(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


شنبه 23  مرداد 1389- شماره 19716

حديث دشت عشق
استقلال- استيل آذين؛ شبه دربي پايتخت
نكته ورزشي مقابله با اهانت و بد اخلاقي در ورزش
آخرين اردوي تيم ملي بسكتبال قبل از بازي هاي جهاني
اخبار كوتاه از فوتبال
نصر آزاداني مسافر گوانگجو شد
خيرآبادي: بگويم ملي پوشان اضافه ندارند دروغ است!



حديث دشت عشق

به ياد دانشجوي شهيد «عليرضا كريم زاده بجستاني»
مردم بدانند كه اين شهيد وفادار ولايت فقيه بوده است

شهيد «عليرضا كريم زاده بجستاني»، سال 1344 در شهرستان بجستان در خانواده اي مذهبي ديده به جهان گشود. تحصيلات ابتدايي و راهنمايي را در بجستان گذراند و براي ادامه تحصيل در دبيرستان به شهر مقدس مشهد سفر كرد. بعد از اتمام دوره دبيرستان در رشته پزشكي دانشگاه قبول شد اما براي دفاع از كشور و سرزمين خود به جبهه هاي حق عليه باطل شتافت. در جبهه از همرزمان و دوستان نزديك شهيد كاوه بود. آرزوي شهادت در دل عليرضا موج مي زد. سرانجام در تاريخ 21/5/1366 در جزيره مجنون به شهادت رسيد.
فرازي از وصاياي شهيد:
برادران و خواهران و شمايي كه اين وصيت نامه را مي خوانيد: كفن پوشان حماسه ساز و ياران با وفاي خميني با ترنم نام فرمانده و سالارشان مهدي موعود(عج) بر قلب سياهي و ظلمت زدند و شما مانديد و كوله بار سنگين و طاقت فرساي راه خونينشان. زنهار كه بر خونهاي مطهرشان از سر غفلت نخسبيد و پيام خون رنگشان را در وانفساي تعلقات زندگي دو روزه دنيا بدست فراموشي نسپاريد. بر تابوتم عكس امام بزنيد و در كنار آن عكس كوچكم را تا مردم بدانند اين شهيد پيرو و وفادار ولايت فقيه بوده است.
به كوشش ابراهيم عراقي

 



