(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


یکشنبه 14 آذر 1389- شماره 19807

صفحه (14)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
آيت الله يزدي خواستار پاسخگويي حوزويان به شبهات شد
متكي در منامه: ايران به عنوان يك توليدكننده با تأسيس بانك سوخت موافق است
خانواده شهداي ترور: ترورهاي منافقانه ، اراده ملت ايران را براي پيشرفت استوارتر مي كند
بي تجربگي، بزدلي سياسي و دورويي آشكار دولت اوباما  در مواجهه با ايران
ساخت بزرگترين سيمرغ جهان در نيشابور
مردم اردبيل با تشت گذاري به استقبال ماه محرم رفتند
معرفي نفرات برتر كنگره شعر عاشورايي و مسابقات سراسري قرآن كريم در اردبيل
جانشين فرمانده كل سپاه پاسداران در همايش ملي فاتحان سوسنگرد:
آزادي سوسنگرد با تماميت نتايج جنگ ارتباط داشت
وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي: قيمت كاغذ ناشران در طرح تحول اقتصادي افزايش نمي يابد
وزيرنفت: همه بلوك هاي نفتي كشور براي سرمايه گذاري آماده شده اند
تا پايان دولت دهم وزير مسكن: همه خانواده هاي واجد شرايط مسكن دار خواهند شد
با فرصت زماني 50 ساله ارائه شد پيشنهاد آستراخان براي ارائه 10هزار هكتار زمين به ايران
اخبار ادبي و هنري



در نشست مشترك جامعه مدرسين و اساتيد سطوح عالي حوزه علميه قم
آيت الله يزدي خواستار پاسخگويي حوزويان به شبهات شد

رئيس جامعه مدرسين حوزه علميه قم با اشاره به مطالبات رهبر معظم انقلاب خواستار پاسخگويي حوزويان به شبهات شد.
آيت الله محمد يزدي در نشست مشترك جامعه مدرسين و اساتيد سطوح عالي و خارج حوزه علميه قم كه با هدف تبيين و پيگيري بيانات مقام معظم رهبري در مدرسه عالي دارالشفاي قم برگزار شد، به ايراد سخن پرداخت و اظهار داشت: اين جلسه با طرح مسائل گوناگوني از سوي شخصيت هاي شركت كننده از جمله آيت الله صافي گلپايگاني به يك كارگاه علمي تبديل شد و هر كدام از سخنرانان مسائلي را مطرح كردند كه بايد با بررسي و پيگيري زمينه اجرايي شدن آن فراهم شود.
وي تاكيد كرد: اساتيد حوزه علميه قم شايسته ترين افراد هستند كه مسائل مطرح شده در اين نشست را بررسي كرده و به نتيجه برسانند.
رئيس جامعه مدرسين حوزه علميه قم خاطرنشان كرد: حوزه مقدسه قم با حوزه هاي گذشته قابل مقايسه نيست و امروز از نظر كمي و كيفي بهترين حوزه مركزي شيعي، حوزه علميه قم است.
آيت الله يزدي با بيان اينكه هدف اصلي حوزه تربيت فقيه، مرجع و مجتهد است، تصريح كرد: بايد معارف شيعي به وسيله حوزه به تمام دنيا ارائه شود.
وي با اشاره به اهميت پاسخگويي حوزه به شبهات گفت: ما در گذشته شاهد بوديم كه در مجلس شوراي اسلامي مقدسات را زير سؤال بردند و حوزه بايد كساني را داشته باشد كه اين شبهات را پاسخ دهند.
رئيس جامعه مدرسين حوزه علميه قم با اشاره به شرايط مطلوب براي فعاليت حوزه و تربيت طلاب، خطاب به اساتيد شركت كننده در اين نشست، گفت: بايد از فرصت به وجود آمده براي تربيت شاگرداني كه در اختيار داريد، استفاده كنيد.
وي در بخش ديگري از سخنان خود با بيان اينكه علوم معنوي به ويژه علومي كه مبدا وحياني دارند مورد تاثير مسائل سياسي اجتماعي قرار نمي گيرند، افزود: اين علوم حتي روي مسائل سياسي اثرگذار هستند.
آيت الله يزدي ادامه داد: رشته هايي كه امروز در اين كشور در بخش علوم انساني و مادي وجود دارد تحت تاثير شرايط زمان است، اما علوم معنوي اين گونه نيست.
وي با اشاره به تسخير علوم مختلف از سوي دانشمندان ايراني تاكيد كرد: دشمنان ما به دنبال اين هستند كه هسته هاي علمي ما را بشكنند، چرا كه امروز شاهد هستيم با بهره گيري از مكتب خاندان عصمت و طهارت پيشرفت ما در دستيابي به علوم مختلف با سرعت بسيار همراه است.
آيت الله يزدي در بخش پاياني سخنان خود با اشاره مجدد به برگزاري جلسه مشترك جامعه مدرسين حوزه علميه قم با اساتيد حوزه گفت: اين جلسه امروز با هدف تبيين فرمايشات مقام معظم رهبري تشكيل شد و هركدام از سخنرانان مسائلي مطرح كردند كه اساتيد بايد دست در دست هم دهند و به بررسي اين مسائل بپردازند.
وي اضافه كرد: بايد تحولي به معناي واقعي در حوزه ايجاد شود و اساتيد حضور فعال در كميسيون ها داشته باشند و همچنين مطالبي كه در اين زمينه به نظرشان مي رسد به جامعه مدرسين اعلام كنند.
وي يادآور شد: اميدواريم قدم هاي عملي بيشتري برداريم تا تحول مورد رضايت بقيه الله و تحول مد نظر مقام معظم رهبري و مراجع دست يابيم.

 



