(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


دوشنبه 15 آذر 1389- شماره 19808

صفحه (14)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
حجت الاسلام سقاي بي ريا: بازگشت فتنه گران برانداز به صحنه نظام قابل پذيرش نيست
4 وزارتخانه با تصويب مجلس حذف مي شود
وظيفه خطير مبلّغان در حفظ شأن و عظمت سيد الشهداء(ع)
سردار وحيدي: كساني كه حوادث تروريستي را محكوم نمي كنند شريك جرم قلمداد مي شوند
خباز: اعتراف كلينتون به حق ملت ايران نتيجه مقاومت دولت احمدي نژاد است
موسسه اطلاعاتي استراتفور:
نقش آفريني اپوزيسيون داخلي در يك پروژه بين سرويسي تنها توضيح ترور دانشمندان ايران است
آملي لاريجاني: چتر امنيتي دانشمندان هسته اي كشورگسترش يابد
سرلشگر صالحي: دشمن جرات حمله به ايران را ندارد
خارج از دستور
رئيس مركز تدوين الگوي «اسلامي-ايراني» منصوب شد
يكي از سربازان گمنام امام زمان(عج) به شهادت رسيد



حجت الاسلام سقاي بي ريا: بازگشت فتنه گران برانداز به صحنه نظام قابل پذيرش نيست

مشاور رئيس جمهور در امور روحانيت بازگشت فتنه گران برانداز به صحنه نظام را غيرقابل پذيرش توصيف كرد.
حجت الاسلام محمدناصر سقاي بي ريا، ديروز در گفت وگو با فارس اظهار داشت: فتنه گران براي فرآيند براندازي خود را آماده كرده بودند از اين رو ديگر نمي توان آنها را دوباره در دايره نظام گنجاند.
وي با تاكيد بر اينكه نظام بايد كاملا نسبت به اين ها احتياط داشته باشد، تصريح كرد: بازگشت فتنه گران به صحنه نظام اصلا قابل پذيرش نيست و مثل اين است كه فردي در اداره اي سو ءسابقه پيدا كرده و ديگر نمي توان وي را در آن اداره استخدام كرد و تنها حقوق شهروندي دارد.
مشاور رئيس جمهور در امور روحانيت با بيان اينكه ملت فتنه گران را نمي پذيرد و نظام نيز نبايد آنها را قبول كند، يادآور شد: عده اي از مردم عادي كه تنها از هواداران سران فتنه بوده و به اشتباه خود پي برده اند حسابشان از فتنه گران جدا است و بايد توبه كرده به نظام بازگردند؛ اما افرادي كه در فتنه نقش داشتند و به طور سيستماتيك آن را طراحي كرده و در مراحل مختلف نيز از موضع خود بازنگشته آن را ادامه دادند، اصلا بازگشت آنها به نظام امكان پذير نيست.
وي با اشاره به اينكه آنها اگر بين خود و خدا توبه كنند، خدا آنها را مي بخشد اما نظام ديگر آنها را نمي تواند به كار گيرد، تصريح كرد: نظام نمي تواند كساني را كه از خط قرمزها عبور كرده اند دوباره در قدرت جاي دهد.
خاتمي نمي تواند به قدرت بازگردد
عضو شوراي مركزي جمعيت رهپويان انقلاب اسلامي هم خاطرنشان كرد كه خاتمي با صراحت عدم التزام عملي خود را به قانون اساسي اعلام كرده از اين رو نمي تواند به دنبال بازگشت به قدرت باشد.
حجت الاسلام عليرضا سليمي در گفت وگو با فارس با اشاره به بازگشت دوباره اصلاح طلبان به قدرت، اظهار داشت: برخي از سران فتنه مثل موسوي و كروبي قطعا مجرم بوده و اقدامات مجرمانه آنها باعث خشنودي اردوگاه هاي دشمن شد و به عنوان پياده نظامان اردوگاه دشمن حركت كردند و قطعا بايد محاكمه شوند.
وي بر همين اساس به خواست مردم كه محاكمه سران فتنه است، اشاره و تصريح كرد: نظام و مردم به هيچ وجه به موسوي و كروبي كه جرمشان اثبات شده و امروز نيز به عنوان عوامل ميداني دشمنان هستند، اجازه فعاليت نخواهند داد.
عضو شوراي مركزي جمعيت رهپويان انقلاب اسلامي با بيان اينكه فتنه گران التزامي به قانون اساسي ندارند از اين رو نمي توانند به عنوان امين مردم باشند، يادآور شد: عملكرد خاتمي نيز در فتنه 88 در همين چارچوب ارزيابي مي شود؛ ملت و نظام فراموش نكرده اند كه خاتمي پيوسته اعلام مي كرد كه درصدد تغيير قانون اساسي و افزايش اختيارات خود است و اينكه رئيس جمهور در قانون اساسي يك آبدارچي است و حال بايد از وي پرسيد كه چگونه به دنبال بازگشت به صحنه سياسي كشور است.
وي با بيان اينكه خاتمي با صراحت عدم التزام عملي خود را به قانون اساسي اعلام كرده از اين رو نمي تواند به دنبال بازگشت به قدرت باشد، گفت: وي در فتنه 88 با رفتارها و حركات خود در شكل گيري آن نقش آفريني كرده و بايد پاسخگوي اقدامات خود باشد.
حجت الاسلام سليمي بر همين اساس در خصوص توبه اين افراد به فرمايش امام (ره) در مورد معاندان استناد كرد كه فرمودند: «توبه آنها بين خود و خدا است»، اظهار داشت: نبايد سرنوشت كشور را به دست افرادي سپرد كه تا اين اندازه اشتباهات مهم انجام داده اند فرضاً كه توبه هم كرده باشند؛ از اين رو به حذف وصيت نامه امام راحل كه فرمودند«نگذاريد انقلاب به دست نا اهلان و نامحرمان بيفتد»، اجازه نخواهيم داد؛ چرا كه اينها نا اهلي خود را اثبات كرده اند.
مردم با بصيرت
فتنه گران را پس زده اند
عضو مجلس خبرگان رهبري نيز گفت: سران فتنه مجرم هستند و مردم با شناخت و بصيرت دقيق اين افراد را پس زده اند و در اين شرايط وظيفه دستگاه قضايي برخورد عادلانه با اين افراد است.
حجت الاسلام والمسلمين عباس كعبي در گفت وگو با فارس با اشاره به ضرورت محاكمه هر چه سريع تر سران فتنه، گفت: سران فتنه حقيقتاً به باورها و ارزش هاي اصيل اسلامي، امام (ره)، شهدا و نظام مقدس اسلامي ظلم آشكار كردند و به همين دليل بايد هر چه سريع تر تكليف اين افراد در دادگاه عادل مشخص شود.
وي اضافه كرد: سران فتنه مجرم هستند و مردم با شناخت و بصيرت دقيق اين افراد را پس زده اند و در اين شرايط وظيفه دستگاه قضايي برخورد عادلانه با اين افراد است.
عضو جامعه مدرسين حوزه علميه قم، تصريح كرد: اقدامات وهن انگيز اين افراد در روز عاشورا يكي از اتفاقات ناگوار در فتنه 88 بود كه در نهايت موجب خيزش مردم در 9دي به عنوان يك نقطه عطف در حافظه تاريخي ملت ايران نمايان شد.
حجت الاسلام والمسلمين كعبي با اشاره به عبرت هاي تاريخي در مورد توابيني كه در زمان فتنه دچار بي بصيرتي شده بودند، اظهار داشت: از نخبگاني كه در شك و ترديد هستند و با ميانه روي در بين حق و باطل در دوران فتنه با شفافيت موضع گيري نمي كنند، در تاريخ به وفور ديده مي شود كه حداقل با سكوت خود جامعه را به انحراف و انحطاط كشيده اند.

