(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


سه شنبه 25 اسفند 1388- شماره 19606
 

صفحه (14)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
از كمين تا نفوذ ! (يادداشت روز)
كيهان و خوانندگان
متكي در ديدار خداحافظي سفير عراق: انتخابات نشان داد كه اراده ملت عراق سرنوشت آنان را رقم مي زند
اسب آبي (گفت و شنود)
فرمانده كل ارتش: دشمنان در صورت ارتكاب خطا نابود خواهند شد
مديركل امور ايمني هسته اي كشور: ايمني نيروگاه بوشهر مطابق استانداردهاي بين المللي است
نمي توانيد تصور كنيد براي تحريم ايران با چه مصيبتي روبرو هستيم (خبر ويژه)
تيم كاسه ليس ها در لابي اسرائيل (خبر ويژه)
خشم انگليس از دومين تودهني بزرگ طي 9 ماه (خبر ويژه)
به فرهاد بگين نياد! (خبر ويژه)



از كمين تا نفوذ ! (يادداشت روز)

كشف و انهدام بزرگترين شبكه جاسوسي سايبري سيا به دست پاسداران انقلاب اسلامي، خبر مهمي بود كه در محافل گوناگون بازتاب وسيعي پيدا كرد. اين شبكه در راستاي جنگ نرمي كه طي سالهاي اخير - خصوصاً سالي كه گذشت- نمود و ظهور بارزتري پيدا كرده و مهره هاي اين دسيسه به اصطلاح «رو» بازي كردند، تلاش كرد در كنار جاسوسي از شبكه ها و سايت هاي رسمي نظام، با ناامن سازي فضاي اجتماعي ايران، به انحاء مختلف بين مردم اضطراب، احساس ناامني و نارضايتي ايجاد كند.
طي سال جاري و خصوصاً پس از وقايع و فتنه انگيزيهايي كه بعد از انتخابات رياست جمهوري رخ داد، رهبر معظم انقلاب با تأكيد چندباره بر استفاده دشمن از جنگ نرم براي مقابله با نظام جمهوري اسلامي، به لزوم هوشياري مردم و مسئولان و نحوه برخورد با جنگ نرم، هشدار دادند.
دشمن وقتي از جنگ سخت و نبرد رويارو با انقلاب اسلامي طرفي نبست، براي جنگ نرم عرصه وسيع تري گشود و مبارزه در اين ميدان را علني تر از گذشته پيش برد. به طور قطع مهم ترين حوزه اعمال و تأثيرگذاري قدرت نرم، حوزه رسانه است. دشمن سعي كرد تا با ايجاد يك شبكه وسيع رسانه اي و با استفاده از تكنولوژيهاي اطلاعاتي چون ماهواره و اينترنت، اهداف خود را در براندازي نظام پيگيري كند.
اما دشمن با بهره گيري از خيانت آشكار فتنه گران كه توانستند پس از انتخابات، بخشي از ناراضيان خاموش را به معترضان خياباني تبديل كنند، فضاي بازتري براي اعمال سياست هايش در جنگ نرم پيدا كرد و با توسعه شبكه هاي خود، جنگ رواني پرهجمه اي عليه ارزشها و آرمانهاي انقلاب اسلامي تدارك ديد. حرمت شكني هايي كه نسبت به مقدسات و اركان نظام و انقلاب توسط عده اي آشوبگر و فتنه جو صورت گرفت، دشمن را به طمع انداخت تا فشارهاي خود را در جنگ نرم بيشتر كرده و از ابزارها و مكانيسم جديدتري استفاده كند.
كارشناسان و تحليل گران سياسي در ابتداي حضور باراك اوباما در رأس هيئت حاكمه كاخ سفيد به خاطر شعار «تغيير»ي كه مرتباً از دهان اين نامزد رياست جمهوري آمريكا شنيده مي شد، تحليل روشني از برخورد وي با مسأله ايران نداشتند. اما ديري نپاييد كه دست هاي چدني اوباما از دستكش هاي مخملي وي درآمد و خوي مبارزه و ستيزه عليه اسلام و جمهوري اسلامي در قالبي جديد نمايان شد.
هر چه جمهوري خواهان، اهل مجادله و رجزهاي جنگ طلبانه بوده و مسير اهداف سلطه گرانه خود را در ميدان جنگ سخت و لشكركشي به منطقه دنبال مي كردند، اين دموكرات تازه به قدرت رسيده با لحني آرام تر از جمهوري خواهان و عليرغم لبخندي كه بر لب داشت و دستي كه براي دوستي دراز كرده بود، فاز جديد و گسترده تري از مقابله با ايران اسلامي را كليد زد. رهيافت جديد اوباما براي پيگيري سياست هاي سلطه جويانه آمريكا، جنگ نرم با ابعادي وسيع تر و صورتي علني تر بود.
در اين رهيافت، ديپلماسي عمومي به عنوان يك اصل مورد توجه قرار گرفته و عملگرهاي تأثيرگذار تلاش مي كنند با استفاده از ابزار و پيام هاي رسانه اي، نوعي عمليات رواني را طرح ريزي كرده و طي آن ذهن نخبگان و توده هاي مردم را هدف قرار دهند. هر چند موضع گيري اكثر خواص و حضور گسترده مردم انقلابي در راهپيمايي 9 دي و 22 بهمن در دفاع از نظام و انقلاب نشان داد كه همه تيرهاي زهرآگين رها شده از كمان جنگ رواني دشمن به هدف اصابت نكرده است.
