(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


سه شنبه 13 مهر 1389- شماره 19756

صفحه (14)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
رئيس سازمان انرژي اتمي: ايران قصد سرمايه گذاري در غني سازي اورانيوم روسيه را نداشته و ندارد
احمدي نژاد در مراسم واگذاري يك هزار واحد مسكن مهر در هشتگرد:
تقاضاي سرمايه گذاري در كشور افزايش يافته است
طرح استيضاح وزير آموزش و پرورش مسكوت مي ماند
نماينده مردم خميني شهر: بعضي از نمايندگان نظارت بر عملكرد خود را برنمي تابند
تاكيد احمدي نژاد بر گسترش همكاري هاي راهبردي ايران و لبنان
هاينونن: آسيب زدن استاكس نت به تاسيسات هسته اي ايران را جدي نگيريد
دانايي فر:ايران از تسريع درتشكيل دولت عراق استقبال مي كند
باحضور وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي هفدهمين جشنواره بين المللي تئاتر كودك و نوجوان همدان پايان يافت
عزاداري رئيس مكتب شيعه در سراسر كشور
عضو سابق شوراي امنيت ملي آمريكا: جدا كردن سوريه از ايران و حزب الله محال است
روزنامه جمهوري اسلامي تذكر كتبي گرفت
بيانيه وكلا و حقوق دانان در واكنش به تحريم مقامات ايراني:
سياست هاي آمريكا ناقض اصول بديهي حقوق داخلي و بين المللي است



رئيس سازمان انرژي اتمي: ايران قصد سرمايه گذاري در غني سازي اورانيوم روسيه را نداشته و ندارد

رئيس سازمان انرژي اتمي كشورمان گفت كه ايران هيچ گاه قصد سرمايه گذاري در غني سازي اورانيوم روسيه را نداشته و ندارد.
علي اكبر صالحي رئيس سازمان انرژي اتمي كشورمان در گفت وگو با فارس در خصوص فرمان جديد دميتري مدودف رئيس جمهور روسيه كه ايران را از سرمايه گذاري در هر نوع فعاليت تجاري مرتبط با استخراج اورانيوم، توليد يا استفاده از مواد و فناوري هسته اي در خاك روسيه منع كرده است، گفت كه ما (ايران) هيچگاه قصد سرمايه گذاري در غني سازي اورانيوم روسيه را نداشته و نداريم و سرمايه گذاري هاي غني سازي ما صرفاً داخلي است.
وي در ادامه به سرمايه گذاري ايران در اوروديف فرانسه اشاره كرد و افزود: ما بيش از 30 سال و اندي است كه در اوروديف براي خدمات غني سازي سرمايه گذاري كرديم، ولي تاكنون حتي به اندازه يك سرسوزن نيز از خدمات غني سازي آن استفاده نكرده ايم، لذا اين تجربه تلخ موجب شد كه ما در داخل شروع به غني سازي كنيم و يكي از علت هاي اصلي هم اين بود كه نمي شد به قول و قرارهاي خارجي دل بست و به همين اعتبار، نظام تصميم گرفت كه براي تضمين تامين مطمئن سوخت هسته اي نيروگاه هاي خود در داخل كشور اقدام كند و بر اين اساس نيز شروع به استخراج، تبديل و غني سازي اورانيوم و ساخت ميله هاي سوخت كرديم.
رئيس سازمان انرژي اتمي با بيان اينكه ما قطعاً دلمان نمي خواهد كه دوباره اين تجربه تلخ را تكرار و بخواهيم در تاسيسات غني سازي كشورهاي خارجي مجدداً سرمايه گذاري كنيم، اين موضوع را به خودي خود منتفي دانست.
وي با اشاره به موضوع فرآوري مجدد سوخت هسته اي نيز اظهار داشت: براساس تفاهم ايران و روسيه درباره سوخت نيروگاه اتمي بوشهر، قرار است سوخت اين نيروگاه پس از استفاده به روسيه بازگردانده شود. بنابراين هر چند كه فرآوري مجدد سوخت هسته اي حق ما و حق ديگر كشورهاي عضو NPT است، اما فعلاً در صدد فرآوري سوخت هاي هسته اي مصرف شده همانند سوخت نيروگاه هسته اي بوشهر نيستيم، لذا اين موضوع نيز به خودي خود منتفي است.
رئيس سازمان انرژي اتمي در ارتباط با آب سنگين نيز گفت: جمهوري اسلامي ايران خود در حال توليد آب سنگين است و از اين فناوري نيز به خوبي استفاده مي كند، در حال حاضر نيز بالاتر از 20درصد از ظرفيت اسمي، آب سنگين در اراك توليد مي شود لذا فرمان آقاي مدودف در خصوص موارد اشاره شده خود به خود منتفي شده است.
صالحي در عين حال با بيان اينكه مسائل سياسي از دو ديدگاه قابل تجزيه و تحليل هستند، خاطرنشان كرد: يك ديدگاه اين است كه ما براساس آرزوهاي خودمان تحليل كنيم كه به عقيده من اين يك روش مبتني بر واقعيات نيست، اما تحليل ديگر، تحليل واقعيات است. اصولاً كشورها به دنبال تامين منافع ملي خود هستند و به هر حال روسيه نيز در يك چالش بين المللي سعي مي كند كه منافع حداكثري داشته باشد. لذا ما بايد رفتار سياسي ديگران را واقع گرايانه مورد تجزيه و تحليل قرار دهيم.
وي اضافه كرد: احتمالاً روس ها قصد دارند كه بين كشورها و گروه هاي بين المللي توازن سياسي مورد نظر را برقرار كنند. لذا به اعتقاد من مقامات اين كشور از تيزهوشي سياسي لازم برخوردارند و مي دانند كه ايران جايگاه ويژه اي را در سياست بين المللي روسيه به عنوان يك همسايه قابل اعتماد و مستقل بازي مي كند و بر اين اساس علاقه مند نيستند كه ايران در مدار سياست هاي غرب قرار گيرد.
به گفته صالحي سياست امري عريان نيست كه همه چيز آن مكشوف باشد و بخش عمده سياست مكتوم است.
رئيس سازمان انرژي اتمي همچنين زمان تقريبي انتقال سوخت اصلي نيروگاه اتمي بوشهر را به قلب رآكتور، نيمه دوم مهر ماه اعلام كرد.
«علي اكبر صالحي» در گفت وگو با ايرنا گفت: اكنون قلب رآكتور شستشو داده شده و بسيار خوب كار مي كند.
رئيس سازمان انرژي اتمي در پاسخ به سؤالي درباره علت تعويق زمان انتقال سوخت اصلي به قلب نيروگاه از نيمه اول مهر ماه به نيمه دوم اين ماه، اظهار داشت: قبل از بارگذاري سوخت اصلي، پس از شستشوي قلب رآكتور، فرآيند فعل و انفعالات فيزيكي آغاز و تست هايي انجام مي شود.
صالحي تصريح كرد: در فرآيند شستشو، نشت كوچكي در استخر جنب رآكتور مشاهده و جلوي آن گرفته شد، همين نشت چند روزي فعاليتها را به عقب انداخت.
رئيس سازمان انرژي اتمي تاكيد كرد: اين نشت برطرف شده است و قلب رآكتور اكنون بسيار خوب كار مي كند و پانزده ميله سوخت مجازي نيز در قلب رآكتور گذاشته و برداشته شده است.
صالحي در پاسخ اين سؤال خبرنگار ايرنا كه آيا انتقال سوخت اصلي به قلب رآكتور از نيمه اول مهر ماه به نيمه دوم اين ماه ارتباطي با ويروس رايانه اي استاكس نت دارد؟ تاكيد كرد: اين موضوع هيچ ارتباطي به اين ويروس ندارد.

