(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


شنبه 23  مرداد 1389- شماره 19716

جايزه براي دهن كجي!
برپايي كلاس هاي قرآني در ايام ماه رمضان در شيراز
تجليل از خبرنگاران در شهرستان ها
پايان اولين جشنواره مطبوعات كردستان
برگزاري يادواره زنان شهيد در شيراز
امام جمعه ايلام: ايران با حاكميت فرهنگ بسيج مقتدر مي ماند
283 زنداني در كاشان به خانه هايشان بازگشتند
رئيس اداره اوقاف و امور خيريه شهرستان: آران و بيدگل بايد به عنوان پنجمين شهر مذهبي كشور معرفي شود
لغو ويزاي جمهوري آذربايجان براي اتباع ايراني
احداث نخستين پالايشگاه سوخت «بيوديزل» در گنبدكاووس
نماينده ولي فقيه در هرمزگان: زير سؤال بردن كارآمدي نظام نهايت بي انصافي است
سربازان وظيفه از جنگل هاي گيلان حفاظت مي كنند
ثبت نام دانش آموزان در قم الكترونيكي انجام مي شود
مصرف 61محصول خوراكي غيرمجاز اعلام شد



جايزه براي دهن كجي!

مراسم روز خبرنگار و معرفي فعالان عرصه مطبوعات عصر روز يكشنبه در محل تالار مجتمع فجر سنندج و با حضور جمعي از مسئولان استان برگزار شد.
در ابتداي اين مراسم رسمي كه با نواخته شدن سرود ملي جمهوري اسلامي ايران آغاز شد متأسفانه دو تن از مدعوين و يكي از خبرنگاران با برنخاستن از جاي خود به نظام مقدس جمهوري اسلامي خون هزاران شهيد مظلوم و تمامي ارزشهاي متعالي كشور دهن كجي كردند تأسف بيشتر آنكه در اين شرايط كسي از مسئولين ارشاد اسلامي حتي در حد يك تذكر ساده هم با آنان برخورد نكرد.
جاي تأسف است كه همين خبرنگار به خاطر كسب رتبه برتر توسط هيئت داوران به روي سن دعوت شد و لوح تقدير، تنديس جشنواره و جايزه نقدي خود را از دست استاندار كردستان دريافت كرد!
البته نظير چنين دشمني و دهن كجي به نظام مقدس جمهوري اسلامي به ويژه در اين تالار و در مراسمهايي كه ماهيت فرهنگي- هنري داشته بسيار ديده شده اما چرا از سوي متوليان دولتي كه داعيه انقلابي بودن و ولايي بودن را يدك مي كشند به چنين اعمال ناشايستي پاسخ در خور توجهي داده نمي شود و اين سؤال مهمي است كه بايد استاندار محترم كردستان، مسئولين ارشاد و ساير برگزاركنندگان اين مراسم به آن پاسخ دهند تا مشخص شود مردم فهيم، انقلابي و ولايتمدار كردستان هرگز اجازه هر نوع دهن كجي و توهيني را به ارزش هاي انقلاب اسلامي به هر كس در هر پست و مقامي نمي دهند.
يك خبرنگار كردستاني

 



برپايي كلاس هاي قرآني در ايام ماه رمضان در شيراز

شيراز- خبرنگار كيهان:
500 كلاس قرآني شامل تجويد، روخواني، روان خواني و تفسير در ايام ماه مبارك رمضان در 120 فرهنگسراي شيراز برپا مي شود.
معاون فرهنگي شهرداري شيراز با اعلام اين خبر گفت: در ايام ماه رمضان يك ساعت قبل از اذان در اكثر پارك هاي شلوغ شهر تلاوت قرآن پخش و 140 دوره قرآن كريم تلاوت مي شود.
عباسي، تجليل از حافظان نونهال قرآني، برگزاري مسابقه طراحي زيباترين كارت پستال ماه رمضان ، مسابقه مقاله نويسي درباره زندگي امام حسن(ع)، مسابقات صوت قرآني، چاپ و توزيع يك هزار دفترچه نقاشي براي نقاشي موضوعات داستاني قرآن، آموزش طراحي و دوخت جانماز، مسابقات جام رمضان در محله هاي شهر، نصب 800 بنر معرفي سوره هاي قرآن و نصب تصوير 500 شهيد به همراه وصيت نامه آنها در سطح شهر از ديگر برنامه هاي ماه مبارك رمضان اعلام كرد.
وي ترميم و بازسازي ورودي مساجد شهر، بازديد از مراكز نگهداري سالمندان و خانواده شهدا و كتابت آيات قرآن و هديه آن به مردم روزه دار در حرم مطهر شاهچراغ هر روز به مدت 2 ساعت را از ديگر برنامه هاي اين معاونت در ايام ماه رمضان اعلام كرد.

