(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


يكشنبه 24  مرداد 1389- شماره 19717

صفحه (14)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
جاي خالي يك بخش در جشنواره مطبوعات امسال
آيت الله مصباح يزدي: وحدت وسيله اي براي گسترش حق در جامعه است
سران قوا با تبيين ساز و كارهاي مناسب در حل اختلافات اجازه سوءاستفاده را به دشمنان ندهند
نسخه مجرب جهه مرضاي صعب العلاج
يك كارشناس مسايل سياسي: سناريوي جديد فتنه گران با سيلي مجدد مردم مواجه خواهد شد
افشار : بي حجابي ها محصول تسامح و تساهل قبل از دولت نهم است
جهاد اوسط و جهاد اكبر
رويترز : روسيه و چين همچنان بنزين در اختيار ايران مي گذارند
سردار جواني: شكايت فتنه گران از نيروهاي امنيتي، انتقام گيري از سپاه پاسداران است
عضو كميسيون ماده 10 احزاب:صدور بيانيه از سوي حزب تعليق شده مشاركت ، جرم محسوب مي شود
تايم: حمله به ايران غيرممكن است



 



جاي خالي يك بخش در جشنواره مطبوعات امسال

تقي دژاكام
هفدهمين جشنواره مطبوعات، خبرگزاري ها و پايگاه هاي اطلاع رساني اينترنتي با انتشار فراخواني كه از سوي دبيرخانه اين جشنواره در مطبوعات منتشر شده، عملا كار خود را آغاز كرده است.
اين جشنواره كه از معتبرترين و جدي ترين جشنواره هاي مطبوعاتي در سطح كشور است هر سال به ارزيابي آثار دريافتي شركت كنندگان در بخش هاي مختلف آن اعم از خبر، گزارش، مقاله، سرمقاله، مصاحبه، تيتر، طنز، عكس و... مي پردازد تا هم تابلويي از برترين آثار سال گذشته رسانه ها باشد و هم تشويقي براي كساني كه در اين مسير، تكاپوي بيشتر، بهتر و حرفه اي تري داشته اند.
يكي از بخش هاي اين جشنواره، كه هر سال به فراخور موضوعات بيشتر مطرح در آن سال براي رسانه ها، اضافه مي شود «بخش ويژه» است كه يكي از زيرمجموعه هاي آن نام مشخص شده سال از سوي رهبر عزيز انقلاب است و دو سه موضوع ديگر. با كمال تعجب، در فهرست موضوعاتي كه امسال براي «بخش ويژه» در نظر گرفته شده است، يك عنوان «بسيار مهم» فراموش شده است كه لازم است مسئولان محترم برگزاري اين جشنواره، نسبت به اضافه كردن آن اقدام كنند و آن بخش مربوط به «فتنه» و «انتخابات تاريخي سال گذشته» و «حوادث مربوط و درپي آن» بخصوص «راهپيمايي تاريخي و بي نظير نهم دي» است.
قابل انكار نيست كه بخش اعظم بار تبيين لزوم شركت در انتخابات بي نظير سال گذشته و نيز مقابله با توطئه ها و سم پراكني هاي دشمنان داخلي و خارجي و روشنگري هاي شبانه روز با مصاحبه ها، خبرها و مقالات تحليلي و مستند را مطبوعات و سايت هاي اينترنتي برعهده داشته اند و عجيب است كه در موضوعات ويژه مربوط به سال گذشته هيچ اشاره اي به اين حادثه تاثيرگذار نشده است كه به احتمال قوي، يك بي توجهي غيرعمدي بوده است كه خوشبختانه براي جبران آن دير نشده چرا كه هم آثار منتشره موجود است و هم زمان ارسال آثار بخش جنبي تا پايان شهريورماه و به همين دليل، مناسبترين اقدام، اضافه كردن اين بخش از سوي دبيرخانه جشنواره هفدهم است.

 



آيت الله مصباح يزدي: وحدت وسيله اي براي گسترش حق در جامعه است

آيت الله مصباح يزدي وحدت را وسيله اي براي گسترش حق و حفظ مصالح عمومي مردم دانست.
آيت الله محمدتقي مصباح يزدي در نخستين جلسه شرح خطبه فدكيه كه در دفتر مقام معظم رهبري در قم برگزار شد، در سخناني اظهار داشت: وحدت وسيله اي براي گسترش حق و حفظ مصالح عمومي مردم است و نبايد در انحصار گروهي خاص باشد.
وي با بيان اينكه هدف از بعثت انبيا، اقامه دين و تلاش براي عدم ايجاد اختلاف در دين بوده است، تصريح كرد: اگر عده اي در اصل دين كه در واقع يك نعمت الهي براي رفع اختلافات است، اختلاف ايجاد كردند، ديگر چيزي براي صحبت از وحدت باقي نمي ماند.
استاد حوزه علميه قم همچنين اضافه كرد: اختلافاتي كه از جنس دين مورد بحث قرار مي گيرد، از جمله اختلافاتي است كه روز به روز بر دامنه آن افزوده مي شود و در خود كشورهاي غربي و به ويژه آمريكا كمتر روزي است كه شاهد ايجاد يك فرقه مذهبي جديد نباشيم.
عضو خبرگان رهبري با اشاره به اينكه در اين گونه امور پاي مواخذه و تكليف شرعي به ميان مي آيد، گفت: انسان ناسپاس در خود دين كه رفع كننده اختلاف است، به ناحق ايجاد اختلاف و تشكيك مي كند و حتي بالاتر از آن اين كه چيزي ازجانب خود را به خداوند نسبت مي دهد و نتيجه هم اين مي شود كه امروز تعدد قرائات از دين را شاهد هستيم و هنر ابليس را به نظاره مي نشينيم كه چه شاگرداني را براي اين منظور تربيت كرده است.
استاد برجسته حوزه علميه قم در ادامه با اشاره به اينكه منظور از وحدت در جامعه، يك وحدت اعتباري است و نه وحدت حقيقي، ابراز داشت: طبيعي است كه در جامعه انساني اختلاف وجود داشته باشد و آن چه مهم است اين كه ما ملاك هاي مشترك وحدت را شناسايي كرده و در تقويت اين ملاك ها بكوشيم.
وي خاطرنشان كرد: بديهي است كه در مقابل دشمن مشترك نمي شود گفت كه هر كس با سليقه خود رفتار كند، بلكه بايد در اين خصوص نقاط مشترك تقويت يابد.
آيت الله مصباح يزدي همچنين اظهار داشت: بي شك يكي از بركات مهم انقلاب اسلامي، احياي نام حضرت زهرا(س) بوده است، چرا كه تا قبل از انقلاب دهه فاطميه چندان دركشور مطرح نبود، اما امروز مي بينيم كه مراجع عظام تقليد نسبت به اين مسئله اهتمام خاصي دارند.
عضو خبرگان رهبري با بيان اينكه حضرت امام(ره) نام حضرت زهرا(س) را در عصر ما زنده كردند، افزود: احياي نام صديقه كبري(س) در انقلاب اسلامي مايه بركات بي شماري براي جهان اسلام شده است.

