(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


شنبه 6 آذر 1389- شماره 19797

صفحه (14)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
بررسي مواد 159 تا 169لايحه برنامه پنجم توسعه
آيت الله امامي كاشاني در خطبه هاي نماز جمعه تهران :
اجراي هدفمندي يارانه ها به همكاري قوا و همدلي ملت نياز دارد
عبرت هاي مصاحبه حجه الاسلام رحيميان
210 مصوبه هيئت دولت براي عمران و توسعه استان زنجان
آيت الله خاتمي: سيره علي(ع) آن بود كه تا نابودي كامل فتنه از پاي نمي نشست
نويسنده روزنامه كيهان جايزه جشنواره مطبوعات را به همسر شهيد گلدوي تقديم كرد
سردارجعفري: بسيج ادامه دهنده راه غدير و ولايت است
سلطانيه: آمانو صلح آميز بودن فعاليت هاي هسته اي ايران را به جهان اعلام كرد



در جلسه چهارشنبه مجلس صورت گرفت
بررسي مواد 159 تا 169لايحه برنامه پنجم توسعه

نمايندگان مجلس در جلسه علني چهارشنبه گذشته در ادامه بررسي جزئيات لايحه برنامه پنجم توسعه مواد 159 تا 169را مورد بررسي و تصويب قرار دادند.
مجلسي ها در ادامه بررسي اين لايحه در بخش توسعه منطقه اي و ماده 159 تصويب كردند كه به منظور تصميم گيري، تصويب، هدايت، هماهنگي و نظارت در امور برنامه ريزي و بودجه استان ها در چارچوببرنامه هاو سياست ها و خط مشي هاي كلان كشور شوراي برنامه ريزي و توسعه هر استان به رياست استاندار و رئيس واحد استاني وزارت دارايي واحد استاني هر كدام يك نفر، معاون برنامه ريزي استان، مديركل تربيت بدني استان، رئيس سازمان ميراث فرهنگي صنايع دستي و گردشگري استان، مديركل حفاظت محيط زيست استان، فرمانداران و فرمانده بسيج استان تشكيل مي شود.
همچنين نمايندگان مجلس در ادامه بررسي جزئيات لايحه برنامه پنجم در ماده 160، خزانه داري كل را موظف كردند كه براي هر يك از خزانه هاي معين استان يك حساب به عنوان «حساب خزانه داري كل» (خزانه معين استان) در مركز استان افتتاح كند و در ابتداي هر سال نيز ميزان تنخواه گردان هر استان را متناسب با اعتبارات مصوب هزينه اي و تملك دارايي هاي سرمايه اي آن استان محاسبه و حداكثر تا بيستم فروردين ماه به «حساب خزانه داري كل» (خزانه معين استان) واريز كند.
نمايندگان خانه ملت همچنين به مصوبه كميسيون تلفيق مبني بر حذف ماده 161 برنامه پنجم كه در آن سهم هر استان از تعداد مجوزهاي استخدامي كه به تصويب هيئت وزيران رسيده است را به استانداران ابلاغ مي كرد تا توسط شوراي برنامه ريزي بين دستگاه هاي اجرايي استاني توزيع شود راي دادند.
ممنوع شدن
بخشودگي عوارض شهرداري
در جلسه علني روز چهارشنبه همچنين نمايندگان مجلس مصوب كردند كه هرگونه تخفيف، بخشودگي حقوق و عوارض شهرداري توسط دولت و قوانين مصوب منوط به تامين آن از بودجه عمومي سالانه كشور باشد و در غير اين صورت بخشودگي و تخفيف حقوق و عوارض شهرداري ممنوع است.
تشكيل شوراي آمايش سرزمين
نمايندگان مجلس به تشكيل شوراي آمايش سرزمين با مسئوليت معاون برنامه ريزي، نظارت راهبردي رئيس جمهور به منظور هماهنگي و نظارت بر تهيه و اجراي برنامه ها و طرح هاي توسعه سرزمين راي دادند.
طبق مصوبه مجلس و ماده 164برنامه پنجم، تدوين و تصويب و نظارت بر استقرار نظام يكپارچه برنامه ريزي و مديريت توسعه سرزميني و تنظيم روابط اركان اصلي آن، بررسي و تصويب برنامه ها و طرح هاي توسعه سرزمين در سطوح ملي، منطقه اي و استاني و نظارت بر اجراي آنها از جمله وظايف اصلي شوراي آمايش سرزمين خواهد بود.نمايندگان مجلس در مصوبه اي ديگر دولت را مكلف كردند كه در توزيع منابع عمومي و يارانه سود تسهيلات به نحوي عمل كند كه فاصله شاخص برخورداري شهرستان هاي با كمتر از سطح متوسط كشور در پايان برنامه پنجم در بخش هاي اقتصادي، اجتماعي، فرهنگي، زيربنايي و امنيتي در هر سال برنامه، حداقل 10 درصد به سطح ياد شده نزديك شود.
همچنين مجلس شوراي اسلامي به شوراي اقتصاد، اجازه داد كه با پيشنهاد شوراي آمايش سرزمين در چارچوب قوانين مربوط كشور، سياست هاي تشويقي و بازدارنده، از جمله يارانه سود و كارفرما تسهيلات بانكي، تعرفه ها، عوارض و ساير مقررات را براي فعاليت ها و مناطق مختلف كشور به گونه اي تنظيم كند كه برنامه ها، اقدام ها و سرمايه گذاري هاي بخش هاي عمومي غيردولتي در راستاي تحقق جهت گيري هاي آمايش سرزمين هدايت شوند.
همچنين به موجب مصوبه مجلس در ماده 166 به منظور تحقق اهداف مندرج در اصل 50 قانون اساسي، نظام ارزيابي راهبردي محيطي در سطوح مدير منطقه اي و موضوعي تدوين و به اجرا درمي آيد.
محورهاي اين نظام ارزيابي، راهبردهاي كلي توسعه مناطق و منظور نمودن اثرات تجمعي اين راهبردها، شاخص اثرات محيطي توسعه و شاخص ظرفيت زيستي، اعمال شاخص هاي پايداري منطقه اي و ملي، پايش برنامه ها و طرح هاي توسعه اي منطقه اي و موضوعي، برنامه توانمندسازي و تعيين ساز و كار اجرايي ارزيابي راهبردهاي محيطي است.
اجازه به دولت براي تدوين
برنامه جامع تقسيمات كشوري
از ديگر مصوبات جلسه علني روز چهارشنبه اين بود كه مجلسي ها به دولت مجوز دادند كه برنامه جامع تقسيمات كشوري را براي ايجاد سطوح تقسيمات كشوري جديد تدوين كند.
به موجب مصوبه مجلس در ماده 169به دولت اجازه داده مي شود كه نسبت به تدوين برنامه جامع تقسيمات كشوري، در بردارنده شاخص هاي ناظر بر بازنگري واحدهاي تقسيماتي موجود براي ايجاد سطوح تقسيمات كشوري جديد، با جهت گيري عدم تمركز و تفويض اختيار به مديران مجلس و تقويت بخش استانداران (به عنوان نمايندگان عالي دولت در استان ها) اقدام كند.
شرايط واگذاري اختيارات وزيران به استانداران
مجلس شوراي اسلامي تصويب كرد كه واگذاري اختيارات وزرا به استانداران و اختيارات استانداران و مديران كل به فرمانداران براساس آيين نامه اي است كه به تصويب هيئت وزيران مي رسد انجام مي شود.
همچنين در بررسي اين ماده، نمايندگان به حذف تبصره اين ماده مبني بر ايجاد استان، شهرستان، بخش و شهر و هرگونه انتزاع و الحاق در تقسيمات كشور ي با رعايت آمايش سرزمين با تصويب مجلس شوراي اسلامي، راي داد.

