه هاي آنها ايستادگي مي كند وحشت و هراس دارند.
آيت الله نوري همداني يادآور شد: حفظ ولايت فقيه سبب مي شود دشمنان بيش از پيش از توطئه ها و برنامه هاي خود براي ميهن اسلامي ما مايوس و نااميد شوند.
استاد حوزه علميه قم اظهار داشت: آيت الله خامنه اي از لحاظ شجاعت و بصيرت شايستگي كامل براي اداره امور مملكت را دارا هستند و با وجود مشكلات و حملات دشمنان توانسته اند اسلام ناب را در مملكت حفظ كنند.
اين مرجع تقليد با اشاره به صدور بيانيه از سوي روساي حرمت شكنان كه در آن از عدم حمايت جريانات روز عاشورا سخن به ميان آمده است، يادآور شد: مردم نبايد در برابر اين قبيل بيانيه ها دچار ترديد شوند، چرا كه اين افراد در چند موضوع مواضع خود را مشخص نكردند.
آيت الله نوري همداني ادامه داد: اين افراد در برابر شعار استقلال، آزادي، جمهوري ايراني كه از سوي طرفداران آنها سر داده شد، سكوت كرده و جمهوري اسلامي كه مردم و امام خميني(ره) براي تحقق آن زحمات فراواني متحمل شدند را به هيچ گرفتند.
وي تصريح كرد: همچنين با توجه به توصيه ها و توجهات امام خميني(ره) براي محو اسرائيل از صحنه جهان، آنها شعار نه غزه، نه لبنان، جانم فداي ايران را تقبيح نكردند.
استاد حوزه علميه قم گفت: در جريانات اخير برخي شعارها برخلاف اصل ولايت فقيه سر داده شد اما اين افراد در برابر آن موضع گيري نكردند.
وي يادآور شد: با توجه به حمايت هاي دول غربي و آمريكا اعلام نكردند كه از حمايت هاي آنها بيزار هستند و پشتيباني و حمايت آنها را نمي خواهند.
اين مرجع تقليد اظهار داشت: مردم فريب اين بيانيه ها را نخواهند خورد، چرا كه مردم ما با بصيرت هستند و تا آخرين قطره خون پشتيبان ولايت فقيه بوده و زمينه ساز ظهور امام زمان(عج) خواهند بود.

 



جامعه مدرسين مرجعيت يوسف صانعي را تكذيب كرد

جامعه مدرسين حوزه علميه قم در پاسخ به پرسش جمعي از اساتيد و فضلاي حوزه علميه درباره مرجعيت شيخ يوسف صانعي اعلام كرد كه مشاراليه فاقد ملاك هاي لازم براي تصدي مرجعيت است.
به گزارش ايسنا، متن پرسش اساتيد حوزه علميه و پاسخ جامعه مدرسين به شرح زير است.
بسمه تعالي
جامعه محترم مدرسين حوزه علميه قم
سلام عليكم
مرجعيت شيعه خورشيد پرفروغي است كه در قرون متمادي همواره پشتيبان اسلام و خط راستين اهل بيت (عليهم السلام) بوده است. اين مسئوليت خطير همواره شايسته مرداني بوده است كه واجد شرايط شرعي مذكور در روايات ائمه اطهار (عليهم السلام) باشند. نظر به اهميت اين موضوع و با توجه به پرسشهاي مكرر هموطنان درباره مرجعيت آقاي حاج شيخ يوسف صانعي خواهشمند است آن جامعه محترم كه همواره مرجع تشخيص اين موضوع بوده نظر خود را درباره مرجعيت ايشان اعلام فرمايند.
با سپاس جمعي از استادان و فضلاي حوزه هاي علميه
¤ پاسخ:
بسم الله الرحمن الرحيم
با توجه به پرسش هاي مكرر مؤمنان، جامعه مدرسين حوزه علميه قم براساس تحقيقات به عمل آمده در يك سال گذشته و پس از جلسات متعدد به اين نتيجه رسيده است كه ايشان فاقد ملاكهاي لازم براي تصدي مرجعيت مي باشد.
جامعه مدرسين حوزه علميه قم
گفتني است طي نزديك به ده سال گذشته آقاي شيخ يوسف صانعي تلاش زيادي داشت كه جامعه مدرسين حوزه علميه قم ايشان را به عنوان يكي از مراجع معرفي كند ولي جامعه مدرسين مشاراليه را براي مرجعيت كه جايگاهي برجسته و مسئوليتي خطير است، فاقد صلاحيت هاي علمي لازم دانسته و از اعلام نام ايشان به عنوان مرجع خودداري مي كرد. اما صانعي طي چند سال اخير مسائلي را تحت عنوان نظرات فقهي مطرح مي كرد كه نه فقط كمترين ريشه اي در فقه نداشت بلكه در تضاد آشكار با مباني شناخته شده فقه و فقاهت بود، اعلام اين نظرات به عنوان فتواي شرعي تعجب توام با ملامت اساتيد و فضلاي حوزه هاي علميه سراسر كشور و ساير بلاد اسلامي را در پي داشت تا آنجا كه سخيف بودن نظرات ياد شده حتي تعجب و سرزنش طلابي را كه در سطوح اوليه فقهي بودند نيز در پي داشت و هنگامي كه برخي از فضلا و اساتيد غيرفقهي بودن اين نظرات را به وي گوشزد كرده و خواستار توضيح ايشان مي شدند، يوسف صانعي برخلاف روال پذيرفته شده و جاري حوزه هاي علميه كه مباحثه و نقد و بررسي نظرات فقهي از اصول اوليه آن است، آشكارا از مباحثه فقهي درباره نظرات خود اجتناب مي كرد و با بياني اهانت آميز مي گفت: جواب منتقدان فقهي من، «سلام» است!!
شايان ذكر است كه يوسف صانعي طي چند سال اخير به سخنگوي دشمنان اسلام نيز تبديل شد، و اهداف كينه توزانه آنها عليه اسلام و اهل بيت عليهم السلام را در پوشش فتواي فقهي!! مطرح مي كرد كه استقبال گسترده آنان را نيز به دنبال داشت.
برخي از نظرات يوسف صانعي به اندازه اي دور از مباني اوليه علمي و عقلي بود كه براي نقد آن نيازي به آشنايي با فقه نبود، چرا كه اين نظرات كمترين بهره اي از فقه و فقاهت نداشت و تنها ديدگاههاي شخصي خود ايشان بود كه در پوشش نظر فقهي مطرح مي گرديد. كيهان طي چند سال گذشته بارها اينگونه نظرات وي را نقد كرده بود.