متكي در منامه: ايران به عنوان يك توليدكننده با تأسيس بانك سوخت موافق است

وزير امور خارجه كشورمان با بيان اينكه ايران يكي از توليدكنندگان سوخت هسته اي است گفت: بر اين اساس با ايده تاسيس بانك سوخت موافقيم.
منوچهر متكي كه در حاشيه اجلاس گفت وگوي امنيتي منامه با خبرنگاران سخن مي گفت، درباره پيشنهاد شيخ خالد وزير خارجه بحرين مبني بر اينكه در گفت وگوهاي ايران و 1+5 درباره سوخت غيرنظامي بحث شود، گفت: ما با تاسيس بانك سوخت موافقيم و از آن حمايت مي كنيم و چون يكي از توليدكنندگان سوخت هستيم و اين فناوري را داريم قاعدتاً يك واحد از بانك در ايران مستقر مي شود.
به گزارش فارس وي در مورد حضور نيروهاي خارجي در منطقه هم گفت كه عملكرد اين حضور را مشاهده مي كنيم و متأسفانه القاي نگراني در منطقه ريشه اين حضور است.
متكي افزود: نيروهاي خارجي آنقدر مغرور شدند كه براي حضور خود در عراق بدون مجوز اقدام كردند.
وي با طرح اين سؤالات كه آيا واقعاً مؤلفه هاي امنيت در افغانستان ارتقا يافته است؟ چند تروريست در عراق و افغانستان بودند و چه تعداد به آنها اضافه شد؟
وي نيروهاي فرامنطقه اي را مورد خطاب قرار داد و اظهار داشت: بايد برگرديم و مرور كنيم. اگر ادعا، امنيت منطقه است، بايد با كشورهاي منطقه مشورت كنيم چرا كه آنها راهكارهاي بهتري به شما نشان مي دهند.
وزير امور خارجه كشورمان در پاسخ به سؤال ديگري درباره برنامه هسته اي كشورمان يادآور شد كه ما در طول تاريخ هرگز استفاده از زور را تجويز نكرديم و به دنبال سلاح كشتار جمعي نبوديم.
وي خاطرنشان كرد: موقعي كه صدام با حمايت بيش از 200 شركت اروپايي و آمريكايي به جنگ با ايران پرداخت ما به كارگيري سلاح را درست نمي دانستيم اكنون ظرف چند روز گذشته نيز حلبچه و سردشت به عنوان دو سمبل سلاح هاي شيميايي تثبيت شده اند، ما چه سابقه اي در استفاده از سلاح ها داشتيم؟
دروغگويان درباره برنامه هسته اي ايران شجاعت ندارند
متكي همچنين در بخشي از سخنانش كه در اجلاس امنيتي منامه ايراد كرد با اشاره به ابراز نگراني برخي كشورها از فعاليت هسته اي ايران اسلامي، گفت: كساني سال ها اين دروغ را تبليغ كرده اند كه ايران به دنبال سلاح هسته اي است، ولي تمامي گزارشات و بازرسي هاي انجام شده عدم اثبات اين ادعا را اذعان كرد، اينك شجاعت لازم را ندارند كه به اشتباه خود اذعان كرده و تبليغات خود را متوقف كنند.
وي با طرح اين سؤالات كه مگر اولين توافق همكاري هسته اي بين ايران و آمريكا در بيش از نيم قرن قبل در سال 1957منعقد نشد؟ و مگر نيروگاه بوشهر توسط شركت هاي غربي توافق و در دستور اجرا قرار نگرفته بود، بنابراين چرا سوخت رآكتور تهران را تأمين نمي كنند؟ اظهار داشت: البته اين يك گام به پيش است كه حتي ايالات متحده در هر نطق خويش به حق جمهوري اسلامي ايران در برخورداري از تكنولوژي هسته اي و چرخه سوخت اعتراف مي كند. آنچه در مقام عمل باقي مي ماند پايبندي عملي به همين اعترافات است كه در حقيقت پايبندي به معاهده NPT است.
متكي همچنين گفت:كساني كه سخن از نيت احتمالي كشورها مي كنند چرا چشمشان را بر سلاح هاي منطقه مي بندند. منطقه اي كه صدها كلاهك در آن مستقر است؟
امنيت پايدار در خليج فارس فقط از طريق مشاركت جمعي ميسر است
وي در ادامه تأكيد كرد كه دستيابي به امنيت پايدار در منطقه خليج فارس از طريق مشاركت جمعي كشورهاي منطقه ميسر خواهد بود.
وزير خارجه كشورمان در ادامه به اهميت پيشنهادات 12 گانه رئيس جمهور كشورمان در اجلاس سران شوراي همكاري خليج فارس اشاره كرد و گفت كه اين پيشنهادات جامع ترين راهكارها در رابطه با همكاري هاي منطقه اي به شمار مي رود كه هدف اصلي آنها نزديك كردن كشورهاي همسايه و ايجاد ساز و كاري پايدار براي امنيت منطقه است. متكي گفت: اگر واقعيات منطقه و ايران به خوبي درك شود بسياري از موضوعاتي كه امروزه به صورت چالش منطقه اي خودنمايي مي كند مي تواند به فرصت هايي براي همكاري و تعامل سازنده و متقابلا سودمند مبدل شود و جامعه بين المللي را نيز از منافع سياسي، اقتصادي و امنيتي اين تعامل و همگرايي بهره مند سازد.
وي رويكرد همه جانبه به مقوله امنيت، بومي سازي امنيت، پرهيز از تحميل الگوهاي ناهمخوان، توجه به نقش و جايگاه بازيگران و ريشه اصلي تهديد و ناامني در منطقه را از جمله الزاماتي دانست كه در جهت تامين امنيت در منطقه بايد در نظر گرفته شود.
بي اعتنايي متكي به كلينتون
وزير خارجه آمريكا با بي اعتنايي همتاي ايراني خود مواجه شد.
به گزارش آسوشيتدپرس، «هيلاري كلينتون» وزير خارجه آمريكا در حاليكه از نشست امنيتي منامه به واشنگتن باز مي گشت به خبرنگاران داخل هواپيما در حاليكه از بي اعتنايي «منوچهر متكي» در بحرين برآشفته شده بود، گفت: من از جاي خود برخاستم تا جلسه را ترك كنم و متكي چند صندلي از من دورتر بود و در حال دست دادن با بقيه بود و زماني كه مرا ديد، ايستاد و از من فاصله گرفت. من به او سلام كردم او تنها از من فاصله گرفت.
براساس اين گزارش، وزير خارجه آمريكا تلاش كرده بود تا در نشست امنيتي بحرين نشستي غيررسمي با وزير خارجه ايران ترتيب دهد و به قول خود از اين فرصت استفاده كند و به ايران بفهماند كه چه رفتاري در نشست هفته آينده ايران با 1+5 داشته باشد اما با در بسته روبرو شد و متكي اهميتي به درخواست وي نداد.
در همين حال كلينتون طي اظهاراتي ضدايراني در اجلاس امنيتي منامه با تكرار ادعاهاي واهي در قبال برنامه هسته اي كشورمان گفت: اميدوارم ايران در مذاكرات ژنو كه به زودي برگزار مي شود به گونه اي سازنده و موثر وارد شود. وي همچنين از ايران خواست تضمين هايي ارائه كند تا به زعم خودشان از مسير صلح آميز دستيابي به انرژي هسته اي منحرف نشود.
ادعاهاي كلينتون
هيلاري كلينتون همچنين در حاشيه اجلاس منامه در گفتگو با فارين پاليسي ادعا كرد كه ايران از تحريم ها رنج مي برد و هم اكنون در حال تجربه كردن مسائلي با برنامه هسته اي خود است.
به گزارش مهر وزير خارجه آمريكا در ادامه ادعاي خود دليل بازگشت ايران به گفتگو را وجود مشكلاتي ناشي از تحريم دانست و در عين حال افزود: آمريكا مانند سال 2009 به رهبران ايران پيشنهاد همكاري هاي بيشتر را نداده است. بهتر است آنها الان درباره گفتگوها جدي باشند.
وي درباره نشست آتي بين گروه 1+5 و ايران كه قرار است در ژنو برگزار شود هم ادعا كرد ما بايد ببينيم كه آنها چه نگرشي دارند. من فكر نمي كنم كه ما بتوانيم يك جدول زماني براي گفتگوها تدوين كنيم. اين بيش از يك ارزيابي روز به روز است. ما مي دانيم كه به چه سمتي در حال حركت هستيم و اين براي ممانعت از دستيابي ايران به تسليحات هسته اي است. ما مي دانيم كه در اين خصوص اكثريت جامعه جهاني با ما هستند. اما فكر مي كنم به سمت بهره برداري از ثمرات بعد از نشست ژنو هستيم و به خاطر حضور آنها در گفتگوهاي ژنو فشارها برداشته نمي شود و آن وقت گام به گام به جلو خواهيم رفت.
درباره نشست منامه
در اجلاس گفت وگوهاي امنيتي منامه كه طي روزهاي جمعه و شنبه برگزار شود شماري از مسئولان بلندپايه كشورها اعم از سران، وزراي خارجه، اطلاعات، دفاع و كشور بيش از 25 كشور جهان به همراه نمايندگاني از ناتو و سازمان ملل حضور داشتند.
بحث درباره بحران هاي سياسي و اقتصادي پيش روي جهان در حال حاضر و تاثير آن بر منطقه و نقش كشورهاي تاثيرگذار در عرصه منطقه اي و بين المللي در امنيت خليج فارس و چگونگي توسعه اين نقش براي شراكت بر مبناي تفاهم و احترام به منظور سهيم شدن در روند ثبات منطقه از محورهاي مورد بحث در اين اجلاس بود.
در اين اجلاس همچنين ديدگاه كشورهاي مختلف منطقه خليج فارس در راستاي تقويت گفت وگو و تفاهم به منظور تقويت امنيت و ثبات اين منطقه مطرح شد.