 



تجليل از خبرنگاران در شهرستان ها

¤ دهلران- خبرنگاركيهان: رحمان جابري نماينده و خبرنگار روزنامه كيهان در شهرستان دهلران مقام اول بخش خبري مسابقه علمي خبرنگاري استان ايلام را كسب كرد.
در اين مسابقه بيش از 800 اثر از خبرنگاران استان ايلام در سه بخش خبر- مصاحبه و گزارش به رقابت پرداختند كه هيئت داوران در بخش خبر رحمان جابري خبرنگار كيهان در دهلران را به عنوان مقام اول معرفي كرد وطي مراسمي با حضور استاندار ايلام- رئيس خانه مطبوعات كشور و مسئولان فرهنگي و خبرنگاران استان در روز خبرنگار با اهداي لوح تقدير و جايزه از وي تجليل شد.
¤ خدابنده- خبرنگاركيهان: به مناسبت هفدهم مرداد ماه روز خبرنگار، طي مراسمي از خبرنگاران و نمايندگان رسانه ها در شهرستان خدابنده با اهداي لوح تجليل شد. فرماندار شهرستان خدابنده در اين مراسم ضمن تبريك حلول ماه مبارك رمضان و هفدهم مرداد ماه روز خبرنگار، با اشاره به سالروز شهادت خبرنگار خبرگزاري جمهوري اسلامي، ياد و خاطره شهيد محمود صارمي و همه شهداي عرصه قلم و فرهنگ را گرامي داشت و از مقام و منزلت آن شهيدان گرانقدر تجليل كرد.
¤ كيش- خبرنگاركيهان: مراسم روز خبرنگار در جزيره كيش برگزار شد. در اين مراسم مديرعامل سازمان منطقه آزاد كيش گفت: خبرنگاران چشم و گوش مسئولان براي ديدن مشكلات مردم هستند. در پايان اين مراسم از خبرنگاران محلي جزيره كيش تجليل شد.
¤ دزفول- خبرنگاركيهان: آيين تجليل از خبرنگار شهيد «محمود صارمي» يكشنبه شب با حضور خبرنگاران و مقامات محلي در سالن اجتماعات فرهنگ و ارشاد اسلامي دزفول برگزار شد.
در اين آيين امام جمعه دزفول با تجليل از نقش برجسته خبرنگار فقيد محمود صارمي گفت: شهيد صارمي خبرنگاري شجاع، متعهد و معتقد بود كه تا آخرين قطره خون خود براي انجام وظيفه ايستادگي و جان فدا كرد. «حجت الاسلام والمسلمين سيدمحمدعلي قاضي دزفولي» افزود: شهيد صارمي براي انجام رسالت خويش جان فشاني كرد و در اين راه شهيد شد و اين نشان از اعتقاد راسخ او به حرفه مقدس خبرنگاري بود. در اين آيين ضمن اجراي موسيقي محلي روز خبرنگار گرامي داشته شد و از خبرنگاران شهرستان دزفول تجليل و هدايايي به آنها اهدا شد.
¤ يزد- خبرنگاركيهان: استاندار يزد در مراسم تجليل از خبرنگاران استان از مسئولان يزد خواست تا ارتباط رسانه اي خود را با خبرنگاران قويتر كرده و اطلاعات را با صداقت مطلق به مطبوعات منتقل كنند. در پايان اين مراسم از خانواده شهداي خبرنگار استان، پيشكسوتان عرصه خبر و خبرنگاران فعال با اهداي لوح تقدير و هدايايي، تجليل شد.
¤ بردسكن- خبرنگار كيهان: همايش تجليل از خبرنگاران شهرستان بردسكن با حضور جمعي از روساي ادارات و مسئولان روابط عمومي ادارات و نهادهاي دولتي شهرستان بردسكن، امام جمعه و فرماندار در محل تالار هنر اداره فرهنگ و ارشاد اسلامي اين شهرستان برگزار شد.
