(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


پنجشنبه 31  تير 1389- شماره 19662

صفحه (14)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
رهبر انقلاب : همه مسئولان موظفند تروريست ها را به سزاي اعمالشان برسانند
چشم به راه سپيده
بعداز ظهر روز سه شنبه پيكر آيت الله علامه كاشاني در قم تشييع شد
يك مقام آگاه اميري اطلاعات ارزشمندي از سازمان اطلاعات آمريكا به ايران منتقل كرد
 تعيين روز شهادت دكتر چمران به عنوان روز «بسيج اساتيد»
سردار جزايري: با حضور پترائوس در افغانستان تروريسم افزايش مي يابد
همايش بين المللي بزرگداشت علامه فضل الله
 ايران به فاز علمي طرح گداخت هسته اي وارد مي شود
تحليلگر برجسته فرانسوي:اجراي سناريوهاي محدود حمله به ايران هم محال است
آغاز گزينش براي استخدام 5 هزار معلم در شهرستان هاي تهران
اجراي پروژه هاي درياچه اروميه توسط سازمان ملل
قطع صدور گاز ايران به تركيه
وجود تركيبات خطرناكتر از نيترات در آب تهران
لغو پروازهاي مسير تهران- بوشهر و بالعكس
رشد 18درصدي عمليات تخليه و بارگيري كالا در بنادر كشور
عزم دولت بر حل مشكل آب استان قم
توسعه 190 هكتار جنگل و بوستان در شمال تهران
تدريس آموزش دفاعي حماسي- داستاني در مدارس
نماينده ويژه رئيس جمهوري در امور چاي: مطالبات چايكاران شمال بايد هرچه زودتر پرداخت شود
وزير ارشاد از برنامه هاي ويژه براي روز خبرنگار خبر داد



با اشاره به نقش آمريكا، انگليس و اسرائيل در فاجعه زاهدان
رهبر انقلاب : همه مسئولان موظفند تروريست ها را به سزاي اعمالشان برسانند

رهبر معظم انقلاب در پيامي به مناسبت هفتمين روز شهادت جمعي از مردم مؤمن زاهدان در انفجار مسجد جامع اين شهر، تاكيد كردند كه دستگاه هاي مسئول حكومتي بايد دشمنان امنيت و وحدت كشور را با قاطعيت به سزاي اعمالشان برسانند.
به گزارش پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري، متن كامل پيام حضرت آيت الله العظمي خامنه اي به اين شرح است:
هفتمين روز شهادت مظلومانه جمعي از هم ميهنان مؤمن و مخلص در زاهدان به دست جنايتكاران و تروريست هاي جرار فرا رسيد. در اين حادثه خونين دست گنهكار و مجرم منحرفان متعصب وهابي با پشتيباني و فتنه انگيزي سازمانهاي جاسوسي بيگانه، دلهائي را داغدار و خانواده هائي را عزادار كرد كه فروغ محبت و ارادت به اهل بيت پيامبر عليه و عليهم السلام بر آن تابيده و پرتو معرفت و توحيد خالص بدان صفا بخشيده است.
متعصبان كور و جاهل و قاتل، دل گمراه و باطن ظلماني خود را به قدرتهاي فاسدي سپردند كه دشمني خود را با اسلام و مسلمين، بارها و بارها نشان داده و هر جا و هرگاه توانسته اند عناد و بغض خود نسبت به مسلمانان را آشكار كرده و ضربه خود را وارد ساخته اند. دشمني آنان با جمهوري اسلامي هم بخاطر پرچم برافراشته اسلام در اين كشور و دعوت هميشگي آن به اتحاد و اقتدار و عزت اسلامي است. در اين حادثه خونين و مشابهات آن، يكي از هدف هاي دشمنان، اختلاف افكني ميان مسلمانان است. جمهوري اسلامي كه دهها سال بزرگترين و مطمئن ترين حامي مسلمانان مظلوم در غزه و فلسطين و افغانستان و كشمير و ديگر مناطق اسلامي بوده و هست، اكنون آماج اين توطئه خبيث از سوي دستگاه هاي جاسوسي آمريكا و رژيم صهيونيستي و انگليس قرار مي گيرد تا به خيال خام آنان، درگير فتنه مذهبي و نزاع شيعه و سني شود. غافل از آن كه اهل تسنن در ايران اسلامي نيز مانند برادران شيعه خود بارها وفاداري خويش را به اين نظام مقدس اسلامي ثابت كرده و مردانه و مؤمنانه در برابر استكبار و عوامل مزدورش، به دفاع از جمهوري اسلامي و كشور عزيز ايران برخاسته اند. در منطقه ما پيدايش و رشد تروريزم وحشي و كور، از اساس، زائيده سياست خباثت آلود آمريكا و انگليس و مزدوران دولتي و غيردولتي آنها است و بر همه مسلمانان واجب است كه با اين مولود شوم و نحس كه مصداق بارز افساد في الارض و محاربه با خدا است، مقابله و مبارزه كنند.
همه فرقه هاي اهل سنت در ايران و كشورهاي همسايه كه آبروي اسلامي آنان آماج اين سياست خبيث است، بخصوص علماء ديني و روشنفكران و دانشگاهيان آنان، وظائف سنگين تري دارند. فرزانگان شيعه و سني در همه كشورهاي اسلامي و عربي بايد اغراض پليد دشمنان را در ايجاد و تقويت تروريسم فرقه اي براي همگان تبيين كنند و آنان را از خطر بزرگ فتنه هاي مذهبي كه آرزوي بزرگ دشمنان اسلام است، برحذر دارند.
جمهوري اسلامي باذن الله تعالي اجازه نخواهد داد كه ايادي استكبار جهاني زير نام وهابيت و امثال آن، ميان برادران مسلمان اختلاف افكني كنند. دستگاه هاي مسئول حكومتي موظفند در هر يك از قواي سه گانه برابر مسئوليت هاي خود با اين دشمنان امنيت و وحدت كشور با قاطعيت و جديت، مقابله كنند و فتنه گران را به سزاي اعمال خود برسانند. مردم مؤمن و پاك نهاد نيز بايد آرامش و بصيرت خود را حفظ كنند و با پرهيز از هر نوع حركت بي رويه، ماموران و مسئولان كشور را در انجام وظايف خود ياري رسانند.
اينجانب بار ديگر به روح شهداي عزيز حادثه خونين زاهدان كه در سالروز ولادت حضرت سيدالشهداء عليه آلاف السلام و الثناء، به ديدار حق شتافتند درود مي فرستم و همدردي خود را با خانواده هاي عزيز و محترم آنان اعلام و صبر و آرامش و اجر و پاداش الهي را براي آنان مسئلت مي كنم و شفاي عاجل مجروحان و مصدومان مظلوم را متضرعانه از خداوند متعال استدعا دارم.
والسلام علي عبادالله الصالحين و رحمه الله و بركاته
سيدعلي خامنه اي
03 تيرماه 1389

 