 



خانواده شهداي ترور: ترورهاي منافقانه ، اراده ملت ايران را براي پيشرفت استوارتر مي كند

خانواده شهداي ترور كشور با صدور بيانيه اي ضمن محكوميت ترور اساتيد ايراني، بر دستگيري و مجازات عاملان اين جنايت تروريستي تأكيد كردند.
در اين بيانيه آمده است: جاده هاي موفقيتي كه ملت شريف ايران در راه تحقق اهداف والاي خود و نيل به پيروزي هاي علمي دنبال مي كند، علي رغم تمام كارشكني ها، تحريم هاي بي اثر و قطعنامه هاي كاغذي و شكست خورده، هر روز شاهد موفقيت هاي بيشتري است و با شكست تمام طرح ها و برنامه هاي دشمنان ملت ايران براي به زانو درآوردن اراده مردم كشورمان، استكبار جهاني ترور دانشمندان هسته اي را به عنوان يكي از اهداف جديد براي به نابودي كشاندن شيرازه موفقيت ملت ايران در دستور كار قرار داده است، غافل از اينكه شيوه هاي امتحان پس داده، منسوخ و از رده خارج شده اي همچون ترور و به شهادت رساندن فرزندان اين آب و خاك سال هاست كه در مقابل خواست و اراده ملت ايران شكست خورده و مورد بي توجهي قرار گرفته است.
بيانيه خانواده شهداي ترور كشور در ادامه و با اشاره به مسئوليت شناسايي دو استاد ترور شده توسط منافقين مي افزايد: ايران اسلامي همانگونه كه كارنامه درخشاني از مبارزه با تروريسم دارد، به همان نسبت هم هدف آماج و حملات تروريست هاي شناخته شده قرار گرفته و قرباني تروريسم از هر نوع آن بوده است، به گونه اي كه سياهه ليست بيش از 16 هزار شهيد ترور كشور هر روز بيشتر و بيشتر مي شود و در اين بين بيش از 12 هزار تن از اين شهدا، به تنهايي و توسط سازمان تروريستي منافقين به شهادت رسيده اند.
در اين بيانيه با نام بردن از منافقين به عنوان سمبل هاي برجسته تروريسم بين الملل، ضمن محكوميت جنايتي كه منافقين كور دل يك پاي مسلم آن هستند خطاب به سازمان هاي بين المللي، اتحاديه اروپا و دولتمردان آمريكا آمده است: بازي سياسي غرب با منافقين را همه مي دانند و همه چهره هاي سياسي و پژوهشگران تروريسم به خوبي مي دانند كه اين سازمان تروريستي، از خود هيچ اراده و نقشي نداشته و ندارد و همواره بازيچه و سرگردان سياست هاي استكباري آمريكا و غرب بوده است، به گونه اي كه با اراده غرب در ليست تروريستي قرار گرفته، با همان اراده و بدون تغيير در نقش و رفتار ، غرب آنها را از ليست خارج كرده و آمريكا نيز علي رغم تمام خوش خدمتي هاي منافقين به سياست هاي اين كشور، از طرفي آنها را در ليست تروريستي خود بالا و پايين مي كند تا عيار خوش رقصي منافقين بيشتر عيان شود و از طرف ديگر و علي رغم تمام تلاش هاي دولت عراق براي اخراج اين فرقه از عراق، به عنوان تنها مانع بزرگ در راه تحقق خواست ملت عراق، مانع از اخراج اين فرقه از عراق مي شود.
سفارت جمهوري اسلامي ايران در مسكو ضمن انتقاد تلويحي از عدم محكوميت ترور اساتيد ايراني توسط روسيه از دولت و ملت اين كشور خواست تا جنايات مذكور را محكوم كنند. در بيانيه سفارت جمهوري اسلامي ايران در مسكو آمده است: ضمن ابراز همدردي با خانواده شهيد دكتر شهرياري و آرزوي بهبودي براي دكتر عباسي دواني، از دولت و ملت بزرگ فدراسيون روسيه و سازمان ها، نهادها و تشكل هاي صلح طلب و ضدتروريست انتظار دارد جنايات تروريستي عليه ملت ايران و اهداف پشت پرده سازمان دهندگان آن را محكوم نمايند.

 



هافينگتون پست پرده برداشت
بي تجربگي، بزدلي سياسي و دورويي آشكار دولت اوباما  در مواجهه با ايران
جمهوري اسلامي حق دارد اعتماد نداشته باشد