در اين همايش سينا صارمي فرزند شهيد محمود صارمي طي يك پيام تلفني، شجاعت، صداقت و شفاف سازي را از ويژگي هاي مهم خبرنگاران عنوان كرد و از خبرنگاران خواست با توجه به اينكه رسالت خطيري را برعهده دارند در روشنگري جامعه نسبت به اخبار و رويدادها، مردم را بيشتر در جريان اقدامات انجام شده قرار دهند.
¤ فيروزآباد- خبرنگار كيهان: محمدرضا رحيمي فرماندار فيروزآباد در مراسم تجليل از خبرنگاران شهرستان براي رفع مشكلات نشريات محلي قول مساعد داد. وي از مسئولان دستگاه هاي اجرايي شهرستان فيروزآباد خواست تعامل و همكاري بيشتري با خبرنگاران داشته باشند. در پايان اين مراسم با اهداي لوح تقدير و هديه از خبرنگاران تجليل شد.
¤ بندرعباس- خبرنگار كيهان: استاندار هرمزگان در پيامي، فرارسيدن 17 مردادماه را به جامعه متعهد و پرتلاش خبري و رسانه اي كشور تبريك گفت. حسين هاشمي در اين پيام آورده است: در سرزمين پرافتخار ما اصحاب رسانه، همواره بازوي توانمند ميدان مقاومت و رشد و پويايي ملت عزيزمان بوده و با اثبات وفاداري به آرمان هاي بنيانگذار جمهوري اسلامي ايران در تبعيت از رهبر معظم انقلاب در گره گشايي از مشكلات مردم پيشگام بوده اند.
¤ راور- خبرنگار كيهان: به مناسبت روز خبرنگار مراسمي در محل فرمانداري راور با حضور عارفي فرماندار و خبرنگاران شهرستان برگزار شد. در اين مراسم فرماندار از خبرنگاران خواست تا اخبار و انتقادهاي سازنده خود را با بي طرفي كامل منتشر كنند.
در پايان اين مراسم هدايايي به رسم يادبود به هر يك از خبرنگاران اهدا شد. راور در استان كرمان قرار دارد.
¤ بناب- خبرنگار كيهان: همزمان با روز خبرنگار امام جمعه بناب ميزبان خبرنگاران شهرستان بود. در اين نشست خبرنگاران حاضر ضمن تقدير و تشكر از امام جمعه اين شهرستان به بيان مطالبي در ارتباط با شغل و حرفه خويش پرداختند.
خبرنگاران در اين نشست خواستار حمايت امام جمعه از موقعيت شغلي آنان و توصيه هاي لازم به مسئولان جهت انجام بهتر امورات مربوط به خبرنگاري شدند. وي در پايان به خبرنگاران توصيه كرد كارشان را با صداقت انجام دهند چرا كه چنين شخصي ماندگار خواهد بود و فرد صادق به بن بست نمي رسد.
¤ انديمشك- خبرنگار كيهان: مراسم روز خبرنگار در انديمشك با حضور نماينده اين شهرستان در مجلس شوراي اسلامي برگزار شد. فريدون حسنوند در اين مراسم گفت: با توجه به اينكه خبرنگاري جزو مشاغل سخت و زيان آور است جايگاه رفيع اين حرفه بر كسي پوشيده نيست و خبرنگاران نقش پراهميتي در رفع مشكلات جامعه ايفا مي كنند.
¤ بادرود- خبرنگار كيهان: مراسم روز خبرنگار با حضور شهردار بادرود در اين شهرستان برگزار شد. رضا نقدي شهردار بادرود دراين مراسم به تشريح عملكرد يك ساله اين شهرداري پرداخت. در پايان اين مراسم از خبرنگاران جرايد و مديران نشريات محلي تجليل به عمل آمد و شهرداري بادرود به هريك از خبرنگاران لوح يادبودي اهدا كرد.
