(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


پنجشنبه 16 ارديبهشت 1389- شماره 19638

صفحه (14)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
حمايت نمايندگان مجلس از پيشنهاد ايران در اجلاس نيويورك
خارج از دستور
تقدير آيت الله نوري همداني از سخنان احمدي نژاد در سازمان ملل
استقبال از نمايشگاه كتاب در نخستين روز
آسيب رساندن به نظام اسلامي گناهي نابخشودني
رامين: قانون گريزي برخي رسانه ها منجر به توقيف آنها مي شود
موافقت اصولي ايران با پيشنهاد برزيل درباره تبادل سوخت هسته اي
انهدام كامل يك تيم تروريستي گروهك پژاك در دالاهو
سردار فضلي: نخبگان بايد مراقبت كنند تا به سرنوشتي مشابه صدر اسلام گرفتار نشوند
رئيس قوه قضائيه: جريان فتنه تمام نشده است



در بيانيه اي با 197 امضاء صورت گرفت
حمايت نمايندگان مجلس از پيشنهاد ايران در اجلاس نيويورك

سخنگوي كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس با بيان اينكه طرح كاهش روابط با انگليس به زودي به صحن علني مجلس مي آيد گفت: با تصويب اين طرح سيلي محكمي به صورت انگليس نواخته مي شود.
كاظم جلالي در جلسه علني ديروز مجلس با تشكر از نطق ميان دستور ابطحي نماينده خميني شهر كه از عدم بررسي طرح كاهش روابط ايران با انگليس گلايه كرده بود اظهار داشت: وي در نطق خود اشاره كرد كه كميسيون امنيت ملي مثلا در بعد مسائل علمي، فني و... چيزهايي را تصويب كرده كه اينها خارج از موضوعات اساسي در ارتباط با كشور انگليس است.
وي افزود: چنين امري نيست و كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي در حال بررسي موضوع است. ما جلسات مفصلي را طي روزهاي گذشته و حتي همين امروز داشتيم.
نماينده مردم شاهرود در خانه ملت، گفت: قاطبه كميسيون امنيت ملي كاملا نسبت به سياست هاي فريبكارانه و خصمانه دولت انگليس در مورد جمهوري اسلامي ايران توافق دارد و در حال برنامه ريزي و بررسي هستيم و حتما در آينده نزديك طرح كميسيون امنيت ملي را آماده و در صحن علني ارائه خواهيم كرد.
وي تاكيد كرد با تصويب طرح مذكور سيلي محكمي را به صورت دولت انگليس خواهيم نواخت.
چرا رابطه با انگليس
قطع نمي شود؟
اما پيش از اظهارت فوق، سيدمحمدجواد ابطحي نماينده مردم خميني شهر در نطق ميان دستورش گفت: مادامي كه لانه جاسوسي انگلستان باز است كشور دچار خسارت و آشوب مي شود.
وي تاكيد كرد بحران و اصل فتنه باز بودن لانه جاسوسي انگليس در تهران است.
ابطحي با انتقاد از شيوه بررسي طرح كاهش روابط با انگليس در كميسيون امنيت ملي مجلس گفت: در اين كميسيون به جاي كاهش روابط سياسي، روابط علمي با انگليس قطع شده است. در حالي كه بايد پرسيد چرا روابط سياسي با انگليس قطع نمي شود چرا كميسيون امنيت ملي وقت تلف مي كند؟
در اين هنگام، نمايندگان مجلس با فرياد «احسنت، احسنت» نطق ابطحي را تاييد كردند.
همچنين حجت الاسلام سيدمحمد حسن ابوترابي فرد نايب رئيس اول مجلس كه پس از لاريجاني رياست بخشي از صحن علني را برعهده داشت، پس از پايان نطق ابطحي خواستار فرستادن صلواتي از سوي نمايندگان به خاطر نطق وي شد.
گفتني است سال گذشته در پي دخالت هاي آشكار سفارت انگليس در امور داخلي ايران و هدايت آشوب هاي 88 تعدادي از نمايندگان مجلس با ارائه طرحي خواستار قطع رابطه با دولت انگليس شدند.
اين طرح پس از طرح در صحن علني به كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس رفت تا با بررسي هاي جامع تري مجددا به صحن علني بازگردد. هم اكنون بسياري از نمايندگان معتقدند زمان فعلي بهترين وقت براي قطع يا كاهش جدي رابطه با انگليس است و كميسيون امنيت ملي مجلس نبايد بيش از اين معطل نمايد.
حمايت نمايندگان
از مواضع رئيس جمهور
197 نماينده مجلس با امضاي نامه از مواضع رئيس جمهور در سازمان ملل قدرداني كردند.
در اين نامه آمده است: در اجلاس ويژه بازنگري ان.پي.تي در سازمان ملل متحد سياست ها و برنامه هاي هسته اي جمهوري اسلامي ايران در عرصه بين المللي تشريح و افشاء ماهيت برنامه ها و سياستهاي قدرت هاي بزرگ بخصوص آمريكاي جهانخوار در مواجهه با موضوع هسته اي كشورهاي در حال توسعه موجب خرسندي ملت بزرگ ايران و جامعه جهاني گرديد.
ارائه پيشنهادات 11 ماده اي جمهوري اسلامي ايران براي توسعه تكنولوژي هسته اي براي همه كشورهاي جهان و جلوگيري از اشاعه سلاحهاي هسته اي كه در حال حاضر اغلب در اختيار مدعيان حقوق بشر قرار دارد به خودي خود علاوه بر ارائه چهره به حق نظام اسلامي در مواجهه با حقوق بين الملل سندي راهگشا و عملياتي براي برون رفت جامعه جهاني از وضعيت بغرنج كنوني است.
ما نمايندگان مردم در خانه ملت ضمن تشكر و حمايت از رياست محترم جمهوري اسلامي ايران در ارائه سياستهاي منطقي و بحق نظام اسلامي ايران بار ديگر بر حقوق مشروع مردم مسلمان ايران در دارا بودن و بهره برداري از انرژي هسته اي تأكيد مي كنيم.
همچنين 251 نماينده در نامه ديگري با قدرداني از سپاه پاسداران به خاطر برگزاري رزمايش پيامبر اعظم(5) تأكيد كردند به همه كساني كه همچنان در طريق شيطاني خود بر طبل دشمني و كينه توزي عليه ملت ايران مي كوبند، پيام اين رزمايش را يادآوري مي كنيم كه كشورهاي منطقه تنها در سايه صلح و دوستي در زمينه هاي وحدت و اخوت قادر به تأمين امنيت پايدار و بومي بوده و از اين كه همه آنها علاوه بر منافع مشترك، جغرافيا و فرهنگ مشترك دارند هرگز اجازه نخواهند داد قدرتهاي استكباري و فرامنطقه اي با تداوم حضورشان منطقه حساس و راهبردي خليج فارس و تنگه هرمز را با ناامني تحميلي مواجه سازند.
پيگيري مطالبات ملت از تريبون هاي بين المللي
شيوه پسنديده اي است
نماينده مردم تبريز در مجلس گفت: استفاده از تريبون هاي مختلف بين المللي براي پيگيري مطالبات ملت ايران شيوه پسنديده اي است كه البته بايد مورد حمايت نيز قرار بگيرد.
به گزارش فارس، محمد حسين فرهنگي در نطقش در صحن علني مجلس افزود: نظام جمهوري اسلامي ايران علي رغم همه تهديدات و فشارهاي مختلف موفق شده كه اهداف خود را در زمينه هاي مختلف پيش ببرد.

