(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


يكشنبه 24  مرداد 1389- شماره 19717

صفحه (14)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
بازتاب جهاني سوخت گذاري در نيروگاه بوشهر
صالحي: اميدواريم 25 شهريور نيروگاه بوشهر راه اندازي شود
امير پوردستان: اجراي موفق تاكتيك هاي غافلگيرانه و ابتكاري در رزم شبانه گردان هاي ارتش
تشكيل كارگروه ويژه پيگيري مسائل ميان دولت و مجلس
مدير سايت گرداب: كشور نياز به يك ستاد عالي سياستگذاري در فضاي مجازي دارد
سفير ايران در منامه: شبح جنگ از منطقه دور است
ادعاي كاخ سفيد : ايران نيازي به غني سازي اورانيوم ندارد
لس آنجلس تايمز بر اساس نتايج يك نظرسنجي اعلام كرد:
افكار عمومي جهان عرب به نفع تهران و به ضرر واشنگتن سوق پيدا كرده است
سردار جزايري: تحريم كنندگان، پنهاني با ايران مراودات تجاري دارند
گروهك منافقين فعاليت هاي تروريستي خود را كنار نگذاشته است
بازار آش رشته در ماه مبارك رمضان داغ است
تولد نوزادي با بيماري جنين دلقكي
چهارمين محموله هلال احمر به پاكستان ارسال شد
اعلام جزئيات نتايج مصاحبه آزمون استخدامي آموزش و پرورش
نامگذاري بزرگترين سايت بي تي اس كشور به نام خبرنگار
اجلاس بين المللي سازمان جهاني جهانگردي در كيش برگزار مي شود
دماي هوا از دوشنبه افزايش مي يابد
اعلام آمادگي كميته امداد براي مشاركت نيكوكاران در اطعام نيازمندان
اجازه مصرف يك سوم سهم مبارك امام براي كمك به سيل زدگان پاكستان
معاون فرهنگي مركز رسيدگي به امور مساجد كشور: معماري برخي مساجد، اسلامي نيست



گزارش خبري كيهان
بازتاب جهاني سوخت گذاري در نيروگاه بوشهر

سرويس سياسي-
در پي خبر آغاز عمليات سوخت گذاري نيروگاه بوشهر در 21ماه اوت (30مرداد) از سوي آژانس انرژي اتمي روسيه، ديروز رسانه هاي غربي اين خبر را در سطح گسترده اي بازتاب داده و تحليل هاي مختلفي پيرامون آن ارائه كردند.
در همين زمينه، شبكه تلويزيوني فاكس نيوز با انعكاس خبر عمليات سوخت گذاري نيروگاه بوشهر در 21ماه اوت نوشت: تكميل نيروگاه اتمي بوشهر نشانه پيوستن ايران به باشگاه قدرت هاي هسته اي جهان است.
فاكس نيوز در گزارش خود با بيان اينكه ايران مي خواهد گام بزرگي را در جهت تبديل شدن به قدرت هسته اي بردارد تاكيد كرد كه روسيه در اين زمينه به ايران كمك مي كند.
فاكس نيوز همچنين در گزارش ديگري درباره آغاز عمليات سوخت گذاري نيروگاه بوشهر در هفته آينده نوشت: روسيه در ماه ژوئن در سازمان ملل تحريم هايي را بر ضد ايران امضا كرده بود اما دولت روسيه اكنون مي گويد فراهم كردن اورانيوم براي راكتور هسته اي نيروگاه بوشهر به هيچ وجه شكستن تحريم ها نيست چون نيروگاه بوشهر پروژه اي ديرينه است كه جامعه بين المللي مدت هاي زيادي از آن اطلاع دارد.
شبكه تلويزيوني «راشا تودي» با بازتاب خبر عمليات سوخت گذاري نيروگاه بوشهر طي چند روز آينده، آن را نشانه اي از محكم بودن روابط روسيه و ايران توصيف كرد.
ولاديمير سوتينوكوف كارشناس مسايل سياسي موسسه تحقيقاتي جهان اقتصاد در مصاحبه با راشا تودي افزود: من فكر مي كنم كه روابط تجاري بين روسيه و جمهوري اسلامي ايران هنوز در شرايط خوبي قرار دارد و همكاري دو كشور در زمينه تكميل نيروگاه اتمي بوشهر اين موضوع را به اثبات مي رساند.
روزنامه لوفيگارو از منظر ديگري به خبر عمليات سوخت گذاري نيروگاه بوشهر پرداخت و طي گزارشي به قلم «پي ير پريه» نوشت: تصميم روسيه براي راه اندازي نيروگاه اتمي بوشهر در 21ماه اوت باعث تفرقه در گروه وين شده است كه مسكو، واشنگتن و پاريس اعضاي آن هستند.
لوفيگارو در تحليل خود از راه اندازي نيروگاه بوشهر ظرف روزهاي آينده، تصريح كرد كه در نيروگاه بوشهر قرار است با سوخت هسته اي تامين شده از سوي روسيه برق توليد شود اما آمريكا خواستار اين بود تا زماني كه ايران به همه فعاليت هاي هسته اي اش پايان نداده است سوخت هسته اي به اين كشور تحويل داده نشود.
از سوي ديگر؛ جان بگنس پژوهشگر مركز استمسون آمريكا در گفت وگو با شبكه تلويزيوني بي بي سي مدعي شد كه آمريكا از تصميم روسيه براي تزريق سوخت هسته اي به نيروگاه بوشهر اطلاع داشته و اين خبر براي آمريكا يك خبر ناگهاني نبوده است.
اين پژوهشگر آمريكايي در عين حال گفت: مسئولان آمريكايي درباره اين اقدام روسيه گفته بودند بهتر بود روسيه با توجه به مجازات هايي كه عليه ايران اعمال شده است اندكي در تصميم خود تجديدنظر مي كرد.
اما نيويورك تايمز خبر عمليات سوخت گذاري نيروگاه بوشهر در اواخر ماه اوت از سوي «روس اتم» را با هدف بازداشتن ديپلمات هاي آمريكايي در جهت تلاش براي توقف برنامه هسته اي ايران دانست.
شبكه تلويزيوني روسيا اليوم نيز با بازتاب خبر مربوط به نيروگاه بوشهر در گزارش خود بر صلح آميز بودن نيروگاه هسته اي بوشهر تاكيد كرد.
وال استريت ژورنال هم با انعكاس خبر بارگذاري سوخت نيروگاه هسته اي بوشهر در هفته آينده تاكيد كرد كه اين اقدامي مهم در هسته اي شدن ايران است.
اين پايگاه اينترنتي همچنين تصريح كرد: مقامات ارشد آمريكا گفتند كاخ سفيد در ماههاي اخير رضايت داد روسيه نيروگاه بوشهر را راه اندازي كند تا بتواند حمايت مسكو را درباره دور چهارم از تحريم هاي شوراي امنيت سازمان ملل كه ماه ژوئن تصويب شد به دست آورد.
يونايتدپرس هم در گزارش خود درباره نيروگاه بوشهر ديروز به نقل از سخنگوي شركت روس اتم نوشت: جامعه بين المللي از پروژه هاي صلح آميز مانند پروژه نيروگاه هسته اي بوشهر حمايت مي كند زيرا همه درك مي كنند كه نمي توان يك نيروگاه هسته اي را در برنامه نظامي فرضي به كار برد. اين گزارش به نقل از اين مقام روسي افزود: درست است كه دو مسئله نگران كننده در اين زمينه وجود دارد كه يكي از آنها غني سازي و ديگري مديريت سوخت مصرفي است، اما بايد توجه داشت كه ايران در هيچ يك از اين دو زمينه دخالتي ندارد.

