(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


شنبه 23  مرداد 1389- شماره 19716

طرح پنتاگون براي استقرارموشك هاي پاتريوت در كويت ، بحرين ، امارات و قطر
اجراي تدابير شديد امنيتي در 300 مكان مذهبي كراچي
73 درصد مردم خاورميانه افشاگري سيدحسن نصرالله را مفيد خواندند
تدابير ويژه نظاميان صهيونيست در نخستين نماز جمعه روزه داران فلسطيني
ارتش لبنان در پي تحركات مرزي اسرائيل به حال آماده باش درآمد
البرادعي: رژيم مبارك مشروعيت قانوني ندارد
در جمع فرماندهان ارتش عراق مالكي: نظاميان به وظايف خود عمل كنند منتظر تشكيل دولت نباشند
ناآرامي در كشمير به درگيري با پليس هند انجاميد
چها رسوي پنج قاره
فرياد ضد آمريكايي در شرق افغانستان كشتار غيرنظاميان بس است
انتقاد سازمان ملل ازسياست تبعيض نژادي فرانسه
نگراني محافل غربي از استقرار موشك هاي اس-300 در آبخازيا
منكر فرانسوي هولوكاست زنداني شد



طرح پنتاگون براي استقرارموشك هاي پاتريوت در كويت ، بحرين ، امارات و قطر

وزارت دفاع آمريكا (پنتاگون) طي نامه اي به كنگره اين كشور از طرح استقرار موشك هاي ضد هوايي پاتريوت در امارات متحده عربي، بحرين، كويت و قطر پرده برداشت.
ايلنا به نقل از خبرگزاري فرانسه اعلام كرد: پنتاگون در نامه خود به كنگره خاطرنشان كرده كه اين موشك ها به عنوان عامل بازدارنده در برابر خطرات احتمالي استفاده خواهد شد. گفته مي شود اين نوع موشك از جمله پيشرفته ترين سيستم هاي دفاع هوايي آمريكا به شمار مي آيد.
برپايه اين گزارش آمريكا اواخر ژانويه (دي ماه) دو فروند كشتي مجهز به سيستم ضد موشك هاي بالستيك به نام «ايجيس» را به خليج فارس اعزام مي كند.گفته مي شود كويت اولين كشور از چهار كشور حوزه خليج فارس است كه به زودي 209 موشك پاتريوت در آنجا مستقر خواهد شد.

 



اجراي تدابير شديد امنيتي در 300 مكان مذهبي كراچي

300 مكان مذهبي و عبادي كراچي پاكستان در طول ماه مبارك رمضان تحت حفاظت شديد نيروهاي امنيتي اين كشور قرار گرفتند.
به گزارش خبرگزاري فارس، دولت پاكستان از آغاز ماه مبارك رمضان 300 مكان مذهبي و عبادي شهر آشوب زده كراچي را تحت مراقبت شديد امنيتي قرار داده است. اين تدابير كه براي پيشگيري از هر گونه حملات تروريستي اجرا مي شود، تا پايان ماه رمضان ادامه مي يابد. شهر 17 ميليون نفري كراچي طي روزهاي اخير ناآرام بوده است.
براساس گزارش مذكور، علي رغم اقدامات پيشگيرانه نيروهاي پليس، پنجشنبه گذشته عوامل ناشناس دو شيعه را در كراچي با شليك گلوله ترور كردند. علاوه بر طالبان محلي، گروه هاي تندروي وهابي و تكفيري نيز در شهر كراچي فعال هستند و معمولا شيعيان را به قتل مي رسانند.

