(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


يكشنبه 24  مرداد 1389- شماره 19717

سگ هاي موادياب و چند نكته
حذف تدريجي خانه هاي آجري در يزد
كوتاه از ورزش شهرستانها
ثبت جهاني برج قابوس موجب توسعه گنبدكاووس و گلستان مي شود
كار ساخت محور قم- گرمسار به پايان رسيد
سامانه تاكسيراني كشور به سيستم پايش هوشمند مجهز مي شود
با صرف 21 ميليارد ريال اعتبار تصفيه خانه فاضلاب شهرك صنعتي چناران افتتاح شد
اجراي طرح مسجدمحوري در اصفهان
تصويب 25 طرح عمراني و خدماتي در بردسكن
اعزام دانشجويان بسيجي خوانسار به روستاي خاك بتيه اليگودرز
افتتاح كارخانه توليد روغن نباتي در هرمزگان
كميته امداد امام خميني صندوق هاي صدقه ديجيتالي در سراسر كشور نصب مي شود
استاندار: گيلان در جذب سرمايه هاي خارجي اول شد
معاون استاندار هرمزگان: مديران در صورت تأخير در جلسات شركت داده نمي شوند
همكاري هاي اقتصادي كيش و مالزي گسترش مي يابد



سگ هاي موادياب و چند نكته

يكي از خوشحال كننده ترين خبرها در روز چهارشنبه 13/5/89 در صفحه 11 مبني بر استفاده از سگ هاي موادياب در گمرك آستارا به چاپ رسيده بود.
در آن متن گزارشي از بهاي هريك از سگ هاي موادياب و هزينه هاي ساخت مكان و تجهيز و نگهداري آنها به مبلغ 40ميليون ريال داده شد اكنون مي خواستم اين مطلب را باتوجه به تحريم هاي گوناگوني كه از سوي دشمنان براي اين كشور تدارك ديده شده براي مسئولين و آناني كه به هر نحو ممكن به اين امور مربوط مي شوند به عرض برسانم. همانگونه كه آگاهيم تمام دشمنان ملت عزيز ايران اكثراً بدون اينكه همديگر را بشناسند با هم برسر يك مطلب متفق القول هستند و آن نابودي ملت ايران، به ويژه جوانان از طرق مختلف از جمله مواد مخدر است طوري كه ضمن از كار انداختن مغز جوانان- آنان را از فعاليت مفيد در جامعه بازداشته و هزينه هاي هنگفتي را به خانواده و جامعه تحميل كنند. از آنجايي كه مواد مخدر از طريق مبادي ورودي و شريان هاي حياتي جاده ها به صور مختلف و جاسازي ها و در زيربارهاي بسيار زياد كه امكان تخليه آنها نيست حمل مي شود و به مقصد مي رسند مي خواستم به اطلاع برسانم اكنون كه خداوند متعال چنين موجودي را آفريده كه بدون به هم ريختن و جابجايي وسايل سنگين مي تواند به عمق فاجعه پي ببرد، چرا از اينگونه سگ ها به تعداد زياد استفاده و بهره برداري نكنيم، مسئولين محترم و دلسوز كشور كه براي افزايش زيرساخت هاي اقتصادي از هيچ كوششي فروگذار نمي نمايند شايسته است در اين مورد نيز به تعداد بسيار زياد و در تمامي مبادي ورودي و به طور آماري در جاده هاي مختلف كشور و بازرسي بسياري از انبارها و باراندازها از اين حيوان استفاده كنند و با سودجستن از اين عمل از پرداخت هزينه هاي سنگين و غيرقابل جبران در آينده جلوگيري نمايند و نكته آخر آنكه در صورت اعمال مديريت صحيح و ارايه گزارش هاي دقيق به ملت، خانواده ها ي فراواني كه به لحاظ اعتياد عزيزانشان خسارات فراواني ديده اند، حاضرند در راستاي بهره گيري از سگ هاي موادياب در راستاي مبارزه با مواد مخدر سرمايه گذاري نمايند.

