(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


يكشنبه 24  مرداد 1389- شماره 19717

صفحه (14)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
بلوتوث ها را روشن كنيد (يادداشت روز)
جزئيات پروژه نفوذ سايبري آمريكا در جوامع اسلامي
تاكيد آيت الله مكارم شيرازي ؛ رئيس جمهور، مشايي را سفارش به سكوت كند
كيهان و خوانندگان
تحريم (گفت و شنود)
وقتي سايت صهيونيستي هم بقاياي فتنه سبز را دست مي اندازد (خبر ويژه)
حزب مشاركت سند مهندسي انتخابات را رو كرد (خبر ويژه)
اطلاعاتشان مفت گرونه اما به درد خشونت و آدم كشي مي خورند (خبر ويژه)
فارين پاليسي: اسرائيل پروژه اي شكست خورده است (خبر ويژه)
شبكه تجاري ايران از هنگ كنگ تا ونزوئلا آمريكا را دور مي زند (خبر ويژه)
فقط قابلمه نداشتيم...! (خبر ويژه)



بلوتوث ها را روشن كنيد (يادداشت روز)

نهايت بينايي شما تا كجاست؟ 1 كيلومتر، 2 كيلومتر، 5 كيلومتر؟ صدا را از كدام فاصله مي توانيد بشنويد؟ حواستان جمع هست؟ آيا حواس شما آن قدر حساس هست كه مثلا بتواند لرزش زمين و آمدن زلزله را ولو10 ثانيه زودتر خبر دهد تا خداي ناكرده اگر زمين لرزه اي آمد باخبر شويد؟ خانه شما روي گسل زلزله است؟ چه قدر سبك و چابكيد كه اگر قرار شد سقفي فرود آيد، 3 شماره از جا بجنبيد و جان به در بريد؟ آيا شيوه هاي موفق چابكي را جايي آموخته و به كار بسته ايد؟و آيا روش هاي موفقيت آميز سرعت عمل را مي دانيد؟ اصلا تا به حال تمرين تيزبيني و تيزشنوي و تيزپايي كرده ايد كه به هنگام خطر جان به در ببريد يا در مسابقه پيش افتيد و برنده باشيد؟
فرض كنيد توانستيد حواس خود را آن قدر تقويت كنيد كه آمدن زلزله را 10 ثانيه زودتر بفهميد. آنگاه اگر زلزله آمد، چه مي كنيد؟ در خانه و زير سقف مي مانيد؟ با حوصله مي ايستيد تا خانه را قفل و كليد كنيد؟ يا نه، سر به كوچه و خيابان مي گذاريد؟ تصورش را بكنيد! آنها كه در زلزله ها جان باختند- اگر مي شد فلاش بك زد، زمان را به عقب برگرداند و از آمدن زمين لرزه باخبرشان كرد- در قيد و بند قفل و كليد و نگهبان خانه مي ماندند؟ اميرمؤمنان(ع)، بزرگ مردي كه خود «نبأ عظيم» و خبر بزرگ روزگاران است، شبيه چنين صحنه اي را براي مردم تصوير كرد و از هول روز رستاخيز گفت كه بيخ گوش همه است اما ابهت آن فهميده نمي شود. «اگر مي دانستيد آنچه من مي دانم و غيب آن بر شما پنهان است، سر به بيابان مي گذاشتيد و بر كرده هاي خويش مي گريستيد و بر سر مي كوفتيد و اموال خود را بي نگهبان رها مي كرديد و كسي براي آن نمي گماشتيد. در آن صورت هركس مشغول خود مي شد بي آن كه به ديگري التفات كند. اما از ياد برديد آنچه را به شما يادآور شدند و ايمن شديد از آنچه شما را برحذر داشتند، پس رأي و انديشه درست از سرتان رفت و كارها بر شما آشفته شد»(1). امام پيش از اين هشدار، حمد خدا را گفته و فرموده بود «از او ياري مي جوييم بر نفس هايي كه نسبت به آنچه امر شده كند هستند و به سوي آنچه نهي شده اند، شتابان... و به او ايمان داريم ايمان كسي كه غيب ها را ديده و به آنچه وعده داده شده آگاه است، ايماني كه اخلاص آن، شرك را زدوده و يقين آن، ترديد را برده است».
ظاهرا عدسي ها را مي تراشند و صيقل مي دهند تا عمق ديد دوربين ها را وسعت دهند. آيا مي توان بينايي و شنوايي و دريافت باطني انسان را تراش داد تا تيزبين و نافذ شود؟ تيزبين شدن انسان قطعي است. دير و زود دارد اما سوخت و سوز ندارد. كساني به اختيار و استقبال، چشم و گوش و قلب خود را چنان صيقل مي دهند كه نافذالبصيره شوند و حقايق حجاب گرفته و مستور عالم را ببينند و بشنوند و بيابند. و ديگران را در رستخيز دوباره هستي، بينا و شنوا مي كنند. شگفت آنكه براي اينان ابتداي رستاخيز، بينايي و امتداد آن، نابينايي است. آن روز كه دوست صميمي سراغ دوست، و پدر و مادر سراغ فرزند را نمي گيرند، خداوند مي فرمايد: «يبصرونهم. نشانشان مي دهيم و بينايشان مي كنيم.(2)» اما در موضع ديگر بر هركس كه از ياد خدا رويگردان شده ، نابينايي حاكم مي شود و «مي گويد پروردگارا براي چه مرا كور محشور كردي حال آن كه بينا بودم. خداوند پاسخ مي دهد چنين است، آيات الهي بر تو آمد، پس فراموش كردي آن را و به همين دليل امروز فراموش مي شوي.(3)» نيز خداوند درباره حقيقت نابينايي مي فرمايد «چشم ها نابينا نمي شود. اما قلب هايي كه در سينه هاست نابينا مي شوند.(4)» روز واپسين به صاحبان چنين قلب هايي نهيب مي زنند «هر آينه از اين صحنه ]دادگاه بزرگ[ غافل بودي، پس ما پرده را از چشم تو كنار زديم و امروز چشم تو كاملا تيزبين است.(5)»
تمرين تيزبيني و تيزفهمي و چالاكي و تيزپايي چگونه ميسر مي شود؟ چگونه مي توان از هول و بلاي بزرگ رستاخيز رست؟ «خداوند سبحان ذكر را جلا و صيقل دل ها قرار داد تا با آن بعد از سنگيني گوش بشنوند و بعد از نابينايي ببينند و پس از عناد و لجاج، فرمان خدا پذيرند... و براي ذكر شايستگاني هستند كه آن را به جاي دنيا گرفته اند بنابراين هرگز تجارت و خريد و فروش، آنان را مشغول و غافل از ذكر نمي دارد.(6)» اميرمؤمنان با استثنا كردن اهل ذكر، درباره نوع بشر فرمود «انسان در مقام پاسخگويي و ارائه حجت، بي پايه ترين است. فريب خورده اي با ناپذيرفتني ترين عذر و معذرت است... اي انسان چه چيز تو را بر گناه جرأت داد و در برابر پروردگارت مغرور كرد و چه چيز تو را به خودكشي و هلاك نفس مأنوس ساخت؟ آيا درد تو را پاياني و خواب تو را يقظه و بيداري نيست؟... چه چيز تو را بر درد تو شكيبايي داد و در برابر مصيبتي كه دست به گريباني، طاقت بخشيد؟.(7)»