 



4 وزارتخانه با تصويب مجلس حذف مي شود

با تصويب مجلس شوراي اسلامي دولت بايد تا دو سال آينده چهار وزارتخانه را از مجموع وزارتخانه هاي فعلي كم كند.
نمايندگان ملت در نشست علني صبح ديروز خود كه به منظور بررسي مواد ارجاع شده برنامه پنجم به كميسيون تلفيق تشكيل شده بود، دولت را مكلف كردند تا يك يا چند وزارتخانه را به نحوي در وزارتخانه هاي ديگر ادغام كند كه تا پايان سال دوم برنامه تعداد وزارتخانه ها از 21 وزارتخانه به 17 وزارتخانه كاهش يابد.
براساس ماده 55 لايحه برنامه پنجم كه به تصويب مجلس رسيد هم چنين مقرر شد وظايف و اختيارات وزارتخانه هاي جديد با پيشنهاد دولت به تصويب مجلس برسد.
پيش از تصويب، پيشنهاد حذف اين ماده در پي اخطارهاي مكرر نمايندگان مطرح شد كه به تصويب نرسيد.
علي مطهري نماينده تهران در مجلس شوراي اسلامي، در اخطاري مدعي شد اين كه كدام وزارتخانه را با كدام ادغام كنيم و تعدادشان كاهش يابد اين خود نوعي قانون گذاري است و با تصويب اين ماده، ما وظيفه قانون گذاري خود را به دولت محول مي كنيم.
وي هم چنين تصويب اين ماده را خلاف صريح اصل 85 قانون اساسي عنوان كرد.
علي لاريجاني رئيس مجلس شوراي اسلامي اين اشكال قانون اساسي را وارد ندانست و گفت: در اين ماده ما تصويب مي كنيم كه تعداد وزارتخانه ها به 17 وزارتخانه كاهش يابد و پيش از ادغام، وظايف و اختيارات وزارتخانه جديد به تصويب مجلس برسد.
محمدرضا خباز نماينده كاشمر نيز در اخطار اصل 85 قانون اساسي، يادآور شد: اگر برداشت شما صحيح باشد آن وقت اين مطلب درست است اما ترتيبي كه در اين ماده آمده نشان مي دهد كه اول ادغام صورت مي گيرد و سپس وظايف و اختيارات براي تصويب به مجلس شوراي اسلامي آورده مي شود.
وي تاكيد كرد: ما مي گوييم پيش از ادغام وظايف و اختيارات بايد توسط مجلس تصويب شود و سپس ادغام انجام شود.
علي لاريجاني كه اداره جلسه را برعهده داشت هم چنين تاييدكرد كه ابهامي در اين ماده وجود دارد.
مهدي سنايي نماينده مردم نهاوند نيز در اخطار ديگري، خاطرنشان كرد: در اين ماده و مواد قبلي شاهد هستيم كه مواردي كه شبهه مخالفت با قانون اساسي دارد در لايحه آمده اما سعي شده تا با گنجاندن يك عبارت، اين موضوع حل شود. در حالي كه اگر اين موضوع به صورت شفاف در اين ماده توضيح داده شود كه اختيارات قانون گذاري مجلس نبايد تفويض شود، بهتر است.
محسن كوهكن نيزدر تذكري مستند به ماده 17 آيين نامه داخلي مجلس شوراي اسلامي وارد دانستن يا ندانستن اخطارها را از اختيارات انحصاري رئيس جلسه عنوان كرد و گفت: ما در چندين سال قبل هم ادغام وزارتخانه ها را داشته ايم، به نحوي كه وظايف و اختيارات آنها هم ادغام مي شد و مجلس تنها به خود وزير راي اعتماد مي داد.
به گزارش ايسنا، حجت الاسلام والمسلمين ابوترابي نيز در پاسخ به اين تذكر، گفت: ما هم براساس همين نكته اخطارها راوارد ندانستيم.
مخالفت با واگذاري مدارس
به بخش غيردولتي
نمايندگان مجلس شوراي اسلامي در بخش ديگري از نشست علني ديروز با ماده 26 برنامه مبني بر واگذاري مدارس دولتي به بخش غيردولتي مخالفت كردند.
يك عضو كميسيون آموزش و تحقيقات مجلس شوراي اسلامي با اشاره به روند بررسي اين ماده و با بيان اين كه ماده 26 در واقع يك جهت گيري جديدي براي واگذاري آموزش و پرورش به بخش غيردولتي بوجود مي آورد، تصريح كرد: به همين منظور قبلا در زمان رسيدگي برنامه در صحن علني مجلس اين ماده مراعا گذاشته و براي بررسي بيشتر به كميسيون تلفيق ارجاع شد.
كريمي فيروز جايي در گفت وگو با ايسنا ادامه داد: كميسيون تلفيق در بررسي مجدد اين ماده اصلاحيه اي ارايه كرد كه براساس آن هر سال حداقل 5 درصد از مدارس دولتي به بخش غيردولتي واگذار شود؛ در اين صورت در انتهاي برنامه پنجم 25 درصد فعاليت هاي آموزش و پرورش به بخش غيردولتي سپرده مي شد، اما اغلب اعضاي كميسيون معتقد بودند كه اين كار در اجرا مشكلاتي را به وجود خواهد آورد، چرا كه طبق اصل 30 قانون اساسي دولت مكلف است زمينه آموزش رايگان افراد را تا مقطع متوسطه فراهم كند.
رئيس كميته آموزش و پرورش همچنين خاطرنشان كرد: اين ماده مي توانست فرصتي را براي برخي افراد بوجود آورد كه در اين قالب با دريافت مجوزهايي با اخذ شهريه از خانواده ها موجبات تضييع حقوق آنها را فراهم آورند، ضمن اين كه اين ماده باعث بي عدالتي در دستگاه آموزش و پرورش مي شد كه خوشبختانه مجلس با راي قاطع 185 نفري به حذف اين ماده رأي داد.
در عين حال نمايندگان مجلس با تصويب ماده 28 برنامه مقرر كردند كه آموزشكده هاي فني و حرفه اي از وزارت آموزش و پرورش جدا و به وزارت علوم واگذار شود.
كريمي فيروز جايي اين مصوبه را هم حلال مشكلات موجود در پذيرش دانشجويان فني و حرفه اي دانست و گفت: براساس اين ماده از ابتداي برنامه پنجم آموزشكده ها و دانشكده هاي فني و حرفه اي وزارت آموزش و پرورش از اين وزارت خانه جدا شده و به وزارت علوم ملحق مي شوند و وظيفه تربيت نيروهاي ماهر و متخصص در بخش فني و حرفه اي در مقطع كارداني پيوسته و كارشناسي ناپيوسته به عهده وزارت علوم خواهد بود. به اعتقاد اين نماينده با تصويب ماده فوق تمام مشكلاتي كه دانش آموزان فني و حرفه اي داشتند رفع خواهد شد.
ارجاع مجدد يك ماده
به كميسيون تلفيق
مجلسي ها پس از بررسي يك ماده ارجاعي به كميسيون تلفيق باز هم به هيچ نتيجه اي نرسيدند و اين ماده را مجدداً به كميسيون مزبور ارجاع دادند.
نمايندگان روز يكشنبه هنگام بررسي مواد ارجاعي به كميسيون تلفيق، ماده 53 برنامه را مورد بحث قرار دادند كه براساس بند الف آن مقرر مي شد هرگونه بكارگيري نيروي انساني اعم از رسمي و پيماني در دستگاههاي اجرايي مشمول قانون مديريت خدمات كشوري ممنوع شود.
اما در ميان مذاكرات درباره ماده فوق يكي از نمايندگان در تذكري نسبت به مغايرت اين ماده با مصوبه قبلي مجلس مبني بر استخدام 60 هزار معلم حق التدريسي اعتراض كرد كه اين تذكر وارد دانسته شد و در نهايت ماده مذكور به رأي گذاشته شد ولي اصل آن رأي نياورد و ماده 53 مجدداً به كميسيون تلفيق ارجاع شد.
مصوبه اي درباره انتقال كاركنان دستگاههاي اجرايي
نمايندگان مجلس همچنين با تصويب ماده اي انتقال كاركنان مازاد دستگاههاي اجرايي را مجاز دانستند.
براين اساس دولت مي تواند كاركنان رسمي و ثابت مازاد دستگاههاي اجرايي در سطح يك شهرستان را بدون موافقت مستخدم و با توافق دستگاه ذيربط به شهر ديگري منتقل كند.
پيش از تصويب ماده فوق يكي از نمايندگان پيشنهاد حذف آن را داد ولي نمايندگان به اين پيشنهاد رأي ندادند.
همچنين نماينده ديگري با مغاير دانستن ماده مذكور با اصل 43 قانون اساسي مبني بر رعايت آزادي انتخاب شغل و عدم اجبار افراد به كاري معين خاطرنشان كرد: در اصل 40 قانون اساسي نيز آمده كه هيچ كس نمي تواند اعمال حق خود را وسيله اضرار به غير قرار دهد.
به گزارش فارس علي لاريجاني رئيس مجلس شوراي اسلامي اخطار وي را وارد ندانست و گفت: اين ماده و حكم آن در خصوص كارمندان مازاد است و مشكلي از لحاظ قانون اساسي ندارد.

