(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


شنبه 23  مرداد 1389- شماره 19716

زلزله خراسان شمالي خسارت چنداني در بر نداشته است
برخورد با افرادي كه ضايعات را در حاشيه تهران مي سوزانند
تعطيلي موقت آش و حليم فروشي هاي زير پله اي و خياباني
كشف عتيقه هاي 2هزار ساله در نجف آباد
راه اندازي 2 خط جديد بي آرتي تا پايان سال
حمله يهوديان افراطي به مقبره حضرت يوسف(ع) -رويدادهاي خارجي
كاروان قاچاق مواد مخدر در سراوان منهدم شد
اواخر مرداد دانش آموزان تهراني برنامه تحصيلي خود را مي گيرند
ايستگاه 7 مترو در ورزشگاه تختي احداث مي شود
آتش سوزي در آزمايشگاه مواد مخدر
گرگ 4 شهروند قروه اي را زخمي كرد
در پي دستگيري 5 باند تبهكار در قائم شهر راز يك كودك ربايي پس از 5 سال فاش شد
مجازات روزه خواري در دبي
تجاوز بزرگترين خاخام اسرائيل به چند كودك
جريمه 1ميليون دلاري راننده سوئدي
ترس روسيه از وقوع حادثه جديد هسته اي



زلزله خراسان شمالي خسارت چنداني در بر نداشته است

فرماندار بجنورد گفت: براساس بررسي هاي صورت گرفته زلزله چهارشنبه شب در مناطق مرزي اين شهرستان خسارت چنداني در بر نداشته است.
محمد پاكمهر روز پنج شنبه به خبرگزاري ايرنا گفت: آخرين گزارش گروه هاي اعزامي به منطقه حاكي است كه زلزله تلفات جاني نداشته و خسارات آن عمدتا در حد ترك خوردگي برخي خانه هاي روستايي بوده است.
وي افزود: گروه هايي از ستاد بحران شهرستان و نيز بنياد مسكن و هلال احمر دقايقي پس از وقوع زلزله به منطقه اعزام شده و هنوز سرگرم بررسي خانه به خانه روستاها هستند.
فرماندار مانه و سملقان نيز گفت: زمين لرزه چهارشنبه شب به 60 واحد مسكوني در سه روستاي اين شهرستان خراسان شمالي خسارت وارد كرده است.
سيدمحمدرضا هاشمي اظهار داشت: ميزان خسارت هاي وارده به اين واحدهاي مسكوني كه عمدتا در روستاهاي «گزآباد، عشق آباد و محمد آباد» بين 10 تا 20 درصد برآورد شده است.
وي اضافه كرد: به علت شدت زمين لرزه، شيشه تعدادي از واحدهاي مسكوني در مناطق روستايي اين شهرستان فرو ريخته اما خسارت چنداني به واحدهاي مسكوني وارد نشده است.
وي اضافه كرد: كارشناسان ستاد حوادث غيرمترقبه فرمانداري اين شهرستان در حال بررسي ميزان خسارت هاي وارده ناشي از اين زمين لرزه در منطقه هستند.
بخشدار «مانه» از توابع شهرستان مانه و سملقان نيز گفت: زلزله چهارشنبه شب به 100 تا 150 واحد مسكوني در پنج روستاي اين بخش بين 50 تا 90 درصد خسارت وارد كرده است.
مهدي شيردل گفت: بر اثر اين زلزله واحدهاي مسكوني روستاهاي «عشق آباد، كلاته چنار، آقمزار، پيش قلعه و گزآباد» خسارت ديده است.
بخشدار بخش مرزي راز و جرگلان از توابع شهرستان بجنورد نيز گفت: زلزله دست كم به 40 تا 50 واحد مسكوني روستاهاي اين منطقه بين 25 تا 30 درصد خسارت زده است. زمين لرزه اي به بزرگي پنج ريشتر در ساعت 21 و 56 دقيقه و 19 ثانيه، چهارشنبه شب، حوالي شهر مرزي راز در خراسان شمالي را لرزاند.

