(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


پنجشنبه 8 مهر 1389- شماره 19753

صفحه (14)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
رئيس جمهور از راه اندازي دفاتر بنياد ملي نخبگان در سراسر كشور خبر داد
وزير اطلاعات : جريان فتنه به دنبال اخلال در اجراي هدفمندسازي يارانه هاست
خارج از دستور
امام صادق(ع) وشكوفا كردن استعدادها
برادرزاده شهيد همت: حاج همت هيچ گاه از مسير ولايت منحرف نشد
لاريجاني در ديدار با عضو كادر رهبري چين:
ايران با تهديد، مسير خود را در برخورداري از فناوري هسته اي تغيير نمي دهد
راه اندازي 3 رشته راهبردي جديد مقطع دكترا در دانشگاه عالي دفاع ملي
عضو شوراي عالي انقلاب فرهنگي : تكليف دانشگاه آزاد روشن است منتظر نظر كميته فقهي هستيم
شجوني: حبس سران فتنه در خانه هايشان راي دادگاه ملت است
گذشت از مجازات قصاص دو متهم بازداشتگاه كهريزك



در مراسم افتتاح 12 دفتر استاني
رئيس جمهور از راه اندازي دفاتر بنياد ملي نخبگان در سراسر كشور خبر داد

رئيس جمهور اعلام كرد تا پيش از پايان امسال، دفاتر بنياد ملي نخبگان در همه استان هاي كشور راه اندازي مي شود.
محمود احمدي نژاد بعدازظهر سه شنبه در مراسم افتتاح همزمان 12 دفتر استاني بنياد ملي نخبگان با تبريك اين اقدام ارزشمند، اظهار داشت: بدون ترديد فتح قله هاي پيشرفت، عزت و شرف بدون كار عالمانه، ابتكار و نوآوري ممكن نيست.
وي ادامه داد: دفاتر نخبگان بايد كانون اجتماع، هم افزايي و حركت پرشتاب نخبگان براي فتح آينده روشن باشد.
رئيس جمهور با بيان اينكه در سرزميني زندگي مي كنيم كه سرزمين نخبگي و نخبگان است، اظهار اميدواري كرد: تا پيش از پايان امسال، دفاتر بنياد ملي نخبگان در همه استانهاي كشور راه اندازي شود.
احمدي نژاد همچنين از ملت ايران و همه كساني كه دل در گرو ساختن و آباداني ايران و جهان بر مبناي يگانه پرستي دارند، تشكر و قدرداني كرد.

 



در مجلس اعلام كرد
وزير اطلاعات : جريان فتنه به دنبال اخلال در اجراي هدفمندسازي يارانه هاست

