(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


پنجشنبه 8 مهر 1389- شماره 19753

صفحه (14)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
رئيس جمهور: در آمريكا رسانه كاملاً آزاد وجود ندارد
محكوميت چهاردهمين جشن خانه سينما توسط معاونت سينمايي وزارت ارشاد
چشم به راه سپيده
رئيس سازمان انرژي اتمي در حاشيه اهداي خون اعضاي دولت :
اواسط آبان قلب رآكتور بوشهر شروع به تپش مي كند
علي رغم فشار آمريكا پكن بر عميق تر شدن روابط تجاري با تهران تأكيد كرد
اكسپرس: زيردريايي هاي جديد «غدير» در صورت هر حمله اي آماده مسدود كردن تنگه هرمز هستند
رئيس كميته امور بين الملل مجلس دوماي روسيه:عدم تحويل موشك هاي اس-300 به ضرر روسيه است
رايزني هاي ديپلماتيك متكي در نيويورك
جانشين عقيدتي سياسي سپاه پاسداران انقلاب اسلامي: ايران مقتدرترين كشور خاورميانه است
معاون وزير صنايع و معادن: ظرفيت توليد فولاد كشور تا پايان آذرماه سال جاري به 20 ميليون تن مي رسد
به گفته عضو كميسيون صنايع و معادن مجلس 50 درصد نيروها دركارخانه هاي كشور مازاد هستند
قائم مقام وزير اطلاعات: تمام رفتار و فعاليت فتنه گران تحت كنترل است
اخبار ادبي و هنري
هفدهمين جشنواره بين المللي تئاتر كودكان و نوجوانان در همدان شروع شد



در همايش ائمه جمعه سراسر كشور مطرح شد
رئيس جمهور: در آمريكا رسانه كاملاً آزاد وجود ندارد

رئيس جمهور نظام سلطه را در برابر جمهوري اسلامي سردرگم و منفعل دانست و گفت استكبار به دنبال تضعيف روحيه ملت ايران است و عده اي نيز در داخل با آنها همراهي مي كنند.
محمود احمدي نژاد پيش ازظهر چهارشنبه در بيست ويكمين گردهمايي ائمه جمعه سراسر كشور، بزرگترين مانع در برابر تحقق آرمان بزرگ الهي را حكومت استكباري امروز دنيا اعلام كرد و آن را قدرتمندتر، فريبكارتر، آدم كش تر و خشن تر از تمام استكبار در طول تاريخ معرفي كرد.
رئيس جمهور اضافه كرد: سيطره جهاني با اين عمر و شدت و گستره در طول تاريخ وجود نداشته و بزرگترين مانع در برابر تحقق حكومت جهاني است.
وي با يادآوري دوران دفاع مقدس تاكيد كرد: 30سال پيش در همين ايام جنگي عليه ملت ايران تحميل شد؛ جنگي كه در آن حتي سيم خاردار هم به ما نمي دادند و فشنگ و خمپاره سهميه بندي بود و همه مستكبران و دشمنان با هم عليه ملت ايران بودند اما ما را متجاوز و اشغالگر، ياغي و توسعه طلب و حامي تروريست معرفي مي كردند اما امروز به فضل الهي اين جرثومه فساد به سرعت در حال فرو ريختن است و در همه جبهه ها به بن بست رسيده است و مشكلات خود را به ديگران منتقل مي كند.
احمدي نژاد به برخي ديدارهاي خود با اقشار مختلف در جريان سفر به نيويورك اشاره كرد و يادآور شد: در يكي از اين ديدارها گفتم كه آنها 100سال است كه زبانشان خيلي دراز است و چند كيلومتر زبان دارند اما گوش هايشان اندازه يك فندق است ولي الان بايد زبان هايشان را كوتاه كنند و گوش هاي آنها دراز شود و بايد غارت ها را پس بدهند و مجازات بشوند.
وي مصاحبه هاي خود با رسانه هاي آمريكايي و بين المللي را يك جنگ جدي خواند و خاطرنشان كرد: مصاحبه گران به نمايندگي از مسئولين آمريكا حرف مي زدند و برخلاف ادعاي آمريكايي ها حتي يك رسانه كاملا آزاد در آمريكا وجود ندارد.
رئيس جمهور با اشاره به اينكه در بيش از 13جلسه در نيويورك با صراحت گفتم كه كسي جرئت حمله به ايران ندارد، گفت: بسيج شده بودند كه روحيه ملت ايران را درهم بشكنند و روحيه اي درهم شكسته از ملت ايران را به دنيا نشان بدهند كه البته به فضل الهي موفق نشدند.
وي گفت: در مركز حاكميت نظام مادي كه بيش از 100سال خدا، پيامبران، ارزش هاي الهي و اخلاق را كنار گذاشته است گروهي از ايران مي رود و فرياد مي زند كه تنها راه بشريت بازگشت به راه پيامبران و انبياء الهي است.
رئيس جمهور، دولت آمريكا و نظام سلطه را در مقابل نظام جمهوري اسلامي و ملت ايران سردرگم و منفعل خواند و تاكيد كرد: مهمترين جنگ ما با آنها جنگ رواني است و آنها مي خواهند كه با اين جنگ رواني ملت ايران را درهم بشكنند و متاسفانه برخي در داخل نيز با آنها همراهي مي كنند كه البته ارزشي ندارد چرا كه سران استكبار اعتماد به نفس و خودباوري خود را از دست داده اند و از نظر فكري درهم شكسته اند.
احمدي نژاد با اشاره به هجمه تبليغاتي سنگين دشمنان عليه ايران درباره يك زن محكوم گفت: آنها بيش از 4ميليون صفحه در اين خصوص درست كردند و چه بساطي در دنيا به پا كرده اند. اما در آمريكا به آنها اعلام كرديم كه خود 53نفر در ليست اعدام داريد.
رئيس جمهور در بخش ديگري از سخنانش به نقش سياسي تربيتي و اجتماعي نمازجمعه اشاره و همه اين نقش ها و اثرگذاري ها را در دو عنوان خلاصه كرد و نماز جمعه را ركن حاكميت اسلامي و اركان اداره جامعه دانست.
وي به دو نقش اصلي و مهم نماز جمعه اشاره كرد و با بيان اينكه اين دو نقش در حقيقت يك نقش هستند اما در بيان دو نقش محسوب مي شوند نمازجمعه هر هفته را يك تجديد عهد، تمرين ولايت و ولايتمداري، تجديد ميثاق، اعلام حضور و آمادگي و انتظار و مشاركت در اداره جامعه توصيف كرد.
رئيس جمهور ادامه داد: جامعه اسلامي بدون مشاركت و حضور آحاد مردم و احساس مسئوليت آنها اداره نمي شود و ارزش هاي الهي جز با اراده عمومي حاكم نمي شود و زماني حيات طيبه در جامعه كمال يافته اسلامي محقق مي شود كه آحاد مردم در اداره كشور و برپايي احكام و ارزشهاي الهي نقش فعال، به روز و مستمر داشته و همه مسئول باشند.
احمدي نژاد با بيان اينكه هيچ نهادي نمي تواند با نهاد نماز جمعه برابري كند، فرق حاكميت الهي با ساير حاكميت ها را در اين موضوع دانسته كه آنها هم اجتماعات و تشكل هاي اجتماعي دارند اما اين اجتماعات و تشكل ها در محوريت ولايت و يگانه پرستي و نماز و عبادت استوار نيست و در سازماندهي و تصميم آنها خداي متعال، ولايت و ارزش هاي الهي حضور ندارد.
وي در بخش ديگري از سخنان خود با طرح اين سؤال كه فلسفه حكومت اسلامي چيست؟ اظهار داشت: آيا حكومت جمهوري اسلامي هم مثل سايرحكومت ها كه عده اي بيايند و حاكم شوند و تقسيم كار و مسئوليت كنند و بزرگواري كنند و چند دسته شوند و مسئوليت را بين خود جابه جا كنند و يا خدايي ناكرده عده اي پيدا شوند كه فرصت حكومت را فرصتي براي تأمين خودخواهي ها و تقاضاهاي مادي و پركردن جيب ها و حساب هاي خود تلقي كنند و يا خدايي ناكرده عده اي پيدا شوند كه خودخواهي و قدرت طلبي و برتري جويي هاي خود را به نام جمهوري اسلامي و حاكميت اسلام مستقر كنند و يا خدايي ناكرده همان ترتيبات طاغوتي را امروز به نام اسلام برپا كنند.
وي برپايي عدالت را مأموريت دوم حكومت اسلامي ذكر كرد و افزود: از عوامل اصلي تربيت انسان و جاري كردن ارزش هاي الهي در جامعه اجراي عدالت است و حاكميت اسلامي بدون عدالت بي معنا است و همه حكومت براي برپايي عدالت است.
وي ادامه داد: كسي تصور نكند كه با اغماض و لاپوشاني و رودربايستي در برابر اجراي عدالت به پايه هاي جمهوري اسلامي كمك مي كند چرا كه هرجا عدالت اجرا مي شود مانند تزريق بتن به پايه هاي حكومت اسلامي است و هر كس در هر جا و در هر سطحي از اجراي عدالت به هر دليلي چشم پوشي كند همان ميزان به پايه هاي حكومت ضربه زده است.
رئيس جمهور با طرح اين پرسش كه نقطه نهايي كه مي خواهيم مردم و جامعه را به آن برسانيم كجاست، خاطرنشان كرد: بدون معرفي جامعه مهدوي امكان حركت دادن مردم به سمت قله هاي متعالي وجود ندارد البته دائماً تذكر اخلاقي دادن اثر دارد اما مقطعي است و حركتي ايجاد نمي كند. بنابراين معرفي جامعه مهدوي مهمترين عامل در تربيت و حركت دادن جامعه به سمت قله ها و عامل وحدت بخش و حركت آفرين است و نظام ولايت فقيه تشكيل شده تا دست جامعه را بر دست امام بگذارد و افق نگاه جامعه به سمت جامعه مهدوي معطوف شود.
وي در بخش ديگري از سخنانش به تحريم هاي صورت گرفته از سوي غرب عليه ايران اشاره كرد و با بيان اينكه دشمن بيشتر از جنبه هاي عمومي تحريم به دنبال جنگ رواني و شكستن روحيه ملت ايران است، افزود: در اين جنگ عظيم رسانه اي يكي از محورهاي اصلي فشار وارد كردن به ايران بود و آنها مي گفتند تحريم ها پدر ملت ايران را در مي آورد و من نيز اصرار داشتم بگويم پدر خودتان را درمي آورد و هيچ غلطي نمي توانيد بكنيد. البته آنها براي تأثير گذاري تحريم ها در ايران سندي نداشتند و آخر كار كه مي خواستند سند ارائه كنند به حرف هاي بعضي افراد در داخل كشور به عنوان سند استناد مي كردند.
رئيس جمهور گفت: الان در جامعه عده اي حقوق فوق العاده و مصونيت براي خود قائل هستند و درحالي كه در براندازي عليه نظام شركت مي كنند از نظام طلب كار نيز هستند.
احمدي نژاد با بيان اينكه امروز خيلي از ما نگران مسائل فرهنگي هستيم يادآور شد: امروز دشمنان با استفاده از پيچيده ترين و گسترده ترين ابزارها عليه ما هجمه مي كنند اما كجا مي توانند اثر داشته باشند؟ به هر ميزان كه دل يك انسان از عشق به امام و ولايت خالي باشد به همان ميزان تأثيرپذير و آسيب پذير مي شود.
رئيس جمهور در پايان اظهار داشت: همه عظمت جمهوري اسلامي و رمز ماندگاري و شكست ناپذيري آن اتصال به امام است و به همين دليل است كه دشمن هيچ كاري نمي تواند عليه آن انجام دهد.

