(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


يكشنبه 24  مرداد 1389- شماره 19717

كلنگ زني بزرگترين شهربازي كشور تا پايان امسال
برخورد قاطع پليس با مجرمان جرايم خشن
دستگيري 200 نفراز حمل كنندگان سلاح سرد در تهران
هشدار وزارت بهداشت: زولبيا و باميه روباز را حتي از شيريني فروشي ها خريداري نكنيد
انفجار كاميون حامل كپسول هاي اكسيژن
چاهي در نمين 3 برادر را در كام خود فرو برد
منع تعقيب قانوني براي سربازان فراري تا پايان سال 86
تعديل 20 درصد از نيروهاي ادارات آموزش و پرورش تهران
جايزه ملي كيفيت غذا و دارو اعطا مي شود
در تبريز برخورد 2 دستگاه اتوبوس 22 زخمي بر جاي گذاشت
آدم ربايان در گنبدكاووس ناكام ماندند
انفجار ديگ بخار در كارخانه رب گرگان
حوادث كوتاه
لباس نامرئي ابريشمي
درختاني كه جابجا مي شوند
ممنوعيت عرضه قليان در قهوه خانه هاي سودان



كلنگ زني بزرگترين شهربازي كشور تا پايان امسال

معاون شهرسازي و معماري شهرداري تهران از ساخت بزرگترين مجموعه شهربازي با عنوان «تهران لند» در منطقه 22 خبر داد.
دكتر هيربد معصومي درگفت وگو با «تهران سما» با اعلام اين خبر گفت: اين شهربازي در منطقه 22 و در زميني به مساحت 130 تا 200 هكتار جانمايي شده است كه ساخت آن در چند فاز انجام مي شود.
وي با اشاره به ويژگي هاي اين شهربازي اظهار داشت: مجموعه اين شهربازي بدون الگو برداري از شخصيت ها و كارتن هاي خارجي است و سعي مي شود تا در آن همه وسايل و مجموعه ها منطبق با آداب و رسوم و سنت هاي ايراني طراحي و اجرا شود.
معاون شهرسازي و معماري شهرداري تهران افزود: در اين شهربازي مجموعه هاي بزرگي مانند هتل، مجموعه هاي تجاري، بخش هاي گردشگري و فضاهاي بازي مختلف پيش بيني شده است كه در چند فاز اجرايي خواهد شد.
معصومي با بيان اينكه كلنگ زني احداث اين مجموعه تا پايان امسال انجام مي شود، تصريح كرد: حدود 1700 تا دو هزار ميليارد تومان هزينه براي ساخت اين مجموعه پيش بيني شده است.
وي افزود: اين توان در صنعتگران ايراني وجود دارد تا بخشي از وسايل اين مجموعه به صورت داخلي توليد شود و بخشي ديگر نيز از ديگر كشورها وارد مي شود.
معاون شهردار تهران با تأكيد بر كمبود فضاهاي اوقات فراغت در تهران و لزوم ايجاد اين اماكن خاطرنشان كرد: به همين دليل ساخت اين شهربازي در محور كاري سالجاري قرار گرفته است و در كنار آن توسعه پارك ها و ساير فضاهاي فرهنگي و ورزشي و گردشگري نيز براي اوقات فراغت شهروندان پيش بيني شده است.

 



