(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


سه شنبه 16 شهريور 1389- شماره 19735

صفحه (14)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
آيت الله مهدوي كني: تفكيك قوا به معناي ارتباط نداشتن سه قوه با هم نيست
احمدي نژاد در قطر مناسبات تازه با كشورهاي عربي
رئيس قوه قضائيه : دشمنان هيچگاه نمي توانند به اهداف شوم خود در جهان اسلام دست يابند
تلاش شيمون پرز براي ترساندن اعراب از ايران
تحليلگر صهيونيست: ايران قدرت بلامنازع خليج فارس است
فرمانده نيروي زميني ارتش: دشمنان در شرايط عملي كردن تهديدها عليه ايران نيستند
بازخواني يك سند وزارت اطلاعات : ريچارد فراي جاسوس سازمان سيا است
آيت الله نمازي: اختلافات سران فتنه حاكي از نابودي اين جريان است
ديدار وزير دادگستري ايران و افغانستان
رئيس سازمان جهادكشاورزي مازندران: دستگاه تبديل برنج نيمه به دانه كامل وارد كشور شد
اعلام واحدهاي خون گيري فعال در روز عيد فطر
وزير صنايع و معادن: تحريم ها سبب پيشرفت ايران شده است
اجراي طرح تحقيق و تفحص از بيمه محصولات كشاورزي
نخستين جشنواره فرهنگي- هنري ويژه نابينايان كشور در كاشان برگزار مي شود
اخبار ادبي و هنري
مراسم بزرگداشت شهداي هفدهم شهريور امشب برگزار مي شود
زوج هاي جديد تا 25 شهريور شماره حساب خود را ثبت كنند



آيت الله مهدوي كني: تفكيك قوا به معناي ارتباط نداشتن سه قوه با هم نيست

دبيركل جامعه روحانيت مبارز خواستار هماهنگي و ارتباط بيشتر قواي سه گانه با يكديگر شد.
آيت الله مهدوي كني طي سخناني در شبكه سه سيما با اشاره به آيه اي از قرآن كريم درباره «مرابطين» گفت: مرابطين كساني هستند كه آگاهي مي دهند مشكلات را مي گويند و راه ها را به هم نشان مي دهند و يكديگر را تحمل مي كنند. حرف هاي يكديگر را مي شنوند، اگر بخواهيم مرابط باشيم، بايد حرف هاي هم را بشنويم. من حرف هايم را بزنم شما حرفهاي تان را بزنيد و بنشينيد جمع بندي كنيد. اين گونه نباشد كه مثلا من بگويم شما بي خود اين جا هستيد، از شما خبري نداشته باشم و بگويم تو كجاي كار هستي؟ مجلس خبر از دولت نداشته باشد، دولت خبر از مجلس نداشته باشد، و قوه قضائيه نيز خبر از آن ها نداشته باشد. اين ها همه بايد با هم باشند. مگر مي شود بدون مرابطه مملكت را اداره كرد. وقتي كه بحث تفكيك قوا مطرح مي شود، برخي خيال مي كنند تفكيك قوا به اين معناست كه قوا با هم ارتباطي نداشته باشند، مگر مي شود قوه مجريه با مجلس ارتباطي نداشته باشد و يا قوه قضائيه با قوه مجريه و مجلس ارتباطي نداشته باشد.
به گزارش ايسنا وي تاكيد كرد: اين كه مي گويند قوا استقلال داشته باشند يعني اين كه تحت تاثير جريان هاي غلط قرار نگيرند. اين كه مثلا دولتي بخواهد به زور لايحه اي را به مجلس تحميل كند، غلط است و يا اين كه مجلسي به قول مقام معظم رهبري قانوني تصويب كند كه قابل اجرا نباشد، يعني با دولت هماهنگي نكرده باشد، كه آيا اين قانوني كه وضع مي كني در خلاء وضع كردي، مي شود اجرايش كرد يا نه. خيلي چيزها را مي شود گفت و بلند شد و نشست و تصويب كرد، اما قانون قابل اجرا نباشد.
مهدوي كني ادامه داد: قوه قضائيه، مجريه و مقننه بايد با هم ارتباط داشته باشند و رابط آن ها مقام معظم رهبري است. نظامي كه ما درست كرده ايم بهترين نظام است، مقام معظم رهبري بين قوا هماهنگي ايجاد مي كند. ولايت فقيه يعني چي؟ برخي خيال مي كنند ولايت فقيه يعني كسي كه آن بالا نشسته هر چيزي كه دلش مي خواهد مي گويد چه موقع امام و مقام معظم رهبري اين كار را مي كردند؟ بله در مقام بحراني بايد يك نفر حرف آخر را بزند. اما غير از مواقع بحراني مقام معظم رهبري ارتباط بين همين هاست. وقتي ايشان قوه مجريه، مقننه و قضاييه را جمع مي كند، صحبت و نصيحت مي كند، يعني اين كه خط مرتبط بين آن هاست و اين كه حواس تان جمع باشد. نگوييم كه ما مجلس هستيم و اين كه هر چه بخواهيم بگوييم يا اين كه دولت بگويد آقا من گوش به قانون نمي دهم و قبول نمي كنم و يا اين كه قوه قضائيه در داوري ها به مسايل توجه نكند.

 