 



احمدي نژاد در مراسم واگذاري يك هزار واحد مسكن مهر در هشتگرد:
تقاضاي سرمايه گذاري در كشور افزايش يافته است

ساوجبلاغ- خبرنگار كيهان:
با حضور رئيس جمهور يك هزار و دو واحد مسكن مهر در شهر جديد هشتگرد به متقاضيان واگذار شد.
در اين مراسم رئيس جمهور معماري و شهرسازي را بسيار مهم دانست و از دانشگاهيان و استادان معماري خواست در پروژه هاي تحقيقاتي مسكن و شهرسازي شركت كنند.
به گزارش فارس از ساوجبلاغ، دكتر محمود احمدي نژاد با اشاره به تحريم هاي كشورهاي غربي عليه ايران اظهار داشت: به رغم تهديدات كشورهاي غربي عليه ايران هم اكنون درهاي بيشتري به روي ما باز شده است به نحوي كه تعداد افرادي كه متقاضي سرمايه گذاري در بخش هاي مختلف هستند، افزايش يافته است.
رئيس جمهور در بخش ديگري از سخنان خود گفت با اعمال قانون غارتگران را به پايان راه رسانده ايم و علت شكست آنها ملت ايران بود. ايران باورهاي آنها را يكي پس از ديگري تغيير داد، تمامي توطئه هاي شيطاني و اعتبار دروغين آنها را درهم شكست.
احمدي نژاد با اشاره به حادثه 11 سپتامبر گفت امروز ماجراي جديدي به نام 11 سپتامبر درست كردند كه اگر دير جنبيده بوديم آن را به مقدس ترين حادثه در عالم تبديل مي كردند و به بهانه آن به خود اجازه مي دادند كه به هر جايي حمله و آن را اشغال كنند.
رئيس جمهور گفت: آمريكايي ها ايران را تهديد مي كنند اما غافل از اين هستند كه مسلمانان خدايي دارند كه همه بت هاي عالم را درهم مي شكند، آنها نمي دانند كه ايران انديشه مستحكمي دارد كه دشمنان را به ذلت مي كشاند.
احمدي نژاد افزود: هم اكنون آن چيزي كه باقي مانده انديشه ايران است و آن كه در حال ترك صحنه است متجاوزان هستند، آنها فكر مي كنند با سر و صدا ما عقب نشيني مي كنيم.
وي در ادامه بر آثار مشخص شدن حقيقت 11سپتامبر تأكيد و تصريح كرد: نبايد بگذاريم كه دشمنان به اين بهانه هر كاري كه دلشان مي خواهد انجام دهند، مگر عراقي ها چه گناهي كردند، اصلاً آنها به چه بهانه اي در عراق جنگ راه انداخته اند؟ بايد جواب اين اقدامات را بدهند تا اصل قضيه مشخص شود. نه اين كه هر حرفي كه رئيس جمهور آمريكا گفت همان انجام شود.
احمدي نژاد با اشاره به اين كه اين قدر ظلم و بي حرمتي به ساحت انسان در تاريخ سابقه نداشته است، گفت: آنها اين قدر پررو هستند كه ما را هم تهديد مي كنند، مرده شورتان را ببرند كه دنيا را به لجن كشيديد.
رئيس جمهور كشورمان گفت: من مي خواهم بگويم كه دوره شما به اتمام رسيده آيا هنوز از جنايت سير نشده ايد، بساطتان را جمع كنيد و از منطقه برويد چرا فكر مي كنيد كه قيم دنيا هستيد.
وي با اشاره به اينكه غربي ها تنها به فكر ثروت و غارت كشورها هستند، گفت: آنها حتي دلشان به حال سربازان آمريكايي نمي سوزد.
احمدي نژاد تصريح كرد: آمريكايي ها و صهيونيست ها با عذرخواهي از كشورهاي عراق و افغانستان با پاي خودشان از صحنه خارج شوند زيرا اگر منطقه را ترك نكنند ملت هاي منطقه آنها را با اردنگي بيرون مي اندازند.
رئيس جمهور در بخش ديگر از سخنانش با اشاره به اهميت خانه در جامعه ايراني گفت: در اين راستا تا پايان سال جاري يك ميليون واحد مسكوني در روستاهاي كشور افتتاح مي شود كه اين تعداد واحد مسكوني طي چهار سال احداث و راه اندازي شده است. البته با توجه به مهاجرت و افزايش نرخ جمعيت بايد سالانه اين تعداد واحد مسكوني افزايش يابد.
وي تصريح كرد: طبق برنامه ريزي هاي انجام شده از امسال سالانه 400 هزار واحد مسكوني در روستاها احداث مي شود.
رئيس جمهور اضافه كرد: همچنين در شهرها نيز احداث واحدهاي مسكوني افزايش مي يابد، به طوري كه بعد از پنج سال اتفاق قابل توجهي در بخش مسكن مي افتد.
احمدي نژاد با اشاره به برطرف شدن مشكلات تامين مصالح ساختماني گفت:اگر صنعتي سازي هم در اين بخش هماهنگ شود به طور قطع هزينه ها كاهش پيدا مي كند.
از سوي ديگر خبرگزاري ايرنا از ساوجبلاغ گزارش داد پل روگذر ماشين رو كه شهر قديم هشتگرد را به شهر جديد متصل مي كند با حضور رئيس جمهور به بهره برداري رسيد. اين پل بر روي آزادراه قزوين- كرج احداث شده است.