 



عضو مجلس خبرگان:موسوي در شكل گيري حوادث روز عاشورا دست داشت

امام جمعه مشهد بر دست داشتن ميرحسين موسوي در شكل گيري حوادث روز عاشورا تأكيد كرد.
آيت الله علم الهدي نماينده مردم استان خراسان رضوي در مجلس خبرگان رهبري در گفت وگو با فارس گفت: سكوت سران فتنه در قبال حوادث روز عاشورا به اين خاطر است كه اگر بخواهند در قبال اين جريان برخورد كرده و اظهار مخالفت كنند عده اي از همدستان و همراهان خود را از دست مي دهند.
وي تأكيد كرد: برخي از افراد مثل موسوي در شكل گيري حوادث روز عاشورا نقش داشته اند و اكنون مي بينند جريان به راه افتاده توسط آن ها به نقطه اي رسيده كه جز فساد و افتضاح چيز ديگري ندارد و اين مسئله موجب شده كه آن ها ميان مردم دچار يك نفرت عمومي شوند.
آيت الله موحدي كرماني هم در ديدار با دبير كل حزب مأتلفه با اشاره به فريب برخي توسط سران فتنه گفت: وظيفه ما و همه مسلمانان اين است كه اين افراد را آگاه كنيم تا بيدار شوند و در صفوف دشمن قرار نگيرند.
وي با تأكيد بر اين كه ايجاد بصيرت درافراد فريب خورده بسيار لازم است افزود: هدف امام حسين(ع) اين بود كه انسان ها را از تعلل، ضلالت، گمراهي و جهالت نجات دهد.
موحدي كرماني تصريح كرد: شروع گمراهي عده اي از افراد به دليل فاصله گرفتن از روحانيت حق بوده است.
در همين حال بسيج دانشجويي دانشگاه علوم پزشكي بقيه الله(عج) در نامه سرگشاده اي به آيت الله آملي لاريجاني رئيس قوه قضائيه از وي سأال شده است كه چرا با وجود اينكه چند ماه از وقوع اغتشاشات توسط قانون شكنان مي گذرد هنوز با مسببين اصلي آن و سران فتنه برخوردي صورت نمي گيرد.
در بخش ديگري از اين نامه از رئيس قوه قضائيه سأال شده است كه چرا با وجود گذشت چند ماه از برگزاري دادگاه تعدادي از طراحان و بازيگران ميداني فتنه هاي اخير هنوز هيچ كدام از احكام صادره اجرايي نشده است. بسيج دانشجويي اين دانشگاه در ادامه تأكيد كرده است: سران فتنه و فتنه گران در مقابل خشم سيل خروشان ملت مأمن و مسلمان نابود خواهند شد و به زباله دان تاريخ خواهند پيوست.

