(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


يكشنبه 24  مرداد 1389- شماره 19717

حديث دشت عشق
وعده مربيان تيم ملي كشتي فرنگي پيش از بازي هاي آسيايي ب
هترين نتايج تاريخ كشتي را بدست مي آوريم
اخبار كوتاه از فوتبال
شكست سنگين راه آهن وشهرداري در آغاز هفته چهارم صبا و مس حريفان خود را گلباران كردند
ستاره آلمان از ماه مبارك رمضان مي گويداوزيل: تاجايي كه بتوانم روزه مي گيرم
پيروزي تيم ملي هندبال مقابل بوداپست مجارستان
خبرهاي كوتاه از المپيك نوجوانان - سنگاپور
پينگ پنگ بازان ايران دوشنبه در چين
دعوت از15ملي پوش به آخرين اردوي تيم ملي بسكتبال
خواندني از ورزش ايران



حديث دشت عشق

به ياد روحاني شهيد «عبدالله ميثمي»
فرمانده اي در لباس روحانيت
شهيد «عبدالله ميثمي» در خانواده اي متدين و دوستدار اهل بيت(ع) به دنيا آمد. با علاقه ذاتي و خانوادگي به معارف الهي، وارد حوزه علميه اصفهان و از فيض وجود استادان و دوستان با فضيلتي بهره مند گرديد. تحصيلات تكميلي خود را در حوزه قم و مدرسه علميه حقاني ادامه داد، ضمن آن كه يكي از فعالان نهضت امام خميني(ره) به شمار مي آمد. او به همراه شهيد حجازي، شهيد رداني پور و اخوي شهيدش رحمت الله به افشاگري نسبت به جنايات رژيم غاصب پهلوي پرداخت و در منابر و مباحث، مردم را از نظرات امام در مورد حاكميت غيرقانوني رژيم شاه آگاه مي نمود كه منجر به يورش وحشيانه عمال ساواك به مدرسه «حقاني» و دستگيري وي در تاريخ 11/3/1354 گرديد. پس از دستگيري، او را به كميته ضدخرابكاري تهران انتقال دادند و ضمن شكنجه فراوان به پنج سال زندان محكوم كردند كه از اين مدت يك سال و نيم در زندان قصر و حدود دو سال در اصفهان محبوس بود تا زماني كه نهضت اسلامي اوج گرفت و در تاريخ 1/8/1357 آزاد گرديد. اين روحاني مجاهد كه سهم بزرگي در حركت نهضت روحانيت در اصفهان و قم داشت، پس از آزادي پا به پاي انقلاب اسلامي حركت و به همراهي شهيد والامقام حجت الاسلام مصطفي رداني پور به ياسوج هجرت كرد و در ثبات سياسي و امنيتي آن منطقه، تشكيل سپاه ياسوج و نيز كمك و ياري رساندن به مستمندان و رسيدگي به خانواده شهدا نقش مهمي ايفا كرد.
روحاني مجاهد شيخ عبدالله ميثمي پس از خدمات مختلف در كردستان، ياسوج و شيراز، به عنوان مسئول نمايندگي حضرت امام(ره) در قرارگاه خاتم الانبياء(ص) منصوب شد و واقعا در اين خصوص در جبهه ها درخشيد. او در طول سه سال به تمام جبهه ها به طور مساوي سركشي مي كرد. مي گفت: «من سي ماه در زندان بودم، سي ماه در ياسوج، سي ماه در شيراز و سي ماه در جبهه، مهلت بودن در جبهه ام دارد تمام مي شود.» و... تمام شد.
مرحله دوم عمليات كربلاي 5 بود و بارش تركش ها بر سر و روي عبدالله ميثمي. سه روز از جراحت هاي سخت او گذشت تا 12 بهمن 65، يعني شب شهادت بانوي دو عالم زهراي اطهر(س) شهيد شد.

