(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14



شنبه 26 دي 1388- شماره 19560
 

صفحه (14)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
نشست 3 جانبه ايران، پاكستان و افغانستان امروز در اسلام آباد
200 مصوبه جديد براي عمران و توسعه استان خوزستان
واكنش عربستان به انتقاد احمدي نژاد از رياض
رئيس قوه قضائيه: حوزه هاي علميه بايد دنيا را بشناسند
آقاتهراني: پيشنهاد حكميت به معناي عدم درك درست از ولايت است
حسينيان تقاضاي استعفاي خود را پس گرفت
گزارش تحليلي كيهان از آخرين وضعيت مذاكرات هسته اي
زاكاني در مناظره با اطاعت:سران فتنه بستر رشد ضدانقلاب را آماده كردند
ارسال سوخت بوشهر پس از ديدار پوتين با رهبر انقلاب انجام شد



با حضور وزراي خارجه برگزار مي شود
 نشست 3 جانبه ايران، پاكستان و افغانستان امروز در اسلام آباد

نشست سه جانبه وزراي امور خارجه ايران، افغانستان و پاكستان امروز در اسلام آباد برگزار مي شود.
رامين مهمانپرست سخنگوي وزارت امور خارجه با اعلام اين خبر افزود: افغانستان يكي از مسائل مهم منطقه اي است كه بايد براي حل ريشه هاي مشكل در كشور فكري كرد.
مهمانپرست مبارزه با افراط گرايي و تروريسم را از جمله اهدافي برشمرد كه آمريكا و همپيمانان آن براي حضور در افغانستان عنوان كردند و ادامه داد: متاسفانه شاهديم نه تنها اين مشكل حل نشده بلكه به كشورهاي ديگر منطقه نيز گسترش يافته است.
سخنگوي وزارت خارجه با بيان اينكه آمريكايي ها و همپيمانان آن مبارزه با گسترش مواد مخدر در افغانستان را از ديگر اهداف حضور خود در اين كشور برشمردند، اظهار داشت: از زمان حضور نيروهاي خارجي نه تنها توليد مواد مخدر كاهش نيافته بلكه چندين برابر نيز افزايش يافته و ايران را به عنوان يكي از كشورهايي كه در مسير ترانزيت اين مواد قرار دارد، تحت تاثير قرار داده است.
وي با اشاره به مخالفت بسياري از كشورهاي اروپايي نسبت به حضور نظامي گسترده تر در افغانستان و افزايش نيروها در اين كشور، اظهار داشت: اين كشورها فكر مي كنند كه دستور كار اجلاس لندن نمي تواند در وضعيت افغانستان تاثيرگذار باشد.
مهمانپرست در عين حال يادآور شد: برخي معتقدند كه هدف اصلي اجلاس لندن حل مشكلات داخلي كشور انگلستان است تا افغانستان.
سخنگوي وزارت خارجه ثبات و امنيت در افغانستان را ثبات و امنيت ايران، كشورهاي همسايه و منطقه دانست و گفت: ما به عنوان يك كشور مقتدر و صاحب نفوذ با رويكرد منطقه اي تلاش هاي خود را در جهت حل اين مشكل انجام مي دهيم.
وي نشست اسلام آباد را ادامه گام هايي خواند كه جمهوري اسلامي ايران در اين زمينه برداشته و رايزني هايي كه قبلا در اين زمينه داده است و گفت: سعي مي كنيم در اين اجلاس اهداف موردنظر را محقق سازيم.
مهمان پرست تعيين قطعي زمان برگزاري اجلاس سران سه كشور ايران، افغانستان و پاكستان را از جمله موضوعاتي برشمرد كه قرار است وزراي خارجه در نشست فردا (امروز) درباره آن به نتيجه برسند و گفت: فكر مي كنيم در آينده با حضور كشورهايي كه مي توانند در حل اين مشكل موثر باشند و با دعوت از آنها، اين اجلاس را به صورت جامع تر دنبال كنيم.
سخنگوي وزارت خارجه تعيين تاريخ نهايي اجلاس سه جانبه (ايران، افغانستان و پاكستان) را از دستورات اجلاس اسلام آباد برشمرد و گفت كه ممكن است اين موضوع بعدا در سطح گسترده تري دنبال شود.
گفتني است، سوم خرداد ماه 1388تهران ميزبان اولين نشست سه جانبه سران افغانستان، پاكستان و ايران بود كه با حضور محمود احمدي نژاد، آصف علي زرداري و حامد كرزاي برگزار و روساي جمهور سه كشور در پايان اين نشست بيانيه مشتركي را به امضا رساندند.
محمود احمدي نژاد در اين اجلاس خاطرنشان كرد: ملت هاي ايران، افغانستان و پاكستان يك مثلت بي بديل در كل جهان هستند و در يك حوزه تمدني، تاريخي و با ارزش هاي اعتقادي و فرهنگي حضور دارند و داراي فرهنگ، منافع و دشمنان مشترك هستند.
رئيس جمهور پاكستان هم در اين نشست گفت: پاكستان، ايران و افغانستان از طريق همكار ي هاي همه جانبه مي توانند آينده منطقه را رقم بزنند.
رئيس جمهور افغانستان نيز اظهار داشت: ايران و پاكستان مطمئن باشند كه افغانستان به عنوان دوست و برادر در كنار آنها خواهد بود.
حسن قشقاوي معاون كنسولي وزارت امور خارجه كشورمان هم در گفت وگويي با پرس تي وي در واكنش به خبر اجلاس سه جانبه ايران، افغانستان و پاكستان گفت: در اين اجلاس بايد مسائل مرتبط با امنيت مرزي بويژه برخورد با گروه هاي تروريستي مورد ارزيابي جدي قرار گيرد و اقدامات جدي تري توسط مقامات پاكستاني اتخاذ شود.