مولاي متقيان چند جا در نهج البلاغه اهل خرد و درايت را دعوت به كوشش مي كند پيش از آن كه مهلت سرآيد. يك جا فرمود «بندگان خدا، بكوشيد، در حالي كه زبان ها آزاد و بدن ها سالم و استوار است»(8). در جاي ديگر بشارت داد «تقوا كليد درستكاري و توشه معاد و مايه آزادي از هر بردگي و نجات از هلاكت است. باتقوا، جوينده به مراد خود مي رسد و گريزان، نجات مي يابد و آرزوها دست يافتني مي شود پس بكوشيد در حالي كه عمل- هنوز- بالا برده مي شود و توبه سود مي بخشد و دعا شنيده مي شود» (9). سومين بار امام فرمود «بكوشيد در حالي كه هنوز در قيد حياتيد و نامه هاي عمل گشوده و در توبه باز است و انسان رويگردان را مي خوانند و گنهكار اميدوار است، پيش از آن كه عمل متوقف شود و مهلت ها پايان پذيرد و اجل سرآيد»(10). و بار چهارم انذار داد «بندگان خدا! خود را بسنجيد پيش از آن كه شما را وزن كنند. و محاسبه كنيد پيش از آن كه حساب بكشند. و نفس بكشيد پيش از آن كه گلو تنگ شود. و فرمان بريد قبل از آن كه شما را به زور به راه بيندازند. و بدانيد هركس كه خود را ياري ندهد تا از نفس خود اندرزدهنده و بازدارنده اي داشته باشد، ديگري بازدارنده و پنددهنده او نخواهد بود.»(11)
مگر حركت و عمل بدون بينايي و بينش ميسر است؟ بينايي هر كس افق و نهايتي دارد. «دنيا- منحصراً- نهايت ديد نابيناست و از وراي آن هيچ چيزي را نمي بيند. انسان بصير و بينا، نگاه نافذش از دنيا مي گذرد و مي داند كه خانه آخرت در پس دنياست. پس انسان بصير رخت و چشم از دنيا برمي دارد و كوردل رخت و نگاه خويش را بر دنيا مي گذارد. بصير از آن توشه مي گيرد و نابينا براي دنيا توشه فراهم مي كند».(12) اما «دل انسان خردمند را ديده اي است كه با آن به پايان كار خويش نگرد و ژرفا و بلندي آن را شناسد. پيامبري دعوت كرد و اميري فرمان راند، پس دعوت پيامبر را اجابت كنيد و امير خود را فرمان بريد. در درياهاي فتنه ها فرو رفتند و به جاي سنت ها، بدعت ها را گرفتند... ماييم حافظان و ياران و گنجوران و درهاي معارف الهي، و خانه ها را جز از درهاي آن وارد نمي شوند، پس هر كس از غير درها وارد خانه ها شد، نام دزد مي گيرد».(13) امام فاصله گذاشت ميان راويان و راعيان دين. «خاندان پيامبر در دين تعقل كردند، تعقل براي به جان خريدن و مراعات كردن نه انديشه شنيدن و گفتن، كه راويان دانش بسيار و مراعات كنندگان آن اندكند»(14) و خود، شيفته و مشتاق چنين مردماني بود «كجايند گروهي كه به اسلام دعوت شدند، پس پذيرفتند و قرآن را خواندند و به گوش دل شنفتند و استوار داشتند. و به جهاد برانگيخته شدند پس به آن شوق ورزيدند همچون اشتياق ماده شتر بر طفل خويش، و شمشيرها از نيام كشيدند و گروه گروه و صف در صف، اطراف زمين را گرفتند. بعضي كشته شدند و برخي ديگر نجات يافتند... ديده هاشان از گريه تباه، شكم هاشان از روزه لاغر، رنگ شان از شب زنده داري زرد و بر صورتشان غبار فروتني نشسته. آنهايند برادرانم كه رفتند و سزاوار است بر ما كه تشنه ديدارشان باشيم و در فراق آنان انگشت به دندان بگزيم...»(15)
ياد داد كه «تخفّفوا تلحقوا. سبك بار باشيد تا به مقصد و مقصود برسيد»(16) و فرمود «عالم و دانا كسي است كه قدر و ارزش خود را بشناسد و در ناداني مرد همين بس كه قدر خود را نشاند و به يقين، مبغوض ترين مردمان نزد خدا بنده اي است كه خداوند او را به خود واگذاشته باشد. از راه راست به يك سو شده و بي رهنما ره مي سپارد، اگر به اندوخته دنيا خوانده شود، كار كند و اگر به اندوخته آخرت دعوت شود، كسالت ورزد... و اين زماني است كه كسي در آن نجات نمي يابد مگر هر مؤمن بي نام و نشان كه اگر حاضر باشد شناخته نشود و اگر نباشد، مورد تفقد قرار نگيرد... زماني بر شما مي آيد كه اسلام واژگونه شود مانند طرفي كه با هر آنچه در آن است واژگون شود... خداوند شما را پناه داده و بر شما ستم روا ندارد اما پناهتان نداده كه مبتلا و امتحانتان نكند».(17) بر حذر داشت از بي تقوايي و آينه عبرت ديگران شدن. «عبرت بگيريد از هر كس كه تقوا را تباه كرد و مبادا از شما عبرت بگيرد آن كس كه گردن در حلقه تقوا آرد. بهوش! تقوا را صيانت كنيد و با آن مصون بمانيد».(18) و براي تقوا شرط و نشانه گذاشت و از خدعه با خدا بازداشت «فساد آشكار شد پس تغييردهنده اي كه آن را زشت شمارد و بازدارنده اي كه از آن بيزار باشد نيست. آيا با اين وضعيت مي خواهيد مجاور پروردگار در رضوان مقدس او و از دوستان گرامي او باشيد؟ هرگز با خدا و جنت او خدعه نتوان كرد و جز با طاعت خدا به رضوان او نتوان نرسيد. خداوند لعنت كرد آمران به معروف را كه خود آن را ترك مي كنند و ناهيان از منكر را كه خود به آن منكر مبادرت مي ورزند.»(19)
فريضه صبر- روزه- كه از آن بايد استعانت جست، تمرين استقامت و هوشياري و چالاكي و تيزپايي در چنين آوردگاهي است. و اگر اول مرتبه آن روزه شكم است، نهايت آن، روزه قلب است چندان كه اميرمؤمنان فرمود «روزه قلب بهتر از روزه زبان و روزه زبان بهتر از روزه شكم است». ماه مبارك رمضان، ماه فعال كردن و حساس كردن قلب است و تيز كردن و ژرفا بخشيدن نگاه آدمي به هستي و پس ديوار دنيا، آنجا كه بزرگ ترين گسل زلزله فعال مي شود و بايد سبكبار بود تا رست و رستگار شد. اگرنه، به فرمايش حضرت زهرا(س) «روزه به چه كار آيد براي روزه داري كه زبان و گوش و چشم و اعضاي خود را مراقبت نكرده باشد»؟
بلوتوث دل خود را روشن كنيد! تصاوير مهمي از افق آينده براي شما ارسال شده است.