سرويس سياسي -
روزنامه هافينگتون در مقاله اي تحليلي و در تشريح ويژگي هاي دولت اوباما در رويارويي با جمهوري اسلامي تاكيد كرد كه بي تجربگي، بزدلي سياسي و دو رويي آشكار رئيس جمهور آمريكا به گونه اي بوده است كه دولت وي هرگز نتوانسته اعتماد مقامات ايران را به خود جلب كند.
اين مقاله كه به قلم فلينت و هيلاري مان لورت به نگارش درآمده است تصريح مي كند كه مفسران غربي در آستانه برگزاري مذاكرات ايران با گروه 1+5 تلاش دارند كه بيان كنند جمهوري اسلامي از لحاظ سياسي دچار اختلاف است يا براي مشروعيت خود تا آن اندازه به خصومت با آمريكا وابسته است كه به دستيابي به توافق هسته اي علاقه جدي نشان نمي دهد.
اين مقاله با بيان اينكه طبق اين ديدگاه از يكطرف اوباما براي تعامل با تهران تلاش مي كند و از طرف ديگر همه موانع دستيابي به پيشرفتي سياسي به طرف ايراني مرتبط مي شود نوشت: در عين حال بررسي دقيق تعاملات دولت اوباما با ايران از زماني كه وي سال 2009 قدرت را در دست گرفت بي تجربگي و دو رويي آشكاري را نشان مي دهد كه به منافع و اعتبار آمريكا لطمه زيادي زده است با توجه به اين سابقه اين پرسش مطرح نيست كه آيا آمريكا بايد اطمينان داشته باشد كه مي تواند به شكلي سازنده با جمهوري اسلامي تعامل داشته باشد يا خير؛ سوال واقعي اين است كه چرا مقامات ايران بايد بر اين عقيده باشند كه مي توانند به اوباما و دولت وي در خصوص علاقه مندي صادقانه براي يافتن راه حلي سياسي براي اين بن بست هسته اي اعتماد داشته باشند.
هافينگتون پست مي افزايد: انتشار اخير اسناد پايگاه اينترنتي ويكي ليكس اين ارزيابي را كه ما از مي 2009 در حال مطرح كردن آن هستيم تاييد مي كند كه دولت اوباما نتوانسته است با گام هاي استوار سخنان نخستين خود را براي نزديك شدن به ايران پيگيري و براي نشان دادن جديت خود درباره آشتي با تهران پيشنهادهاي قابل توجهي ارائه كند.
اين مقاله با انتقاد از شيوه سياست دولت اوباما در مواجهه با ايران اضافه مي كند: از نظر نيكسون رئيس جمهور اسبق آمريكا و نيز چين تعامل راهبردي همان استفاده از سياست تشويق و مجازات نيست در واقع تعامل راهبردي مستلزم تلاش آگاهانه آمريكا براي كنار گذاشتن مجازات ها و دادن اين اطمينان به ايران است كه واشنگتن درباره بهبود روابط با تهران جدي است اين كاري است كه دولت اوباما هرگز مايل به انجام دادن آن نبوده است بطوري كه نامه هاي نامفهوم اوباما به آيت الله علي خامنه اي رهبر معظم ايران درحالي ارسال شدند كه اوباما به دو نامه محمود احمدي نژاد رئيس جمهور ايران توجهي نكرد.
اين مقاله با تاكيد بر اينكه بي تجربگي و بزدلي سياسي از ويژگي هاي دولت اوباما در خصوص ايران است نوشت: در عين حال اتفاق بدتر اين است كه اوباما مشاركت در مذاكرات هسته اي با ايران را اساسا راهي براي همراه ساختن شركاي بين المللي و مردم آمريكا در خصوص تحريم هاي بيشتر و در نهايت حملات نظامي به اهداف هسته اي ايران تلقي كرده است و ما مي 2009 در اين باره هشدار داديم.
هافينگتون پست تصريح مي كند: يكي از مواردي كه صادق نبودن دولت اوباما را نشان مي دهد عملكرد دولت در موضوع تامين سوخت راكتور تحقيقاتي تهران است زماني كه ايران پيش از انتخابات رياست جمهوري ژوئن 2009 با ارسال نامه اي به آژانس بين المللي انرژي هسته اي خواستار كمك آژانس به يافتن تامين كننده اي شد كه ايران بتواند سوخت جديد و مورد نياز خود براي راكتور تحقيقاتي تهران را از آن خريداري كند و در حالي كه آمريكا مي توانست نامه ايران را اقدامي در راستاي اعتماد سازي تلقي كند و به اين كشور اجازه دهد با خريد سوخت هسته اي نيازي به توليد آن نداشته باشد ولي واشنگتن با مطرح كردن پيشنهاد تبادل سوخت جديد هسته اي با بيشتر ميزان ذخيره اورانيوم با غني شدگي پايين ايران، الزاماتي را پيش روي ايران قرار داد.
اين مقاله با بيان اينكه دولت اوباما از روش هايي استفاده كرده كه يادآور رويكرد دوره دولت بوش پيش از جنگ عراق است نوشت: با گذشت زمان اين حقيقت تاسف آور آشكار شده است كه هيچ توافقي در خصوص تامين سوخت راكتور تحقيقاتي تهران براي آمريكا قابل قبول نيست.
نويسندگان اين مقاله در پايان با اشاره به سابقه اين برخوردها مي نويسند: در تهران بر اين نظر متفق القولند كه هيچ دولتي در آمريكا حتي به رهبري اوباما نمي تواند بپذيرد كه از روي صداقت با جمهوري اسلامي درباره برنامه هسته اي به توافق برسد.

 



ساخت بزرگترين سيمرغ جهان در نيشابور

نيشابور- خبرنگاركيهان:
بزرگترين نماد سيمرغ جهان توسط اساتيد رضا و ميثم هادياني هنرمندان برجسته مجسمه ساز كشور در نيشابور ساخته شد.
مسئول امور هنري اداره فرهنگ و ارشاد اسلامي نيشابور با اعلام مطلب فوق اظهار داشت: هنرمندان برجسته و صاحب نام نيشابوري كه با اتكا به فرهنگ و هنر غني ايران اسلامي با همت والاي خويش توانسته اند بزرگترين اثر هنري جهان را كه المان سيمرغ برگرفته از كتاب منطق الطير عطار نيشابوري است را طراحي و به مرحله ساخت برسانند كه اين سيمرغ يكي از شاهكارهاي هنري و معماري در جهان است كه توسط اساتيد رضا و ميثم هادياني پدر و پسر هنرمندان برجسته مجسمه ساز كشور در شهر نيشابور طراحي و اجرا شده است.
غلامرضا سلامتي افزود: اين سيمرغ داراي ابعاد 25 مترطول و 10متر مربع قطر از صفر زمين است كه تاكنون در جهان نظير آن ساخته نشده است.
وي به مشخصات هنري و فني اين سيمرغ اشاره كرد و گفت: اين المان سيمرغ عظيم الجثه كه داراي 25 طول و 10مترمربع قطر، كه ارتفاع صخره آن كه نماد قله قاف از كف زمين است 10متر مربع و ارتفاع سيمرغ 15متر است و ارتفاع هر بال اين پرنده افسانه اي 12متر و داراي 20عدد شاپر هم دم است كه اطراف قله قاف را مي پوشانند.
وي عنوان داشت: جهت ساخت اين سيمرغ از سنگ معدن جهت صخره، ميلگرد در سايزهاي متفاوت، سيمان و ماسه استفاده شده است كه وزن تقريبي آن حدود 550تن برآورد مي شود و رنگ آميزي آن طوري انجام خواهد شد كه نماد سي مرغ منطق الطير عطار نيشابوري باشد.

