(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


شنبه 27 شهريور 1389- شماره 19743

صفحه (14)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
تركيه خواهان افزايش سه برابري مبادلات تجاري خود با ايران شد
آيت الله جنتي: آقاي رئيس جمهور به عنصر پرمشكل مسئوليت ندهيد
ثبت پيام رهبر انقلاب در محكوميت قرآن سوزي به عنوان سند در سازمان ملل
خروش ميليوني در شهرهاي ايران عليه بي حرمتي به قرآن كريم
وزير اطلاعات: تلاش صهيونيست ها براي اسلام هراسي نتيجه عكس داده است
در راستاي سياست دوگانه كاخ سفيد اعلام شد آمريكا:
آژانس حق درخواست از اسرائيل براي پيوستن به NPT را ندارد
عاقبت سلمان رشدي در انتظار توهين كنندگان به قرآن است
انتقاد استاندار تهران از ادعاهاي تفرقه افكنانه مولوي عبدالحميد
هافينگتون پست: هيچ جنگي در آينده نزديك با ايران روي نخواهد داد
سفرهاي سؤال برانگيز خارجي خانواده هاشمي
مقدم فر: جسارت به قرآن كريم شمارش معكوس براي سقوط ليبرال دموكراسي است
اعتراض سفرا و نمايندگان ايران در اروپا به هتك حرمت مقدسات ديني در آمريكا



با بي اعتنايي به سياست تحريم آمريكا
تركيه خواهان افزايش سه برابري مبادلات تجاري خود با ايران شد

نخست وزير تركيه با تاكيد بر عزم كشورش براي گسترش مبادلات تجاري با ايران گفت در نظر داريم طي پنج سال آينده مبادلات تركيه و ايران را تا سه برابر افزايش دهيم.
به گزارش خبرگزاري ها رجب طيب اردوغان كه در جمع بازرگانان تركيه اي مايل به سرمايه گذاري در ايران سخن مي گفت بر عزم آنكارا براي توسعه مبادلات تجاري ميان كشورش و ايران تاكيد كرد. اين اظهارات اردوغان از سوي رسانه هاي بين المللي به بي اعتنايي تركيه به سياست تحريم آمريكا تفسير شد.
نخست وزير تركيه در اين سخنراني افزود: آنكارا در نظر دارد طي پنج سال آينده حجم مبادلات دو كشور را تا سه برابر افزايش دهد.
اردوغان ادامه داد:ايران و تركيه در آستانه امضاي يك موافقت نامه تجارت ترجيحي قرار دارند كه مي تواند حجم مبادلات دو كشور را به 30 ميليارد دلار افزايش دهد.
وي همچنين در ديدار با معاون اول رئيس جمهور ايران در آنكارا گفت: من دليلي نمي يابم كه نتوانيم يك مكانيسم تجاري بدون مانع با ايران امضا كنيم شبيه آن موافقت نامه اي كه با اروپا امضا كرده ايم.
اردوغان ادامه داد:تركيه قصد دارد خريد گاز طبيعي خود را از ايران افزايش دهد و اين واردات را با كاربردهاي صنعتي و خانگي به مصرف برساند تركيه همچنين اميدوار است بتواند در آينده گاز ايران را به اروپا صادر كند تركيه تلاش خواهد كرد برخي هزينه ها و تعرفه ها را در اين زمينه حذف كند و تبادلات مالي خود را با بانكهاي ايراني افزايش دهد.
وي با اشاره به مذاكرات دو جانبه در سفر دو روزه رحيمي به استانبول گفت: پيشبرد روابط دو جانبه مورد تاكيد مجدد قرار گرفت، و راجع به گام هاي آينده كه بايد برداشته شود، گفت وگوهايي انجام شد.
ايران بايد از انرژي هسته اي استفاده كند
اردوغان با اشاره به برنامه هسته اي ايران ادامه داد: در خصوص اين برنامه در دوره حساسي بسر مي بريم و بايد براي اين موضوع راه حلي صلح آميز پيدا شود.
اردوغان با بيان اينكه از فرصت ها بايد استفاده شود ادامه داد: هر كاري كه تركيه بتواند انجام دهد، در آينده انجام خواهد داد.
وي با بيان اينكه تركيه طرفدار گفت وگو است تصريح كرد: ما مي خواهيم كه اين مسائل از راه ديپلماتيك حل بشود.
اردوغان با تصريح بر اينكه تركيه نمي خواهد در منطقه بمب اتمي وجود داشته باشد تاكيد كرد: اما هر كشوري حق دارد انرژي هسته اي داشته باشد و بايد اجازه داده شود ايران نيز از انرژي صلح آميز هسته اي استفاده كند، اين خواسته تركيه است.
رحيمي و ضرورت تقويت روابط ايران و تركيه
معاون اول رئيس جمهوري كشورمان هم در نشست خبري مشترك با اردوغان با اشاره به اراده طرفين براي توسعه روابط دوجانبه گفت: بر همين اساس هدف توسعه روابط تا 30 ميليارد دلار را براي خود تدوين كرديم و امروز ظرفيت و زمينه ها به حدي مساعد است كه ما را براي توسعه مبادلات بيش از اين رقم تشويق مي كند.رحيمي گفت: موقعيت ممتاز تركيه در كنار موقعيت ممتاز ايران ما را رهنمود مي كند كه براي امنيت و آسايش در جهان اسلام تلاش كنيم و به بيگانگان بگوييم كه از سرزمين هاي اسلامي خارج شوند.
رحيمي ادامه داد: به اين ترتيب امنيت را در افغانستان، پاكستان و عراق به كمك كشور دوست تركيه فراهم و رفاه اين كشورها را تامين مي كنيم.
امضاي پنج سند همكاري
در جريان سفر محمدرضا رحيمي به تركيه پنج يادداشت تفاهم همكاري در زمينه «بازگشايي دو مرز زميني جديد ميان ايران و تركيه»، «تبادل فرهنگي»، «گمرك، حمل ونقل، صنايع و تجارت»، «آموزش عالي و جوانان» و همچنين «آژانس تشويق سرمايه گذاري» در حضور محمدرضا رحيمي و رجب طيب اردوغان به امضا مقامات دو كشور رسيد.
ايران و تركيه همچنين يك بيانيه مشترك در خصوص ضرورت ارتقاي سطح مناسبات دو جانبه و منطقه اي به امضاء رساندند.
خشم واشنگتن
امضاي اسناد همكاري ميان ايران و تركيه و نيز اظهارات اردوغان مبني بر افزايش حجم مبادلات تجاري دو كشور تا سه برابر حالت فعلي خشم مقامات كاخ سفيد را در پي داشته است.
روزنامه آمريكايي وال استريت ژورنال در همين رابطه اظهارات اردوغان را عامل نگراني مقامات آمريكايي دانست و نوشت: اظهارات اردوغان احتمالا به نگراني هاي واشنگتن در اين خصوص خواهد افزود زيرا دولت اسلامگراي تركيه در حال دور شدن از غرب و توجه بيشتر به اولويت هاي سياست منطقه اي خود است.
به گزارش اين روزنامه حجم مبادلات تجاري ايران و تركيه طي سال هاي اخير افزايش قابل ملاحظه اي داشته است و در سال گذشته اين رقم به 10 ميليارد دلار رسيد. در سال 2000 حجم مبادلات دو كشور تنها يك ميليارد دلار بود كه بدين ترتيب طي 9 سال اين رقم 10 برابر شده است. در هفت ماه نخست سال جاري ميلادي نيز مبادلات دو كشور 86 درصد رشد داشته است.
ايران يك سوم نياز تركيه به انرژي را تامين مي كند.
گفتني است آنكارا چندي پيش نيز در اقدامي كه به شدت خشم واشنگتن را برانگيخت به قطعنامه شوراي امنيت عليه ايران راي منفي داد.