 



حذف تدريجي خانه هاي آجري در يزد

يزد - خبرنگار كيهان:
ساختمان هاي آجري در يزد به تدريج جاي خود را به ساختمان هاي اسكلتي و نوين مي دهند.
رئيس سازمان نظام مهندسي استان با اعلام اين خبر گفت: براي همين منظور سيستم هاي تشويقي در نظر گرفته شده است، به طوري كه تخفيف 30 درصد در صدر شناسنامه هاي فني و ملكي منظور مي شود و مابقي نيز به صورت اقساط پرداخت خواهد شد.
به گفته محمدرضا جواهري براي اولين بار در كشور هزينه صدور شناسنامه هاي فني و ملكي ساختمان در اقساط 5/1 ساله دريافت مي شود. وي افزود: قيمت نظام مهندسي در استان يزد از استانهاي همجوار پائين تر است و درهمين راستا براي اقشار آسيب پذير نيز خدماتي در نظر گرفته شده است.
جواهري با اشاره به بافت قديم در شهر يزد اظهار داشت: بحث استحكام بخشي در اين بافت از اهميت خاصي برخوردار مي باشد. وي در پايان افزود: بيش از 80 درصد ساختمان سازي در يزد به دليل فضا و متراژ، آجري احداث مي شود كه بايد به سمت اسكلتي هدايت شوند.

 