انقلاب اسلامي ما يك انقلاب فرهنگي بود. شايد بيشتر از برخي خواص داخلي، دشمن، اين خصيصه بارز انقلاب را شناخت و به همين منظور براي مقابله با اهداف و آرمانهاي انقلاب اسلامي و جلوگيري از نفوذ انقلاب به ساير كشورهاي منطقه و ملل آزاديخواه جهان، تهاجم فرهنگي وسيعي را طي سالهاي اخير عليه نظام شروع كرد. يكي از مقامات ارشد سياسي آمريكا در اين باره مي گويد: «بايد براي ايراني ها به جاي بمب، دامن هاي كوتاه بفرستيم»! آنها تلاش مي كنند با ترويج مفاسد فرهنگي و اجتماعي از طريق امواج رسانه هاي ماهواره اي و اينترنتي، جوانان را در دام خود گرفتار كرده و در زعم باطل خود اندلس سقوط كرده ديگري بسازند. علاوه بر اين تهاجم كه ارزشهاي فرهنگي و ديني كشور را نشانه گرفته، ايجاد يك شبكه جاسوسي با هدف هدايت و راهبري جريانهاي مخالف نظام و در نهايت القاي فضاي ناامن اجتماعي در اذهان مخاطبين خود، از برنامه هاي جدي 9-8 ماه اخير آنان به شمار مي رود.
برخورد نظام و مسئولان امر با اغتشاشات خياباني و دستگيري و محاكمه برخي از عوامل مياني و ميداني اين آشوبها، تقابل با نظام از سطح خيابانها به شبكه هاي مجازي منتقل شود. هر چند نبايد تأثير عدم برخورد مسئولان امنيتي و قضايي كشور با سران فتنه و اجراي «مر قانون» نسبت به آنان كه خواسته مردم نيز بود، در اين ميان ناديده گرفته شود.
مردم انقلابي ايران كه هميشه و در تمامي صحنه ها پاي نظام ايستاده اند بر اين باور بوده و هستند كه پس از جمع شدن آشوبهاي خياباني و برخورد قضايي با عوامل فتنه جو، نوبت سران فتنه هم براي آنكه به دست عدالت سپرده شوند، خواهد رسيد. اما مماشات مسئولان امر در اين خصوص و سوءاستفاده سران فتنه از اين تساهل و نرمش نابجا- كه خود را در حاشيه امن مي ديدند- منجر به صدور بيانيه هاي پي درپي، تأكيد بر مواضع قبلي و دعوت از مردم براي اعتراضات مجدد شد.
آيا وجود چنين شرايطي در كنار سكوت و مواضع برخي خواص، دشمن را به طمع بيشتر براي گسترش شبكه هاي سايبري و پيگيري اهداف براندازانه خود، نمي اندازد؟
مردم همچنان پيگير و منتظر پاسخ دستگاه قضايي كشور در عدم برخورد با سران فتنه و طولاني شدن روند رسيدگي، محاكمه و مجازات برخي از دستگيرشدگان فتنه اخير هستند.
اين سؤال و سؤالاتي از اين دست اذهان عمومي جامعه را آكنده كرده است. مثلا چرا مجازات حبس فلان جاسوس شناخته شده از 15 سال به 5 سال كاهش پيدا كرده؟! مگر او همان كسي نيست كه پيش از اين در پرونده موسوم به انقلاب مخملي همراه دو جاسوس نشان دار ديگر سيا دستگير و در اعترافاتي كه از تلويزيون پخش شد، صراحتاً به جرمهاي خود در اين رابطه اعتراف كرد؟ مردم هنوز نمي دانند كه چرا آن روز بايد چنين فردي آزاد شود؟
مگر همين شخص به جرم اقدام عليه امنيت كشور، جاسوسي و ارتباط با عناصر بيگانه عليه نظام، مشاور بنياد سوروس در ايران در راستاي طراحي براندازي نرم نظام جمهوري اسلامي، فعاليت تبليغي عليه نظام و ايجاد شبهه جعل و تقلب در نتيجه انتخابات و همچنين سلب اعتماد عمومي نسبت به حاكميت و مراجع رسمي كشور بازداشت و محاكمه نشده است؟ اگر اينچنين است- كه هست- پس چرا مجازات تعيين شده براي وي به يك سوم تقليل مي يابد؟! هر چند خيلي هم دور از ذهن نيست كه قبل از اتمام محكوميت 5 ساله خود سند آزادي اش را به دست آورد!
شايد در جنگ سخت بتوان گفت كه دشمن پشت دروازه هاي شهر كمين كرده ولي در جنگ نرم به مدد پيشرفت تكنولوژيهاي ارتباطي و اطلاعاتي، دشمن سوار بر امواج رسانه اي خود به خانه هاي مردم هم سرك مي كشد. تفاوت و فاصله ميان «كمين» تا «نفوذ» يك هشدار جدي هم براي مردم و هم براي مسئولاني است كه زمام امور فرهنگي و امنيتي كشور را در دست دارند.
ملت ايران بارها و بارها ثابت كرده كه دست از نظام و انقلاب نخواهد كشيد. در عين حال هم مردم نمي توانند نسبت به مماشات، سهل انگاري و برخي تساهل هاي نابجا در اين عرصه سكوت كنند و پرسشگر نباشند. مردم حفاظت از كيان اسلام، نظام و كشورشان را وظيفه خود مي دانند و انتظار دارند مسئولان نيز وظيفه خود را در مصون سازي انقلاب و كشور از آفات و خطرات به درستي انجام دهند.
حميد اميدي