 



73 درصد مردم خاورميانه افشاگري سيدحسن نصرالله را مفيد خواندند

نتايج يك نظرسنجي نشان مي دهد 73درصد مردم منطقه خاورميانه اسناد ارائه شده از سوي دبيركل حزب الله لبنان درباره ترور حريري را قانع كننده و مفيد مي دانند.
براساس نظرسنجي پايگاه خبري «المحيط» در مورد اظهارات افشاگرانه اخير «سيدحسن نصرالله»، دبيركل حزب الله لبنان درباره ترور رفيق حريري، 58درصد از مردم كشورهاي خاورميانه معتقدند، اسناد ارائه شده توسط وي قانع كننده بوده و دست داشتن رژيم صهيونيستي در ترور حريري را اثبات مي كند. 15 درصد از 2229 شركت كننده در اين نظرسنجي نيز معتقدند ادله ارائه شده از سوي نصرالله در روند تحقيقات بسيار مفيد است.
نصرالله، در كنفرانس مطبوعاتي خود با به نمايش گذاشتن اسنادي، دست داشتن رژيم صهيونيستي در ترور نخست وزير سابق لبنان را به اثبات رساند.
در عين حال، روز گذشته بسياري از روزنامه هاي سوري نيز از دادگاه بين المللي خواستند در تحقيقات خود پيرامون اين پرونده به اسناد ارائه شده از سوي «نصرالله» توجه شود. «سعدالدين حريري» نخست وزير لبنان نيز توجه ويژه دادگاه مسئول پيگيري ترور پدرش به اسناد ارائه شده از سوي دبيركل حزب الله لبنان را خواستار شد. به نوشته روزنامه لبناني «السفير»، «حريري» در ديدار با مقامات رسمي اين كشور اعلام كرد كه اسناد ارائه شده از سوي نصرالله داراي اهميت و حساسيت فراواني است،لذا دادگاه بين المللي بايد با جديت تمام به آنچه نصرالله اعلام كرده توجه كند. حريري در ادامه تصريح كرد، يافتن حقيقت براي وي به عنوان ولي دم و نخست وزير لبنان حائز اهميت فراواني است. از سوي ديگر، يك عضو اصلي شوراي مركزي حزب الله لبنان نيز از اهداف سيدحسن نصرالله درباره اين افشاگري خبر داد.
«خضر نورالدين»، در گفت وگو با شبكه خبري «العالم» گفت: هدف سيدحسن نصرالله، روشن كردن افكار عمومي بود. دلايل ارائه شده توسط نصرالله به مثابه سرنخ هايي براي آغاز تحقيقاتي است كه به مشخص شدن قاتلان واقعي مي انجامد.
گفتني است، رفيق حريري، در فوريه سال 2005 در بيروت ترور شد. سوريه و حزب الله لبنان نخستين متهمان اين ترور از سوي رژيم صهيونيستي معرفي شدند. اما افشاگري هاي هفته گذشته نصرالله كه بازتاب بسيار گسترده اي در جهان داشت، نشان داد متهم اصلي اين ترور رژيم صهيونيستي بوده و هدف آن تخريب چهره حزب الله لبنان است.
خبر آخر اينكه، «خالد زهرمان»، عضو فراكسيون پارلماني «المستقبل» كه رياست آن را نخست وزير لبنان برعهده دارد تصريح كرد، از هرگونه كمك بدون قيد و شرط نظامي از طرف كشورهاي دوست از جمله جمهوري اسلامي ايران استقبال مي كند. وي در ادامه تأكيد كرد، جريان «المستقبل» با مسلح شدن ارتش لبنان از سوي ايران هيچ مخالفتي ندارد و همه مردم لبنان نيز در اين باره اتفاق نظر دارند.
وي با اشاره به اظهارات اخير «ميشل سليمان»، رئيس جمهور لبنان پس از حمله اخير رژيم صهيونيستي به ارتش لبنان مبني بر ضرورت مجهز شدن به انواع سلاح ها گفت: اين طرح جدي است و بايد نهايت تلاش خود را براي تجهيز ارتش به انواع سلاح هاي پيشرفته براي دفاع از لبنان به كار گيريم.
وي از موضع جانبدارانه آمريكا از رژيم صهيونيستي در حمله اخير آنها به ارتش لبنان نيز ابراز شگفتي كرد و گفت: اين موضع گيري آمريكا مايه شگفتي است چرا كه ارتش لبنان به ارتش اسرائيل حمله نكرد بلكه از سرزمين خود دفاع كرد.
نزديكان سعدالدين حريري به نقل از وي گفتند كه سيدحسن نصرالله با افشاگري اخير خود درباره دادگاه رسيدگي به ترور رفيق حريري حرف دل مردم لبنان را زده است.
حريري گفته است سخنان نصرالله ديدگاه بسياري از لبناني هاست و حاوي اطلاعات و اسنادي است كه نمي توان به آن بي اعتنايي كرد.