گزارش خبري كيهان
احمدي نژاد در قطر مناسبات تازه با كشورهاي عربي

رئيس جمهور كشورمان نتيجه هرگونه اقدام رژيم صهيونيستي بر ضد ايران را حذف اين رژيم از صحنه روزگار خواند.
به گزارش دفتر امور رسانه هاي رياست جمهوري، محمود احمدي نژاد عصر روز يكشنبه در جريان سفر يكروزه به قطر در كنفرانس خبري مشترك با شيخ حمدبن خليفه آل ثاني امير قطر، روابط دو كشور را عميق، برادرانه و روبه جلو دانست و درباره موضوعات مطرح شده در مذاكرات دوجانبه خاطرنشان كرد: در اين مذاكرات موضوعات مربوط به گسترش همكاري هاي منطقه اي و بين المللي و همچنين مسئله عراق به ويژه فلسطين و طراحي هاي دشمنان براي ايجاد فاصله بين كشورهاي منطقه مورد بحث و گفت وگو قرار گرفت و براي پيشبرد منافع دو ملت و ايجاد همكاري هاي بهتر و گسترده تر برنامه هاي خوبي طراحي شد.
رئيس جمهور در ادامه در پاسخ به سؤالي درباره تهديدات آمريكا و رژيم صهيونيستي براي حمله نظامي به ايران اظهار داشت: روشن است هر زماني كه رژيم صهيونيستي و آمريكايي ها بتوانند و قادر باشند به كشورهاي منطقه ضربه وارد مي كنند اما آنها قادر به انجام چنين اقدامي نيستند.
احمدي نژاد با تأكيد بر اينكه رژيم صهيونيستي در محاسبات ملت ايران به شمار نمي رود، خاطرنشان كرد: امروز رژيم صهيونيستي رو به اضمحلال است البته اميد دارد كه در گفت وگو و مذاكراتي بي حاصل فرصتي را براي ادامه حيات خود پيدا كند اما ديگر اين رژيم صهيونيستي قادر نيست در غزه و جنوب لبنان اقدامي را انجام دهد.
وي با تأكيد بر اينكه رژيم صهيونيستي قادر نيست هيچ اقدامي را عليه ملت ايران انجام دهد، تصريح كرد: آنها مي دانند انجام هر اقدامي عليه ايران به معناي پاك شدن اين رژيم از صحنه روزگار است.
رئيس جمهور گفت: اقتدار ملت ايران در برابر دشمنان قاطع و پشيمان كننده است و هر اقدامي عليه ايران، پايان سيطره و هيمنه دشمنان را به همراه خواهد داشت.
وي با اشاره به ضعف نظامي آمريكا نيز گفت: امروز دولت آمريكا در شرايط نامناسبي قرار دارد و البته هيچ دليلي هم براي برخورد با ايران وجود ندارد.
احمدي نژاد تصريح كرد: طرح موضوعاتي مانند حمله به ايران براي ايجاد جنگ رواني و ايجاد اختلاف در منطقه است.
وي خاطرنشان كرد: امروز ايران از ادامه محاصره غزه و اينكه مردم غزه در شرايط سختي بدون آب، دارو و غذا زندگي مي كنند، نگران است. البته ايران نگران كشته شدن مردم افغانستان، وضعيت مردم سيل زده پاكستان، تجاوزات ارتش آمريكا، بمباران مردم بي سلاح و تحميل مشكلات بر خاورميانه است. اين موضوعات در مذاكرات دوجانبه ايران و قطر مورد بررسي قرار گرفت و راه حل هايي براي كاهش اين مشكلات و افزايش پيشرفت كشورهاي منطقه انديشيده شد.
رئيس جمهور در بخش ديگري از اين كنفرانس خبري با قدرداني از ابتكار عمل امير قطر در موضوع يمن، گفت: با تلاش هاي امير قطر امنيت كامل در كشور اسلامي يمن برقرار شد و اميدواريم همه يمني ها دست به د ست يكديگر مشكلات خود را برطرف كنند.
شيخ حمدبن خليفه آل ثاني امير قطر نيز در اين كنفرانس خبري به موضوعات مورد توافق در مذاكرات خود با احمدي نژاد اشاره كرد و گفت: اميدواريم با توافقات انجام شده مسايل منطقه حل و فصل شود و كشورهاي منطقه در امنيت و دوستي پايدار به سر ببرند.
امير قطر محاصره غزه را مهمترين موضوع منطقه و جهان اسلام دانست و خاطرنشان كرد: ايران و تركيه در كمك به مردم فلسطين و غزه نقش بسزايي داشتند كه مطمئناً اگر كمك آنها نبود امروز وضعيت فلسطين بدتر شده بود.
شيخ حمدبن خليفه آل ثاني همچنين با تشكر از مواضع و كمك هاي ايران به سيل زدگان پاكستان تصريح كرد: رئيس جمهوري اسلامي ايران مواضع بسيار خوبي را در مورد پاكستان اتخاذ كردند البته قطر هم كمك هاي بشري خود را به پاكستان انجام خواهد داد.
رئيس جمهور در پايان اين كنفرانس خبري دستگاه نانوسكوپ را به امير قطر هديه كرد و گفت: اين دستگاه هزار برابر ميكروسكوپ قدرت بزرگنمايي دارد و از آن در آزمايشات تخصصي پيشرفته استفاده مي شود.
احمدي نژاد افزود: اين دستگاه ساخت متخصصان كشور ايران است و در سراسر جهان تنها پنج كشور توانايي ساخت اين دستگاه را دارند كه ايران هم به اين توانمندي دست يافته است. اين هديه اي از تكنولوژي ايران به قطر است كه مي توانيد آن را در مراكز آموزشي و پژوهشي مورد استفاده قرار دهيد.
همچنين احمدي نژاد در ديدار نخبگان و ايرانيان مقيم قطر با بيان اينكه نظام حاكم در دنيا يكجانبه و يكطرفه تنظيم شده است، گفت: امروز تنها ملتي كه قادر است نظم عادلانه اي را در جهان برپا كند، ملت ايران است؛ از اين رو مأموريت امروز ايرانيان برپايي پرچم فرهنگ، عدالت، معنويت، صداقت، شجاعت، عشق و صميمت است.
احمدي نژاد همچنين در ديدار جمعي از سفراي مقيم قطر، دليل بحران اقتصادي حاكم بر جهان را اقدامات غلط و سوءاستفاده كلان سرمايه داران غربي دانست و خاطرنشان كرد: استعمارگران تلاش مي كنند، زيان هاي بحران اقتصادي را از جيب ساير ملت ها برطرف كنند و كسري بودجه خود را به كشورهاي مستقل و ملت هاي ضعيف منتقل و ثروت هاي آنها را به جيب سرمايه داران جهان ببرند.
بازتاب سفر احمدي نژاد
در همين حال، روزنامه قطري الشرق تأكيد كرد كه سفر احمدي نژاد به قطر ديدگاه مشترك تهران و دوحه را تقويت كرد.
به گزارش مهر، «الشرق قطر» با مثبت ارزيابي كردن مذاكرات دوجانبه ايران و قطر نوشت: نشست احمدي نژاد و شيخ حمدبن خليفه آل ثاني در حقيقت ديدگاه هاي مشترك موجود را در قبال مسائل مهم منطقه و علاقمندي دوطرف را نسبت به ايجاد امنيت و ثبات در منطقه تحكيم بخشيد.
اين روزنامه همچنين افزود: نگاه دوطرف ايراني و قطري در نشست روز يكشنبه بر ادامه روابط روبه بهبود بين دو كشور تأكيد دارد كه كاملا در سخنان دو مسئول مشخص و واضح بود.
الشرق با اشاره به اينكه اين ديدار پيش از سفر امير قطر به عربستان و ديدارش با پادشاه اين كشور انجام شد، به سخن محمود احمدي نژاد در دوحه اشاره كرد كه گفت: ديدگاه هاي دوطرف درباره همه موضوعاتي كه بحث شد يكي بود و برنامه هاي مطرح از سوي ايران و قطر هم بسيار خوب و به نفع دو ملت است.
گفتني است؛ ديروز خبري منتشر شد كه اميرقطر بلافاصله پس از سفر احمدي نژاد به اين كشور براي بررسي مناسبات اعراب با ايران وارد عربستان خواهد شد. به گزارش فارس، خبرگزاري آلمان نوشت، امير قطر براي بررسي جديدترين تحولات منطقه بويژه روابط كشورهاي عضو شوراي همكاري خليج فارس با ايران وارد جده خواهد شد.
يك مقام ديپلمات عرب در رياض در اين خصوص اعلام كرد كه سفر امير قطر به عربستان براي بررسي مسائل مختلف است بويژه اينكه اين سفر بلافاصله پس از سفر احمدي نژاد رئيس جمهوري ايران به قطر انجام مي شود. خبرگزاري آلمان به نقل از برخي منابع كه به هويت آنان اشاره نكرد، نوشت: امير قطر در ديدار با ملك عبدالله پيشنهاد ايران براي گسترش همكاري تهران و كشورهاي شوراي همكاري خليج فارس را به همراه موضوع هسته اي ايران بررسي خواهد كرد.
بنابراين گزارش، امير قطر همچنين حامل پيام اطمينان بخش از احمدي نژاد درباره صلح آميز بودن برنامه هسته اي ايران است.