 



جمعي از فعالين سياسي تاكيد كردند
سران قوا با تبيين ساز و كارهاي مناسب در حل اختلافات اجازه سوءاستفاده را به دشمنان ندهند

سرويس سياسي-
جمعي از فعالان سياسي با اشاره به تلاش دشمنان به ويژه جريان فتنه در داخل كشور بر ايجاد تفرقه در ميان مسئولين و بهره برداري آنها از هرگونه اختلاف در اين عرصه، خواستار تبيين ساز و كارهاي مناسبي براي برطرف كردن اختلافات از سوي سران قوا شدند.
در همين ارتباط پرويز سروري، عضو فراكسيون اصولگرايان مجلس ضمن ابراز ناخرسندي از وضعيت كنوني تعامل بين قوا خاطر نشان كرد: متاسفانه روساي قوا تلاش مي كنند اختلافات خود را از طريق رسانه ها به يكديگر منعكس كنند اما اين مي تواند دستمايه اي براي رسانه هاي بيگانه و خوشحالي اپوزيسيون داخل كشور شود از اين رو توقع ملت از سران سه قوه برگزاري نشست هاي متعدد و تبيين ساز و كارهاي مناسب براي يكديگر است و اينكه اجازه ادامه اين مسير را ندهند.
وي با اشاره به سوء استفاده دشمنان از اختلاف بين قوا به فارس گفت: اخبار و گزارشات رسيده حاكي از تمركز سران فتنه بر اين موضوع است تا بتوانند با استفاده از اين وضعيت خود را از فضاي نقد خارج و با تحريك عوامل اختلاف انگيز بر دامنه آن اضافه كنند.
نماينده مردم تهران در مجلس با اشاره به راهكارهاي عملي اتحاد بيشتر ميان قوا، تصريح كرد: گفتگو و نشست هاي بيشتر سران قوا با هدف تنظيم ساز و كار مناسب جهت برون رفت از اختلاف و حل كردن اختلافات در جلسات مشترك قبل از رسانه اي كردن آن مي تواند كمك بسياري در مرتفع نمودن مسائل كند.
از سوي ديگر عليرضا مرندي، ديگر عضو فراكسيون اصولگرايان نيز به مهمترين اولويت هاي جريان اصولگرايي در زمان حاضر اشاره كرد و گفت: در حال حاضر براي اصولگرايان مهمترين مسئله ايجاد وحدت در جامعه است؛ بنابراين بايد از تمام حرف هايي كه موجب تفرقه و سوءتفاهم در جامعه مي شود، اجتناب شود.
وي اضافه كرد: مسئولان از طيف اصولگرايي به جاي پرداختن به مسائل حاشيه اي در اجراي وظايف به وعده ها و حرف هاي خود جامعه عمل بپوشانند و نمايندگان مجلس براي رسيدن به چشم انداز برنامه پنجم توسعه در كنار مسئولان دولتي، به جاي شعار دادن با بررسي طرح و لايحه ها و اجراي درست اين قوانين براي خدمت به مردم تلاش كنند.
مرندي در ادامه به وظيفه نخبگان سياسي اصولگرا براي مقابله با توطئه دشمن اشاره كرد و گفت: نخبگان براي رسيدن به اهداف انقلاب در ابعاد مختلف اقتصادي، فرهنگي و سياسي مي توانند با حفظ وحدت درون گفتماني براي خنثي كردن توطئه دشمنان و ثبات اجتماعي در كشور تلاش كنند.
حجت الاسلام حميد رسايي نماينده مردم در تهران هم در همين راستا مهمترين وظيفه جريان اصولگرايي را تبعيت از ولايت فقيه دانست.
وي بر همين اساس وجود اختلاف ها را در برخي موارد موجب حفاظت و حراست از جريان تفكر اصولگرايي عنوان كرد و افزود: راهكار اصولگرايان براي رسيدن به وحدت، تبعيت از ولايت فقيه است.
اين نماينده مجلس در ادامه برخي اختلافات در ميان قوا را طبيعي دانست و يادآور شد: هر سه قوه، سه وظيفه مشخص دارند، شايد در مواردي هر يك از قوا نسبت به وظيفه ديگري انتقاداتي داشته باشند اما راه جلوگيري از اشكالاتي كه به نظر يك قوه مي رسد، تريبون هاي عمومي نيست و بايد در جلساتي كه روساي قوا با يكديگر دارند، مطرح شود. حجت الاسلام رسايي مهمترين وظيفه جلسات مشترك قوا با يكديگر را بررسي اختلاف نظرها عنوان و خاطر نشان كرد: قواي سه گانه بايد در جلسات مشترك درخصوص اختلاف نظر ها به اشتراك نظر برسند و مشكلات را برطرف كنند.
در همين خصوص لطف الله فروزنده قائم مقام جمعيت ايثارگران انقلاب اسلامي هم با اشاره به وظايف نيروهاي اصولگرا در ايجاد يك جبهه متحد براي مقابله با جريان تخريب، گفت: اصولگرايان و نيروهايي كه به انقلاب و ولايت وفادارند بايد با استراتژي روشن عليه جريان فتنه كه به دنبال تخريب عليه انقلاب هستند، اقدام كنند.
وي با اشاره به محورهاي استراتژي اصولگرايان در مقابله با خط فتنه، اظهار داشت: محور اصلي مورد نياز جامعه، ضرورت ايجاد وحدت است؛ چرا كه ما بيش از هر مسئله اي امروز نياز به وحدت داريم و براي ايجاد زمينه هاي اتحاد بايد عناصري مانند اسلام ناب محمدي، بحث فرهنگ ايران اسلامي و تبعيت از ولايت فقيه در مردم را تقويت كنيم.
حجت الاسلام محمدرضا ميرتاج الديني، معاون پارلماني رئيس جمهور نيز در ادامه همين مباحث به جلسه همگرايي ميان مجلس و دولت اشاره كرد و گفت: زمان دقيق جلسه مشترك ميان اعضاي قوه مقننه و مجريه در هفته آينده مشخص مي شود و معاونت پارلماني رئيس جمهور در پي تنظيم برنامه هاي اين نشست است.
وي با اشاره به نامه اخير احمدي نژاد به رهبري معظم انقلاب در مورد مسائل بين مجلس و دولت، اظهار داشت: با ارجاع اين نامه از سوي مقام معظم رهبري به شوراي نگهبان، كارگروهي براي پيگيري اين موضوع تشكيل شده كه نتايج آن در زمان مقتضي اعلام مي شود.