 



محكوميت چهاردهمين جشن خانه سينما توسط معاونت سينمايي وزارت ارشاد

گروه ادب و هنر -
معاونت سينمايي وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي طي بيانيه اي اتفاقات ناگوار رخ داده در چهاردهمين جشن خانه سينما را محكوم كرد.
به گزارش خبرنگار كيهان، جواد شمقدري پس از بازگشت از سفر نيويورك به همراه رئيس جمهور، در واكنشي قاطع و صريح به وقايع چهاردهمين جشن خانه سينما بيانيه زير را منتشر كرد:
انالله و انا اليه راجعون
من از خانواده شهدا عذر مي خواهم، من از شهداي عزيز كه خون مقدسشان براي رويش و نهال انقلاب اسلامي ريخته شد تا به درخت تناور و پر بركتي تبديل شود عذر مي خواهم. من از ايثارگران و جانبازان كه سالهاست درد و رنج ناشي از زخم هاي جراحت را به عشق رشد و شكوفائي نظام جمهوري اسلامي صبورانه تحمل مي كنند عذر مي خواهم، من از ملت بزرگ و قهرمان ايران كه با بزرگواري زخم زبان جاهلان را كه به اسلام و انقلاب طعنه مي زنند و آن را نشنيده مي گيرند عذر مي خواهم. من از محضر رهبر بزرگ انقلاب اسلامي عذر مي خواهم. من در درگاه الهي و در پيشگاه امام حاضر مهدي موعود طلب عفو و بخشش مي نمايم.
اينكه در مراسمي به نام جشن خانه سينما به هلهله و شادي بي خبران و غافلان پايان نظام جمهوري اسلامي ايران را آرزو مي كنند چه بايد كرد!
كسي كه از روي غرور جاهلانه و شايدهم غفلت چنين سخناني بر زبان مي راند چه پاسخي دارد؟! كساني كه شنيدند و سكوت كردند، كساني كه تشويق كردند و هلهله سر دادند، براستي مي دانند كجا ايستاده اند؟ مي دانند پا گذاشتن بر روي ميراث بزرگ امام و رهبر كبير انقلاب اسلامي و پايمال كردن خون ده ها هزار شهيد چه جفاي بزرگي است؟
حتما نمي دانند. و الا فرزندان اين آب و خاك مثل همه آحاد ملت بزرگ و قهرمان ايران در هر شرايطي حاضر نيستند از انقلاب و نظام خود فاصله بگيرند.
اين آفت شاه نشينان در سينماست كه گاهي گرفتار هيجان و گاهي لجبازي و گاهي غفلت و سرخوشي مي شوند. اميدوارم خداوند از اين لغزشها بگذرد.
و بر بيچارگي ما اين خطاها را ببخشايد و رحم نمايد. مبادا كه در روز جزا در پيشگاه صالحان و اولياء و شهدا سرافكنده باشيم.
جواد شمقدري 7/7/89
گفتني است، برخي برگزيدگان چهاردهمين جشن خانه سينما در اين مراسم رسمي خواهان تغيير وضعيت كشور به گونه اي شده بودند كه سينماگران فراري و ضد انقلاب امكان فعاليت مجدد بيابند. اين سخنان كه با استقبال محافل و رسانه هاي معاند و ضد ايراني همراه شد، واكنش قاطع معاونت سينمايي را برانگيخت و موجب لغو مجوز فيلم در حال ساخت اصغر فرهادي يكي از برگزيدگان جشن خانه سينما شد.