 



صالحي: اميدواريم 25 شهريور نيروگاه بوشهر راه اندازي شود

رييس سازمان انرژي اتمي گفت: پس از آن كه سوخت به طور كامل به داخل قلب رآكتور بوشهر منتقل شد، تاسيسات اتمي بوشهر عنوان نيروگاه به خود مي گيرد.
علي اكبر صالحي ،رييس سازمان انرژي اتمي با اشاره به آغاز سوخت گذاري نيروگاه اتمي بوشهر اظهار كرد: اقدامات لازم انجام شده و تجهيزات نصب و تست ها پايان يافتند و اكنون سوخت نيروگاه آماده انتقال به ساختمان رآكتور است.
وي با اشاره به اين كه بيش از 160 مجتمع سوخت بايد وارد قلب رآكتور شود كه اين كار حدود هفت تا هشت روز و حتي تا 10 روز به طول مي انجامد اظهار كرد: كاركنان در نيروگاه سه شيفته مشغول به كار هستند.
صالحي ادامه داد: تمام تلاش خود را مي كنيم كه حدود 25 شهريور بتوانيم پايان سوخت گذاري در رآكتور بوشهر و آغاز راه اندازي آن را شاهد باشيم. از آن پس تاسيسات اتمي بوشهر، عنوان نيروگاه به خود مي گيرد.
او هم چنين اظهار كرد: سرگئي كرينكو ـ رييس روس اتم ـ 20 اوت (29 مرداد) به منظور بازديد از آغاز سوخت گذاري در قلب رآكتور و برنامه ريزي براي اقدامات بعدي به ايران سفر مي كند و ما روز 21 اوت (30 مرداد) به اتفاق ايشان از نيروگاه بازديد مي كنيم.
رييس سازمان انرژي اتمي درباره تبادل سوخت براي رآكتور تهران نيز خاطرنشان كرد: پاسخ هايي كه در اين رابطه دريافت كرده ايم براي ادامه گفت وگوهاي فني مثبت بوده است هرچند هنوز پاسخ رسمي اي دريافت نكرده ايم. طرف مقابل از طريق رسانه ها اعلام كرده است حاضر به مذاكرات در اين باره هست كه در هفته هاي آينده احتمالا مذاكرات انجام شود. در ميان كشورهاي مجموعه گروه وين روسيه به ويژه از برگزاري نشست درباره تبادل سوخت حمايت بسيار كرده است.

 



امير پوردستان: اجراي موفق تاكتيك هاي غافلگيرانه و ابتكاري در رزم شبانه گردان هاي ارتش

فرمانده نيروي زميني ارتش از اجراي موفق تاكتيك هاي غافلگيرانه و ابتكاري در رزم شبانه گردانهاي اين نيرو خبر داد و گفت: در اين خصوص از قابليتهاي «زمين مسلح» نيز بهره خواهيم برد.
امير احمدرضا پوردستان فرمانده نيروي زميني ارتش در گفت وگو با فارس، با اشاره به اهميت و جايگاه رزم شبانه در ارتش بويژه نيروي زميني اظهار داشت: يكي از محورهايي كه همواره در دستور كار ما قرار دارد و به صورت جدي در تمامي يگان ها به اجرا گذاشته مي شود، بحث آموزش به ويژه آموزش هاي شبانه است.
وي با بيان اينكه در اين بخش نيز تاكتيك هاي غافلگيرانه، ابتكاري و منطبق با ويژگي هاي جغرافيايي ايران مورد توجه بوده است، ادامه داد: آموزش هاي شبانه در تمامي يگان هاي نيروي زميني اجرا شده تا سربازان با رزم در شب آشنا شوند و قابليت ها و توانمندي هايشان را در اين عرصه بالا ببرند. پوردستان با يادآوري اينكه در بحث استفاده از تاكتيك زمين مسلح نيز هدف از بكارگيري اين تاكتيك، صرفه جويي در نيروي انساني است، خاطرنشان كرد: تاكتيك زمين مسلح اين قابليت را دارد كه در تمام 24 ساعت شبانه روز از حريم خود دفاع كند و همان كارآيي كه در روز دارد، در شب نيز داراست.
تجهيز بالگردهاي هوانيروز به سيستم هاي عمليات شبانه
فرمانده نيروي زميني ارتش با بيان اينكه امروز در بحث رزم شبانه به سطح قابل قبولي رسيده ايم، تصريح كرد: بالگردهاي هوانيروز به تجهيزات و سيستم پرواز در شب مجهز شده اند و خلبانان ما توانمندي پرواز شبانه را دارند. پوردستان افزود: خلبانان جوان در مركز آموزش هوانيروز توسط خلبانان ماهر و قديمي آموزش ديده اند و به راحتي عمليات هاي پرواز شبانه را انجام مي دهند.

