(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


شنبه 20  آذر 1389- شماره 19812

حديث دشت عشق
آلودگي هوا باعث لغو بازي استقلال- شهرداري تبريز شد
هفتمين شكست پيروزي و سقوط به رده هفتم
اخبار كوتاه از فوتبال
مسابقات كشتي فرنگي بزرگسالان
قهرماني فارس «ب » و ايستادن خوزستان و تهران بر سكوي دوم و سوم
در هفته دوم مسابقات واليبال رقم خورد
صدرنشيني برق و پتروشيمي در روز ناكامي تهراني ها
اردوي تيم ملي در امارات لغو شد
برگزاري اردو در قطر و ديدار با يك تيم آفريقايي
خواندني از ورزش ايران



حديث دشت عشق

به ياد بسيجي شهيد «عليرضا مقدسي»
رفتي به نماز جبهه با نيت عشق

شهيد «عليرضا مقدسي»، سال 1346 در شهر تبريز، در يك خانواده مذهبي ديده به جهان گشود در سن 7 سالگي قدم به دبستان نهاد و دوره ابتدايي را در دبستان برادران شهيد هوشيار به پايان رسانيد. پس از اتمام دوره ابتدايي در مدرسه راهنمايي خرد ثبت نام كرد. در اواخر سال تحصيلي كه در كلاس سوم راهنمايي تحصيل مي كرد به دوره نظامي رفت، پس از دوره نظامي براي اولين بار به جبهه كردستان اعزام شد. پس از مدتي به تبريز مراجعت كرد و در امتحانات آذرماه 1363 شركت نمود و با موفقيت دوره راهنمايي را پشت سر گذاشت و دوره نظري را در دبيرستان ثقه الاسلام ثبت نام نمود.
در اوايل سال 26 به جبهه اعزام شد و در جبهه هاي جنوب در گردان حضرت ابوالفضل(ع) مشغول نبرد با صداميان كافر بود. سرانجام در عمليات پيروزمندانه والفجر 8 در فاو به تاريخ 22/11/46 بر اثر اصابت تير به ناحيه سر و قلبش به آرزوي ديرينه اش يعني شهادت دست يافت.

 



آلودگي هوا باعث لغو بازي استقلال- شهرداري تبريز شد
هفتمين شكست پيروزي و سقوط به رده هفتم