چشم به راه سپيده

تو را غايب ناميده اند، چون «ظاهر» نيستي، نه اينكه «حاضر» نباشي.
«غيبت» به معناي «حاضرنبودن»، تهمت ناروائي است كه به تو زده اند و آنان كه بر اين پندارند، فرق ميان «ظهور» و «حضور» را نمي دانند، آمدنت كه در انتظار آنيم به معناي «ظهور» است، نه «حضور» و دلشدگانت كه هر صبح و شام تو را مي خوانند، ظهورت را از خدا مي طلبند نه حضورت را. وقتي ظاهر مي شوي، همه انگشت حيرت به دندان مي گزند با تعجب مي گويند كه تو را پيش از اين هم ديده اند. و راست مي گويند، چرا كه تو در ميان مائي، زيرا امام مائي. جمعه كه از راه مي رسد، صاحبدلان «دل» از دست مي دهند و قرار از كف مي نهند و قافله دل هاي بي قرار روي به قبله مي كنند و آمدنت را به انتظار مي نشينند...
و اينك اي قبله هر قافله و اي «شبروان را مشعله» در آستانه آدينه اي ديگر كه با سالروز ولادت حضرت علي اكبر(ع) همزمان است با دلدادگان ديگري از خيل منتظرانت سرود انتظار را زمزمه مي كنيم.

مسافر
چه جمعه اي، چه غروب غريب و دلگيري
چرا سراغي از اين جمعه ها نمي گيري؟
مسافري كه هنوز و هميشه در راهي!
كجاي راه سفر مانده اي به اين ديري؟
به پيشواز تو آغوش زندگي جان داد
بيا پياده شو از اين قطار تاخيري
چقدر پير شدي روي گونه هايم اشك
تو سال هاست كه از چشم من سرازيري
چقدر شاعر مفلوك! قلبت از سنگ است
چطور از غم دوري او نمي ميري؟
سودابه مهجوري

كوچه هاي آسمان
به دنبال تو مي گردم، نمي يابم نشانت را
بگو بايد كجا جويم مدار كهكشانت را
تمام جاده را رفتم، غباري از سواري نيست
بيابان تا بيابان جسته ام رد نشانت را
نگاهم مثل طفلان، زير باران خيره شد بر ابر
ببيند تا مگر در آسمان رنگين كمانت را
كهن شد انتظار اما به شوقي تازه بال افشان
تمام جسم و جان لب شد كه بوسد آستانت را
كرامت گر كني اين قطره ناچيز را شايد
كه چون ابري بگردم كوچه هاي آسمانت را
حسين اسرافيلي

پنجره ظهور
تا بوده و هست نور خواهد تابيد
تا سلسله حضور خواهد تابيد
خورشيد مه آلوده عالم يك روز
از پنجره ظهور خواهد تابيد
طرفه من

رد پاي تو
بي تو چگونه مي شود از آسمان نوشت
از انعكاس ساده رنگين كمان نوشت
اين يك حقيقت است كه بي تو بهار من
بايد چهار فصل زمان را خزان نوشت
در اين جهان بي در و پيكر خداي ما
دستان سبزپوش تو را سايبان نوشت
دنبال رد پاي تو گشتم، نيافتم
گويي خدا نشان تو را بي نشان نوشت
مي خواستم تو را بنويسم ولي نشد
با من بگو چگونه تو را مي توان نوشت؟
جنگل هميشه نام تو را سبز خواند و بس
دريا تو را براي خودش بي كران نوشت
ديدم تمام ثانيه ها با تو مي زند
بايد تو را هميشه «امام زمان» نوشت
طيبه چراغي

 



بعداز ظهر روز سه شنبه پيكر آيت الله علامه كاشاني در قم تشييع شد

پيكر آيت الله علامه كاشاني از محققان و بزرگان حوزه هاي علميه بعدازظهر روز سه شنبه در قم تشييع شد.
به گزارش خبرگزاري فارس از قم، پيكر اين عالم رباني از مسجد امام حسن عسكري (ع) تا حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه(س) با حضور مردم و مسئولان تشييع شد.
در اين مراسم كه اعضاي جامعه مدرسين حوزه علميه قم، طلاب و فضلاي حوزه، شاگردان آن مرحوم حضور داشتند، مردم قم با اين عالم وارسته و مجاهد و استوار در تقوا وداع كردند.
بر پيكر اين عالم وارسته آيت الله وحيد خراساني از مراجع عظام تقليد قم نماز ميت را اقامه كرد.
پيكر آيت الله كاشاني پس از اقامه نماز در صحن آيينه حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه(س) دفن شد.
خاطرنشان مي شود، آيت الله علامه سيدعباس حسيني كاشاني سال 1307 هجري شمسي در كربلا متولد شد و به دليل انتساب آبا و اجداد ايشان به كاشان، كاشاني ناميده مي شود.
وي 40 سال امامت جماعت حرم امام حسين(ع) را برعهده داشت و بزرگاني چون آيت الله بروجردي موقع ورود به كربلا به ديدار وي مي رفتند.
اين عالم بزرگ شاگرد سيدعلي قاضي طباطبايي بود و آيت الله مرعشي نجفي لقب ايوب العلما را به ايشان داده است.
وي تأليفات متعددي داشته كه به دلايل مختلفي در ايران به چاپ نرسيده و تنها كتاب المخازن وي در پاكستان به چاپ رسيده است. تفسير قرآن از جمله تأليفات اين عالم بزرگ است كه بنا به وصيت وي پس از مرگ ايشان منتشر مي شود.

 