 



رئيس قوه قضائيه : دشمنان هيچگاه نمي توانند به اهداف شوم خود در جهان اسلام دست يابند

رئيس قوه قضائيه: تا زماني كه مردم اين چنين باشكوه و با عظمت در صحنه حضور دارند تحريم ها عليه ايران بي اثر خواهد بود.
آيت الله صادق آملي لاريجاني، رئيس قوه قضائيه در جلسه ديروز مسئولان عالي قضايي برگزاري باشكوه روز قدس را نمادي از وحدت مردم ايران و مسلمانان جهان اسلام در دفاع از مظلوم و مقابله با ظلم توصيف كرد و گفت: حضور با شكوه و هميشگي مردم ايران در روز قدس به دشمنان اسلام مي فهماند كه هيچگاه نمي توانند به اهداف شوم خود در ايران و جهان اسلام دست يابند.
به گزارش اداره كل روابط عمومي و تشريفات قوه قضائيه، آيت الله لاريجاني در جلسه امروز مسئولان عالي قضايي تأكيد كرد: مردم مسلمان و انقلابي ايران با انگيزه، ايمان، بصيرت و آگاهي صحنه هاي باشكوهي را در راهپيمايي روز قدس خلق كردند كه واقعاً تحسين برانگيز است.
رئيس قوه قضائيه افزود: در فضاي معنوي ماه مبارك رمضان حضور گسترده و وحدت آفرين مردم مسلمان ايران و مسلمانان جهان در راهپيمايي روز قدس بار ديگر نشان داد كه مسلمانان در دفاع از مظلوم و ارزشهاي اسلامي هميشه در صحنه هستند و در اين ميان ملت ايران همواره پيشگام است.
آيت الله آملي لاريجاني با اشاره به تحريم هاي آمريكا عليه ايران گفت: تا زماني كه مردم ايران چنين با شكوه و با عظمت در صحنه حضور دارند تحريم ها عليه ايران بي اثر خواهد بود.
رئيس قوه قضائيه برگزاري راهپيمايي روز قدس را نشان دهنده بصيرت و سياست همراه با ديانت ملت ايران برشمرد و افزود: قطعاً به بركت حضور وحدت آفرين مردم، مسير نظام اسلامي ايران به سوي پيشرفت و كمال و توأم با عظمت در جهان خواهد بود.

 



با طرح ادعايي عجيب صورت گرفت
تلاش شيمون پرز براي ترساندن اعراب از ايران

رئيس رژيم صهيونيستي در ادعايي عجيب با هدف ترساندن اعراب از ايران، مدعي شد كه منازعه خاورميانه ميان ايران و اعراب است، نه رژيم صهيونيستي با اعراب.
به گزارش پايگاه خبري راديو رژيم صهيونيستي، «شيمون پرز» تلاش كرد تا مشكل اصلي خاورميانه را كه «وجود اين رژيم» است، به ايران منتسب كند و اعراب را از ايران بترساند.
رئيس رژيم صهيونيستي مدعي شد كه «منازعه حقيقي در خاورميانه بين ايران و جهان عرب است نه بين اسرائيل و فلسطيني ها.»
وي كه در كنفرانس سالانه مركز صادرات ]رژيم صهيونيستي[ سخن مي گفت، افزود: ايران بار ديگر تلاش مي كند تا كشوري بزرگ شود و لباس فضايل اخلاقي را بپوشد ولي ايران عملاً كشوري ياغي است.
پرز در حالي اين توصيف را به ايران نسبت مي دهد، كه بنا بر اذعان كارشناسان و مراكز حقوقي مختلف بين المللي، رژيم صهيونيستي در طول عمر 60 ساله خود با به راه انداختن جنگ هاي خونين و كشتن هزاران نفر و تن ندادن به حتي يك قطعنامه يا قوانين بين المللي كه به زيان اوست، نشان داده است كه به پشتوانه آمريكا و غرب، ارتشي ياغي و قانون شكن است.
آخرين تلاش رسانه هاي غربي عليه ايران
پايگاه اينترنتي گلوبال ريسرچ هم در مقاله اي به تلاش رسانه هاي غربي در برپايي جنگ رواني عليه ايران اشاره كرد.
پايگاه اينترنتي «گلوبال ريسرچ» در مقاله اي تحليلي به قلم «مايكل چسودوسكي» استاد دانشگاه «اتاوا» كانادا مي نويسد: رسانه هاي غربي به اتفاق، ايران را از ديدگاه برنامه تسليحات هسته اي مورد ادعاي خود به عنوان يك تهديد براي امنيت جهان معرفي كردند. با توجه به بازتاب اظهارات رسمي، اين رسانه ها در حال حاضر خواستار اجراي بمب گذاري تنبيهي عليه ايران هستند تا امنيت اسرائيل حفظ شود.
براساس اين گزارش، رسانه هاي غربي به منظور برپايي جنگ، توجه عموم را به خود جلب كرده اند؛ هدف اين است كه به طور تاكتيكي، از طريق گزارش هاي تكراري، و در حد انزجار در آگاهي دروني مردم آهسته آهسته وارد شوند، تا اين موضوع را ترويج كنند كه تهديد ايران واقعي است و جمهوري اسلامي بايد از دور «خارج شود.»

 



تحليلگر صهيونيست: ايران قدرت بلامنازع خليج فارس است

يك تحليلگر صهيونيست در مقاله اي به توانايي ايران در تمام حوزه هاي رقابتي با غرب اشاره كرد و اذعان داشت كه ايران قدرت بلامنازع در خليج فارس به حساب مي آيد.
به گزارش پايگاه خبري عبري زبان «نيوز وان»، «دوري گولد» در مقاله اي نوشت: اين واقعيت كه ايران مهمترين تهديد عليه امنيت اسرائيل تلقي مي شود، گاهي ما را از اين مسئله غافل مي كند كه حوزه هاي ديگري هم در خاورميانه وجود دارد كه احتمال درگيري ميان غرب و ايران در اين حوزه ها بسيار زياد است.
وي افزود: يكي از اين حوزه هاي مورد چالش، حوزه خليج فارس است كه ايران نقش كليدي در اين حوزه ايفا مي كند و شايد بتوانيم بگوييم كه ايران قدرت بلامنازع در خليج فارس به حساب مي آيد.
گولد نوشت: از سوي ديگر، قطعنامه 1929 شوراي امنيت عليه ايران و اجازه بازرسي كشتي هاي ايراني به دليل حمل كالاهايي كه از سوي آمريكا و شوراي امنيت تحريم شده، چالش ميان آمريكا و ايران در خليج فارس را افزايش داده است و افزايش تنش ميان آمريكا و ايران از نگاهي به نفع اسرائيل است.
وي همچنين در مقاله خود نوشت: از نظر علمي و فناوري نيز ايران چالشي بر سر راه غرب در خاورميانه محسوب مي شود و پيشرفت ايران در اين حوزه نيز به ضرر اسرائيل است.

 