 



كيهان و خوانندگان

¤ سال 1388 را در حالي به پايان مي بريم كه از الطاف بيكران الهي بهره ها برديم و خدا را سپاس و شاكريم كه ما را در عصر حكومت ولايت فقيه و جانشين حضرت حجت بن الحسن(عج) قرار داد تا طعم اسلام ناب محمدي(ص) را بچشيم و خدا را شكر گزاريم كه سال 88 را سال رسوايي نفاق جديد قرار داد و با تلاش شبانه روزي زر و زور و تطميع صهيونيسم جهاني طرفي نبست و انتخاباتي با شكوه بالاي 80 درصد را رقم زديم. اميدوارم سال 89 نيز سالي پر از نعمت و بركت و رو به جلو براي امت حزب الله در سراسر گيتي بويژه لبنان، فلسطين و عراق و افغانستان و ديگر كشورهاي مستضعف جهان باشد و شاهد نابودي رژيم جعلي و غده سرطاني منطقه يعني اسرائيل كودك كش باشيم.
محمد حيدري
¤ مگر در كشور، قانون براي همه يكسان نيست؟ پس چرا به رغم شكايت اكثريت نمايندگان مجلس - كه در واقع نماينده مردم ايران هستند - از سران فتنه، با آن ها برخورد نمي شود؟ چرا آقازاده ها با اين همه خيانت به كشور، آزاد هستند و به مردم دهن كجي مي كنند، از قوه قضائيه تقاضاي پاسخگويي مي شود.
يك بسيجي از كلاله
¤ خدا را شكر مي كنيم كه دست آن گروه از اصلاح طلباني كه قصد براندازي داشتند رو شد و مردم آنها را شناختند. ماه هيچ وقت پشت ابر پنهان نمي ماند.
يزداني از آمل
¤ به آن دسته از نمايندگان مجلس شوراي اسلامي كه در رسيدگي به مشكلات مردم كوتاهي مي كنند و يا حرف هايي دو پهلو و به سود سران فتنه مي زنند بفرمائيد كه عملكرد آن ها در راي دوره آينده مردم تاثير خواهد گذاشت. افرادي كه خوب عمل نمي كنند نبايد از مردم انتظار داشته باشند كه دوباره به آن ها راي دهند.
حسيني از تهران
¤ از وزارت امورخارجه سوال دارم كه ضرورت وجود سفارت دولت خبيث انگليس در ايران چيست؟
يك شهروند
¤ به راستي چه كسي پاسخگوي ناهنجاريهاي اخلاقي و ضد ارزشي در جامعه مي باشد. بي بندوباري در پوشش لباسها و برخي رفتارهاي زشت خلاف شئون اخلاقي در معابر عمومي چه در داخل خودروها و چه در كوچه و خيابان در منظر زن و بچه مردم و وقتي مسئله به امر به معروف و تذكر و توصيه مي رسد با كمال وقاحت اصرار بر ادامه خلاف دارند و گويا ماموريت خاصي در اين زمينه به عهده دارند. خانواده ها از معضل پخش و مصرف موادمخدر از يكسو رنج مي برند و اين معضل دوم موقعيت جوانانمان را به كلي به مخاطره مي اندازد. عدم مبارزه با تهاجم فرهنگي، چه عمد و چه سهو امنيت عمومي جامعه را به خطر مي اندازد و نقش آتي جامعه و نظام را با برخي خسارتها و هزينه هاي سنگين مواجه مي سازد. به راستي اگر آتيه كشور و جوانانمان برايمان اهميت دارد- كه دارد- خارج از جلسات شعاري و هيجاني فكر اساسي و منطقي براي عزيزانمان داشته باشيم تا فرهنگ اصيل و سنتي و ارزشي در جامعه جان بگيرد.
محمودي
¤ از متوليان فرهنگي انتظار مي رود به پاسداشت خون مقدس شهدا و امام شهيدان نسبت به مقابله با ناهنجاري هاي اجتماعي بويژه پديده بد حجابي كه خاستگاه غرب و استكبار و صهيونيسم جهاني است برخيزند كه فردا دير است.
طاهري
¤ به رغم اين كه ديوان عدالت اداري حق فني داروخانه ها را باطل كرده، داروخانه ها اين مبلغ را دريافت مي كنند. لطفا رسيدگي شود.
حسيني
¤ آقاي رويانيان اعلام نمود پس از تحويل خودروي اسقاط ظرف 20 روز پول خودرو تحويل مي شود ولي با گذشت 2 ماه از تاريخ تحويل خودروي خود هيچ خبري از دريافت پول خودرو نيست. چرا يك مسئول بايد چنين قولي بدهد كه در عمل خلاف آن ثابت شود.
قهرماني
¤ سازمان بازنشستگي كشوري، مابه التفاوت حقوق نظام هماهنگ بازنشستگان آموزش و پرورش در سال 86 را كه قرار بود سال گذشته بپردازد، هنوز نپرداخته است، لطفا فكري به حال اين مسئله شود.
احمد سلطاني از ايلام
¤برخي از فروشندگان، به بهانه فروش ماهي شب عيد، اقدام به پخش موسيقي مبتذل مي كنند.
مهدي مژده اي از اهواز
¤براي بنده به عنوان فرزند يك جانباز، بسيار رنج آور است كه اين همه بدحجابي در جامعه ما شايع باشد. چرا هيچ تدبيري براي رفع اين مشكل انديشيده نمي شود؟ از فعالان و دستگاه هاي فرهنگي انتظار مي رود كه در اين زمينه بيشتر كار شود.
فرزند جانباز 70درصد
¤از وزارت آموزش و پرورش تقاضا مي شود كه مقررات بازنشستگي پيش از موعد كاركنان اين وزارتخانه تمديد شود.
گلايي سلطاني از تبريز
¤حقوق اسفندماه، عيدي و پاداش بازنشستگان كشوري، به رغم اين كه وعده داده شده بود كه تا 15 اسفندماه پرداخت مي شود، هنوز پرداخت نشده است.
تقي زاده
¤اي كاش سهميه بنزين فروردين ماه، چند روز قبل از عيد وارد كارت ها مي شد. زيرا اكثر مسافرت هاي نوروزي، از چند روز قبل از آغاز سال جديد آغاز مي شود.
يك شهروند
¤يك سال و نيم پيش در مسابقه تلويزيوني پلكان كه از شبكه سوم سيما پخش مي شد شركت كردم و برنده دو سكه شدم و مسئولان برنامه گفتند كه اين جايزه، به زودي به منزلمان ارسال مي شود. اما پس از گذشت اين مدت هنوز هيچ خبري نشده و مسئولان مربوطه نيز پاسخگو نيستند. لطفا رسيدگي شود.
پوراسماعيلي
¤فروشگاه اتكا، كارت هوشمند خريد بازنشستگان را محدود كرده و در اين شب عيدي، حاضر به عرضه برخي از محصولات ضروري به دارندگان اين كارت نيست.
يك هموطن
¤از نيروي انتظامي و فرمانداري شهرستان پاكدشت، به خاطر ارتقاي امنيت شهرك نرگس تقدير مي شود.
جمعي از اهالي شهرك نرگس پاكدشت
¤گويا قرار است با تعطيلي گمرك جنوب تهران اين مكان به مركز آموزش بين المللي تبديل شود. در حالي كه در صورت تحقق اين مسئله صدها نفر با تعطيلي آن كار خود را از دست مي دهند در ثاني با توجه به اين مطلب شايسته است براي اين افراد 6 ماه مهلت داده شود تا فكر چاره اي براي ادامه حيات خود نمايند.
جمعي از كاركنان گمرك جنوب تهران
¤سازمان بهزيستي كرج، به معلولان تحت پوشش خود بن غيرنقدي اعطا مي كرد. اما وقتي براي دريافت اين بن ها مراجعه كرديم، گفتند كه تمام شده است! چرا اين گونه مراكز، چنين خدماتي را به اندازه افراد مورد نظر ارائه نمي دهند و باعث مي شوند كه حق عده اي ضايع شود؟
يك هموطن
¤از تاريخ 11/12/88 با شماره 121 اتفاقات برق و مسئولين امر تماس مي گيريم كه روشنايي خيابان شهيد رجايي 18 متري تختي كوچه 69 و ديگر كوچه ها خاموش است ولي كسي توجهي نمي نمايد. از مسئولين تقاضاي رفع مشكل را داريم.
جمعي از اهالي محل

 



متكي در ديدار خداحافظي سفير عراق: انتخابات نشان داد كه اراده ملت عراق سرنوشت آنان را رقم مي زند