وزير اطلاعات با حضور در مجلس شوراي اسلامي از اخلالگري جريان فتنه در اجراي قانون هدفمندسازي يارانه ها خبر داد.
حجت الاسلام مصلحي كه اخيرا در كميسيون امنيت ملي مجلس حاضر شده جزئياتي از اين اخلالگري را تشريح كرده است.
در همين رابطه سخنگوي كميسيون امنيت ملي مجلس ديروز با حضور در جمع خبرنگاران به تشريح جزئيات خبر حضور مصلحي در كميسيون مذكور پرداخت.
كاظم جلالي گفت: براساس آنچه وزير اطلاعات اعلام كرد مسلم است كه همزمان با اعمال تحريمهاي خارجي عليه كشورمان برخي جريانات در داخل نيز با هدف شكست قانون هدفمندسازي يارانه ها به دنبال اخلال دراجراي آن هستند. وي افزود: براساس اعلام آقاي مصلحي سرنخ هايي در داخل و خارج كشور درخصوص اخلالگري در اجراي هدفمندسازي يارانه ها مشاهده شده است.
سخنگوي كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي در پاسخ به سوال خبرنگاري مبني بر اينكه آيا منظور وزير اطلاعات از سرنخ هاي داخلي جريان فتنه بوده يا نه، گفت: وزير اطلاعات گفتند كه برخي جريانات داخلي مثل جريان فتنه در اين خصوص نقش دارند كه تلاش مي كنند مردم را از اجراي اين قانون بترسانند و القاي نااميدي كنند.
گفتني است سران فتنه از مدتها پيش در مصاحبه با سايت هاي خود ساخته و بيگانه اجراي قانون هدفمندي يارانه ها را زير سوال برده اند. اخيرا نيز هرچه به زمان اجراي اين قانون نزديكتر مي شويم حجم مطالب سايت هاي ضدانقلاب و فتنه گر بر ضد قانون مذكور افزايش يافته است.
تصويب فوريت طرحي
براي حمايت از آزادگان
نمايندگان مجلس با يك فوريت طرح حمايت از حقوق آزادگان موافقت كردند.
يك فوريت اين طرح كه در قالب استفساريه به مجلس ارائه شده در جلسه علني ديروز خانه ملت و با 160 راي موافق، 5 راي مخالف و 9 راي ممتنع از مجموع197 نماينده به تصويب رسيد.
در صورت تصويب نهايي اين طرح حقوق و مزاياي دوران اسارت شامل همه آزادگان اعم از ارتشي، سپاهي و بسيجي مي شود.
همچنين طبق اين طرح هر يك سال اسارت معادل 2 سال سابقه خدمت رسمي تلقي مي شود.
تصويب طرحي براي
اصلاح الگوي مصرف انرژي
نمايندگان مجلس كليات و برخي جزئيات طرح اصلاح الگوي مصرف انرژي را تصويب كردند.
براساس اين مصوبه قيمت غيريارانه اي برق، فرآورده هاي نفتي و گاز تابع افزايش يا كاهش قيمت هاي غيريارانه اي برق، غيريارانه اي فرآورده هاي نفتي و غيريارانه اي گاز است.
همچنين بر اين اساس قيمت غيريارانه اي برق قيمتي است كه هر ساله ازسوي هيئت وزيران تعيين مي شود و قيمت غيريارانه اي فرآورده هاي نفتي قيمتي معادل بهاي عرضه فرآورده هاي نفتي در خليج فارس است.
همچنين طبق اين مصوبه قيمت غيريارانه اي گاز نيز قيمتي معادل بهاي پايه صادراتي گاز است.
قم بي صبرانه منتظر
قدوم رهبر انقلاب است
نماينده مردم قم در مجلس شوراي اسلامي اظهار كرد مردم انقلابي قم در آستانه دهه كرامت، بي صبرانه منتظر قدوم مبارك حضرت آيت الله خامنه اي رهبر فرزانه انقلاب هستند تا همچون نگيني او را دربرگيرند و از انوار وجودي ايشان بهره مند شوند.
به گزارش فارس حجت الاسلام رضا آشتياني در نطق ميان دستور مجلس افزود: اين سفر موجب خيرات و بركات فراواني براي مردم استان قم خواهد بود و انتظار از اقشار گوناگون استان مي رود كه با استقبالي شايسته و فراهم كردن امكانات استقبال، به پيشواز ولي امر مسلمين بشتابند.
وي همچنين ضمن تبريك به مناسبت بازگشايي مدارس و دانشگاه ها، گفت: آموزش و پرورش 36 هزار شهيد تقديم انقلاب كرده و از اين امتحان، به خوبي بيرون آمده است و بايد باز تلاش شود تا جوانان راه شهدا را ادامه دهند و در حفظ ارزش هاي انقلاب اسلامي پيشتاز باشند.
حجت الاسلام آشتياني با بيان اينكه همه مسئولان نظام بايد در ظلم ستيزي و استكبارستيزي پيشگام باشند، از مواضع قاطعانه رئيس جمهور در نيويورك، تقدير و تشكر كرد.
وي در بخش ديگري از سخنانش ضرورت توجه به دشمن شناسي در وضعيت كنوني را يادآور شد.
نماينده قم در مجلس اظهار داشت: يك سوم آيات قرآن كريم درباره دشمن شناسي است كه اين موضوع اهميت، جايگاه و ضرورت دشمن شناسي را نشان مي دهد.
رئيس جمهور در سازمان ملل صداي مسلمانان را به گوش جهانيان رساند
نماينده مياندوآب در مجلس شوراي اسلامي گفت: رئيس جمهور كشورمان صداي رساي ملت ايران و مسلمانان جهان را به گوش ملت هاي آزاديخواه رساند.
به گزارش فارس، مهدي عيسي زاده در نطق ميان دستور با اشاره به سخنراني رئيس جمهور در مجمع عمومي سازمان ملل اظهار داشت: از رئيس جمهور به دليل اينكه صداي رساي ملت ايران و مسلمانان جهان را به گوش ملت ها رسانده و مورد عنايت ويژه رهبري قرار گرفته اند، تشكر مي كنم.
اين نماينده همچنين از اقدام سريع فرماندهي و نيروهاي قرارگاه حمزه براي مبارزه با عناصر مخل امنيت منطقه مهاباد تشكر كرد و از وزير آموزش و پرورش خواست نسبت به جذب نيروهاي شركتي و استخدام نيروهايي كه سال هاست در اين وزارتخانه خدمت مي كنند، اقدام لازم را انجام دهد.
وزير نفت: به طور جدي خواهان تصويب اساسنامه وزارت نفت هستيم
مسعود ميركاظمي وزير نفت ديروز با حضور در صحن علني مجلس و در پاسخ به سوالي درباره اساسنامه وزارت نفت اظهار داشت: از سال 58 تا به حال اعلام شده كه دولت بايد اساسنامه شركت نفت را ارائه دهد.
وي افزود: بحث نفت وگاز با توجه به مباحث مربوط به مقابله با تحريم از اهميت بالايي برخوردار است.
وزير نفت در خصوص اقدامات وزارتخانه متبوعش در اين راستا اظهار داشت: در سال 84 در بودجه سنواتي به اين موضوع اشاره شد و وزارت نفت اين اساسنامه را به دولت تقديم كرد.
به گفته ميركاظمي در دي ماه 86 به دليل ابلاغ سياست هاي اصل 44 قانون اساسي اساسنامه بازنگري شد و در سال 87 مجددا اين اساسنامه به دولت ارسال شد.
وي با بيان اينكه بعد از مطرح شدن اين موضوع در بودجه سال 1389 گفت: از اين تاريخ به بعد ما مسئله را به صورت جدي پيگيري كرديم و حتي طي چند نامه به صورت كتبي و فوري خواستار بررسي و تصويب اين اساسنامه در دولت شديم.
ميركاظمي خاطرنشان كرد كه تاكنون 10 جلسه اين موضوع در كميسيون اجتماعي دولت بررسي شده و حجم زيادي از كار جلو رفته است.
وزير نفت در ادامه توضيحات خود يادآور شد: در اين راستا همچنين اساسنامه صنعت نفت نيز بازنگري شد.
وي ادامه داد: وزارت نفت همواره مي خواهد كه اين اساسنامه هرچه زودتر جمع بندي شود. لذا با پيگيري هاي مداوم خود پيگيري هاي لازم را انجام داده است.
وزير نفت با اشاره به كم بودن اختيارات خود گفت: وزارت نفت همواره خواستار تعيين اختيارات وزير و شركت هاي تابعه اين وزارتخانه بوده و هست.
به گزارش فارس ميركاظمي در بخش ديگري از توضيحات خود در خصوص همت كشورهاي سلطه طلب در خصوص واردات بنزين به كشورمان گفت: ورودي بنزين به كشور در تيرماه از 23 ميليون ليتر در روز به 7 ميليون ليتر در روز و در مردادماه به 3 ميليون ليتر در روز و در شهريورماه به زير يك ميليون ليتر در روز رسيده است كه اين موضوع مايه خوشحالي است.
ميركاظمي ادامه داد: قطعا با فشارهاي مالي در اين وزارتخانه برخورد مي شود و اين موضوع در حالي است كه شفافيت در حساب هاي مالي نفت كاملا واضح و روشن است.
پارس هاي جنوبي همه فعالند
اين وزير دولت دهم خاطرنشان كرد: كه پارس هاي جنوبي همگي فعالند و قراردادهاي ميدان هاي نفتي جنوب كشور بسته شده است.
وي خاطرنشان كرد: كه بهتر است اختيارات وزير نفت طوري باشد كه بتوان در اين راستا پيشرفت كرد.
پس از توضيحات فوق، كريم عابدي نماينده سوال كننده از وزير اعلام كرد كه از پاسخ وزير نفت قانع شده است.