سرويس ورزشي-
هفتمين شكست پيروزي در ليگ دهم، لغو ديدار استقلال- شهرداري تبريز، توقف سپاهان و ذوب آهن از جمله اتفاقات مهمي بود كه در آغاز بازيهاي دور برگشت ليگ برتر رقم خورد.
هفته هجدهم مسابقات فوتبال ليگ برتر با برگزاري چهار ديدار از روز پنجشنبه هفته گذشته آغاز شد. در مهمترين بازي هفته كه در ورزشگاه يادگار امام تبريز و در حضور60 هزار هوادار پرشور تبريزي برگزار شد تيم پيروزي با يك گل مغلوب تراكتورسازي شد و به رده هفتم جدول رده بندي سقوط كرد.
پيروزي در مصاف با تراكتورسازي باز هم همان تيم سردرگم و بي برنامه هفته هاي گذشته بود و فقط تا پيش از گل دقيقه 27 كرار جاسم كه از روي نقطه پنالتي به ثمر رسيد، خوب بازي كرد. پس از اين گل تيم دايي باز هم روي به نمايشي احساسي آورد و درست همانطور بازي كرد كه تيم ميزبان مي خواست. حتي 10نفره شدن تيم تراكتورسازي و فرصت 27 دقيقه اي سرخپوشان براي تغيير نتيجه به آنها كمك نكرد كه گل مساوي را به ثمر برسانند و در پايان با نتيجه يك بر صفر شكست خوردند. در مجموع پيروزي هفتمين شكست خود در فصل جاري كه چهارمين شكست پي درپي آنها بود را متحمل شد. با اين شكست طلسم 17سال بدون باخت بودن پيروزي مقابل تراكتورسازي شكسته شد و شاگردان فراز كمالوند با 28امتياز جاي سرخپوشان تهراني را در رده پنجم جدول گرفتند.
علي دايي سرمربي پيروزي در پايان اين ديدار يك بار ديگر به عملكرد داوران در چند هفته اخير به شدت انتقاد كرد و گفت: وقتي افشاريان در بازي با ملوان در تهران براي ما دو پنالتي نمي گيرد چطور بايد انتظار داشته باشيم در تبريز و جلوي 60 هزار تماشاگر ميزبان خطا روي غلامرضا رضايي را پنالتي بگيرد.
در ساير ديدارهاي روز پنجشنبه سپاهان پس از دو پيروزي پرگل برابر پيروزي و سايپا اين بار در اصفهان مقابل راه آهن با تساوي دو بر دو متوقف شد، ملوان و نفت تهران در ورزشگاه تختي تهران به تساوي بدون گل رضايت دادند و استيل آذين پس از 7 هفته ناكامي توانست اولين پيروزي خود را با شكست فولاد خوزستان جشن بگيرد. مجيد جلالي در پايان اين ديدار به شدت از عملكرد فغاني داور ميدان انتقاد كرد و اعتقاد داشت كه در اين ديدار به او و شاگردانش ظلم شده است.
آلودگي فقط براي بازي است!
اما طبق برنامه قبلي فدراسيون فوتبال قرار بود كه بازيهاي هفته هجدهم روز جمعه (ديروز) با برگزاري 5 ديدار به پايان برسد اما آلودگي هواي تهران باعث شد كه بازي تيم هاي استقلال تهران با شهرداري تبريز لغو و با 24 ساعت تاخير برگزار شود.
عزيزالله محمدي رئيس سازمان ليگ با اعلام اين خبر گفت: طبق تصميمي كه امروز (ديروز) استانداري تهران گرفت، بازي دو تيم استقلال تهران و شهرداري تبريز به دليل آلودگي هوا برگزار نخواهد شد.