 



ميرتاج الديني خبر داد
تشكيل كارگروه ويژه پيگيري مسائل ميان دولت و مجلس

معاون پارلماني رئيس جمهور گفت: زمان دقيق جلسه مشترك ميان اعضاي قوه مقننه و مجريه در هفته آينده مشخص مي شود.
حجت الاسلام محمدرضا ميرتاج الديني در گفتگو با فارس، به جلسه همگرايي ميان مجلس و دولت اشاره كرد و گفت: زمان دقيق جلسه مشترك ميان اعضاي قوه مقننه و مجريه در هفته آينده مشخص مي شود و معاونت پارلماني رئيس جمهور در پي تنظيم برنامه هاي اين نشست است.
وي با اشاره به نامه اخير احمدي نژاد به رهبر معظم انقلاب در مورد مسائل بين مجلس و دولت، اظهار داشت: با ارجاع اين نامه از سوي مقام معظم رهبري به شوراي نگهبان، كارگروهي براي پيگيري اين موضوع تشكيل شده كه نتايج آن در زمان مقتضي اعلام مي شود.

 



مدير سايت گرداب: كشور نياز به يك ستاد عالي سياستگذاري در فضاي مجازي دارد

مدير پايگاه اطلاع رساني مركز براي جرايم سازمان يافته سپاه (گرداب) بر ضرورت وجود يك ستاد عالي سياستگذاري در فضاي مجازي تأكيد كرد.
مدير سايت گرداب در تشريح نسبت مركز بررسي جرايم سازمان يافته با اعضاي جامعه مجازي گفت: اين مركز كارش را با توجه به حجم فعاليت ها، مي تواند به روشنگري و آگاهي بخشي معطوف كند تا مثلاً يك وبلاگ نويس به عنوان يك آدم جامعه مجازي، نقش خودش را در اين فضا تعريف كند. اين روشنگري مبتني بر بررسي دقيق و موشكافانه و عالمانه فضاي مجازي بوده و براساس اقدامات عملي صورت گرفته در اين فضا، كاربر را به يك تحليل درست و واقعي از سياست ها و اقدامات انجام شده غرب، در اين فضا آگاه مي سازد.
سعيدي در تبيين اين موضوع كه غرب فضاي مجازي را براي ما تعريف كرده است عنوان كرد: شما را به سخنراني كلينتون در 30 دي ماه 88، ارجاع مي دهم تا متوجه شويد اين ها براي فضاي مجازي چه برنامه هايي دارند. در اين سخنراني اشاره مستقيم مي شود كه ما براي ترويج دموكراسي، وب2 را ايجاد كرديم. قبل از شنيدن اين سخنراني، شخصاً برايم واضح شده بود كه وب 2 مستقيماً ابزاري براي براندازي است. بعد از آن سخنراني، اثرات و اعترافات متهمان در پرونده هاي مختلف را كه مي بينيم، موضوع براي مان روشن تر مي شود. جالب اين جاست كه مي گويند ما در كشورهاي مختلف جهان سركشي كرده ايم و اين فناوري را در اختيار آن ها قرار داده ايم و تلاش مي كنيم، تمام توانمان را در اختيار ملت ها قرار دهيم تا در راستاي اعتراض به نتايج مشكوك انتخابات كمك كنيم. اعتراف از اين صريح تر؟
وي در پاسخ به اين پرسش كه آيا صحت دارد ارتش سايبري ايران رتبه پنجم را در دنيا دارد گفت: مؤسسه «ديفنس تك» مؤسسه اي است كه در حوزه فناوري، حرف دارد. اين كه گفته مي شود ارتش سايبري ايران پنجمين ارتش قدرتمند دنياست، مي تواند از جهتي مبناي تحليل باشد و از جهتي ديگر نباشد. از اين ديد كه يك مؤسسه تخصصي روي آن كار كرده، براي ما يك منبع علمي محسوب مي شود، اما از طرفي چون آن ها از توان داخلي ما خبر ندارند، دقيقاً نمي توانند تحليل صحيحي ارائه بدهند. از كجا معلوم كه ما اول نباشيم؟ ضمن آن كه مشاور ارشد وزارت امور خارجه آمريكا اعتراف كرد، قدرت سايبري ايران اجازه نداد كه در سالگرد انتخابات، اغتشاشات مجدداً رقم بخورد. همين اعترافات براي ما كفايت مي كند. حالا ديگر چندم باشيم، مهم نيست.
سعيدي در ادامه در تحليل ميزان كارآمدي فيلترينگ خاطرنشان كرد: تنها از يك زاويه نمي توان اين موضوع را بررسي كرد. شايد به تعداد توليد فيلترشكني كه آن ها داشتند، ما هم موفق شديم اين فيلترشكن ها را از كار بيندازيم. پس از اين لحاظ دولت ايران موفق بود و جاي تشكر دارد. اما من مي گويم وقتي دولت سايتي را فيلتر مي كند، كاربر به سمت نرم افزار فيلترشكن هدايت مي شود. نرم افزار فيلترشكن، في نفسه يك جاسوس افزار است. چون هم آي.پي شما را ثبت مي كند و هم اطلاعات شما را مي برد. براي سايت هاي ممنوع دسترسي ايجاد مي كند. حالا اين سايت هاي ممنوع الزاماً سياسي نيست.
بايد كاربر را نسبت به اين فضا روشن كرد و گفت آقاي كاربر! درست است كه مي گويي آقاي دولت دورت زديم. اما در گام اول بايد به خودت بخندي كه هر چه در شبكه توست، در حال تخليه شدن است. حالا اين اطلاعات به دست چه كسي مي رسد؟
مدير پايگاه اطلاع رساني مركز بررسي جرايم سازمان يافته سپاه در نهايت به بيان راهكارهايي در خصوص بهبود وضع موجود پرداخت و گفت: ابتدا بايد عرض كنم كه ما الان دسترسي به اينترنت را افزايش داديم. اما آيا امنيت فناوري و محتوايي را هم در نظر گرفته ايم؟ اصلاً نهاد متولي امور محتوايي فضاي مجازي در كشور داريم يا نه؟
گام اول ساماندهي است. اينترنت براي ما فرصتي است كه تهديد هم دارد. فرصت گران بهايي است. اما تهديدهاي بزرگي هم دارد. در اين فضا ما قادريم معارف اسلامي را منتشر كنيم. اما با هدف، بايد هر كسي نقش خودش را در اين جبهه و فضا بداند.
دوم اين كه بايد نهادهاي متولي نقش هاي خودشان را كامل انجام بدهند. چون فضاي مجازي، «مجازي» است، سيلي نمي زند و به واسطه كم كاري هايشان مواخذه نشده اند، احساس مي كنند با يك تبيان و راسخون و حركت هاي پارتيزاني كار تمام است. اما اينطور نيست.
وي افزود: سوم هم اين كه ما يك ستاد عالي سياست گذاري و نظارت بر فعاليت هاي فضاي مجازي نياز داريم كه فراقوه اي باشد و از حاكميت نشأت گرفته باشد. مؤثر باشد و قابليت بازخواست داشته باشد. پول و امكانات را اين نهاد توزيع كند و كارهايي از اين دست را انجام بدهد. اين موضوع بايد اتفاق بيفتد تا كالك عمليات كلي نزد اين ستاد باشد و جايگاه همه نهادها مشخص باشد و در نهايت او بگويد كه چطور بايد عمليات كرد.