محمد ايماني
1- خطبه 114 نهج البلاغه.
2- سوره معارج، آيه .11
3- سوره طه، آيات 125 و .126
4- سوره حج، آيه .46
5- سوره ق، آيه .22
6- خطبه 222 نهج البلاغه.
7- خطبه .223
8- خطبه .196
9- خطبه .230
10- خطبه .237
11- خطبه .90
12- خطبه .133
13- خطبه .154
14- خطبه .88
15- خطبه .121
16- خطبه .167
17- خطبه .103
18- خطبه .191
19- خطبه .130

 



نيويورك تايمز فاش كرد
جزئيات پروژه نفوذ سايبري آمريكا در جوامع اسلامي

نيويورك تايمز در گزارشي، از نقشه هاي وزارت خارجه آمريكا براي نفوذ در جوامع اسلامي از طريق شبكه هاي اجتماعي اينترنتي پرده برداشت.
به گزارش مشرق، پايگاه اينترنتي «نيويورك تايمز» در گزارشي به قلم «جسي ليختن اشتاين» به بررسي نقش پايگاههاي اينترنتي اجتماعي نظير «تويتر» در نوع جديدي از ديپلماسي غربي و بالاخص آمريكايي كه «ديپلماسي ديجيتال» ناميده مي شود و نقشه هاي وزارت خارجه آمريكا براي نفوذ در جوامع اسلامي از طريق اين شبكه ها پرداخت.
نويسنده اين گزارش با تاكيد بر ماهيت كنترل ناپذير شبكه هاي اجتماعي يادآور مي شود: ديپلمات هاي آمريكايي و همچنين ديپلمات هاي ساير كشورها بايد بپذيرند كه شبكه هاي اجتماعي را نمي توان كنترل كرد و شركت هاي صاحب اين شبكه ها هم مسئوليتي در قبال نحوه استفاده كاربران از اين امكانات ندارند. دولت ها بايد بفهمند كه بين «پيام يك كاربر» و يك «سيستم پيام رساني» تفاوت بسيار است. در ماه مه، پاكستان فيس بوك را فيلتر كرد چرا كه مسابقه كاريكاتور عليه نبي مكرم اسلام(ص) در آن برگزار شده بود. حتي متحدان قديمي آمريكا نظير كره جنوبي، ايتاليا، عربستان سعودي و استراليا هم قائل به اين نكته هستند كه آنچه محدوديت در قوانين اساسي براي آزادي بيان مدنظر قرار گرفته است بايد شامل حال اين شبكه ها نيز بشود.
«كارلوس پاسكال» سفير آمريكا در مكزيك در اين خصوص مي گويد كه اگر مساله در خصوص كشورهايي خاص همچون چين، ايران، كوبا يا كره شمالي باشد، تويتر و فيس بوك ديگر به عنوان يك شبكه اجتماعي صرف نگريسته نمي شوند بلكه ابزار دست دولت آمريكا ديده مي شوند. اين امر شركت مذكور را در خطر قرار داده و همچنين كاربران تسهيلات اين شركت ها هم به خطر مي افتند. اما مهم نيست كه واقعيت چيست! در چنين شرايطي، به هر حل بهتر است كه بگذاريم اين وسايل ارتباط جمعي به كار خود ادامه دهند. اما به هر حال، خطوط قرمزي وجود دارند كه بايد به آنها احترام گذاشت.
نيويورك تايمز در ادامه اين گزارش با اشاره به تلاش هاي آمريكا براي ايجاد نمايندگي هاي تكنولوژي هاي مدنظر خود را كشورهاي هدف از جمله عراق مي نويسد: از بهار گذشته، راس و كوهن با سفر به كشورهايي نظير عراق، روسيه، كنگو و هائيتي نمايندگي هاي تكنولوژي هاي مدنظر خود را در اين كشورها داير كردند. از آن زمان اين سفرها كه به «Techdel» شهره شده اند بخشي از سياست خارجي ايالات متحده دانسته مي شوند. در اين كشورها از مهندسين نرم افزار، كارآفرينان و ... خواسته شده است تا راه هاي غيرعرفي براي توسعه دموكراسي و پيشبرد امر توسعه در كشور پيدا كنند.
در اينجا هم كوهن و راس به دنبال تاسيس و ايجاد محصولاتي هستند كه ملموس باشند. آنها به راهبران تكنولوژي ماموريت دادند تا در آمريكا شبكه هاي حمايتي از كمپاني هاي نوپاي «فن آوري اطلاعات» عراق تاسيس كنند و راه هايي براي استفاده از منابع اطلاعاتي روسيه در راستاي مبارزه با قاچاق انسان بيابند.
براساس اين گزارش كوهن كه سال هاي پيش از فارغ التحصيلي را در آفريقا طي كرده و تز خود را بر روي نسل كشي رواندا انجام داده بود در حالي كه تنها 22 سال داشت با كاندوليزا رايس ديدار كرد. رايس هنوز به سمت مشاور امنيت ملي منصوب نشده بود. وي سپس سفري به خاورميانه داشت و از سوريه، لبنان، عراق و ايران ديدار كرد و توانست با نسل جوان اين كشورها كه از رسانه هاي جمعي و تكنولوژي هاي بي سيم استفاده مي كنند ارتباط برقرار كند. رايس در خصوص وي مي گويد كه كوهن نظرات بسيار جالبي در خصوص ايران داشت تا آنجا كه كسي در دولت صاحب اين نظرات نبود. كوهن به خواسته رايس از نظرات خود خلاصه اي تهيه مي كند تا به رئيس جمهور وقت آمريكا ارائه شود.
نيويورك تايمز در ادامه اين گزارش نوشته است در طرحي جديد، راس و كوهن يكي از همين روزهاي اخير در جلسه اي با «فرح پنديت»، نماينده ويژه وزارت امور خارجه آمريكا در امور جوامع اسلامي ديدار كردند. پنديت اصالتا اهل كشمير است و در سن پايين به آمريكا مهاجرت كرده است. وي كه اكنون در اوايل چهارمين دهه زندگي خويش است حضوري فعال در وزارت خارجه آمريكا داشته و در 25 كشور تلاش مي كند كه دامنه تعاملات آمريكا با جوامع اسلامي را افزايش دهد. وي به تازگي از سفر خود به پاكستان، هندوستان، قطر و هلند بازگشته و به همراه معاون خود «كارن چندلر» با راس و كوهن ديدار كرده است.
راس در اين جلسه تصريح كرد كه مشكلي كه بايد حل شود اين است كه يك دفتر نمي تواند با مسافرت هاي پي درپي با 4/1 ميليارد انسان رابطه برقرار كند، بنابراين ما بايد به سوي راهبردي از تكنولوژي ارتباطاتي نظر داشته باشيم.
كوهن نيز اظهار داشت كه هر جا كه برويم بالاخره گروهي از مسلمانان آنجا حضور دارند و از استراتژي مدنظر خود و راس به عنوان «راهبرد بوف» نام برد.
نيم ساعت بعد جلسه به توضيح خودماني راهبرد بوف از سوي راس و كوهن گذشت: اين راهبرد ناظر بر اين واقعيت است كه چگونه مي توان از دارايي ارزشمندي همچون پنديت (زن پركاري كه از سوي آمريكا سخن مي گويد آن هم خطاب به جمعيت بسيار متنوعي كه به انگيزه هاي آمريكا با ديده ترديد مي نگرد) استفاده كرد و حضور او را در جوامع هدف به وسيله تكنولوژي گسترش داد تا حضور وي تنها مبتني بر مسافرت هايش به جوامع هدف نباشد؟!
پس از مدتي از بحث ها نتيجه اي كه حاصل شد توافق همه طرف ها بر اين واقعيت بود كه تعامل با مسلمانان كاربر و سخت است.
راس ادامه مي دهد: قرار نيست اين كار در همين لحظه انجام شود. ما به كسي احتياج داريم كه در اين خصوص كنكاش كند و آنچه لازم است را به دست بياورد. بايد چيزهايي مشخص شوند كه مي شود آنها را به پيام 140 كاراكتري يا كمتر تبديل كرد. بعد ما مي توانيم آن را به زبان هاي پشتون، دري، اردو، عربي، سواحلي و... ترجمه كنيم. مساله مهم ديگر اين است كه مسلمانان تاثيرگذار در تويتر، فيس بوك و ساير شبكه هاي اجتماعي را بشناسيم و با ديپلماسي مناسبي به آنها دسترسي يافته و بگوييم: «هي، ما مي خواهيم اين پيام ها را به شما برسانيم. اين ها پيام هايي هستند كه ما فكر مي كنيم با ارزش هاي شما سازگارند. اين همان صدايي است كه شما مي خواستيد از آمريكا بشنويد.» به اين ترتيب ما در ميان مسلمانان حاضر در تويتر «امام» حامي خود به دست مي آوريم و از طريق اين امام ها در گوش آنها پچ پچ مي كنيم و به آنها مي گوييم كه از اين زن (پنديت) پيروي كنيد!