 



وعده مربيان تيم ملي كشتي فرنگي پيش از بازي هاي آسيايي
 بهترين نتايج تاريخ كشتي را بدست مي آوريم

سرويس ورزشي-
در فاصله چند ماه تا آغاز رقابت هاي بازي هاي آسيايي گوانگجو مربيان تيم كشتي فرنگي وعده مي دهند كه بهترين نتايج تاريخ كشتي را در اين مسابقات بدست مي آورند.
فرهاد اسماعيل نژاد مربي تيم ملي كشتي فرنگي گفت: مطمئنا با هر هفت كشتي گيري كه به مسابقات جهاني مي روند به بازي هاي آسيايي نخواهيم رفت و تغييراتي در تيم خواهيم داشت. البته هدف تيم ملي اين است كه در بازي هاي آسيايي بهترين نتيجه تاريخ را بگيرد.
مربي تيم كشتي فرنگي در ادامه اشاره اي هم به وضعيت تيم در مسابقات جهاني دارد. «تا به حال انتخاب حميد سوريان در 55 كيلو و سعيد عبدولي در 66 كيلو قطعي شده و پنج ملي پوش ديگر در پايان اردوي فعلي تيم ملي معرفي خواهند شد.
اسماعيل نژاد در پايان در مورد اعزام نشدن تيم فرنگي به جام پيتلاسينسكي لهستان اظهار كرد: با توجه به مشكلاتي كه پيش آمد ويزاي سه كشتي گير آماده نشد و محمد بنا هم تصميم گرفت تا تيم تنها با دو نفر به لهستان اعزام نشود.
28 مرداد آغاز اردوي تيم ملي كشتي فرنگي
مرحله پاياني اردوي تيم ملي كشتي فرنگي به منظور حضور در رقابت هاي جهاني مسكو از روز 28 مردادماه در محل خانه كشتي تهران آغاز مي شود. مرحله پاياني اردوي تيم ملي كشتي فرنگي به منظور حضور در رقابت هاي جهاني از روز 28 مردادماه آغاز و تا زمان اعزام به مسكو در محل خانه كشتي تهران ادامه دارد. اردوي فرنگي كاران هم اكنون در محل خانه كشتي تهران زيرنظر محمد بنا و دستيارانش در حال برگزاري است كه روز 24 مردادماه به پايان مي رسد.
بر اين اساس در مرحله جديد اردو اسامي ملي پوشان حاضر در رقابت هاي جهاني مسكو در اوايل شهريورماه مشخص مي شود.
تيم ملي كشتي فرنگي ايران سال گذشته با كسب يك مدال طلا و سه مدال برنز براي اولين بار در تاريخ در دانمارك نايب قهرمان جهان شد و امسال در مسكو براي دفاع از اين عنوان به ميدان مي رود. مسابقات كشتي قهرماني جهان روزهاي 15 تا 23 شهريورماه در شهر مسكو پايتخت روسيه برگزار خواهد شد.

 