رئيس پليس آگاهي ناجا خبر داد
برخورد قاطع پليس با مجرمان جرايم خشن

رئيس پليس آگاهي ناجا از برخورد شديد پليس در مقابله با جرايم خشن خبر داد و گفت: در صورت نياز با رعايت قانون با بكارگيري سلاح با اين مجرمان برخورد خواهد شد.
سردار سيدحسن بتولي با اعلام اين كه ميزان جرايم خشن در كشور افزايش يافته است افزود: اين افزايش با توجه به جمعيت كشور طبيعي است به طوري كه ما شاهد افزايش كشف و وقوع برخي ازجرايم هستيم.
وي گفت: اولويت پليس آگاهي برخورد با جرايم خشن است. سردار بتولي استفاده از سلاح سرد را در وقوع جرايم خشن تاثيرگذار دانست و افزود: مسكوت ماندن لايحه ممنوعيت توليد، حمل، توزيع و فروش سلاح سرد منجر شده است كه فرصتي براي ارتكاب جرم به مجرمان داده شود.
وي درباره قاچاق سلاح گرم به كشور با اشاره به اينكه ايران كشور امني نسبت به ساير كشورهاست، گفت: مقابله با ورود غيرمجاز سلاح گرم از جمله برنامه هاي پليس است اما واقعيت اين است كه پيرامون مرزهاي كشور ناامني وجوددارد و در اين ميان عده اي بخاطر منافع مالي و عناصر پشت پرده اي ديگر براي ايجاد ناامني اقدام به ورود سلاح گرم به كشور مي كنند.
رئيس پليس آگاهي ناجا درباره وقوع جرايم خرد در جامعه گفت: اكثر جرايم خردي كه در جامعه به وقوع مي پيوندد متاثر از مصرف مواد مخدر است.
به گزارش ايسنا وي با بيان اينكه بيش از 55درصد از قتل هايي كه در كشور رخ مي دهد خانوادگي است تاكيد كرد: بايد به علت وقوع اين گونه جرايم پرداخته شود.

 



در اولين روز صورت گرفت
دستگيري 200 نفراز حمل كنندگان سلاح سرد در تهران

سرويس اجتماعي-
در اولين روز از برگزاري طرح برخورد با حمل كنندگان سلاح هاي سرد و نامتعارف بيش از 200نفر از افراد سابقه دار دستگير شدند.
به گزارش خبرنگاركيهان فرمانده نيروي انتظامي تهران بزرگ با اعلام اين خبر به خبرنگاران افزود: با گذشت نزديك به 5 ساعت از اجراي طرح برخورد با حاملان سلاح هاي سرد و نامتعارف 200نفر از افراد سابقه دار دستگير شده اند و اين افراد به مراجع قضايي معرفي خواهند شد.
سردار حسين ساجدي نيا گفت: در اولين روز از اجراي اين طرح چندين نفر از مجرمين فراري دستگير و چندين خودرو و موتورسيكلت مسروقه نيز كشف شد.
وي در بخش ديگري از سخنان خود افزود: براساس تحقيقات 2 دانشگاه معتبر تهران 93درصد مردم اين شهر خواهان برخورد با حاملان سلاح هاي سرد بوده و 87 درصد نيز خواستار شده اند كه پليس اين كار را انجام دهد.
دستگيري 7 زورگير
در جريان ايست و بازرسي
همچنين به گزارش ايسنا فرمانده انتظامي تهران بزرگ از دستگيري 7 تن از زورگيران پايتخت در جريان ايست و بازرسي توسط پليس خبرداد.
ساجدي نيا افزود: پس از توقف يك خودرو در خيابان نواب راننده آن اقدام به تيراندازي به سوي يكي از مأموران پليس كرد و دراين هنگام ديگر سرنشين خودور از محل متواري شد.
فرمانده انتظامي تهران بزرگ با اشاره به اينكه با دستگيري راننده خودرو منزل تيمي همدستان وي از سوي پليس شناسايي شد گفت: مأموران پليس پس از مراجعه به خانه مورد نظر يك زن و 5 مرد زورگير را شناسايي و دستگير كردند.وي خاطرنشان كرد: در بازرسي از منزل مورد نظر چند قبضه چاقوي غيرمتعارف از جمله قمه، شمشير و مقاديري مواد مخدر كشف و ضبط شد.