 



حاصل سومين سفر استاني دولت
 200 مصوبه جديد براي عمران و توسعه استان خوزستان

اهواز - خبرنگار كيهان:
هيئت دولت در دور سوم سفر استاني خود به خوزستان بيش از 200 پيشنهاد دستگاه هاي اجرايي اين استان در بخش هاي مختلف را به تصويب رساند.
معاون اول رئيس جمهور در جمع خبرنگاران گفت: دولت درصدد اجرايي كردن همه وعده هاي خود در سه سفر به خوزستان است. محمدرضا رحيمي افزود: همه تعهدات دولت در خوزستان ويژه است و براي اجراي آن نياز به زمان بيشتري است.
وي با اشاره به تعدادي از مصوبه هاي دور سوم سفر هيئت دولت در بخش هاي مختلف در خوزستان افزود: اختصاص 5 هزار ميليارد ريال اعتبار براي اجراي پروژه ها و امور فرهنگي ظرف مدت پنج سال، تهيه طرح جامع فرهنگي، توسعه حريم زيارتگاه ها و اماكن متبركه، راه اندازي 10 بازارچه خود اشتغالي زنان، اجراي طرح جامع گردشگري دفاع مقدس، برگزاري كنگره سرداران شهيد، توسعه و تكميل مصلي شهرستان ها، بهينه سازي وضع موجود سينماهاي استان خوزستان، احداث و تجهيز خانه هاي جوان، نخبگان و هنرمندان، احداث باشگاه جوانان در شهرها و روستاهاي استان خوزستان، احداث پارك آبي بزرگ در مركز استان، توسعه پايگاه هاي مقاومت بسيج و كمك به بهبود وضعيت خوابگاه هاي دانشجويي از جمله مصوبات سفر سوم دولت در بخش فرهنگي است.
وي اختصاص 2 هزار و 400 ميليارد ريال تسهيلات براي سرمايه گذاران بخش غيردولتي به صورت تسهيلات گردشگري و خدمات رفاهي بين راهي و كشتي تفريحي، پرداخت وام به متقاضيان واجدشرايط براي اجراي 7 هزار طرح خود اشتغالي، اختصاص 2 هزار و 500 ميليون ريال به خريداران كشتي و شناور و صاحبان صنايع كشتي، الزام بانك هاي استان به انعقاد قراردادهاي مصوب تا سال 88، اختصاص يك هزار و 500 ميليارد ريال تسهيلات مورد نياز واحدهاي توليدي، اختصاص 11 هزار و 700 ميليارد ريال براي تسهيلات طرح هاي نيمه تمام بنگاه هاي استان، اختصاص 400 ميليارد ريال تسهيلات قرض الحسنه براي ايثارگران، تامين 550 ميليارد ريال براي تقويت و ايجاد تعاوني ها در شهرستان ها، تامين مبلغ 30 هزار ميليارد ريال براي خريد جهيزيه و تامين مبلغ يك هزار و 500 ميليارد ريال براي خريد لوازم خانگي براي خانواده هاي محروم از ديگر مصو بات سفر در بخش اشتغالزايي است.
رئيس جمهوري در ديدار
با نخبگان خوزستان
رئيس جمهوري در ديدار با نخبگان و فرهيختگان خوزستان گفت: دولت آمادگي سرمايه گذاري ويژه دراحداث دانشگاه در خوزستان را دارد و بزودي دفتر نمايندگي معاونت علمي در به كارگيري نخبگان در استان راه اندازي مي شود.
احمدي نژاد در پاسخ به پرسش يكي از حاضران كه به موضوع وهابيت در خوزستان اشاره مي كرد گفت: اين گونه پرداختن به موضوع وهابيت خود باعث گسترش آن مي شود. بنده در جريان كامل اين موضوع مي باشم. گروه هاي انحرافي در اين استان جايي ندارند و مردم خوزستان با تمام قدرت آنها را ريشه كن خواهند كرد.
وي با اشاره به طرح هدفمند كردن يارانه ها گفت: بزودي ابعاد مختلف اين طرح را در يك برنامه زنده تلويزيوني شرح خواهم داد.
وي با اشاره به ترور شهيد دكتر مسعود علي محمدي گفت: گزارش كارشناسان نشان مي دهد شيوه بمب گذاري در ترور اين شهيد صهيونيستي است. وي افزود: دنياي استكبار نمي خواهد ايران از لحاظ فرهنگي و علمي پيشرفت كند. احمدي نژاد گفت: ما بايد در مديريت جهان با قدرت ظاهر شويم.
احمدي نژاد در مزار شهداي هويزه
رئيس جمهور در دومين روز سفر خود به استان خوزستان در سيزدهمين يادواره شهداي دانشجوي كشور در هويزه گفت: برخي از سران غرب مي گويند در پي ايجاد حقوق بشر و مبارزه با تروريست وارد منطقه خاورميانه شده اند كه اين يك دروغ محض است چرا كه در اين منطقه كشورهايي هستند كه حتي يك انتخابات در آنها صورت نمي پذيرد و با ورود زنان به عرصه هاي اجتماعي مخالفت مي كنند اما دولت هاي اروپايي با آنها روابط خوبي دارند.
دكتر محمود احمدي نژاد با بيان اينكه ماجراي 11 سپتامبر چيزي شبيه هولوكاست است افزود: به بهانه 11 سپتامبر فلسطين را اشغال كردند و 60 سال به اين بهانه بر خاورميانه مسلط شدند.
رئيس جمهور در مسير بازگشت به اهواز بصورت سرزده از روستاي طاهريه 2 بازديد كرد و در جمع مردم اين روستا گفت روز شنبه دكتر بشارتي رئيس سازمان بنياد مسكن كشور به اين روستا سفر كرده و تمام مشكلات اصلي اين منطقه از قبيل بهداشت، جاده، محوطه سازي، مقام سازي منازل، آب آشاميدني، استمهال وام بانكي كشاورزان به دليل خشكسالي و ساخت مدرسه را از نزديك مشاهده و براي رفع آنها برنامه ريزي مي كند.
رئيس جمهوري در ديدار با خانواده شهدا و ايثارگران خوزستان
رئيس جمهور در مراسم تجليل از 9 خانواده شهيد و ايثارگر خوزستان گفت: همه سياستمداران استكبار اذعان دارند كه براي تسلط بر خاورميانه بايد بر ايران تسلط پيدا كنند چرا كه ايران مهمترين كشور منطقه است و اين حاصل فداكاري هاي شهيدان، جانبازان و ايثارگران است.
رئيس جمهور با بيان اينكه فرهنگ پيروز در انقلاب اسلامي، فرهنگ حسيني است افزود: امروز به فضل الهي ايران بيمه است و هيچكدام از قدرت ها نتوانستند بر ايران مسلط شوند و همين امر موجب عصبانيت آنها شده است.
احمدي نژاد خطاب به كشورهاي اروپايي و دولت مردان آمريكا گفت: خيال نكنيد با تبليغات دروغ و راه اندازي 4 شبكه تلويزيوني مي توانيد ملت ايران را سست كنيد. بدانيد امروز ملت ايران محكم تر و آگاه تر از گذشته در صحنه ايستاده است و تا نابودي شما يك قدم عقب نمي گذارد.
احمدي نژاد در ديدار
با مديران خوزستان
رئيس جمهوري در ديدار با مديران خوزستان با اشاره به بودجه سال آينده گفت: بخشهايي در بودجه سال آينده تقويت شده است. بودجه بخش كشاورزي براي سال آينده 6000 ميليارد تومان اضافه شده، ضمن اينكه بودجه هاي مربوط به بخش صنايع و مسكن نيز هر كدام 3000 ميلياردتومان افزايش دارد.