اخبار كوتاه از فوتبال

انتقاد شديد معصومي از كاشاني
سرمربي فصل گذشته تيم فوتسال پيروزي گفت: در اين مبارزه ناعادلانه من شكست خوردم و براي سرپرست موقت اين باشگاه متاسفم.
بابك معصومي اظهار داشت: اين مبارزه ناعادلانه اي بود كه من در آن شكست خوردم. واقعاً براي سرپرست موقت باشگاه پيروزي متاسفم كه با وجود اين همه سابقه، به خاطر برادر همسرش، جنجال در تيم فوتسال باشگاه به وجود آورد. كاشاني با اين تصميم، سطح مديريتي اش را پايين آورد. او روابط را به ضوابط ترجيح داد.
ياوري: ساختار راه آهن را به خوبي مي شناسم
سرمربي صباي قم گفت: اين شكست را به پاي كربكندي نبايد نوشت چرا كه ساختار راه آهن را به خوبي مي شناسم. محمود ياوري پس از پيروزي پرگل 5 بر 2 مقابل راه آهن در پاسخ به سوال يكي از خبرنگاران مبني بر عقب كشيدن صبا در نيمه دوم، اظهار داشت: تيمي كه از حريفش 3 گل عقب است، طبيعي است كه بي محابا حمله كرده و انتحاري بازي كند.
وي ادامه داد: در ادامه با تعويض هايي كه انجام داديم، توانستيم جريان بازي را عوض كنيم تا به يك پيروزي پرگل در نهايت دست پيدا كنيم. در مجموع من شناخت خوبي از راه آهن داشتم و زماني هم كه سرمربي شاهين بوشهر بودم دوبار راه آهن راشكست داده بودم.
پيروزي رئال در بازي خداحافظي بكن باوئر
تيم فوتبال رئال مادريد در ضربات پنالتي موفق شد بايرن مونيخ را در جام «فرانتس بكن باوئر» شكست دهد.
تيم فوتبال رئال مادريد جمعه شب در ديدار با بايرن مونيخ در ورزشگاه «آليانس آرنا» با نتيجه تساوي بدون گل به كار خود پايان داد اما رئالي ها در ضربات پنالتي با درخشش ايكر كاسياس با حساب 4 بر 2 مقابل حريف خود به برتري رسيدند. كاسياس در جريان بازي هم موفق شده بود ضربه پنالتي بايرن مونيخ را مهار كند.
اين ديدار نمايشي به مناسبت خداحافظي فرانتس بكن باوئر برگزار شد كه 33سال قبل از بايرن مونيخ به تيم كاسموس آمريكا پيوست.
جلالي: فولاد تيم بزرگي خواهد شد
سرمربي تيم فوتبال فولاد خوزستان گفت: فولاد در آينده به تيم بزرگي تبديل خواهد شد.
مجيد جلالي پس از برتري 3 بر صفر برابر نفت تهران اظهار داشت: بازي را در نيمه نخست خوب آغاز كرديم؛ اما پس از 10 نفره شدن، تا دقايقي شكل تيمي ما برهم خورد. كم كم با صحبت هايي كه با بازيكنان انجام دادم، توانستيم بر اوضاع مسلط شويم. وي ادامه داد: در نيمه دوم، بازيكنان به شرايط جديد عادت كردند و بازي خوبي از خود به نمايش گذاشتند. بازيكنان در نيمه دوم دوندگي مفيدي داشتند و در هنگام دويدن فكر مي كردند. كم كم به تيم بزرگي تبديل خواهيم شد و به آينده اين تيم اميدوارم.
ديدار پيروزي و صنعت نفت در ورزشگاه خالي از تماشاگر
آخرين ديدار هفته چهارم، امشب از ساعت 45/21 در ورزشگاه خالي از تماشاگر آبادان، بين دو تيم پيروزي و صنعت نفت برگزار مي شود. اين دومين ديدار خانگي آباداني هاست كه باز هم به حكم كميته انضباطي بايد در ورزشگاه خالي از تماشاگر، از حريفشان پذيرايي كنند.
سرخپوشان تهراني كه در اولين ديدار خارج از خانه خود برابر صباي قم شكست خورده بودند و امشب نيز ديدار سختي را برابر ميزبانشان تجربه خواهند كرد. آنجا كه فوتبال ناب و تكنيكي بازيكنان آبادان با هدايت كاسميرو پرتغالي آميخته مي شود، دشواري هاي پيروزي را دو چندان خواهد كرد. البته علي دايي از حريف شناخت دارد و ممكن است با آناليز سه ديدار قبلي نفت، راه هايي براي مقابله با حريف داشته باشد؛ اما بعيد است او و بازيكنانش بتوانند براي مقابله با گرماي بيش از 40 درجه سانتي گرادي آبادان تدبيري داشته باشند. گرماي هوا مي تواند يار دوازدهم صنعت نفت در اين ديدار باشد.
اينتر ميلان فاتح «تيم كاپ» ايتاليا شد
تيم فوتبال اينترميلان به عنوان قهرماني رقابت هاي پيش فصل «تيم كاپ» دست پيدا كرد. تيم فوتبال اينتر با شكست رقيب خود ميلان در ضربات پنالتي به عنوان قهرماني جام سه جانبه «تيم كاپ» دست پيدا كرد.
در اين تورنمنت كه در سه نيمه 45 دقيقه اي برگزار شد، اينتر ابتدا در نيمه نخست با گل اشنايدر با نتيجه يك بر صفر يوونتوس را شكست داد و در نيمه پاياني هم با حساب 3 بر 2 در ضربات پنالتي مقابل ميلان به برتري رسيد. ديدار تيم هاي يوونتوس و ميلان هم در ضربات پنالتي با نتيجه 4 بر 2 به سود ميلان به پايان رسيد.
فصل جديد رقابت هاي سري آ دو هفته ديگر آغاز خواهد شد. هفته آينده ديدار سوپر جام فوتبال ايتاليا بين تيم هاي اينتر و رم برگزار خواهد شد.