 



هشدار وزارت بهداشت: زولبيا و باميه روباز را حتي از شيريني فروشي ها خريداري نكنيد

رئيس بهداشت اماكن وزارت بهداشت گفت: مردم زولبيا و باميه را از قنادي ها و شيريني فروشي هاي رسمي، آن هم به صورتي كه داخل ويترين باشد و نه رو باز خريداري كنند.
سيدرضا غلامي افزود: مردم از مكان هايي كه به صورت غيررسمي و فله اي اقدام به فروش زولبيا و باميه مي كنند تحت هيچ شرايطي نبايد خريداري كنند مگر اينكه در برخي نقاط مانند يك روستا كه اين امكانات وجود ندارد كه در آنجا مغازه داران نيز از يك شيريني فروشي، زولبيا و باميه را به صورت جعبه زده و آماده نه به صورت فله اي تهيه مي كنند و مي فروشند.
وي در خصوص استفاده از سبزيجات به صورت سالاد و سبزي و فرآورده هاي لبني كه مصرف آن در ماه رمضان بالا مي رود خاطرنشان كرد: حتما براي استفاده از آن ها، 4 مرحله سالم سازي را رعايت كنند كه مرحله اول آن شستشوي اوليه با آب، مرحله دوم انگل زدايي، مرحله سوم گندزدايي با استفاده از پركلرولين يا كلر به صورت يك گرم در يك ليتر آب و به مدت 5 دقيقه و در نهايت شستشوي آب سالم و ماندن در آن به مدت 20 دقيقه است.
رئيس اداره بهداشت اماكن وزارت بهداشت ادامه داد: براي استفاده از فرآورده هاي لبني بهتر است اين فرآورده ها به صورت پاستوريزه استفاده شود و حتي الامكان از جايي خريداري شوند كه در زير آفتاب نبوده باشند. همچنين اگر اين فرآورده ها نيمه كاره استفاده شد پس از قرار دادن در يخچال حتما روي آن را بپوشانندچرا كه احتمال عفونت ثانويه وجود دارد.
به گزارش فارس وي ادامه داد: ديده مي شود در ماه رمضان زنان خانه دار معمولا سحري را بعد از افطار درست مي كنند كه توصيه مي شود تحت هيچ شرايطي غذاي پخته شده را مگر در دماي زير 4 درجه يا بالاي 60 درجه نگهداري نكنند در غير اينصورت بيش از 2 ساعت نبايد غذا در محيط باز بماند توصيه مي شود پس از پختن غذا بعد از افطار آن را روي شمعك يا سماور قرار داده تا حرارت آن حفظ شود.

 



انفجار كاميون حامل كپسول هاي اكسيژن

يك دستگاه كاميون حامل 50 عدد كپسول اكسيژن ظهر جمعه در شهرري دچار انفجار شد و خسارات مالي به بار آورد.
به گزارش پايگاه خبري 125، ساعت 50:12 دقيقه ظهر جمعه وقوع آتش سوزي از ستاد فرماندهي آتش نشاني گزارش شد كه بلافاصله نيروهاي ايستگاه 9 به محل حادثه واقع در شهر ري جاده قديم قم بعد از پمپ بنزين اعزام شدند.
«ايرج سفيري» فرمانده نيروهاي ايستگاه 9 گفت: راننده بي احتياط در لابلاي كپسولها يك سيلندر گاز دي اكسيد كربن در معرض نور مستقيم آفتاب قرار داده بود كه باعث ايجاد انفجار شد.
اين فرمانده آتش نشاني در مورد عمليات نيروها اظهار داشت: آتش نشانان بلافاصله اقدام به تخليه سيلندرها از محل انفجار كرده و با كشيدن چند رشته لوله آبدهي و قرار دادن چند دستگاه خاموش كننده در محل حادثه براي آتش سوزي احتمالي خود را آماده كردند.
سفيري گفت: شدت انفجار به حدي بود كه تا شعاع 200 متري محل حادثه شيشه هاي كليه مغازه ها شكست و برخي ديوارها تخريب شد.