 



آيت الله امامي كاشاني در خطبه هاي نماز جمعه تهران :
اجراي هدفمندي يارانه ها به همكاري قوا و همدلي ملت نياز دارد

امام جمعه موقت نماز جمعه اين هفته تهران با اشاره به اهميت مسائل اقتصادي و حساسيت آن در كشور گفت: اجراي قانون هدفمند كردن يارانه ها به همكاري تمام قوا و صاحبنظران نياز دارد.
به گزارش ايرنا آيت الله «محمد امامي كاشاني» در خطبه دوم نماز جمعه اين هفته تهران اظهار داشت: اگر يك روز هم به آخر دنيا مانده باشد، آن روز به امر خدا آن قدر طولاني مي شود كه استعداد حكومت ولي عصر(عج) ايجاد شود.
وي ادامه داد: از روايات شيعه و سني اين موضوع درك مي شود كه انقلاب اسلامي ايران در عصر غيبت از زمينه هاي حكومت جهاني امام عصر(عج) است.
وي با يادآوري هفته بسيج تاكيد كرد: نيروهايي از جمله نيروهاي مسلح و بسيج بايد در زمينه سازي براي تحقق اين حكومت جهاني نقش موثر ايفا كنند.
امامي كاشاني گفت: حكومت اسلامي، در عصر غيبت قطعا بايد تحقق يابد و امام آن نيز جز فقيه جامع الشرايط نمي تواند باشد.
وي با بيان اينكه امام خميني(ره) آغازگر و پايه گذار اين حكومت به شمار مي آيند، اظهار اميدواري كرد كه حضرت آيت الله خامنه اي با عنايت خداوند به عنوان فقيه جامع الشرايط، پرچم را به دست مبارك امام عصر(عج) بسپارند.
خطيب جمعه تهران همچنين گفت: داستان غدير خم نشان مي دهد كه حكومت براساس دين، خواست اسلام در تمام زمان ها است و اين داستان بر اين موضوع تاكيد دارد كه حكومت بايد ديني باشد.
امامي كاشاني با تبيين معناي بسيجي و بسيجي بودن افزود: بسيجي يعني پا را جايي بگذارند كه بايد گذاشت؛ بسيجي، افراط و تفريطي نيست.
وي با يادآوري اهميت توجه به خدا، تقوا، عدالت و رعايت وظايف ديني در تفكر بسيجي، افزود: بسيجي بايد مرد عدل، ايثار، صفا و صميميت باشد و حقوق خانواده، همسايه و ديگران را رعايت كند.
وي اضافه كرد: امروز كشور در شرايطي قرار گرفته كه دشمن آن را احاطه كرده است و آنچه كه اكنون اهميت زيادي دارد، وحدت كلمه است.
امامي كاشاني خاطرنشان كرد: مسائل اقتصادي به ويژه موضوع هدفمندي يارانه ها در كشور حساس است و اجراي آن، به همكاري تمام قوا و صاحبنظران نياز دارد و ملت نيز بايد با همدلي و همكاري به توصيه و درخواست هاي دولت به ويژه در مورد صرفه جويي انرژي توجه كنند كه همه اينها گوشه هايي از بسيج، ايثار و فداكاري است.
امام جمعه موقت تهران در خطبه اول نماز جمعه با اشاره به موضوع غدير و اهميت آن خاطرنشان كرد:
نبوت، نقطه آغازي از حضرت آدم ابوالبشر تا خاتم پيامبران حضرت محمد(ص) دارد كه همزمان با پايان نبوت، امامت با نام حضرت علي(ع) آغاز مي شود.
وي افزود: امام ضمن تفسير و تبيين وحي پيامبران، الگو و اسوه اي براي جامعه اسلامي است و در مرحله بعد، اداره جامعه و حكومت اسلامي را برعهده دارد.
عضو مجلس خبرگان رهبري با اشاره به واقعه غدير خم، پذيرش امامت حضرت علي(ع) را در ادامه پذيرش نبوت پيامبر دانست و گفت: اميرالمومنين(ع)، وارث ميراث گرانبهاي پيامبر اسلام است، بنابراين مولا دانستن حضرت علي(ع) در عمل و اطاعت از خدا خلاصه مي شود.
به گفته وي، نمي توان مولا بودن حضرت امير را بدون پيروي و اطاعت از امام اول، تنها در لفظ و بيان به كار برد و پيروي واقعي از امامت در نزديكي عمل و خلق به مقام امامت خلاصه مي شود.
وي با يادآوري آيات و روايت نقل شده در منابع اسلامي يادآور شد: روايات معتبر فراواني در ميان منابع شيعه و اهل سنت وجود دارد كه بر واقعه تاريخي غدير خم تاكيد دارد و جزئيات آن را بيان مي كند.
دشمنان سعي دارند اين بار
با ظاهري موجه فتنه انگيزي كنند
رئيس سازمان بسيج مستضعفين تأكيد كرد: دشمنان نظام اعتقاد دارند در فتنه 88 با شعارهاي غيرمذهبي و با روزه خواري وارد ميدان شده و شكست خوردند اما امروز طرح ريزي مي كنند تا با ظاهري موجه در مقابل ملت ايران بايستند.
به گزارش فارس، سردار محمدرضا نقدي رئيس سازمان بسيج مستضعفين در سخنان پيش از خطبه هاي نمازجمعه ديروز تهران با گراميداشت هفته بسيج، گفت: تقارن هفته بسيج و عيد غديرخم بسيار معنادار است و عيد ولايت روز كرامت انساني و روز فرصت است كه انسان از سوي خداي متعال پيدا مي كند.
وي با بيان اينكه صلاح و فساد يك جامعه به امراي آن جامعه بستگي دارد، تأكيد كرد: خداوند خواست كه خليفه از جانب او حضور داشته باشد كه انسان ها را به سعادت برساند.
نقدي افزود: بسيج كه به فرمان امام خميني(ره) تشكيل شد ثمره ولايت است و بسيج دنبال كننده مسير ولايت است.
رئيس سازمان بسيج مستضعفين با اشاره به اينكه در آيات سوره مائده به وصف ولايت و همراهان ولايت اشاره شده است، خاطرنشان كرد: قرآن كريم دنبال كنندگان مسير ولايت و جاري كنندگان اين مسير در بستر جامعه را حزب الله مي نامد كه خداوند به حزب الله وعده پيروزي داده است.
وي با تأكيد بر اينكه بسيج همان حزب اللهي است كه در قرآن آماده و جاري كننده ولايت در رگ هاي اجتماع است، تصريح كرد: امام خميني(ره) پس از پيروزي انقلاب اسلامي با كمك مردم و جاري كنندگان ولايت در بستر جامعه به مبارزه با فتنه هاي متعدد رفته و اين فتنه ها يكي پس از ديگري خنثي شد.
نقدي افزود: حتماً فتنه هاي سال 60 و 59 را به ياد داريد كه با يك فرمان ولايت و با ميدان آمدن حاميان ولايت با پيروزي همراه بود.
رئيس سازمان بسيج مستضعفين با بيان اينكه در جنگ تحميلي نيز با وارد عمل شدن بسيج و با توجه به ظرفيت هاي محدود نظامي ورق به نفع انقلاب اسلامي، گفت: نقش بسيج در دوران دفاع مقدس به حدي بود كه مقام معظم رهبري فرمودند «اگر بسيج نبود سرنوشت جنگ چيز ديگري مي شد و دشمن بر ما غلبه مي يافت».
رئيس سازمان بسيج مستضعفين با تاكيد بر اينكه با فتنه هايي كه دشمنان داشتند، بسيج با اشراف كامل ملت را از اين فتنه ها عبور داد، خاطرنشان كرد: در دوران ستم شاهي ملت ايران ملتي بود كه زيرپاي استعمار و چكمه هاي آمريكا بود و اعضاي كابينه با يك تلفن مقامات آمريكايي تعويض مي شدند اما اكنون ملت ايران در اوج قدرت در دنيا قرار گرفته است.
نقدي خاطرنشان كرد: پيروزي هاي پي درپي ملت ايران به دليل بصيرت بسيجي ملت ماست و اگر تا امروز اين همه عزت و پيروزي كسب كرديم مطمئناً با ولايت بوده و در پيروزي هاي بعدي نيز با حزب الله و ولايت به پيروزي خواهيم رسيد.
وي با بيان اينكه دشمنان انقلاب اسلامي 30 سال ما را تجربه كرده اند اما بازهم سر عقل نيامده و دست به توطئه بر عليه كشورمان مي زنند، تاكيد كرد: دشمنان انقلاب اسلامي اعلام مي دارند كه در فتنه سال 88 با شعارهاي غيرمذهبي و شعارهايي بر عليه لبنان و فلسطين و با روزه خواري وارد ميدان شدند و شكست خوردند و اكنون طرح ريزي مي كنند كه با ظاهري موجه در مقابل ملت ايران بايستند اما ملت ايران با بصيرت خود حتي از 100 نقاب اسلام فريبي، دشمن را شناسايي كرده و بيرون مي كشد.
وي افزود: دشمنان نظام اسلامي دل به اين بسته اند كه در اجراي قانون تحول اقتصادي بحران هايي صورت گيرد تا با سوءاستفاده از آن به آشوب بپردازند اما ملت ايران با همدلي و دولت با شناخت نيازهاي مردم اجازه اين اتفاق را نخواهند داد و از اين مسير نيز به سلامتي عبور خواهيم كرد.
نقدي در ادامه گفت: دشمنان نظام اسلامي به ايجاد تفرقه قومي و مذهبي چشم دوخته اند اما ملت ما طعم شيرين وحدت را از ابتداي پيروزي انقلاب اسلامي چشيده و در اين راه اقوام و مذاهب ايراني مسير نوراني خود را ادامه خواهند داد.
رئيس سازمان بسيج مستضعفين اظهار داشت: دشمنان انقلاب اسلامي به اين دل بسته اند كه با دين هاي ساختگي ما را به زمين بزنند اما اسلام ناب محمدي(ص) جذابيتي براي دين هاي ساختگي باقي نگذاشته است.
وي افزود: كشورهاي سلطه گر سعي دارند با بي بند و باري و موادمخدر جوانان ما را از ما بگيرند اما كور خوانده و با برنامه هايي كه بسيج در دست تهيه دارد به باطل كردن اين سحر دشمن شتاب خواهيم كرد.
نقدي در پايان خاطرنشان كرد: آمريكا و كشورهاي غربي 32سال ملت ايران را تجربه كرده و بازهم تجربه كنند و بدانند تا زماني كه ما مؤمن و بسيجي هستيم و بر بسيجي بودن خود باقي هستيم دشمن هيچ راهي براي سلطه بر ما نخواهد داشت و بسيج تشكلي براي انتظار حقيقي ظهور امام زمان(عج) است.