محمد مجيدالشيخ- سفير عراق در- تهران يك شنبه شب در پايان مأموريتش در تهران با منوچهر متكي - وزير امور خارجه ايران - ديدار و گفت وگو كرد.
منوچهر متكي در اين ديدار با تجليل از برگزاري انتخابات مجلس ملي در عراق، آن را به مردم و دولت مسلمان اين كشور تبريك گفت.
متكي افزود: انتخابات مجلس در عراق نشان داد كه با وجود توطئه دشمنان، اين اراده ملت عراق است كه سرنوشت آنان را رقم مي زند.
وزير امورخارجه كشورمان در اين ديدار افزود: در پرتو اين انتخابات هم چنان مناسبات فيمابين ايران و عراق در مسير بالندگي و پيشرفت حركت كرده و تمامي ظرفيت ها در اين روابط بايستي به كار گرفته شود.
محمد مجيدالشيخ نيز در اين ديدار با اشاره به موضوعات مطروحه در دستور كار روابط دو كشور همسايه ايران و عراق، گزارشي از آخرين وضعيت همكاري هاي دو كشور ارائه و بر تداوم گسترش روابط تأكيد كرد.
فراتيني: براي تسريع روند بررسي پرونده 2 تبعه ايراني بازداشت شده تلاش مي كنيم
عصر ديروز فرانكو فراتيني وزير خارجه ايتاليا در تماس تلفني با منوچهر متكي وزير امور خارجه كشورمان موضوعات روابط دو كشور را مورد گفتگو قرار داد.
در اين تماس تلفني فراتيني ضمن توضيح پيرامون بازداشت دو تبعه ايراني در ايتاليا اظهار داشت: به خوبي درك مي كنم كه اين پرونده حقوقي، برداشت منفي در نزد ايرانيان به همراه داشته است، از اين رو بار ديگر اين اطمينان را به شما مي دهم كه همه تلاش خود را در تسريع روند بررسي پرونده به كار خواهيم گرفت.
وزير خارجه ايتاليا همچنين تاكيد كرد: اتباع ايراني بازداشت شده در ايتاليا از حقوق كامل به ويژه دستيابي به وكيل و ملاقات با اعضاي خانواده و نيز نمايندگان جمهوري اسلامي ايران برخوردار خواهند بود.
فراتيني افزود: ما خواستار روابط خوب و دوستانه در بحران هاي مختلف با جمهوري اسلامي ايران و تداوم رايزني ها در خصوص مسائل منطقه به ويژه افغانستان هستيم.
متكي نيز در اين گفتگو با ابراز تاسف و اعتراض به بازداشت دو تبعه ايراني كه روابط دو كشور را دچار مشكل نموده بر ضرورت تسريع در آزادي آن ها تاكيد كرد.

 



اسب آبي (گفت و شنود)

گفت: سايت هاي ضد انقلاب به اراذل و اوباش اجاره اي توصيه كرده اند كه شب چهارشنبه سوري را به اعتراض عليه جمهوري اسلامي تبديل كنند!
گفتم: چطوري؟ سال هاي سال است كه شب چهارشنبه سوري عده اي ترقه درمي كنند و فشفشه هوا مي كنند.
گفت: اعلام كرده اند بايد هر طور شده علاقه خودشان را به رنگ سبز نشان بدهند تا معلوم شود وابسته به مخالفان نظام هستند.
گفتم: از چند ميليون سال پيش تا حالا، تمام گاوها و الاغ ها و قاطرها و همه حيوانات علفخوار علاقه خود را به علف هاي سبز نشان داده اند يعني اينها هم طرفدار فتنه گران هستند؟!
گفت: چه عرض كنم؟! سران فتنه همين حرف ها رو مي زنند كه وقتي معني اون معلوم ميشه، جيغ هواداران رو درمياره.
گفتم: شخصي مشت محكمي توي دماغ يكي از همكارانش زد. مردم پرسيدند مگه چيكار كرده كه خونين و مالينش كردي؟ يارو گفت، پارسال به من گفت اسب آبي. مردم پرسيدند پس چرا حالا او را مي زني؟ و يارو گفت؛ آخه تا چند روز پيش اسب آبي نديده بودم!

 



فرمانده كل ارتش: دشمنان در صورت ارتكاب خطا نابود خواهند شد

فرمانده كل ارتش به كشورهاي متجاوز در منطقه هشدار داد كه اگر دست به خطاي ديگري بزنند نابودي در انتظارشان خواهد بود.
سرلشكر عطاءالله صالحي ديروز در مراسم دانش آموختگي دانشجويان دوره هاي نوزدهم و سوم دافوس با اشاره به اينكه رهبرمعظم انقلاب تاكيد كرده اند از عمليات هاي آمريكا به عراق و افغانستان استفاده هاي علمي شود، گفت: هشت سال دفاع مقدس مي تواند همراه با تجربيات علمي ساير كشورها در زمينه هاي دفاعي بهترين راهكار پدافندي و دفاع قاطع در برابر هرگونه تجاوز را براي ما به ارمغان آورد.
وي با هشدار به اينكه نه فقط به خاطر دفاع از سرزمين مان، بلكه به دليل دفاع از آرمان ها و خونخواهي تمام مسلمانان قصد داريم در برابر تجاوزات دفاع كنيم، افزود: افزايش توان دفاعي از ميهن اسلامي به خاطر اطمينان از قدرت مقابله در برابر دشمنان از جانب خودمان است و دشمن مي داند كه اگر دست به هر خطايي بزند، نابودي و فروپاشي در انتظارشان است و اين براي ما حتمي و براي دشمن صددرصد است.
عضو شوراي عالي امنيت ملي با اشاره به اينكه تحليل ها از اخبار امروز نشان مي دهد سياست استكبار و رژيم صهيونيستي فروپاشيده است، خاطر نشان ساخت: امروز بعضي از ژنرال هاي بي تجربه و لجام گسيخته آنها مطالبي را مي گويند كه در شأن ديپلماسي و سياسيون كشورشان است و اين صحبت ها به هيچ عنوان جنبه نظامي ندارد.
صالحي با بيان اينكه سياست دشمنان شكست خورده است، افزود: ما نظاميان داراي يك صنف جهاني هستيم و يكي از نقاط مشترك ما نظم است و هيچ فرد نظامي در جهان نيست كه از نظم گريزان باشد. يكي ديگر از اين اشتراك ها غرور توأم با شرف سربازي مي باشد.
وي در بخش ديگري از سخنان خود با اشاره به تشكيل دوره فرماندهي و ستاد ارتش جمهوري اسلامي و تحول در متون آموزه هاي آنها، از رئيس دانشكده دافوس ارتش تشكر كرد.
در ابتداي مراسم همچنين به تعدادي از فارغ التحصيلان نمونه اين دانشگاه كه موفق به اخذ درجه كارشناسي ارشد مديريت علوم دفاعي، مسئوليت هاي مهم فرماندهي و مديريت در نيروهاي چهارگانه ارتش شده اند، نشان دانش آموختگي اعطا شد.