فرمانده نيروي زميني ارتش: دشمنان در شرايط عملي كردن تهديدها عليه ايران نيستند

فرمانده نيروي زميني ارتش گفت: با توجه به ناملايمات، تلفات و ضايعات سنگيني كه دشمنان هر روز متحمل مي شوند امكان باز كردن جبهه سومي براي آن ها وجود ندارد.
امير سرتيپ احمدرضا پوردستان در حاشيه مراسم اختتاميه دوره تهيه دانشجويان دانشگاه هاي ارتش جمهوري اسلامي ايران در مركز آموزش تكاوري شهيد سرلشكر شبان در جمع خبرنگاران اظهار كرد: يكي از كارهاي مستمر ارتش جمهوري اسلامي ايران علاوه بر ارتقاي آمادگي هاي رزمي و كفايت عملياتي رصد مداوم تهديدات است. اين تهديدات در زمين، هوا و دريا دائما رصد و تحليل مي شوند و متناسب با تهديدات، ارتش جمهوري اسلامي ايران خودش را آماده مي كند.
فرمانده نيروي زميني ارتش جمهوري اسلامي ايران افزود: ما براي شب عمليات آماده ايم، اما احساس ما اين است كه دشمنان با توجه به ناملايمات، تلفات و ضايعات سنگيني كه هر روز متحمل مي شوند، امكان باز كردن جبهه سوم ندارند.
وي ادامه داد: در كنار همه اين ها ما از تهديدات نرم دشمن هم غافل نيستيم و به ويژه نيروي زميني هم در اين مسير كارهاي زيادي انجام داده و مولفه هاي تهديدات نرم را كاملا احساس كرده است.
پوردستان خاطرنشان كرد: مي دانيم دشمن روي چه مولفه هايي كار مي كند و هدفش علاوه بر اين كه تجهيزات و تاسيسات اماكن نظام مي باشد باورها، ايمان و اعتقادات و انگيزه هاي كاركنان ماست. به همين خاطر ما روي تقويت بنيه هاي اعتقادي و انگيزه جوان ها و به ويژه سربازان عزيزمان كار مي كنيم.
پوردستان با اشاره به نزديك بودن هفته دفاع مقدس افزود: طبيعي است كه هفته دفاع مقدس نماد و تريبوني است كه در آن گوشه اي از اقتدار نظام جمهوري اسلامي ايران به نمايش گذاشته مي شود كه ملت ما ببينند و دلشان قرص شود كه چنين ارتشي پا در ركاب و آماده اي را دارند و دشمنان هم ببينند چنين صلابت و استحكامي در ارتش و نيروهاي مسلح وجود دارد و به خيال خام خودشان اگر حركتي را طرح ريزي مي كنند، منصرف شوند.
وي در ادامه از رونمايي تانك ارتقا يافته ذوالفقار در آينده نزديك خبر داد و گفت: اين تانك هم اكنون در حال انجام تست ميداني است.
در نسل جديد تانك ذوالفقار، سيستم هدايت آتش به روز و سامانه هاي ليزري هم روي آن نصب شده است كه اين ارتقا، توانمندي هاي عملياتي اين تانك را تا حد زيادي بالا برده است.
تانك ذوالفقار اولين تانك تماما ايراني است كه ساخت آن در داخل كشور در سال 1374 توسط نيروي زميني ارتش جمهوري اسلامي و با اتكا به توان متخصصان داخلي انجام شد. اين تانك تاكنون چندين مرحله ارتقا يافته و نسل هاي مختلفي از آن توليد شده است.

 



بازخواني يك سند وزارت اطلاعات : ريچارد فراي جاسوس سازمان سيا است

ريچارد فراي مبدع نظريه مكتب ايراني كه چندي پيش براي سخنراني در همايش ايرانيان خارج از كشور به ايران سفر كرد، بر اساس اسناد آشكار وزارت اطلاعات در گذشته نيز با هدف جاسوسي و جمع آوري اطلاعات به كشورمان سفر كرده است.
به گزارش مشرق، وزارت اطلاعات در سال 1376 كتابي تحت عنوان «هويت» را منتشر كرد كه در آن به برخي از جريانات مخالف نظام كه در راستاي فروپاشي نظام مقدس جمهوري اسلامي ايران تلاش مي كردند، اشاره كرده است. در صفحه 131 اين كتاب كه در 375 صفحه توسط انتشارات حيان به چاپ رسيده، درباره ريچارد فراي آمده است:
«ريچارد فراي چندي پيش به دعوت و تلاش برخي روشنفكران داخلي به ايران سفر كرد و در طول اقامت خود در تهران با استفاده از برخي عناصر ناآگاه اقدام به جمع آوري گسترده اطلاعات محرمانه نمود. ريچارد فراي كه همكاري به ظاهر علمي او با سيا امري آشكار است در اين سفر تا آنجا پيش رفت كه حتي براي جذب برخي مديران اجرايي و آموزشي كشور اقدام كرد كه البته اين تلاش با برخي هوشياري ها ناكام ماند.»
گفتني است، ريچارد فراي يكي از ميهمانان ويژه همايش ايرانيان خارج از كشور بود كه مردادماه با حضور جمعي از ايرانيان خارج از كشور در تهران برگزار شد. فراي در اين همايش به ايراد سخنراني احساسي پرداخت و در سخنان خود از علاقه اش به ايران سخن گفت و در پايان آرزو كرد كه جسد وي پس از مرگش در كنار سي و سه پل اصفهان دفن شود كه در پي اين سخنان يكي از خانه هاي تاريخي شهر اصفهان به وي اهدا شد.

 



آيت الله نمازي: اختلافات سران فتنه حاكي از نابودي اين جريان است

عضو مجلس خبرگان رهبري گفت: گزارشاتي كه از درون محفل هاي خصوصي جريان فتنه منتشر مي شود حاكي از جنگ و دعواهايي است كه در بين سران اين جريان به شدت ورود پيدا كرده است.
آيت الله عبدالنبي نمازي در گفت وگو با فارس اظهار داشت: فتنه 88 حادثه جديدي در تاريخ اسلام نيست و مشابه آن در طول تاريخ اسلام و در زمان پيامبر«ص» وجود داشته است افرادي كه با پيامبر از شهر و ديارشان هجرت كردند و كساني كه جزء انصار بودند وقتي پيامبر از دنيا رفت و مسئله ولايت پيش آمد كم آوردند و در نتيجه سقوط كردند.
وي افزود: اين اتفاق در حالي رخ مي داد كه اين افراد در مناسبت هاي مختلف و حتي در واقعه غدير در كنار پيامبر حضور داشتند و از پيامبر«ص» شنيده بودند كه حضرت بارها تاكيد فرموده بودند كه جايگاه علي «عليه السلام» جايگاه وصايت و نيابت نسبت به من است و مانند جايگاهي است كه هارون نسبت به موسي داشت.
عضو جامعه مدرسين حوزه علميه قم ادامه داد:وقتي پاي امتحان الهي پيش آمد و بحث قدرت و ولايت شد برخي از مهاجرين و انصار كم آوردند و به مرحله سقوط كشيده شدند.
وي ادامه داد: اينها افرادي بودند كه در ركاب پيامبر جانانه جنگيده بودند و در جبهه از حق دفاع كردند اما وقتي كه رهبري به دست علي «عليه السلام» رسيد طمع كردند و انتظار فوق العاده اي از علي «عليه السلام» داشتند.
آيت الله نمازي ابراز داشت: آنها با جسارت تمام اين خواسته خود را ابراز كردند و به علي عليه السلام گفتند كه چرا ما را با ديگران به يك چشم نگاه مي كني؟! و براي ما امتياز ويژه اي قائل نمي شوي؟
آيت الله نمازي ادامه داد: حضرت علي(ع) در جواب آنها فرمود كه آيا پيامبر نيز همچون خلفاي سه گانه به شما امتياز مي داد و وقتي جواب منفي آنها را شنيد فرمود به نظر شما من از پيامبر تبعيت كنم يا از خلفاي سه گانه؟
نماينده مردم تهران در مجلس خبرگان رهبري خاطرنشان كرد: ياران شكست خورده وقتي فهميدند كه علي عليه السلام اهل معامله نيست و به كساني كه سابقه دارند امتياز ويژه نمي دهد و با آنها به شكل عوام برخورد مي كند، به او پشت كردند و اين منشايي شد كه در برابر امام و ولي زمان شان بايستند.
اين استاد حوزه علميه با بيان اينكه اين حادثه در عصر ما نيز تكرار شد، ابراز داشت: افرادي كه صلاحيت آنها توسط شوراي نگهبان تاييد شد با كانديداتوري خواسته خود را براي بدست آوردن پست رياست جمهوري ابراز كردند.
وي ادامه داد: شعار اين افراد در زمان تبليغات پاي بندي به قانون اساسي با محوريت خط امامي بودن و حتي پاي بندي به شعار ولايت مطلقه فقيه بود.
نمازي گفت: بعد از انتخابات چرخش 180 درجه اي را در خصوص موضع گيري هاي اين افراد شاهد بوديم و علت آن هم اين بود كه رهبري آن توقعي را كه آنها از او داشتند اجابت نكرد.
عضو جامعه مدرسين حوزه علميه قم افزود: آنها توقع داشتند با وجود اينكه دست رد از طرف مردم به آنها زده شده است مقام معظم رهبري انتخابات را باطل اعلام كند در حالي كه اين امري خارج از چارچوب قانون بود.
وي اظهار داشت: از روزي كه اين به ظاهر انقلابيون متوجه شدند كه رهبر معظم انقلاب همچون امامش علي عليه السلام به كسي باج نمي دهد شروع به موضع گيري هاي تند كردند و مردمي را كه به سابقه انقلابي آنها اعتماد كرده بودند را نيز به دنبال خود كشيدند اما مردم ايران برخلاف خواص به خوبي امتحان خود را در نهم دي ماه پس دادند.
عضو مجلس خبرگان رهبري با بيان اينكه سران فتنه بعد از انتخابات بر همه حرف ها و موضع گيري هاي خود خط قرمز كشيدند ، تصريح كرد: خواص هميشه در معرض آزمايش الهي هستند و در اين آزمايشات است كه معلوم مي شود چه كسي خالصانه به ميدان آمده و چه افرادي براي رسيدن به اهداف ديگر وارد ميدان شده اند.
وي در ادامه با بيان اينكه امروز در بين خود اين افراد اختلافات زيادي وجود دارد، اظهار داشت: اينها هر كدام نوع نگاه خود را به مسائل روز دارند و متقابلا حرف همديگر را نيز اصلا قبول ندارند و به همين دليل تحت هيچ عنوان به تفاهم نمي رسند.
نمازي ادامه داد: اين اختلافات در آينده اي نه چندان دور جريان باقيمانده از فتنه را نيز به ورطه نابودي كشانده و موجب جدايي آنها از يكديگر خواهد شد.
وي اظهار داشت: گزارشاتي كه از درون محفل هاي خصوصي اين افراد به ما رسيده است حاكي از جنگ و دعواهايي است كه در بين سران اين جريان به شدت ورود پيدا كرده است.
عضو جامعه مدرسين در پايان اظهار داشت: اين جريان به دليل اينكه رهبر جامع و شاخصي ندارد كه همه او را قبول داشته باشند به ورطه نابودي افتاده و اين امر موجب جدايي و اختلاف بين آنها شده است.