كوتاه از ورزش شهرستانها

آغاز ساخت مجتمع ورزشي
ملاير- خبرنگار كيهان: كار ساخت مجتمع ورزشي 5 هزار نفري در ملاير آغاز شد. براي احداث اين مجتمع ورزشي 6 هزار ميليارد ريال اعتبار پيش بيني شده است و تا سال 91 به بهره برداري مي رسد. اين مجتمع ورزشي داراي 8 هزار مترمربع زمين چمن و 2 هزار مترمربع فضاي سرپوشيده است.
كسب مقام هاي برتر توسط بانوان كونگ فوكار
فيروزآباد فارس- خبرنگار كيهان: تيم منتخب كونگ فو بانوان استان فارس متشكل از 33 نفر در رده هاي سني نوجوانان، جوانان و بزرگسالان در مسابقات قهرماني كشور در شهرستان بجنورد شركت كردند. اين تيم در رده سني جوانان و بزرگسالان مقام اول كشور و در رده سني نوجوانان مقام چهارم كشوري را كسب كردند. 8 نفر از اعضاي اين تيم، بانوان كونگ فوكار فيروزآبادي بودند كه در رده جوانان، سعيده باقري مقام اول كشور و سارا پناهي مقام دوم كشور و در رده نوجوانان، زهرا كودكستاني، زهرا علي پور، مريم زال پور مقام دوم و فاطمه وطن خواه و سيده محدثه حسيني مقام سوم كشوري و در رده بزرگسالان، سهيلا پوررستمي مقام سوم كشوري را به دست آوردند.
درخشش دوچرخه سوار خراساني
بيرجند- خبرنگار كيهان: دوچرخه سوار استان خراسان جنوبي مقام سوم تايم تريل دومين مرحله مسابقات ليگ بزرگسالان كشور را از آن خود كرد. تيم دوچرخه سواري تربيت بدني استان با حضور مهدي صالحي و علي كميلي در دومين مرحله مسابقات ليگ بزرگسالان كشور كه از 15 مردادماه به مدت 3 روز در شهرستان نهاوند برگزار شد شركت كردند كه در پايان مهدي صالحي در تايم تريل انفرادي موفق به كسب مقام سوم كشور و در نتيجه تيمي در جايگاه هشتم قرار گرفتند.
تجليل از بانوان كاراته كار
¤ در مراسمي كه با حضور رئيس اداره و اعضاي هيئت كاراته شهرستان قاينات در محل خانه كاراته قاين برگزار شد از مقام آوران تيم اعزامي سبك كيوكوشين اروما كه در مسابقات قهرمان كشوري تهران حايز 4 مقام قهرماني، 2 نايب قهرماني و 2 مقام سومي شده بودند تجليل شد. همچنين در هفته تربيت بدني از مدال آوران استاني و كشوري تمام رشته ها تجليل مي شود.
آگاهي تهران بزرگ قهرمان مسابقات تيراندازي
اصفهان- خبرنگار كيهان: در پنجمين دوره مسابقات تيراندازي جنگي كارآگاهان سطح كشور كه به ميزباني پليس آگاهي فرماندهي انتظامي استان اصفهان برگزار شد، تيم پليس آگاهي تهران بزرگ رتبه اول اين دوره از مسابقات را كسب كرد.
اين دوره از مسابقات پس از طي دو روز رقابت بين 29 تيم از استان هاي سطح كشور به رقابت پرداختند كه در بخش تيمي اين دوره از مسابقات تيم هاي پليس آگاهي تهران بزرگ، خراسان رضوي و آذربايجان شرقي به ترتيب مقام اول، دوم و سوم را از آن خود كرده و هدايايي از سوي رئيس پليس آگاهي نيروي انتظامي به آنان اهدا شد.
همچنين در بخش انفرادي استان هاي اصفهان، آذربايجان شرقي، تهران و خراسان رضوي به ترتيب مقام هاي اول تا چهارم را به خود اختصاص دادند.
فتح ارتفاعات كركس
¤ رزمندگان گردان 104 امام حسين(ع) تحت امر لشكر عملياتي پياده امام حسين(ع) ارتفاعات 3888 متري كركس را طي سه ساعت فتح كردند.در اين صعود تابلوي مزين به فرازي از دعاي كميل با عنوان «قوعلي خدمتك جوراحي» در بلندترين نقطه ارتفاعات كركس نصب شد.اين مراسم با قرائت زيارت عاشوراي امام حسين(ع) با اقامه نماز جماعت ظهر و عصر پايان يافت.
مقام چهارم به كرج رسيد
كرج- خبرنگار كيهان: تيم كرج مقام چهارم مسابقه هاي كاراته نونهالان و نوجوانان قهرماني كشور در بخش هاي كاتا را در كرمانشاه به خود اختصاص داد و صاحب دو مدال طلا، يك نقره و يك برنز شد. گفتني است در نتيجه اين رقابت ها تيم هاي گيلان، فارس و تهران به ترتيب مقام هاي اول تا سوم را به خود اختصاص دادند.
كاركنان استانداري هرمزگان بر قله علم كوه
بندرعباس- خبرنگار كيهان: گروه كوهنوردي استانداري هرمزگان موفق به صعود به قله 4850 متري علم كوه شد. گروه كوهنوردي استانداري هرمزگان را افلاطون جهانداري، حسين محمودزاده، جهانگير تيما، ميلاد خميري، اشرف دخت صبوري و راضيه كامل به سرپرستي فريبرز شاهي تشكيل مي دادند.
تثبيت قهرماني واليبال نيروي انتظامي گلستان
گرگان- خبرنگار كيهان:تيم واليبال فرماندهي انتظامي گلستان براي سومين بار متوالي به عنوان قهرمان ششمين دوره مسابقات واليبال سراسري ناجا دست يافت.
اين مسابقات كه با حضور 36 تيم از سراسر كشور به مدت 4 روز در گرگان برگزار شده بود تيم يگان ويژه پاسداران ناجا به مقام دوم رسيد. در ديدار رده بندي نيز تيم كرمانشاه با برتري بر تيم تهران بزرگ به مقام سومي دست يافت.
برگزاري مسابقات تيراندازي درخوانسار
خوانسار- خبرنگار كيهان: كمانداران استان اصفهان در دومين مرحله از مسابقات تيراندازي با كمان قهرماني استان در شهرستان خوانسار با يكديگر به رقابت پرداختند.
دراين مرحله از مسابقات كه با حضور 100 نفر از كمانداران سراسر استان برگزار شد، 8 ملي پوش در دو رشته ريكرو و كامپوند در دو گروه آقايان و بانوان و در دو سطح حرفه اي در مسافت 50 متر و نيمه حرفه اي در مسافت 30 متر به رقابت پرداختند.
كرمانشاه قهرمان بوكس كشور
گنبدكاووس- خبرنگار كيهان:استان كرمانشاه با كسب 32 امتياز قهرمان بوكس جوانان كشور شد.
بيست و يكمين دوره قهرماني بوكس جوانان كشور به ميزباني هيئت بوكس شهرستان گنبدكاووس به مدت پنج شب برگزار شد.
دراين دوره از مسابقات 171 ورزشكار در اوزان مختلف از 30 استان كشور حضور داشتند كه خوزستان با 17 امتياز مقام دوم و سيستان و بلوچستان با كسب 16 امتياز مقام سوم را كسب كردند.
كاپ اخلاق اين دوره از مسابقات به استان كهكيلويه و بويراحمد و كاپ تكنيك به آرمين امجديان بوكسور وزن 56 كيلوگرم از استان كردستان تعلق گرفت.
فتح قله 1535 متري آرارات
شهركرد- خبرنگار كيهان: 15 نفر از اعضاي هيئت كوهنوردي چهارمحال و بختياري به همراه يك گروه كوهنوردي متشكل از 4 نفر از كاركنان شركت آب و فاضلاب استان به مدت هفت روز قله 1535متري آرارات دركشور تركيه را فتح كردند.