 



سازمان محيط زيست خبر داد
برخورد با افرادي كه ضايعات را در حاشيه تهران مي سوزانند

معاون اداره كل محيط زيست استان تهران گفت: با اجراي طرح جامع پايش زيست محيطي استان تهران، با ضايعات فروش هايي كه در حاشيه تهران اقدام به سوزاندن ضايعات مي كنند برخورد قانوني خواهيم كرد.
داريوش گل عليزاده با اشاره به اينكه به زودي طرح جامع پايش زيست محيطي در تهران تصويب و عملياتي مي شود، گفت: باتوجه به اينكه در حال حاضر پايش زيست محيطي در استان تهران به صورت پراكنده انجام مي شود، در صورتي كه «مركز پايش زيست محيطي» در اداره كل استان تهران راه اندازي شود، كار به صورت هدفمند پيش خواهد رفت.
وي همچنين با بيان اينكه در طرح جامع پايش زيست محيطي استان تهران كار به صورت موضوعي پيش مي رود، گفت: قصد داريم امسال با ضايعات فروش هايي كه پس از تفكيك زباله، اقدام به سوزاندن ضايعات در حاشيه تهران مي كنند، برخورد قانوني كنيم.
گل عليزاده ادامه داد: با اجراي طرح جامع پايش زيست محيطي استان تهران از پراكنده كاري كاسته، همچنين از امكانات و تجهيزات بهينه استفاده مي شود.
معاون اداره كل محيط زيست استان تهران تصريح كرد: مشكلات واحدهاي صنعتي، محل تجميع انواع و اقسام آلاينده ها و پسماندها نيز باتوجه به اينكه امسال اين موضوع در اولويت قرار دارد، رصد مي شوند.
گل عليزاده افزود: در طرح پايش زيست محيطي، تمام آلودگي ها رصد شده و واحدهاي صنعتي هر روز كنترل مي شوند.
به گزارش فارس، وي بيان كرد: در اين طرح نظارت بر واحدهايي كه مكلف به رفع آلودگي در مدت زمان معيني هستند بيشتر خواهد شد و بيش از هر چيز كانون هاي آلاينده اساسي در استان تهران پايش مي شوند.

 



وزارت بهداشت اعلام كرد
 تعطيلي موقت آش و حليم فروشي هاي زير پله اي و خياباني

رئيس اداره بهداشت اماكن وزارت بهداشت گفت: با آش فروشي و حليم فروشي هاي زيرپله اي و سرخياباني در ماه رمضان طبق قانون برخورد مي شود و اگر به تذكر اهميت ندهند ضمن معرفي به دستگاه قضايي تعطيلي موقت مي شوند.
سيدرضا غلامي در خصوص نظارت بر مكان هايي كه در ماه مبارك رمضان اقدام به فروش آش و حليم مي كنند اظهار داشت:اين موضوع هم از طريق بازرسان بهداشت محيط مستقر در مراكز بهداشت و هم از طريق اتحاديه شوراي اصناف به صورت ويژه كنترل و بازرسي مي شود تا مواردي كه ارتباط موضوعي با صنف مربوطه ندارد، كنترل شود.
به گزارش فارس وي تصريح كرد: مردم ازمكان هايي كه به صورت رسمي و از قبل به فروش آش و حليم اقدام مي كردند، يا رستوران هايي كه اين كار را انجام مي دهند، خريداري كنند و از خريد آش و حليم در سر خيابان ها و اماكن زيرپله اي كه حداقل مسائل بهداشتي در آنها رعايت نمي شود، خودداري كنند.

 



كشف عتيقه هاي 2هزار ساله در نجف آباد

مأموران انتظامي شهرستان نجف آباد استان اصفهان در بازرسي از يك دستگاه خودرو 22 شئي عتيقه با قدمت دو هزار ساله كشف و ضبط كردند.
پايگاه اطلاع رساني پليس روز چهارشنبه به نقل از فرمانده انتظامي نجف آباد گزارش داد: مأموران حين گشت زني در يكي از روستاهاي محدوده استحفاظي به يك دستگاه خودرو سواري پيكان مشكوك و آن را متوقف كردند.
سرهنگ محمد پرتوي افزود: در بازرسي از خودرو مزبور 22 شئي عتيقه شامل كوزه سنگي، ظروف فلزي و مجسمه كشف و ضبط شد.
وي گفت: راننده خودرو پس از دستگيري در تحقيقات صورت گرفته عنوان كرد كه اشياي مزبور را طي حفاري به دست آورده است.
به گفته فرمانده انتظامي شهرستان نجف آباد براساس اعلام كارشناسان اداره ميراث فرهنگي اين شهرستان قدمت اشياي كشف شده دو هزار سال است و ارزش آنها بيش از هفت ميليارد ريال تخمين زده شده است.شهرستان نجف آباد با 300 هزار نفر جمعيت در 30 كيلومتري غرب اصفهان قرار دارد.