¤ شوشتر - خبرنگاركيهان: توسط انجمن روزنامه نگاران اداره فرهنگ و ارشاد اسلامي شهرستان شوش به مناسبت روز خبرنگار، همايشي با حضور فرماندار، جمعي از مديران و مسئولان محلي، عكاسان، خبرنگاران، گزارشگران و پيشكسوتان عرصه مطبوعات در تالار نيايش شوش برگزار شد. در پايان اين همايش از 89 نفر از فعالان عرصه خبر و اطلاع رساني تجليل به عمل آمد.
¤ سراوان- خبرنگار كيهان: به مناسبت روز خبرنگار مراسمي با حضور خبرنگاران و نمايندگان دفاتر مطبوعاتي و رسانه ها و خبرگزاري هاي سراوان، سيب و سوران، زابلي، جالق با حضور امام جمعه سراوان و رئيس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامي سراوان در محل دفتر امام جمعه سراوان برگزار شد.
در اين مراسم نيك انجام به عنوان مسئول انجمن و نماينده مطبوعات سراوان گفت: در جمع مطبوعاتي و خبرنگاران افرادي حضور دارند كه 19سال است كار خبرنگاري درشهرستان ها و بخش ها را با عشق و علاقه تحت عنوان خبرنگاري افتخاري انجام مي دهند.
در خاتمه اين مراسم با اهداي لوح تقدير و هديه از خبرنگاران تجليل شد.
¤ آوج- خبرنگار كيهان: به مناسبت روز خبرنگار مراسمي در محل فرمانداري شهرستان بوئين زهرا برگزار شد. طاهرخاني فرماندار بوئين زهرا در اين مراسم گفت: از اين تاريخ به بعد كليه ادارات با امكانات خود در شهرستان و مناطق بايد درصورت نياز دراختيار خبرنگاران قرار گيرد. چراكه اين عزيزان چشم فعاليت مسئولان هستند و تقديم 224 شهيد و 50 جانباز و 12 آزاده بهترين و محكم ترين سند افتخار اين قشر است.
در پايان اين مراسم با اهداي هدايايي به رسم يادبود از خبرنگاران تجليل شد.
شهركرد- خبرنگار كيهان: همزمان با روز خبرنگار از خبرنگاران برتر چهارمحال و بختياري تجليل شد.
در اين مراسم كه با همكاري اداره كل فرهنگ و ارشاد اسلامي و خانه مطبوعات استان برگزار شد، از 60 خبرنگار برتر عرصه مطبوعات و خبرگزاري هاي استان با اهداي لوح تقدير و جوايز نفيس تجليل و قدرداني شد و همچنين از پنج نفر از پيشكسوتان حوزه خبرنگاري در استان و خانواده هاي مرحوم نادر صبوري تبريزي و صفاري تقدير به عمل آمد.
¤ قرچك- خبرنگار كيهان: همايش افق رسانه و تجليل از خبرنگاران شهرستان ورامين در مسجد جامع قرچك برگزار شد. در اين همايش بنا به درخواست فرماندار ورامين تعدادي از خبرنگاران مشكلات صنفي و كار خبرنگاري را بيان كردند كه درنهايت منصوري فرماندار ورامين آمادگي خود را در جهت رسيدگي و رفع پاره اي از مشكلات خبرنگاران را اعلام كرد. در پايان مراسم هدايايي از طرف مسئولان به ويژه شهرداري وشوراي شهر قرچك به خبرنگاران اهدا شد.