 



آيت الله جنتي: آقاي رئيس جمهور به عنصر پرمشكل مسئوليت ندهيد

امام جمعه موقت تهران استقرار ولايت فقيه در ايران را يكي از نعمتهاي الهي به ملت ايران دانست و تاكيد كرد: بايد به اين خاطر كه حكومت اسلامي به دست ولي فقيه عادل و مردي منحصر بفرد در دنياي اسلام است، تشكر كرد.
دبير شوراي نگهبان با تاكيد بر اينكه همه احوال و زندگي رهبرمعظم انقلاب اسلامي براي خدا صرف مي شود، گفت: اين نعمت بزرگي است كه بايد شكر آن را به جاي آورد.
جنتي، حضرت آيت الله خامنه اي را فردي مدير و مدبر دانست و گفت: هرگاه غائله و مشكلي در كشور بوجود مي آيد، ايشان با زبان، قلم، بيانات و موضعگيري خود غائله را ختم مي كنند. خطيب نمازجمعه تهران به فتنه سال 88 و تدابير رهبرمعظم انقلاب اسلامي براي خنثي كردن توطئه دشمنان اشاره كرد و گفت: ايشان در يكسال گذشته از طريق سخنان، خطابه ها و بيانيه ها نطفه هاي فساد را خفه كرد و اجازه رشد فساد را نداد و آن را سركوب كرد.
جنتي تاكيد كرد: رهبرمعظم انقلاب سال 88 را با يك قوت قلب پشت سرگذاشت و دشمن را نااميد و فتنه ها را خاموش كردند كه همه اينها نيازمند شكرگزاري ملت ايران است.
امام جمعه موقت تهران با تمجيد از مواضع و رهنمودهاي رهبرمعظم انقلاب در خطبه هاي عيد فطر و ديدار اقشار مردم در اين روز اظهار داشت: ديدگاه هايي كه ايشان در ديدار نمايندگان مجلس خبرگان رهبري مطرح كردند نشان مي دهد كه ايشان چقدر حساب شده صحبت مي كند.
جنتي با اشاره به رهنمودهاي رهبرانقلاب در ديدار نمايندگان مجلس خبرگان اظهار داشت: ايشان وضعيت ايران در دنيا و وضعيت غرب در جهان و همچنين وضعيت بين المللي آمريكا و صهيونيست را ترسيم و رشد روزافزون ملت ايران را گوشزد كردند.
خطيب نمازجمعه اين هفته تهران اظهار داشت: بسياري از اين موفقيت ها در حوزه هاي صنعتي، فناوري، انرژي هسته اي، نظامي و سياسي در سال 88 كه سال پرتنش بود به دست آمد.
جنتي افزود: در مقابل پيشرفت هاي ملت ايران، دشمنان رو به ضعف و زوال هستند و به همين دليل كارهاي وحشيانه، بدون بينش و بيش فعالي را انجام مي دهد.
قرآن سوزي، حركتي ديوانه وار است
امام جمعه موقت تهران در ادامه به موضوع هتك حرمت قرآن از سوي افراطيون در آمريكا اشاره و آن را حركتي ديوانه وار توصيف كرد و خطاب به مرتكبين اين جنايت گفت: مگر قرآن مال ايران است كه آن را مي سوزانيد؟ قرآن مال يك ميليارد و نيم مسلمان و از آن نسل هاي قبل و نسل هاي بعدي تا روز قيامت است.
آيت الله جنتي قرآن را كتاب عدل و احسان توصيف كرد و آن را ناشي از استيصال دنياي استكبار در مقابل ايران و رشد بيداري اسلامي و قرآن دانست.
وي با بيان اينكه اينگونه هتك حرمت ها به ساحت قرآن به زيان مرتكبين آنان خواهد بود، اظهار داشت: آنان مساله 11 سپتامبر را بوجود آوردند اما نظرسنجي ها نشان مي دهد 84 درصد مردم آمريكا خود حكومت را عامل اين كار مي دانند.
دبير شوراي نگهبان افزود: در همان سالي كه حادثه 11 سپتامبر به راه افتاد، فروش قرآن در يك نمايندگي كتاب در آلمان چهارصد برابر افزايش يافت در حالي كه آنان اسلام را به رفتارهاي تروريستي متهم مي كردند.
جنتي قول داد كه رشد نشر قرآن تا سال آينده در كل دنيا افزايش خواهد داشت.
وي ادامه داد: كسي كه منطق داشته باشد دست به سوزاندن قرآن نمي زند.
خطيب نمازجمعه اين هفته تهران با تاكيد بر اينكه اهانت به قرآن را صددرصد به ضرر هتاكان و به نفع مسلمانان دانست در عين حال گفت: البته دل هاي مسلمانان به خاطر اين اهانت جريحه دار شد و به خاطر اين مصيبت و فاجعه به خداوند شكايت بردند.
وي افزود: البته مسلمانان در برابر اين رفتار، عكس العمل نامعقول نشان نمي دهند زيرا آيين حضرت موسي(ع) و حضرت عيسي(ع) و كتاب هاي آسماني آنان براي مسلمانان محترم است.
خطيب نمازجمعه اين هفته تهران خطاب به عوامل هتك حرمت به قرآن اظهار داشت: تنها كاري كه خواهيم كرد، اين است كه همان كارهايي كه شما را عصباني كرده، ادامه خواهيم داد.
نبايد مردم را نااميد كرد
دبير شوراي نگهبان در ادامه با اشاره به رهنمودهاي رهبرانقلاب به خبرگان ملت اظهار داشت: ايشان بر لزوم دادن اميد به مردم تاكيد كردند لذا نبايد در مردم نااميدي و بدبيني تزريق كرد. جنتي با تاكيد بر اينكه مردم بايد به مسئولان اعتماد داشته باشند، گفت: كسي كه دم از نااميدي مي زند و قصد مايوس كردن مردم را دارد، خيانت مي كند.
وي با بيان اينكه رهبرانقلاب تاكيد دارند كه نبايد فضاي بدبيني در كشور ايجاد شود، گفت: ايشان به خبرگان ملت يادآور شدند كه دشمن به دنبال جدا كردن مردم از نظام، تضعيف معنويت در جامعه، اشاعه فساد در بين جوانان است و به همين خاطر نخبگان بايد هوشيار و با پرهيز از غفلت نقشه هاي دشمنان را نقش برآب كنند.
دبير شوراي نگهبان در خطبه دوم نماز جمعه تهران ضمن تقدير از اقدامات دولت دهم خطاب به رئيس جمهور، گفت: اي برادر و دوست عزيز كاري كن كه قابل توجيه باشد و مردم ناراضي نشوند. به عنوان مثال عنصري كه پرمشكل است را بالا بردن و مسئوليت هاي مختلف به آن سپردن كار درستي نيست.
به گزارش ايسنا آيت الله احمد جنتي گفت: اين مسئله را مدت ها بود كه مي خواستم بيان كنم. چرا كه معتقدم هر چند ممكن است مورد فرعي باشد اما بسيار مهم است. لذا اميدوارم طوري كار شود كه هم خدا و هم مردم و علما و مراجع و مقام معظم رهبري راضي باشند.