 



چشم به راه سپيده

تو را غايب ناميده اند، چون «ظاهر» نيستي، نه اينكه «حاضر» نباشي.
«غيبت» به معناي «حاضرنبودن»، تهمت ناروائي است كه به تو زده اند و آنان كه بر اين پندارند، فرق ميان «ظهور» و «حضور» را نمي دانند، آمدنت كه در انتظار آنيم به معناي «ظهور» است، نه «حضور» و دلشدگانت كه هر صبح و شام تو را مي خوانند، ظهورت را از خدا مي طلبند نه حضورت را. وقتي ظاهر مي شوي، همه انگشت حيرت به دندان مي گزند با تعجب مي گويند كه تو را پيش از اين هم ديده اند. و راست مي گويند، چرا كه تو در ميان مائي، زيرا امام مائي. جمعه كه از راه مي رسد، صاحبدلان «دل» از دست مي دهند و قرار از كف مي نهند و قافله دل هاي بي قرار روي به قبله مي كنند و آمدنت را به انتظار مي نشينند...
و اينك اي قبله هر قافله و اي «شبروان را مشعله»، در آستانه آدينه اي ديگر با دلدادگان ديگري از خيل منتظرانت سرود انتظار را زمزمه مي كنيم.

لاله هاي عاشق
يك روز خواهد آمد از ابر تك سواري
مانند آذرخشي، در مشت ذوالفقاري
از هيبتش بلرزد، صد كوه آهنين فام
چون او نديده هرگز، چشمان روزگاري
مرهم نهد به دل ها، دلهاي زخمي عشق
سر مي نهم به پايش در اوج بيقراري
سجاده طبيعت از عطر سجده او
سر مي كشد به افلاك مانند سربداري
دست زمين بگيرد گوش ستارگان را
آنسان كه باز ماند، هستي زكج مداري
هفت آسمان بچرخد از چرخش نگاهش
چون لاله هاي عاشق، از باد نوبهاري
ذرات خاك ما را جاني دوباره بخشد
با معجزات چشمش در روز غمگساري
احمدرضا كيماسي

هم آواز ملائك
مژده، ببين باز هوايي شدم
در پي درياي تو ماهي شدم
مژده، كه تو مژده آرامشي
نه، تو همان معجزه ي خواهشي
خواهش بي حد من و ناز تو
در قفسم، شاهد پرواز تو
مي رسد آيا به تو اين خواهشم
با غم تو كي رسد آسايشم
كي شود اين قافيه ي تنگ باز
كي رسد آواي خوشت از حجاز
چند نشان گيرمت از آيه ها
باغ دلم سوخت در اين سايه ها
معني خورشيد به جانم بتاب
تا كنيم مشتري آفتاب
نذر نگاه تو همه بود من
عشق تو آميخته با پود من
اي همه هستي به تو شيدا شده
يار نهان نور تو پيدا شده
در دلم افتاده كه نزديك تر
از همه وقت آمدنت نيك تر
تا كه هم آواز ملائك شوم
آيي و «حلت بفنائك» شوم
يوسف كنعاني من گوش كن
جان جهان ساغر تو، نوش كن
هستي من نذر دعاي شبت
عافيتم هم به فداي تبت
رضا محمدصالحي

سراب فاصله ها
تمام چشم مرا آفتاب پر كرده است
نگاه آيينه را بوي آب پر كرده است
شب است و ديده من داغدار خورشيد است
اگر چه جاي تو را ماهتاب پر كرده است
قسم به خون كه در اين روزگار ناياب است
تمام فاصله ها را سراب پر كرده است
شميم شهپر مردي سواره مي آيد
و انتظار مرا اضطراب پر كرده است
حامد حجتي

 



رئيس سازمان انرژي اتمي در حاشيه اهداي خون اعضاي دولت :
اواسط آبان قلب رآكتور بوشهر شروع به تپش مي كند