يك مقام آگاه اميري اطلاعات ارزشمندي از سازمان اطلاعات آمريكا به ايران منتقل كرد

يك مقام آگاه جزيياتي از اطلاعات منتقل شده از سازمان اطلاعات مركزي آمريكا توسط شهرام اميري به كشورمان را تشريح و 2 شماره پلاك متعلق به خودروهاي سيا را نيز اعلام كرد.
اين مقام آگاه در گفت وگو با فارس با اشاره به بازگرداندن شهرام اميري پژوهشگر ايراني به كشور و شكست مفتضحانه دستگاه هاي اطلاعاتي و رسانه اي اين كشور در اين موضوع گفت: اين يك جنگ اطلاعاتي بين سازمان اطلاعات مركزي آمريكا و ما بود كه طراحي و مديريت آن توسط ايران انجام شد.
وي يادآور شد: ما در طراحي اين جنگ هدف گذاري اطلاعاتي مختلفي را ديده بوديم و به فضل خدا به همه اهداف خود در اين جنگ دست يافتيم بدون آنكه حريف ما هيچ پيروزي واقعي را به دست بياورد.
اين مقام آگاه، يكي از اين پيروزي ها را همين اظهارات مسئولان امنيتي آمريكا دانست كه گفته بودند «اطلاعات اميري نزد ماست و خود او در ايران.»
وي در تشريح اين موضوع گفت: ما در هدف گذاري خود به دنبال اين بوديم كه از درون سازمان اطلاعات مركزي آمريكا اطلاعات خوبي را به دست بياوريم و در مقطعي كه شهرام اميري در آمريكا بود، توانستيم ارتباطي را با وي در اواخر سال 88 برقرار كنيم و اطلاعات بسيار ارزشمندي از اين طريق به دست آمد و در عين حال ايشان مديريت و راهنمايي نيز شدند.
بنابراين گزارش، «به دليل آنكه اطلاعات شهرام اميري به خاطر فشردگي زماني و ملاحظات خاص از طريق ارتباط از راه دور قابل دريافت نبود، در بازگشت به ميهن اسلامي اين اطلاعات منتقل شد و دستگاه هاي اطلاعاتي جمهوري اسلامي ايران هم اكنون جزييات ارزشمندي از سازمان اطلاعات مركزي آمريكا در اختيار دارند كه پيروزي بسيار بزرگي است.»
كشف ليست مورد نظر سيا براي ربايش
وي در خصوص نوع اطلاعاتي كه هم اكنون در اختيار نيروهاي اطلاعاتي كشورمان است نيز گفت: اين اطلاعات هدف گذاري شده در حوزه هاي مختلفي است؛ اولا مشخص شد سيا در مقابل كلاهبرداران حرفه اي باز هم فريب اطلاعاتي خورده است و برخي سازمان هايي كه براي سيا كار جمع آوري اطلاعات انجام مي دهند چون فهميده اند اين سازمان در مورد فعاليت صلح آميز هسته اي كشورمان جهت گيري مشخصي دارد و فقط بر گزينه انحرافي تاكيد مي كند، با گرفتن پول هاي كلان، اطلاعات كاملا منحرف و غلطي به آنها منتقل كرده اند كه اين اطلاعات هم اكنون در اختيار ما به طور كامل قرار گرفته است و آنها توانسته اند از اين طريق يك كلاهبرداري حرفه اي را انجام دهند كه يكي از آنها، سازمان تروريستي منافقين است.
وي همچنين ادامه داد: ما توانستيم اين موضوع را بفهميم كه آمريكايي ها براي تكميل سناريوي فريبكارانه خود، در پي چه اقدامات ديگري بوده و به دنبال چه نفراتي براي ربايش و مستندسازي جعلي هستند.
به گفته اين كارشناس مسائل بين الملل، چون سيا اصرار داشته كه همين جهت گيري را داشته باشد، با اتكا به اطلاعات غلط راههايي را پيموده و ادعاهايي را مطرح كرده است و حتي به آژانس بين المللي انرژي اتمي فشار وارد كرده بود اما براي اثبات اين ادعاهاي واهي دنبال آدم ربايي و تكميل مستندات براي فريبكاري بودند و بر همين اساس به آقاي اميري پيشنهاد دادند با به عهده گرفتن جزئيات و اسناد دروغين يك لپ تاپ موهوم از مواهب مادي كلاني برخوردار شود.
اين مقام مطلع با تاكيد بر اينكه اگرچه آمريكايي ها بعدها فهميدند فريب خورده اند اما به خاطر تكرار ادعاهاي كذب، راهي جز ادامه همين مسير را نداشتند، اضافه كرد: اطلاعات و جزئيات فراواني در خصوص اين فريب خوردگي آمريكا موجود است كه در صورت نياز جزئيات آن مطرح مي شود.
شناسايي شيوه ها و روش هاي سيا
وي در خصوص ديگر اطلاعات هدف گذاري شده كه توسط شهرام اميري در اختيار جمهوري اسلامي ايران قرار گرفته است نيز گفت: ما همچنين راههاي نفوذ و ضربه پذيري سازمان اطلاعات مركزي آمريكا را تكميل كرديم و برخي مكان ها، افراد و مرتبطين آنها نيز شناسايي شد.
اين منبع آگاه تصريح كرد: علاوه بر آنكه شيوه ها و روش هاي فعاليت هاي آنها در صحنه مشخص شد، موضوعات جزيي تر مانند خودروهاي آنها نيز مورد شناسايي قرار گرفت كه در صورت نياز جزئيات بيشتر آن اعلام مي شود.
وي افزود: براي تنوير افكار عمومي جهان و رسانه هاي علاقمند به پيگيري ربايش شهروند ايراني، شماره پلاك دو خودروي متعلق به سازمان اطلاعاتي آمريكا را اعلام مي كنيم تا خبرنگاران آزاد تمام دنيا بتوانند اين موضوع را پيگيري كنند. دولت آمريكا نيز بايد شرايط تحقيق را فراهم كند تا نتيجه اين موضوع كاملا مشخص شود.
«يكي از اين خودروها تويوتا كرم رنگ به شماره XXE60006 و ديگري شورولت مدل SUV آبي تيره به شماره XUK6939 كه اسم رمز آن SPIT FIRE است؛ هر دوي اين خودروها متعلق به ايالت ويرجينيا هستند.»
شكست سناريوي آمريكايي ها
اين مقام آگاه در پاسخ به سؤال ديگري در خصوص اظهارنظر برخي مقامات آمريكايي در خصوص تحت فشار گذاشتن اميري از طريق تهديد خانواده وي نيزگفت: اگر مواضع مختلف مقامات امنيتي، وزير خارجه و سخنگوي آمريكا مورد بررسي قرار بگيرد، نوعي آشفتگي و بيان حرفهاي متناقض مشهود خواهد بود كه يكي از آخرين موضوعات همين مسئله تهديد خانواده آقاي اميري است.
وي خاطرنشان كرد: پس از ارتباطي كه در سال 88 با روش هاي مختلف اطلاعاتي بين ما و شهرام اميري برقرار شد، وي گفت وگويي نيز با همسر خود داشتند و در همين فيلم كه هم اكنون نيز موجود است، اميري و همسرشان در يك گفت وگوي صميمانه با همديگر در خصوص موضوعات مختلف سخن مي گويند و همسر ايشان به وي اعلام مي كند كه در سلامت و وضعيت خوبي به سر مي برند و از وي مي خواهد مقاومت كرده و با آرامش براي بازگشت به ميهن تلاش كند.
اين منبع مطلع در پايان اعلام كرد: همانطور كه به طورگسترده در محافل آمريكايي و ساير كشورهاي غربي نيز گفته شده، ربايش اميري و بازگرداندن ايشان به ايران، شكست فاحشي براي سازمان اطلاعات مركزي آمريكا در جنگ با ايران بوده و بهتر است آنها اين شكست را بپذيرند وگرنه اطلاعات فراواني در اختيار ايران است كه در صورت لزوم منتشر خواهد شد.