 



خزاعي خبرداد
ثبت پيام رهبر انقلاب در محكوميت قرآن سوزي به عنوان سند در سازمان ملل

نماينده دائم جمهوري اسلامي ايران در سازمان ملل متحد، از ثبت متن پيام مقام معظم رهبري خطاب به امت اسلامي در خصوص محكوميت توهين به قرآن كريم، به عنوان سند مجمع عمومي سازمان ملل خبرداد.
«محمد خزاعي» نماينده دائم كشورمان در سازمان ملل با اعلام اين خبر، ثبت پيام مقام معظم رهبري در سازمان ملل را در راستاي جلب توجه جامعه بين المللي به موضع بر حق نظام جمهوري اسلامي ايران و هشدار نسبت به پيامدهاي خطرناك توهين به كتاب آسماني مسلمانان و عواقب جريحه دار كردن احساسات مذهبي بيش از يك چهارم ساكنان كره زمين دانست.
خزاعي تصريح كرد: همانطور كه مقام معظم رهبري فرموده اند، اعتقادات مذهبي و توحيدي و احترام به انبياء الهي و كتب آسماني مهمترين عامل پيوندو ارتباط فرهنگي و معنوي ملت ها و جوامع بشري بوده و قرآن كريم با معارف والاي اخلاقي و الهي و تكريم مقام شامخ انبياء الهي در اين زمينه پيشگام است.
نماينده كشورمان افزود: اهانت به قرآن كريم در واقع اهانت به همه انبياي الهي و مذاهب ابراهيمي است.
وي خاطرنشان كرد: اين اقدامات انزجارآميز ادامه توطئه و خباثت همان گروه ها و افرادي است كه از هر فرصتي براي ايجاد تفرقه و نزاع بين پيروان اديان مختلف و ملل عالم استفاده مي كنند. همان كساني كه با ايجاد فاجعه انفجار 11سپتامبر 2001 بر آتش اختلافات مذهبي و قومي بين ملت ها دميدند و بقاي خود را در تداوم تنش و نفرت انگيزي بين فرهنگ ها و ملت ها جستجو مي كنند.
خزاعي همچنين با اشاره به اقدامات صورت گرفته براي مقابله با اين اقدام توهين آميز عليه اسلام، يادآوري كرد كه نمايندگي كشورمان در نيويورك بلافاصله پس از انتشار خبر اين تصميم شيطاني از سوي يك كشيش نما با توجه به اهميت موضوع طي نامه اي به دبيرخانه سازمان كنفرانس اسلامي در نيويورك و طرح موضوع در سازمان ملل، خواستار توجه و برخورد قاطع اين سازمان و مسلمانان با اينگونه اقدامات توهين آميز شد.

 