علي اكبر صالحي با تاكيد بر اينكه قبل از نيمه مهرماه انتقال سوخت به رآكتور بوشهر انجام خواهد شد تصريح كرد كه اواسط آبان قلب رآكتور اين نيروگاه شروع به تپش مي كند.
رئيس سازمان انرژي اتمي در ارتباط با جوسازي رسانه هاي غربي مبني بر نفوذ ويروس به سيستم هاي كامپيوتري نيروگاه بوشهر گفت: از يك سال پيش اقدامات حفاظتي و مصونيت سازي كامپيوترها را آغاز كرديم و از دو ماه پيش نيز با پيش بيني هاي قبلي اقدامات لازم را جهت جلوگيري از ورود ويروس تشديد كرديم.
علي اكبر صالحي روز چهارشنبه در حاشيه اهداي خون اعضاي دولت ادامه داد: همان طور كه گفتم در دو ماه اخير اقدامات مصونيت سازي شدت بيشتري گرفت و خوشبختانه هدفي كه دشمن دنبال مي كرد را با اقدامات لازم ابتر كرديم، بدون اين كه در رسانه ها چيزي اعلام كنيم.
وي گفت: اكنون با قاطعيت مي گويم كه علي رغم تمامي اقدامات و خباثت هاي دشمنان براي وارد كردن ويروس به سيستم هاي هسته اي ما، تا امروز موفق به اين امر نشده اند و آن مقدار كه لازم بود، پاكسازي لازم را نيز انجام داديم.
وي افزود: متخصصان سازمان انرژي اتمي و وزارت مخابرات دست به دست هم دادند، از يك اشراف و اطلاعات خوبي برخوردار شدند و به خوبي توانستند با اين ويروس مقابله كنند و اين امر باعث شد كه ما به خيلي از اقدامات فني ديگر نيز دست پيداكنيم و كاملا مصون بمانيم.
رئيس سازمان انرژي اتمي در پاسخ به سوال ديگري مبني بر اين كه يكي از مسئولان نيروگاه بوشهر اعلام كرده كه فقط لپ تاپ هاي شخصي برخي از كاركنان اين نيروگاه هدف ويروس قرار گرفته و آلوده شده است، گفت: همان طور كه اشاره كردم اين آلودگي به سيستم اصلي ما نرسيده و در برخي از لپ تاپ هاي شخصي مشاهده شده كه اقدامات لازم نيز در اين ارتباط انجام شده ولي سيستم اصلي ما پاك است.
وي خاطرنشان كرد: متخصصان ما در اين زمينه اشراف كامل پيدا كردند و اقدامات لازم را به خوبي انجام دادند و اين باعث شده كه ما با قابليت و توانمندي كامل به اين جنگ نرم افزاري برويم و مشكلي در اين ارتباط وجود ندارد.
صالحي در ادامه گفت وگوي خود با خبرنگاران در مورد روند فعاليت هاي نيروگاه بوشهر نيز گفت: اميدواريم كه در هفته آينده و قبل از نيمه مهرماه انتقال سوخت به قلب رآكتور نيروگاه بوشهر را انجام دهيم و زمينه لازم در اين ارتباط فراهم شده و تا اواسط آبان ماه در قلب رآكتور كاملا جاي گذاري مي شود و درب قلب بسته مي شود و فعل و انفعالات هسته اي شروع مي شود و قلب رآكتور شروع به تپش مي كند و قلب اين رآكتور مثل قلب ملت ايران شروع به تپيدن مي كند.
وي هم چنين در پاسخ به سوالي درباره رآكتور تحقيقاتي تهران و نگراني هايي كه ممكن است مردم در ارتباط با رآكتور تحقيقاتي تهران و تهيه دارو در اين زمينه داشته باشند، گفت: همان طور كه قبلا گفته بودم مردم عزيز ما نبايد نگران كمبود راديودارو در كشور باشند و ما راديوداروهاي لازم را در كشور غير از راه رآكتور تهران از راه هاي ديگر نيز تامين مي كنيم و با توجه به راه هايي كه براي تامين راديودارو فراهم شده، ما مي توانيم رآكتور را حتي بيش از يك هفته خاموش نگهداريم و نياز مردم در ارتباط با راديودارو كاملا تامين مي شود و اگر خداي نكرده مشكلي در ارتباط با راه هاي ديگري كه براي تامين راديودارو ايجاد شده به وجود آيد رآكتور را مي توانيم كاملا روشن نگهداريم.
رئيس سازمان انرژي اتمي گفت: اميدواريم تا شهريور سال آينده سوخت 20 درصد مورد نياز رآكتور تهران را تامين و توليد كنيم و در حال حاضر در مراحل اوليه تهيه اين سوخت هستيم و ان شاءالله از شهريور سال آينده با تامين اين سوخت، رآكتور هر روز روشن خواهد بود.
وي هم چنين در پاسخ به سوالي مبني بر اين كه آقاي رئيس جمهور چندي پيش در گفت وگويي اعلام كرد كه با روس ها در حال رايزني براي ايحاد نيروگاهي براي تامين 4 هزار مگاوات برق هستيم، گفت: ما با روس ها روابط بسيار خوبي داريم. به خصوص در حوزه هسته اي روابطمان مثبت است و از آنها به خاطر اين كه به وعده هاي خود در اين ارتباط عمل كردند تشكر مي كنم.
صالحي گفت: ما با آنها گفت وگو داريم ولي اجازه بدهيد كه اين گفت وگوها وقتي به ثمر و نتيجه رسيد آن را اعلام كنيم. ما در عرصه هاي مختلف با تعدادي از كشورهاي مختلف گفت وگوهاي خوبي داريم و وقتي كه به نتيجه رسيد اعلام مي كنيم. از جمله در مورد كاربرد انرژي هسته اي در زمينه پزشكي با برخي از كشورهاي بزرگ گفت وگوهاي خوبي داشته ايم و به تفاهم رسيده ايم. هم چنين كاربرد انرژي هسته اي در زمينه هاي صنعتي و كشاورزي و شيرين كردن آب؛ چرا كه جنوب كشور ما به آب شيرين احتياج دارد و اين پروژه هاي بزرگي است كه ان شاءالله وقتي گفت وگوها به نتيجه رسيد اعلام خواهيم كرد.
رويكرد جديد آمانو را برنمي تابيم
رئيس سازمان انرژي اتمي كشورمان همچنين در گفت وگو با اشپيگل تاكيدكرد كه ما رويكرد جديد مديركل آژانس بين المللي انرژي اتمي در مورد فعاليت هاي اتمي جمهوري اسلامي را برنمي تابيم.
علي اكبر صالحي در مصاحبه اختصاصي خود با اين هفته نامه آلماني نسبت به جانبداري و غرض ورزي آمانو در ارتباط با برنامه هسته اي كشورمان انتقاد كرد.
وي در پاسخ به اين سوال كه آيا واكنش تهران به رويكرد جديد آژانس، نوعي تهديد به لغو همكاري با اين سازمان تفسير مي شود اظهار داشت: ما هيچ كس را تهديد نمي كنيم، در واقع اين موضع گيري ما هشداري دوستانه اما جدي به مديركل آژانس است كه البته نبايد از آن بهره برداري سياسي شود.

 



علي رغم فشار آمريكا پكن بر عميق تر شدن روابط تجاري با تهران تأكيد كرد

سرويس سياسي-
در حالي كه سناتورهاي آمريكايي خواستار تحريم شركت هاي چيني در ايران هستند و پكن تحت فشار واشنگتن قرار گرفته است ديروز يك مقام ارشد چيني بر گسترش روابط تجاري كشورش با ايران تأكيد كرد.
«لي چانگ چون» روز چهارشنبه با ستايش از روابط بين ايران و كشورش به رغم فشارهاي آمريكا درتشديد تحريم ها بر ضد ايران گفت: پكن خواستار مناسبات عميق تر تجاري با ايران است.
به گزارش خبرگزاري رويترز، روزنامه «مردم» چين به نقل از لي چانگ چون رئيس بخش تبليغات حزب كمونيست چين اعلام كرد: چين مايل است تا به حفظ تماس ها و مبادلات سطح بالا با ايران و تعميق اعتماد سياسي دوجانبه ادامه دهد.
اين مقام ارشد چيني كه عضو كادر رهبري اين كشور است، افزود: دو طرف بايد مناسبات اقتصادي و تجاري را افزايش دهند و با اشتياق موافقت نامه ها و قراردادهاي امضا شده را به مورد اجرا بگذارند و همكاري ها در زمينه زيرساخت ها، ارتباطات خودرو و قطارهاي سبك را گسترش دهند.
وي گفت: چين و ايران همچنين بايد مبادلات بين شركت هاي متبوع خود را تشويق كنند. چانگ چون افزود: توسعه مثبت و باثبات روابط، منافع حقيقي براي دو ملت خواهد داشت.
اين اظهارات و تأكيد بر عميق تر شدن روابط ميان چين و ايران در حالي است كه روز سه شنبه دو سناتور آمريكايي در نامه اي به وزير خارجه اين كشور خواستار تحريم شركت هاي چيني در ايران شدند.
به گزارش فارس به نقل از خبرگزاري فرانسه، «چاك شومر» سناتور دموكرات و «جان كيل» سناتور جمهوري خواه آمريكا اعلام كردند كه آندسته از شركت هاي چين و تركيه كه براي ايران محصولات نفت پالايش شده فراهم مي آورند بايد توسط آمريكا تنبيه شوند.
اين دو سناتور آمريكايي در نامه اي از «هيلاري كلينتون» وزير امور خارجه آمريكا درخواست كردند تا قانوني را كه طبق آن دسترسي ايران به بازارهاي نفت جهان ناممكن مي شود به اجرا درآورند.
در اين نامه آورده شده بود: آمريكا بايد آندسته از شركت هايي را كه به تأمين محصولات نفتي پالايش شده براي ايران ادامه مي دهند تنبيه كند زيرا «باراك اوباما» رئيس جمهوري آمريكا اين قانون ممنوع فروش را در ماه ژوئيه سال جاري ميلادي به امضا درآورده است.
كيل و شومر تأكيد كردند: بنابر گزارشات رسانه اي، اين شركت ها شامل «تورپاس» تركيه و «سينوپك» چين (شركت نفت ملي چين)، «CNPC» و «ژوهاي ژنرانگ» مي شود.
گفتني است؛ همچنين ونگ بائو دونگ سخنگوي سفارت چين در واشنگتن در گفت وگو با آسوشيتدپرس تصريح كرد: چين به شدت مخالف تحريم هاي يكجانبه اي است كه فراتر از قطعنامه هاي مربوط به سازمان ملل به علت برنامه هسته اي ايران به تهران اعمال شده است.