 



تاكيد آيت الله مكارم شيرازي ؛ رئيس جمهور، مشايي را سفارش به سكوت كند

آيت الله مكارم شيرازي تضعيف دولت را در شرايط فعلي صحيح ندانست اما در عين حال به رئيس جمهور توصيه كرد تا رئيس دفترش را به سكوت سفارش كند.
آيت الله مكارم شيرازي در اولين جلسه تفسير در شبستان حرم مطهر حضرت معصومه(س) طي سخناني با بيان اين كه در شرايط فعلي تضعيف دولت صحيح نيست، گفت: بايد دولت قوي باشد تا بتواند در مقابل تهديدات خارجي به بهترين شكل عمل كند و يقيناً بايد در مقابل اين تهديدات قوي باشد.
وي با بيان اينكه در عين حال دولت نبايد خود را تضعيف كند، بيان داشت: اين كه رئيس دفتر دولت هر روز بلند شود و يك سخن ناموزون بگويد و تنشي در ميان همه ايجاد كند به جبهه داخلي صدمه مي زند و باعث كاهش محبوبيت در ميان ارزشي ها مي شود.
مكارم شيرازي ادامه داد: پيشنهاد من به رئيس جمهور اين است كه لااقل اگر نمي تواند با وي خداحافظي كند، سفارش به سكوت كند تا در مقابل دشمن خارجي، جبهه واحد و قدرتمندي وجود داشته باشد.
آيت الله مقتدايي: عدم برخورد با مشايي تعجب برانگيز است
آيت الله مقتدايي نيز با اشاره به طرح نظريه هاي انحرافي از جانب مشايي گفت جاي بسي تعجب است كه با او برخورد نمي شود.
آيت الله مرتضي مقتدايي در مورد اظهارات اخير رئيس دفتر رئيس جمهور، مبني بر ترويج مكتب ايراني به جاي مكتب اسلامي، اظهار داشت: متأسفانه اين قبيل اظهارات غير تخصصي و انحرافي از زبان افرادي كه منسوب به رياست جمهوري هستند، شنيده مي شود و جاي بسي تعجب است كه پس از اظهار نظر بزرگان حوزه و عكس العمل قشرهاي مختلف، با ايشان برخوردي نمي شود.
وي افزود: متأسفانه عدم برخورد لازم با اين شخص، سبب شده است، تا وي به خود جرأت داده و پس از طرح «مكتب ايراني»، كه نام ديگر «جمهوري ايراني» است، نظريه انحرافي «انسان ظرفيت خداشدن را دارد» را مطرح كند و با نهايت جسارت بر اين مسئله و گفته خويش، پافشاري مي كند.
عضو خبرگان رهبري در ادامه بيان داشت: بايد نسبت به مباني اسلامي، نظام و اصول خط امام كه همان خط واقعي اسلام است، شناخت داشته و مواظب باشيم كه به آن لطمه نزنيم.
وي تصريح كرد: آقايان خود را داعيه دار خط امام(ره) مي دانند، در حالي كه آن بزرگمرد استكبار ستيز، نهضت بزرگ ملت آزاده ايران را، قبل از آن كه ايراني باشد، اسلامي ناميد.
آيت الله مقتدايي خاطرنشان ساخت: ما دلداده اسلام و ايران اسلامي هستيم و همه چيزمان اسلام است و هر كه در جريان انقلاب اسلامي ايران بوده، عزت كنوني ايران را از اسلام مي داند و اصولاً اين اعتقادات اسلامي مردم مسلمان ايران بود كه هرگاه احساس خطر كردند، با حضور ميليوني خود از نظام اسلامي دفاع كرده اند.
وي در پايان گفت: ايران عزيز، امروز مديون فداكاري ها و مقاومت جوانان، شهدا، جانبازان و ايثارگران است، كه به عشق اسلام، به دفاع از اعتقادات و ميهن اسلامي پرداختند و عزت امروز ايران اسلامي را آفريدند.