 



طرح استيضاح وزير آموزش و پرورش مسكوت مي ماند

نمايندگان طراح استيضاح حاجي بابايي، طي نامه اي به هيئت رئيسه مجلس خواستار مسكوت ماندن اين طرح به مدت سه ماه خواهند شد.
ولي اسماعيلي نماينده مردم گرمي و از طراحان استيضاح وزير آموزش و پرورش، در گفت وگو با فارس با اشاره به جلسه روز يكشنبه استيضاح كنندگان حاجي بابايي با حضور معاونان وزير آموزش و پرورش، اظهار داشت: در اين جلسه نمايندگان انتقادات خود را نسبت به عملكرد آقاي حاجي بابايي مطرح كردند و معاونين وزير آموزش و پرورش نيز به سؤالات مطرح شده پاسخ دادند.
وي افزود: با توجه به آغاز سال جديد تحصيلي، نمايندگان حامي استيضاح وزير آموزش و پرورش مسكوت ماندن طرح استيضاح را مطرح كردند و قرار شد اين طرح، به مدت سه ماه مسكوت بماند.
اسماعيلي در پاسخ به سوالي در خصوص روند قانوني استيضاح وزير آموزش و پرورش كه با 28 امضاء اعلام وصول شده است، تأكيد كرد: نمايندگاني كه استيضاح آقاي حاجي بابايي را امضاء كرده بودند طي نامه اي به هيئت رئيسه مجلس خواستار مسكوت ماندن طرح استيضاح وزير آموزش و پرورش خواهند شد.
نماينده مردم گرمي در عين حال گفت: اگر وزير آموزش و پرورش به سؤالات نمايندگان در طول مدت 3 ماه پاسخ ندهند بايد براي پاسخگويي به نمايندگان، به صحن علني مجلس بيايد.

 



نماينده مردم خميني شهر: بعضي از نمايندگان نظارت بر عملكرد خود را برنمي تابند

نماينده مردم خميني شهر در مجلس با اشاره به عدم تصويب فوريت طرح نظارت بر نمايندگان گفت: بعضي از نمايندگان نظارت بر عملكرد خود را برنمي تابند.
محمدجواد ابطحي در گفت وگو با شبكه خبر دانشجو افزود: بعضي از مواقع برخي از نمايندگان در صحن و كميسيون حضور ندارند و نمايندگي جزو كارهاي دست چندم آنها به شمار مي آيد، لذا نمي خواهند اين نظارت وجود داشته باشد.
ابطحي با بيان اين مطلب كه مجلس در برخي مواقع دچار غفلت مي شود، گفت: راي نياوردن يك فوريت طرح نظارت مجلس بر نمايندگان يكي از اين موارد است.
وي با بيان اين مطلب كه اگر نمايندگان به اين طرح دقت لازم را داشتند به طور قطع يك فوريت آن رد نمي شد، تصريح كرد: معتقدم اگر رئيس جلسه در روزي كه طرح نظارت مجلس بر نمايندگان در صحن علني مطرح شد توجه بيشتري به اين طرح داشت و نمايندگان ذهن او را منحرف نمي كردند به طور قطع يك فوريت اين طرح به تصويب مي رسيد.
ابطحي با اشاره به اينكه در بين نمايندگان اين باور وجود دارد كه اگر هرگاه رياست مجلس در مورد تصويب اين طرح يا لايحه طرحي نظر موافق داشته باشد و بر آن پافشاري كند آن طرح به تصويب مي رسد، افزود: متاسفانه در روزي كه طرح يك فوريت نظارت مجلس بر نمايندگان در صحن مجلس مطرح شد، رياست مجلس التفات لازمي به اين امر نداشت.
وي با اشاره به اينكه عده اي از نمايندگان نيز به آن دليل به يك فوريت طرح نظارت مجلس بر نمايندگان راي ندادند كه آن طرح را موثر ندانستند، گفت: اين عده از نمايندگان معتقدند اين طرح ظاهر خوبي دارد اما در باطن مطالبات مقام معظم رهبري و مردمي را در پي ندارد.
ابطحي اضافه كرد: برخي از نمايندگان نيز معتقدند بايد طرح نظارت مجلس بر نمايندگان به صورت طرحي جامع و دقيق درآيد تا نماينده احساس مسئوليت كند.
عضو كميسيون سياست داخلي و امور شوراهاي مجلس با اشاره به اينكه بايد طرحي تهيه شود كه براساس آن نماينده احساس نكند كه حريم نمايندگي حريم مطمئني براي عبور از وظايف نمايندگي است، خاطر نشان كرد: بايد در طرح نظارت مجلس بر نمايندگان مواردي لحاظ شود كه در صورت تخلف نماينده اي از وظايف نمايندگي او در معرض عزل قرار گيرد.
اقدامات عده اي از نمايندگان با وظايف محوله آنان مغايرت دارد
همچنين نماينده مردم تهران در مجلس با بيان اينكه مجلس بايد از عملكرد نمايندگان ارزيابي داشته باشد، گفت: متأسفانه برخي از نمايندگان به اموراتي اشتغال دارند كه با مسئوليت و وظايف آنها در مجلس مغايرت دارد.علي اصغر زارعي با اشاره به اينكه نمايندگاني كه طرح نظارت مجلس بر نمايندگان امضا كردند، اما به فوريت آن راي ندادند به چند دسته تقسيم مي شوند، گفت: عده اي به اين دليل كه اين طرح محدوديت هايي را براي نماينده به وجود مي آورد به يك فوريت اين طرح راي ندادند.
زارعي ادامه داد: عده اي هم كه رفتارشان مغاير با شئونات نمايندگي است، نسبت به تصويب اين طرح نگران هستند.
عضو فراكسيون انقلاب اسلامي مجلس با بيان اين مطلب كه تصويب طرح نظارت مجلس بايد از سوي نمايندگان مورد توجه قرارگيرد، خاطر نشان كرد: طرح نظارت مجلس بر نمايندگان نوعي سالم سازي فضاي كار نمايندگي و دور كردن شائبه هايي است كه نبايد به شأن نمايندگي وارد شود.
اين نماينده موافق با يك فوريت طرح نظارت مجلس بر نمايندگان گفت: اميدواريم اين طرح با اولويت مورد بررسي قرارگيرد.
مزاج اشرافي گري دليل اصلي
راي نياوردن فوريت بود
حسن كامران نماينده اصفهان در مجلس نيز مزاج اشرافي گري را دليل اصلي راي نياوردن فوريت طرح نظارت بر نمايندگان بود.
كامران با انتقاد از غيبت ها و ديركردهاي نمايندگان در جلسات صحن و كميسيون ها گفت: از جمله مسائل آشكار در مجلس تأخير نمايندگان است كه بارها از تريبون صحن اعلام مي شود كه جهت راي دادن نمايندگان در راي گيري شركت كنند و اين نمونه اي از عدم نظارت بر عملكرد نمايندگان است.