 



ديدار وزير دادگستري ايران و افغانستان

وزير دادگستري ايران در ديدار با هيئت وزارت دادگستري افغانستان گفت: سابقه مهاجرت افغان ها ريشه در استكبار شرق آن زمان دارد كه جمهوري اسلامي ايران در آن ايام ميزبان برادران افغان بود.
سيدمرتضي بختياري با بيان اين كه براي قانونمند شدن ارتباط دو كشور در زمينه هاي حقوقي و قضايي سه موافقتنامه مبادله شده است، خاطرنشان كرد: در رابطه با معاضدت قضايي، تشريفات قانوني آن انجام گرفته و مجلس شوراي اسلامي آن را به تصويب رسانده و بعد از طي شدن مراحل قانوني زمينه اجراي آن فراهم مي شود.
وي با اشاره به مباحث استرداد مجرمين و مبادله زندانيان، تصريح كرد: مراحل قانوني اين موارد نيز طي شده و در حال حاضر در مجمع تشخيص مصلحت نظام است كه پس از تصويب اجرايي خواهد شد.
به گزارش ايسنا، در ادامه ديدار وزير دادگستري كشور افغانستان، گفت: دو كشور ايران و افغانستان سال هاي زيادي با يكديگر روابط دو جانبه دارند كه اين روابط نيز ريشه در مشتركات و در راس آن دين مقدس اسلام دارد.
وي با بيان اين كه مرزهاي تصنعي كه ميان كشورهاي اسلامي ايجاد شده هيچ گاه موجب تفرقه دو كشور نشده است، اظهار كرد: ما هيچ گاه كمك شما را در زمان جهاد افغانستان فراموش نمي كنيم؛ همچنان كه شما اكنون ميزبان دو ميليون افغاني در ايران هستيد.
غالب با بيان اين كه ما متوجه مشكلات شما در اين زمينه هستيم و تلاش داريم نگراني هاي شما را از اين منظر كاهش دهيم، گفت: متاسفانه در افغانستان ناامني، فقر، بيكاري و بي سوادي وجود دارد كه البته نگراني شما را در اين رابطه درك مي كنيم.
وزير دادگستري افغانستان ادامه داد: همانطور كه جامعه ايراني به كار افغان ها نياز دارند جامعه افغاني نيز از لحاظ اقتصادي و مالي در اين زمينه نيازمند است.
وي با اشاره به مرز گسترده ميان كشورهاي ايران و افغانستان و قائل نبودن مهاجران براي رعايت قانون رفت و آمد ميان دو كشور، گفت: راهكارهايي براي حل اين مسائل در نظر داريم تا اين مشكلات كاهش يابد.
وزير دادگستري افغانستان در ادامه به بحث قاچاق مواد مخدر و مشكلات مربوط به آن در افغانستان اشاره كرد و گفت: قاچاق موادمخدر و مشكلات پيرامون آن ريشه در بي سوادي و ناآگاهي دارد و ما در تلاش هستيم اين مسايل را كاهش دهيم. البته ناامني موضوع ديگري است كه مردم ما را ناچار مي كند به ايران بيايند.
غالب گفت: بسياري از كساني كه در زمينه قاچاق مواد مخدر فعاليت مي كنند بي سواد بوده و اطلاعي از گرفتاري ها و عواقب ناشي از آن ندارند بنابراين بايد در زمينه ريشه يابي اصلي جرم و شناسايي عوامل اصلي قاچاق و ريشه كن كردن اين پديده با همكاري دو طرف اهتمام ورزيم.
وي در پايان اظهار اميدواري كرد همكاري هاي كنسولي ميان دو كشور در اين رابطه ادامه يابد.

 



رئيس سازمان جهادكشاورزي مازندران: دستگاه تبديل برنج نيمه به دانه كامل وارد كشور شد