 



ساعت 3 تا 6 بعد از ظهر: 33110065
تمام ساعات شبانه روز:33916546
سامانه پیام کوتاه: 30002323

كيهان و خوانندگان
¤ به اعتقاد همه دلسوزان انقلاب ،گرانبهاترين يادگار امام خميني(ره) جمهوري اسلامي است. چرا علي رغم روشن بودن اين حقيقت بعضي از افراد و نشريات در اين مورد به مردم آدرس غلط مي دهند.
0134---0912
¤ كروبي گفته قصد دارد عليه آقاي جنتي كه اعلام كرده سران فتنه از آمريكا پول گرفته اند به دادگاه شكايت بكند. از اين عكس العمل آقاي كروبي مي توان نتيجه گرفت ايشان خودش قبول دارد كه از سران فتنه است فقط مي گويد پول نگرفته و اما اين كه مي خواهد به دادگاه شكايت كند پس قوه قضاييه را براي رسيدگي به شكايتش قبول دارد پس چرا در انتخابات اعتراض خويش را از طريق دادگاه پيگيري نكرد و با لج بازي و تهمت زدن به نظام ، خودش را كم ارزش ساخت.
7973---0912
¤ در حماقت دشمنان در فتنه 88 همين بس كه فقط به پالايش انقلاب منجر و منافقين رسوا و پول دشمنان به هدر رفت و خدشه اي به نظام وارد نشد و به اقتدار نظام و محبوبيت رهبر دورانديشمان افزون گرديد.
1648---0915
¤ وحدت همه جانبه ميان ملت، دولت، ارتش و حزب الله در لبنان از تاثيرات انقلاب اسلامي ايران است. اين يك افتخار و پيروزي براي ما و يك شكست و تودهني به دشمنان است.
سليمان بلغار
¤ از مديريت رسانه ملي تقاضا مي شود كه برنامه هاي خود در ماه مبارك رمضان را طوري تنظيم نمايد كه باعث غافل شدن مردم از عبادت و حضور در جلسات مذهبي نشود.
سيدمحمد دواني از مرند
¤ به رغم دستور رياست جمهوري مبني بر استخدام نيروهاي پيماني، در وزارت آموزش و پرورش نه تنها چنين برنامه اي اجرا نمي شود كه باز هم نيروي پيماني به كار گرفته مي شود. بنده 8 سال است كه به صورت پيماني مشغول به كارم اما هنوز از استخدام خبري نشده است.
حشمت الله مرادي
¤ بنياد شهيد استان اصفهان اعلام كرد كه فرزندان خانواده شهدا و جانبازان به صورت غيرمرتبط مي توانند در آزمون آموزش و پرورش شركت كنند. حال كه شركت كرده و قبول شده اند، آموزش و پرورش نمي پذيرد. لطفاً رسيدگي شود.
حسيني از اصفهان
¤ از طرفي مردم را به نماز اول وقت دعوت مي كنيم و از طرف ديگر سريال هاي پرمخاطب را براي ساعت 11 شب به بعد مي گذاريم كسي كه ساعت 1 بامداد بخوابد چگونه نيمه شب بيدار مي شود؟
8157---0915
¤ وقتي كسي كه از طريق پيامك براي كيهان و خوانندگان مطلبي ارسال مي كند آيا انتشار شماره او مشكلي را حل مي كند؟ لطف كنيد شماره ها را ننويسيد چون در بعضي موارد صاحب شماره معلوم است و برايش مشكلاتي درست مي شود.
2257---0916
كيهان: شماره ها هيچگاه كامل چاپ نشده و بصورت پيش شماره و 4 رقم آخر آن درج مي شود.
¤ از وزارت آموزش و پرورش به خاطر بيمه طلايي تشكر مي كنم.
6399---0913
¤ كميته امداد امام خميني به جاي اين كه مطابق با مصوبه دولت مبني بر حذف پيمانكاري اقدام به اجراء اين مصوبه بكند برعكس بر تعداد شركت هاي پيمانكاري افزوده و نيروهاي شركتي را افزايش داده است، چرا؟
4006---0912
¤ بنده و همسرم هر دو بازنشسته دولت هستيم و هيچكدام پول سهام عدالت خود را دريافت نكرده ايم. گلايه ما اين است كه مرتب از رسانه هاي گروهي اعلام مي كنند بازنشستگان كشوري سهام عدالت خود را دريافت كرده اند.
9654---0937
¤ پنج سال از مصوبه دولت در سفر استاني به گيلان درخصوص احداث جاده شفت طارم زنجان گذشته است، مع الوصف از شروع عمليات خبري نيست .
1499---0912
پاسخ وزارت راه و ترابري
احتراماً در پاسخ به اظهارات يكي از شهروندان مندرج در مورخه 17/5/89 درخصوص بزرگراه زابل-زاهدان، به آگاهي مي رساند: بزرگراه زابل-زاهدان هم اكنون در دو قطعه از سمت زابل و زاهدان در حال انجام عمليات مي باشد.
قطعه از طرف زابل حد فاصل زابل-لوتك، هم اكنون از 32 كيلومتر قرارداد پيمانكار، 4 كيلومتر آن آسفالت گرديده و 18 كيلومتر از آن آماده آسفالت مي باشد كه ان شاءا... در يك ماه آينده با توجه به خريد قير از بورس شروع خواهد شد و پيشرفت فيزيكي پروژه آن 71 درصد مي باشد.
قطعه از طرف زاهدان هم اكنون 8 كيلومتر از طرف زاهدان به زابل آسفالت گرديده و در 20 كيلومتر بعدي پيمانكار آن انتخاب گرديده كه هم اكنون با توجه به كوهستاني بودن مسير در يك فاصله 10 كيلومتري حدود 20 دستگاه ماشين آلات راهسازي در حال انجام عمليات سخت كوهبري مي باشد.
 