 



خارج از دستور

حمايت نمايندگان مجلس
از روشنگري هاي كيهان
تعدادي از نمايندگان مجلس با حمايت از روشنگري هاي مدير مسئول كيهان خواستار برپايي دادگاه سران فتنه شدند.
كريم شهرزاد، محمد كوثري و يحيي زاده نمايندگان اصفهان، تهران و تفت در گفت وگوهاي جداگانه با خبرنگار امور مجلس كيهان با انتقاد از عدم برخورد جدي قوه قضائيه با سران فتنه اظهار داشتند واقعا جاي تعجب و تاسف است كه دستگاه قضايي به جاي پيگيري مطالبات مردم در 9 دي و 22 بهمن كه خواستار دستگيري و برخورد با سران فتنه 88 بودند هم اكنون درحال برپايي مداوم دادگاههاي شكايات همين عوامل فتنه و دنباله هاي خارجي آنان از مدير مسئول كيهان است.
نماينده اصفهان در همين رابطه با تجليل از روشنگري هاي شريعتمداري در دادگاه رسيدگي به شكايت شيرين عبادي گفت: من معتقدم مدير مسئول كيهان در شرايط فعلي به تنهايي يك ملت است كه در مقابل عوامل فتنه و مزدوران خارجي آنها ايستاده و به افشاگري مي پردازد.
شهرزاد افزود: واقعا بايد به آقاي شريعتمداري به خاطر اين روشنگريها دست مريزاد گفت.
محمد كوثري نائب رئيس كميسيون امنيت ملي مجلس نيز از حمايت اكثريت نمايندگان مجلس از روشنگري هاي مدير مسئول كيهان در دادگاه خبر داد و خاطرنشان كرد كه نمايندگان آماده اند اين حمايت خود را در قالب امضاي نامه اعلام نمايند.
حجت الاسلام يحيي زاده عضو كميسيون فرهنگي مجلس هم با قدرداني از شيوه كيهان در افشاي چهره منافقان و سران فتنه خواستار برخورد قاطع و جدي دستگاه قضا با اين افراد شد.