 



وزير امور خارجه:انگليس حامي هتاكان به مقدسات اسلامي است

وزير امورخارجه كشورمان با اشاره به اوباشگري هواداران موسوي در روز عاشورا گفت: حرمت شكني عاشورا با حمايت انگليس و برخي كشورهاي غربي انجام شد.
منوچهر متكي در جمع نمازگزاران بندرگز اهانت به ساحت مقدس امام راحل و حرمت شكني عاشوراي حسيني را فتنه انگليسي دانست و گفت: اين اهانت ها از زماني شروع شد كه انگليسي ها افرادي مانند سلمان رشدي را به صحنه آوردند و كاريكاتور و نوشته هاي موهن عليه مقدسات اسلامي نوشتند.
وي با تأكيد بر اينكه ملت ما به عاشورا اعتقاد دارد و راهش ادامه راه امام حسين(ع) است، تصريح كرد: دشمنان از موج عدالت خواهي مي ترسند.
متكي يادآور شد: فتنه هايي كه به فتنه هاي انگليسي مشهور است و سعي دارد برخي كشورهاي غربي را با خود همراه كند، زود برملا مي شود و راه به جايي نخواهد كرد.
متكي از حضور مردم در اعلام انزجار نسبت به حرمت شكني هاي عاشوراي حسيني قدرداني كرد و گفت: حضور مردم همواره درسطوح مختلف عالي بوده است.
متكي همچنين گفت: غربي ها هشت سال پيش به مردم افغانستان گفتند كه جلوي موادمخدر و افراط گرايان را مي گيريم و امنيت ايجاد مي كنيم اما اينگونه نشد.
وزير امورخارجه همچنين با اشاره به دخالت هاي غرب در امور يمن، عراق، پاكستان و ايران گفت: آمريكا درباره ملت ايران هيچ كاري نمي تواند بكند اما اين را نمي فهمد و علت موفق نبودنش اعتقادهاي ملت ايران است.

 



بي بي سي براي پوشش هتاكي روز عاشورا مرخصي كاركنانش را لغو كرد

سردبير بخش فارسي بي بي سي از لغو مرخصي كاركنان خود براي پوشش خبري اغتشاشات روز عاشورا در تهران خبر داد.
به گزارش فارس، صادق صبا رئيس بخش بي بي سي فارسي در وبلاگ خود نوشت: در روز يكشنبه كه نخستين خبرهاي درگيري ها بين معترضان و ماموران امنيتي در مراسم روز عاشورا به ما رسيد، پي برديم كه روز مهم ديگري براي خبر رساني پيش رو داريم، بلافاصله با سردبيران ارشد تلويزيون جلسه برگزار كرديم و تصميم گرفتيم كه برنامه هاي عادي را قطع كنيم و صرفا به كانال خبري تبديل شويم، در راديو هم تصميم گرفتيم كه برنامه نيم ساعته جام جهان نما را به برنامه يكساعته تبديل كنيم و در سايت بي بي سي نيز صفحات ويژه پوشش خبرهاي اعتراضات ايجاد كنيم.
وي در ادامه مطلب مي افزايد: تبديل برنامه هشت ساعته تلويزيون (كه بخش مهمي از آن همچون برنامه هاي مستند، فرهنگي و جز اينها از قبل ضبط مي شود) به برنامه كاملا خبري و زنده كار ساده اي نيست، به خصوص كه روز عاشورا در ايران مصادف شده بود با تعطيلات كريسمس و همچنين تعطيلات آخر هفته در لندن كه اين نيز كار را دشوارتر مي كرد، با وجود اين بسياري از همكاران از مرخصي خود گذشتند و به سر كار آمدند.
نوشته صادق صبا اگرچه از ادبيات ديپلماتيك براي لغو مرخصي كاركنان استفاده كرده، اما نشان مي دهد تمامي اعضاء رسانه دولتي انگليس به رغم تعطيلات سال نو ميلادي در آماده باش رسانه اي بسر مي برند.
اين رسانه پس از آنكه به انتظاراتش در روز عاشورا دست نيافت سعي كرد راهپيمايي ميليوني مردم ايران در اعتراض به حرمت شكني روز عاشورا توسط اغتشاشگران را ناچيز شمرده و كوچك نشان دهد.

 



معاون امور مجلس رئيس جمهور: لايحه برنامه پنجم توسعه اين هفته به مجلس مي رود

معاون پارلماني و امور مجلس رئيس جمهور خبر داد: در هفته جاري لايحه برنامه پنجم توسعه از سوي دولت تقديم مجلس شوراي اسلامي مي شود.
حجت الاسلام و المسلمين ميرتاج الديني در گفت و گو با ايسنا افزود: با عنايت به تقدم برنامه پنجم توسعه بر لايحه بودجه سال 89، تلاش براين است كه لايحه برنامه پنجم توسعه اين هفته به مجلس شوراي اسلامي ارايه شود و بعد از آن لايحه بودجه سال 89 تقديم مجلس مي شود.
وي هم چنين با بيان اين كه«براساس سياست هاي كلان ابلاغي در بودجه، ايجاد صندوق توسعه ملي ديده شده است» ادامه داد: 20 درصد از درآمدهاي نفتي به صورت مستقيم به اين صندوق واريز و منحصرا موجودي اين صندوق براي سرمايه گذاري هاي زاينده و مولد استفاده مي شود كه در قالب ارايه تسهيلات به بخش خصوصي و غير ه در كنار بودجه عمراني قرار مي گيرد.
وي افزود: دولت در بودجه هر سال مشخص مي كند كه به چه ميزان قصد استفاده از موجودي اين صندوق را دارد.