 



چاهي در نمين 3 برادر را در كام خود فرو برد

اردبيل - خبرنگار كيهان:
سه برادر در روستاي ميرزانق نمين واقع در استان اردبيل براي نجات جان همديگر در چاه مسكوني خانه خود گرفتار شده و جان خود را از دست دادند.
در اين حادثه تاسف بار كه در روستاي ميرزانق از توابع شهرستان نمين به وقع پيوست اين سه برادر قصد تعمير چاه آب به عمق 30 متري را داشتند كه براي نجات جان همديگر وارد چاه شده و جان خود را از دست دادند.
در اين حادثه ابتدا يكي از برادران محبي براي تنظيم موتورآب وارد چاه شده و در آن سقوط كرد كه برادر ديگر براي نجات جان وي به چاه وارد شده و او نيز به سرنوشت برادر خود دچار شد. و برادر سوم نيز كه براي نجات 2 برادر خود وارد چاه شده بود به سرنوشت 2 برادر خود گرفتار شد و جان خود را از دست داد.
براساس گزارش رسيده داماد خانواده نيز براي نجات برادران همسر خود وارد چاه شده و در ميانه چاه گرفتار شد اما با آگاهي ساكنان روستا و اقدام آنها از مرگ حتمي نجات يافته و براي مداوا به بيمارستان نمين منتقل شد.
سقوط نخستين برادر در چاه در ساعت 30/13 ظهر اتفاق افتاد كه بلافاصله به آتش نشاني شهرستان نمين گزارش داده شده و آتش نشاني نمين نيز در محل حادثه حضور يافت اما به دليل نبود امكانات كافي و تجهيزات مورد نياز در شهرستان براي نجات گرفتارشدگان در چاه تلاش هاي اهالي و واحد آتش نشاني نمين كارساز نشده و بي نتيجه ماند.
به دنبال اين اتفاق با فراخوان واحد آتش نشاني مركز استان عمليات بيرون آوردن اجساد و گرفتار شدگان با حضور ماموران آتش نشاني اردبيل آغاز شده و آنها با استفاده از دستگاه ها و تجهيزات نجات و غواصان خود بعد از 5/2 ساعت تلاش و عمليات نجات موفق به خارج كردن اجساد شدند.

 



سردار كمالي خبر داد
منع تعقيب قانوني براي سربازان فراري تا پايان سال 86

مدير مشمولان ستاد كل نيروهاي مسلح گفت: برابر مصوبه فرماندهي كل قوا تمام سربازهايي كه تا پايان سال 86 مرتكب فرار از خدمت سربازي شده اند از تعقيب و مجازات معاف هستند.
سردار موسي كمالي با اعلام اينكه قانون منع تعقيب قضايي سرباز فراري تنها شامل سربازهايي مي شود كه تا پايان سال 86 از خدمت فرار كرده اند، گفت: مابقي سربازها در صورت فرار از سوي دژبان دستگير و به دادگاه قضايي نيروهاي مسلح معرفي مي شوند.
وي ادامه داد: اين افراد مي توانند با مراجعه به يگانهاي محل خدمت سابق خود بدون مجازات و اضافه خدمت، مدت باقي مانده سربازي خود را سپري كنند و كارت پايان خدمت دريافت كنند.
مدير مشمولان ستاد كل نيروهاي مسلح عنوان كرد: يگانهاي مربوطه موظف هستند تا اين افراد را در اسرع وقت به كار گرفته و مدت خدمت آنان را برابر قوانين جاري حساب كنند به نحوي كه اگر در زمان فرار فرد مدت سربازي 24ماه بود بايد مدت باقي مانده سربازي خود را براساس 18ماه سپري كند.
به گزارش مهر وي از سربازهاي فراري خواست تا هرچه سريعتر نسبت به مراجعه به يگانهاي خدمتي خود اقدام كنند تا بيش از اين مدت فرار آنان طولاني نشود.