وي ادامه داد: فعلا مقرر شده است كه اين بازي با 24 ساعت تاخير در همان محل برگزار شود.
گفتني است لغو اين ديدار اعتراض مسئولان و سرمربيان تيم هاي استقلال و شهرداري را به دنبال داشت. مظلومي و درخشان با بيان اينكه هتل هاي محل اسكان آنها تنها روز جمعه به آنها اتاق داده اند اعتقاد داشتند كه چطور تمرينات تمام تيم هاي تهراني در طول هفته در همين هواي آلوده برگزار مي شود و ضرري براي بازيكنان ندارد اما حالا كه روز بازي شده براي بازيكنان خطرناك است. اين در حالي است كه بازيكنان استقلال پس از لغو بازي با مراجعه به كمپ تيم هاي ملي در ورزشگاه آزادي يك جلسه تمريني يك ساعته را پشت سر گذاشتند.طبق اعلام سازمان ليگ در صورت مهيا بودن شرايط اين ديدار امروز ساعت 15 در ورزشگاه آزادي برگزار خواهد شد.
در چهار ديداري هم كه ديروز (جمعه) در شهرهاي مختلف كشور برگزار شد صنعت نفت آبادان تنها تيمي بود كه به پيروزي رسيد.
نفت آبادان كه در خانه پذيراي تيم شاهين بوشهر با يك گل به پيروزي رسيد تا با سه امتياز اين ديدار از يك طرف به رده ششم جدول صعود كند و از طرف ديگر بالاتر پيروزي قرار گيرد.
تيم پيكان هم در ادامه روند صعودي خود در خانه تيم صدرنشين ذوب آهن را متوقف كرد. ذوب آهن با اين تساوي (0-0) جايگاهش به خطر افتاد و اگر استقلال در بازي امروز مقابل شهرداري با اختلاف بيش از چهار گل به پيروزي برسد مي تواند جاي اين تيم را در صدر جدول بگيرد.
در كرمان ديدار تيم هاي مس با پاس همدان با تساوي بدون گل به پايان رسيد. پاسي ها در اين ديدار به خاطر استعفاي مديرروستا با هدايت محسن عاشوري به ميدان رفته بودند.
تلاش تيم هاي صبا و سايپا هم كه در ورزشگاه يادگار امام (ره) قم به مصاف هم رفته بودند با تساوي يك- يك به پايان رسيد.نتايج كامل بازيهاي هفته هجدهم به اين شرح است:
¤ استيل آذين2- فولاد خوزستان يك
گل: سياوش اكبرپور (35-پنالتي و 65-پنالتي) براي استيل آذين- باكاري دياكيته (70) براي فولاد
اخراج: رضا معقولي (64) از فولاد خوزستان
¤ تراكتورسازي1- پيروزي تهران صفر
گل: كرار جاسم (27-پنالتي)
اخراج: كرار جاسم (63) از تراكتورسازي
¤ سپاهان2- راه آهن شهرري2
گل: سيدجلال حسيني (51) و محسن بنگر (73) براي سپاهان- امين متوسل زاده (16) و بهادر عبدي (70-پنالتي) براي راه آهن
اخراج: اميد ابراهيمي(69) از سپاهان
¤ نفت تهران صفر- ملوان انزلي صفر
¤ پيكان صفر- ذوب آهن اصفهان صفر
¤ صباي قم1- سايپاي البرز 1
گل: سيدمرتضي هاشمي زاده(44) براي صبا- كريم انصاري فرد (27) براي سايپا
¤ مس كرمان صفر- پاس همدان صفر
¤ نفت آبادان1- شاهين بوشهر صفر
گل: روح الله عرب (33)