 



خارج از دستور

باز هم غيبت 100 نماينده
مجلس را از حد نصاب انداخت
جلسه علني مجلس شوراي اسلامي ديروز باز هم از حد نصاب افتاد.
به گزارش خبرنگار امور مجلس كيهان نشست علني روز گذشته مجلس به دليل غيبت حدود 100 نماينده بارها با مشكل نداشتن حد نصاب مواجه شد به طوري كه در ساعت 11 صبح و با شروع نطق هاي ميان دستور تعداد نمايندگان حاضر در مجلس از رقم لب مرزي 194 نفر پائين تر آمد و به فاصله چند دقيقه به عدد 161 نماينده رسيد.
اين در حالي است كه جلسات مجلس زماني رسميت مي يابد كه حداقل 194 نماينده در مجلس حاضر باشند.
گفتني است طرح نظارت بر نمايندگان كه اخيرا فوريت آن هم از سوي مجلس رد شد در پي ايجاد نظم و انضباط در ميان نمايندگان از جمله غيبت ها و تاخيرات آنها بود ولي متاسفانه اكثريت نمايندگان به بهانه نپختگي(!) طرح مذكور كه پس از چهار ماه به صحن علني ارائه شده بود فوريت اين طرح را رد كردند.

 



امام صادق(ع) وشكوفا كردن استعدادها

امام معصوم ، يعني انسان كاملي كه خليفه تام و كامل الهي است . خلافت الهي مسئوليت فراواني دارد ؛ يكي آباد كردن زمين و دنياي مردم است كه اين تقريباً كوچك ترين و كم ترين كار خلفاي الهي است ؛ يكي هم رهبري فرشته ها ، تعليم فرشته ها ، معلّم فرشته ها بودن است كه اين از برجسته ترين كارهاي آنهاست . جريان و علّم آدم الاسماء (1)، ناظر به مقام آدميّت است ، نه آدم شخصي . يعني مقام آدميّت معلّم است و فرشتگان متعلّم . اينطور نيست كه مخصوص به قضيه ف ي واق ع ه باشد ؛ و جريان آدم شخصي باشد ، كه آدم ابو البشر معلّم ملائكه بود و لا غير ! مقام انسانيّت و مقام آدميّت ،معلّم فرشته هاست و اگر در روايات ما آمده است كه ذوات مقدّس اهل بيت (عليهم السّلام) مي فرمايند : سبّحنا فسبّحت الملائ كه ، قدّسنا فقدّست الملائ كه (2)؛ ناظر به همين مطلب است كه اين از حوزه كار ما بيرون است ؛ نه ما به آن دسترسي داريم ، نه نسبت به آن مسئوليت داريم !
بخش بعدي تربيت غير انسانها و انسانهاست و مثل جن و انس با هم را بايد بپرورانند ؛ كه اين مسئوليت به حوزه ما هم مرتبط است . بخش چهارمي كه كار خليفه خداست ، نه تنها ساختن دنياست مثل: سد سازي ، راه سازي ، بهسازي و سازندگي كه اينها ساده ترين كار خليفه الهي است ، ساختن بهشت و غرف مبنيّه هم از كارهاي بارز خليفه خداست . انسان كه خليفه خداست، تنها موظّف به سد سازي و راه سازي نيست ؛ مأمور به بهشت سازي هم هست . بهشت را انسان مي سازد ، مصالحش را انسان تهيّه مي كند ؛ كه آن، هم وظيفه ماست و هم ما مأموريم و هم مطلوب ماست ، لكن از بحث فعلي ما بيرون است .
لزوم اجراي اهداف ائمه طاهرين (ع) درباره خويش و جامعه
آنچه كه بحث فعلي ما را در جمع حوزويان و دانشگاهيان تشكيل مي دهد ، اين است كه ما مأموريم برنامه وجود مبارك امام صادق (ع) را هم درباره خودمان پياده كنيم ، هم درباره جامعه. آن مطلب چيست ؟ آن مطلبي كه وجود مبارك امام صادق موفق بودند و ما هم موظّفيم همان راه را در حد خود طي كنيم ، اين است كه خليفه ذات أقدس له باشيم در شناسائي زمينه و استعدادهاي افراد جامعه از يك سو و علوم الهي از سوي ديگر و اينكه چه زمينه اي، شايسته چه علم است از سوي سوّم و چگونه اين زمينه ها را شكوفا كنيم از سوي چهارم و چگونه آن علوم وحياني را به اين زمينه منتقل كنيم از راه پنجم.
خداي سبحان كه زمين را آفريد ، آگاه است ؛ چون خودش اعطاء كرده است كه هر زميني آماده چه نوع ميوه است ؛ استعدادهاي گوناگون زمين را مي داند و آنچه كه لازم است ازقبيل:تابش آفتاب ، هواي ملايم و نسيم و ريزش نزولات آسماني مثل باران و برف و تگرگ ، آنها را هم نازل مي كند . با نازل كردن آن نزولات آسماني ، اين زمين را كه مستعد است براي پرورش گياهان و گلها و ميوه ها ، شكوفا مي كند ؛ كه فرمود : و ف ي الأرض ق طع مت جاو رات (3)،اين كار ذات أقدس له است و درباره انسانها هم همين صادق است ب الأصاله .
خليفه ذات أقدس له همين كارها را دارد ب الخ لافه و النّياب ه . يعني زمينه ها ، نه زمين ؛ زمينه هاي افراد را شناسائي مي كند . چون آنطوري كه مرحوم كليني از ذات مقدّس پيامبر (ص) نقل كرد : النّاس معاد ن كمعاد ن الذّهب و الف ضّ ه (4)؛ مردم مثل معدن هاي گوناگونند ، زمينه هاي گوناگون در مردم هست ؛ بعضي معدن طلايند ، بعضي معدن نقره اند ، بعضي معادن ديگر.پس اين زمينه ها يكسان نيست و مختلف است . يك معدن شناس و زمين شناس ، معدن كاو و زمين كاوي كه ماهر است ، اين زمين ها را مي شناسد ، آن معدن ها را مي پروراند و ا ستحصال و استخراج مي كند ، تصفيه مي كند تا مي شود طلاي ناب يا نقره ناب . خليفه الهي هم همين كار را مي كند ؛ اين زمينه ها را كه مخلوط با يك سلسله اوهام و خيالات و امثال ذلك است ، آنها را شناسائي مي كند ، شكوفا مي كند ، تلطيف مي كند ؛ مي شود ( علم الهي ) . وجود مبارك امام باقر(ع) و امام صادق (ع) اين كاره بودند ، انبياء هم اين كاره هستند . اين كه وجود مبارك حضرت امير در خطبه اوّل نهج البلاغه فرمود : انبياي الهي س مت شان اثاره است : و يثيروا لهم دفائ ن العقول (5)، همين است .