 



تعديل 20 درصد از نيروهاي ادارات آموزش و پرورش تهران

معاون توسعه منابع و پشتيباني اداره كل آموزش و پرورش شهر تهران از تعديل 20درصد نيروهاي اداري آموزش وپرورش تهران خبر داد.
سيدفريد بني عقيل گفت: در راستاي حركت به سمت دولت الكترونيك و سياست چابك سازي و كوچك سازي نيروهاي اداري 19 منطقه اداره كل آموزش و پرورش شهر تهران 20 درصد از نيروهاي اداري تعديل شدند.
به گزارش فارس وي افزود: دستورالعمل تعديل نيروهاي اداري به آموزشي وزارت آموزش و پرورش از بخش اداري به بخش آموزشي براساس رضايتمندي و درخواست نيروهاي اداري صورت گرفته است.

 



جايزه ملي كيفيت غذا و دارو اعطا مي شود

جايزه ملي كيفيت غذا و دارو با هدف ارتقاي سلامت جامعه و ترويج فرهنگ كيفيت و مديريت كيفيت در توليد محصولات غذايي، دارويي، آرايشي و بهداشتي تحت نظارت معاونت غذا و داروي وزارت بهداشت اعطا مي شود.
اين جايزه به استناد مصوبات يكصدو چهارمين جلسه شوراي عالي استاندارد و براساس مدل ارزيابي ايراني كه در جايزه ملي كيفيت نيز مورد استفاده قرار دارد، تحت نظارت معاونت غذا و داروي وزارت بهداشت تاسيس شده است.
در اولين جلسه شوراي سياست گذاري اين جايزه كه به رياست دكتر احمد شيباني معاون غذا و دارو و وزير بهداشت و با حضور اكثريت قريب به اتفاق اعضاي شوراي مذكور و نمايندگاني از وزارت صنايع و معادن، موسسه استاندارد، صنايع داروسازي، صنايع غذايي، اجتماعي و ... تشكيل شد، اساسنامه اين جايزه به تصويب رسيد.
براساس مفاد اين اساسنامه، جايزه ملي كيفيت غذا و دارو يك جايزه در سطح كشوري و در بخش هاي غذايي، دارويي، آرايشي و بهداشتي است كه كليه بنگاه هاي مرتبط با اين محصولات چنان چه داراي پروانه بهره برداري از وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكي باشند، قادر خواهند بود تا در آن شركت نموده و براساس مدل ارزيابي كيفيت، توسط ارزيابان داراي صلاحيت مورد ارزيابي قرار گيرند.
گفتني است جايزه ملي كيفيت غذا و دارو كه براساس مدل ارزيابي ملي، توسط ارزيابان مستقل و معتبر انجام مي شود جايزه اي است كه مديريت كيفيت محصول در راستاي رضايت مشتريان را مورد توجه قرار خواهد داد و به سازمان هاي متقاضي داراي پروانه بهره برداري از وزارت بهداشت، براساس ارزيابي هاي دقيق در سطح گواهي اهتمام و تقديرنامه اشتهار برگزار خواهد شد.
به گزارش مهر، براساس اساسنامه، اعضاي شوراي سياست گذاري جايزه ملي كيفيت غذا و دارو 13 نفر و شامل معاونت غذا و داروي وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكي به عنوان رئيس شورا، دبير، 3 نفر به نمايندگي از صنايع دارويي، غذايي و آرايشي و بهداشتي، 2 نفر كارشناس امور كيفيت و ارزيابي، نمايندگان وزارت صنايع و معادن، دادستاني كل كشور و رياست موسسه استاندارد، مديران كل نظارت بر امور غذايي و دارويي معاونت غذا و داروي وزارت بهداشت و نماينده مصرف كنندگان و اجتماع هستند.