احمدي نژاد در ادامه گفت: ظرف پنج سال آينده به نقطه اي برسيم كه مسكن ديگر دغدغه مردم نباشد. احمدي نژاد الگوي كنوني شهرسازي در كشور را مناسب ندانست و خواستار اصلاح اين الگو شد.
احمدي نژاد با انتقاد از الگوي شهرسازي امروز و محدود كردن ساخت و سازها اظهار داشت: اينكه دور شهرها يك خط كشيده شود و بگويند ساخت و ساز مسكن فقط بايد در داخل اين دايره انجام شود، طبيعي است كه قيمت مسكن و زمين سر به فلك مي كشد ضمن اينكه مردم مجبور مي شوند در برجهايي كه شباهتي به خانه ندارد زندگي كنند.
وي افزود: الگوي توسعه كه امروز در اختيار داريم مال ما نيست بلكه آن را ديگران تهيه كرده اند با اين هدف كه جلوي پيشرفت و توسعه ما را بگيرند.
احمدي نژاد گفت: اين الگو و برنامه توسعه كه غربي ها آن را طراحي كرده اند به خاطر اين است كه خودشان توسعه پيدا كنند و ما هميشه نيازمند آنان باشيم.
اين گزارش حاكي است رئيس جمهوري در سفر به خوزستان به والدين 9 نفر از شهداي اين استان به نمايندگي از خانواده هاي شهداي كل استان نشان ملي ايثار اهدا و به مقام شامخ شهيدان خوزستان اداي احترام كرد.
بهره برداري از 38 طرح
بزرگ صنعتي
همزمان با دور سوم سفر رئيس جمهوري و هيئت دولت به خوزستان، 38 طرح بزرگ صنعتي در شهرهاي مختلف اين استان به بهره برداري رسيد.
معاون امور معادن و صنايع معدني وزير صنايع و معادن، در حاشيه بهره برداري اين طرح ها افزود: براي اجراي اين طرح ها، دو هزار و 500ميليارد ريال سرمايه گذاري و با بهره برداري آنها براي 900 نفر به طور مستقيم شغل ايجاد شده است.
«محمدمسعود سميعي نژاد» ، همچنين از پيگيري روند اجراي دو طرح بزرگ فولاد در خرمشهر كه از جمله مصوبات سفر دوم هيئت دولت به خوزستان است خبر داد و گفت: براي احداث مجتمع صنعتي فولاد خرمشهر علاوه بر 10 درصد سرمايه گذاري گروه ملي و 90 درصد سرمايه گذاري فولاد خوزستان، سرمايه گذار خارجي نيز براي مشاركت در اجراي اين طرح اظهار تمايل كرده است.
وي با بيان اينكه اين طرح بزرگ صنعتي آماده مناقصه بين المللي است، افزود: در گام نخست اجراي اين طرح سالانه يك ميليون تن و در گام دوم دو ميليون تن فولاد در مجتمع صنعتي فولاد خرمشهر توليد خواهد شد.
سميعي نژاد همچنين افزود: دو هزار و 500 هكتار زمين براي اجراي اين طرح در خرمشهر اختصاص يافته و با توجه به كمبود فضا در اهواز براي اجراي طرح هاي فولاد از اين پس تمام طرح هاي توسعه فولاد خوزستان در اين مجتمع اجرا مي شود.
وي مجتمع صنعتي فولاد خوزستان را از نظر مسايل زيست محيطي يكي از قطب هاي فولاد كشور براي توسعه برشمرد و خاطر نشان كرد: در طراحي اين مجتمع، افزايش ظرفيت توليد تا 10 ميليون تن نيز پيش بيني شده است.
افتتاح بزرگ ترين سد انحرافي كشور
به گزارش ايرنا، مجيد نامجو وزير نيرو از بزرگ ترين سد تنظيمي انحرافي كشور (پاي پل كرخه) را به بهره برداري رساند.
سد تنظيمي انحرافي كرخه در شمال خوزستان با اهداف انحراف آب به كانال پاي پل به ميزان 82 متر مكعب در ثانيه براي آبياري 65 هزار هكتار از زمين هاي دشت پاي پل (غرب رودخانه كرخه)، تنظيم آب خروجي از سد مخزني كرخه و توليد انرژي برق آبي به ميزان هشت مگاوات احداث شده است.
اين سد كه از نوع بتني خاكي است با حجم حداكثر مخزن 40 ميليون متر مكعب و حجم مفيد 10 ميليون متر مكعب توانايي عبور سيلاب به ميزان 12 هزار متر مكعب در ثانيه را دارد.
براي احداث اين سد در مجموع 470 ميليارد ريال هزينه شده است.
بهره برداري از فضاهاي آموزشي
گزارش ايرنا حاكي است همزمان با سفر هيئت دولت به خوزستان 15 پروژه فضاي آموزشي روز چهارشنبه در اين استان به بهره برداري رسيد.
با بهره برداري از اين فضاها، 94 كلاس درس به فضاهاي آموزشي استان افزوده شد.
براي اين طرح ها، 67ميليارد ريال از محل اعتبارات استاني و ملي هزينه شده و با بهره برداري از آنها دو هزار و 820 دانش آموز از فضاي آموزشي استاندارد بهره مند شده اند.
اين فضاهاي آموزشي در مساحت 37 هزار متر مربع و هشت هزار و 500 متر مربع زيربنا احداث شده كه چهار هزار و 600 متر مربع زيربناي آموزشي و سه هزار و 900 متر مربع ورزشي است.
راه اندازي چهار طرح
در منطقه آزاد اروند
با حضور معاون رئيس جمهور و رئيس سازمان ميراث فرهنگي، گردشگري و صنايع دستي و همچنين دبير شوراي عالي مناطق آزاد كشور، عمليات اجرايي چهار طرح عمراني روز پنج شنبه در منطقه آزاد اروند آغاز شد.
به گزارش خبرنگار ايرنا احداث ديوار جدا كننده محدوده منطقه آزاد اروند با شلمچه و جاده دسترسي به آن به مساحت 20 هكتار با اعتباري بالغ بر 36 ميليارد ريال يكي از اين طرحهاست كه بناست ظرف مدت 18 ماه به بهره برداري برسد.
احداث نمايشگاه بين المللي در منطقه آزاد اروند در شلمچه با 20 هزار متر مربع فضاي نمايشگاهي با اعتباري بالغ 32 ميليارد ريال، همچنين ساخت مجتمع اداري منطقه آزاد با اعتباري بالغ بر 600 ميليون ريال و نصب سيستم روشنايي و شبكه انتقال 33 كيلو وات جاده شلمچه با 12 ميليارد ريال از محل اعتبارات منطقه آزاد از ديگر طرحهايي است كه عمليات اجرايي آنها امروز آغاز شد.
آزادي 84 زنداني جرايم غيرعمد
وزير دادگستري در اهواز و در مراسم گلريزان آزادسازي 84 زنداني جرائم غيرعمد خوزستان از تصويب اختصاص 70 ميليارد ريال در نشست شب گذشته هيأت دولت براي آزادي زندانيان جرائم غيرعمد در زندانهاي استان خوزستان خبر داد و گفت: بيش از 550 ميليون تومان براي آزادي 84 زنداني جرائم غيرعمد در استان اختصاص يافت كه از اين رقم، 141 ميليون تومان از سوي نيكوكاران خوزستان، 30 ميليون تومان از سوي ستاد ديه و 40 ميليون تومان از سوي كميته امداد امام خميني اختصاص يافت.