 



شكست سنگين راه آهن وشهرداري در آغاز هفته چهارم صبا و مس حريفان خود را گلباران كردند

هفته چهارم رقابت هاي فوتبال ليگ برتر باشگاه هاي كشور با پيروزي پر گل تيم هاي مس كرمان، صباي قم و فولاد خوزستان و ناتمام ماندن ديدار تيم هاي تراكتورسازي تبريز با پاس همدان آغاز شد.
هفته چهارم رقابت هاي فوتبال ليگ برتر باشگاه هاي كشور جمعه شب با برگزاري 3 ديدار و ناتمام ماندن يك مسابقه آغاز شد كه طي آن تيم هاي مس كرمان،صباي قم و فولاد خوزستان برابر حريفان خود به پيروزي هاي پر گلي دست يافتند.
درسه بازي انجام شده نتايج غير منتظره اي رقم خورد و 17گل از خط دروازه ها گذشت كه دراين بين لوسيانو ادينهو مهاجم برزيلي تيم مس كرمان 5گل و محسن بياتي نيا 4گل دراين ديدارها به ثمر رساندند. اما دربازي هاي جمعه اتفاق عجيبي نيز رخ داد. بازي تيم هاي تراكتورسازي وپاس درحالي كه تا دقيقه 40 با تساوي صفر -صفر درجريان بود نيمه تمام ماند. قطع برق ورزشگاه سبب شد تا اين بازي شنبه شب برگزار شود.
نتايج كامل اين ديدارهاي روز نخست از هفته چهارم رقابت هاي فوتبال ليگ برتر به شرح زير است:
¤ مس كرمان 5- شهرداري تبريز 2
گل ها: ادرلوسيانو ادينهو (3، 12، 43، 58و 78) براي مس - سعيد دقيقي (68-پنالتي) و علي كريمي (2+90) براي شهرداري
¤ صباي قم 5- راه آهن شهر ري 2
گل ها: محسن بياتي نيا (38، 43، 90 و 4+90) و هادي اصغري (10) براي صباي قم - ريكاردو سوزا (62) و رودريگو (74) براي راه آهن
¤ نفت تهران صفر - فولاد 3
گل ها: رضا نوروزي ( 75و 79) و سيامك سرلك (78 پنالتي) براي فولاد خوزستان
اخراج: آندره رينالدو دسوزا (18) از فولاد

 



ستاره آلمان از ماه مبارك رمضان مي گويداوزيل: تاجايي كه بتوانم روزه مي گيرم

بازيكن مسلمان تيم ملي فوتبال آلمان توجه عميقي به گرفتن روزه در ماه مبارك رمضان دارد.
مسعود اوزيل از زماني كه به سن شرعي رسيده، آنگونه كه خود عنوان مي كند، به گرفتن روزه مبادرت كرده است.
اين بازيكن 21 ساله ترك تبار كه در خاك آلمان به دنيا آمده، در جام جهاني آفريقاي جنوبي درخشيد و بسيار مطرح شد.وي پس از اين پيكارها، همواره موردتوجه تيم هاي بزرگي مانند بارسلونا، رئال مادريد، منچستريونايتد و چلسي بوده است.
اوزيل عنوان كرد: تاكنون تا آنجايي كه امكان داشته، روزه هايم را گرفته ام. اگر در مسافرت به سربرده ام نيز قضاي آن را بجاي آورده ام.
وي افزود: البته الان از اين لحاظ با دشواري روبرو شده ام. باتوجه به اينكه در فصل آماده سازي قبل از شروع فصل قرار داريم و روزي دو جلسه صبح و عصر تمرين مي كنيم، در عمل امكان گرفتن روزه خيلي سخت است. با اين حال، به گرفتن قضاي روزه هايم پس از اين دوره اقدام مي كنم.