 



تدابير ويژه نظاميان صهيونيست در نخستين نماز جمعه روزه داران فلسطيني

نخستين نماز جمعه ماه مبارك رمضان در مسجد الاقصي در حالي برگزار شد كه صهيونيست ها با استقرار هزاران نيروي پليس و امنيتي، مانع از ورود نمازگزاران كمتر از 50 سال براي اداي نماز شدند.
به گزارش خبرگزاري ايسنا به نقل از پايگاه اينترنتي «فلسطين اليوم»، راديو رژيم صهيونيستي اعلام كرد كه فرماندهي پليس تصميم به استقرار هزاران نيروي پليس در قدس و اطراف مسجد الاقصي گرفته است.
بر پايه اين گزارش، صهيونيست ها فقط اجازه ورود مردان بالاي 50 سال و زنان 45 سال را براي اداي نماز دادند و از ورود جوانان مسلمان فلسطيني به شدت جلوگيري كردند.
اما با وجود محدوديت هاي فراوان رژيم صهيونيستي، هزاران هزار فلسطيني نمازگزار در صفوف به هم فشرده، نخستين نماز جمعه ماه مبارك رمضان را برگزار كردند. اين در حالي است كه رژيم صهيونيستي هر سال با آغاز حلول ماه مبارك رمضان و جمعه آخر آن (روز قدس) از ترس تظاهرات مسلمانان فلسطيني، محدوديت هاي فراواني براي ورود نمازگزاران به مسجد الاقصي برقرار مي كند.
فرماندهي پليس رژيم صهيونيستي همچنين دستور داده است كه خانواده هاي فلسطيني ساكن شهر قدس نيز در طول ماه مبارك رمضان و به ويژه عيد سعيد فطر، حق ديد و بازديد از خويشاوندان خود را ندارند و در صورت مشاهده بازداشت خواهند شد.
رژيم صهيونيستي كه شهر قدس را به پادگان نظامي تبديل كرده است، بيش از 2000 پليس و نيروي امنيتي را در اطراف مسجد الاقصي و درب هاي ورودي آن در روز جمعه مستقر كرد.
خبر ديگر اينكه، «اسماعيل هنيه» نخست وزير دولت منتخب فلسطين در ديدار با دو هيئت از مالزي اعلام كرد كه سفر به قدس تحت اشغال رژيم صهيونيستي، به منزله به رسميت شناختن اين رژيم است.
هنيه در ديدار با هيئت موسسات مدني مالزي كه به رياست شيخ «محمد عزمي عبدالحميد» رئيس شوراي مشورتي موسسات مذكور به نوار غزه سفر كرده است، سفر به قدس اشغالي در شرايط كنوني را عامل مشروعيت بخشي به رژيم صهيونيستي و به رسميت شناختن آن دانست.
در همين حال، رئيس دفتر سياسي جنبش حماس، مذاكرات بين تشكيلات خودگران فلسطين و رژيم صهيونيستي را بيهوده و بدون نتيجه خواند و خواستار بازگرداندن درگيري با رژيم صهيونيستي به روال طبيعي خود شد.
به گزارش فارس به نقل از روزنامه «الحيات» چاپ لندن، «خالد مشعل» روز پنجشنبه طي سخناني در مراسم تقدير از دانش آموزان فلسطيني برتر دوره دبيرستان در سوريه تاكيد كرد كه فلسطين سرزمين ماست و دشمن صهيونيستي در آن مشروعيتي ندارد.
مشعل تاكيد كرد: هرگز يك وجب از خاك فلسطين را نمي فروشيم و درباره قدس كوتاه نخواهيم آمد و فلسطين را به سرزمين عربي و اسلام بازمي گردانيم.
همچنين فرستاده ويژه آمريكا به خاورميانه كه با هدف از سرگيري مذاكرات مستقيم بين تشكيلات خودگران و رژيم صهيونيستي به سرزمين اشغالي فلسطين سفر كرده بود، بدون هيچ نتيجه اي به سفر خود پايان داد.
روزنامه «القدس العربي»، در گزارشي اعلام كرد جرج ميچل در سفر خود به سرزمين هاي اشغالي و ديدار با محمود عباس رئيس تشكيلات خودگردان فلسطين موفق نشد وي را به ورود به مذاكرات مستقيم با تل آويو متقاعد كند.
اين در حالي است كه سخنگوي وزارت خارجه آمريكا مدعي شد كه پس از ديدار ميچل با عباس و نتانياهو، دو طرف در زمينه از سرگيري مذاكرات به توافق رسيدند.
پادشاه اردن نيز در سفر كوتاهي به مصر، با رئيس جمهور اين كشور و نيز رئيس تشكيلات خودگردان فلسطين ديدار و گفت وگو كرد.
به گزارش فارس، «عبدالله دوم» پادشاه اردن و «حسني مبارك» رئيس جمهور مصر، در اين ديدار در خصوص تحولات خاورميانه و از سرگيري مذاكرات سازش ميان فلسطين و رژيم صهيونيستي بحث و تبادل نظر كردند.
اردن در سال 1994 ميلادي، يك پيمان صلح با رژيم صهيونيستي (موسوم به وادي عربه) امضا كرد و پس از مصر، دومين كشور عربي است كه با اسرائيل روابط نزديك در جهان عرب دارد.