 



مديركل امور ايمني هسته اي كشور: ايمني نيروگاه بوشهر مطابق استانداردهاي بين المللي است

مديركل امور ايمني هسته اي كشور با اشاره به سفر تيم كارشناسان آژانس بين المللي انرژي اتمي براي بررسي مدارك ايمني نيروگاه بوشهر تأكيد كرد كه اين تيم ايمني نيروگاه بوشهر را در حد استاندارد بين المللي ارزيابي كرد.
«كامران سپانلو» مديركل امور ايمني هسته اي كشور در گفت وگو با فارس، در پاسخ به اين سؤال كه با توجه به پا به سن گذاشتن رآكتور تهران چه اقداماتي براي اطمينان از ايمني آن انجام مي شود؟ گفت: رآكتور پژوهشي تهران بيش از 40 سال است كه مشغول به كار مي باشد و سالها منشأ و زمينه ساز تحقيقات در زمينه هسته اي بوده و هنوز هم است، در اين مدت براي ارتقاي ايمني اين رآكتور از طرف بهره بردار، تمام تجهيزات، ابزار دقيق و مانيتورينگ آن با وسائل مدرن و ايمن تعويض شده است.
مديركل امور ايمني هسته اي كشور با بيان اينكه نمايندگان مركز نظام ايمني هسته اي كشور در بازرسي هاي متعدد عملكرد اين رآكتور را زيرنظر داشته و سيستم نظارت قانوني ما بر اين رآكتور اعمال شده است، اظهار داشت: در حال حاضر درخواست تجديد مجوز بهره برداري اين رآكتور در مجموعه ما در حال بررسي است و مسئولين رآكتور هم در حال تكميل مدارك درخواستي ما براي تجديد پروانه بهره برداري رآكتورمي باشند، واقعيت اين است كه به دليل پا به سن گذاشتن اين رآكتور و اينكه اين رآكتور در مركز تهران قرار دارد، حساسيت ما نسبت به ايمني آن بيشتر شده و در نتيجه نسبت به آن توجه بيشتري داريم.
سپانلو خاطرنشان كرد: در طراحي اين رآكتور از اصول قوي ايمني استفاده شده و در طول اين سالها نيز دقت زيادي در مديريت بهره برداري آن صورت گرفته است، ما نيز به عنوان نظام ايمني هسته اي كشور به دقت و از نزديك اين رآكتور را تحت نظارت داريم. وي در خصوص اينكه براي نظارت بر ايمني نيروگاه بوشهر چه اقداماتي انجام شده است؟ توضيح داد كه براي هر يك از مراحل فعاليت ها در نيروگاه بوشهر شامل عمليات ساخت، راه اندازي، بهره برداري و از كاراندازي بايد از مركز نظام ايمني پروانه مجوز اخذ شود.
سپانلو با بيان اينكه همزمان با شروع به ساخت نيروگاه بوشهر توسط شركت آلماني، نظام ايمني هسته اي نيز فعاليت هاي خود را به عنوان دستگاه نظارت قانوني بر اين تأسيسات آغاز كرد، افزود: مهمترين اقدام در مرحله راه اندازي نيروگاه اتمي بوشهر، وارد شدن سوخت به نيروگاه است، بعد از اينكه تمام قسمت هاي مدار اول، مدار دوم، پشتيباني و ساير تجهيزات تست شد، مجوز ورود سوخت به رآكتور از طرف مركز صادر مي شود و پس از آن نيز فعاليت نيروگاه به طور دقيق و مستمر تحت نظارت مركز نظام ايمني هسته اي ادامه خواهد يافت.
مديركل امور ايمني هسته اي كشور در ادامه و در واكنش به اظهارنظرات منفي كه از سوي برخي مقامات كشورهاي منطقه درباره ايمني نيروگاه بوشهر مطرح مي شود، گفت: نگراني هايي كه در اين باره در منطقه مطرح مي شود، مبتني بر واقعيات نيست چرا كه دليل موجهي براي اين نگراني تاكنون ارائه نشده است. وي افزود: نظام ايمني هسته اي براي حصول اطمينان از ايمن بودن تأسيسات هسته اي به ويژه نيروگاه اتمي بوشهر، اقدامات لازم را انجام داده و از مشاورين خارجي براي تقويت كار خود استفاده كرده است. در قالب همكاري هاي منطقه اي نيز از مسئولين كشورهاي منطقه در چندين نوبت دعوت كرده و از نيروگاه اتمي بوشهر نيز بازديد كردند كه بسيار مثبت بود و باعث شد رويكرد مثبتي داشته باشند.
سپانلو تصريح كرد كه آژانس بين المللي انرژي اتمي از نزديك در جريان فعاليت هاي ما قرار دارد و در گزارشات متعدد، بر ايمن بودن تأسيسات و رفع مشكلات ايمني آنها تأكيد داشته است. به دفعات مكرر از كارشناسان آژانس در قالب تيم هاي كارشناسي دعوت كرده ايم تا مدارك ايمني نيروگاه بوشهر و ساير تأسيسات را مورد بررسي قرار دهند و در صورت ضرورت، رهنمودهاي لازم را ارائه دهند.
مديركل امور ايمني هسته اي كشور در اين زمينه سفر تيم كارشناسان آژانس بين المللي انرژي اتمي به منظور بررسي مدارك ايمني نيروگاه بوشهر را مورد اشاره قرار داد و گفت: تيمي متشكل از 12 نفر از متخصصين مجرب كه اكثراً از رؤسا و مقامات ارشد نظام ايمني كشورهاي داراي فناوري هسته اي و برخوردار از نيروگاه هاي هسته اي مي باشند به مدت 11 روز به صورت تمام وقت به منظور حصول اطمينان از اينكه ما كار خود را به طور شايسته اي انجام مي دهيم تمام فعاليت هاي ما را بررسي كردند و من با افتخار عرض مي كنم كه اين تيم در موارد متعدد عملكرد ما را در حد استاندارد بين المللي ارزيابي كرده و برخي از موارد را نيز به عنوان عملكرد ممتاز شناسايي و معرفي كردند.