 



در تبريز برخورد 2 دستگاه اتوبوس 22 زخمي بر جاي گذاشت

مسئول روابط عمومي مركز مديريت حوادث و فوريت هاي پزشكي آذربايجان شرقي گفت: برخورد 2 دستگاه اتوبوس در خطوط تندرو در تبريز 22مجروح بر جاي گذاشت.
به گزارش فارس حبيب حسينقلي زاده ديروز در تبريز درباره اين حادثه اظهار داشت: در اثر برخورد 2 دستگاه اتوبوس خط بي آر.تي با يكديگر در مسير خيابان امام خميني در تقاطع مصلاي تبريز تعدادي از مسافران از جمله راننده راهي بيمارستان شدند.
وي اضافه كرد: اين حادثه كه حوالي ساعت 45/9 صبح ديروز رخ داد در زمان اوج ترافيك بود و پس از اطلاع از سانحه، عوامل اورژانس بلافاصله به محل اعزام شدند كه به مداواي مجروحان حادثه پرداختند.
حسينقلي زاده تصريح كرد: در اين حادثه 19 تن از مسافران مجروح كه نيازمند مراقبت هاي بيشتر بودند توسط چهار دستگاه آمبولانس فوريت هاي پزشكي به بيمارستان امام رضا، يك نفر به بيمارستان شهدا و همچنين 2 نفر به بيمارستان محلاتي انتقال داده شدند.
وي با بيان اينكه حال مجرحان حادثه بحمدالله رضايت بخش است، اظهار داشت: اكثر حادثه ديدگان سرپايي مداوا شدند و تنها راننده يكي از اتوبوس ها به دليل شكستگي تحت مراقبت است.

 



آدم ربايان در گنبدكاووس ناكام ماندند

گنبدكاووس-خبرنگار كيهان:
در پي تلاش هاي پليس اعضاي يك باند آدم ربايي و سرقت طلاجات در شهرستان گنبدكاووس ناكام ماندند.
فرمانده انتظامي گنبدكاووس گفت: دو تن از اعضاي اين باند آدم ربايي با تهديد سلاح گرم (كلت كمري) و «قمه» وارد منزل يكي از صرافان گنبدكاووس در خيابان هلال احمر اين شهر شدند و ضمن سرقت طلاجات و مبلغ يكصد ميليون ريال وجه نقد، فرزند 8 ساله آنان را نيزگروگان گرفتند.
سرهنگ «علي اكبر مقصودلو» افزود: اعضاي اين باند قصد داشتند از فرزند صراف در منزل وي بعنوان گروگان استفاده كرده و براي ادامه نقشه خود كه سرقت از صرافي بوده است، يكي از اعضاي باند همراه با يك قبضه سلاح كمري و 4 عدد فشنگ جنگي راهي محل صرافي در خيابان حافظ شمالي شدند.
وي اضافه كرد: پس از گزارش اين سرقت و آدم ربايي به پليس 110، ماموران پليس آگاهي بلافاصله وارد عمل شدند و عضو اصلي باند به نام «رضا-ع» 32 ساله را در محل صرافي دستگير كردند.
عضو دوم اين باند به نام «مجتبي-ت» به همراه همسرش به نام «سعيده-ع» و برادر همسرش بنام «سعيد-ع» كه در منزل، فرزند اين صراف را گروگان گرفته بودند، بچه را در حياط منزل رها و متواري مي شوند كه تلاش براي دستگيري آنان ادامه دارد.
فرمانده انتظامي گنبدكاووس همچنين با اشاره به اجراي طرح تشديد فعاليت هاي انتظامي كه طي يك هفته گذشته در اين شهرستان انجام شد، گزارشي از كشفيات اين طرح را نيز ارائه داد.
سرهنگ مقصودلو، گفت: در مدت اجراي اين طرح 200 دستگاه موتورسيكلت فاقد مدارك و مزاحم و 53 دستگاه خودروي فاقد پلاك و مدارك و مظنون توقيف و روانه پاركينگ شدند ضمن اينكه حدود 68 كيلوگرم «ترياك و كراك» انهدام دو باند مواد مخدر همراه با دستگيري 5 نفر قاچاقچي، كشف و ضبط 135 دستگاه گيرنده ماهواره از 3 مجتمع مسكوني و نيز دستگيري چند سابق و مالخر، توسط ماموران انتظامي اين شهرستان انجام شد.