 



ثبت جهاني برج قابوس موجب توسعه گنبدكاووس و گلستان مي شود

گنبدكاووس- خبرنگار كيهان:
ثبت جهاني برج قابوس ابن وشمگير به توسعه شهر گنبدكاووس و استان گلستان كمك خواهد كرد.
فرماندار شهرستان گنبد كاووس در جلسه بررسي ثبت جهاني برج قابوس با حضور نمايندگان يونسكو افزود: با وجود محدوديت ها، پيگيريهاي زيادي در جهت ثبت جهاني برج قابوس انجام شده است.
غلامعلي سوسرايي افزود: ثبت اين برج در فهرست آثار جهاني موجب خوشحالي مردم اين خطه خواهد شد، ضمن اينكه در تبادلات فرهنگي و اجتماعي مردم اين منطقه با مردم ساير نقاط نيز نقش مؤثري خواهد داشت.
فرماندار گنبدكاووس با بيان اينكه اقدامات مهمي انجام شده تا زمينه ثبت جهاني اين اثر فراهم شود، گفت: كاهش ارتفاع مجتمع تجاري در حال ساخت مجاور برج و آزاد شدن اراضي حاشيه آن از ديگر اقدامات انجام شده است.
نماينده اعزامي يونسكو نيز در اين جلسه اظهار داشت: فراهم ساختن شرايط ثبت جهاني برج قابوس نيازمند عزم جدي مسئولين اين شهرستان و استان گلستان است.
دكتر محمدحسن طالبيان با بيان اينكه مواردي كه مانع از ثبت جهاني مي شود بايد برطرف شود،افزود: بخش عمده اي از كارها انجام شده و روند امور مثبت ارزيابي مي شود. تجربه هاي موفقي در اين خصوص در كشور وجود دارد كه بايد از آنها استفاده شود.
وي گفت: وقتي بحث از ثبت جهاني يك اثر مي شود، ايجاد فرصت هاي جديد براي رشد و ترقي مطرح است.

 



كار ساخت محور قم- گرمسار به پايان رسيد

شاهرود- خبرنگار كيهان:
مديركل راه و ترابري استان سمنان از اتمام عمليات اجرايي احداث محور قم- گرمسار در حوزه استحفاظي استان سمنان خبر داد.
رجب قربانپور افزود: 37 كيلومتر از اين محور 157 كيلومتري در استان سمنان و 60 كيلومتر در استان تهران و 60 كيلومتر ديگر نيز در استان قم واقع شده است كه اين محور با پيشرفت بالاي 90 درصد در حال تكميل است.
وي خاطرنشان كرد: با احداث اين محور شاهد كاهش بار ترافيكي از تهران خواهيم بود.
وي اظهار اميدواري كردكه اين پروژه در هفته دولت امسال به بهره برداري برسد.

 



در راستاي اجراي طرح هدفمند كردن يارانه ها
سامانه تاكسيراني كشور به سيستم پايش هوشمند مجهز مي شود

قزوين- خبرنگار كيهان:
سرپرست دفتر حمل و نقل و دبير شوراي عالي هماهنگي ترافيك شهرهاي كشور گفت: در راستاي اجراي طرح هدفمند كردن يارانه ها، امسال سامانه تاكسيراني كشور به سيستم پايش هوشمند مجهز مي شود.
سيدمجتبي شفيعي در كارگاه آموزشي GPS كه با حضور مديران عامل سازمان تاكسيراني سراسر كشور در قزوين برگزار شد، اظهار داشت: يكي از روش هاي بهبود مديريت نرم افزاري استفاده از ابزارهاي جديد مانند سيستم هاي هوشمند است كه در حمل و نقل آي تي اس ناميده مي شود.
وي تأكيد كرد: تجربه جهاني نشان داده است با هزينه اندك كه شايد كمتر از 10درصد ارزش ريالي ناوگان باشد، مي شود بهبودي در سيستم ايجاد كرد كه منافع آن بيشتر از 70درصد از عملكرد سيستم باشد بنابراين قطع يقين از نظر صرفه اقتصادي واجب است ما به سمت روش بهبود مديريت برويم.وي گفت: اين سيستم ارتباط مستقيمي با هدفمند كردن يارانه ها دارد.