 



وظيفه خطير مبلّغان در حفظ شأن و عظمت سيد الشهداء(ع)

قبل از پيروزي انقلاب ، جهان گرفتار تثليث بود . عدّه زيادي «ملحد» بودند، عده زيادي هم «مشرك» بودند ، عدّه اي هم «موحد» . نگراني ما اين بود كه اگر اين بت پرستي و ب رهمن پرستي و هندوئيسم بودن و امثال ذلك در اثر پيشرفت علم رخت بر بندد و اين خيل عظيم مشركان به خيل عظيم ملحدان كمونيستي شوروي سابق و چين ملحق بشوند ، كفّه آنها سنگين تر مي شود . آن روز تقريباً معادل بودند ؛ يك سوّم موحد ، يعني أعم از مسلمانها و مسيحي ها و يهودي ها و يك سوّم هم تقريباً ملحدان ، يك سوّم هم اين بت پرست ها. ديديم الحاد بدون هيچ عاملي متلاشي شد ، امّا اين بت پرستي همچنان ماند! بالأخره خلأ فكري يك عدّه را همان خرافات پر مي كند. اگر شما آقايان مبلغين اين معارف را به شهرها و روستاها منتقل نكنيد ؛ نبايد بپنداريم كه چون عصر ، عصر علم است ؛ خرافات جاي حقائق را نمي گيرد !
رسالت فوق العاده مبلّغين حوزوي در مبارزه با خرافات و بدعتها
اين هند يك كشور ميلياردي است از يك سو و يك كشور اتمي است از سوي ديگر ، صنايع سنگينش به مراتب بيش از ما و پيش از ماست ؛ از سوي سوّم . اسرار فراواني در سرزمين هند است ، از سوي چهارم ؛ اين تحقيق مال اله ند ابوريحان بيروني براي اين مطلب است ، از سوي پنجم . امّا شما وقتي وارد سرزمين هند مي شويد ، مي بينيد از موش پرستي گرفته تا اقسام ديگر اين خرافات هست !! الآن مگر عصر علم نيست ؟ الآن مگر به اندازه دوچرخه و موتوري كه در اين كوي و برزن هست ، بالا سرمان ماهواره نيست ؟ الآن با اينكه عصر علم است ، مع ذلك موش پرستي هم هست ! اگر حوزه هاي علميه، رسالت شان را ابلاغ نكنند ؛ ادّعاي امام زماني ، ادّعاي بابيّت ، ادّعاي نيابت و ادّعاهاي ديگر فراگير است . چرا دراين سالهاي اخير اينها رواج پيدا كرده ؟ چرا يك عدّه اي به دنبال آنها رفتند ؟ براي اينكه مردم آن خلأ فكري را با يك وهمي بايد پر كنند! بالأخره بايد به يك چيزي معتقد باشند . اگر ما از راه صحيح، عقائد الهي را به اين مردم منتقل نكنيم ، اينجا هم (معاذ الله) مثل هند و امثال هند خواهد شد . بنابراين: ل ينذ روا قومهم ذا رجعوا ل يه م(1) يك امر ضروري و يك امر واجب است.
بي نظير بودن «حماسه عاشورا» ، حتّي در نحوه سرمايه گذاري دشمنان براي آن
در خصوص كربلا گفته شده : لا يوم كيوم ك يا ابا عبدالله (2). از نظر مصيبت درست است ، از نظر شهادت درست است ، از نظر اسارت درست است ؛ هيچ كدام از ائمه (عليهم السّلام) صحنه آنها صحنه كربلا نبود ! امّا آن جهت ديگر قضيه اين است كه براي هيچ كسي آنطوري كه بيگانه ودشمن سرمايه گذاري كرده ، به اندازه شهادت حسين بن علي سرمايه گذاري نكرده ! وجود مبارك امام كاظم را مسموم كردند ، امام رضا را مسموم كردند ، سائر ائمه (عليهم السّلام) را مسموم كردند ؛ براي آنها خيلي سرمايه گذاري نكردند ! امّا براي سيّدالشهداء خيلي سرمايه گذاري كردند ؛ در 3 عصر ، 3 سرمايه هاي سنگيني نهادند و صرف كردند .در عصر اوّل فقهايشان را ، علمايشان را ، مفسّران شان را ، سياستمداران شان را ، تاريخ نگاران شان را تهييج كردند كه هر كدام يك نظر خاصي بدهند ، تا از مجموع اينها اين فتوا در بيايد كه حسين بن علي خروج كرده ، خارجي است و مهدور الدّم است ! اينكه مي گويند : خارجي است ، نه يعني اهل حجاز نيست ! چون همه مي شناختند اين حسين بن علي است. اين 30 هزار سربازي كه آمدند ، همه پاي منبر پدرش بودند . اينها كه از شام نيآمده بودند!
تبليغات مسموم دشمنان در جلوه دادن عدم مقبوليّت سالار شهيدان(ع)
مقطع دوّم آنكه باورشان شد كه حسين بن علي مقبول نيست ! وقتي كه شب عاشورا مهلت گرفتند ، فرمود : فن استطعت ان تؤخّ رهم انّ العش يّه فافعل فنّي اح بّ الصّلاه له و كثره الدّعاء و الست غفار(3)، آنها گفتند : چرا نماز مي خواني؟ نماز شما مقبول نيست !يك كسي كه صبغه آخوندي داشت ، او را فرستادند در كربلا ؛ آنكه صبغه آخوندي و روحانيّت نداشت ، او را فرستادند در دار العماره كوفه ؛ آن كه با مسيحي هاي غرب و بيگانه هاي غربي در ارتباط بود ، او را فرستادند در اتاق جنگ شام ؛ سرجون مسيحي در اتاق جنگ فرمان شام بود ، ابن زياد در دار العماره كوفه بود ؛ عمر سعد كه آخوندزاده بود ، او را فرستادند كربلا كه نماز جماعت بخواند ، نمازهاي پنج وقت را به جماعت مي خواندند ، اين در مقطع دوّم بود .