 



اكسپرس: زيردريايي هاي جديد «غدير» در صورت هر حمله اي آماده مسدود كردن تنگه هرمز هستند

يك مجله فرانسوي از آماده باش 4 فروند زيردريايي پيشرفته موسوم به غدير براي مسدود كردن تنگه هرمز در صورت هرگونه حمله اي به ايران خبر داد.
مجله فرانسوي اكسپرس در گزارشي به قلم «دومينيك لاگارد» با اشاره به پيوستن چهار فروند زيردريايي پيشرفته موسوم به «غدير» به ناوگان نيروي دريايي ايران در اواسط مرداد گذشته، اذعان كرد كه در صورت تصميم ايران به مسدود كردن تنگه هرمز، اين زيردريايي ها در خط مقدم خواهند بود.
اكسپرس تاكيد كرده است در شرايطي كه اعمال تحريم عليه ايران منجر به بروز تنش هايي شده، رژيم ايران نيز وارد عمل شده است. حال بايد ديد آيا ايران با توان و ظرفيت بالاي نيروي دريايي خود قادر به مسدود كردن تنگه هرمز هست يا خير؟
لاگارد نوشت: هشت روز پيش از اعلام ساخت سومين سايت غني سازي اورانيوم از سوي ايران در 16آگوست گذشته (25مرداد)، چهار فروند زيردريايي جديد و پيشرفته به ناوگان نيروي دريايي اين كشور در خليج فارس افزوده شد و جمهوري اسلامي ايران با خوشحالي اين خبر را منتشر كرد.
به نوشته اكسپرس؛ پيوستن اين زيردريايي ها به ناوگان نيروي دريايي ايران در حالي صورت گرفت كه نيروي دريايي اين كشور پيش از اين نيز ده ها زيردريايي مختص انجام عمليات ساحلي در آب هاي عميق به ويژه آبهاي خليج فارس در اختيار داشت.
اين زيردريايي ها تماماً ايراني هستند و قابليت هايي نظير پرتاب اژدر و جابه جايي كماندوها را دارند و هيچ شكي نيست كه اگر تهران تصميم بگيرد، تنگه هرمز را كه نقل و انتقال 40 درصد نفت جهاني از آن صورت مي گيرد، مسدود كند، اين زيردريايي ها در خط مقدم خواهند بود. اين در حالي است كه ايران پيش از اين نيز تهديد كرده بود، در صورت حمله به خاك اين كشور تنگه هرمز را مسدود خواهد كرد كه البته طبق گزارش سرويس هاي اطلاعاتي نيروي دريايي آمريكا كه در سه ماهه آخر سال 2009 منتشر شد، اين هشدار ايران جدي گرفته شد.
اكسپرس افزود: جمهوري اسلامي به طور منظم موشك هاي جديد را در منطقه تنگه هرمز آزمايش مي كند. از سال 2006 تاكنون سپاه پاسداران انقلاب اسلامي هر ساله مانورها و رزمايش هاي بزرگي را سازماندهي و برگزار مي كند.
اگر ايران اعتراضات و مبارزه طلبي هاي خود را چند برابر كند، اين به دليل تحريم هاي اعمال شده از سوي شوراي امنيت سازمان ملل، اتحاديه اروپا و آمريكا عليه اين كشور است.
اكسپرس در پايان در نتيجه گيري نهايي خود نوشت: اگر ما به آژانس بين المللي انرژي اتمي اعتقاد داشتيم، ايران در ماه ژوئيه نمي توانست فرآورده هاي پالايش شده را جز با پرداخت 25درصد بيش از قيمت هاي موجود در بازار جهاني تهيه كند. جمهوري اسلامي ايران اگر چه يكي از نخستين توليدكنندگان سوخت در جهان است اما در واقع فاقد ظرفيت پالايش است و اين همان چيزي است كه اين كشور را وادار به 40 درصدي سوخت از ساير كشورها مي كند.

 



رئيس كميته امور بين الملل مجلس دوماي روسيه: عدم تحويل موشك هاي اس-300 به ضرر روسيه است

رئيس كميته امور بين الملل مجلس دوماي روسيه تاكيد كرد كه امتناع مسكو از فروش سامانه دفاع موشكي اس-300 به ايران ضررهاي سنگيني را بر روسيه تحميل مي كند.
به گزارش خبرگزاري رويترز، «كنستانتين كوزاچيوف» رئيس كميته امور بين الملل مجلس دوماي روسيه اعلام كرد: امتناع مسكو از فروش سامانه دفاع موشكي اس-300 به ايران دست كم يك ميليارد دلار به ضرر روسيه خواهد بود.
وي افزود: چنانچه تهران با موفقيت بتواند براي دريافت غرامت از مسكو شكايت كند، اين اقدام روسيه حتي مي تواند هزينه هاي بسيار سنگين تري را نيز به اين كشور تحميل كند.
«نيكلاي ماكاروف» رئيس ستاد كل ارتش روسيه چندي پيش اعلام كرد كه طرح تامين موشك هاي اس-300 براي ايران به دليل اينكه تحت تاثير تحريم هاي بين المللي عليه اين كشور قرار مي گيرد، متوقف شده است.
بنابر اين گزارش، شوراي امنيت سازمان ملل متحد ماه ژوئن گذشته دور چهارم تحريم ها عليه ايران را به تصويب رساند كه براساس اين تحريم ها، محدوديت هايي در فروش برخي تجهيزات به ايران كه در زمينه هسته اي كاربرد دارد، صورت مي گيرد.
اين گزارش افزود: «سرگئي لاوروف» وزير امور خارجه روسيه در ماه ژوئن اعلام كرده بود به دليل اينكه موشكهاي اس-300 تسليحات دفاعي به حساب مي آيند، تامين اين موشكها براي ايران تحت تاثير تحريم هاي شوراي امنيت قرار نخواهد گرفت.
روسيه در دسامبر سال 2005 طي قراردادي، توافق كرد كه دست كم 5 سامانه دفاع موشكي زمين به هواي اس-300 را به ايران انتقال دهد اما اجراي اين قرارداد به دنبال فشارهاي سياسي و اقتصادي آمريكا و اتحاديه اروپا همواره با تاخير مواجه شده بود و اين بار ظاهرا براي هميشه متوقف شده است.
واشنگتن كه شديدا با عملي شدن اين قرارداد مخالف بود و چندي پيش نيز اعلام كرده بود كه دور چهارم تحريم هاي شوراي امنيت سازمان ملل و همچنين اقدام يكجانبه ايالات متحده و اتحاديه اروپا عليه ايران بايد مسكو را از انتقال اين سامانه ها منع كند، از تصميم روسيه در خصوص عدم تحويل اين موشك ها به ايران استقبال كرد.