 



انفجار ديگ بخار در كارخانه رب گرگان

گرگان-خبرنگار كيهان:
انفجار ديگ بخار در كارخانه رب كامنوش گرگان، كارگري را راهي بيمارستان كرد.
به گزارش خبرنگار ما در اين حادثه كه نيمه شب روي داد، يكي از كارگران كارخانه به نام «زمان» به شدت مجروح شد. طوري كه بر اثر شدت جراحات وارده مصدوم در يكي از بيمارستان هاي گرگان بستري شد.
گفتني است شدت اين انفجار به حدي بود كه ديوار ساختمان توليد و آزمايشگاه اين كارخانه را تخريب كرد.

 



حوادث كوتاه

دستگيري سرشاخه هاي شركت هرمي
اراك- خبرگزاري فارس: دو نفر از سرشاخه هاي شركت هرمي گلدكوئيست در اراك كه از مردم كلاهبرداري مي كردند، دستگير شدند.اين دو نفر با شكايت زني از اعضاي اصلي اين شركت هرمي در اراك به علت كلاهبرداري از وي به دام افتادند.متهمان با كلاهبرداري 42ميليون ريالي از اين زن به عضوگيري براي اين شركت هرمي اعتراف كرده و مشخص شد تاكنون 640 ميليون ريال از اين طريق از اعضاي شركت كلاهبرداري كرده اند.
كاروان عروس قرباني گرفت
¤ يك دستگاه موتورسيكلت پشت سر خودرو عروس در روستاي قليج تپه اراك در حال حركت بوده كه سرنشين آن به دليل نامعلومي از روي موتور به زمين خورد و يك دستگاه وانت نيسان از روي او رد شده و وي را حدود 15 متر روي آسفالت كشاند. اهالي روستا فرد مورد نظر را به بيمارستان امام حسين(ع) ملاير انتقال دادند كه نامبرده به دليل شدت جراحات وارده فوت كرد.
آتش سوزي در مراتع لاريجان
ساري- خبرگزاري مهر: آتش سوزي در 6 هكتار از مراتع روستاي ناندل لاريجان بيش از 100 ميليون ريال خسارت وارد كرد. 5/1هكتار از مراتع روستاي زيارلاسم نيز در اين آتش سوزي سوخت. بي توجهي گردشگران، كوهنوردان و گرماي هوا علت آتش سوزي اعلام شد.
سقوط كودك به چاه
نيك شهر- خبرنگار كيهان: باز بودن در چاه آب روستاي كريم آباد بخش قصر قند از توابع شهرستان نيكشهر منجر به سقوط پسر بچه 5 ساله اي به داخل چاه شد.تلاش 15 روزه مردم و مسئولان محلي و غواصان چابهاري براي كشف جسد كودك تاكنون بي نتيجه بوده است.اين در حالي است كه آب مصرفي روستاي 50 خانواري كريم آباد از اين چاه تامين مي شود.
دستگيري كلاهبردار ميلياردي
خوانسار- خبرنگار كيهان: فردي كه با يك معامله جعلي اقدام به خريد ملكي به ارزش 10ميليارد ريال كرده و متواري شده بود، در خوانسار دستگير شد.
اين فرد در پي شكايت يكي از شهروندان استان تهران به پليس مبني بر كلاهبرداري متهم از وي و مخفيگاه فرد مذكور در شهرستان خوانسار شناسايي و نامبرده طي يك عمليات دستگير شد.نامبرده سال گذشته با انجام يك معامله جعلي ملكي به ارزش 10ميليارد ريال را از يك شهروند تهراني خريداري كرده و سپس متواري شده بود.
نزاع منجر به قتل
سراوان- خبرنگار كيهان: بدنبال يك نزاع و درگيري در يكي از روستاهاي بخش مركزي سراوان كه منجر به قتل فردي به نام عبدالرئوف. گ با ضربه تبر شد. تحقيقات پليس براي شناسائي و دستگيري قاتل فراري آغاز شد.متهم فراري به نام حسين- س در يكي از روستاهاي اين شهرستان مشاهده شد. و وي قبل از اينكه بتواند از چنگ عدالت فرار كند دستگير شد.