 



رياض به فرا فكني ادامه مي دهد
 واكنش عربستان به انتقاد احمدي نژاد از رياض

وزير خارجه عربستان به سخنان رئيس جمهوري اسلامي ايران كه طي آن از عملكرد آل سعود در يمن انتقاد كرده بود، واكنش نشان داد.
پس از آنكه «محمود احمدي نژاد» رئيس جمهور كشورمان در سفر استاني خود به شيراز از حمله نيروهاي ارتش عربستان سعودي به شمال يمن انتقاد كرد، دولت اين كشور به اين انتقادات واكنش نشان داد.
پايگاه خبري شبكه تلويزيوني الجزيره در اين خصوص گزارش كرد كه «سعود الفيصل» انتقادات محمود احمدي نژاد را درباره عمليات نظامي عليه گروه الحوثي در يمن رد كرد.
سعود الفيصل با فرافكني و بدون اشاره به درگيري هاي شديد نظامي ارتش سعودي در خاك يمن مدعي شد، ايران در امور داخلي يمن دخالت مي كند. احمدي نژاد گفته بود كه بهتر بود عربستان سعودي به جاي به كارگيري سلاح هاي خود در يمن براي تحقق آشتي و صلح ميان دولت يمن و گروه الحوثي تلاش مي كرد.
ارتش عربستان سعودي در درگيري هاي اخير جنبش شيعي الحوثي در يمن با ارتش دولت يمن مشاركت كرد و همراه با ارتش اين كشور، مواضع اين جنبش را در شمال اين كشور بمباران كرد.

 



رئيس قوه قضائيه: حوزه هاي علميه بايد دنيا را بشناسند

رئيس قوه قضائيه تصريح كرد: حوزه هاي علميه براي اينكه بتواند با دنيا سخن بگويد بايد از مرزهاي خود فراتر رفته و افكار آنان را بشناسد.
به گزارش ايرنا، آيت الله «صادق آملي لاريجاني» روز پنجشنبه در دومين جشنواره علامه حلي در سالن اجتماعات مدرسه علميه دارالشفاي قم افزود: در اين شرايط ما مجبوريم كه در دوران گذار در حوزه علميه به فراگيري علوم شرقي و غربي بپردازيم اما يك كار حساب شده و دقيق انجام دهيم.
وي ادامه داد: ما بايد همانند دوران گذشته مولد باشيم و آنان را به دنبال خود بكشيم نه اينكه خداي ناكرده ما به دنبال آنان برويم.
وي با اشاره به اينكه ما نبايد كتاب هاي حوزه را در اينجا ترجمه كرده و به خارج بفرستيم، گفت: اين كار به هيچ وجه صحيح نيست بلكه مضر هم مي باشد زيرا ما براي اينكه افكار و انديشه هاي خود را در اختيار آنان قرار دهيم بايد ابتدا فرهنگ و انديشه هاي آنان را بشناسيم و متناسب با فرهنگ آنان كتاب ها را ترجمه كنيم.
آيت الله لاريجاني خاطرنشان كرد: ما بايد انديشه هاي آنان را بشناسيم، زيرا براي تبليغ حرف حق ما نيازمند اين هستيم كه از فرهنگ آنان اطلاع پيدا كرده و روي آن مطالعه داشته باشيم.
وي افزود: در اين راستا حوزه هاي علميه بايد محققاني داشته باشند كه فراتر از مرزها كار كرده تا بيش از پيش در پيشرفت اهداف اسلام موفق باشيم.
وي در عين حال گفت: حال ما بايد در اين زمينه از افراط و تفريط بپرهيزيم، چرا ما بايد كتاب هايي را از غرب ترجمه كنيم كه هيچ ارزشي نداشته باشند؟
رئيس قوه قضائيه گفت: ما در عين حال كه ضرورت يافتن معارف بيرون مرزها را حس مي كنيم ولي يك آسيب در راه ماست كه بايد آن را برطرف يا به حداقل برسانيم و آن اين است كه ما نبايد هر كتابي را ترجمه كنيم.
وي در بخش ديگري از سخنان خود با تقدير از برگزار كنندگان جشنواره علامه حلي افزود: ما بايد با برگزاري چنين جشنواره هايي زمينه گسترش فرهنگ پژوهش را در حوزه هاي علميه افزايش دهيم.
آملي لاريجاني گفت: اساتيد بايد زمينه طرح و بيان افكار به طلاب جوان حوزه هاي علميه بدهند اما آنان نبايد ساده انگاري كنند، ما در خوان نعمتي هستيم كه هم بايد استفاده كنيم و هم توليد انديشه داشته باشيم.

 