خروش ميليوني در شهرهاي ايران عليه بي حرمتي به قرآن كريم

نمازگزاران نماز جمعه، دوشادوش يكديگر و همگام با ايرانيان سراسر كشور با شركت در راهپيمايي، هتك حرمت قرآن را محكوم كردند.
شركت كنندگان در اين راهپيمايي ضمن در دست داشتن قرآن كريم و جملات مقام معظم رهبري در پيام اخير مبني بر محكوم كردن اهانت به قرآن كريم، پلاكاردهايي با مضامين زير نيز در دست داشتند:
«كشيش صهيونيستي مرگت باد، ننگت باد»، «اسلام دين آزادي و معنويت، قرآن كتاب رحمت، حكمت و عدالت»، «نور قرآن هميشه جاودان است»، «عمل ناكشيش آمريكايي جلوه شيطان در اهانت به قرآن مجيد است»، «مرگ بر آمريكا، مرگ بر اسرائيل».
به گزارش ايسنا، پس از تجمع راهپيمايان در ميدان انقلاب و سخنراني آيت الله سيداحمد خاتمي، امام جمعه موقت تهران قطعنامه پاياني اين راهپيمايي قرائت شد و جمعي از حاضران در اين راهپميايي پرچم آمريكا را به آتش كشيدند.
گفتني است در اين راهپيمايي اعتراض آميز شخصيت هايي همچون حجج اسلام محسني اژه اي دادستان كل كشور و رازيني معاون قوه قضاييه به همراه مرتضي بختياري وزير دادگستري، محمدرضا باهنر نماينده مردم تهران در خانه ملت و حسن غفوري فرد نماينده تهران در مجلس شوراي اسلامي نيز حضور داشتند.
به گزارش ايسنا، آيت الله سيد احمد خاتمي عضو مجلس خبرگان رهبري در جمع تجمع كنندگان اظهار كرد: دشمن به دنبال به راه انداختن جنگي مذهبي است و نبايد با مقابله به مثل در هتك حرمت قرآن كريم در ميدان دشمن بازي كرد.
وي با بيان اين مطلب كه شما با راهپيمايي خود باعث عزت قرآن شديد، افزود: اهانت به قرآن مسبوق به سابقه است و در تاريخ اسلام اين مورد وجود داشته است كه فردي قرآن را پاره پاره كرده و سرانجامش اين شد كه وي را كشتند و جسدش را به دروازه شهر آويختند.
اين عضو مجلس خبرگان رهبري اظهار كرد: قطعاً با اين حركت شيطاني، قرآن عظمت جهاني خواهد يافت. پس از سخنراني آيت الله خاتمي، قطعنامه پاياني اين مراسم نيز قرائت شد كه در اين قطعنامه، اعتراض كنندگان عليه هتك حرمت به ساحت مقدس قرآن كريم از علما، دانشمندان و مسئولين مراكز فرهنگي، مذهبي و قانون گذاري خواستند تا با هدف ممانعت از هرگونه اهانت به اديان، پيشنهاد جمهوري اسلامي در «تدوين منشور جهاني جلوگيري از توهين به مقدسات اديان الهي» را به عنوان گامي بازدارنده و كارساز، مورد توجه و اقدام عملي قرار دهند.
متن اين قطعنامه به شرح زير است:
بسم الله الرحمن الرحيم
«يريدون ليطفئوا نورالله بافواههم والله متم نوره و لوكره الكافرون»
(آيه 8 سوره صف)
«كافران مي خواهند تا نور خدا را به گفتار باطل و مسخره خاموش كنند و البته خدا نور خود را هر چند كافران خوش ندارند تمام و كمال (محفوظ) خواهد داشت.»
«قرآن كريم مقدس ترين كتاب آسماني و معجزه جاودان و مظهر رحمت الهي، مصحف نوراني عدالت و رحمت، صلح و شفقت و روشن ترين راه هدايت انبياء بشر تا مقام خليفه اللهي است. قرآن كريم به عنوان انگيزه بعثت نبي مكرم اسلام حضرت ختمي مرتب محمد مصطفي(ص) جامع همه اديان الهي از دين حضرت آدم تا اسلام حضرت خاتم و كامل كننده كتب آسماني فرستاده شده از سوي خداوند باري تعالي است و توهين به ساحت قدسي آن، توهين به همه اديان آسماني و پيروان مكتب انبياء الهي و به آتش كشيدن تمامي ارزش هاي والاي انساني است.»
«جهان اسلام اين روزها آكنده از خشم و نفرت و انزجار نسبت به اقدام جنون آميز و نفرت برانگيز اهانت به ساحت قدسي قرآن كريم از سوي صهيونيسم بين الملل و استكبار پليد آمريكايي است كه ميليون ها آزاده جهان را از داغ اين جسارت بزرگ و جنايت بي شرمانه به دين مبين اسلام و ارزش هاي الهي و شرافت و كرامت انساني، به خشم آورده است.»
«امواج خروشان و طوفان احساسات پاك و اراده هاي راسخ برخاسته از قدرت ايمان مسلمانان حق طلب در سراسر گيتي و واكنش پيروان ديگر اديان الهي به اين اقدام موهن نشان داد كه معارف و ارزش هاي الهي اديان ابراهيمي و كتب آسماني، در قلب و جان و روح مردم موحد و آزاده جهان از پايگاهي عميق و جايگاهي ريشه دار برخوردار است.»
«اينك در شرايطي كه با پيام حكيمانه و راهبردي ولي امر مسلمين، مقام معظم رهبري امت بزرگ اسلام در معرض رسالتي سترگ قرار گرفته است، ما ملت مسلمان و انقلابي ايران با شركت در اين تظاهرات سراسري، ضمن محكوميت و ابراز خشم و انزجار شديد خود از اين اقدام موهن، مواضع خود را با نداي بلند تكبير به اين شرح اعلام مي داريم:
1- كاسه صبر مسلمانان عالم و آزادي خواهان جهان از حركات اسلام ستيزانه و سناريوهاي پليد دشمنان قسم خورده اسلام در ايجاد فتنه هايي نظير ماجراي سلمان رشدي مرتد و كاريكاتوريست خبيث دانماركي به خصوص اهانت اخير در كشور آمريكا و توهين هايي كه هر روز به مسلمانان جهان در كشورهايي نظير افغانستان، عراق، پاكستان، فلسطين و لبنان مي شود، لبريز شده است. بار ديگر فرمايش بنيانگذار جمهوري اسلامي ايران حضرت امام خميني(ره) را براي يادآوري ذهن هاي غبارگرفته نظام ليبرال سرمايه داري تكرار مي كنيم كه اگر در مقابل دين ما بايستيد در مقابل همه دنياي شما خواهيم ايستاد.
2- ملت ايران و مسلمانان آگاه جهان ترديدي در نقش لابي صهيونيستي در حادثه يازدهم سپتامبر ندارند و آن را روي ديگري از سناريوي ساختگي هلوكاست براي بهانه جويي و اعمال خشونت عليه مسلمانان و اشغال سرزمين هاي اسلامي دانسته و از انديشمندان و آزادي خواهان جهان مي خواهد كه براي دفاع از حقوق انسان هاي بي گناه با تشكيل كميته حقيقت ياب و مستقل براي يافتن ماهيت حقيقي و ابهام زدايي از اين حادثه جنايت بار، چهره واقعي عاملان صهيونيستي و دين ستيز حادثه مشكوك يازدهم سپتامبر را براي جهانيان برملا سازند.
3- اهانت به ساحت مقدس قرآن كريم مقدمه اي براي اجراي طرح صهيونيستي ايجاد نزاع ميان مسلمان و مسيحي است. لذا ملت ايران نسبت به ورود كليسا به بازي سياسي بازيگردانان صحنه استكبار جهاني به ويژه صهيونيسم بين الملل هشدار مي دهد و از پيروان واقعي حضرت عيسي بن مريم(ع) مي خواهد تا نسبت به عواقب خطرناك ايفاي نقش ناخواسته در سناريوي از پيش محاسبه و برنامه ريزي شده صهيونيست ها براي جنگ مذهبي بين اديان الهي، هوشيار باشند.
4- قرآن كتاب رحمت، حكمت و عدالت و سرچشمه دانايي، رهايي و عزت بخشي انسان است. امت اسلام اقدامات اهانت آميز عوامل صهيونيزم بين الملل و شيطان بزرگ، آمريكاي جنايت كار را ناشي از زبوني و درماندگي استكبار جهاني در مقابل منطق نوراني قرآن كريم دانسته و آن را نشاني روشن از افول نظام ليبرال دموكراسي غرب و به بن بست رسيدن انديشه هاي استعماري مي داند. لذا تأسف عميق خود را از غفلت و وابستگي برخي از حكمرانان و دولت مردان كشورهاي اسلامي كه همچنان به تمدن رو به انحطاط غرب دل بسته اند، اعلام مي دارد.
5- ما تظاهركنندگان از علما، دانشمندان و مسئولين مراكز فرهنگي، مذهبي و قانون گذاري مي خواهيم تا با هدف ممانعت از هرگونه اهانت به اديان، پيشنهاد جمهوري اسلامي در «تدوين منشور جهاني جلوگيري از توهين به مقدسات اديان الهي» را به عنوان گامي بازدارنده و كارساز، مورد توجه و اقدام عملي قرار دهند.
6- ملت آگاه و با بصيرت ايران اسلامي موضوع فلسطين و جنايات بي شرمانه رژيم اشغالگر قدس را به عنوان مسئله اصلي و فاجعه پاكستان و عدم كمك رساني كشورهاي مدعي حقوق بشر را به عنوان مسئله فوري جهان اسلام مي داند. از همين رو سناريوي نفرت انگيز اهانت به مقدسات را نيز اقدامي در جهت انحراف افكار عمومي از موضوعات مهم منطقه دانسته و خواستار روشنگري علما و انديشمندان جهان اسلام در خصوص توطئه هاي رژيم جنايت كار اسرائيل مي باشد.»
محكوميت اهانت به ساحت مقدس قرآن توسط مردم شهرهاي كشور
مردم متدين و نمازگزار اقصي نقاط كشورمان در محكوميت اهانت به ساحت مقدس قرآن كريم پس از نمازجمعه، خشم و انزجار خود را نسبت به سياستمداران دولت آمريكا و رژيم صهيونيستي نشان دادند.
راهپيمايان با درست داشتن پلاكاردهايي با مضامين ضداستكباري و سر دادن شعارهايي از قبيل مرگ بر آمريكا، مرگ بر اسرائيل، كشيش آمريكايي اعدام بايد گردد، آمريكا و اسرائيل دشمنان اديانند، عزا عزاست امروز روز عزاست امروز مهدي صاحب زمان صاحب عزاست امروز نفرت و انزجار خود را از اين اقدام وقيحانه نشان دادند و خواستار وحدت و اتحاد بيشتر مسلمانان جهان در قبال پديده اسلام ستيزي شدند.
برپايي اين مراسم كه مصادف با سالروز تخريب قبور ائمه بقيع توسط عناصر و عوامل وهابي بود با شعارهاي ضد وهابيت و اعلان نفرت و انزجار عمومي از تحركات شرم آور وهابيت در راستاي تخريب اسلام ناب محمدي(ص) همراه شد.
همچنين در راهپيمايي اعترا ض آميز مردم ولايتمدار قم نيز علاوه بر حضور پرشكوه و چشمگير خيل عظيم نمازگزاران حضرات آيات حسين نوري همداني، ابراهيم اميني، سيدهاشمي حسيني بوشهري، نمايندگان مجلس خبرگان رهبري، اعضاي جامعه مدرسين، نمايندگان مردم قم در مجلس نيز حضور داشتند.
گفتني است در پايان راهپيمايي ها مردم نمازگزار و مسئولان حاضر در صحنه در بيانيه هاي جداگانه اي هتك حرمت به قرآن كريم را محكوم و با سر دادن تكبير ضمن حمايت از مفاد اين بيانيه خواستار محاكمه بازيگران و مزدوران حقير اين حركت زشت شدند.
همچنين برخي از سخنرانان با اشاره به بيانات رهبر معظم انقلاب در ديدار با اعضاي مجلس خبرگان رهبري نسبت به پياده كردن جنبه هاي عملي وحدت در پرتو قرآن تاكيد كردند.
به گزارش خبرنگار كيهان از قشم، مردم انقلابي و غيرتمند شهرستان قشم نيز نمادي از وحدت را در پرتو قرآن به نمايش گذاشتند. بنابراين گزارش در پايان نماز جمعه قشم نمازگزاران شيعه و سني دوش به دوش يكديگر و با به همراه داشتن قرآن مجيد با شعارهاي مرگ بر آمريكا و اسرائيل توهين به ساحت مقدس قرآن را محكوم كردند و در پايان راهپيمايي در محل سيدمظفر شهر قشم جمع شدند و بيانيه قرائت شده را تاييد كردند.
به گزارش خبرنگار ما از اوز، شيخ عبدالعزيز قاضي زاده، مفتي اهل تسنن جنوب فارس و امام جمعه شهرستان اوز در نمازجمعه اين شهر افزود: ما به پيروي از فرمايشات مقام معظم رهبري، هرگز به عمل مشابهي در مورد مقدسات اديان ديگر اقدام نخواهيم كرد و اين عمل ددمنشانه را محكوم و اعلام مي داريم كه امت اسلامي در سايه هدايت هاي رهبر معظم انقلاب با هوشياري توطئه ها را خنثي مي كنند و اين ماجرا شكست ديگري براي تفكرات نژادپرستانه و تعصبات كور دشمنان اسلام و قرآن خواهد بود.
گفتني است در راستاي بزرگداشت فرهنگ و نمادهاي قرآني شوراي اسلامي شهر يزد نيز در پي هتك حرمت قرآن كريم، ميدان جديد الاحداث واقع در تقاطع خيابان هاي امام جعفرصادق(ع) و خاتم راكه يكي از ميادين بزرگ شهر يزد مي باشد به نام شريف «قرآن» نامگذاري كرد.
همچنين دانشجويان جديد الورود دانشگاه شهركرد نيز با امضاء طوماري خشم و انزجار خود را نسبت به هتاكان به قرآن كريم اعلام كردند.
به گزارش خبرنگار كيهان از اهواز همچنين در بيانيه هاي جداگانه اي، اداره كل اوقاف خوزستان، باشگاه خيران و واقفان استان، مجمع قاريان و حافظان قرآن اهواز و شوراي هيئت هاي امناي مساجد خوزستان هتك حرمت به كتاب آسماني مسلمانان را محكوم كردند.