 



رايزني هاي ديپلماتيك متكي در نيويورك

وزيرامورخارجه كشورمان در ادامه حضور در نشست سالانه مجمع عمومي سازمان ملل متحد با مقامات برخي كشورهاي شركت كننده از جمله دبيركل سازمان ملل متحد ديدار و پيرامون تحولات جهاني گفت وگو و تبادل نظر كرد.
«منوچهر متكي» در ديدار با «بان كي مون» دبيركل سازمان ملل متحد با تشريح ابتكارات و اقدامات جمهوري اسلامي ايران در حل و فصل مسائل منطقه اي به ويژه در عراق، افغانستان و لبنان تاكيد كرد: تجربه نشان داده كه تنها راهكارها و ابتكارات منطقه اي مي تواند صلح، امنيت و ثبات را به كشورهاي منطقه بازگرداند.
متكي با پراشتباه خواندن سياست ها و اقدامات كشورهاي غربي در افغانستان، عراق و خاورميانه، ايده هاي راهبردي جمهوري اسلامي ايران براي برقراري امنيت در منطقه را تشريح و نقش سازنده و مبتكرانه دبيركل سازمان ملل در حل و فصل مناقشات منطقه اي را خواستار شد.
«بان كي مون» ابتكارات و اقدامات جمهوري اسلامي ايران در برقراري صلح، ثبات و امنيت كشورهاي منطقه و هم چنين تلاش هاي كشورمان در مقابله با افراط گرايي و تروريسم، قاچاق موادمخدر و پذيرايي از پناهندگان را با اهميت برشمرد.
وزير امور خارجه كشورمان همچنين با سلسوآموريم، وزيرخارجه برزيل ديدار و گفت وگو كرد.
طرفين ضمن بررسي روابط دو جانبه درخصوص موضوعات منطقه اي و بين المللي نيز به بحث و تبادل نظر پرداختند.
منوچهر متكي در ادامه ديدار با همتايان خود، با وزراي خارجه گراندا، اريتره، نپال، تونس، مالزي، سنگال، اروگوئه، اندونزي ديدار كرد.
نشست وزراي خارجه اكو
هفدهمين نشست غيررسمي وزراي خارجه اكو در حاشيه نشست مجمع عمومي سازمان ملل به ميزباني وزير امور خارجه كشورمان برگزار شد.
منوچهر متكي در سخنان افتتاحيه خود در اين نشست به مسائلي اشاره كرد كه كشورهاي مسلمان منطقه طي يكسال اخير با آنها مواجه بوده اند و عكس العمل فوري آنها را مي طلبيد.
وي اهانت به قرآن مجيد، حمله به كشتي امدادرساني به غزه و سيل در پاكستان را به عنوان اهم اين مسائل مورد اشاره قرار داد.
وزير امور خارجه كشورمان ديروز پس از حضور در جمع خبرنگاران و پاسخ به سوالات متعدد آنها، نيويورك را به مقصد تهران ترك كرد.

 



جانشين عقيدتي سياسي سپاه پاسداران انقلاب اسلامي: ايران مقتدرترين كشور خاورميانه است

جانشين عقيدتي سياسي سپاه پاسداران انقلاب اسلامي گفت: ايران مقتدرترين كشور در منطقه خاورميانه است.
به گزارش خبرگزاري فارس از عسلويه، حجت الاسلام والمسلمين مجتبي ذوالنور شامگاه سه شنبه در مراسم گراميداشت هفته دفاع مقدس درسالن اجتماعات آموزش پالايشگاه فاز دو و سه پارس جنوبي با بيان اين مطلب افزود: اين اقتدار ناشي از تلاش رزمندگان در هشت سال دفاع مقدس است و اين دستاوردي عظيم و ماندگار است.
وي ادامه داد: اگر خليج فارس نگين انگشتر خاورميانه باشد، جمهوري اسلامي ايران بالاترين توانمندي در منطقه را دارد و اين ارزش بسيار بالا و مهم است.
جانشين عقيدتي سياسي سپاه پاسداران انقلاب اسلامي تصريح كرد: امروز اگر دشمن به كشور حمله نمي كند ناشي از قدرت بازدارندگي ماست و بدون هيچ گونه شكي همه اينها به بركت ابعاد معنوي، اخلاقي، خداباوري و توسل به فرهنگ اهل بيت(ع) ملت عزيز ايران است.
در ادامه اين مراسم كه با حضور جمعي از مسئولان استان بوشهر و شهرستان كنگان و شركت هاي بزرگ نفت و گاز منطقه برگزار شد مراسم تقدير از رزمندگان و بسيجيان هشت سال دفاع مقدس برگزار شد.

 



معاون وزير صنايع و معادن: ظرفيت توليد فولاد كشور تا پايان آذرماه سال جاري به 20 ميليون تن مي رسد

اصفهان- خبرنگاركيهان:
معاون وزير صنايع و معادن گفت: توليد فولاد كشور قبل از دولت دهم 5/7 ميليون تن بود كه در دولت دهم به
5/17ميليون تن رسيد.
حسن پلارك در مراسم معارفه مديرعامل جديد مجتمع فولاد مباركه اصفهان كه پيش ازظهر ديروز در اين مجتمع برگزار شد، افزود: امروز ظرفيت توليد فولاد به 5/17ميليون تن رسيده است و اين ميزان تا پايان آذرماه سال جاري به 20ميليون تن خواهد رسيد.
وي با اشاره به تاكيد رئيس جمهور و وزارت صنايع و معادن براي تحقق ظرفيت تعيين شده فولاد كشور گفت: تا پايان برنامه پنجم ظرفيت توليد فولاد به 42 ميليون تن خواهد رسيد.
وي همچنين از افزايش 5 ميليون تن به ظرفيت فولاد كشور تا پايان سال جاري خبر داد و افزود: اين ميزان با افتتاح چند كارخانه فولادسازي محقق خواهد شد.
معاون وزير صنايع و معادن، نيروي انساني فولاد مباركه را سرآمد خواند و گفت: اين نيرو جزو عظيم ترين و مهمترين نيروهايي هستند كه مي توانند بدون اينكه خدشه اي به فولاد مباركه وارد شود در ديگر سطوح فولاد كشور بكار گرفته شوند و توان مديريتي و فني خود را بكار گيرند.
وي از ديگر ويژگي هاي فولاد مباركه را بومي سازي در جهت خودكفايي اين صنعت در كشور نام برد و افزود: فولاد مباركه اصفهان در راستاي بومي سازي قدم هاي بزرگي برداشته كه مي تواند سرمشقي براي ساير فولادسازي كشور باشد.

 



به گفته عضو كميسيون صنايع و معادن مجلس 50 درصد نيروها دركارخانه هاي كشور مازاد هستند