جعل روايات فراوان در تبرّك روز ( عاشورا ) ، از ديگر حربه هاي تهاجم فرهنگي دشمنان
در مقطع سوّم باز علماء و فقهاء و مورّخان و محدّثانشان را با دادن عطاياي فراوان وادار كردند كه احاديث زيادي جعل كنند مبني براينكه عاشورا روز با بركتي است و هر چه خواستيد ذخيره كنيد، در روز عاشورا ذخيره كنيد؛ عاشورا روزي است كه آدم به حوا هبوط كرده، عاشورا روزي است كه كشتي نوح به جودي نشسته، عاشورا روزي است كه ذات أقدس له آتش را بر ابراهيم خليل گلستان كرده ؛ عاشورا روزي است ... وخلاصه عاشورا شده بركت! اين كه ما مي گوئيم : هذا يوم تبرّكت ب ه بنوا اميّه (4)، تنها براي قتل او نيست ! 3 گروه در 3عصر با بودجه هاي سنگين كاري كردند كه كربلا را لوث كنند؛ اما با اين وجود شكست خوردند.
درخصوص نظام اسلامي و حكومت اسلامي هم همين طور است شما بنگريد آنچه را كه ماوردي نوشته، بعد ابن ماج ه نوشته، بعد ابن تيميّه نوشته، بعد غزّالي نوشته؛ اينها درهرعصري، در هرمكاني، درهرروزگاري به ميل حاكمان كتاب نوشتندو فتوا دادند ، تجهيز كردند بطوري كه حاكمان را درعصر عباسيان از (خليفه رسول الله) بردند به مقام«خليفه الله» !حتّي ابن تيميّه كه زندان رفت و كشته شد ! اينهامعتقدند اولي الأمر كه درقرآن آمده، همين بني العباسند ، همين خلفاي عباسي اند، همين خلفاي اموي اند، همين خلفاي كذا و خلفاي كذايند. نماز جمعه را به نام اينها مي خواندند، نام اينها را مي بردند و هكذا !
افشاگري امام صادق (ع) در برابر تحريفات عاشورا
بنابراين در جريان كربلا تنها مسأله شهادت و عطش و كشتن و اسارت نبود! اين 3 گروه در 3نسل و 3زمان و3 مكان ، 3 تا كار سنگين كردند تا ثابت كنند وقوع حادثه كربلا به حق بود ! امّا خون حسين بن علي تمام اين منطقه ها را گرفت و روشن كرد، در زمان وجود مبارك امام صادق،عده اي همچون جريان ابوالفضل هاشمي؛ آمدند و گفتند : نخير، كربلا دروغ بود؛ كسي حسين بن علي را نكشت! مگر مي شود حسين بن علي را بكشند؟! مثال حسين بن علي مثال وجود مبارك عيسي است كه خداي سبحان او را به آسمانها برده ! واين آيه را خواندند: لن يجعل الله ل لكاف رين علي المؤمنين سبيلاً (5) وگفتند: وجود مبارك حسين بن علي به آسمان رفته! چه جور شد آنها كه گفتند: و دمه هدر ، آنهائي كه با قبر بازي كردند، با نام بازي كردند، آنها كه نام مبارك حضرت امير را به دستور حجاج زير نعل اسب شان مي زدند؛ همان ها آمدند ، گفتند: حسين بن علي مثل عيساي مسيح به آسمانها رفته!! اما وجود مبارك امام صادق افشاگري كرد و فرمود: نخير؛ انبياء را شهيد كردند، فب قتل ه م النبييّن(6) هست، يقتلون النبييّن(7) هست؛ آن لن يجعل الله مساق ديگري دارد، ب قتل ه م الانبياء محور ديگري دارد، يقتلون النبييّن محور ديگري دارد؛ وجود مبارك امام صادق كلّ اوضاع را روشن كرد .
وظيفه خطير مبلّغان حسيني در حفظ شأن و عظمت آن حضرت
الآن شما وارثان امام صادق و وارثان اولياي الهي هستيد ؛ اين بزرگوارها هم تلاش و كوشش كردند ، ن شآء الله شما عازم باشيد ، اين معارف را منتقل كنيد. منتها چيزي كه از عظمت و جلال و شكوه حسين بن علي مي كاهد، نقل نكنيد؛ براي اينكه خود حضرت در هنگام توديع به بچه هايش فرمود: لا تقولوا و لا تشكوا ب الس نت كم ما ينقص قدركم (8)؛ مبادا شكايت كنيد، گرسنه هستيد ولي نان نخواهيد. تشنه اگر آب بخواهد، ننگ نيست؛ ولي گرسنه اگر نان بخواهد، ننگ است. چيزي كه از جلال وعظمت شما كم مي كند از كسي نطلبيد، اوكه به بچه هاي پابرهنه اش اينطورگفته!!ديگر حاضر نيست كه با زبان ما چيزي گفته بشود كه از عظمت وجلال حسين بن علي كم بشود!!او خودش فرمود : لا تشكوا و لا تقولوا ب الس نت كم ما ينقص قدركم ؛ چيزي كه از عظمت شما مي كاهد ، نگوئيد . شما هم ن شآء الله نه تنها از عظمت حسين بن علي نكاهيد، از عظمت خودتان هم نكاهيد .
بيانات حضرت آيت الله جوادي آملي (مدظلّه العالي) در گردهمائي بزرگ مبلّغين (ويژه محرم الحرام)
مدرسه فيضيه قم ـ 4 / 10 / 1387
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
(1) توبه / 122- (2) الأمالي ل لصدوق / 116- (3) اعلام الوري / 237 -
(4) مفاتيح الجنان / زيارت عاشورا- (5) نساء / 141- (6) آل عمران / 181- (7) آل عمران / 112- (8) ناسخ التّواريخ / 2 / 380