 



نسخه مجرب جهه مرضاي صعب العلاج

ترديدي ندارم كه شفاي مرضا باذن الله است و دم عيسوي هم بدون اذن خداوند بي اثر است ليكن از آنجا كه بعض مرضاي روحاً و جسماً صعب العلاج، انگار به سلامت خود و مجتمع، التفاتي ندارد و خود را به طبيب حاذق نشان نمي دهند لازم ديدم از راه دور براي هر كدام يك نسخه علفي بپيچم بلكه افاقه كند. ادويه شيميايي كه به غايت مضر بوده و لذا علف درماني يكه راه شفاي مرضاي مشاراليهم است. رجاي واثق هست كه خداوند، به تبع اين ادويه، اذن خود را هم جاري سازد و شفاي قطعي را مقرر كند وگرنه ملك الموت را سريعاً گسيل بدارد كه معروف است: «آخر الدواء الكي»: «يعني آخرين دارو، داغ گذاردن به محل مورد نظر مي باشد».
1- اوباماي آمريكي كه به شعار تغيير كاملاً عمل كرده و نظراتش روز به روز تغيير مي كند و يك روز استمداد مي طلبد و روز ديگر از مناظره طفره مي رود شايسته است انار را با پوسته و هسته يكجا بخورد كه در تسكين امعا و احشا و استقرار مزاج موثر است.
2- رئيس يك دفتر مهم كه به جاي پاسخگويي به نامه هاي مردم و تنظيم ملاقات ها و برگزاري جلسات گره گشايي از كار خلق، مشغول نطق درباره مكاتب ايران و اسلام و حاشيه بر عروه الوثقي و تر و خشك كردن دلالان رابطه با شيطان و تبيين نظريه فيثاغورث و ارتباط آن با تمدن عيلام است ضمن آن كه مناسب است براي ايشان اسپند و كندر بر ذغال اخته بريزند و هوش و گوش و حواس ايشان را با عنبر نصاري دود بدهند دم كرده چار تخم را با جوشانده كاكل بلالي صبح و ظهر و شب يك ليوان مخلوط كنند و بديشان بدهند تا خاصيت مدري آن خود را نشان دهد و ايشان را راحت نمايد.
3- سلطان احدي از ممالك مقدس كه خود را خادم آن اماكن مقدس مي خواند و از فرط فربهي و مزاج گرم صندليهاي معمولي گنجايش ايشان را ندارد مناسب است اولاً از استعمال مشروبات الكلي - چه به افتخار بوش چه اوباما- پرهيز نموده لاي قرآن كريم را باز كرده و يادش بيفتد كه از زمان تحريم مسكرات، زمان زيادي گذشته و ديگر نمي شود با حالت سكاري نزديك نماز شد. ثانياً به حرمسرا دستور بدهند صبح به صبح ناشتا يك جام آب گريپ فروت مصري برايشان تعصير كنند تا به افتخار صدام حسين التكريتي كه آينه دقشان شده است سربكشند. ضمناً جهه تسكين اعصاب و اجتناب از دخالت در امور ممالك همسايه، ربايش آدمها، سركوب شيعيان و واسطه فيض شدن براي رفرميست هاي ايراني، جوشانده سنبل الطيب و گل گاوزبان اعلا ميل نمايند و از افراط در مراجعه به حرمسرا بپرهيزند.
4- احدي از سران فتنه كه در اعلانيه اخيرش دست به دامان يزيد شده و با تحريف آيه قرآن نوشته است: «هل من يزيد»؛ مناسب است هر صبح قبل از ورود به انترنت و كسب اخبار از تارنماي وزارت خارجه اسرائيل و تصميم گيري براساس آن اخبار و صدور بيانيه هاي هشت من نه شاهي، 5 دقيقه كله مبارك را در آب سرد گذارده سپس خشك كند و در آب گرم فرو نمايد بلكه براثر اين انقباض و انبساط، مغز ياري كند و هل من مزيد را هل من يزيد ننويسد.
5- قضات محكمه رفيق حريري روزي 3 بار هر بار يك قدح شير گاو اسرائيلي 7 درصد بنوشد تا دين خود را -كما هو حقه- به صهيونيست ها ادا نمايد. رسانه هاي عالمي هم درست زماني كه نصرالله به افشاگري دست مي زند 2 ساعت آف نموده به نوشيدن قهوه تلخ و شكلات نستله تهيه شده از چربي خوك اسرائيلي اشتغال يابند به احوالاتشان مي سازد.
6- تلفزيون فارسي بي بي سي پريشب در برنامج نوبت ما (نوبت شماي سابق) موضوعي را براي طرح برگزيده بود كه از جهت بي بي سي بودن، به غايت تركاننده، اعجاب انگيز، مدهوش كننده و غيرمترقبه بود و آن، موضوع «غيبت» بود. بيت:
گر حكم شود كه مست گيرند
در شهر هر آنچه هست گيرند
ايضاً ابيات:
صلاح كار كجا و من خراب كجا
ببين تفاوت ره كز كجاست تا به كجا؟
دلم ز صومعه بگرفت و خرقه سالوس كجاست؟
دير مغان و شراب ناب كجا؟
چه نسبت است به رندي صلاح و تقوا را
سماع وعظ كجا نغمه رباب كجا؟
نسخه پيچي در اين جا به تمامت سخت است. عجالتاً سردبير ايراني اين برنامه كه يحتمل به عذاب وجدان دچار شده و حس نوستالژيك مجلس وعظ در تكيه دولت طاغوت او را به پرداختن به موضوع غيبت، كشانده مناسب است شب ها قبل از خواب يك پياله آبدوغ خيار با نان خشكه تريت نموده با انگشت به دهان بگذارند كه طعمي دگر دهد و براعصاب محيطي كه برانگيزاننده حس نوستالژيك انسان است اثر مي گذارد. اگر چنانچه حس ايشان برطرف نشد موضوعات ذيل براي برامج بعدي پيشنهاد مي گردد: الف- بررسي فقهي مسأله ربا و ارتباط آن با حبيب ثابت پاسال گردن كلفت عصر منقرض پهلوي ب- بررسي مسأله جويدن آدامس به هنگام روزه داري يا نوشيدن آب در ماه مبارك رمضان در محدوده خيابان آزادي به اندازه اي كه قوت براي انهدام عابر بانك ها به چنگ آيد. ج- تعيين حدود و ثغور شيشه هاي مغازه داراني كه لازم است شيشه هاي مغازه شان هنگام اغتشاشات خياباني خورد و خاكشير شوند و ميزان مجاز سرقت از آن مغازه ها از منظر فريقين. د- تبيين مسأله شرعي ارث فرزنداني كه در جريان اعتراضات خياباني بين والدين آنها الفت ايجاد شد و ناخواسته ايجاد شدند و حالا از پدر خبري نيست از ديدگاه صحاح سته. 5- تعيين و بررسي شرعي حد پروپاگانداي رسانه اي روباه صفتانه قبل از انتخابات و بعد از آن از دريچه ادعاي بي طرفي بهروز آفاق و گوردون براون. و- واكاوي ريشه هاي وابستگي تلويزيون دولتي انگليز با پارلمان اين كشور و تعيين بودجه شرعي ساليانه اين بنگاه و اعانه اي كه براي ترويج روح مجتبي مينوي و حسن موقر باليوزي بهاييان پايه گذار بي بي سي فارسي و توليد زيارتنامه خاصه جهت آن مرحومان لازم است انفاق شود.
ميرزاقلي خان راپورتچي