 



سفير ايران در منامه: شبح جنگ از منطقه دور است

سفير جمهوري اسلامي ايران در منامه با دور دانستن شبح جنگ از منطقه، گفت كه نيروهاي مسلح ايران براي دفاع از كشور و صلح و ثبات در منطقه از آمادگي دفاعي كاملي برخوردارند.
حسين امير عبداللهيان سفير جمهوري اسلامي ايران در بحرين با سپهبد ستاد شيخ خليفه بن احمد آل خليفه فرمانده كل نيروي دفاع بحرين در محل فرماندهي اين نيرو ديدار و گفت وگو كرد.
در اين ديدار روابط موجود بين دو كشور جمهوري اسلامي ايران و بحرين و توسعه آن در زمينه هاي مختلف مورد بحث و بررسي قرار گرفت. فرمانده كل نيروي دفاع بحرين در اين ديدار با اشاره به روابط رو به رشد دو كشور، بر ضرورت همكاري هاي هرچه بيشتر فيمابين و ساير كشورهاي منطقه، جهت ايجاد امنيت و ثبات منطقه تاكيد كرد.
وي گفت: ملت ها و فرزندان اين منطقه براي دستيابي به رشد و توسعه ميهن خود در آينده، نيازمند فضاي امن و استقرار ثبات هستند، چرا كه بدون امنيت و ثبات، پيشرفتي حاصل نخواهد شد. شيخ خليفه بن احمد آل خليفه تاكيد كرد: گفت وگو و مذاكره بهترين راه براي حل مشكلات منطقه است و ايجاد تشنج و ناامني كه توسط دشمنان منطقه دامن زده مي شود، كمكي به منطقه نخواهد كرد.
سفير ايران در بحرين بحران سازي هاي اخير برخي طرف ها در منطقه را با هدف دستيابي به اهداف شوم دشمنان اسلام، رژيم صهيونيستي و سياست هاي توسعه طلبانه اين رژيم عنوان كرد. وي افزود: جمهوري اسلامي ايران با حكمت و درايت تحولات منطقه را پيگيري مي كند و علي رغم دور دانستن شبح جنگ در منطقه، نيروهاي مسلح جمهوري اسلامي ايران براي دفاع از كشور و صلح و ثبات در منطقه از آمادگي دفاعي كامل و گسترده برخوردارند. در اين ملاقات سرلشكر ستاد حسن محمد سعد مدير امنيت نظامي بحرين نيز حضور داشت.

 



در واكنش به راه اندازي نيروگاه بوشهر
ادعاي كاخ سفيد : ايران نيازي به غني سازي اورانيوم ندارد

سخنگوي كاخ سفيد در واكنش به خبر راه اندازي قريب الوقوع نيروگاه بوشهر مدعي شد كه ايران با استفاده از اين سوخت ديگر نيازي به غني سازي اورانيوم نخواهد داشت.
به گزارش خبرگزاري فرانسه، كاخ سفيد در واكنش به بيانيه شركت «روس اتم » در خصوص بارگذاري سوخت نيروگاه اتمي بوشهر در تاريخ 21 ماه جاري ميلادي اعلام كرد: آمادگي ايران براي راه اندازي نخستين نيروگاه هسته اي خود با حمايت روسيه نشان مي دهد كه تهران نيازي به پيگيري طرح هاي جنجال برانگيز خود براي غني سازي اورانيوم ندارد.
«رابرت گيبس » سخنگوي كاخ سفيد اعلام كرد: روسيه سوخت مورد نياز نيروگاه بوشهر را تأمين مي كند و سوخت مصرف شده را نيز از اين كشور خارج خواهد كرد.
«سرگئي نويكوف » سخنگوي شركت «روس اتم » روسيه روز گذشته در گفت وگوي تلفني با خبرگزاري رويترز از بارگذاري سوخت به عنوان يك مرحله كليدي براي آغاز به كار اولين نيروگاه برق اتمي جمهوري اسلامي ايران در 30 مرداد خبر داد و گفت: سوخت در روز 21 آگوست (30 مرداد) بارگذاري خواهد شد.
وي تاكيد كرد: اين مرحله شروع راه اندازي فيزيكي راكتور بوشهر است.
سخنگوي كاخ سفيد به دنبال انتشار اين بيانيه شركت روس اتم گفت: استفاده تهران از سوخت روسيه نشان مي دهد كه ايران به قابليت هاي غني سازي خود كه دولت اين كشور تأكيد دارد براي توليد انرژي هسته اي در داخل ايران ضروري است، نيازي ندارد.