 



وزير اطلاعات: تلاش صهيونيست ها براي اسلام هراسي نتيجه عكس داده است

تلاش بيهوده صهيونيست ها براي ايجاد اسلام هراسي سبب شناخت بيشتر اسلام و قرآن در ميان نخبگان و انديشمندان دنيا شده است.
حجت الاسلام حيدر مصلحي وزير اطلاعات ديروز در حاشيه راهپيمايي اعتراضي نمازگزاران جمعه تهران با اشاره به تلاش هاي مختلف صهيونيست ها براي اسلام هراسي گفت: صهيونيست ها در حادثه 11 سپتامبر نيز در پي رويگرداني مردم و انديشمندان غرب از اسلام بودند اما به هدف خود نرسيدند، به طوري كه علي رغم ميل دشمنان اين اقدام موجب جلب توجه بيشتر انديشمندان براي شناخت اسلام شد.
وي گفت: اتفاقاتي كه پس از اين حرمت شكني در جهان اسلام در حال وقوع است حاكي از هشياري و بيداري جوامع مسلمان است و نتيجه اين جريان قطعا به نفع اسلام و مسلمين رقم خواهد خورد.
وزير اطلاعات افزود: حركت هاي قابل توجهي در جهان اسلام ايجاد شده كه در آينده نتيجه خود را نشان خواهد داد و ملت هاي مسلمان علي رغم سردمداران خود براي دفاع از اسلام به ميدان مي آيند.
وي اضافه كرد: كشيش صهيونيستي آمريكا با انجام دادن اين عمل هتاكانه نشان داد كه كشيش واقعي و مومن به دين مسيح نبوده بلكه دنباله رو يك جريان سياسي است.
وزير اطلاعات در ادامه اين گفت وگو، تصريح كرد: راه مقابله با اين حركت هتاكانه عليه اسلام مانند قرآن سوزي بيداري جوامع اسلامي و ايجاد وحدت ساختاري براي مقابله با دشمنان دين است.