 



«صفاري» سفير جمهوري اسلامي ايران در مادريد شد

«مرتضي صفاري» به عنوان سفير جديد جمهوري اسلامي ايران در اسپانيا جايگزين صالحي منفرد شد.
به گزارش فارس، «مرتضي صفاري» در حال حاضر مديركل مشترك المنافع و همسايگان شمال غربي وزارت امورخارجه است.
صفاري همچنين عهده دار سفارت ايران در مجارستان و قزاقستان (به عنوان سفير) و كاردار سفارت جمهوري اسلامي ايران در روماني بوده است.
معاونت اداره دوم سياسي، رياست اداره دوم شرق اروپا و رياست اداره اول اروپاي مركزي و شمالي وزارت امور خارجه از ديگر سوابق كاري صفاري در طول دوران فعاليتش مي باشد.
سيد داود محسني صالحي منفرد پيش از اين عهده دار اين سمت (سفارت ايران در مادريد) بود.

 



مردم رفسنجان نام يك ميدان را به امام حسين(ع) تغيير دادند

نام ميداني در شهر رفسنجان كه تحت عنوان «سردار سازندگي» نامگذاري شده بود تغيير يافت.
به گزارش جهان نيوز، در پي راهپيمايي عظيم مردم ايران در سراسر كشور، راهپيمايان در شهر رفسنجان نام يكي از ميادين اصلي اين شهر را تغيير دادند.
بنابراين گزارش، مردم رفسنجان با نصب تابلويي جديد نام ميدان «سردار سازندگي» را به ميدان امام حسين(ع) تغيير دادند.
هنوز از تصميم شوراي اسلامي شهر رفسنجان براي اجابت اين مطالبه مردمي و تغيير رسمي نام اين ميدان خبري مخابره نشده است.

 



شهادت 7 نفر از ماموران نيروي انتظامي در شرق كشور

فرمانده انتظامي خراسان جنوبي از شهادت هفت نفر از ماموران نيروي انتظامي شرق كشور در درگيري با اشرار خبر داد.
به گزارش خبرگزاري فارس از بيرجند، سرتيپ حميد شرفي اظهار داشت: پيكر سه تن از شهدا در بيرجند و چهار نفر ديگر در مشهد تشييع مي شود.
وي از كشف 2 تن انواع مواد مخدر و هلاكت قاچاقچيان و اشرار مسلح در خراسان جنوبي در اين عمليات خبر داد و افزود: در پي درگيري ماموران انتظامي خراسان جنوبي با قاچاقچيان و اشرار مسلح چهار نفر از آنان به هلاكت رسيدند و يك نفر زخمي شد.
شرفي تصريح كرد: اشرار و قاچاقچيان مسلح با به جا گذاشتن تعدادي خودرو، موتور سيكلت و سلاح پا به فرار گذاشتند.

 



اعضاي شوراي مركزي انجمن اسلامي پزشكان انتخاب شدند

هفدهمين مجمع عمومي انجمن اسلامي پزشكان ايران، مجمع فوق العاده و انتخابات ششمين دوره شوراي مركزي اين انجمن با حضور اعضاي انجمن كه از سراسر كشور در سالن همايش كتابخانه ملي تهران گردهم آمده بودند، دهم دي ماه سال 1388، برگزار شد.
در اين مجمع كه با حضور جمعي از نخبگان، انديشمندان، اساتيد و فرهيختگان جامعه پزشكي و شخصيت هاي برجسته سياسي علمي و روحاني برگزار شد، ضمن اصلاح اساسنامه در جهت لزوم حضور ليسانسيه هاي پروانه دار در شوراي مركزي انجمن، حضور دكتر عباس شيباني نيز به عنوان عضو افتخاري شوراي مركزي انجمن اسلامي پزشكان ايران به تصويب رسيد.
گفتني است در اين مجمع اعضاي شوراي مركزي به ترتيب آراء بشرح ذيل انتخاب گرديدند:
پزشكان: دكتر سيدشهاب الدين صدر، دكتر سيدحسن امامي رضوي، دكتر شاهين محمد صادقي، دكتر عباس مسجدي، دكتر احمدرضا جمشيدي، دكتر سيدحسن اعتمادزاده، دكتر علي اصغر پيوندي، دكتر سيدعباس سجادي، دكتر احمد نجابت، دكتر حسن آقاجاني، دكتر ابوالحسن فقيه، دكتر احمد اسفندياري، دكتر شهربانو نخعي، دكتر اميد براتي، دكتر شاهين شيراني، دكتر محمدكريم شهرزاد، دكتر شاهرخ رامين، دكتر محمد رئيس زاده.
دندانپزشكان: دكتر سعيد ساعي، دكتر سيدعلي رياض، دكتر زهره طبيب زاده، داروسازان: دكتر غلامحسين نيك نژاد، دكتر احمد شيباني، دكتر جواد سعيدتهراني، علوم آزمايشگاهي: دكتر محمد صاحب الزماني
علوم پايه: دكتر عليرضا شعبانزاده و ليسانسيه پروانه دار: محمود اربابي.