 



در آستانه سفر به بيروت صورت گرفت
تاكيد احمدي نژاد بر گسترش همكاري هاي راهبردي ايران و لبنان

سرويس سياسي-
رئيس جمهور كشورمان در آستانه سفر به لبنان كه بازتابهاي فراواني در محافل رسانه اي داشته است در ديدار با وزير انرژي اين كشور بر لزوم استفاده از تمام ظرفيت ها براي افزايش همكاريهاي تهران و بيروت تاكيد كرد.
محمود احمدي نژاد روز شنبه در ديدار وزير انرژي لبنان با اشاره به علايق و اشتراكات فرهنگي و تاريخي دو ملت ايران و لبنان اظهار داشت: جمهوري اسلامي ايران به همه لبناني ها و گروهها و طوايف لبناني علاقه مند است و به دنبال تقويت همكاريهاي دو كشور و تحكيم وحدت ملي در اين كشور است. وي خاطرنشان كرد: بايد با استفاده از تمام ظرفيت هاي موجود در دو كشور، اقدامات جديدي براي افزايش همكاري ها در دستور كار قرار گيرد.
رئيس جمهور در ادامه با تجليل از مقاومت ملت لبنان در برابر رژيم صهيونيستي گفت: ايستادگي هوشمندانه و شجاعانه گروههاي مختلف لبناني و مردم لبنان در برابر رژيم صهيونيستي افتخارانگيز است.
احمدي نژاد تقويت مناسبات ايران و لبنان را در بخشهاي مختلف مورد تاكيد قرار داد و گفت: ارتقاي سطح روابط دو كشور در همه بخش ها به نفع دو ملت است.
وزير انرژي لبنان نيز در اين ديدار خواستار تقويت بيش از پيش مناسبات دو كشور شد و گفت: لبنان به دنبال آن است كه روابط خود را با ايران به اوج روابط حسنه ارتقا دهد.
وي با اشاره به اينكه رژيم صهيونيستي موجوديت لبنان را هدف قرار داده است، گفت: ايستادگي مردم لبنان و ارتباط و وحدت با نيروي مقاومت موجب شده است كه رژيم صهيونيستي در اين هدف خود ناكام بماند.
فصل جديد همكاريهاي راهبردي
در همين ارتباط، وزير امور خارجه كشورمان سفر احمدي نژاد به بيروت را آغازگر فصل جديدي از همكاريهاي راهبردي ايران و لبنان خواند.
به گزارش اداره كل اطلاعات و مطبوعات وزارت امور خارجه، منوچهر متكي نيز يكشنبه شب با جبران باسيل وزير انرژي لبنان كه در راس هيئتي براي بررسي راههاي گسترش همكاريهاي دو كشور در حوزه آب و برق به ايران سفر كرده، ديدار و گفت وگو كرد.
متكي در اين ديدار روابط ايران و لبنان را روابطي عميق، صميمي و مبتني بر چارچوبهاي منطقي برآمده از منافع دو كشور دانست و از سفر آتي رئيس جمهور كشورمان به لبنان به عنوان حلقه تكميلي سفر رئيس جمهور لبنان به تهران و آغازگر فصل جديدي در همكاريهاي راهبردي دو كشور ياد كرد. وي با اشاره به تلاش جدي مقامات دو كشور براي توسعه همكاريها در زمينه هاي مختلف و ارتقاي سطح همكاريهاي اقتصادي به سطح روابط سياسي دو كشور، حوزه انرژي را يكي از زمينه هاي مستعد براي گسترش همكاريها برشمرد.
وزير امور خارجه در ادامه همچنين با اشاره به خواست دو كشور براي ارتقاي همه جانبه روابط، بر ضرورت برقراري تسهيلات در زمينه رفت و آمد فعالان اقتصادي و گردشگران دو طرف تاكيد كرد.
متكي ضمن با اهميت خواندن مقاومت در لبنان گفت: دشمنان به دنبال تفرقه و بي ثباتي در لبنان هستند و در مقابل اصرار بر وحدت ملي و ثبات لبنان، خنثي كننده طراحي دشمنان است و لبنان در سايه ثبات و آرامش سير پيشرفت و توسعه را طي خواهد كرد. جبران باسيل نيز در اين ديدار با تاكيد بر اهميت سفر احمدي نژاد به لبنان، فعال شدن بيش از پيش روابط دو كشور در حوزه هاي مختلف به ويژه در حوزه انرژي را خواستار شد.