رئيس سازمان جهادكشاورزي استان مازندران اظهار داشت: دستگاه تبديل برنج نيمه به دانه كامل وارد كشور شد.
به گزارش فارس از ساري، عنايت الله تورنگ يكشنبه شب در جلسه هدفمند كردن يارانه ها اظهار داشت: با فناوري نوين درصدد هستيم تا نيم دانه هاي برنج را به دانه كامل تبديل كنيم.
وي با بيان اينكه دستگاه تبديل برنج نيمه به دانه كامل وارد كشور شده است، بيان داشت: دستگاه مورد نظر مي تواند در يك سال با يك شيفت كاري حجم 10هزار تن برنج نيمه را به دانه كامل تبديل كند.
تورنگ افزود: طرح اصلاح شاليكوبي ها مي تواند در كاهش ضايعات و هدر رفت شالي به كشاورزان كمك كند كه در روش نوين تبديل برنج نيمه به دانه هاي كامل سبب توسعه تجارت برنج شده و با شناسه ويژه اي مي تواند در بازار هدف به فروش برسد.
وي با بيان اينكه رويكرد ساماندهي و طرح و نوسازي شاليكوبي ها از سال 83 در مازندران شروع شده است، افزود: هم اكنون يك هزار و 260شاليكوبي سنتي و جديد در مازندران فعاليت مي كنند كه 110 واحد به صورت سنتي كار مي كنند.
تورنگ يادآور شد: اصلاح ساختار شاليكوبي ها در بخش خشك كن و پوست كن مي تواند ميزان پرت محصول را به اندازه قابل ملاحظه اي كاهش دهد.
رئيس سازمان جهادكشاورزي مازندران ضرورت تجميع و نوسازي شاليكوبي ها را در دستور كار برنامه ريزان امر توليد قرار داد و گفت: موضوع هدفمند شدن يارانه ها با اصلاح ساختار شاليكوبي ها پيوند خورده است كه در اين راستا وزارت جهادكشاورزي مي تواند براي تجميع و در راستاي تبديل شاليكوبي ها تسهيلات دهد.
وي افزود: ميزان آفت برنج در شاليكوبي هاي كشور 26درصد و در كشورهاي توسعه يافته اين ميزان به 15درصد مي رسد كه براي كاهش اين آمار بايد موضوع تجميع شاليكوبي ها در اولويت كار برنامه ريزان امر قرار گيرد.
تورنگ خاطرنشان كرد: تاكنون صاحبان صنعت شاليكوبي در مازندران براي تجميع طرح اصلاح ساختار واحدها اقدام نكردند و از سال 86 تاكنون صدور پروانه جديد به شاليكوبي ها متوقف شده است.

 



اعلام واحدهاي خون گيري فعال در روز عيد فطر

اداره كل انتقال خون استان تهران، هفت واحد خون گيري فعال در روز عيد سعيد فطر را اعلام كرد.
براساس اعلام اداره كل انتقال خون استان تهران همزمان با روز عيد سعيد فطر، مراكز انتقال خون وصال شيرازي از ساعت 8 تا 21 و 30 دقيقه، آزادي از ساعت 8 تا 19، مترو شهر ري 8 تا 19، نارمك از ساعت 16 تا 24، امامزاده صالح(ع) از ساعت 16 تا 24، حسينيه زنجانيها از ساعت 7 و 30 دقيقه تا پايان مراسم عيد، حرم عبدالعظيم (ع) ساعت 7 و 30 دقيقه تا 13 و 30 دقيقه آماده ارايه خدمت به شهروندان تهراني است.

 



وزير صنايع و معادن: تحريم ها سبب پيشرفت ايران شده است

وزير صنايع و معادن گفت: تحريم ها عليه ايران سبب رشد و پيشرفت كشورمان شده است.
به گزارش خبرگزاري فارس از اسلامشهر، «علي اكبر محرابيان» عصر شنبه با حضور در جلسه شوراي اداري اين شهرستان اظهار داشت: تحريم هاي اعمال شده از سوي مخالفان ايران اسلامي نه تنها مشكلي براي اين سرزمين به وجود نياورده، بلكه سبب ايجاد فرصتي براي كار و تلاش بيشتر و نيز رشد و تعالي ايران اسلامي شده است.
وي ادامه داد: امروز زيرساخت هاي احداث شده در كشور، شرايط و زمينه لازم براي پيشرفت امور را بيشتر از قبل مهيا كرده است و با حضور نيروهاي انقلابي و جوانان نخبه، تحصيل كرده، متخصص و متدين در عرصه هاي مختلف، ما هر روز شاهد رشد و تعالي اين مملكت هستيم.
محرابيان در بخش ديگري از سخنان خود به مشكلات شهرهاي حاشيه اي استان تهران اشاره كرد و گفت: اين مناطق در طول ساليان گذشته در سايه توجه به تهران قرار داشته و از رشد آنچناني برخوردار نشدند، ولي در دولت هاي نهم و دهم به اين مسائل بيشتر توجه شده است و اكنون شاهد رشد و شكوفايي آنها هستيم.
وزير صنايع با اشاره به ظرفيت هاي بالقوه و مؤثر شهرستان اسلامشهر اظهار داشت: رويكرد رئيس جمهور اين است كه هر منطقه متناسب با ظرفيت هاي همان محل رشد يابد كه در طي چند سال گذشته اسلامشهر نيز شاهد تحولات، رشد و پيشرفت چشمگيري بوده كه اين مسئله مرهون زحمات مديران منطقه ومسئولان استان است.
وي افزود: در حوزه صنعت، شهرستان اسلامشهر با وجود محدوديت صنايع در شعاع 120 كيلومتري از تهران، از رشد صنعتي قابل توجهي برخوردار شده و با تشكيل ستاد تسهيل صنايع و معادن انشاءالله به زودي جلسه رسيدگي به مشكلات و مسائل صنايع اين شهرستان با حضور مديران ارشد استان تشكيل و مورد رسيدگي قرار مي گيرد.

 



اجراي طرح تحقيق و تفحص از بيمه محصولات كشاورزي

عضو كميسيون كشاورزي از تهيه گزارشي درباره عملكرد شيلات و قرائت قريب الوقوع آن درمجلس و تناقض رفتاري وزارت بازرگاني در واردات برنج خبر داد و گفت:10 عضو هيئت تحقيق و تفحص مجلس براي بررسي عملكرد گزينشي صندوق بيمه محصولات كشاورزي انتخاب شدند.
يونس اسدي در گفت وگو با خبرگزاري فارس گفت: مجلس، گزارش رئيس سازمان شيلات، تعيين اعضاي تحقيق و تفحص بيمه محصولات كشاورزي و بررسي گزارش تحقيق و تفحص از برنج را بررسي كرد.
وي افزود: گزارش سازمان شيلات در مورد عملكرد اين سازمان ارائه شد و در اين زمينه راهكارها و پيشنهادات لازم بيان شد.
اسدي گفت: در اين گزارش آمده بود توليد ماهيان سردآبي هم اكنون 70 هزار تن در سال است و تا پايان برنامه پنجم به 150 هزار تن در سال خواهد رسيد.
عضو كميسيون كشاورزي تصريح كرد: اگرچه اين آمارها اندكي اغراق آميز است اما قبول داريم كه ظرفيت هاي فراواني براي اشتغال و توليد در بخش شيلات وجود دارد و بايد توجه جدي به آن شود.
وي افزود: مشكلي كه هم اكنون در قانون سازمان شيلات وجود دارد الزام به وجود اداره كل ها در شهرهاي ساحلي است كه از نظر ما غيرقانوني بوده و بايد اصلاح شود.
اسدي خاطرنشان كرد: ارائه اين گزارش از طرف شيلات در راستاي ماده 33 آئين نامه داخلي كميسيون هاي مجلس بود كه به آنها اجازه مي دهد به صورت موردي، سالانه و يا هر وقت كه خواستند از سازمان ها گزارش بخواهند.
اسدي افزود: كميسيون كشاورزي مجلس اخيراً از سازمان شيلات گزارشي تهيه كرده بود، بنابراين قبل از قرائت در صحن علني مجلس از اين سازمان خواست تا توضيحات خود را ارائه دهد.
وي ادامه داد: هم اكنون توليد در شيلات در حداقل است و ما هم آماده هستيم كمك كنيم تا به ظرفيت لازم خود برسد.
اسدي در بخش ديگري از صحبت هاي خود گفت: در دستور كار دوم مجلس، اعضاي هيئت تحقيق و تفحص از بيمه محصولات كشاورزي كه 10 نفر هستند، مشخص شدند. اين اعضا موظف اند طبق قانون حداكثر تا 6 ماه نتيجه گزارش خود را اعلام كنند.
عضو كميسيون كشاورزي مجلس گفت: تاكنون صندوق بيمه محصولات كشاورزي در بسياري از موارد گزينشي عمل كرده و بعضي محصولات را خوب پوشش داده و برخي ديگر را پوشش مناسبي نداده است.
اسدي در ادامه با اولتيماتوم به مافيا گفت: آنان كه در اقتصاد مملكت اختلال ايجاد مي كنند بايد به سزاي عمل خودشان برسند. وي با انتقاد از تصميمات پراكنده اخير مسئولان در مورد واردات برنج گفت: براساس تأييد دو كميسيون مجلس، آلوده بودن برنجها محرز شده است، اما همچنان وزارت بازرگاني مجوز واردات صادر مي كند.