 



مديركل تربيت بدني آموزش و پرورش
مسابقات ورزشي مدارس به 30 رشته افزايش يافت

مديركل تربيت بدني آموزش و پرورش از افزايش مسابقات ورزشي مدارس از
8 رشته به 30 رشته خبر داد.
به گزارش فارس منوچهر بهمني گفت: با اجرا شدن اين طرح تمام مدارس كشور به صورت فراگير و عميق با مسابقات مختلف ورزشي درگير خواهند شد و از اين طريق نخبگان در عرصه رشته هاي ورزشي مختلف شناخته مي شوند.
وي افزود: هر قدر مسابقات ورزشي درون مدرسه اي، منطقه اي، استاني تا كشوري افزايش و تداوم داشته باشد، روحيه جوانمردي و شادابي در بين دانش آموزان تا حد مطلوبي بالا خواهد رفت.
منوچهر بهمني با اشاره به اينكه از آغاز سال تحصيلي تاكنون توانسته ايم در اين زمينه موفق عمل كنيم، افزود: با اجرايي شدن اين امر از سويي نظام استعداديابي فعال شده است و از سوي ديگر نيز از پر شدن اوقات فراغت دانش آموزان با مسائل تهاجم فرهنگي جلوگيري كرده ايم.

 



معاون وزارت كار و امور اجتماعي: مجلس طرح حمايت از مشاغل خانگي را بررسي مي كند

خرم آباد - خبرنگار كيهان:
طرح حمايت از مشاغل خانگي كه از سوي دولت در قالب لايحه ارائه شده در مجلس تحت بررسي است.
معاون امور اجتماعي مجلس و بين الملل وزارت كار و امور اجتماعي در مراسم معارفه حامد ويسكرمي مديركل جديد كار و امور اجتماعي لرستان افزود: براساس اين طرح علاوه بر اعمال حمايت از مشاغل خانگي و زناني كه در خانه ها به كار توليد اشتغال دارند از ساير داوطلبان اشتغال در اين زمينه با پرداخت تسهيلات، ارائه آموزش حرفه اي، بيمه و... حمايت مي شود.
موالي زاده گفت: طرح صلاحيت حرفه اي به منظور حمايت از ارتقاء دانش حرفه اي و مهارت از محورهاي برنامه وزارت كار وامور اجتماعي است.
وي افزود: تقويت سه جانبه رابطه كارگر، كارفرما و دولت به منظور افزايش توليد و بهره وري و كاهش مشكلات كارگري و كارفرمايي در دستور كار اين وزارتخانه قرار گرفته است.
وي با بيان اين مطلب كه سياست محوري دولت توجه ويژه به مناطق محروم كشور است، گفت: تلاش اين است كه استانهاي محرومي مثل لرستان كه از ظرفيت و استعدادهاي بسيار زيادي در بخش هاي كشاورزي، آب، خاك، گردشگر و نيروي انساني توانمند برخوردار است از اين محروميت خارج شود.

 



معاون عمراني وزير آموزش و پرورش: مدارس كشور شناسنامه دار مي شوند

معاون عمراني وزير آموزش و پرورش و رئيس سازمان نوسازي مدارس كشور از شناسنامه دار شدن مدارس كشور براي نخستين بار خبر داد.
مرتضي رئيسي درگفت وگو با ايسنا، با تشريح جزئيات طرح «شناسنامه دار شدن مدارس»، گفت: بر اين اساس در سردر و ورودي اصلي تمامي مدارس كشور تابلوهاي متحدالشكلي به عنوان شناسنامه مدرسه با هدف معرفي كامل فضاي آموزشي آن مدرسه نصب مي شود.
وي افزود: در اين تابلوها مواردي چون عنوان آموزشگاه، مقطع تحصيلي و جنسيت به صورت گويا و خوانا از ساير موارد با خط نستعليق نوشته مي شود.
رئيسي يادآور شد: در اين تابلو همچنين بايد سال تاسيس مدرسه در قسمت سمت راست گوشه پايين و آرم جمهوري اسلامي ايران درقسمت سمت راست گوشه بالا نوشته شود. در گوشه چپ بالاي تابلو نيز اين سخن امام خميني(ره) كه «تعليم و تعلم عبادت است» و در گوشه چپ پايين تابلو منطقه آموزش و پرورش هر مدرسه درج خواهد شد.