 



قاليباف در جشنواره ماندگاران اصناف و بازار خبر داد
راه اندازي 2 خط جديد بي آرتي تا پايان سال

شهردار تهران با بيان اينكه حمل و نقل عمومي مهمترين دغدغه ماست، گفت: ابتدا توسعه حمل و نقل ريلي در درازمدت و توسعه خطوط بي آر تي در كوتاه مدت در دستور كار است.
به گزارش واحد مركزي خبر، قاليباف در حاشيه نخستين جشنواره ماندگاران اصناف و بازار در جمع خبرنگاران افزود: در شهر تهران بايد 10 خط بي آرتي راه اندازي كنيم كه تاكنون چهار خط آن راه اندازي شده است و اميدواريم بتوانيم 6 خط ديگر را نيز ايجاد كنيم.
وي با اشاره به اينكه تصميم داريم تا پايان سال دو خط ديگر بي آرتي را نيز راه اندازي كنيم، اظهار داشت: خط ها آماده است، اما مهمترين مشكل، خريد اتوبوس است.
قاليباف افزود: 82درصد تامين اعتبار براي خريد اتوبوس ها به عهده دولت است و بقيه بر عهده شهرداري يا بخش خصوصي است.
وي از رده خارج كردن ميني بوس هاي فرسوده را جزو وظايف شهرداري ندانست و افزود: در شوراي شهر و براي كمك به اين موضوع لايحه اي تصويب شد كه در آن در حوزه مالي و براي اعطاي وام به صاحبان ميني بوس هاي فرسوده، شرايطي در نظر گرفته شده، اما وظيفه اصلي بر عهده دولت است.
قاليباف گفت: ميني بوس ها از نظر ايمني، آلودگي هوا و كيفيت، زيبنده شهر نيستند و همه آنها بايد در طرح تعويض دولت قرار گيرند.
شهردار تهران در بخش ديگري از اين مصاحبه، درباره ضرورت برگزاري جشنواره ماندگاران اصناف و بازار گفت: اين قشر از جامعه در پيشرفت شهر، مسائل توسعه اي تهران و براي تأثيرگذاري در مسائل فرهنگي شهر، نقش جدي و اساسي دارند كه بايد به آن توجه كرد.
قاليباف افزود: اصناف و بازاريان مي توانند نقشي كليدي در شهر ايفا كنند و در مجموعه شهرداري تهران نيز نشست چنين جمعي از همه صنف ها مي تواند در همدلي، همراهي و همكاري بازار موثر باشد.
شهردار تهران درباره ساماندهي اصناف گفت: ما با مشاركت خود اصناف، مي توانيم كار جدي انجام دهيم.
وي به اجراي طرح بركت در منطقه 3 اشاره كرد و افزود: در اين طرح اصناف را در قشرهاي مختلف مشخص كرديم كه در زمينه هاي بهداشت، قيمت گذاري و آداب معاشرت به مردم معرفي شدند.
قاليباف گفت: بايد در حوزه فرهنگ سازي، اعتمادسازي، بهداشت و آداب معاشرت، اصناف را مانند گذشته احيا كنند و اين يكي از بخش هاي هويتي شهر بزرگي مثل تهران است كه بايد از محلات آغاز شود.
گفتني است نخستين جشنواره ماندگاران اصناف و بازار، با قدرداني و معرفي بيش از 200 نفر از بازاريان نمونه تهران پنجشنبه شب در سالن همايش هاي برج ميلاد برگزار شد.

 