 



با صرف 21 ميليارد ريال اعتبار تصفيه خانه فاضلاب شهرك صنعتي چناران افتتاح شد

چناران- خبرنگار كيهان:
با حضور معاون رئيس جمهور و رئيس سازمان محيط زيست كشور بهره برداري از تصفيه خانه فاضلاب شهرك صنعتي چناران افتتاح شد.
احداث و راه اندازي اين طرح ملي تاكنون بالغ بر 21 ميليارد ريال از محل اعتبارات عمراني وزارت صنايع هزينه شده است.
خروجي تصفيه خانه فاز اول اين طرح يكهزار متر مكعب است كه با اجراي 2 فاز ديگر طرح به 3 هزار و 150 متر مكعب خواهد رسيد.
همچنين اين طرح ملي در زميني به مساحت 8 هكتار احداث شد كه شامل ايستگاه پمپاژ- واحدهاي آشغال گيري- متعادل ساز- بي هوازي- هوازي- ته نشيني- كلرزني است كه فاضلاب ناشي از فعاليت كارخانه هاي مستقر در شهرك صنعتي را در يك فرايند 50 ساعته به آب قابل مصرف در بخش كشاورزي تبديل مي كند.
معاون رئيس جمهور و رئيس سازمان محيط زيست كشور در مراسم بهره برداري از تصفيه خانه فاضلاب شهرك صنعتي چناران گفت: 70 درصد واحدهاي صنعتي در شهركها زير پوشش تصفيه خانه هاي فاضلاب قرار دارد كه اميدواريم در يك طرح 5 ساله؛ پس آب و آلاينده ها در شهرك هاي صنعتي حل شود.
محمدي زاده به تغيير رويكرد صنعت و محيط زيست اشاره كرد و گفت: بايد به گونه اي عمل شود كه مسئوليت محيط زيست و صيانت از آن به صنعتگر واگذار شود چنان كه در حال حاضر هم در مراحل طراحي و ساخت و مطالعه مسائل زيست محيطي جزو بخش جدايي ناپذير طرح هاي صنعتي است.

 



اجراي طرح مسجدمحوري در اصفهان

اصفهان- خبرنگار كيهان:
بانك اطلاعاتي مساجد و علما به منظور رفع نواقص فيزيكي و معنوي مساجد در اصفهان راه اندازي مي شود.
مدير اجرايي مركز رسيدگي به امور مساجد استان اصفهان در همايش «سرداران فرهنگ و خدمت به مساجد» اظهار داشت: براي رسيدگي به امور مساجد اصفهان به 14 منطقه تقسيم و 14 شورا مركب از روحانيت و علما تشكيل شد كه در هر منطقه دفتري براي بهتر اجرا شدن برنامه هاي مساجد و ترغيب مردم برنامه ريزي شده است.
حجت الاسلام محمدرضا صالحيان با تاكيد بر تقويت فرهنگ مسجدمحوري افزود: به منظور ارتباط بيشتر مردم با مكان هاي مذهبي، طرح مسجدمحوري در مناطق 14 گانه اصفهان اجرا مي شود.