 



تقدير آيت الله نوري همداني از سخنان احمدي نژاد در سازمان ملل

آيت الله حسين نوري همداني با اشاره به سخنان احمدي نژاد در مقر سازمان ملل تصريح كرد: سخنراني رئيس جمهور كشورمان در اين سازمان شجاعانه بود.
به گزارش ايرنا، وي در ديدار گروهي از معلمان استان قم افزود: كدام رئيس جمهوري مي تواند اين گونه در نيويورك شجاعانه سخنراني كند. آيت الله نوري همداني خاطرنشان كرد: الحمدالله آقاي احمدي نژاد با شجاعت تمام ديدگاه هاي جمهوري اسلامي را ارائه داد.
وي در بخش ديگري از سخنان خود با اشاره به سال همت مضاعف و كار مضاعف كه از سوي رهبر معظم انقلاب تعيين شده است، گفت: ارزش هر انساني در گرو همت اوست و هر قدر اراده انسان قوي تر و بيشتر باشد به همان اندازه به كمال مي رسد.
آيت الله نوري همداني افزود: انقلاب اسلامي ايران امروز مستكبران و مستبدان را در هم شكسته و سبب عزت، سربلندي و افتخار محرومان و مستضعفان جهان شده است.
وي نظام جمهوري اسلامي را نشات گرفته از قيام امام حسين(ع) دانست و گفت: اين انقلاب زمينه ساز ظهور حضرت مهدي (عج) خواهد شد كه در شرايط كنوني همه افراد در هر پست و مقامي بايد با پايداري و صبر اين نظام را حفظ نمايد.
آيت الله نوري همداني در ادامه با اشاره به دوران سلطه استبداد و استكبار در زمان رژيم گذشته گفت: پيروزي انقلاب اسلامي باعث شد كه مستكبران منافع شان به خطر بيفتد.
وي به نقش امام راحل در پيروزي انقلاب اسلامي اشاره كرد و گفت: مطالعه آثار حضرت امام خميني(ره) بر همه افراد جامعه لازم است تا بيش از پيش با انديشه هاي ايشان آشنا شوند.

 



بيست وسومين دوره نمايشگاه كتاب تهران آغاز شد
استقبال از نمايشگاه كتاب در نخستين روز