آقاتهراني: پيشنهاد حكميت به معناي عدم درك درست از ولايت است

نماينده مردم تهران در مجلس شوراي اسلامي با بيان اينكه دستگاه قضايي نبايد در برخورد با اغتشاشگران استثنا قائل شود، تصريح كرد: اينكه برخي براي بستگان خود مصونيت قضايي قائل شوند با روح اسلام سازگار نيست.
حجت الاسلام مرتضي آقاتهراني در گفت وگو با ايرنا همچنين تاكيد كرد: كساني كه بي خردانه بستر اغتشاشات را فراهم كردند بايد پاسخگوي عوارض نامطلوب بي حرمتي ها به مقدسات، ملت و نظام باشند.
وي با اشاره به بيانيه ها و نامه نگاري هاي اخير، تاكيد كرد: پيشنهاد حكميت به معناي عدم درك درست از ولايت است.
سران فتنه در عمل
تابع ولايت فقيه نيستند
آقاتهراني با اشاره به حوادث پس از انتخابات و عملكرد سران فتنه اظهار داشت: بنده تصور مي كردم اين آقايان فصل الخطاب نظام را ولايت مي دانند ولي در عمل اين را ثابت نكردند. بايد قبول كرد كه در يك انتخابات چندين نفر كانديدا مي شوند اما در پايان يك نفر پيروز خواهد شد، در همه جاي دنيا هم به همين شكل است ولي آيا درست است كه پس از شكست در انتخابات در اصل آراء ترديد كنيم و همه اصول را زيرپا بگذاريم؟
حجت الاسلام آقاتهراني تاكيد كرد: هنگامي كه ولي فقيه پرونده موضوعي را با اعلام رجوع به قانون، مي بندند ديگر همه بايد بر آن توافق داشته و مطابق آن عمل كنيم. بايد توجه داشت كه اعتقاد به ولايت فقيه، اعتماد به ايشان و تبعيت از فرمايشاتشان رمز وحدت نظام اسلامي است. امروزه اگر به عملكرد برخي جوانان نقدي باشد، پيش از آن به بزرگترها و خواص اين نقد وارد است. همه ما بايد گوش به فرمان مقام ولايت فقيه باشيم. نه اين كه بيانات آن عزيز را جدي نگرفته و با تفسير به راي كردن و توجيهات نابخردانه، آنها را مورد بي توجهي قرار دهيم.
عضو كميسيون آموزش و تحقيقات مجلس شوراي اسلامي درباره عملكرد برخي خواص كه خود را يار امام(ره) مي دانند، اظهار داشت: خواص بايد يك سر و گردن از بقيه افراد جامعه بالاتر باشند ولي واقعيت اين است كه درك سياسي عوام مردم به مراتب از خواص عالي تر و كامل تر است. اين آقايان اگر همان روز اول با اين مساله عاقلانه برخورد كرده بودند، اين اندازه ريزش مردمي نداشتند. اشتباه در خط مشي و مرام، باعث شده كه تنها بيگانگان به رفتار و گفتار اين آقايان دلخوش داشته اند. چرا بايد اين گونه باشد كه يك اختلاف داخلي بر سر آراء، بستري براي براندازي نظام گردد؟ آيا اين تدبير در كار است يا جهالت و ناداني؟
وي همچنين درباره ادعاي يار امام بودن برخي افراد گفت: حرفي نيست، بي شك برخي از آقايان امام را درك كرده و دوراني در خدمت نظام بوده اند، چنان كه اين حرف در صدر اسلام هم مطرح بود كه برخي را صحابي ناميدند و بر آن امتياز قائل شدند، مگر برخي از صحابه به خاطر علاقه به دنيا، پول، مقام و شهرت، مقابل امام معصوم(ع) نايستادند؛ حال بگوئيم چون در كنار پيامبر خدا بوده اند و در مواردي مورد تعريف رسول الله هم واقع شدند پس براي هميشه، همه كارها و رفتار آنها تضمين و مورد تاييد بوده و نبايد پاسخگوي گفته، نوشته و رفتار خود باشند؟
وي همچنين در خصوص بيانيه ها و نامه هاي اخير نيز گفت: برخي پي درپي بيانيه داده و جوانان را به خيابان مي كشند. برخي ديگر چندي پيش براي حل مناقشه، طرح و بحث حكميت را مطرح كردند. شكي ندارم كه طرح اين گونه پيشنهادها گرچه خيرخواهانه باشد ولي برگرفته از عدم درك درست معناي ولايت و ولايت پذيري است. بايد از اين افراد پرسيد مگر نظام اسلامي فصل الخطاب ندارد؟ اگر اهل صفين علي بن ابي طالب(ع) را ولي خدا مي دانست كي به عمروعاص و ابوموسي اشعري تن مي داد و دل خوش مي كرد؟وي افزود: در دوران غيبت فصل الخطاب و فصل القضاء مقام ولايت فقيه است. معناي فصل الخطاب و فصل القضاء نيز روشن است كه وقتي مقام ولايت به نتيجه اي رسيد ديگر همه بايد در پذيرفتن نظر آخرين او توافق كنيم و از نظر خويش صرف نظر نماييم.

 



حسينيان تقاضاي استعفاي خود را پس گرفت

حجت الاسلام حسينيان نماينده مردم تهران در مجلس شوراي اسلامي تقاضاي استعفاي خود از نمايندگي مجلس را پس گرفت.
حجت الاسلام روح الله حسينيان نماينده مردم تهران و رئيس فراكسيون انقلاب اسلامي مجلس شوراي اسلامي كه پنجشنبه هفته گذشته 17 دي ماه 1388 به دليل نارضايتي از برخي مسائل، تقاضاي استعفاي خود از نمايندگي مجلس را به هيئت رئيسه مجلس ارائه كرده بود چهارشنبه اين هفته 23 دي ماه 1388 پس از ديدار با يك مقام بلندپايه، تقاضاي استعفاي خود را پس گرفت.
حجت الاسلام حميد رسايي نماينده مردم تهران در مجلس شوراي اسلامي كه در اين خصوص با فارس گفت وگو مي كرد ضمن تاييد خبر «استرداد» تقاضاي استعفاي روح الله حسينيان از نمايندگي مجلس، اظهار داشت: طي يكي دو روز گذشته برخي از دوستان با وي صحبت كردند و گفتند كه حضورشان در مجلس تاثيرگذار و نقش آفرين بوده است.
وي بر همين اساس در تبيين چرايي تقاضاي استعفاي حجت الاسلام روح الله حسينيان از نمايندگي مجلس عنوان كرد كه اين تقاضا از باب «امر به معروف» و «نهي از منكر» بود كه نتايج خود را نيز دربر داشت.
رسايي در بخش ديگري از اين گفت وگو تصريح كرد: حسينيان اخيراً ملاقاتي با يكي از مقامات بلندپايه داشت كه نتيجه اين جلسه منتهي به پس گرفتن تقاضاي استعفاي وي شد.
نماينده مردم تهران در خانه ملت در خاتمه از نشست خبري حجت الاسلام روح الله حسينيان با رسانه هاي مختلف در آينده اي نزديك خبر داد و گفت كه به زودي نيز آقاي حسينيان درخصوص اين مسئله با رسانه هاي مختلف صحبت خواهد كرد .
گفتني است طي هفته گذشته بيش از 110 نماينده مجلس با امضاي نامه اي خطاب به حسينيان خواستار استرداد استعفاي وي شده بودند.