 



در سفر استاندار خراسان رضوي به شهرستان انجام شد
تصويب 25 طرح عمراني و خدماتي در بردسكن

بردسكن - خبرنگار كيهان:
25 طرح عمراني و خدماتي در سفر استاندار خراسان رضوي به شهرستان بردسكن به تصويب رسيد.
محمود صلاحي در جلسه شوراي اداري بردسكن با اختصاص 500 ميليون ريال اعتبار براي تكميل مجموعه پارك ارم و ولي عصر «عج» شهرداري بردسكن موافقت كرد و سازمان مسكن و شهرسازي را موظف كرد ظرف مدت يك ماه در خصوص ترميم بافت فرسوده شهر بردسكن اقدام كند.
در جلسه شوراي اداري بردسكن همچنين مقرر شد 5 واحد خانه پزشك اين شهرستان ظرف 3 ماه تكميل و بخش اطفال بيمارستان ولي عصر بردسكن توسعه و 20 تخت به تخت هاي بيمارستان افزوده شود.
در اين جلسه همچنين مصوب شد دانشگاه علوم پزشكي در تامين 5 متخصص براي اين شهرستان و با ايجاد جاذبه هاي لازم براي جذب متخصص اقدام كند. استاندار خراسان رضوي دانشگاه علوم پزشكي را نيز موظف كرد ظرف يك ماه طرح رسيدگي به بيمه درماني روستائيان را مورد بررسي قرار دهد كه چرا فقط بيمه آنها در ساعات اداري رايگان مي باشد و در ساعات غيراداري بابت ويزيت بايد هزينه پرداخت كنند.

 



اعزام دانشجويان بسيجي خوانسار به روستاي خاك بتيه اليگودرز

خوانسار-خبرنگاركيهان:
گروه جهادي بسيج دانشجويي دانشگاههاي خوانسار به روستاي خاك بتيه از توابع شهرستان اليگودرز اعزام شدند.
اين گروه كه متشكل از 35 نفر بودند در اين اردوي جهادي اقدام به برگزاري برنامه هاي فرهنگي، هنري، عقيدتي، مذهبي و ورزشي براي اهالي روستا كردند.
برگزاري كلاسهاي تجويد و روخواني قرآن، احكام، مهد فرهنگي كودكان، نقاشي كودكان، طراحي بزرگسالان، جعبه سازي، خياطي، زبان كودكان، بهداشت و كمك هاي اوليه، رايانه، شطرنج و بدمينتون، طرح فرهنگي، عقيدتي فانوس و كلاس هاي تقويتي و قرآن و احكام، شطرنج، بدمينتون، دارت و فوتبال از جمله برنامه هاي اجرايي اين گروه از دانشجويان بود.
همچنين ديدار با خانواده شهداي روستا، غبارروبي مزار شهدا و جشن تكليف دختران روستا از ديگر برنامه هاي
اين طرح بود.
علي رغم اينكه دوره 10 روزه گروه جهادي بقيه الله(عج) با زمان برداشت محصول اهالي روستا همزمان بود اما مردم از اين كلاس ها به خوبي استقبال كردند به طوري كه در مجموع 145نفر از اهالي روستا در كلاس هاي طرح هجرت شركت كردند كه از اين بين 101 نفر آنها دختر و 44 نفر پسر بودند.
دراين دور 300 نفر دركلاس خواهران و 148نفر در كلاس برادران شركت كردند.

 



افتتاح كارخانه توليد روغن نباتي در هرمزگان

بندرعباس- خبرنگاركيهان:
رئيس سازمان صنايع و معادن هرمزگان با حضور در يك شركت روغن نباتي در جريان فرآيند توليد آزمايشي روغن نباتي در اين استان قرار گرفتند.
علي اباذري اظهار داشت: اين كارخانه روغن نباتي در زميني به مساحت 12000مترمربع با زيربناي 5100 مترمربع در شهرك صنعتي شماره يك بندرعباس احداث شده است. وي با بيان اينكه ظرفيت سالانه اين كارخانه 31هزار تن است گفت: كارخانه روغن نباتي هرمزگان به عنوان اولين توليدكننده اين محصول در استان بزودي به بهره برداري مي رسد. اباذري ميزان سرمايه گذاري در اين طرح را 70 ميليارد ريال و 335 هزار يورو عنوان و تصريح كرد: با بهره برداري از طرح مذكور زمينه اشتغال بيش از 120نفر از جوانان جوياي كار فراهم خواهد شد. وي گفت: اين طرح با مشاركت بخش خصوصي و مساعدت يكي از بانكها احداث شده است.