 



معاون وزير كشور: ثبت احوال بخشي از امور خود را به بخش خصوصي واگذار مي كند

ساري - خبرنگار كيهان:
در اجراي سياست برون سپاري فعاليت هاي اجرايي و براي اولين بار سازمان ثبت احوال كشور بخشي از وظايف خود را به بخش خصوصي واگذار خواهد كرد.
معاون وزير كشور با اعلام اين خبر در ساري افزود: با اجراي اين سياست ضمن جبران كمبود نيروي انساني اشتغالزايي جديد در خارج از سيستم دولتي صورت مي گيرد.
محمد ناظمي اردكاني از روند نهايي شدن كارت ملي هوشمند در كشور خبر داد و افزود: اطلاعات اوليه موردنياز براي صدور كارت ملي هوشمند در كشور در حال جمع بندي است.
رئيس سازمان ثبت احوال كشور يادآور شد: كارت ملي هوشمند با كاربردهاي متنوع خدماتي در كشور فراگير خواهد شد.
وي با تاكيد بر لزوم توجه به مكانيزه كردن عمليات سازمان ثبت احوال افزود: روند مكانيزه كردن فعاليت هاي سجلي از شهرهاي كوچك كشور آغاز مي شود.
وي از برگزاري دوره هاي آموزشي ويژه براي كاركنان ثبت احوال كشور خبر داد و افزود: با اجراي اين دوره هاي آموزشي سطح علمي و اداري كاركنان تابعه ارتقا خواهد يافت.

 



وزير مسكن و شهرسازي خبر داد
ساخت بيش از يك ميليون و 200 هزار واحد مسكوني در كشور

رشت و ساري- خبرنگار كيهان:
وزير مسكن و شهرسازي در سفر به استان گيلان از ساخت بيش از يك ميليون و 200 هزار واحد مسكوني در كشور خبر داد.
به گزارش خبرنگار كيهان در رشت مهندس علي نيكزاد كه در جلسه شوراي تأمين مسكن استان گيلان سخن مي گفت از عملياتي شدن بيش از 3 هزار و 500 واحد مسكن مهر در اين استان بعنوان يكي از برنامه هاي اجرايي ساخت مسكن براي افراد نام برد و افزود: براي ساخت پروژه هاي مسكن مهر در گيلان بالغ بر يك هزار و 550 ميليارد ريال اعتبار در اختيار اداره كل مسكن و شهرسازي قرار گرفته است.
به گفته وي در همين ارتباط براي ساخت هر واحد مسكوني در تيپ صنعتي 200 ميليون ريال و غير صنعتي 150 ميليون ريال تسهيلات پرداخت مي شود.
وزير مسكن و شهرسازي گفت: متقاضيان ساخت 12 هزار واحد مسكوني روستايي گيلان مي توانند جهت دريافت تسهيلات 75 ميليون ريالي بصورت زنجيره اي به بانكهاي عامل استان مراجعه كنند.
وي تصريح كرد: براي احداث 800 واحد مسكوني مورد نياز دو دهك پايين جامعه با كميته امداد امام خميني استان قراردادي منعقد و 60 ميليون ريال نيز بصورت بلاعوض براي ساخت هر واحد توسط وزارت رفاه پرداخت مي شود.
همچنين به گزارش خبرنگار كيهان در ساري نيكزاد در جريان سفر يك روزه به مازندران از عملياتي شدن احداث 127 بيمارستان در كشور خبر داد.
وزير مسكن و شهرسازي افزود: براي اجراي اين پروژه ها 900 ميليارد تومان اعتبار نياز است.
وي با تأكيد بر ضرورت حمايت اعتباري مجلس شوراي اسلامي از اين پروژه ها گفت: مجلس شوراي اسلامي با تصويب اعتبارات ويژه مي تواند به روند اجراي عمليات اين پروژه ها سرعت بخشد.وي در مورد وضعيت اجراي پروژه مسكن مهر در كشور يادآور شد: براي عملياتي شدن اين پروژه 350 هزار ميليارد ريال اعتبار اختصاص يافت كه تاكنون 17 هزار ميليارد ريال آن به دست متقاضيان رسيد.

 



زادسر: فرزندان سران فتنه به دشمنان اطلاعات مي دهند

همدان - خبرنگاركيهان:
امام جمعه اسدآباد در خطبه هاي نمازجمعه اين شهر گفت: فرزندان برخي سران فتنه به دشمنان اطلاعات مي دهند.
حجت الاسلام والمسلمين «علي زادسر جيرفتي» با اعلام اين مطلب، افزود: 286 نفر از فرزندان عوامل پشت پرده فتنه ها در لندن مشغول تحصيل هستند و يكي از شرايط اصلي گرفتن مدرك دكترا در انگلستان، ارايه ريز اطلاعات داخلي كشور توسط هر فرد است.
وي ادامه داد: در عاشوراي امسال، واقعه عاشورايي ديگري آفريده شده و اگر فتنه گران سرسوزني عقل داشتند در چنين روزي اقدام به انجام اعمال ناشايست نمي كردند.
وي خاطرنشان ساخت: كفن پوشي ما در ايام محرم و عاشورا، به دليل اهانت به رهبر انقلاب و ولايت فقيه است چرا كه ايشان از نقش و جايگاه امام حسين(ع) در عصر حاضر برخوردار هستند.
زادسر اضافه كرد: اگر نظام جمهوري اسلامي كروبي، موسوي و خاتمي را دو روز بازداشت انفرادي كند، حتما لب به اعتراف باز مي كنند و مي گويند كه چرا دلخوش اوباما و شبكه هاي بيگانه و كانالهاي ماهواره اي شده اند.
وي تاكيدكرد: هاشمي رفسنجاني هم بايد هرچه زودتر موضع خود را از اين جريان فتنه مشخص كند چرا كه ملت با فتنه گران هيچ شوخي ندارد.