 



لس آنجلس تايمز بر اساس نتايج يك نظرسنجي اعلام كرد:
افكار عمومي جهان عرب به نفع تهران و به ضرر واشنگتن سوق پيدا كرده است

يك روزنامه غربي گزارش داد كه خشم مردم عرب از درگيري رژيم صهيونيستي با فلسطين و سياست هاي نادرست آمريكا موجب شده است كه افكار عمومي منطقه به نفع تهران و به ضرر واشنگتن سوق پيدا كند.
به گزارش ايسنا روزنامه لس آنجلس تايمز در اين گزارش تحليلي آورده است: شايد باراك اوباما ـ رييس جمهور آمريكا ـ با جلب حمايت بين المللي از تحريم هاي جديد عليه ايران به يك پيروزي ديپلماتيك دست پيدا كرده باشد، اما افكار عمومي عرب در حال حركت به سمت ديگري است. نظرسنجي هايي كه ماه گذشته توسط موسسه زاگبي و دانشگاه مريلند در مصر، عربستان، اردن، مراكش، لبنان و امارات انجام شد نشان مي دهد كه نظرات مردم اين منطقه در حال حركت به سمت نظر مثبتي از برنامه هسته اي ايران است.
در ادامه اين گزارش تحليلي آمده است: اين نظرات براي آمريكا مشكل به وجود مي آورد؛ چرا كه واشنگتن همواره بر روي اين كه كشورهاي عربي ايران را به عنوان يك تهديد و حتي تهديدي بزرگ تر از اسراييل به حساب بياورند حساب كرده است. حال چرا افكار عمومي كشورهاي عربي به سمت ايران در حال تغيير است. نتايج نظرسنجي اي كه در كشورهاي عربي انجام گرفت طبيعتا با يكديگر فرق داشت و براي مثال در حالي كه اكثريت مردم مصر هسته اي شدن ايران را مثبت مي ديدند، برخي در عربستان به آن با ديدي منفي مي نگريستند. اما در هر صورت كوتاه ترين مسير براي درك اين تغيير در افكار عمومي كشورهاي عربي اين است كه ديدگاه آن ها را درباره سياست خارجي آمريكا در خاورميانه بررسي كنيم. در ماه هاي اوليه آغاز كار دولت اوباما (بهار سال 2009) نظرسنجي هاي ما نشان داد كه 51 درصد شركت كنندگان نسبت به سياست آمريكا در خاورميانه خوشبين هستند اما اندكي پس از يك سال تعداد افراد خوشبين به تنها 16 درصد كاهش يافت و 63 درصد آن ها نسبت به سياست خارجي آمريكا در خاورميانه ابراز بدبيني كردند. اين بدبيني بيش از هر مساله ديگري دليل سوق گيري مردم عرب به سمت ايران را توضيح مي دهد.
اين روزنامه در راستاي سياست هاي تفرقه افكنانه آمريكا در منطقه در ادامه مدعي شد: اكثر دولت هاي كشورهاي عربي علاقه چنداني به ايران ندارند. اما افكار عمومي عرب ايران را به عنوان بزرگ ترين خطر موجود در منطقه محسوب نمي كنند. در يك همه پرسي عمومي درباره دو كشوري كه بيش ترين تهديد براي امنيت آنها به حساب مي آيد، 88 درصد پاسخ دهندگان اسراييل، 77 درصد آن ها آمريكا و تنها 10 درصد ايران را انتخاب كرده اند. هر چه خشم عموم از اسراييل و آمريكا افزايش مي يابد نگراني آن ها درباره ايران كاهش مي يابد و آن را بيش از هر چيز به عنوان يك «دشمن دشمنم» در نظر مي گيرند.

 



سردار جزايري: تحريم كنندگان، پنهاني با ايران مراودات تجاري دارند

معاون فرهنگي ستاد كل نيروهاي مسلح با اشاره به ناكارآمدي تحريم ها عليه كشورمان اعلام كرد كه تحريم كنندگان به صورت پنهاني با جمهوري اسلامي ايران مراودات تجاري انجام مي دهند.
سرتيپ پاسدار، سيدمسعود جزايري، در گفت وگو با ايرنا با تاكيد بر اينكه آمريكايي ها خودشان هم به موفقيت تحريم ها اطمينان ندارند، تصريح كرد: موسسه صلح ايالات متحده اعلام داشته است كه كشورهاي مختلف مواضع و تفسيرهاي مختلفي از قطعنامه 1929 دارند و كشورهايي مانند روسيه و چين معتقدند كه اعمال محدوديت ها در مورد بخش انرژي و روابط تجاري و يا بانك مركزي ايران غيرقانوني است.
وي افزود؛ اين موسسه نتيجه گيري مي كند كه ضربه اي كه اين قطعنامه براي ايالات متحده به همراه داشته است، اين بود كه تصويب آن هزينه هاي گزافي را به آمريكا تحميل كرده است و براي نخستين بار واشنگتن در كسب حمايت كامل اعضاي شوراي امنيت براي تصويب قطعنامه حتي با وجود اينكه از ميزان آن كاسته بود، شكست خورد.
معاون فرهنگي ستاد كل نيروهاي مسلح گفت: همان كشورهايي كه قطعنامه را عليه ايران به تصويب رسانده اند خودشان در پشت صحنه و پنهاني با جمهوري اسلامي ايران مراودات گسترده اي دارند.
جزايري خاطرنشان كرد: اگر روزي مصلحت باشد نام آنها را اعلام خواهيم كرد، همين قدر بگويم از جمله نزديك ترين شركاي آمريكا هستند.
وي در بخش ديگري از اين گفت وگو درباره تحولات خاورميانه و خواب آمريكا و رژيم صهيونيستي براي اين منطقه گفت: آمريكا و رژيم صهيونيستي قادر به اثرگذاري در روند تحولات خاورميانه نيستند وخاورميانه جديد متعلق به صاحبان اصلي آن است.
معاون فرهنگي ستاد كل نيروهاي مسلح خاطرنشان كرد: آمريكايي ها تلاش مي كنند در اين مسير خلل ايجاد كنند. گاهي از طريق حكام سرسپرده و گاهي با تحميل جنگ مي خواهند به خواسته هاي خود نزديك بشوند.
سردار جزايري ادامه داد: شاهد هستيم كه آن ها (آمريكايي ها) هرگاه يك قدم به جلو مي گذارند، از سوي جريان اصلي منطقه دو گام مجبور به عقب نشيني مي شوند. وي با بيان اينكه آمريكا راهي جز عقب نشيني ندارد، تاكيد كرد: مصلحت آمريكا در آن است كه با اراده خودش به خواست مردم منطقه خاورميانه تن بدهد. در غير اين صورت او را وادار به عقب نشيني خواهند كرد.