 



ارتش لبنان در پي تحركات مرزي اسرائيل به حال آماده باش درآمد

در پي تحركات مشكوك رژيم صهيونيستي در طول مرزهاي لبنان و گسيل انبوهي از ادوات نظامي به مرزهاي اين كشور، ارتش لبنان به حال آماده باش كامل درآمد.
به گزارش خبرگزاري ها از منطقه جنوب لبنان، اوضاع در اين منطقه تنش زا گزارش مي شود و گزارش ها حاكي از تحركات و جابجايي وسيع ارتش رژيم صهيونيستي در طول مرزهاي فلسطين اشغالي با لبنان است.
در همين حال شرق الاوسط نوشت تمرين ها و مانورهاي ارتش رژيم صهيونيستي در مرزهاي لبنان باعث شده است تا ارتش لبنان براي جلوگيري از هرگونه اقدام غافلگير كننده اي از سوي صهيونيست ها به حال آماده باش كامل درآيد.
در همين حال ارتش رژيم صهيونيستي از شب چهارشنبه مانورهاي گسترده نظامي خود را در جنوب لبنان و حتي مقابل مرزهاي سوريه آغاز كرده است. براساس اين گزارش، در اين مانورها 5000 پليس و 1000 سرباز اسرائيلي همراه با 140 خودروي امدادرساني و صدها پزشك، پرستار، نيروي آتش نشاني مشاركت دارند و همچنين سلاح هاي مختلف، توپخانه و نيروهاي ويژه به كار گرفته شده و صدها تانك به مرزهاي شمالي منتقل گرديده است.
برخي اطلاعات به دست آمده نيز حاكي از مشاهده حركت غير عادي گشتي هاي رژيم صهيونيستي به سمت نوار مرزي واقع در مقابل روستاي «كفركلا» و «العديسه» است.
به گفته برخي منابع امنيتي لبنان، ارتش اسرائيل تعدادي تانك مركاوا را در پايگاه هاي نزديك به مرزهاي لبنان مستقر كرده است.
وزير دفاع لبنان در يك كنفرانس خبري اعلام كرد لبنا ن با همه امكاناتي كه در اختيار دارد با اسرائيل مقابله مي كند.
«الياس المر» همچنين در واكنش به اقدام آمريكا براي قطع كمك هاي تسليحاتي به لبنان به خاطر ايستادگي ارتش لبنان در مقابل تجاوز هفته گذشته صهيونيست ها به اين كشور گفت: كساني كه مي خواهند به ارتش ما كمك كنند به اين شرط كه از مرزهاي خود در مقابل صهيونيست ها دفاع نكند بهتر است تسليحات خود را براي خودشان نگه دارند و يا آن را به اسرائيل بدهند.
گفتني است در پي تجاوز ارتش رژيم صهيونيستي به مرزهاي لبنان كه با پاسخ قاطع ارتش مواجه شد، اين اقدام ارتش لبنان خشم مقامات آمريكا را برانگيخت.