تحريم (گفت و شنود)

گفت: چه خبر؟!
گفتم: يادت هست بعد از تصويب تحريم ها عليه ايران، هيلاري كلينتون وزير خارجه آمريكا گفته بود ايران به زودي جاي دندان هاي سگ تحريم را بر بدن خود احساس خواهد كرد!
گفت: آره يادم هست ولي همون موقع «جان بولتون» سفير سابق آمريكا در سازمان ملل در جواب كلينتون گفته بود؛ سگ تحريم شما فقط پارس مي كند و دنداني براي گاز گرفتن ندارد.
گفتم: اما حالا كه مي بيني از بي تاثير بودن تحريم ها مي نالند و به چين و روسيه و چند كشور آسيايي اعتراض مي كنند كه چرا تحريم ها را رعايت نمي كنند؟
گفت: بعضي از شركت هاي آمريكايي و اروپايي هم تحريم را رعايت نمي كنند.
گفتم: يارو چلوكبابي باز كرده بود، خودش مي رفت يك مغازه ديگه ناهار مي خورد. پرسيدند چرا تو چلوكبابي خودت غذا نمي خوري؟ گفت؛ پدرسوخته هاي فلان فلان شده خيلي گرون حساب مي كنند!!

 



وقتي سايت صهيونيستي هم بقاياي فتنه سبز را دست مي اندازد (خبر ويژه)

بقاياي فتنه سبز روز قدس را چگونه مي گذرانند؟ سايت صهيونيستي بالاترين كه از نهم دي و 22 بهمن سال گذشته در شرايط افسردگي مطلق به سر مي برد، به تمسخر بقاياي فتنه سبز پرداخت و در مطلبي طنز پيش بيني كرد كه اين عناصر در روز قدس در چه وضعيتي باشند.
بالاترين با فهرست كردن انواع احتمال ها خطاب به فتنه گران مي نويسد:1- شايد منتظر صدور بيانيه موسوي و كروبي مي شويد تا از شما دعوت كنند يا احياناً دعا مي كنيد دعوت نشويد2.- در خانه مي مانيد و بر روي لينك ها كليك مي كنيد و خبرها را توييت مي كنيد و هر از چندي به وجد آمده ونظرات حماسي يك خطي تايپ مي كنيد 3- سعي مي كنيد روز جمعه خود را خراب نكرده و لم مي دهيد و تكرار سريال هاي فارسي وان را مي بينيد. 4- روز قدس را به چند قسمت تقسيم مي كنيد. صبح در اينترنت مي چرخيد و خبرها را رله مي كنيد و ظهر هم چرت مي زنيد و بعد ازظهر هم سريالهاي مخصوص روز جمعه فارسي وان را مي بينيد. 5- مي پرسيد اي بابا به تو چه كه در كار مردم فضولي مي كني شايد بخواهم يك هفته قبل از عيد فطر برم تايلند. 6- دعا مي كنيد 2 روز قبل و 3 روز بعد از روز قدس را تعطيل كند تا بتونيد يه سفر شمال برويد.
سايت صهيونيستي در ادامه اين احتمالات تمسخرآميز نوشت: «7- بهانه مي آوريد كه من بدنبال ترويج خشونت هستم و ميخوام بچه مردم را بفرستم جلوي گلوله! 8- احياناً صبح آماده رفتن مي شويد كه ناگهان مي بيني اي دل غافل همسايه بسيجي ات هم آماده رفتن است! مي گيد بي خيال. 9- اين كه پرسيدن نداره خودمون مي دونيم چيكار كنيم. بعد هم انگ «تضعيف جنبش» را مي چسبانيد به من»
يادآور مي شود روز قدس سال گذشته (اواخر شهريور ماه) نقطه آغاز افول فتنه سبز و رسوايي ها و شكست هاي پياپي بعدي براي جريان آشوب طلب وابسته بود، هر چند كه در ابتدا سران فتنه و حاميان خارجه آنها را به اعتبار تلاش براي حاشيه سازي راهپيمايي جهاني روز قدس ذوق زده كرده بود. در اين روز دست فتنه گران سبز رو شد به نحوي كه نيروهاي ميداني آنها به نفع رژيم صهيونيستي و بر عليه ملت مظلوم فلسطين شعار دادند (نه غزه، نه لبنان، جانم فداي ايران). در جريان اين تظاهرات حاشيه، انواع حرمت شكني ماه مبارك رمضان و تظاهر به روزه خواري و روزه شكني مشاهده شد و در عين حال عناصر ميداني گروهك ها علناً خواستار حذف اسلام از جمهوري اسلامي شدند كه رسوايي بزرگي براي كساني چون موسوي و خاتمي و كروبي مدعي اسلام و خط امام بود. پس از اين ماجرا بود كه افراد فريب خورده، كاملاً خط خود را از منافقين جديد جدا كردند. تظاهرات روز قدس سال گذشته ملت ايران يكي از باشكوه ترين و كم سابقه ترين تظاهرات در طول 3 دهه گذشته بود كه دليل عمده آن را مي توان در فوران خشم ملت انقلابي ايران جست وجو كرد.


 



حزب مشاركت سند مهندسي انتخابات را رو كرد (خبر ويژه)