 



جامعه اطلاعاتي آمريكا فاش كرد
گروهك منافقين فعاليت هاي تروريستي خود را كنار نگذاشته است

براساس اسنادي كه به تازگي و از سوي جامعه اطلاعاتي آمريكا منتشر شده است گروهك تروريستي منافقين هم چنان آمادگي خود را براي انجام عمليات هاي تروريستي و استفاده از خشونت حفظ كرده اند.
به گزارش پايگاه اطلاع رساني هابيليان (خانواده شهداي ترور كشور)، براساس اين مدارك كه به تازگي از طبقه بندي خارج شده، جامعه اطلاعاتي آمريكا بر اين نكته تصريح دارد كه ادعاي سازمان مجاهدين خلق (منافقين) براي كنار گذاشتن خشونت از سال 2001 و به صورت داوطلبانه، فريبي بيش نيست و اين سازمان هم چنان قابليت انجام عمليات هاي تروريستي خود را حفظ كرده است.
در اين گزارش آمده است: خلع سلاح اين سازمان به صورت داوطلبانه و كامل نبوده است و اين سازمان هم چنان قادر است عمليات هاي تروريستي مختلفي را اجرا كند.
در اين گزارش هم چنين براين نكته تاكيد شده است كه كليه اطلاعاتي كه منافقين در مورد برنامه هسته اي ايران ارائه كرده اند غلط و با اهداف سياسي بوده است.

 



بازار آش رشته در ماه مبارك رمضان داغ است

با فرا رسيدن ماه مبارك رمضان عطر و بوي دلپذير انواع و اقسام غذاهاي اصيل و سنتي ايراني در هنگام افطار به مشام مي رسد. شايد در بين اين غذاهاي سنتي آشناترين و پرمصرف ترين آنها انواع آش باشد.

 



در بيمارستان آيت الله روحاني بابل روي داد
تولد نوزادي با بيماري جنين دلقكي

بابل- خبرنگار كيهان:
نوزادي با بيماري ايكتيوزهارله كوئين (جنين دلقكي) در بيمارستان آيت الله روحاني بابل متولد شد.
به گزارش خبرنگار ما، دكتر اكبريان متخصص كودكان در بيمارستان آيت الله روحاني بابل در مورد ويژگي هاي اين بيماري گفت: اين پديده ايكتيوز هارله كوئين يا جنين دلقكي يك بيماري بسيار نادر و شديد در كراتيني شدن پوست مي باشد. اين بيماري بصورت اتوزوم مغلوب توارث دارد. پوست اين نوزادان شديداً ضخيم مي شود (شبيه به زره پوش) افزايش شديد كراتين همراه با شكاف هاي عميق در سطح پوست كه بصورت افقي و عمودي ديده مي شود. وي همچنين به ديگر نشانه هاي اين بيماري اشاره كرد و گفت: اكتروپيون يا بيرون زدگي پلك فوقاني، عدم تكامل قسمت خارجي بيني و گوش، چرخيدن لبها به طرف بيرون و بسته نشدن دهان و نماي دهان ماهي داشتن از ديگر نشانه هاي اين بيماري است. دكتر اكبريان در ادامه گفت: مو و ناخن اين نوزادان به خوبي تكامل پيدا نكرده و ايسكمي در انتهاي اندام ها وجود دارد و در وضعيت فلكسيون خشك مي شوند. اكثريت اين نوزادان نارس متولد مي شوند (36-32هفته) و به دليل عفونت، اختلال الكتروليتي و مشكلات تغذيه اي در دوران نوزادي مي ميرند. گفتني است اين نوزاد بعد از 48 ساعت فوت كرده است.

 



چهارمين محموله هلال احمر به پاكستان ارسال شد

مديركل امور بين الملل جمعيت هلال احمر از ارسال چهارمين محموله امدادي هلال احمر ايران از فرودگاه مهرآباد براي سيل زدگان پاكستان خبر داد.
شهاب الدين محمدي عراقي اظهار داشت: چهارمين محموله امدادي جمعيت هلال احمر ايران براي سيل زدگان پاكستان صبح ديروز با حضور دبيركل جمعيت از فرودگاه مهرآباد به مقصد نواحي بحران زده كشور پاكستان ارسال گرديد.
وي افزود: محموله امدادي هلال احمر ايران براي سيل زدگان پاكستان شامل 800 چادر امدادي، 15 هزار قوطي انواع كنسرو و مقدار قابل توجهي نان خوراكي است كه در مجموع اين محموله ارسالي نيز وزني در حدود 40 هزار كيلوگرم دارد.
محمدي عراقي اظهار داشت: ارزش تقريبي چهارمين محموله امدادي هلال احمر ايران براي سيل زدگان پاكستان در حدود بيش از 170 ميليون ريال است.
گفتني است: دومين و سومين محموله ارسالي امدادي هلال احمر ايران نيز با وزني در حدود بيش از 80 هزار كيلوگرم چادر امدادي، كنسرو و نان به ارزش ريالي بيش از 3 ميليارد و 687 ميليون ريال هفته گذشته براي سيل زدگان پاكستان ارسال شد.