ليگ گرم تر مي شود
استقلال- استيل آذين؛ شبه دربي پايتخت

چهارمين هفته مسابقات ليگ برتر از ديشب (جمعه) با برگزاري چهار ديدار آغاز شد و امشب هم با همين تعداد بازي ادامه مي يابد تا فردا (يكشنبه) با آخرين، بازي بين تيم هاي پيروزي و صنعت نفت در آبادان پايان يابد.
بي شك حساس ترين بازي هفته چهارم ليگ، جدال استقلال مقابل استيل آذين خواهد بود. اين ديدار مي تواند يكي از فينال هاي زودهنگام ليگ دهم باشد، ضمن اين كه دو تيم در فصل گذشته مصاف هاي بي حاشيه و كم برخوردي را با هم نداشتند؛ آنها در جام حذفي نيز مقابل يكديگر قرار گرفتند كه در نهايت استقلال حذف شد. از طرفي پيوستن سياوش اكبرپور وحسين كاظمي بازيكنان فصل پيش و ساليان گذشته استقلال به استيل آذين مي تواند بر جذابيت ها و شايد حاشيه هاي اين ديدار بيافزايد.
استقلال تاكنون تنها چهار امتياز از ليگ گرفته و رتبه نهم را دارد اما استيل آذين كه هفته پيش مقابل نفت متوقف شد، فعلاً با هفت امتياز دوم است. يكي از مشكلاتي كه اين تيم پرستاره در اين هفته ها با آن دست به گريبان بوده است، نداشتن مدافع و دروازه بان دوم مطمئن است. مديران استيل آذين در فصل نقل و انتقالات تا جايي كه امكان داشت سعي در جذب هافبك ها و مهاجمان طراز اول ايراني داشتند و غفلت آنها در گرفتن مدافع باعث شده تا فعلاً علي كريمي در قلب دفاع اين تيم متمركز شود.
استقلال هم نسبت به هفته گذشته كه برابر ذوب آهن متوقف شد، تغييراتي را براي بهبود شرايط خود انجام داده و ناصر حجازي يكي از منتقدان جدي اين فصل خود را به عنوان مسئول كميته فني باشگاه مشغول بكار كرده است؛ حجازي كه در هيچ منصبي شخصيتي خنثي و نمايشي نداشته در همين چند روزي كه به استقلال آمده ديدگاه هاي فني اش را به طور جدي براي پرويز مظلومي سرمربي تيم مطرح كرده است. در همين ابتداي كار ظاهراً اين دو بر سر استفاده از مجتبي جباري كه به تازگي از كمند مصدوميت رها شده در ديدار مقابل استيل آذين تضاد فكري دارند اما با نبود اميرحسين صادقي هم نظر هستند. هر چند مظلومي مسئوليت فني تيم را بر عهده دارد اما مشخص نيست آيا تشكيل مثلث مظلومي، حجازي و پورحيدري به سود آبي ها خواهد شد يا در نهايت چندگانگي فكري در اين تيم بوجود مي آيد.
لشگري از مربيان استقلالي در شرايطي رو در روي لشگري از بازيكنان پرسپوليسي قرار مي گيرند كه تقابل آنها مي تواند يك شبه دربي ميان دو تيم باشد، استقلال بايد به مصاف پرسپوليسي هاي استيل آذين برود كه حضور پرتعداد آنها بر جذابيت هاي اين مسابقه مي افزايد.بازي سپاهان اصفهان و شاهين بوشهر هم از جمله مسابقات مهم هفته چهارم است چرا كه يك طرف آن قهرمان پرآوازه فصل پيش قرار دارد كه امسال هم با جذب چند ستاره ديگر درصدد تداوم موفقيت هايش است. سپاهان از سه بازي اخيرش سه تساوي گرفته و فعلاً رتبه اي بهتر از عنوان سيزدهم بدست نياورده است. البته سابقه امير قلعه نويي در كل دوراني كه در ليگ مربيگري كرده نشان مي دهد او هيچ وقت ليگ را با نتايج چندان خوب شروع نكرده و به مرور وضعيت بهتري پيدا كرده است.
از طرفي شاهين كه كادرفني فصل گذشته استيل آذين يعني مربع استيلي، مهاجراني، مرزبان و عزيزيان را در اختيار دارد هم وضعيت نسبتاً مشابهي با سپاهان دارد و با چهار امتياز يازدهم است. شاهين كه فصل پيش حاشيه هاي محلي متعددي را در اطراف خود مي ديد و سرانجام محمود ياوري (سرمربي فصل گذشته اش) را البته در پايان فصل فراري داد، امسال هم ليگ را چندان بي حاشيه شروع نكرده است. انتشار مبلغ قراردادهاي بازيكنان و كادرفني اين تيم در چند سايت محلي و منتصب به مسئولان باشگاه، موجب دردسرهاي جديد براي اين تيم شده، هر چند مديرعامل شاهين آنها را تكذيب كرده است.
برنامه و اسامي داوران ديدارهاي هفته چهارم به اين شرح است:
شنبه 23/5/89
¤ سايپا- ذوب آهن (ساعت 30:21- ورزشگاه شريعتي كرج)
داور: محسن تركي
¤ پيكان- ملوان (ساعت 30:21- ورزشگاه شهيد رجايي قزوين)
داور: مسعود مرادي
¤ سپاهان- شاهين بوشهر (ساعت 30:21- ورزشگاه فولادشهر اصفهان)
داور: سعيد بخشي زاده
¤ استقلال- استيل آذين (ساعت 45:21- ورزشگاه آزادي تهران)
داور: محسن قهرماني
يكشنبه 24/5/89
¤ نفت آبادان- پيروزي (ساعت 45:21-ورزشگاه تختي آبادان)
داور: سعيد مظفري زاده

 