 



عبرت هاي مصاحبه حجه الاسلام رحيميان

سعدالله زارعي
آنچه در مصاحبه جناب حجه الاسلام والمسلمين رحيميان با نشريه «پنجره» آمد و در بعضي از رسانه هاي ديگر هم منعكس گرديد، اين قلم را بر آن داشت تا نكات زير را بنويسد. البته نه از آن رو كه از «گوينده» محترم كه صداقت و درايت خود را در طول 50-04 سال گذشته به اثبات رسانده و شايسته احترام فراوان است، تجليل يا تقديري بعمل آورد كه اين وظيفه اي است بر دوش بزرگان نه بر عهده نويسنده هاي كوچك بلكه از آن رو كه آن بحث از آنچنان اهميتي برخوردار است كه نبايد در آن نقطه تمام شود.
آقاي رحيميان كه خود در سالهاي آغازين فعاليت مجمع روحانيون مبارز در جلسات شوراي مركزي مجمع روحانيون شركت مي كرده و از نيات، فكر، اهداف و روش هاي عناصر اين جريان و جريان هاي همگرا- كه روزي خط امامي، روزي اصلاح طلب، روزي تغييرطلب و روزي سبز خوانده شده اند- خبر دارد، به «خط نفاق» در اين جريان اشاره كرده است.خط نفاقي كه از يك سو با داعيه خط امامي، حضرت امام را به قربانگاه ليبراليزم برده و از سوي ديگر با محاصره بعضي از شخصيت هاي سياسي در يك برنامه ريزي كاملاً حساب شده، آنان را به مقابله با نظام جمهوري اسلامي وادار كرده اند. بدليل همين خط، ارتباط او و چندين عضو ديگر از اوايل دهه 07 با مجمع روحانيون قطع شده است در اين مصاحبه از جرياني پرده برداري شده است كه در يك برنامه ريزي پيچيده و دقيق براي بعضي از افراد «موقعيت كاذب» درست مي كردند و آنها را در حالي كه گمان مي كردند خيلي مهمند و يك اشاره، يا يك نامه سرگشاده و يا يك اعتراض آنان همه چيز را كن فيكون مي كند، به مقابله با نظام واداشته و خود به تماشا مي نشستند و منتظر بودند تا در بزنگاه حادثه وارد شده و ميوه تعارض با نظام را بچينند!
حجت الاسلام رحيميان در اين مصاحبه به چگونگي مبتذل كردن و قرباني كردن يكي از اين چهره ها اشاره كرده است و اين قطعاً تنها يكي از چندين نفري است كه طعمه آن جريان نفاق شده است. آقاي رحيميان مي گويد در جريان انتخابات رياست جمهوري سال 88 «كانون نفاق» دو برنامه را در ارتباط با آقاي كروبي به اجرا گذاشتند. يك برنامه اين بود كه كروبي را پيش پاي موسوي قرباني كنند و آراء او را به سبد موسوي بريزند و برنامه ديگر اين بود كه كروبي و موسويي را توأمان به اين نتيجه برسانند كه هر كدام از آرا لازم براي رياست جمهوري برخوردار بوده اند. او مي گويد: «در انتخابات در حاليكه حزب مشاركت، رسماً از نامزدي موسوي حمايت مي كرد، عباس عبدي عضو مؤسس خود را كه محكوميت قضايي داشت به ستاد كروبي اعزام كردند تا وانمود كند كه از كانديداتوري كروبي حمايت مي كند. مجمع روحانيون در حالي كه رسماً از كانديداتوري موسوي حمايت مي كرد عضو مؤسس خود، آقاي ابطحي-كه چهره اي متهم به جرائم گوناگون بود- را به ستاد كروبي اعزام كرد تا وانمود كند از رياست جمهوري او حمايت مي كند. حزب كارگزاران كه در انتخابات از كانديداتوري موسوي حمايت مي كرد، دبيركل خود، غلامحسين كرباسچي را مامور حمايت ظاهري از رياست جمهوري كروبي كرد و او به رياست ستاد كروبي رسيد و در تبليغات انتخاباتي، معاون اول او خوانده مي شد! اين در حالي بود كه كرباسچي يك متهم و محكوم به فساد اقتصادي بود. اين حزب همچنين عضو ديگر خود- عطاء الله مهاجراني- كه متهم به انواع انحرافات سياسي، فكري و... بود را به ستاد كروبي اعزام كرد تا وانمود كند از رياست جمهوري او حمايت مي كند. اين «حلقه نفاق» افرادي را به روزنامه كروبي گسيل كرد تا به نام طرفداري از كروبي به او ضربه بزنند، از اين رو بود كه يك روز تيتر زدند: «راي سروش به كروبي» و حال آنكه چند روز قبل از اين تيتر، سروش منكر وحي بودن قرآن- كه به ارتداد مي انجامد- شده بود!
آقاي رحيميان مي گويد با اين شگرد آن جريان نفاق توانست كروبي- كه در انتخابات سال 48 حدود 5 ميليون راي داشت- را كاملاً از چشم مردم بياندازد و راي او را به كمتر از آراء باطله برساند. از سوي ديگر اين جريان نفاق با اتخاذ شگردهاي مختلف به كروبي باورانده بود كه تو حتماً رئيس جمهور خواهي شد تا جايي كه وي هم باورش شده بود و مي گفت فقط عزرائيل مي تواند مرا از ادامه مبارزه انتخاباتي منصرف كند. اين جريان از يك طرف كروبي را ساقط كرد و از سوي ديگر او را در برابر نظام قرار داد.