 



پيروزي تيم ملي هندبال مقابل بوداپست مجارستان

تيم ملي هندبال بزرگسالان ايران دومين ديدار تداركاتي خود در مجارستان را با پيروزي برابر تيم بوداپست پشت سرگذاشت.
تيم ملي هندبال بزرگسالان ايران هفته پيش با تركيب 17 ورزشكار و مربي راهي اردوي تداركاتي مجارستان شد تا ضمن برپايي تمرينات منظم روزانه در هشت ديدار برابر تيم هاي برتر ليگ هاي باشگاهي اين كشور حاضر شود.
هندباليست هاي كشورمان كه اولين ديدار خود را برابر تيم «تاتاباين» با شكست پشت سر گذاشته بودند، در دومين مسابقه با نتيجه 38 بر 19 برابر تيم بوداپست مجارستان به پيروزي رسيدند.
اين تيم بعد از انجام اين بازي بوداپست را به مقصد شهر «بالاتون» اين كشور براي شركت در يك تورنمنت ترك كرد. ملي پوشان كشورمان امروز با تيم اسلووني بازي مي كنند.
تيم ملي هندبال بزرگسالان كشورمان به مربيگري «ماجيك» از اسلووني خود را براي حضور موفق در بازي هاي آسيايي گوانگجو آماده مي كند. ايران در دوره قبل اين بازيها در مكان سوم آسيا قرار گرفت.

 



خبرهاي كوتاه از المپيك نوجوانان - سنگاپور

¤ درميان كشورهاي شركت كننده دراولين دوره رقابت هاي المپيك نوجوانان،استراليا با پرچم هاي منظم و با هماهنگي انجام شده با آموزش و پرورش و سازمان ورزش اين كشور با سازماندهي خاصي درمسابقات حضور پيدا كرده است.
¤ شايان نصيرپور، جودوكار ايران در وزن 100-كيلوگرم نخستين دوره المپيك نوجوانان سنگاپور با جودو كار رژيم اشغالگر قدس همگروه است و احتمال رويارويي اين دو با يكديگر زياد است.
¤ كشور سنگاپور تعهد داده كه پذيرايي مناسبي ازشركت كنندگان در اولين المپيك نوجوانان جهان داشته باشد. از اين رو حدود 700تن مواد غذايي كه با تاييد كميته بين المللي المپيك رسيده براي شركت كنندگان درنظر گرفته شده است.
¤ با توجه به ايرادي كه فيفا و شخص سپ بلاتر به كلاه مورد استفاده از بازيكنان بانوان ايران در بازي با تركيه گرفت، فدراسيون فوتبال به تعداد بازيكنان كلاه هايي كه پيش از اين براي تاييد به فيفا ارسال كرده بود را امروز به سنگاپور ارسال خواهد كرد.
¤ عسكري سرمربي تيم ملي تكواندو نوجوانان گفت: تيم پسران با قرعه خوبي مواجه شده است و به كسب 2مدال طلا از سوي آنها بسيار اميدوارم.
¤ دولت سنگاپور به 3600 نفر ورزشكار شركت كننده، اعضاي تيم ها و جهانگرداني كه براي تماشاي پيكارها قدم به خاك اين كشور گذاشته اند هشدار داد كه در صورت مشاهده مواد مخدر، به شدت با خاطي برخورد مي شود.
¤ نخستين دوره المپيك نوجوانان باحضور مقامات ارشد كميته بين المللي المپيك، مقامات ورزشي جهان و اصحاب رسانه افتتاح مي شود. 204نفر از مقامات كميته بين المللي المپيك، 1900نفر از نماينده رسانه ها، 20هزار داوطلب محلي و بين المللي و 32هزار نفر تماشاگر درافتتاحيه حضور خواهند داشت تا ورزشكاران در 26 رشته فعاليت خود را آغاز كنند. از نكات جالب توجه اينكه در اين مراسم از مقامات آموزش و پرورش سراسر دنيا دعوت به عمل آمده است.
¤ ناصر شهنازي سرمربي تيم واليبال نوجوانان گفت: كسب مدال در المپيك سنگاپور دور از دسترس نيست.
¤ مراسم افتتاحيه المپيك نوجوانان جهان درحالي ديشب برگزار شد كه از 8ماه پيش براي اين مراسم تمرينات ويژه اي درنظرگرفته شده بود.