 



پايان اولين جشنواره مطبوعات كردستان

سنندج- خبرنگاركيهان:
اولين جشنواره مطبوعات كردستان كه در مجتمع فرهنگي هنري فجر سنندج برپا شده بود با معرفي نفرات برتر به كار خود خاتمه داد.
در مراسم پاياني اين جشنواره كه بيشتر فعاليت نشريات محلي مد نظر بود استاندار كردستان گفت: زماني كه استكبار جهاني جنگ نابرابري را بر انقلاب اسلامي تحميل كرد در كنار ملت شريف و بزرگوار و جوانان برومند اين آب و خاك، اين خبرنگاران بودند كه جانانه و تمام قد در برابر استكبار جهاني ايستادند و با تقديم بيش از 300 شهيد نقش كليدي خود را ايفا كردند و با ضبط تصاوير و اخبار واقعي جنگ، استكبار جهاني را رسوا كردند و اين شهدا سند افتخار خبرنگاران عزيز هستند.
«عليرضا شهبازي» افزود: ما اعتقاد داريم اساسي ترين كار را خبرنگاران انجام مي دهند و رسالت خطير خود را كه همان ارتباطات بين مردم و مسئولين است را برقرار مي سازند.
استاندار كردستان گفت خبرنگاران مطمئن باشند من هيچ وقت از هيچ خبرنگاري شكايت نكرده و عصباني و دلگير نيز نخواهم شد و با جان و دل و با شهامت انتقادات را پذيرا شده و خود را اصلاح خواهيم كرد چون ما آمده ايم خدمتگزاري صديق براي مردم عزيز باشيم.
در پايان اين مراسم از نفرات برتر جشنواره كه اعضاي اصلي خانه مطبوعات بودند تقدير به عمل آمد و آنچه كه مشهود بود در روز خبرنگار از هيچ خبرنگار كردستاني تجليل نشد و پيشكسوتان عرصه خبر با ناراحتي و دلخوري مراسم را ترك كردند.

 



برگزاري يادواره زنان شهيد در شيراز

شيراز- خبرنگاركيهان:
نخستين يادواره زنان شهيده با حضور 6هزار نفر از خانواده هاي شهدا و ايثارگر پايگاههاي مقاومت بسيج خواهران و بانوان شيرازي درسالن دستغيب اين شهر برگزارشد.
سرتيپ غلامحسين غيب پرور، فرمانده سپاه فجر به جايگاه والاي شهدا اشاره كرد و گفت: زن هاي شهيده باعث افتخارمان هستند و جايگاه مادران شهيد و جانباز كمتر از شهدا نيست.
وي خطاب به جمع حاضر گفت: شما رسالت شهيده ها را بر دوش داريد و اگر به اين رسالت عمل نكنيد خطا كرده ايد و هركدام از شما بايد پيام رسان شهيده هاي استان باشيد.
رونمايي از تمبر يادواره 140 شهيده فارس و مسابقه نقاشي بين يك هزار كودك 4تا12سال از كارهاي جانبي اين يادواره بود.

 



امام جمعه ايلام: ايران با حاكميت فرهنگ بسيج مقتدر مي ماند

ايلام- خبرنگاركيهان:
امام جمعه ايلام گفت: ايران اسلامي با حاكميت فرهنگ بسيج مقتدر مي ماند.
حجت الاسلام والمسلمين «محمدنقي لطفي» در ديدار با شماري از بسيجيان ايلام با بيان اين مطلب اظهار داشت: اين مهم در طول 31 سال گذشته به اثبات رسيده است.
وي ادامه داد: ايران اسلامي به بركت اين فرهنگ ناب و ارزشمند در طول 31 سال از عمر با بركت خود در اوج عزت و قدرت ايستاده است.
امام جمعه ايلام اضافه كرد: نقش بسيج در دوران دفاع مقدس به سبب خلق حماسه هاي ماندگار بي بديل و ارزشمند است.
لطفي تصريح كرد: پس از دوران دفاع مقدس نيز به واسطه حضور جوانان بسيجي در عرصه هاي مختلف علمي بر كسي پوشيده نيست. نماينده ولي فقيه در استان ايلام گفت: استكبارستيزي و ظلم ستيزي از بهترين ويژگي هاي انقلاب اسلامي ايران است كه در هيچ انقلاب و كشوري وجود ندارد.

 



283 زنداني در كاشان به خانه هايشان بازگشتند

كاشان- خبرنگار كيهان:
283 نفر از زندانيان ديه و مالي به همت نيكوكار و تلاش ستاد ديه انجمن حمايت از زندانيان و ساير نهادهاي مسئول به دامان خانواده خود بازگشتند.
علي فرزانه، مسئول ستاد ديه شهرستان كاشان گفت: اين شهرستان تنها شهرستاني است كه ستاد ديه در آن تشكيل شده است.
وي با بيان اينكه كمك هاي ستاد ديه شامل زندانيان عمد نمي شود، افزود: در سال گذشته 283 پرونده ديه و مالي با رقمي بيش از 35 ميليارد ريال رسيدگي و مختومه شده كه اميدواريم امسال هم امكان آزادي تعداد ديگري از زندانيان نيازمند را فراهم كنيم.