نكته ورزشي مقابله با اهانت و بد اخلاقي در ورزش

سرويس ورزشي-استفاده از ادبيات خارج از نزاكت و اظهارات توهين آميز يكي از معضلات رفتاري و نابه هنجاري هاي فرهنگي ورزش ماست كه مدت هاست علاقمندان و دلسوزان به ورزش را رنج مي دهد و نگران مي سازد. متأسفانه طي چند روز اخير اين گونه اظهارنظرها و بي نزاكتي ها به شكلي حادتر و صريحتر ميان افرادي از خانواده ورزش و با كمال تأسف كساني كه به عنوان «بزرگترهاي» ورزش را هم با خود يدك مي كشند اتفاق افتاده و اوج گرفته است. درگيري هائي ميان مدير و مربي يك تيم دسته اولي، درگيريهاي لفظي ميان بعضي از مربيان باشگاهي با سرمربي تيم ملي و... بالاخره برخورد لفظي و بمباران گفتاري ميان دو مربي باشگاهي كه هر يك روزگاري هم از ملي پوشان فوتبال ايران بوده اند و هم كسوت مربيگري تيم ملي را براي مدتي بر تن كرده اند.
همانطور گفته شد متأسفانه اين گونه درگيري هاي حرمت شكنانه و اظهارات توهين آميز و كاربرد ادبيات خارج از نزاكت و ادب ورزشي، در ورزش ما موضوع تازه اي نيست و سال هاست ك چنين گفتار و ادبياتي در ورزش ما رواج يافته و نمود عيني آن را بيش از هر جا در فضاي مسموم ورزشگاه ها و شعارهائي كه هر از گاهي از سكوي تماشاگران به گوش مي رسد و طي آن بزرگ و كوچك ورزش به حسابشان رسيدگي مي شود! مي توان ديد و شنيد. تأسف بيشتر وقتي است كه مي بينيم اين گونه درگيري ها و برخوردهاي لفظي نه تنها از سوي بسياري از رسانه ها محكوم نمي شود بلكه در كمال تعجب و تأسف مشاهده مي شود اين طور مسائل غيراخلاقي و گفتار توهين آميز به عنوان «سوژه روز» محور برنامه ها و گزارش ها و تحليل ها قرار مي گيرد و به عنوان كاري ژورناليستي! يا حرفه اي! به آن دامن زده مي شود و در اين بين تلويزيون و بعضي از برنامه هاي پربيننده اش معمولا گوي سبقت را از ديگران مي ربايد و گهگاه هم خود دوربين هايش را در گرماگرم مسابقات متوجه دهان بعضي از بازيكنان و مربيان مي كند تا درحالتي غافلگيركننده و با حربه «لب خواني»، مچ آنها را بگيرد و دعواي جديدي را برپا كنند و با اشاعه منكر سوژه تازه اي را جور كند!
و اينها همه در حالي است كه در مقام حرف زدن و شعار دادن، همه ورزش را، نه هدف، بلكه ابزاري براي تعليم و تربيت، ارتقاء فرهنگ عمومي و ملي ترويج اخلاق پهلواني و جوانمردي و عاملي براي ايجاد وحدت و همبستگي اجتماعي و.. اينطور حرفها مي دانيم. و باز اين در حالي است كه مكتب و دين ما درباره ارزش سخن و نحوه حرف زدن و رعايت عفت و حرمت كلام حتي در برخورد با دشمنان و بدخواهان و... بيشترين سفارش ها و بهترين توصيه ها و قويترين استدلال ها را مطرح كرده و سختترين مجازات و عقوبت ها را به بدگويان و اهانت كنندگان و... وعده داده است و... كه در اين باره حرف و شاهد و مثال بسيار است.
و باز اين وضعيت نابه هنجار در ورزش ما در شرايطي است كه در حرفه اي ترين كشورهاي دنيا از لحاظ ورزشي نيز چنين گفتمان و ديالوگ بي پروا و توهين آميزي ميان عناصر و اجزاء مختلف آن، كمتر يا اصلا به گوش مي رسد و مديران و مربيان و بازيكنان حرفه اي دنيا كه مثل ما ادعاهاي اخلاقي و مصلحانه هم ندارند، در اظهارنظرهاي رسمي و مطبوعاتي خود «درست حرف زدن» را جزو وظايف اخلاقي حرفه اي خود مي شمارند و به آن عمل مي كنند.