عضو مركزيت حزب مشاركت، شكست اصلاح طلبان در انتخابات را به غفلت از زندگي و معيشت مردم مربوط دانست اما بلافاصله مدعي شد انتخابات مهندسي شده بود.
حميدرضا جلايي پور در گفت وگو با راديو زمانه با اين سؤال مواجه شد كه «به نظر مي آمده كه به شكاف هاي سياسي و اجتماعي در ايران اشراف وجود دارد اما ناگهان مثلا در مقطع انتخابات سال 84 آقاي احمدي نژاد برنده انتخابات مي شود كه حداقل براي اصلاح طلبان نوعي غافلگيري محسوب مي شود. بعد از آن هم اين تفسير مطرح مي شود كه اصلاح طلبان آنچنان كه بايد به عدالت اجتماعي و معيشتي جامعه توجه نكرده اند و يا حتي در گفته هاي خود نيز به آن نپرداخته اند. به نظر شما آيا بعيد نيست كه مثلا در انتخابات آينده هم بار ديگر غافلگير شويد؟». جلايي پور در پاسخ اظهار داشت: حدود 10 تا 15ميليون نفر داريم كه در شرايط حاد زندگي مي كنند. من اين نظر را قبول ندارم كه 40 ميليون نفر زير خط فقر زندگي مي كنند. شايد به يك معنا درست باشد. مثلا اگر ماشين ب ام و نداشته باشم نسبت به كسي كه دارد، فقيرم. اين اما ديگر فقر نمي شود.
وي اضافه كرد: مي توان پذيرفت كه طبقه متوسط و طرفداران دموكراسي در دوران اصلاحات، هيچ وقت توجه نكرده بودند كه اين جمعيتي كه براي زندگي اش دارد بال بال مي زند، چرا موقع انتخابات بايد در انتخابات شركت كند و به آنها راي بدهد؟ به خاطر اين كه دموكراسي خوب است؟! اما وقتي كسي زندگي اش لنگ است، به دموكراسي توجهي ندارد. حتي خواهد گفت: «دموكراسي توي سرتان بخورد، من لنگ زندگي ام هستم.» قبول دارم كه از اين بابت غفلت شد.
بلافاصله خبرنگار از جلايي پور پرسيد «يعني اصلاح طلبان و يا طرفداران آزادي هاي اجتماعي، برنامه اي براي رفاه طبقات و گروههاي محروم نداشتند؟» كه جلايي پور بلافاصله از اذعان قبلي خود عقب نشيني كرد و مدعي شد: نمي توان گفت برنامه اي نداشتند. اين طور نبود. من معتقدم در دوران آقاي خاتمي فقرا بيشتر گيرشان آمد تا امروز كه شعار فقرا را مي دهند. اما من علت پيروزي دولت نهم را در اساس، مهندسي انتخابات مي دانم. همان موقع هم مقاله اي نوشتم و دلايل تجربي هم آوردم كه اصلا انتخابات مهندسي شده بود. يعني اگر مهندسي نمي شد، اصلا شرايط اين گونه نمي شد و هيچ كس هم نمي فهميد كه ده تا پانزده ميليون نفر در وضعيت بدي زندگي مي كنند. آن انتخابات مهندسي شد، اما گفتمان آن مهندسي فقيردوستي بود.
وي توضيح نداد كه چرا مدعيان اصلاح طلبي نتوانستند خود را فقيردوست و خدمتگزار مردم معرفي كنند هيچ، كه از نگاه اغلب شهروندان به عنوان بانيان سياست هاي تبعيض اقتصادي شناخته مي شوند. اما درباره مهندسي انتخابات، از يك نظر مي توان اين ادعا را پذيرفت و آن اينكه سياست هاي غلط مدعيان اصلاح طلبي باعث انزجار مردم از آنها و سوق اكثريت آرا به سمت اصولگرايان شده و بنابراين اصلاح طلبان، مهندسان انتخابات بوده اند!

 



اطلاعاتشان مفت گرونه اما به درد خشونت و آدم كشي مي خورند (خبر ويژه)

جامعه اطلاعاتي آمريكا ضمن نادرست ارزيابي كردن اطلاعات گروهك منافقين از برنامه هسته اي ايران، ويژگي مهم اين سازمان را استفاده ترور و خشونت عنوان كرد.
جامعه اطلاعاتي آمريكا كه 16 نهاد اطلاعاتي را شامل مي شود، در گزارشي تصريح كرده است اطلاعاتي كه سازمان مجاهدين خلق(منافقين) در مورد برنامه هسته اي ايران ارائه كرده نادرست است و با اهداف سياسي بوده است.
به گزارش پايگاه اطلاع رساني هابيليان(خانواده شهداي ترور) براساس اسنادي كه به تازگي و از سوي جامعه اطلاعاتي آمريكا منتشر شده است، گروهك تروريستي منافقين همچنان آمادگي خود را براي انجام عمليات هاي تروريستي و استفاده از خشونت حفظ كرده اند.
براساس اين مدارك كه به تازگي از طبقه بندي خارج شده، جامعه اطلاعاتي آمريكا بر اين نكته تصريح دارد ادعاي سازمان مجاهدين خلق(منافقين) براي كنار گذاشتن خشونت از سال 2001 و به صورت داوطلبانه، فريبي بيش نيست.
در اين گزارش آمده است: خلع سلاح سازمان مجاهدين به صورت داوطلبانه و كامل نبوده است و اين سازمان همچنان قادر است عمليات هاي تروريستي مختلفي را اجرا كند.
گفتني است جاسوسي منافقين براي سازمان هاي جاسوسي آمريكا به مثابه قاطي كردن يك ليوان شير به سطل آب وسپس فروختن آن به عنوان شير است. مطالب دروغيني كه منافقين براي آمريكايي ها در طول سال هاي گذشته ارائه كردند باعث سردرگمي آنها در قبال برنامه هسته اي ايران شده و امكان هر نوع محاسبه و ارزيابي را براي طرف آمريكايي دشوار ساخته است.
يادآور مي شود برخي اعضاي گروهك تروريستي منافقين در اغتشاشات خياباني سال گذشته دستگير شدند.

 



فارين پاليسي: اسرائيل پروژه اي شكست خورده است (خبر ويژه)