 



رئيس اداره اوقاف و امور خيريه شهرستان: آران و بيدگل بايد به عنوان پنجمين شهر مذهبي كشور معرفي شود

كاشان- خبرنگار كيهان:
رئيس اداره اوقاف و امور خيريه آران و بيدگل گفت: اين شهرستان بايد به عنوان پنجمين شهر مذهبي كشور و الگوي شهرهاي مذهبي معرفي شود.
حجت الاسلام والمسلمين عليرضا محلوجي، كسب رتبه نخست ايثارگري در كشور نسبت به جمعيت و كسب رتبه هاي برتر قرآني در سطح ملي و بين المللي از سوي جوانان اين شهرستان را از جمله دلايل اين انتخاب ذكر كرد و وجود بارگاه ملكوتي حضرت محمد هلال ابن علي(ع) در آران و بيدگل را به عنوان نزديك ترين منسوب به امام علي(ع)، ميزباني طرح هاي مختلف ملي قرآني در سال هاي اخير، فعاليت ها و موفقيت هاي مختلف پژوهشي جوانان اين شهرستان در حوزه دين و فضاي معنوي خاص شهرستان، شور و شعور حسيني و عزاداري سنتي مردم اين شهرستان و نظر مثبت رهبر معظم انقلاب در اين باره را از ديگر شاخصه هاي اين امر برشمرد.
وي با اشاره به برگزاري طرح ملي هزاران ختم قرآن كريم با محوريت اماكن مقدسه آستان قدس رضوي، آستان محمد هلال ابن علي(ع)، مسجد مقدس جمكران، حرم حضرت عبدالعظيم حسني(ع)، حرم صالح بن موسي(ع) حرم احمدابن موسي(ع) و آستان مهريار تصريح كرد: آستان محمد هلال آران و بيدگل در بين اين مراكز بيشترين شركت كننده و تعداد ختم قرآن را به خود اختصاص داده و به عنوان فعال ترين پايگاه برگزاري اين طرح در كشور شناخته شد.

 



استاندار آذربايجان شرقي خواستار شد لغو ويزاي جمهوري آذربايجان براي اتباع ايراني

تبريز- خبرنگاركيهان:
استاندار آذربايجان شرقي در ملاقات سركنسول آذربايجان در تبريز با وي، خواستار لغو رواديد جمهوري آذربايجان براي اتباع ايراني شد.
«احمد علي رضا- بيگي»، ضمن دريافت اعتبارنامه «علي- علي زاده» سركنسول جديد آذربايجان در تبريز، با اشاره به لغو رواديد ايران براي اتباع آن كشور، خواستار لغو مشابه در ويزاي آذربايجان براي شهروندان ايراني شد و گفت: اين امر منجر به رشد مراودات طرفين خواهد شد.
سركنسول آذربايجان در تبريز نيز با اشاره به علايق و روابط دو كشور، اظهار داشت: مردم و دولت ما، خواستار گسترش و تعميق روابط با ايران هستند و بايد علايق ديني و اقتصادي 2كشور توسعه يابد. ضمن آن كه سعي خواهد شد خدمات مطلوب تري در سركنسولگري باكو در تبريز، به اتباع ايران ارايه شود.

 