حالا سؤال اين است كه چه بايد كرد؟ آيا بايد اجازه داد اين روند مخرب و اين وضعيت نوميدكننده كماكان ادامه داشته باشد و هركس هر چيزي به نظر مي رسيد و هر آنچه از دهانش خارج شد از تريبون هاي عمومي و رسمي صريح و علني بگويد و اخلاق و اعصاب و افكار و فرهنگ و مناسبات جامعه ورزش را مشوش و مورد تاخت و تاز و تخريب قرار دهد؟ اين نكته را هم اشاره كنيم كه جالب است بعضي وقت ها از زبان بعضي از افراد توهين كننده مي شنويم كه آنان خودخواهانه اين مسائل را مطرح نمي كننده بلكه چون دلشان براي ورزش مي سوزد، و چون تحمل شان در برابر زورگوئي ها، باندبازي ها، قلدرمآبي ها، زياده خواهي ها و بي عدالتي ها و... به پايان رسيده و نمي توانند سكوت كنند، قهرمانانه و فداكارانه به ميدان آمده و.... خودشان را خراب مي كنند تا ورزش را آباد كنند! در واقع اينان تلويحاً از اين نظر منتي هم بر سر ورزش و جامعه محترم ورزش مي گذارند و انتظار تشويق و پاداش هم دارند! البته نيت خير و صداقت بعضي از اين دوستان قابل احترام است اما اشكال كار در اين جاست كه روش مورد استفاده آنان «نقض غرض» است. كار اصلاحي و اقدام جهت سالم سازي و مبارزه با پلشتي ها و زشتي ها و... اصول و راه و روش مخصوص به خود را دارد. آخر مگر مي شود با بداخلاقي، بدحرف زدن، پرخاشگري و بدوبيراه گوئي به اين و آن و اهانت و حرمت شكني، اخلاق و فرهنگ ورزش را اصلاح كرد و هر كسي را سر جاي خود نشاند و هر چيزي را در جاي خود قرار داد و عدالت و احترام را حاكم كرد؟
اين نحوه رفتار و گفتارها بدون ترديد نه تنها مشكلي را حل مي كند و ما را به اهدافمان نمي رساند بلكه خود در خرابتر كردن اوضاع نقش غيرقابل انكار دارند. در هر حال در چنين اوضاع و احوالي پيشنهاد ما به طور مختصر اين است كه متوليان فرهنگي و ورزش به ويژه مسئولان ورزش و فدراسيون ها بايد در اين باره و برخورد با اين گونه ناهنجاري ها منتظر ديگران ننشينند و به مصداق حرمت مسجد با متولي است، در جهت حفظ حرمت ورزش و اهالي ورزش خود آستين همت و مبارزه را بالا بزنند و در برخورد با اين گونه بدگوئي ها و حرف هاي خارج از نزاكت كه از تريبون هاي رسمي گفته مي شود و يا در مصاحبه هاي مطبوعاتي و برنامه هاي تلويزيوني منعكس مي شود با گفتن «حالا فلاني يك چيزي گفت» از كنار ماجرا سرسري نگذارند و حداكثر به نصيحت و پند و اندرز پدرانه اكتفا نكنند بلكه همان طور كه نسبت به مسائل مالي و موضوع قراردادها و نحوه آرايش و پوشش بازيكنان و رفتار و شعارهاي تماشاگران و... حساسيت به خرج مي دهند- كه امري لازم و ضروري و بايسته اي هم هست- از اين پس بايد نسبت به اظهارنظرها و نحوه حرف زدن افرادي كه در عرصه ورزش به طور رسمي داراي شغل و جايگاهي هستند حساس باشند با هنجارشكني هاي گفتاري آنان نيز برخورد انضباطي و تنبيهي (از جريمه هاي نقدي گرفته تا محروميت هاي كوتاه مدت و بلندمدت و...) را در دستور كار قرار دهند. ضرورت عمل به اين پيشنهاد وقتي بيشتر احساس مي شود كه بدانيم اتفاقاً تأثيرات منفي اين گونه اظهارنظرها در وضعيت اخلاقي و فرهنگي ورزش به دليل سهولت در تقليد و الگوبرداري آني تر و بيشتر از ساير انحرافات و ناهنجاري هاست و در ذهن و رفتار و گفتار مخاطب كه اكثر قشر جوان و نوجوان جامعه هستند عميق تر و ماندگارتر است.