 



البرادعي: رژيم مبارك مشروعيت قانوني ندارد

رهبر جنبش ملي تغيير در مصر گفت: رژيم مبارك فاقد مشروعيت قانوني است و هرگز آن را به رسميت نمي شناسد.
به گزارش روزنامه «المصريون» به نقل از شبكه خبري «سي ان ان»، «محمد البرادعي» كه قرار است بزودي تبليغات انتخابات رياست جمهوري خود را آغاز كند، اظهار داشت: رژيم حاكم، بدش نمي آيد كه من خود را كانديداي انتخابات رياست جمهوري كنم و فقط 30 تا 40 درصد آرا را به دست آورم، تا پس از آن با من مصافحه كرده و برايم آرزوي موفقيت در انتخابات بعدي كند.
وي گفت:اما، اين، آن چيزي نيست كه من براي آن تلاش مي كنم، بلكه زماني نامزد خواهم شد كه فرصت مساوي وجود داشته باشد.
اين در حالي است كه دكتر البرادعي كه در حال حاضر در اتريش به سر مي برد قرار است ده روز آخر ماه مبارك رمضان وارد مصر شود.
منابع آگاه در مصر نيز اعلام كردند، نامزد احتمالي انتخابات رياست جمهوري، در ادامه تلاش هاي خود براي وادار كردن رژيم حاكم براي تن دادن به خواسته هاي مردمي مبني بر تغييرات، تبليغات مردمي تازه اي را با عنوان «اگر تغيير كنيد، تغييرات خواهد شد» را در ماه مبارك رمضان آغاز خواهد كرد.
به گفته منابع نزديك به البرادعي، در ادامه سفرهاي استاني نامزد احتمالي رياست جمهوري، وي قرار است به استان «الصعيد» مصر سفر كند و تبليغات انتخاباتي خود را دنبال كند.
از سوي ديگر، طرفداران البرادعي، فعاليت هاي تبليغاتي خود را گسترش داده و در چارچوب تبليغات مراجعه به درب خانه ها، اقدام به جمع آوري امضا براي نامزدي وي و درخواست براي تغييرات و اصلاحات سياسي در مصر كرده اند.
«دكتر مصطفي نجار» از رهبران جنبش ملي تغيير در مصر كه از البرادعي حمايت مي كند گفت:هدف مهم در اين تبليغات، گسترش فرهنگ تغييرات و پايان دادن به چند دهه ديكتاتوري در كشور مصر است و با تبليغات خود سعي مي كنم كه مردم را براي پيوستن به جنبش تغييرات ترغيب كنيم، گرچه، ترس و وحشت از رژيم حاكم، هنوز هم در بين مردم وجود دارد.