 



مردم اردبيل با تشت گذاري به استقبال ماه محرم رفتند

اردبيل-خبرنگاركيهان:
مردم حسيني و ولايتمدار اردبيل با برگزاري مراسم تشت گذاري به استقبال ماه محرم رفته و بدين ترتيب عزاداري سالار و سرور شهيدان در اردبيل آغاز شد.
عشق و ارادت مردم اردبيل به اهل بيت (ع) بخصوص حسين بن علي(ع) زبانزد خاص و عام است و روي اين اصل مردم اين ديار در طول ماه محرم و بخصوص در دهه اول آن با برگزاري مراسم مختلف و راه اندازي دستجات عزاداري ياد و خاطره شهداي كربلا را گرامي داشته و در سوگ آن عزيزان بر سر و سينه زده و اشك از چشمانشان جاري مي كنند.
در بين مراسم مختلفي كه در طول ايام عزاداري حسين بن علي(ع) در اردبيل برگزاري مي شود مراسم تشت گذاري از جايگاه ويژه و خاصي برخوردار است. تشت گذاري آئين سنتي خاص منطقه اردبيل مي باشد كه از 27 ذيحجه آغاز و تا اول ماه محرم ادامه پيدا مي كند.
مردم اردبيل نگاه خاص به مراسم تشت گذاري داشته و اين امر در بين ساكنان اين منطقه از يك تقدس خاص برخوردار مي باشد. با برگزاري اين مراسم مردم ولايتمدار و حسيني اردبيل به استقبال ماه محرم رفته و شروع عزاداري سالار شهيدان را به طور رسمي اعلام مي نمايند.
عزاداري ايام محرم در اردبيل ويژگي هاي خاص و منحصر بفردي دارد كه نظم و ترتيب يكي از مهمترين اين ويژگي ها به شمار مي رود. براساس يك سنت قديمي و براي حفظ نظم در مراسم عزاداري و جلوگيري از تداخل دستجات و حضور به موقع دستجات عزاداري در سطح خيابان ها و بازار سرپوشيده و تاريخي، اردبيل به شش محله بزرگ تقسيم شده است و هر يك از محلات كوچك نيز براساس موقعيت جغرافيايي تابع يكي از اين محلات شش گانه مي شوند.
شروع تشت گذاري در سه روز مانده به ماه محرم طوري برنامه ريزي مي شد كه تا اول ماه هر روز در دو محله بزرگ اين مراسم برگزار مي شود. در روز اول در محلات طوي (مسجد جامع) و اونچي ميدان، روز دوم در محله اوچدكان و سرچشمه و در آخرين روز از ماه ذيحجه تشت گذاري در دو محله پيرعبدالملك و عالي قاپو و در شب اول ماه محرم در تمامي مساجد اين شهر انجام مي گيرد. تشت گذاري مسجد جامع اردبيل در بين مردم و عاشقان حسين(ع) جايگاه خاصي دارد. در بيست و هفتمين روز از ماه ذيحجه حسينيان اردبيل ميزبان عزاداران حسيني از سراسر كشور و بخصوص از استان هاي آذربايجانشرقي و غربي، زنجان و تهران مي باشند تا با حضور عزاداران حسيني از سراسر كشور بر عظمت و شكوه مراسم تشت گذاري مسجد جامع اردبيل افزوده شود.
تشت هايي كه در اين مراسم مورد استفاده قرار مي گيرند از جنس برنز و يا مس و به شكل دايره است. محل قرار گرفتن تشت در مساجد شهر اردبيل محلي خاص و مشخص مي باشد. سكوهايي كه براي اين منظور مورد استفاده قرار مي گيرد يكي از ويژگي هاي معماري مساجد اين منطقه است. برخي از مورخان بر اين عقيده هستند كه احداث جايگاه تشت در مساجد اردبيل بعد از روي كار آمدن صفويه انجام شده است، جايگاه مخصوص تشت در يكي از اضلاع ديوار مساجد به صورت طاق نما ايجاد مي شود و در طول سال تشت ها در روي آن قرار مي گيرند.
در مراسم تشت گذاري بعد از عزاداري دستجات مختلف تابعه هر محله كه معمولا بعد از نمازظهر آغاز مي شود و تا اذان مغرب و بعد از آن نيز ادامه پيدا مي كند تشت ها و تعدادي مشك پر از آب بر دوش ريش سفيدان و عاشقان حسين(ع) وارد مسجد شده و در حاليكه به احترام تشت ها همه حاضران در مسجد به پا مي خيزند و در جلو آنها دسته سينه زني با شور و شوق خاص و با شعار «الدخيل يا اباالفضل» سينه زده و حركت مي نمايند بعد از دور زدن مسجد، تشت ها در جاي مخصوص خود قرار داده مي شود و بلافاصله از آبي كه در مشك ها است پر مي شوند و دعاي مخصوص تشت گذاري در ميان حزن و اندوه حاضران قرائت مي شود.
در ارتباط با علت و دليل برگزاري مراسم تشت گذاري نظرات و احتمالات مختلفي وجود دارد. عده اي بر آن اعتقاد دارند كه با برگزاري اين مراسم اهميت آب و جايگاه آن در حادثه كربلا مورد توجه قرار مي گيرد و برخي بر اين عقيده اند كه پيش از رسيدن حسين بن علي(ع) و ياران و اهل بيتش به كربلا «حر» براي اولين بار در منطقه اي به اسم زباله راه را بر امام سوم شيعيان بسته و حركت كاروان وي را متوقف مي كند. در اين محل سالار و سيد شهيدان عليرغم كمبود آب دستور مي دهند تشت ها توسط آب هاي موجود در مشك ها پر شود كه هم ياران حسين و هم سربازان حر از آن استفاده نمايند و نيز احشام موجود در هر دو كاروان نيز سيراب شوند. اين اتفاق مي تواند يكي از دلايل انجام مراسم تشت گذاري به حساب آيد.
همزمان با برگزاري مراسم تشت گذاري، اردبيل چهره ديگري به خود مي گيرد. در تمامي سطح شهر بيرق هاي سياه و مشكي برافراشته مي شود و بر سردر مغازه ها و منازل پارچه سياه كشيده مي شود و تقريباً همه اين ديار از كوچك و بزرگ و زن و مردم رخت سياه بر تن مي كنند و از آغاز مراسم تشت گذاري خود را عزادار حسين (ع) به حساب مي آورند و حضور در مجالس عزاداري حسين(ع) را افتخاري بزرگ براي خود محسوب مي نمايند.