پس طبق يك بيان كه از رسول گرامي (ص) رسيده است : النّاس معاد ن كمعاد ن الذّهب و الف ضّه . همه مردم نظير مصنوعات كارخانه نيستند كه شبيه هم باشند ! همانطوري كه اختلاف رنگ وزبان هست: و اخت لاف الس نت كم و الوان كم (6) ، ا ختلاف قلوب كم و ا رادات كم و ن يّات كم و است عدادات كم هم هست . هر كسي براي يك علم خاصي خلق شده است وزمينه درك يك سلسله معارف خاصّه را دارد . ائمه (عليهم السّلام) زمينه شناسند ، معدن شناس الهي اند و استعدادها را مي شناسند . س مت آنها هم يثيروا لهم دفائ ن العقول است ؛ اين دفينه ها ، اين زمينه ها ، اين گنجينه ها را ا ثاره يعني شكوفا مي كنند . اگر گاو را گفتند : (بقر) ، براي اينكه مي شكافد ؛ و اگر گاو را گفتند : (ثور) ، براي اينكه ا ثاره مي كند ، شكوفا مي كند ، شيار مي كند ، زير و رو مي كند؛ اين كار را مي گويند : « ثوره» .پس آنها اين دفينه هاو استعدادها را شكوفا مي كنند . وقتي شكوفا كردند ؛ يكي مي شود حكيم ، يكي مي شود متكلّم ، يكي مي شود اصولي ، يكي مي شود فقيه ، يكي مي شود اديب .
امام صادق (ع) ، احياگر استعدادهاي شاگردان خويش
وجود مبارك امام صادق اوّل اين كار را كرد . نيروها را شناسائي كرد ؛ ديد حمران بن أعين براي چه كار، خوب است ، زراره بن أعين براي چه كار خوب است ، معاويه بن عمّار براي چه كار خوب است ! اين برادران و خانواده هاي أعين همه شان يكسان نبودند ؛ اينها را شناسائي كرد . بعضي را در رشته توحيد برد، بعضي ها را درباره امامت برد ، بعضي ها را درباره رشته كلام ديگر برد ، بعضي ها را درباره رشته تفسير برد، بعضي ها را در رشته فقه برد؛ لذا آن كسي كه از شام آمد و خواست با وجود مبارك امام صادق احتجاج كند ، حضرت اينگونه از شاگردان خود را جمع كرد ، فرمود : ناظ ر حمران بن أعين ، فن غالبته غالبتن ي . با او مناظره بكن ؛ اگر او شكست خورد ، من شكست خورده ام .
هشام بن حكم را تربيت كرد ، هشام بن سالم را تربيت كرد ، اينها را در حضور خود جمع كرد؛ فرمود : شما در بعضي از مسائل وارد نشويد :لأنّك تطير و تقع . تو پرواز مي كني ، ولي سقوط مي كني ؛ تو در بعضي از مسائل كلامي شركت نكن ، تو در بعضي از مسائل عميق توحيدي وارد نشو ؛ اين رشته ، رشته تو نيست . لأنّك تطير و تقع ؛ يعني طيران داري ، پر مي كشي ، امّا سقوط مي كني . و هو يطير و لا يقع ؛ آن يكي قدرت پرواز دارد و پر مي كشد و نمي افتد و به مقصد مي رسد . پس بين هشام بن حكم با هشام بن سالم فرق گذاشته ، چه اينكه بين حمران بن أعين و زراره بن أعين هم فرق گذاشته ؛ اين زمينه شناسي است از يك سو ، معدن شناسي است از سوي ديگر ، شكوفا كردن استعداد است از سوي سوّم ، به استعدادها پاسخ مثبت دادن است از سوي چهارم ، و علوم وحياني را منتشر كردن از سوي پنجم ، و شدند رئيس مذهب !
اگر رشته هاي تخصصي زمان امام صادق (ع) را ملاحظه بفرمائيد ، مي بينيد آن حضرت آنچنان منظّم بود كه كسي كه در رشته فقه تلاش و كوشش مي كرد ، به او اجازه ورود در رشته هاي ديگر را نمي داد ؛ مي گفت : تو كشش ات همين است ، استعدادت همين است ، رشته خوبي هم هست و كسي كه در رشته علوم عقلي تلاش و كوشش مي كرد ، او را براي معارف عقلي شكوفا مي كرد .
وجود مبارك امام صادق (ع) همه اين استعدادها را شناسائي كرد و پروراند و متخصصان زيادي را در رشته هاي گوناگون تربيت كرد.
اهميّت شناخت استعدادهاي خويش
ما اوّلين وظيفه مان اين است كه خودمان را بشناسيم كه اوّلاً مستعدّيم يا نه ، آنوقت براي چه مستعدّيم . يك وقت است كه انسان هويت خود را با پول داخلي و ارز خارجي ارزيابي مي كند كه امروز خريدار اين است ! اين نه هويت خودش را شناخت ، نه در صدد شكوفا كردن هويت خودش است . به هر زحمتي كه هست كج راهه را طي مي كند ؛ حالا يا برسد ، يا نرسد ؛ سرانجام چون اين تحصيل براي او تحميل بود ، سرانجام در آخر عمر چيزي در دست او نيست !