حمله يهوديان افراطي به مقبره حضرت يوسف(ع) -رويدادهاي خارجي

به گزارش شيعه آنلاين، اخبار رسيده از سرزمين هاي اشغالي حاكي از آن است كه تعدادي از يهوديان افراطي بامداد روز گذشته به قبر حضرت يوسف(ع) در شهر نابلس در كرانه باختري رود اردن حمله كردند.
در همين راستا منابع آگاه محلي اعلام كردند: تعداد اين شهرك نشينان افراطي بيش از 200 نفر بوده و در حالي كه به قبر حضرت يوسف(ع) حمله كردند كه اين محل توسط نيروهاي ارتش صهيونيستي محافظت مي شود.
اين منابع آگاه در ادامه افزودند: اين يهوديان افراطي پس از حمله به قبر حضرت يوسف (ع) شعارهايي به زبان عبري سر داده و مراسمي خاص مربوط به دين يهود انجام داده و سپس بلافاصله محل را ترك كردند.
گفتني است به رغم اينكه قبر حضرت يوسف (ع) در شهر نابلس كه براساس توافقنامه «اوسلو» در حال حاضر جزو سرزمين هاي زير نظر تشكيلات خودگردان فلسطيني قرار دارد، اما رژيم صهيونيستي طي چند سال اخير تلاش كرده قبر اين پيامبر الهي را به عنوان يكي از اماكن تاريخي يهودي ثبت كند.

 



كاروان قاچاق مواد مخدر در سراوان منهدم شد

زاهدان- خبرنگار كيهان:
فرمانده انتظامي سراوان گفت: يك كاروان قاچاق مواد مخدر كه قصد وارد كردن مواد افيوني را به داخل كشور داشت، منهدم شد.
سرهنگ «محمد علي كاظمي» با بيان اين مطلب اظهار داشت: در پي اخبار واصله مبني بر ورود يك محموله مواد مخدر از مسير روتك به خاك كشورمان علمياتي براي مبارزه با اين كاروان طرح ريزي شد.
وي افزود: در اين رابطه با اعزام اكيپ هاي مجهز از يگان تكاوري و مواد مخدر تمامي دهانه ها و مبادي احتمالي خروج و ورود اين كاروان مسدود شد.
فرمانده انتظامي سراوان در ادامه بيان داشت: نيروهاي اعزامي سرانجام در يك عمليات غافلگيرانه با سرنشينان مسلح دو دستگاه موتورسيكلت ايژ در منطقه تبربر حوالي كوه سفيد درگير شدند كه دو دستگاه موتورسيكلت و مقدار تقريبي 40 كيلوگرم هروئين و 82 كيلوگرم ترياك همراه داشتند كه اين مواد توسط نيروهاي عمل كننده كشف و ضبط شد.

 



اواخر مرداد دانش آموزان تهراني برنامه تحصيلي خود را مي گيرند

مديركل آموزش و پرورش شهر تهران از ارائه برنامه هفتگي و كلاسي دانش آموزان شهر تهران به اولياي آنها در هفته آخر مرداد خبر داد.
زكريا يازرلو افزود: براي آغاز سال تحصيلي جديد برنامه ريزي جامعي از 18 بهمن 1388 آغاز شد كه طي آن 36 برنامه پيش نياز براي بازگشايي مدارس در سال تحصيلي 90-1389 پيش بيني شد.
وي ادامه داد: تمام مدارس شهر تهران، برنامه درسي كلاسي مبتني بر مباني علمي و تربيتي را در هفته پايان مردادماه به اولياي دانش آموزان ارائه مي كنند و با انجام اين مهم آمادگي مطلق خود را براي آغاز سال تحصيلي متفاوت نشان مي دهند.
به گزارش فارس وي خاطرنشان كرد: تا امروز بيش از 53 درصد دانش آموزان شهر تهران به صورت الكترونيكي ثبت نام كرده اند كه اين امر نشانگر رويكرد مثبت جامعه به فعاليت هاي الكترونيكي است.

 