 



با مصوبه شوراي عالي انقلاب فرهنگي قطعي شد
تعيين روز شهادت دكتر چمران به عنوان روز «بسيج اساتيد»

شوراي عالي انقلاب فرهنگي روز شهادت دكتر مصطفي چمران را روز بسيج اساتيد نامگذاري كرد.
در جلسه سه شنبه شب شوراي عالي انقلاب فرهنگي كه به رياست علي لاريجاني برگزار شد، روز شهادت دكتر مصطفي چمران در مقام يك استاد بسيجي و الگو در عرصه هاي علمي و دانشگاهي و فعاليت هاي فرهنگي و اجتماعي به عنوان روز بسيج اساتيد نام گذاري شد.
همچنين به گفته محمدرضا مخبر دزفولي دبير شوراي عالي انقلاب فرهنگي، در اين جلسه و در ادامه جلسات پيشين؛ سند نهايي نقشه جامع علمي كشور مورد بررسي اعضاي شوراي عالي انقلاب فرهنگي قرار گرفت و با رفع نقايص و اصلاحات به عمل آمده، بخش هاي ديگري از آن در ارتباط با نرخ هاي مطلوب شاخص هاي كلان علم و فناوري كشور در عرصه هايي همچون فناوري و نوآوري، كارگروهي، مشاركت هاي بين المللي، اثربخشي، وضعيت آموزشي و پيوند علم با صنعت و اقتصاد به تصويب رسيد.
مخبر دزفولي اظهار اميدواري كرد طي جلسات آتي اولويت ها و راهبردهاي سند نهايي نقشه جامع علمي كشور به تصويب برسد.

 



سردار جزايري: با حضور پترائوس در افغانستان تروريسم افزايش مي يابد

معاون فرهنگي و تبليغات دفاعي ستاد كل نيروهاي مسلح، حضور پترائوس در افغانستان را موجب افزايش تروريسم و وسعت يافتن دامنه شكست هاي آمريكا در آينده دانست.
سردار مسعود جزايري با اشاره به حضور طولاني مدت و بي ثمر اشغالگران آمريكايي و انگليسي در كشور افغانستان تاكيد كرد: سال هاي طلايي حضور آمريكايي ها در منطقه زرخيز خاورميانه به سر آمده و رويكرد بيرون راندن آمريكا از منطقه به يك فرهنگ عمومي مبدل شده است.
وي افزود: بر اين اساس دولت آمريكا هيچ شانسي براي موفقيت نخواهد داشت و لذا از هم اكنون مي توان برافروختن شعله هايي كه دامن آمريكا در افغانستان را خواهد سوزاند، مشاهده كرد، كه البته با حضور پترائوس در حال برافروخته تر شدن است.
به گفته جزايري، مزيد بر اين خواست عمومي مردم افغانستان، به نظر نمي رسد حتي اعضاي ناتو نيز هماهنگي لازم را با اين رئيس آمريكايي داشته باشند. بنابراين تشديد اختلافات در افغانستان به خوبي از نماي نزديك قابل رويت است.
معاون فرهنگي و تبليغات دفاعي ستاد كل نيروهاي مسلح در ادامه اظهار داشت: پارادوكس تروريسم طالبان و القاعده به دليل مراودات نزديكشان با آمريكا و انگليس موضوعي نيست كه از ديد صاحب نظران و كشورهاي صاحب نفوذ منطقه پنهان باشد و اين مسئله اي نيست كه حل آن در توان مقام ارشد نظامي آمريكا در افغانستان كه در عمل نشان داده از عمق لازم فكري نيز برخوردار نيست، باشد.
وي راه حل مسئله افغانستان را خروج نيروها و نظاميان خارجي از اين كشور و سپردن افغانستان به دست مردم دانست و افزود: غير ازاين هيچ راه حلي وجود ندارد و از آنجا كه آمريكايي ها به دنبال حفظ و گسترش منافع نامشروع خود در ساير كشورها و از جمله افغانستان هستند، متاسفانه در حال حاضر نمي توان نسبت به وضعيت اين كشور خوش بين باشيم كه البته مقصر اصلي آن آمريكاست.
جزايري تاكيد كرد: آمريكا خيال نكند با صدور تروريسم به ساير كشورها، به منافع دلخواه خود خواهد رسيد، چرا كه تروريسم دامن آمريكا و ساير اعضاي ناتو را خواهد گرفت و نشانه هاي آن از هم اكنون پيداست.

 



امروز در مسجد نور تهران برگزار مي شود
همايش بين المللي بزرگداشت علامه فضل الله

شوراي هماهنگي تبليغات اسلامي اعلام كرد: همايش بين المللي«علامه فضل الله و مقاومت اسلامي» به منظور تجليل از شخصيت برجسته مجاهد عاليقدر حضرت آيت الله سيدمحمدحسين فضل الله(ره) حامي مقاومت اسلامي لبنان و فلسطين و عالم برجسته و جليل القدر جهان اسلام، امروز در تهران برگزار خواهد شد.
در اطلاعيه اين شورا آمده است: همايش بين المللي «علامه فضل الله و مقاومت اسلامي» امروز از ساعت «30/10صبح الي 30/12» با حضور سفرا و ديپلمات هاي كشورهاي اسلامي، مسئولين عالي رتبه داخلي و خارجي به ويژه مسئولان لبناني و فلسطيني و اعضاء بيت مكرم ايشان به همت مجمع جهاني اهل بيت(عليهم السلام)، شوراي هماهنگي تبليغات اسلامي، بنياد بين المللي صبح قريب و دبيرخانه جشنواره بين المللي مقاومت اسلامي در مسجد نور واقع در ميدان فاطمي تهران برگزار مي شود.
در اين اطلاعيه، شوراي هماهنگي تبليغات اسلامي به منظور تقدير از اين بزرگ مرد عرصه دين و سياست از ملت انقلابي و شهيدپرور و ولايت مدار ايران اسلامي دعوت كرده تا در مراسم بزرگداشت ايشان حضور بهمرسانند و با زنده نگاه داشتن ياد و خاطره آن مجاهد جليل القدر، از حقانيت تنيده شده در مظلوميت ملت هاي آزاده و مظلوم جهان به ويژه ملت قهرمان لبنان و فلسطين حمايت نمايند.

 



با برگزاري مراسمي در روز شنبه ايران به فاز علمي طرح گداخت هسته اي وارد مي شود

مراسم آغاز فاز علمي طرح ملي گداخت هسته اي روز شنبه در سازمان انرژي اتمي برگزار مي شود.
به گزارش روابط عمومي سازمان انرژي اتمي مراسم آغاز فاز علمي طرح ملي گداخت هسته اي و افتتاحيه دوره آموزشي و شروع به كار گروه هاي استخدامي جديد طرح ملي گداخت هسته اي روز شنبه آينده در سالن دكتر حسابي سازمان انرژي اتمي با حضور رئيس سازمان و معاونان وي برگزار مي شود.
گفتني است؛ خبر راه اندازي طرح ملي گداخت هسته اي مهرماه ماه سال گذشته در مراسم توديع و معارفه معاون علمي رئيس جمهور اعلام شد.
همچنين، همايش دو روزه معرفي سيستم مديريت ايمني يكپارچه در صنعت هسته اي و برنامه ريزي اضطراري براي زير مجموعه هاي پژوهشكده رآكتور در اصفهان 27 و 28 تير در سازمان انرژي اتمي برگزار شد.