عضو كميسيون صنايع و معادن مجلس گفت: بيشترين مشكل كارخانه هاي صنعتي كشور هزينه هاي سر بار است كه توسط مديران اين كارخانه ها ايجاد مي شود.
سيداحمد لطفي در حاشيه سفر خود به گيلان در گفت وگو با خبرنگار فارس در رشت اظهار داشت: كارخانه ها با اضافه كردن نيروي انساني و مجموعه توليدشان براي خود هزينه هاي سر بار درست كردند.
لطفي با بيان اينكه مجموع كارخانه هاي كشور 50 درصد نيروي مازاد دارند، تصريح كرد: تا زماني كه مديران متوجه اين موضوع نشوند كه از نيروي انساني بجا و به موقع استفاده كنند سرمايه آنها هدر مي رود.
وي عمده مشكلات كارخانه ها را مديريتي دانست و افزود: مديراني هستند كه توان اجرا و تشخيص نقاط ضعف و قوت مجموعه خود را ندارند و با مشكلات مواجه مي شوند.
نماينده مردم اراك در مجلس خاطرنشان كرد: كميسيون صنايع و معادن مجلس قانوني در دست بررسي دارد كه در آينده نزديك تصويب مي شود.
لطفي شناسايي و كمك دولت به نقاط ضعف كارخانه ها را از جمله قانون در دست بررسي كميسيون صنايع و معادن عنوان كرد و گفت: اين قانون مشكلات مسائل مالي كه عمده ترين مشكل مجموعه توليدي واحدهاي صنعتي كشور است را برطرف مي كند.
وي ادامه داد: در آينده نزديك با كمك دولت مشكل كارخانه هاي مشكل دار كه عدم مديريت صحيح و نقدينگي است برطرف مي شود كه اين مشكلات در بخش خصوصي كمتر است.
روح الله عباس پور عضو ديگر كميسيون صنايع و معادن مجلس گفت: هدفمند كردن يارانه ها صنعتگر واقعي را از غيرواقعي جدا مي كند و در بلندمدت آثار مثبت در بخش صنعت دارد و اثرات خوبي براي صنعت دارد.
وي گفت: اجراي اين طرح در بلندمدت آثار مثبت به دنبال دارد و موجب مي شود تا قدرت رقابت با دنيا را داشته باشيم زيرا كه 30درصد آزادسازي قيمت ها به حمايت از واحدهاي توليدي اختصاص مي يابد.
وي استفاده از ماشين آلات با انرژي كمتر و بهره وري بيشتر را از مزاياي طرح هدفمند شدن يارانه در بخش صنعت عنوان كرد.

 



قائم مقام وزير اطلاعات: تمام رفتار و فعاليت فتنه گران تحت كنترل است

تمام رفتار و فعاليت فتنه گران مورد توجه و تحت كنترل است و در زمان مناسب با آنها برخورد خواهد شد.
به گزارش خبرنگار ايرنا، قائم مقام وزير اطلاعات عصر سه شنبه در جلسه معارفه محمد يزدي مديركل جديد اطلاعات استان اصفهان افزود: فتنه گران همچنان در رؤياي پايان اين دولت هستند و تخريب و ناكامي دولت دهم را كه در مسير ولايت حركت مي كند، در سر مي پرورانند.
محمد علوي با بيان اينكه فتنه گران فكر مي كنند با اقدامات و حرف هايشان مي توانند راهي را كه دولت تحت فرمان رهبر معظم انقلاب در پيش گرفته است، منحرف كنند، اظهار داشت: جريان فتنه به رغم همه توطئه هايي كه عليه نظام انجام داد، در شيب نزولي قرار گرفته است.
علوي تصريح كرد:كساني كه روزي در خواب و خيال خود وضعيت و شرايطي را براي كشور فارغ از ارزشهاي نظام مي ديدند، امروز به دنبال حفظ و آبروي نمانده خود، براي دستيابي به فرصتي ديگر هستند.
وي خاطرنشان كرد: سران فتنه به اين نتيجه رسيدند كه هيچ گوش شنوايي براي خطايي كه مرتكب شده اند وجود ندارد و در آخرين آزمون جايگاه خود را در جامعه از دست دادند و اين بار مردم منتظر مجازات آنها هستند.
وي يادآور شد: آنان فكر مي كردند اين مسيري كه نظام در پيش گرفته به درگيري با آمريكا ختم خواهد شد و دشمنان به كشور حمله خواهند كرد كه در آن شرايط آنان توسط آمريكايي ها به عنوان جايگزين در كشور انتخاب و منصوب خواهند شد.علوي تاكيد كرد: اجازه نخواهيم داد اين مجموعه ها با هر لباسي كه باشند خسارتي را كه در فتنه سال 88 به نظام وارد كردند، دوباره تكرار كنند.
قائم مقام وزير اطلاعات تاكيد كرد: اين بار مسئله فرق مي كند و آن دوران برگشت ناپذير است و ديگر اجازه نخواهيم داد كه آن شرايط و وضعيت بروز پيدا كند.
وي با اشاره به اينكه دو عامل «ولايت پذيري مردم وگوش به فرمان رهبري بودن» و «همدلي دستگاه ها» مانع فعاليت فتنه گران در سال گذشته شد، اظهار داشت: همدلي دستگاه هاي اطلاعاتي، سپاه و ديگر ارگانهاي امنيتي موجب مقابله پيروزمندانه با جريان فتنه شد.
وي اظهار داشت:سران فتنه با استفاده از ظرفيت هايي كه نظام در اختيار آنان گذاشته است، سعي مي كنند تا دل مسئولان را از اين حيث كه تحريم ها اين بار با دفعات ديگر متفاوت است خالي كنند.
وي گفت: مسئله فرهنگي و فساد اخلاقي به طور ساماندهي شده از سوي دشمن برنامه ريزي و طراحي مي شود و هر روز مواد فرهنگي توليدي از طريق شبكه هاي ماهواره اي و ديگر شبكه ها به داخل ارسال مي شود.

 