 



هاينونن: آسيب زدن استاكس نت به تاسيسات هسته اي ايران را جدي نگيريد

سرويس سياسي-
بازرس ارشد آژانس بين المللي انرژي اتمي درباره آسيب ديدن تاسيسات هسته اي ايران، در اثر حمله ويروس استاكس نت، ابراز ترديد كرد.
به گزارش خبرگزاري فرانسه، اولي هاينونن در مورد گزارشهاي منتشر شده در خصوص اينكه فعاليت هسته اي ايران هدف حمله اي اينترنتي قرار گرفته است ابراز ترديد كرد.
هاينونن تصريح كرد ويروس استاكس نت كه ايران اعلام كرده است به رايانه هاي شخصي برخي كاركنان نيروگاه بوشهر آسيب رسانده در كشورهاي ديگر نيز شناسايي شده است. بنابراين بيان اين مطلب كه هدف اصلي از انتشار اين ويروس رايانه اي نيروگاه برق هسته اي بوشهر يا تاسيسات غني سازي نطنز بوده دشوار است.
وي همچنين در مصاحبه تلفني با رويترز تصريح كرد اينكه هدف اصلي از انتشار اين ويروس رايانه اي تاسيسات هسته اي ايران بوده تنها يك گمان است.
هاينونن در پاسخ به اين پرسش كه آيا هيچ نشانه اي از خرابكاري در تاسيسات نطنز وجود داشته است گفت تصور نمي كنم مدارك فني لازم براي تاييد اين مسئله وجود داشته باشد.
اين كارشناس هسته اي افزود: فرض كنيم برخي ماشين ها دچار مشكل شده باشد، با اين حال ماشين هاي ديگر با عملكرد بهتري در حال فعاليت هستند.
آمريكا و اسرائيل متهمان رديف اول انتشار ويروس
به گزارش هافينگتون پست، يك متخصص رايانه اي در آلمان روز سه شنبه گفت احتمال دارد اسرائيل در انتشار اين بدافزار پيچيده نقش داشته باشد. وي نشان داد در رمزگذاري، اين ويروس از كلمه ميرتوس استفاده مي كند كه اين كلمه مي تواند اشاره اي به كتاب استر داستان عهد عتيق در تورات درباره نحوه مقابله يهوديان با توطئه ايرانيان باستان باشد.
يك روز بعد سه نفر از كارشناسان امنيتي در كنفرانسي در ونكوور نشانه ديگري را ارائه دادند كه نشان مي داد ويروس استاكس نت به اعدام يهوديان ايران در سال 1979 اشاره هايي مي كند. اين محققان كه از موسسه سيمانتك بودند به طور مشخص نشان دادند كه كد اين ويروس داراي علامتي با اعداد 19790509 است كه اگر به آن دستور داده شود اين كد آلوده ساختن رايانه هدف را متوقف مي كند.
براساس اعلام اين محققان مشخص شده اين عدد تاريخ نه مه 1979 است. اين در حالي است كه در نه مه 1979 مجموعه اي از اتفاقات تاريخي روي داده است. در اين روز حبيب القانيان يك بازرگان يهودي، پس از متهم شدن به فساد مالي، ارتباط با اسرائيل و محاربه، توسط جوخه تيرباران در تهران اعدام شده است.
پايگاه اينترنتي مجله فرانسوي زبان «امنيت رايانه اي» هم ويروس استاكس نت را جنگ سايبري آمريكا و اسرائيل عليه ايران توصيف كرد.
اين پايگاه اينترنتي نوشت: ژاك بينوش، روزنامه نگار مستقل، اسرائيل و آمريكا را در حمله صورت گرفته عليه ايران سهيم مي داند.
بينوش با توجه به اطلاعات به دست آمده از سرويس هاي اطلاعاتي فاش كرده است كه حمله سايبري مخفيانه اي از سوي آمريكا و با كمك واحدهايي از اسرائيل كه در جنگ رايانه اي و اطلاعاتي تخصص دارند، عليه ايران صورت گرفته است.
در همين راستا روزنامه لوموند هم در مقاله اي به قلم آرمين عارفي، آمريكا و اسرائيل را متهمان اصلي انتشار ويروس استاكس نت براي ضربه زدن به ايران توصيف كرد.
اين گزارش تاكيد كرد در اين بين مسلما اسرائيل و آمريكا كه از سالها پيش به دنبال پايان دادن به برنامه هسته اي ايران هستند، در رديف اول متهمان قرار دارند.
موساد در درون خود واحد 8200 را دارد كه از هكرهايي براي جنگ سايبري استفاده مي كند. آمريكا نيز آژانس امنيت ملي را دارد كه در دولت بوش آغاز به كار كرد.