 



در راستاي سياست دوگانه كاخ سفيد اعلام شد آمريكا:
آژانس حق درخواست از اسرائيل براي پيوستن به NPT را ندارد

آمريكا بار ديگر براي نشان دادن همپيماني خود با رژيم صهيونيستي در اعتراض به درخواست آژانس براي پيوستن اسرائيل به پيمان «ان پي تي» اعلام كرد كه آژانس جاي مطرح كردن چنين درخواست هايي نيست.
به گزارش خبرگزاري فرانسه، پس از آنكه آژانس بين المللي انرژي اتمي از رژيم صهيونيستي درخواست كرد تا به پيمان منع گسترش تسليحات هسته اي «ان پي تي» بپيوندد، «فيليپ كرولي» سخنگوي وزارت خارجه آمريكا اعلام كرد كه آژانس بين المللي انرژي اتمي يك مجمع براي بحث در خصوص پيوستن اسرائيل به «پيمان منع گسترش تسليحات هسته اي» (ان پي تي) نيست!
وي مدعي شد اسرائيل همكاري كاملي با آژانس بين المللي انرژي اتمي داشته است و ما بر اين باوريم كه در واقع اساس و پايه اي براي بحث درخصوص موضوع پيوستن اسرائيل به ان پي تي در آژانس وجود ندارد!
آمريكا كه يكي از همپيمانان مهم و كليدي رژيم صهيونيستي محسوب مي شود رفتار دوگانه اي در قبال برنامه هسته اي ايران و رژيم صهيونيستي دارد. آمريكا در حالي از برنامه رژيم صهيونيستي حمايت كرده است كه اسرائيل عليرغم داشتن بيش از 200 كلاهك هسته اي حاضر به پيوستن به پيمان منع گسترش تسليحات هسته اي نيست اما همواره ايران را كه برنامه هسته اي صلح آميز دارد و يكي از اعضاي پيمان «ان پي تي» است به تكثر سلاح هاي هسته اي متهم مي كند.
براساس اين گزارش، آژانس بين المللي انرژي اتمي روز 3 سپتامبر ( 12شهريورماه) فاش كرد كه «يوكيا آمانو» مديركل آژانس بين المللي انرژي اتمي ماه گذشته به بيت المقدس سفر كرده است تا از رژيم صهيونيستي بخواهد به پيمان «ان پي تي» بپيوندد.
آمانو در گزارش خود گفت: به مقامات ارشد رژيم صهيونيستي اعلام كرده است كه كنفرانس عمومي آژانس بين المللي انرژي اتمي نگران توانمندي هاي هسته اي اسرائيل است و اين رژيم را دعوت كرده است تا در خصوص پيوستن به ان پي تي بازنگري هايي را انجام دهد و تمامي تاسيسات هسته اي خود را تحت پادمان هاي جامع آژانس بين المللي انرژي اتمي قرار دهد.كرولي در واكنش به اين اقدام آژانس تاكيد كرد كه واشنگتن بر اين باور است كه چنين اقدام آژانس،غيرضروري بوده است.سخنگوي وزارت امو رخارجه آمريكا با وجود آنكه به چنين درخواست آژانس اعتراض كرده بود اعلام كرد كه واشنگتن با قوانين پيوستن تمامي كشورها به «ان پي تي» و خاورميانه اي عاري از تسليحات هسته اي موافق است.سخنان ضد و نقيض مقامات آمريكايي درباره تلاش آنها براي ايجاد خاورميانه اي عاري از تسليحات هسته اي پيوسته مطرح مي شود به طوري كه «باراك اوباما» رئيس جمهوري آمريكا در ماه ژوئيه سال جاري ميلادي هشدار داد كه هرگونه تلاش براي منزوي ساختن اسرائيل به دليل آنكه برنامه هسته اي خود را آشكار نكرده است مي تواند كنفرانس هسته اي خاورميانه كه قرار است در سال 2012 برگزار شود را دچار مشكل كند!

 



عاقبت سلمان رشدي در انتظار توهين كنندگان به قرآن است

به گزارش فارس آيت الله حسين نوري همداني نيز ظهر ديروز در راهپيمايي محكوميت اهانت به قرآن كريم در قم شركت كرده و اين اقدام ننگين را محكوم كرد.
وي در حاشيه اين راهپيمايي در گفت وگو با خبرنگاران گفت: مردم براي دفاع از اسلام و قرآن تا پاي جان ايستاده اند و با تمام توان تلاش خواهند كرد.
اين مرجع تقليد افزود: اين توهين كنندگان بدانند كه عاقبت سلمان رشدي در انتظار آنها است و مسلمانان اقدام آنها را بي پاسخ نمي گذارند.
آيت الله نوري همداني بيان داشت: ما در دفاع از قرآن و اسلام با تمام توان آماده بوده و اجازه توهين را نخواهيم داد. وي مسئولان آمريكا را مسئول اصلي توهين به قرآن دانست و اين اقدام موهن را محكوم كرد.

 