امّا اگركسي خود را برابر با آنچه را كه مي خرند نشناخت ، در درون خود با خودش گفتگو كرد كه من چه مي طلبم ، براي چه ساخته شده ام ؛ يك سلسله معلومات عمومي است كه براي همه هست . وقتي خود را شناخت كه براي چه خلق شدم ، آنوقت در همان رشته تلاش و كوشش مي كند . بعد از گذشت علوم عمومي كه خيلي عميق نيست ؛ فراگيري بخشي از ادبيات ، منطق، فقه و اصول همين مقداري كه رائج است ؛ اينها نه خيلي عميق و علمي است ، نه زمانبر است و نه توانفرسا ! فراگيري اين علوم تا سطح ، اين خيلي مهم نيست ؛ از آن به بعد آدم بايد خودش را بشناسد كه من براي چه خلق شدم ! من كه وجود مبارك امام صادق (ع) را به عنوان رئيس مذهب پذيرفتم ، بايد ببينم كه راه زراره را طي كنم ، راه حمران بن أعين را طي كنم ، راه هشام بن سالم را طي كنم ، راه هشام بن حكم را طي كنم ، راه كي را بايد طي كنم ؟!
اگر اين راه را شناخت ، آن نورانيّت امام صادق ،امروز هم هست ! اينچنين نيست كه اينها (معاذ الله) فراموش بشوند ، مرگ براي آنها باشد!! يك عدّه قبل از مرگ مرده اند ، يك عدّه بعد از مرگ هم زنده اند .درباره آنهايي كه قبل از مرگ هم مرده اند ، حضرت امير يك بيان نوراني اي دارد كه فرمود : ذل ك ميّ ت الاحياء . يك عدّه جنازه عمودي اند ؛ قبل از اينكه بميرند ، مرده اند. يك حيات گياهي دارند يا حيات حيواني ، اصلاً به حيات انساني نرسيده اند :الصّوره صوره ا نسان و القلب قلب حيوان و ذل ك ميّ ت الاحياء (7)؛ اينها قبل از مرگ مرده اند . يك عدّه بعد از مرگ زنده اند ، همان وجود مبارك حضرت امير فرمود : آن مائيم ، يبلي م نّا بل يه و ل يس ب بال ، يموت م نّا من مات و ل يس ب ميّ ت (8)؛ ما به حسب ظاهر اگر بميريم ، در واقع زنده ايم ! اگر به حسب ظاهر آثاري در قبر ما نباشد ، ولي در حقيقت ما منزّه از پوسيدن و پوسيدگي هستيم ؛ ما براي هميشه زنده ايم .
آنوقت به دنبال آن فرمود : العلماء باقون ما بق ي الدّهر(9)؛ رهبران فكري و عالمان دين هميشه زنده اند . نمي شود گفت شيخ مفيد يا شيخ طوسي مرده اند ، يا شهيد ،مرده است ! الآن روزي لاأقل 10 هزار بار حوزه هاي علميه مي گويند : قال الشّهيد (رح مه الله) . چنين انساني منزّه از مرگ است ، اين نخواهد مرد ! ما مي توانيم اينچنين باشيم . وقتي مي توانيم اينچنين باشيم ؛ اگر خود را ارزان تر فروختيم ، زيان كرديم . وجود مبارك امام صادق ما را به اين سمت دعوت كرده است . اينها ا ثاره(شكوفا )مي كنند آن معادن را و رشته ها را دارند ؛ پس حضرت الآن هم زنده است ، الآن هم قال الصاد ق (ع) او مثل زمان حياتش نور افكن است .
حلاوت ارتباط دائمي با معصومان (ع) ، به دليل « جان جانان » بودن آنها
ما بايد با اينها رابطه داشته باشيم ، تا اينكه استعداد مارا شكوفا كنند وما را به عنوان شاگردي بپذيرند . ارتباط با اينها هم به اين است كه ما آن بخش سوره مباركه احزاب را كاملاً باور كنيم كه: النّب يّ اولي ب المؤم نين م ن انفس ه م (10)؛ اگر نبي اولي است ، والي است ، ولي است ، مولا است ، ما مولّي عليه ايم ؛ آنهايي كه به منزله نفس نبي اند ، جان نبي اند ، ع دل قرآن كريمند ، آن 13 معصوم ديگر ، آنها هم همين طورند ؛ آنها اولي هستند . اين اولويت نه تنها اولويت تعييني است، بلكه سخن از ولايت است ؛ براي اينكه اولي به انفس و اموال است ، النّب يّ اولي ب المؤم نين .اينكه او اولاي از مال است را ما مي فهميم ، اولاي از نفس است يعني چه ؟ يعني نفس ما هم در اختيار اوست ، باز يعني چه ؟ يعني او وليّ نفس ماست ، يعني ما نفس مان را در اختيار آن حضرت قرار مي دهيم و فداي او مي كنيم ،ما نفس را فداي او مي كنيم كه چه بشود ؟ نفس ما اگر فدا شد ؛ به جاي برتر ، به مقام برتر نزديك مي شود . او جداي از جان ما نيست !
اگر در تعبيرات ادبي گفته مي شود : او جان جانان است ، اين يك تشبيه شاعرانه نيست . همانطوري كه جان، قيّم و سرپرست بدن است ، انسان كامل مثل وجود مبارك امام صادق (ع) جان جانان است . يعني جان ما به منزله بدن است و وجود مبارك امام به منزله روح اين بدن . اگر ما بدن را در اختيار جان قرار داديم ، كامل مي شويم و اگر جان را در اختيار جانان قرار داديم، كامل تر مي شويم . آنگاه حضرت را به خوبي درك مي كنيم ، هميشه در زيارت اوئيم.
بيانات حضرت آيت الله جوادي آملي (مدظلّه العالي) در جلسه درس اخلاق به مناسبت سالروز شهادت امام صادق (ع) در ديدار با طلاب ، دانشجويان ، جمعي از اساتيد حوزه و دانشگاه و اقشار مختلف مردم قم ؛ آبان 1386
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
(1) بقره / 31 (2) عوالي اللآلي / 4 / 122 (3) رعد / 4(4) الكافي / 8 / 177 ـ ( رو ي عن أبي عبد الله (ع) )
(5) نهج البلاغه / خ 1(6) روم / 22(7) نهج البلاغه / خ 87 ـ (صفات الفسّاق )(8) بحار الأنوار / 34 / 209
(9) نهج البلاغه / حكمت 147- ... ل كميل بن زياد النّخعي ... (10) احزاب / 6