 



يك كارشناس مسايل سياسي: سناريوي جديد فتنه گران با سيلي مجدد مردم مواجه خواهد شد

يك تحليلگر سياسي،سناريوي جديد فتنه گران مبني بر شكايت از نيروهاي امنيتي را مظلوم نمايي نزد افكار عمومي دانست
سعدالله زارعي در گفت وگو با فارس با بيان اينكه منفور شدن نزد افكار عمومي جريان فتنه را به شدت آزار مي دهد، اظهارداشت: نامه نگاري و شكايت اخير فتنه گران يك عمل ديرهنگام، ناشي از انفعال شديد اين جريان و در واقع خماري اين حادثه، بعد از گذشت 14 ماه از وقايع اخير است.
وي بيان داشت: كساني كه در اغتشاشات سال گذشته جرم هاي مشهودي عليه مردم و نظام جمهوري اسلامي مرتكب شدند، در افكار عمومي محاكمه و محكوميت سنگيني براي آنها صادر شد كه همان طرد و منزوي شدن هميشگي اين جريان در عرصه هاي اجتماعي بود، به همين دليل سران اين جريان امروز به دنبال مظلوم نمايي نزد مردم هستند.
زارعي خاطرنشان كرد: سران فتنه گمان مي كردند در ماجراي فتنه پس از انتخابات، نظام جمهوري اسلامي با روش هاي متداول بخشي از جريان فتنه خصوصاً سران اين حركت را دستگير خواهد كرد تا آنها با يك حركت از پيش تعيين شده و مظلوم نمايي، نظام جمهوري اسلامي را به چالش كشيده و ضربه دوم را به نظام خواهند زد.
اين تحليلگر سياسي با اشاره به عملكرد هوشمندانه نظام جمهوري اسلامي ايران در فتنه بزرگ بعد از انتخابات سال گذشته افزود: نظام با عدم تعجيل در دستگيري و محاكمه سران فتنه و محدود كردن دستگيري به حلقه هاي مياني كه نقش كليدي در اين جريان داشتند، عملاً به جاي حركت و بازي در زمين طراحي شده فتنه گران، حركت ها و تدابير هوشمندانه اي اجرا كرد و توانست علاوه بر غلبه به جريان شوم فتنه، به آشوب هاي خياباني طراحي شده آنها پايان دهد.
زارعي در ادامه اظهار داشت: مديريت منطقي و صبورانه نظام، موجب روشن شدن حقايق و محكوميت فتنه گران در صحنه افكار عمومي شد.
وي ضمن اشاره به خنثي شدن توطئه عاشوراي حسيني در جريان فتنه اخير گفت: امروز نيز پروژه دروغين مظلوم نمايي آنها در نزد افكار عمومي، همچون ساير سناريوهاي آن ها با شكست مواجه شده و سيلي مجددي از مردم خواهند خورد.
زارعي با بيان اينكه سران فتنه اكنون با از دست دادن جايگاه خود، سناريوي جديدي را كليد زده اند، افزود: آن ها به دنبال اين هستند تا نظام را به ناشكيبايي در مواجهه با اپوزيسيون، عدم رعايت حقوق خود و زنداني كردن افرادي كه صرفاً يك فكر سياسي مخالف دارند، متهم كنند.
اين تحليلگر مسائل سياسي تصريح كرد: بعد از افشا شدن توطئه فتنه گران و روشن شدن چهره واقعي آن ها ديگر جايي براي اين گونه حركت ها باقي نمانده و قطعآً اين بازي ها در صحنه اجتماعي خريدار و مشتري نخواهد داشت.

 



افشار : بي حجابي ها محصول تسامح و تساهل قبل از دولت نهم است

معاون اجتماعي و امور فرهنگي وزير كشور، بي حجابي ها را محصول تسامح و تساهل در 16 سال قبل از دولت نهم دانست.
«عليرضا افشار» روز شنبه در نشستي خبري در جمع خبرنگاران در تشريح برنامه هاي انجام شده درباره گسترش حجاب و عفاف از سوي معاونت تحت مسئوليتش افزود: در سال 89 قراردادي 84ميليارد ريالي با صدا و سيما براي ساخت برنامه هايي منطبق با گسترش فرهنگ عفاف و حجاب بسته شده است.
به گزارش ايرنا، وي اضافه كرد: در رابطه با گسترش فرهنگ عفاف و حجاب، سازمان شهرداري ها و دهياري ها موظف شده است تا با هزينه اي 20ميليارد ريالي براي نصب بيلبوردهايي در سطح شهر اقدام كند.
معاون اجتماعي و امور فرهنگي وزارت كشور با بيان اينكه بايد منتظر نتيجه اقدامات انجام شده در نسل بعدي باشيم، خاطرنشان كرد: در مسئله حجاب و عفاف، تربيت را نقش ابتدايي مي دانيم.
افشار تأكيد كرد: 27 برنامه ملي ترويج فرهنگ عفاف و حجاب مصوب شده است كه با اجراي آن، شاهد گسترش عفاف و حجاب خواهيم بود.
معاون وزير كشور، اجراي طرح «ريحانه النبي» در پنج استان كشور را از جمله اقدامات وزارت كشور در اين مورد اعلام كرد و افزود: از ديگر اقدامات براي گسترش فرهنگ عفاف و حجاب، توزيع كتاب در بخش حمل و نقل ريلي كشور بوده است.
وي با اشاره به اجراي بخشي از طرح امنيت اجتماعي و اخلاقي توسط نيروي انتظامي گفت: مقرر شد نيروي انتظامي براي برخورد با اراذل و اوباش و باندهاي فساد، برنامه هاي خود را به وزارت كشور ارائه كند.
افشار تصريح كرد: با اجراي طرح هايي در اين زمينه، به دنبال ايجاد فضايي ناامن براي جريان هاي سازمان يافته فساد و اراذل و اوباش هستيم.
وي گفت: در مدارس نيز از طريق حمايت از طرح هاي تبليغي و برنامه هاي فرهنگي مرتبط با آموزه هاي ديني به گسترش فرهنگ عفاف و حجاب خواهيم پرداخت.
معاون اجتماعي و امور فرهنگي وزارت كشور با اشاره به شروع ترويج فرهنگ و عفاف و حجاب در ادارات از اسفند ماه سال گذشته اظهار داشت: در 30 دانشگاه كشور، گفتمان حجاب و عفاف آغاز به كار كرده است و سعي در اقناع سازي در بحث حجاب داريم.
وي همچنين راه اندازي نمايشگاه عفاف و حجاب در بخش جنبي نمايشگاه بين المللي قرآن را از ديگر اقدامات در بحث الگوسازي حجاب در جامعه اعلام كرد.