 



در روزهاي 21 تا 23 مهرماه امسال
نخستين جشنواره فرهنگي- هنري ويژه نابينايان كشور در كاشان برگزار مي شود

كاشان- خبرنگار كيهان:
مديرجامعه اسلامي نابينايان كاشان از برگزاري نخستين جشنواره فرهنگي هنري «نگاه» ويژه نابينايان كشور در اين شهرستان خبرداد.
عباس نهادي گفت: اين جشنواره براي نخستين بار در كشور به ميزباني اين شهرستان با هدف معرفي توانايي هاي نابينايان و كم بينايان و ارتقاي سطح آگاهي جامعه و خانواده هاي نابينايان نسبت به برخورد صحيح با آنها از 21 تا 23 مهرماه سال جاري برگزار مي شود.
وي با اشاره به نامگذاري روز 23مهرماه به روز جهاني عصاي سفيد، افزود: اين جشنواره در رشته هاي قرآن (حفظ كل، قرائت)، تواشيح، ادبي (شعر، داستان كوتاه، مقاله)، موسيقي (تك نوازي، هم نوازي، سرود)، تئاتر و هنرهاي دستي انجام مي شود.
به گفته وي اين جشنواره در سه گروه سني، كودكان، نوجوانان و بزرگسالان برگزار شده و مبناي انتخاب آثار برگزيده درهر بخش، كيفيت آن آثار است.
نهادي، موضوع و محورهاي جشنواره را آزاد اعلام و خاطرنشان كرد: روشندلان متقاضي براي شركت در اين جشنواره مي توانند آثار هنري خود را تا تاريخ 23 شهريورماه به جامعه اسلامي نابينايان كاشان ارسال كنند.

 



اخبار ادبي و هنري

گشايش چهارمين جشنواره رحمه للعالمين
چهارمين جشنواره بين المللي «رحمه للعالمين» با حضور رئيس سازمان فرهنگي و هنري شهرداري تهران، رئيس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامي و 85 هنرمند غيرايراني و 06 هنرمند مطرح ايراني آغاز به كار كرد.
چهارمين جشنواره بين المللي «رحمه للعالمين» از سوي فرهنگسراي ملل سازمان فرهنگي و هنري شهرداري تهران و با همكاري سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامي برگزار مي شود و طي آن هنرمندان 61كشور اسلامي، آداب رسوم رمضاني كشورهاي خود را به نمايش گذارده و در مباحثات فرهنگي شركت مي كنند.
امير خوراكيان، رئيس سازمان فرهنگي و هنري شهرداري تهران در اين مراسم گفت: هدف از برگزاري اين جشنواره استفاده از فرصت بي نظير ماه رمضان براي پرداختن مسلمانان به آداب و رسوم و فرهنگ و هنر خود و ايفاي نقش در دنياي امروزي است.
وي تأكيد كرد: در دنيايي كه سكولاريسم، بي ديني و كم رنگ شدن ارزش هاي الهي را تبليغ مي كنند، حركت اين جشنواره قدم ارزشمندي براي تبليغ صلح، ارزش هاي الهي و انساني و تقويت اين راه است و اين حركت مي تواند در تحكيم امت اسلامي و مقابله با ظلمت موثر باشد. چهارمين جشنواره «رحمه للعالمين» تا پايان ماه مبارك رمضان در محل دائمي نمايشگاه هاي شهرداري تهران واقع در بوستان گفتگو برپاست.
در اين جشنواره برنامه هايي همچون نشست و گردهمايي با موضوع فرهنگ رمضان در ميان مسلمانان، برگزاري برنامه هاي شب شعر و ادب كشورها، سفره هاي اطعام و افطاري ملل مختلف با هدف آشنايي با فرهنگ و غذاهاي اسلامي، برنامه هاي مختلف هنري، كنسرت موسيقي و نمايشگاه هنرهاي تجسمي برگزار خواهد شد.
نخستين همايش زنان اهل قلم انقلاب و دفاع مقدس
نخستين همايش زنان اهل قلم انقلاب و دفاع مقدس به همت مركز امور زنان و خانواده رياست جمهوري برگزار مي شود.
اين همايش كه زمان برگزاري آن هفته دفاع مقدس است، نگاهي پژوهشي به حضور زنان در عرصه فرهنگ و ادبيات دفاع مقدس و انقلاب و همچنين حضور فعال آنان در دوران انقلاب و دفاع مقدس دارد. «دعوت از زنان اهل قلم و فعال در زمينه ادبيات انقلاب اسلامي و دفاع مقدس و گردهمايي آنان از سراسر كشور»، همچنين «بررسي نقش زنان در كتب انقلاب و دفاع مقدس و تطبيق نقش ارائه شده با واقعيت نقش زنان در مراحل مختلف انقلاب و دفاع مقدس» از جمله اهداف برگزاري اين همايش است.
ارسال كتاب هاي دفاع مقدس به تمام كتابخانه هاي كشور
در راستاي اجراي طرح «صد كتاب» به مناسبت هفته دفاع مقدس، 01 عنوان كتاب تخصصي در اين حوزه به كتابخانه هاي كشور ارسال مي شود.
مديركل امور فرهنگي نهاد كتابخانه هاي كشور با اعلام اين خبر گفت: به مناسبت هفته دفاع مقدس 01 عنوان كتاب تخصصي از تازه هاي نشر در قالب دو نسخه به هر يك از كتابخانه هاي عمومي كشور ارسال مي شود.
اين كتاب ها «قطار انديمشك» سروده عليرضا قزوه، «دفتر آبي» به قلم ابوالفضل سپهر، «در كمين گل سرخ» خاطرات شهيد صيادشيرازي، «با سرودخوان جنگ در خط نام ننگ» روايت نادر ابراهيمي، «هفت روز آخر» نوشته محمدرضا بايرامي، «حرف ما» اثر مرتضي سرهنگي، «از به» نوشته رضا اميرخاني، «كوچه نقاش ها» از سيدابوالفضل كاظمي»، «اشغال تصوير سيزدهم» از محمدرضا ابوالحسني و «داستان هاي شهر جنگي» به قلم حبيب احمدزاده را شامل مي شود.
مجدالدين معلمي افزود: در ماه رمضان دو نسخه از كتاب «شهر خدا» نوشته عليرضا پناهيان در راستاي اجراي طرح «صد كتاب» به كتابخانه هاي كشور ارسال شد. در اين طرح 001 عنوان كتاب پرمخاطب در موضوع هاي مختلف به كتابخانه ها ارسال مي شود.
مجموعه عكس هاي آزادگان منتشر مي شود
دبير بخش عكس نمايشگاه تجسمي آزادگان از انتشار كتابي شامل عكس هايي با موضوع آزادگان خبر داد.
مجتبي آقايي در حاشيه نمايشگاه تجسمي آزادگان با اعلام اين خبر گفت: به زودي مجموعه جامع و كاملي شامل عكس هايي از روزهاي ورود و مبادله آزادگان، به همت بنياد شهيد و امور ايثارگران منتشر خواهد شد.
او درباره بخش عكس نمايشگاه تجسمي آزادگان نيز گفت:اين بخش يكي از جامع ترين مجموعه عكس هاي آزادگان كه از سندهاي مصور انقلاب اسلامي به شمار مي رود، پس از 02 سال به نمايش گذاشته شده است و مي تواند با زبان هنر و به نحوي قابل توجه، اين رخداد مهم و ارزشي را به نسل هاي بعدي نشان دهد.
يادآور مي شود به مناسبت سالروز ورود آزادگان به ميهن، معاونت پژوهشي بنياد شهيد و امور ايثارگران، از 62 مرداد نمايشگاه آثار تجسمي را در شش رشته در فرهنگستان هنر داير كرده است. اين نمايشگاه تا پايان شهريور ماه در مؤسسه صباي فرهنگستان هنر واقع در تقاطع خيابان هاي ولي عصر و طالقاني برپاست.