 



برادرزاده شهيد همت: حاج همت هيچ گاه از مسير ولايت منحرف نشد

برادرزاده شهيد محمدابراهيم همت گفت: شهيد همت در طول عمر خويش هيچگاه جز به مسير ولايت فكر نمي كرد و تابع حقيقي رهبري انقلاب بود.
محسن همت در گفت وگو با فارس با اعتراض به سوءاستفاده از عنوان شهيد همت توسط برخي حاميان جريان فتنه، گفت: هدف اصلي عناصر فتنه گر كه تاكنون بر همه آشكار شده، سوءاستفاده از نام شهيد است، آنها مي خواهند از اين طريق بر افكار عمومي به ويژه قشر جوان تأثير بگذارند.
وي ادامه داد: سران فتنه به خوبي درك كرده اند كه خانواده شهدا در جامعه الگو هستند و آنها در تلاش هستند تا به اهداف خود كه همان براندازي نظام است، دست يابند.
وي افزود: خانواده شهدا و امت حزب الله ايران براي نجات از گمراهي بايد تابع منويات مقام معظم رهبري باشند و جز به اين نپردازند كه پرداختن جز به اين، گمراهي سختي خواهد بود.
همت خاطرنشان كرد: شهيد همت در طول عمر خويش هيچگاه جز به مسير ولايت فكر نمي كرد و تابع حقيقي رهبري انقلاب بود و در همين مسير هم مانند امام حسين(ع) به شهادت رسيد.
وي يادآور شد: خانواده شهيد بودن يك افتخار است و آنها مورد احترام هستند ولي نبايد اين امر موجب شود تا افراد از اين موضوع براي رسيدن به منافع خود سوءاستفاده كنند.
برادرزاده شهيد «محمدابراهيم همت» گفت: از كساني كه دچار بي بصيرتي شده اند و مسير اصلي نظام مقدس اسلامي را گم كرده اند، درخواست دارم كه در اين برهه از زمان كه دشمن لحظه به لحظه به فكر براندازي نظام مقدس جمهوري اسلامي است، مراقب باشند تا خون شهدايمان پايمال نشود.
سران فتنه از اعتبار خانواده شهدا سوءاستفاده مي كنند
همسر شهيد محمد اصغري خواه فرمانده گردان كميل در دوران جنگ هم گفت: جمهوري اسلامي بر محور اسلام پايه ريزي شده و خانواده شهدا هم محوريت نظام را دارند اما متأسفانه سران فتنه مي خواهند از پايه هاي اصلي نظام كه خانواده شهدا هستند به نفع خود سوءاستفاده كنند.
وي با تأكيد بر قرار داشتن ولايت مداري در راس انديشه ها و ارزش ها گفت: حراست و حفاظت از آرمان هاي انقلاب اسلامي و شهدا بايد در اولويت باشد، لذا حراست از انقلاب جزو وظايف خانواده شهداست كه در رأس آن نيز بايد ولايت مداري را قرار داد.
وي تصريح كرد: بر همگان مشهود است كه خانواده شهدا به لحاظ از دست دادن عزيزان شان بهاي معنوي سنگيني پرداخت كردند چرا كه آن ها جزو ستون نظام هستند و استخوان بندي نظام براساس خون شهدا پايه ريزي شده است.
هاشميان ادامه داد: اشتباه يك عضو خانواده شهيد، موجب نمي شود كه اشكالي به شهيد وارد شود و بنده علاوه بر اينكه خانواده يك شهيد هستم، شخصيت مستقلي نيز دارم.
همسر فرمانده شهيد گردان كميل از مسئولان خواست كه از كنار اين گونه سوءاستفاده ها توسط سران فتنه از خانواده شهدا بي تفاوت عبور نكنند.
وي تأكيد كرد: مسئولان با درايت بايد با خانواده شهدا تعامل داشته باشند تا ديگر شاهد چنين اتفاقاتي نباشيم.
وي تأكيد كرد: خانواده شهيد بودن يك بهاء است، بهايي كه با خون به دست آمده است؛ احزاب بهانه است؛ خانواده شهدا بدانند كه اين بهاء را نبايد به بهانه از دست بدهند.
شهيد محمد اصغري خواه متولد 1340بود كه از فروردين سال 1360براي شكست حصر آبادان عازم جبهه شد و در عمليات هاي متعددي حضور يافت تا اينكه در عمليات رمضان به شدت مجروح شد و در عمليات والفجر 10 به شهادت رسيد.

 



لاريجاني در ديدار با عضو كادر رهبري چين:
ايران با تهديد، مسير خود را در برخورداري از فناوري هسته اي تغيير نمي دهد

رئيس مجلس شوراي اسلامي در ديدار با عضو كادر رهبري چين تاكيد كرد كه برخي قدرت هاي بين المللي اگر تصور مي كنند كه ايران با فشار و تهديد در حق برخورداري از فناوري صلح آميز هسته اي خود تغيير مسير مي دهد اشتباه مي كنند و هيچگاه چنين نخواهد شد.
به گزارش اداره اخبار مجلس شوراي اسلامي، علي لاريجاني در ديدار با لي چيان چون عضو كادر رهبري چين با اشاره به ارتباطات و مراودات ديرينه و تاريخي دو ملت، اظهار داشت: ايران و چين از ظرفيت ها و توانايي هاي فراواني براي توسعه و گسترش مناسبات دوستانه خود برخوردارند.
وي از بخش هاي صنعت، انرژي و سرمايه گذاري مشترك در پروژه هاي كلان اقتصادي- عمراني در اين زمينه ياد كرد.
رئيس مجلس بر همين اساس نقش پارلمان و همكاري ميان مجالس دو كشور را براي پيشبرد اهداف مشترك بسيار با اهميت دانست و بر حمايت مجلس شوراي اسلامي از تقويت همه جانبه روابط فيمابين تاكيد كرد.
وي در ادامه به موضوع هسته اي كشورمان اشاره و تصريح كرد: برخي قدرت هاي بين المللي اگر تصور مي كنند كه ايران با فشار و تهديد در حق برخورداري از فناوري صلح آميز هسته اي خود تغيير مسير مي دهد، اشتباه مي كنند، هيچگاه چنين نخواهد شد و بايد با روش ديگري با ملت ايران سخن بگويند.
لاريجاني همچنين گفت: چين مي تواند نقش مهم تر و موثرتري در موضوع هسته اي ايران بازي كند.
وي با اشاره به تحولات منطقه به ويژه اوضاع عراق و افغانستان، سياست هاي آمريكا در اين دو كشور را شكست خورده خواند.
براساس اين گزارش «لي چيان چون» عضو كادر رهبري چين نيز در اين ملاقات توسعه و گسترش همكاري هاي همه جانبه با ايران را براي كشورش بسيار مهم ذكر كرد و گفت: چين مايل به گسترش همكاري با ايران در همه زمينه ها است و اهميت خاصي براي اين امر قائل است.
اين عضو كادر رهبري چين در ادامه با تاكيد بر حمايت كشورش از حق ايران براي برخورداري از فناوري صلح آميز هسته اي، به اعمال تحريم هاي فراتر قطعنامه عليه ايران اشاره كرد و افزود: پكن قاطعانه با هر نوع تحريم فراتر از قواعد بين المللي مخالف است و معتقد است گفت وگو و مذاكره تنها راه حل و فصل پرونده هسته اي ايران است.
وي در بخش ديگري از سخنانش با اشاره به ديدگاه هاي نزديك دو كشور در زمينه تحولات بين المللي بر ضرورت همكاري و هماهنگي بيشتر ايران و چين در عرصه هاي مختلف تحولات جهاني تاكيد كرد.
«لي چيان چون» در خاتمه يادآور شد كه همكاري و هماهنگي ايران و چين مي تواند نقش مهمي در ايجاد جهان چند قطبي و متعادل ايفا كند.