 



معاون توسعه و مشاركت هاي مردمي
كميته امداد امام خميني صندوق هاي صدقه ديجيتالي در سراسر كشور نصب مي شود

كرج- خبرنگار كيهان:
طرح نصب صندوق هاي صدقه ديجيتالي در سراسر كشور اجرا مي شود.
معاون توسعه مشاركت هاي مردمي كميته امداد در همايش ابرار 2 در كرج گفت: اكنون اين طرح به صورت آزمايشي در شهر تهران اجرايي شده و به تدريج در مناطق مختلف كشور نيز اين صندوق ها نصب خواهد شد.
سعيد ستاري افزود: تاكنون 400 صندوق صدقه ديجيتالي در معابر و خيابان هاي اصلي شهر تهران نصب شده است.
وي اظهار داشت: اين طرح با هدف زيباسازي سيماي شهري و محافظت صندوق هاي صدقه در برابر سرقت به اجرا درآمده است.
ستاري با اشاره به اينكه كميته امداد در سال گذشته 350 ميليارد تومان به نيازمندان كمك كرده است اظهار داشت: اين رقم منهاي كمك هايي است كه از سوي ديگر موسسات خيريه به نيازمندان شده است.

 



استاندار: گيلان در جذب سرمايه هاي خارجي اول شد

رشت- خبرنگار كيهان:
گيلان مقام نخست جذب سرمايه گذاري خارجي در كشور را كسب كرد.
روح الله قهرماني چابك استاندار گيلان در اين باره گفت: افزون بر 35درصد سرمايه گذاري خارجي در كشور در سال 88 در گيلان انجام شد.
به گفته وي، در سال گذشته افزون بر يك ميليارد و يكصد ميليون دلار سرمايه گذاري خارجي معادل يك سوم سرمايه گذاري خارجي در كشور در استان گيلان انجام شد.
وي با اعلام اينكه بيشترين ميزان اين سرمايه گذاري ها در بخشهاي نيروگاهي، صنعت چاي، صنايع و دخانيات گيلان صورت گرفته تصريح كرد: در اين راستا و پس از گيلان استانهاي خوزستان، اصفهان، تهران، خراسان رضوي و هرمزگان در رتبه هاي بعدي جذب سرمايه گذاري خارجي در كشور قرار گرفتند.

 



معاون استاندار هرمزگان: مديران در صورت تأخير در جلسات شركت داده نمي شوند

بندرعباس- خبرنگار كيهان:
معاون استاندار هرمزگان با اشاره به دستور نماينده عالي دولت در اين استان گفت: از اين پس 15دقيقه پس از آغاز جلسات، ورودي هاي اماكن برگزاري جلسات به روي مديران متأخر بسته مي شود.
«پرويز سالاري» در جلسه شوراي اداري هرمزگان با اشاره به اهميت جلسات استاني و اخذ تصميمات كلان در اينگونه جلسات از مديران دستگاه هاي مختلف خواست نسبت به حضور در اين جلسات با حساسيت بيشتري عمل كنند.
وي با اشاره به دستور استاندار مبني بر جلوگيري از ورود مديران متأخر به جلسات افزود: اين امر به دليل آن است كه مدير در صورت تأخير بداند كه نمي تواند در جلسه حضور يابد و دفعه بعد چند دقيقه قبل از زمان تعيين شده در دعوتنامه ها در سالن حاضر شود.

 



همكاري هاي اقتصادي كيش و مالزي گسترش مي يابد

كيش - خبرنگار كيهان:
سازمان منطقه آزاد كيش و مالزي همكاري هاي اقتصادي خود را گسترش مي دهند.
مديرعامل سازمان منطقه آزاد كيش در نشست مشترك بامديركل سرمايه گذاري سازمان توسعه صنايع مالزي با بيان اين مطلب افزود: ضرورت گسترش همكاري هاي دو جانبه بويژه در بخش هاي مالي و بازرگاني مي تواند بسترساز توسعه همكاري اقتصادي با ديگر كشورهاي آسيايي باشد.
مهندس علي محبي با اشاره به مشتركات فرهنگي ايران و مالزي گفت: بايد مبادلات فرهنگي و دانشگاهي بين دو كشور افزايش يابد و صنعت گردشگري ميان ايران و مالزي توسعه پيدا كند.
در اين نشست مديركل سرمايه گذاري سازمان توسعه صنايع مالزي، جزيره كيش را جذاب و
منحصر به فرد دانست و اظهار داشت: مالزي آماده سرمايه گذاري در بخش هاي اقتصادي اين جزيره است.

 

(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14