 



معرفي نفرات برتر كنگره شعر عاشورايي و مسابقات سراسري قرآن كريم در اردبيل

اردبيل- خبرنگار كيهان:
مسابقات سراسري ابتهال، مديحه سرايي و همخواني قرآن كريم و سومين كنگره سراسري شعر عاشورايي با معرفي نفرات و آثار برتر در اردبيل به كار خود پايان داد.
براساس رأي هيئت داوران و در بخش برادران در مديحه سرايي و همخواني قرآن كريم گروه هاي طارق از آذربايجان شرقي، عروه الوثقي از خراسان رضوي، طه از آذربايجان شرقي، سبحان از اصفهان و معراج از بوشهر به ترتيب به عنوان گروه هاي برتر اول تا پنجم معرفي شدند. در مسابقات اذان محمدرضا حق شناس از اصفهان، محمد كاظمي از تهران، محسن رشيدي از خراسان رضوي، محمدكاظم قاسمي از مازندران و سيدحامد ابطحي از بوشهر به عنوان نفرات برتر اول تا پنجم برگزيده شدند.
حسين رفيعي از گيلان، محمدعلي شيعه از خراسان رضوي، حسن حكيمي از تهران، مصطفي قاسمي از مازندران و يوسف قاسمي از زنجان از سوي هيئت داوران به عنوان نفرات اول تا پنجم مسابقات سراسري ابتهال انتخاب شدند.
در بخش خواهران و در مديحه سرايي و همخواني گروه هاي «ريحانه النبي» از اردبيل اول و سيره النبي از خراسان رضوي، ريحانه النبي از اصفهان، ثائمن ائمه از اصفهان و نورالزهرا از گيلان دوم تا پنجم شدند.
در بخش ابتهال مريم سمايي از تهران اول، زهرا سهرابي از كرمانشاه دوم، صغري خورشيدي از گيلان سوم، اعظم غلامي از تهران چهارم و هاجر اسوار از اردبيل پنجم شدند.
همچنين براي شركت در سومين كنگره سراسري شعر عاشورايي با عنوان حضرت اباالفضل العباس تعداد 086 اثر از سراسر كشور به دبيرخانه كنگره ارسال شده بود كه از اين تعداد 745 اثر به مردان و بقيه به زنان شاعره تعلق داشت. آثار رسيده به اين كنگره از سراسر كشور بوده ولي استان هاي تهران، خراسان جنوبي، اصفهان، قم و اردبيل بيشترين تعداد آثار ارسالي را به خود اختصاص داده بودند.
در اين كنگره از پنج نفر شاعرعاشورايي در قسمت اشعار به زبان تركي و پنج نفر از صاحبان اشعار عاشورايي به زبان فارسي با رأي هيئت داوران مورد تقدير قرار گرفتند همچنين 61 نفر از پيرغلامان آستانه حضرت اباعبدالله الحسين«ع» و نيز تعدادي از برگزيدگان جشنواره شعر رضوي با اهداي لوح سپاس و هدايا مورد تقدير قرار گرفتند.
براساس اعلام سازمان تبليغات اسلامي استان اردبيل اين كنگره در سال آينده با عنوان عقيله بني هاشم حضرت زينب عليا«س» برگزار خواهد شد.

 



جانشين فرمانده كل سپاه پاسداران در همايش ملي فاتحان سوسنگرد:
آزادي سوسنگرد با تماميت نتايج جنگ ارتباط داشت

تبريز-خبرنگاركيهان:
جانشين فرمانده كل سپاه پاسداران انقلاب اسلامي گفت: آزادي سوسنگرد قطعاً به نوعي با تماميت نتايج جنگ تحميلي، ارتباط داشت.
سرتيپ پاسدار «حسين سلامي» در همايش ملي «فاتحان سوسنگرد» كه با حضور 2000 نفر از رزمندگان و فاتحان شهر سوسنگرد در دوران دفاع مقدس در دانشگاه تبريز برگزار شد، اظهار داشت: در طرح آزادسازي سوسنگرد از دست رژيم بعث عراق، قهرمانان آذربايجان در كنار عشاير غيور عرب، مردان خراساني، فارس، بوشهري و لرستان، حماسه آفريدند. وي با بيان اين كه سوسنگرد، نقطه تمركز دلدادگي ها بود، افزود: اگر مناطق «سوسنگرد» و «حميديه» در اشغال دشمن باقي مي ماند، شمال و جنوب جبهه هاي جنگ، از يكديگر جدا و قطع مي شدند و پيوستگي نبردها غيرممكن مي گشت ولي رزمندگان ما افتخار آفريدند.
حسين سلامي در ادامه گفت: آزادي سوسنگرد قطعاً به نوعي با تماميت نتايج جنگ تحميلي، ارتباط داشت و آنچنان رشادت ها در اين شهر حماسه آفريد كه پوزه دشمن به خاك ماليده شد و متجاوزين نااميد شدند.
فرمانده سپاه عاشورا نيز در اين همايش ملي گفت: در جريان آزادسازي شهر سوسنگرد، آذربايجاني هاي دلاور و شجاع 150 شهيد دادند، در حالي كه با كمترين تجهيزات و امكانات در برابر يك دشمن كاملا مسلح، مقاومت و نبرد مي كردند.
سرتيپ «علي اكبر پورجمشيديان» افزود: سوسنگرد، مركز وحدت اقوام ايراني بود.
گفتني است در ادامه مراسم رزمندگان به خاطره گويي پرداختند و سپس از خانواده شهدا و رزمندگان حاضر در حماسه سوسنگرد، تجليل شد.

 



وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي: قيمت كاغذ ناشران در طرح تحول اقتصادي افزايش نمي يابد

وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي گفت: درطرح تحول اقتصادي هيچ افزايش قيمت و يا كاهش سهميه اعم از كاغذ ناشران مطبوعات يا ساير موارد فرهنگي نداريم.
به گزارش خبرگزاري فارس از كرمان، سيدمحمد حسيني درحاشيه مراسم افتتاح مجتمع بزرگ فرهنگي و هنري سيرجان با بيان اين مطلب افزود: دولت قصد تحقق اهداف فرهنگي و افزايش محصولات فرهنگي در سبد خانوارها را دارد.
وي درباره اولويت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي تصريح كرد: كتابخانه ها و مسئله كتاب، راه اندازي و تلاش كانون هاي مساجد، توجه ويژه به سالن هاي سينما، تقويت گروه هاي هنري، موسيقي و تئاتر، نگاه ويژه به مطبوعات و نشريات دربرنامه كاري و اولويت ما است و اختصاص اعتبارات فرهنگي درسفرهاي دولت با رويكرد فرهنگي از سال آينده نمود و رشد خود را دارد.
حسيني درپاسخ به درخواست امام جمعه، نماينده و فرماندار سيرجان مبني بر احداث يك كتابخانه بزرگ دراين شهر تصريح كرد: ايجاد كتابخانه درهمه شهرها از ضروريات است و در بعضي از سفرهاي استاني احداث كتابخانه تصويب شده و كار انجام مي شود.
وي خاطرنشان كرد: درشهرهايي مانند سيرجان كه وجود كتابخانه نياز اوليه است، اين كار هرچه سريعتر اقدام مي شود.