 



نمي توانيد تصور كنيد براي تحريم ايران با چه مصيبتي روبرو هستيم (خبر ويژه)

چشم انداز تصويب قطعنامه جديد عليه ايران براي كشورهاي غربي تيره و تار شده است. اين تيرگي چشم انداز در حالي است كه تحريم هاي مذكور حتي پس از تصويب هم نتوانسته به كمك ديپلماسي زور در غرب بيايند.
وزير خارجه فرانسه روز يكشنبه اعلام كرد احتمالاً تحريم جديد عليه ايران تا ماه ژوئن (خرداد) تصويب نشود و اگر چنين شود، كشورهاي اروپايي ممكن است به اقدام يكجانبه دست بزنند.
نااميدي برناركوشنر از سازمان ملل و بلوف اقدام يكجانبه اروپا در حالي است كه كاترين اشتون رئيس سياست خارجه اتحاديه اروپا به تازگي در نامه اي محرمانه به آمريكا از اقدام يكجانبه كنگره در تصويب تحريم فروش بنزين به ايران انتقاد كرده و آن را موجب شكاف بيشتر دانسته بود.
وزير خارجه فرانسه در ديدار از فنلاند همچنين گفته است: جلب حمايت چين و روسيه در بين 5 عضو دائم شوراي امنيت به زمان بيشتري نياز دارد.
همزمان با اظهارات كوشنر، يك روزنامه فرانسوي به نقل از ديپلمات هاي اين كشور از مخالفت كشورهاي مختلف با تحريم ايران خبر داد. «نوول ابزرواتور» در خبري كه از سخنان كوشنر رازگشايي مي كرد، نوشت: «يك مقام ديپلماتيك در پاريس مي گويد: در مورد ايران نمي توانيد تصور كنيد كه ما فرانسوي ها و آمريكايي ها، تا چه حد با عدم همكاري كشورهاي ديگر روبرو هستيم. اكثر كشورهاي بزرگ از حمايت از ما سر باز مي زنند. آنها معتقدند كه ما در مورد اين مسئله مستكبرانه عمل مي كنيم و برخي تا آنجا پيش مي روند كه حتي آن را استعمارگري نوين مي نامند.»
روزنامه فرانسوي با اشاره به اينكه «تصويب تحريم جديد عليه ايران به نگراني شماره يك تبديل شده» مي نويسد: آيا باراك اوباما در اولين نبرد ديپلماتيك خود شكست خواهد خورد؟ علي رغم تلاش هاي هيلاري كلينتون و اطرافيانش كه از چند هفته قبل آغاز شده به نظر مي رسد متقاعد كردن كشورهاي كليدي عضو سازمان ملل با مشكل روبرو شده است.... اليزه و كاخ سفيد براي جلب حمايت كرملين (روسيه) مجبور شده اند انعطاف بسياري نسبت به قطعنامه اوليه نشان دهند. روسيه با بسياري از بخش هاي قطعنامه پيشنهادي مخالف است. دولت پكن هم ضمن مخالفت با تحريم ديگران مبادا سومين تامين كننده نفت مورد نياز خود را ناراحت كند. دولت اوباما براي از بين بردن سازش ناپذيري چين، متحدان خود در خليج فارس و از جمله عربستان و امارات را به ياري طلبيده تا به پكن درباره تامين سوخت اطمينان دهند ولي تاكنون اين كار نتيجه مطلوب نداشته است.
نوول ابزرواتور اضافه كرد: مخالفت چين با سياست اعمال تحريم، كشورهاي ديگر را نيز تشويق كرده و آنها نيز مخالفت خود را با تلاش هاي آمريكا و فرانسه اعلام كرده اند. ابتدا برزيل كه بدون برخورداري از حق وتو به مدت دو سال عضو شوراي امنيت بود، مخالفت خود را اعلام كرد.
اظهارات وزير امور خارجه برزيل هم صريح بود. او گفت: «نبايد در برابر ديكته كردنهاي آمريكا تسليم شد.» مخالفت برزيل دو علت دارد: اول اينكه بزرگ ترين كشور آمريكاي جنوبي وارد يك برنامه صلح آميز هسته اي در ابعاد گسترده شده است. اين كشور حتي در سال 2006 يك مركز بزرگ غني سازي در شهر «رسنده» در 150كيلومتري ريودوژانيرو تأسيس كرده است. اين كشور چگونه مي تواند با تأسيس مراكزي مشابه در خاورميانه به مخالفت برخيزد؟ دوم اينكه برزيل مايل است در ديپلماسي جهاني از جايگاه قابل توجهي برخوردار باشد و مي خواهد نقش «ميانجي» ميان كشورهاي بزرگ و كشورهاي در حال توسعه را بازي كند. اين كشور براي رسيدن به اين هدف نياز به اين دارد كه خود را بيطرف نشان دهد.
به نوشته روزنامه فرانسوي، كشور ديگري كه در تصويب تحريم ها مانع تراشي مي كند تركيه، يك عضو غيردائمي ديگر شوراي امنيت است. اردوغان، نخست وزير اين كشور، اغلب «سياست دوگانه» را محكوم مي كند و خاطرنشان مي سازد كه اسرائيل داراي سلاح اتمي است. اين كشور نيز مايل است خود را ميانجي منطقه معرفي كند و قصد دارد فعاليت هاي بازرگاني خود را با همسايه بزرگش سه برابر كند. لبنان نيز كه به مدت دو سال در شوراي امنيت كرسي دارد مواضع تقريباً مشابهي را دنبال مي كند. دولت بر سر كار در بيروت نمي تواند كاري كند كه به نارضايتي حزب الله، بازوي مسلح جمهوري اسلامي، بينجامد. بدون حمايت اين سه كشور تصويب قطعنامه جديد مشكل خواهد بود و مشكل تر از آن توجيه تحريم هاست.
روزنامه آلماني هندلزبلات هم با اشاره به مخالفت سرسختانه تركيه با تحريم ايران نوشت: تركيه غرب را برحذر داشته كه در مناقشه اتمي با ايران از گفتگو دست برداشته و به تحريم هاي اقتصادي شديدتر روي آورد. وزير خارجه تركيه در ديدار با وزيران خارجه هفت كشور اتحاديه اروپا در شمال فنلاند گفت: «نمي خواهيم تحريم ديگري را در منطقه ببينيم. آنچه احتياج داريم ثبات سياسي و ارتباط اقتصادي با ايران است.»بدين ترتيب تركيه موضعي كاملاً مخالف با اروپا و آمريكا مي گيرد كه خواهان تحريم هاي شديدتر ايران هستند. موضع تركيه از اين رو مهم است كه اين كشور در حال حاضر يكي از پانزده عضو شوراي امنيت است كه بايد تحريم هاي شديدتر را وضع كند.