ايستگاه 7 مترو در ورزشگاه تختي احداث مي شود

با توافق مديران شركت مترو و اداره تربيت بدني استان تهران بزودي كار احداث ايستگاه 7 متروي شهري در ورزشگاه تختي آغاز مي شود.
به گزارش مهر، در بازديد محسن هاشمي مديرعامل شركت متروي تهران، سيدرضا افتخاري مديركل تربيت بدني استان تهران و عاصمي زواره رئيس هيئت مديره شركت توسعه و تجهيز از ورزشگاه تختي در جنوب شرق تهران توافقات لازم براي احداث ايستگاه 7 متروي شهري در اين ورزشگاه انجام و بزودي كارهاي عمراني اين طرح آغاز خواهد شد.
در توافق صورت گرفته مقرر شد ضلع جنوب غربي ورزشگاه تختي براي احداث ايستگاه مترو در اختيار شركت مترو قرار بگيرد و در مقابل بهره برداري از مراكز تجاري اين ايستگاه به تربيت بدني استان تهران تعلق گيرد. همچنين با توجه به اينكه با احداث ايستگاه سالن 6 هزار نفري واقع در مجموعه تختي در طرح احداث مترو قرار خواهد گرفت، شركت مترو متعهد شد سالن مشابهي را در بخش ديگري از ورزشگاه تختي احداث و در اختيار اين مجموعه قرار دهد.
كار احداث پروژه احداث خط متروي شهري ظرف روزهاي آينده در دستور كار شركت مترو قرار خواهدگرفت و پيش بيني مي شود حداكثر تا يكسال و نيم آينده به بهره برداري برسد.
مجموعه ورزشي تختي با 113 هكتار مساحت در شرقي ترين نقطه شهر تهران قرار دارد كه بواسطه نداشتن دسترسي هاي لازم به ورزشگاهي متروك تبديل شده است اما پيش بيني مي شود با پيوستن به خط متروي شهري اين ورزشگاه از بن بست كنوني خارج شده و قابليت دسترسي بيشتري براي علاقمندان و دوستداران ورزش داشته باشد.

 



آتش سوزي در آزمايشگاه مواد مخدر

يك لابراتوار تهيه مواد مخدر در زيرزمين يك فروشگاه لوازم يدكي در خيابان تختي تهران طعمه حريق شد.
به گزارش پايگاه خبري 125 «حسن خالدي» فرمانده منطقه يك عمليات آتش نشاني در اين باره گفت: آتش سوزي در زيرزمين فروشگاهي به وسعت 20 متر مربع رخ داد كه اين امر موجب متصاعد شدن دود بسيار غليظي از داخل فروشگاه شد.
وي اظهار داشت: آتش نشانان ايستگاه 91 آتش نشاني با اطلاع از اين حادثه بلافاصله در محل حريق حاضر شدند و با قطع جريان برق فروشگاه و استفاده از تجهيزات ايمني و يك رشته لوله آب دهي شعله هاي آتش را خاموش كردند.
خالدي در ادامه گفت: دود ناشي از آتش سوزي با استفاده از دستگاه هواكش قوي از محل خارج شد. اين فرمانده آتش نشاني گفت: پس ازتخليه دود مشخص شد از زيرزمين اين فروشگاه به عنوان لابراتوار مواد مخدر استفاده مي شده است.
وي علت اين حريق را ايجاد واكنش هاي شيميايي در محل و در نتيجه ايجاد دود و آتش سوزي اعلام كرد.

 



گرگ 4 شهروند قروه اي را زخمي كرد

گرگي در خيابان پروين اعتصامي شهر قروه چهار نفر را مورد حمله قرار داد و آنان را به شدت زخمي كرد.
به گزارش خبرگزاري فارس از سنندج، ساعت 11 صبح پنجشنبه يك قلاده گرگ در خيابان پروين اعتصامي شهر قروه با حمله به يك زن و پس از زخمي كردن او به سمت مركزشهر گريخت.
اين گرگ در اين مسير و در كوچه مسجد جامع 3 مرد ديگر را نيز زخمي كرد و به داخل يك مغازه پارچه فروشي در ميدان اتحاد (ميدان اصلي و مركزي شهر) رفت.
براساس اين گزارش؛ اين گرگ در داخل اين مغازه به وسيله فردي شكارچي با سلاح مجوز دار كشته شد.
مردم در اين زمينه به عملكرد نيروي انتظامي به خاطر عدم عكس العمل آنان در قبال، حمله اين گرگ معترض شدند.

 