 



جهاد اوسط و جهاد اكبر

خداي سبحان خود را در قرآن كريم و همچنين به وسيله ادعيه و روايات اهل بيت (عليهم السّلام) معرفي كرد كه به هر چيزي از خود آن چيز نزديك تر است ؛ هر چيزي را مي بيند ، هر چيزي را مي شنود . ب كلّ ش يء بصير(1) است ، ب كلّ ش يء سميع(2) است ، ب كلّ ش يء قدير(3) است ، ب كلّ ش يء عليم(4) است ؛ اينها هست . لكن دو تا نگاه براي ذات أقدس له مطرح است ؛ يك نگاه تكويني كه مي بيند ، يك سمع تكويني كه همه حرف ها را مي شنود . يك نگاه تشريفي و سمع تشريفي هست كه آن نصيب هر كس نمي شود . خدا بعضي ها را نگاه مي كند ، حرف هاي بعضي را گوش مي دهد ؛ به بعضي ها نمي نگرد ، حرف هاي بعضي را گوش نمي دهد .
گاهي مي بينيم افرادي به يك شخصيتي ، به يك مقامي مي رسند ؛ انسان تعجّب مي كند كه از كجا پيدا شده . حالا يا فرد ، يا گروه ؛ يا يك شهروند ، يا يك ملّت به يك مقامي مي رسد ، به يك جائي مي رسد ؛ يا در جنگ كوچك مثل جنگ آبي و خاكي كه با دشمن داريم ، يا جنگ مياني كه جهاد اوسط است در حقيقت پيروز مي شود ؛ نظير جنگي كه ما با هوس داريم ، با هوي داريم ، با اخلاق رذيله داريم ؛ چون ما آن جنگ بزرگ را نديديم ، اين جنگ مياني را مي گوئيم : ( جهاد اكبر ) ! اينها كه اقيانوس نديدند ، اين درياچه خزر و امثال اينها را مي گويند : دريا ! اگر كسي اقيانوس ببيند ، ديگر بحر خزر را دريا نمي گويد ، مي گويد : درياچه . آنها كه جنگ بزرگ را نديدند ، اين جهاد نفس را مي گويند : جهاد اكبر ! نبرد با خواسته هاي دروني ، با هوي و هوس مبارزه كردن ، با حبّ جاه مبارزه كردن ؛ اينها درياچه است ، جنگ مياني است ، جهاد اوسط است و نه جهاد اكبر !
در آغوش كشيدن مفاهيم اخلاقي و عرفاني ، نيل به قلمرو « جهاد اكبر »
« جهاد اكبر » فقط مال علماء و گروهي از رجال وارسته است . آنها كه غوّاصي درياچه ها براي آنها عادي شد ، اين را پشت سر گذاشتند ؛ اينها را به اقيانوس تمرين مي دهند . يعني كساني كه در حد بحرالعلوم ها ، شيخ انصاري ها ، شيخ مفيد ها ، شيخ طوسي ها ؛ اينها كه همه اين مراحل را گذشتند ، اينها تازه شرائط سربازي جهاد اكبر را دارند . جهاد اكبر اين نيست كه آدم با هوس و با هوي بجنگد ! در جهاد اكبر آدم همه هوس ها و هواها را رام كرده ، وارسته شده . جهاد اكبر اين است كه تلاش و كوشش كند از علم به عين آيد و از گوش به آغوش . مي گويد : بهشت حق است ، مي خواهم بهشت را ببينم ؛ نه اينكه مي خواهم آدم خوب بشوم ، اهل بهشت بشوم ! آدم خوب هست ، اهل بهشت هست ، بهشت مشتاق اوست ، در حد سلمان و اباذر است ؛ ولي مي گويد : من مي خواهم تلاش و كوشش كنم آن علم حصولي را حضوري كنم ، آن حكمت را برهان كنم ؛ آن فهميده ها را ، آن شنيده ها را ببينم ، بيابم و مشاهده كنم .
رؤيت حقيقي بهشت و جهنّم در صحنه « جهاد اكبر »
اين جنگ بين عقل و عشق كه مي گويند ، در اين محدوده است ؛ اين جهاد بين حكمت و عرفان كه مي گويند ، در اين محدوده است ؛ اين جهاد بين علم حصولي و علم حضوري كه مي گويند ، در اين محور است . بهشت هست ، جهنّم هست ، موجود هست ، يك عدّه الآن درآن گرفتارند يا متنعّم اند ؛ اين بيان نوراني حضرت امير در خطبه همّام كه فرمود مردان با تقوا كساني اند : هم و الجنّه كمن قد رآها(5)؛ اين (كأنّ) را مي خواهند « أنّ » كنند . مي خواهند اين پرده را بر دارند كه ديگر گويا بهشت را مي بينم نباشد ، خود بهشت را ببينند . اين مي شود « جهاد اكبر » . ما ها چون در اين وادي قدم نگذاشتيم ، گرفتار مبارزه با اهواء و خواسته هاي نفسيم ، در اين درياچه ها داريم غوّاصي مي كنيم ، اين درياچه را اقيانوس پنداشتيم ؛ اينها بين راه است .
به هر تقدير ؛ خداي سبحان يك نگاه عمومي دارد كه همه را مي بيند ، ب كلّ ش يء بصير است . يك شنوائي عمومي دارد كه هر صدائي را مي شنود ؛ چه مناجات و دعا ، چه غيبت و دشنام و شتم ؛ همه را مي شنود . يك شنوائي خاص دارد و يك بينائي مخصوص . شنوائي خاص دارد كه او سميع الدّعاست . اين سميع الدّعاء كه در قرآن كريم(6) و مانند آن آمده است ، مشابه همان تعبيراتي است كه ما در ادبيات عرفي داريم . مي گوئيم : فلان مقام به حرف ما گوش مي دهد ، يا به حرف ما گوش نمي دهد . گوش مي دهد ، يعني ترتيب اثر مي دهد . نه اينكه نمي شنود يا مي شنود؛ كار فيزيكي اش انجام مي گيرد ، امّا ترتيب اثر نمي دهد . مي گوئيم : فلان كس حرف ما را نمي شنود ؛ يعني ترتيب اثر نمي دهد . فلان مقام حرف ما را مي شنود ، يعني ترتيب اثر مي دهد . اگر گفته شد : ذات أقدس له سميع الدّعاء است ، يعني دعاي داعي را ترتيب اثر مي دهد و گرنه آن صداي فيزيكي را براي همه مي شنود ؛ هم غيبت را مي شنود ، هم دشنام و لعن را مي شنود ، هم دعا را مي شنود .
دعوت به « حيا » پيش از تهديد به آتش دوزخ