 



دانايي فر:ايران از تسريع درتشكيل دولت عراق استقبال مي كند

سفير كشورمان در عراق اعلام كرد كه جمهوري اسلامي ايران از تسريع دولت سازي در عراق حمايت مي كند.
«حسن دانايي فر» در گفت وگو با ايسنا با اشاره به درج اظهار نظري از سوي وي در برخي وب سايت ها مبني بر اين كه سفير ايران در عراق از انتخاب نوري مالكي به عنوان نامزد نهايي اتحاد ملي حمايت و نخستين فردي بوده است كه به او تبريك گفته، با رد اين مطلب اظهار داشت: با هيچ رسانه اي در اين باره گفت وگو نداشته ام. همچنين در خصوص انتخاب آقاي مالكي اظهار نظري نكرده ام.وي خاطرنشان كرد: اظهارنظر بنده در گفت وگو با برخي رسانه ها در روزهاي گذشته درباره اتفاقي بود كه روز جمعه گذشته در عراق روي داد.وي گفت: اتفاق جمعه گذشته نقطه عطفي براي خروج از بن بست فرآيند دولت سازي عراق بود. اين نقطه عطف، فرايند دولت سازي را كه پس از هفت ماه با كندي مواجه شده بود بار ديگر به حركت مي اندازد.سفير ايران در عراق خاطرنشان كرد: عربستان سعودي اولين كشوري بود كه اين مسأله را به نوري المالكي تبريك گفت. جمهوري اسلامي ايران و بنده و مقامات ديگر ايران هيچ اظهارنظري در رابطه با انتخاب شخص آقاي مالكي به عنوان نامزد اتحاد ملي نداشته است.
وي تأكيد كرد: ايران از هر روندي كه فعاليت دولت سازي درعراق را سرعت ببخشد حمايت و آن را مثبت ارزيابي مي كند.

 



با حضور وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي هفدهمين جشنواره بين المللي تئاتر كودك و نوجوان همدان پايان يافت

همدان- خبرنگار كيهان:
هفدهمين جشنواره بين المللي تئاتر كودك و نوجوان همدان با اهداي جوايز به برگزيدگان پايان يافت.
به گزارش خبرنگار ما در مراسم اختتاميه اين جشنواره، وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي با اشاره به اهميت هنر تئاتر و به ويژه تاثير آن بر بروز خلاقيت و شكوفايي استعدادها در كودكان، گفت: انتظار داريم كه با همكاري وزارت آموزش و پرورش تمامي مدارس كشور در زمينه هنر تئاتر فعال شوند و از امكانات موجود به نحو مطلوب براي دانش آموزان استفاده كنند.
سيدمحمد حسيني افزود: مربيان خوب و متعدد تئاتر در كشور، در اين زمينه مي توانند يار و ياور مدارس باشند.
وي يادآور شد: گاهي ساده بودن با سطحي بودن در تئاتر كودك و نوجوان اشتباه گرفته مي شود كه در اين خصوص بايد دقت شده و كارها با كيفيت باشد.
وي توجه بيشتر از گذشته به تئاتر شهرستان ها را از برنامه هاي وزارت ارشاد اعلام كرد و گفت: براي تقويت گروه هاي تئاتر در شهرستان ها، امسال يك و نيم ميليارد تومان اعتبار در نظر گرفته شده كه اميدواريم با حمايت هاي انجام شده، انجمن نمايش در همه شهرستان ها فعال شود.
دبير جشنواره هفتم تئاتر كودك و نوجوان نيز ضمن تشكر از ميزباني و مديريت خوب همداني ها، گفت: اميدوارم جشنواره تئاتر كودك و نوجوان كه در اين دوره به زادگاه خود بازگشته است، در همدان ماندگار شود.
مصطفي رحماندوست افزود: البته براي من مهم جان گرفتن تئاتر كودك است، حال در هر كجاي ايران كه باشد.
در ادامه حميد شاه آبادي معاون امور هنري وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي با تاكيد بر برنامه ريزي جدي براي تئاتر كودك به عنوان پايه اين هنر، يادآور شد: اگر به تئاتر كودك بي توجهي شود همه زحمات در عرصه هاي ديگر به هدر مي رود.
كرم رضا پيريايي استاندار همدان با اشاره به ظرفيت هاي فرهنگي و هنري بالاي استان خواستار انتقال يكي از معاونت هاي وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي از جمله معاونت سينمايي يا هنري به همدان شد.
در اين مراسم سپس برگزيدگان بخش هاي مختلف جشنواره به شرح زير معرفي شدند:
¤ بخش راديو تئاتر:
- افكتور: محمدرضا قبادي فر از مركز نمايش راديو
- صدابردار: علي حاجي نوروزي از مركز نمايش راديو
- آهنگساز: محمدآزاد آهنگساز نمايش صندوقچه رويا از اصفهان
- تهيه كننده: فرشاد آذرنيا از مركز نمايش راديو براي نمايش افسانه شهر قصه ها و آرين بيگ زاده از اصفهان براي نمايش صندوقچه رويا
- بازيگران: از ميان خردسالان بازيگر، به طور مشترك آيدا حبيبي، ستاره فلاح فرد، مرضيه سياد براي نمايش دوست وفادار از مركز نمايش راديو و مريم امرالهي و ساجده خدامرادي براي نمايش گلهاي بهشت از يزد.
از ميان بازيگران زن بزرگسالان نگين خواجه نصير براي نمايش پروانه ها هم پرواز مي خواهد و راضيه موميوند براي نمايش افسانه شهر قصه ها از مركز نمايش راديو به طور مشترك
- بازيگر مرد: پيمان قريب پناه بازيگر نمايش افسانه شهر قصه ها از مركز نمايش راديو
- نويسنده: به طور مشترك عليرضا آقايي نويسنده نمايشنامه ميهمان از ايلام و مريم فتحي نويسنده افسانه شهر قصه ها از مركز نمايش راديو
- كارگردان: عليرضا آقايي كارگردان نمايش ميهمان از ايلام و ساناز فلاح فرد كارگردان دوست وفادار از مركز نمايش راديو، برگزيدگان مشترك
- جايزه ويژه هيئت داوران در بخش راديو تئاتر به مريم نشيبا با توجه به تاثير شايان اعتنا و دقت در فعاليتهاي ساليان طولاني تعلق گرفت.
¤ متون نمايشي:
نمايشنامه قصه سيبي كه پرواز كرد نوشته مجتبي مهدي از ايران شايسته تقدير - سلطان و گاگول نوشته باربل مايركار مشترك ايران و آلمان به عنوان برگزيده.
- طراحي صحنه: طراح صحنه نمايش علي بابا از مالزي شايسته تقدير - طراحان صحنه نمايش قصه سيبي كه پرواز كرد از ايران (ولي ا... شاكر و مجتبي مهدي).
طراحي لباس: طراح لباس نمايش علي بابا از مالزي شايسته تقدير - طراحان لباس نمايش سلطان و گاگول كار مشترك ايران و آلمان، برگزيده.
- موسيقي: موهد حفيظ اسكياك آهنگساز علي بابا از مالزي شايسته تقدير - و نداد مساح زاده از نمايش قصه سيبي كه پرواز كرد از ايران، برگزيده.
- جلوه هاي ويژه: نمايش زندگي او با كارگرداني فلور اليزه نوبل از استراليا شايسته تقدير - نمايش لاكريموسا از آلمان به كارگرداني برونوپيلز، برگزيده.
بازيگر مرد: پير دامينگو بازيگر نقش گاگول در نمايش سلطان و گاگول شايسته تقدير - هوتن شكيبا بازيگر قصه سيبي كه پرواز كرد از ايران.
- بازيگر زن: بتيا خارستاني بازيگر قصه سيبي كه پرواز كرد از ايران شايسته تقدير - آنالي شكوري بازيگر سلطان و گاگول كار مشترك ايران و آلمان، برگزيده - بهترين بازي گروهي، گروه بازيگران نمايش علي بابا از مالزي.
- كارگرداني: پير دامينگو كارگردان سلطان و گاگول شايسته تقدير - زعيفري بن حسين كارگردان نمايش علي بابا از مالزي، برگزيده.
¤ مسابقه ايران
- طراحي لباس: مهدي نيك روش طراح لباس نمايش ترب از قم
- طراحي صحنه: احمد پناه نجات طراح صحنه نمايش گمشده از اصفهان
- موسيقي: حامد جهانبخش براي موسيقي نمايش ترب از قم
- بازيگر مرد: حسن پورمهدي بازيگر نمايش آرزوي قشنگ رعنا از لاهيجان
- بازيگر زن: سمانه سپنتا بازيگر نمايش ترب از قم
- متن نمايش: رضا يونس فرد نويسنده نمايشنامه سفر عجيب دلقك از اراك
- كارگرداني: صمد آذرخش كارگردان نمايش ترب از قم
- نمايش برگزيده: نمايش سفر عجيب دلقك از اراك به كارگرداني رضا يونس فرد
¤ برگزيده داوران كودك و نوجوان:
نمايش ترب به كارگرداني صمد آذرخش از قم
¤ نمايش برگزيده تماشاگران:
نمايش ديگ ديگو به كارگرداني حسين مزيناني از تهران
¤ مسابقه نمايشنامه نويسي:
نمايشنامه هاي اون طرف درياها كجاست نوشته اسدالله اسدي- بازي نوشته سميه كاظمي از شيراز- بازگشت پير نوشته مجيد بوربور از تهران
بنابر همين گزارش، در مراسم اختتاميه جشنواره بين المللي تئاتر كودك و نوجوان همدان، از دكتر حسن دولت آبادي پيشكسوت تئاتر و مؤلف 3 عنوان كتاب براي كار تئاتر كودك در مدارس تجليل شد.