در فتنه اخير و حتي فراتر از اين فتنه، در جريان حوادث 20-03سال اخير اين حكايتي است كه بارها روي پاره اي از شخصيت ها پياده شده است و بايد گفت متأسفانه در اكثر موارد موفقيت آميز بوده است. در همه اين نمونه ها، دلسوزان انقلاب نوعاً فقط تأسف خورده اند از اين كه يك نفر از اين جبهه جدا شد و به اردوگاه دشمن پيوست ولي در اكثر مواقع درصدد برنيامده كه آن كانون برنامه ريزي كه مجمع روحانيون مبارز را به ضد خود تبديل كرد، دفتر تحكيم وحدت را به دفتر نفاق تبديل نمود، انجمن هاي اسلامي دانشگاه ها را كانون توطئه عليه اسلام و نظام نمود، دهها مجمع اسلامي را به مجامع ضداسلامي تبديل كرد را شناسايي كنيم و راه مكر در حادثه را ببنديم. آقاي منتظري در آبان ماه 67 نطق حتاكانه اي كرد كه دل همه مؤمنان را به درد آورد، چندي بعد يك نامه 31صفحه اي در منزل وي پيدا شد كه يكي از سران فتنه 88 به او نوشته بود كه حالا وقت آن است كه اين مطالب را منبري كني و او بدون كم و كاست همان دستورالعمل را منبري كرده بود. در اين ماجرا اگر چه مجري دستورالعمل بحق مورد انحراف قرار گرفت ولي آن كسي كه آن دستورالعمل را نوشته بود يعني همان فتنه گر- و امثال او- از اين ماجرا، به سلامت رهيدند و در چندين نقطه ديگر وارد شدند و به كار خود ادامه دادند.
در دفتر تحكيم وحدت كه از آغاز در مقابل تفكر نهضت آزادي شكل گرفت و اساساً فلسفه وجودي آن مقابله با تفكر نهضت آزادي بود هم همين ماجرا ديده شد. اين دفتر از سال 76 به مرور به كانون نفوذ نهضت آزادي- البته بدون تابلو- تبديل شد تا جايي كه ابراهيم يزدي- سركرده اين گروهك- پيش نماز انجمن اسلامي دانشگاه اميركبير در سالهاي دهه 1370 بود! چه كساني اين تطور حيرت انگيز را در دفتر تحكيم وحدت به وجود آوردند؟ چندي بعد يك نامه اي از يكي از اعضاي مؤمن اين دفتر- به نام محمدرضا طالبان- كه مربوط به سال 1367بود به دست آمد كه در آن رفت و آمد فراوان بهزاد نبوي، هاشم آغاجري، مصطفي تاج زاده، سعيد حجاريان و عليرضا علوي تبار و مطالبي كه آنان به اعضاء دفتر القا مي كردند، مورد اعتراض قرار گرفته بود. در اين ماجرا هم فقط قربانيان مورد عتاب ما قرار گرفتند- كه بايد مي گرفتند- ولي و بازهم آن كانون نفاق و فتنه چندان كه بايد مورد توجه واقع نشد.
الان زمان آن نيست كه ما بر آنچه كرده يا نكرده ايم تأسف بخوريم، زمان عبرت از گذشته است. اگر گمان مي كنيم آن كانون نفاق و فتنه حالا بيكار نشسته و شخصيت هاي ديگر ما مصون از خطر محاصره شدن، به خطا افتادن، متوهم شدن و با دشمن يكي شدن هستند، دچار ساده لوحي شده ايم. روي سخن در اين بخش با شخصيت هاي اصولگراست كه هنوز به آن سرگذشت گرفتار نشده اند، - هيچكدامتان- ترديدي نداشته باشيد كه آن جريان نفاق و فتنه شما در كانون توجه خود قرار داده است. مگر نمي بينيد براي اينكه شما را به دنبال خود بكشانند و در نهايت به تقابل با نظام وادارند، هر روز در روزنامه ها، سايت ها، محافل و... خود براي شما خبري مي سازند و تيتري و عكسي و تحليل و تفسيري!
آن جريان نفاق و فتنه روي نقاط ضعف امثال منتظري، كروبي، محتشمي، موسوي و... تمركز كرد و مهمترين نقطه ضعف آنان اين بود كه خود را در كنار حضرت امام و يا حضرت آقا، صاحب سهم مي دانستند و حال آنكه امام و رهبري براي خود سهمي قائل نبوده اند و همه حيثيت و هويت نظام و انقلاب را از مردم و براي مردم مي دانستند. اين نقطه ضعف به اين كانون فتنه و نفاق كمك فراواني نمود تا برنامه خود را روي آنان پياده كنند. البته در اين بين كاملاً واضح است و كمترين ترديدي در آن وجود ندارد كه آن كانون داخلي نفاق با جبهه استكباري- شيطان بزرگ- يكي هستند و كمترين كار اين حلقه فتنه گر و منافق، جاسوسي براي آمريكا و... است كه مي دانيم اسناد فراواني براي آن وجود دارد. مخالفت همزمان امثال موسوي و اوباما با برنامه هسته اي ايران و اقدام همزمان آنان عليه رهبري و... كاملاً از اين «يكي بودن» پرده برمي دارد. بايد بدانيم كه آن «كانون نفاق و فتنه» هنوز فعال است هر چند بعضي از بازوهاي آن- امثال موسوي و كروبي- فلج شده اند.