 



لباس نامرئي ابريشمي

دانشمندان توانستند با استفاده از الياف ابريشمي پوشش نامرئي خلق كنند كه مي تواند مسير نور را در اطراف اجسام جامد منحرف كرده و آنها را نامرئي نشان دهد.
به گزارش مهر، در حال حاضر امكان استفاده از اين پارچه نامرئي تنها در نور بالاتر از طيف مرئي و در باند تراهرتز ميان امواج راديويي و فروسرخ ممكن است اما دانشمندان دانشگاه بوستون و دانشگاه «توفت» بر اين باورند مي توان چنين پوششي را براي طول موجهاي كوچكتر و كوتاهتري نيز به وجود آورد كه نور مرئي نيز در دسته اين طيفها قرار دارد.
امواج تراهرتز به صورت طبيعي از ميان ابريشم به راحتي عبور خواهد كرد اما متا ابريشم جديد در هنگام برخورد نور تقويت مي شود. از آنجا كه ابريشم ماده اي زيستي است در هنگام قرارگيري در بدن انسان منجر به انگيزش واكنشهاي ايمني در بدن نخواهد شد و اينجاست كه امكان استفاده گسترده از متا ابريشم در دانش پزشكي به وجود خواهد آمد.
«فيورنزو اومنتو» يكي از دانشمنداني كه در ساخت متا ابريشم مشاركت داشته مي گويد: اين ابداع جديد به دليل توانايي ابريشم در تعامل با بدن انسان، زاويه اي جديد از متا مواد را به نمايش مي گذارد.
در حالي كه دانشمندان معتقدند اين ماده مي تواند براي ساخت قباي نامرئي مشابه آنچه در فيلمهاي «هري پاتر» نمايش داده مي شود، مورد استفاده قرار گيرد، كاربردهاي پزشكي آن مي تواند اميدوار كننده تر باشد.
راديولوژيستها مي توانند با پوشش دادن اندامهاي مختلف بدن در اين ماده بخشهاي پيشين يا پشتي آنها را مشاهده كنند. همچنين مي توان از اين ماده به عنوان حسگر گلوكز خون استفاده كرد.

 



درختاني كه جابجا مي شوند

اين روزها مسئولان شهرداري و سازمان محيط زيست براي اجراي پروژه ها و طرح هاي جديد با توجيحات غيرمنطقي ديگر دست به قطع درختان تنومند نمي زنند.
خوشبختانه با ساخت دستگاه هاي مجهز، اين سرمايه هاي سبز تاريخي به مناطق از پيش تعيين شده انتقال مي يابند. به اميد روزي كه درختان پايتخت نيز با استفاده از اين دستگاه كه توسط شهرداري به قيمت هنگفتي خريداري شده است به جاي اينكه به دست اره هاي برقي سپرده شوند، به مناطق مناسب منتقل گردند.

 



ممنوعيت عرضه قليان در قهوه خانه هاي سودان

قهوه خانه هاي پايتخت سودان از عرضه قليان به مشتريان خود منع شدند.
به گزارش خبرگزاري فرانسه: براساس اعلام پليس خرطوم، از اين پس قهوه خانه هاي اين شهر نمي توانند از مشتري هاي خود سفارش قليان بگيرند.پيشتر پليس به صاحبان قهوه خانه ها اعلام كرده بود از ارائه قليان به خانمها خودداري كنند اما در روزهاي اخير اين حكم شامل همه مشتريان قهوه خانه هاي خرطوم شده است.
عمرالبشير، رئيس جمهوري سودان هفته گذشته از تصميم فرمانداري خرطوم براي ممنوع كردن قليان كشيدن در قهوه خانه ها استقبال كرده بود.در راستاي مبارزه با استعمال دخانيات، چندين كشور خاورميانه در ماههاي گذشته اقداماتي مشابه انجام دادند.

 

(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14