احداث نخستين پالايشگاه سوخت «بيوديزل» در گنبدكاووس

گنبدكاووس- خبرنگاركيهان:
نخستين واحد كشت و صنعت و پالايشگاه سوخت زيستي «بيوديزل» كشور در گنبدكاووس احداث و براي ده هزارنفر بطور مستقيم و غيرمستقيم ايجاد شغل مي شود.
اين واحد صنعتي توسط بخش خصوصي و در قالب تعاوني فراگير طي مدت 2 سال راه اندازي خواهدشد.
دراين طرح كه با كاشت بذر «جاتروفا» كه نوعي بوته است، در زمين هاي ديم و كم بازده و شور با متوسط بارندگي 250 ميلي متر درسال و پس از انجام فرآيندهاي لازم روي آن، سوخت بيوديزل و برخي مشتقات دارويي و بهداشتي و خوراكي توليد مي شود.
درهمايش تشكيل تعاوني هاي فراگير گنبدكاووس كه دراين شهرستان و با حضور مديركل تعاون گلستان، فرماندار و امام جمعه گنبدكاووس برگزارشد، برادران «مجتبي و مجيد انواري» گفتند: اين طرح يعني توليد سوخت بيوديزل، هم اكنون در كشورهاي «هند، چين، مصر، تايلند، ويتنام، اندونزي، برزيل، اردن و عربستان» بصورت پايلوت درحال انجام است و فقط دركشور هند چند ميليون هكتار به كشت اين گياه اختصاص يافته است.
از امتيازات ويژه اين سوخت بالابودن درجه اكتان، پايين بودن گوگرد و بالابودن محتواي اكسيژن است كه در مجموع احتراق فوق العاده اي در خودرو ايجاد مي كند و اين سوخت يك سوخت فسيلي نيست بلكه يك سوخت زيستي محسوب مي شود.
قابل ذكر است اين طرح درسطح ده هزار هكتار اراضي قابل كشت است و مجوز تاسيس احداث پالايشگاه سوخت بيوديزل در شهرستان گنبدكاووس درتاريخ سوم مردادماه سال 89 ازسوي وزارت صنايع و معادن صادر شده است.

 



نماينده ولي فقيه در هرمزگان: زير سؤال بردن كارآمدي نظام نهايت بي انصافي است

بندرعباس- خبرنگاركيهان:
نماينده ولي فقيه در هرمزگان گفت: نهايت بي انصافي است اگر كسي بخواهد كارآمدي نظام ولايت را زير سؤال ببرد.
آيت الله «غلامعلي نعيم آبادي» در يادواره شهيدان اميرسرلشكر خلبان حسين لشكري و سردار علي حاجبي، شهداي منطقه ويژه اقتصادي صنايع معدني و فلزي خليج فارس، گفت: شهدا و ايثارگران به عنوان پشتوانه هاي معنوي انقلاب روشنگران هميشگي جامعه اند و متوليان امور بايد ضمن تجليل از شهدا و ايثارگران و خانواده هاي آنان، زمينه هاي معرفي هرچه بيشتر و شناسايي اهداف بزرگشان را فراهم كنند.
وي جمهوري اسلامي را بهترين الگو براي كارآمدي حكومت ديني معرفي دانست و اظهار داشت: پس از انقلاب، رهبري كشور برعهده دو فقيه توانمند و شايسته بوده كه توانسته اند جامعه ايران را كه در اين مدت با بحران هاي مختلفي روبه رو بوده است، به ايده آل ترين شكل اداره كنند. نماينده مردم هرمزگان در مجلس خبرگان رهبري در بخش ديگري از سخنان خود با بيان اينكه پاسداري از آرمان هاي شهدا و انديشه هاي آنان بايد سرلوحه كار مسئولان قرار گيرد، گفت: مسئولان شهري بايد توجهي ويژه به نامگذاري ميادين و خيابان هاي جديد التأسيس با نام شهيدان هر منطقه و محله داشته باشند.

 



سربازان وظيفه از جنگل هاي گيلان حفاظت مي كنند

رشت- خبرنگاركيهان:
با هدف حفظ و حراست از منابع طبيعي نخستين گروه از سربازان وظيفه در جنگلها و مراتع استان گيلان استقرار يافتند.
فرمانده يگان حفاظت اداره كل منابع طبيعي و آبخيزداري گيلان در نشست مشترك فرماندهان يگان حفاظت ادارات منابع طبيعي و آبخيزداري استان در رشت خطاب به نيروهاي مشمول وظيفه يگان حفاظت درگيلان گفت: تلاش سربازان وظيفه در حفظ و صيانت ازجنگلها و عرصه هاي طبيعي اهميت بسياري دارد.
سرهنگ اصغر اكبري با اعلام اينكه مبارزه با قاچاقچيان چوب جدي ترين وظيفه نيروهاي حفاظت از منابع طبيعي و جنگلهاست تصريح كرد: افراد سودجويي كه كمر به قتل جنگلها و عرصه هاي ملي كشور و استان گيلان بسته اند كمتر ازقاچاقچيان موادمخدر نيستند و بايد با تدبير درست در جهت ريشه كن كردن آنها تلاش كنيم.
گفتني است به منظور رفع كمبود نيروي انساني مورد نياز براي حفاظت از جنگلها و عرصه هاي طبيعي كشور از ابتداي سال جاري نيروهاي مشمول وظيفه پس از طي دوره هاي آموزشي لازم، در ادارات كل منابع طبيعي مشغول به كار مي شوند.