 



رئيس دانشگاه عالي دفاع ملي خبر داد
راه اندازي 3 رشته راهبردي جديد مقطع دكترا در دانشگاه عالي دفاع ملي

رئيس دانشگاه عالي دفاع ملي از راه اندازي 3 رشته راهبردي جديد مقطع دكترا در سطح كشور در دانشگاه عالي دفاع ملي خبر داد.
دكتر ابراهيم حسن بيگي در مراسم افتتاحيه دوره سيزدهم اين دانشگاه كه با حضور مشاور امور بين الملل رهبر معظم انقلاب و جمع كثيري از مسئولان عالي رتبه كشوري و لشكري برگزار شد گفت: در سال جاري سه رشته جديد راهبردي مقطع دكترا آينده پژوهي، مديريت راهبردي دانش و مديريت راهبردي پدافند غيرعامل با همكاري وزارت علوم راه اندازي شده است.
وي تاكيد كرد: راه اندازي و توسعه اين رشته ها ضمن كمك به تكميل زنجيره رشته هاي مطالعات راهبردي در اين دانشگاه به ارتقاي توان مديريتي و تصميم گيري كلان كشور منجر خواهد شد و برگزاري اولين همايش ملي نقش مديريت راهبردي در تحقق چشم انداز 20 ساله با توجه به تاكيدات مكرر مقام معظم رهبري در رابطه با سند چشم انداز و اهميت و نقش اين سند در ساختن آينده كشور در ششم آبانماه سال جاري يكي از برنامه هاي مهم محوري دانشگاه است كه اجراي مطلوب آن با حضور صاحب نظران، اساتيد صاحب نام حوزه هاي راهبردي كشور، مي تواند نقش اساسي در اجرايي نمودن اين سند مهم و تحول ساز كشور باشد.
وي همچنين افزود: تعميق و توسعه كمي و كيفي مطالعات گروهي به عنوان يكي از مناسب ترين روشهاي توانمندسازي دانشجويان و نيز فعال شدن گروههاي پژوهشي همچون گروه پژوهشي مطالعات مديريت راهبردي، مطالعات راهبردي امنيت ملي، مطالعات راهبردي دفاعي، مطالعات راهبردي مديريت بحران، مطالعات راهبردي پدافند غيرعامل و مطالعات راهبردي مديريت دانش، تحول در علوم انساني در حوزه مطالعات راهبردي در پژوهشكده مطالعات راهبردي و امنيت ملي و تمركز مطالعات و تحقيقات پژوهشكده در پشتيباني از نظام آموزشي علاوه بر آماج قراردادن نياز حوزه هاي راهبردي كشوري و لشكري سهم به سزايي در تقويت حوزه هاي مديريتي كشور ايفا نمايد.
رئيس دانشگاه عالي دفاع ملي احراز رتبه هاي نخست در همايش هاي ملي و راهبردي و برگزاري دوره هاي كوتاه مدت آموزشي متناسب با نياز نيروهاي مسلح و ساير دستگاههاي اجرايي متقاضي اين دوره ها كه به ارتقاي قدرت تصميم گيري فرماندهان و مديران سطوح راهبردي گرديده است را از موفقيت هاي اين دانشگاه عنوان كرد و گفت: تقويت، توسعه و نهادينه كردن هرچه بيشتر آموزشهاي پژوهش محور و ارزيابي عملكرد مديران، اعضاي هيات علمي مبتني بر تعالي سازماني و ارتقاي بهره وري سرمايه هاي انساني و توانمندسازي اعضاي هيات علمي دانشگاه و توسعه مشاركت سرمايه هاي انساني، اعضاي هيات علمي سازماني و مدعو و كاركنان با هدف بهره برداري از تمامي ظرفيت هاي علمي، تخصصي و مديريتي دانشگاه و نيز توسعه روابط كليدي با حوزه هاي فرماندهي، مديريت عالي كشور، مراكز علمي و دانشگاهي و تلاش در جهت پاسخگويي به نيازهاي راهبردي و توسعه زيرساخت هاي فناوري اطلاعات و ارتباطات از جمله فعاليت هاي اصلي اين دانشگاه است.

 



عضو شوراي عالي انقلاب فرهنگي : تكليف دانشگاه آزاد روشن است منتظر نظر كميته فقهي هستيم

عضو شوراي عالي انقلاب فرهنگي اعلام كرد كه تكليف دانشگاه آزاد و اساسنامه آن كاملا شفاف و روشن است و اين شورا فعلا اقدامي درخصوص آن انجام نمي دهد.
«منصور كبگانيان» در گفت وگو با فارس، اظهار داشت: در جلسه اين شورا بحثي درخصوص وضعيت دانشگاه آزاد مطرح نشد، چون اكنون تكليف دانشگاه آزاد و اساسنامه آن كاملا شفاف و روشن است.
وي با بيان اينكه پيگيري اين مسئله در گردش كار مناسبي قرار گرفته است، افزود: اجراي اساسنامه دانشگاه آزاد نياز به برخي اقدامات كارشناسي و حقوقي بيشتر داشت كه بعد از ابلاغ اساسنامه جديد به مسئولين دانشگاه آزاد و مسائل پيش آمده، از چند وقت پيش با نظر مقام معظم رهبري در حال انجام است.
عضو شوراي عالي انقلاب فرهنگي با بيان اينكه كار كميته فقهي و حقوقي منصوب از طرف مقام معظم رهبري به طور كامل انجام شده و گزارش اين هيئت نيز به دفتر ايشان ارسال شده است، خاطرنشان كرد: در اين شرايط شوراي عالي انقلاب فرهنگي دليلي براي ورود به اين مسئله نمي بيند و هر مجموعه اي كه پيش از اعلام نظر رسمي اين شورا مطلبي را درخصوص مسائل مربوط به دانشگاه آزاد اعلام كند، كار را پيچيده تر مي كند.
كبگانيان با بيان اينكه همه بايد منتظر ابلاغ نظر رهبر معظم انقلاب باشند، يادآور شد: با توجه به خبرهاي خوشي كه سخنگوي قوه قضائيه درباره موضوع وقف اموال دانشگاه آزاد و نظر كميته فقهي منصوب رهبري مبني بر نادرست بودن اين كار اعلام كرد، اميدواريم كه مسائل مربوط به دانشگاه آزاد به درستي و به شكل قانوني دنبال شود.
وي در ادامه سخنان خود با اشاره به روند بررسي نقشه جامع كشور در شوراي عالي انقلاب فرهنگي تصريح كرد: در نقشه جامع علمي كشور نيز برنامه هاي مفيدي براي دانشگاه هاي غيرانتفاعي و بخصوص بزرگترين دانشگاه غيرانتفاعي كشور يعني دانشگاه آزاد تنظيم خواهد شد.
عضو شوراي عالي انقلاب فرهنگي در پايان اظهار داشت: بر اين اساس اصلاح ساختاري و اساسنامه موسسات آموزش عالي غيرانتفاعي، نه تنها اكنون بلكه هر چند سال يكبار و با توجه به تحولات علمي رخ داده در دنيا بايد انجام شود.