 



210 مصوبه هيئت دولت براي عمران و توسعه استان زنجان

زنجان - خبرنگاركيهان:
معاون اول رئيس جمهور از تصويب 210مصوبه درهفتادونهمين سفر استاني زنجان خبر داد.
«محمدرضا رحيمي»سه شنبه شب درپايان جلسه هيئت دولت درزنجان درگفت وگو با خبرنگاران با قدرداني از استقبال پرشور و حماسي مردم استان از رئيس جمهور، به تشريح مهمترين مصوبات جلسه استاني هيئت دولت درزنجان پرداخت و از موارد زير خبرداد:
-اختصاص يكهزار و 250ميليارد ريال طي پنج سال به صورت هزينه اي و عمراني علاوه بر بودجه هاي فرهنگي مصوب ساليانه دستگاه ها براي اجراي پروژه ها و امور فرهنگي استان زنجان به شرح ذيل دراختيار شوراي برنامه ريزي و توسعه استان براي ارتقاي فرهنگ عمومي و توسعه كمي و كيفي فعاليتها و فضاهاي فرهنگي با تأكيد بر معارف، معيارها و ارزشهاي والاي اسلامي، توسعه فعاليتهاي فرهنگي و ديني بانوان، ترويج فرهنگ پايداري، ايثار و شهادت، تكميل، تجهيز و توسعه زير ساختهاي ورزشي نوجوانان، توسعه و تقويت برنامه هاي ديني، قرآني، نهج البلاغه و سيره اهل بيت«ع» و اختصاص مبلغ 80 ميليارد براي مرمت و ساماندهي آثار شاخص تاريخي و فرهنگي استان با اولويت بناهاي مذهبي، راسته بازارهاي تاريخي و بافت تاريخي خيابان امام خميني (ره) و آزادسازي حريم آثار تاريخي طي سالهاي 1390تا .1392
همچنين مبلغ 685 ميليارد ريال تسهيلات قرض الحسنه براي متقاضيان و ايثارگران و اجراي طرحهاي خوداشتغالي، مشاغل خانگي و اشتغال فارغ التحصيلان طي سالهاي 1389و .1390 و صدور مجوز استخدام درمشاغل تخصصي مورد نياز برخي ادارات استان.
اختصاص مبلغ 53ميليارد ريال براي تهيه 3000 جهيزيه و لوازم منزل و تعمير 1500 واحد مسكوني براي مددجويان و معلولان، اختصاص 200 ميليارد ريال جهت چهار بانده كردن جاده ترانزيت محور سه راهي سلطانيه -ابهر(به طول 13كيلومتر) طي سالهاي 1389 و .1390 تكميل مطالعه و احداث باند دوم جاده ترانزيت زنجان - سرچم توسعه و تجهيز فرودگاه زنجان.
-اختصاص 100 دستگاه اتوبوس و ميني بوس جهت كمك به توسعه سيستم حمل و نقل عمومي شهري استان درسال .1389
مطالعه اجراي منوريل شهري زنجان طي سالهاي 1389و .1390
تامين 50درصد هزينه اجراي آبياري تحت فشار بصورت بلاعوض ازسوي دولت و مابقي توسط متقاضي (كشاورزان).
گازرساني به 246روستا واقع در محدوده قانوني طي سالهاي 1390تا .1392
شروع گازرساني به شهركهاي اقماري در سطح استان طي سالهاي 1390و .1391
صدور مجوز شوراي اقتصاد براي سرمايه گذاري 2500 ميليون دلاري درطرحهاي سدو شبكه هاي آبياري و زهكشي آب منطقه اي زنجان.
تامين اعتبار براي اجراي سدهاي مطالعه شده و داراي تخصيص آب استان طي برنامه پنجم توسعه.
تامين و انتقال آب به منظور توسعه باغات درسطح 2000 هكتار از اراضي شيبدار استان طي سالهاي 1390تا .1392
احداث، تكميل و تجهيز 240 باب كتابخانه، نمازخانه، 57 باب سالن ورزشي و استخر طي سالهاي 1390 و .1391
احداث يا استانداردسازي سيستم گرمايشي و سرمايشي در 1000 باب از مدارس سطح استان.
اختصاص مبلغ 30 ميليارد ريال جهت كمك به تكميل مدارس خيرساز استان طي سالهاي 1389 تا .1391
احداث 47 خانه بهداشت روستايي و احداث 13 باب مركز بهداشت روستايي و 8 باب مركز بهداشتي درماني شهري طي سالهاي 1390 و .1391
اختصاص مبلغ 23 ميليارد ريال جهت تكميل مجتمع فرهنگي، آموزشي، هنري و ورزشي ولايت زنجان.
اختصاص مبلغ 46 ميليارد ريال جهت خريد تجهيزات تخصصي آزمايشگاهي و تجهيزات پزشكي و تكميل اردوگاه كار درماني.
و اجراي فاز 2 بيمارستان آيت الله موسوي به ظرفيت 220 تخت و تكميل بيمارستان ايجرود از اهم مصوبات دور سوم سفر رئيس جمهور و اعضاي هيأت دولت به استان زنجان است.
سپر دفاع موشكي نمي تواند
از انديشه هاي الهي ملت ايران جلوگيري كند
رئيس جمهور در ديدار با خانواده هاي معظم شهدا و ايثارگران استان زنجان گفت: نصب سپر دفاع موشكي با هدف جلوگيري از انتشار و گسترش فرهنگ و انديشه هاي الهي ملت ايران، خيلي احمقانه است. به گزارش خبرنگار ما دكتر احمدي نژاد اظهار داشت: اگر روزگاري براي دفاع از ميهن و آرمان ها و اعتقادات ملت ايران دو، سه ميليون داوطلب عازم جبهه ها مي شدند امروز دهها ميليون جوان مؤمن، شجاع و آگاه و ميثاق بسته با شهيدان، آماده مجاهدت در راه آرمان هاي الهي هستند.
رئيس جمهور در جمع خانواده هاي شهدا و ايثارگران زنجان روحيه و فرهنگ ايثارگري را سلاح اثرگذار ملت ايران در جهان دانست و گفت: ملت ايران به واسطه روحيه ايثارگري همه طراحي هاي دشمن را در هم شكسته و ديوارهاي بلند نفاق و توطئه را متلاشي كرده و با عبور از سدهاي بلند شياطين تمام سنگرهاي كليدي جهان را فتح خواهد كرد.دكتر احمدي نژاد افزود: آنچه دشمنان از آن مي ترسند بمب اتم و حتي قدرت اقتصادي و سياسي ملت ايران نيست بلكه حضور پررنگ فرهنگ ايثار در بين يك ملت بزرگ تمدن ساز و فرهنگ آفرين است.