 



از روز دوشنبه و با حضور 51 بازيكن آغاز مي شود
آخرين اردوي تيم ملي بسكتبال قبل از بازي هاي جهاني

آخرين مرحله اردوي آماده سازي تيم ملي بسكتبال براي سفر به تركيه و شركت در مسابقات قهرماني جهان با حضور 15 بازيكن از دوشنبه هفته جاري آغاز خواهد شد.
اعضاي تيم ملي بسكتبال كه پس از حضور در تورنمنت بين المللي تركيه سه شنبه گذشته به تهران بازگشتند 5 روز استراحت مي كنند تا آماده آغاز دور جديد تمرينات خود شوند كه از بعدازظهر دوشنبه هفته جاري (25 مردادماه) در تالار بسكتبال مجموعه ورزشي آزادي برگزار مي شود.
اين آخرين اردوي تيم ملي بسكتبال بيش از حضور در رقابت هاي قهرماني جهان است. قرار است در اين مرحله از تمرينات 15 بازيكن شركت داشته باشند.
مهران حاتمي، مربي تيم ملي بسكتبال ضمن اعلام اين خبر به برنامه تدارك ديده شده براي حضور در تورنمنت بين المللي ليتواني اشاره كرد و اظهار داشت: تورنمنت ليتواني حدود 10 روز ديگر برگزار مي شود. اگر مقدمات حضور در اين تورنمنت فراهم شود، حتما در آن شركت خواهيم كرد و از همانجا راهي تركيه- محل برگزاري مسابقات جهاني مي شويم.
مربي تيم ملي بسكتبال گفت: در غير اين صورت تا زمان سفر به تركيه در تهران به تمريناتمان ادامه مي دهيم ضمن اين كه 12 بازيكن اصلي تيم ملي نيز در آستانه سفر معرفي مي شوند.

 



اخبار كوتاه از فوتبال

پيروزي مقابل ارمنستان
و اشتباهات فاحش در خط دفاعي
تيم ملي فوتبال ايران در ديداري دوستانه مقابل ارمنستان به پيروزي 3بريك دست يافت. در اين ديدار كه چهارشنبه گذشته در ايروان برگزار شد ابتدا مرچخيان با استفاده از اشتباه سيد مهدي رحمتي در دقيقه 38 ميزبان را پيش انداخت اما در نيمه دوم ملي پوشان كشورمان با ارائه يك بازي برتر ابتكار ميدان را در اختيار گرفتند.
هادي عقيلي در دقيقه 67 براي ايران گل زد و سه دقيقه بعد محمد نصرتي دروازه ارمنستان را گشود تا افشين قطبي با خيالي آسوده تر بازي را دنبال كند. در آخرين دقيقه بازي هم بار ديگر هادي عقيلي از روي نقطه پنالتي (94) براي سومين بار دروازه تيم ملي ارمنستان را گشود.
اخراج جواد نكونام كاپيتان تيم ملي كشورمان در دقيقه 80 و مهار ضربه پنالتي تيم ارمنستان در دقيقه 55 توسط مهدي رحمتي از اتفاقات مهم اين ديدار بود. افشين قطبي سرمربي تيم فوتبال كشورمان با ابراز رضايت از عملكرد ملي پوشان و پيروزي مقابل ارمنستان با وجود 10 نفره شدن اذعان داشت كه خط دفاعي ايران هنوز استحكام لازم را ندارد و بايد با تمرينات بيشتر مشكلات را به حداقل رساند.
جوانان ايران نايب قهرمان
تورنمنت اوكراين شدند
تيم فوتبال جوانان ايران با شكست مقابل روسيه نايب قهرمان تورنمنت چهارجانبه والري لوبانفسكي اوكراين شد. ديدار فينال اين تورنمنت چهارشنبه شب در ورزشگاه ديناموكيف برگزار شد و تيم جوانان ايران مقابل تيم جوانان روسيه در يك بازي نزديك با نتيجه 2-1 مغلوب شد. گل تيم ايران در دقيقه 23 توسط ميلاد غريبي به ثمر رسيد، اما تيم روسيه در دقايق 41 و 56 دو گل به ثمر رساند و قهرمان اين مسابقات شد. در پايان اين تورنمنت ايمان صادقي دروازه بان تيم جوانان ايران به عنوان بهترين دروازه بان و همچنين ميلاد غريبي به عنوان بهترين بازيكن اين تورنمنت انتخاب شد.
توقف قهرمان جهان و ادامه ناكامي هاي فرانسه
ديدارهاي دوستانه فوتبال شب گذشته در كشورهاي مختلف دنيا برگزار شد كه در مهمترين اين ديدارها اسپانيا قهرمان جام جهاني 2010 مقابل مكزيك متوقف شد.
در اين ديدار كه در حضور 100 هزار تماشاگر در ورزشگاه «ازتك» شهر مكزيكوسيتي برگزار شد تيم فوتبال اسپانيا در حالي كه تا دقيقه 91 از ميزبان خود شكست خورده بود موفق شد توسط «داويد سيلوا» گل تساوي را وارد دروازه ميزبان كند و از يك شكست تحقيرآميز پس از فتح جام جهاني رهايي يابد. تك گل تيم مكزيك را هم «ويكتور والدز» در دقيقه 12 به ثمر نشاند.
از ديگر نتايج مهم بازيهاي دوستانه مي توان به ادامه ناكامي هاي تيم ملي فرانسه و شكست اين تيم مقابل نروژ، برتري آرژانتين مقابل ايرلند جنوبي و توقف هلند نايب قهرمان جام جهاني برابر اوكراين اشاره كرد.
كلمنته مربي تيم ملي كامرون شد
خاوير كلمنته كه براي حضورش در تيم ملي فوتبال ايران سر و صداي زيادي بر پا شد به عنوان سرمربي جديد تيم فوتبال كامرون منصوب شد.
كلمنته قراردادي دو ساله با فدراسيون فوتبال كامرون منعقد كرده است. با اين حساب اين مربي هدايت تيم فوتبال كامرون را در رقابت هاي جام ملت هاي آفريقاي 2012 برعهده خواهد داشت.