گروه ادب و هنر -
نمايشگاه بين المللي كتاب تهران در نخستين روز فعاليت خود با استقبال گسترده علاقه مندان كتاب و كتابخواني مواجه شد.
مراسم افتتاحيه بيست وسومين نمايشگاه بين المللي كتاب تهران، سه شنبه برگزار شد و اين نمايشگاه از ديروز پذيراي عموم بازديدكنندگان است.
نمايشگاه كتاب تهران در نخستين ساعات فعاليت با حضور دوستداران كتاب كه غالبا جوانان هستند روبه رو شد.
بيست وسومين نمايشگاه بين المللي كتاب تهران تا 25 ارديبهشت ماه در محل مصلاي امام خميني(ره) تهران، ادامه خواهد داشت. ساعت بازديد از نمايشگاه كتاب از 10 تا 20 است كه در روزهاي جمعه، يك ساعت بيشتر است. در اين دوره از نمايشگاه كتاب تهران، هزار و 129 ناشر داخلي و 980 ناشر خارجي حضور دارند.
كارگروه كتاب در دولت
مراسم افتتاحيه بيست وسومين نمايشگاه بين المللي كتاب تهران سه شنبه با حضور حجت الاسلام والمسلمين محمدي گلپايگاني رئيس دفتر مقام معظم رهبري، رحيمي معاون اول رئيس جمهور، حسيني وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي و جمعي ديگر از مسئولين و اهالي فرهنگ و ادب برگزار شد.
معاون اول رئيس جمهور در اين مراسم سخنراني كرد و از تشكيل كارگروه كتاب در هيئت دولت در آينده نزديك خبر داد.
محمدرضا رحيمي افزود: با هدف راهبردي ترويج فرهنگ كتاب و كتابخواني، به زودي كارگروه كتاب در دولت دهم تشكيل مي شود تا علاوه بر فعاليت هاي موجود در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي، حمايتي فرابخشي در حوزه فرهنگ شكل بگيرد.
وي در ادامه سخنان خود گفت: در همين آيين متعهد مي شويم كه با هماهنگي وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي و ديگر همكاران دولت براي رونق صنعت چاپ در كشور و همچنين بهبود كيفيت كاغذ بكوشيم تا در آينده اي نزديك شاهد شكوفايي اين صنعت باشيم.
تلاش براي تحقق
خواست رهبر انقلاب
وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي نيز در سخنراني خود از اهالي فرهنگ، هنر و رسانه خواست تا آستين بالا بزنند و طرحي نو در افكنند تا خواست رهبر انقلاب مبني بر ورود كتاب به عرصه زندگي مردم تحقق پيدا كند.
سيدمحمد حسيني، ترويج فرهنگ مطالعه كتاب را وظيفه ملي و همگاني رسانه ها، هنرمندان، نويسندگان، و نهادهاي دست اندركار امور فرهنگي دانست و خواستار تلاش بيشتر رسانه ملي براي به هنجار كردن كتابخواني شد.
وزير ارشاد تاكيد كرد: دستگاههاي اجرايي بايد با تخفيف ويژه، كتاب در اختيار كارمندان قرار دهند و براي افزايش كارايي و بينش سياسي، اجتماعي، و فرهنگي ايشان تصميم تاثيرگذار اتخاذ نمايند.
وي افزود: بايد طرح ملي و فراگير «كتاب من» كه در بيست ودومين نمايشگاه بين المللي كتاب تهران توسط رئيس جمهور محترم به بهره برداري رسيد و در 11 استان اجرايي شد، در سراسر كشور و تمامي استان ها تحقق يابد تا علاقه مندان با مراجعه به كتابخانه هاي عمومي در فاصله كمتر از 2 هفته به كتاب مورد نياز، دسترسي پيدا كنند.
افزايش استقبال از نمايشگاه
رئيس نمايشگاه كتاب تهران نيز در سخناني گفت: ناشران داخلي و خارجي براي حضور در نمايشگاه كتاب، هر سال روبه فزوني مي گذارد و با وجود
تلاش برخي افراد به منظور تاثيرگذاري منفي و تعطيلي اين رخداد عظيم فرهنگي، نمايشگاه همچنان رو به رشد است.
دكتر محسن پرويز، معاون فرهنگي وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي در آيين گشايش اين دوره از نمايشگاه كتاب تهران با اشاره به چهارمين دوره برگزاري متوالي نمايشگاه در مصلاي امام خميني(ره) ، گفت: برگزاري نمايشگاه در اين دوره نيز به دليل مهمان بودن و نداشتن فضايي مستقل و ساخت و سازها در بخش هايي از مصلا، با مشكلاتي مواجه بوده و بر اين اساس اميدوارم كه در سال هاي آينده نمايشگاه كتاب نيز صاحب خانه شود.
وي اظهار اميدواري كرد تا با ياري رياست جمهوري و معاون اول رئيس جمهور، نمايشگاه بين المللي كتاب در سالهاي بعد بتواند محلي را به صورت مستقل براي برگزاري نمايشگاه هاي فرهنگي، كه محدود به نمايشگاه بين المللي كتاب نمي شود، در اختيار داشته باشد.

 