درباره نگاه هم به شرح ايضاً ؛ خداي سبحان همه را مي بيند . فرمود : بدانيد ! ا لم يعلم ب أنّ الله يري(7). در بخش پاياني سوره مباركه علق كه ما را به حياء دعوت كرده ؛ قرآن كريم قبل از اينكه ما را تهديد و انذار كند به جهنّم ، ما را به حياء و ادب دعوت كرده . اگر كسي مؤدب نشد و با حياء نشد ، آنگاه مسأله انذار است و دوزخ است و تعقيب و گرنه الم يعلم ب أنّ الله يري . سوره مباركه علق هم از عتايق سور است كه دراوائل بعثت نازل شده است . اين بخش پاياني سوره علق اين است كه : مگر انسان نمي داند خدا او را مي بيند ؟! اوّل كه قرآن ما را به سوخت و سوز تهديد نكرده! ما را به ادب و حيا دعوت كرده . ما در كنار سفره خدا نشسته ايم ؛ اگر بدانيم او ما را مي بيند ، مواظب خواهيم بود.
وصول به مقامات معنوي در پرتو تعاليم نوراني قرآن
غالب شما از اين علوم حوزوي و دانشگاهي برخورداريد . مي بينيد در حوزه ، يعني در حوزه دين ، در علوم قرآني يك سلسله واژه هائي است كه ويژه خود قرآن است ؛ يك سلسله تعبيرات و ادبياتي است كه صبغه تربيتي دارد . مثلاً در كتاب هاي دانشگاهي سخن از زمين است و زمين شناسي ، آسمان است و آسمان شناسي ، درياست و دريا شناسي ، صحراست و صحرا شناسي ، انسان است و انسان شناسي ؛ امّا واژه هاي نعمت ،كرم ، احسان ، رحمت ، لطف ، محبّت ؛ اينها جزء مختصّات و ادبيات قرآن است . بعد از اينكه موضوع زمين را ذكر مي كند ، مي گويد : اين نعمت است و اگر نعمت است ، منع م دارد . اينكه مي بينيد درعلوم دانشگاهي لاشه دانش را به دانشجو عرضه مي كنند ، يعني زمين شناسي ؛ امّا عنوان نعمت ، عنوان رحمت، عنوان جود ، عنوان كرم درآن نيست ؛ براي آن است كه جود،آن جواد را نشان مي دهد، احسان، محسن را نشان مي دهد ، رحمت ،رحمان و رحيم را نشان مي دهد ؛ امّا زمين چه را نشان مي دهد ؟! منقطع الأوّل و الآخ ر است . لذا علم زمين شناسي انسان را به جائي نمي رساند ؛ امّا علم نعمت شناسي ، رحمت شناسي همان معارف فيزيكي به علاوه متافيزيكي را به انسان ياد مي دهد.
در قرآن كريم گذشته از اينكه خداي سبحان را به دو سمع ستود كه او همه چيز را مي شنود ، ولي دعا را هم مي شنود ، يعني ترتيب اثر مي دهد ؛ در نگاه هم فرمود: او ب كلّ ش يء بصير است ، امّا بعضي ها را نگاه نمي كند ؛ بعضي افراد را نگاه نمي كند: لا ينظر ليه م ؛ با بعضي ها حرف نمي زند :لا يكلّ مهم الله يوم الق يامه (8). با اينكه به آنها مي گويد : ا خسئوا . معلوم مي شود اين كلام ، كلام تشريفي است . پس مي شود انسان به جائي برسد كه از در ويژه اي ذات أقدس له با انسان رابطه برقرار كند ، يا انسان با او رابطه برقرار كند ؛ پيشنهاد بدهد ، خدا ترتيب اثر بدهد ، خدا به او نظر تشريفي داشته باشد ، خدا به او سخن تشريفي بگويد . از آن به بعد مي بينيم اين يا فن آور مي شود ، مبتكر مي شود ، المپيادي مي شود ، آبروي يك كشوري را حفظ مي كند ؛ اگر در بحث هاي دانشگاهي برود . يا فقيه جامع الشّرائط مي شود ، حكيم مي شود ، زاهد مي شود ، عابد مي شود : جعلنا له نوراً يمش ي ب ه ف ي النّاس(9) مي شود كه هر كسي او را ببيند ، به ياد خدا مي افتد ؛ اگر راه حوزوي را طي كند.
پس دو تا راه هست ؛ يك راه عمومي كه ب كلّ ش يء بصير است ؛ يك راه خصوصي كه سميع الدّعاست . يك راه عمومي كه سراسر جهان كلمات الهي است: لو انّ ما ف ي الأرض م ن شجره اقلام و البحر يمدّه م ن بعد ه سبعه ابحر لنف د البحر ان تنفد كل مات ربّ ي(10)، سراسر جهان ،كلمات الهي است . يك عدّه هم كلمات خاص مي شنوند ، با يك عدّه سخن مي گويند :كلّم الله موسي تكليماً (11) مي شود ؛ با يك عدّه خدا حرف نمي زند: لا يكلّ مهم الله يوم الق يامه ؛ يك عدّه را نگاه نمي كند :لا ينظر ل يه م و مانند آن.
بهره مندي از عمر در راه وصول به ابديت
حال ما چه كار كنيم در اين در خاص وارد بشويم ؛ يك فيض خاصي هم نصيب ما بشود ! و گرنه آنچه كه در جهان طبيعت مي گذرد ، بهترينش و حساس ترينش را اين حيوانات دارند استفاده مي كنند . شما در اين فيلمهائي كه احياناً تلويزيون نشان مي دهد مي بينيد كه لطيف ترين ماهي ها را همين گرازها دارند مي خورند ، بهترين حيوانات به نام آهوها را همين گرگ ها دارند مي خورند . مگر آن غذاهائي كه نصيب گرگ و گراز مي شود ، نصيب بشر مي شود ؟! كدام ماهي است كه در منطقه هاي خنك و آب زلال و لطيف تربيت بشود و در دسترس مردم است ؟! بهترين غذاهاي طبيعت را اين حيوانات دارند مي خورند . اگر مساله خوردن است كه آنها هم همين را دارند . يك چيزي هست كه نصيب بشر مي شود و بشر با ابديت آن سازگار است كه اين 80 يا 100 سال يك زمينه است براي آن ابد . اگر آن ابد شد ، آن مرغ باغ ملكوت شد ، آن ابديت فراهم شد ؛ انسان براي ابد راحت است . حال راه وصول به اين ويژگي چيست؟ ادامه دارد
بيانات آيت الله جوادي آملي (مدظلّه العالي) در جلسه درس اخلاق در ديدار با جمعي از طلاب مدرسه علميه سليمانيه مشهد ، دانشجوياني از دانشگاه هاي قم ، همدان ، گيلان و تني چند از اعضاي مجمع تشخيص مصلحت نظام ؛ قم ـ 13 / 2 / 1386
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
(1) ملك / 19 (2) اشاره به : بقره / 181 (3) بقره / 20 (4) مجادله / 7
(5) نهج البلاغه / خ 193 ـ ... يص ف ف يها المتّقين (6) ر . ك : آل عمران / 38
(7) علق / 14 (8) آل عمران / 77 (9) انعام / 122 (10) لقمان / 27 (11) نساء / 164