 



نصر آزاداني مسافر گوانگجو شد

مسابقه هاي انتخابي تيم ملي تكواندو مردان ايران برگزار شد.
اين مسابقات با هدف شناخت دو تكواندوكار ديگر اعزامي به بازي هاي آسيايي گوانگجو برگزار شد كه در وزن پنجم عليرضا نصرآزاداني در دو ديدار توانست مسعود حجي زواره را شكست دهد و نماينده ايران در گوانگجو شود.
نصر آزاداني با نتايج 8بر5 و 8 بر6 حريف خود را شكست داد تا مسافر گوانگجو شود.در وزن هشتم هم كوروش رجلي و حسين تاجيك با يكديگر روبرو شدند كه هر كدام يك پيروزي به دست آوردند و با نظر كادر فني قرار شد ديدار انتخابي اين دو پنج شنبه هفته جاري تكرار شود. كوروش رجلي 10 بر 8 تاجيك را شكست داد و در ديدار دوم 8 بر 7 مغلوب شد.
بدين ترتيب كادر فني تصميم گرفت اين دو تكواندوكار يك مبارزه انتخابي ديگر انجام دهند تا آخرين نماينده ايران در بازيهاي گوانگجو شناخته شود. تاكنون اعزام يوسف كرمي، محمد باقري معتمد و فرزاد عبداللهي قطعي شده بود.

 



خيرآبادي: بگويم ملي پوشان اضافه ندارند دروغ است!

با پايان يافتن اردوي تيم ملي كشتي فرنگي، تركيب اعزامي به مسابقات جام جهاني مسكو مشخص خواهد شد.
جمشيد خيرآبادي مربي تيم ملي كشتي فرنگي ايران ضمن بيان مطلب فوق گفت: با برگزاري تمرين مسابقه اي در روز يكشنبه (فردا)، اردوي تيم ملي كشتي فرنگي به پايان مي رسد و اردوي آخر از 29 مرداد آغاز مي شود كه با پايان اردوي فعلي نفرات ملي پوشان مشخص خواهد شد. وي ادامه داد: به اندازه كافي از نفرات شناخت داريم. تنها اي كاش عبدولي، اخلاقي و جاسم اميري به لهستان اعزام مي شدند تا اين نفرات نيز محك بخورند.
خيرآبادي در پاسخ به اين سؤال كه آيا بيشتر نفرات مانند سوريان، نوروزي، عبدولي يا علي اكبري با مشكل اضافه وزن روبه رو نيستند، گفت: اين كه بگويم كشتي گيران اضافه وزن ندارند دروغ است اما وزن كم كردن در ورزش حرفه اي امري طبيعي است و طي روزهاي آينده دكتر امير ساسان به تيم ملحق مي شود تا با برنامه هاي تغذيه مناسبي كه ارائه مي كند، ملي پوشان به تدريج وزن كم كنند.

 

(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14