 



وزيرنفت: همه بلوك هاي نفتي كشور براي سرمايه گذاري آماده شده اند

خرم آباد-خبرنگاركيهان:
وزير نفت در مراسم افتتاح فاز اول خط دوم انتقال گاز به خرم آباد در مورد اين بلوك نفتي كه از منابع جديد كشور به شمار مي رود گفت: كارهاي مطالعاتي اين بلوك انجام شده و آماده سرمايه گذاري است.
مسعود ميركاظمي افزود: همه بلوك هاي نفتي كشور براي سرمايه گذاري آماده شده اند.
وزير نفت تاكيد كرد: مرحله اول خط دوم انتقال گاز به خرم آباد به طول 123 كيلومتر با سرمايه گذاري 120 ميلياردتومان امروز به بهره برداري رسيد و تا پايان امسال، سرمايه گذاري براي تكميل اين خط به 180 ميلياردتومان مي رسد.
وي گفت: با بهره برداري از اين خط، علاوه بر تثبيت فشار شبكه گاز، نياز صنعت كشاورزي و مصارف خانگي به گاز پايدار تامين مي شود و نگراني سالهاي گذشته در فصل سرما با بهره برداري از اين خط رفع شده است.
ميركاظمي در بخش ديگري از اظهارات خود گفت: با بهره برداري از اين خط، زيرساختهاي لازم براي توسعه صنعت كشاورزي و نيروگاهي فراهم شده است و نياز صنايع پائين دستي تامين مي شود كه در جهت ايجاد اشتغال و افزايش سطح درآمد و رفاه به استان هم موثر خواهد بود.
وزير نفت تصريح كرد: فاز دوم اين پروژه تا پايان امسال به بهره برداري مي رسد و در پاسخ به درخواست استاندار لرستان، ادامه اين خط به كوهدشت و گازرساني به روستاهاي منطقه نيز بدون وقفه اجرا مي شود.
وي اعلام كرد: مصرف سالانه گاز در كشور 500 ميليون مترمكعب است و اين مقدار مصرف به اندازه نياز چند كشور است كه اميدواريم با هدفمندسازي يارانه ها و صرفه جويي در اين بخش، دولت بتواند درآمد حاصل از آن را در ساير بخشها سرمايه گذاري كند.

 



تا پايان دولت دهم وزير مسكن: همه خانواده هاي واجد شرايط مسكن دار خواهند شد

انديمشك - خبرنگار كيهان:
وزير مسكن در بازديد از پروژه مسكن مهر شهرستان انديمشك گفت: در كشور يك ميليون و 700 هزار واحد در حال ساخت است كه يك ميليون واحد در شهر، 600 هزار واحد در روستا و 100 هزار واحد نيز در بافت فرسوده در حال احداث است.
علي نيكزاد با اشاره به پرداخت 7 هزار و 500 ميليارد بصورت نقد توسط مجموعه وزارت مسكن افزود: كل تعهدات وزارت مسكن دراين زمينه 30 هزار ميليارد تومان است و تا پايان دولت دهم همه خانواده هاي بدون مسكن واجد شرايط، مسكن دار خواهند شد.
وزير مسكن در رابطه با پروژه مسكن مهر شهرستان انديمشك گفت: مسكن مهر انديمشك يكي از پروژه هايي است كه با رعايت اصول شهرسازي در حال انجام است و از جمله طرحهاي بسيار موفق بوده است.
اين مقام مسئول افزود: به احترام يك هزار شهيد انديمشك 1000 واحد مسكوني در اين شهرستان احداث شده و طبق قول دوستان در ايام دهه فجر با حضور يكي از مسئولان بلندپايه كشور به بهره برداري خواهد رسيد.
نيكزاد خاطرنشان كرد: طبق توافقات انجام شده با وزير آموزش و پرورش دو باب مدرسه در مقاطع ابتدايي و راهنمايي در مجموعه مسكن مهر انديمشك احداث خواهد شد و تا پايان سالجاري نيز يك سالن ورزشي در اين مجموعه احداث مي شود.
وي در پايان گفت: براي سال آينده ساخت 1000 واحد مسكوني مهر در شهرستان انديمشك پيش بيني شده است كه از طريق فراخوان از انبوه سازان و پيمانكاران دعوت به همكاري خواهد شد.

 



با فرصت زماني 50 ساله ارائه شد پيشنهاد آستراخان براي ارائه 10هزار هكتار زمين به ايران

رئيس مؤسسه تحقيقات برنج كشور از پيشنهاد آستراخان روسيه براي كمك به وضعيت برنج در آن منطقه با دراختيارگذاشتن 10هزارهكتار زمين با فرصت زماني 50 سال به ايران خبر داد.
عباس شهدي كومله در گفت وگوي اختصاصي با خبرنگارفارس در رشت اظهارداشت: آستراخان ازمؤسسه تحقيقات برنج ايران درخواست كرده در تمام حوزه هاي برنج مانند پژوهش در آن منطقه فعاليت داشته باشيم.
وي با بيان اينكه آستراخان روسيه خواستار اجرا و مكانيزاسيون اراضي براي توليد برنج در آن منطقه شده است افزود: قابليت هايي كه ايران دراين عرصه دارد، غيرقابل كتمان است.
شهدي كومله به اعزام 2 محقق برنج كشور به غنا اشاره كرد و گفت: اين دو محقق براي كمك به كشت برنج به كشور غنا مي روند ضمن اينكه در ديگر كشورهاي آفريقايي مانند سودان ورود كرده ايم.
رئيس مؤسسه تحقيقات برنج كشور خاطرنشان كرد: در بيش از 100كشور جهان برنجكاري انجام مي شود كه زيرپوشش مؤسسه بين المللي برنج قراردارند و كارهاي پژوهشي برنج را انجام داده و تبادل اطلاعات مي كنند.
وي ادامه داد: در ايران نيز مؤسسه تحقيقات برنج بيش از چهار دهه است كه با مؤسسه بين المللي تحقيقات برنج تبادل دارد و از سال 1373 اين تبادل اطلاعات بيشترشده و ارتباطات به صورت منسجم تري درسطح كشور انجام مي شود.
شهدي كومله با اشاره به كشت پنج لاين جديد برنج در كشور گفت: يك رقم برنج به نام ديلم توسط رئيس جمهور نامگذاري شده و چهار رقم ديگر درسطح مزارع در حال طي كردن كارهاي نهايي هستند واميدواريم اين انواع برنج نيز از لاين به رقم تبديل شود.
به گفته رئيس مؤسسه تحقيقات برنج كشور اين لاين ها در 90 نقطه كشور كشت مي شوند و از جايگاه كمي و كيفي ممتازي برخوردارند.
وي با بيان به اينكه ذائقه پسندي و كيفيت اين ارقام توسط مصرف كنندگان تاييد شده است، بيان داشت: عملكرد كشت اين برنج ها نيز از لحاظ كمي و كيفي توسط كشاورزان تاييد شده و دوبرابر ارقام محلي است.
شهدي كومله روش معرفي لاين هاي جديد برنج را منحصر به فرد دانست و تصريح كرد: اين لاين هاي برنج با مشاركت كشاورزان انجام شده است و ازسال آينده معرفي لاين هاي زيرپنج سال صورت مي گيرد.
رئيس مؤسسه تحقيقات برنج كشور افزود: استان هاي شمالي كشور سهم بيشتري درمعرفي لاين هاي برنج دارند و هفت لاين درحال معرفي بوده كه چهارلاين مربوط به گيلان است.
وي خاطرنشان كرد: هفت استان از 16 استان برنج خيز كشور فعاليت هاي پژوهشي برنج را انجام مي دهند و ديگر استان ها از نتايج كارهاي تحقيقاتي آنها استفاده مي كنند.
شهدي كومله اظهار داشت: با توجه به اينكه استان هاي شمالي براي كشت برنج عالي هستند اما اراضي اين استان ها به سقف عملكرد نزديك شده اند در حالي كه ديگر استان هاي كشور در حداقل شرايط بكر خود به سر مي برند.