 



ادامه شكست سياست هاي يكجانبه تحريم آمريكا
رويترز : روسيه و چين همچنان بنزين در اختيار ايران مي گذارند

يك خبرگزاري غربي اعلام كرد علي رغم تحريم هاي بين المللي كه انجام معاملات نفتي با ايران را با محدوديت هاي گسترده روبرو كرده است، اخبار ضد و نقيضي مبني بر صادرات بنزين به ايران از سوي روسيه و چين به گوش مي رسد.
به گزارش فارس، منابع آگاه در مصاحبه با خبرگزاري رويترز اعلام كردند: در هفته گذشته شركت چيني «ژوهاي ژنرونگ» به همراه شركت روسي« لوك اويل« از طريق شركت ليتاسكو شاخه تجاري لوك اويل كه در ژنو سوئيس مستقر است يك محموله بنزين حاوي 25 هزار بشكه را در بندر عباس تحويل داده اند.
كشتي حامل محموله دوم شركت ليتاسكو كه حاوي سوخت موتوري است نيز در اواخر اين هفته بار خود را در بندر عباس تحويل خواهد داد. اين در حالي است كه شركت لوك اويل در ماه ارديبهشت سال جاري اعلام كرد در راستاي تحريم هاي بين المللي عليه ايران، صادرات نفت و فرآورده هاي نفتي به اين كشور را به حالت تعليق درخواهد آورد.
سخنگوي شركت لوك اويل در توضيح دلايل اين ارسال گفت: ارسال محموله بنزين اخير در چارچوب قراردادهاي قبلي صورت گرفته است. با اين حال شركت ليتاسكو در بيانيه اي ارسال هرگونه محموله نفتي به ايران در چند وقت اخير را تكذيب كرد.
چين تا كنون در مورد انتشار اخباري مبني بر ارسال بنزين به ايران از سوي اين كشور واكنشي نشان نداده است. حدود نيمي از بنزيني كه در ماه هاي گذشته به ايران وارد شده است، از سوي شركت هاي چيني ارسال شده است. روسيه و چين به عنوان اعضاي دائم شوراي امنيت همواره مخالفت خود را با تحت فشار قرار دادن بخش نفت و گاز ايران اعلام كرده اند و وزير انرژي روسيه در اواخر تيرماه اعلام كرد كه عليرغم تحريم هاي يكجانبه آمريكا عليه ايران شركت هاي اين كشور آماده تحويل بنزين و فرآورده هاي نفتي به تهران هستند.

 



سردار جواني: شكايت فتنه گران از نيروهاي امنيتي، انتقام گيري از سپاه پاسداران است

معاون سياسي سپاه پاسداران در واكنش به شكايت اخير 7 نفر از فتنه گران حوادث پس از انتخابات از نيروهاي امنيتي تاكيد كرد كه اين اقدام نوعي انتقام گيري از سپاه به دليل به بن بست كشاندن فتنه سبز است.
سرتيپ پاسدار دكتر «يدالله جواني» در گفت وگو با برنا درخصوص شكايت و اتهام احزاب توقيف شده مشاركت و مجاهدين از سرداران سپاه با اشاره به فتنه سال 88 گفت: با توجه به اينكه جمعي از نيروهاي برجسته و سرداران و فرماندهان بسيج و سپاه، نقش مهمي را در نورافشاني به تاريك خانه و سردمداران آن داشتند، باعث شد كه جريان فتنه به شدت از دست سپاه و بسيج و افراد خاصي كه در اين عرصه ايفاي نقش كردند، ناراحت و عصباني شوند و به دنبال نوعي انتقام گيري برآيند.
وي در ادامه با اشاره به شكايت صورت گرفته اظهار داشت: يكي از راه هايي كه آنها براي انتقام گيري دنبال مي كنند، همين اقدامي است كه در قالب يك سناريو در حال انجام است.
جواني با بيان اينكه اين سناريو تلاش مي كند نقش ها را جابه جا كند و افرادي را كه متهم هستند جايگاه شاكي و مدعي قرار دهند، تصريح كرد: با گذشت بيش ازيك سال و چند ماه از حوادث پس از انتخابات، امروز به خوبي براي همگان اثبات و روشن شده كه حوادث پس از انتخابات در چارچوب يك طرح از پيش طراحي شده انجام شد و افرادي با اتهام تقلب به نظام اسلامي در انتخابات به دنبال نوعي براندازي بودند.
وي در ادامه افزود: دليل اصلي اين ادعا اين است كه كساني كه مدعي تقلب در انتخابات شدند، هيچ نتوانستند سند و مدرك قانع كننده اي را ارائه دهند، چون اگر آن افراد مدعي تقلب در انتخابات دليل بر ادعاي خود داشتند، مجاري قانوني در كشور ما باز بود كه آنها با ارائه اسناد و مدارك شان بتوانند حقوق خود را دنبال كنند.
معاون سياسي سپاه در ادامه به هدف اصلي از دنبال كردن اين سناريو اشاره كرد و گفت: يك هدف اين است كه كسي كه شاكي مي شود چنين به ذهن القا مي شود كه اين فرد حقي دارد و ظلمي در حق او روا شده و حال سعي مي كند از طريق دستگاه قضايي و قانون آن را دنبال كنند و براي مقطعي بتوانند خوراكي براي رسانه ها تهيه كنند و بر بخشي از افكار عمومي تاثير بگذارد زيرا به هر حال اين آمادگي در لايه هايي از جامعه وجود دارد كه وقتي كسي شكايت مي كند، حق به جانب اوست.
وي ابراز عقيده كرد:اگر اين شكايت اخير مسير خود را طي كند و دادگاهي تشكيل شود آن افراد حضور پيدا خواهند كرد و نتيجه نهايي افشاي بسياري از مسايل ديگر خواهد بود و مشخص خواهد شد كه چه كساني در اين فتنه ضربه هايي را به نظام اسلامي و وحدت و امنيت ملي وارد كردند.
وي درباره هدف ديگر اين شكايت گفت: به نظر مي رسد كه آنها مي خواهند فضايي را ايجاد كنند كه افرادي كه در عرصه فعال بودند و روشنگري مي كردند، وقتي ببينند كه بايد پاسخگو باشند دست به احتياط بزنند و اين روند را دنبال نكنند يا كسان ديگري كه به هر حال ممكن است در آينده وارد عرصه روشنگري شوند با اين حركت ها مانع از ورود افراد ديگر به عرصه روشنگري شوند.
جواني همچنين با اعلام اينكه قطعا نيروهاي انقلابي مرعوب چنين صحنه سازي هايي نمي شوند، ابراز عقيده كرد: كساني كه دل در گرو انقلاب دارند و دلداده حضرت امام و آرمان هاي ايشان هستند و با شهدا عهد و پيمان بسته اند براي دفاع از انقلاب وارد صحنه شدند و به هيچ عنوان تحت تاثير چنين فضاسازي هايي قرار نخواهند گرفت و به عنوان يك وظيفه انقلابي اين روشنگري ها را ادامه خواهند داد.