 



در گفت وگو با الجزيره
تحليلگر برجسته فرانسوي:اجراي سناريوهاي محدود حمله به ايران هم محال است

پاسكال بونيفاس، سناريوهاي حمله به تاسيسات هسته اي ايران را حتي بصورت محدود از لحاظ لجستيكي شبه محال دانست.
اين تحليلگر امور راهبردي فرانسه و استاد حقوق بين الملل در موسسه مطالعاتي سياسي پاريس در گفت وگو با مركز مطالعات الجزيره در پاسخ به سوالي درباره احتمال ماجراجويي آمريكا عليه ايران به عنوان كشور ديگري جز عراق و افغانستان تاكيد كرد: معتقدم كه وجود باراك اوباما در كاخ سفيد اجازه چنين ماجراجويي نظامي را به آساني به واشنگتن نمي دهد. هر سناريويي براي حمله به ايران، سناريويي فاجعه بار خواهد بود. زيرا اقدام نظامي عليه ايران هرچند محدود باشد و تنها به حمله به تاسيسات هسته اي ايران ختم شود از لحاظ لجستيكي عملياتي شبه محال است و تلاطمي خروشان در خليج ]فارس[ و خاورميانه ايجاد مي كند و اين حالت به وضعيت راهبردي ناامني در منطقه منجر مي شود. به هر حال بايد بگوييم كه احتمال چنين خطري در زمان كنوني بسيار كمتر از دوره رياست جمهوري جرج بوش پسر است.
به گزارش فارس، بونيفاس كه صاحب و مولف كتاب هايي است مانند «درك جهان (2010)» «چرا اينقدر تنفر؟ (2010)، «به سوي جنگ جهاني چهارم (2009) در نقد ايده برخورد تمدن هاي ساموئل هانتينگتون (2005)»، «چه كسي جرات مي كند از اسرائيل انتقاد كند؟ (2004)»، «مشكلات جهان عرب (2004)»، «فرانسه عليه امپراتوري (2003)«، «رنگ هاي آينده (2001)»، «عبرت هاي 11 سپتامبر (2001) و «آيا فرانسه هنوز قدرتي بزرگ است؟ (1998)»، در پاسخ به اين پرسش كه «شما در خصوص مشكل غرب با ايران در مارس 2008 در مقابله اي اعلام كرديد كه قدرت و هوش ايراني ها سبب شد كه آنان از وضعيت منطقه به سود خود استفاده كنند و خود را از فشار جهاني برهانند و حتي تيتر گزارش خود را به صورت «تنها پيروز جنگ آمريكا در عراق، ايران است» انتخاب كرديد، «آيا هنوز هم همين اعتقاد را داريد؟» گفت: بله هنوز هم اين تحليل را باور دارم.
آغاز سقوط سلطه آمريكا
و غرب
اين تحليلگر برجسته فرانسوي در بخش ديگري از گفت وگويش تاكيد كرد كه جهان سلطه غرب در اروپا بويژه در آمريكا رو به فروپاشي است و سقوط آن آغاز شده است.
بونيفاس كه در نيمه دهه هشتاد عضو گروه سوسياليست پارلماني در جمعيت ملي فرانسه بوده است، در اين مصاحبه ابراز عقيده كرد كه اين سال ها، آغاز پايان راه دنياي سلطه غرب است.
مدير موسسه روابط بين الملل و امور راهبردي «ايريس» و عضو كميته مشورتي سازمان ملل در امور خلع سلاح و استاد موسسه مطالعات اروپا در دانشگاه پاريس كه در سابقه علمي خود صاحب 40 كتاب در مسائل راهبردي به عنوان سياست خارجي فرانسه و مسائل هسته اي و توازن قدرت هاي راهبردي و نزاع در خاورميانه و اثر آن بر جامعه فرانسه و توازن قوا در امور بين الملل است، در پاسخ به اين سوال كه تصوير جديد جهان معاصر چه خواهد بود؟، گفت: آن جهاني كه در آن غربي ها سلطه داشتند رو به پايان است.
وي افزود: آمريكا ديگر به تنهايي قادر نيست دنيا را رهبري و مشكلات جهاني را حل كند. در نتيجه ما در مقابل وضعيتي جديد و دنيايي تازه قرار گرفته ايم كه به سوي چند قطبي شدن كه شامل قدرت هاي مختلف است، حركت مي كند.
بونيفاس در ادامه در پاسخ به اين سوال كه «ولي زماني كه شما از مفهوم مديريت جديد جهان چند قطبي سخن مي گوييد، محور اين مديريت چيست؟ آيا قدرت نظامي ديگر به تنهايي براي تنظيم امور جهان و تعيين طرف برتر كافي نيست؟» گفت: قدرت نظامي ديگر به تنهايي براي مديريت جهان كافي نيست وگرنه آمريكايي ها در عراق پيروز مي شدند. براي نمونه، عراق و شكست آمريكا در آن، نشان داده است كه نيروي نظامي هرچند عاملي مهم است ولي براي حل مشكلات كافي نيست و بايد با عوامل و ابزارهاي ديگري همراه شود كه اين امر خود نشان مي دهد قدرت، متعدد الاشكال شده است.
مسئله فلسطين و مسايل ساختگي درباره ايران
بونيفاس در پاسخ اين پرسش الجزيره كه «با توجه به تغييراتي كه ذكر گرديد، در خاورميانه چه مسئله اي در اولويت قرار دارد؟» گفت: طبيعتا مسئله صلح فلسطين و اسرائيل مهم ترين و بزرگ ترين مسئله است.
وي افزود: مسئله فلسطين در اين روزگار نماد ظلم و نبود عدالت، براي جهان عرب است. مسئله فلسطين و اختيار مردم فلسطين در تعيين سرنوشت خود مسائلي است كه فقط زماني از آن صحبت مي شود كه مسئله با منافع معيني در سطح بين الملل و سياست ]غرب[ مرتبط است. اصولي كه زماني كه نوبت به مسئله و حقوق فلسطين مي رسد، ناديده گرفته مي شود.
بونيفاس در ادامه در پاسخ به اين سوال كه «در زمان كنوني موضوع ايران، موضوع فلسطين را تحت تاثير قرار داده است و اكنون توجه غرب به اين موضوع به طور كلي بيشتر شده و حتي توجه غربي ها بيش از هراس روزانه آنان از گروهك القاعده است. اين موضوع را چگونه تحليل مي كنيد؟» گفت: درست است. اكنون در غرب موضوع ايران مسئله فلسطين را تحت الشعاع قرار داده است. نوعي رويكرد سياسي - ايدئولوژيك در اروپا وجود دارد كه معتقد است بايد از ايران سخن گفت. هرچه ما از ايران بيشتر صحبت مي كنيم، در نتيجه از درد و مصيبت مردم فلسطين كم تر سخن به ميان مي آيد.
طرفداران اين رويكرد معتقدند هرگاه از ايران سخن مي گويند و اعلام مي كنند كه ايران خطر نخست در منطقه است، اين امر مانع پرداختن به مشكل فلسطين و در نتيجه سبب آسايش بيشتر اسرائيل مي شود زيرا در اين صورت اسرائيل خود را در معرض تهديد و هراسان نشان مي دهد.
بونيفاس افزود: از همين رو، در پشت پرده پرداختن به موضوع ايران عوامل و انگيزه هاي حقيقي و همچنين ساختگي وجود دارد. برخي ]موضوعي موسوم به[ خطر ايراني را بزرگ جلوه مي دهند تا كسي از مصيبت مردم فلسطين سخن نگويد.