آسيب رساندن به نظام اسلامي گناهي نابخشودني

ما در همه موارد نيازمنديم كه وحدت مان را حفظ بكنيم، آن صلابت مان را حفظ بكنيم؛ نگوئيم دشمن را بيرون رانديم ! اين دشمن، منتظر نفوذ است، نظير همان بيان نوراني حضرت امير (ع) كه يك راه نفوذي پيدا كند، و اين نور را در حقيقت خاموش كند، چه در صحنه جهاد اكبر، چه در صحنه جهاد اصغر. اميرالمؤمنين (ع) فرمود: اگر شما دشمن را از خاكتان بيرون كرديد، بر او مسلّط شديد؛ او دست بر نداشت، او دشمني اش را دارد. بعد يك مثل ذكر مي كند؛ مي فرمايد: آب و آتش دشمن همند. اگر آبي را شما در ديگ گذاشتيد و زيرش را آتش كرديد؛ اين آتش قهار، اين ديگ را گرم كرد، آب را جوشانده؛ حالا آب دارد مي جوشد. اين آبي كه دارد مي جوشد، مقهور شعله است؛ اين آتش است كه اين آب را به جوش آورده. امّا همين آب كه مقهور آتش است، الآن اسير آتش است؛ گاهي بالا مي رود، گاهي پائين مي آيد. اين وقتي جوش مي خورد، بالا و پائين مي آيد؛ در تحت اسارت آتش است ! همين شعله اي كه اين آب را به اسارت گرفته، در بند كشيده، اين را دارد مي جوشاند و تبخير مي كند؛ اين آب با اينكه اسير است، دست از دشمني بر نمي دارد ! حضرت فرمود: اين منتظر است كه ك ي يك گوشه اي از اين ديگ سوراخ مي شود، يك منفذي پيدا كند؛ ولو يك قطره آب هم كه شده برود ويك گوشه آتش را خاموش كند. فرمود: اين راه نفوذ مي خواهد. ديگر اين آب نمي گويد: من الآن اسيرم، تسليمم ! اين منتظر نفوذ است.
اين است كه به ما گفتند: وحدتتان و انسجامتان را حفظ بكنيد؛ چه در حوزه، چه در دانشگاه، چه در دولت، چه در ملّت كه مبادا خداي ناكرده بيگانه يك منفذي پيدا كند؛ و اگر منفذ پيدا كرد، نفوذ همان و آسيب رساندن همان !
اهميّت « معرفت » و «محبّت »، در حفظ دين و مملكت
ما اگر خواستيم اين راه را ادامه بدهيم، بدون معرفت صحيح و محبّت درست ميسورمان نيست. يعني كسي مي تواند به مملكت خود خدمت بكند كه بداند خدمت به مملكت به سعادت ابد او مي انجامد و اگر خداي ناكرده به انقلاب، به اسلام، به تماميّت ارضي، به استقلال مملكت كمترين آسيبي وارد بشود؛ به جدار ديانت آن آسيب وارد مي شود. زيرا برابر آن اصلي كه داريم تدّين ما همان تمدّن ماست، و تمدّن ما همان تدّين ماست و كشور اسلامي ما پايگاه ديانت ماست و مهد قرآن و عترت ماست؛ اگر خداي ناكرده كسي كاري بكند كه اين نظام آسيب ببيند، اين گناه نابخشودني است.
پيامدهاي تلخ خيانت به نظام اسلامي
يك وقت است كه يك كشور غير اسلامي است، خيانت شخص يك جرم نظامي دارد، يا يك جرم غير نظامي؛ بالأخره در دادگاه بشري محاكمه مي شود. امّا اگر كسي خداي ناكرده در يك كشور اسلامي به آن اصول اسلامي خيانت بكند، به وحدت خيانت بكند، به كشور اسلامي آسيب برساند؛ اين گناهش طوري نيست كه قابل تحمّل باشد. چون كيفرها چند جور است؛ يك وقت است كسي را زندان مي برند، اين بالأخره تمام مي شود. ولي جريان جهنّم از اين قبيل نيست كه كسي را مثلاً به جهنّم ببرند، تمام بشود. چون جهنّم معارفي دارد، مآثري دارد، درجاتي دارد كه اگر انسان آياتي را كه مربوط به جهنّم هست، خوب بررسي بكند؛ هرگز دستش به خيانت دراز نمي شود !
كيفرهاي تلخ الهي براي تبهكاران و خيانت پيشگان
اين كه قرآن مي فرمايد: عاقل دستش به خيانت دراز نمي شود، همين است. گاهي خدا مي فرمايد: ما براي تبهكاران پارچه اي از عذاب فراهم كرديم:قطّ عت لهم ث ياأ م ن نار(1). «ثوب» يعني پارچه. اگر يك پارچه گداخته اي را به تن آدم آويزان كنند، بالأخره آدم رنجور مي شود، درد مي بيند؛ ولي آرزوي فرار و نجات دارد؛ بالأخره مي تواند از پارچه بيرون بيايد. از اين بدتر اين است كه اگر اين پارچه به صورت پيراهن در آمد، چه طور ؟ فرمود: سرابيلهم م ن قط ران (2) كه اين بدتر از آن چه درآيه قبل آمده مي باشد.
تبديل انسان به ( ريحان بهشت )
يا ( هيزم دوزخ )، در اثر اعمال خود
سوّم آن است كه: اگر سخن از پارچه و جامه نبود، سخن از اين بود كه خود آدم بشود هيزم جهنّم؛ خود آدم اگر سوخت، چه جور فرار مي كند ؟! فرمود: و أمّا القاس طون فكانوا ل جهنّم حطبا(3). اين كه ما مي بينيم اين همه ناله ها دارند؛ حالا ائمه (عليهم السّلام) مي گوئيم براي تعليم است، علماي بزرگ اين همه ضجّه و ناله دارند، معلوم مي شود خبري است !! و آن خبر هم از قبيل زندانها و اينها نيست. يعني مال حرام، كار حرام، خيال باطل چيزي در حد همان شعله شدن خود آدم است. از اينها تعبير به ( وقود النّار ) مي كنند. در قبال اين،چه تعبير بلندي در سوره مباركه ذا وقع هست كه: امّا ا ن كان م ن المقرّبين. فروأ و ر يحاأ و جنّه نعيم(4). يك وقت است يك دسته گلي به آدم مي دهند، انسان شامّه اش معطّر مي شود؛ يك وقتي خود انسان روح و ريحان مي شود !! آن ديگر چه خواهد بود ؟! او هر جا باشد، معطّر است و فضا را هم معطّر مي كند. پس مائيم و بين اين دو مرحله؛ يا خداي ناكرده هيزم دوزخ مي شويم، يا ريحان بهشت.
بيانات آيت الله جوادي آملي (دام ظلّه العالي) در جلسه تفسير موضوعي قرآن كريم در ديدار با رياست، معاونين و مسئولان دانشگاه عالي دفاع ملّي ـ دماوند ؛ 22 / 4 / 1378
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
(1) حج / 19 (2) ابراهيم / 50 (3) جن / 15 (4) واقعه / 88 و 89
خوان حكمت در دهه فاطميه(18تا27 ارديبهشت) هرروز منتشر مي شود