 



اخبار كوتاه از فوتبال

دايي: مي مانم و با قهرماني از پيروزي مي روم
سرمربي تيم فوتبال پيروزي گفت: در پيروزي مي مانم، اين تيم را درست مي كنم و قطعاً روزي مي روم كه تيمم را قهرمان كرده باشم.
«تيم من درست مي شود. ايستاده ام كه پيروزي را درست كنم»، دايي با بيان اين دو جمله در پاسخ به خبرنگاري كه پرسيد: «آيا بازي با تراكتورسازي ايستگاه آخر شما بود؟» گفت: مگر شما مديرعامل هستيد كه بگوييد كدام بازي ايستگاه آخر من است؟! پيروزي يك باشگاه حرفه اي است كه مدير عاملي حرفه اي دارد. من هم يك مربي حرفه اي هستم و تا روزي كه مرا بخواهند مي مانم و به كارم ادامه مي دهم. وي افزود: در تيم من بازيكنان توانمندي حضور دارند كه به آنها اعتقاد دارم و به همين خاطر در تيم پيروزي مانده ام. مطمئن باشيد من در پيروزي مي مانم و اين تيم را درست مي كنم. روزي هم از پيروزي مي روم كه اين تيم را قهرمان كرده باشم.وي در خاتمه تصريح كرد: چهارشنبه شب با تلويزيون تبريز مصاحبه كردم و كلي از مردم تبريز گفتم، نتيجه اش چه شد؟ امروز از زماني كه وارد زمين شدم، به من فحش و ناسزا گفتند. من را بي شرف خواندند و.... اما من اينها را به دل نمي گيرم و همچنان مردم تبريز را دوست دارم،حتي اگر به من ناسزا بگويند.
كسر 5 درصد از قرارداد بازيكنان و مربيان پيروزي
با تصميم سرپرست باشگاه پيروزي 5 درصد از مبلغ قرارداد بازيكنان و كادر فني اين تيم كسر شد. به دليل چهار باخت متوالي پيروزي در رقابت هاي ليگ برتر مقابل مس، سپاهان، پيكان و تراكتورسازي با تصميم حبيب كاشاني 5 درصد از رقم قرارداد بازيكنان و كادر فني اين تيم كسر شد.
دو درصد از جريمه بازيكنان استيل آذين بخشيده شد
حسين هدايتي مالك باشگاه استيل آذين پس از پيروزي برابر فولاد در هفته هجدهم ليگ برتر اظهار داشت: به علت اين پيروزي 2 درصد از جريمه بازيكنان بخشيده مي شود و پاداش آنها نيز كه پس از هر پيروزي در نظر گرفته مي شد، به آنها تعلق مي گيرد.
بازتاب پيشنهاد قيصر
كنفدراسيون فوتبال آسيا از فدراسيون جهاني فوتبال درخواست كرد كه جام جهاني 2022 به جاي تابستان در فصل زمستان برگزار شود.
«پيتر ولاپان» دبير كل كنفدراسيون فوتبال آسيا با اعلام اين درخواست از سران فدراسيون جهاني فوتبال درخواست كرد تا به دليل گرماي هوا در فصل تابستان جام جهاني 2022 در ماه ژانويه و يا فوريه برگزار شود. پيش از اين «فرانتس بكن بائر» يكي از اعضاي كميته اجرايي فدراسيون جهاني فوتبال از برگزاري جام جهاني در فصل زمستان صحبت كرده بود.گرماي هوا در قطر در فصل تابستان به بيش از 40 درجه سانتيگراد مي رسد.
قطبي از 12 بهمن در ژاپن كار مي كند
سرمربي تيم ملي فوتبال ايران با عقد قراردادي سه ساله به تيم شيميزو اس پالس ژاپن پيوست. افشين قطبي پس از گفت وگو با مديران باشگاه شيميزو اس پالس هدايت اين تيم را برعهده گرفت. قطبي كه در حال حاضر هدايت تيم ملي ايران را برعهده دارد پس از جام ملت هاي آسيا كه دي ماه برگزار مي شود، قراردادش تمام شده و پس از آن به ژاپن خواهد رفت. قرارداد قطبي با اين تيم ژاپني از اول فوريه 2011 (12 بهمن 89) آغاز مي شود. قطبي پيش از اين گفته بود كه تا پايان جام ملت ها سرمربي تيم ايران خواهد بود. شيميزو در اين فصل به مقام ششم جي ليگ رسيده است و در حال حاضر در بين 4 تيم برتر جام حذفي است.
كريمي: اگر بخواهند به تيم ملي برمي گردم
علي كريمي در رابطه با اين موضوع كه نام او در ميان 50 بازيكن اعلام شده تيم ملي به AFC براي حضور در جام ملت هاي آسيا قرار دارد، گفت: فعلاً كه در اين مورد هيچ صحبتي با من نشده است، فكر نمي كنم كه تيم ملي نيازي به من داشته باشد چرا كه بازيكنان بسيار خوب و جواني در تيم ملي حضور دارند كه هر كدام ستاره تيم هاي خود هستند. كريمي در پاسخ به اين سؤال كه آيا به تيم ملي باز خواهيد گشت، گفت: من خودم اگر مربي تيم ملي بودم ترجيح مي دادم كه از بازيكنان جوان استفاده كنم، اما اگر واقعاً تيم ملي به من نياز داشته باشد و من هم در شرايط ايده آل باشم به تيم ملي خواهم رفت و از هيچ كمكي دريغ نخواهم كرد. اما در آن صورت اگر من به تيم ملي دعوت شوم خود شما خبرنگاران خواهيد گفت كه چرا يك بازيكن از يك تيم ته جدولي به تيم ملي دعوت شده است.
دوري چهارماهه ميداودي از فوتبال قطعي شد
مچ پاي ميلاد ميداودي تحت عمل جراحي قرار مي گيرد.امين نوروزي رئيس كميته پزشكي باشگاه استقلال در خصوص وضعيت ميلاد ميداودي كه در بازي مقابل ملوان مصدوم شد گفت: بعد از مشاوره با دكتر محمد رازي، تصميم گرفتيم تا مچ پاي وي هر چه زودتر تحت عمل جراحي قرار بگيرد. با تشخيص وي و براي اين كه ميداودي بعداً دچار مشكل نشود پاي وي تحت عمل قرار خواهد گرفت. وي در پايان گفت: با اين شرايط ميداودي بين سه تا 4 ماه از ميادين دور خواهد بود.