 



آغاز گزينش براي استخدام 5 هزار معلم در شهرستان هاي تهران

رئيس آموزش و پرورش شهرستان هاي استان تهران از آغاز مصاحبه و گزينش تخصصي 16 هزار پذيرفته شده در آزمون اول استخدامي آموزش و پرورش از روز دوم مرداد خبر داد.
سيدعلي يزدي خواه افزود: 5 هزار و 200 نفر از پذيرفته شدگان اين مرحله در آموزش و پرورش استخدام مي شوند.
وي گفت: گزينش و مصاحبه تخصصي پذيرفته شدگان مرحله اول از ساعت 8 صبح روز شنبه 2 مرداد ماه در 10 منطقه از آموزش و پرورش شهرستانهاي تهران آغاز و در ساعت پاياني وقت اداري روز 12 مرداد به پايان مي رسد.
وي با بيان اينكه سهميه استخدامي اين استان 5 هزار و 200 نفر است افزود: پذيرفته شدگان مرحله اول هم اكنون مي توانند با مراجعه به سايت اداره كل آموزش و پرورش شهرستانهاي تهران و وارد كردن حرف اول نام خانوادگي خود، منطقه و پايگاه و ساعت مراجعه خود را مشاهده كنند.
به گزارش مهر يزدي خواه با اعلام اينكه آزمون مرحله دوم به صورت مصاحبه شفاهي و عملي متناسب با رشته درسي برگزار مي شود گفت: افراد متقاضي در رشته تربيت بدني در مرحله اول بايد تحت نظارت پزشك معتمد تست سلامت جسماني و رواني شوند و ساير افراد نيز از لحاظ حرفه اي مورد ارزيابي قرار مي گيرند.

 



مشاور ارشد بين المللي طرح حفاظت از تالاب هاي ايران خبر داد:
اجراي پروژه هاي درياچه اروميه توسط سازمان ملل

مشاور ارشد بين المللي طرح حفاظت از تالاب هاي ايران گفت: براي برگرداندن و نگهداري از آب درياچه اروميه به حالت عادي پروژه هايي توسط سازمان ملل در اين درياچه اجرا مي شود.
به گزارش فارس مايكل موزر ديروز در حاشيه جلسه بررسي وضعيت درياچه اروميه در اروميه، اظهار داشت: وضع اكولوژي اكوسيستم درياچه وضعيت حادي است و به همين خاطر وارد شدن برنامه عمراني سازمان ملل و كمك هاي بين المللي براي احياي اين درياچه و بهبود وضعيت اكولوژيكي آن بسيار مهم است.
وي با اشاره به وضعيت حاد اكولوژيكي درياچه اروميه، تصريح كرد: براي جلوگيري از بحران هاي زيست محيطي در اين منطقه بايد اقدامات لازم در راستاي بهبود وضعيت حاد درياچه اروميه انجام شود.
موزر با اشاره به برنامه هاي سازمان ملل براي نجات درياچه اروميه، افزود: در حال حاضر پروژه هايي براي برگرداندن درياچه اروميه به حالت عادي توسط سازمان ملل تعريف شده است كه اميدوارم با استفاده از اين برنامه ها بتوان آب را نگهداري كرد و تالاب ها را بهبود بخشيد.
وي اضافه كرد: اين پروژه توسط شعبه محيط زيست در سازمان ملل مورد پشتيباني قرار مي گيرد و علاوه بر اقدامات اين آژانس، دولت جمهوري اسلامي ايران نيز كمك و پشتيباني خوبي در اين راستا انجام مي دهد.

 



قطع صدور گاز ايران به تركيه

خط لوله انتقال گاز ايران به تركيه در نزديك روستاي توپكاتان در شهر دوغوبايزيد استان آغري تركيه و مرز ايران منفجر شد.
به گزارش خبرگزاري آناتولي تركيه، اين انفجار سبب آسيب ديدن اداره ها و منازل مسكوني اطراف خود شده است و پليس تركيه و نيروهاي امدادي به سرعت به صحنه حادثه اعزام شدند.
با بسته شدن شير لوله ها در مرز گوربولاك از سوي مسئولان شركت بوتاش تركيه، نيروهاي آتش نشاني موفق شدند به شعله ها حمله كرده و آنها را تحت كنترل خود درآورند.
نيروهاي امنيتي تركيه اعلام كردند: پس از مهار آتش، تحقيقات گسترده درباره علت اين حادثه آغاز خواهد شد.
پيش از اين نيز در روز 13 تيرماه، در يك عمليات تروريستي، بخشي از خط لوله كركوك- جيحان در نزديكي شهر «ميديات» واقع در جنوب شرقي استان «ماردين» تركيه منفجر شده بود.
معاون مديرعامل شركت ملي گاز ايران پس از اين حادثه گفت: صادرات گاز ايران به تركيه از ساعت 2 بامداد روز چهارشنبه 30 تيرماه به درخواست تركيه متوقف شده است. مصطفي كشكولي در گفت وگو با شانا افزود: شركت بوتاش تركيه در حال رفع مشكل است و به محض برطرف شدن مسائل ناشي از انفجار گاز خط لوله در كشور تركيه، صادرات گاز به اين كشور از سر گرفته خواهد شد.
وي تصريح كرد: بروز چنين مشكلات عملياتي در خطوط انتقال و صادرات گاز بي سابقه نبوده است و اميدواريم هر چه سريعتر مشكل به وجود آمده رفع و صادرات گاز به تركيه مجددا از سر گرفته شود.
كشكولي همچنين آمادگي شركت ملي گاز ايران را براي آغاز از سرگيري عمليات صادرات پس از حل مشكل مذكور اعلام كرد.