 



تيم كاسه ليس ها در لابي اسرائيل (خبر ويژه)

سايت رقيب شبكه وابسته به مهاجراني از همراهي فاطمه حقيقت جو، علي اكبر موسوي خوئيني، حسين باستاني، احمد رأفت و مهدي جامي با مهاجراني در سفر به واشنگتن و سخنراني در لابي اسرائيل خبر داد.
«خودنويس» نوشت: در اجلاس سالانه واشنگتن اينستيتيوت، فاطمه حقيقت جو، علي اكبر موسوي خوئيني، حسين باستاني، احمد رافت و مهدي جامي جزو هيئت همراه مهاجراني بودند كه در پانل هاي مختلف سخنراني كردند. در اين اجلاس يكي از فرماندهان ارتش آمريكا از ضرورت حمله نظامي دولت آمريكا به ايران در حمايت از اسرائيل سخن گفت. اما متاسفانه هيچ يك از اين افراد به سخنان فرد ياد شده اعتراض نكردند. اين افراد تاكنون سكوت اختيار كرده و نمي گويند در آن جا چه گفته اند؟ پس از اين سمينار، فاطمه حقيقت جو و همسرش (محمد تهوري) و حسين باستاني از جرس رفتند و احمد صدري-استاد يكي از دانشگاه هاي شيكاگو كه مواضع خوبي درباره آمريكا و اسرائيل دارد-نيز از شوراي سياست گذاري جرس استعفا داد و رفت. رفتن حقيقت جو و همسرش و حسين باستاني از جرس هيچ ارتباطي با شركت حقيقت جو و باستاني در اجلاس واشنگتن اينستيتيوت نداشت. براي اين كه اگر اين بود بايد مهاجراني كه رهبري هيئت را برعهده داشت هم از جرس مي رفت. حسين باستاني در BBC مشغول كار شده است. برخي از اين افراد ملاقات هايي با سران رژيم پيشين داشته اند و به دنبال به راه انداختن يك ائتلاف با شركت همه اپوزيسيون هستند. اختلاف آنها با كديور بر سر دخالت همه جانبه محسن كديور در همه مسائل ريز و درشت «جرس» بود.
نويسنده خودنويس كه خود را يك خانم معرفي كرده به افشاگري قبلي خود عليه مهاجراني و سوءاستفاده هاي اخلاقي و سياسي وي و همچنين انتقاد از محسن كديور اشاره مي كند و مي نويسد: «پس از نگارش مقاله قبلي، يكي از دوستان خبر داد كه علت حمايت همه جانبه حجت الاسلام كديور از مهاجراني به دوراني باز مي گردد كه مهاجراني به نيابت از حسن روحاني مركز تحقيقات استراتژيك را مديريت مي كرد بازمي گردد من به عنوان يك فرد غيرمذهبي مدافع شريعت نيستم. از موضع زنانه-فمينيستي، رفتارهاي مهاجراني با زنان را ابزاري و ناعادلانه مي دانم. من نمي دانم در تمام آن مدت بر جميله كديور چه رفت؟ اما مي دانم كه حمايت حجت الاسلام كديور از مهاجراني علت هايي دارد كه در پرده نخواهد ماند. در شرايط حادي كه امپرياليسم و صهيونيسم به دنبال نابودي ايرانند، بايد توجه كرد كه مساله آنها سپاه پاسداران و جمهوري اسلامي نيست. مسئله آنها ايران قدرتمند است. حتي اگر يك رژيم صددرصد دموكراتيك و حقوق بشري در ايران سركار باشد، باز هم اسرائيل و آمريكا اجازه نخواهند داد كه ايران كشوري قدرتمند در خاورميانه باشد. به عنوان يك ايراني در عين محكوميت قوانين قرون وسطايي ايران]![ از مواضع ضدآمريكايي و ضداسرائيلي دولت ايران حمايت مي كنم. آن روز كه مهاجراني نسبت به برخوردهاي زشت رئيس دانشگاه كلمبيا به محمود احمدي نژاد اعتراض كرد و مقاله نوشت، خوشحال شدم. اما روزي كه شنيدم به يك بنياد صهيونيستي رفته، بر سر دريافت حق سخنراني از يك بنياد اسرائيلي دعوا به راه انداخته، به شدت عصباني شده و هرچه بود نثارش كردم. بعد هم كه خواندم به آنجا رفته تا براي فعاليت هاي سياسي پول جمع كند، چيزهايي به ذهنم آمد كه فعلا نمي نويسم.»
وي در پايان خاطرنشان مي كند: «كديور دومين سال فلوشيپ ]دوره تخصصي تكميلي[را در آمريكا مي گذراند. من نمي دانم ايشان در چه زمينه اي متخصص هستند كه به درد آمريكائيان خورده كه به او فلوشيپ داده اند؟ آيا آنها به شريعت اسلام نياز دارند يا چيزي ديگر؟ مي پرسم چرا در اين مدت تندترين انتقادها را از جمهوري اسلامي و رهبري اش كرده-در اين زمينه اختلافي با وي ندارم-اما حتي يك سخنراني درباره جنايات اسرائيل و آمريكا نكرده و نمي كند؟ چرا يك مقاله نمي نويسد و به سياست هاي آپارتايدي اسرائيل در نابودي مردم فلسطين اعتراض نمي كند؟ اين چه فقهي است كه فقط مبارزه با رژيم ايران را مجاز مي كند، اما به آمريكا، اسرائيل و انگليس كه مي رسد، سكوت مي كند و به حمايت از مهاجراني برمي خيزد تا رفتار او را توجيه كند؟»

 



خشم انگليس از دومين تودهني بزرگ طي 9 ماه (خبر ويژه)