انتقاد استاندار تهران از ادعاهاي تفرقه افكنانه مولوي عبدالحميد

استاندار تهران با رد ادعاهاي خلاف واقع مولوي عبدالحميد مبني بر ممانعت از برگزاري مراسم جداگانه اهل سنت در استان تهران، وي را از تفرقه افكني برحذر داشت.
مرتضي تمدن استاندار تهران در گفت وگو با فارس، در واكنش به ادعاهاي مولوي عبدالحميد در مورد نماز عيد فطر در زاهدان مبني بر ممانعت و جلوگيري از برگزاري مراسم جداگانه اهل سنت در استان تهران گفت: به نظر مي رسد گزارشي هايي كه به ايشان داده اند مغرضانه و با اهداف خاص صورت گرفته است زيرا برخلاف ادعاهاي مطرح شده حداقل در حدود 20 نقطه استان تهران مراسم نماز عيد سعيد فطر از سوي اهل سنت برگزار شده است.
استاندار تهران خطاب به مولوي عبدالحميد گفت: آيا برگزاري نماز عيد اهل تسنن در مناطقي در شهر تهران و شهرهاي قدس، ساوجبلاغ، شهرك دانش، پاكدشت و رباط كريم جزو مناطق استان تهران نمي باشد؟ از جناب مولوي عبدالحميد تعجب آور است كه به جاي دعوت به وحدت بر طبل تفرقه و اختلاف مي كوبند.
تمدن با تأكيد بر لزوم وحدت همه فرق اسلامي افزود: برادران و خواهران شيعه ايراني كه به مكه و مدينه مشرف مي شوند در نمازهاي اهل سنت شركت كرده و به آنها اقتدا مي كنند. چرا شما اين سنت حسنه و وحدت بخش را تبليغ نمي كنيد و چرا اصرار داريد اهل سنت نمازهاي خود را جداگانه برگزار كنند. مگر خدا، پيامبر و قرآن و قبله برادران اهل سنت و شيعه يكي نيست.
استاندار تهران با اشاره به انعكاس سخنان مولوي عبدالحميد در رسانه هاي بيگانه گفت: در شرايطي كه دشمنان مشترك ما به دنبال تفرقه افكني هستند چرا آقاي عبدالحميد به گونه اي صحبت مي كنند كه بي بي سي با ذوق زدگي آن را منتشر كرده و بزرگنمايي مي كند.
مرتضي تمدن با رد ادعاهاي مطرح شده مبني بر عدم همكاري مسئولين در برگزاري نماز عيد فطر اهل سنت گفت: مسئولان استانداري و فرمانداران حداكثر همكاري را در برگزاري نماز عيد فطر در نقاط مختلف استان داشته اند و ليست برگزاري نمازهاي اهل سنت در نقاط مختلف استان از جمله شهر تهران موجود است اما اگر منظور آقاي عبدالحميد چگونگي برگزاري مراسم اتباع خارجي است بايد به اين نكته توجه كنند كه اتباع خارجي در هر كشور تابع قوانين آن كشور هستند و در هيچ كجاي دنيا اجازه نمي دهند اتباع خارجي خارج از قوانين عمل كنند.
استاندار تهران افزود: جمهوري اسلامي ايران با حمايت از مردم فلسطين، افغانستان و همچنين كمك به مردم سيل زده پاكستان كه عموماً از اهل سنت هستند برادري و وحدت خود را اثبات كرده است.
گفتني است، مولوي عبدالحميد اسماعيل زهي روحاني اهل سنت اخيراً طي مصاحبه اي با بي بي سي فارسي رسانه دولتي رژيم سلطنتي انگليس مدعي شده است كه «نيروهاي دولتي ايران از برگزاري نماز عيد فطر اهل سنت در نمازخانه هايشان در تهران ممانعت به عمل آورده اند.»
همچنين بنا بر شنيده هاي كيهان مولوي عبدالحميد در حالي چنين ادعايي مي كند كه بيش از 11 هزار نفر از برادران و خواهران اهل سنت نماز عيد فطر امسال را در 21نقطه تهران شامل خيابان هاي سعدآباد، خليج فارس، تهرانپارس، سالار، شهرك كاروان، ابوذر پل چهارم، ميرهاشم، رضويه، مسگرآباد، سهروردي جنوبي، شهرك خاقاني، ساختمان فرهنگي سفارت پاكستان، جمال الدين، شهرك غرب، بلوار فرحزاد، آيت الله كاشاني، دهكده المپيك، زمزم، جنت آباد شمالي، بازار آهن شادآباد، ميدان جانبازان و ميدان آزادي برگزار كرده اند.

 



هافينگتون پست: هيچ جنگي در آينده نزديك با ايران روي نخواهد داد

روزنامه آمريكايي «هافينگتون پست» با رد برخي ادعاها درباره حمله به ايران تأكيد كرد هيچ جنگي در آينده نزديك با ايران روي نخواهد داد.
اين روزنامه طي مقاله اي با اشاره به تهديدات و ادعاهاي غرب درباره ايران نوشت: «تهديدات غرب مبني بر اين كه ايران بدنبال تسليحات هسته اي است يا اينكه اين كشور در حال غني سازي براي ساخت بمب اتم است و دولت احمدي نژاد آمريكا، اسرائيل و غرب را تهديد مي كند نسخه متني است كه دولت اوباما پس از بوش آن را در پيش گرفته است با اين تفاوت كه در حالي كه اوباما همچنان دم از گفتگو با ايران مي زند اما تحريم بر ضد ايران را نيز تشديد كرده است و از متحدان خود مانند كره جنوبي نيز خواسته است از واشنگتن متابعت كنند.
هافينگون پست در ادامه با بيان اينكه تحريمها تأثير زيادي بر نخبگان ايران ندارد افزود: براثر اين تحريم ها صرفاً همه مردم ايران گرد يك بيرق تجمع مي كنند و در واقع مردم به حمايت از رژيم احمدي نژاد ترغيب مي شوند.
اين روزنامه آمريكايي ادامه داد: جوي گوردون از نويسندگان موسسه مطالعات سياسي واشنگتن معتقد است تحريم هاي سازمان ملل ديگر فايده اي در برندارند. بنابراين اگر تحريمها مؤثر واقع نمي شوند آيا آمريكا يا اسرائيل به ايران حمله مي كنند.
هافينگتون پست سپس در پاسخ به سؤال فوق با بي اساس دانستن حمله به ايران نوشت: سالهاست شايعاتي درباره حمله قريب الوقوع به ايران وجود دارد به ويژه پس از آنكه بوش ايران را از اركان محور شرارت خواند اما هيچ اتفاقي رخ نداد. به قول سيف شاهين از مقاله نويسان مؤسسه مطالعات سياسي واشنگتن اگر قرار بود به ايران حمله شود حداقل پنج سال پيش بايد اين كار مي شد اما رئيس جمهور جنگ ستيز آمريكا، بوش كه تازه در دور دوم انتخابات به پيروزي رسيده بود در آن زمان تنها وقت خود را به مسايل داخلي كشور اختصاص داد. بنابراين با توجه به شرايط فعلي اوباما كه فقط حرف مي زند ولي در مقابل ايران مدبرانه عمل مي كند احتمال وقوع هيچ جنگي در آينده نزديك متصور نيست.