 



اعلام جزئيات نتايج مصاحبه آزمون استخدامي آموزش و پرورش

معاون توسعه مديريت و پشتيباني وزارت آموزش و پرورش گفت: 75 درصد مصاحبه آزمون استخدامي آموزش و پرورش انجام شده است و با انجام مراحل بعدي، نتايج نهايي تا آخر مرداد اعلام مي شود.
وحيد كيارشي افزود: تاكنون آزمون اختصاصي شامل مصاحبه و آزمون عملي سه چهارم افراد پذيرفته شده در آزمون اوليه آموزش و پرورش انجام شده است.
وي افزود: بعد ازانجام مصاحبه افراد باقيمانده و اعلام نظر هسته هاي گزينش استان ها، تا آخر مرداد اسامي برگزيدگان جهت تاييد از سوي هيئت عالي گزينش وزارت آموزش و پرورش به تهران ارسال خواهد شد تا اين هيئت در اسرع وقت نظر خود را اعلام كند.
كيارشي ادامه داد: پس از تائيد فرايند مصاحبه انجام شده در استان ها از سوي هيئت عالي گزينش وزارتخانه، در نهايت اسامي پذيرفته شدگان اعلام خواهد شد تا در صورت انصراف نفرات اصلي، نسبت به جايگزيني آنها اقدام شود.
معاون توسعه مديريت و پشتيباني وزارت آموزش و پرورش افزود: احكام شغلي پذيرفته شدگان پس از اتمام كارهاي مربوط به مصاحبه بلافاصله صادر مي شود و پس از آن در شهريور دوره هاي آموزش ضمن خدمت را پشت سر خواهند گذاشت كه البته اگر وضعيت استخدامي افرادي تقريبا قطعي شده باشد مي توانند وارد دوره آموزشي شوند تا احكام آنها صادر شود.
به گزارش فارس كيارشي گفت: پيش از شروع سال تحصيلي هم احكام پذيرفته شدگان صادر و هم محل خدمت و مدرسه آنها مشخص خواهد شد.

 



در شهر يزد صورت گرفت
نامگذاري بزرگترين سايت بي تي اس كشور به نام خبرنگار

يزد- خبرنگار كيهان:
بزرگترين سايت بي تي اس تلفن همراه كشور با ارتفاع 72 متر در يزد به نام «خبرنگار» نامگذاري شد.
در مراسم بازديد خبرنگاران استان يزد از چند سايت فعال و در حال ساخت جاده اي در مسير يزد- طبس و اردكان به چوپانان، بزرگترين سايت در حال احداث جاده اردكان به چوپانان كه كوير را به شمال كشور متصل مي كند در 80 كيلومتري جاده اردكان، به نام «خبرنگار» نامگذاري شد.
معاون فني شركت مخابرات استان يزد در اين مراسم گفت: اين سايت تا پايان سال با اعتبار حدود 200 ميليون تومان به بهره برداري مي رسد و جاده اردكان به چوپانان به شاهرود را تحت پوشش تلفن همراه قرار مي دهد. بنا به اظهارات مهندس باقر حيدري يكي از مشكلات موجود براي اين آنتن تلفن همراه، نبود برق است كه پيش بيني مي شود براي راه اندازي آن از انرژي خورشيدي استفاده شود كه هزينه اي سنگين را مي طلبد.
به گفته وي همچنين مسير ريلي راه آهن بندرعباس به طبس نيز با نصب 14 آنتن BTS در حال انجام است كه محدوده اي بيش از 600 كيلومتر را تحت پوشش تلفن همراه قرار مي دهد.

 



اجلاس بين المللي سازمان جهاني جهانگردي در كيش برگزار مي شود

كيش-خبرنگار كيهان:
مديرعامل سازمان منطقه آزاد كيش گفت: در آبانماه سال جاري با برنامه ريزي و رايزني هايي كه انجام گرفته جزيره كيش ميزبان اجلاس بين المللي سازمان جهاني جهانگردي خواهد بود.
محمدعلي محبي افزود: اين اجلاس در روزهاي دوم و چهارم آبان ماه با حضور كشورهاي عضو اين اجلاس همانند سال هاي 2000 و 2001كه در شهر اصفهان برگزار شده بود امسال نيز در جزيره زيباي كيش برگزار خواهد شد وي گفت هدف از برگزاري اين اجلاس آشنايي كشورهاي عضو با صنعت گردشگري ايران و معرفي جزيره كيش به عنوان يكي از مراكز برگزاري اجلاس هاي بين المللي خواهد بود.
مديرعامل سازمان منطقه آزاد كيش با بيان اينكه اجلاس بين المللي سازمان جهاني جهانگردي فرصت خوبي براي فعالان صنعت توريسم در كشورفراهم مي كند، از فعالان اين صنعت خواست در اجلاس مزبور شركت كنند.

 



دماي هوا از دوشنبه افزايش مي يابد

كارشناس سازمان هواشناسي گفت: دماي هوا در بيشتر نقاط به ويژه نيمه غربي كشور از دوشنبه افزايش مي يابد.
فاطمه رضازاده در گفت وگو با فارس، با اشاره به اين كه دماي هوا يك تا 2 درجه نسبت به روزهاي گذشته خنك تر شده است، گفت: از دوشنبه دماي هوا يك تا 2 درجه افزايش مي يابد.
وي گفت: شمال استان سيستان و بلوچستان با وزش باد همراه با گرد و خاك مواجه خواهد بود.
كارشناس سازمان هواشناسي امروز براي شهرهاي شمالي آذربايجان شرقي و غربي همچنين استان هاي مازندران و گلستان بارش هاي پراكنده پيش بيني كرد.
رضازاده گفت: همچنين در ارتفاعات استان هاي چهارمحال و بختياري، كهگيلويه و بويراحمد، لرستان و مركزي وزش باد همراه با رگبار پراكنده است.
وي افزود: آسمان تهران نيز صاف همراه با وزش باد است و در بعدازظهر نيز در ارتفاعات رگبار پراكنده پيش بيني مي شود.
به گفته رضازاده تهران در گرمترين ساعات به 34 درجه سانتيگراد و در خنك ترين دما به 24 درجه سانتيگراد خواهد رسيد.
به گفته اين كارشناس هواشناسي طي 24 ساعت آينده اهواز به عنوان گرمترين مركز استاني با 48 درجه سانتيگراد و اردبيل با هشت درجه سانتيگراد خنك ترين مركز استاني بوده است.