در پي دستگيري 5 باند تبهكار در قائم شهر راز يك كودك ربايي پس از 5 سال فاش شد

قائم شهر- خبرنگار كيهان:
در پي انهدام 5 باند تبهكار و آدم ربايي در قائم شهر، راز ربايش دختر بچه اي 3 ماهه كه در 5 سال پيش اتفاق افتاده بود، فاش شد.
فرمانده انتظامي قائم شهر در گفت وگو با كيهان اظهار داشت: در پي نگراني هاي شهروندان قائم شهري نسبت به افزايش سرقت ها و كيف قاپي ها، زورگيري و جرائم ناامني در اين شهرستان، نيروي انتظامي قائم شهر با تعامل و همكاري مردم موضوع رسيدگي به اين مطالبات به حق مردم يعني شناسايي و دستگيري تبهكاران را در دستور كار قرار داد و طي آن با تشكيل 5 اكيپ ويژه از مأموران مجرب و كارآزموده انتظامي، اقدام به شناسايي و انجام عمليات هاي ويژه براي دستگيري عوامل اين باندها كرده است.
سرهنگ قنبرحبشي افزود: طي اين عمليات ها، مأموران اكيپ هاي ويژه با ورود به محل هاي اختفاي تبهكاران و هنجارشكنان حدود 20 نفر از متهمان را كه يك نفر آنها زن و اكثريت غيربومي بودند را دستگير و با تشكيل پرونده تحويل مقام قضايي گرديده و سپس با قرار بازداشت موقت روانه زندان شدند.
وي ايجاد رعب و وحشت، نا امني، قمه و چاقوكشي، سرقت خودرو، موتورسيكلت، منزل و مغازه، كيف قاپي و زورگيري و شرارت را عمده جرائم اعضاي باندهاي متلاشي شده اعلام نمود كه برخي متهمان با داشتن سابقه شرارت و دستگيري و زنداني متأسفانه در حين مرخصي از زندان دست به اين سرقت و ناهنجاري ها در جامعه زدند.
رئيس پليس قائم شهر، كشف 12 دستگاه موتورسيكلت، 5 دستگاه خودرو و تعداد قابل توجهي كيف هاي مسروقه زنانه و ابزار و آلات قتاله و تلفن هاي همراه و لوازم داخل خودرو را از جمله سرقت هاي اين باندها ذكر نمود كه در جريان تحقيقات و بازجويي ها موضوع ربايش دختربچه 3 ماهه اي كه در 5 سال پيش اتفاق افتاد با اعتراف يكي از تبهكاران فاش شد.
سرهنگ حبشي درباره جزئيات بيشتر اين حادثه گفت: در پي اعتراف يكي از متهمان به نام الف-م، 29 ساله و همكاري و همدستي همسرش به نام ن-ح، دختر بچه 3 ماهه يك خانواده مسافر در پارك آفتاب ساري در سال 84 با ترفند خاصي ربوده مي شود كه متأسفانه با همكاري 2 نفر ديگر اين نوزاد به مبلغ 3 ميليون تومان به فردي به نام الف-ي در تهران فروخته مي شود، كه اكنون بعد از 5 سال اين كودك پيدا شده و به زودي با انجام مراحل قانوني و قضايي تحويل والدينش خواهد شد.

 



مجازات روزه خواري در دبي

پليس دبي از شهروندان خواست تا با رعايت قوانين و احترام به شئونات اسلامي از خوردن، آشاميدن و استعمال دخانيات در ملاعام در ساعات قبل از افطار خودداري كنند و نسبت به مجازات يك سال حبس و ياجريمه 545 دلاري روزه خواري در ملاء عام هشدار داد.
ماه مبارك رمضان از روز چهارشنبه در كشور امارات رسماً آغاز شده است.طبق ماده 313 از قانون شماره سه فدرال امارات، اصلاح شده در سال 2006 درباره مجازات اقدامات مغاير با شئونات مذهبي، روزه خواري بي حرمتي به مسلمانان تلقي شده و فرد خاطي مجازات خواهد شد. روزه خواري در ملاء عام در امارات يك سال حبس و يا دو هزار درهم (545دلار) جريمه نقدي در پي خواهد داشت.پليس دبي ضمن تأكيد بر اجراي اين قانون در سال جاري از مردم نيز خواسته تا در صورت مشاهده اين گونه تخلفات موارد را به پليس گزارش كنند.در سه سال گذشته 24 نفر به جرم روزه خواري درملاء عام در دبي دستگير شده اند.

 