وي با تأكيد بر اينكه جمهوري اسلامي ايران از نصب سپر موشكي در كشورهاي منطقه هيچ گونه احساس خطري نمي كند، تصريح كرد: امروز به لطف ايثار ايثارگران هيچ قدرتي در دنيا جرأت ندارد جسارت و اشتباهي را عليه ملت ايران مرتكب شود.
اهداي نشان ملي ايثار به چهار خانواده شهيد زنجاني
بنابراين گزارش احمدي نژاد در ديدار با خانواده هاي شهدا و ايثارگران استان زنجان، در راستاي تكريم از مقام خانواده هاي معظم شهدا، نشان ايثار را به 4 خانواده شهيدان «حسن كامجو»، «حجت رحماني»، «محمدرضا ميرزائيان» و «رجب علي بالايي» اهدا كرد.
وي با بيان اينكه اين نشان، اظهار ارادت به خانواده شهدا است، گفت: اعطاي نشان اظهار ارادت به خانواده شهدا است و امروز با افتخار اعلام مي كنيم كه دنيا بداند كه ملت ايران براي هميشه تاريخ تمام عظمت و موجوديت خود را مديون شهدا، جانبازان و ايثارگران و خانواده معزز آنان است.
پروژه هاي افتتاح شده در سفر هيئت دولت به زنجان
همزمان با هفتاد و نهمين سفر رئيس جمهور و هيئت دولت به زنجان، چندين پروژه در مناطق مختلف استان با حضور معاون اول رئيس جمهور و برخي از وزيران به بهره برداري رسيد.
مجموعه ورزشي مادران و كودكان در مساحتي بالغ بر 4 هزار و 200 متر مربع و همچنين طرح خط انتقال گاز زنجان- طارم از جمله پروژه هايي بودند كه توسط محمدرضا رحيمي افتتاح و مورد بهره برداري قرار گرفتند.
با حضور وزير تعاون دو طرح ورزشي در شهرستان خرمدره افتتاح شد. اين طرح ها شامل يك باب سالن ورزشي براي بانوان و يك باب سالن چند منظوره با گنجايش 3 هزار نفر مي باشد كه با حضور عباسي به بهره برداري رسيدند.
بهره برداري و كلنگ زني 4 پروژه انتقال و فوق توزيع شركت برق منطقه اي زنجان با اعتباري بالغ بر 253 ميليارد ريال همزمان باحضور هيئت دولت در استان زنجان آغاز شد.
همزمان با حضور هيئت دولت در استان زنجان و همت دانشگاه علوم پزشكي و خدمات بهداشتي و درماني استان، 14 پروژه با محور بهداشت و درمان افتتاح و مورد بهره برداري قرار گرفت.
با حضور وزير كشور چند طرح عمراني از جمله بيمارستان صحرايي و سالن ورزشي چند منظوره الغدير همزمان با سومين سفر استاني هيئت دولت به زنجان، افتتاح شدند.
وزير آموزش و پرورش با بيش از هزار نفر از فرهنگيان استان زنجان ديدار و گفت وگو كرد.
وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي از اختصاص 250 ميليارد ريال اعتبار فرهنگي به استان زنجان خبر داد.
با حضور مسئولان وزارت علوم، تحقيقات و فناوري نشست هيأت نظارت و ارزيابي آموزش عالي استان زنجان در محل دانشگاه زنجان برگزار شد.
بيانيه پايان سفر دور سوم
رياست جمهوري به استان
آيت الله واعظي نماينده ولي فقيه و امام جمعه زنجان و دكتر محمد رئوفي نژاد استاندار زنجان با صدور بيانيه مشتركي از حضور با شكوه مردم زنجان در ديدار با رئيس جمهور قدرداني كردند. در اين بيانيه آمده است: مردم شريف استان زنجان درروزهاي گذشته صفحه ديگري بر كتاب زرين حماسه هاي خود افزودند و شور و شعف برگرفته از شعور انقلابي و مذهبي خود را درصحنه اي فراموش ناشدني به نمايش گذاشتند.

 



آيت الله خاتمي: سيره علي(ع) آن بود كه تا نابودي كامل فتنه از پاي نمي نشست

عضو مجلس خبرگان رهبري تاكيد كرد كه سيره امام علي (ع) درتبري اين بود كه تا نابودي كامل فتنه از پاي نمي نشست.
آيت الله سيداحمد خاتمي درديدار با فرماندهان، كاركنان و بسيجيان سازمان بسيج مستضعفين با اشاره به ويژگي هاي منحصر به فرد عيد غدير به تبيين جايگاه تولي و تبري درمكتب شيعه پرداخت و گفت: غير ممكن است كسي خود را از محبان و مواليان اهل بيت بداند اما از دشمنان آنان اعلام برائت نكند.
به گزارش ايسنا، عضو هيئت رئيسه مجلس خبرگان، ادامه داد: سيره اميرالمؤمنين (ع) درتبري اين بود كه تا نابودي كامل فتنه ازپاي نمي نشست و امروز افشاي جريان فتنه و انتقاد عمومي و همه جانبه از آن تا نابودي كامل يك وظيفه و پيمودن خط آن حضرت است.
وي در ادامه به بخشي از خطبه 42اميرالمؤمنين در نهج البلاغه اشاره كرد وگفت: دستور علوي اين امت است كه فتنه گران را انتقاد باران كنيد تا نه تنها خودشان، بلكه اساس و اصل فتنه گري نابود شود و اين يك وظيفه همگاني است. امام جمعه موقت تهران گفت: عقده هاي فرو خورده عده اي كه 31سال است كينه انقلاب را دردل دارند، فتنه هاي سال گذشته را رقم زد و جريان حزب الله تا نابودي كامل فتنه گران نبايد از افشاي ماهيت آنان دست بكشد.