 



مراسم بزرگداشت شهداي هفدهم شهريور امشب برگزار مي شود

شوراي هماهنگي تبليغات اسلامي در آستانه فرا رسيدن سي و دومين سالگرد جمعه سياه، يوم ا... هفدهم شهريور با صدور اطلاعيه اي اعلام كرد: «ويژه مراسم بزرگداشت شهداي هفدهم شهريور» سه شنبه شب 16/6/1389 از ساعت 00/21 با سخنراني «حجت الاسلام والمسلمين سعيدي» نماينده ولي فقيه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامي و حضور آحاد مختلف مردم مومن و روزه دار تهران در مسجد علي بن موسي الرضا(ع) (واقع در ميدان شهداي تهران پائين تر از شهرداري منطقه 12) برگزار مي شود.
شوراي هماهنگي تبليغات اسلامي در اين اطلاعيه با دعوت از عموم امت حزب ا... و شهيد پرور بويژه مردم مومن و روزه دار تهراني دعوت كرد تا با حضور انقلابي، پرشور و گسترده خود در اين ويژه مراسم، ضمن زنده نگاه داشتن ياد و خاطره شهداي گلگون كفن انقلاب اسلامي بويژه شهداي والامقام هفدهم شهريور، با آرمان هاي شهدا و امام شهدا تجديد ميثاق نموده و گذشته پرافتخار شهداي انقلاب اسلامي را به عنوان چراغ راه آينده خود قرار دهند و با بزرگداشت اين گونه ايام، كشور و نظام خود را از گزند حوادث و بلاياي فتنه هاي آخر زمان حفظ و انقلاب اسلامي خود را بيمه كنند.

 



زوج هاي جديد تا 25 شهريور شماره حساب خود را ثبت كنند

رئيس مركز آمار ايران اعلام كرد: خانوارهايي كه در سال هاي 87 تا 89 ثبت نام كرده اند و يكي از وقايع چهارگانه حياتي (تولد، ازدواج، طلاق و فوت) براي اعضاي آنها اتفاق افتاده است از 15 شهريور تا 25 شهريور فرصت دارند به سامانه وزارت رفاه مراجعه و شماره حساب ارائه كنند.
به گزارش پايگاه اطلاع رساني دولت، عادل آذر اظهار داشت: از سال 1387كه عمليات جمع آوري اطلاعات اقتصادي خانوارها آغاز شد و يك ميليون و هشتصد هزار تولد، چهارصد هزار فوت و يك ميليون و ششصد هزار ازدواج و طلاق ثبت شده كه اطلاعات آن از طريق ثبت احوال و سازمان ثبت اسناد به مركز آمار ايران ارائه و اطلاعات خانوارها اصلاح شده است.
وي بيشترين پرسش هموطنان را مربوط به مزدوجين اعلام كرد و افزود: پسر و دختري كه ازدواج كرده اند، در فهرست مركز آمار از خانوار قبلي حذف و خانوار جديدي به سرپرستي مرد يا داماد تشكيل شده و لازم است مرد خانوار جديد يا داماد از 15 تا 25 شهريور به سامانه وزارت رفاه مراجعه و در صورت تمايل به دريافت يارانه نقدي، شماره حساب ارائه كند.
آذر تصريح كرد: زوج هاي جديد از 15 تا 25شهريور بايد براي معرفي شماره حساب به پايگاه اينترنتي وزارت رفاه به نشاني wwwrefahiir مراجعه كنند.
رئيس مركز آمار ايران درباره چگونگي پرداخت يارانه نقدي به مردان و زناني كه از هم طلاق گرفته اند، گفت: مرد يا سرپرست خانوار پس از طلاق نيز مي تواند شماره حساب خود را براي دريافت يارانه نقدي خود و افراد تحت تكفلش به سامانه وزارت رفاه معرفي كند اما براي زناني كه طلاق گرفته اند يك خانوار جديد يك نفري در نظر گرفته شده است و خانم هايي كه طلاق گرفته اند خود به عنوان سرپرست خانوار مي توانند شماره حساب خود را از 51 تا 52شهريور به سامانه وزارت رفاه معرفي كنند.
وي درباره چگونگي اعمال تغييرات مربوط به تولد و فوت افراد نيز گفت: تولد فرزند جديد به تعداد افراد خانوار اضافه شده و نام افراد فوت شده نيز از فهرست خانوارها حذف شده است.
آذر در پاسخ به اين سؤال كه در صورت فوت سرپرست خانوار تكليف ساير اعضا براي دريافت يارانه نقدي چه خواهد شد، افزود: در اين صورت بايد اطلاعات مسن ترين فرد تحت تكفل متوفي كه معمولاً همسر وي است با كد ملي به سامانه وزارت رفاه ارائه و شماره حساب معرفي شود.
وي درباره تكليف افرادي كه اطلاعات اقتصادي خود را به مركز آمار ايران ارائه كردند و حتي كد رهگيري دارند اما هنگام مراجعه به سامانه وزارت رفاه اجازه معرفي شماره حساب به آنها داده نمي شود، گفت: تعداد اين خانوارها محدود و حدود نيم درصد خانوارهايي است كه اطلاعات خود را به مركز آمار ايران ارائه كرده اند.
رئيس مركز آمار ايران اظهار كرد: در اينگونه موارد سرپرست خانوار تعيين هويت نشده است اما اين افراد نيز از 51 تا 52 شهريور ماه مي توانند با كدملي مسن ترين عضو خانوار، شماره حساب خانوار را معرفي كنند تا در آينده اطلاعات آنها اصلاح شود.
وي درباره خانوارهايي كه تاكنون موفق به ارائه اطلاعات اقتصادي خود به مركز آمار ايران نشده اند نيز گفت: دولت تاكنون در دو مرحله فرصت ارائه اطلاعات اقتصادي را براي هموطنان فراهم كرده اما ممكن است باز هم خانوارهايي موفق به ارائه آن نشده باشند، به همين علت در آذر امسال فرصتي ديگر براي دريافت اطلاعات اقتصادي خانوارها فراهم مي شود تا افرادي كه متقاضي دريافت يارانه نقدي هستند، از آن بهره مند شوند.
آذر در پايان گفت: خانوارهايي كه تاكنون موفق به ارائه اطلاعات اقتصادي خود نشدند نيازي به مراجعه حضوري يا مراجعه به پايگاه هاي مركز آمار و وزارت رفاه ندارند و بايد تا آذر ماه صبر كنند.

 


صفحه (14)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14