 



رئيس كميته محيط زيست شوراي شهر خبر داد
وجود تركيبات خطرناكتر از نيترات در آب تهران

رئيس كميته محيط زيست شوراي شهر با اعلام اينكه علاوه بر نيترات بالاي آب شرب تهران ميزان مواد آلي خطرناكي مانند توتال ارگانيك كربن نيز زياد است، گفت: اين مواد بقاياي نيتراته هستند و عامل مهمي در تعيين كيفيت آب محسوب مي شوند.
به گزارش روابط عمومي شهرداري تهران دكتر معصومه ابتكار با اشاره به اثرات خطرناك اختلاط نيترات با كلر افزود: به دليل آنكه گندزدايي آب با كلر انجام مي شود، تركيباتي را ايجاد مي كند كه الكترودها را از بين مي برد و بسيار خطرناك است.
ابتكار با بيان اينكه آب شرب تهران آلودگي ميكروبي ندارد، گفت: به دليل كمبود آب و كاهش بارندگي در چند سال اخير از آبهاي زيرزميني برداشت شده است كه نبود سيستم شبكه جمع آوري فاضلاب و نفوذ آن به چاه ها نيترات آب را بالا برده است.
وي افزود: در حال حاضر ميزان نيترات برخي چاه ها به حدي بالاتر از حد استاندارد است كه با وجود اختلاط آن با آب سد باز هم ميزان آن نگران كننده است.
رئيس كميته محيط زيست شوراي شهر با تأسف از اينكه در سطوح بالاتر و كلان دولت توجه كافي به موضوع كيفيت آب نمي شود، افزود: در اين زمينه شوراي شهر فراتر از تكاليف و وظايف خود به اين موضوع ورود پيدا كرده است.
وي با بيان اينكه آبهاي بسته بندي هم قابل اعتماد نيستند، گفت: علاوه بر آن امكان خريد و استفاده از اين آبها براي عامه مردم وجود ندارد.

 



لغو پروازهاي مسير تهران- بوشهر و بالعكس

جانشين اداره كل فرودگاه هاي استان بوشهر گفت: پروازهاي شماره 409 و 408 از تهران به بوشهر و بالعكس صبح روز چهارشنبه لغو شد.
غلامرضا سخاوتي در گفت وگو با ايرنا افزود: براساس برنامه بايد ساعت 7 و 15 دقيقه صبح چهارشنبه پرواز تهران به بوشهر در اين فرودگاه مي نشست و مسافران مقصد تهران نيز ساعت هشت فرودگاه بوشهر را ترك مي كردند.
وي با بيان اينكه از سوي ايران اير علت لغو پرواز به اين فرودگاه اعلام نشده است اظهار داشت: لغو پروازهاي ياد شده باعث عدم رسيدن بيش از 400 مسافر به مقصد شهرهاي ياد شده شد.
سخاوتي اضافه كرد: پرواز سه شنبه شب تهران به بوشهر نيز با تاخير حدود چهار ساعت در ساعت يك و 55 دقيقه بامداد روز چهارشنبه انجام شد.اين مقام مسئول گفت: همچنين تاخير در فرود پرواز تهران- بوشهر در سه شنبه شب باعث شد تا مسافران بوشهري در ساعت 2 و 50 دقيقه بامداد روز چهارشنبه فرودگاه اين شهر را به مقصد تهران ترك كنند.

 



معاون وزير راه و ترابري اعلام كرد
 رشد 18درصدي عمليات تخليه و بارگيري كالا در بنادر كشور

رشت- خبرنگار كيهان:
معاون وزير راه و ترابري و مديرعامل سازمان بنادر و دريانوردي از رشد 18درصدي عمليات تخليه و بارگيري كالا در بنادر كشور در سال جاري خبر داد.
عطاء الله صدر در مراسم افتتاح 8 پروژه بنادر و دريانوردي گيلان در بندرانزلي تصريح كرد: در اين راستا افزايش ظرفيت بنادر كشور در بخش تخليه و بارگيري كالا از 130به 145ميليون تن در سال از جمله برنامه هاي سازمان بنادر است.
به گفته وي در طي برنامه 5 ساله پنجم ظرفيت تخليه و بارگيري كالا در بنادر كشور با اختصاص 14 هزار ميليارد ريال اعتبار به 200 ميليون تن در سال افزايش مي يابد.
وي همچنين از ايجاد 10پست اسكله جديد در بندر انزلي خبر داد و گفت: با اين حال، شرايط مناسبي براي افزايش ظرفيت عمليات تخليه و بارگيري كالا در انزلي به 20ميليون تن در سال فراهم خواهد شد.
به گفته صدر با افزايش 120 هكتار زمين در منطقه شرق انزلي مجموع وسعت اين بندر به 230 هكتار افزايش خواهد يافت.
گفتني است پروژه هاي سامانه مديريت عمليات كالاهاي عمومي، مركز سرويس هاي ايمني، اسكله مسافربري چمخاله لنگرود، تجهيزات بندري، قايق راهنمابر، لايروب كاتر شهيد رشيدي، باسكول ديجيتال 60 تني و اجراي پروژه عمليات زيرسازي و روسازي و نيز احداث تاسيسات زيربنايي به وسعت 7/4هكتار با مجموع 146ميليارد و 520 ميليون ريال پروژه هاي افتتاحي بنادر و دريانوردي گيلان در انزلي بودند كه با حضور معاون وزير راه و ترابري، استاندار گيلان و مسئولان محلي مورد بهره برداري قرار گرفتند.

 



معاون اول رئيس جمهور تأكيد كرد
عزم دولت بر حل مشكل آب استان قم

معاون اول رئيس جمور با اشاره به جايگاه و ظرفيت هاي فراوان استان قم، گفت: تلاش خواهيم كرد با رفع برخي مشكلات و محدوديت ها، استان قم را به جايگاه شايسته خويش برسانيم.
به گزارش ايرنا از قم- محمدرضا رحيمي ديروز در جلسه كار گروه توسعه و عمران استان قم با اشاره به نگاه ويژه دولت و همچنين سير صعودي تخصيص اعتبارات به اين استان، تأكيد كرد: هنوز راه زيادي براي جبران كمبودهاي استان قم در پيش رو داريم و اميد است با پيگيري جلسات اين كار گروه، مشكلات استان قم بويژه در بخش آب مرتفع شود.
وي با اشاره به وجود مقدس و با بركت حضرت فاطمه معصومه(س) در استان قم و همچنين تعداد زيادي از زوار كه به اين استان رفت و آمد دارند، ابراز اميدواري كرد دولت با اجراي پروژه هاي بزرگ بتواند گام هاي اساسي در جهت پيشرفت اين استان و بويژه در بخش آب و بافت هاي فرسوده بردارد.
در اين جلسه كه با حضور وزير نيرو، استاندار و نمايندگان مردم استان قم در مجلس شوراي اسلامي و شماري از مسئولان مربوطه برگزار شد، اهم مشكلات مربوط به استان قم مورد بحث و بررسي قرار گرفت.
همچنين در اين جلسه پيش نويس مصوبات جلسات گذشته اين كار گروه مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت و تصميماتي در راستاي بهبود وضعيت استان قم و رفاه و آسايش مردم اين استان بويژه در بخش آب اتخاذ شد.