 



گزارش تحليلي كيهان از آخرين وضعيت مذاكرات هسته اي
 سردرگمي استراتژيك غرب در مقابل مواضع ايران

مجموعه اخبار و گزارش هاي موجود حكايت از نوعي سردرگمي در كشورهاي غربي درباره نحوه برخورد با برنامه هسته اي ايران دارد.
در حالي كه بيش از چند هفته است كشورهاي غربي بويژه دو كشور آمريكا و فرانسه از «قريب الوقوع» بودن اعمال تحريم ها عليه ايران سخن مي گويند، اعضاي گروه 1+5 حتي قادر به برگزاري يك دور مذاكره در اين مورد هم نشده اند. رسانه هاي غربي در تحليلي علت اين ناتواني عمدتا به مخالفت چين استناد مي كنند. مقام هاي چيني در هفته هاي گذشته بارها گفته اند كه به دو دليل فعلا موافق بررسي تحريم هاي جديد عليه ايران نيستند. دليل اول اين است كه عقيده دارند اساسا تحريم حل كننده مشكل برنامه هسته اي ايران نيست و اگر بنا بود اين مسئله به اين روش حل شود، با 3 دور تحريمي كه تا حالا شوراي امنيت اعمال كرده حل شده بود. و دليل دوم از ديد چيني ها اين است كه هنوز راه هاي ديپلماتيك در مقابل ايران مسدود نشده و چون ايران پيشنهاد وين را رد نكرده همچنان مي توان به ديپلماسي ادامه داد.
ديپلمات ها در تهران عقيده دارند هدف آمريكايي ها از ورود به فاز جديد تهديد ايران به اعمال تحريم، بيش از آن كه علاقمندي آنها به اين روش باشد ناشي از آن است كه آنها ناچارند در مقابل فشارهاي داخلي و خارجي بالاخره واكنشي از خود نشان بدهند. ضمن اين كه هدف آنها اقدامات جديد شان هم بيشتر بازگرداندن ايران به پيشنهاد وين است تا مجازات ايران.
نكته مهمتر در اين مورد آن است كه اخيرا ابتكارهاي مهمي از جانب دو طرف عرضه شده كه احتمال مي رود به زودي گشايش هايي جديد در مورد پيشنهاد وين بوجود بيايد. پيشنهادهاي جديد همچنان در حال مذاكره است و انتظار مي رود با پيشرفت اين مذاكرات فضاي تحريم به طور كامل و يكباره از بين برود.
نشست روز شنبه
در هاله اي از ابهام
نشست شش جانبه كشورهاي 1+5 كه قرار بود روز شنبه در نيويورك درباره مسئله هسته اي ايران برگزار شود به تعويق افتاد.
يك منبع آگاه ديپلماتيك در نيويورك به خبرنگاران اطلاع داد، ديدار گروه 1+5 در سطح مديران سياسي و معاونين وزراي خارجه روز شنبه 16 ژانويه در نيويورك برگزار نخواهد شد. وي علت اين مسئله را اعلام نكرد.
پيشتر در ماه ژانويه جيان يسوي نماينده دائم چين در سازمان ملل متحد اعلام كرده بود كه پكن اعمال تحريمات جديد عليه ايران را زود هنگام مي داند.
جيان يوي، سخنگوي وزارت امور خارجه چين، روز پنجشنبه نيز اعلام كرد كه هي يافئي، معاون وزير امورخارجه چين، در جلسه مربوط به ايران كه قرار بود روز شنبه در نيويورك برگزار شود، شركت نمي كند.
خبرگزاري ايتارتاس نيز گزارش داد، يك ديپلمات تاكيد كرد كه نشست شش جانبه به تعويق افتاده است.
سرگي ريابكوف، معاون وزير امورخارجه روسيه و نماينده روسيه در اين نشست، به خبرگزاري ايتارتاس گفت: اكنون زمان گفت وگو درباره تمركز بر تحريم ها عليه ايران است.
وي افزود: هر قطعنامه اي عليه ايران در واقع ثمره مشاوره هاي مداوم در جهت همكاري و دستيابي به يك تعادل در منافع است. تاكنون ما نشانه هايي از شركاي غربي مان مبني بر اينكه هم اكنون زمان مناسب براي رسيدگي به اين مسئله است را دريافت كرده ايم.
روسيه همواره بر رويكرد دوجانبه تاكيد كرده است، ريابكوف تصريح كرد: يكي از اين رويكردها اعمال تحريم بوده است كه از اين رويكرد استفاده مي كنيم. تحريم ها هرگز نمي تواند دارويي براي تمام دردها باشد و در واقع اين تحريم ها نمي تواند تمام مشكلاتي كه در حال حاضر با آن روبه رو هستيم را حل كند.
اين مقام روسي با بيان اين كه رئيس جمهور روسيه اعلام كرده است كه در شرايط كنوني شايد اعمال تحريم غيرقابل اجتناب باشد، اضافه كرد: مواضع ما درباره مسئله هسته اي ايران بدون تغيير باقي مانده است كه در روابط خود با ديگران نيز بر اساس آن رفتار مي كنيم. در آينده مشاهده خواهيم كرد كه چه اتفاق هايي مي افتد. اكنون بايد گام هايي مشخص در اين باره برداشته شود.
خبرگزاري فرانسه نيز اعلام كرد كه فيليپ كرولي سخنگوي كاخ سفيد با اشاره به اينكه چين اعلام كرده بود در سطح پايين در اين مذاكرات شركت مي كند، گفت: ما همه آگاه هستيم كه نماينده چين پايين تر از سطح نمايندگان سياسي ديگر است.
وي افزود: نشست مفيدي بدون توجه به سطح نماينده چين خواهد بود، ما بر روي اين مسئله با شركايمان كار مي كنيم، ما ادامه مي دهيم تا ديگر كشورها قانع شوند، تا نه تنها شركت كنند، بلكه حمايت اضافي آنها لازم است كه چين آشكارا بر روي اين روند كارمي كند.
از سوي ديگر؛ به گزارش خبرگزاري اينترفكس وزارت امور خارجه روسيه اعلام كرد ملاقات روز شنبه نمايندگان 1+5 درخصوص برنامه هسته اي ايران در نيويورك لغو نشده است.
اظهارنظر جديد برنز
در همين حال، معاون وزير خارجه آمريكا علي رغم اختلاف نظرهاي جدي گروه 1+5 بخصوص روسيه و چين با آمريكا بر سر تحريم هاي جديد همكاري هاي مأثر روسيه و آمريكا عليه ايران را ادعا كرد.
«برنز» كه براي انجام مذاكراتي با مقامات روسي در مسكو به سر مي برد در گفت وگو با گازيتارو مدعي شد: با ابراز تأسف بسيار بايد گفت كه ايران امكاني براي اعلام پاسخ مثبت به اين پيشنهاد پيدا نكرد. اين نيز تاسف برانگيز است كه ايران ساير گزينه هاي آلترناتيوي كه طي ديدارهاي ما اوايل اكتبر در ژنو پيشنهاد شده بودند را بررسي نكرد. آمريكا معتقد است كه لازم است درها را براي مذاكره و جذب ايران به روند همكاري باز نگه داشت. اما همچنين ما بايد آماده باشيم تا به روشني (به ايران) نشان دهيم كه پاسخ غيرسازنده به پيشنهادهاي مبتكرانه اي كه از سوي جامعه جهاني مطرح شده اند، پيامدهايي نيز خواهند داشت. آمريكا و روسيه بسيار مأثر با هم كار مي كنند و من اميدوارم كه همين گونه نيز ادامه بيابد.