 



با حضور در شهر زاهدان
نويسنده روزنامه كيهان جايزه جشنواره مطبوعات را به همسر شهيد گلدوي تقديم كرد

زاهدان-خبرنگار كيهان:
عضو دفتر پژوهشهاي موسسه كيهان روز پنجشنبه جايزه رتبه اول جنگ نرم خود را كه از هفدهمين جشنواره بين المللي مطبوعات دريافت كرده بود به همسر شهيد گلدوي تقديم كرد.
پيام فضلي نژاد نويسنده روزنامه كيهان روز پنجشنبه با حضور در مراسم مردمي جشن عيد غدير در ميدان امام علي«ع» شهر زاهدان، پس از سخنراني، جايزه خود را به «فريبا كفاش» همسر شهيد محمد گلدوي تقديم كرد.
دراين مراسم كه فرماندار، رئيس بنياد شهيد و امور ايثارگران استان، مدير كل سازمان تبليغات اسلامي، فرمانده سپاه زاهدان و صدها نفر از مردم اين شهر حضور داشتند، همسر شهيد گلدوي طي سخناني با تقدير از روزنامه كيهان اظهار داشت:
اهداي اين جايزه اميد بسياري را در من و فرزندانم ايجاد كرد و به همين سبب من از روزنامه كيهان، نويسنده آن و بخصوص مدير مسئول انقلابي آن جناب آقاي حسين شريعتمداري سپاسگزارم.
فريبا كفاش افزود: روزنامه كيهان نقش ارزشمندي در ترويج فرهنگ ايثارو شهادت ايفا كرده است و خصوصا اهداي اين جايزه كار بسيار زيبايي بود.
اين گزارش مي افزايد: فضلي نژاد با حضور در منزل شهيد گلدوي، با اعضاي اين خانواده ديدار كرد.
در اين ديدار معاون فرهنگي سپاه سلمان، جعفري معاون اداري مالي سازمان بنياد شهيد استان معاون فرهنگي بنياد شهيد زاهدان و رئيس بنياد شهيد و امور ايثارگران زاهدان سرپرست روزنامه كيهان در استان و جمعي از مسئولان اجرايي حضور داشتند پس از سخنان فضلي نژاد در پاسداشت خانواده هاي شهدا ثموري رئيس بنياد شهيد شهرستان زاهدان درخصوص رفع مشكلات معيشتي خانواده شهيد گلدوي گفت: با پيگيري به عمل آمده حقوق ماهانه اين خانواده بزرگوار با صدور 2 حكم جداگانه يكي براي پدر و مادر شهيد گلدوي و ديگري براي همسر ايشان كه داراي دو فرزند خردسال است از ابتداي آذرماه پرداخت شده است.
وي همچنين درباره اقدامات بنياد شهيد درخصوص مشكل مسكن خانواده شهيد گلدوي افزود: مصوب شده است كه در دهه فجر امسال يك آپارتمان به همسر و فرزندان شهيد محمد گلدوي اهدا شود و اين هديه ناقابل در ايام جشنهاي انقلاب اسلامي به خانواده اي است كه چنين شخصيت مجاهد و شهيد ممتازي را در ميان خود داشته است.
پيام فضلي نژاد نويسنده روزنامه كيهان همچنين پنجشنبه شب در برنامه زنده شبكه تلويزيوني استان سيستان و بلوچستان (شبكه هامون) شركت كرد و به تجليل از شهيد گلدوي و شرح «جنگ عقيده» از منظر امام خميني«ره» و رهبر معظم انقلاب پرداخت.
پس از سفر فضلي نژاد به زاهدان و اهدا جايزه به خانواده شهيد گلدوي محمود غلامي رئيس سازمان بنياد شهيد و امور ايثارگران استان سيستان و بلوچستان و لطيف صادقي فرماندار شهرستان زاهدان طي احكام جداگانه اي از اين اقدام ارزشمند و خداپسندانه نويسنده روزنامه كيهان تجليل كردند.
گفتني است شهيد محمد گلدوي زاده مسجد جامع زاهدان بود كه در جريان عمليات تروريستي اخير، با شناسايي عامل انتحاري كه قصد ورود به مسجد را داشت، مانع ورود او و در نتيجه انفجار در بيرون از مسجد شد و با اين فداكاري مانع شهادت بيش از 150 تن از نمازگزاران مسجد شد و سرانجام خود در همان مسجدي كه به دنيا آمده بود، شربت شهادت نوشيد.

 