 



رامين: قانون گريزي برخي رسانه ها منجر به توقيف آنها مي شود

معاون مطبوعاتي وزير ارشاد، قانون گريزي برخي رسانه هاي غيرحرفه اي را علت توقيف آنها اعلام كرد.
محمد علي رامين در گفت وگو با باشگاه خبرنگاران عنوان كرد: معاونت مطبوعاتي به هيچ وجه رسانه اي را توقيف يا لغو امتياز نمي كند چرا كه نظارت بر مطبوعات بر عهده معاونت مطبوعاتي است، نه توقيف روزنامه ها.
رامين با بيان اين كه مدام در اذهان عمومي القا مي شود كه معاونت مطبوعاتي با مطبوعات برخورد مي كنند گفت: طبق قانون مطبوعات هيئت نظارت بر مطبوعات كه شامل هفت شخصيت حقيقي، حقوقي هستند وظيفه توقيف يا صدور مجوز بر مطبوعات را بر عهده دارند ضمن آن كه معاونت مطبوعاتي ارشاد تعامل مثبت و سازنده اي را با هيئت نظارت بر مطبوعات برقرار كرده است.
وي با اشاره به آزادي مطبوعات در ايران اظهار داشت: آزادي مطبوعات به قدري بالاست كه رسانه هاي غيرحرفه اي مي توانند قانون گريزي كنند و اين قانون گريزي منجر به توقيف آنها مي شود ضمن آن كه سانسور رسانه هاي غربي به هيچ وجه در ايران وجود ندارد زيرا ما در داخل كشور اين نوع سانسورها را اعمال نمي كنيم.
وي در خصوص شانتاژهاي خبري در داخل و خارج كشور مبني بر اينكه مطبوعات در ايران عمر زيادي ندارند، به علل توقيف برخي از رسانه ها اشاره كرد و افزود: برخي از اهالي رسانه ها، حرفه اي عمل نمي كنند چرا كه قانون را به چالش مي كشند و از اين رو هر مطبوعه اي كه در چهارچوب قانون عمل كند مي تواند در فضاي رسانه حضور فعال و چشمگيري داشته باشد.
رامين اضافه كرد: نظارت بر رسانه ها همانند كشورهاي غربي اعمال نمي شود بنابراين شاهد تخلف بعضي از مطبوعات هستيم اما تلاش مي كنيم با آموزش به اصحاب رسانه آنان را از افتادن به پرتگاه قانون شكني پرهيز دهيم.
رامين با بيان اين مطلب كه به ازاء هر توقيف، رسانه هاي ديگري مجوز فعاليت مي گيرند افزود: از زماني كه بنده به معاونت مطبوعاتي ارشاد آمده ام برخي از مطبوعاتي كه توقيف شده بودند رفع توقيف شدند و نشريات جديد نيز مجوز فعاليت گرفتند.
معاون مطبوعاتي وزير ارشاد با تاكيد بر اين كه به هيچ وجه با توقيف مطبوعات خوشحال و خرسند نمي شويم تصريح كرد: اميدواريم در آينده با رشد بينش و آگاهي رسانه ها از توقيف روزنامه ها معاف شويم و همچنين ظرفيت نفوذ آنها را در جامعه ارتقا دهيم.
وي همچنين بيان داشت: همكاري و تعامل روزنامه ها در انتشار تيراژ بالاي مطبوعات نقش كليدي و اساسي را در پي خواهد داشت.
رامين با اعلام اين كه گروه هاي كارشناسي محتواي مطبوعاتي را بررسي مي كنند گفت: هشت گروه كارشناسي محتواي مطبوعاتي را با موضوعات فرهنگي، اجتماعي، ادبيات، انديشه، اقتصادي و ورزشي بررسي مي كنند تا با ارتباط با گروه هاي خاص تعامل و همفكري خود را به اثبات برسانند.
معاون مطبوعاتي وزير ارشاد اظهار داشت: به عنوان معاون مطبوعاتي از فعاليت همه مطبوعات در فضاي رسانه اي استقبال مي كنم چرا كه خود را دلسوز مطبوعات مي دانيم.
رامين با اشاره به اين كه در ايران همگان از رسانه برخوردارند گفت: در كشورهاي غربي مطبوعات در اختيار گروه هاي خاص قرار دارد و سياسيون رجال سياسي و سرمايه داران نقش اساسي را در رسانه هاي غربي ايفا مي كنند در حالي كه در ايران اسلامي قشري پيدا نمي شود كه ادعا كند از نشريه يا رسانه محروم است.
معاون مطبوعاتي اظهار داشت: البته در غرب حرفه خبرنگاري ثابت است اما در ايران خبرنگاران در حوزه خبر مطبوعات متمركز نمي شوند و در حوزه هاي ديگر نيز اشتغال دارند كه اين امر باعث خطاهاي گسترده در فضاي رسانه مي شود.