 



ثبت نام دانش آموزان در قم الكترونيكي انجام مي شود

قم- خبرنگار كيهان:
رئيس اداره آمار و فناوري اداره كل آموزش و پرورش قم گفت: براي نخستين بار ثبت نام دانش آموزان با هدف ارائه آمار دقيق از تعداد دانش آموزان به صورت الكترونيكي در قم انجام مي شود.
غلامحسين احمدوند در نخستين گردهمايي مديران و مسئولان مجتمع هاي آموزشي قم اظهار داشت: ثبت نام الكترونيكي دانش آموزان آغاز شده است و در فاز نخست اين طرح هدف، تهيه آمار دقيق و به روز از تعداد وضعيت دانش آموزان كشور است.
رئيس اداره آمار و فناوري اداره كل آموزش و پرورش استان قم فاز دوم طرح ثبت نام الكترونيكي دانش آموزان را ثبت نمرات آنها در اين سامانه ذكر كرد و عنوان داشت: سرانه اي كه به مدارس تعلق مي گيرد براساس همين آمار و اطلاعات است.
وي بيان داشت: به هر مدرسه نام كاربري و رمز عبوري داده مي شود تا با ورود به اين سامانه اطلاعات دانش آموزان را وارد كند و اين رمز به صورت محرمانه در اختيار مسئولان مدارس قرار مي گيرد.
احمدوند خاطرنشان كرد: براي ثبت نام دانش آموزان توسط مديران مدارس و مجتمع ها، بايد به سايت مراجعه و اطلاعات دانش آموزان را وارد كنند.
وي ابراز داشت: به دو صورت مي توان دانش آموزان را در اين سامانه ثبت نام كرد، يكي براساس كد ملي دانش آموزان است كه در اين صورت اطلاعات كامل دانش آموز در سيستم وجود دارد و تنها مدير بايد جلوي نام دانش آموزان تيك بزند.

 



مصرف 61محصول خوراكي غيرمجاز اعلام شد

اهواز- خبرنگاركيهان:
مدير نظارت بر مواد غذايي، آشاميدني، آرايشي و بهداشتي معاونت غذا و داروي دانشگاه علوم پزشكي اهواز 16نوع محصول خوراكي و مصرفي غيرمجاز را معرفي كرد.
سيمين فقهي افزود: براساس بررسي ها و كنترل هاي اعمال شده از سوي معاونت غذا و دارو بر محصولات غذايي و بهداشتي، 16نوع محصول خوراكي و مصرفي غيرمجاز و غيرقابل مصرف اعلام شده است كه شهروندان بايد از مصرف آنها خودداري كنند.
وي اين محصولات را شامل تمبر آلوچه دلچسب، لواشك ساحل ترش، آب زرشك تك ترش، ني نوشيدني با نشان روياني، آرد گندم آنيل و نان جو رژيمي اصفهان با نشان قادري اعلام كرد.
اين مقام مسئول افزود: همچنين نان خرمايي نانك، نمك كوير، دستكش يكبار مصرف ونوس، سركه خانواده كارامل دار زرين تاك، نان سبوس دار سلاسل، نمك 300دانه، ليوان رادياتور جادويي با نشان آرشا، ليوان يكبار مصرف كسري پلاستيك، عسل خمين و گلاب و عرقيات گياهي با نشان بهشت سبز از ديگر محصولات غيرمجاز شناسايي شده است.
وي با بيان اينكه مصرف اين محصولات سلامتي را به خطر مي اندازد و عواقب جبران ناپذيري را به دنبال دارد، يادآور شد: اين محصولات به دليل نداشتن مجوزهاي بهداشتي و يا جعل پروانه هاي بهداشتي و همچنين آلودگي هاي ميكروبي و شيميايي غيرقابل مصرف بوده و فعاليت شركت هاي توليدكننده آن غيرقانوني است.

 

(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14