تجاوز بزرگترين خاخام اسرائيل به چند كودك

روزنامه صهيونيستي هاآرتص در شماره روز گذشته خود طي مطلبي از تجاوز جنسي خاخام «مردخاي موتي ايلون» بزرگ ترين خاخام رژيم صهيونيستي، به كودكان خبر داد.
هاآرتص در ادامه مطلب خود نوشت: پليس اسرائيل ضمن جمع آوري تمام مدارك و ادله مورد نياز، اين اتهام را متوجه خاخام «مردخاي موتي ايلون» كرده است.
روزنامه هاآرتص همچنين به نقل از منابع امنيتي رژيم صهيونيستي نوشت: مدارك و دلايل جمع آوري شده توسط پليس اسرائيل در اختيار دادستان عمومي شهر بيت المقدس قرار خواهد گرفت تا پس از انجام تحقيقات و بررسيهاي مورد نياز، اقدامات لازم صورت گيرد.
اين روزنامه صهونيستي در ادامه نوشت: از جمله مدارك و ادله موجود در اين باره شكايات هايي است كه تعداد زيادي از شهرك نشينان عليه خاخام «مرد خاي موتي ايلون» به پليس انجام داده و او را به تجاوز جنسي متهم كرده اند.
بازداشت 3 خاخام جوان به اتهام قاچاق كوكائين
در همين حال «ميكي روزنولد» سخنگوي پليس صهيونيستي اعلام كرد كه دو خاخام جوان افراطي به اتهام قاچاق مقدار قابل توجهي كوكائين از برزيل كه ارزش مالي آن دو ميليون دلار بود، در فرودگاه بين المللي «بن گوريون» در تل آويو توسط پليس اسرائيل بازداشت شده اند، اين خاخام جوان 20 و 21 سال سن داشته و حدود 10 كيلوگرم كوكائين به همراه داشتند.
سخنگوي پليس صهيونيستي در ادامه افزود: همچنين يك خاخام افراطي ديگر كه به نظر مي رسد براي قاچاق مقادير بسيار زيادي موادمخدر نقشه كشيده، توسط پليس اسرائيل بازداشت شد. به نظر مي رسد اين خاخام افراطي با آن دو خاخام جوان ارتباط داشته است.

 



جريمه 1ميليون دلاري راننده سوئدي

يك راننده سوئدي مجبور به پرداخت سنگين ترين جريمه در تاريخ رانندگي شده است.
واحد مركزي خبر به نقل از شبكه تلويزيوني بي بي سي گزارش داد، پليس اين راننده را بيش از يك ميليون دلار جريمه كرده است كه در تاريخ بي سابقه است.اين راننده كه تحت تعقيب پليس بود، در حالي متوقف شد كه در يكي از بزرگراه هاي سوئيس با خودروي بنز خود با سرعت 180 مايل در ساعت يعني حدود 290 كيلومتر در ساعت رانندگي مي كرد.براساس قوانين سوئيس ميزان جريمه راننده با توجه به سرعت و ثروت او تعيين مي شود و هرچه سرعت راننده هنگام رانندگي و درآمد و ثروتش بيشتر باشد، جريمه اش سنگين تر مي شود.

 



ترس روسيه از وقوع حادثه جديد هسته اي

باگسترش آتش سوزي هاي طبيعي در جنگل هاي روسيه و نزديكي آن به مركزهسته اي ساروف، نگراني و ترس از وقوع حادثه هسته اي ديگري مانند آنچه در سال 1986در مركز هسته اي چرنوبيل رخ داد، افزايش يافته است.
وزارت وضعيت اضطراري روسيه روز جمعه با صدور بيانيه اي اعلام كرد: آتش سوزي در جنگل هاي طبيعي گسترش يافته و به نزديكي مركز هسته اي «ساروف» رسيده است.به گزارش خبرگزاري فرانسه از مسكو، در اين بيانيه آمده است كه آتش سوزي دو روز پيش در بخش شرقي جنگل طبيعي كه در نتيجه رعد و برق بوجود آمد، در حال پيشروي است و به علت نزديك شدن به مركز هسته اي ساروف خطرناك شده است.ساروف در 500 كيلومتر شرق مسكو واقع شده است.دراين بيانيه به فاصله بين محل آتش سوزي و تاسيساتي كه در آنها كلاهك هاي هسته اي ساخته مي شود، اشاره نشده است.مقامات مديريت بحران روسيه اعلام كرده اند كه حدود 165هزار نفر و 39هواپيماي آتش نشان براي مهار حريق در سراسر اين كشور تلاش مي كنند.هشدار در خصوص فعال شدن دوباره تشعشات چرنوبيل درحالي صورت مي گيرد كه پيش از اين،خطر آتش سوزي نيروگاه هسته اي «اسنه جينسگ» در يك هزار و 500 كيلومتري مسكو، باعث نگراني مقامات مسكو شده بود.در اين منطقه 80 هزار نفر زندگي مي كنند كه به دليل حساسيت فعاليت هايي كه انجام مي شود تنها در موارد ويژه اجازه رفت و آمد به آنان داده مي شود.

 

(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(715(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14