 



شجوني: حبس سران فتنه در خانه هايشان راي دادگاه ملت است

يك عضو جامعه روحانيت مبارز بر فرارسيدن زمان دستگيري سران فتنه تاكيد كرد و گفت: اعلام خبر پيگيري محاكمه اين افراد توسط دادستان كل كشور باعث خرسندي است.
حجت الاسلام جعفر شجوني عضو جامعه روحانيت مبارز و دبير جامعه وعاظ تهران در گفت وگو با فارس با ابراز خرسندي از اعلام خبر پيگيري محاكمه سران فتنه توسط دادستان كل كشور تصريح كرد: سران فتنه يك زمان در تشكيلات مملكت سمت داشتند اما هنگامي كه از مسير اهل بيت و امام خميني(ره) و مكتب شهدا جدا شدند، قدم در مسير انحراف گذاشتند.
عضو جامعه روحانيت مبارز با يادآوري كارشكني ها، تخلفات و خسارت هاي جبران ناپذيري كه فتنه گران به نظام اسلامي وارد كردند، گفت: با وجود اين مسائل، سياست نظام، عدم دستگيري سران فتنه بود تا با كنار رفتن فضاي غبارآلود، چهره واقعي آنها براي ملت هوشيار ايران آشكار شود كه به فضل الهي سران فتنه، روز به روز در ميان قاطبه ملت ايران رسواتر و محكوم تر شدند.
حجت الاسلام شجوني با بيان اينكه دستگاه قضايي با هوشياري و عنايت رهبر حكيم انقلاب اسلامي، تاكنون دست به دستگيري و محاكمه زودهنگام سران فتنه نزده است، افزود: محاكمه اصلي اين فتنه گران را خود مردم قبلا انجام داده اند، مردم با طرد اين افراد از ميان خود، آنها را در خانه هايشان محبوس كرده اند به طوري كه جرات حضور در جامعه و در ميان مردم انقلابي و شهيدپرور ايران را ندارند و اين راي دادگاه ملت ايران است.
وي با بيان اينكه دشمنان مردم ايران سعي دارند با حمايت پنهان و آشكار خود از فتنه گران اين مردگان سياسي را زنده كنند، گفت: منافع استكبار و جنايتكاران تاريخ در احياي اين فتنه گران است و اين در حالي است كه دادگاههاي غربي در كشور خود با قاطعيت با اعمال مشابه سران فتنه برخورد مي كنند و به سرعت آنها را پاي ميز محاكمه مي كشانند.
شما كدام سيلي را
به خاطر انقلاب خورده ايد
وي با بيان اينكه در حال حاضر مدارك جنايات اينها جمع آوري شده است، گفت: مدارك دزدي ها، خيانت ها و ارتباطات فاميلي در مناصب گوناگون و سوءاستفاده آنها از مسئوليت ها جمع شده است و به زودي بايد در دادگاه عدالت قضايي به آنها رسيدگي شود و ما در انتظار محاكمه آنها و خاموش كردن آتش سران فتنه لحظه شماري مي كنيم.
وي خطاب به سران فتنه گفت: شما چه طلبي از نظام و مردم داريد، شما كدام سيلي را براي اين انقلاب خورده ايد كه الان اين كشور را شخم زده و به آشوب مي كشيد.
حجت الاسلام شجوني در پايان خاطرنشان كرد: يكي از بزرگترين جنايتهاي سران فتنه ايجاد اختلاف و دو دستگي بين مردم متحد ايران است، اينها كاري كردند كه خانواده ها را از هم جدا كردند، دو خواهر، دو برادر، دو فرماندار، دو استاندار، حتي دو تا روحاني مقابل هم قرار گرفتند.
مجمع روحانيون مبارز
وارد حزب شيطان شده است
وي در همين زمينه گفت: اعضاي مجمع روحانيون مبارز در اين اختلاف افكني نقش بسيار زيادي بازي مي كنند، آنها وارد حزب شيطان شده اند.
دبير جامعه وعاظ تهران با استناد به سخنان حجت الاسلام رحيميان از اعضاي سابق مجمع روحانيون مبارز كه به دليل انحراف اين مجمع از آرمانهاي امام(ره) و انقلاب از آن خارج شده است، گفت: آنها اين اختلاف و دوگانگي را در جامعه يگانه و يكپارچه ملت، روحانيت ايجاد مي كنند.

 



خانواده قربانيان كهريزك در بيانيه اي اعلام كردند
گذشت از مجازات قصاص دو متهم بازداشتگاه كهريزك

خانواده 3 قرباني حوادث كهريزك در بيانيه اي گذشت خود از قصاص دو مجرم محكوم اين پرونده را اعلام كردند.
اولياي دم محسن روح الاميني ، محمد كامراني و امير جوادي فراز قربانيان بازداشتگاه كهريزك از دو افسر نگهبان نيروي انتظامي كه در همين ارتباط در دادگاه نظامي عامل قتل و مجرم شناخته شده و به قصاص نفس محكوم شده اند را ، مورد بخشش قرار دادند.
در بخشي از اين بيانيه ضمن تقدير از پيگيري ها ودستورات قاطع رهبر معظم انقلاب آمده است: به هر تقدير، ما خانواده هاي شهداي جنايت كهريزك با اعلام گذشت خود از قصاص دو مجري محكوم به اعدام اين جنايت و تاكيد بر اجراي ساير مجازات ها در مورد ايشان ضمن تشكر از لغو مصونيت قضايي صورت گرفته خواستار اراده جدي و اخلال ناپذير نظام براي پيگرد و مجازات آمران قضايي، سياسي، نظامي و امنيتي اين جنايت هستيم.در اين رهگذر ضمن سپاس از رهبر فرزانه انقلاب كه از همان ابتداي اين جنايت تاكنون همواره در جلسات عمومي و خصوصي بر محاكمه و مجازات همه عاملان و آمران تاكيد كرده اند و فرمودند اگر جرمي ثابت شود ، براي هيچكس حاشيه امني وجود ندارد سپاسگزاريم، ضمن اينكه اطمينان داريم كه با تحقق عدالت و اصلاح رويه ها علاوه بر اينكه نظام مصونيت خواهد يافت آيندگان اين پيگيري هاي عدالتخواهانه را تحسين خواهند كرد.

 


صفحه (14)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14