 



سفرهاي سؤال برانگيز خارجي خانواده هاشمي

اعضاي خانواده هاشمي طي هفته هاي اخير سفرهاي متعدد خارجي و سؤال برانگيزي داشته اند.
به گزارش رجانيوز، فاطمه هاشمي، محمد هاشمي، فرزندش حسن و فرشته هاشمي (همسر مهدي هاشمي) صبح چهارشنبه گذشته عازم تركيه شدند.
بنابراين گزارش، با توجه به برخي ارتباطات خاص مهدي هاشمي با وساطت برخي نزديكان، فرشته هاشمي راضي شده است كه پس از ماهها دوري و قهر به ملاقات همسر خود (مهدي) برود.اين سفر با عنوان بنياد بيماري هاي خاص و تحت پوشش سركشي از مناطق درماني تركيه! انجام شده است.
مهدي هاشمي كه به تازگي از لندن به امارات رفته بود، در تركيه به خانواده خود ملحق شده است.
قرار بود در اين سفر عفت مرعشي (همسر آقاي اكبر هاشمي رفسنجاني) نيز آنان را همراهي كند اما بنا به برخي دلايل به اين سفر نرفته است.
گزارش ديگر حاكي است محمد لاهوتي (داماد فاطمه هاشمي) نيز به فرانسه عزيمت كرده است.
همچنين سارا لاهوتي (دختر فاطمه هاشمي) چند روز قبل همراه فرزندش به امارات رفت. وي چند هفته قبل نيز براي خريد منزل مسكوني به امارات رفته بود.
گزارش ديگري حاكي است محسن هاشمي كه همراه خانواده، فرزندان و عروس خود در استراليا به سر مي برد، روز سه شنبه گذشته به تهران بازگشته است.
ياسر هاشمي نيز در همين روز (سه شنبه 23/6/89) به همراه خانواده اش، تهران را به مقصد امارات ترك كرد.
همچنين فواد هاشمي (فرزند مهدي هاشمي) كه اوايل شهريور ماه به امارات رفته بود، روز يكشنبه هفته گذشته (21/6/89) به ايران بازگشت.

 



مقدم فر: جسارت به قرآن كريم شمارش معكوس براي سقوط ليبرال دموكراسي است

يك كارشناس مسايل سياسي جسارت به قرآن كريم و سناريوي اخير سلطه را شمارش معكوس سقوط، افول و فروپاشي نظام ليبرال دموكراسي غرب دانست.
حميدرضا مقدم فر در برنامه گفت وگوي ويژه خبري با اشاره به اينكه بهترين و جامع ترين تحليل را مي توان در پيام رهبر معظم انقلاب در مورد حادثه آتش سوزي (قرآن كريم) مشاهده كرد، گفت: مقام معظم رهبري به درستي فرمودند كه «اين حادثه موضوع ساده اي نبوده كه اتفاقي يك كشيش در يك جايي اين عمل زشت را انجام داده باشد»، بلكه اين حادثه در اتاق فكرهايي طراحي شده است.
به گزارش فارس وي با تأكيد بر اينكه نظام سلطه براي رسيدن به اهداف خود درصدد است تا يك پارادايم را آغاز كند، تصريح كرد: نفوذ و تأثير جريان مسيحيت صهيونيسم در دستگاه سياست خارجه ايالت متحده و افكار و انديشه هاي افراطي صهيونيستي كاملاً روشن است.
اين كارشناس مسائل سياسي با بيان اينكه مدتهاست با بعضي از پيشگويي ها تقابل تمدن اسلامي در مقابل مسيحيت و يهود را در دستور كار خود قرار داده است، متذكر شد: آنها سال هاست كه بر اين مبنا و تفكر تلاش مي كنند و از جريان سلمان رشدي پس از پيروزي انقلاب اسلامي تا امروز حركت هاي مختلفي را انجام داده اند.
وي با اشاره به اينكه نگراني آنها در پيشگويي و پيش بيني هاي خود تا سال 2012گسترش روز به روز موج اسلام خواهي در دنياست و به همين دليل حادثه 11 سپتامبر را رقم زدند، يادآور شد: آنها زماني كه فروپاشي شوروي را مشاهده كردند، تمام تلاش خود را به كار بستند تا انديشه ليبرال دموكراسي را در آنجا حاكم كنند اما نشد و موج اسلام خواهي غلبه پيدا كرد از اين رو نظام سلطه حادثه 11 سپتامبر و اين تصميم احمقانه را رقم زد.
اين كارشناس مسائل سياسي بر همين اساس حادثه آتش سوزي آنها را يك تست دانست كه در رويكرد رسانه اي خود اين اقدام احمقانه را با ترس و لرز انجام دادند، اشاره كرد و افزود: رويترز تنها رسانه اي بود كه تصوير كوتاهي را از اقدام آتش زدن و جسارت به قرآن كريم براي يك بار نشان داد در صورتي كه معمولاً اين تصاوير را تكرار مي كند.وي در عين حال انگليس را تنها ميدان دار رسانه اي اين حادثه بيان كرد و گفت: رسانه انگليسي C.B.B در پوشش اين كار و در اهداف آن حركت مي كرد يعني در تحليل ماجرا به دنبال اين بود كه مسلمان ها اكنون قصد حمله به كليساها را دارند و در مقابل، كليساها نيز در حال آماده شدن هستند و نوع گفتمان، تحريك مسيحيان و مسلمانان بود.اين كارشناس مسائل سياسي با اشاره به اينكه اين حركت جسارت آميز به قرآن كريم و اين سناريوي اخير سلطه، در واقع شمارش معكوس براي سقوط، افول و فروپاشي نظام ليبرال دموكراسي غرب بود، گفت: با وجود اينكه در اين فرآيند زماني كه مكرراً افول كرده و كاهش اقتدار داشتند اين حركت نشان داد كه به بن بست هم رسيدند.

 



با صدور بيانيه شديداللحني صورت گرفت
اعتراض سفرا و نمايندگان ايران در اروپا به هتك حرمت مقدسات ديني در آمريكا

سفرا و نمايندگان جمهوري اسلامي ايران در اروپا در اعتراض به هتك حرمت مقدسات ديني آمريكا بيانيه اي صادر كردند.
در بخش هايي از اين بيانيه آمده است:
1- سفرا و نمايندگان سياسي جمهوري اسلامي ايران در اروپا كه براي حضور در همايش منطقه اي در تهران به سر مي برند ضمن حضور در جمع مومنان نمازگزار جمعه، هتك حرمت به مقدسات اسلامي كه توسط يك كشيش نما در آمريكا انجام پذيرفت را قويا محكوم نموده و بر اين باورند كه ارتكاب چنين اقدام موهن در آمريكا، گوياي عملكرد حلقه هاي پيچ در پيچ صهيونيسم بين الملل در حاكميت آن كشور مي باشد.
2- سفرا و نمايندگان جمهوري اسلامي ايران در اروپا ضمن تجديد پيمان با آرمان هاي نوراني حضرت امام خميني(ره)، تجديد بيعت با مقام معظم رهبري و پايبندي بر سياست هاي اصولي دولت خدمتگزار دهم، بر مسئوليت خطير خود در حفظ و حراست از مقدسات اسلامي تاكيد ورزيده و دستاوردهاي گران سنگ نظام مقدس جمهوري اسلامي ايران را با استعانت از خداوند متعال و اتكال به الطاف الهي به بهترين وجه مورد پاسداري و صيانت قرار مي دهند.

 


صفحه (14)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14