 



زاكاني در مناظره با اطاعت:سران فتنه بستر رشد ضدانقلاب را آماده كردند

نماينده مردم تهران در مجلس خطاب به سران فتنه تاكيد كرد چرا مسيري را اختيار كرديد كه قانون را بشكنيد و در اين بستر ضدانقلاب بتواند رشد كند.
عليرضا زاكاني نماينده مردم تهران در مجلس شوراي اسلامي و جواد اطاعت نماينده اصلاح طلب مجلس ششم در مناظره تلويزيوني شبكه سوم سيما با يكديگر به مناظره پيرامون حوادث پس از انتخابات پرداختند.
در ابتداي اين برنامه جواد اطاعت با بيان اين كه به ميرحسين موسوي راي داده و به راي خود افتخار مي كند، خود را ارادتمند كروبي ناميد و در پاسخ به سوال مجري برنامه گفت: بنده مخالف وضع موجود هستم و انتقاد جدي به اين وضع دارم و به سياست هاي داخلي و خارجي دولت نيز انتقادات جدي وارد مي دانم. وي با بيان اين كه در بيشتر برنامه هاي صدا و سيما مسائل به استكبار جهاني، آمريكا و صهيونيست وصل مي شود، تصريح كرد: با اين كار اين ذهنيت در افراد ايجاد مي شود كه در همه كارها دست استكبار جهاني است پس ملت ايران در اين بين كجا قرار دارد و فهم و درك مردم كجا است؟
اطاعت با ابراز تاسف از اين كه در تلويزيون جمهوري اسلامي اين قدر سطحي به مسائل نگاه كرد به پاره كردن عكس امام توسط عده اي اشاره كرد و افزود: يك نفر عكس امام را پاره كرده و معلوم نيست چه شخصي اين كار را انجام داده است اگرچه اين اقدام زشت و ناپسند بوده است اما صدا و سيما بارها اين منكر را در سطح ميليوني منتشر مي كند.
وي سپس در اين بخش از سخنان خود به راهپيمايي روز 9 دي اشاره كرد و افزود: بيانيه آقاي محسن رضايي در خصوص 9 دي بر اين نكته توجه داشت كه اين روز متعلق به هيچ كسي نيست و در كشورمان هر ايراني اعم از مسيحي، يهودي و مسلمانان شيعه و سني همه به امام حسين و روز عاشورا ارادتمندند و اگر كسي در روز عاشورا خطايي را مرتكب شده همه ملت با آن مخالف هستند و بحثي در اين مسئله نيست.
در ادامه عليرضا زاكاني عضو فراكسيون اصولگرايان مجلس هفتم و هشتم و دبيركل جمعيت رهپوپان انقلاب اسلامي در خصوص راهپيمايي ملت ايران در روز 9 دي خطاب به اطاعت تصريح كرد كه اي كاش وي كمي توجهي به شعارهاي روز 9 دي مي كرد و خواسته هايي كه مردم در اين روز آن را مطالبه مي كردند چرا كه نمي توان چشم را بر واقعيت ها بست.
وي با تاكيد بر اين كه 9 دي اوج شور و شعور انقلابي مردم مسلمان ايران بود تصريح كرد: اين واقعه را كسي نمي تواند منكر شود و هر چقدر هم كه تلاش كنند اين افتخار و يادگار اين ملت را كه در تاريخ ثبت شد و نمي توان آن را محو يا مصادره كرد.
عضو فراكسيون اصولگرايان مجلس هفتم و هشتم با بيان اين كه روز 9 دي مربوط به انقلاب است خطاب به اطاعت، گفت: تمام حرف ما با امثال جنابعالي و ديگران اين است كه چرا زمينه ساز مسايلي شديد كه منجر به آشوب شود و چرا در حقيقت مسيري را اختيار كرديد كه قانون را بشكنيد و نه در مقام شعار بلكه در مقام عمل مسيري را اختيار كرديد كه در اين بستر ضدانقلاب بتواند رشد پيدا كند.
زاكاني با بيان اين كه كيسينجر مي گويد مهم اين نيست كه چه كسي پيروز انتخابات است بلكه مهم اين است كه ايران و در واقع انقلاب اسلامي بايد منقرض شود، ادامه داد: در بحث انتخابات كه يك سناريوي بزرگ طراحي مي شود لازم نيست همه ضدانقلاب باشند و اصلا كسي يك چنين حرفي را نزده است. ممكن است كسي دوست انقلاب باشد اما در سناريوي دشمن بازي كند. اين تعبير را از حضرت امام بارها شنيده ايم كه ممكن است به ده واسطه يك نيروي انقلاب تحريك بشود و عملي را انجام دهد كه خواست دشمن است.
وي همچنين گفت كه در واقع بعد از انتخابات شاهد بوديم با يك نوع ساماندهي كه از قبل از انتخابات شده بود، بحث دروغ، تقلب و بعد بحث جنايت مطرح شد و شرايط به سمتي رفت كه ماحصلش يك سلسله اعتراضاتي شكل گرفت. در اين اعتراضات يك اكثريتي بودند كه سؤال داشتند و نظام و ما مسئولين كشور هم موظف به پاسخگويي هستيم و يك اقليت هم بودند كه از روز اول آشوب كردند و اصلا منتظر نماندند.
زاكاني افزود: دو جريان «اقليت آشوبگر» و «اكثريت معترض» همان هفته اول خطشان از هم جدا شد. لذا عده اي هتاك روز عاشورا آمدند تا آشوب كنند و آتش بزنند و شرايطي ايجاد كنند در روزي كه مردم در اوج احساسات و عزاداري هستند تا فتنه انگيزي كنند، برخوردي كه با اين عناصر صورت مي گيرد دقيقا در راستاي تثبيت امنيت است و اگر كسي منكر آن شود در حقيقت جامعه اي آشوب زده را طلب مي كند كه در آن سنگ روي سنگ بند نمي شود. وي ادامه داد: 9 دي پاسخ به عناصر زمينه ساز فتنه و فتنه گران است و پيام مردم دراين روز بسيار روشن است.
نماينده اصلاح طلب مجلس ششم در بخش ديگري از سخنان خود تاكيد كرد كه هر كس كه خود را متعلق به جريان اصلاحات، سبزها و موسوي مي داند با خشونت مخالف است و اگر اقليتي خشونت مي كنند نبايد آنها را در قاطبه مردم به حساب آوريم از اين رو اين اقدامات را ما محكوم مي كنيم و بحثي در آن نيست.
اطاعت خطاب به زاكاني تصريح كرد: شما كه در طي اين 5 سال كه در مجلس و دولت هستيد اقداماتي كرديد كه ملت نسبت به رفتار شما مخالف باشد.
عضو شوراي مركزي حزب اعتماد ملي به اصل 6 و 56 قانون اساسي كه حاكميت ملت را به رسميت شمرده است اشاره كرد و خطاب به زاكاني افزود: اگر حاكميت ملت را مي پذيرفتيد و ملت را رد صلاحيت نمي كرديد اوضاع اينگونه نمي شد.
وي افزود: گفتند كه كسينجر عاملش بوده، سؤال مي كنم آقاي دكتر زاكاني از كي تا حالا كسينجر براي ما تعيين كننده شده است، اگر امام را قبول داريد كه ايشان مي فرمايند آمريكا هيچ غلطي نمي تواند بكند. حالا كسينجر كه يك زماني وزير خارجه بوده و يك حرفي زده، اين شد براي شما حجت، اگر كسينجر نقش داشت تا آشوب ها را راه بياندازد چرا نتوانست مانع رأي آوردن آقاي احمد ي نژاد بشود.
در ادامه زاكاني در پاسخ به اظهارات اطاعت اظهار داشت: بنده هم نگفتم كه كسينجر همه اين كارها را كرد آنها اگر عرضه داشته باشند، خودشان را جمع كنند، بحث من اين بود كه خواست آنها اين است، ما بايد توجه كنيم يك وقت در پازل آنها و نقش نماي آنها بازي نكنيم و اين خيلي مهم است.
وي ادامه داد: بحث دروغ، تقلب و جنايت مقدمه اين ذهنيت هاشد.فرداي آن روز هنوز نتايج توسط شوراي نگهبان تأييد نشده بود كه اعلام كردند اين انتخابات بايد باطل بشود. خوب من از جناب آقاي اطاعت مي پرسم كه اين كار غيرقانوني چرا، شما صحبت از مردم مي كنيد به نظرم خوب است، شهروند درجه يك و دو نكنيد.
من از شما سؤال مي كنم كه با كدام ادله بناست راي اكثريت زيرپا گذاشته شود و بعد هم شعار مدنيت و دموكراسي بيان شود.
نماينده مردم تهران در بخش ديگري از سخنان خود عنوان كرد: چرا همچنين بستري براي آشوبگران ايجاد شد به هر حال راه برخورد با آن با همان منطق حضرت امير است و راه پاسخگويي به منتقدان هم ميدان دادن و بيان كردن صحبت هاي آنهاست لذا خواهشم اين است كه جناب آقاي اطاعت راجع به اين جهت ها هم توضيحات لازم را ارائه نمايند.
وي افزود: مردم مشكلشان چيز ديگري است و شما با اين التهاباتي كه در جامعه ايجاد كرديد نرخ بيكاري در تهران 10 درصد بوده و مركز آمار الان 13 درصد اعلام كرده است. يك دهم يك دهم تلاش مي كنند كم كنند اما يك دفعه با اين شرايط التهابات كه آن هم با قانون شكني ها و فراهم ساختن زمينه سو ءاستفاده يك عده اي شرايط رفت به سمتي كه امروز دغدغه هاي ذهني مردم چيز ديگري است.
زاكاني همچنين گفت كه برخي به جاي دليل و استدلال آوردن براي بهانه تقلب، آن كارها را كردند و اين سرمايه ملي را مخدوش كردند؛ به نظر بنده با توجه به اينكه اسم برنامه شما نگاه به آينده است و مردم هم از همه مسائل در 9 دي گذشتند بنابراين نگاه به آينده التزام به قانون است، توجه به عقلانيت به دور از احساس محض است و التزام به شعارها است. كسي كه شعار مي دهد در مقام عمل بايد پاسخ دهد، آقاي موسوي اين عزيز محترم قبل از انتخابات گفتند من آمده ام قانون را پياده كنم، با همين روحيه بي قانوني مخالفم اما بعد از انتخابات مشخص شد كه اوج اين روحيه در وجود خود ايشان است و در حقيقت قانون را زير پا گذاشتند و قانون شكني كردند كه اين اتفاقات و مشكلاتي به وجود آورد.
وي ادامه داد:كسي دشمن انگاري نمي كند، دوست هم ندارد كسي را از خانواده انقلاب بيرون كند، يك همچنين حقي براي هيچ كس نيست، اما اگر كسي داشته هاي يك ملت را ناديده گرفت و ضربه زد به اين داشته ها و در ادامه نه تنها توبه و از آشوبگران اعلام برائت نكرد و عذري از ملت نخواست و ادعاهاي گذشته اش را تكرار كرد ملت بايد با او چه كار كند از اين رو به نظرم ملت نجابت به خرج داده است.