 



سردار وحيدي: كساني كه حوادث تروريستي را محكوم نمي كنند شريك جرم قلمداد مي شوند

وزير دفاع و پشتيباني نيروهاي مسلح با اشاره به ترور اساتيد دانشگاه شهيد بهشتي، تصريح كرد: رژيم صهيونيستي و كشورهاي غربي كه مي خواهند جمهوري اسلامي ايران را از دستيابي به توانمندي هاي علمي بازدارند، قصد دارند با انجام چنين اقداماتي در دل دانشمندان ايراني رعب ايجاد كنند كه حتما هم ناموفق خواهند بود.
به گزارش ايسنا سرتيپ پاسدار، احمد وحيدي در حاشيه مراسم سومين روز شهادت استاد شهرياري با بيان اين كه پشت پرده اين ترور كاملا مشخص است، گفت: رژيم صهيونيستي و كشورهاي غرب با تمامي توان مي خواهند جمهوري اسلامي ايران را از دستيابي به توانمندي علمي و تكنولوژي بازدارند و فكر مي كنند به اين ترتيب مي توانند يك رعبي در دل دانشمندان و علماي ما ايجاد كنند كه حتما ناموفق خواهند بود.
وي در رابطه با محكوم نشدن اين حادثه از سوي كشورهاي غربي گفت: ماهيت اين ها در دوران اخير كاملا مشخص شده است، البته كساني كه اين حادثه را محكوم نكنند بي ترديد خودشان شريك ماجرا قلمداد مي شوند.
وحيدي ادامه داد: كساني كه از مبارزه با تروريسم دم مي زنند و تروريسم به اين آشكاري كه استاد دانشگاهي به همراه همسرش مورد هدف قرار مي گيرد را محكوم نمي كنند و اين طبيعتا نشان دهنده ضعف منطق هاي خودساخته آنهاست و اين وضعيت آن ها را براي جهانيان عريان تر مي كند.
وزير دفاع و پشتيباني نيروهاي مسلح افزود: اشتباه دشمن همين است كه فكر مي كنند با از بين بردن يكي دو نفر از دانشمندان ما خواهند توانست ما و مسير رشد علمي ما را متوقف كنند و البته مسئولين امنيتي هم براي اين امر تدابيري خواهند انديشيد.