 



در جمع فرماندهان ارتش عراق مالكي: نظاميان به وظايف خود عمل كنند منتظر تشكيل دولت نباشند

نخست وزير عراق از فرماندهان ارتش اين كشور خواست منتظر تشكيل دولت نباشند و به وظايف امنيتي و نظامي خود عمل كنند.
مالكي كه در جمع فرماندهان نظامي سخن مي گفت، از عمليات اخير امنيتي در عراق كه توسط خود عراقي ها صورت گرفت، تجليل كرد. وي همچنين، تاكيد كرد كه دولت هاي عراق و آمريكا به اجراي تمامي مفاد قرارداد امنيتي بغداد-واشنگتن پايبند هستند.
اين اظهارات مالكي در واكنش به سخنان «ابوبكر زيباري»، رئيس ستاد مشترك ارتش عراق، صورت گرفت. زيباري مدعي شده بود كه ارتش تا قبل از سال 2020 قادر نخواهد بود مسئوليت امنيتي عراق را برعهده بگيرد.
وي افزود: سياستمداران بايد راهكارهايي را براي پر كردن خلا پس از خروج نيروهاي آمريكايي از عراق در سال 2011 تدوين كنند.
روزنامه «نيويورك تايمز» نيز با ابراز ترديد در مورد توانايي ارتش عراق پس از خروج نيروهاي آمريكايي، نوشت برخي از مقامات آمريكايي و عراقي معتقدند تداوم حضور آمريكا در عراق، به نفع دو طرف است.
«علي دباغ»، سخنگوي دولت عراق نيز گفت: حتي يك نظامي آمريكايي حق ندارد پس از پايان سال 2011 در خاك عراق باقي بماند. وي اين تصميم را نهايي و غيرقابل تغيير دانست.

 



ناآرامي در كشمير به درگيري با پليس هند انجاميد

با بالا گرفتن تنش ها در كشمير تحت كنترل هند، مردم مناطق مختلف اين منطقه مسلمان نشين دست به اعتراض و درگيري با نيروهاي امنيتي هند زدند.
به گزارش خبرگزاري ايسنا، پس از آنكه نيروهاي دولتي هند دو تن را به دليل سرپيچي از مقررات منع رفت وآمد در كشمير كشته و هشت تن ديگر را زخمي كردند هزاران تن از كشميري ها به خيابان ها ريختند و به تظاهرات پرداختند.
در همين حال، يك مقام پليس كه خواست نامش فاش نشود، گفت: در شهر شمالي پاتان، نيروهاي دولتي به گروهي از مردم كه از مقررات منع آمد و شد سرپيچي كرده بودند، تيراندازي كردند كه طي اين حادثه يك مرد 65 ساله كشته و دو فرد ديگر زخمي شدند.
بنا بر گزارش ها زماني كه موضوع تيراندازي به سوي اين افراد در اين شهر پخش شد، هزاران تن از مردم كشمير از خانه هايشان بيرون آمدند و در نقاط مختلف اين شهر با نيروهاي دولتي درگير شدند.
اين معترضان به سوي نيروهاي دولتي سنگ پرتاب مي كردند و نيروهاي دولتي نيز براي متفرق كردن معترضان تير هوايي و گاز اشك آور شليك كردند.
از سوي ديگر مردم شهر «ترهكام» در اين منطقه كه بخاطر جلوگيري نيروهاي امنيتي از حضورشان در مسجد براي برگزاري نخستين نمازجمعه ماه رمضان بشدت خشمگين بودند دست به تظاهرات زدند كه در نتيجه درگيري ميان دو طرف و شليك نظاميان هندي، يك دانشجو كشته شد. در اين حادثه حداقل شش تن ديگر زخمي شدند.
گفته مي شود در مناطق اطراف اين شهر نيز چند تظاهرات اعتراض آميز برگزار گرديده است.
گفتني است احساسات ضد هندي در اكثر منطقه مسلمان نشين كشمير موج مي زند. معترضان خواهان تشكيل يك كشور مستقل هستند.