 



توسعه 190 هكتار جنگل و بوستان در شمال تهران

قائم مقام و معاون امور مناطق شهردار تهران اعلام كرد: توسعه و بهسازي 90 هكتار از بوستان ها و 100 هكتار جنگل كاري در ارتفاعات تا پايان سالجاري در دستور كار شهرداري منطقه يك قرار مي گيرد.
به گزارش روابط عمومي شهرداري منطقه يك، دكتر عيسي شريفي گفت: درختان و فضاهاي سبز در معابر به دليل قدمت زياد در حال از بين رفتن هستند كه بايد با كاشت بيش از 100 هزار اصله درخت اين كاهش جبران شود.
دكتر شريفي از تپه سيمين قلعه به عنوان يك مركز گردشگري نام برد و افزود: تا پايان سال آينده اين محل بايد به عنوان يك مركز گردشگري كامل و جامع براي شهر تهران آماده بهره برداري شود.
قائم مقام و معاون امور مناطق شهردار تهران يكي از برنامه هاي محوري سال 89 شهرداري تهران و شوراي شهر را بحث ساماندهي حمل و نقل و ترافيك عنوان و خاطرنشان كرد: تسهيل و تسريع در راه اندازي بخشي از خط 1 و 3 مترو، آماده سازي مسير اتوبوس هاي تندرو حدفاصل تجريش تا پارك وي و ادامه آن تا جمهوري در محدوده منطقه يك، اتصال بزرگراه هاي امام علي(ع) و شهيد صياد شيرازي به بزرگراه ارتش و اتمام احداث خيابان شهيد افتخاري و بلوار 35 متري شهيد اندرزگو از جمله اقداماتي است كه بايد بخشي از آنها تا پايان سال جاري و بقيه تا پايان سال آينده به اتمام و بهره برداري برسد.
وي با تاكيد بر ساماندهي رود دره ها گفت: ساماندهي رود دره هاي ولنجك، مقصودبيك، گلابدره و دارآباد در برنامه هاي اجرايي منطقه است كه بايد در كنار آنها بوستان حاشيه اي مانند مهرگان، گلابدره، نيلوفر، رحمان آباد و ساحلي دارآباد نيز ساماندهي و به اتمام برسند.

 



رئيس سازمان بسيج مستضعفين خبر داد
تدريس آموزش دفاعي حماسي- داستاني در مدارس

رئيس سازمان بسيج مستضعفين كشور گفت: در سال جديد تحصيلي آموزش دفاعي حماسي- داستاني در تمام مدارس كشور تدريس مي شود.
به گزارش خبرگزاري فارس از شيراز، سرتيپ محمدرضا نقدي سه شنبه شب در جمع معلمان برگزيده بسيجي شيراز اظهار داشت: آموزش هاي دفاعي با عنوان حماسي و داستاني بايد براي دانش آموزان آموزش داده و روح حماسي در آنان ايجاد شود.
رئيس سازمان بسيج مستضعفين كشور بيان داشت: در يك طرح ضربتي امسال به ازاي هر مدرسه يك رزمنده فرهنگي به عنوان سرگروه و رابط بين آموزش دفاعي و معلمان كه از قبل آموزش هاي تخصصي را فرا گرفته اند در مدارس كشور فعال مي شوند.
نقدي ادامه داد: با برنامه ريزي هاي صورت گرفته در نظر داريم امسال در سال تحصيلي جديد تغيير اساسي در آموزش دفاعي پسران ايجاد كنيم به نوعي كه در زمان تدريس آموزش هاي دفاعي، خانواده هاي شهيد نيز در كلاس هاي درس حاضر شوند و با دانش آموزان درباره وصيتنامه و خصوصيت هاي شهدا صحبت كنند.
وي عنوان داشت: همچنين امسال به دنبال اين هستيم كه تمام دانش آموزان پسر دبيرستاني را به خرمشهر ببريم و برخي از آموزش هاي دفاعي همراه با جنبه هاي حماسي و معنوي را در آن محل آموزش دهيم.
رئيس سازمان بسيج مستضعفين كشور در بخش ديگري از سخنان خود تصريح كرد: در صورتي كه در آموزش هاي دفاعي، ارزش هاي دفاع مقدس آموزش داده شود انقلاب فرهنگي بزرگي به وجود مي آيد.
نقدي اظهار داشت: در بحث آموزش هاي دفاعي با جديت به دنبال تغيير محتواي كتاب هاي درسي هستيم و معلمان بسيجي نيز بايد با تشكيل گروه هايي ويژه ما را در اين راه ياري دهند.

 



نماينده ويژه رئيس جمهوري در امور چاي: مطالبات چايكاران شمال بايد هرچه زودتر پرداخت شود

رشت- خبرنگار كيهان:
نماينده ويژه رئيس جمهور در امور چاي خواستار پرداخت هرچه سريعتر مطالبات چايكاران شمال شد.
روح الله قهرماني چابك با بيان اينكه پرداخت مطالبات چايكاران به تصويب رسيده افزود: در اين رابطه سازمان چاي كشور بايد در طي مدت يك هفته براي پرداخت اين مطالبات اقدام كند.
وي خواستار تسريع در پرداخت مطالبات چايكاران از سوي وزارت جهادكشاورزي و معاونت برنامه ريزي و نظارت راهبردي رياست جمهوري شد و گفت: با توجه به تصويب بودجه مورد نياز براي پرداخت اين مطالبات، تسريع در انجام اين كار ضروري است.
استاندار گيلان خريد چاي خشك توليدي كارخانجات توسط بخش خصوصي و برداشت كيفي برگ سبز چاي توسط چايكاران را دو اقدام ارزشمند در بخش صنعت چاي دانست و گفت:امسال با تلاش چايكاران و برنامه ريزي هاي انجام شده، برگ سبز مطلوب و كيفي از باغ هاي چاي شمال برداشت شده است.
وي احياي مجدد سازمان چاي را در رشد صنعت چاي استان تأثيرگذار دانست و تاكيد كرد: از اين پس تمامي امور مرتبط با صنعت چاي بطور ويژه پيگيري مي شود.

 



وزير ارشاد از برنامه هاي ويژه براي روز خبرنگار خبر داد

وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي گفت: برنامه هاي ويژه اي براي روز خبرنگار داريم و امسال برنامه هاي بسيار خوبي براي خبرنگاران تدارك ديده شده است.
به گزارش خبرگزاري فارس، سيدمحمد حسيني در قم با اشاره به ضرورت حمايت گسترده از خبرنگاران اظهار داشت: براي افزايش فعاليت هاي اطلاع رساني در كشور بايد حمايت ها از خبرنگاران افزايش يابد.
وي با اشاره به برنامه هاي امسال روز خبرنگار گفت: امسال برنامه هاي خوبي براي خبرنگاران تدارك ديده شده است و با حضور آنها و رئيس جمهور روز خبرنگار را جشن مي گيريم.
وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي با بيان اينكه امسال برنامه هاي رفاهي هم براي خبرنگاران درنظر گرفته شده است، اظهار داشت: بايد از خبرنگاران به خوبي تشكر كنيم كه مسئوليت حساس و سنگيني برعهده دارند و فعاليت اطلاع رساني را به خوبي انجام مي دهند.
حسيني ادامه داد: تلاش مي كنيم امسال براي ارتقاي سطح كيفي خبرنگاران فعاليت هاي بهتري را انجام دهيم.
وي تصريح كرد: ارتباط خوبي با نشريات و روزنامه هاي محلي براي پيشرفت آنها داريم و برنامه هاي حمايتي را افزايش خواهيم داد.

 


صفحه (14)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14