 



خباز: اعتراف كلينتون به حق ملت ايران نتيجه مقاومت دولت احمدي نژاد است

يك عضو فراكسيون اقليت مجلس با اشاره به اظهارات اخير هيلاري كلينتون گفت: اين اعتراف خانم كلينتون نتيجه مقاومت و ايستادگي دولت و ملت ايران در برابر زيادي خواهي هاي غرب بوده است.
كلينتون در اجلاس امنيتي منامه بر حق غني سازي اورانيوم توسط ايران اذعان كرده بود. محمدرضا خباز نماينده كاشمر و عضو فراكسيون اقليت مجلس شوراي اسلامي در گفت وگو با فارس افزود: پافشاري دولت بر حق مسلم ملت ايران موجب به كرسي نشاندن حقوق ايرانيان شد.
وي با بيان اينكه مذاكره نبايد بر سر واقعيت ها انجام شود گفت: مجلس به دولت چنين اجازه اي را نمي دهد كه در خصوص واقعيت هاي جاري با طرف مذاكره كننده گفت وگو كند، خوشبختانه همانگونه كه مسئولان دولتي و مسئول مذاكره كننده اعلام كرده اند جمهوري اسلامي ايران چنين بنايي ندارد.
استقبال از واكنش احمدي نژاد، متكي و جليلي
خباز از اظهارات محمود احمدي نژاد، منوچهر متكي و سعيد جليلي مبني بر تمام شدن مذاكره در خصوص برنامه هسته اي استقبال كرد و گفت: اگر غرب بگويد كه مي خواهد در خصوص برنامه هسته اي ايران گفت وگو كند مثل اين است كه مي گويد مي خواهد در خصوص نحوه تابش خورشيد گفت وگو كند و مسلم است كه انسان ها دخالتي در نحوه تابش خورشيد ندارند و در اين خصوص نمي توانند گفت وگوي نتيجه بخش انجام دهند.
وي با بيان اينكه پذيرش مذاكره از سوي غرب به مثابه پذيرش شروط ايران از سوي 1+5 است، خاطرنشان كرد: حتي اگر غرب ادعا مي كند كه جمهوري اسلامي ايران مرتكب تخلف شده است نيز حق ندارد در خصوص آن اظهار نظر كند چرا كه اين مسائل در شأن و اختيارات آنها نيست.
اين نماينده مجلس خطاب به كشورهاي 1+5 گفت: شما در جهان چه نقشي داريد و چه كاره هستيد كه در خصوص برنامه هسته اي ايران مي خواهيد گفت وگو كنيد شما بايد به سؤال هاي متعدد ملت ايران پاسخ دهيد؟
وي افزود: كشورهاي غربي و شوراي امنيت تنها در مقابل كشت و كشتار ملت عراق، افغانستان، فلسطين و ديگر ملت هاي منطقه مسئول هستند اين كشورها بايد در خصوص نسل كشي هاي خاورميانه به ملت ها پاسخ بدهند.

 



موسسه اطلاعاتي استراتفور:
نقش آفريني اپوزيسيون داخلي در يك پروژه بين سرويسي تنها توضيح ترور دانشمندان ايران است

يك موسسه معتبر اطلاعاتي خصوصي در آمريكا كه به جامعه اطلاعاتي اين كشور دسترسي دارد، تاكيد كرد تنها توضيح دقيق براي ترور دو دانشمند هسته اي ايران اين است كه گفته شود اين ترورها محصول نقش آفريني اپوزيسيون ايراني در يك پروژه بين سرويسي است كه خارج از ايران طراحي شده است.
به گزارش پايگاه اينترنتي «ايران هسته اي»، موسسه اطلاعاتي استراتفور، در مقاله اي به قلم بن وست، نوشت: «تهران شهري بي حصار مانند دوبي نيست كه فعالان اسرائيلي در ان بتوانند رهبران بلندپايه حماس را ترور كنند.بعيد است كه آمريكا يا اسرائيل يا هر قدرت خارجي ديگري بتواند تيم ترور خود را راهي تهران كند تا عمليات طولاني هدف گيري نظارت و تنظيم عمليات ترور را بدون هيچ حمايت داخلي انجام دهد و قطعا كمك هاي زيادي در داخل ايران وجود دارد».
استراتفور سپس فهرستي از گروه هاي ايراني كه ممكن است در اين پروژه دخيل بوده باشند را به اين شكل ارائه كرد: «شبه نظاميان كرد نظير حزب زندگي آزاد كردستان ترورهاي متعددي را عليه روحانيان و مقامات ايران در استان كردستان انجام داده است. جدايي طلبان سني نيز در استان سيستان و بلوچستان كه جندالله گروه نماينده آنها است منافع ايران را در سال هاي اخير در شرق اين كشور هدف قرار داده است. ديگر گروه هاي شبه نظامي منطقه اي نظير مجاهدين خلق كه درباره برنامه هسته اي ايران اطلاعاتي را در اختيار آمريكا قرار داده است و جدايي طلبان آذري نيز خطرات حاشيه اي را براي رژيم ايران ايجاد مي كنند».
اين پايگاه اطلاعاتي در نهايت توضيح مي دهد كه نه اپوزيسيون ايراني به تنهايي قادر بوده چنين عملياتي را انجام دهد و نه سرويس هاي اطلاعاتي خارجي. استراتفور مي نويسد كه اين پروژه كاملا مشترك بوده است. اين پايگاه اينترنتي مي نويسد: «با اين حال هيچ يك از اين گروه ها چنين توانايي را براي انجام دادن حملاتي عليه مقاماتي با اين جايگاه بالا در قلب تهران و با اين درجه از حرفه اي گري نشان نداده است.آنها در حذف ناراضيان از طريق ترور توانايي و سابقه دارند. علاوه بر اين، ضد و نقيص بودن بسياري از گزارش هاي رسانه اي نيز اين حملات را مشكوك جلوه مي دهد. بعيد است كه هر قدرت خارجي قادر باشد چنين عملياتي را به تنهايي انجام دهد و همچنين بعيد است كه يك گروه شبه نظامي بومي قادر باشد كه چنين حمله اي را بدون هيچ حمايت خارجي انجام دهد. به هر حال تلفيق اين دو ممكن است توضيح دهد كه چرا حملات عليه شهرياري و عباسي تا اين حد به موفقيت كامل نزديك بود».