 



ارسال سوخت بوشهر پس از ديدار پوتين با رهبر انقلاب انجام شد

سفير كشورمان در لندن علت موافقت روسيه با ارسال اولين محموله سوخت به بوشهر را نتيجه ديدار مثبت و خاطره انگيز پوتين با رهبر معظم انقلاب دانست.
مهدي صفري كه در دوران فروپاشي شوروي سابق مسئوليت سفارت كشورمان در روسيه را برعهده داشت در گفت وگويي تاكيد كرد: وقتي ولاديمير پوتين رئيس مجلس وقت روسيه در سفرش به تهران خدمت رهبر معظم انقلاب رسيد و با ايشان گفت وگو كرد حضرت آقا توضيحات و تشريحاتي از شرايط روسيه داشتند كه بسيار مورد توجه پوتين قرار گرفته بود.
به گفته صفري، پوتين در پايان ديدارش مي گفت: «انگار رهبر شما در خيابان هاي مسكو راه رفته و با همه چيز از نزديك آشناست به طوري كه ايشان اوضاع ما را خوب شناخته اند.»
صفري افزود: رهبر انقلاب در اين ديدار درباره نفوذ غرب و موارد ديگر مطالبي را تذكر داده بودند و راجع به كتاب «جنگ و صلح» تولستوي صحبتي كرده بودند كه مورد توجه جدي آقاي پوتين قرار گرفته بود.
وي تاكيد كرد: درست پس از اين ديدار پوتين با رهبر انقلاب بود كه روسيه سوخت نيروگاه اتمي را فرستاد.

 


صفحه (14)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14