 



وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي: عاشورا همواره دو جبهه حق و باطل را از هم جدا كرده است

وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي گفت: بايد به سهم خويش بكوشيم در اين دوران كه دوران فتنه است مسائل را تشخيص دهيم.
به گزارش ايرنا دكتر «سيد محمد حسيني» جمعه شب در مراسم اختتاميه ششمين همايش سراسري آيين هاي عاشورايي در گرگان افزود: عاشورا دو جبهه حق و باطل را به خوبي مشخص مي كند و اين واقعه به گونه اي است كه همواره بايد آن را مد نظر داشته باشيم.
به گفته وي در دوران انقلاب و دفاع مقدس و حال حاضر كه رويارويي حق و باطل را هميشه داريم و در اين روزها كه غربي ها و بيگانگان تمام توان خود را مقابل ملت ايران به كار گرفته اند و مي خواهند كه كشورما مستقل نباشد همه اين ها به علت همين تقابل است و بايد مسائل را بشناسيم.
وي با بيان اينكه همه ما بايد در اين امتحان الهي وظايف خود را انجام دهيم تصريح كرد: وقتي درگيري داخلي باشد و رويارويي با كساني كه آنها هم ادعاي قرآن و پيامبر داشته باشند، قدرت فهم و تشخيص مي خواهد كه كار دشواري است.
وي در ادامه خاطرنشان كرد: اينكه بايد عاشورا را زنده نگه داريم يك امر بديهي است و از زمان حادثه عاشورا اين چراغ همواره پر فروغ بوده و اين شعله همواره افروخته است.
وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي ادامه داد: عاشورا به علت اينكه با فطرت انسان ها پيوند خورده خاموش شدني نيست و هر گروه و قشري و از جمله هنرمندان خود را با آن پيوند مي زنند و همه علاقه مند هستند كه در آن مشاركت داشته باشند.
وي با تاكيد بر اينكه در مورد حماسه كربلا هر چقدر هم گفته شود كم است، يادآور شد: اينكه هنرمندان ما به چنين برنامه هايي توجه دارند نشانگر تعهدي است كه در آنها وجود دارد و همانگونه كه اين تعهد را در اين همايش آييني و جشنواره امام رضا (ع) ديديم.
وي در همين زمينه افزود: هر كسي براساس ايده ها و باورها، فعاليت هاي خود را جهت مي دهد و قبول ندارم كه هنر مي تواند بدون ديدگاه و جهان بيني و اعتقادات باشد.
دكتر حسيني در بخش ديگري از سخنان خود با اشاره به برگزاري همايش ها و مراسم هاي مختلف فرهنگي و هنري از سوي معاونت هاي مختلف اين وزارتخانه در استان ها گفت: اين برنامه ها در استان ها ادامه مي يابد و بزودي معاونت سينمايي نيز حركت هاي خوبي را در استان ها انجام مي دهد.
وي تاكيد كرد: البته لازم است استانداران و از جمله استاندار اين استان نيز حمايت هاي بيشتري را از بخش هاي فرهنگي و هنري داشته باشند به خصوص در گلستان كه تركيب مختلف قومي و جمعيتي را دارد.

 