 



پينگ پنگ بازان ايران دوشنبه در چين

بازيكنان منتخب فدراسيون تنيس روي ميز براي حضور در مسابقات پروتور جهاني چين روز دوشنبه عازم اين كشور مي شوند.
افشين نوروزي و محسن خديون بازيكناني هستند كه براساس نظر فدراسيون تنيس روي ميز در مسابقات پروتور جهاني چين حضور خواهند داشت. اين دو بازيكن روز دوشنبه همراه با محمدعلي عباسي راهي چين مي شوند تا از روز چهارشنبه همراه برادران عالميان حضور در مسابقات را آغاز كنند. نوشاد و نيما عالميان هفته گذشته همراه با محمدرضا ميرالماسي- مربي تيم ملي تنيس روي ميز- به چين سفركردند تا در كمپ تمريني بازيكنان مستعد آسيا شركت كنند. مسابقات تنيس روي ميز پروتور جهاني چين از 27 مرداد ماه در شهر «سوشو» آغاز شده و به مدت 5 روز پيگيري خواهد شد. نتايج اين رقابت ها تأثير مستقيم در رده بندي جهاني بازيكن شركت كننده دارد.

 



دعوت از15ملي پوش به آخرين اردوي تيم ملي بسكتبال

سرمربي تيم ملي بسكتبال 15 بازيكن دعوت شده به مرحله نهايي اردوي اين تيم پيش از سفر به تركيه و شركت در رقابت هاي قهرماني جهان را معرفي كرد.
مهدي كامراني، آرن داودي، جواد داوري، سامان ويسي، حامد آفاق، محمد صمد نيكخواه بهرامي، ايمان زندي، ارسلان كاظمي، اوشين ساهاكيان، ، اصغر كاردوست، حامد حدادي، امير اميني، محمد حسن زاده، علي دورقي، موسي نبي پور و روزبه ارغوان بازيكناني هستند كه از سوي وسلين ماتيچ به شركت در مرحله نهايي اردوي تيم ملي بسكتبال فراخوانده شده اند.
اردونشينان جديد تيم ملي بسكتبال ازروزدوشنبه تمرينات خود را براي شركت در رقابت هاي قهرماني جهان در تالار بسكتبال مجموعه ورزشي آزادي پيگيري مي كنند.
شانزدهمين دوره مسابقات بسكتبال قهرماني جهان 6 تا 20 شهريورماه در تركيه برگزارمي شود.

 



خواندني از ورزش ايران

¤ محمد اقبالي رئيس كميته فني فدراسيون شنابه دليل مشغله كاري از سمت خود استعفا كرد.رئيس مستعفي كميته فني شنا يادآور شد: مشكلي با كسي نداشتم.از ابتدا هم قرارم اين بود كه تا زمان انتخابات در فدراسيون باشم.
¤ تيم كشتي آزاد نيروهاي مسلح ايران با كسب 5 مدال طلا و 2 برنز به مقام قهرماني رقابت هاي ارتش هاي جهان دست پيدا كرد.

 

(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14