اخبار رسانه اي از اوضاع به هم ريخته وزارت دفاع و ستاد فرماندهي ارتش اسرائيل حكايت مي كند.
ميترا فرهمند خبرنگار راديو فردا در سرزمين هاي اشغالي طي گزارشي اعلام كرد: از چندي پيش گزارش هايي در رسانه هاي اسرائيل مي گفت كه ستاد فرماندهي ارتش اسرائيل امسال را «سال گرفتن تصميم نهايي» در قبال پرونده هسته اي ايران (تصميم به حمله احتمالي) تعيين كرده است اما چهار ماه مانده به پايان سال جاري نبرد داخلي ميان ژنرال هاي برجسته خود ارتش اسرائيل به اوج رسيده به گونه اي كه تعيين رياست بعدي ستاد كل ارتش اسرائيل را با بحراني جدي رو به رو كرده است. انتشار سندي از سوي شبكه دوم تلويزيون اسرائيل با نام «سند گالانت»، ماجراي بزرگي بوجود آورده كه پاي بلند پايه ترين ژنرال هاي ارتش، وزير دفاع و ديپلمات هاي ارشد دفتر نخست وزيري را به ماجرا كشانده و مشاور ارشد حقوقي دولت نيز ناچار به دخالت شده است.
يهودا واينشتاين، مشاور ارشد حقوقي دولت، دوشنبه به اهود باراك وزير دفاع فرمان داد كه نشست هاي خود را با ژنرال هاي برجسته ارشد به منظور انتخاب يكي از آنها به عنوان رئيس بعدي ستاد كل ارتش متوقف كند، زيرا در وضعيت به وجود آمده ابتدا بايد منتظر روشن شدن نتايج تحقيقات پليس درباره عوامل «سند گالانت» شد. آنچه كه «سند گالانت» ناميده شده، براي برداشتن همه ژنرال هاي ديگر از مسير رسيدن به رياست ستاد كل ارتش اسرائيل و همواركردن راه براي گزينش ژنرال يوآو گالانت به اين مقام راهكارهايي ارائه كرده است. اين سند نحوه برداشتن ارتشبد گابي اشكنازي رئيس كنوني ستاد كل ارتش اسرائيل را نيز از اين مقام ارائه كرده و براي «عاصي كردن وي» توصيه هايي مي كند.
تنظيم كنندگان «سند گالانت» احتمال داده بودند كه ژنرال برجسته ديگر ارتش، گابي گانتس، نامزد جدي احراز پست رياست كل ارتش باشد و لذا توصيه كرده اند كه با وعده دادن رياست شباك- سازمان امنيت داخلي اسرائيل- مي توان وي را نيز از سر راه رياست ستاد كل ارتش برداشت. پليس اعلام كرده كه به شبكه دوم تلويزيون اسرائيل كاري ندارد و تنها از امنون آبراموويچ، مفسر ارشد اين شبكه خواسته است كه «سند» داده شده به او را به پليس بدهد تا پليس بررسي كند كه آيا «اصلي» است يا «جعلي».
براساس اين گزارش، نيروهاي پليس اسرائيل ناگهان به محل كار ايال آراد، ديپلمات برجسته دفتر نخست وزيري رفتند تا همه اسناد و كامپيوترها را ضبط كرده و به بررسي آن بپردازند زيرا طبق گفته شبكه دوم اسرائيل، آقاي آراد در تلاش ها براي رساندن ژنرال گالانت به رياست ستاد كل ارتش احتمالاً نقش داشته است.
شايان ذكر است گابي اشكنازي به تازگي گفته بود ما نبايد در هرگونه درگيري با ايران پيشقدم باشيم و اين آمريكاست كه بايد مسئله را حل كند.
در همين حال مجله فارين پاليسي طي گزارشي تصريح كرد: اسرائيل پروژه اي شكست خورده است.
اين نشريه از قول يك استاد دانشگاه بوستون نوشت: علي رغم موفقيت هاي اوليه كه اسرائيل در بدو تأسيس به دست آورد اما پس از آن به صورت روزافزون در حال از دست دادن قدرت و دوام خود است. اسرائيل در حال حاضر بايد بين يك رژيم جنگ طلب متجاوز و يا يك حكومت مردمي (كه مورد تأييد تمامي ساكنان سرزمين هاي اشغالي باشد) يكي را انتخاب كند.

 



شبكه تجاري ايران از هنگ كنگ تا ونزوئلا آمريكا را دور مي زند (خبر ويژه)

« آيا تحريم ها بر ايران اثر دارد؟ احتمالا نه! اين پاسخي بود كه لئون پانتا رئيس سيا ارائه كرد و روشن نمود كه هدف اصلي و نهايي تحريم ها در دسترس نيست».
روزنامه آلماني زود دويچه سايتونگ با درج اين مطلب نوشت: ترديد پانتا به دلايل مختلف موجه است زيرا ايران راه هاي فرار از تحريم را به خوبي مي شناسد. ايراني ها تجربه طولاني در مواجهه با تحريم ها دارند و زمان كافي داشته اند كه خود را براي مقابله با موج جديد آماده كنند. شبكه جهاني آنها براي دور زدن تحريم ها از هنگ كنگ تا ونزوئلا كشيده شده و شركت هاي متعدد ظاهري را با اسم هاي انگليسي در مناطق مختلف به همين منظور مستقر كرده اند كه هيچ سوءظني به آنها وجود ندارد. ناوگان هاي شركت كشتيراني ايران نيز با پرچم كشورهاي ديگر و با اسامي جعلي حركت مي كنند. ضمن آنكه كشورهاي مهمي مانند چين، روسيه، تركيه، عراق و سوريه نيز زيرآب تحريم را زده و از اين فرصت براي عرضه كالاهاي خود استفاده مي كنند.
در اين گزارش آمده است: 400 هزار نفر از 6 ميليون جمعيت امارات ايراني و خيلي از مردم بومي اين كشور فارس تبار هستند و 8هزار شركت ايراني از جمله سپاه در اين كشور نمايندگي دارند.
رودلف كي ملي نويسنده روزنامه آلماني از قول نماينده يك شركت پالايشگاهي تركيه (توپارس) كه يك سوم نفت خام مورد نياز خود را از ايران دريافت مي كند، نوشت: براي ما ايران مهمتر از آمريكاست.
وي در پايان با اشاره به گسترش روابط تجاري ايران با كشورهاي مختلف نوشت؛ كمبود كالا در تهران مشهود نيست و همه چيز حتي كالاهاي آمريكايي در فروشگاه ها ديده مي شود.

 



فقط قابلمه نداشتيم...! (خبر ويژه)

رضا ربع پهلوي شازده ناكام پهلوي مي گويد اگر نخود و گوشت و گوشت كوب و پياز و سيب زميني داشتيم، مي شد آبگوشت براندازي را به سرعت بار بگذاريم.
شازده ناكام در گفت وگو با «مديا لاين» اظهار داشت: تنها دلخوش كردن به تحريم هاي اقتصادي نتيجه اي در برندارد. بلكه با كمك به مخالفان در داخل و تكيه بر فشارهاي خارجي از جمله تحريم است كه مي توان رژيم را از پا درآورد.
وي همچنين گفته است: بايد پل ارتباطي مخالفان داخل با خارج، ارتباط رسانه اي، حمايت هاي فني، ايجاد تشكيلات زيرزميني داخلي، كمك به فعالان حقوق بشر و NGOها، پناهندگان خارج از كشور و كليه گروه هاي سياسي مخالف افزايش يابد.
اميد ربع پهلوي به فشار داخلي در حالي است كه سران مستأصل فتنه سبز در داخل هم زانوي غم در بغل گرفته و منتظرند كه شايد تهديد و فشار خارجي اثري بگذارد. فرزند ناكام محمدرضا پهلوي در اوج آشوب هاي سال گذشته مدعي شده بود «من و ميرحسين موسوي در يك تقاطع مهم به هم رسيده ايم و من از جنبش سبز حمايت مي كنم».
ربع پهلوي در اظهارات اخير خود ادعا كرده كه بسياري از مردم در ايران افكارمذهبي دارند و احمدي نژاد هم به اين اعتقادات پايبند است.

 


صفحه (14)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14