 



چها رسوي پنج قاره

حمايت هنرمندان ايرلندي از فلسطين
بيش از 150 هنرمند ايرلندي با امضاي پيمان نامه اي خواستار تحريم رژيم صهيونيستي شدند.
آنها اعلام كردند كه هيچ گاه در فلسطين اشغالي برنامه اجرا نخواهند كرد. اين تصميم آنها در حمايت از مردم فلسطين اتخاذ شده است.
تلاش اردوغان
رجب طيب اردوغان نخست وزير تركيه اعلام كرد كه از تلاش براي پيوستن به اتحاديه اروپا منصرف نشده است.
وي اين مطلب را در ضيافت افطار حزب حاكم «عدالت و توسعه» كه با حضور سفيران خارجي منهاي سفير اسرائيل برگزار شد، عنوان كرد.
كمك به گرجستان
آمريكا با كمك 83 ميليون دلاري به گرجستان موافقت كرد.
اين موافقتنامه ميان سفير آمريكا در تفليس و وزير دارايي گرجستان به امضا رسيد.
ژنرال جيمز ماتيس ماموريت خود را به عنوان رئيس فرماندهي مركزي آمريكا كه مسئول نظارت بر جنگ هاي عراق و افغانستان است رسما آغاز كرد.
مراسم معارفه اين ژنرال با حضور وزير دفاع آمريكا در پايگاهي در ايالت فلوريدا برگزار شد.

 



فرياد ضد آمريكايي در شرق افغانستان كشتار غيرنظاميان بس است

صدها تن از مردم افغانستان در اعتراض به كشتار هموطنان خود توسط نيروهاي اشغالگر، راه هاي منتهي به كابل را از سمت جنوب بستند.
به گزارش خبرگزاري ايسنا، درپي كشته شدن سه برادر به دست نيروهاي اشغالگر ناتو در ولايت وردك واقع در شرق افغانستان، صدها تن از مردم اين منطقه دست به تظاهرات زدند. روستائيان خشمگين در اين تظاهرات، عليه آمريكا شعار دادند و خواستار خروج فوري اشغالگران از خاك كشورشان شدند. مردم همچنين، راه هاي منتهي به كابل را بستند. اين در حالي است كه «ريان دونالد» سخنگوي ناتو، قبلا مدعي شده بود، اين سه تن از شورشيان طالبان بودند.
خبر ديگر اين كه، منابع وابسته به طالبان اعلام كردند، عمليات ناتو در قندهار كه عليه اين گروه صورت گرفته بود با شكست مواجه شده است.
افزايش نااميدي در آمريكا
به گزارش خبرگزاري مهر، آخرين نظرسنجي مشترك روزنامه «وال استريت ژورنال» و شبكه «ان.پي.سي» نشان داد، 68 درصد مردم آمريكا درباره آينده جنگ افغانستان و پيروزي نيروهاي آمريكايي در اين كشور، نااميد شده اند. طبق اين نظرسنجي، بيشتر مردم آمريكا نسبت به سياست هاي «باراك اوباما» رئيس جمهوري آمريكا، در افغانستان بدبين هستند و 57 درصد از مخاطبان نظرسنجي اعلام كرده اند كه رئيس جمهوري نتوانسته است آرزوهاي مردم در عرصه سياسي را جامه عمل بپوشاند.
به اعتقاد كارشناسان، افشاگري پايگاه اينترنتي «ويكي ليكس» در كاهش حمايت از جنگ افغانستان نقش داشته است. اين پايگاه بيش از 70 سند محرمانه مربوط به جنگ افغانستان را منتشر و اعلام كرده است كه بزودي 15هزار سند جديد را نيز انتشار مي دهد. پنتاگون پيشتر از اين سايت خواسته بود كه اسناد جديد را منتشر نكند.

 



انتقاد سازمان ملل ازسياست تبعيض نژادي فرانسه

سازمان ملل متحد، سياست فرانسه در مورد اتباع خارجي را نژادپرستانه و خطرناك توصيف كرد.
به گزارش ايرنا، كارشناسان كميته ضد نژادپرستي سازمان ملل در ژنو، با بررسي مواضع و عملكردهاي اخير دولت فرانسه در مورد اتباع خارجي و فرانسويان خارجي تبار، وضعيت نژادپرستي در فرانسه را خطرناك توصيف كردند.
برپايه گزارش ايرنا، اين كميته در پي دستور چندي پيش «نيكلا ساركوزي» رئيس جمهور فرانسه در مورد سلب مليت فرانسويان خارجي تبار كه مرتكب جرايمي بشوند، اين موضوع را اعلام كرد.
كارشناسان كميته سازمان ملل روز جمعه اعلام كردند از گزارش رويدادهايي كه در فرانسه در اين زمينه رخ داده است، شوكه شده اند.اين در حالي است كه سازمان ملل از پنج سال پيش تاكنون در مورد نشانه هاي رفتار نژادپرستانه دولت فرانسه، هشدار داده بود.
پيش از اين «ايزابل دنيس» يك مسئول در امور دفاع از حقوق بشر، عقب ماندگي فرانسه در زمينه حقوق بشر و گرايش هاي نژادپرستانه در آن را زير سوال برده بود.