 



آملي لاريجاني: چتر امنيتي دانشمندان هسته اي كشورگسترش يابد

رئيس قوه قضاييه خواستار گسترده شدن چتر امنيتي دانشمندان هسته اي كشورشد.
آيت الله لاريجاني در جلسه روز يكشنبه مسئولان عالي قضايي وي با محكوم كردن ترور دو دانشمند هسته اي كشورمان افزود: كساني كه پشت صحنه اين ترور ايستاده اند قطعاً با هسته اي شدن ايران مخالفند و خيلي روشن است كه انگشت اتهام متوجه چه كساني است.
وي با انتقاد از آژانس انرژي اتمي كه نام دانشمندان هسته اي ايران را فاش ساخته است و به اين وسيله موجبات ترور آن ها را فراهم كرده، گفت: ما آژانس را مسئول مي دانيم؛ چراكه در عالم علم و پژوهش و تكنولوژي مرتكب بدترين كار ممكن شده و با اعلام اسامي دانشمندان ما آنان را در معرض تهديدات جدي قرار داده است.
لاريجاني خواستار توجه جدي و گسترش چتر امنيتي و حفاظتي براي دانشمندان هسته اي كشورمان از سوي دستگاه هاي امنيتي شد
وي در ادامه با اشاره به اين كه «ماه محرم ماه حزن اهل بيت (ع) و شيعيان است» ادامه داد: ايام محرم در واقع زمان زنده شدن ياد شهادتي است كه در طول تاريخ نظير نداشته است.
وي با تأكيد بر اين كه «شهدا موتي ندارند بلكه احياء «عندالله» اند» گفت: شهادت ولي خدا كه به همه عوالم محيط است و حضور تام در همه مراتب دارند، ماندگار و تاريخي و موجب حيات و عزت و عظمت اسلام و راهروان حق آن است و تمام موجودات عالم بر او گريه مي كنند از آن رو كه اولياء خدا در همه عوالم حضور داشته و دارند.
وي تاكيد كرد: ما انسان هاي معمولي وقتي متأثر و متألم مي شويم اين تالم وتاثر در مراتب پايين محقق مي شود اما اولياء خدا حب و بغضشان «في الله» است و با شهادت اولياء خدا تمام عوالم وجود متأثر و متألم مي شوند و لذا فرمودند: « بكت له السموات و الارضين و من فيهن » و در اين ميان مخصوصاً شهادت امام حسين (ع) شاخصي از عهد و قرار يك وجود كامل با حبيب خويش است كه تمام آنچه از رنج ها و آلام بر انبياء و اولياء تاريخ وارد شده در شهادت حضرت ابا عبدالله بر وجود نازنين ايشان وارد شده است.
رئيس قوه قضاييه افزود: در مقابل اين شهادت عظيم، خداوند متعال آنچنان مقام والايي به حضرت ابا عبدالله عطا كرده كه اولين وآخرين به آن غبطه مي خورند.
وي ابراز اميدواري كرد: همه شيعيان اين ايام را با تمام وجود گرامي بدارند و عزاداري ها را اقامه كنند و اين كمترين تكليفي است كه در پاسداشت مجاهدت هاي ابا عبدالله و اصحاب او خواهيم داشت. به علاوه با تاملي صحيح در مي يابيم كه انقلاب اسلامي خود رشحه اي از رشحات محرم بود كه قرن ها پس از آن حادثه عظيم و با تأسي از آن برپا و با خون پربركت اباعبدالله آبياري شده است.
وي در ابتداي اين جلسه همچنين با اشاره به جلسه مقام معظم رهبري با نخبگان در خصوص «بررسي الگوهاي اسلامي ايراني پيشرفت» گفت: در اين نشست صميمي ضرورت هاي پيشرفت با الگوي اسلامي ايراني به خوبي مطرح و از سوي مقام معظم رهبري تبيين شد.
رئيس قوه قضاييه گفت: متأسفانه مساله پيشرفت بر اساس الگوهاي اسلامي ايراني بر اثر درگيري ها و مشكلات موجود مورد غفلت واقع شده بود و اميدواريم با توجه به تأكيدات مقام معظم رهبري و با تلاش متخصصان و نخبگان كشورمان به اين مهم دست يابيم.
وي با اشاره به 16 آذر روز دانشجو گفت: 16 آذر نماد مبارزه قشر فرهيخته كشور با استكبار جهاني خصوصاً آمريكا است.
وي خواستار توجه دانشجويان به ابعاد ديني و معرفتي در كنار تحصيل علوم و تخصص هاي مختلف شد و افزود: دانشجويان امروز كه مديران آينده كشور هستند بايد خود را به بصيرت انقلابي و معرفت ديني مسلح كنند.
رئيس قوه قضاييه تأكيد كرد: دانشجويان با بصيرت و بسيجي نبايد مجالي به دشمنان انقلاب و كساني كه ابزار دست دشمنان انقلاب هستند بدهند و اين روز را بايد به فرصتي براي ابراز بصيرت و معرفت انقلابي و ديني تبديل كنند.
در ادامه جلسه مسئولان عالي قضايي، راهكارهاي بهبود خدمات رساني به مردم در قوه قضاييه مورد بحث و بررسي قرار گرفت.

 