 



در مكالمه تلفني رؤساي جمهور ايران و ونزوئلا صورت گرفت
موافقت اصولي ايران با پيشنهاد برزيل درباره تبادل سوخت هسته اي

رؤساي جمهور ايران و ونزوئلا در مكالمه تلفني مسايل مهم منطقه و جهان و همچنين موضوعات مورد علاقه دو طرف را مورد تبادل نظر قرار دادند.
به گزارش دفتر امور رسانه هاي رياست جمهوري، پيشنهاد رئيس جمهور برزيل در خصوص مبادله سوخت هسته اي، محور اصلي مكالمه تلفني محمود احمدي نژاد رئيس جمهور كشورمان با هوگو چاوز رئيس جمهور ونزوئلا بود كه رئيس جمهوري اسلامي ايران موافقت اصولي خود را با اين پيشنهاد اعلام كرد.
گفتني است چندي پيش وزيرخارجه برزيل در تهران در جمع خبرنگاران گفت كه تبادل سوخت ايران در خاك برزيل قابل بررسي است. احمدي نژاد همچنين، بر اهميت ادامه گفت وگوها در خصوص مسايل فني اين پيشنهاد در تهران تاكيد كرد.
هوگو چاوز رئيس جمهوري ونزوئلا نيز در اين گفت وگو بار ديگر بر حمايت كامل كشورش از برنامه صلح آميز هسته اي جمهوري اسلامي ايران تاكيد كرد و اظهار داشت: ما از موضع شما بدون قيد و شرط دفاع مي كنيم.

 



سرتيپ پاسدار نوري خبرداد
انهدام كامل يك تيم تروريستي گروهك پژاك در دالاهو

فرمانده قرارگاه نجف اشرف نيروي زميني سپاه از انهدام كامل يك تيم تروريستي گروهك پژاك در منطقه دالاهو خبر داد.
سرتيپ پاسدار علي اكبر نوري با اشاره به جزئيات اين عمليات گفت: نيروهاي اطلاعاتي و عملياتي تيپ نبي اكرم(ص) سپاه پس از انجام عمليات پيچيده اطلاعاتي توسط نيروهاي قرارگاه نجف اشرف نيروي زميني سپاه پاسداران در عملياتي ويژه يك تيم تروريستي مجهز گروهك پژاك را در منطقه دالاهو غافلگير كرده و موفق شدند در هنگام درگيري با اين تيم تروريستي ضمن به هلاك رساندن 5 نفر از اعضاي گروهك پژاك دو نفر ديگر از افراد ضدانقلاب را به شدت زخمي كنند.
وي در ادامه افزود: در شرايطي كه واحدهاي اطلاعاتي سپاه تحركات اين تيم تروريستي را به طول كامل و به صورت شبانه روزي رصد مي كرد در تاريخ 14 ارديبهشت 1389 حدود ساعت 11 تيم تروريستي پژاك در منطقه دوشميان ارتفاعات دالاهو در غرب روستاي شلمه جار گرفتار شد و بلافاصله تيم هاي عملياتي و اطلاعاتي از تيپ نبي اكرم(ص) سپاه با حضور در محل درگيري و رعايت كليه اصول تاكتيكي و امنيتي به تيم ويژه خرابكاري پژاك نزديك و در ساعت 19 با انجام موفقيت آميز عمليات غافلگير كننده پنج نفر از عناصر پژاك شامل سه مرد و دو زن را به هلاكت رسانده و دو نفر ديگر را به شدت مجروح كردند كه مجروحين با استفاده از پوشش جنگلي وسيع منطقه درگيري موفق به فرار شدند كه نيروهاي خودي با انجام اقدامات لازم به تعقيب آنها پرداخته تا قبل از خروج از مرزهاي كشور بازمانده اين تيم تروريستي را دستگير كنند.
وي با اشاره به سرعت عمل و واكنش سريع نيروهاي جان بركف سپاه از مجروحيت يك نفر از نيروهاي خودي از ناحيه دست خبر داد و اضافه كرد: جنازه اعضاي به هلاكت رسيده گروهك ضدانقلاب پژاك و سلاح هاي ويژه، دوربين هاي ديد در شب، مواد منفجره، چاشني هاي انفجاري امكانات ارتباطي ماهواره اي و شارژرهاي خورشيدي به غنيمت گرفته شده از اشرار در اختيار نيروهاي سپاه قرار دارد.