 



اخبار ادبي و هنري

سلحشور: پس از دو سال آبروريزي بالاخره فرصت دفاع پيدا كردم
فرج الله سلحشور گفت: پس از دو سال اتهام و تهمت به بنده بالاخره براي اولين بار به دادگاه احضار شدم و توانستم از خودم دفاع كنم.
كارگردان مجموعه تلويزيوني «يوسف پيامبر(ع)» درباره دادگاه رسيدگي به اتهام سرقت ادبي توسط وي، به خبرنگار كيهان گفت: در اين دو سال بدون اينكه در هيچ دادگاهي شركت كنم، از سوي سايت ها و روزنامه ها به انواع اتهامات محكوم شدم. تا اينكه بالاخره در يك دادگاه به بنده فرصت داده شد تا دليل و مدرك در دفاع از خودم ارائه كنم.
وي در پاسخ به اين پرسش كه چرا از افراد تهمت زننده شكايت نمي كند اظهار داشت: از روزنامه ]...[ به خاطر اتهام ناروا شكايت كردم و دادگاه نيز آن روزنامه را به جرم نشر اكاذيب، به پرداخت 200 هزار تومان محكوم كرد. اما اين نوع جريمه ها موجب جبران آبروي ريخته شده بنده نمي شود.
سلحشور درباره دفاعياتش در دادگاه گفت: در اين دادگاه اسناد و مدارك لازم را ارائه دادم كه متن فيلمنامه اوليه مجموعه و تحقيقات انجام شده را هم شامل مي شد. اين متن و تحقيقات مربوطه را قبل از انتشار كتاب فرد شاكي، به صدا و سيما تحويل داده بودم. وي در پايان تاكيد كرد: از مسئولان قوه قضائيه تقاضا دارم كه جلسات بعدي دادگاه رسيدگي به اين پرونده به صورت علني برگزار شود تا همه ببينند بنده چگونه متهم شده ام.
پلمب استوديوي دوبله شبكه فارسي وان در تهران
براساس حكم قضايي دفتر يك استوديو كه به دوبله سريال ها و فيلم هاي خارجي به منظور پخش در شبكه هاي ماهواره اي چون «تي وي پرشيا» و «فارسي وان» مي پردازد، پلمب و مدير آن نيز بازداشت شده است.
به گزارش مشرق، در اين استوديوي غيرمجاز كه در يكي از خيابان هاي مركزي شهر تهران قرار داشت و چند زن و مرد دوبلور در آن بازداشت شده اند، حدود 100 حلقه از فيلم هاي غيرمجاز و تعداد زيادي از سريال هاي خارجي به همراه چندين دستگاه رايانه، وسايل استعمال مواد مخدر و متون سريال ها و فيلم هاي دوبله شده با محتواي غيراخلاقي كشف و ضط شده است.
شبكه فارسي وان از جمله شبكه هاي تحت مالكيت يك سرمايه دار صهيونيست به نام رابرت مرداك است. اين شبكه به منظور آسيب زدن به نهاد خانواده در ايران فعاليت مي كند. نكته قابل تأمل درباره فيلم ها و سريال هاي اين شبكه اين است كه با اين كه دوبلورهاي آن افغاني هستند اما لهجه و اصطلاحات به كار رفته در آن ها ايراني و بويژه تهراني است.
شبكه ياد شده دقيقاً شش ماه پس از اين نظر يك مقام صهيونيست آغاز به كار كرد كه ما بايد با تلويزيون به جنگ ايران برويم.
آنجلينا جولي مامور سيا است
اسناد مربوط به سازمان سيا در سايت ويكي ليكس مشخص مي كند كه آنجلينا جولي بازيگر هاليوودي چهار سال براي اين سازمان كار كرده است.
به گزارش باشگاه خبرنگاران به نقل از روزنامه گاردين، ال اسميت يكي از عوامل سازمان سيا با اعلام اينكه آنجلينا جولي يكي از اعضاي مهم ما بود افزود: جولي به مكان هايي رفت و آمد داشت كه ما نمي توانستيم در آنجا باشيم به علاوه او با افراد زيادي دوستي هاي صميمانه داشت كه مي توانست اطلاعات مهمي را از آن ها دريافت كند. وي در ادامه درخصوص سوءاستفاده اين بازيگر از اماكن خيريه و كارهاي به ظاهر خيرخواهانه اش پرده برداشت.
اين عامل سازمان سيا گفت: آنجلينا جولي به دليل شهرت جهاني اش و همين طور اقدامات خيرخواهانه (!) اخيرش شخصي مناسب براي سازمان سيا بود زيرا مي توانست از موقعيت خود استفاده كرده و اطلاعات مفيدي را به دست آورد. اسميت در سوال ديگري كه آيا براد پيت نيز جولي را در اين كار ياري مي كرده است گفت: اينطور فكر نمي كند. ما از زندگي خصوصي آن ها اطلاع داشتيم و تمام زندگي شخصي آن ها را بررسي كرده بوديم بنابراين هيچ گاه او را خطري براي خود نمي دانستيم.اين عضو سازمان سيا گفت: اما اكنون آنجلينا جولي عضو سازمان سيا نيست زيرا به دليل به خطر افتادن موقعيت جولي دولت آمريكا او را از عضويت در اين سازمان خارج كرد.
آنجلينا جولي از بازيگران همجنس گراي هاليوود شناخته مي شود.
جشنواره هنري «ايران 1404» برگزار مي شود
جشنواره هنري «ايران 1404» با هدف تبيين و تفسير سند چشم انداز 20 ساله با روش هاي هنري برگزار مي شود. مرتضي گودرزي ديباج، دبير جشنواره «ايران 1404» ديروز در نشستي خبري گفت: اين جشنواره در روزهاي پاياني ارديبهشت و اوايل خرداد سال آينده در برج ميلاد برگزار خواهد شد. در اين جشنواره هفت رشته هنري نمايش، موسيقي، تجسمي، طنز، ادبيات، سينما و معماري وجود دارد كه هر يك از اين رشته ها دبير جداگانه اي خواهند داشت.
وي درباره برنامه هاي اين جشنواره گفت: به زودي مجموعه نشست هايي به صورت ماهيانه براي تبيين سند و چگونگي امكان تجلي نكات عميق آن در رشته هاي مختلف هنري، برگزار خواهد شد.
وي همچنين دبيران هر بخش جشنواره را معرفي كرده و اظهار كرد: دبير بخش موسيقي؛ رضا مهدوي، دبير بخش نمايش؛ سعيد كشن فلاح، دبير بخش سينما؛ اميريان فرد، دبير بخش ادبيات؛ احمد شاكري، دبير بخش طنز؛ ناصر فيض، دبير بخش معماري امير محمدخاني و دبير بخش تجسمي؛ عبدالحميد قديريان خواهند بود. در اين نشست همچنين اعلام شد كه زمان دريافت آثار تا 15 ارديبهشت سال آتي خواهد بود.

 


صفحه (14)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14