 



عزاداري رئيس مكتب شيعه در سراسر كشور

سرويس فرهنگ و معارف -
همزمان با سالروز شهادت جانسوز صادق آل محمد، رييس مكتب شيعه، ايران اسلامي غرق در ماتم و عزا بود.
به گزارش كيهان، ديروز و در سالروز شهادت ششمين اختر تابناك آسمان امامت و ولايت، تهران نيز غرق در ماتم و سوگواري بود؛ هيئات و تكايا با راه اندازي دسته هاي عزاداري و سينه زني، ارادت خود را به آستان امامت و چهارمين امام آرميده در بقيع نشان دادند.
در بازار تهران نيز همچون سنوات گذشته، مردم با انجام عزاداري سنتي و چهارپايه خواني، شهادت اين امام همام را به سوگ نشستند.
مردم در اين گردهمايي آييني ضمن مرور تاريخ امامت و درايت فرزندي از خاندان رسول الله(ص) در غم شهادت حضرت صادق(ع) عزاداري و سوگواري كردند.
همچنين دسته هاي مختلف مردم شب و روز گذشته، با برپايي ايستگاه هاي صلواتي و نذري، به نوعي ديگر ارادت خود را به خاندان اهل بيت عصمت و طهارت عليهم السلام نشان دادند.
گزارش هاي رسيده از سراسر كشور نيز حاكي است مردم مومن ايران اسلامي ديروز و در سالروز شهادت پايه گذار فقه جعفري، سوگوار بودند. در قم و مشهد نيز زائران و مجاوران حضرت رضا(ع) و حضرت معصومه(س) با حضور در حرم ايشان به عزاداري و ذكر مصيبت و استماع مصائب امام صادق(ع) پرداختند.

 