 



مسابقات كشتي فرنگي بزرگسالان
قهرماني فارس «ب » و ايستادن خوزستان و تهران بر سكوي دوم و سوم

مسابقات كشتي فرنگي بزرگسالان ايران با قهرماني تيم ميزبان و دومي و سومي تيم هاي خوزستان و تهران همراه بود.
مسابقات كشتي فرنگي قهرماني بزرگسالان ايران ديشب در سالن شهيد دستغيب شيراز به پايان رسيدكه بر اين اساس تيم فارس «ب » با 52 امتياز قهرمان شدوخوزستان و تهران نيز به ترتيب با 41 و 36 امتياز دوم و سوم شدند. رده بندي انفرادي اوزان هفتگانه نيز به شرح زير است:
55كيلو: 1- باقر توكليان (فارس ب) 2- محمد فقيري (تهران) 3- مصيب اكبري (هرمزگان) و شيرزاد بهشتي طلا (كرمانشاه)
60كيلو: 1- حميد زارع (فارس ب) 2- مجيد يعقوبي (خراسان رضوي) 3- عبدالمحمد پاپي (خوزستان) و پژمان شاهبداغي (تهران)
66كيلو: 1- علي محمدي (تهران) 2- مهدي زيدوند (آذربايجان شرقي) 3- سيدفاضل يعقوبي (فارس) و سيد صابر ميرزاده (مازندران)
74كيلو: 1- ميلاد خسروي (لرستان) 2- بابك محبي (اردبيل) 3- كمال محمدعليزاده (فارس ب) و محمد سرخه نژاد (خوزستان)
84كيلو: 1- مجتبي كريم فر (فارس) 2- ايمان بهرام سري (خوزستان) 3- محسن نعمت پور (لرستان) و داوود عابدين زاده (تهران)
96كيلو: 1- مهدي عسكري زاده (فارس ب) 2- مهدي علي ياري (هرمزگان) 3- مجتبي كبابي (خوزستان) و داوود گيل نيرنگ (مازندران)
120كيلو: 1- بشير باباجانزاده (مازندرن) 2- حسن بيگدلي (هرمزگان) 3- علي خلج (قزوين) و امير قاسمي منجزي (خوزستان)

 



در هفته دوم مسابقات واليبال رقم خورد
صدرنشيني برق و پتروشيمي در روز ناكامي تهراني ها

دومين هفته مسابقات واليبال ليگ برتر باشگاه هاي كشور در شرايطي پيگيري شد كه هيچ يك از تيم هاي تهراني موفق به كسب پيروزي نشدند.
باريج اسانس كاشان كه به عنوان قهرمان ليگ دسته اول باشگاه هاي كشور در فصل جديد رقابت هاي ليگ برتر شركت كرده است پس از پيروزي برابر سايپا البرز، پنجشنبه شب در مصاف با ديگر تيم تازه ليگ برتري شده يعني پيشگامان كوير يزد به برتري دست يافت. اين ديدار در كاشان و از گروه اول برگزار شد.
در ديگر ديدارهاي برگزار شده اين گروه، ارتعاشات صنعتي ايران، بانك كشاورزي و دانشگاه آزاد در خانه واليبال ديدار مقابل حريفان خود را با نتايج مشابه صفر بر 3 واگذار كردند. در روزي كه ميزباني تأثيري در نتيجه ديدارهاي تيم هاي تهراني نداشت،ديگر تيم تهراني شركت كننده در رقابت هاي ليگ برتر باشگاه هاي كشور كه در گروه دوم قرار دارد نيز نتوانست در آمل امتياز كامل ديدار مقابل شاگردان بهروز عطايي را از آن خود كند تا كاله دومين و آخرين ميزبان برنده در اين هفته از مسابقات باشد.
در دو ديدار ديگر برگزار شده از گروه دوم ابومسلم خراسان در بندرعباس صاحب برتري شد. بازيكنان بازرگاني جواهري بازرگاني گنبد نيز در خانه تن به شكست دادند. نتيجه كامل ديدارهاي برگزار شده در هفته دوم مسابقات واليبال ليگ برتر باشگاه هاي كشور به شرح زير است:
گروه اول:
¤ ارتعاشات صنعتي ايران صفر- داماش گيلان 3
¤ باريج اسانس كاشان 3- پيشگامان كوير يزد يك
¤ بانك كشاورزي صفر- برق كرمان 3
¤ دانشگاه آزاد اسلامي صفر- سايپا البرز 3
گروه دوم:
¤ آلومينيوم المهدي بندرعباس صفر- ابومسلم خراسان 3
¤ كاله آمل 3- پيروزي تهران يك
¤ بازرگاني جواهري گنبد يك- پتروشيمي بندر امام 3
در پايان اين هفته از رقابت ها تيم هاي برق كرمان و پتروشيمي بندر امام صدر جدول رده بندي گروه هاي اول و دوم را به خود اختصاص دادند.