 



سردار فضلي: نخبگان بايد مراقبت كنند تا به سرنوشتي مشابه صدر اسلام گرفتار نشوند

جانشين رئيس سازمان بسيج مستضعفين به نخبگان امروز هشدار داد مراقب باشند تا به سرنوشت نخبگاني كه آن روز در ركاب پيامبر و اميرالمؤمنين شكست خوردند گرفتار نشوند.
سرتيپ پـاسدار علي فضلي در نشست اعضاي شوراي عمومي بسيج دانشجويان دانشگاه هاي استان تهران تاكيد كرد: به وضوح مي بينيم كه آزمايش سختي است وقتي نخبگاني كه آن روز در ركاب پيامبر و اميرالمؤمنين شكست خوردند، نخبگان امروز نيز كه از مسير هدايت دور شوند قطعا شكست مي خورند.
وي با اشاره به جنگ نرم گفت: امروز كه جنگ نرم به ما تحميل شده، بايد از شرايط خودمان آگاه باشيم تا بتوانيم در مقابله با جنگ نرم تكاليف خود را بهتر ادا كنيم.
جانشين رئيس سازمان بسيج مستضعفين با اشاره به هشدارهاي مقام معظم رهبري از دو دهه پيش مبني بر تهاجم فرهنگي، شبيخون فرهنگي و ناتوي فرهنگي گفت: در سال گذشته با فتنه عميق بزرگي مواجه شديم كه اگر لطف خدا و عنايت ائمه و هدايت پيامبرگونه نايب امام زمان و بصيرت و هوشياري بسيجيان نبود، نمي دانستيم چه سرنوشتي براي امروز پيدا مي كرديم. وي با بيان اينكه در صدر اسلام نيز نمونه هاي جنگ نرم وجود دارد، خاطرنشان كرد: همانطور كه در صدر اسلام در جنگ احد دشمنان تنگه احد را نشانه گرفتند، امروز دشمنان قسم خورده مستكبر انقلاب نيز تنگه نخبگان، دانشجويان، طلاب و آحاد مردم را نشانه گرفته اند.
سردار فضلي با تاكيد بر اينكه امروز ميدان آزمايش پيش روي ماست، اظهار داشت: به وضوح مي بينيم كه آزمايش سختي است، وقتي نخبگاني كه آن روز در ركاب پيامبر و اميرالمؤمنين شكست خوردند، نخبگان امروز نيز كه از مسير هدايت دور شوند، قطعا شكست مي خورند.
جانشين رئيس سازمان بسيج مستضعفين به سالگرد ارتحال امام خميني اشاره كرد و گفت: اميدواريم كه با توكل بر خدا و توسل به ائمه، مراسم سالگرد ارتحال بنيانگذار انقلاب هرچه باشكوه تر از سال هاي گذشته برگزار شود و با توجه به مصادف شدن اين روز با روز جمعه، باشكوه ترين نمازجمعه با حضور نائب امام زمان برگزار خواهد شد.
وي تصريح كرد: امام خميني(ره) متعلق به اشخاص و عده محدود نيست بلكه متعلق به همه مسلمانان و آزادانديشان جهان است و پيش بيني ما از مراسم امسال اين است كه بيش از دو ميليون نفر زائر و نمازگزار داشته باشيم.

 



رئيس قوه قضائيه: جريان فتنه تمام نشده است

همدان-خبرنگاركيهان:
رئيس قوه قضائيه گفت: جريان فتنه تمام نشده است و براي تامين اهداف انقلاب و نظام اسلامي بايد از آن عبور كنيم.
آيت الله صادق لاريجاني كه براي بررسي مشكلات قضايي استان همدان به همدان سفر كرده بود در جمع روحانيان و طلاب حوزه علميه همدان افزود: روحانيت به لحاظ نقشي كه در امور سياسي بر عهده گرفته است بايد به تحصيل بصيرت بپردازد و نسبت به جريانات سياسي شناخت پيدا كند تا بتواند بصيرت را به مردم انتقال دهد. وي گفت: در فتنه اخير حرف ها و اعمالي شنيديم و ديديم كه از آنان انتظار نداشتيم، زيرا آنها همراه امام خميني (ره) بودند ولي به جرياني تبديل شدند كه از منافقين هم بدتر عمل كردند.
رئيس قوه قضائيه در جمع استادان دانشگاه و منتخبان استان همدان با تاكيد بر ضرورت بازنگري بنيان هاي علوم انساني در دانشگاهها اظهار داشت: در اين بازنگري نبايد منفعلانه عمل كنيم چرا كه ما منابع علمي زيادي در اختيار داريم و بايد از آنها بهره ببريم، هر چند كه تدوين مباني علوم انساني كار بسيار بزرگي است.

 


صفحه (14)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14