سردارجعفري: بسيج ادامه دهنده راه غدير و ولايت است

فرمانده كل سپاه پاسداران، بسيج را ادامه دهنده راه غدير و ولايت دانست.
سردار سرلشكر محمد علي جعفري درمدرسه فيضيه قم و در تجمع طلاب وفضلاي بسيجي حوزه هاي علميه گفت: بسيج ادامه دهنده راه غدير و ولايت است و امروز با حركت شتابان انقلاب اسلامي بيش ازهر زمان ديگر نياز به تقويت و استحكام روابط بين مردم و ولايت و در راس آنها بسيجيان و نيروهاي انقلاب احساس مي شود.
سردار جعفري دربخش ديگري از سخنانش اظهار داشت: ولايت فقيه ضامن حركت صحيح انقلاب اسلامي است و اگر ولي فقيه درراس حكومت اسلامي حضور نداشته باشد، جهاد، ايثار و شهادت هم معنا ندارد.
وي افزود: تحقق اهداف انقلاب اسلامي دغدغه اصلي همه بسيجيان است و عشق و دلدادگي نيروهاي انقلاب به ولايت هم از اين مهم رنگ مي گيرد.
سردار جعفري در ادامه به تشريح مراحل و آثار معنوي و ارزش هاي بسيج و بسيجيان پرداخت و با اشاره به فرمايشات حضرت امام (ره) گفت: جنگ ما، جنگ حق و باطل و جنگ فقر و غنا و جنگ با همه استكبار بود.
فرمانده كل سپاه با تاكيد بر اينكه ما بايد با بصيرت و دشمن شناسي همواره مدافع ارزش هاي اسلامي و ولايت فقيه و خون شهيدان باشيم،گفت: فتنه 88 نمونه جنگ فقر و غنا بود كه با بصيرت ملت هوشيار ايران، اين فتنه نيز چون ديگر توطئه هاي استكبار با شكست مواجه شد.
وي ادامه داد: امروز سپاه، بسيج و نيروهاي مسلح ما درعرصه هاي مختلف علمي و تكنولوژي گوي سبقت را ازكشورهاي مختلف دنيا ربوده اند و درحساس ترين و مهم ترين تحقيقات و پژوهش هاي نظامي و تاكتيكي سربلند و موفق بيرون آمده اند.
سردار جعفري تاكيد كرد: قدرت سپاه متكي به تجهيزات مادي نيست، بلكه مبناي قدرت در اين نهاد، بر معنويت و بصيرت ديني استوار شده است.
بسيج امتداد ولايت
درجامعه است
جانشين فرمانده كل سپاه نيز در نشست جهادگردان علم وفناوري بسيجي بيرجند گفت: بسيج يك امتداد توسعه يافته و تكثير شده اي از جريان ولايت در درون جامعه است.
سردارحسين سلامي با اشاره به جايگاه بسيج تصريح كرد: اگر بسيج نبود امكان نداشت ما بتوانيم با ظرفيت هاي رسمي دفاعي خودمان در مقابل ائتلاف هاي به هم پيوسته جهاني به چنين پيروزي هاي آشكار و روشني دست پيدا كنيم.
سلامي ادامه داد: بسيج در نقطه مقابل سياست ها و تهاجمات فرهنگي دشمن در هر زمينه اي توانست هويت، سازماندهي، جوهر و سرشت فرهنگي پيدا كند و وقتي دشمن توانست تهاجمات فرهنگي را با تهاجم امنيتي تفاهم كند بسيج توانست در مقابل آن با اقتدار كامل بايستد.
جانشين فرمانده كل سپاه پاسداران انقلاب اسلامي با اشاره به حركات موثر بسيج اظهارداشت: وقتي بسيج حركت مي كند يك سير عظيم از انديشه و آگاهي به خروش مي آيد كه اين سرمايه اصلي جامعه است و با آن توانسته ايم تمام توطئه ها را خنثي كنيم.
بسيج تضمين كننده امنيت داخلي و خارجي است
مشاور عالي فرمانده كل قوا نيز مديريت، كارآمدي و قدرت بسيج را تضمين امنيت داخلي و خارجي دانست.
سردار سرلشكر سيديحيي صفوي، در همايش رهروان ولايت و آئين رونمايي از كتاب حجاب، كه به همت مركز مقاومت بسيج بنياد شهيد و امور ايثارگران برگزارشد، با اشاره به فداكاري هاي بسيجيان در طول حيات انقلاب اسلامي و نيزقابليت الگوپذيري جوانان از بسيج گفت: بدون ترديد آنچه هم اكنون در جمهوري اسلامي داريم، مرهون فداكاري هاي بزرگي است كه بعد از شهيدان، بسيجيان انجام داده اند.صفوي با اشاره به قدرت بسيج در بازدارندگي و تاثير آن درامنيت ملي افزود: هم اكنون بيش از ده ميليون بسيجي داريم و قدرت بسيجي تضمين كننده امنيت داخلي و خارجي است.
وي با اشاره به حضور بسيج سازندگي درنقاط مختلف كشور گفت: اين حضور درنقاط محروم و مرزي تأمين كننده امنيت و هم چنين پيشرفت و آباداني است.
صفوي افزود: قدرت بسيج يك قدرت بازدارنده مؤثر و تأثيرگذار در امنيت ملي كشور ماست.
وي گفت: تا زماني كه روحيه بسيجي، قدرت، انسجام و آمادگي در ملت ما و فرزندان بسيجي تحت رهبري هاي حكيمانه مقام معظم رهبري حضرت آيت الله خامنه اي است كشور ما آسيب نا پذير است، و هر زماني كه اين روحيات عوض شد، تغيير رفتار، عقيده و ذائقه سياسي نيز ايجاد مي شود.
گفتني است كامران دانشجو وزير علوم، تحقيقات و فناوري نيز طي پيامي به همايش بزرگ بسيجيان دانشگاه هاي كشور، جامعه دانشگاهي را پيشگام علمي و پيشتاز فكري و فرهنگي بسيج اعلام كرد.

 



سلطانيه: آمانو صلح آميز بودن فعاليت هاي هسته اي ايران را به جهان اعلام كرد

نماينده كشورمان در آژانس بين المللي انرژي اتمي اعلام كرد كه يوكيا آمانو در گزارش جديد خود اذعان كرد كه فعاليت هاي هسته اي جمهوري اسلامي ايران صلح آميز است.
علي اصغر سلطانيه در گفت وگو با ايسنا با اشاره به گزارش اخير يوكيا آمانو، مديركل آژانس بين المللي انرژي اتمي، گفت: آمانو يك بار ديگر صلح آميز بودن فعاليت هاي هسته اي ايران را به جهانيان اعلام كرد.
وي گفت: آمانو در اين گزارش بار ديگر ضمن تاييد انحراف نداشتن فعاليت هاي هسته اي ايران به اهداف نظامي اعلام كرد كه آژانس كماكان قادر است به راستي آزمايي از فعاليت هاي هسته اي ايران ادامه دهد و اين خود اثبات مي كند ايران در اجراي تعهداتش مطابق با معاهده ان. پي.تي پايبند بوده است.
سلطانيه ادامه داد: اين گزارش، اخبار روزهاي گذشته مبني بر توقف غني سازي را خنثي و ثابت كرد تلاش هاي سرويس هاي جاسوسي برخي كشورهاي غربي و جوسازي هاي سياسي بي اساس بوده و بازرسان آژانس بر توانمندي هاي تكنولوژيك ايران در زمينه غني سازي صحه گذاشته اند.
نماينده دائم ايران در آژانس، خاطرنشان كرد: در اين گزارش اعلام شده است كه هيچ نوع فعاليت بازفرآوري در ايران وجود ندارد. حال آنكه در قطعنامه هاي شوراي امنيت از ايران خواسته شده است فعاليت هاي بازفرآوري اش را تعليق كند كه اين تناقضي آشكار است. چگونه فعاليتي كه وجود ندارد را مي توان تعليق كرد.
وي همچنين اظهار كرد: اين گزارش بار ديگر اعلام مي كند كليه فعاليت هاي غني سازي در ايران تحت كنترل و نظارت كامل آژانس است و هيچگونه توجيه فني و حقوقي براي درخواست هاي شوراي امنيت مبني بر تعليق اين فعاليت ها وجود ندارد.
نماينده دائم كشورمان در آژانس بين المللي انرژي اتمي و نزد ساير سازمان هاي بين المللي، تاكيد كرد: اگر چه اين گزارش نسبت به گزارش هاي قبل يوكيا آمانو مختصرتر است، اما انتظار مي رود در آينده، گزارش ها كاملا فني و از ذكر جزئيات در آنها خودداري شود و ميان مباني، اقدامات الزام آور حقوقي مطابق معاهده ان. پي. تي و برخي درخواست هاي آژانس كه هيچگونه الزام حقوقي ندارد تفكيك قائل شود، و با توجه به اين كه قطعنامه هاي شوراي امنيت به دلايل متعدد فاقد وجاهت حقوقي است نمي توانند مبناي برخي درخواست هاي آژانس قرار گيرند.

 


صفحه (14)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14