 



اردوي تيم ملي در امارات لغو شد
برگزاري اردو در قطر و ديدار با يك تيم آفريقايي

سرپرست كميته روابط بين الملل فدراسيون فوتبال ضمن تشريح برنامه هاي آماده سازي تيم ملي فوتبال كشورمان در اردوي قطر از احتمال رويارويي اين تيم با تيمي آفريقايي در تاريخ دوم ژانويه خبر داد.
عباس ترابيان ضمن بيان اين مطلب افزود:به واسطه اينكه بازي با قطر قرار است در دوحه برگزار شود، برنامه برپايي كمپ تمريني تيم ملي فوتبال كشورمان در امارات منتفي شد و اردوي نهايي ملي پوشان فوتبال ايران تا پيش از حضور در جام ملتها در قطر برگزار مي شود.
وي افزود: از ما ايراد گرفته مي شد كه چرا اردوي آماده سازي تيم ملي در امارات برپا مي شود كه با تيم ملي فوتبال ايران در جام ملتهاي آسيا همگروه است. ما هم براي اينكه تيم ملي در محيطي آرام و بدون تنش تمرين كند، قطر را انتخاب كرديم.
وي در ادامه با بيان اينكه تيم ملي براي برپايي اردو در قطر روز جمعه سوم ديماه تهران را به مقصد دوحه ترك مي كند گفت: طبق برنامه تيم ملي فوتبال كشورمان در ديداري دوستانه روز هفتم ديماه با تيم ملي قطر در ورزشگاه خليفه شهر دوحه به ميدان مي رود و يك روز پس از برگزاري اين بازي، يك ديدار دستگرمي با تيمي قطري خواهيم داشت كه پشت دربهاي بسته برگزار مي شود.سرپرست كميته روابط بين الملل فدراسيون فوتبال در ادامه تصريح كرد: تمرينات تيم ملي تا 12ديماه در دوحه دنبال مي شود و در اين روز تيم ملي يك ديدار دوستانه با تيم آفريقايي خواهد داشت. از آنجايي كه هنوز با فدراسيون فوتبال اين كشور به توافق كامل نرسيده ايم، از بيان نام اين تيم معذورم.
ترابيان در خاتمه اظهار داشت: تيم ملي فوتبال در پايان اردوي آماده سازي قطر روز 13ديماه به تهران بازمي گردد و بازيكنان سه روز در كنار خانواده هاي خود خواهند بود و تمريناتشان را در تهران دنبال مي كنند و پس از آن در روز پنجشنبه 16 ديماه تيم ملي با تركيبي كامل راهي دوحه مي شود و در هتل «شرايتون» اين شهر مستقر خواهد شد.

 



خواندني از ورزش ايران

¤ منصور برزگر مربي بزرگ و نام آشناي كشتي ايران در ادامه روند معالجاتش بار ديگر عمل جراحي شد كه پس از اين عمل موفقيت آميز از بيمارستان مرخص شد تا در منزل به استراحت بپردازد. برزگر در بهمن سال گذشته براي آموزش كشتي به شهرستان برازجان در 60 كيلومتري بوشهر سفر كرده بود كه در حين آموزش دچار پارگي روده و شكم شد. برزگر در آن زمان چند عمل جراحي سخت را پشت سر گذاشت.
¤ فدراسيون واليبال كشورمان در نظر دارد، شانزدهمين دوره مسابقات واليبال جام ملت هاي آسيا را مهرماه سال آينده در دو شهر تبريز و اروميه برگزار كند.
¤ كلينيك پيشرفته مربيگري كشتي آزاد فيلا با تدريس تني چند از بهترين مدرسان بين المللي كشتي با شركت تعداد قابل توجهي از مربيان برجسته كشورها از جمله 8 مربي ايراني، در شهر مورسيا اسپانيا آغاز شد. بوايسار سايتي اف دارنده سه مدال طلاي المپيك و شش مدال طلاي جهان از روسيه نيز بررسي و تحليل برنامه تمرين و آماده سازي كشتي گيران را به مربيان تدريس خواهد كرد.

 

(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14