 



اعلام آمادگي كميته امداد براي مشاركت نيكوكاران در اطعام نيازمندان

كميته امداد امام خميني(ره) اعلام كرد اين نهاد طبق سنوات گذشته آمادگي دارد تا با كمك مردم خير و نوعدوست ايران اسلامي سفره هاي اطعام و افطار محرومان را در سراسر كشور بگستراند.
برپايه اين گزارش اين نهاد همچنين آمادگي دارد تا با اجراي مرحله اي ديگر از طرح اكرام ايتام كودكان يتيم را تحت حمايت حاميان خير و نيكوكار قرار داده و علاوه بر آن زمينه آزادي زندانيان را در اين ماه پرخير و بركت فراهم نموده و سنتهاي حسنه اسلامي را گسترش دهد.
براساس اين گزارش كميته امداد امام خميني(ره) آماده است تا هرگونه كمك در راستاي برگزاري مراسم افطار، اطعام، توزيع غذاي گرم، توزيع مواد خوراكي به هر ميزان و هر مقدار از طريق دفاتر خود در سراسر كشور دريافت نموده و در هر منطقه كه بانيان خير نيت كرده اند جهت برگزاري مراسم اطعام، اكرام يا آزادي زندانيان نيازمند به مصرف برساند.
اين گزارش مي افزايد انتظار مي رود ماه مبارك رمضان (هر خانواده ايراني ميزبان يك افطاري) باشد بدين ترتيب كه خيرين با تقبل هزينه افطار يك يا چند نفر و پرداخت وجه آن به كميته امداد امام خميني(ره) در اين اقدام خداپسندانه مشاركت نمايند. كميته امداد امام خميني(ره) همچنين اعلام كرده است بانيان خير مي توانند براساس نيت خود يا يك چند نفر را در هر نقطه از ايران اسلامي كه تمايل داشته باشند با غذاي گرم يا با ارسال مواد خوراكي مورد نياز افطار و سحر ياري رسانند.
در اين گزارش تصريح شده است:
¤ حساب شماره 3333 بانك ملي شعبه پيام انقلاب اسلامي جهت اطعام نيازمندان
¤ حساب شماره 1122 بانك ملي ايران شعبه كميته امداد امام خميني(ره) و حساب سيبا 0200570057007 اكرام ايتام
¤ حساب شماره 1120 بانك ملي ايران شعبه كميته امداد امام خميني(ره) و حساب سيبا 0200590059000 جهت كمك به آزادي زندانيان نيازمندان
¤ پايگاه اطلاع رساني كميته امداد امام خميني(ره) به آدرس wwwemdadir

 



از سوي آيت الله صافي صورت گرفت
اجازه مصرف يك سوم سهم مبارك امام براي كمك به سيل زدگان پاكستان

آيت الله صافي گلپايگاني اجازه مصرف يك سوم سهم مبارك امام (عليه السلام) را با هدف كمك به سيل زدگان پاكستاني صادر كرد.
به گزارش پايگاه اطلاع رساني دفتر حضرت آيت الله صافي، در اطلاعيه صادر شده از سوي دفتر اين مرجع تقليد آمده است: « در پي وقوع سيل در كشور اسلامي پاكستان و تلفات و خسارات جاني و مالي فراواني كه به مردم مسلمان آن كشور وارد گرديده است، دفتر حضرت آيت الله العظمي صافي «مدظله الشريف» ضمن ابراز تاسف شديد و هم دردي با خانواده هاي داغدار و سانحه ديده به اطلاع مي رساند مرجع عاليقدر شيعه حضرت آيت الله العظمي صافي اجازه مصرف يك سوم سهم مبارك امام عليه السلام را براي كمك به اين امر انساني و اسلامي صادر فرمودند. مومنان مي توانند از راه هاي مورداعتماد، كمك هاي خود را براي سانحه ديدگان ارسال دارند.»

 



معاون فرهنگي مركز رسيدگي به امور مساجد كشور: معماري برخي مساجد، اسلامي نيست

معاون فرهنگي مركز رسيدگي به امور مساجد كشور گفت: معماري برخي مساجد اسلامي نيست و مناره اي ندارند و معماري آنها غربي است.
به گزارش مهر در گرگان، حجت الاسلام والمسلمين حجت الله نيكي ملكي در سخنان پيش از خطبه نمازجمعه گرگان افزود: متأسفانه علي رغم صرف هزينه هاي كلان در بخش فرهنگ، نتيجه خوبي حاصل نشده است.
وي اظهار داشت: خواستگاه اوليه فرهنگ، مسجد است و با محوريت ائمه جماعات برنامه هاي فرهنگي مساجد بايد اجرا شود.
حجت الاسلام نيكي ملكي گفت: طبق هماهنگي مركز رسيدگي به امور مساجد و شوراي سياستگذاري ائمه جمعه و با نظارت نماينده ولي فقيه در هر استان مركز رسيدگي به مساجد ايجاد مي شود و براي هيئت امنا و خادمين و... برنامه هاي ويژه اي گذاشته مي شود.
وي با تأكيد بر نقش خادمين گفت: خادمين نقش زيادي در مساجد دارند و نبايد عملكرد آنها به گونه اي باشد كه جوان يا كودك از مسجد فراري شود.
نيكي ملكي در ادامه به تاكيد زياد اسلام بر مساجد اشاره كرد و گفت: در قرآن 28 آيه صراحتاً در مورد مساجد است و اين تعداد آيه در هيچ مورد ديگري نيست و در رسايل شيعه 70 بار موضوعات مختلف مسجد بررسي مي شود.
وي عنوان كرد: همچنين 570 باب از فرمايشات امام خميني و بيش از 300 باب از فرمايشات رهبر معظم انقلاب در مورد مسجد است.
معاون فرهنگي مركز رسيدگي به امور مساجد كشور گفت: تأكيد بر مسجد آنقدر زياد است كه حتي خداوند براي آبادكنندگان مادي و معنوي مساجد شرايط ويژه قرار داده است.
وي با تاكيد بر آنكه مساجد نبايد دولتي شوند، بيان داشت: اما دولتيها بايد مسجدي شوند.
نيكي ملكي گفت: يكي از افتخارات ما مسلمانان معراج پيامبر است و محور معراج نيز مسجد است چون پيامبر(ص) از مسجد به معراج رفت.

 


صفحه (14)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14