 



نگراني محافل غربي از استقرار موشك هاي اس-300 در آبخازيا

اعلام خبر استقرار سامانه پدافند موشكي اس-300 روسيه در خاك آبخازيا خشم محافل غربي را برانگيخت.
به گزارش ايلنا، «الكساندر زلين» فرمانده كل نيروي هوايي روسيه طي يك كنفرانس مطبوعاتي اعلام كرد: « يك سيستم پدافند موشكي اس-300 را در آبخازيا مستقر كرده ايم. اين سيستم با ابزار پدافندهوايي به دفاع از حريم هوايي آبخازيا و اوستياي جنوبي خواهد پرداخت.»
آبخازيا و اوستياي جنوبي مناطقي از گرجستان بودند كه با حمايت مسكو مستقل شدند. احتمالا هدف از استقرار اس-300 در خاك آبخازيا پيشگيري از حمله گرجستان براي بازپس گيري منطقه است.تازه ترين مدل سيستم موشكي اس-300 مي تواند هواپيماهاي دشمن را در فاصله 150 كيلومتري و ارتفاع 27 كيلومتري نابود كند.تفليس اين اقدام مسكو را «تحريك آميز» خوانده و از جامعه بين المللي و سازمان پيمان آتلانتيك شمالي خواسته است در اين مسئله دخالت كنند.در پي انتشار اين اخبار، وزارت خارجه فرانسه نگراني پاريس را از استقرار سامانه اس-300 روسيه در آبخازيا ابراز داشته و طرفين را به خويش داري دعوت كرد. سفير آمريكا در گرجستان نيز ضمن بيان اين مطلب كه اطلاعات دقيقي درباره استقرار اين سامانه در دست ندارد اظهار داشت: «اين اقدام به ثبات در منطقه كمك نخواهد كرد.»اما اين مواضع سرد و انفعالي نه تنها تاثيري در اقدامات انجام شده در آبخازيا نداشت، بلكه باعث شد وزير دفاع اوستياي جنوبي نيز براي استقرار سامانه اي مشابه در خاك خود اعلام آمادگي كند.

 



منكر فرانسوي هولوكاست زنداني شد

يك پژوهشگر فرانسوي به خاطر ابراز ترديد در مورد واقعه هولوكاست در دوران حكومت نازي ها، زنداني شد.
به گزارش خبرگزاري جمهوري اسلامي، «فرانسوا ونسان ري نوار»، مهندس شيمي از انستيتوي علوم و مواد پرتو اتمي از شهر «كان»، كه به روايت رسمي در مورد تاريخچه جنگ جهاني دوم اعتراض كرده است، در سايه سكوت رسانه ها، به زندان محكوم شد. ري نوار مي گويد كه وقوع هولوكاست و يا وجود اتاق هاي گاز و كشتار در اردوگاه هاي آلمان نازي را باور ندارد.
اين پژوهشگر فرانسوي پس از آنكه تحقيق 16 صفحه اي خود را به موزه ها، شهرداري ها و برخي نهادهاي ديگر فرستاد، تحت تعقيب دستگاه قضايي فرانسه قرار گرفت و نهايتاً به يك سال حبس و 10 هزار يورو جريمه و پرداخت سه هزار يورو خسارت به يك نهاد صهيونيستي موسوم به «اتحاديه بين المللي ضدنژادپرستي و يهودستيزي» محكوم شد.

 

(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14