اخبار ادبي و هنري

نمايش فيلم هاي ضد آمريكايي و ضد صهيونيستي
در جشنواره فيلم فجر
آثاري با موضوع سلطه گري استعمار جهاني و مظاهر آن، در
بيست و هشتمين جشنواره بين المللي فيلم فجر به نمايش درمي آيد. در اين بخش فيلم هايي مطرح از سينماي جهان گنجانده شده كه نگاهي جسورانه و توام با نقدي صريح به جريان هاي سلطه گر غربي دارند. نمايش پشت پرده سياست هاي استعماري و استبدادي نظام هايي چون آمريكا و رژيم صهيونيستي در كنار ارايه تصاويري تأثيرگذار از فجايع انساني اين تهاجم از جمله ويژگي هاي آثار اين بخش از جشنواره فيلم فجر است. در اين بخش از جشنواره فيلم هاي «غبار جنگ» ساخته ارول موريس از آمريكا، «دروازه ها باز است، گهگاه» ساخته ليانا بدر از فلسطين، «قفس رنج» ساخته كاترين بيگلو از آمريكا، «گريس رفته است» ساخته جيمز سي استروس از آمريكا، «دره الاه» ساخته پل هاجيس از آمريكا، «مين هاي زميني» ساخته دنيس اروكه از افغانستان و استراليا، «غير قابل انتشار» از برايان دي پالما از آمريكا و كانادا، «جاده گوانتانامو» از مايكل وينتر باتم از انگليس، «در فاصله پرتاب يك سنگ» از لين هالورسن از نروژ، «سربازهاي حلبي» از اس اندرول و تي گرود از نروژ و «اقدام بعدي» ساخته غذاتراوي از فلسطين به نمايش درمي آيند. بيست و هشتمين جشنواره بين المللي فيلم فجر از 5 تا 15 بهمن ماه سال جاري در تهران برگزار مي شود.
خبرهاي جديد معاون فرهنگي
از حوزه كتاب و جشنواره شعر فجر
محسن پرويز، معاون امور فرهنگي وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي و رئيس شوراي سياستگذاري چهارمين جشنواره بين المللي شعر فجر كه در جلسه اين شورا سخن مي گفت ضمن برشمردن مهم ترين رسالت جشنواره شعر فجر كه همان شكوفايي جريان هاي شعري كشور است، اضافه كرد: امسال با توجه به رقابتي شدن جشنواره بايد تلاش شود با ايجاد فضاي سالم زمينه حضور شاعران جوان بيشتري در جشنواره فراهم آيد تا با حضور اين شاعران، جشنواره، بتواند گام بلندي بسوي هدف تعيين شده بردارد. پرويز همچنين برشفاف بودن ملاك و معيارهاي داوري تأكيد كرد و خواستار حضور اساتيد برجسته شعري كشور به نمايندگي از جامعه شعري در داوري هاي اين دوره از جشنواره شد و گفت: بخشي از موفقيت يك جشنواره بسته به دقت داوري و دستورالعمل ها و معيارهاي آن مي باشد و داوران بايد بدون داشتن نگاه سليقه اي، شعر و سبك ها و قالب هاي ارائه شده را ارزيابي كنند كه اين خود ايجاد انگيزه بيشتر در شركت كنندگان را در ساليان بعد به وجود مي آورد. معاون امور فرهنگي ضمن اعلام برخي از اقدامات صورت گرفته در معاونت فرهنگي براي شعر گفت: حمايت از چاپ و نشر آثار شاعران جوان، چاپ ديوان هاي شاعران معاصر، مهيا كردن سفرهاي استاني و خارجي براي شاعران، حمايت از جشنواره هاي شعر استاني، تصويب طرح برگزاري همايش شاعران ايران و جهان به صورت مستقل و... از برنامه هاي صورت گرفته در معاونت امور فرهنگي است.
خشم صهيونيست ها از يك فيلم افشاگر فلسطيني
يك فيلم فلسطيني درباره جنايات رژيم صهيونيستي خشم شديد صهيونيست ها را برانگيخته است.
به گزارش فارس به نقل از پايگاه خبري نورت مصر، افشاگري هنرمند فلسطيني، بكري در فيلم «جنين جنين»، سربازان رژيم صهيونيستي را شاكي كرده است. اين پايگاه خبري نوشت: روزنامه اسرائيلي هاآرتص اعلام كرد، مشاور قضايي دولت اسرائيل «ميني مزوز» امكان ورود به شكايت سربازان رژيم اشغالگر قدس عليه هنرمند فلسطيني محمد بكري به علت فيلم «جنين جنين» يا ارائه لايحه اتهامي جداگانه اي عليه او را بررسي مي كند. سربازان اسرائيلي، بكري را به تشويش اذهان عمومي نسبت به ارتش رژيم اشغالگر قدس در فيلمش متهم كرده اند. بنابراين گزارش، فيلم «جنين جنين» كه در سال 2002 درباره پيشروي رژيم اشغالگر قدس در كرانه باختري ساخته شده است كه اسرائيل از اكران عمومي آن ممانعت به عمل آورد. از سال 2003 محمد بكري از طرف رژيم اشغالگر قدس تحت تعقيب قرار گرفته و در سال 2008 دادگاه صهيونيست ها اقدام به پذيرش شكواييه سربازان عليه وي كرده است. «جنين جنين» فيلم مستندي است كه از جزئيات جنايت سربازان اشغالگر در اردوگاه جنين پرده برمي دارد.
گردهمايي بسيجيان براي هنر عاشورايي
چهارمين گردهمايي هنرمندان با موضوع هنر عاشورايي برگزار مي شود. اين گردهمايي توسط سازمان بسيج هنرمندان تهران بزرگ، امروز يكشنبه 13 دي ماه، بعد از نماز مغرب در مجتمع فرهنگي اسوه برپا مي گردد.

 


صفحه (14)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14