عضو سابق شوراي امنيت ملي آمريكا: جدا كردن سوريه از ايران و حزب الله محال است

آليوت آبرانر با اشاره به روابط راهبردي سوريه با ايران و حزب الله تاكيد كرد كه هرگز اين امكان وجود ندارد كه بتوان سوريه را از ايران و حزب الله جدا كرد.
«آليوت آبرامز»، عضو سابق شوراي امنيت ملي آمريكا در جريان بررسي كتاب «مردن خود امتيازي است» كه «ساناسيس كامبانيس»، يك روزنامه نگار آمريكايي درباره حزب الله نوشته است، تاكيد كرد: آمريكا نقشي در بازي لبنان در شرايط كنوني ندارد و ائتلافي كه از آن حمايت مي كرد متحمل خسارت جدي شده است.
به گزارش فارس، وي با مطرح كردن خلع سلاح حزب الله تنها راه آن را از طريق سوريه دانست اما در عين حال تاكيد كرد: از نظر توازن منطقه اي كه به نفع ايران تمايل دارد، بعيد است كه سوري ها گام هايي مشابه بردارند.
آبرامز تاكيد كرد، نيروهاي غربي و عربي جنگ تابستان 2006 را فرصتي براي كم كردن نفوذ حزب الله مي دانستند اما با افزايش شمار كشته ها ديدگاه جهان نسبت به جنگ تغيير كرد و امروز تنها راه كم كردن نفوذ حزب الله از طريق سوريه است.
عضو سابق شوراي امنيت ملي آمريكا گفت: عربستان در قبال لبنان دو گزينه را مطرح كرد: نخست گزينه سوريه و دوم ايران با حزب الله و اكنون گزينه سناريوي سوريه را انتخاب كرده است اما هيچ راه حلي از طريق انتخاب گزينه سوريه وجود نخواهد داشت. دمشق اكنون به تهران نزديك شده كه در زمان كنوني شاهد سير صعودي نفوذ آن هستيم.
وي افزود: طي سال هاي اول حكومت بوش در سال هاي 2001 و 2002 تلاش كرديم كه گزينه سوريه براي مقابله با سلاح حزب الله را انتخاب كنيم و «كالن پاول»، وزير خارجه سابق آمريكا و «ريچارد آرميتاژ»، معاون وي به ديدار «بشار اسد»، رئيس جمهور سوريه رفتند و گفتند كه بلندي هاي جولان به شرط دور شدن سوريه از ايران و متحدان آن به خاك سوريه بازگردانده مي شود اما اسد اين كار را آن زمان نكرد و هرگز هم نخواهد كرد.آبرامز گفت: يكي از راه حل ها در گذشته حمله نظامي آمريكا به لبنان بود اما اين امر در زمان «جورج بوش»، رئيس جمهور سابق آمريكا اتفاق نيفتاد و در دولت «باراك اوباما»، نيز هرگز اتفاق نخواهد افتاد.
عضو سابق شوراي امنيت ملي آمريكا با اشاره به اينكه ايران هرگز حزب الله را به سوي جنگ با اسرائيل نخواهد كشاند، ادعا كرد حزب الله سلاح بازدارنده ايران براي تكميل برنامه هسته اي اين كشور است و به نفع ايران نيست كه قبل از تكميل برنامه هسته اي خود، اجازه وارد شدن هرگونه ضربه اي بر اين قدرت بازدارندگي خود را بدهد.

 



روزنامه جمهوري اسلامي تذكر كتبي گرفت

در پي چاپ مطلب توهين آميزي نسبت به رئيس قوه قضاييه در روزنامه جمهوري اسلامي، اين روزنامه از اداره كل مطبوعات داخلي تذكر كتبي دريافت كرد.
در پي چاپ مطلب توهين آميزي نسبت به رئيس قوه قضاييه، آيت الله صادق آملي لاريجاني با عنوان «منبطل» توسط روزنامه جمهوري اسلامي در روز شنبه دهم مهر، مديرمسئول اين روزنامه از اداره كل مطبوعات داخلي معاونت مطبوعاتي تذكر كتبي دريافت كرد.
مسيح مهاجري به دليل عدم رعايت بند 8و 9 قانون مطبوعات و همچنين عدم رعايت تبصره ماده 3 قانون مطبوعات مبني بر پرهيز از توهين به اشخاص حقيقي و حقوقي، عدم درج شايعات و مطالب خلاف واقع و همچنين عدم درج مطالب انتقادي داراي توهين، تحقير و تخريب تذكر كتبي دريافت كرد.

 



بيانيه وكلا و حقوق دانان در واكنش به تحريم مقامات ايراني:
سياست هاي آمريكا ناقض اصول بديهي حقوق داخلي و بين المللي است

جمعي از وكلاي دادگستري و حقوق دانان در واكنش به اعمال محدوديت هايي از سوي آمريكا عليه 8 تن از مقامات كشورمان، طي بيانيه اي اعلام كردند كه سياست هاي خصمانه آمريكا ناقض اصول بديهي حقوق داخلي و بين المللي است.
به گزارش فارس، جمعي از وكلاي دادگستري و حقوق دانان در خصوص صدور فرمان 29 سپتامبر 2010 رئيس جمهور آمريكا عليه هشت مقام قضايي، نظامي و امنيتي كشورمان در بيانيه اي تصريح كردند: تصميم گيري هاي يكجانبه و اتخاذ سياست هاي خصمانه دولتمردان آمريكا عليه دولت هاي مستقل جهان و در رأس آن جمهوري اسلامي ايران امري تكراري و مسبوق به سابقه است، ولي اين بار مسايلي از ناحيه رئيس جمهور و وزير امور خارجه ايالات متحده آمريكا- كه دست برقضا هر دو داعيه برخورداري از تحصيلات حقوقي را دارند- مطرح شده است كه ناقض اصول بديهي حقوق داخلي و بين الملل بوده و مايه شگفتي همگان را فراهم آورده است.
در اين بيانيه با اشاره به اينكه اقدام اخير آمريكا در تحريم مقامات ايراني برخلاف اصول و قواعد بين المللي از جمله منشور ملل متحد و ميثاق بين المللي حقوق مدني- سياسي مي باشد تأكيد شده است:
همچنين اقدام رئيس جمهور و وزير امور خارجه آمريكا در اعمال تحريم عليه آقايان غلامحسين محسني اژه اي و حيدر مصلحي (وزراي سابق و فعلي اطلاعات)، آقايان صادق محصولي و مصطفي محمدنجار (وزراي سابق و فعلي كشور)، سردار محمدعلي جعفري (فرماندهي كل سپاه پاسداران)، آقاي سعيدمرتضوي (دادستان سابق تهران)، آقاي حسين طائب (فرمانده سابق بسيج) و سردار احمدرضا رادان (جانشين فرماندهي نيروي انتظامي) بنا به مستندات مذكور قابل شكايت كيفري در مراجع بين المللي مي باشد و شايسته است وزارت محترم امور خارجه نسبت به پيگيري موضوع و احقاق حقوق مسئولين مورد اشاره و اتخاذ تدابير بازدارنده اقدام لازم به عمل آورد.

 


صفحه (14)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14