 



عضو كميسيون ماده 10 احزاب: صدور بيانيه از سوي حزب تعليق شده مشاركت ، جرم محسوب مي شود

عضو كميسيون ماده 10احزاب گفت كه وقتي حزبي تعليق مي شود تا مشخص شدن تكليف نمي تواند ادامه فعاليت دهد لذا صدور بيانيه از سوي مشاركت جرم محسوب مي شود.
حميدرضا فولادگر عضو كميسيون ماده 10 احزاب در گفت وگو با خبرگزاري فارس با اشاره به صدور بيانيه از سوي حزب تعليق شده مشاركت، گفت: وقتي پرونده حزبي به حالت تعليق درمي آيد، معني آن تعطيلي فعاليتهاي حزب تعليق شده است، البته تعليق به معناي انحلال نيست.
وي افزود: حزب تعليق شده مشاركت به جاي اينكه به ادامه فعاليت بپردازد، بايد با حضور در محكمه از پرونده قضايي خود دفاع كند.
عضو كميسيون ماده 10احزاب تصريح كرد: وقتي حزبي تعليق مي شود، تا مشخص شدن تكليف، ديگر نمي تواند ادامه فعاليت داشته باشد، از اين رو صدور بيانيه از سوي حزب تعليق شده مشاركت جرم محسوب مي شود و قوه قضاييه مي تواند به آن رسيدگي كند.
فولادگر ادامه داد: حزب مشاركت و سران اين حزب نقش خود را در حوادث پس از انتخابات بايد روشن كنند، چرا كه در كشور انتخاباتي برگزار شد، سلايق مختلفي وارد صحنه شده و حرفهاي خود را بيان كردند، البته عده اي هم براساس دلايلي خواستار ابطال انتخابات شده بودند ولي نتوانستند مستنداتي در اين زمينه ارائه دهند در عين حال شوراي نگهبان هم در مهلت قانوني و چند روزي كه آن مدت تمديد شد، به بررسي اين موضوع پرداخت.
وي خاطرنشان كرد: روشي كه احزاب ساختارشكن و سران آن احزاب در پيش گرفته اند، در طول 30سال پس از انقلاب سابقه نداشته است؛ آنها مي توانستند باقي بمانند يا به عنوان يك حزب مخالف اما در چارچوب قانون ادامه فعاليت داشته باشند.
نماينده مردم اصفهان در مجلس در ادامه تاكيد كرد: اقدامات سال گذشته حزب مشاركت به جز ساختارشكني چيز ديگري نبود، چرا كه اين حزب با ساختارشكني چارچوب ها را زيرپا گذاشت؛ كميسيون ماده 10احزاب هم بنابر مستندات خود اين حزب را پس از 2مرحله تذكر و اخطار به حالت تعليق درآورد.
فولادگر در ادامه با اشاره به اينكه قوه قضاييه بايد در مورد ادامه فعاليت حزب مشاركت تصميم گيري كند، تاكيد كرد: بنده به عنوان نماينده مجلس در كميسيون ماده 10احزاب معتقد به فعاليت حزبي و فراهم شدن زمينه فعاليت حزبي در كشور هستم اما در عين حال احزاب هم بايد اقداماتشان در چارچوب قانون باشد.

 



تايم: حمله به ايران غيرممكن است

يك مجله آمريكايي در گزارشي با تأكيد بر لزوم راه حلي ديپلماتيك در قبال ايران و موضوع هسته اي اين كشور نوشت كه با توجه به عواقبي كه اقدام نظامي عليه ايران به دنبال دارد، وقوع چنين حمله اي غيرممكن است.
به گزارش فارس، مجله آمريكايي «تايم » در گزارشي در رابطه با حذف گزينه حمله به ايران نوشت: از يك سو تصور «باراك اوباما » رئيس جمهوري آمريكا كه روي كارآمدنش به نحوي با طرح وعده بهبود روابط آمريكا با جهان اسلام صورت گرفت، در حال انجام حمله نظامي عليه تأسيسات هسته اي ايران كمي دشوار به نظر مي رسد.
اين گزارش افزود: از سوي ديگر عواقب و تأثيرات عملي حمله نظامي آمريكا يا اسرائيل عليه ايران باعث مي شود تا وقوع چنين رويدادي را نسبتا غيرممكن دانست.
در ادامه اين گزارش آمده است: به طور مشخص راه حلي ديپماتيك براي موضوع هسته اي ايران بسيار بهتر از اقدام نظامي عليه اين كشور خواهد بود و حتي اگر تحريم هاي شديدتر بين المللي نيز در تغيير مسير ايران شكست بخورند، عواقبي كه حمله نظامي عليه اين كشور به دنبال خواهد داشت، ارزش امتحان كردن اين گزينه را ندارد.

 


صفحه (14)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14