سرلشگر صالحي: دشمن جرات حمله به ايران را ندارد

فرمانده كل ارتش جمهوري اسلامي ايران تاكيد كرد كه دشمن توانايي و جرات حمله به ايران را ندارد.
به گزارش خبرگزاري ها امير سرلشكر ستاد «عطا الله صالحي» ديروز در نخستين گردهمايي مسئولان امر به معروف و نهي از منكر ارتش جمهوري اسلامي ايران با بيان اينكه آنچه كه دشمن به آن دل بسته تا از طريق آن بتواند در جامعه ما نفوذ كند، تكيه بر ايجاد شك و ترديد است، گفت: دشمن با تمام مظاهري كه در اطراف ما به عنوان تهديد جمع كرده توانايي و جرات حمله به ايران اسلامي را ندارد.
سرلشكر صالحي افزود: دشمن هميشه براي ارتش يك حساب خودماني باز مي كند و بر آن طمع دارد، راهي برويد كه هيچ كس نتواند به ارتش نگاه طمع آلوده كند.
وي در بخش ديگري از سخنان خود خاستگاه دكترين فتنه را از دوران رنسانس به بعد در انگليس و در پيوند با صهيونيسم دانست و افزود: هرگاه عصباني مي شوند معلوم است كه اختيار كار از دست شان خارج شده و اين نشان دهنده شكست آنها است.
وي دين سازي را دكترين فتنه دانست و افزود: آنها سعي كردند تا صهيونيسم را در دين يهود، ماروني ها را در مسيحيت، وهابيت را در اهل سنت و بهائيت را در شيعه به وجود آورند اما در مقابل شيعيان درمانده شده اند چرا كه شيعه اعتقاداتي دارد كه به راحتي به دام آنها نمي افتد.
فرمانده ارتش جمهوري اسلامي ايران اظهار داشت: هر وقت در انگليس عصباني شوند بدانيد اوضاع آنها خراب است و همچون روزهاي اخير كه شكست در عرصه هاي مختلف آنها را عصباني كرده، دست به اقدامات كور تروريستي مي زنند.
صالحي با بيان اينكه ممكن است فتنه گران در آينده با مهارت و آمادگي بيشتري وارد شوند، افزود: دين سازي يكي از حربه هايي است كه فتنه گران از آن استفاده كردند پس ما نبايد تنها با اطلاق كلمه فتنه گر به سران آنها اكتفا كنيم، بلكه بايد اين موضوع مورد ريشه يابي قرار گيرد.
فرمانده كل ارتش تاكيد كرد: در جلسات حساسي كه در شرايط خطير سال گذشته برگزار شد، طوري صحبت كردم كه هيچ كس هيچ نگاه ملايمت آميزي را در مقابل فتنه گران از ارتش طمع نكند.

 



خارج از دستور

بررسي بيش از 90 ماده برنامه پنجم
در شوراي نگهبان
سخنگوي شوراي نگبان از بررسي بيش از 90 ماده لايحه برنامه پنجم در شورا و ارسال آن به مجلس خبر داد.
دكتر عباسعلي كدخدايي در گفت وگو با خبرنگاران كه روز يكشنبه انجام شد اظهار كرد: ساير مواد باقي مانده نيز ظرف دو هفته آينده در شوراي نگهبان بررسي و به مجلس شوراي اسلامي ارسال خواهد شد.
سخنگوي شوراي نگهبان ايرادات مواد بررسي شده را در چند محور عنوان و تصريح كرد: در برخي موارد ايرادات اصول 85 و 60 قانون اساسي وجود دارد، ابهاماتي نيز هست كه خواسته شده براي رفع آن ها اقدام شود، هم چنين چند ايراد شرعي نيز از سوي فقهاي شوراي نگهبان مطرح شده است.
گفتني است يكي از مواد مورد ايراد شوراي نگهبان پذيرش دانشجوي پولي است كه شورا آن را مغاير اصول قانون اساسي دانسته است.
فيلترها در برابر بازرسان هسته اي محكم تر مي شود
رئيس كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس با اشاره به جاسوسي از تاسيسات هسته اي گفت: فيلترهاي محكمي در برابر بازرسان آژانس در بازرسي از تاسيسات هسته اي كشورمان اعمال مي گردد.
بروجردي در گفت وگو با ايسنا و در پاسخ به پرسشي درباره جاسوسي از تاسيسات هسته اي كشورمان اظهار داشت: بحث جاسوس بودن برخي از بازرسان موضوع جديدي نيست و ما چندي پيش نيز دو تن از اين بازرسان را به لحاظ مطالعه سوابق شان قبول نكرديم.
وي اضافه كرد: چندين نوبت تخلف از سوي بازرسان صورت گرفته و از نظر ايران نيز اين مسئله، مسئله مهمي است و با توجه به حوادثي كه اخيرا اتفاق افتاده و رويكرد وحشيانه و ضدحقوق بشري كه توسط سرويس هاي اطلاعاتي آمريكا، انگلستان و رژيم صهيونيستي اتخاذ شده است از اين پس دقت بيشتري در مورد انتخاب بازرسان اعمال مي گردد.
بروجردي اين مسئله را مورد تاكيد قرار داد كه جمهوري اسلامي ايران به عنوان عضو پادمان، بازرسي ها را تداوم مي بخشد اما فيلترهاي محكم تري براي بازرسان اعمال مي كند.

 



رئيس مركز تدوين الگوي «اسلامي-ايراني» منصوب شد

با حكم معاون برنامه ريزي و نظارت راهبردي رئيس جمهور، مهدي رجايي به عنوان رئيس مركز تدوين «الگوي اسلامي-ايراني» معرفي شد.
به گزارش مهر، نهاد رياست جمهوري با محوريت معاونت برنامه ريزي و نظارت راهبردي رياست جمهوري پس از تاكيدات مقام معظم رهبري در دو سال گذشته، مركز تدوين الگوي اسلامي-ايراني را ايجاد كرده است.
با حكم معاون برنامه ريزي و نظارت راهبردي رياست جمهوري، مهدي رجايي اخيراً به عنوان رئيس مركز تدوين الگوي اسلامي-ايراني منصوب شده است.
حضرت آيت الله خامنه اي رهبرمعظم انقلاب اسلامي چهارشنبه شب هفته گذشته در نخستين نشست انديشه هاي راهبردي چهار عرصه «فكر، علم، زندگي و معنويت» را عرصه هاي مهم در تدوين الگوي راهبردي اسلامي- ايراني پيشرفت خواندند و تاكيد كردند: اين الگو، سندي بالادستي براي همه اسناد برنامه اي و چشم اندازي كشور خواهد بود.

 



يكي از سربازان گمنام امام زمان(عج) به شهادت رسيد

«يعقوب حاتمي» از سربازان گمنام امام زمان(عج) كه در يكي از عمليات هاي گروهك تروريستي منافقين در سال 1386 مجروح شده بود، صبح روز گذشته در بيمارستان آتيه تهران به شهادت رسيد.
يعقوب حاتمي در درگيري با نيروهاي گروهك منافقين در اتوبان يادگار امام تهران، از ناحيه سر مورد اصابت گلوله قرار گرفته بود.
بنابراين گزارش وي به دليل وجود لكه هاي خوني در ناحيه سر، سه ماه اخير را در بيمارستان آتيه بستري و تحت درمان قرار داشت.

 


صفحه (14)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14