اخبار ادبي و هنري

نمايش بزرگترين فيلم تاريخ سينماي ايران از 14 مهر
فيلم سينمايي «ملك سليمان» به كارگرداني شهريار بحراني از 14 مهر ماه در سينماهاي كشور به نمايش عمومي درمي آيد.
به گزارش خبرنگار كيهان، در حالي كه قرار بود اين فيلم از هفتم مهر ماه اكران شود، اما با تاخيري يك هفته اي از نيمه ماه جاري نمايش آن آغاز مي شود.
در همين حال مديريت پخش و بازاريابي مركز خدمات سينمايي حوزه هنري درباره سينماهاي نمايش دهنده بزرگترين پروژه تاريخ سينماي ايران اعلام كرد: پرديس سينمايي آزادي، ملت، زندگي، اريكه ايرانيان، فرهنگ، بهمن، ماندانا، مركزي، فلسطين، استقلال، سپيده، ايران، شاهد، جوان، بهاران، تماشا، ناهيد و فرهنگسراي ابن سينا سينماهايي هستند كه براي نمايش «ملك سليمان» قرارداد بسته اند.
اين فيلم ديني، روايتي قرآني درباره سليمان نبي(ع) را به تصوير كشيده است. ملك سليمان از جمله فيلم هاي تحسين شده بيست و هشتمين جشنواره بين المللي فيلم فجر است كه با جلوه هاي ويژه و تجهيزات عظيمي توليد شده است.
معرفي مردم غزه به عنوان مظلوم ترين تاريخ در يك كتاب خاطرات
دو پزشك نروژي مستقر در منطقه غزه با انتشار خاطرات خود از حمله اسرائيلي ها به نوار غزه، مردم اين منطقه را از جمله مظلوم ترين ملت ها در جهان ناميدند.
به گزارش فارس به نقل از نشريه الكترونيكي انتفاضه، «مدز گيلبرت» و «اريك فوس» دو پزشك نروژي مستقر در منطقه غزه در كتاب خاطرات خود «چشم ها درغزه»، از حمله مرگبار اسرائيل به نوار غزه در محدوده زماني دسامبر 2008 تا ژانويه 2009 با نفرت ياد مي كنند و مي نويسند: بسياري از پزشكان حاضر در بيمارستان (الشفا) شاهد وحشي گري و حمله مرگبار اسرائيلي ها به مردم بي دفاع غزه بودند. زنان و كودكاني كه با حمله سربازان اسرائيلي همگي قتل عام شدند.
«مدز گيلبرت» يكي از نويسندگان اين اثر در خاطرات خود يادآور مي شود: در آن روزها مصاحبه با خبرنگاران به سختي انجام مي شد و ما اجازه طرح ديدگاه هاي واقعي خود را با رسانه هاي جهان نداشتيم.
اين دو پزشك به خاطر حمايت هايشان از مردم غزه از طرف برخي از رسانه هاي غربي مثل فاكس نيوز مورد حمله قرار گرفتند.
تقدير از عوامل برنامه هاي رمضاني سيما
فرزاد جمشيدي، نادر طالب زاده، حسن جوهرچي، عليرضا پناهيان، ناصر نقويان به عنوان برگزيدگان ويژه برنامه هاي سيما در ماه مبارك رمضان تقدير شدند.
چهارمين مراسم تقدير از برگزيدگان برنامه هاي سيما در ماه رمضان 89 حضور علي دارابي معاونت سيما و مديران شبكه هاي مختلف سيما و برنامه سازان رسانه ملي ديروز در تالار رضوان ساختمان اصحاب الحسين سازمان صدا و سيما برگزار شد. اسامي كامل برگزيدگان اين مراسم به اين شرح است: حجت الاسلام عليرضا پناهيان، حجت الاسلام علي اكبري، حجت الاسلام ماندگاري، حجت الاسلام راستگو، شهاب مرادي، حجت الاسلام ميرلوحي، قره شيخ لو، پورزرگري، ابوالقاسمي، دباغ، موذن زاده، حداديان، ميردامادي، محمد طاهري، زين العابديني، سماواتي، حجت الاسلام نقويان، حجت الاسلام رباني نژاد، نادر طالب زاده، فرزاد جمشيدي، شريعتي، حسن جوهرچي، نادري، عبدالمجيد ركني، نورالدين عبدالله پور، داوود نجفي، نيكخواه آزاد، عباس يارعبدي، ليلا مردانيان. همچنين در بخش ويژه از آستان قدس رضوي، حرم حضرت معصومه(س)، حرم شاه چراغ، حرم حضرت عبدالعظيم(ع)، امامزاده صالح، رزمندگان اسلام و عباس سليمي قدرداني شد.
در پايان از حسين ساري مدير سابق شبكه قرآن سيما.محمدي نيا مدير مركز صدا و سيماي قم، كشفي مدير صدا و سيماي مركز فارس و حسن گروسي مدير بخش حج و زيارت سيما قدرداني به عمل آمد.
16 كشور مسلمان در جشنواره تهران
128فيلم از 16كشور مسلمان متقاضي حضور در بخش بين الملل بيست و هفتمين جشنواره فيلم كوتاه تهران هستند.
بيش از دو هزار فيلم از 91 كشور جهان براي دبيرخانه جشنواره بين المللي فيلم كوتاه تهران رسيده كه از اين ميان 128عنوان متعلق به كشورهاي اسلامي است.
بر پايه اين گزارش، كشورهاي بنگلادش، كويت، امارات متحده عربي، فلسطين، ساحل عاج، سنگال، اندونزي، بوسني و هرزگوين، الجزاير، اردن، مالزي، مراكش، مصر، سنگاپور، لبنان، تركيه از كشورهايي هستند كه فيلمسازان آن ها متقاضي حضور در جشنواره فيلم كوتاه تهران هستند.
اين جشنواره توسط انجمن سينماي جوانان ايران با همكاري موسسه امور جشنواره ها از 28 آبان تا سوم آذر سال جاري برگزار مي شود.

 



هفدهمين جشنواره بين المللي تئاتر كودكان و نوجوانان در همدان شروع شد

همدان-خبرنگاركيهان:
با برگزاري مراسم شاد و كودكانه، هفدهمين جشنواره بين المللي تئاتر كودك و نوجوان در همدان آغاز شد.
به گزارش خبرنگار ما، در اين مراسم، «مصطفي رحماندوست» دبير جشنواره هفدهمين تئاتر كودك و نوجوان همدان، گفت: اين جشنواره امسال به زادگاه خود شهر همدان برگشته است اما طي سال هايي كه جشنواره تئاتر در ساير استان ها برگزار مي شد، پيشرفت قابل توجهي داشت و بعد بين المللي پيدا كرده است.
در ادامه اين مراسم علي اكبر فاميل كريمي معاون سياسي امنيتي و فرهنگي استانداري همدان گفت: برگزاري شايسته و قابل قبول اين دوره از جشنواره، مهر تأييدي بر ماندگاري آن در همدان خواهد زد.
بنابرهمين گزارش هفدهمين جشنواره بين المللي تئاتر كودك و نوجوان از 7 تا 11 مهرماه در پنج بخش شامل مسابقه ايران با شركت 8 گروه نمايشي، مسابقه بين الملل با شركت 6 گروه نمايش خارجي و 4 گروه ايراني، مسابقه نمايشنامه نويسي، بخش راديو تئاتر و بخش حرفه اي ها برگزار مي شود.
نمايش هاي شركت كننده در اين پنج بخش مجموعاً بيش از 80 اجرا طي 4 روز و در 6 سالن نمايش شهر همدان خواهند داشت.
در حاشيه مراسم افتتاحيه
¤ مراسم افتتاحيه جشنواره بين المللي هفدهمين تئاتر كودك و نوجوان حال و هوايي كاملا كودكانه داشت و دو سخنران مراسم نيز به ايراد سخنراني كوتاهي بسنده كردند.
¤ گروهي از كودكان دختر و پسر با لباس متحدالشكل و با نظم خاصي وارد سالن شدند و به اجراي سرود ملي و قرائت قرآن پرداختند.
«صد دانه ياقوت» با همخواني بچه هاي قديم و بزرگترهاي امروز و «بابا آمد» با همخواني كودكان امروز در مراسم افتتاحيه جشنواره اجرا شد.
¤ مجريگري محمد سلوكي، قصه گويي خاله سايه، برنامه نمايشي مرغ و تخم مرغ، پرواز بادكنك ها، دكور و نورپردازي نسبتاً خوب از جمله برنامه هاي افتتاحيه جشنواره بود.
¤ شادترين و پرشورترين بخش مراسم حضور گروه نمايشي فيتيله در مراسم افتتاحيه بود كه بزرگترها را هم با برگزاري دو مسابقه براي مادران و پدران بي نصيب نگذاشت.
¤ عليرغم زحماتي كه براي برپايي مراسم افتتاحيه كشيده شده بود، سيستم صوتي نامناسب سالن برگزاري، بسياري از برنامه ها را تحت الشعاع قرار داد.
¤ محل برگزاري مراسم به علت بعد مسافت و آماده نبودن محوطه بيروني سالن پيام موجب نارضايتي بيشتر حاضران به ويژه افراد فاقد خودرو شد كه اين امر براي خبرنگاران خانم به علت عدم تدارك خودرو توسط دست اندركاران برپايي مراسم مشهود بود.
¤ با آنكه جشنواره تئاتر بعد بين المللي دارد اما حتي يك مهمان از خارج از استان و به ويژه هيچ مقام و مسئولي از وزارت ارشاد غير از دبيرجشنواره در مراسم افتتاحيه حضور نداشتند.
¤ در مجموع برنامه افتتاحيه خوب بود اما در حد يك جشنواره بين المللي نبود كه اميدواريم دوره هاي آينده بهتر شود.
¤ در پايان مراسم آتش بازي زيبايي در محوطه بيروني سالن انجام شد كه منجر به آتش گرفتن بوته هاي خشك محوطه شد و ماشين آتش نشاني به كمك آمد.

 


صفحه (14)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14