دومين ضربه بزرگ به پروژه انگليس در منطقه طي 9ماه گذشته باعث خشم مقامات اين كشور و كنار گذاشتن جانب احتياط شده است.
وزارت خارجه و سرويس اطلاعاتي انگليس پس از ضربه بزرگي كه در انتخابات ايران و حوادث بعد از آن خوردند، سرمايه گذاري خود را بر كشور عراق متمركز كردند. مقامات انگليس يك سال پيش اعلام كرده بودند كه طي 2 سال آينده ميلادي چند انتخابات مهم و استراتژيك از جمله در ايران و عراق و فلسطين و لبنان برگزار مي شود و به ويژه بايد بر سر انتخابات ايران و عراق اهتمام ويژه داشت. انگليسي ها به همراه آمريكا، رژيم صهيونيستي و رژيم سعودي طرح مشتركي را با محوريت اياد علاوي (شيعه سكولار متمايل به غرب) به اجرا گذاشتند. علاوي مهره مورد اعتمادي بود كه از سوي اشغالگران آمريكايي به عنوان نخست وزير موقت منصوب شده بود. وي اخيراً سفري به عربستان داشت و شاه سعودي در ديدار با وي تصريح كرده بود ما اجازه نمي دهيم اسلامگراهاي شيعه و همفكر با ايران روي كار بيايند.
علاوي با تشكيل ائتلاف العراقيه تلاش كرد سكولارهاي شيعه و سني و عناصر بعثي را در يك جبهه گردآورد و اين در حالي بود كه همزمان ائتلاف قبلي شيعيان دچار تغييراتي شده و دو فهرست جداگانه به رياست نوري مالكي و عمار حكيم به مردم عرضه شده بود. با اين وجود نتايج اوليه حاكي از ناكامي متحدان انگليس و آمريكا است.
در چنين شرايطي استروان استيونسون نماينده انگليس در پارلمان اروپا و رئيس كميسيون روابط با عراق مدعي شد تقلبات گسترده اي در انتخابات عراق رخ داده است. او در گفت وگو با خبرگزاري فرانسه ضمن آن كه كاترين اشتون مسئول انگليسي سياست خارجي اتحاديه اروپا را تحريك به افشاي تقلب مي كرد، گفت: گزارش ها از تقلب گسترده در نتيجه انتخابات پارلماني به منظور جلوگيري از پيروزي فهرست اياد علاوي حكايت مي كند و آثار و ردپاي حكومت ايران در اين تقلب آشكار است به نحوي كه مي توان گفت دولت ايران در سازماندهي اين تقلبات درگير بوده است.
اين نماينده انگليسي مدعي نظارت بر انتخابات عراق همچنين در اظهاراتي قابل تامل گفته است: از آنجا كه كشورهاي غربي ميلياردها يورو در عراق هزينه مي كنند، طبيعي است كه اگر حكومت غيرقانوني اي در اين كشور به عنوان نتيجه انتخابات معرفي شود، آنوقت با پي آمدهاي سنگيني روبرو خواهيم بود. ايران از طريق قتل، ارعاب، اخاذي، سعي در انجام تقلبات گسترده در نتيجه انتخابات پارلماني عراق دارد.
شبكه دولتي بي بي سي هم كه خط القاي تقلب را طي چند روز اخير دنبال كرده ابتدا اذعان كرد براساس نتايج « به چهره هاي شيعه و سني غيراسلامگرا كه در ائتلاف العراقيه گرد آمده اند جايي در ميان دولتمردان جديد داده نخواهد شد و ائتلاف العراقيه تنها راه چاره كنار گذاشته نشدن از دولت را اعمال فشار از طريق پافشاري برعدم سلامت بر انتخابات و تهديد به خروج از صحنه سياسي ديده است كه اين مي تواند عراق را در تنش هاي تازه اي فرو برد».
سايت بي بي سي سپس از ترديدهاي عميق در سلامت انتخابات خبر داد و نوشت: استيونسون دلايل اين ترديد عميق را تلفن هايي عنوان كرده كه چند خبرنگار، افسرپليس و رئيس يكي از حوزه هاي رأي گيري به او كرده اند اما محور نطق او عمدتاً اين بوده كه ايراني ها به دنبال مصادره انتخابات عراق هستند و بايد دست آنها را از عراق دور نگه داشت.

 



به فرهاد بگين نياد! (خبر ويژه)

«تله چهارشنبه سوري» واژه اي است كه اين روزها به فراواني در محافل اپوزيسيون و سايت هاي وابسته به آنها شنيده و نوشته مي شود. شماري از اين سايت ها معتقدند چهارشنبه سوري امسال تله وزارت اطلاعات براي شناسايي و دستگيري برخي از عوامل ميداني فتنه سبز است كه هنوز بازداشت نشده اند. يكي از ضدانقلابيون فراري مقيم لندن در نامه اي به خواهرش هشدار مي دهد كه به فرهاد-خواهرزاده اش- در شب چهارشنبه سوري اجازه خروج از منزل ندهد. در بخشي از اين نامه كه خواهرزاده او براي تعدادي از دوستانش قرائت كرده، مطلبي با مضمون زير آمده است «به فرهادجون بگيد شب چهارشنبه سوري در خانه بماند. از قراري كه اينجا شنيدم، رژيم براي شب چهارشنبه سوري حسابي برنامه چيده و با فرستادن بسيجي ها و حزب اللهي ها هر كسي رو كه به قول خودشون مشكوك باشه حسابي لت و پار مي كنن و تحويل زندان ميدن»!
مراجعه كننده به يك سايت اينترنتي حامي سران فتنه در بخش نظرها- كامنت-هاي اين سايت و زيرمطلبي كه دستورالعمل تهيه شعله سبز را آموزش داده است، مي نويسد؛ «آدم بايد مغز خر خورده باشد كه متوجه نشود تهيه آتش سبز يعني رژيم بيا منو بگير! افروختن آتش سبز رنگ در شب چهارشنبه سوري همان و شناسايي شدن و كتك خوردن از بسيجي ها و حزب اللهي ها، همان. مگر ماموران وزارت اطلاعات اين دستورالعمل ها را نمي بينند كه دست روي دست بگذارند و ما را تماشا كنند و كاري به كارمان نداشته باشند»؟! در يك نمونه ديگر خطاب به مهاجراني و سايت جرس آمده است «آقاي عطاءالله و به قول كيهان ]يك كلمه ركيك و غيرقابل درج[ مثل اين كه ماهارو با زناني كه سرشون گول ماليدي و ]حرف ركيك[ اشتباه گرفتي! من كه شك ندارم تو مزدور رژيمي. بد و بيراه كيهان هم به تو براي رد گم كردنه. اومدي اينجا كه نيروهاي موثر اپوزيسيون رو شناسايي كني و به رژيم گزارش بدي. آخه مگه ميشه تو كه به همسر خودت خيانت كردي، به برادرزنت وفادار باشي. دلم براي آقاي كديور كه خيلي دوستش دارم ميسوزه. تو به قول خودت شير خر خوردي كه ماها رو خر تصور مي كني. راست ميگي به برو بچه هاي فاميل خودت در ايران بگو چهارشنبه سوري بريزن توي خيابون ها و با رژيم درگير بشن!»

 


صفحه (14)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14